Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 635 ... 700 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Hier ook team “haar op de benen”. Ik vind dat zoiets voor de looks is. Je kan dat doen als je “er de benen voor hebt”. Als er per been nog een laagje welvaart over de spieren zit dan klopt het niet. Wanneer iemand duidelijk is afgetraind en zichtbaar “er op zit” dan mag het.

Zelf nu team haar maar als ik afgetrainder, fietsvaardiger en slanker zou zijn zou ik het wel overwegen, al is het voor de looks op de fiets.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier ook gewoon haar op de melkflessen.

Gek genoeg stoort me dat het alleen als ik beenstukken draag, aangezien het daar nog weleens doorheen komt :D Niet door mijn broeken, enkel de beenstukken.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:55
Ik compenseer mijn ongeschoren benen wel met een snelpak en aerosokken🤪

Strava

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01 21:27
Ik compenseer mijn (soms) geschoren benen met spd pedalen en bijbehorende mtb schoenen (op de racefiets)

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:24
Ik compenseer mijn ongeschoren benen met mijn eilandje op m’n hoofd. Super aero.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb het afgelopen dagen overwogen maar hier net een harde ‘NEE’ dus jammer dan maar ongeschoren benen O-)

Gabriël AM5

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
sapphire schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:40:
Ik heb het afgelopen dagen overwogen maar hier net een harde ‘NEE’ dus jammer dan maar ongeschoren benen O-)
Zo begon het hier ook, toen gewoon gedaan. En is de vraag wanneer ik ze weer scheer.

Do first, ask for forgiveness later ;-).

Gegarandeerd dat je met 5 watt meer moraal op de fiets zit.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Don't ask for permission ask for forgiveness

Edit: @Requiem19 was eerder.

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 17-04-2025 20:49 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:48:
[...]

Don't ask for permission ask for forgiveness

Edit: @Requiem19 was eerder.
Jaja ;)
mhr-zip schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:40:
[...]

Ik heb ook nog een andere hobby, daarin is alleen toegestaan dat de “tegenpartij” gladde benen heeft*.

*Althans volgens de spelregels bij ons thuis.
Ik ga me even geestelijk voorbereiden op 100km tegenwind morgen -O-

Gabriël AM5

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01 21:27
sapphire schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:56:
[...]

Jaja ;)

[...]

Ik ga me even geestelijk voorbereiden op 100km tegenwind morgen -O-
Daar wordt je sterker van O+

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:30
Kluus schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:30:
[...]

Om er toch even verder op in te gaan, fotootje van mijn dranghek:
[Afbeelding]

Maar het scheelt wel per merk vind ik, ik moet toegeven dat ik dat mee weeg bij de aanschaf van de fiets. De meer aero frames zien er ook vaak iets beter uit in de grotere maten vind ik.

Maar verder, koop gewoon de maar die past zonder al te bizarre aanpassingen.
Hier ook 196 en ja, sommige fietsen lijken inderdaad wat uit proportie in de grootste maten. Vooral endurance door langere stack en ditto balhoofd maar ik vind het bij deze fiets idd nog niet opvallen. Ik vind mijn toekomstige fiets ook veel mooier in een kleinere maat maar ik ga er niet van wakker liggen :). Dranghek is natuurlijk een brug te ver :F .

• blitzkrieg
  • Laatst online: 09:43

blitzkrieg

Whoop Whoop!

blitzkrieg schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:47:
[...]

Dat had ik niet verwacht. Wie zou dat nog willen bij 11 speed? 8)7
Veel gehad aan bettershifting trouwens! _/-\o_

Met een beetje geluk komt de adapter nog voordat we naar Frankrijk vertrekken, maar ook zonder is het schakelen te doen, zaterdagmiddag even getest op de VAM-berg. Als de derrailleur nog wat zakt zal het waarschijnlijk wat smoother gaan.
Adapter was op tijd. Prijs was wel verklaarbaar, 1 stuk freeswerk, 1 stuk draaiwerk waarbij aangedreven gereedschap nodig is en 2 stuks draaiwerk met Torx er in gebrootst.

Schakelen gaat nu ook beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14oofpphLRM8ZsTSXa2MjadS2u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14vuectjresTP4numzBaVWA4.jpg?f=fotoalbum_large

Hier team beenhaar trouwens. Het lukt me al niet om mijn gezichtsbeharing bij te houden, moet dat er ook nog bij komen.

[ Voor 5% gewijzigd door blitzkrieg op 17-04-2025 21:39 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• crimby
Heeft er iemand hier toevallig een GPX liggen met zoveel mogelijk HM, in zo min mogelijk KM, rondom Berg en Dal / Nijmegen? Kan het zelf maken, maar wellicht dat iemand het al heeft :-)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 16:57
Hoe zit het met baarden en aero? :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• stevens20
Mijn visie:
Alles tussen neus en kin weg, maximaal 1,5u voor de rit scheren ivm teruggroeien van de haren. Scheer in de tegenovergestelde richting als waar de meeste bochten naartoe gaan, dit maakt net even het verschil met de schuine lijn waarmee de haren worden geschoren.

Op de keel laten staan. Tot ongeveer 2 tot 2,2 cm om over de straps van de helm te laten vallen. Dit is zo omdat het dan de wind over de straps begeleid wat meer aero is. Ga je langer dan de aangegeven maat is er de kans dat het aero gains niet opwegen tegen het extra gewicht. Uiteraard is dit rit afhankelijk. Hoe meer hoogtemeters hoe dichter bij de 2cm. Daaronder verlies je toch weer te veel als je afdalingen en vlakke delen mee telt.

Wil je het echt goed doen dan begin je op de kaaklijn met een goede “fade” (maximaal 3cm, tenzij je “kin naar strap maat” meer dan 11,7cm is dan kan je soms wat verder gaan), dit omdat de eerste haren niet bij de straps komen maar wel meehelpen met de lucht te kanaliseren. Voordeel is dan weer het gewicht.

Ben je overigens bereid de straps te lijmen (neem dan sterkte secondelijm, je wil immers geen aero-risico nemen) dan wel even de haren aan de kant doen tijdens het proces en daarna er overheen deponeren. In dit geval kan waarschijnlijk gekozen worden voor een kortere haarlengte maar dat is toch nog een wat onduidelijk gebied.

Het kan zijn dat ik wat aspecten vergeten ben dus mocht iemand aanvullingen hebben dan graag!

Ps: kleur van de haren heeft geen effect, dit zit onder de kin en wordt maar minimaal opgewarmd door de zon. Dit heeft verder geen effect op de prestaties van de renner.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

Kluus

Gang is alles

Oja dat was bij mij ook, maar ik moest wel (groepsdruk) en nu wil ze niet anders. Kwestie van wennen. ;)

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 12:46
crimby schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:32:
Heeft er iemand hier toevallig een GPX liggen met zoveel mogelijk HM, in zo min mogelijk KM, rondom Berg en Dal / Nijmegen? Kan het zelf maken, maar wellicht dat iemand het al heeft :-)
Misschien kun je hier wat van gebruiken, heb er wel eens wat van gereden betekend wel snel veel draaien en keren als je hoogtemeters wil maximaliseren.

https://klimbijnijmegen.com/

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:51
DDX schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:20:
[...]

