Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 652 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Requiem19 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:52:
[...]

Ik heb de wijsheid ook niet pacht, maar ik vind het wel goed dat men nadenkt over dit soort zaken. Anders zouden we met z'n allen ook nog steeds lekker roken bijvoorbeeld.

Er zijn inmiddels ook voldoende signalen dat een aantal ziektes bij steeds jongere mensen ontstaan. De reden daarvan is nog onduidelijk, maar omgevingsfactoren en microplastics worden daarin ook genoemd.

Dus als iemand een goede optie voor bidons vind houd ik me iig aanbevolen.
Was ook niet geheel serieus.

Maar was betreft kunststof bidons. Voor zo er ik weet zijn de grote merken al over op BPA vrij en je bidons geen jaaaaaaren gebruiken scheelt vziw ook tegen microplastics.

Gabriël AM5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:05
Beste is toch gewoon glas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkjoqklhBsPQyhWFsGlgWa_XJoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jaW5Xv8w0QyiZs31NiuPesm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:36:
Pffff wat een gedoe zeg die bidons, dan maar gewoon aan het bier, dat zit al in een glas! :Y)

@blitzkrieg Wat krijg je nou weer van zonnebrand?

Ik hou altijd het sinaasappel voorbeeld aan, 2 sinaasappels per dag schijnt gezond te zijn. 25 per dag kankerverwekkend :+
Uiteindelijk gaan we allemaal heen…..
Eentje kon al teveel zijn. Een tijd lang (rond 1978) alleen zelf geperste sinaasappelsap gedronken na eerst aan via de onderzijde van het glas te hebben gecontroleerd of er geen kwik was ingespoten door een terreurgroep.

Ik lees nu dat het in de winkels moet zijn gedaan, anders waren de vergiftigde sinaasappels er al in de groothandel uit gesorteerd.

https://www.digibron.nl/v...6be61eb08f3ae4bd5812a189c

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
sapphire schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:36:
Pffff wat een gedoe zeg die bidons, dan maar gewoon aan het bier, dat zit al in een glas! :Y)

@blitzkrieg Wat krijg je nou weer van zonnebrand?

Ik hou altijd het sinaasappel voorbeeld aan, 2 sinaasappels per dag schijnt gezond te zijn. 25 per dag kankerverwekkend :+
Uiteindelijk gaan we allemaal heen…..
d:)b
Les 1 uit de scheikunde. Er zijn géén schadelijke stoffen. Er zijn schadelijke hoeveelheden.

Van teveel water ga je ook dood.

In RVS zit nikkel; dat een allergische reactie kan aanwakkeren. Het is altijd wel wat.

Als je met je bidon op die manier bezig bent zal je ook over al je kleding, stuurlint, chamois creme, verpakkingen van je reepjes, etc etc moeten nadenken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Mistraller schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:54:
[...]

d:)b
Les 1 uit de scheikunde. Er zijn géén schadelijke stoffen. Er zijn schadelijke hoeveelheden.

Van teveel water ga je ook dood.

In RVS zit nikkel; dat een allergische reactie kan aanwakkeren. Het is altijd wel wat.

Als je met je bidon op die manier bezig bent zal je ook over al je kleding, stuurlint, chamois creme, etc etc moeten nadenken.
Hier was les één ‘blijf met je klauwen van de branders af tenzij we een practicum doen’ :?

@esphome En je weet zeker dat je niet iets teveel van andere chemische subsranties binnengekregen hebt in de sixties- en seventies?

Maargoed ik acht de kans klein dat ik last heb gehad van kwiksinasappels met mijn bouwjaar ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_ZsnUMOiMdIF3rv9mQKRuW4K8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phwTciAV3Iq0KqSUs5mVRFen.jpg?f=fotoalbum_large

Nachtelijk testritje, truste Tweakers ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:59:
[...]

Hier was les één ‘blijf met je klauwen van de branders af tenzij we een practicum doen’ :?

@esphome En je weet zeker dat je niet iets teveel van andere chemische subsranties binnengekregen hebt in de sixties- en seventies?

Maargoed ik acht de kans klein dat ik last heb gehad van kwiksinasappels met mijn bouwjaar ;)
Ach ja, als er muggen in huis waren dan ging er een gloeilampje aan waarin bovenin een deukje zat. Daar ging dan een tabletje DDT in, die dan verdampte.

Men wist niet beter en het leven was toen ook veel simpeler. Alle dranken zaten toen nog in flessen en kruiken wat perfect werkte zolang je ze maar niet liet vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
Schijnt ook dat ze vroeger zonder helm fietsten. Men wist toen niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:18
Ik zoek advies voor een andere cassette, heb momenteel deze: Shimano CS-R7100 11-34. Zou graag nog een tandje lichter kunnen fietsen als ik de bergen in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Fromz schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:39:
Ik zoek advies voor een andere cassette, heb momenteel deze: Shimano CS-R7100 11-34. Zou graag nog een tandje lichter kunnen fietsen als ik de bergen in ga.
Gelukkig is er nog een 11-36 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:19
12 speed opstelling en de volgende achterderailleur: Shimano 105 R7100? Dan zou je tot 36T kunnen gaan. Dient wel een langere ketting opgelegd te worden.

Zie ook bijvoorbeeld: https://www.mantel.com/blog/derailleur-capaciteit

[ Voor 8% gewijzigd door Koenbr op 14-06-2025 06:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Maar van 34 naar 36 ga je bijna niet merken in de praktijk helaas.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:25
Vanwege een tourtocht morgen, werd ik vandaag heerlijk wakker met een verzorgd ontbijtje en hele gave cadeaus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ_zeGfUthJ0zK7MEx2SkNwmENg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhZYzhzjkK0C1ioYowQ7C1BQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:43
NPD (New Powermeter Day) 🙂. Na jarenlang fietsen zonder, mijzelf verwend met deze aankoop.

