Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 639 ... 665 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:24
Hier weer een verzoekje voor een route review :) ( was laatst in Limburg ook goed bevallen )

Maandag staat voor mij de wind goed om richting de Veluwe te gaan, de onderstaande route heb ik vorig jaar ook al gefietst, maar vond het stukje Veluwe wat ik had nogal saai. Dus iemand tips welke wegen mee te pakken? Alvast bedankt

Graag niet veel verder dan 150km…

https://www.strava.com/routes/3232044094845742702

[ Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 03-05-2025 13:44 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Oh en hier nog een find-it :)
Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFuJhpeWWA72D181oWodsb-lSjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuQ77Hr40MR5LXhCzGQX3Ida.jpg?f=fotoalbum_large
Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_qxiwCb0ZTzr8-e1USxED_KFA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEm1ax4FfIhnEgZSthzDTweC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:03
Tinusvolkel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:43:
Hier weer een verzoekje voor een route review :) ( was laatst in Limburg ook goed bevallen )

Maandag staat voor mij de wind goed om richting de Veluwe te gaan, de onderstaande route heb ik vorig jaar ook al gefietst, maar vond het stukje Veluwe wat ik had nogal saai. Dus iemand tips welke wegen mee te pakken? Alvast bedankt

Wat meer rechts van Arnhem ligt de Veluwezoom, daar vind je een stuk meer groen en veelal betonnen paden naast de gravelpaden wat prima fietsen is.
Plekken waar je doorheen kunt fietsen zijn:
Rozendaal (je hebt daar kasteel Rosendael, de Zijpenbergklim, Emmapiramide, Kluizenaarsbos, Posbank)
via de Beekhuizenseweg en burg. Bloemersweg doorsteken naar fietspad De lange Juffer en dan bijv via Ellecom/Rheden weer terug naar arnhem, of nog even de ijssel oversteken bij Doesburg en via die kant terugkronkelen.

edit: zoiets bijv, zelf eens gereden om m'n statshuntervakjes in te kleuren

[ Voor 7% gewijzigd door r0g3r op 03-05-2025 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:43:

In navolging van @Rog3r en omdat wij ook regelmatig in Veluwezoom komen vanuit bijna hetzelfde vertrekpunt als jij heb ik deze route gemaakt:
https://www.strava.com/routes/3353797499753829052

Ook wel veel aanpassingen in de stukken door maas-en-waal, betuwe en Nijmegen welke ik aan te bevelen vind :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-07 11:27

Spikey

Making the web accessible!

Als Edenaar zou ik ook adviseren rechtsaf richting de Veluwezoom te gaan ipv via Otterlo op het nationaal park heen. De stuk route van Kluus over de Posbank is inderdaad een mooie aanrader!

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:23
Spikey schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:37:
Als Edenaar zou ik ook adviseren rechtsaf richting de Veluwezoom te gaan ipv via Otterlo op het nationaal park heen. De stuk route van Kluus over de Posbank is inderdaad een mooie aanrader!
Sluit ik me als edenaar bij aan, ‘peleton Ede’ is mijn strafrondje als ik ff geen andere inspiratie heb.

Italiaanseweg zou ik dan weer niet overslaan, lekker fietspad door het groen met waaltjes 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-07 21:28
Galois schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:13:
Ik klus al jaren zelf aan mijn fiets.
Alles wat ik niet kan, dan zoek ik dat op YouTube en kom ik er wel uit. Soms heb ik daar bepaald gereedschap voor nodig en dan vind ik dat de investering waard. In de loop der jaren heb ik zo dus heel veel gereedschap verzameld. Dat hang allemaal in de garage mooi gesorteerd aan een bord. Ideaal dus.

Maar ik ga een paar keer per jaar een paar dagen ergens fietsen. Ik neem dan ook altijd wat gereedschap mee, zodat ik ter plekke wat kan repareren of afstellen. Denk aan setje inbussleutels, cassette tools, schroevendraaiers, kettingpons, enz.

Dan haal ik dat van mijn bord af, doe ik dat in een tas en neem ik die tas mee... Vervolgens (gelukkig toch wel vaak) ongebruikt weer terug en hang ik alles weer op.

Ben daar klaar mee :) Ik ben eigenlijk op zoek naar een koffertje met alle basisgereedschap die je nodig hebt voor je fiets. Dan kan ik zonder verder na te denken alleen dat koffertje meenemen als ik weer een paar dagen ergens ga fietsen.

Deze koffers zijn er in alle prijzen en maten. En omdat ik denk dat veel van jullie ook dit gedoe van gereedschap in- en uitpakken mee hebben gemaakt, dat jullie hier vast een tip of mening over hebben. Kom maar door!
Een standaard koffertje dat voorgevuld uit een fabriek komt is te algemeen voor de moderne fietsen. Als je met velgremmen, 11a en qr rijdt is dat prima. Nieuwer heb je vaak andere dingen nodig. Ik heb een losse tas waar ik een tweede set gereedschap in heb zitten
Inbus set
Torx set
Kettingpons en quicklinks
Kabelknipper voor de gravelbike
Oplaadkabel voor de Dogma F
Wat klein spul zoals schroevendraaiers, kniptang, kabelbinders, Carbonpasta, olie en vet, isolatietape

Kinderen neem ik niet mee op vakantie, dus alle plaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sammy_tukker schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:27:
[...]

Sluit ik me als edenaar bij aan, ‘peleton Ede’ is mijn strafrondje als ik ff geen andere inspiratie heb.

Italiaanseweg zou ik dan weer niet overslaan, lekker fietspad door het groen met waaltjes 😃
Italiaanseweg zit ook in de route die ik heb getekend ;).

En je kan daar nog wel wat meer klimmen lussen natuurlijk en rond de Posbank ook maar dan kwam ik over de 150km voor @Tinusvolkel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Bedankt @Kluus en de rest (y) we gaan het morgen meemaken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:32
Je komt er zowat langs, ik zou ook de oude Holleweg erin opnemen in Beek en dan via de Zevenheuvelenweg, Groesbeek en Mook de weg verder vervolgen. Veel plezier!

[ Voor 8% gewijzigd door Koenbr op 04-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VoorMeelezen
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:25
GWBoes schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:27:
@VoorMeelezen Gewoon een standaard staande vloerpomp is prima. Topeak Joeblow, Lezyne Floor Drive of iets wat er op lijkt. Op een racefiets ga je toch niet op de tiende nauwkeurig je banden oppompen.
Topeak Joeblow is het geworden. Fijn ding, en mijn oude pomp was echt niet geschikt merk ik nu wel. Nogmaals bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:13
VoorMeelezen schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:07:
[...]

Topeak Joeblow is het geworden. Fijn ding, en mijn oude pomp was echt niet geschikt merk ik nu wel. Nogmaals bedankt voor de tip!
Hier doet zo’n Topeak Joeblow al meer dan 10 jaar wat die moet doen (y)

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Koenbr schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:02:
Je komt er zowat langs, ik zou ook de oude Holleweg erin opnemen in Beek en dan via de Zevenheuvelenweg, Groesbeek en Mook de weg verder vervolgen. Veel plezier!
Had idd gezien dat die redelijk op de route zat toen in de route aan het inspecteren was op drinkwater punten.
Maar ben benieuwd of ik daar nog zin in heb na pakweg een km of 120 :)
En @Kluus hoe pittig zijn de andere heuvels, 150km is voor mij al een uitdaging zonder hoogtemeters :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
Tinusvolkel schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:06:
[...]

