Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 632 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:35
mhr-zip schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:31:
[...]

Wat lijkt jou er ideaal aan?
Mijn route is een aaneenschakeling van heuveltjes. Heuvel op gaat heel relaxed met een E-bike. Naar beneden zit je op een reguliere E-bike als een zeil op een boot, maar dan met omgekeerd resultaat. Bergop de ondersteuning van een E-bike en bergaf de efficiëntie van een racer lijkt me wel ideaal.

Hij wil.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:23
Alsof die 25km/u zo netjes opgevolgd wordt met ebikes.
Paar weken geleden gravelrit rond Eindhoven gereden en toen reed er ook een emtb mee, die stopte echt niet bij 25km/u, reed gewoon vrolijk mee met 40km/u.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:08
DDX schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:41:
Alsof die 25km/u zo netjes opgevolgd wordt met ebikes.
Paar weken geleden gravelrit rond Eindhoven gereden en toen reed er ook een emtb mee, die stopte echt niet bij 25km/u, reed gewoon vrolijk mee met 40km/u.
Wellicht zat daar wat .cn tolerantie op de afstelling van de snelheid?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25
Ja, is wel een puntje trouwens. Ik word op de MTB route Schaarsbergen weleens ingehaald door zo'n haas op een e-mtb en die gaat ook echt harder dan 25km/u

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-01 17:31

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Elektrische rijwielen worden dikwijls gechipt, kost niets als je besteld op ali. Zie ze ook voorbijvliegen ... zonder helm.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25
Kluus schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:24:
[...]

Dat klopt ja, ik ben ook nog wel benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen... Interesting times...
En hoe zit dat met SRAM?
Ik denk dat het in alle gevallen nogal uitmaakt waar de fabriek staat die de afmontage, verpakking etc verzorgt. En ik weet bij al die merken eigenlijk niet waar dat is. Zolang er in Amerika geen fabriekshandeling plaatsvindt is er voor ons niet zoveel aan de hand en blijft alles even duur. Zodra Amerika er wel tussen zit hebben de merken twee keuzes, vertrekken uit Amerika of de hele productie naar Amerika. Ik denk dat voor carbon fietsen die tweede keuze niet eens een optie is de komende 5-10 jaar aangezien die hele supply chain (ruw carbon, de hars/lijm, de mallen etc) ontbreekt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 16:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

klaaas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:55:
[...]

Die zijn echt koekoek. Als zulke mensen iets op een forum zouden zetten dan zou ik het echt niet serieus kunnen nemen.
Ik rijd op een stalen fiets, een op maat gemaakte Wind. En nu?

8)

• klaaas
Polariteit schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:06:
[...]

8)
Tja, dan neem ik je niet meer serieus. Je was gewaarschuwd hè!

Hij wil.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Tinusvolkel schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:04:
[...]

Zouden elektrische racefietsen ooit aanslaan? de ondersteuning werkt maar tot een snelheid waar de meeste toch niet in fietsen, dus je hebt vooral profijt bij het optrekken, maar dat doe je op een racefiets ook veel minder dan op de MTB.
Wij kijken altijd met onze Nederlandse bril naar ondersteuning en gravelbikes met vering.

Maar als je de rest van de wereld in ogenschouw neemt dan is het zo gek allemaal nog niet.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10
Frenz64 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:14:
[...]

Ja, want een knop op de shifter is veel beter dan die gigantische afstand overbruggen naar je fietscomputer. Die van mij kan ik amper bij |:(

...
Ik heb speciaal een garmin remote gekocht. Want JA, ik kan er moeilijk bij, de garmin zit tussen mijn ligstuur in. En ook op de MTB is die remote ideaal trouwens want dan kan je beide handjes aan de bar houden, is wel zo fijn als er een kuil in de weg zit.
2 handen aan het stuur houden is toch ALTIJD prettig?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Polariteit schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:06:
[...]

8)
Jij ziet zelf niet dat je vanaf nu een kruisje achter je nick hebt staan O-)

@Mistraller Ja MTB, wie rijd er nu op een MTB 8)7

Maar zonder gekheid ik denk niet dat ik Ultegra zou kiezen voer 105Di2 omwille van die knop maar dat die er opzit is best handig.

Ik moet me sowieso nog eens goed in de knoppen van Di2 verdiepen want merkte nu pas op dat het schakelen andersom is tov mechanisch (grote en kleine flipper) en voor derrie gebruik ik niet zó vaak dus wil eigenlijk kijken of ik die niet kan mappen naar bovenop en dan de 'gewone' knoppen op linkershifter kan gebruiken voor in- uitzoomen op de kaart op Wahoo, dat zou ideaal zijn :9

Gabriël AM5

• Mistraller
sapphire schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:21:
[...]

@Mistraller Ja MTB, wie rijd er nu op een MTB 8)7

Maar zonder gekheid ik denk niet dat ik Ultegra zou kiezen voer 105Di2 omwille van die knop maar dat die er opzit is best handig.

Ik moet me sowieso nog eens goed in de knoppen van Di2 verdiepen want merkte nu pas op dat het schakelen andersom is tov mechanisch (grote en kleine flipper) en voor derrie gebruik ik niet zó vaak dus wil eigenlijk kijken of ik die niet kan mappen naar bovenop en dan de 'gewone' knoppen op linkershifter kan gebruiken voor in- uitzoomen op de kaart op Wahoo, dat zou ideaal zijn :9
Ik heb 5 fietsen om uit te kiezen 8)

Ik ben zelf vooral bang dat als ik een keer met Di2 rij dat er dan binnen no-time een nieuwe fiets komt :+
Ach, het verlangen is ook mooi.

---------------

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:21:
[...]
...

Hoe bedoel je dit? Ik zie dit meer als "voor" vs "achter" en als je het zo bekijkt is het standaard hetzelfde als mechanisch. Als je tegen de "hele flipper" duwd alsin mechanisch heb je automatisch het voorste en buitenste knopje te pakken welke staat ingesteld op dezelfde functie als dit bij mecanisch zou hebben. Het achterste knopje is dan weer ongeveer gelijk gevormd en geplaatst als de kleine flipper bij mechanisch.

Maar het staat natuurlijk vrij om andere configuraties te proberen en als je front-shift-next aan zet kan je ook nog een knopje vrijspelen. Ik heb zelf wel eens nagedacht over een SRAM-style setup maar ik blijk moeiteloos te kunnen switchen tussen de twee fietsen dus laat maar zo.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kluus schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:37:
[...]