Ik hoop dat Garmin nu ook wat beter mijn VO2max kan tracken want voorheen deed hij dit alleen via de powermeter in de indoor trainer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66odvhmjfgZ15a_9-GFizJDWcQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4HLvm3Zp1sMhmlqDxGIQlqY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Torgo op 14-06-2025 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:09
Torgo schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:26:
NPD (New Powermeter Day) 🙂. Na jarenlang fietsen zonder, mijzelf verwend met deze aankoop.

Ik hoop dat Garmin nu ook wat beter mijn VO2max kan tracken want voorheen deed hij dit alleen via de powermeter in de indoor trainer.

[Afbeelding]
Mooi man, ben benieuwd hoe ze bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
wibblemoo schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 02:58:
Schijnt ook dat ze vroeger zonder helm fietsten. Men wist toen niet beter.
Ben je er nog steeds niet overheen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:18
Requiem19 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:17:
Maar van 34 naar 36 ga je bijna niet merken in de praktijk helaas.
Koenbr schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:44:
[...]

Niet de moeite dus?

12 speed opstelling en de volgende achterderailleur: Shimano 105 R7100? Dan zou je tot 36T kunnen gaan. Dient wel een langere ketting opgelegd te worden.

Koenbr schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:44:
[...]

Deze zelfs : Shimano 105 Di2 RD-R7150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 16:51

McMiGHtY

- burp -

Wat zijn iedereen z'n plannen voor een "Longest Day" volgend weekeinde?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
McMiGHtY schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:53:
Rondje langs de grenzen van Noord Holland (incl Texel als de logistiek het toelaat). Tweede provincie rond aftikken na Limburg in 2023.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37
Weekend later (28-6): rondje Zuid-Limburg, Belgie, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Belgie, Frankrijk, Belgie.
Iets van 370km ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Vooralsnog rondje veluwe a 200km. Lekker dichtbij huis, maar oh zo mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Rondje rond de kerk vrees ik want ik heb standby dienst. Wilde je alleen niet horen denk ik :X

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:01
Ik heb 11 speed Ultegra (RD-R8000), officieel kan die tot 34T. Met beleid, een langere ketting en goed afstellen van de derailleur heb ik voor meerdaagse klimtochten een 11-40T derailleur en dat past ook nog. 34T of 40T is wel een goed merkbaar verschil. Schakelen gaat iets minder soepel, omdat de derailleur fors naar achter moet worden gezet is de afstand tussen 't bovenste derailleurwieltje en de kleinste kransjes groter dan normaal.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 01:48

derx666

mecker ende blaet

blb4 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:58:
[...]

Ik heb 11 speed Ultegra (RD-R8000), officieel kan die tot 34T. Met beleid, een langere ketting en goed afstellen van de derailleur heb ik voor meerdaagse klimtochten een 11-40T derailleur en dat past ook nog. 34T of 40T is wel een goed merkbaar verschil. Schakelen gaat iets minder soepel, omdat de derailleur fors naar achter moet worden gezet is de afstand tussen 't bovenste derailleurwieltje en de kleinste kransjes groter dan normaal.
Ik heb een Rotor 11-39 geprobeerd op mijn Ultegra 12s en dat was een drama. Ik ga de Maratona fietsen met 11-36 en een 33T van TA Specialties voor. 33-36 scheelt toch wel tov 34-34, je hebt gewoon 1 versnelling extra, en op de Giau ga ik die denk ik wel nodig hebben :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

In de auto naar Livigno/Bormio en zondag hopelijk lekker klimrondje!

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 14-06-2025 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ben nog aan het spelen met een idee in mijn hoofd. Motivatie is er, conditie is een ander verhaal ben ik bang.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
blb4 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:58:
[...]

11 speed kon je nog lekker mee rommelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TPJ1CbOnhqsEbuPaKqoT4OzfzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aq8YhhYlxXVTLEhTvTsp5lEE.jpg?f=fotoalbum_large

Er komt nu een 12 speed 9-40 cassette op de markt, benieuwd wat we daarmee kunnen.

Voor kan je een GRX crank monteren, hier kan je evt nog kleinere bladen op monteren van https://www.themechanic-parts.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 12:16
mhr-zip schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:49:
[...]

[Afbeelding]

Er komt nu een 12 speed 9-40 cassette op de markt, benieuwd wat we daarmee kunnen.

Voor kan je een GRX crank monteren, hier kan je evt nog kleinere bladen op monteren van https://www.themechanic-parts.com
9-45 is nu een Di2 mtb optie (xtr). Bedoel je die?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:53:
[...]

9-45 is nu een Di2 mtb optie (xtr). Bedoel je die?
Ik had echt ergens 9-40 gelezen. Maar snelle Google actie kom ik het niet tegen. Was zeker een type fout.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09 15:09
Weer een frisse nieuwe KMC ketting op de Colnago.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfCuedSFkVb2P_XwLPqxS6Teydc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOHCi8ieaFv48cIlRiXdIvkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:30

Secsytime

Automagisch

mhr-zip schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:49:
[...]

[Afbeelding]

GRX heeft standaard een grotere range dan een groepset voor de weg? Een GRX crank heeft trouwens een 24mm as, weg is meestal 29mm? Dus dan moet je de trapas ook vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
Secsytime schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:10:
[...]

GRX heeft standaard een grotere range dan een groepset voor de weg? Een GRX crank heeft trouwens een 24mm as, weg is meestal 29mm? Dus dan moet je de trapas ook vervangen.
Shimano road is ook 24mm. Je moet mogelijk wel je voorderrie vervangen vanwege de afwijkende kettinglijn. Maar volgens mij zijn er zat mensen die een gewone road derrie werkend hebben gekregen op een grx crank.

GRX crank is 46-30 of 48-31, dus dat scheelt wel in de bergen.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

DeeeJeee schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:03:
Weer een frisse nieuwe KMC ketting op de Colnago.[Afbeelding]
😍

Toen fietsen nog kunstwerken waren.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
derx666 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:14:
[...]

😍

Maar ja, kunstwerken zijn voornamelijk om naar te kijken. Fietsen om te fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:38

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

derx666 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:14:
[...]