Had idd gezien dat die redelijk op de route zat toen in de route aan het inspecteren was op drinkwater punten.
En @Kluus hoe pittig zijn de andere heuvels, 150km is voor mij al een uitdaging zonder hoogtemeters :p
Het is wel onderdeel van de ervaring ;-)
Het stuk tussen de veluwe en berg en dal is trouwens geen denderend stuk. Ook al is berg en dal en consorte erg fijn en mooi fietsen, zou ik dat niet doen als de kilometers een probleem gaan worden. Gewoon genieten van de veluwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:06:
[...]

Ja daarom had ik de Oude Holleweg er uit gelaten, heb er wel over zitten denken. Alternatief wat er nu in zit is ook best mooi, oude holleweg kan ook dan moet je ff een afslag verder ;).

De klimmen vallen wel mee hoor, Italiaanseweg is een mooie klinkerweg, en de rest is ook allemaal mooi lopend behalve misschien de posbank maar die is maar kort steil. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:02:
[...]

Het is wel onderdeel van de ervaring ;-)
Het stuk tussen de veluwe en berg en dal is trouwens geen denderend stuk. Ook al is berg en dal en consorte erg fijn en mooi fietsen, zou ik dat niet doen als de kilometers een probleem gaan worden. Gewoon genieten van de veluwe
Mwah ik vind dat juist wel een mooi stuk over de dijken, als je zo gaat rij je ook mooi om de steden heen, zonder stoplichten. Als je in een rechte lijn naar huis wil moet je dwars door Arnhem en Nijmegen steken.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 04-05-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 20:44

mvds

Totally awesome!

Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. Ik een uur (enkele reis) in de auto naar 12GO Biking om daar eens te gaan kijken, maar de oppervlakte van die winkel valt mij flink tegen. Het terrein is inderdaad enorm, maar de fietsshowroom is maar klein. De Mantel hier (in Den Bosch) is qua oppervlakte minimaal 2 keer zo groot.

Ik heb wel onder andere de Trek Domane SL 6 Gen 4 kunnen proberen, wat een fijne ervaring was dat zeg!

Zijn er mensen die ervaring hebben met die fiets? Zijn er zaken rondom de fiets of het merk waarop gelet moet worden? Zijn die wielen een beetje ok?

Het gaat mij dus om het comfort, en ik heb dus die Trek, een Cube en een Sensa geprobeerd. Maar die Trek sprong er qua comfort echt wel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:13
mvds schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:09:
Ik ben aan het oriënteren voor een nieuwe fiets. Ik een uur (enkele reis) in de auto naar 12GO Biking om daar eens te gaan kijken, maar de oppervlakte van die winkel valt mij flink tegen. Het terrein is inderdaad enorm, maar de fietsshowroom is maar klein. De Mantel hier (in Den Bosch) is qua oppervlakte minimaal 2 keer zo groot.

Ik heb wel onder andere de Trek Domane SL 6 Gen 4 kunnen proberen, wat een fijne ervaring was dat zeg!

Zijn er mensen die ervaring hebben met die fiets? Zijn er zaken rondom de fiets of het merk waarop gelet moet worden? Zijn die wielen een beetje ok?

Het gaat mij dus om het comfort, en ik heb dus die Trek, een Cube en een Sensa geprobeerd. Maar die Trek sprong er qua comfort echt wel uit.
Niet alleen kwa omvang, maar ook oppassen kwa kennis. Er lopen echt een aantal gasten rond die er veel verstand van hebben, maar een bekende van me (zonder al teveel kennis van zaken) ging de winkel uit met een compleet verkeerde maat fiets. Als je weet wat je er komt halen opzich prima, maar het advies is niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

jasperz89 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:17:
[...]

Niet alleen kwa omvang, maar ook oppassen kwa kennis. Er lopen echt een aantal gasten rond die er veel verstand van hebben, maar een bekende van me (zonder al teveel kennis van zaken) ging de winkel uit met een compleet verkeerde maat fiets. Als je weet wat je er komt halen opzich prima, maar het advies is niet altijd even goed.
Bij welke winkel bedoel je? 12Go Biking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mvds schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:09:

Net fietsje hoor, wielen zullen niet de beste zijn, maar dat zit hem vooral in het gewicht denk ik, met 25mm intern en 54poe kan je hier op zich prima mee vooruit denk ik.

Eens met wat @jasperz89 zegt maar dat heb je met Mantel in Den Bosch zeker ook wel. Bij zulke zaken is het handig als je zelf al wat kennis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mvds schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Bij welke winkel bedoel je? 12Go Biking?
Beide denk ik. Voor goed advies moet je denk ik toch naar de meer speciaalzaken, waar ze geen e-bikes en puber-transportcortina’s verkopen zeg maar.

Op zich hoeft dat geen probleem te zijn als je jezelf maar voorbereid. (Wat je hieronder dus ook zegt)

[ Voor 42% gewijzigd door Kluus op 04-05-2025 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Kluus schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Net fietsje hoor, wielen zullen niet de beste zijn, maar dat zit hem vooral in het gewicht denk ik, met 25mm intern en 54poe kan je hier op zich prima mee vooruit denk ik.

Eens met wat @jasperz89 zegt maar dat heb je met Mantel in Den Bosch zeker ook wel. Bij zulke zaken is het handig als je zelf al wat kennis hebt.
Nou ja, daarom ben ik ook nu wat meer info aan het inwinnen :D Het is toch wel een flinke smak geld :D

Maar na wat eigen zoekwerk, kwam ik inderdaad ook al bij die Trek uit. Maar hier in dit topic hadden mensen het ook over de Canyon Endurance, maar die kan ik dus nergens vinden (op voorraad in een winkel bedoel ik).

Dus ik heb mijn keuze nog niet gemaakt, maar ik vind het kiezen ook wel lastig. Ik wil er toch ook een rondje op kunnen fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Specifiek over die wielen, ik zie dat de Trek Domane SL 5 Gen 4 de Bontrager Paradigm SL heeft (en de mechanische 105 groep) en de Trek Domane SL 6 Gen 4 de Bontrager Paradigm Comp 25.

De Comp 25 heeft 25mm velgbreedte en de SL 21 mm velgbreedte. Heeft de een voorkeur boven de ander? Wat merk ik van velgbreedte? En is de Comp beter dan de SL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mvds schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:25:
Specifiek over die wielen, ik zie dat de Trek Domane SL 5 Gen 4 de Bontrager Paradigm SL heeft (en de mechanische 105 groep) en de Trek Domane SL 6 Gen 4 de Bontrager Paradigm Comp 25.

De Comp 25 heeft 25mm velgbreedte en de SL 21 mm velgbreedte. Heeft de een voorkeur boven de ander? Wat merk ik van velgbreedte? En is de Comp beter dan de SL?
Met de huidige trends naar steeds bredere banden is meer interne velgbreedte waarschijnlijk beter, ik denk dat je daar beter mee af bent. Met 25mm kom je denk ik wel op een minimum bandbreedte uit van 28 of zelfs 30mm maar dat laatste begint ook al redelijk de norm te worden.

Je ziet bet zelfs een beetje op de foto’s van de 12go site, bij de SL5 zien de banden er veel boller uit, zijn dezelfde 32mm banden. Voor mijn gevoel is 21mm voor 32mm banden ook aan de smalle kant.

