Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 651 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:27
crimby schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:09:
[...]

Ik ben vrij lui, dus heb al een n+1 voor m’n indoor :+
Zat er wel eens aan te denken om eens een simpele gravelfiets te kopen voor woon-werk, maar dat is verdere toekomst.

Het fietsenhok is groot maar helemaal vol met van die ouderwetse rekken voor dikke banden. Daar ga ik sowieso niet m’n dunne carbon wielen in steken (ook niet mogelijk, dan valt ie om). Zo’n steun wordt dus lastig.

@bwernsen dat kan zijn, maar wil de fiets ook heel (en veilig) houden. En zie nu geen mogelijkheid voor het goed stallen. Anderzijds is ons bedrijf niet heel uniek in de fietsenhok faciliteiten dus kan me voorstellen dat hier best wat ervaringen te delen zijn :-)
Mijn commuter = de indoor fiets bij mij (en vakantiefiets)

Qua rek; ik bedoelde dus wat @verstappen33 ook aangeeft. Zet er gewoon je eigen rekje naast.
Die van hierboven wordt ook wel verkocht onder de naam Trivio. Wij hebben er hier 4 stuks van staan (waarvan 1 een 29er voor de mtb). En hoewel men zegt dat het met schijfremmen niet kan vanwege risico op krom gaan, het gaat hier al jarenlang goed.
CycleXperience in Uden dumpte ze ooit (showroom vernieuwing) en toen heb ik ze alle4 voor een leuk prijsje gekocht.

Een ding als dit kan natuurlijk ook (kan je zo lekker zelf zagen als je een beetje hobbyist bent)
https://nl.aliexpress.com/item/1005008461370179.html

Afbeeldingslocatie: https://ae-pic-a1.aliexpress-media.com/kf/S3c37c26857204a938a71d9e2cc375771u.jpg_960x960q75.jpg_.avif

Maar goed, zo zijn er natuurlijk heel veel opties om je fiets een beetje knap te stallen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:25
Goede ideeën en suggesties! Ik ga zo eens in het fietsenhok kijken of er zoiets nog bij past. Misschien ook maar eens bij facilities kijken of er nog iets mogelijk is.
Bij ons op kantoor zitten we met zo’n 400 man, dus denk niet dat ze het tof vinden als we allemaal de fiets naast onze werkplek zetten. Anderzijds zetten we veel in op gezondheid en sport, dus wie weet hehe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:08
Hier staat die zo, en heb met deze rekken nog geen beschadigingen kunnen ontdekken, verder is hier de fietsstalling ook afgesloten en er hangen camera's dus bij heel veel schade zou je nog beelden kunnen terugkijken. m'n slot laat ik ook hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQf9_h5XZo95W4Zyr0_apVFXcsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pa0LvciygEwqltqEmZrHLcTg.jpg?f=fotoalbum_large

Je zou misschien ook buisisolatie om de rekken kunnen doen, die je in een tasje stopt wat je aan je slot hangt die ergens in de fietsenstalling hangt

Afbeeldingslocatie: https://media.horeca.shop/media/catalog/product/cache/d24dd0c3bfb4d6cee2fdf80276f2b427/m/o/modified_images-Linum-watermarked-LIAXG-1008-000-1.jpg

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
Neem hem gewoon mee naar binnen en zet hem ergens tegen de muur. Er staan er meerdere door het gebouw heen. Zolang de fiets niet druipt is het geen enkel probleem.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik zou bijna zeggen dat we collega's zijn :) Dit is toch niet de Croeselaan toch?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Mistraller schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 01:35:
[...]
Qua rek; ik bedoelde dus wat @verstappen33 ook aangeeft. Zet er gewoon je eigen rekje naast.
Die van hierboven wordt ook wel verkocht onder de naam Trivio. Wij hebben er hier 4 stuks van staan (waarvan 1 een 29er voor de mtb). En hoewel men zegt dat het met schijfremmen niet kan vanwege risico op krom gaan, het gaat hier al jarenlang goed.
Op welke manier zou een remschijf daar krom van kunnen gaan, die komt niet in aanraking met dat rekje ?

Ik heb ook zo'n ding staan binnen op het werk. (en thuis ook een paar)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Mistraller schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:55:
[...]

Ik zou bijna zeggen dat we collega's zijn :) Dit is toch niet de Croeselaan toch?
Nope, via Strava ↓ kan je spieken waar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 06:42:
Hier staat die zo, en heb met deze rekken nog geen beschadigingen kunnen ontdekken, verder is hier de fietsstalling ook afgesloten en er hangen camera's dus bij heel veel schade zou je nog beelden kunnen terugkijken. m'n slot laat ik ook hangen.

[Afbeelding]

Je zou misschien ook buisisolatie om de rekken kunnen doen, die je in een tasje stopt wat je aan je slot hangt die ergens in de fietsenstalling hangt

[Afbeelding]
Die buis isolatie is wel goed idee. Anders doe je op (paar/“jou”) plek tape precies waar je fiets de houder raakt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 06:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo doe ik het ook vaak. Slot blijft ook hangen. Scheelt weer meenemen.

Wij hebben bij de fietsenstalling ook de doucheruimte zitten. Met een kluisje. Ideaal _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bwernsen schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:14:
[...]

Ik heb de TOZO openreal headphones. Dat zijn open aer koptelefoons, voor ongeveer 50 euro. Tov de boneconducting koptelefoons is dat de geluidskwaliteit een stuk beter is, vooral in de laag. Bovendien zijn de TOZO's met 50 euro een stuk betaalbaarder.

[Afbeelding]

https://www.tozostore.com...al?variant=47701113897249

Windgeruis blijft een dingetje overigens, m.n. wind tegen.
Dank! Ben toch gegaan voor de Shokz OpenRun Pro 2, nu 139,95 bij Futurumshop.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:06
Bananeman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Dank! Ben toch gegaan voor de Shokz OpenRun Pro 2, nu 139,95 bij Futurumshop.
Ha, was er toevallig ook naar aan het kijken, direct besteld. Bedankt voor het delen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:55:
[...]

Op welke manier zou een remschijf daar krom van kunnen gaan, die komt niet in aanraking met dat rekje ?

Ik heb ook zo'n ding staan binnen op het werk. (en thuis ook een paar)
Die stalen steun raakt in principe de schijf.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34
crimby schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:20:
Velen van jullie gebruiken de racefiets ook voor woon-werk verkeer, maar waar laten jullie de fiets dan? Wij hebben wel een afsluitbaar fietsenhok, maar daar kan je eigenlijk alleen de fietsen in van die oldskool rekken zetten. Ik zou dat doodeng vinden en weerhoud me om met de racefiets te gaan.
Idem :) Ik zou heel graag op de racefiets willen gaan. De fietskelder is afsluitbaar, maar voor meerdere bedrijven toegankelijk en zover ik weet geen camera beveiliging. Het lastige vind ik dat je bijna alles snel eraf kunnen halen zadel, wielen etc. Maar welke medewerker zou dit doen?

Een collega ging gisteren ook, echter was zijn racefiets 7 jr oud, wellicht een oudje ernaast aanschaffen via MP? beetje dubbel maar beter voor mijn gemoedsrust.

Plus: het feit, dat ik de laptop moet meezeulen. Wel een goede tip om het slot te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Mistraller schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Die stalen steun raakt in principe de schijf.
Die van mij niet, maar misschien dat mij een andere variant merk is. Heb ze ooit via bike24 besteld volgens mij. (of een van de andere bekende duitse shops)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:17

Kluus

Gang is alles

Velen van jullie gebruiken de racefiets ook voor woon-werk verkeer, maar waar laten jullie de fiets dan? Wij hebben wel een afsluitbaar fietsenhok, maar daar kan je eigenlijk alleen de fietsen in van die oldskool rekken zetten. Ik zou dat doodeng vinden en weerhoud me om met de racefiets te gaan.
Als het mooi weer is en ik ga met de "goede" fiets dan gaat die gewoon mee naar mijn werkplek. Bij minder weer ga ik op de Grizl om verschillende redenen (overigens zou mijn grizl voor velen denk ik ook al door gaan als goede fiets - CF 7 met Rival AXS) en als die erg smerig wordt durf ik hem niet mee naar de werkplek te nemen en dan gaat ie in de afgesloten fietsenstalling in een ander pand van mijn bedrijf.

