Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 629 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 16:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Kluus schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:20:
[...]

Min:

- Knipperlampjes zijn vet irritant imho (maar dat is vooral voor de mede gebruikers natuurlijk)
Ik rechtvaardig dit altijd maar met het feit dat automobilisten die teveel aandacht voor hun telefoon/mediasysteem/kopkoffie/vaper hebben nog vele malen irritanter zijn dan zo'n knipperend lampje. Hopelijk trekt zo'n knipperend lampje een beetje hun aandacht en letten ze dan weer op de weg en eventuele fietsers die voor ze rijden 8)7

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49
Ho jullie gaan te snel.

De volgende knipperende lampjes discussie staat pas in de agenda voor 29 februari 2026.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12-2025
Stevie-P schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:25:
[...]

Ik heb hier een rondje Scheveningen - IJmuiden langs de kust voor je, 109km lang.
Zou deze route nog even aanpassen zodat je de bollenvelden mee pakt (Voorhout-Lisse-Hillegom). Rijrichting uiteraard aanpassen zodat je in de duinen wind mee hebt.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:38
7o9 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:55:
[...]

Ik reed 2 jaar rond zonder lekke banden toen ik me realiseerde dat ik reserve binnenbanden meesleepte met een te kort ventiel.
Vorige week mijn 'winterwielen' met lage velgen & Vittoria Rubino Pro G2 buitenbanden weer verwisseld voor mijn carbon 'zomerwielen' met 5 cm hoge velgen en continental grand prix 5000 buitenbanden. idd ff Gecontroleerd wat voor binnenband ik in m'n zadeltasje heb zitten :).

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

Spikey

Making the web accessible!

Prulleman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:42:
[...]

Dezelfde band zal breder en lager vallen op een vredere velg. En inderdaad met meer volume, dus lagere druk mogelijk met meer comfort en behoud van goede rij eigenschappen (bochten, rolweerstand).

Goede reden voor een upgrade toch😉
Jazeker, alleen zit ik met de beperkte ruimte in het frame. Kan zeker niet zomaar een andere set wielen eronder hangen. Ga bij de LBS maar eens informeren of we wat combinaties kunnen passen

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30
Spikey schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:09:
[...]

Jazeker, alleen zit ik met de beperkte ruimte in het frame. Kan zeker niet zomaar een andere set wielen eronder hangen. Ga bij de LBS maar eens informeren of we wat combinaties kunnen passen
maar afgaande op het feit dat je nu met een 32mm band (die als 30 valt op je smalle velg) nog ruimte in de breedte hebt, zou een velg van 23 of 25mm, waarbij je 32 band dus gewoon als 32 (of max 34) gaat vallen prima passen, hoger gaat diezelfde 32mm band niet worden.

Als je de mogelijkheid hebt om te passen is dat natuurlijk altijd een goed idee, maar ik verwacht op basis van wat je nu hebt geen issues met dezelfde band op een bredere velg

Strava

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06

sapphire

Die-hard pruts0r

@Wafflestomper @mhr-zip Noordwijk? Nee kom ik nooit O-)

Volgens mij kun je geen routes delen als je Strava op privé staat toch? Zal anders vanavond eens kijken of ik wat in elkaar kan draaien met Komoot.
Maar Noordwijk is een mooie uitvals plek voor een duinrit richting hoek van Holland of zoals gezegd rondje Haarlemmer ringvaart.
Binnenndoor langs de Haarlemmer trekvaart richting kopje van Bloemendaal, Zandvoort en dan langs de kust/duin naar Noordwijk, Katwijk, Scheveningen, Kijkduin en dan kun je bij elke kustplaats doorrijden of omdraaien.

Route van @Stevie-P Is ook mooi, stukje bij de Kenemer-Zuid ken ik niet goed. Zie dat daar wat heuveltjes zijn, eens en rondje plannen en die eens bekijken :)
Heb je nog voorkeur voor iets, zal vanavond thuis even zoeken op Komoot en/of proberen wat in elkaar te zetten met Komoot.

