Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 636 ... 700 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 14:47
Gebanned schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:11:
In Nederland kan je gewoon de no cure no pay rechtsbijstand de zaak laten afhandelen als je zelf niet schuldig was. Nemen je al het gedoe uit handen en uiteindelijk krijg je meer vergoed dan waar je zelf om had durven vragen.
Maar weet niet hoe het in België is geregeld.
Makkelijk is het zeker, maar het zijn niet de meest ambitieuze juristen. Je mag/moet ze nog best pushen is mijn ervaring (n=1) om een fatsoenlijke schadevergoeding te krijgen.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:13
In Nederland kan je gewoon de no cure no pay rechtsbijstand de zaak laten afhandelen als je zelf niet schuldig was. Nemen je al het gedoe uit handen en uiteindelijk krijg je meer vergoed dan waar je zelf om had durven vragen.
Naar mijn weten is ‘no cure no pay’ rechtsbijstand verboden in Nederland dus ben benieuwd naar welke dienst je verwijst?

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:20

Kluus

Gang is alles

wibblemoo schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:14:
[...]

Naar mijn weten is ‘no cure no pay’ rechtsbijstand verboden in Nederland dus ben benieuwd naar welke dienst je verwijst?
Voor letselschade is er een uitzondering vond ik via google.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:42
wibblemoo schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:14:
[...]

Volgens mij is letsel schade de enige uitzondering. Heb destijds Flyct (https://flyctletselschade.nl/) gebruikt.

Idee daarbij is dat zij de kosten die ze maken ook gewoon bij de tegenpartij kunnen neerleggen als die 100% aansprakelijk is. Als je zelf door rood reed en deels aansprakelijk bent mag je wel zelf een deel aftikken.
Het verdienmodel is dus gewoon uren schrijven en er is dus geen incentive is zoals bij 'gewone' rechtsbijstandsverzekeringen om de inspanningen in tijd en geld zoveel mogelijk te minimaliseren.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou toch eerst kijken of ze je gewoon een fatsoenlijk voorstel doen.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
Reginas schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:19:
[...]

Die transponder wordt toch ook gebruikt om de namen van deelnemers om te roepen bij de finish?
Dat zou kunnen maar ik heb mijn naam toen niet gehoord, want dat kan alleen als je in je uppie rijdt. Dat lukt ze bij de kennedymars vaak al lastig en dat zijn slechts 1500 deelnemers.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 22:38
Dank voor de vele boodschappen heren. Binnen exact 2 weken ben ik na mijn 2e checkup in het ziekenhuis normaal van de brace en het rugkorset verlost. Vooral die laatste is geen cadeau om ongeveer 16u per dag in rond te lopen. Vermoedelijk wel nog wat kine daarna en dan langzaam terug opbouwen, misschien eerst wel lekker veilig op Zwift :+
fdees schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:50:
@SanderH_ sterkte met het herstel, het is een tegenslag in wanneer het lekker gaat. Maar voor mij zijn tegenslagen altijd iets om nog harder van terug te komen.

ik zou wel proberen een volledige fiets met gelijkwaardige componenten terug te krijgen. Je zal zien dat je straks merkt dat je derailleur toch net een tik heeft gehad die je niet optisch nu ziet
De fiets is al eens bekeken door een fietszaak en buiten het frame en de bidonhouder zou volgens hun alles nog OK moeten zijn. Sommige zaken zijn natuurlijk wel niet te herbruiken door het type bottom bracket. Zij maken dan een bestek op voor de verzekering.
Kluus schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:19:
[...]

Ja wel zonde dat het een Venge die niet meer worden gemaakt. Maar inderdaad eigen herstel is het belangrijkst! Sterkte @SanderH_ .

Als de fiets veel emotionele waarde heeft zou je nog reparatie kunnen overwegen, al zal dat ook wel wat kosten met zo veel breuken.
Dank voor de tip. Herstellen van het frame ga ik niet mer doen: bovenbuis door midden, onderbuis gescheurd, voorvork langs beide kanten, achtervork langs beide kanten (langs de kant van de impact zelfs op 2 plaatsen). Eenmaal alles achter de rug is ga ik het frame denk ik wel een mooi plaatsje geven in de garage en aan de muur ophangen.
Bij ons in België zijn dit soort zaken gedekt door de famialie verzekering (rechtsbijstand), maar is het toch wel een hele klus om alle facturen op te scharrelen, foto's te maken van alles (schoenen, helm, Whoop, GSM en fietstrui'tje zijn ook allemaal kapot of beschadigd) etc. Ik ga opgelucht zijn eenmaal ik pijnvrij op een nieuwe fiets zit en alles achter de rug is.
Frenz64 schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:31:
Iemand die de helmdiscussie nog wil heropenen? Sterkte met het herstel!
Ik reed sowieso altijd met een helm. Die is echt wel voor de vuilbak, maar ik koop denk ik gewoon terug een nieuwe Kask Protone. Ik kan het me niet meer herinneren (alles ging zeer snel) maar ik ben denk ik met mijn hoofd in de voorruit gevlogen. Er zat ook een stukje glas in de helm:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9uJM2sE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7rWM2Vj.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/InuzBoD.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door SanderH_ op 21-04-2025 21:07 ]

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:42
Sissors schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:34:
Ik zou toch eerst kijken of ze je gewoon een fatsoenlijk voorstel doen.
Lastige is dat fatsoenlijk en fatsoenlijk nogal kunnen verschillen. Ik heb destijds na een aanrijding vijf weken met gips en een paar maanden wat revalidatie met mijn arm gehad. Ik heb toen vrij snel de kosten van fiets, kleding, en eigen risico zorgverzekering terug gehad en voor mijn gevoel was het toen op een paar kleine dingen na wel weer klaar.

Een jaar later kwam het voorstel om een en ander af te ronden, inclusief smartengeld en compensatie voor de periode met beperking. Tegenpartij vond het wat te hoog en heeft toen een tegenvoorstel gedaan van duizend minder.

Misschien is het mijn naïviteit, maar als ik zelf onderhandeld had, was ik met een tiende van wat ik als immateriële schade uitgekeerd kreeg ook tevreden geweest. :)

@SanderH_ die familiale verzekering komt op mij over als wat bij ons de Aansprakelijkheids Verzekering Personen is.
Volgens mij moet je in België de burgerlijke aansprakelijkheids verzekering van de auto hebben.

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04:06
Afgelopen zaterdag ook meegedaan aan de AGR, 125 km.

's ochtends vroeg thuis vertrokken dus nog de startbewijzen op moeten halen, maar dat was super snel geregeld en voor 9:00 ook echt onderweg.

Met de drukte vond ik het eigenlijk best meevallen en over het algemeen werd er ook 'netjes' gefietst. Uiteindelijk de route ook redelijk uit kunnen fietsen, ondanks twee weken op de bank met mijn been omhoog.

Op de Cauberg nog wel een lelijke valpartij gezien omdat iemand vanaf het midden van de weg wilde afslaan bij het vakantiepark en geen rekening hield met achteropkomend verkeer. En helaas ook op social media weer berichten gezien van gestolen fietsen uit een kofferbak etc.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-01 15:22
schilderstape schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:31:
En helaas ook op social media weer berichten gezien van gestolen fietsen uit een kofferbak etc.
Ja, ik heb de berichten ook gezien, zelfs fietsen die vanaf het finish terrein zijn gestolen 8)7
Daarom ben ik ook niet blijven hangen naderhand, ik durfde mijn fiets daar niet onbeheerd achter te laten om even wat te drinken te halen.

Ook in Berg en Terblijt toen ik naar mijn auto ging zag ik een autoruit die ingeslagen was :X

Het is lastig voor mensen om van andermans spullen af te blijven.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57
verstappen33 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:13:
[...]