Hier hebben ze helaas ook in al hun wijsheid gekozen voor normale rekken maar ik zet hem daar niet in. Zoals de foto van @Tinusvolkel is zou ik mijn fiets gewoon tegen de muur zetten en dan met een kettingslot aan het rek vast, dat is hoe ik het ook doe in die stalling. Ik moet dan wel even over de campus wandelen naar het pand waar ik zelf werk en waar ik mijn schoenen heb, maar op mijn grizl heb ik SPD en MTB schoenen waarmee nog wel te lopen is.

Beide panden zijn voorzien van douches dus dat voordeel heb ik dan weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
@Kluus je zou eventueel bij Shimano kunnen vragen of je hem daar binnen mag stallen. Die hebben in hun fietsenhok (intern) allemaal beugels aan de muur waar je het voorwiel in hangt geloof ik.

Ik vrees niet zo voor mijn Cube (en ik ben nog nooit met die fiets naar het werk gegaan), maar kan de moeite waard zijn. Scheelt toch zeker weer 400 meter lopen :+

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:38
DaYwaLkUr schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:55:
[...]

Idem :) Ik zou heel graag op de racefiets willen gaan. De fietskelder is afsluitbaar, maar voor meerdere bedrijven toegankelijk en zover ik weet geen camera beveiliging. Het lastige vind ik dat je bijna alles snel eraf kunnen halen zadel, wielen etc. Maar welke medewerker zou dit doen?

Een collega ging gisteren ook, echter was zijn racefiets 7 jr oud, wellicht een oudje ernaast aanschaffen via MP? beetje dubbel maar beter voor mijn gemoedsrust.

Plus: het feit, dat ik de laptop moet meezeulen. Wel een goede tip om het slot te laten hangen.
Op mijn vorige werkplek was er ook geen geschikte en veilige fietsenstalling, en daarom zette ik hem (met toestemming) in een niet of nauwelijks in gebruik zijnde sanitaire ruimte in het gebouw. Die ruimte was overdreven groot en de fiets kon er prima in een hoekje staan. Vaak fietste ik op een dag naar het werk en ging dan met OV weer terug; de volgende dag deed ik het andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElPaco schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:40:
@Kluus je zou eventueel bij Shimano kunnen vragen of je hem daar binnen mag stallen. Die hebben in hun fietsenhok (intern) allemaal beugels aan de muur waar je het voorwiel in hangt geloof ik.

Ik vrees niet zo voor mijn Cube (en ik ben nog nooit met die fiets naar het werk gegaan), maar kan de moeite waard zijn. Scheelt toch zeker weer 400 meter lopen :+
Ja klopt, had ik ook gezien, maar geen idee of die pasjes compatible zijn en of ze hier open voor staan… Ken jij al mensen die dit geregeld hebben? Voor nu is het ook opgelost op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
Kluus schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Ja klopt, had ik ook gezien, maar geen idee of die pasjes compatible zijn en of ze hier open voor staan… Ken jij al mensen die dit geregeld hebben? Voor nu is het ook opgelost op zich.
Heb het nog niet gecheckt nee, maar ik heb geen dure racefiets, dus ook niet nodig gehad. Ken ook geen collega's die het hebben gevraagd/geprobeerd.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Pfffff semi-crosspost met het FFFUUU topic maar ik ben vanmorgen van de trap gelazerd gevallen :(

Precies in de hoek van mijn steile zoldertrappetje gleed mijn schoen weg, gepoogd mezelf op te vangen en in de val wel goed kunnen draaien gelukkig en ben in volle vaart en vol gewicht op mijn linkerbil op de rand van een traptrede tot stilstand gekomen :X
Vol de klap opgevangen met een aangespannen bilspier (Gluteus Maximus) dus lekker pijnlijk nu bij opstaan en bewegen :) Ben net maar met de auto naar werk gegaan want zitten op een zadel was niet zo lekker :(
Kijken hoelang het gaat duren :|

Over de fietsstallingen; ik heb een woon-werk fiets en als ik op de racer ga is de serverruimte een mooie stalling waar bijna niemand in kan O-)

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 11-06-2025 14:03 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
sapphire schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:02:
Pfffff semi-crosspost met het FFFUUU topic maar ik ben vanmorgen van de trap gelazerd gevallen :(

Precies in de hoek van mijn steile zoldertrappetje gleed mijn schoen weg, gepoogd mezelf op te vangen en in de val wel goed kunnen draaien gelukkig en ben in volle vaart en vol gewicht op mijn linkerbil op de rand van een traptrede tot stilstand gekomen :X
Vol de klap opgevangen met een aangespannen bilspier (Gluteus Maximus) dus lekker pijnlijk nu bij opstaan en bewegen :) Ben net maar met de auto naar werk gegaan want zitten op een zadel was niet zo lekker :(
Kijken hoelang het gaat duren :|

Over de fietsstallingen; ik heb een woon-werk fiets en als ik op de racer ga is de serverruimte een mooie stalling waar bijna niemand in kan O-)
Heb je nog semi-geluk. Paar jaar terug zelf ook van de trap gevallen, bij de eerste paar treden bovenaan uitgegleden met mijn dochtertje in mijn armen. Haar gelukkig wel op mij gehouden, maar probeerde wat vast te grijpen met mijn andere hand waardoor mijn arm uit de kom ging. Gebeurde ergens in maart, heeft vrij lang geduurd voordat ik ook weer kon fietsen. Beterschap!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Teruggrijpend op deze post over de Calibre wearable: Requiem19 in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Kleine teleurstelling 1: ong 100euro douaneheffingen :).

Goede nieuws 2: mijn V02 max ligt rond de 100. Hoger dan Armstrong, Froome etc. En dat met een FTP van 240watt volgens deze ramp test ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-CbOreYtUERLjmr2-mLwCGFN_A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fGiyzWmjDz8PAw2duYjRReO5.png?f=user_large

Wat je ziet is de VO2/kg (ml/kg/min) terwijl ik een ramp test uitvoerde op de indoor trainer. Data schiet alle kanten op, gaat dus nog niet helemaal lekker. Grote boosdoener lijkt me de plaatsing van het masker op je gezicht te zijn. Dat luistert kennelijk nogal nauwkeurig.

Nog maar wat meer testjes doen, maar test is 1 dus een fail. Deze data kan niet kloppen en maakt ook alle andere data die hij genereert onbetrouwbaar. Hoeveelheid data die eruit gespuugd wordt in CSV format is overigens wel impressive.

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 11-06-2025 14:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:48

aerofreak

Steve Jobs

Dat wordt geel in Parijs! :)F

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:43:
Teruggrijpend op deze post over de Calibre wearable: Requiem19 in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Kleine teleurstelling 1: ong 100euro douaneheffingen :).

Goede nieuws 2: mijn V02 max ligt rond de 100. Hoger dan Armstrong, Froome etc. En dat met een FTP van 240watt volgens deze ramp test ;).

[Afbeelding]

Wat je ziet is de VO2/kg (ml/kg/min) terwijl ik een ramp test uitvoerde op de indoor trainer. Data schiet alle kanten op, gaat dus nog niet helemaal lekker. Grote boosdoener lijkt me de plaatsing van het masker op je gezicht te zijn. Dat luistert kennelijk nogal nauwkeurig.

