Zo, eindelijk tijd gehad om een fatsoenlijke rit met de Sensa te maken. Vind het nooit zo leuk om "doelloos" een rondje te fietsen, dus maar eens gekeken op de kaart en er een enkeltje Den Bosch-Amsterdam van gemaakt als maiden voyage.
Vraag niet hoelang ik erover deed, gebruikte het vooral om mijn eigen conditie en benen te ijken en te zien of de fiets goed fietst. Ongeveer 100 kilometer naar links moeten leunen omdat ik zowat perfect de westenwind tegen mij aankreeg, achja. Beter de sloot in dan tegen een vrachtwagen geduwd worden door de wind.
Probleem met het balhoofd is definitief weg, niks gemerkt tijdens de 100km+ rit. Vooral fijn omdat je nu gewoon vertrouwen hebt in de fiets en gewoon durft aan te zetten.
Hier een ongevraagde review voor mensen die de fiets waarschijnlijk toch niet zouden kopen.
Fiets rijdt prima, al merk ik wel dat ik net te gestrekt zit met mijn bovenlichaam en mijn schouders haast op slot moet zetten. Nu wel wat spierpijn in de schouders, maar geen steken of kramp.
Opzich geen probleem om er een kortere stuurpen op te zetten, maar ik vind hem met 120mm stuurpen al aardig nerveus, laat staan met 100mm of nog minder. Het zadel staat voor mij nu goed afgesteld en al redelijk ver naar voren, daar valt geloof ik geen winst meer te behalen.
Ook lijken de remhendels net te ver voor mij te staan, ik kan in de beugels niet fatsoenlijk bij de onderkant van de hendels, maar ik heb geen idee of zoiets is af te stellen?
Qua rijden zelf:
Eigenlijk voel ik het verschil met mijn hybride (Trek FX) qua rijgedrag vooral bij acceleratie, je voelt gewoon dat je 5 kilo minder bij je hebt en dunnere bandjes eronder heb liggen. En als je even op de pedalen gaat staan, sodeknetter. Ding blijft gewoon strak, en je hebt ook het gevoel dat je kracht heel efficient wordt overgebracht, en dat is nog eens zonder SPD.
Qua comfort is het een redelijke fiets, op de kinderkopjes door Culemborg stuiter je wel een beetje, maar je hoeft je geen zorgen te maken dat je opeens geen nageslacht meer kan produceren als man.

Moet wel zeggen dat ik vanwege het weer er niet zo heel veel lucht in de banden zit, gok 7 bar.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.