Hoe bedoel je dit? Ik zie dit meer als "voor" vs "achter" en als je het zo bekijkt is het standaard hetzelfde als mechanisch. Als je tegen de "hele flipper" duwd alsin mechanisch heb je automatisch het voorste en buitenste knopje te pakken welke staat ingesteld op dezelfde functie als dit bij mecanisch zou hebben. Het achterste knopje is dan weer ongeveer gelijk gevormd en geplaatst als de kleine flipper bij mechanisch.

Maar het staat natuurlijk vrij om andere configuraties te proberen en als je front-shift-next aan zet kan je ook nog een knopje vrijspelen. Ik heb zelf wel eens nagedacht over een SRAM-style setup maar ik blijk moeiteloos te kunnen switchen tussen de twee fietsen dus laat maar zo.
Bij mijn oude Ultegra 6700 groep was rechts de grote flipper een groter kransje achter en de kleine flipper rechts een kleiner kransje achter. Logisch want groter kransje is kabel spannen dus meer kracht en dus grotere hefboom.
Bij mijn Ultegra Di2 is het andersom, groteflipper-knop rechts is kleiner kransje en kleine flipper-knop rechts is groter kransje :p Moet ik nog eens aanpassen
Front-shift-next inderdaad en die dan eventueel bovenop mappen en de linker knoppen om te zoomen op de Wahoo kaart.

Gabriël AM5

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 11:47
Mistraller schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:12:
[...]

Ik heb speciaal een garmin remote gekocht. Want JA, ik kan er moeilijk bij, de garmin zit tussen mijn ligstuur in. En ook op de MTB is die remote ideaal trouwens want dan kan je beide handjes aan de bar houden, is wel zo fijn als er een kuil in de weg zit.
2 handen aan het stuur houden is toch ALTIJD prettig?
Da's dus een valide reden.

2 handen aan het stuur is altijd beter idd, maar de ogen op de weg ook. Ik merkte dat ik met name in het begin veel te veel zat te kijken op m'n fietscomputer, helemaal toen de powermeter erop kwam. Zeker niet veilig

• Kluus

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:43:
[...]

Bij mijn oude Ultegra 6700 groep was rechts de grote flipper een groter kransje achter en de kleine flipper rechts een kleiner kransje achter. Logisch want groter kransje is kabel spannen dus meer kracht en dus grotere hefboom.
Bij mijn Ultegra Di2 is het andersom, groteflipper-knop rechts is kleiner kransje en kleine flipper-knop rechts is groter kransje :p Moet ik nog eens aanpassen
Front-shift-next inderdaad en die dan eventueel bovenop mappen en de linker knoppen om te zoomen op de Wahoo kaart.
Ik snap het nog niet helemaal geloof ik :P. Het klopt dat bij mechanisch de "grote flipper", of gewoon de gehele remgreep een kransje groter was maar zoals di2 standaard is ingesteld is:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoGApsN1bjHUI3gz3jV2T0PBG8Qipsj9vW8lZmtoJPMdKm_q0TI7BPXGwMFDY5nKF29ZA&usqp=CAU

Linkerknopje = Kransje kleiner
Rechterknopje = Kransje groter

Voor mijn gevoel komt dit het meest overeen met hoe mechanisch is want het rechter knopje lijkt meer op het induwen van de hele remgreep. Als je dat andersom gaat instellen lijkt het me erg verwarrend (vanuit het oogpunt van mechanisch schakelen in Shimano style). Daarbij is meer gedacht vanuit de plaatsing van de knopjes.

Welke van de twee nou echt groter is kwa oppervlakte vind ik sowieso lastig met zekerheid te stellen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 09-04-2025 11:01 ]

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 17:56

joker1977

Tweakert

tiswat schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:31:
[...]

Behalve dat de fiets ook nog eens een stuk zwaarder is, dus of het echt nut heeft?
Zo'n motor+batterij combo heeft een betere W/kg verhouding dan Pogacar. Dus dat heeft écht nut.

De redenering is vrij simpel: Als het totaal gewicht van het systeem je W/kg verhoogt voor de tijdsduur dat je wilt fietsen dan heeft het nut.

Een beetje goede motor (250W) en batterij (500 Wh) weegt bijvoorbeeld 10kg. Dat is 25 W/kg voor 2 uur.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
MrAngry schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:20:
[...]

Ben benieuwd of Specialized en Trek nog bestaan over een paar jaar, al die frames komen uit China.
Maar niet alle frames gaan eerst naar de VS voordat ze naar Rest of World gaan. Alle grote fabrikanten hebben hubs in de belangrijkste markten waar de fietsen geassembleerd worden en een kleurtje krijgen (als dat al niet gebeurt in Azië. Tariff-technisch gaat er voor hen weinig veranderen voor alle fietsen die buiten Amerika verkocht worden.

Dus hoe groot de pijn is voor fabrikanten hangt er vanaf hoe groot hun markt in de US is.

Voor ons worden het overigens wel mooie tijden qua (Chinese) spullen. Die fabrieken in China werken enkele maanden vooruit met productie en kunnen niet opeens de productie afschalen vandaag. De vraag uit de VS daalt natuurlijk hard, dus ze moeten ergens heen met al hun spullen.

Het zou behoorlijk goed kunnen lonen om over 1-2 maanden eens te gaan kijken naar koopjes van verschillende merken en (Chinese) producten in Europa. (al is Brussel hard bezig om een al te grote dumping van producten op de Europese markt te voorkomen).

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:00:
[...]

Maar niet alle frames gaan eerst naar de VS voordat ze naar Rest of World gaan. Alle grote fabrikanten hebben hubs in de belangrijkste markten waar de fietsen geassembleerd worden en een kleurtje krijgen (als dat al niet gebeurt in Azië. Tariff-technisch gaat er voor hen weinig veranderen voor alle fietsen die buiten Amerika verkocht worden.

Dus hoe groot de pijn is voor fabrikanten hangt er vanaf hoe groot hun markt in de US is.

Voor ons worden het overigens wel mooie tijden qua (Chinese) spullen. Die fabrieken in China werken enkele maanden vooruit met productie en kunnen niet opeens de productie afschalen vandaag. De vraag uit de VS daalt natuurlijk hard, dus ze moeten ergens heen met al hun spullen.

Het zou behoorlijk goed kunnen lonen om over 1-2 maanden eens te gaan kijken naar koopjes van verschillende merken en (Chinese) producten in Europa. (al is Brussel hard bezig om een al te grote dumping van producten op de Europese markt te voorkomen).
Ik denk dat dat ook is wat @MrAngry bedoeld. Overleven zullen ze wel denk ik omdat de EU markt relatief zo groot is maar het is natuurlijk wel een vreemde situatie voor deze US based bedrijven die ineens hun lokale afzetmarkt verkloot zien worden door hun eigen regering, het wordt interessant om te zien wat die gaan doen.