Hoe gaat een ander zadel helpen om je reach aan te passen ?
Je gaat uit van goed zitten op je zadel en daarna ga je stuurpen lengte kiezen.
Het is niet zo dat je zadel even 2cm naar voren schuift en dan langere reach 'oplost' (naja soort van wel, maar het is niet de manier)

Vergeet trouwens niet verschil reach tussen sturen (en shifters)

En die cm maten van frames zeggen echt 0,0
Ik heb bijvoorbeeld een 54cm trek emonda, een 58cm trek domane en een 56cm factor ls.
De emonda en factor met 120mm stuurpen, de domane met 100mm stuurpen.
Klopt, maar sommige bikefitters werken gewoon met rekenkundige modellen, voeren lichaamsmaten in en tadaaa! er komen instellingen uit..
Stuurpennen gaan meestal per 1 cm, zit je volgens "het model" net een paar millimeter ernaast, dan zou je kunnen overwegen om je zadel enkele millimeters naar voren of naar achteren te zetten, ik heb het dan ook over max 2-3mm, maar meestal zitten die mm tussen de oren en kan een gemiddeld persoon zich prima (lichamelijk) aanpassen..

Daarnaast is ieder persoon anders, sommige mensen hebben een behoorlijke off-set nodig in hun zadelpen, anderen weer niet.. Hier zul je wel rekening mee moeten houden met framemaat keuze (vooral reach).

[ Voor 8% gewijzigd door verstappen33 op 18-04-2025 08:25 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• crimby
Flatlinernl schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:11:
[...]

Misschien kun je hier wat van gebruiken, heb er wel eens wat van gereden betekend wel snel veel draaien en keren als je hoogtemeters wil maximaliseren.

https://klimbijnijmegen.com/
Dat zijn wel wat scherpe bochtjes idd, maar zeer handig. Thanks! Elke andere route is ook welkom :-)

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01 23:57
Stufferdt schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:54:

Overall voelt het alsof ik gisteren 200km heb gekoerst. Alleen duurt dit al een paar maanden en koers ik nooit 200km...
Boek eens een goede sportmassage die zich concentreert op afvoeren van afvalstoffen en losmaken van spieren. Een trilplaat, EMS/TENS apparaat of massagegun kunnen ook verlichting brengen, maar dan komt het wat meer op je eigen kennis en vaardigheden aan.
Na het fietsen rekken en strekken, minstens om de andere dag core stabilty oefeningen helpt ook heel veel (vooral na-fietsen rekken).

BTW: bij een sportmassage zijn geschoren benen wel heel erg fijn :Y

Hier overigens team baard & geschoren benen. De tijd die ik spendeer aan het scheren van de benen (kost na de tweede-derde keer weinig tijd meer) bespaar ik weer aan het scheren :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Ramon 73 op 18-04-2025 08:43 ]

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-01 18:24
En gewoon heel vaak de oude Holleweg op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgTtXxEBBQ4I73mbXdHnd0RpC9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijxLIA0nHbjnsX42E2958iPF.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
https://www.nijmegenfietsen.nl/ is wel een leuke site. Staan wat klimmetjes op. Zoals anderen al aangeven ben voorbereid op veel draaien en herhaling. Het is er leuk fietsen, echter wel een beetje eenzijdig. Wat dat betreft is, naar mijn bescheiden mening, de strook Posbank <-> Oosterbeek leuker. Het blijft echter een beetje behelpen in Nederland

De 7 voor leven route is ook wel interessant. Dat is een rondje van ~20km en ~300 hoogtemeters per rondje. Dat is leuker denk ik dan je focussen op de holleweg en alles wat daar in de buurt zit.

Ik heb hem hier in garmin publiek gemaakt. Dit is dus het rondje 3x.. Je kan eventueel het lusje in Groesbeek overslaan. Het is leuk maar voegt niet echt iets toe.

[ Voor 32% gewijzigd door Webgnome op 18-04-2025 09:14 ]

Strava | AP | IP | AW

• edoappelhof
  • Laatst online: 09:46
verstappen33 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:23:
[...]

Klopt, maar sommige bikefitters werken gewoon met rekenkundige modellen, voeren lichaamsmaten in en tadaaa! er komen instellingen uit..
Stuurpennen gaan meestal per 1 cm, zit je volgens "het model" net een paar millimeter ernaast, dan zou je kunnen overwegen om je zadel enkele millimeters naar voren of naar achteren te zetten, ik heb het dan ook over max 2-3mm, maar meestal zitten die mm tussen de oren en kan een gemiddeld persoon zich prima (lichamelijk) aanpassen..

Daarnaast is ieder persoon anders, sommige mensen hebben een behoorlijke off-set nodig in hun zadelpen, anderen weer niet.. Hier zul je wel rekening mee moeten houden met framemaat keuze (vooral reach).
Ik ben een tijdje terug geholpen aan een vernauwde bekkenslagader en daar zegt de sportarts over dat de off-set gewoon zo klein mogelijk gemaakt moet worden ongeacht fit of wat dan ook. 'Je went er maar aan'

• stevens20
edoappelhof schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:48:
[...]

Ik ben een tijdje terug geholpen aan een vernauwde bekkenslagader en daar zegt de sportarts over dat de off-set gewoon zo klein mogelijk gemaakt moet worden ongeacht fit of wat dan ook. 'Je went er maar aan'
Ik ben heel benieuwd (niet willen vertellen is ook goed). Is dit wielrengerelateerd? Zo ja, komt dit door een te kleine heuphoek? Of is dit gewoon pecht en kan het iedereen overkomen?

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:00
@stevens20 wel vooral een wielrenner/fiets specifieke aandoening. Fabio Jakobsen is er vorige week ook aan geopereerd.

Flickr - Strava

• edoappelhof
stevens20 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:05:
[...]

Ik ben heel benieuwd (niet willen vertellen is ook goed). Is dit wielrengerelateerd? Zo ja, komt dit door een te kleine heuphoek? Of is dit gewoon pecht en kan het iedereen overkomen?
Nee de artsen weten niet direct wat de oorzaak is. Ja het komt door wielrennen en relatief veel trainings kilometers, maar niet wat binnen het wielrennen direct voor de klachten zorgt. Er is niet direct te zeggen dat het door een te kleine heuphoek komt.

• Prulleman
Ik verwacht dat er ook een stukje aanleg in de anatomie zit..

Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:29:
[...]

Dat zijn wel wat scherpe bochtjes idd, maar zeer handig. Thanks! Elke andere route is ook welkom :-)
Geen kant en klare route, maar mijn gebruikelijke trainingsrondje wanneer ik niets beters te doen heb is dit, toevallig afgelopen weekend weer eens gereden omdat er niemand anders ging met dat weer (wat uiteindelijk meeviel):

https://www.strava.com/activities/14163211893

Misschien kan je daar nog wat uithalen. De meeste hoogtemeters haal je inderdaad rondom Beek, zie hoe ik hier rij bijvoorbeeld maar je kan daar vanalles aan elkaar lussen ;).