Ja, ik heb de berichten ook gezien, zelfs fietsen die vanaf het finish terrein zijn gestolen 8)7
Daarom ben ik ook niet blijven hangen naderhand, ik durfde mijn fiets daar niet onbeheerd achter te laten om even wat te drinken te halen.

Ook in Berg en Terblijt toen ik naar mijn auto ging zag ik een autoruit die ingeslagen was :X

Dit is wat er jaarlijks gebeurd. Helaas.

Sowieso wordt er in Zuid-Limburg heel veel gestolen. Ik stond jaren geleden op een camping en daar werd ook aangegeven dat je de fiets het beste in de schuur van de camping kon plaatsen, aangezien die in de avond op slot ging. Op slot in de caravan/camper was niet veilig genoeg :(

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:13
Hier gisteren ook wat klimmetjes gepakt van de agr, maar vond het klimmen toch best tegen vallen, dus respect voor de agr deelnemers _/-\o_

Dit seizoen nog weinig geklommen, en ben denk ik ook wel een kilo of 5 zwaarder dan vorig seizoen dus dat zal het ook wel een stuk zwaarder maken…

Op het vlakke gaat het allemaal wel prima de laatste tijd :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:52
verstappen33 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:13:
[...]

Hier heb je helemaal gelijk in.

Toch weten we al sinds jaar en dag dat ze fietsen uit auto's jatten (vooral bij AGR achtige evenementen).
En toch geven "we" ieder jaar die criminelen weer de mogelijkheid om zo makkelijk fietsen mee te nemen.

Aan de andere kant zitten er ook voordelen aan. Als iemand het criminelen heel makkelijk maakt, hoef ik niet heel veel moeite te doen om het criminelen moeilijk te maken zodat ze toch voor een andere fiets kiezen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-01 16:48
mhr-zip schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:30:
[...]

Hier heb je helemaal gelijk in.

Toch weten we al sinds jaar en dag dat ze fietsen uit auto's jatten (vooral bij AGR achtige evenementen).
En toch geven "we" ieder jaar die criminelen weer de mogelijkheid om zo makkelijk fietsen mee te nemen.

Aan de andere kant zitten er ook voordelen aan. Als iemand het criminelen heel makkelijk maakt, hoef ik niet heel veel moeite te doen om het criminelen moeilijk te maken zodat ze toch voor een andere fiets kiezen.
Tsja het is denk ik ook gewoon een geval van wat is praktisch. Niet iedereen heeft een geblindeerde bestelbus om fietsen te vervoeren. Die gaan toch op een fietsendrager of in de auto. Een slot erop zetten heeft ook geen zin, die knippen ze gewoon door. Dus praktisch gezien is het gewoon vrij lastig. Zeker als je niet in de buurt woont dan kun je gewoon niet 100% van de tijd je fiets in de gaten houden. Zeker als je gaat kamperen of niet overnacht in de buurt waar moet je je fiets dan wel veilig kwijt, ik zou het niet weten.

HD4Life @ Full-HD

• verstappen33
Davidshadow13 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:51:
[...]

Tsja het is denk ik ook gewoon een geval van wat is praktisch. Niet iedereen heeft een geblindeerde bestelbus om fietsen te vervoeren. Die gaan toch op een fietsendrager of in de auto. Een slot erop zetten heeft ook geen zin, die knippen ze gewoon door. Dus praktisch gezien is het gewoon vrij lastig. Zeker als je niet in de buurt woont dan kun je gewoon niet 100% van de tijd je fiets in de gaten houden. Zeker als je gaat kamperen of niet overnacht in de buurt waar moet je je fiets dan wel veilig kwijt, ik zou het niet weten.
Het is letterlijk 20-30 seconden werk om een fiets uit een afgesloten auto te halen..
- Ruit inslaan, deuren ontgrendelen.
- Achterklep open en fiets eruit.
- Beetje dief heeft zijn busje ernaast staan en het is inladen en wegrijden..

Hoe veilig het ook klinkt, het is echt super makkelijk..

En het viel me op hoe makkelijk het was voor niet deelnemers om op het finish terrein te komen, geen controles op stuurbord nummertje met je rugnummer etc..
Je kunt dus heel makkelijk met een andere (duurdere) fiets het terrein verlaten.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:50

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mhr-zip schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:30:
[...]

ik zou ook niet weten hoeveel duurder zo'n evenement zou worden met een beetje bewaking, paar man die over zo'n parking heen lopen ofzo (uitgaande van een centraal parkeerterrein) of een paar van die zuilen met camera's zoals ze op een bouwterrein vaak hebben.

Afbeeldingslocatie: https://camerabeveiliging.nl/wp-content/uploads/2021/02/CB-Bouwplaats-uitgelicht.jpg

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• wibblemoo
Fraggert schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:14:
[...]

ik zou ook niet weten hoeveel duurder zo'n evenement zou worden met een beetje bewaking, paar man die over zo'n parking heen lopen ofzo (uitgaande van een centraal parkeerterrein) of een paar van die zuilen met camera's zoals ze op een bouwterrein vaak hebben.

[Afbeelding]
ah ja, cameras. Dan zie je achteraf (als je geluk hebt tussen al die duizenden deelnemers) iemand met jouw fiets er vandoor gaan, onherkenbaar vanwege helm/bril. Dat zal ze leren...

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:50

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wibblemoo schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:17:
[...]

ah ja, cameras. Dan zie je achteraf (als je geluk hebt tussen al die duizenden deelnemers) iemand met jouw fiets er vandoor gaan, onherkenbaar vanwege helm/bril. Dat zal ze leren...
tsja..het is maar een suggestie he #glashalfvol

De aanwezigheid van camera's werkt natuurlijk ook preventief en een kans op wat bewijsmateriaal is beter dan helemaal niets IMHO.

Maar goed...niets doen en hopen is ook een optie :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• mhr-zip
Davidshadow13 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:51:
[...]

Hallo u spreekt met X, ik wil graag een hotelkamer reserveren. Maar ik heb vooraf een vraag: mag mijn fiets mee op de hotelkamer? Nee? Oké dan zoek ik even verder, bedankt voor uw tijd.

(Ik snap ook wel dat 2x met je ogen knipperen je fiets weg kan zijn. Maar vorige jaar werden er fietsen gejat uit auto's op een parkeerplaats voor een hotel bij een grote keten rondom de AGR.........)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar mooi gespreksonderwerp voor vandaag (wakker worden @sapphire ). Heb jij nog trucje om het stelen van je fiets moeilijker te maken rondom een evenement?

Ik trap af:

- Stap over op speedplay pedalen :+
- Fiets in een onmogelijke versnelling zetten en dan Sram batterij in je zak steken en/of DI2 kabeltje los trekken.
- Hang dit door je remschijf (past niet altijd, bij mij wel). Niet vergeten los te maken!
- Op de parkeerplaats bij een hotel hebben onderstaande foto's geen nut. Maar als je alleen bent en je moet even snel naar een toilet e.d. misschien wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anJFDdvObMtLaTIX4PXWOZbDcT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LAeGdcYouJNH0WuJeFKbq9J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdMRq6vCYKxWQuQZvQAQM-r02X0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScI6Qk3xA9nmIfELKm1dbQPj.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 22-04-2025 11:32 ]

• wibblemoo
Het beste is je fiets niet onbeheerd achterlaten. Dus bij je accommodatie mee naar je kamer/afgesloten ruimte en op het AGR terrein niet onbeheerd laten of met een slotje de gelegenheidsdief proberen te voorkomen.

Je bent nu eenmaal op een high-target evenement voor de professionele dief en dat is al jaren bekend.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:47

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:31:

Maar mooi gespreksonderwerp voor vandaag (wakker worden @sapphire ). Heb jij nog trucje om het stelen van je fiets moeilijker te maken rondom een evenement?
Fiets thuis laten O-)

Gabriël AM5

• mhr-zip
wibblemoo schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:32:
Het beste is je fiets niet onbeheerd achterlaten. Dus bij je accommodatie mee naar je kamer/afgesloten ruimte en op het AGR terrein niet onbeheerd laten of met een slotje de gelegenheidsdief proberen te voorkomen.