Dit geld ook niet alleen voor de fiets(frame)merken maar ook elektronica (en dus on-topic Garmin, Wahoo, SRAM...).

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kluus schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:59:
[...]

Ik snap het nog niet helemaal geloof ik :P. Het klopt dat bij mechanisch de "grote flipper", of gewoon de gehele remgreep een kransje groter was maar zoals di2 standaard is ingesteld is:

[Afbeelding]

Linkerknopje = Kransje kleiner
Rechterknopje = Kransje groter

Voor mijn gevoel komt dit het meest overeen met hoe mechanisch is want het rechter knopje lijkt meer op het induwen van de hele remgreep. Als je dat andersom gaat instellen lijkt het me erg verwarrend (vanuit het oogpunt van mechanisch schakelen in Shimano style). Daarbij is meer gedacht vanuit de plaatsing van de knopjes.

Welke van de twee nou echt groter is kwa oppervlakte vind ik sowieso lastig met zekerheid te stellen ;)
Je hebt gelijk, ik haalde ze door elkaar bij mechanisch en dacht dat de kleine aan de binnenzijde zat maar die zit aan de buitenzijde en de grote hendel aan de remgreep.

@Requiem19 Magene Varia-concurrent :9

Maar welke producten qua fietsen zouden dat zijn dan?

Gabriël AM5

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Kluus schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat dat ook is wat @MrAngry bedoeld. Overleven zullen ze wel denk ik omdat de EU markt relatief zo groot is maar het is natuurlijk wel een vreemde situatie voor deze US based bedrijven die ineens hun lokale afzetmarkt verkloot zien worden door hun eigen regering, het wordt interessant om te zien wat die gaan doen.

Dit geld ook niet alleen voor de fiets(frame)merken maar ook elektronica (en dus on-topic Garmin, Wahoo, SRAM...).
Het 'mooie' is dat dit voor bijna iedereen geldt in de VS, omdat enorm veel sectoren toeleveranciers hebben in China (als Apple een iPhone vandaag invoert in de VS is dat 104% duurder dan 2 weken geleden).

Er zit wel een klein addertje onder het gras waarom het ook ons in Europa kan gaan raken. Als de impact groot is in de VS zal er bezuinigd moeten worden en die pijn verdelen multinationals over de gehele wereld doorgaans.

@sapphire alles wat uit China en andere landen komt die hoge tarieven zijn opgelegd. Garmin maakt volgens mij ook redelijk wat in China bijvoorbeeld. Het gaat dus niet per se om Chinese merken, maar het gaat erom waar het product gefabriceerd wordt (of om preciezer te zijn wat de COO (country of origin) is van het product.

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:27
[...]

Zouden elektrische racefietsen ooit aanslaan? de ondersteuning werkt maar tot een snelheid waar de meeste toch niet in fietsen, dus je hebt vooral profijt bij het optrekken, maar dat doe je op een racefiets ook veel minder dan op de MTB.
Absoluut. Ex collega had een elektrische Ridley gekocht omdat hij zich anders nooit mee zag fietsen met de andere collega's. Heeft daar 2-2.5 jaar enorm veel plezier van gehad en rijdt ondertussen op een gewone non-elektrische koersfiets. Zegt zelf dat zonder die elektrische hij nooit zou begonnen zijn met fietsen.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01 01:44
Ik zie dat jij een quarq/ rotor combi trapas based power eter hebt icm Shimano. Lijkt mij ook altijd nog eens een mooie upgrade, maar is dat het ook of kan ik gewoon beter een dual side 4iiii crankarm meter halen? Wat zijn jouw ervaringen en is het een boel gedoe met passen/afstellen met o.a. preload op lagers?? Dat hollowtech systeem is simpel, pressfit/ bsa draai ik m’n hand niet voor om :)

[ Voor 10% gewijzigd door HBSVDK op 09-04-2025 20:39 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
[...]

Als we op vakantie zijn in bergachtige regio's huurt mijn vriendin een electrische racefiets en ik een normale racefiets, daarmee kun je makkelijk een paar w/kg erbij smokkelen waardoor haar conditie vergelijkbaar (of nog veel beter ;) ) is dan de mijne en het fietst/ziet eruit als een normale racefiets. Dat werkt best goed en dan is het ook leuk om samen te fietsen gezien je bergop ongeveer hetzelfde tempo kunt fietsen. Ten noorden van Limburg zie ik de meerwaarde niet zo goed, want op haar -niet ondersteunde- renfiets doet ze meestal ook bijna 30km/u gemiddeld.

• Frenz64
HBSVDK schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:39:
[...]

Ik zie dat jij een quarq/ rotor combi trapas based power eter hebt icm Shimano. ........
Ah, vandaar dat hij nooit kopwerk doet

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 17:56

joker1977

Tweakert

[...]

Ik zie dat jij een quarq/ rotor combi trapas based power eter hebt icm Shimano. Lijkt mij ook altijd nog eens een mooie upgrade, maar is dat het ook of kan ik gewoon beter een dual side 4iiii crankarm meter halen? Wat zijn jouw ervaringen en is het een boel gedoe met passen/afstellen met o.a. preload op lagers?? Dat hollowtech systeem is simpel, pressfit/ bsa draai ik m’n hand niet voor om :)
Ik heb een Rotor crankstel met powermeter welke is uitgerust met een 24 mm. as - dat kan dus dienen als drop-in replacement voor Shimano. Die pre-load ring is plug and play en werkt in essentie niet anders dan die plastic preload van een Shimano crank-stel. Ik heb wel problemen gehad dat dat crankstel zichzelf los werkte, heb dat uiteindelijk maar opgelost met een drupje Loc-tite en wat meer aandraai-moment.

Op mijn andere fiets met SRAM zit een soortgelijk preload-systeem met een dub trap-as. Daar heb ik wat meer slijtage op de BB-lagers, maar ik vermoed dat dat meer komt door het gebruik (en in welk weer-type) dan anything else.

• mhr-zip
crimby schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:27:
Ik heb een hidemybell raceday fi en wil daar graag een lamp adapter voor kopen.
Kan ik dan het beste https://www.closethegap.c...mybell-uni-light-adapter/ kopen of de gopro adapter?
En wat zou een prima lamp hier voor zijn voor schemering / vroege avond?
- Hoelang zijn je ritten?
- Wat voor gebied rij je?
- Wat is de toestand van het wegdek
- Is er veel strooi licht?
- Rij je altijd bekende rondjes?
- Rij je vlam hard al dan niet met groepje, of wat solo duurwerk?
- Hoe goed (jong) zijn je ogen.
- Hoe betrouwbaar moet lampje zijn? Liever dat een lampje uitvalt tijdens een groepsritje dan tijdens een solo ultra (en ik zeg niet dat alie lampjes slecht zijn. Maar als het super belangrijk is, zou ik hier niet op bezuinigen).