😍

Op de NPO werd onlangs Koers van de Kameraden uitgezonden waaron ook een fietsclub meedoet die op klassieke fietsen rijden. Mooi om te zien ook omdat de berijders ook oud zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Deed @Frenz64 ook mee?

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Is die helm toch omgesmolten 😱?

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Torgo schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:26:

[Afbeelding]
Ik krijg mijn oude pedalen niet van de fiets af. Had speciaal de juiste tools gekocht (XAND 4 IN 1 PEDAALSLEUTEL en XAND MONTAGEPASTA 50ML) en uitgebreid de handleiding gelezen én ChatGPT om advies gevraagd maar het mocht allemaal niet baten. WD-40 helpt ook niet. Na twee uur proberen de handdoek in de ring gegooid en maar een rondje gaan fietsen zonder power meter ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Torgo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:09:
[...]

Ik krijg mijn oude pedalen niet van de fiets af. Had speciaal de juiste tools gekocht (XAND 4 IN 1 PEDAALSLEUTEL en XAND MONTAGEPASTA 50ML) en uitgebreid de handleiding gelezen én ChatGPT om advies gevraagd maar het mocht allemaal niet baten. WD-40 helpt ook niet. Na twee uur proberen de handdoek in de ring gegooid en maar een rondje gaan fietsen zonder power meter ;(
Balen! Je weet welke richting los is? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
blb4 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Balen! Je weet welke richting los is? :X
Haha ja, daarom ook ge-dubblechecked met ChatGPT. Wel relaxed hoor ChatGPT voor dat soort dingen.
You’re on the Left Pedal (non-drivetrain side)

That means it has reverse threads:
You must turn the wrench clockwise to loosen it.
Ik denk dat ze na 10 jaar gebruik een beetje vast zijn gaan zitten. Heb ze nog nooit vervangen. Ben nou ook wel een beetje bezorgd om die mooie nieuwe pedalen op mijn oude fiets te monteren, maarja voorlopig dus even niks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik heb een Sram Rival powermeter. Dat gaat altijd meteen aan en verbindt direct met m’n fietscomputer. Tot ik een pauze neem en even koffie ga drinken… dan wil ik starten en krijg ik de powermeter niet meer aan.

Enige wat dan helpt is even de batterij unit eruit draaien, knopje indrukken en er weer in draaien. Maar dit lijkt me niet de way to go. Meer mensen hier last van of wellicht een oplossing?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 21:49
Nou, vandaag om 09:00 stonden we klaar voor de 1k Ride. De laatste training, generale repetitie zo u wil, voor de Handbike Battle. De 1k ride is, in mijn optiek, een omgekeerde Arnhems Mooiste. Veel van de klimmetjes die je in de laatste genoemde tegenkomt kom je ook bij de 1k ride tegen. En ook hier zie je wielrenners van allerlei pluimage. Van de doorgewinterde semi prof tot de levensmoeë amateur die het allemaal te langzaam gaat en gewoon over de weg banjert met gevaar voor eigen leven.

Ik was in de veronderstelling dat we de Italiaanse weg en/of Holleweg zouden aantikken dat was echter niet het geval. We hebben aan de Rhedense kant de usual suspects aangetikt zoals de Schietbergseweg ( Posbank ) en de Snippendaalseweg. Verder wat leuk klein grut in Arnhem en Oosterbeek. Het was lekker weer ( niet al te warm ) en de sfeer zat er goed in. Uiteindelijk kan ik terug kijken naar een geslaagde generale. Bij de Emma Piramide mocht een van de metgezellen nog even laten zien hoe je deze op een wielrenfiets WEL moet doen. Dat was mooi om te zien en met haar vorm zit het dus ook wel goed.

Wel jammer dat het toch echt zo is dat armkracht minder krachtig is dan beenkracht. Soms net iets tekort om mensen bij te houden / in te halen terwijl dat mijn hoofd vond dat het wel moest kunnen :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
@Webgnome hier ook prima genoten van de route. Niet spectaculair of creatief, maar lekker weertje, genoeg klimmetjes (klein grut) en om de hoek.
Wel vond ik dat er genoeg kamikaze piloten waren op de Snippendaalseweg naar beneden. Bizar hoe daar ingehaald werd op een smal weggetje waar de route ook weer omhoog gaat.

Verder ansich wel logisch dat de usual suspects erin zitten, het gaat toch over de posbank en voor eenieder niet uit de buurt, een heerlijke route.

Dat de holleweg er niet in zat, lijkt me overigens logisch, dat is in Nijmegen en de route kwam daar niet eens in de buurt. Italiaanseweg verbaasde me dan wel weer!

Hoe dan ook prima genoten! Ik heb 1 handbiker gezien met 2 wielrenners als escort, maar dat was jij niet neem ik aan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:13
Torgo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:24:

