Even jullie mening gevraagd:
Mijnwoon-werkfiets (Oxford Blizzard)begint zijn tanden te tonen en ik ben op zoek naar een vervanger. De Oxford zal nog gebruikt worden maar dan puur voor de nachtelijke uitstapjes richting stad

.
Mijn budget is beperkt en mijn vrouw laat ook niet toe dat ik hier blijf fietsen bijplaatsen in huis. We hebben daar overigens ook de plaats noch het budget voor.
Ik ben sowieso eenlangeafstandsfietser. Rittenvan 200+km zijn me niet vreemd. Daarvoor gebruik ik mijn racefiets, een Canyon Endurace 7 kader afgemonteerd met shimano 105 R7000 met handgespaakte wielen. Die laatste omdat ik groot en zwaar ben en enkel handgespaakte wielen (vooral achteraan dan) het geen jaar volhouden zonder scheef te trekken of brekende spaken te hebben.
Mijn visie op een fiets is dat die gewoon moet werken. Die 1% wattagewinst door aerodynamische afwerking of "snappier" schakelen of 200gr lichter frame interesseren me niet. Het moet blijven werken.
Mijn doel is om vanaf 2020 meer aan bikepacking te doen. Zowel on- als offroad. Vandaar dat ik dus heel hard uitkijk naar een gravelbike.
Qua groep denk ik dus aan een Tiagra. De wielen maken niet zozeer uit omdat deze eenmaal ze kapot zijn, toch vervangen worden door handgespaakte. Een bagagerek achteraan moet kunnen gemonteerd worden en dan een die nietmet een klem aan de zadelpen gehangen wordt. Met mijn gewicht vertrouw ik het niet om daar ook nog iets extra aan te hangen. Mijn budget hou ik liefst zo laag mogelijk maar als iets prijs/kwaliteit gewoon enorm goed zit, wil ik wel tot een 1400€ gaan.
Lange inleiding maar ik kom stilaan tot de pointe:
Ik heb dus al even zitten zoeken. Ik geef toe, ik ben niet de grootste materiaalfreak en heb ook niet de ervaring dat ik al veel verschillend materiaal heb kunnen uittesten. Maar mijn oog viel dit weekend plots op de Cube Nuroad Pro FE.
Kenmerken: Tiagra groepset
Remmen: TTRP Spyre MD-C610C (dubbele piston actie)
Spatborden, bagagerek, naafdynamo met lichten inclusief.
Mogelijkheid tot monteren van 40mm banden, 35mm als je de spatborden nog wil monteren.
Hier een link naar de
fiets
Dit lijkt me een zeer mooie prijs voor wat je krijgt maar ik vraag me af of er geen addertje onder het gras zit. Of als een van jullie goede/slechte ervaringen heeft met een van de onderdelen. Of misschien ken je een beter alternatief of heb je zelf tips waar ik dien op te letten.
Bedantk alvast!