Nog maar wat meer testjes doen, maar test is 1 dus een fail. Deze data kan niet kloppen en maakt ook alle andere data die hij genereert onbetrouwbaar. Hoeveelheid data die eruit gespuugd wordt in CSV format is overigens wel impressive.
Wat voor random-numbers spuugt het apparaat uit? Heb je een voorbeeld CSV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
joker1977 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:53:
[...]

Wat voor random-numbers spuugt het apparaat uit? Heb je een voorbeeld CSV ?
Edit: oh sorry, je wilt een CSV zien van de activiteit. Dat is even lastig uploaden, maar kan ik straks wel doen.

Dit zijn de headers van het CSV bestand. Tijdens de activiteit kun je in de app ook eea zien, maar dat is een stuk beperkter.

CSV:
Session Data
Timer (s)
Breath Count
Respiratory Rate (breaths/min)
Last Breath Volume (l)
HR (bpm)
Tidal Volume (l)
Minute Volume (l/min)
Exhaled O2 (%)
Exhaled CO2 (%)
Inhale/Exhale Ratio VO2 (slpm)
VCO2 (slpm)
VO2/kg (ml/kg/min)
VCO2/kg (ml/kg/min)
VeqO2
VeqCO2
Calorie Burn Rate (cal/min)
Calorie Count (cal)
RER
Fat Burn (%)
Respiratory Rate Uniformity (%)
Tidal Volume Uniformity (%)
Elevation (m)

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 11-06-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:55:
[...]

Edit: oh sorry, je wilt een CSV zien van de activiteit. Dat is even lastig uploaden, maar kan ik straks wel doen.

Dit zijn de headers van het CSV bestand. Tijdens de activiteit kun je in de app ook eea zien, maar dat is een stuk beperkter.

CSV:
Session Data
Timer (s)
Breath Count
Respiratory Rate (breaths/min)
Last Breath Volume (l)
HR (bpm)
Tidal Volume (l)
Minute Volume (l/min)
Exhaled O2 (%)
Exhaled CO2 (%)
Inhale/Exhale Ratio VO2 (slpm)
VCO2 (slpm)
VO2/kg (ml/kg/min)
VCO2/kg (ml/kg/min)
VeqO2
VeqCO2
Calorie Burn Rate (cal/min)
Calorie Count (cal)
RER
Fat Burn (%)
Respiratory Rate Uniformity (%)
Tidal Volume Uniformity (%)
Elevation (m)
Ah ja, ik zou graag de CSV willen hebben met data, als je dat wilt. En je inspannings-protocol, dus hoe de ramp is gedefinieerd, dus bv. 100W + (20W/min) of 100W + (0.3W/sec) oid (dus step vs. traploos) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
joker1977 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:02:
[...]

Ah ja, ik zou graag de CSV willen hebben met data, als je dat wilt. En je inspannings-protocol, dus hoe de ramp is gedefinieerd, dus bv. 100W + (20W/min) of 100W + (0.3W/sec) oid (dus step vs. traploos) :)
Zie: https://limewire.com/d/PEMu2#Lb7hqTWSqb

Power data captured hij niet, maar was een standaard ramp test:

5m warm-up 100w
1m 140w
1m 160w
1m 180w
1m 200w
1m 220w
1m 240w
1m 260w
1m 280w
1m 300w
1m 320w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45
Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:05:
[...]

5m warm-up 100w
1m 140w
1m 160w
1m 180w
1m 200w
1m 220w
1m 240w
1m 260w
1m 280w
1m 300w
1m 320w
Was je op 320W al gestopt? Pff.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:05:
[...]

5m warm-up 100w
1m 140w
1m 160w
1m 180w
1m 200w
1m 220w
1m 240w
1m 260w
1m 280w
1m 300w
1m 320w
Thanks! Het is inderdaad een interessant iets,maar de data die eruit komt is nogal.. twijfelachtig idd..

Ik zat even te kijken, je zou verwachten dat het volume O2 na de opwarm-periode min of meer lineair toeneemt, tot (ongeveer) VT2 en daarna plateau'ed. Maar bij jouw data is dat idd. een grote mess. En de waardes die daar eruit rollen zijn nog dubieuzer. Bij pak-em-beet 350s zit je al op 6.7 liter O2 / min (waarmee je al richting de 100 VO2max gaat bij jouw 69 kg)

Wat er bij mij uitspringt is dat je Last Breath Volume (l) cq. Tidal Volume (l) exceptioneel hoog is. Ik ken je natuurlijk niet, maar ik zie waardes van >8 liter, wat erg onwaarschijnlijk is onder inspanning. Vermoedelijk gaat er iets fout in de meting van de hoeveelheid lucht. En daar hangt inderdaad alles vanaf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
joker1977 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:51:
[...]

Thanks! Het is inderdaad een interessant iets,maar de data die eruit komt is nogal.. twijfelachtig idd..

Ik zat even te kijken, je zou verwachten dat het volume O2 na de opwarm-periode min of meer lineair toeneemt, tot (ongeveer) VT2 en daarna plateau'ed. Maar bij jouw data is dat idd. een grote mess. En de waardes die daar eruit rollen zijn nog dubieuzer. Bij pak-em-beet 350s zit je al op 6.7 liter O2 / min (waarmee je al richting de 100 VO2max gaat bij jouw 69 kg)

Wat er bij mij uitspringt is dat je Last Breath Volume (l) cq. Tidal Volume (l) exceptioneel hoog is. Ik ken je natuurlijk niet, maar ik zie waardes van >8 liter, wat erg onwaarschijnlijk is onder inspanning. Vermoedelijk gaat er iets fout in de meting van de hoeveelheid lucht. En daar hangt inderdaad alles vanaf...
Precies, dit grafiekje (zie onder) is een quick en dirty plot van de V02 ml/kg/min waardes. Bij een ramp test zou je 1) een lineaire toename verwachten en 2) zou je gezien mijn bescheiden vermogens nooit 95ml/kg/min verwachten.

Maar geen nood, ik ga dit nog een paar keer testen met verschillende calibratie protocollen en plaatsing van het masker.

Want als je hier een betrouwbaar protocol mee kunt krijgen is het voor dit geld wel echt mooie data die je kunt genereren op je indoor trainer thuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-CbOreYtUERLjmr2-mLwCGFN_A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fGiyzWmjDz8PAw2duYjRReO5.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 11-06-2025 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:57:
[...]

Precies, dit grafiekje (zie onder) is een quick en dirty plot van de V02 ml/kg/min waardes. Bij een ramp test zou je 1) een lineaire toename verwachten en 2) zou je gezien mijn bescheiden vermogens nooit 95ml/kg/min verwachten.

Maar geen nood, ik ga dit nog een paar keer testen met verschillende calibratie protocollen en plaatsing van het masker.

Want als je hier een betrouwbaar protocol mee kunt krijgen is het voor dit geld wel echt mooie data die je kunt genereren op je indoor trainer thuis.

[Afbeelding]
Mijn bestelling is ook klaar voor verzending, dus zal ergens komende week wel binnenkomen. Ik zal mijn bevindingen posten en kijken of we er achter kunnen komen wat de optimale setup is. Wel onaangenaam dat er 100 euro inklaring boven op komt :(

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MMUilwijk schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Mijn bestelling is ook klaar voor verzending, dus zal ergens komende week wel binnenkomen. Ik zal mijn bevindingen posten en kijken of we er achter kunnen komen wat de optimale setup is. Wel onaangenaam dat er 100 euro inklaring boven op komt :(
#fml, net nog een ramptest gedaan. Nu de sensor uit het mondkapje gehaald 30minuten en gekalibreerd los van het mondkapje.

Precies dezelfde ramptest als vanmiddag en deze keer veel logischere waardes.

V02 max van 52.3 ml/kg/minuut, wat bijzonder genoeg bijna overeenkomt met de inschatting van Garmin (53).