Haha ja, daarom ook ge-dubblechecked met ChatGPT. Wel relaxed hoor ChatGPT voor dat soort dingen.
Oh ja, AI, daar kun je je geen buil aan vallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
crimby schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:34:
@Webgnome hier ook prima genoten van de route. Niet spectaculair of creatief, maar lekker weertje, genoeg klimmetjes (klein grut) en om de hoek.
Wel vond ik dat er genoeg kamikaze piloten waren op de Snippendaalseweg naar beneden. Bizar hoe daar ingehaald werd op een smal weggetje waar de route ook weer omhoog gaat.
Dat viel mij ook op inderdaad. Wij stonden even daar in het gras te rusten en hoeveel mensen er op ~ cm van mijn pedalen gewoon langs racen alsof de zondvloed aan staande was. En dan te bedenken dat er ook weer mensen omhoog moeten. Wat mij daar overigens ook opgevallen was dat veel mensen het lusje via de Posbank/De Steegh lijken te hebben overgeslagen. Er kwamen mensen met een rotvaart naar beneden die we bij onze afdaling weer naar boven zagen klimmen terwijl dat in dat tijdsbestek helemaal niet kon als je ook nog eerst naar de Steegh moest. Ach ja.
crimby schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:34:Verder ansich wel logisch dat de usual suspects erin zitten, het gaat toch over de posbank en voor eenieder niet uit de buurt, een heerlijke route.
Ja klopt, je kan niet veel anders in die omgeving he. Het zou mooi zijn als men ook een route vanuit Oosterbeek bedenkt die richting Utrecht gaat daar moet ook wel aardig wat te halen zijn toch?
Dat de holleweg er niet in zat, lijkt me overigens logisch, dat is in Nijmegen en de route kwam daar niet eens in de buurt. Italiaanseweg verbaasde me dan wel weer!
Er is in Doorwerth een holleweg
crimby schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:34:Hoe dan ook prima genoten! Ik heb 1 handbiker gezien met 2 wielrenners als escort, maar dat was jij niet neem ik aan?
Als dat een gele handbike was met een oranje vlaggetje dan was ik dat wel. We waren inderdaad met drie personen in totaal.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:39
Ik wil binnenkort de omgeving van Arnhem eens verkennen. Klinkende namen als de Posbank en Italiaanse weg trekken me die kant op. Is Arnhems Mooiste een mooie basis route om een omgeving Arnhem verkennen? Ik sta open voor goede ideeen! +- 100km is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
bwernsen schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:57:
Ik wil binnenkort de omgeving van Arnhem eens verkennen. Klinkende namen als de Posbank en Italiaanse weg trekken me die kant op. Is Arnhems Mooiste een mooie basis route om een omgeving Arnhem verkennen? Ik sta open voor goede ideeen! +- 100km is mooi.
Dat zou een goede basis kunnen zijn als je het niet heel erg vind om ook door de stad te rijden. Je komt natuurlijk niet in het centrum, gaat wel wat wijken door omdat er nu eenmaal mooi hoogteverschil te vinden is in en om de stad.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Torgo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:09:
[...]

Kruipolie is nog wel eens een oplossing (wd40 is niet altijd het beste, al is het spul onderhand heilig verklaard)

Verder kan je ff kijken of er een inbus aan de achterkant in past, dan kan je aan beide zijdes kracht zetten (hou draairichting in de gaten uiteraard).

Wat ik zelf doe als het écht niet lukt, is even een tik geven met een hamer. Want ook dit is een beruchte plek waar galvanische corrosie een rol kan spelen, en met een tik kan je die soms verbreken. Misschien een slagmoersleutel als er een inbusje in zit, maar die inbus is volgens mij 5of 6mm dus die zou wel eens dolgedraaid kunnen worden met een slagmoersleutel.

Je zou ook je hele crankarm eraf kunnen halen en hem dan voorzichtig in de bankschroef (met houtje/doek etc) zodat de trapas niet mee draait, dan kan je wat meer gaan hangen aan de sleutel.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Torgo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:24:
[...]

[...]

Ik denk dat ze na 10 jaar gebruik een beetje vast zijn gaan zitten. Heb ze nog nooit vervangen. Ben nou ook wel een beetje bezorgd om die mooie nieuwe pedalen op mijn oude fiets te monteren, maarja voorlopig dus even niks :D
Had ik ook op m'n oude fiets. Toen toch maar even langs de lokale fietsmaker gegaan, die had toch net wat betere (en vooral langere) sleutels dan ik, en die had ze zo los. Scheelt dat het hier op 100m afstand is. Wel jammer dat ze geen Racefietsen meer verkopen, maar voor dit soort dingen kun je er prima terecht. Onze normale stadsfietsen komen hier wel vandaan, dus ze hebben ook geen moeite om dit soort dingetjes even te doen :) Hij hoefde er niks voor te hebben, dus maar even de fooienpot gespekt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Grotere “hefboom” maken zodat je meer kracht kan zetten kan ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pdukers schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:18:
Grotere “hefboom” maken zodat je meer kracht kan zetten kan ook wel eens helpen.
Met losmaken draait de boel mee, dat is het lastige vaak.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004

PeaceNlove

Deugleuter

Mistraller schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:24:
[...]

Met losmaken draait de boel mee, dat is het lastige vaak.
Op de fiets gaan zitten en de andere kant met je voet tegenhouden kan helpen, volgens mij heb ik het een tijdje geleden ook zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
derx666 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:16:
[...]

Had ik ook op m'n oude fiets. Toen toch maar even langs de lokale fietsmaker gegaan, die had toch net wat betere (en vooral langere) sleutels dan ik, en die had ze zo los. Scheelt dat het hier op 100m afstand is. Wel jammer dat ze geen Racefietsen meer verkopen, maar voor dit soort dingen kun je er prima terecht. Onze normale stadsfietsen komen hier wel vandaan, dus ze hebben ook geen moeite om dit soort dingetjes even te doen :) Hij hoefde er niks voor te hebben, dus maar even de fooienpot gespekt.
Ja, dat is wel een goed plan B. Ze zitten wel wat verder weg (half uurtje rijden) maar misschien herkennen ze mij nog 😅
Torgo schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:24:
[...]

Vanmorgen een sprint met Zwift en mijn ketting ontploft. Door de kracht sloopt het ook nog mijn versnelling. Was dus niet slim om die ketting toch nog te gebruiken nadat ik hem eerst te kort had gemaakt.

Mijn verlies genomen en naar Vos Rijwielen gegaan. Daar hebben ze een nieuwe ketting gemonteerd en mijn versnelling vervangen, kosten 100 EUR.

Inmiddels dus 240 EUR verder voor de vervanging van de ketting en cassette 😂.

Nou ja, leergeld zullen we maar zeggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

PeaceNlove schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:35:
[...]

Op de fiets gaan zitten en de andere kant met je voet tegenhouden kan helpen, volgens mij heb ik het een tijdje geleden ook zo gedaan.
Zoiets inderdaad.

Andere crank tegen je been, leunen over zadel of bovenbuis en dan gewicht op de pedaalsleutel.
Blijft geklooi maar het kan :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Ik heb daar de zwarte De Luxe uitvoering van met van die schreeuwende Colnago gele belettering. Wel de Veloce groep in fases vervangen door andere, ook zwarte campagnolo onderdelen en nu Zonda wielen. Die wielen zijn echt super en zingen ook nog eens, als je op snelheid bent.