@MochiGohan Ja Haarlemmer trekvaart is dan wel een leuk stuk, pak je wat bollenvelden mee, goed overzicht als er eventueel toeristen fietsen die dat eigenlijk niet kunnen en je kan er lekker doorrijden :)

Wat betreft zadeltasje....
Bibi met veel te lang ventiel, fransventiel --> hollands ventiel verloopje, Parktool plakkers, quicklink, Pro multitooltje met wat inbus en schroef bits.
Bandenlichters heb ik nu een goedkoop BBB setje maar wil eigenlijk nog een "goed" setje, weet niet is de Silca Premio een aanrader is?

En ene slagwapen van datzelfde merk om lucht in de banden te krijgen. Zit nog te dubben om de biba te vervangen voor 2 ridenow bandjes...

@Kluus Mooie foto maar de volgende Specialized discussie staat pas gepland ná de volgende knipperlichtjes discussie van @mhr-zip :+
Zonder gekheid, mooie fiets :)
Prulleman schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:15:
[...]

maar afgaande op het feit dat je nu met een 32mm band (die als 30 valt op je smalle velg) nog ruimte in de breedte hebt, zou een velg van 23 of 25mm, waarbij je 32 band dus gewoon als 32 (of max 34) gaat vallen prima passen, hoger gaat diezelfde 32mm band niet worden.

Als je de mogelijkheid hebt om te passen is dat natuurlijk altijd een goed idee, maar ik verwacht op basis van wat je nu hebt geen issues met dezelfde band op een bredere velg
Voor de leken dus een op een bredere velg zouden banden in principe niet hoger moeten vallen? Binenndiameter is 23mm en nu 28mm op, als 32mm niet hoger valt dan passen die ook op mijn fiets verwacht ik al zal het krap worden.

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 01-04-2025 13:24 ]

Gabriël AM5

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:37
sapphire schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:18:

[...]

Voor de leken dus een op een bredere velg zouden banden in principe niet hoger moeten vallen? Binenndiameter is 23mm en nu 28mm op, als 32mm niet hoger valt dan passen die ook op mijn fiets verwacht ik al zal het krap worden.
De buitenomtrek van de band wordt bepaald door de lengte van het materiaal (t.p.v. het loopvlak).
Als je een gegeven band op een bredere velg legt, wordt nl. niet ineens je loopvlak langer.
Lijkt mij. Misschien. Tenzij Franse banden, dan weet je nooit...

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 01-04-2025 13:33 ]

• MochiGohan

Route van @Stevie-P Is ook mooi, stukje bij de Kenemer-Zuid ken ik niet goed. Zie dat daar wat heuveltjes zijn, eens en rondje plannen en die eens bekijken :)
Heb je nog voorkeur voor iets, zal vanavond thuis even zoeken op Komoot en/of proberen wat in elkaar te zetten met Komoot.
Is een leuk stuk door een bosrijk stuk duinen, wel wat smal soms (dus uitkijken voor de recreatieve fietser/hardloper). Zit een klein stukje gravel in bij het Starrevlak.
Verder even goed opletten op de twee stukken waar het fietspad deels onder water staat. Ze hebben de tijdelijke bruggetjes weggehaald en er stond een paar weken geleden nog zo'n 20cm water op het fietspad. edit: Water is eindelijk weg! Heeft ruim 7 maanden geduurd, maar geen natte voeten meer!
@MochiGohan Ja Haarlemmer trekvaart is dan wel een leuk stuk, pak je wat bollenvelden mee, goed overzicht als er eventueel toeristen fietsen die dat eigenlijk niet kunnen en je kan er lekker doorrijden :)
De mooiste velden staan nu tussen Voorhout en Lisse en rondom Keukenhof, dus ik zou van Voorhout via de Tulperij naar Lisse, achter Intratuin langs, via de RTV en dan achterlangs bij Keukenhof richting Hillegom. Langs Hillegom station en dan de leidsche vaart op.