RER waardes ook veel logischer, dus nu kan ik ook mooi VT2 zien (threshold). De ramptest was laatste minuut 320watt, wat neerkomt op een ftp van +-240watt (75% van het gemiddekde vermogen v/d laatste minuut). Bij RER 1.0 zit je op 100% glycogeen oxidatie en 0% vetten, dus dat wordt vlgs mij vaak gezien als VT2. En tada, RER gaat precies rond 240 watt over de 1.0 heen.

Briljant dit 😄.

Kalibratieprotocol lijkt dus extreem belangrijk, anders krijg je echt crap data.

Screenshotje uit de app (in de CSV veel meer data), waar je V02 ziet in liters. In maximale inspaning 3.61 liter per minuut. Wat je deelt door je gewicht om je V02 max te bepalen (3.61/69 = 0.0523).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGSXJssqBZZc2uKQhHvxoStCHvM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RW3PQMFi5IGUNZdbTbvp1hPT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:17:
[...]

#fml, net nog een ramptest gedaan. Nu de sensor uit het mondkapje gehaald 30minuten en gekalibreerd lis van het mondkapje.

V02 max van 52.3 ml/kg/minuut, wat bijzonder genoeg bijna overeenkomt met de inschatting van Garmin (53).

RER waardes ook veel logischer, dus nu kan ik ook mooi VT2 zien (threshold). De ramptest was laatste minuut 320watt, wat neerkomt op een ftp van +-240watt (75% van het gemiddekde vermogen v/d laatste minuut). Bij RER 1.0 zit je op 100% glycogeen oxidatie en 0% vetten, dus dat wordt vlgs mij vaak gezien als VT2. En tada, RER gaat precies rond 240 watt over de 1.0 heen.

Briljant dit 😄.

Kalibratieprotocol lijkt dus extreem belangrijk, anders krijg je echt crap data.

Screenshotje uit de app (in de CSV veel meer data), waar je V02 ziet in liters. In maximale inspaning 3.61 liter per minuut. Wat je deelt door je gewicht om je V02 max te bepalen (3.61/69 = 0.0523).

[Afbeelding]
Top, goede aanvulling. Heb je ook VT1 kunnen destilleren?

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MMUilwijk schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:38:
[...]

Top, goede aanvulling. Heb je ook VT1 kunnen destilleren?
Daar moet je iets langere stappen voor doen in je protocol denk ik. Dus ipv na 1 minuut pas na 2 of miss 3 minuten naar een hoger vermogen. Nu schiet de RER iets te snel van 0.7 naar 0.85 / 0.87 (VT1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

mvds

Totally awesome!

Via mijn Garmin (1050) heb ik een trainingsplanning laten maken en vandaag stond er een sprinttraining op het schema, om de minimale FTP grens te halen van de sprint is erg makkelijk, om niet meteen door te schieten tot ver erboven is erg lastig.

Ook het tussen de grenzen blijven tijdens de pauzes en het herstel vind ik erg lastig, even iets doortrappen en je zit al 2 x de max van het gebied.

Hebben jullie daar tips voor? Is het gewoon vaak doen zodat je er gevoel voor krijgt, of is het gewoon accepteren dat ik steeds uit de zones vlieg en daardoor een lage trainingsscore krijg? :+
(ter info, de Garmin geeft een score van hoe goed jij je hebt gehouden aan de gestelde grenzen, ik had dus maar een 51% omdat ik steeds te hoog zat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Daar moet je iets langere stappen voor doen in je protocol denk ik. Dus ipv na 1 minuut pas na 2 of miss 3 minuten naar een hoger vermogen. Nu schiet de RER iets te snel van 0.7 naar 0.85 / 0.87 (VT1).
Vermoedelijk kun je VT1 wel vinden door Minute Volume te plotten. Daarin zou je 2 knikken moeten zien waarin het afwijkt van de lineaire trend, vermoedelijk

De eerste knik zou dan je VT1 zijn. Dat is het punt waar je lijf denkt "ik moet rapper ademen om van die extra CO2 af te komen als gevolg van buffering"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
mvds schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:53:
Via mijn Garmin (1050) heb ik een trainingsplanning laten maken en vandaag stond er een sprinttraining op het schema, om de minimale FTP grens te halen van de sprint is erg makkelijk, om niet meteen door te schieten tot ver erboven is erg lastig.

Ook het tussen de grenzen blijven tijdens de pauzes en het herstel vind ik erg lastig, even iets doortrappen en je zit al 2 x de max van het gebied.

Hebben jullie daar tips voor? Is het gewoon vaak doen zodat je er gevoel voor krijgt, of is het gewoon accepteren dat ik steeds uit de zones vlieg en daardoor een lage trainingsscore krijg? :+
(ter info, de Garmin geeft een score van hoe goed jij je hebt gehouden aan de gestelde grenzen, ik had dus maar een 51% omdat ik steeds te hoog zat)
Buiten?

Wat zijn de vermogenszones die je nu had en hoe lang was de interval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:42:
[...]

Buiten?

Wat zijn de vermogenszones die je nu had en hoe lang was de interval?
Yep buiten, ik heb een heel lang stuk recht fietspad vlak bij huis, dus die is daar perfect voor. Totale tijd was 52 min;
warm up was 20 min 117 - 160W
dan was het 13 x 320 - 427W voor 10 sec afwisselen met 20 sec rust 1 - 100W
daarna 5 min herstel (96 - 139W)
En weer 13 x 320 - 427W voor 10 sec afwisselen met 20 sec rust 1 - 100W
Daarna cooldown van 96W - 139W

Maar ik zat dus steeds veel te hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
mvds schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:44:
[...]

Yep buiten, ik heb een heel lang stuk recht fietspad vlak bij huis, dus die is daar perfect voor. Totale tijd was 52 min;

En bij welk FTP is de dit? (Of welke percentages.. percentages zijn soort van uitwisselbaar tussen bv Henk en Matthieu, pure watts niet ....)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
[...]

Ik zou dit geen sprint training noemen, maar goed laten we niet te veel over de naam van het beestje discussiëren. De eerste 20 minuten moet je toch zonder probleem in de zone kunnen rijden? Daarna is het vooral zaak dat je de 10 seconden met een intensiteit aanvat die je 13x kunt volhouden, dus niet de eerste keer 600 watt rijden en bij wijze de laatste met 250 Watt.

Kwestie van ervaring, 10 seconden inspanningen kan je praktisch niet pacen via je pm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
[...]

Van die hele korte vermogenspieken kan je - naar mijn ervaring - buiten veel beter controleren door je snelheid redelijk constant te houden en je remmen te gebruiken. Misschien niet zo leuk (op strava) maar 't werkt wel.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Heb je ‘average lap power’ op je Garmin aanstaan?

Sure, je aanzet zak snel iets te hard zijn, maar na 5s voel je wel aan hoeveel +- 400w is meestal.

Bij dit soort korte intervallen maakt het ook niet gek veel uit of je 330w, 400w, 450w trapt. Zolang je maar redelijk consistent bent in je intervallen (wat hierboven ook al staat).

Volg je gevoel en kijk achteraf naar de data :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@mvds wees ook niet te kritisch als je buiten trainingen gaat afwerken. Doe het gewoon in de mindset van de training en kijk niet te veel naar die score. Ik gebruik Join en probeer de intervallen gewoon te onthouden en tijdens de rusten (vooral waar die niet echt bij het blok horen) probeer ik te plannen voor het volgende blok.

Sinds ik er wat flexibeler mee om ga werkt Join voor mij ook een stuk beter (in het verleden wel eens geklaagd). Tienen voor workout score haal je binnen, maar buiten ben je vrij ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45
volgens mij heeft @mvds vooral problemen om in het recovery deel in de juiste zone te blijven :) 96-139W gaat nwaarschijnlijk richting de 20km/u, voelt wel heel langzaam op de racefiets.