Ik fiets er een paar keer per week op en met de nu 25mm banden erop gaat onverhard ook best, voor het geval het fietspad even ophoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Torgo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:32:
[...]

Ja, dat is wel een goed plan B. Ze zitten wel wat verder weg (half uurtje rijden) maar misschien herkennen ze mij nog 😅

[...]
Lijkt mij toch wel dat je een fietsenmaker op minder dan 30 minuten rijden hebt zitten? Ik had hetzelfde probleem, bij de lokale fietsenmaker die alleen normale fietsen doet binnengestapt, die had het in twee minuten gedaan. Gezien hij eerder ook al een keer bij mijn gewone fiets wat gratis gedaan had ondanks dat ik verder geen klant ben, hem ook gewoon wat gegeven als bedankje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
sapphire schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:40:
[...]

Zoiets inderdaad.

Andere crank tegen je been, leunen over zadel of bovenbuis en dan gewicht op de pedaalsleutel.
Blijft geklooi maar het kan :X
Ik gebruik een kort bakje (10x10cm) die ik onder het einde van de crank plaats en zo blijft alle kracht lokaal in het uiteinde van de crank. Als ik zeker ben van de juiste draairichting dan je ook een tik met de hamer geven op de sleutel als die goed vast zit. Je moet dan wel alles stabiel hebben, opdat je hamer niet afketst en een buis raakt. Een rubberen hamer is dan zeker iets veiliger maar heeft ook meer omvang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VafmdLtBWYPg_6Dmpg5R4-60eOQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3hV3O6VshqbC7kKRhuzVsf7O.jpg?f=user_large

Dit is linkerkant en controleer eerst welke kant het pedaal los gaat. Het kan zijn dat het balkje dan aan de linkerkant naast de het achterwiel moet komen om het pedaal los te kunnen krijgen.

Het balkje wordt voor van alles gebruikt zoals je kunt zien.

[ Voor 25% gewijzigd door esphome op 15-06-2025 23:26 . Reden: Foto erbij geplaatst als voorbeeld. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 08:42
Extra motivatie bij het revalideren heb ik op zich niet nodig, maar een extra doel heb je hiermee wel gecreëerd })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeeJeee
blb4 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:23:

Is die helm toch omgesmolten 😱?
Hahahaha. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

Wat betreft het pedaal loshalen. Gewoon fiets tussen de benen. Trapas zo draaien dat het pedaal wat los moet op zo'n 10u staat. Voet op het pedaal en dan de sleutel naar te toe halen (dus richting de achterkant van de fiets).

Als je de nieuwe pedalen installeert, even wat montagevet op de schroefdraad en je hebt nooit meer moeite het loshalen. Ook een tip voor als je een nieuwe fiets koopt. Even los halen en wat montagevet erop.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:38

Shadow_Agent

Een dikke ijzeren buis om de sleutel te verlengen en zodoende het hefboomeffect wil ook wel eens helpen.
Sowieso is een zo lang mogelijk pedaalsleutel aan te raden. En de juiste richting https://bikefit.com/blogs...en-or-tighten-bike-pedals

Anders even langs een FM in de buurt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leondekort
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-09 13:59
Hi allemaal!

Meer mensen die a.s. zaterdag de IJsselmeer challenge toertocht gaan volbrengen?

Wij gaan voor de 200 km. Iemand tips waar je rekening mee moet houden? Ben best een ervaren fietser, maar in de groep heerst af en toe wat onrust (gaat het waaien, hoe gaan we fietsen, fietsen we wel in een groep).

Klopt het dat je zelf mag bepalen of je hem linksom of rechtsom fietst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:21
Shadow_Agent schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:59:
Een dikke ijzeren buis om de sleutel te verlengen en zodoende het hefboomeffect wil ook wel eens helpen.
Sowieso is een zo lang mogelijk pedaalsleutel aan te raden. En de juiste richting https://bikefit.com/blogs...en-or-tighten-bike-pedals

Anders even langs een FM in de buurt inderdaad :)
Sommige pedalen zijn alleen los te maken via Inbus aan de binnenkant. Dat was wel even balen toen ik mijn assioma's wou losmaken, en ik met een grote hefboom mijn pedalen los wou maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

mvds

Totally awesome!

Cloclo100 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:38:
[...]

Sommige pedalen zijn alleen los te maken via Inbus aan de binnenkant. Dat was wel even balen toen ik mijn assioma's wou losmaken, en ik met een grote hefboom mijn pedalen los wou maken :).
Het gaat hier ook om Assioma's dus dat zou hetzelfde kunnen betekenen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 12:16
overal is een oplossing voor:
https://www.mantel.com/bb...KJgiOVKXpDdBoCLOUQAvD_BwE

(en anders zoals hierboven aangegeven, zelf verlengen met een stuk metalen pijp)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:22

Spikey

Making the web accessible!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F45AZdAUT40tSiiie7h4Wb_RWLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4s46KDe52pX7OV03gh0FCiIA.png?f=fotoalbum_large

Mijn pedaalsleutel heeft twee 'standen'. Met mijn vorige ook vaak problemen om de juiste hoek te vinden om wat moment te creëren, nu eigenlijk nooit meer, en ik wisselen mijn Assiomo's (spd's) meerdere keren per week tussen mijn gravel en wegfiets.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Altijd moeite gehad om pedalen los te krijgen tot ik deze methode ging gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://www.wikihow.com/images/thumb/c/c6/Take-the-Pedals-Off-a-Bike-Step-6.jpg/v4-460px-Take-the-Pedals-Off-a-Bike-Step-6.jpg

Daar kan ik de maximale kracht mee overbrengen, en krijg ik het altijd zo los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vanmiddag weer wat nieuws, wel een helm hebben maar die vrolijk voorop de fiets hebben hangen :+
Zó warm was het hier aan de kust nou ook niet…

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Laatst online: 22-09 12:24
Het komt hier vaker voorbij maar de zoekfunctie geeft me nog geen eenduidig antwoord.
Mijn Wahoo Tickr heeft het begeven en eigenlijk heeft dat ding me veel vaker kopzorgen bezorgd, dus ik wil een nieuwe hartslagmeter. Om in één ecosysteem te blijven zou ik kiezen voor de Wahoo Trackr, maar de problemen met de Tickr zorgen ervoor dat ik toch wat verder op zoek ben gegaan.
Ik lees veel goede verhalen over Garmin en over de Polar H10. Maar ik vraag me dan af, connect dat ook wel goed met mijn Wahoo Elemnt en met Zwift op mijn Kickr?