De van Randwijck vind ik ook een fijne klim om een aantal keer achter elkaar te pakken in een rondje als klimtraining, loopt wat lekkerder dan de Oude Holle ;). Dan krijg je dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBYsaW284qr_-Rf4ug4oFAYsbSc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3Q9QjLTn6BM3VKEg0NZyi8cP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Kluus op 18-04-2025 16:20 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat dacht ik ook….

104km waarvan er 100 met tegenwind…. Viel tegen maarja wel goede training denk ik dan maar :)

Gewoon 4 omleidingen bij Aalsmeer, niet te doen want zodra je dan bijna om de ene opbreking was stond er weer een andere :(

Gabriël AM5

• crimby
Webgnome schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:46:
[...]

https://www.nijmegenfietsen.nl/ is wel een leuke site. Staan wat klimmetjes op. Zoals anderen al aangeven ben voorbereid op veel draaien en herhaling. Het is er leuk fietsen, echter wel een beetje eenzijdig. Wat dat betreft is, naar mijn bescheiden mening, de strook Posbank <-> Oosterbeek leuker. Het blijft echter een beetje behelpen in Nederland

De 7 voor leven route is ook wel interessant. Dat is een rondje van ~20km en ~300 hoogtemeters per rondje. Dat is leuker denk ik dan je focussen op de holleweg en alles wat daar in de buurt zit.

Ik heb hem hier in garmin publiek gemaakt. Dit is dus het rondje 3x.. Je kan eventueel het lusje in Groesbeek overslaan. Het is leuk maar voegt niet echt iets toe.
Ik woon redelijk tussen beide in, dus wissel graag af. Ik zat laatst te puzzelen met de beekmansweg en de van randwijck, dat kwam al niet zo lekker uit.. maar denk dat ik dan gewoon een paar van dezelfde rondjes pak inderdaad. Even rap wat hoogtemeters maken :-)

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
sapphire schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:35:
[...]

Dat dacht ik ook….

104km waarvan er 100 met tegenwind…. Viel tegen maarja wel goede training denk ik dan maar :)
Technisch fietsweer noemen ze dat 😊

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-01 20:29

Reginas

Queen of Core Stability

Veel plezier aan iedereen die vandaag de AGR gaat fietsen!

• stevens20
Reginas schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 06:04:
Veel plezier aan iedereen die vandaag de AGR gaat fietsen!
Thnx! De weergoden lijken ons goed gezind.
Wij gaan keurig rond 9u aan de start staan. Dat zal wel het drukste moment zijn.

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:53
En als je een wat langere route wilt rijden met hoogtemeters kun je ook zo rijden, is het iets minder hetzelfde achter elkaar

https://www.routeyou.com/en/route/view/16591614

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:08
Net terug van de AGR (150km)
Ik was er lekker op tijd bij, reed 7:30 weg en alles verliep lekker vlot, startnummer ophalen, eten drinken pakken. Tot de eerste stop op 50km was het wat druk, maar kon hard doorrijden met wat andere groepjes. Na de eerste stop werd het steeds wat rustiger tot 120km de korte afstanden er even bij kwamen en het wat slalommen werd bij de Fromberg.
Gelukkig pakte ze niet de Keutenberg en kon die zonder geslalom opgereden worden.
Bij de Cauberg werd het weer druk, maar was het breed genoeg om lekker eigen tempo op te rijden.
Kwam uiteindelijk met 27,6km/u gemiddeld terug, had ik niet verwacht i.v.m. de drukte. Ik had ook niet een uur later moeten starten denk ik.

• Cloclo100
Ik merk bij het poetsen van mijn fiets op dat achteruit trappen heel stroef gaat, schakel per schakel is moeizaam precies. Het lijkt vanuit de Voorbladen te komen.

https://photos.app.goo.gl/44ZB76RRg3Ry3xma8

Gisteren naar mijn gevoel nog 170km rustig kunnen fietsen. Dingen die ik al gedaan heb;
- poetsen
- cassette proberen aandraaien(nog steeds muurvast)
- speling op trapas controleren (nihil)
- kettingslijtage meten (nog steeds goed)

Morgen rijd ik nog een Gran Fondo in België dus wel wat tijdsdruk . Iemand een gouden tip? (Behalve tips voor ander schoeisel)

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Cloclo100 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:13:
Ik merk bij het poetsen van mijn fiets op dat achteruit trappen heel stroef gaat, schakel per schakel is moeizaam precies. Het lijkt vanuit de Voorbladen te komen.

https://photos.app.goo.gl/44ZB76RRg3Ry3xma8

Gisteren naar mijn gevoel nog 170km rustig kunnen fietsen. Dingen die ik al gedaan heb;
- poetsen
- cassette proberen aandraaien(nog steeds muurvast)
- speling op trapas controleren (nihil)
- kettingslijtage meten (nog steeds goed)

Morgen rijd ik nog een Gran Fondo in België dus wel wat tijdsdruk . Iemand een gouden tip? (Behalve tips voor ander schoeisel)
Lijkt mij aan de achterkant te zitten, ketting komt namelijk bij achteruit draaien bovenaan los. Dus de body loopt niet goed vrij of de derailleurwieltjes moeten gesmeerd/vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door blb4 op 19-04-2025 17:13 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

joker1977

Tweakert

Das toch minimaal? Je trapt toch niet achteruit, lijkt me geen probleem voor een ritje morgen.

Sowieso is dit niet gemaakt om lekker achteruit te draaien, zou me er totaal niet druk om maken.

• Prulleman
blb4 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:09:
[...]

Lijkt mij aan de achterkant te zitten, ketting komt namelijk bij achteruit draaien bovenaan los. Dus de body loopt niet goed vrij of de derailleurwieltjes moeten gesmeerd/vervangen.
@Cloclo100 dit denk ik ook... Probeer eens het wiel eruit en dat de cassette draaien. Als dat stroef gaat is het inderdaad je freehub systeem.
(Als dat wel soepel gaat kan het zijn dat je wiel niet lekker in je frame zit, al is dat met steekassen bijna onmogelijk)

Strava

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01 18:17
silencedead schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:27:
Net terug van de AGR (150km)
Ik was er lekker op tijd bij, reed 7:30 weg en alles verliep lekker vlot, startnummer ophalen, eten drinken pakken. Tot de eerste stop op 50km was het wat druk, maar kon hard doorrijden met wat andere groepjes. Na de eerste stop werd het steeds wat rustiger tot 120km de korte afstanden er even bij kwamen en het wat slalommen werd bij de Fromberg.
Gelukkig pakte ze niet de Keutenberg en kon die zonder geslalom opgereden worden.
Bij de Cauberg werd het weer druk, maar was het breed genoeg om lekker eigen tempo op te rijden.
Kwam uiteindelijk met 27,6km/u gemiddeld terug, had ik niet verwacht i.v.m. de drukte. Ik had ook niet een uur later moeten starten denk ik.
Vandaag redelijk dezelfde ervaring gehad ja. Tien minuten na jou vertrokken. De eerste 10 kilometer was het vrij druk maar daarna overal wel door kunnen rijden. Bij de beklimming voor het Drielandenpunt (vaalserberg?) was het wel even slalommen omdat iedereen over het fietspad moest.