Je bent nu eenmaal op een high-target evenement voor de professionele dief en dat is al jaren bekend.
Fair. Ik ben het allerbelangrijkste vergeten: zicht
Maar zelfs dan, ga je er achteraan rennen op je spd-sl?

Dus ik bedoelde meer als zicht echt niet kan.
Je kan je fiets wel een supermarkt in, mee nemen, Dixi wordt lastiger (zou je wel alleen je voorwiel kunnen doen).

Je kan natuurlijk ook een wildvreemde vragen om op je fiets te passen, beter dan helemaal onbeheerd.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nu even serieus maar goeie want ik had hier ook nog niet echt bij nagedacht...

Ik heb wel een ART2/3 goedgekeurd slot bij mijn fiets gekregen, die ketting+ slot wegen meer dan mijn fiets geloof ik :X
Neem die denk toch maar mee voor in het hotel/ stalling/auto. Ik heb verder nog een heel simpel draadslotje van semi-dubieuze kwaliteit maar als dat meer is dan de fiets naast je....dan is die hopelijk eerder weg :X
Normaal ben ik niet zo plasserig onderweg maar tijdens 150km is de kans wel groot dat ik een keer moet natuurlijk.

Overigens gisteren mijn 100km terugreis afgeblazen. Strontverkouden en om dan in de regen in alleen een Gabba als regenkleding terug te fietsen leek me niet heel wijs.
Mijn liezen zijn er ook blij mee want die liggen aardig open, nooit last van gehad en nu opeens heb ik zadelpijn en schuurt de hele boel :?

Gabriël AM5

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-01 11:35
Kluus schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:46:
Hier gisteren ook naar het zuiden afgereisd en in verband met de agr toertocht besloten nog iets zuidelijker te gaan naar de Ardennen. Mooie route uit gezet met een min of meer eigen begin en slot gekopieerd van LBL zodat we mooi onder luik bleven (Roche aux Falcons alleen naar het begin geplaatst).

Leuk onverwacht extraatje; nog ingehaald door de LBL voor beloften waardoor we de Cote de Wanne, Stockeu en Haute Levee grotendeels autovrij hebben kunnen rijden en met publiek :+. Bovenaan de Haute Levee moesten we aan de kant en hebben we lekker even naar de koers zitten kijken.

Al met al een top dagje, en wat een weer!

https://strava.app.link/FbeixnfnJSb
Route is een aanrader, al zeg ik het zelf! ;)
Hee wat leuk. Ik heb iets soortgelijks gedaan omdat ik geen kaart had voor de AGR. Heb nog een stukje met de lanterne rouge meegefietst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_2_TIIEkAjdeiJMLpJFMmCi83s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6OWOltunH8G6E9X61fUfaUD.jpg?f=fotoalbum_large

• Davidshadow13
mhr-zip schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:31:
[...]

Hallo u spreekt met X, ik wil graag een hotelkamer reserveren. Maar ik heb vooraf een vraag: mag mijn fiets mee op de hotelkamer? Nee? Oké dan zoek ik even verder, bedankt voor uw tijd.
Dit zou natuurlijk ook mijn voorkeur hebben of een hotel met afgesloten parkeergarage. Maarja lang niet iedereen overnacht in een hotel. Heck ik denk dat er in heel zuid limburg niet eens 15.000 hotelkamers zijn :D. Als je dan in een tent/camper/caravan ofzo overnacht dan wordt het al veel lastiger.

Op het finish terrein zou het redelijk ingeregeld moeten kunnen worden als met een beveiligde garderobe toch. Dus fiets afgeven, en alleen fiets terugkrijgen met bonnetje. :)

HD4Life @ Full-HD

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-12-2025
Hier ook nog maar even een AGR ervaring (eerste keer).

Afgelopen zaterdag de 150 gedaan, we zaten met het gezin op een park op ongeveer een uurtje rijden van de start. Ik hoopte tussen half 8 en 8 op de fiets te zitten, maar helaas was het drama met parkeren, een paar keer fout gestuurd naar een verkeerd terrein waar ik niet op mocht (bedrijven terrein) en het was natuurlijk dikke file in de dorpjes.

Uiteindelijk geparkeerd, bleek om onverklaarbare redenen bij Di2 bijna leeg te zijn. Hij was vol, heeft op de fietsendrager en in de auto nergens tegenaan gestaan (shifter, knopje etc) maar toch bijna leeg. 15 minuutjes in het shimano service center was voldoende om te kunnen starten.

Uiteindelijk om 9:00 gestart, maar de 150 is echt een hele drukke route, om die starttijd. Ik heb op weinig plekken eigen tempo kunnen rijden (wellicht dat het gekund had met rechts inhalen, slalommen, maar ik hou het graag netjes en veilig voor iedereen), en met de klimmetjes was het drama. Letterlijk twee lanes, 1 voor de afgestapte mensen, en 1 voor de fietsers. Waarbij de lane voor de fietsers ook niet lekker liep, langzame mensen links, die vervolgens weer rechts ingehaald werden wat voor allemaal verschillende problemen zorgde.

De stops waren overvol, voordringende mensen, geen fuik met doorloop of iets. Heb voor een bidonnetje 20 minuten in de rij gestaan.

De ambiance, en de hoeveelheid fietsers maakte het wel een geslaagde dag. Heb het goed naar mijn zin gehad, en best een paar leuke foto's, maar persoonlijk vond ik het wel echt erg druk.

Als ik hem nog een keer aan zou doen zou ik echt dicht bij de start moeten zitten, en echt zo vroeg mogelijk moeten starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Falqoon op 22-04-2025 12:51 ]

• verstappen33
Falqoon schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:47:

De ambiance, en de hoeveelheid fietsers maakte het wel een geslaagde dag. Heb het goed naar mijn zin gehad, en best een paar leuke foto's, maar persoonlijk vond ik het wel echt erg druk.

Als ik hem nog een keer aan zou doen zou ik echt dicht bij de start moeten zitten, en echt zo vroeg mogelijk moeten starten.
Ik was heel vroeg aanwezig (6:00), en kon nog ruim parkeren langs de N weg in Berg en Terblijt, (500m van de finish)..
Gratis kunnen parkeren en stond met het wegrijden gelijk in de goede richting Maastricht. :)

Vorig jaar deed ik ook de 150km en werd ik rond 7:30 gewoon netjes naar een weiland geleid waar je tegen betaling kon parkeren (10 euro)..
Vroeg komen loont dus zeker wel, maar pas wel even op waar je parkeert, de bewoners blokkeren veel parkeerplaatsen en inritjes. Dus voor je het weet heb je een kras op je auto of sta je ingesloten..

De sfeer en ambiance is idd heel leuk, het mooie weer zat ook goed mee, ik heb de drukte op de VP's niet echt gemerkt, kon overal snel wat te eten pakken en bidons bijvullen.
We hadden ook een dame in ons groepje en die moest wel telkens lang wachten bij de dixi's maarja samen uit, samen thuis..

Volgende keer als ik weer ga dan maak ik er een lang weekend van, 250km ernaar toe rijden, vervolgens fietsen, en weer 250km terug naar huis koste veel energie..

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01 14:04

Afgelopen zaterdag de 150 gedaan, we zaten met het gezin op een park op ongeveer een uurtje rijden van de start. Ik hoopte tussen half 8 en 8 op de fiets te zitten, maar helaas was het drama met parkeren, een paar keer fout gestuurd naar een verkeerd terrein waar ik niet op mocht (bedrijven terrein) en het was natuurlijk dikke file in de dorpjes.