[ Voor 17% gewijzigd door wolterious op 16-06-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

wolterious schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:56:
Het komt hier vaker voorbij maar de zoekfunctie geeft me nog geen eenduidig antwoord.
Mijn Wahoo Tickr heeft het begeven en eigenlijk heeft dat ding me veel vaker kopzorgen bezorgd, dus ik wil een nieuwe hartslagmeter. Om in één ecosysteem te blijven zou ik kiezen voor de Wahoo Trackr, maar de problemen met de Tickr zorgen ervoor dat ik toch wat verder op zoek ben gegaan.
Ik lees veel goede verhalen over Garmin en over de Polar H10. Maar ik vraag me dan af, connect dat ook wel goed met mijn Wahoo Elemnt en met Zwift op mijn Kickr?
Dat werkt allemaal zonder problemen. De techniek die er achter zit is volledig universeel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb een Polar H9 en oudere Garmin HR en beide werken perfect met mijn Bolt V1 en V2 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nog een plus voor de Polar H10 hier. Verschillende hartslag banden gehad hiervoor (ook de Tickr, die vaker een verkeerde dan een juiste hartslag gaf). Uiteindelijk was ik het gezeik zat en een H10 gekocht. Dat is nu 4jr geleden, en heb in de tussentijd alleen een paar keer de knoopcel vervangen.
Gebruik hem zowel op m'n Edge 1040, FR955 (die ingebouwde is vrij onnauwkeurig) en natuurlijk ook op Zwift (en ook wel eens Rouvy of een ander indoor platform) via Bluetooth.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
derx666 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:27:
[...]

Nog een plus voor de Polar H10 hier. Verschillende hartslag banden gehad hiervoor (ook de Tickr, die vaker een verkeerde dan een juiste hartslag gaf). Uiteindelijk was ik het gezeik zat en een H10 gekocht. Dat is nu 4jr geleden, en heb in de tussentijd alleen een paar keer de knoopcel vervangen.
Gebruik hem zowel op m'n Edge 1040, FR955 (die ingebouwde is vrij onnauwkeurig) en natuurlijk ook op Zwift (en ook wel eens Rouvy of een ander indoor platform) via Bluetooth.
Hier ook overstapt van Wahoo Tickr naar Polar H10. Prima HRM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolterious
  • Laatst online: 22-09 12:24
Kijk dat is lekker eenduidig en helder. Polar H10 wordt hem dan. Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Of als je geen borstband wil: Polar Verity Sense (optische band om je onder- of bovenarm). Werkt net zo goed en opladen via usb

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
Goedkope Magene werkt net zo goed als de Polars, Garmins etc.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:18:
[...]

Helemaal mee eens. Paar weken geleden voor slechts 12 euro (hoe verdienen ze daar nog wat op!) de H303 bij de officiële magene shop op AliExpress gekocht. Deze werkt voor mij even goed als mijn 9 jaar oude Garmin premium strap en sensor. De strap begint wat aardig te slijten nu, vandaar al een vervanger aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:58
pdukers schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:31:
[...]

Helemaal mee eens. Paar weken geleden voor slechts 12 euro (hoe verdienen ze daar nog wat op!) de H303 bij de officiële magene shop op Ali express gekocht. Deze werkt voor mij even goed als mijn 9 jaar oude Garmin premium strap en sensor. De strap begint wat aardig te sluiten nu, vandaar al een vervanger aangeschaft.
Ik heb ook de Magene. Top ding. Die van mij was 13 euro... 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Hier een Wahoo Trackr en de accu is bijna niet leeg te krijgen. Hij heeft af en toe zetje nodig om actief te worden en ik doe dat dan via de meegeleverde USB kabel en een USB batterij. Het haakje om de band te sluiten ziet er wat iel uit, de band zelf voel je haast niet als je die om hebt.

Vandaag de Garmin Varia 315 binnengekregen, die is nu in Duitsland (Bike24) minder dan 72 euro kost. Ik heb hem ondersteboven gemonteerd omdat dat beter uitkwam met de zadeltasje. Maakt voor het functioneren kennelijk niets uit, zolang het zicht naar achteren maar onbelemmerd is. Ik had al een remlicht en om nu 100 euro extra spenderen voor de Varia 715 vond ik wel veel.

De rader geeft tijdens het fietsen vertrouwen, want vaak vraag je af zit er nu wel een inhalende auto achter mij of niet.

Verder wel blijven omkijken bij het afslaan!

Auto's, tot 8 stuks, laat die duidelijk zien op mijn Sigma 11.1 EVO en zelfs de intercity trein werd als twee auto's gezien toen die voorbijkwam op het spoor naast het fietspad. Maar goed, een trien hoor je ook wel aankomen.

Een radar is een echte aanvulling tijdens het fietsen tussen de auto's en geeft meer rust. Ik hoef nu ook niet meer preventief helemaal aan de rechterkant van de weg fietsen. De audio toontjes van de fietscomputer hoor ik niet, maar desondanks zag ik wel steeds de grafische weergave op het scherm van de fietscomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

klaaas schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:18:
[...]

Bij mij is tot de H10 alles kapot gegaan. Blijkbaar heb ik aggressief zweet ;)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

esphome schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:25:
Hier een Wahoo Trackr en de accu is bijna niet leeg te krijgen. Hij heeft af en toe zetje nodig om actief te worden en ik doe dat dan via de meegeleverde USB kabel en een USB batterij. Het haakje om de band te sluiten ziet er wat iel uit, de band zelf voel je haast niet als je die om hebt.