Daarna de stukken waar de kortere afstanden erbij kwamen was het ook direct te merken. Drukte, maar ook veel meer tempo verschil. En mensen die gewoon over de hele weg gaan slingeren waardoor je er niet netjes links langs kan.

Uiteindelijk met een gemiddelde van 29 km/h gefinisht dus best wel tevreden :)

Strava or it didn’t happen: https://strava.app.link/ae3wQ21iHSb

• Galois
  • Laatst online: 10-01 22:26

Galois

1811 - 1832

Ik heb jaren met Continental banden gereden en vorig jaar overgestapt op Schwalbes. De reden was dat de Schwalbe Pro One een stuk goedkoper is dan de Continental GP5000 (beide tubeless).

Qua rijcomfort zijn ze vergelijkbaar, maar ik ben erg ontevreden over de duurzaamheid van de Schwalbes.

De achterband Continental GP5000 TL heb ik
3.769,6 km, 2.091,4 km, 2.069,5 km, 4.583,6 km, 2.317,6 km mee gereden en

de Schwalbe Pro One TLE
1.526,7 km en 1.253,7 km

(lang leve Strava dit dit voor mij bijhoudt)

Nu kan het zijn dat ik 'pech' heb gehad met deze twee Schwalbes waarmee ik lek reed doordat er een flink gat in gekomen is en de banden niet meer tubeless gemonteerd konden worden. Of dat de Schwalbes echt zoveel slechter zijn qua duurzaamheid.

Heeft iemand van jullie hier een duidelijk mening over? Ik vind 1500 km rijden op een achterband wel erg weinig.

Ik twijfel erover of ik deze banden nog af ga rijden met binnenband. Het gaatje is niet zo groot dat een binnenband niet meer zou voldoen.

(ik wil niet aan het repareren van deze banden met een plakker aan de binnenkant. Ik vertrouw het dan niet en wil niet het risico lopen dat ze alsnog gaan lekken. Als ik ze afrijd, dan zou ik dat met binnenband doen)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen of meningen (of tips).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• derx666
  • Laatst online: 10-01 00:26

derx666

mecker ende blaet

Galois schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:32:
Ik heb jaren met Continental banden gereden en vorig jaar overgestapt op Schwalbes. De reden was dat de Schwalbe Pro One een stuk goedkoper is dan de Continental GP5000 (beide tubeless).

Qua rijcomfort zijn ze vergelijkbaar, maar ik ben erg ontevreden over de duurzaamheid van de Schwalbes.

de Schwalbe Pro One TLE
1.526,7 km en 1.253,7 km

Nu kan het zijn dat ik 'pech' heb gehad met deze twee Schwalbes waarmee ik lek reed doordat er een flink gat in gekomen is en de banden niet meer tubeless gemonteerd konden worden. Of dat de Schwalbes echt zoveel slechter zijn qua duurzaamheid.

Heeft iemand van jullie hier een duidelijk mening over? Ik vind 1500 km rijden op een achterband wel erg weinig.

Ik twijfel erover of ik deze banden nog af ga rijden met binnenband. Het gaatje is niet zo groot dat een binnenband niet meer zou voldoen.

(ik wil niet aan het repareren van deze banden met een plakker aan de binnenkant. Ik vertrouw het dan niet en wil niet het risico lopen dat ze alsnog gaan lekken. Als ik ze afrijd, dan zou ik dat met binnenband doen)

Mijn Schwalbe Pro One TLE 32mm zitten er nu 3600km op zonder een enkel probleem. Nja 1 probleem: Bij oppompen na monteren scheurde 1 zijwang vanwege een productiefout. Deze werd door Schwalbe zonder problemen kostenloos vervangen.
Gezien de staat van de banden kan ik er nog zeker 1000km op door.

Ik heb hiervoor de GP5000 S-TR banden gehad, maar na een aantal lekker op korte tijd, zonder dat de sealant de gaatjes fatsoenlijk dichtte, ben ik overgestapt. En tot nu toe zonder spijt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

Nog eens terugkomen op de bidon discussie, rij al jaren (5 jaar minimaal) met dezelfde Elite Fly bidons. Maar ze beginnen nu echt te verslijten, beetje te lekken als ik drink, maar ze gaan ook altijd in de vaatwasser.

Ga denk ik gewoon weer voor de Elite Fly Elite, Ga denk ik weer voor 2 sets van 950 en 750 ml. Gebruik ze ook in de sportschool, zwemmen. Qua schoonmaken ben ik wel benieuwd zijn er mensen die ervaring hebben met de Elite Neto om de bidon schoon te maken, dat ontsmet hem in de magnetron?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Galois
  • Laatst online: 10-01 22:26

Galois

1811 - 1832

derx666 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:50:
[...]

Mijn Schwalbe Pro One TLE 32mm zitten er nu 3600km op zonder een enkel probleem. Nja 1 probleem: Bij oppompen na monteren scheurde 1 zijwang vanwege een productiefout. Deze werd door Schwalbe zonder problemen kostenloos vervangen.
Gezien de staat van de banden kan ik er nog zeker 1000km op door.

Ik heb hiervoor de GP5000 S-TR banden gehad, maar na een aantal lekker op korte tijd, zonder dat de sealant de gaatjes fatsoenlijk dichtte, ben ik overgestapt. En tot nu toe zonder spijt.
Gek toch? Jij rijdt ze ook tubeless?

Blijkbaar heb ik ‘pech’ gehad. Zit nu weer een Pro One TLE onder. Ben benieuwd hoe land deze meegaat. Rijdt er alleen verhard mee.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Cloclo100
joker1977 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:23:
Das toch minimaal? Je trapt toch niet achteruit, lijkt me geen probleem voor een ritje morgen.

Sowieso is dit niet gemaakt om lekker achteruit te draaien, zou me er totaal niet druk om maken.
Naar voren toe doet hij juist hetzelfde, dus niet alleen achter ..

• Cloclo100
Prulleman schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:31:
[...]

@Cloclo100 dit denk ik ook... Probeer eens het wiel eruit en dat de cassette draaien. Als dat stroef gaat is het inderdaad je freehub systeem.
(Als dat wel soepel gaat kan het zijn dat je wiel niet lekker in je frame zit, al is dat met steekassen bijna onmogelijk)
Ok zal eens even checken!

• Prulleman
Cloclo100 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:27:
[...]

Naar voren toe doet hij juist hetzelfde, dus niet alleen achter ..
Als naar voren ook niet soepel gaat.. dan is je bb gaar, of je ketting beweegt echt niet meer soepel.. slijtage meter meet enkel "rek" niet of ie van binnen vast geroest is

Strava

• Cloclo100
Prulleman schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:30:
[...]