400 lumen heb ik persoonlijk wel nodig (en dan doe ik bekende rondjes over asfalt, wel wat strooilicht).
Mijn 800 lumen lamp kan ik op 400 lumen zetten, en heeft dan globaal 2x de accuduur van wanneer ik hem op 800 lumen zet.

Dus in mijn ogen koop je niet zo snel een 1500 lumen lamp voor de 1500 lumen, maar meer voor de grotere accuduur.

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 10-04-2025 10:29 ]

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-01 15:54
Kleine aanvulling op een lamp op je Hidemybell, denk ook aan het gewicht..
Ikzelf heb een Ravemen FR300 (300 Lumen) onder een Garmin 1050 zitten en de mount heeft het zwaar als je over bijvoorbeeld klinkers of zelfs een stukje kasseien moet fietsen..
Ik heb vaak het idee dat alles afbreekt als ik over die wegen stuiter.

Hoe mooi het allemaal is om het te integreren op je mount, kijk wel even goed naar de bevestiging en het gewicht..

De hidemybell van mij zat maar met 1 schroefje vast op mijn aerostuur.
Ik heb het onlangs vervangen voor een K-Edge mount die op de bouten van de stem gemonteerd zit, ik heb dus geen bel meer, maar die zit wel in de garmin :), maar die is een stuk steviger en kan het gewicht beter aan met de Garmin + Ravemen.

De Ravemen is trouwens niet om de weg te verlichten, maar puur om gezien te worden.. Ideaal voor thuiskomen in de schemer of over verlichte wegen, of voor extra zichtbaarheid overdag,

[ Voor 11% gewijzigd door verstappen33 op 10-04-2025 10:08 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• guapper
@crimby
Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn TOWILD BR800 (besteld bij ome Ali); 800 lumen en verwisselbare 18650 batterij.

Meteen een paar extra en kwalitatief betere batterijen besteld bij medetweaker NKON, met een bewaarbox om ze op te slaan / mee te nemen in de rugzak.
De lamp zelf gebruik ik ook om de batterijen op te laden.

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 10-04-2025 10:11 ]

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:55
verstappen33 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:04:
Kleine aanvulling op een lamp op je Hidemybell, denk ook aan het gewicht..
Ikzelf heb een Ravemen FR300 (300 Lumen) onder een Garmin 1050 zitten en de mount heeft het zwaar als je over bijvoorbeeld klinkers of zelfs een stukje kasseien moet fietsen..
Ik heb vaak het idee dat alles afbreekt als ik over die wegen stuiter.

Hoe mooi het allemaal is om het te integreren op je mount, kijk wel even goed naar de bevestiging en het gewicht..

De hidemybell van mij zat maar met 1 schroefje vast op mijn aerostuur.
Ik heb het onlangs vervangen voor een K-Edge mount die op de bouten van de stem gemonteerd zit, ik heb dus geen bel meer, maar die zit wel in de garmin :), maar die is een stuk steviger en kan het gewicht beter aan met de Garmin + Ravemen.

De Ravemen is trouwens niet om de weg te verlichten, maar puur om gezien te worden.. Ideaal voor thuiskomen in de schemer of over verlichte wegen, of voor extra zichtbaarheid overdag,
Dat van die bel op die Garmin is hopelijk maar een grapje?😅 Werkelijk niemand hoort dit en al zeker niet de trosjes bejaarden die weer losgelaten worden nu. Ze zijn er weer dames en heren, en ze horen dit jaar nóg slechter !

• mhr-zip
Cloclo100 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:19:
[...]

Werkelijk niemand hoort dit en al zeker niet de trosjes bejaarden die weer losgelaten worden nu.
Is dit uit eigen ervaring?

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 17:21
mhr-zip schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:30:
[...]

Binnenkort een upgrade denk ik: ringleiding erop en de gehoorapparaten slaan ook op tilt :X

• Mistraller
En dan heb je soms ook nog de keuze uit spotlight of spreadlight. De meesten zijn spread omdat je dan de bermen etc meepakt, maar een spot kan soms handig zijn, dat werkt meer als een verstraler/cq zaklamp.

---------------

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Maatje van mij heeft ook een 1050 en ik vind het maar een vaag geluid. Ik moest in het begin al een paar keer denken van “wat hoor ik?” laat staan bejaarden.

Meestal reageren die dan ook pas op het moment dat de rest met hun normale/hidemybell bellen begint te ringelen.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-01 15:54
Mijn ervaring met de Garmin bel is wel positief.. Hij is luider dan mijn hidemybell vind ik..
En zoals gewoonlijk moet je altijd 2-3x bellen, maarja dat zijn we wel gewend..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
My bad, maar ik heb inmiddels een ravemen fr300. Lijkt prima voor wat ik doe. Echt in het donker op onbekende paden zal ik niet zo snel doen. Het is meer om gezien te worden in de schemering.

• mhr-zip
verstappen33 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:23:
Mijn ervaring met de Garmin bel is wel positief.. Hij is luider dan mijn hidemybell vind ik..
Ik benader ze gewoon altijd als aangeschoten wild.
crimby schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:28:
My bad, maar ik heb inmiddels een ravemen fr300. Lijkt prima voor wat ik doe. Echt in het donker op onbekende paden zal ik niet zo snel doen. Het is meer om gezien te worden in de schemering.
Ik zie nu pas dat het een oude post was, geen idee waarom ik die voorgeschoteld kreeg.

• Cloclo100
[...]

Heluhmoal uit eigen ervaring. Daarnaast heb ik een decibelmeterapp op mijn telefoon geïnstalleerd en ook objectief gezien veel minder dan mijn hidemybell.

• Cloclo100
verstappen33 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:23:
Als je gewoon al eens kon kiezen voor één luide ping die ook uitfaseert zoals een echte bel, dan kwam het al dichter in de buurt. Dit klinkt heel onnatuurlijk en de meesten kijken gewoon niet op.

• guapper
Cloclo100 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:55:
[...]

Als je gewoon al eens kon kiezen voor één luide ping die ook uitfaseert zoals een echte bel, dan kwam het al dichter in de buurt. Dit klinkt heel onnatuurlijk en de meesten kijken gewoon niet op.
Als mensen moeten gaan nadenken wat ze horen, werkt het per definitie niet.
Iedereen die een fietsbel hoort herkent het geluid, en snapt de bedoeling. Ieder ander geluid zaait in eerste instantie verwarring. Dan moet er worden omgekeken wat er loos is, en dat verhoogt de veiligheid ook niet.