Uiteindelijk geparkeerd, bleek om onverklaarbare redenen bij Di2 bijna leeg te zijn. Hij was vol, heeft op de fietsendrager en in de auto nergens tegenaan gestaan (shifter, knopje etc) maar toch bijna leeg. 15 minuutjes in het shimano service center was voldoende om te kunnen starten.

Uiteindelijk om 9:00 gestart, maar de 150 is echt een hele drukke route, om die starttijd. Ik heb op weinig plekken eigen tempo kunnen rijden (wellicht dat het gekund had met rechts inhalen, slalommen, maar ik hou het graag netjes en veilig voor iedereen), en met de klimmetjes was het drama. Letterlijk twee lanes, 1 voor de afgestapte mensen, en 1 voor de fietsers. Waarbij de lane voor de fietsers ook niet lekker liep, langzame mensen links, die vervolgens weer rechts ingehaald werden wat voor allemaal verschillende problemen zorgde.

De stops waren overvol, voordringende mensen, geen fuik met doorloop of iets. Heb voor een bidonnetje 20 minuten in de rij gestaan.

Ik zat ook op een half uur van de start en heb me door mijn vrouw aflaten zetten bij de start, op tijd de wekker zetten helpt O-) .
Niet werkende DI2 helpt natuurlijk niet.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58
sapphire schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:51:

Overigens gisteren mijn 100km terugreis afgeblazen. Strontverkouden en om dan in de regen in alleen een Gabba als regenkleding terug te fietsen leek me niet heel wijs.
Mijn liezen zijn er ook blij mee want die liggen aardig open, nooit last van gehad en nu opeens heb ik zadelpijn en schuurt de hele boel :?
Van regen word je niet ziek, kan je het alleen koud krijgen. ;) Van een virus word je ziek, maar die heb je met je verkoudheid ook al te pakken. Het herstel is alleen lastiger.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

tiswat schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:47:
[...]

Van regen word je niet ziek, kan je het alleen koud krijgen. ;) Van een virus word je ziek, maar die heb je met je verkoudheid ook al te pakken. Het herstel is alleen lastiger.
Van regen en kou kan je weerstand wel flink minder worden, gegarandeerd succes als je ook nog een paar nachten slecht geslapen hebt én kleine kinderen hebt.
Ik ken mezelf, vandaag migraine dus als ik ook nog was gaan fietsen was zeker recept geweest voor een full blown aanval waar dan nu nog meeviel…..

Gabriël AM5

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 16:36
Davidshadow13 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:37:
[...]

Op het finish terrein zou het redelijk ingeregeld moeten kunnen worden als met een beveiligde garderobe toch. Dus fiets afgeven, en alleen fiets terugkrijgen met bonnetje. :)
Bij Limburgs Mooiste hebben ze een bewaakte stalling op het start/finish terrein. Je wordt streng gecontroleerd als je je fiets weer ophaalt. Je krijgt je fiets echt niet mee als het wedstrijdnummer op je shirt niet matcht met die op de fiets. Werkt heel goed en veilig.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:23

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb bij verschillende events waar ik een hotelovernachting bij geboekt had ook altijd mijn fiets op de kamer gehad. Eigenlijk nooit van tevoren gevraagd, maar ook nooit problemen gehad dat het niet mocht oid. Gaf mij in ieder het beste geval en dus de vaak nodige slaap :)!

Battle.net || Strava

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45
Alleen rekening houden met boeken van hotel dat je niet een hotel neemt waar je een trap op moet.
En tja prijzen van hotel overnachtingen gaan nergens meer over in Nederland....
Voor Limburg kan je beter uitwijken naar Aken bijvoorbeeld waar je een ibis budget hebt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

retlaw schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:15:
Ik heb bij verschillende events waar ik een hotelovernachting bij geboekt had ook altijd mijn fiets op de kamer gehad. Eigenlijk nooit van tevoren gevraagd, maar ook nooit problemen gehad dat het niet mocht oid. Gaf mij in ieder het beste geval en dus de vaak nodige slaap :)!
In bed toch? Wel goed voor je fiets zorgen natuurlijk ;)

Zonder gekheid ik heb een hoes gekocht op Ali die je om de wielen kan doen. Alles aan de onderzijde kan dus niet afgeven oid. aan de omgeving :)
Ideaal in de schuur en afgelopen weekend ook in het huisje, en dat voor nog geen €70

In het verlengde daarvan is dat met Effetto Corsa minder een probleem maar ik vind wel dat je het relatief snel aan moet brengen. Na 2~300km max heb ik al het idee dat de ketting weer wat luider word. En er blijft veel wax resten+vuil bij de derailleurwieltjes hangen.

Gabriël AM5

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
nomar109 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:39:
[...]

Bij Limburgs Mooiste hebben ze een bewaakte stalling op het start/finish terrein. Je wordt streng gecontroleerd als je je fiets weer ophaalt. Je krijgt je fiets echt niet mee als het wedstrijdnummer op je shirt niet matcht met die op de fiets. Werkt heel goed en veilig.
Zo.. ik verwissel even het nummer van mijn triban met die s-works en zwaai vriendelijk naar de bewaker...

Strava

• Mistraller
Toen ik meedeed met de AGR was dat met een bedrijfsteam via mijn broer. Mijn broer had als tip: neem in de ochtend een dik beugelslot mee, hang dat aan één van de hekwerken. Nadat je gefinished bent moet je wel ff een vrij stukje hek scoren maar dan kan je je fiets wel stevig verankeren. En een beugel knipt heel wat lastiger. Met bedrijventeams is immers wel zo gaaf dat je de vip tent in kan, ook om lekker te eten.

---------------

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 14:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Prulleman schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:54:
[...]

Zo.. ik verwissel even het nummer van mijn triban met die s-works en zwaai vriendelijk naar de bewaker...
Als je echt wil kan je natuurlijk altijd wat verzinnen, maar op deze manier blokkeer je de gelegenheidsdieven.

blup

• wisselwerking
[...]

Dat heeft toch geen zin? Je moet 2 dezelfde nummers hebben. Of werkt dat in Limburg anders?

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:22
wisselwerking schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:02:
[...]

Dat heeft toch geen zin? Je moet 2 dezelfde nummers hebben. Of werkt dat in Limburg anders?
Dat is het idee maar de laatste keer dat ik er was werd er niet streng op gecontroleerd

• Prulleman
wisselwerking schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:02:
[...]

Ik heb nr 1 op mijn rug.. en ik verplaats mijn fiets nr 1 van mijn eigen fiets naar die s-works.. 2 tie-wraps, snip, rttzz, zwaai

Strava

• wisselwerking
Prulleman schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:15:
[...]

Ik heb nr 1 op mijn rug.. en ik verplaats mijn fiets nr 1 van mijn eigen fiets naar die s-works.. 2 tie-wraps, snip, rttzz, zwaai
Bevalt die s-works?

• Prulleman
Wel iets stijver dan die triban..

Strava

• Davidshadow13
[...]

Misschien moet ik dan toch maar geen nieuwe fiets kopen en die Triban houden voor evenementen. Wordt hij in ieder geval niet gestolen :P

Nog even iets anders zijn er hier mensen met een GPS tracker / airtag in hun fiets? Voorkomen dat hij gestolen wordt kan je misschien niet maar met een tracker kun je in ieder geval gewaarschuwd worden als iemand je fiets meeneemt en kun je hem eventueel terugvinden. Dat heeft misschien meer zin dat een slot kopen dat net zo zwaar is als de fiets zelf ;)

HD4Life @ Full-HD

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02

PeaceNlove

Deugleuter

Kan je niet gewoon wat Triban stickers laten maken en die voor zo'n evenement op je S-works plakken?
Of neem karateles, in combinatie met zo'n S-works is iedere trap raak tenslotte :+

• mhr-zip
Davidshadow13 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:34:
[...]