Lang verhaal kort, zeker voor deze fiets (comfort/endurance) zou 25mm mijn voorkeur hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 04-05-2025 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik neig nu ook erg naar het uitgeven van iets meer geld en dan de Trek Domane SL 6 Gen 4 te kopen aangezien ik dan naast de elektronische 105 groep ook andere wielen heb. En op internet kan je de SL 6 al voor een paar 100 meer dan de SL 5 vinden. Dat lijkt het mij dan wel waard.

Endurance fietsen met Ultegra (mag best mechanisch) zijn er amper te vinden, of onbetaalbaar. En voor mijn niveau, denk ik ook wel overkill :D

[ Voor 6% gewijzigd door mvds op 04-05-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjk88
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:54
mvds schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:38:
Ik neig nu ook erg naar het uitgeven van iets meer geld en dan de Trek Domane SL 6 Gen 4 te kopen aangezien ik dan naast de elektronische 105 groep ook andere wielen heb. En op internet kan je de SL 6 al voor een paar 100 meer dan de SL 5 vinden. Dat lijkt het mij dan wel waard.

Endurance fietsen met Ultegra (mag best mechanisch) zijn er amper te vinden, of onbetaalbaar. En voor mijn niveau, denk ik ook wel overkill :D
Voor lange en relaxte ritten een uitstekende fiets die heerlijk schakelt door de elektrische 105 set en comfortabel rijdt met de 32 mm banden.

Ik heb zelf de fiets vorig jaar aangeschaft en nog geen seconde of kilometer spijt van. Ook het interne opbergvak in de buis is een leuke gadget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
Kluus schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:29:
[...]

Met de huidige trends naar steeds bredere banden is meer interne velgbreedte waarschijnlijk beter, ik denk dat je daar beter mee af bent. Met 25mm kom je denk ik wel op een minimum bandbreedte uit van 28 of zelfs 30mm maar dat laatste begint ook al redelijk de norm te worden.

Je ziet bet zelfs een beetje op de foto’s van de 12go site, bij de SL5 zien de banden er veel boller uit, zijn dezelfde 32mm banden. Voor mijn gevoel is 21mm voor 32mm banden ook aan de smalle kant.

Lang verhaal kort, zeker voor deze fiets (comfort/endurance) zou 25mm mijn voorkeur hebben.
Helemaal mee eens - 25mm intern is wel mooi future proof. Kleine aanvulling, de ETRTO standaard geeft aan dat je op 25mm intern 29mm banden moet leggen (of groter):

Afbeeldingslocatie: https://www.continental-tires.com/adobe/dynamicmedia/deliver/dm-aid--ff9b8b76-9a3f-44d3-b726-98103fb52b1b/continental-rim-tire-recommendations-en.png?width=2000&quality=85&preferwebp=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
mvds schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:20:
[...]

Nou ja, daarom ben ik ook nu wat meer info aan het inwinnen :D Het is toch wel een flinke smak geld :D

Maar na wat eigen zoekwerk, kwam ik inderdaad ook al bij die Trek uit. Maar hier in dit topic hadden mensen het ook over de Canyon Endurance, maar die kan ik dus nergens vinden (op voorraad in een winkel bedoel ik).

Dus ik heb mijn keuze nog niet gemaakt, maar ik vind het kiezen ook wel lastig. Ik wil er toch ook een rondje op kunnen fietsen
Canyon verkoopt alleen online. Je kan naar Eindhoven voor hun Factory store maar daar kan je niet bestellen. Alleen proberen.

Ze gaan wel een winkel in Amsterdam openen deze maand. Dat wordt de eerste in Nederland en volgens mij de tweede wereldwijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:28
La1974 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:37:
[...]

Canyon verkoopt alleen online. Je kan naar Eindhoven voor hun Factory store maar daar kan je niet bestellen. Alleen proberen.

Ze gaan wel een winkel in Amsterdam openen deze maand. Dat wordt de eerste in Nederland en volgens mij de tweede wereldwijd.
Je kan (kon?) ook wat Canyons huren bij het Shimano experience center in Valkenburg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Plans changed... geen Veluwezoom vandaag.
Jongste dochter heeft gisteravond zitten stunten met een trampoline.
Laat thuis uit het ziekenhuis (foto's maken, niks gebroken maar zwaar gekneusd) vannacht vaak wakker geweest... heeft mij toch maar besloten om hem maar een andere keer te fietsen.
En om nu tegen de vrouw te zeggen, succes met de kinderen ik ben even ruim 5 uur weg vind ik ook weer zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:44
Ik ben op zoek naar vervangende heel pads voor m'n Shimano RC902 maat 45. Dat moet dan de variant 44-48 zijn, maar die zijn overal uitverkocht - zelfs bij Ali.

Deze, maar dan dus de grotere variant: https://hollandbikeshop.c...j2saTH2dcV2IaAjDlEALw_wcB

Weet iemand die nog ergens te vinden? Anders moet ik volledig nieuwe schoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Tijdje geleden ging het over Di2 en opladen.
Ik kreeg gisteren voor het eerst sinds aankoop (februari) de melding dat de Di2 accu op 15% zat na ca. 1200km en hangt in een schuur.

Best netjes vond ik :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:17

McMiGHtY

- burp -

Dat er sinds februari maar 1200km gefietst is bedoel je?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
In de schuur ophangen moet je wel mee oppassen in de winter. Accu kan slecht tegen vrieskou/lage temperaturen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

McMiGHtY schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:40:
Dat er sinds februari maar 1200km gefietst is bedoel je?
Ja sommige van ons hebben nog een leven.

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 22:40
Bij Mantel Den Bosch ben ik kind aan huis (mijn dichtstbijzijnde fietswinkel) bij 12GO heb ik zelf ook een fiets gekocht, maar ik was daar wat minder tevreden over de gang van zaken.

Misschien net pech gehad maar vond de verkopers erg pushy. Nu wist ik zelf wat ik wilde, maar het was heel vreemd dat ik over een aankoop nog even na wilde denken?

"Ja, waarom koop je hem niet als de fiets je bevalt?"
"Omdat ik niet iedere dag een nieuwe fiets koop en het nog steeds een flinke duit met geld is?"
"Oh is de fiets te duur voor je?"
Alsof een fiets van 1500€ hetzelfde is als een halfje bruin. Oké, misschien niet heel duur, maar nog steeds een flink bedrag.

Uiteindelijk wel gekocht, maar zou er niet gauw nog een fiets kopen. Enige reden was dat zij de enige winkel waren die hadden wat ik wilde binnen mijn budget, bij Mantel was het net niet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Maarten_E schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:03:
Bij Mantel Den Bosch ben ik kind aan huis (mijn dichtstbijzijnde fietswinkel) bij 12GO heb ik zelf ook een fiets gekocht, maar ik was daar wat minder tevreden over de gang van zaken.

Misschien net pech gehad maar vond de verkopers erg pushy. Nu wist ik zelf wat ik wilde, maar het was heel vreemd dat ik over een aankoop nog even na wilde denken?

"Ja, waarom koop je hem niet als de fiets je bevalt?"
"Omdat ik niet iedere dag een nieuwe fiets koop en het nog steeds een flinke duit met geld is?"
"Oh is de fiets te duur voor je?"
Alsof een fiets van 1500€ hetzelfde is als een halfje bruin. Oké, misschien niet heel duur, maar nog steeds een flink bedrag.