Als dat echt veel te makkelijk voelt moet je de training aanpassen of gewoon accepteren dat je zo langzaam gaat :) . Buiten (korte) intervalletjes time ik gewoon zelf en recovery blok doe ik op gevoel, je zult net zien dat je een blok moet starten als je staat te wachten om over te steken oid.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Oilman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:31:
[...]

Ik zou dit geen sprint training noemen, maar goed laten we niet te veel over de naam van het beestje discussiëren. De eerste 20 minuten moet je toch zonder probleem in de zone kunnen rijden? Daarna is het vooral zaak dat je de 10 seconden met een intensiteit aanvat die je 13x kunt volhouden, dus niet de eerste keer 600 watt rijden en bij wijze de laatste met 250 Watt.

Kwestie van ervaring, 10 seconden inspanningen kan je praktisch niet pacen via je pm.
Precies dit.. 10 sec efforts kan je niet op power doen, maar moet je op gevoel doen. En kom je niet uit aan het einde, doe je het de volgende x iets harder of zachter

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:33
Requiem19 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:17:
[...]

#fml, net nog een ramptest gedaan. Nu de sensor uit het mondkapje gehaald 30minuten en gekalibreerd los van het mondkapje.

Briljant dit 😄.

[Afbeelding]
Dus eerdaags ontvangen we een uitnodiging om medisch test uit te voeren voor een mooie tweaker prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Thanks voor de reacties :)
Prulleman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:16:
[...]

En bij welk FTP is de dit? (Of welke percentages.. percentages zijn soort van uitwisselbaar tussen bv Henk en Matthieu, pure watts niet ....)
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ik neem aan dat de Garmin dat wel ergens zegt, ik ga eens zoeken (als ik thuis ben)
Oilman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:31:
[...]

Nou ja, dit is wat de 1050 voorstelde om aan te houden. Maar ik denk dus dat die grenzen veel te laag waren.
blb4 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:31:
[...]

Van die hele korte vermogenspieken kan je - naar mijn ervaring - buiten veel beter controleren door je snelheid redelijk constant te houden en je remmen te gebruiken. Misschien niet zo leuk (op strava) maar 't werkt wel.
Dat is misschien wel een idee.
Requiem19 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:03:
[...]

Heb je ‘average lap power’ op je Garmin aanstaan?
Ik zal dat eens controleren
GWBoes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:22:
volgens mij heeft @mvds vooral problemen om in het recovery deel in de juiste zone te blijven :) 96-139W gaat nwaarschijnlijk richting de 20km/u, voelt wel heel langzaam op de racefiets.

Als dat echt veel te makkelijk voelt moet je de training aanpassen of gewoon accepteren dat je zo langzaam gaat :) . Buiten (korte) intervalletjes time ik gewoon zelf en recovery blok doe ik op gevoel, je zult net zien dat je een blok moet starten als je staat te wachten om over te steken oid.
Volgens mij zat ik nog onder de 20km/u en dat ik langzaam ga maakt mij niks uit (ook al komen de oudjes op hun elektrische fietsen dan steeds voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mvds schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:53:
Thanks voor de reacties :)

[...]

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ik neem aan dat de Garmin dat wel ergens zegt, ik ga eens zoeken (als ik thuis ben)
Als je niet bewust een test hebt gedaan, dan is garmin niet heel goed in het inschatten van je FTP, volgens mij kijkt garmin alleen naar een 20 minute max effort.

Naast dat een sprint workout / korte intervallen erg lastig op power te doen is, is je geschatte FTP waarschijnlijk veel te laag :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Prulleman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Als je niet bewust een test hebt gedaan, dan is garmin niet heel goed in het inschatten van je FTP, volgens mij kijkt garmin alleen naar een 20 minute max effort.

Naast dat een sprint workout / korte intervallen erg lastig op power te doen is, is je geschatte FTP waarschijnlijk veel te laag :)
Hmm nu ik erover nadenk, ik heb idd nooit een FTP test gedaan. Dom eigenlijk :D Die ga ik van de week eens doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GWBoes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:22:

Dan vraag ik me af of gestructureerd trainen dan al wel zin heeft. Kan je dan niet beter lekker grijs volume uitbouwen en een beetje plezier in het fietsen hebben?

Edit: ahja zonder FTP test weet je uberhaupt niet of dat de juiste zone is inderdaad, waarschijnlijk ligt de zone dan een stukje hoger.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 12-06-2025 09:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik vond het vooral leuk om eens te proberen. Verder fiets ik gewoon 3 x per week en ik probeer vooral de afstand uit te bouwen en mijn gemiddelde snelheid wat omhoog te krijgen. Nu ik een fiets heb die mij veel beter past merk ik vooral dat ik nog maar amper pijntjes heb tijdens het fietsen en dat helpt enorm om plezier erin te houden.

Ik heb alleen nog last van mijn rechtervoet (pijnlijk, slapend gevoel) maar daar heb ik al een afspraak voor bij de bikefitter. Ik heb al inlegzooltjes en goed passende schoenen, maar toch zit er ergens nog een drukpunt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
dfbt schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:32:
[...]

Dus eerdaags ontvangen we een uitnodiging om medisch test uit te voeren voor een mooie tweaker prijs :D
Dat is iets tricky met de Calibre denk ik. Lijkt zo nauw te luisteren met calibratie en plaatsing vqn het masker dat ik m’n hand niet in het vuur durf te steken voor de nauwkeurigheid van de data.

Daarnaast is hij formeel ook niet goedgekeurd voor gebruik voor meerdere mensen. Er zit geen vervangbaar mondstuk op, dus niet heel hygiënisch als veel mensen het gebruiken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Gisteren pasje van ons nieuwe pand gekregen en meteen in het fietsenhok gekeken... I feel your pain. De rekken die er staan zijn vrij laag dus de fiets staat heel wiebelig. En inderdaad geen frame bescherming. Denk dat ik daar eerdaags ook een eigen steun ga neerplanten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik zet 'm gewoon naast m'n bureau.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het ligt nogal aan je werk. Ik werkte een tijdje bij bol.com in Utrecht, daar kwam Facility management me heel vriendelijk vragen of ik mn fiets NU van de kantoorvloer wilde verwijderen :). Die hadden dan gelukkig wel weer een afgesloten fietsenhok waar je speciaal toegang voor moest aanvragen. Stond daar wel vrij veilig tussen een paar speed pedelecs...

Bij de werkgever daarvoor was het ook niet mogelijk om hem in het kantoor te zetten, dan kreeg ik gelijk een waarschuwing. En daar was alleen een standaard fietsenhok wat zo vol was dat je altijd je fiets er tussen moest proppen. Dat ga ik niet doen met m'n dure racefiets :).

Kortom, gewoon even checken op werk wat er mogelijk is. Idealiter naast je bureau, als dat niet mag idealiter in een afgesloten fietsenhok voor (dure) fietsen. Racefiets in een standaard fietsenhok tussen alle 50 euro fietsen zetten zou ik niet zo snel doen... Dan zou ik eerder een budget woon-werk racefiets kopen denken ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
Prulleman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:56:
[...]

Het moet inderdaad 20 minuten zijn, pas reed ik na een minuut of 17 uit fatsoenlijk berijdbare weg en daar wil Garmin niet mee rekenen. Het is best lastig in Nederland om een weg te vinden waar je 20 minuten ongestuurd rechtdoor kunt fietsen, maar goed als die FTP maar een beetje in de buurt komt van wat het echt is, dan gaat de rest ook wel werken. Het is allemaal geen keiharde wetenschap, een Z4 die net als Z3 geclassificeerd wordt of andersom maakt onder de streep niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Oilman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Het moet inderdaad 20 minuten zijn, pas reed ik na een minuut of 17 uit fatsoenlijk berijdbare weg en daar wil Garmin niet mee rekenen. Het is best lastig in Nederland om een weg te vinden waar je 20 minuten ongestuurd rechtdoor kunt fietsen, maar goed als die FTP maar een beetje in de buurt komt van wat het echt is, dan gaat de rest ook wel werken. Het is allemaal geen keiharde wetenschap, een Z4 die net als Z3 geclassificeerd wordt of andersom maakt onder de streep niet zoveel uit.
Of je doet een kortere effort (10m) vol gas en laat intervals.icu je FTP bereken. Dan pas je dat handmatig aan in Garmin Connect. (en als je merkt dat je FTP te hoog is omdat je blokken te zwaar voelen, weet je dat je een iets lagere conversie factor van 10m naar FTP moet gebruiken).