Als naar voren ook niet soepel gaat.. dan is je bb gaar, of je ketting beweegt echt niet meer soepel.. slijtage meter meet enkel "rek" niet of ie van binnen vast geroest is
Cassette/body draait soepel, bb is in najaar onderhouden en trapas vervangen. Ik merk nu wel bij losser draaien van het wiel dat het euvel stopt . Dus toch iets met de steekas 🤷. Geen idee wat ik daar aan kan veranderen eerlijk gezegd.

• blb4
  • Nu online
Cloclo100 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:49:
[...]

Cassette/body draait soepel, bb is in najaar onderhouden en trapas vervangen. Ik merk nu wel bij losser draaien van het wiel dat het euvel stopt . Dus toch iets met de steekas 🤷. Geen idee wat ik daar aan kan veranderen eerlijk gezegd.
Bij mij zit er een brede ring bij de cassette, die kan er eenvoudig uitgehaald worden als je 't wiel uit je fiets haalt. Als ik die er niet inzit kan ik de steekas niet klemmen, de vork verbuigt dan te ver. Mogelijk zoiets?

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• silencedead
Wat was het nut eigenlijk van die transponder in je stuurboord van de AGR?
Zag meerdere meetpunten onderweg, maar ik kan er nergens iets van tussentijden/eindtijden van vinden op het grote boze internet.

• Cloclo100
blb4 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:57:
[...]

Bij mij zit er een brede ring bij de cassette, die kan er eenvoudig uitgehaald worden als je 't wiel uit je fiets haalt. Als ik die er niet inzit kan ik de steekas niet klemmen, de vork verbuigt dan te ver. Mogelijk zoiets?
Euh ik heb precies nooit iets van zo een ring geweten. Doet die end-cap niet hetzelfde werk? (XDR-body)
Care to share a link/picture?
8)7

Edit: of heb je het over dat dunne onderbroken ringetje ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTHeMnksBBa3CemceeMrMeGVomI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPZLN3D6b3opnKWC1jGpIvMB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Cloclo100 op 19-04-2025 20:22 ]

• stevens20
Hier ook AGR gefietst. Dit jaar weer met de schoonfamilie de 125km gereden. Heerlijk van genoten. We zijn niet voor een bepaald gemiddelde gegaa, uiteindelijk rond de 24 gemiddeld. Schoonzusje wel 7 heuvels op moeten helpen maar een prima toch gehad.

Dit jaar wel veel lekke banden gezien zeg. Ook een paar valpartijen gezien en een reanimatie (dat laatste is wel echt heftig om te zien zeg, was wel even een paar keer slikken)

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Over lekke banden gesproken, vandaag bij de tijdrit Almere diverse lekke banden gezien. Altijd vervelend van je wedstrijd, maar helemaal als de punaises nog in het rubber steken... Op vier plekken op het parcours bleek een sneuneus wat verloren te zijn.

Hier stak er wel een in de achterband, maar de binnenband heeft het gehouden. Dus geluk gehad. Spontaan is de tubeless discussie hier in huis weer gestart.

[ Voor 13% gewijzigd door Roozzz op 19-04-2025 21:29 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:05
Ik ben vandaag twee keer lek gereden :+

Denk deze fiets ook maar tubeless maken.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:10
Galois schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:32:

de Schwalbe Pro One TLE
1.526,7 km en 1.253,7 km

Mijn Pro One TLE 32mm's zitten nu op 4300km met 0 problemen. Tubeless en ik pak geregeld een stuk gravel mee.

Hij wil.

• Mistraller
  • Laatst online: 10-01 16:57
silencedead schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:11:
Wat was het nut eigenlijk van die transponder in je stuurboord van de AGR?
Zag meerdere meetpunten onderweg, maar ik kan er nergens iets van tussentijden/eindtijden van vinden op het grote boze internet.
Die data is niet toegankelijk voor deelnemers maar wordt door de organisatie gebruikt voor crowd control.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• blb4
  • Nu online
Cloclo100 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:17:
[...]

Euh ik heb precies nooit iets van zo een ring geweten. Doet die end-cap niet hetzelfde werk? (XDR-body)
Care to share a link/picture?
8)7

Edit: of heb je het over dat dunne onderbroken ringetje ?

[Afbeelding]
ik denk dat wat ik bedoel de end-cap is idd. In 't midden van jou foto.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Casual Ruud schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:28:
Ik ben vandaag twee keer lek gereden :+

Denk deze fiets ook maar tubeless maken.
Als je goed bent rij je niet lek :+

Wat voor bandjes heb je er nu onder?

Het is namelijk niet bij alle merken een garantie dat tubeless een succes wordt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• derx666
  • Laatst online: 10-01 00:26

derx666

mecker ende blaet

Galois schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:21:
[...]

Gek toch? Jij rijdt ze ook tubeless?

Blijkbaar heb ik ‘pech’ gehad. Zit nu weer een Pro One TLE onder. Ben benieuwd hoe land deze meegaat. Rijdt er alleen verhard mee.
Jep tubeless zonder issue. Pak zelf nog wel eens korte stukjes lichte gravel mee, maar 99% is gewoon asfalt. Ik weeg ook ~100kg dus normaliter zou je zeggen dat de banden daarmee nog iets harder slijten. Met deze set dus ook nog niet lek gereden. Over een paar weken leg ik er wel een verse set op zodat ik tijdens de Maratona me geen zorgen hoef te maken.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• verstappen33
Gisteren ook de AGR gereden (240), en heerlijk gefietst.
Vertrokken om 7:00, in de eerste lus eigenlijk helemaal geen drukte gezien, je kon overal doorfietsen.
Toen we voor de 2e keer door Valkenburg kwamen had ik eigenlijk verwacht dat het veel drukker zou worden op de route, maar ook dit viel reuze mee, het was vergelijkbaar met het begin en elke beklimming gewoon op kunnen fietsen zonder drukte of zwalkende mensen voor je.

Vorig jaar had ik de 150km gedaan en was het naar mijn gevoel veel drukker, ik had mij ingesteld op het ergste, maar misschien mede door de wat langere pauzes die we hadden met ons groepje een beetje achter de drukte gebleven, uiteindelijk om 17:30 gefinished.
Beweegtijd 9:10, de rest pauzes.

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:05
mhr-zip schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:22:
[...]

Als je goed bent rij je niet lek :+

Wat voor bandjes heb je er nu onder?

Het is namelijk niet bij alle merken een garantie dat tubeless een succes wordt.
Dat heb ik Mads Pedersen ook na PR geDM'd. ;)

De eerste keer was gewoon een steen. Bij de tweede keer was de band bij het ventiel gescheurd. Dat had waarschijnlijk ermee te maken dat het bandje al jaren in mijn zadeltasje zat (omdat ik zelden lek rijd).

Onderweg maar twee nieuwe gekocht. 2 bandjes 2 co2 patronen voor € 23,-. Koopje...