Uiteindelijk wel gekocht, maar zou er niet gauw nog een fiets kopen. Enige reden was dat zij de enige winkel waren die hadden wat ik wilde binnen mijn budget, bij Mantel was het net niet.
12GO is toch onze Tweakers natte droom.
Het is een soort IRL Canyon waar alle prijzen online staan en onderhandelen is niet mogelijk O+

:')

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 22:40
mhr-zip schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:03:
[...]

12GO is toch onze Tweakers natte droom.
Het is een soort IRL Canyon waar alle prijzen online staan en onderhandelen is niet mogelijk O+

:')
Je bedoelt dat "wij" Tweakers zo'n winkel juist fijn zouden moeten vinden ivm inpakken en wegwezen en niet onderhandelen?

Geloof dat ik trouwens uiteindelijk wel iets was gematst qua prijs. Maar daar gaat het mij niet zozeer om. Ik snap dat zij iedere dag met fietsen bezig zijn, maar ik geef niet iedere dag 1500€ uit aan een fiets. Daar doe ik graag gedegen onderzoek naar, en laat het even bezinken. Toen ik bij Mantel mijn nieuwe Sensa kocht had ik expres gevraagd hoeveel er nog in mijn maat op voorraad waren (uiteindelijk toch nog een maatje groter nodig gehad), zodat ik er even over na kon denken. Was geen probleem voor ze gelukkig, en mochten ze allemaal weg zijn dan is dat mijn probleem.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-07 21:28
sapphire schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Gelukkig heb ik ook een leven, daarom kom ik ook niet veel verder dan 1000km/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Hielko schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:52:
In de schuur ophangen moet je wel mee oppassen in de winter. Accu kan slecht tegen vrieskou/lage temperaturen.
Want?
Ontstaat er permanente schade, of levert de accu tijdelijk minder prik?

Een te hoge temperatuur kan wel degelijk permanente schade aan de accu tot gevolg hebben.

Edit: ik heb hier weinig kaas van gegeten, ben nieuwsgierig hoe de vork aan de steel zit ...

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 05-05-2025 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 20:31
guapper schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:46:
[...]

Want?

Een te hoge temperatuur kan wel degelijk permanente schade aan de accu tot gevolg hebben.

Edit: ik heb hier weinig kaas van gegeten, ben nieuwsgierig hoe de vork aan de steel zit ...
“The chemical reactions within the battery cells slow down dramatically in cold weather, causing a decrease in capacity and discharge rate. This can lead to battery failure and ultimately a dead battery.”

Teveel hitte is niet goed en kou ook niet, hitte kan wel beter recoveren dan kou is mijn ervaring.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ramon 73 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:44:
[...]

Gelukkig heb ik ook een leven, daarom kom ik ook niet veel verder dan 1000km/maand.
Ja sorry ik dacht dat dit het grote sneer- en boor andermans opmerkingen de grond in topic was geworden.
Volgens mij mis je mijn punt een beetje…..

Maargoed voor diegene die wel blij kunnen zijn voor anderen: @Maarten_E Dus ik begrijp dat je een nieuwe fiets hebt? Dat vraagt om foto’s natuurlijk :9

@raymondw Ja maar die accu’s moeten toch ook werken als ik rond het vriespunt ga fietsen :?

Overigens misschien wel een idee om de fiets dan binnen te zetten met strenge vorst. Of de schuur vorstvrij te maken zodat er meer fietsen in kunnen (n+1) >:)

[ Voor 36% gewijzigd door sapphire op 06-05-2025 09:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:20:
[...]

Ja sorry ik dacht dat dit het grote sneer- en boor andermans opmerkingen de grond in topic was geworden.
Volgens mij mis je mijn punt een beetje…..
Dan moet ik zeggen dat bij een opmerking die ik las iig als grappig bedoelt, jij er wel direct met gestrekt been in ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22
offtopic:
Moet eerlijk bekennen dat ik het grappige ook even gemist heb bij de eerste opmerking?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sissors schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:05:
[...]

Dan moet ik zeggen dat bij een opmerking die ik las iig als grappig bedoelt, jij er wel direct met gestrekt been in ging.
offtopic:
Tja aan het aantal plusjes te zien vinden óf meerdere mensen mijn opmerking ook grappig óf zijn het er mee eens dat het niet grappig is :+
Maargoed ik ga sowieso graag met gestrekt been ergens in maar echt niet direct, dit is imho al de zoveelste one-liner-sneer die ik krijg dus vandaar.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik vond beide opmerkingen wel scherp en gevat, had misschien wel een smiley bij gemogen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:04
sapphire schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Is jouw fiets niet jouw leven dan? Oei.

*welke smiley hoort hier achter nu? Ben een beetje in de war na alle opmerkingen

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 13:50

https://www.canyon.com/nl...09_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

Met ultegra di2

Kijk vooral even naar de juiste maat. Elke fiets heeft eigen stack en reach. Belangrijk wel om dit te weten van jezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

aaaido schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:07:
[...]

https://www.canyon.com/nl...09_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

Met ultegra di2

Kijk vooral even naar de juiste maat. Elke fiets heeft eigen stack en reach. Belangrijk wel om dit te weten van jezelf.
Oeh, dat is wel een hele mooie fiets zeg! Meteen even een afspraak gemaakt om die vanmiddag even te gaan proeffietsen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12

Rijd ik ook al 2 jaar op en nog steeds heel blij mee! (moet ik nu ook aangeven hoeveel km in die 2 jaar?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:15
Ik heb +- 1J met een Domane SL6 gen 3 gereden, en daarna via een garantiegeval +- 2J met een SL7 gen 4 kader. Ik had, net zoals zovelen op het www, last van de constant zakkende zadelpen. Die zit namelijk anders geklemd bij de Domane dan bij traditionele fietsen om zo meer flex te geven. Uiteindelijk heb ik een ander kader gekregen van een nieuw modeljaar, maar ook daar hetzelfde probleem. Ze hebben dan een nieuw type van die zadelklem gemonteerd (REV4) en ik heb de indruk dat dit wel wat beter ging, maar eens in de zoveel ritten is hij toch weer een aantal mm gezakt. Ik weeg ongeveer 80kg dus daar kan het niet aan liggen. Vraag dus zeker na welke versie van die klem op de fiets zit, want kan wel een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mvds schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:27:
[...]

Oeh, dat is wel een hele mooie fiets zeg! Meteen even een afspraak gemaakt om die vanmiddag even te gaan proeffietsen :D
Helaas, ik zit beter op een maat S en deze specifieke fiets is alleen beschikbaar in maat M. Omdat ie in de outlet staat komt ie ook niet meer beschikbaar in M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 20:31
[...]
@raymondw Ja maar die accu’s moeten toch ook werken als ik rond het vriespunt ga fietsen :?

Overigens misschien wel een idee om de fiets dan binnen te zetten met strenge vorst. Of de schuur vorstvrij te maken zodat er meer fietsen in kunnen (n+1) >:)
Accu's kunnen niet goed tegen kou.
Mijn fiets staat binnen in een garage onder de keuken, in de winter moet ik echt vaker opladen dan in de "zomer", ondanks dat ik dan meer buiten fiets.
We willen geen koude voeten in de keuken, in de garage staat de kachel op ±12gr.

Dus zelfs 12gr over langere tijd heeft impact op de accu.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

raymondw schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:44:
[...]