Het is niet noodzakelijk om je FTP test volgens een Garmin protocol te doen, zolang je maar 1 standaard herhaalbare manier hebt om je test uit te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Bij AGU hebben we een hele muur in het kantoor waar je je fiets kan ophangen :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
[...]

Het hoeft ook geen rechte weg te zijn, een verlaten industrieterrein met flauwe bochten kan ook prima.
Dan kan je zelfs een 1 uur FTP test doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
blb4 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:31:
[...]

De opmerking over remmen snap ik niet helemaal, je gaat toch niet in je rem knijpen tijdens of na een interval? Die 10 seconde is explosief, daarna is het gewoon een kwestie van 20 seconde volledig de druk van de benen. De eerste helft van de 20 seconde zal je minder vermogen wegtrappen dan de 2e helft, maar daar ligt het doel van de training niet.

Voor een eerste training op vermogen zou ik overigens eerder kijken naar blokjes van een minuut of 5, dat is wel uitstekend te pacen met een vermogensmeter, maar pas als je je lichaam echt goed kent.
Met de training die hier door de 1050 werd verzonnen zou ik zelf niet eens goed weten welke intensiteit ik zou moeten aanhouden (of het nu vermogen of gevoel is), ondanks dat ik al pak 'm beet 15 jaar met een vermogensmeter train. De training is dusdanig specifiek / exotisch. Je kunt je hiermee volledig in de vernieling rijden en ik vraag me af of dat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
Requiem19 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Of je doet een kortere effort (10m) vol gas en laat intervals.icu je FTP bereken. Dan pas je dat handmatig aan in Garmin Connect. (en als je merkt dat je FTP te hoog is omdat je blokken te zwaar voelen, weet je dat je een iets lagere conversie factor van 10m naar FTP moet gebruiken).

Het is niet noodzakelijk om je FTP test volgens een Garmin protocol te doen, zolang je maar 1 standaard herhaalbare manier hebt om je test uit te voeren.
Volledig akkoord, het verbaast mij alleen dat Garmin niet een ietsje beter algoritme in kan / wil bouwen. Bijv Golden Cheetag deed dit trucje ook 10 jaar geleden al, daarbij werd dan ook nog het vermogen rondom de 5 minuten mee genomen om in te schatten hoe het verval van 20 minuten richting het uur gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:52:

Kortom, gewoon even checken tijdens sollicitatiegesprek op werk wat er mogelijk is.
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Oilman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:05:
[...]

De opmerking over remmen snap ik niet helemaal, je gaat toch niet in je rem knijpen tijdens of na een interval? Die 10 seconde is explosief, daarna is het gewoon een kwestie van 20 seconde volledig de druk van de benen. De eerste helft van de 20 seconde zal je minder vermogen wegtrappen dan de 2e helft, maar daar ligt het doel van de training niet.
Wat ik deed bij zo'n training was op 't moment dat je die vermogenspiek moet leveren de remmen zodanig inknijpen dat je snelheid ongeveer gelijk blijft. Je cadans blijft dan dus ook ongeveer gelijk, je hoeft niet te schakelen etc. Je houd dus alles goed onder controle en je kan netjes 't gewenste vermogen leveren.

Als dat blokje over is laat je je remmen los en fiets je weer gewoon door zoals daarvoor en kan je dus ook direct weer het gewenste vermogen leveren, zonder cadansverandering of schakelen e.d.

Op deze manier kan je (ik in elk geval) veel beter je vermogen snel op 't gewenste (hoge of weer lage) niveau krijgen, iets dat mij veel lastiger afgaat als je versneld / vertraagd (en daarbij ook nog moet schakelen en je cadans veranderd).

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Mijn Garmin geeft "zovaak' ( :') ) update dat er een nieuwe FTP gevonden is aan de hand van een effort van bijv. 3 minuten*.
Volgens mij is dat gewoon een instelling.

Daarnaast zijn er toch nog genoeg andere tools om even te kijken voor een analyse.

*3 minuten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 22:39
Oilman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:08:
[...]

Volledig akkoord, het verbaast mij alleen dat Garmin niet een ietsje beter algoritme in kan / wil bouwen. Bijv Golden Cheetag deed dit trucje ook 10 jaar geleden al, daarbij werd dan ook nog het vermogen rondom de 5 minuten mee genomen om in te schatten hoe het verval van 20 minuten richting het uur gaat zijn.
Mijn horloge gaf laatst een melding dat de FTP waarde was aangepast na een leuke sprint met een vriend.
Na enig zoeken blijkt Coros 5, 20 en 60min bij te houden, maar ze laten 5min zien.
- average watts 5 minute * 0.85
- average watts 20 minutes * 0.95
- average watts for one hour

Motivatie met 5min is makkelijker dan 20min, de waarde is ~5% hoger dan ik meet met 20min, daar wel rekening mee moeten houden.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:36
mvds schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:53:

Alle reacties tot nu toe hier gingen vooral in op het constante vermogen volhouden, dat lijkt me niet eens per se de uitdaging (misschien was dit wel je probleem en interpreteer ik het verkeerd).

Mijn irritatie was voornamelijk het volgende:
Ik heb sinds drie weken een Edge 1040 (upgrade vanaf Explore 2). Vorige week voor het eerst een workout ingeladen via Garmin Connect om dat eens buiten te proberen, maar wat werkt dat afschuwelijk zeg. Garmin lijkt in de workout player je 1s vermogen in de gaten te houden ipv 3s waardoor je met een halve pedaalslag al volledig buiten het bereik kan schieten. Als je dan een blokje van bijvoorbeeld 300w aan het doen bent is het nog te doen, maar op het moment dat je een minuutje moet rusten op bijvoorbeeld 165w vlieg je daar constant over en onder.

Al met al haal ik m'n gemiddeldes wel, en ik ben de laatste persoon die zich druk maakt over of m'n interval 5 watt hoger of lager uitkwam dan gepland, maar ik kan niet eens naar een ander datascherm vegen want dan wordt ik gespamd met meldingen dat ik hoger, lager, of het juiste vermogen trap :(

Overigens zeg ik 'lijkt' gezien ik nog niet uitgezocht heb of het ook echt de 1s is. Ben een tevreden gebruiker van het Magic Buckets systeem van Xert, en daarbij heb ik dat gezeur niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
blb4 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Wat ik deed bij zo'n training was op 't moment dat je die vermogenspiek moet leveren de remmen zodanig inknijpen dat je snelheid ongeveer gelijk blijft. Je cadans blijft dan dus ook ongeveer gelijk, je hoeft niet te schakelen etc. Je houd dus alles goed onder controle en je kan netjes 't gewenste vermogen leveren.

Als dat blokje over is laat je je remmen los en fiets je weer gewoon door zoals daarvoor en kan je dus ook direct weer het gewenste vermogen leveren, zonder cadansverandering of schakelen e.d.

Op deze manier kan je (ik in elk geval) veel beter je vermogen snel op 't gewenste (hoge of weer lage) niveau krijgen, iets dat mij veel lastiger afgaat als je versneld / vertraagd (en daarbij ook nog moet schakelen en je cadans veranderd).
Een oplossing voor een niet bestaand probleem ;) korte interval training nooit je remmen gebruiken. Je wilt juist zo explosief mogelijk zijn (en dat 8-15 keer achter elkaar herhalen op zelfde vermogen als de eerste keer, met minimaal herstel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

danoontjeh schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:23:
[...]