Er liggen nu Schwalbe Ones onder, de normale niet TLE. Die moeten sowieso vervangen worden want ze zijn inmiddels aardig vierkant. Zal vanavond eens bij Futurum kijken wat ze hebben. Als je nog aanbevelingen hebt, houd ik me aanbevolen.

• verstappen33
Ik ben ook nog op zoek naar nieuwe bandjes.
Heb nu ook de Schwalbe Pro Ones (niet TLE), en heb er 0x lek mee gereden sinds mei vorig jaar. Qua kilometers denk ik dat er nu 6000-7000 op staan.
Qua rij gedrag prima banden en lekbestendigheid lijkt ook dik in orde.
Maar is de tubeless variant (Pro One Addix Race) net zo betrouwbaar??

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik rijd hele jaar door met de pro one tle banden.
Afhankelijk van de breedte en omgeving waar ik fiets red ik met achterband zo'n 4000-7000km
34mm gaat wat langer mee dan 28mm bandje en in de bergen (/afdalingen) slijt het ook wat rapper (maar kan ook komen door temperatuur?)

Heb nu een 30mm achterband met 5400km die ik denk in de loop van de week ga vervangen.
Vorige week zaterdag klein gaatje waar wat latex uit kwam, merkte het niet kwa drukverlies oid maar mensen in m'n wiel hadden last van wat late op bril.
Na 2e 'klacht' toch maar even dynaplug erin gedaan (solo ritje had ik het niet gedaan want geen merkbaar drukverlies)
Plug is inmiddels volledig weggesleten aan buitenkant band.

En ik heb ook wel eens pech gehad door groter steentje oid gaatje die echt 1 (of soms 2) pluggen nodig hadden.
Zo'n band haal ik dan eraf mocht ik grote rit of fietsvaantie hebben en geeft ik de band aan m'n vader die met binnenbanden rijd.
Ik ga niet klooien met reparatiekit, mij teveel moeite en toch risico.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 20-04-2025 10:25 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Gisteren AGR 200km gedaan. Om 6.40 vertrokken maar toen vond ik het al redelijk druk. Bij de 146km stop even een half uur in het gras gelegen om te relaxen. Verder naast wat water bijvullen en eten pakken blijven fietsen.

Eyserbosweg was een drama. Veel te druk. Mensen die aan het lopen waren maar ook weer zigzaggend probeerde op te stappen. Vorig jaar had ik de 150km gedaan en was ik de drukte voor. Nu zat ik er in.

Keutenberg had ik geluk. Er stond een vrachtwagen van de Hanos die achteruit moest waardoor er redelijk wat wielerverkeer werd tegengehouden. Dit zorgde ervoor dat het daar relatief rustig was en ik links zonder enige problemen overal langs kon.

7 uur 45 minuten overgedaan (excl stops). Prima tijd voor mij. Doel was uitrijden (lees de kilometers en de wielertoeristen overleven).

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
verstappen33 schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:28:
Ik ben ook nog op zoek naar nieuwe bandjes.
Heb nu ook de Schwalbe Pro Ones (niet TLE), en heb er 0x lek mee gereden sinds mei vorig jaar. Qua kilometers denk ik dat er nu 6000-7000 op staan.
Qua rij gedrag prima banden en lekbestendigheid lijkt ook dik in orde.
Maar is de tubeless variant (Pro One Addix Race) net zo betrouwbaar??
Ik heb de Pro One TLE (en ook tubeless). Nu zo’n 6.500 km. 0 keer lek.

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:14
R0y. schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:49:
Gisteren AGR 200km gedaan. Om 6.40 vertrokken maar toen vond ik het al redelijk druk. Bij de 146km stop even een half uur in het gras gelegen om te relaxen. Verder naast wat water bijvullen en eten pakken blijven fietsen.

Eyserbosweg was een drama. Veel te druk. Mensen die aan het lopen waren maar ook weer zigzaggend probeerde op te stappen. Vorig jaar had ik de 150km gedaan en was ik de drukte voor. Nu zat ik er in.

Keutenberg had ik geluk. Er stond een vrachtwagen van de Hanos die achteruit moest waardoor er redelijk wat wielerverkeer werd tegengehouden. Dit zorgde ervoor dat het daar relatief rustig was en ik links zonder enige problemen overal langs kon.

7 uur 45 minuten overgedaan (excl stops). Prima tijd voor mij. Doel was uitrijden (lees de kilometers en de wielertoeristen overleven).
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen gisteren de agr gaan rijden: ga lekker volgende week ofzo, relatief rustig en veel meer ‘kans’ om gewoon lekker te fietsen. Of mis ik iets a la een vierdaagse kruisje?

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Sammy_tukker schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:32:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen gisteren de agr gaan rijden: ga lekker volgende week ofzo, relatief rustig en veel meer ‘kans’ om gewoon lekker te fietsen. Of mis ik iets a la een vierdaagse kruisje?
Eergister rond Valkenburg klein rondje gedaan, en gister de AGR van 150. Was helemaal prima, nergens last van drukte gehad. We waren rond 7:30 vertrokken.
Dan vind ik de sfeer van zo’n event in z’n totaliteit gezellig om mee te maken.
Normaliter in rustige omgevingen rondfietsen en af en toe zo’n event is een prima combi.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:05
[...]

Gho, ik kreeg die opmerking ook van vrienden toen ik de Ronde Van Vlaanderen ging rijden.
De bevoorradingen zijn al een gigantische plus, maar het volk rond het parcours doet ook wel wat. Paterberg was ik niet boven geraakt moest ik daar alleen hebben staan sterven. Maar met de omstaanders die elke vreemdeling aan liggen moedigen, het is toch ook wel een sfeertje.
En ik ben iemand die liever niet te veel mensen om me heen heeft ..

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Cloclo100 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:13:
Hopelijk niet deze?

https://nos.nl/artikel/25...partij-wielerkoers-belgie

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Hoeveel GF's in België zouden er op één dag verreden worden.... ;) Ik hoop dat @Cloclo100 niet bij de gewonden hoort.

https://www.hln.be/binnen...ing-voor-de-uci~af392bb8/

Lekker Belgisch wegdek ook

[ Voor 23% gewijzigd door Shadow_Agent op 20-04-2025 16:19 ]

Do { Ping } while ( LOL )

• Cloclo100
Ik heb vanmorgen nog in alle vroegte beslist om niet te vertrekken. Ik had gelezen dat je van 5u tot 7u30 de kans had om je startbewijs op te halen, dan zou ik om 4u30 ten laatste moeten vertrekken en dan stond ik dus nog van 7u tot 9 daar te koekeloeren. Ik ben toch opgestaan en zag toen dat er veel regen werd voorspeld in de voormiddag en heb dan maar afgehaakt. Ik vertrek vrijdag richting Ventoux en geen zin om afgeleefd thuis te komen. Eerder twijfelde ik al omdat de rit ingekort was van 160 naar 140km omdat ze alsnog niet door Frankrijk mochten rijden. .
Achteraf gezien blijkbaar een goede keuze, los van de valpartij liep er nog vanalles mis(lees: chaos) daar heb ik van kennissen vernomen.