[ Voor 3% gewijzigd door MochiGohan op 01-04-2025 19:05 ]

• mhr-zip
Bandenlichters heb ik nu een goedkoop BBB setje maar wil eigenlijk nog een "goed" setje, weet niet is de Silca Premio een aanrader is?
Als bandenlichters voldoen, dan maakt het niet uit van welk merk ze zijn.

Sommige bandenlichters hebben specifieke eigenschappen waar je toevallig net naar op zoek ben, dan kan je evt andere nemen.

Heb je moeite met bandjes er omheen leggen, leg je met bandenlichters een band er omheen (en gaat dan je binnenband lek) of heb je standaard een bandenknecht in je achterzak:
https://www.tru-tension.co.uk/product/tyre-monkey/ (deze neem ik mee incl. 1 normale bandenlichter)
Afbeeldingslocatie: https://www.tru-tension.co.uk/wp-content/uploads/IMG_1463-Edit-scaled.jpg

Sloop je bandenlichters en zoek je eentje die niet zo snel breekt:
https://pedroseurope.eu/products/tire-levers-yellow-pair
Afbeeldingslocatie: https://pedroseurope.eu/cdn/shop/products/6400050_Tire_Levers_pair_yellow_360x.jpg

Heb je vaak handen te kort en wil je een bandenlichter die de andere kant van de band bij de velg op zijn plek houdt:
https://www.schwalbe.com/en/Tire-Levers-1847.01
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61d7BeQPCrL.jpg
Zit nog te dubben om de biba te vervangen voor 2 ridenow bandjes...
Al die dunne meuk hoort in een zadeltasje, niet in een buitenband.

Een dunner binnenbandje kan best een prima oplossing zijn, maar je je de ruimte toch hebt werkt butyl het beste in mijn ogen.

Daarnaast de ene butyl biba is de andere niet.
32 mm band valt als 32 mm hoogte, maar kan op een 25 mm velg misschien wel als 34 mm breed vallen (en op een smalle velg juist als 30 mm breed).

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:41

Kluus

Gang is alles

...

@Kluus Mooie foto maar de volgende Specialized discussie staat pas gepland ná de volgende knipperlichtjes discussie van @mhr-zip :+
Zonder gekheid, mooie fiets :)
...
Haha thanks, maar het is niet echt de beste foto hoor, in meerdere opzichten maar onder andere door de reden waarvoor ik deze postte waar het rubber "kapje" om de "wedge" af te dekken halverwege de zadelpen zit. ;)

Met behulp van de radar mount hou ik deze op zijn plek, was het punt wat ik wilde maken:
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/ARIqXGtwQDLWzW8qb8q10FENx3VHl_lYpsn-vFlSjfg-2048x1536.jpg

;)

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 01-04-2025 15:42 ]

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-01 21:17
mhr-zip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:36:
Hoe Waarmee pompen jullie je banden onderweg op?

Edit: om de rest van de grappenmakers voor te zijn.

Het goede antwoord is trouwens ook niet "met tegenzin".
https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-306766?mc=8543476

werkt echt perfect voor elke racefiets

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:37
disclaimer: Niet gebruiken i.c.m. TPU binnenbandjes. (omdat *vries* + krak.)
Geld overigens voor alle CO2 'pompjes'.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 01-04-2025 16:41 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
MochiGohan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:43:
De mooiste velden staan nu tussen Voorhout en Lisse en rondom Keukenhof, dus ik zou van Voorhout via de Tulperij naar Lisse, achter Intratuin langs, via de RTV en dan achterlangs bij Keukenhof richting Hillegom. Langs Hillegom station en dan de leidsche vaart op.
Dank voor de tip - ik was er 2 weken geleden maar toen was er nog niet veel uit!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:09
guapper schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:41:
[...]