Accu's kunnen niet goed tegen kou.
Mijn fiets staat binnen in een garage onder de keuken, in de winter moet ik echt vaker opladen dan in de "zomer", ondanks dat ik dan meer buiten fiets.
We willen geen koude voeten in de keuken, in de garage staat de kachel op ±12gr.

Dus zelfs 12gr over langere tijd heeft impact op de accu.
Ja hij is sneller leeg dat is bekend met accu’s en kou maar je had het over permanente schade?

Wat een wind zeg vanavond, prima om te trainen maar mijn hoofd suisde er vanavond gewoon van toen ik thuis kwam :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:21:
[...]

Ja hij is sneller leeg dat is bekend met accu’s en kou maar je had het over permanente schade?

Wat een wind zeg vanavond, prima om te trainen maar mijn hoofd suisde er vanavond gewoon van toen ik thuis kwam :+
Ja dit, hier staat hij ook de hele winter in een onverwarmde garage, wel geschakeld maar het wordt behoorlijk koud. Het zal vast niet optimaal zijn maar tot nu toe geen merkbare achteruitgang. Wel zorgen dat hij niet helemaal leeg komt te staan, dat schijnt wel echt slecht te zijn en om op te laden haal ik hem wel even naar binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:01

Fisico

by Fabian

Of neem sram, accu's eraf en mee naar binnen. Kunnen er meer fietsen in de schuur en tijd over om te fietsen want je hoeft niet te klussen. Dat is winwinwin.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:29
Ik heb mijn fiets ook gewoon in een onverwarmde garage staan, nooit problemen met Di2 gehad. Accu hoef ik maar enkele keren per jaar op te laden.
Precieze aantal weet ik niet maar in de bijna 2 jaar dat ik deze fiets heb, heb ik misschien 10x mijn accu hoeven opladen? (naar mijn gevoel misschien nog wel minder).

Ik heb het gekoppeld met mijn Garmin, en kan de accu status prima in de gaten houden met elke rit.

Kennis van mij had juist het tegenover gestelde, die moest zeker om de week opnieuw opladen (na 300-400km), hij dacht dat dit normaal was, accu een keer laten doormeten en bleek gewoon een slechte accu, heeft een nieuwe accu onder garantie gekregen en nu kan die ook prima 2-3 maanden fietsen zonder op te laden.

[ Voor 27% gewijzigd door verstappen33 op 07-05-2025 09:06 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
mvds schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:50:
[...]

Helaas, ik zit beter op een maat S en deze specifieke fiets is alleen beschikbaar in maat M. Omdat ie in de outlet staat komt ie ook niet meer beschikbaar in M.
Ik zie het. Er is zelfs geen enkele fiets meer op voorraad onder de 4k met ultegra di2. Waarschijnlijk omdat dit de periode is dat de meeste mensen een fiets kopen. Later dit jaar komt er vaak weer nieuwe voorraad maar snap dat je daar niet op wil wachten :P

Die Trek is ook zeker een goede en mooie fiets. Ik keek toendertijd ook naar deze https://www.merida.nl/racefiets/scultura+endurance

Kijk vooral welke van de fietsen het beste bij je past wat betreft stack en reach etc. Weet je dat niet doe dan een bike fit voorafgaande de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik zou ook nog best kunnen leven met een mechanische Ultegra, desnoods een 2023/2024 model, maar ook die kom je amper tegen. Ik weet ook dat het vooral tussen mijn oren zit hoor, ik fiets nu met Ultegra, maar de huidige 105 is waarschijnlijk op een aantal vlakken beter dan mijn Ultegra 6800, maar toch voelt het kopen van een fiets met 105 voor mij als een downgrade.

Maar ik kan idd niet wachten, mijn huidige fiets is niet geschikt voor mij en dat gaat echt ten koste van mijn fietsplezier, ik MOET echt een andere fiets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

aaaido schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:21:
[...]

Ik zie het. Er is zelfs geen enkele fiets meer op voorraad onder de 4k met ultegra di2. Waarschijnlijk omdat dit de periode is dat de meeste mensen een fiets kopen. Later dit jaar komt er vaak weer nieuwe voorraad maar snap dat je daar niet op wil wachten :P

Die Trek is ook zeker een goede en mooie fiets. Ik keek toendertijd ook naar deze https://www.merida.nl/racefiets/scultura+endurance

Kijk vooral welke van de fietsen het beste bij je past wat betreft stack en reach etc. Weet je dat niet doe dan een bike fit voorafgaande de koop.
[edit] Ik heb al een bikefit gedaan, dus ik heb al het een en ander op papier staan. Het nadeel is alleen dat het voor mij alleen een hoop cijfertjes zijn en er teveel keus is :D En wat al helemaal niet helpt is dat sommige merken een bepaalde lijn fietsen aanmerkt als Endurance, maar dat die qua stack en reach zelfs nog ongunstiger zijn dan mijn huidige TCR 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:23
@mvds mechanische ultegra wordt ook al een kleine 4 jaar niet meer gemaakt (soort van) dus heel raar is dat niet. Bij de introductie van R8100 in 2021 is die er uit gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door GWBoes op 07-05-2025 09:30 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GWBoes schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:28:
@mvds mechanische ultegra wordt ook al een kleine 4 jaar niet meer gemaakt dus heel raar is dat niet. Bij de introductie van R8100 in 2021 is die er uit gegaan.
Dan is het idd logisch dat ik die groep maar amper tegenkom op nieuwe fietsen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:04
Pssst

Je kunt je weer inschrijven voor het volgende GoT SR (Breda, 17-5)

ElGreco in "Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!"

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
mvds schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:28:
[...]

[edit] Ik heb al een bikefit gedaan, dus ik heb al het een en ander op papier staan. Het nadeel is alleen dat het voor mij alleen een hoop cijfertjes zijn en er teveel keus is :D En wat al helemaal niet helpt is dat sommige merken een bepaalde lijn fietsen aanmerkt als Endurance, maar dat die qua stack en reach zelfs nog ongunstiger zijn dan mijn huidige TCR 8)7
Het voordeel van ultegra di2 tov 105 di2 is imo enkel dat de ultegra een knop heeft bovenop waarmee je door je schermen van scrollen van je fietscomputer (ipv met de fietscomputer zelf). Het is echt een klein dingetje maar gebruik het stiekem wel. Zou ik er de aankoop van een fiets voor laten afhangen? Nee dat niet. En 105 di2 -> ultegra mechanical.

Wat betreft endurace etc. Inderdaad niet teveel op focussen. Beter is kijken of de stack en reach vallen in je bikefit data. Je kan altijd aan je bikefitter vragen of een bepaalde fiets in je voorgestelde geometrie valt. Maar een aero model zal over het algemeen wel agressiever zitten dan een endurace model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@mvds 105 Di2 ligt dichter tegen Ultegra aan dan tegen 105 en is écht goed.
Verschillen tussen 105 en Ultegra Di2 zijn grofweg andere schijven, één of andere rem technologie ding waarsoor Ultegra *iets* gedoseerder remt maar verschil schijnt klein te zijn, geen mogelijkheid tot satellite buttons, geen extra knop bovenop de shifter en…. Dat was het zo’n beetje? Klein gewicht verschil?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
Klopt, di2 is bijvoorbeeld ook totaal niet nodig en je gaat er echt niet harder door fietsen. Ik zou alleen echt niet meer zonder di2 willen fietsen ;) Puur dus om het gemak en het fijne schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
aaaido schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:54:
Klopt, di2 is bijvoorbeeld ook totaal niet nodig en je gaat er echt niet harder door fietsen. Ik zou alleen echt niet meer zonder di2 willen fietsen ;) Puur dus om het gemak en het fijne schakelen.
Inderdaad vorige week op een huurfiets met 105 mechanisch een weekje gefietst, wat was dat een "achteruitgang", voelde mij weer een noob met schakelen. :+

Di2 werkt zoveel beter, altijd spot on, semi-auto om automatisch je voorblad te schakelen, tip, tip tip om door de versnellingen te gaan.. Ik zou nooit meer mechanisch kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55

joker1977

Tweakert

guapper schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:46:
[...]