Lang verhaal kort, en wat jij ook al zegt: gebruik op het fietspad gewoon een fietsbel.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

guapper schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:20:
[...]

Als mensen moeten gaan nadenken wat ze horen, werkt het per definitie niet.
Iedereen die een fietsbel hoort herkent het geluid, en snapt de bedoeling. Ieder ander geluid zaait in eerste instantie verwarring. Dan moet er worden omgekeken wat er loos is, en dat verhoogt de veiligheid ook niet.

Lang verhaal kort, en wat jij ook al zegt: gebruik op het fietspad gewoon een fietsbel.
Precies dit. Het gros van de mensen zal ongetwijfeld normaal reageren op een 'gewone' fietsbel en opzij gaan. Buiten de mensen om die zo'n garmin met ingebouwd bel/toeter-geluid hebben, weet niemand wat dat geluid precies is en valt het onder de categorie 'overbodige ruis'. Hooguit dat ze verbaasd rond gaan kijken om te kijken of ze de bron van dat gekke geluid kunnen vinden... met als resultaat dat ze alleen maar langzaam rijden en gaan slingeren.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:14

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Polariteit schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:36:
[...]
Hooguit dat ze verbaasd rond gaan kijken om te kijken of ze de bron van dat gekke geluid kunnen vinden... met als resultaat dat ze alleen maar langzaam rijden en gaan slingeren.
Dat doen ze met een gewone bel toch ook? 8)7 :?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben ik de enige die geen idee hebt hoe of wat, een Garmin bel? :+

Duckduck word ik ook niet veel wijzer van.

Steekproef gewijs ondervonden dat er weinig bellen harder zijn dan mijn Duitse degelijke bel
Niet dat de helft van alle bejaarde daarop reageert want vaak word ik gewoon stoïcijns genegeerd :+

@blitzkrieg Dat dus, of negeren of verbaasd slingeren en rondkijken. Dus je fietst breeduit op een fietspad, hoort een bel en dan ga je verbaasd achterom kijken.....ik vraag me dan altijd af wat ze verwachten? Een roze olifant op skeelers ofzo want logisch gezien is de kans dat het een fiets is gewoon zeer aannemelijk |:(

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 10-04-2025 13:42 ]

Gabriël AM5

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01 01:44
sapphire schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:39:

Steekproef gewijs ondervonden dat er weinig bellen harder zijn dan mijn Duitse degelijke bel
Niet dat de helft van alle bejaarde daarop reageert want vaak word ik gewoon stoïcijns genegeerd :+
Ik denk dat het de ingebouwde bel van de edge 1050 betreft, waar over gesproken wordt

• guapper
sapphire schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:39:

@blitzkrieg Dat dus, of negeren of verbaasd slingeren en rondkijken. Dus je fietst breeduit op een fietspad, hoort een bel en dan ga je verbaasd achterom.....ik vraag me dan altijd af wat ze verwachten? Een roze olifant op skeelers ofzo want logisch gezien is de kans dat het een fiets is gewoon zeer aannemelijk |:(
Jouw bel is naar achter gericht, fijne waarschuwing voor de rijders achter je, maar niet voor de bejaarde die voor je rijd.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

blitzkrieg schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:39:
[...]

Dat doen ze met een gewone bel toch ook? 8)7 :?
Merendeel van de fietsers die ik inhaal nadat ik 1x gebeld heb gaat gelijk opzij :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

guapper schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:43:
[...]

Jouw bel is naar achter gericht, fijne waarschuwing voor de rijders achter je, maar niet voor de bejaarde die voor je rijd.
Laatste keer in een groep kreeg ik commentaar van fietsers 4 fietslengtes voor me een " WTF dat voor bel was" dus verwacht dat het wel duidelijk is hoor :+

@HBSVDK Thanx!

de 1050 hielp het me vinden:

YouTube: Garmin Edge 1050 bell sound

Gabriël AM5

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01 09:22
Leuk een topic over bellen. Wil niet vloeken maar ik zweer bij mijn mechanische bel in m'n stuur.

https://www.never2far.com...-bar-end-bell-road-gravel

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 17:35
mr.DJ95 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:29:
Leuk een topic over bellen. Wil niet vloeken maar ik zweer bij mijn mechanische bel in m'n stuur.

Ik vind de HideMyBell (zo heet het niet meer toch?) wel dikke prima. Mensen horen het goed, zit voor mijn zicht op een 'verstopte' plaats.

• mhr-zip

Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe bel.

Om heel eerlijk te zijn, is die voor mijn gravelbike

Mijn anders keuzes zouden zijn:

https://www.amazon.nl/ROC...iek-Vintage/dp/B06XK461M8 (ook rechtstreek via ali te verkrijgen).
Bovenstaande is een kopie van: https://www.spurcycle.com/collections/shop (ook in NL te verkrijgen als je google aanslingerd)

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 10-04-2025 16:01 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:43:
[...]

[YouTube: swisstrailbell - trailbell the original since 2013]

https://www.amazon.nl/ROC...iek-Vintage/dp/B06XK461M8 (ook rechtstreek via ali te verkrijgen).
Bovenstaande is een kopie van: https://www.spurcycle.com/collections/shop (ook in NL te verkrijgen als je google aanslingerd)
Altijd al geweten dat je een koe stier was }:O

Gabriël AM5

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22
mhr-zip schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:43:
[...]

[YouTube: swisstrailbell - trailbell the original since 2013]

Als ik hem zo zie vind ik het mooi en leuk. Denk dat je er in de praktijk geen vrienden mee maakt en vooral een reactie krijgt als "oh, daar heb je weer zo'n ongeduldige wielrenner" of zo. :+

• mhr-zip
Giel schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:45:
[...]

Als ik hem zo zie vind ik het mooi en leuk. Denk dat je er in de praktijk geen vrienden mee maakt en vooral een reactie krijgt als "oh, daar heb je weer zo'n ongeduldige wielrenner" of zo. :+
Ik heb hem echt pas net. Maar het is juist een vriendelijk belletje voor tijdens het gravelen.

Vaak is het probleem dat mensen schrikken, schrikken ze niet is 80% al vast gewonnen.

Degene die het mij aanprees heeft er goede ervaring mee.

En bij bovenstaande ga ik er vanuit dat je normaal recreatief fietst. Maar de personen die het op de weg al "voor ons" verziekt hebben, die doen dit ook weer bij bij het gravelen (dan ligt het niet aan zijn bel, maar aan die persoon zelf). Als je met 35 km/u op iemand aan komt fietsen dan schrikt iedereen. En er is inderdaad geen snelheidslimiet voor fietsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmoxCReiri1SSRKhP434Eg9L9r8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v0hvbRK4hwcaIvuykoxhpREy.jpg?f=user_large

• tiswat
mhr-zip schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:00:
[...]