Vandaag de Garmin Varia 315 binnengekregen, die is nu in Duitsland (Bike24) minder dan 72 euro kost. Ik heb hem ondersteboven gemonteerd omdat dat beter uitkwam met de zadeltasje. Maakt voor het functioneren kennelijk niets uit, zolang het zicht naar achteren maar onbelemmerd is. Ik had al een remlicht en om nu 100 euro extra spenderen voor de Varia 715 vond ik wel veel.

De rader geeft tijdens het fietsen vertrouwen, want vaak vraag je af zit er nu wel een inhalende auto achter mij of niet.

Verder wel blijven omkijken bij het afslaan!

Auto's, tot 8 stuks, laat die duidelijk zien op mijn Sigma 11.1 EVO en zelfs de intercity trein werd als twee auto's gezien toen die voorbijkwam op het spoor naast het fietspad. Maar goed, een trien hoor je ook wel aankomen.

Een radar is een echte aanvulling tijdens het fietsen tussen de auto's en geeft meer rust. Ik hoef nu ook niet meer preventief helemaal aan de rechterkant van de weg fietsen. De audio toontjes van de fietscomputer hoor ik niet, maar desondanks zag ik wel steeds de grafische weergave op het scherm van de fietscomputer.
Of als je je écht om je veiligheid geeft zet je een helm op :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
derx666 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 00:19:
[...]

Bij mij is tot de H10 alles kapot gegaan. Blijkbaar heb ik aggressief zweet ;)
Bij mij ging de H10 ook kapot. Mijn mening is dat deze dingen gewoon een soort slijtage onderdelen zijn. Op den (niet al te lange) duur gaan ze allemaal kapot. De Magene zal ook niet het eeuwige leven hebben maar met zo'n prijs voelt het minder zuur als die het begeeft. Tot nu toe doet ie qua functioneren en levensduur niet onder voor de Wahoo, Polar en Decathlon die ik gehad heb.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Nog een voordeel van de Magene H303 vergeten. Mijn Garmin sensor past er ook op. Dan is het vervangen van alleen een strap vanwege "agressief zweet" wat goedkoper en duurzamer dan een complete set kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door pdukers op 17-06-2025 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:05
klaaas schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:26:
[...]

Bij mij ging de H10 ook kapot. Mijn mening is dat deze dingen gewoon een soort slijtage onderdelen zijn. Op den (niet al te lange) duur gaan ze allemaal kapot. De Magene zal ook niet het eeuwige leven hebben maar met zo'n prijs voelt het minder zuur als die het begeeft. Tot nu toe doet ie qua functioneren en levensduur niet onder voor de Wahoo, Polar en Decathlon die ik gehad heb.
Ja ben ik het opzich wel mee eens. Ik heb jaren met een Magene HR gelopen, tot die kapot ging, toen nieuwe besteld en die hield het niet langer vol dan een maand, toen weer een nieuwe en hield het ook maar kort vol. Anderhalf jaar geleden een H10 gekocht en die doet het nog super, maar verwacht dat die over een periode ook wel kapot gaat.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sinds kort een oplaadbare, https://www.coospo.com/products/h9z-chest-heart-rate-monitor
Geen gepiel meer met batterijen.
Ook verschillende banden van Magene gehad, maar door het vele zweten op de tacx hielden die het niet lang vol.

Ik leg deze 1x in de week op de houder om op te laden. Op Ali is deze te verkrijgen voor ca 23 euro met coupons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik ben een tevreden gebruiker van de Garmin HRM dual. We hebben er twee in huis die het beide al meerdere jaren op dezelfde batterij doen.
Nooit gezeur mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Stevie-P schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:44:
Ik ben een tevreden gebruiker van de Garmin HRM dual. We hebben er twee in huis die het beide al meerdere jaren op dezelfde batterij doen.
Nooit gezeur mee gehad.
+1. De Garmin HRM dual werkt gewoon goed. Het enige dat ik heel irritant vind aan deze is de speciale schroevendraaier die je nodig hebt om de batterij te wisselen. Geen idee hoe dat bij andere merken is. Het is uiteindelijk gewoon een simpele platte batterij dus het vervangen zelf is het probleem niet zo en ook de tijd dat je er mee kan werken is een aantal jaren. ( en ja dat hangt af van hoeveel je hem gebruikt )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Simbob schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:39:
Sinds kort een oplaadbare, https://www.coospo.com/products/h9z-chest-heart-rate-monitor
Ook verschillende banden van Magene gehad, maar door het vele zweten op de tacx hielden die het niet lang vol.

Ik leg deze 1x in de week op de houder om op te laden. Op Ali is deze te verkrijgen voor ca 23 euro met coupons.
Nu ben ik verre van de meest fanatieke fietser hier, maar recent bedacht ik hoeveel jaar mijn hartslagband al zonder nieuwe batterijen het doet. Dat is heel lang. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat laadelektronica toevoegen dan ooit uit kan.

Maar kijkend naar die link: Het probleem bij die is dat ze fancy spullen zijn gaan inbouwen, waardoor hij nog maar een batterijduur van 50 uur volhoudt. Maar daarvoor heb je wel een LED gekregen die je hartslagzone laat zien. Zelfs als je zonder shirt sport, lijkt mij je hartslagband niet de handigste plek om je huidige zone uit te lezen :P
pdukers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:33:
Nog een voordeel van de Magene H303 vergeten. Mijn Garmin sensor past er ook op. Dan is het vervangen van alleen een strap vanwege "agressief zweet" wat goedkoper en duurzamer dan een complete set kopen.
Zowel bij Garmin, Decathlon en Aliexpress kan je de strap los kopen overigens ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 15:59

joker1977

Tweakert

Simbob schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:39:

Een HR-monitor kan gemiddeld wel een jaartje met een batterij. Dat gepiel is dan 2 minuutjes in een jaar, stelt niks voor.. Snap dat het afhankelijk is van hoeveel je fietst, maar als je 8-10 uur / week fietst lijkt me dat een vrij accurate schatting.

Dat vind ik dan ook geen argument voor een oplaadbare versie. De tijd en het gepiel van 1x / week op de lader is meer, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sissors schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:52:
[...]