Want?

2 zaken: De capaciteit van een Lithium-ion accu wordt minder naarmate de temperatuur daalt, maar dat is niet erg.

Wat wel schadelijk kan zijn is laden terwijl de accu erg koud is. Dat moet je niet doen, dat kan de accu's wel permanent beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:57
joker1977 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:08:
[...]

2 zaken: De capaciteit van een Lithium-ion accu wordt minder naarmate de temperatuur daalt, maar dat is niet erg.

Wat wel schadelijk kan zijn is laden terwijl de accu erg koud is. Dat moet je niet doen, dat kan de accu's wel permanent beschadigen.
Dat lijkt mij dan toch vervelend als je in zgn. de koude landen/streken woont. :?

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gewoon even benieuwd:

Poll: Wat doe je het liefst?
10 km 1% klimmen, 10km 1% dalen
10 km 1% klimmen, 1km 10% dalen
1 km 10% klimmen, 10km 1% dalen
1 km 10% klimmen, 1km 10% dalen
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407055&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:43
Blik1984 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:12:
Heb wat advies nodig voor een nieuwe fiets, na wat bikefittings gedaan te hebben komt de Canyon Endurace fiets als goede fit naar boven. Echter, er is dan ook nog wel wat te kiezen en daar heb ik nog twijfels over, met name over het stukje value for money. Ik fiets gemiddeld zo'n 3k per jaar, elk jaar staat er een fietstripje richting de bergen gepland. Buiten dat fiets ik vooral in Nederland in de weilanden en de Utrechtse heuvelrug. Er zijn nog 3 fietsen over waar ik uit wil kiezen. Ergonometrie is allemaal gelijk.

1. Endurace CF SLX 8 Di2 (https://www.canyon.com/nl...1_pv_rahmenfarbe=R077_P07)
- prijs (€5.300)
- levertijd (mijn gewenste kleur is pas in mei beschikbaar, is nog wel te overzien want wel binnen voor zomer)
+ Licht, 7.9k
+ Verliefd op Light Moss kleur
+ Powermeter
+ Ultegra Di2
+ Beste wielen

2. Endurace CF8 Di2 (https://www.canyon.com/nl...09_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK)
- Zwaar (8.4 kilo)
- duurder dan CF7
- mindere wielen (laag en aluminium)
- geen powermeter
+ Ultegra Di2
+ Prijs (€3850)

3. Endurace CF7 Di2 (https://www.canyon.com/nl...7_pv_rahmenfarbe=R076_P06)
- Gemiddeld gewicht (8.1 kilo)
- 105 Di2 (is dat echt een nadeel?)
- Geen powermeter
+ Prijs, goedkoopste van allen (€3550)
+ Prima wielen, medium hoog carbon

Samenvatting:
Ik zie niet direct een reden om voor Optie 2 te kiezen, los van de afmontage van Ultegra is dit volgens mij een slechtere keuze dan optie 1 of 3. Blijven Optie 1 en 3 over. Optie 1 is uiteraard net wat beter in alles, betere afmontage, betere wielen en een beter, lichter en mogelijk ook wat stijver frame. Daarnaast vind ik de kleur Light Moss echt heel mooi. Echter, is dat alles €1.800 waard? Bij optie 3 zou ik nog wel wat extra willen investeren in een powermeter, want dat vind ik toch fijn om als inzicht te hebben aangezien ik in de winter ook binnenfiets. Dus netto komt het prijsverschil uit op €1.500, en dat is best een klap geld. Gaat de upgrade naar de SLX me dermate veel extra opleveren?

Ben benieuwd naar jullie eerste ideeën hierover, welke zouden jullie kiezen?
Na jullie adviezen toch even een update hierover delen, vorige week werd ik positief verrast dat optie 1 uit de keuzes hierboven opeens beschikbaar kwam (wel pas levering begin juni). Heb uiteindelijk de trekker overgehaald en heb dus gekozen voor de Endurace CF SLX 8 in Light Moss kleur. Erg blij ook dat ik de trekker heb overgehaald, want mijn maat is nu alweer uitverkocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dwbb41c44c/images/full/full_2024_/2023/full_2024_3711_endurace-cf-slx-8-di2_P07_P5.jpg?sw=1300&sfrm=png&q=90&bgcolor=F2F2F2

Nu nog even kijken welke extra spullen ik "moet" gaan kopen, zoals pedalen, bidonhouders, etc.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15
Ik mis de 10km 10% klimmen :/

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
DDX schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:41:
[...]

Maar dan ook 10km met 10% dalen 8)
Hard work, big rewards..

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 07-05-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Blik1984 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:31:
[...]

Na jullie adviezen toch even een update hierover delen, vorige week werd ik positief verrast dat optie 1 uit de keuzes hierboven opeens beschikbaar kwam (wel pas levering begin juni). Heb uiteindelijk de trekker overgehaald en heb dus gekozen voor de Endurace CF SLX 8 in Light Moss kleur.

[Afbeelding]

Nu nog even kijken welke extra spullen ik "moet" gaan kopen, zoals pedalen, bidonhouders, etc.
Hele mooie kleur en ik snap je keuze volledig. Heb zelf de CF8 (nu iets langer dan een jaar) en had achteraf ook liever voor de SLX gegaan. Want betere wielen en inderdaad dat mos groen is heel mooi.

Wat betreft CF7 vs CF8. Het frame van de CF7 is wel zwaarder dan die van de CF8. Het meeste gewicht komt echter van de wielen. Die CF7 heeft echt veel betere wielen.

@mvds ook interessant hoor deze CF7 en als geld geen issue is de CF SLX 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Blik1984 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:31:
[...]

Na jullie adviezen toch even een update hierover delen, vorige week werd ik positief verrast dat optie 1 uit de keuzes hierboven opeens beschikbaar kwam (wel pas levering begin juni). Heb uiteindelijk de trekker overgehaald en heb dus gekozen voor de Endurace CF SLX 8 in Light Moss kleur. Erg blij ook dat ik de trekker heb overgehaald, want mijn maat is nu alweer uitverkocht.

[Afbeelding]

Bel, computer en light mounts, (reserve) quicklink, reserve biba met juiste ventiellengte.
Heb je iets om je steekas onderweg los te maken?

En het belangrijkste heb je 2 dezelfde bidons en een zadeltasje (als je dat gebruikt) zonder modder :+

https://www.printables.co...-canyon-vcls-20-seat-post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:43
mhr-zip schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:56:
[...]

Bel, computer en light mounts, (reserve) quicklink, reserve biba met juiste ventiellengte.
Heb je iets om je steekas onderweg los te maken?