• Cloclo100
Shadow_Agent schreef op zondag 20 april 2025 @ 16:16:
[...]

Hoeveel GF's in België zouden er op één dag verreden worden.... ;) Ik hoop dat @Cloclo100 niet bij de gewonden hoort.

https://www.hln.be/binnen...ing-voor-de-uci~af392bb8/

Lekker Belgisch wegdek ook
"De derde box keerde terug op het moment dat ze de plaats van de valpartij bereikten. De vierde box was toen al vertrokken, waardoor die twee groepen elkaar in tegenovergestelde richting kruisten”, aldus Wim. “Dat zorgde voor frustratie alom. De organisatie wist niet van welk hout pijlen maken."

Hier zijn dus nog valpartijen gebeurd , heel domme beslissing.

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-01 20:29

Reginas

Queen of Core Stability

Mistraller schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:04:
[...]

Die data is niet toegankelijk voor deelnemers maar wordt door de organisatie gebruikt voor crowd control.
Die transponder wordt toch ook gebruikt om de namen van deelnemers om te roepen bij de finish?

• crimby
Geen AGR gisteren maar dit was toch ook erg genieten.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3yQgFBb1/IMG-8489.jpg
fotos delen online

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:28
@Cloclo100 Gelukkig ben je niet gegaan. Wat een zooi zeg. En maar 5 ambulances op 2500 mensen? Vind ik best weinig. Ik mag hopen dat ze een flinke aantal medische teams hadden.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hier gisteren ook naar het zuiden afgereisd en in verband met de agr toertocht besloten nog iets zuidelijker te gaan naar de Ardennen. Mooie route uit gezet met een min of meer eigen begin en slot gekopieerd van LBL zodat we mooi onder luik bleven (Roche aux Falcons alleen naar het begin geplaatst).

Leuk onverwacht extraatje; nog ingehaald door de LBL voor beloften waardoor we de Cote de Wanne, Stockeu en Haute Levee grotendeels autovrij hebben kunnen rijden en met publiek :+. Bovenaan de Haute Levee moesten we aan de kant en hebben we lekker even naar de koers zitten kijken.

Al met al een top dagje, en wat een weer!

https://strava.app.link/FbeixnfnJSb
Route is een aanrader, al zeg ik het zelf! ;)

• silencedead
[...]

Door de vele reacties als dit had ik ook een beetje 'angst' om mee te doen, bang voor chaos om er te komen, in te schrijven, slalommen, etc. Maar (in mijn geval) niks van dit alles.
Zoals gezegd het sfeertje, de bevoorrading maken het al goed.

Over het door fietsen, ik denk dat ik zeker bij de snellere hoorde en heb echt overal goed doorkunnen fietsen. Ik denk niet dat ik een hoger gemiddelde had gehaald als ik dezelfde route op een rustige doordeweekse dag had gehaald, met overig verkeer en opa en oma op de e-bike met hutkoffers achterop die je bel niet (willen) horen en geïrriteerd zijn als je voorbijkomt.
Er reden weinig auto's en op kruisingen werd het weinige verkeer stilgezet waardoor je vaak zonder te hoeven remmen.

Ga ik volgend jaar weer meedoen? Nee denk het niet, maar raad ik hem aan, zeker wel! Maar vertrek op tijd, zeker als je een van de snellere rijders bent.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Heel grappig om te zien hoe zoveel mensen mee doen en het anders ervaren qua drukte :+

Ik heb hem nooit gereden dus kan daar niet over zeggen maar heb de lussen wel gewoon ooit los gereden dus die ervaring kan ik wel delen.

Opa en oma met een hutkoffer die je bel niet horen kom je op door de weekse dagen in Zuid Limburg amper tegen en zeker niet zo snel op bv een Keutenberg :+

En bevoorrading snap ik als punt maar als er één gebied/route in Nederland is waar de dichtheid van restaurantjes en cafeetjes hoog is én mensen super vriendelijk zijn (ook tegen wielrenners ) is het (zuid) Limburg.
Ik ken weinig beters dan een stuk echte vlaai na xx km klimmetjes :9

Sfeer mis je wel maar rijden als het 10 graden warmer is maakt imho ook wel wat goed :)

Gabriël AM5

• verstappen33
Ik vind toertochten ook wat gezelliger dan zelf een rondje nafietsen.
De sfeer, de bevoorrading en mede fietsers die net zo hard of nog harder afzien dan jou.
De AGR was dit jaar super, weer was perfect, sfeertje was goed en nergens last gehad van drukte.

Dit keer de volledige afstand gedaan, dus voor mij is het wel prima zo, misschien over een paar jaartjes nog een keer. Volgend jaar maar een andere klassieker fietsen zoals RVV of LBL.

Even een andere vraag, ik ben nog op zoek naar een Dynaplug Racer Pro, helaas overal uitverkocht, weet iemand of heeft iemand nog een setje te koop??
Wil graag over naar tubeless, maar zonder pluggen zie ik het eigenlijk nog niet zitten.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:51:
Even een andere vraag, ik ben nog op zoek naar een Dynaplug Racer Pro, helaas overal uitverkocht, weet iemand of heeft iemand nog een setje te koop??
Wil graag over naar tubeless, maar zonder pluggen zie ik het eigenlijk nog niet zitten.
Gewoon op wat sites een "mail bij voorraad" aanvragen. Ik ben uiteindelijk geslaagd bij Van Eijck Sport.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
verstappen33 schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:51:
Wel bijzonder dat deze, om de zoveel tijd overal, in alle kleuren, uitverkocht is.

Je zou er bijna iets achter zoeken.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01 09:51
Ja je hoort altijd de dingen op forums en in de wandelgangen wat er mis gaat. En dan is het vaak niet eens uit eerste hand, maar van horen en zeggen.

Maar als je dan bedenkt dat er ruim 15.000 deelnemers meedoen aan de AGR toerversie en relatief gezien er weinig misgaat. ik denk dat je niet eens op 1% komt.

Volgens mij kan de gemiddelde tweaker hier prima bedenken dat 15.000 deelnemers op zo'n dag heel wat drukke en overbelaste wegen veroorzaakt, met name op stukken fietspad of smalle landweggetjes. Dit levert inderdaad drukte op, maar goed schijt een beer in het bos?

Ik denk dat evenementen in NL steeds meer onder druk staan, de lol is er snel vanaf. De klagende omgeving, deelnemers en bij een klein schade gevalletje krijg je als organisatie direct een aanklacht aan je broek.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:44

McMiGHtY

- burp -

Roozzz schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:19:
Over lekke banden gesproken, vandaag bij de tijdrit Almere diverse lekke banden gezien. Altijd vervelend van je wedstrijd, maar helemaal als de punaises nog in het rubber steken... Op vier plekken op het parcours bleek een sneuneus wat verloren te zijn.