Ik heb hem echt pas net. Maar het is juist een vriendelijk belletje voor tijdens het gravelen.

Vaak is het probleem dat mensen schrikken, schrikken ze niet is 80% al vast gewonnen.

Degene die het mij aanprees heeft er goede ervaring mee.

En bij bovenstaande ga ik er vanuit dat je normaal recreatief fietst. Maar de personen die het op de weg al "voor ons" verziekt hebben, die doen dit ook weer bij bij het gravelen (dan ligt het niet aan zijn bel, maar aan die persoon zelf). Als je met 35 km/u op iemand aan komt fietsen dan schrikt iedereen. En er is inderdaad geen snelheidslimiet voor fietsen:

[Afbeelding]
Op tijd bellen lijkt mij? Tenminste dat doe ik en wanneer er een kind of hond bij is, ga ik langzamer er voorbij. Maar als ze ruimte maken, dan toch op volle snelheid.

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:56
Is een hidemybell écht 50euro? 😬

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:39
Even klankborden: is het gek om hier voor een garantieclaim in te dienen? Frame is.4 jaar oud..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6xfbONoG3E-ydbBov5EL_OWA1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rro8F3LL82fwWjrfEw5utcQi.jpg?f=fotoalbum_large

• mhr-zip
wibblemoo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:55:
Even klankborden: is het gek om hier voor een garantieclaim in te dienen? Frame is.4 jaar oud..

[Afbeelding]
Welk merk is het?

• bwernsen
Waarvoor wil je garantie claimen? Dat je kabel 4 jaar lang geschuurd heeft tegen het frame? Of dat de coating een klein scheurtje heeft?

Ik geef je weinig kans..

• tiswat
Standert denk ik.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:39
Yes Standert
bwernsen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:03:
Waarvoor wil je garantie claimen? Dat je kabel 4 jaar lang geschuurd heeft tegen het frame? Of dat de coating een klein scheurtje heeft?

Ik geef je weinig kans..
Het beschermende rubbertje zat er keurig op maar kwam vandaag los, tezamen met de verf waarschijnlijk. De lak is helemaal rondom losgekomen, iets meer dan een klein scheurtje.

[ Voor 8% gewijzigd door wibblemoo op 10-04-2025 20:16 ]

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
wibblemoo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:15:
Yes Standert

[...]

Het beschermende rubbertje zat er keurig op maar kwam vandaag los, tezamen met de verf waarschijnlijk. De lak is helemaal rondom losgekomen, iets meer dan een klein scheurtje.
Denk dat je meer “schade” hebt als andere beschermende rubbertjes los komen })
bwernsen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:32:
Is een hidemybell écht 50euro? 😬
Volgens mij wel zoiets betaald voor m’ blendr versie + €15 voor een karoo adapter. 8)7
Hoe was het ook alweer “ buy ones cry ones”

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• mhr-zip
[...]

Ik heb het nu 4 jaar, toen gelijk Ultegra crank er uit (als nieuw, goede prijs voor gehad in corona tijd) en deze er in.
Destijds had ik een hele mooie aanbieding om PM + crank te kopen (thx nog @Ypuh).
Ik moest ook kortere cranks, dus dat maakte de keuze nog makkelijker (dat Pogi nu pas is overgestapt......)

Dus het is helemaal prima. Voordeel van dit systeem is dat stel ik zou nog andere lengte crank arm willen. Ik dat kan aanpassen zonder dat het ten koste gaat van mijn PM.

Voordeel van 4iii is volgens mij dat ze echt los onafhankelijk van elkaar kunnen meten, dat gaat minder goed met deze/een spider.

Ik heb normaal gesproken ook afwijkende kettingbladen qua type en tand aantal (op de foto is wel gewoon 50-34). Deze passen ook gewoon op Shimano, maar vind het mooier op deze crank.

Dus er is niks slechts aan. Destijds goede aanbieding kunnen scoren. Vond/vind het mooi, maar zou op volgende fiets waarschijnlijk wat anders nemen.
Na deze fiets heb ik nog een gravelbike gekocht. Daar zit gewoon enkelzijdige 4iii op, zie het voordeel voor mij (en voor 95% van het forum) ook niet zo voor dubbelzijdig meten.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01 14:14
Bij de beversport verkopen ze dat soort belletjes om beren te verjagen.

• tiswat
wibblemoo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:15:
Yes Standert

[...]

Nieuw rubbertje vragen aan ze? Kan je vast wel lijmen.

• mhr-zip
Tom-Z schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:01:
[...]

Ja het idee is hetzelfde, alleen klinken ze anders.

• Cloclo100
mhr-zip schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:25:
[...]

Ja het idee is hetzelfde, alleen klinken ze anders.
Je hebt die bel dus echt? 😀 Ik dacht echt dat je hier iedereen aan het belazeren was haha

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Cloclo100 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:53:
[...]

Je hebt die bel dus echt? 😀 Ik dacht echt dat je hier iedereen aan het belazeren was haha
Hij moet toch alles testen zodat hij ons kan behoeden voor miskopen ;)

Hier weer een leuke meevaller (of tegenvaller) vaders gaat mee naar Limburgs mooiste, met de e-bike dat wel. Misschien doet hij de familietocht of gaat zelf een route maken maar overnachten wordt vd Valk Heerlen en ik krijg de overnachting kado.
Wel makkelijk op struikel afstand als ik het zo zie :p

Gabriël AM5

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 12:44

Heb deze ook en tot nu toe de best hoorbare bel m.i. lekker luid en helder.
Fietste laatst met iemand met een hide my bell maar vond het maar een laf geluidje en heel aantal mensen hoorden het niet.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-01 15:51
Tom-Z schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:01:
[...]

Volledig off topic weetje: Deze worden ook wel "dinner bells" genoemd omdat het geluid zo kunstmatig is dat beren het niet herkennen als menselijk en dus juist er op af zouden kunnen komen. Beter gewoon praten, zingen of podcast opzetten om de beren te laten weten dat je er bent. ;)

Flickr - Strava

• Frenz64
Dus uhh, @mhr-zip kan dan vooruitkijken op nogal wat beren op de weg?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-01 16:13

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:52:
[...]

Doe mij maar een BX sport
Heb je zo'n leuke zus dan?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• bwernsen
Ik heb deze bel… 🛎️
https://a.aliexpress.com/_mPhDDDZ

Luid én duidelijk voor 3e50.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
rinslll schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:17:
[...]