En het belangrijkste heb je 2 dezelfde bidons en een zadeltasje (als je dat gebruikt) zonder modder :+

https://www.printables.co...-canyon-vcls-20-seat-post
Dankjewel, nog wel wat nieuwe dingen waar ik niet direct aan had gedacht. Wat ik voor nu op het lijstje heb staan is:
- Nieuwe pedalen (de oude fiets wordt mijn Zwift-fiets, dus heb nieuwe nodig)
- bidonhouders
- Bel (moet tzt even kijken welke passend is)
- Wahoo mount voor Wahoo Bolt fietscomputer
- Quicklink voor 12-speed (is neem ik aan anders dan voor 10 speed)
- biba met juiste ventiellengte (toch lullig als je een biba met kort ventiel hebt :D)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 00:02
DDX schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:41:
[...]

Doe mij maar 100km 0,1% klimmen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
verstappen33 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:59:
[...]

Inderdaad vorige week op een huurfiets met 105 mechanisch een weekje gefietst, wat was dat een "achteruitgang", voelde mij weer een noob met schakelen. :+

Di2 werkt zoveel beter, altijd spot on, semi-auto om automatisch je voorblad te schakelen, tip, tip tip om door de versnellingen te gaan.. Ik zou nooit meer mechanisch kopen.
Is dat niet irritant? Als in, je wil net iets lichter fietsen, en meteen gaat het hele ding om. Sowieso als niet de juiste verhoudingen erin geprogrammeerd zijn kan dat op het verkeerde moment gaan (waardoor je meer/minder lichter gaan fietsen dan je zou willen), maar ook al staat dat helemaal goed, ik zou denken dat het nooit zo soepel gaat als wanneer je dacht alleen achter één tandje lichter te gaan.

Ik ben zelf recent van oude Ultegra naar iets minder oude Tiagra gegaan. Omdat ik tripple heb, dus toen Ultegra ermee kapte had ik weinig opties. En eerlijk is eerlijk: Ik merk weinig verschil. De Tiagra schakelt ook prima. De shifters rijden wel iets minder luxe / comfortabel dan de Ultegra. Maar gewoon schakelen is spot on. Ik heb ooit eerste generatie Dura-Ace DI2 gereden, en ik had liever mijn mechanische Ultegra toen. Maar zullen vast hoop verbeteringen zijn geweest sinds die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
@Sissors Je kan er ook voor kiezen om op het voorblad met de linker shifter te kiezen tussen binnen- en buitenblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sissors schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:04:
[...]

Is dat niet irritant? Als in, je wil net iets lichter fietsen, en meteen gaat het hele ding om. Sowieso als niet de juiste verhoudingen erin geprogrammeerd zijn kan dat op het verkeerde moment gaan (waardoor je meer/minder lichter gaan fietsen dan je zou willen), maar ook al staat dat helemaal goed, ik zou denken dat het nooit zo soepel gaat als wanneer je dacht alleen achter één tandje lichter te gaan.
Ik gebruik deze optie ook, heb wel SRAM maar als m'n voorblad om gaat dan compenseert die dat meteen door achter ook een paar kransjes op te schuiven.

Fiets niet heel veel in de heuvels, maar die keren dat ik het gebruikte werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
EdwinW schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:07:
@Sissors Je kan er ook voor kiezen om op het voorblad met de linker shifter te kiezen tussen binnen- en buitenblad.
Anders is je linkershifter voor spek en bonen erbij? Kan je geld besparen door eentje te kopen waar links alleen een rem zit? :P

En misschien zodra ik ook ooit op DI2 over ben wil ik niet meer anders hoor, en ben ik gewoon als een oude lul me nu aan het gedragen ;) . Maar ik zou denken dat zelf die controle hebben lekkerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Sissors schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:17:
[...]

Anders is je linkershifter voor spek en bonen erbij? Kan je geld besparen door eentje te kopen waar links alleen een rem zit? :P

En misschien zodra ik ook ooit op DI2 over ben wil ik niet meer anders hoor, en ben ik gewoon als een oude lul me nu aan het gedragen ;) . Maar ik zou denken dat zelf die controle hebben lekkerder is.
Het is een optie die je aan en uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

aaaido schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:53:
[...]
@mvds ook interessant hoor deze CF7 en als geld geen issue is de CF SLX 8
Ik heb de CF 7 inderdaad ook geprobeerd gisteren, maar toch heb ik het idee dat ik lekkerder zit op de Trek Domane SL 6 gen 4. Helaas is er geen kans om die echt (fysiek) naast elkaar te vergelijken.

Op papier zou ik wel zeggen dat de CF 7 wat meer te bieden heeft, vooral de wat luxere variant met carbon wielen. Die dan nog steeds minder kost dan de Trek.

[ Voor 17% gewijzigd door mvds op 07-05-2025 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
mvds schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:25:
[...]

Helaas is er geen kans om die echt (fysiek) naast elkaar te vergelijken.
Is dit verschil verklaarbaar als je ze via een site als bijv. https://www.bike-stats.de/en/ vergelijkt?

Beetje lullig als je een andere fiets koopt en het komt omdat je het zadel lekkerder vind zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04:58
Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Cube Agree C:62 modeljaar 2023. Enkele weken geleden helaas een kleine crash gehad met een fietser die omdraaide op het fietspad zonder te kijken. Over de kop gevlogen, sleutelbeen gebroken je kent het wel...

Nu is het onderdeel dat voorkomt dat het stuurwiel meer dan 120 graden kan draaien kapot. Ik geloof dat het een "Blocklock Headset" heet. (Acros)

Ik woon tijdelijk in zuid-Amerika en er is geen Cube dealer in de buurt. Eind mei ga ik richting Europa. Ik heb dus one shot om het juiste deel mee te nemen.

Ik kom er per mail niet helemaal uit met mijn dealer.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van dit deel en kan mij in de juiste richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mhr-zip schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:35:
[...]

Is dit verschil verklaarbaar als je ze via een site als bijv. https://www.bike-stats.de/en/ vergelijkt?

Beetje lullig als je een andere fiets koopt en het komt omdat je het zadel lekkerder vind zitten.
Verklaarbaar voor mij niet, maar dat is omdat ik een hoop cijfertjes zie die mij persoonlijk helemaal niks zeggen. De Domane staat er trouwens ook niet bij (of ik kijk scheel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
mvds schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:42:
[...]

Verklaarbaar voor mij niet, maar dat is omdat ik een hoop cijfertjes zie die mij persoonlijk helemaal niks zeggen. De Domane staat er trouwens ook niet bij (of ik kijk scheel)
https://www.bike-stats.de...%20SLX%20%2F%20CFR_2024_S

Wel even de afmetingen van de onderdelen waar hij mee geleverd worden opzoeken bij de leverancier en invullen om de WERKELIJKE maten te zien. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

guapper schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:59:
[...]

https://www.bike-stats.de...%20SLX%20%2F%20CFR_2024_S

Wel even de afmetingen van de onderdelen waar hij mee geleverd worden opzoeken bij de leverancier en invullen om de WERKELIJKE maten te zien. (y)
Maar dan nog steeds is het een verzameling cijfertjes die mij niks zeggen :)

De exacte modellen staan er trouwens gewoon niet tussen, geen idee of dat veel uitmaakt. Maar ik zou dan dus de Endurace CF 7 Di2 (die met DT Swiss ERC 1600 Dicut HG wielen) in maat S met moeten vergelijken met de Trek Domane SL 6 gen 4 in maat 54.

Maar hoe weet ik of iets in die vergelijking positief of juist negatief is?