Misschien moet ik dan toch maar geen nieuwe fiets kopen en die Triban houden voor evenementen. Wordt hij in ieder geval niet gestolen :P

Nog even iets anders zijn er hier mensen met een GPS tracker / airtag in hun fiets? Voorkomen dat hij gestolen wordt kan je misschien niet maar met een tracker kun je in ieder geval gewaarschuwd worden als iemand je fiets meeneemt en kun je hem eventueel terugvinden. Dat heeft misschien meer zin dat een slot kopen dat net zo zwaar is als de fiets zelf ;)
Mijn ervaring met AirTags:

Het werkt prima voor objecten die op een plek liggen en daar blijven liggen. Zoals een zoek geraakte koffer.

Op een continue bewegend kind heeft het geen enkele zin. Want er zit ook een vertraging in het bijwerken van de locatie. Daarnaast wordt ook nog eens de locatie van de telefoon die hem ziet doorgegeven en niet die van de AirTag zelf.

Dus ik zou zeker een AirTag in mijn fiets stoppen, maar ik ben bang dat het echt heel weinig zin heeft.

• verstappen33
[...]

Ik heb het geprobeerd met een Airtag, maar het is lastig om die echt goed te verstoppen op je fiets, dus ik doe het eigenlijk niet meer.

Ik heb een heel klein slotje (wat mogelijk snel kapot getrokken/geknipt kan worden), maar de fiets staat wel ergens aan vast, verder gewoon zoveel mogelijk in het zicht houden, 1,5 week geleden ook met een lang weekend fietsen gewoon de fiets vast gezet aan een hek en vanuit het terras kon ik zicht houden op mijn fiets.
https://www.futurumshop.n...tsslot-bbl-52-zwart.phtml (past gewoon in je zakje in je jersey)

Bij evenementen laat ik de fiets niet onbeheerd achter, ook niet op slot, als ik alleen ben dan ga ik vaak toch gelijk naar huis, en als we met een groepje zijn dan zorgen we ervoor dat we of goed zicht hebben of dat iemand gewoon bij de fietsen blijft terwijl de ander wat te drinken etc haalt.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:15
Prulleman schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:15:
[...]

Al die moeite 😀. Ik zou gewoon een leuke fiets uitkiezen en dan 15000 nummers afprinten. Nee maar ze zouden misschien beter met een systeem werken waar je je fiets kan afgeven zoals je een jas afgeeft bij een vestiaire. Dan krijg je een uniek nummer ipv je startnummer en dat lijkt me veel moeilijker om te breachen als dief.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-01 16:35
Cloclo100 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:09:
[...]

Al die moeite 😀. Ik zou gewoon een leuke fiets uitkiezen en dan 15000 nummers afprinten. Nee maar ze zouden misschien beter met een systeem werken waar je je fiets kan afgeven zoals je een jas afgeeft bij een vestiaire. Dan krijg je een uniek nummer ipv je startnummer en dat lijkt me veel moeilijker om te breachen als dief.
Het systeem dat je beschrijft werkt goed (ook met startnummers). Zolang derden niet bij de fiets kunnen komen kunnen er ook geen nummers gewisseld worden, en staat de fiets bewaakt.
Misschien is mijn denkwijze niet gewiekst genoeg?

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:22
[...]

Ik heb al een paar jaar een AirTag in / op / onder m’n fiets en werkt prima. Niet in je frame want dan is het bereik 0, maar heb een houder ergens op de fiets die goed signaal geeft en ook nog eens het geluid niet tegenhoudt

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-01 12:55
Heb ook de 150 gefietst van de AGR. Zat in een Landal in Limburg met het gezin, rond 06:00 daar vertrokken. Geparkeerd op de officiële parkeervelden in Sibbe, was prima te doen toen ik daar was rond 06:45. Startnummer opgehaald en 07:30 vertrokken. Was langs de hele route prima te doen, alleen het stuk waar de andere afstanden erbij kwamen (Fromberg) werd het mega druk. Mensen op elektrische fietsen die de klim niet opkwamen en flink slingerden. Gelukkig splitsten de routes weer, was al bang dat alle afstanden ook over de Keutenberg moesten, maar dat was dus niet zo. Heb vrij rustig gefietst en kwam alle klimmetjes gelukkig goed over. Cauberg was wel weer lekker druk ;) Maar één flink ongeluk gezien, op een fietspad langs een N-weg (ben even kwijt waar het precies was): erg druk en het loopt daar flink naar beneden. Naast het fietspad lag een fiets in twee stukken, motor was er al bij. De wielrenner stond, dus zal niet al te ernstig geweest zijn (voor hem dan, wel voor z'n fiets).

Vond het erg goed georganiseerd, goede stops met genoeg te eten en drinken, duidelijk aangegeven en veel verkeersleiders e.d. Ben wel blij dat ik op tijd gestart ben, dat zal een hoop gescheeld hebben in de drukte. Doe ik het nog een keer? Misschien: vond de sfeer erg goed, maar weet niet of de drukte dat goed maakt. Toen ik naar mijn auto fietste zag ik trouwens dat de politie alle auto's die in de berm geparkeerd stonden aan het bekeuren waren, dus wees gewaarschuwd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoof op 23-04-2025 10:37 ]

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-01 15:55

Afgelopen zaterdag de 150 gedaan, we zaten met het gezin op een park op ongeveer een uurtje rijden van de start.

...
_/-\o_ Mooie review. Starttijd maakt blijkbaar heel veel verschil. Ik deed afgelopen zaterdag ook voor de eerste keer mee. 240 km, in een bedrijfsteam. Ik zat ook op een uurtje rijden, in de Belgische Ardennen. Daar zijn de campings veel leuker in mijn optiek om er een weekend van te maken met de familie. Ik zat 5:20 uur in de auto. De navigatie ingesteld op Valkenburg in de hoop dat parkeerplaatsen onderweg aangegeven zouden staan. Dat stonden ze ook, tot die borden opeens ophielden onderaan de Cauberg. Daar even zitten zoeken op de site van AGR en het adres gevonden van de parkeerplaatsen. Prima ontvangst, helemaal vooraan om 6:30 uur kunnen parkeren.

De route was werkelijk fantastisch. We hadden continu een goed wiel te pakken en daardoor een hoog tempo. De VP's waren druk maar niet te druk. Het eten, het drinken de toiletten: in mijn optiek was alles prima geregeld. Ik ben niet in de bedrijfstent geweest maar direct terug gereden. Ik vond het vertrek ook uitstekend. Verkeersregelaars zorgden ervoor dat je snel weer het parkeerterrein af kon door verkeer op de weg tegen te houden. Voelde een beetje elitair, maar was wel erg fijn.

Kortom: voor mij absoluut voor herhaling vatbaar. De 240 km met een gemiddelde van 27,6 kmh kunnen fietsen. Helemaal tevreden. 8)

• Mistraller
[...]

Mijn broer is met een stadsfiets al 2 airtags kwijtgeraakt (en de bijbehorende fiets ook). Beetje net als een camera op je huis. Je verhindert niet dat ze doen wat jij niet wil.
En stel dat je op tijd de melding ziet, ga jij dan de held uithangen en achter die schimmige dieven aan die er wellicht ook geen probleem mee hebben om iemand even met grof geweld af te schudden?
De politie heeft op dergelijke dagen weinig tijd voor aangiftes en voor je het weet is die fiets de grens al over.

Airtags zijn leuk voor spullen die je zelf kwijtraakt, denk ik.

---------------

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik kom al jaren op dit soort evenementen en laat regelmatig gewoon mijn fiets op de daarvoor bestemde plekken, meestal ben ik na afloop van een evenement toch zo choco dat de fiets mij op dat moment wel gestolen kan worden... :+

Maar zonder gekheid, tot nu toe ben ik nooit bestolen. Soms is er inderdaad een garderobe systeem en ik denk dat dat al veel helpt, zoals @Bezulba al aangeeft gaat het om de gelegenheidsdief en het helpt volgens mij al een boel als iemand niet ongegeneerd langs de rekken kan browsen omdat er organisatie bij staat.