Heb deze ook en tot nu toe de best hoorbare bel m.i. lekker luid en helder.
Fietste laatst met iemand met een hide my bell maar vond het maar een laf geluidje en heel aantal mensen hoorden het niet.
Ik gebruik nu nog de bel die ik bij m'n fiets heb gekregen. Deze geeft een heel mooi zuivere, maar een wat hoge ping, die niet wordt gehoord door de oudere medemens.
Ik heb nu al een aantal keer een kletspraatje gemaakt met wielrenners van 50+ die niet aan de kant gingen, zij wisten me te vertellen echt niets gehoord te hebben.

Dus gisteren heb ik deze bel ook besteld, hopen dat deze harder maar ook op wat lagere frequentie geluid maakt.
Ik ben benieuwd! In ieder geval wordt m'n fiets er iets meer aero van :*)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:36
bwernsen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:19:
Ik heb deze bel… 🛎️
https://a.aliexpress.com/_mPhDDDZ

Luid én duidelijk voor 3e50.
Inmiddels alweer 4,70 en dan ook nog verzendkosten! Dan liever geen bel :+

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb geen bel nodig maar voor mij staat ie op 0,90...
Jullie zijn zeker niet zo'n goede vriendjes van ome Ali? ;)

Nvm, na inloggen voor mij zelfs 4,99. -O-

[ Voor 54% gewijzigd door Kluus op 11-04-2025 11:06 ]

• bwernsen
Damn those Chinese!

• guapper
Damn those tarifs!

• mhr-zip
offtopic:
Dat zijn weer hele andere tarieven dan Trump hanteert
.

En door!
Het is vrijdag mensen.
Iemand een Canyon op het oog? Wat te klagen over tubeless?

Waar is die goede oude tijd dat we het gewoon over velg vs schijfremmen konden hebben.

• Tinusvolkel
  • Nu online
mhr-zip schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:29:
[...]

offtopic:
.

En door!
Het is vrijdag mensen.

Waar is die goede oude tijd dat we het gewoon over velg vs schijfremmen konden hebben.
Heb net schoenen besteld en ben hiervoor niet bij bikeshoe4u geweest, mag dat? >:)

• klaaas
Tinusvolkel schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:34:
[...]

Heb net schoenen besteld en ben hiervoor niet bij bikeshoe4u geweest, mag dan? >:)
Dat mag. Maar niet hier komen klagen later! >:)

Hij wil.

• Tinusvolkel
  • Nu online
klaaas schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:53:
[...]

Dat mag. Maar niet hoor komen klagen later! >:)
Haha weet ik, had al een hele vragenlijst bedacht van: Moet ik voor carbon gaan, hoeveel boa's, doet aero nog iets? zijn andere winkels buiten bikeshoe4you ook geschikt? @Kluus z'n favo winkel zit hier in de buurt, maar verkopen vooral veel Specialized schoenen, maar mag je die dragen op niet Specialized fietsen? ik durf bijvoorbeeld met een jumbo tas ook niet de ah in :P

Maar wist toch al dat ik alle adviezen ging negeren en voor een goede internet deal zou gaan dus heb jullie deze vragen maar bespaard. Hopelijk krijg ik hier geen spijt van maar fiets nu ook pijnloos op XLC Road schoenen die ik destijds bij m'n eerste fiets heb gekocht. wil nu vooral een mooiere schoen :)

Tis trouwens de Lake CX219X Wide geworden.

• klaaas
Tinusvolkel schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:03:
[...]

Haha weet ik, had al een hele vragenlijst bedacht van: Moet ik voor carbon gaan, hoeveel boa's, doet aero nog iets? zijn andere winkels buiten bikeshoe4you ook geschikt? @Kluus z'n favo winkel zit hier in de buurt, maar verkopen vooral veel Specialized schoenen, maar mag je die dragen op niet Specialized fietsen? ik durf bijvoorbeeld met een jumbo tas ook niet de ah in :P

Maar wist toch al dat ik alle adviezen ging negeren en voor een goede internet deal zou gaan dus heb jullie deze vragen maar bespaard. Hopelijk krijg ik hier geen spijt van maar fiets nu ook pijnloos op XLC Road schoenen die ik destijds bij m'n eerste fiets heb gekocht. wil nu vooral een mooiere schoen :)

Dat schijnt een hele goede schoen te zijn voor mensen met smalle voeten, dus dat komt vast goed.

Hij wil.

• tiswat
mhr-zip schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:29:
[...]

offtopic:
.

En door!
Het is vrijdag mensen.

Ja hoor, ik heb velgremmen en ga niet meer terug! 8) In de winter zit ik toch binnen op de fiets en buiten ga ik toch niet fietsen als het hard heeft geregend óf als het regent. :+

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb voor mijn vrouw haar fiets met Rotor crank een spider met 46/30 gekocht ipv. de 53/39 die op de fiets zat. Nu moet de voorderailleur eigenlijk nog lager dan momenteel kan op de braze-on bracket. Ik ben aan het kijken naar een verloop/adapter, is daar ook wat voor?

• mhr-zip
blitzkrieg schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:22:
Ik heb voor mijn vrouw haar fiets met Rotor crank een spider met 46/30 gekocht ipv. de 53/39 die op de fiets zat. Nu moet de voorderailleur eigenlijk nog lager dan momenteel kan op de braze-on bracket. Ik ben aan het kijken naar een verloop/adapter, is daar ook wat voor?
Heb je een foto van de huidige situatie?

Zoiets misschien?
Afbeeldingslocatie: https://problemsolversbike.com/cdn/shop/files/DP0911_1000x1000_f9132f24-4f24-42be-b4ee-cc64badff583.jpg

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

tiswat schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:08:
[...]

Ja hoor, ik heb velgremmen en ga niet meer terug! 8) In de winter zit ik toch binnen op de fiets en buiten ga ik toch niet fietsen als het hard heeft geregend óf als het regent. :+
Dus je fiets is nog in nieuwstaat :+

Genoeg te piepen maarja kleding moet in een ander topic hè….

Gabriël AM5

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

...
Haha het is niet per se mijn favoriete winkel hoor maar ik heb inderdaad ook specialized schoenen en helm. Die gebruik ik ook op mijn Grizl en dat werkt dus tot zo ver... Maar ik begrijp je punt hoor, ik heb dat normaal gesproken ook wel een beetje. ;)

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
mhr-zip schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:43:
[...]
Heb je een foto van de huidige situatie?

Zoiets misschien?
[Afbeelding]
Ja zoiets is de oplossing.
Misschien moet je eerst een haakse slijper ter hand nemen om het huidige bracket te verwijderen.

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-12-2025
[...]