Alle reacties tot nu toe hier gingen vooral in op het constante vermogen volhouden, dat lijkt me niet eens per se de uitdaging (misschien was dit wel je probleem en interpreteer ik het verkeerd).
Ik kon de vermogens zonder problemen volhouden, ik vond het eerder te makkelijk dan te zwaar. Maar zoals je zelf ook aangaf, ik vloog steeds uit de zones

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

Zoals eerder aangegeven, voor dit soort workouts helemaal niet zo relevant. Zolang je maar niet zo gek gaat dat je die 13 repeats niet haalt. Het doel van de training is om met weinig herstel steeds kort, hard te gaan. De wattages tijdens de herstelperiode zijn ook niet super belangrijk, zolang je maar laag genoeg zit dat je wel echt hersteld en de volgende set (en die daarna komt) kunt voltooien. Zonder echt je FTP te hebben vastgesteld is het echter lastig te zeggen hoe laag dat minimaal zou moeten zijn.

Naar mijn mening is alles tot zo'n 15s aan effort puur op gevoel. Vanaf 30 seconde repeats zul je al wel echt een target in de gaten moeten houden. Als je daarmee echt veel te hard start zal je merken dat het al snel heel lastig gaat worden (als je bv 13 repeats doet).

Ook het aanvoelen van die waardes zal steeds makkelijker worden als je het vaker doet. Ik train al jaren op power, maar als ik na een winter vol ERG trainingen het buiten weer zelf moet doen, is het de eerste trainingen echt wennen.

Maar goed, doe eerst een vorm van een FTP test om je zones te bepalen voordat je verder gaat met trainingen, anders ben je eigenlijk voor niets bezig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Requiem19 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Het ligt nogal aan je werk. Ik werkte een tijdje bij bol.com in Utrecht, daar kwam Facility management me heel vriendelijk vragen of ik mn fiets NU van de kantoorvloer wilde verwijderen :). Die hadden dan gelukkig wel weer een afgesloten fietsenhok waar je speciaal toegang voor moest aanvragen. Stond daar wel vrij veilig tussen een paar speed pedelecs...
Dit is natuurlijk ook de reden dat je daar niet meer werkt mag ik hopen :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
sapphire schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Dit is natuurlijk ook de reden dat je daar niet meer werkt mag ik hopen :X
Ah joh, zodra een bedrijf een facility management afdeling heeft is het vaak over met de pret.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Requiem19 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:28:
[...]

Ah joh, zodra een bedrijf een facility management afdeling heeft is het vaak over met de pret.
Vooral als ze het management gaan noemen, bij ons heet het gewoon facilitair ( of technische dienst voor de 60+'ers) en is er goed te praten over dit soort dingen :)
Nou scheelt het dat er hier een stel vuillaken in kantoor zitten s'nachts waardoor er een deel van de tapijttegels smeriger is dan mijn racefietsbanden :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ho ho hoo rustaaggh ik werk in die branche of nja we maken er software voor. Technische dienst is wel slechts een onderdeel van het vakgebied, maar dat ter zijde. Bij ons zijn ze wel meewerkend, maar of een racefiets in het midden van een kantoor waar ook klanten komen nou echt past.. dat weet ik niet. Misschien kan ik de semi ongebruikte kolfkamer claimen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
crimby schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:23:
Ho ho hoo rustaaggh ik werk in die branche of nja we maken er software voor. Technische dienst is wel slechts een onderdeel van het vakgebied, maar dat ter zijde. Bij ons zijn ze wel meewerkend, maar of een racefiets in het midden van een kantoor waar ook klanten komen nou echt past.. dat weet ik niet. Misschien kan ik de semi ongebruikte kolfkamer claimen
Een goed onderhouden fiets is betere reclame dan de best geknoopte stropdas.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
guapper schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:53:
[...]

Een goed onderhouden fiets is betere reclame dan de best geknoopte stropdas.
;)
Gelukkig zijn we de tijd van stropdassen wel voorbij :-D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
crimby schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Daarom is een nette fiets op de werkvloer zo belangrijk. (y)

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 12-06-2025 16:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
crimby schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Ja, was ook veel te gevaarlijk als die in het voorwiel kwam. Dan was het tandjes spugen..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Mijn bidons zijn weer aan vervanging toe, ik overweeg nu om rvs bidons te gaan proberen. Iemand al ervaring mee?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Strider schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:26:
Mijn bidons zijn weer aan vervanging toe, ik overweeg nu om rvs bidons te gaan proberen. Iemand al ervaring mee?
Bestonden RVS bidons niet voordat we plastic bidons kregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Dat drinkt toch voor geen meter. Fijne van plastic is dat je er een beetje in kan knijpen en dat ze dus ook niet zomaar vacuüm trekken.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
crimby schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:23:
Ik zou het niet kunnen waarderen als collega's hun fiets mee op de vloer nemen. Ook mijn eigen fiets is niet altijd schoon genoeg daarvoor. Ben IT-er; op een gemiddelde kantoortuin, zeker anno 2025 met al die flexplekken lijkt me dit niet gepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 12-06-2025 23:45 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hier gelukkig geen probleem. Fiets gaat gewoon mee naar binnen.

Gemiddeld staan er 1 of 2 fietsen binnen. (Brompton en of racefiets)
Staat niemand in de weg en nog nooit iemand over horen klagen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 21:02

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hier staat hij in het fietsenhok, niet in het rek, maar tegen een kolom van het hok. Maar ik ga ook met mijn "oude" fiets naar het werk. Mijn goede fiets zou ik er niet zo snel neerzetten. Ik denk dat wanneer ik daar een keer op naar het werk ga en deze op kantoor zet dat ik daar geen gezeur van krijg. Maar ik heb dan ook mijn eigen kantoor.

We hebben wel sportkleding van de zaak via Kalas. Eerste 75 euro betaald door de baas, daar koop je tegenwoordig niet veel voor, maar dan heb je wel een setje voor weinig. En het ontwerp is ook nog mooi.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 08:42
Die Elite RVS bidons die ze bij de Decathlon hebben zijn helemaal prima, heb een 750 ml en een 550 ml dubbelwandig (gelijke buitenmaten).

itt tot wat @Mistraller zegt drinken ze prima.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mhr-zip
Frenz64 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:22:
[...]

Die Elite RVS bidons die ze bij de Decathlon hebben zijn helemaal prima, heb een 750 ml en een 550 ml dubbelwandig (gelijke buitenmaten).

itt tot wat @Mistraller zegt drinken ze prima.
Ik heb nog een foto van de laatste Social Ride met @Frenz64

Afbeeldingslocatie: https://image.volkskrant.nl/112496634/width/2480/jan-nolten-in-de-tour-de-france-13-7-1953.jpg

Maar ff zonder dollen.
Zijn Keego bidons niet iets?
Daar heeft @Grin ondertussen de nodige ervaring mee.

Cycloworld had daar pas nog kortingscodes voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 08:42
Keego's zijn nog maar mondjesmaat leverbaar en als je de caps niet meer kan bestellen, zit je met ranzige dopjes op je mooie tita bidons. Ik wilde ze bestellen, maar wacht nog ff af of het niet EOL is bij Keego

Ik ook van jou @mhr-zip

[ Voor 6% gewijzigd door Frenz64 op 13-06-2025 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Frenz64 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:53:
Keego's zijn nog maar mondjesmaat leverbaar en als je de caps niet meer kan bestellen, zit je met ranzige dopjes op je mooie tita bidons. Ik wilde ze bestellen, maar wacht nog ff af of het niet EOL is bij Keego

Ik ook van jou @mhr-zip
Keego heeft een titanium coating, als dat in contact komt met lucht/water vormt er een titaniumdioxide (TiO₂) coating op. Ik weet gewoon niet zeker of dat wel zo gezond is. Daarom heeft mijn voorkeur wel gewoon RVS.