Wel zijn de parkeerplaatsen bij zo'n AGR waar mensen overnachten en de fiets in de auto laten een bekend probleem, ik laat daarom ook nooit mijn fiets zichtbaar in de auto achter, zelfs niet graag hier thuis op de oprit.

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 16:36
[...]

Je zou in al die jaren en tig duizenden gestalde fietsen de allereerste zijn.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kluus schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:27:
Ik kom al jaren op dit soort evenementen en laat regelmatig gewoon mijn fiets op de daarvoor bestemde plekken, meestal ben ik na afloop van een evenement toch zo choco dat de fiets mij op dat moment wel gestolen kan worden... :+

Maar zonder gekheid, tot nu toe ben ik nooit bestolen. Soms is er inderdaad een garderobe systeem en ik denk dat dat al veel helpt, zoals @Bezulba al aangeeft gaat het om de gelegenheidsdief en het helpt volgens mij al een boel als iemand niet ongegeneerd langs de rekken kan browsen omdat er organisatie bij staat.

Wel zijn de parkeerplaatsen bij zo'n AGR waar mensen overnachten en de fiets in de auto laten een bekend probleem, ik laat daarom ook nooit mijn fiets zichtbaar in de auto achter, zelfs niet graag hier thuis op de oprit.
Tja Specialized dus snap wel dat je dar vanaf wilt ;)
Nee gekkigheid natuurlijk.

Hebben jullie je fiets(en) thuis dan wel aan een ketting of gewoon een goed afgesloten schuur? Hier scheelt het dat ik geen achterom heb dus ik grap altijd dat diegene die over 2 hoge muren te klimt, de schuur open breekt, er iets uit jat en dan daarmee weer over 2 hoge muren klimt het mag houden voor de moeite alleen al :X
jaren geleden een aantal jaar foto's gemaakt van woningen voor Funda en daarbij meermaals het verzoek om geen foto's van de schuur te maken waar dan vaak een paar prachtige tweewielers stonden :9~ of ze werden speciaal weggehaald van ter voren.

Even wat heel anders, ik zit hier een beetje met een aardige WTF. Mijn liezen zijn op dit moment zo geïrriteerd dat ik allemaal rode uitslag heb en lopen zelfs al vervelend tot pijnlijk is :(
Nou heb ik wel eens waker wat irritatie gehad maar beetje sudocreme erop en paar dagen rust en weg maar dit is nu al vanaf vrijdag. Katoenen ondergoed, wat losser zittende broek aan, diverse smeersels geprobeerd maar lijkt weinig minder te worden :(
Iemand hier ervaring mee?

Gabriël AM5

• Kluus

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:49:
[...]

Tja Specialized dus snap wel dat je dar vanaf wilt ;)
Nee gekkigheid natuurlijk.

...
Ja, niemand wil hem en al wilden ze hem wel dan is die maat 61 hekwerk te groot en lelijk om op te klimmen natuurlijk. ;)

• mhr-zip
Kluus schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:52:
[...]

Ja, niemand wil hem en al wilden ze hem wel dan is die maat 61 hekwerk te groot en lelijk om op te klimmen natuurlijk. ;)
“Ja ik laat hem overal staan, mij is nog nooit wat over komen”

2 posts verder: “ja ik heb maat 61”.

Dat noem ik valsspelen.

• mhr-zip
Kuurtje van de SOA poli en ik was er weer vanaf.

Maar ff serieus misschien is het iets van een schimmel infectie ofzo. Dus even langs de huisarts.

• wisselwerking
[...]

Wat je eigenlijk wil zeggen is dat anderen de fiets tegen jouw fiets aanzetten omdat iedereen denkt dat het daadwerkelijk een hekwerk is?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Nouja Cube zou ik ook maat 61 moeten hebben dus geen idee of dat veel verschilt met Specialized qua geometrie >:)
mhr-zip schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:30:
[...]

Kuurtje van de SOA poli en ik was er weer vanaf.

Maar ff serieus misschien is het iets van een schimmel infectie ofzo. Dus even langs de huisarts.
Ha! SOA zou impliceren dat ik een seksleven heb :+

Eerste stap daarbij is crème met miconazonitraat en die heb ik al gelukkig :)

Zou wel kunnen opzich, beschadigde huid (door m'n Castelli Lycra beenstukken wss, k*tdingen), warme plek, etc.
wisselwerking schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:38:
[...]

Wat je eigenlijk wil zeggen is dat anderen de fiets tegen jouw fiets aanzetten omdat iedereen denkt dat het daadwerkelijk een hekwerk is?
_/-\o_
Ach scheelt wel dat zijn fiets dan nooit als eerste gejat kan worden :)

Gabriël AM5

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-01 15:41

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

sapphire schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:52:

Ha! SOA zou impliceren dat ik een seksleven heb :+

Eerste stap daarbij is crème met miconazonitraat en die heb ik al gelukkig :)

Zou wel kunnen opzich, beschadigde huid (door m'n Castelli Lycra beenstukken wss, k*tdingen), warme plek, etc.
Met de standaard Adonisvorm die de gemiddelde tweakert/wieleramateur aanneemt, gaan we er natuurlijk van uit dat je een héél actief seksleven hebt...
Rizz of the charts...

Maar euhm, werkt de daktarin (ga ik van uit dat je nu aan het proberen bent?)
If not, inderdaad eens langs de huisarts.

Ik ben al een paar keer goed geweest met "Cetavlex" wanneer er wondvocht aan te pas kwam. Wanneer Sudo/bepanthen het net niet deden.
Schimmel heb ik daar nog niet gehad (omdat ik voldoe aan het stereotype beeld natuurlijk)
Maar ik ben geen huisarts...

• silencedead
Vandaag had ik toch bijna de neiging mijn fiets in de wilgen te hangen smijten.

Ondanks de regen wou ik toch een rondje fietsen. Na 15km lek. Bandje wisselen, goed gekeken of er niks in zit en weer door.
5km verder, psshhhh.
Thuisfront moeten bellen om me op te halen, in the middle of nowhere, terwijl ik nat was en het koud had en 30min. heb moeten wachten.

Was de eerste keer in mijn fiets carrière de call of shame te moeten doen.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 10:47
And the million dollar question is......biba?

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:51
silencedead schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:03:
Vandaag had ik toch bijna de neiging mijn fiets in de wilgen te hangen smijten.

Ondanks de regen wou ik toch een rondje fietsen. Na 15km lek. Bandje wisselen, goed gekeken of er niks in zit en weer door.
5km verder, psshhhh.
Thuisfront moeten bellen om me op te halen, in the middle of nowhere, terwijl ik nat was en het koud had en 30min. heb moeten wachten.

Was de eerste keer in mijn fiets carrière de call of shame te moeten doen.
Go Tubeless. ;)

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

• mhr-zip
Frenz64 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:25:
And the million dollar question is......biba?
Ja maar ja maar. Tubeless is k*t

:')

• orlok
mhr-zip schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:27:
[...]

Ja maar ja maar. Tubeless is k*t

:')
Ja, k*t een bandje wisselen in de regen. ;)

• mhr-zip
Ik rij al 6 jaar tubeless ofzo.

Mijn conclusie: Tubeless is niet voor iedereen.
Dat ligt niet zo zeer aan tubeless, maar meer dat mensen zich er niet in willen verdiepen. En vooral blijven doen wat ze met biba's ook al deden.

Als iemand over echt over wil stappen en ook snappen dat tubeless ook nadelen heeft; ik help ze graag op weg (en dat ook al bij meerdere hier gedaan met een probleemloze overstap tot gevolg).