En van de Canyons zijn de maat S fietsen niet meer leverbaar/bestelbaar. Dus zijn ze voor mij alzo geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sissors schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:17:
[...]

Ik hou persoonlijk ook niet van het (semi-)automatisch schakelen, gelukkig kan je dat gewoon uitzetten. Alle andere voordelen van elektronisch schakelen herken ik wel en zou daarom ook niet meer terug willen naar mechanisch, ondanks dat ik die feature dus niet gebruik.

Mijn twee andere fietsen zijn beide 1-by (MTB en Gravel) maar inmiddels ook alles elektronisch, heerlijk! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Kluus schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Ik hou persoonlijk ook niet van het (semi-)automatisch schakelen, gelukkig kan je dat gewoon uitzetten. Alle andere voordelen van elektronisch schakelen herken ik wel en zou daarom ook niet meer terug willen naar mechanisch, ondanks dat ik die feature dus niet gebruik.

Mijn twee andere fietsen zijn beide 1-by (MTB en Gravel) maar inmiddels ook alles elektronisch, heerlijk! :)
Ik vind Semi-Synchro wel fijn hoor, hij schakelt niet automatisch het voorblad, maar wanneer je dus manueel het voorblad schakelt dan schakelt die achter automatisch bij (2 tandjes hoger/lager) om dezelfde cadans te houden..

Ik rij 90% van de tijd op het grote blad, maar als ik weet dat er een klimmetje aankomt dan is het wel fijn om even naar het kleine blad te schakelen zonder gelijk een koffie molentje te worden..

Het was wel even een kwestie van wennen, en aan volledig synchro (dat die voor ook automatisch schakeld) heb ik nooit kunnen wennen, dan was het soms een verrassing wanneer de voorkant ging schakelen en vaak ook net op het verkeerde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
mvds schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:10:
[...]

De exacte modellen staan er trouwens gewoon niet tussen, geen idee of dat veel uitmaakt. Maar ik zou dan dus de Endurace CF 7 Di2 (die met DT Swiss ERC 1600 Dicut HG wielen) in maat S met moeten vergelijken met de Trek Domane SL 6 gen 4 in maat 54.

Maar hoe weet ik of iets in die vergelijking positief of juist negatief is?

En van de Canyons zijn de maat S fietsen niet meer leverbaar/bestelbaar. Dus zijn ze voor mij alzo geen optie.
Klopt, het is ook makkelijker wanneer je kunt vergelijken met een racefiets waar je lekker op zit, of wanneer je weet welke afmetingen je voor stack en reach nodig hebt.
Als je geen racefiets hebt kun je een testfiets of huurfiets gebruiken voor de vergelijking.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 07-05-2025 15:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
mvds schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Dan altijd de fiets kopen die je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
mvds schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:25:
[...]

Ik heb de CF 7 inderdaad ook geprobeerd gisteren, maar toch heb ik het idee dat ik lekkerder zit op de Trek Domane SL 6 gen 4. Helaas is er geen kans om die echt (fysiek) naast elkaar te vergelijken.

Op papier zou ik wel zeggen dat de CF 7 wat meer te bieden heeft, vooral de wat luxere variant met carbon wielen. Die dan nog steeds minder kost dan de Trek.
Wat lekkerder zit moet je sowieso voor gaan :)

Ik heb even de CF7 met de SL5 gen4 (sl6 hebben ze niet) met elkaar vergleken https://www.bike-stats.de...e%20SL5%20Gen%204_2024_54

De reach is nagenoeg gelijk en de Trek heeft zelfs een hogere stack waardoor je nog iets meer rechtop en dus comfortabeler zal zitten op de Trek. Dat klopt ook wel want ik vind canyon endurace fietsen soms veel meer aero dan comfy :P

[ Voor 29% gewijzigd door aaaido op 08-05-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
even een route technische vraag.
ik wil morgen naar een Roompot in de buurt van Goes fietsen en heb een route gemaakt in Komoot. Deze route loopt via Hoekse waard, het eiland Goeree-Overflakkee, Schouwen Duiveland en Noord Beveland.

Nou geeft komoot aan dat een een stuk tussen zitten met "restricted access" (tussen Paviljoen Sluishaven en Oude Tonge)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmE7YnCUzgYQAfhuR6_jQfddNLc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zzCgZ254ynCXMZVsL87TdC3o.png?f=user_large

voor zover ik kan zien op google maps is dit gewoon een toegankelijk fietspad, maar alleen wanneer de zon op is, dus ik zou er gewoon over heen kunnen.
kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Edwin987 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:08:
ik wil morgen naar een Roompot in de buurt van Goes fietsen en heb een route gemaakt in Komoot. Deze route loopt via Hoekse waard, het eiland Goeree-Overflakkee, Schouwen Duiveland en Noord Beveland.

Nou geeft komoot aan dat een een stuk tussen zitten met "restricted access" (tussen Paviljoen Sluishaven en Oude Tonge)
[Afbeelding]

voor zover ik kan zien op google maps is dit gewoon een toegankelijk fietspad, maar alleen wanneer de zon op is, dus ik zou er gewoon over heen kunnen.
Ik heb er wel eens gefietst, dus het zal best mogen.
Tijd terug waren ze er volgens mij aan het werk. Maar infrastructuur is daar niet zo ingewikkeld, dus je komt er met omleiding evt ook wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnFz0q6hnYsAEE2_2z7BHt13dFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSVoFXnnz7q5YsZ6Xi6ANyM9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11
Edwin987 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:08:

[Afbeelding]

ik had die melding laatst ook ergens anders (ook naast water), en daar was het geen probleem. ik verwacht dat dit stuk wellicht soms onder water staat en dat komoot het daarom onder voorbehoud in de route zet...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
Top, bedankt voor jullie antwoorden.
Infrastructuur is inderdaad niet ingewikkeld, maar just to be sure!

het wordt een tochtje met iets meer dan 100 km, wat voor mij, op dit punt, een flinke afstand is. Wil het mezelf niet te moeilijk maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 17:44
Edwin987 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:49:
Top, bedankt voor jullie antwoorden.
Infrastructuur is inderdaad niet ingewikkeld, maar just to be sure!

het wordt een tochtje met iets meer dan 100 km, wat voor mij, op dit punt, een flinke afstand is. Wil het mezelf niet te moeilijk maken :+
Als je het vooraf al weet, dan is dat al een pluspunt. Zolang je geen strava-art of tegeltjes aan het doen bent is een kleine detour meestal zo gevonden toch. Ik kijk zelf in dat soort gevallen vaak naar een andere map tool hoe die daarin staat. Of bijv naar de heatmap in strava. Als een route heel populair is dan geloof ik het wel. (Ik gebruik zelf strava routeplanner, en soms geeft die bijv onverhard terwijl er een geasfalteerd fietspad is; ook fijn om te checken vooraf; vooral als het wat langer is)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ligt er geen segment in Strava? Ik dacht dat je bij segmenten ook kan (kon) zien wanneer deze voor het laatst gereden is?

En anders kan je nog een nepactiviteit maken van een paar dagen en dan de fly-by bekijken. :+

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
blitzkrieg schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:39:
Ligt er geen segment in Strava? Ik dacht dat je bij segmenten ook kan (kon) zien wanneer deze voor het laatst gereden is?

En anders kan je nog een nepactiviteit maken van een paar dagen en dan de fly-by bekijken. :+
vandaag is er nog 1 iemand overheen gefietst :)

Pagina: 1 ... 639 ... 665 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).