Nu ben ik verre van de meest fanatieke fietser hier, maar recent bedacht ik hoeveel jaar mijn hartslagband al zonder nieuwe batterijen het doet. Dat is heel lang. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat laadelektronica toevoegen dan ooit uit kan.

Maar kijkend naar die link: Het probleem bij die is dat ze fancy spullen zijn gaan inbouwen, waardoor hij nog maar een batterijduur van 50 uur volhoudt. Maar daarvoor heb je wel een LED gekregen die je hartslagzone laat zien. Zelfs als je zonder shirt sport, lijkt mij je hartslagband niet de handigste plek om je huidige zone uit te lezen :P
[...]

Zowel bij Garmin, Decathlon en Aliexpress kan je de strap los kopen overigens ;) .
Hier ook 2 meters en 4 straps (Polar, Garmin en 2x Ali) die allemaal uitwisselbaar zijn :)

Voordeel van mijn Ali strap vind ik dat die knal oranje is, en aangezien ik dat ding altijd kwijt ben is dat erg fijn in een bak (donkere)kleding :)

En inderdaad als je niet de meest fanatieke fietser bent..... Ik red denk de 4 jaar wel met de batterij van een (Garmin) HR sensor :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
joker1977 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:53:
[...]

Een HR-monitor kan gemiddeld wel een jaartje met een batterij. Dat gepiel is dan 2 minuutjes in een jaar, stelt niks voor.. Snap dat het afhankelijk is van hoeveel je fietst, maar als je 8-10 uur / week fietst lijkt me dat een vrij accurate schatting.

Dat vind ik dan ook geen argument voor een oplaadbare versie. De tijd en het gepiel van 1x / week op de lader is meer, lijkt me...
Ja mijn garmin houd het rond het half jaar vol maar dat is ook echt met volle triathlon trianing dus veel lopen en veel fietsen. Het wisselen is echt totaal geen moeite. Batterijen op voorraad dus paar minuten en klaar.
sapphire schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:18:
[...]

Hier ook 2 meters en 4 straps (Polar, Garmin en 2x Ali) die allemaal uitwisselbaar zijn :)

Voordeel van mijn Ali strap vind ik dat die knal oranje is, en aangezien ik dat ding altijd kwijt ben is dat erg fijn in een bak (donkere)kleding :)

En inderdaad als je niet de meest fanatieke fietser bent..... Ik red denk de 4 jaar wel met de batterij van een (Garmin) HR sensor :X
Grappig dat is dus best wel een verschil

[ Voor 27% gewijzigd door GerGio op 17-06-2025 08:20 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 20:08
Hier een 4iiii Viiiiva en die doet het ook prima, verder verbaas ik mij ook dat m'n dual sram power meter het al 6000km vol houd op een 2032 batterijtje. Ik moest vroeger m'n assomias toch vaker opladen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeeJeee
esphome schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:51:

Ik heb daar de zwarte De Luxe uitvoering van met van die schreeuwende Colnago gele belettering. Wel de Veloce groep in fases vervangen door andere, ook zwarte campagnolo onderdelen en nu Zonda wielen. Die wielen zijn echt super en zingen ook nog eens, als je op snelheid bent.

Ik fiets er een paar keer per week op en met de nu 25mm banden erop gaat onverhard ook best, voor het geval het fietspad even ophoudt.
Mooi, zo'n zwarte Colnago!
Ik heb nu de Son velgen met de Chris King naven in de fiets gezet.
Vanaf Maart zaten er Mavic wielen in maar met ouderwetse spaken fietst het toch wel veel comfortabeler hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
GerGio schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:19:
[...]

Ja mijn garmin houd het rond het half jaar vol maar dat is ook echt met volle triathlon trianing dus veel lopen en veel fietsen. Het wisselen is echt totaal geen moeite. Batterijen op voorraad dus paar minuten en klaar.

[...]

Grappig dat is dus best wel een verschil
Evan uitgaande dat die Garmin een HRM dual is, zou ik dan toch eens naar een ander merk batterijen kijken.
Tenzij je 40u in de week traint zou die echt langer mee moeten gaan; richting de 1000u op een knoopcel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het gepiel met de batterij is bij mij het maandelijks vernieuwen van de batterij. De Magene banden gingen bij mij nooit in de standby. Dus altijd zoeken naar een signaal wat resulteerde in snel leeglopende batterijen.
En door het vele zweten op de Tacx gingen de banden al snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Simbob schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 08:33:
Het gepiel met de batterij is bij mij het maandelijks vernieuwen van de batterij. De Magene banden gingen bij mij nooit in de standby. Dus altijd zoeken naar een signaal wat resulteerde in snel leeglopende batterijen.
En door het vele zweten op de Tacx gingen de banden al snel kapot.
Als ze niet in standby gaan, dan gaan batterijen inderdaad niet lang mee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nogmaals, voor alle zware zweters, wellicht een keer geen borstband nemen. Wahoo heeft ook een band die op je onderarm kan (ook optisch, net als de Polar) en dat zweet behoorlijk minder, naast dat het meer comfortabel is dan een borstband (da's een persoonlijke voorkeur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Dat heet toch een horloge? :+ Moet eerlijk zeggen dat ik een hevige zweter ben en eigenlijk nog nooit problemen heb gehad met een borstband. Horloges daarentegen zijn irritant. Heb daarom ook mijn horloge nu aan de linkerarm ipv rechts terwijl rechts mijn dominante arm is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
Ik heb in de schuur gewoon een bakje met CR2032 staan, kosten 1 euro voor 6 bij de Action. In de HRM 2x per jaar vervangen en de Magene sensoren 2x per seizoen. Vind dat persoonlijk minder moeite dan elke keer moeten onthouden om op te laden.

Op persoonlijke noot afgelopen weekend mijn allereerste 100+ rondje gereden alleen. Als voorbereiding op de Ronde van de Westfriese Omringdrijk volgende maand. Heb er nu wel vertrouwen in dat dat moet gaan lukken. :P

HD4Life @ Full-HD

Pagina: 1 ... 652 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).