Maar negatieve mensen mogen van mij lekker met biba's blijven rijden.

• wisselwerking
mhr-zip schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:49:
[...]

Dat ligt niet zo zeer aan tubeless, maar meer dat mensen zich er niet in willen verdiepen. En vooral blijven doen wat ze met biba's ook al deden.

Als iemand over echt over wil stappen en ook snappen dat tubeless ook nadelen heeft; ik help ze graag op weg (en dat ook al bij meerdere hier gedaan met een probleemloze overstap tot gevolg).

Ik zie mijzelf toch wel als een positief iemand. Moet ik nu over op tubeless?

• Cloclo100
mhr-zip schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:49:
[...]

nadelen? :+

• orlok
wisselwerking schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:53:
[...]

Ik zie mijzelf toch wel als een positief iemand. Moet ik nu over op tubeless?
Je moet niets.

• wisselwerking
Dat maak ik zelf wel uit :+

• orlok
De banden zijn duurder
De band incl. latex is zwaarder dan een conventionele band met latex of tpu binnenband
De montage is over het algemeen lastiger
Het oppompen tot dat de band in de velg zit gaat niet altijd met een vloerpomp

• Cloclo100
orlok schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:03:
[...]

De banden zijn duurder
De band incl. latex is zwaarder dan een conventionele band met latex of tpu binnenband
De montage is over het algemeen lastiger
Het oppompen tot dat de band in de velg zit gaat niet altijd met een vloerpomp
- Duurder: hangt er maar wat vanaf, hoeveel binnenbanden je bv. verslijt. >:)
- Zwaarder: bron? Ik denk dat dit niet veel scheelt of zelfs overhelt naar tubeless. Alles hangt natuurlijk af van welke soort compound je gebruikt en of het een raceband of een all-season variant betreft.
- montage/pompen: true, maar is éénmalig.

• DDX
Maar dat montage vloeken is soms wel groot nadeel.
Als je voor de 5e keer de booster zit op te pompen... (en soms gaat het in 1 keer goed)

Maar minder erg dan in de kou/regen onderweg een binnenbandje moeten wisselen.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-01 16:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

DDX schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:20:
Als je voor de 5e keer de booster zit op te pompen... (en soms gaat het in 1 keer goed)

Ik kon laatst een nieuwe Schwalbe Pro One LTE zonder booster oid gewoon oppompen. Had ik nog nooit meegemaakt. Snelste montage ever 8)

If it aint fixed, it's broken.

• silencedead
Biba idd, heb op mijn gravelbike wel tubeless, maar rijd op de racer zo weinig lek en de gp5000's non-TLE leg ik zo om mijn velg en ploppen er ook zo in. Is bij tubeless niet altijd het geval en het dichten bij 4~5bar werkt ook wat minder.

• guapper
DDX schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:20:

Heb je dat probleem ook wanneer je een tyreglider of tyremonkey gebruikt om de band netjes op het randje te leggen? Of werkt dat niet zo?

(Geen ervaring met tubeless hier wegens 25mm bandjes, desalniettemin erg geïnteresseerd.)

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 23-04-2025 16:49 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-01 04:25
Vorige week een crash gehad met mijn gloednieuwe fiets – nog geen 50 kilometer mee gereden. Helaas een scheur in de bovenbuis... ik kan wel janken. Daarnaast een gebroken zadel, krassen op de wielen, stuurlint en de linker remhendel. Zelf gelukkig goed vanaf gekomen: alleen een gekneusde knie en wat blauwe plekken. Maar serieus... waarom kopen amateurs eigenlijk een carbon fiets? Haha.

Bijgevoegd nog een foto in betere tijden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE9DCWGAfXT4a4Ka6ZLQNpoHl2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lplx7LCFCmnYSSk5FoV23uzy.jpg?f=fotoalbum_large
Winspace T1550 Gen 2

• DDX
guapper schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:48:
[...]

Heb je dat probleem ook wanneer je een tyreglider of tyremonkey gebruikt om de band netjes op het randje te leggen? Of werkt dat niet zo?

(Geen ervaring met tubeless hier wegens 25mm bandjes, desalniettemin erg geïnteresseerd.)
Sommige band/velg combi's wilt lucht nog wel eens ontsnappen ipv velg in rand zetten.
Soms helpt extra laag velglint en soms gewoon paar keer proberen.

• crimby
jostefa schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:52:
Vorige week een crash gehad met mijn gloednieuwe fiets – nog geen 50 kilometer mee gereden. Helaas een scheur in de bovenbuis... ik kan wel janken. Daarnaast een gebroken zadel, krassen op de wielen, stuurlint en de linker remhendel. Zelf gelukkig goed vanaf gekomen: alleen een gekneusde knie en wat blauwe plekken. Maar serieus... waarom kopen amateurs eigenlijk een carbon fiets? Haha.

[Afbeelding]
Winspace T1550 Gen 2
Oh nee! Gevallen of aangereden? Wat is er gebeurd? En verzekerd?

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-01 04:25
Ik moest uitwijken voor een toerist die op het fietspad liep en onverwacht opzij sprong. Ik probeerde haar te ontwijken, maar onze schouders raakten elkaar. Daardoor kwam ik tegen de stoeprand aan en sloeg ik over de kop.

[ Voor 18% gewijzigd door jostefa op 23-04-2025 17:40 ]

• crimby
jostefa schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:40:
Ik moest uitwijken voor een toerist die op het fietspad liep en onverwacht opzij sprong. Ik probeerde haar te ontwijken, maar onze schouders raakten elkaar. Daardoor kwam ik tegen de stoeprand aan en sloeg ik over de kop.
Dan hoop ik dat je gegevens uit hebt gewisseld! 2 jaar geleden iets vergelijkbaars meegemaakt dat ik belde en de wandelaar ineens overstak. Voetganger was schuldig.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@jostefa Nee joh, dan is balen wel even een understatment :(

Is er nog wat mogelijk qua verzekering/ schadevergoeding met die tourist?

@mhr-zip Rij jij tubeless joh? You don’t say :+

@silencedead Hier ook team binnenband want nouja het werkt :?
Heb ook niks tegen tubeless en ken de voor- en nadelen denk ook wel goed maarja latex, gedoe en voor die 1x lek per paar jaar.
Voor nu is die biba prima maar sluit niet uit dat ik het eens ga proberen met een 32mm band ooit :p

Gabriël AM5

• orlok
DDX schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:15:
[...]

Sommige band/velg combi's wilt lucht nog wel eens ontsnappen ipv velg in rand zetten.
Soms helpt extra laag velglint en soms gewoon paar keer proberen.
Klopt, dat heb ik ook wel eens gedaan maar gebruik ook wel eens mijn platte bandenlichter zodanig dat je de rand van de band over ongeveer iets meer dan de helft van het wiel in de rand legt (zoals met een tyreglider) om daarna te proberen de band met de compressor op te pompen en dan plopt de band wel meteen in de velg.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Een keer een compressortje kopen lost het gedoe met ploppen ook direct op en is ook nog nuttig voor andere dingen.

Tegenwoordig heb ik echter al lang geen problemen meer gehad met de vloerpomp eigenlijk. En ook dichten op 4-5 bar verloopt tegenwoordig probleemloos met moderne sealant. Ik overweeg sterk om de tpu voortaan thuis te laten na jaren niet gebruikt te hebben.

Maar verder wat @mhr-zip zegt, ik ga ook niet de evangelist uithangen. ;)

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:31
Ik heb afgelopen week het voor het eerst gedaan. Meteen op 4 velgen. En zowel de vredestein gravelbanden als de schwalbe pro one tle’s plopten met de standaard vloerpomp.

Geluk is met de dommen..