Specialized heeft ook gewoon mooie goede schoenen, ik zie die wel los van hun fietsen. Ik rij zelf ook met specialized schoenen, op een niet specialized fiets :)

• Giel
Falqoon schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:58:
[...]

Specialized heeft ook gewoon mooie goede schoenen, ik zie die wel los van hun fietsen. Ik rij zelf ook met specialized schoenen, op een niet specialized fiets :)
Ja dat kan dus niet hè! 😉

• Giel
Wil binnenkort wel naar Bike4shoeu toe. Mijn vriendin is daar naar toe gegaan ivm een hardnekkige voetblessure en hele goede ervaringen mee. Ik rij zelf op 3 jaar oude Shimano RC5 maar als ik een pro schoen in m’n hand heb zie ik toch wel een totale gebrek aan stijfheid.

• Giel
En vandaag voor het eerst een FTP test gedaan op mijn triathlonfiets. Dan is het iig met 1 maat meten ipv op vermogen trainen op de triathlonfiets, Zwift Ride op zolder of m’n Bianchi Aria waar geen PM op zit.

Ben toch wel blij met de uitkomst eigenlijk; 282 watt gecorrigeerd en dat is 3,8w/kg. Had geen wonderen verwacht (gisteren ook nog een iets te intensieve hardloopinterval gedaan) maar heb toch wel mooie stappen gezet in een jaar tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SE2LD8lFvfmFKfcU6vLWRrur5Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m71Cih4ka2cfo3g81nwTqn9l.jpg?f=fotoalbum_large

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ook maar ff mijn "nieuwe" fiets showen dan. 2022 Orbea Orca in raw carbon van marktplaats geplukt. Het geadverteerde "jaarlijks onderhoud door de fietsenmaker" bleek bij nadere inspectie wat optimistisch. (Op basis van wat ik zelf aantrof geloof niet dat het achterwiel er ooit uit geweest is bv.) Maar een rondje schoonmaken en vetten kan ik zelf ook wel gelukkig.

Verder...
  • Anderhalve CM spacers er af (en ik denk dat er tzt nog wel wat meer af mag).
  • Riser stuur er af (ik wist heel niet dat dat bestond voor racefietsen) wegens veel te breed.
  • Eigen zadel er op
  • Paar gloss zwarte Taxc Ciro's
  • Wit uitgeslagen kapjes van de shifters vervangen
  • Setje FFWD Tyro's van MP, iets dieper dan wat ik voor ogen had maar ophalen in de regio en de prijs was goed. (y)
  • Vers setje tanwall schwalbe one's (achteraf had ik nog wel wat breder kunnen gaan dan 28mm O-))
  • Ultegra schijfjes van MP (helaas wat verder heen dan geadverteerd, maar zo gaat het soms)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/walqtFNxfbysC2bnxJrmRZo_Zyw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ulUBFhfy7Jl9zpt5P0UyHUd7.jpg?f=user_large

* Charly is er blij mee, vond dit toen ie uit kwam al een vette fiets maar kon de aanschaf destijds niet rechtvaardigen voor mezelf. Fijn dat het toch nog goedgekomen is O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Charly op 11-04-2025 17:33 ]

• ElGreco
  • Laatst online: 22:32
blitzkrieg schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:22:
Zoiets moet je hebben.

https://www.fsaproshop.co...OTQG3ioepgRmvAo75NqU5sSBZ

Of zoiets

https://www.spacycles.co....ont-Mech-Braze-On-Dropper

Even zelf zoeken naar een EU winkel

www.vanspeykwheels.nl

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Waarom is dat stomme stuk metaal van FSA of niet te koop of €40 euro. :(

• mhr-zip
blitzkrieg schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:18:
[...]

Waarom is dat stomme stuk metaal van FSA of niet te koop of €40 euro. :(
Voor £33,95 :+

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Als ze nou niet zo achterlijk hadden gedaan daar aan de overkant van de plas dan was dat een optie. Eerder kocht ik nog wel eens bij CRC of Wiggle. Zullen nu wel importkosten bij komen.

Heb hem al gevonden bij een Franse derrailleurpadjesboer, voor €42,30 incl. verzenden. Mag wel van goud gemaakt zijn. :/

Levertijd was anders niet zo'n probleem geweest, maar zaterdag vertrekken we naar de Vogezen. Ik denk dat ze daar nog wel eens 30-30 nodig is. :P
En als het aan haar ligt nog wel kleiner.

[ Voor 14% gewijzigd door blitzkrieg op 12-04-2025 12:58 ]

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
blitzkrieg schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:56:
[...]

Als ze nou niet zo achterlijk hadden gedaan daar aan de overkant van de plas dan was dat een optie. Eerder kocht ik nog wel eens bij CRC of Wiggle. Zullen nu wel importkosten bij komen.

Heb hem al gevonden bij een Franse derrailleurpadjesboer, voor €42,30 incl. verzenden. Mag wel van goud gemaakt zijn. :/

Levertijd was anders niet zo'n probleem geweest, maar zaterdag vertrekken we naar de Vogezen. Ik denk dat ze daar nog wel eens 30-30 nodig is. :P
En als het aan haar ligt nog wel kleiner.
Je weet dat 33,95 pond 39,1 euro is he. Geen idee waar het over gaat maar die 3,20 euro is nog wel te overleven dan toch.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

crimby schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:15:
[...]

Je weet dat 33,95 pond 39,1 euro is he. Geen idee waar het over gaat maar die 3,20 euro is nog wel te overleven dan toch.
Zeker wel, maar het is erg veel geld voor een stom stukje metaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lfv-iPS6ceNXS2AkH-HSFbwdrqM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iiZWMunqQxz3U39AKcvfzTHN.jpg?f=user_large

• ElGreco
  • Laatst online: 22:32
blitzkrieg schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:20:
[...]

Zeker wel, maar het is erg veel geld voor een stom stukje metaal:
[Afbeelding]
Weet ik niet. Iemand heeft wat uurtjes achter een PC gezeten om dit uit te tekenen. En vervolgens een x maal een proef stuk moeten maken om te kijken of het werkt.

Nu hebben ze de tekening klaar liggen maar iemand moet dat stuk metaal in de machine stoppen, er uit halen, inpakken, in een doos stoppen, doos kost ook geld, zorgen dat de bezorgdienst het ophaalt etc.

Er zit meer achter een stom stuk metaal aan kosten dan alleen het metaal zelf.

Edit: ik was nog de afschrijving van de machine vergeten, huur van het pand, gas-water-licht en misschien ook een plak brood op het bord.

[ Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 12-04-2025 13:27 ]

www.vanspeykwheels.nl

Pagina: 1 ... 632 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).