@Mistraller plastic is fijner en lichter en beschadigt je frame niet zo snel etc. Ik wil alleen voorkomen dat weekmakers etc. uit een bidon in het vocht trekken. Daarom wil ik wel een RVS alternatief proberen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Strider schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:37:
[...]

Keego heeft een titanium coating, als dat in contact komt met lucht/water vormt er een titaniumdioxide (TiO₂) coating op. Ik weet gewoon niet zeker of dat wel zo gezond is. Daarom heeft mijn voorkeur wel gewoon RVS.
Cr2O3 is dan beter dan titaniumdioxide? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
blitzkrieg schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Cr2O3 is dan beter dan titaniumdioxide? :?
Wat?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Chroomoxide zal zal je wel krijgen als RVS gaat oxideren denk ik. ;)

Edit: Sterker nog volgens de google IA is het zelfs hoe RVS werkt:
Oxidatie op roestvast staal (RVS) verwijst naar de vorming van een oxidehuid, een dunne laag van chroomoxide (Cr2O3), die RVS beschermt tegen verder oxideren. Dit proces vindt plaats wanneer chroom in het staal reageert met zuurstof in de lucht.
En dat is weer hetzelfde als wat die TiO2 laag doet waar jij aan refereerde bij Titanium.

Edit2: En als je nu dan maar voor Aluminium bidons kiest zal er wel weer iemand beginnen over Aluminiumoxide (Al2O3). ;)

Dus de clue is: alle gebruikenlijke metalen en legeringen die roestvast zijn vormen blijkbaar een soortgelijke laag om roestvast te zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door Kluus op 13-06-2025 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Vraagje tussendoor; staat er bij iemand zondag nog de 1K ride in Arnhem op de planning?

Ik ga zelf de 80km doen, kon gratis meedoen dus leuk tochtje tussendoor zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45
@Kluus Zullen we het maar niet hebben over microplastics, BPA, en andere oplosmiddelen bij plastic bidons. Beter direct uit de kraan drinken, oh nee, dat kan door een loden leiding stromen. :p

Bij harde rvs flessen zou er niks moeten gebeuren met de oxidelaag terwijl de Keego bidons een opgedampte laag op een flexibele fles hebben, de kans dat daar de coating begint los te laten is vele male groter dus ik snap het argument van @Strider wel.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
crimby schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:14:
Vraagje tussendoor; staat er bij iemand zondag nog de 1K ride in Arnhem op de planning?

Ik ga zelf de 80km doen, kon gratis meedoen dus leuk tochtje tussendoor zo!
Jazeker. Wij gaan als Generale Repetitie voor de HandbikeBattle de 125 doen. Al zou het zomaar kunnen dat we de 80 doen. Vorige keer bij de Arnhems Mooiste zouden we ook de 100 doen en vlak voor de Posbank had een van de groepsleden er geen zin meer in. Aangezien we nog naar Oosterbeek moesten , en daar al genoeg heuveltjes zijn de hele Posbank geskipped.

Aangezien deze tour en de Arnhems Mooistee bij mij in de achtertuin is ( give or take ) was het te lastig om deze te skippen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 13-06-2025 14:17 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 21:12
Strider schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:37:
[...]

@Mistraller plastic is fijner en lichter en beschadigt je frame niet zo snel etc. Ik wil alleen voorkomen dat weekmakers etc. uit een bidon in het vocht trekken. Daarom wil ik wel een RVS alternatief proberen.
Titaniumdioxide is een zogenoemde 'witmaker' en wordt onder andere gebruikt in tandpasta.
Ik las net dat er een verbod komt op het gebruik van E171 (titaniumdioxide) in voeding:
RIVM - E171 wordt niet meer als veilig gezien

RIVM

Of het daadwerkelijk schadelijk is in de hoeveelheden die je binnenkrijgt, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
GWBoes schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:15:
@Kluus Zullen we het maar niet hebben over microplastics, BPA, en andere oplosmiddelen bij plastic bidons. Beter direct uit de kraan drinken, oh nee, dat kan door een loden leiding stromen. :p

Bij harde rvs flessen zou er niks moeten gebeuren met de oxidelaag terwijl de Keego bidons een opgedampte laag op een flexibele fles hebben, de kans dat daar de coating begint los te laten is vele male groter dus ik snap het argument van @Strider wel.
offtopic:
Het water dat door een lodenleiding stroomt is niet erg, het water dat stilgestaan heeft in een lodenleiding. Dat is het probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Webgnome schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:16:
[...]

Jazeker. Wij gaan als Generale Repetitie voor de HandbikeBattle de 125 doen. Al zou het zomaar kunnen dat we de 80 doen. Vorige keer bij de Arnhems Mooiste zouden we ook de 100 doen en vlak voor de Posbank had een van de groepsleden er geen zin meer in. Aangezien we nog naar Oosterbeek moesten , en daar al genoeg heuveltjes zijn de hele Posbank geskipped.

Aangezien deze tour en de Arnhems Mooistee bij mij in de achtertuin is ( give or take ) was het te lastig om deze te skippen :+
Leuk en same idd! Voor mij wordt de 80km trouwens wel ongeveer 120, want nog even heen en terug van huis naar startplaats :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GWBoes schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:15:

Ja I know, ik maak me er zelf sowieso allemaal niet zo druk om, ik probeer alleen duiding te geven aan de opmerking van @blitzkrieg op verzoek van @Strider. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Kluus schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:02:
[...]

Ja I know, ik maak me er zelf sowieso allemaal niet zo druk om, ik probeer alleen duiding te geven aan de opmerking van @blitzkrieg op verzoek van @Strider. ;)
Volgens mij is chroom3 trouwens niet giftig, ben je het zelfs nodig. Chroom6 daarentegen. :P

Maar het is inderdaad wel een lastige, zo'n beetje alles is ondertussen giftig of kankerverwekkend, of je krijgt kilo's microplastic binnen. Ik maak me er ook niet heel druk om, ik leef redelijk gezond en de dingen waar je bewezen echt een veel grotere kans op kanker van krijgt (roken, drinken, rood vlees) doe ik niet of met mate.

En dan woon ik ook nog midden tussen de lelieteelt. Al die bestrijdingsmiddelen zijn ook niet goed voor je. En ik ben maandag tijdens het fietsen verbrand. Maar van zonnebrand krijg je ook van alles. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pffff wat een gedoe zeg die bidons, dan maar gewoon aan het bier, dat zit al in een glas! :Y)

@blitzkrieg Wat krijg je nou weer van zonnebrand?

Ik hou altijd het sinaasappel voorbeeld aan, 2 sinaasappels per dag schijnt gezond te zijn. 25 per dag kankerverwekkend :+
Uiteindelijk gaan we allemaal heen…..

[ Voor 54% gewijzigd door sapphire op 13-06-2025 16:38 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
sapphire schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:36:
Pffff wat een gedoe zeg die bidons, dan maar gewoon aan het bier, dat zit al in een glas! :Y)

@blitzkrieg Wat krijg je nou weer van zonnebrand?

Ik hou altijd het sinaasappel voorbeeld aan, 2 sinaasappels per dag schijnt gezond te zijn. 25 per dag kankerverwekkend :+
Uiteindelijk gaan we allemaal heen…..
Ik heb de wijsheid ook niet pacht, maar ik vind het wel goed dat men nadenkt over dit soort zaken. Anders zouden we met z'n allen ook nog steeds lekker roken bijvoorbeeld.

Er zijn inmiddels ook voldoende signalen dat een aantal ziektes bij steeds jongere mensen ontstaan. De reden daarvan is nog onduidelijk, maar omgevingsfactoren en microplastics worden daarin ook genoemd.

Dus als iemand een goede optie voor bidons vind houd ik me iig aanbevolen.
Pagina: 1 ... 651 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).