• Tinusvolkel
Moet je ook echt een plop horen?
Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/U2M10HyiIlwPUAAZsp/giphy.gif?cid=6c09b952cs17joua0qytcin1mjbimk56t5niwv67cqr6vkzf&ep=v1_internal_gif_by_id&rid=giphy.gif&ct=s
Ik heb niks gehoord maar fiets er al 2500km prima mee, 1x bij moeten pompen door een klein lekje. Verder laatst ook nog op het andere wiel een soort wit puntje zien zitten wat denk ik gestolde latex is.
Verder gewoon opgepompt met een normale pomp, heb er we een velg lint in zitten ipv tape dus misschien maakt dat nog wel uit.
Het was een wel een gedoe om ze erop te krijgen…

[ Voor 17% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-04-2025 22:04 ]

• mhr-zip
Nee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGj6LYysTGMp4dXkn4qY6P4k130=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cjiu0Yd7WmxWvpKwAcLXH4ot.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso niet alle velgen hebben zo’n randje. Dan hoor je ook minder snel of helemaal nooit een plop.

• Tinusvolkel
mhr-zip schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:09:
[...]

Nee.

[Afbeelding]

Sowieso niet alle velgen hebben zo’n randje. Dan hoor je ook minder snel of helemaal nooit een plop.
Aha, even opgezocht en heb het onderstaande en dus niet zo’n randje :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RngcVOPVciPw5sh6js95BQ1d_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXSuUi7LkRAtj8a3yC2J0N6J.jpg?f=fotoalbum_large
Bontrager Aeolus Pro 37 TLR

• Tinusvolkel
Even iets anders, je word doodgegooid met aanbiedingen van PPEEQQ brillen bij futurum, maar is dat iets? Of komen ze niet van de voorraad af :)
Lees hier vaak over OAKLEY maar zie niet echt mooie modellen ( bij fururum ) met photochromic lens.
Huidige brilletje is toch wat klein en heeft wat krassen.

• Mistraller
Tinusvolkel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:02:
Moet je ook echt een plop horen?
[
Ik heb het randje wel, maar de tubeless setupjes op de racers glijden met een zuchtje op hun plek. Zijn ook heerlijk makkelijk te monteren. MTB plopte wel. Je kunt zo zien of de band helemaal rondom netjes in de rand ligt. Vaak ff wat meer druk, en als ie eenmaal lekker in z'n hoekje ligt dan laat je de lucht af tot de gewenste druk.

---------------

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat randje is wel ideaal, inmiddels heb ik het volgens mij op al mijn wielen. Het voorkomt dat bij lek rijden de band naar het midden schiet en je dus onderweg zou moeten “ploppen” wat natuurlijk meestal niet lukt. Een van de redenen waardoor ik tegenwoordig wel een reserve biba denk te kunnen skippen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 23-04-2025 23:46 ]

• verstappen33

[Afbeelding]
Winspace T1550 Gen 2
Sterkte met het herstel en de schade afwikkeling..

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:59

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Tinusvolkel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:35:
Even iets anders, je word doodgegooid met aanbiedingen van PPEEQQ brillen bij futurum, maar is dat iets? Of komen ze niet van de voorraad af :)
Lees hier vaak over OAKLEY maar zie niet echt mooie modellen ( bij fururum ) met photochromic lens.
Hier een zeer tevreden ppeeqq photochromic gebruiker.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Vorige week een crash gehad met mijn gloednieuwe fiets – nog geen 50 kilometer mee gereden. Helaas een scheur in de bovenbuis... ik kan wel janken. Daarnaast een gebroken zadel, krassen op de wielen, stuurlint en de linker remhendel. Zelf gelukkig goed vanaf gekomen: alleen een gekneusde knie en wat blauwe plekken.
Beterschap en sterkte met herstel, dat is inderdaad zuur, zo snel al!
Maar serieus... waarom kopen amateurs eigenlijk een carbon fiets? Haha.
Rijeigenschappen (en niet alleen "iedere trap is raak") en gewicht, verder kan je een metalen frame ook echt wel kapot vallen en carbon is relatief voordelig met behoud van kracht en onzichtbaar te repareren.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:10

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Aankomende zomer gaan we op vakantie bij de Moezel. Mijn idee is om de racefiets mee te nemen om vanuit daar nog wat de heuvels rondom te beklimmen. Twijfel over de cassette. Rij met een (50/34) 11-28 cassette op het vlakke. In Limburg kon ik hier mee uit de voeten al was de Gulperberg vanuit Partij (14% ofzo?) wel echt afzien en eigenlijk had ik daar wel iets meer tandjes gewild. Op de Mt. Ventoux heb ik (uiteraard) met een 34 gereden maar die lijkt mij voor de Moezel weer wat overkill. Om nu nog weer een nieuwe cassette aan te schaffen vind ik ook weer wat zonde aangezien ik zelden tot nooit op heuvels/bergen fiets (helaas). En wat neem je dan? een 30 ligt wel erg dichtbij 28, 32 bij de 34 dus dan neem ik die liever aangezien ik die al heb liggen. Kan natuurlijk sowieso de 34 monteren maar ben even benieuwd naar ervaringen van anderen ;)

Al snap ik dat het heel erg persoonlijk is. De klimmen in de moezel zijn qua afstand langer dan in Limburg natuurlijk maar qua % weer minder extreem.

Do { Ping } while ( LOL )

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04:06
Gewoon de 34 monteren die je hebt liggen. Als je in vorm bent heb je het grootste kransje niet nodig. Gaat het ff wat minder, dan ben je blij dat je nog terug kunt naar de 34

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01 16:33
Tinusvolkel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:35:
Ik heb er een (photochromic). Voldoet prima, maar ik heb twee minpuntjes: ik heb wat krassen op de buitenkant (ik denk vanwege poetsen, ze zijn allemaal horizontaal). Als ik hem opheb zie ik ze verder niet. Verder heb ik bij koplampen van tegenliggers (of de zon) wel last van interne reflecties of zo, waardoor je naast de lichtbron nog twee kopieën ziet (rood in mijn geval, dus het zal vast met het spiegeloppervlak te maken hebben).

• Cloclo100
Ik heb nog steeds een startbewijs voor LBL van zaterdag in de aanbieding, gratis. Dit is voor de langste afstand maar je kan dus gewoon rijden wat je wilt. 20 graden in Luik dit weekend, in jaren niet zo een goed weer geweest, doe er je voordeel mee! Meer info in PM.

• guapper
Gurby schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:29:
[...]

Ik heb er een (photochromic). Voldoet prima, maar ik heb twee minpuntjes: ik heb wat krassen op de buitenkant (ik denk vanwege poetsen, ze zijn allemaal horizontaal). Als ik hem opheb zie ik ze verder niet. Verder heb ik bij koplampen van tegenliggers (of de zon) wel last van interne reflecties of zo, waardoor je naast de lichtbron nog twee kopieën ziet (rood in mijn geval, dus het zal vast met het spiegeloppervlak te maken hebben).
Kun je de kwaliteit van zo'n bril ook vergelijken met / afzetten tegen een soortgelijk ding van zeg €10,- a € 20,- uit China? Wat maakt een PPEEQQ of Oakley dan beter?
Is dat de (on)breekbaarheid of krasbestendigheid van de lens?
Fietsbrillen gaan bij niet lang mee, zijn snel voorzien van een paar gezellige krassen op de lens en zo als ze eens vallen of in een tas gezeten hebben.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen met de Merkbrillen die wat meer kosten. Specifiek voor woon-werk verkeer heb ik een Kapvoe van Ali gekocht om te zien of dat photochromatic werkt voor mij in de wisselende omstandigheden van de vroege ochtend en late middag, en ik moet zeggen dat het me best bevalt. De lens bevalt goed, het plastic van het frame kan beter, maar doet waar het voor gemaakt is

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 24-04-2025 12:06 ]

Pagina: 1 ... 636 ... 700 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).