Hier stak er wel een in de achterband, maar de binnenband heeft het gehouden. Dus geluk gehad. Spontaan is de tubeless discussie hier in huis weer gestart.
Da's wel heel sneu idd. Welke tijd heb je gereden? En een foto van een tt fiets is altijd goed natuurlijk

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

McMiGHtY schreef op maandag 21 april 2025 @ 12:05:
[...]

Da's wel heel sneu idd. Welke tijd heb je gereden? En een foto van een tt fiets is altijd goed natuurlijk
Mijn betere wederhelft racete. Ik was daar slechts als supporter. Tt is niet mijn ding... Maar ze reed 1:06 over 42km. Niet ontevreden voor een eerste keer :)

Volgend jaar maar eens kijken hoeveel er af kan met een aero helm, snellere banden en misschien een iets agressievere positie. De fiets stond nu in Ironman comfort/training stand.

Wel mooi fietsen op de dijk langs het water:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uXrTg6liIILUkBuVKU-ijcb8xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFhZs2Q3619jwvGVIFNC68dx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 21-04-2025 12:39 ]

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Niet normaal trouwens hoe hard sommigen rond rijden. De winnaar reed geloof ik ruim 47 in het uur _/-\o_

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Roozzz schreef op maandag 21 april 2025 @ 12:36:
[...]

Mijn betere wederhelft racete. Ik was daar slechts als supporter. Tt is niet mijn ding... Maar ze reed 1:06 over 42km. Niet ontevreden voor een eerste keer :)

Volgend jaar maar eens kijken hoeveel er af kan met een aero helm, snellere banden en misschien een iets agressievere positie. De fiets stond nu in Ironman comfort/training stand.

Wel mooi fietsen op de dijk langs het water:
[Afbeelding]
Aerooverschoenen, bidonhouders achter eraf, lange mouwen, handschoenen

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 22:38
Even een wat minder leuke "ervaring". Ongeveer 2 weken geleden opgeschept door een wagen tijdens een ritje (wagen sloeg af van de hoofdbaan en had mij niet gezien terwijl ik op het fietspad reed). Los van een gebroken sleutelbeen, klein barstje in een ruggenwervel (impactfractuur), wat schaafwonden en blauwe plekken ben ik er denk ik nog OK uitgekomen als ik zelf terugkijk naar de eerste foto. De helm (Kask Protone) ook duidelijk zijn werk gedaan. Mag 6 weken niets van sport doen terwijl ik net zeer actief was. Herstel zal dus een tijdje duren.

De fiets (S-Works Venge) heeft het helaas niet overleefd. Frame is op 8 of 9 plaatsen gebroken. Groepset en andere klein grut valt nog wel te redden om over te plaatsen naar een nieuwe fiets.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fMPgAfA.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ozIWKep.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1utbh81.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F7NHGyN.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1PSnjC6.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tjtK46Q.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door SanderH_ op 21-04-2025 14:42 ]

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:26
Zo @SanderH_, je mag dat engeltje die op je fietsendrager zat wel bedanken dat je er zo af gekomen bent.

• kwet
Ai, dat ziet eruit als een flinke klap zeg. Sterkte met het herstel!

• Torgo
  • Nu online
SanderH_ schreef op maandag 21 april 2025 @ 14:40:
Even een wat minder leuke "ervaring". Ongeveer 2 weken geleden opgeschept door een wagen tijdens een ritje (wagen sloeg af van de hoofdbaan en had mij niet gezien terwijl ik op het fietspad reed). Los van een gebroken sleutelbeen, klein barstje in een ruggenwervel (impactfractuur), wat schaafwonden en blauwe plekken ben ik er denk ik nog OK uitgekomen als ik zelf terugkijk naar de eerste foto. De helm (Kask Protone) ook duidelijk zijn werk gedaan. Mag 6 weken niets van sport doen terwijl ik net zeer actief was. Herstel zal dus een tijdje duren.

De fiets (S-Works Venge) heeft het helaas niet overleefd. Frame is op 8 of 9 plaatsen gebroken. Groepset en andere klein grut valt nog wel te redden om over te plaatsen naar een nieuwe fiets.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sterkte met je herstel! Toch triest dat zelfs met onze goede infrastructuur en vrijliggende fietspaden mensen het nog voor elkaar krijgen om iemand van hun fiets af te rijden.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Sterkte!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SanderH_ schreef op maandag 21 april 2025 @ 14:40:
Uiteraard kut, maar die fiets is een stuk makkelijker te vervangen dan je zelf te vervangen bent. Succes dus met je herstel :) .

• crimby
Sissors schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:20:
[...]

Uiteraard kut, maar die fiets is een stuk makkelijker te vervangen dan je zelf te vervangen bent. Succes dus met je herstel :) .
Zo’n S Works kost ook wel wat ribben hoor! Maar denk dat daar vast een verzekering of aansprakelijke aan te pas gaat komen.

Maare heel veel sterkte @SanderH_ ! Herstellen is ook een serieuze sport an sich, dus goed daar op focussen!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-01 16:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Als ik er op deze manier vanaf zou komen zou ik me echt geen zorgen maken over mijn fiets.

Sterkte met het herstel @SanderH_

If it aint fixed, it's broken.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:31:
[...]

Zo’n S Works kost ook wel wat ribben hoor! Maar denk dat daar vast een verzekering of aansprakelijke aan te pas gaat komen.

Maare heel veel sterkte @SanderH_ ! Herstellen is ook een serieuze sport an sich, dus goed daar op focussen!
Ja wel zonde dat het een Venge die niet meer worden gemaakt. Maar inderdaad eigen herstel is het belangrijkst! Sterkte @SanderH_ .

Als de fiets veel emotionele waarde heeft zou je nog reparatie kunnen overwegen, al zal dat ook wel wat kosten met zo veel breuken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 21-04-2025 17:21 ]

• kwet
Torgo schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:05:
[...]

Sterkte met je herstel! Toch triest dat zelfs met onze goede infrastructuur en vrijliggende fietspaden mensen het nog voor elkaar krijgen om iemand van hun fiets af te rijden.
Het is wel in België aan te politieauto te zien ;), maar zelfs dan helemaal met je eens.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
Iemand die de helmdiscussie nog wil heropenen? Sterkte met het herstel!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Frenz64 :X

@SanderH_ Tandjes dat moet een klap geweest zijn! Heel veel sterkte met je herstel man!

Gabriël AM5

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

@SanderH_ sterkte met het herstel, het is een tegenslag in wanneer het lekker gaat. Maar voor mij zijn tegenslagen altijd iets om nog harder van terug te komen.

ik zou wel proberen een volledige fiets met gelijkwaardige componenten terug te krijgen. Je zal zien dat je straks merkt dat je derailleur toch net een tik heeft gehad die je niet optisch nu ziet

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:10
In Nederland kan je gewoon de no cure no pay rechtsbijstand de zaak laten afhandelen als je zelf niet schuldig was. Nemen je al het gedoe uit handen en uiteindelijk krijg je meer vergoed dan waar je zelf om had durven vragen.
Maar weet niet hoe het in België is geregeld.
Pagina: 1 ... 635 ... 700 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).