Je kunt wel degelijk CO2 gebruiken, maar je moet het met iets meer beleid doen. Anders bestaat inderdaad de kans, zoals je beschrijft, dat de band door de kou stuk kan gaan. Dus rustig in fases oppompen.

https://www.reddit.com/r/...s/tpu_and_co2compressors/

[ Voor 11% gewijzigd door sir_huxley op 01-04-2025 16:52 ]

• blb4
mhr-zip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:36:
Hoe pompen jullie je banden onderweg op?
En als 't dan toch moet:

Als ik 'm niet vergeten ben mee te nemen in een achterzak of in m'n rugzak bij woon-werk verkeer m'n CYCPLUS Tiny E-Pump, anders met m'n Topeak Pocket Rocket die ik aan een bidonhouder heb gemonteerd;

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Prulleman

[...]

Dat is niet wat ik zei.. dezelfde band zal op een bredere velg niet hoger (juist lager) vallen.

Duw maar eens een papiertje in een bult (smalle velg) en trek deze uit elkaar (brede velg). Dan zal de bult lager worden.

Een bredere band zal alle kanten op groter zijn op dezelfde velg (dus hoger en breder) dan een smallere band

Strava

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 14:33
Onlangs de BBB doubleshot pomp gekocht. Ideaal ding, past in mijn zadeltasje. Aan de bidonhouder vond ik een pompje bij mij geen zicht.. Zwart frame icm zwart pompje is mogelijk een ander verhaal.

• mhr-zip
R0y. schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:58:
Onlangs de BBB doubleshot pomp gekocht. Ideaal ding, past in mijn zadeltasje. Aan de bidonhouder vond ik een pompje bij mij geen zicht.. Zwart frame icm zwart pompje is mogelijk een ander verhaal.
Maakt ook nogal verschil bij welke bidonhouder je hem monteert.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Prulleman schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:29:
[...]

Dat is niet wat ik zei.. dezelfde band zal op een bredere velg niet hoger (juist lager) vallen.

Duw maar eens een papiertje in een bult (smalle velg) en trek deze uit elkaar (brede velg). Dan zal de bult lager worden.

Een bredere band zal alle kanten op groter zijn op dezelfde velg (dus hoger en breder) dan een smallere band
Ik zei ook niet dat je dat zei :?
Denk dat er niets anders op zit dan good’old trail and error mochten mijn huidige bandjes op zijn :p
mhr-zip schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:09:
[...]

Als bandenlichters voldoen, dan maakt het niet uit van welk merk ze zijn.

Sommige bandenlichters hebben specifieke eigenschappen waar je toevallig net naar op zoek ben, dan kan je evt andere nemen.

Heb je moeite met bandjes er omheen leggen, leg je met bandenlichters een band er omheen (en gaat dan je binnenband lek) of heb je standaard een bandenknecht in je achterzak:
https://www.tru-tension.co.uk/product/tyre-monkey/ (deze neem ik mee incl. 1 normale bandenlichter)
[Afbeelding]

Sloop je bandenlichters en zoek je eentje die niet zo snel breekt:
https://pedroseurope.eu/products/tire-levers-yellow-pair
[Afbeelding]

Heb je vaak handen te kort en wil je een bandenlichter die de andere kant van de band bij de velg op zijn plek houdt:
https://www.schwalbe.com/en/Tire-Levers-1847.01
[Afbeelding]

[...]

Al die dunne meuk hoort in een zadeltasje, niet in een buitenband.

Een dunner binnenbandje kan best een prima oplossing zijn, maar je je de ruimte toch hebt werkt butyl het beste in mijn ogen.
Tja volgens sommige horen tubeless banden ook alleen op MTB’s dus dan moet TPU ook wel kunnen, iig als reserve bandje denk?

Maar ligt aan de band-velg combi natuurlijk en geen ervaring met beide die ik nu heb maar zelden een bandenlichter nodig gehad om een band te monteren.
Wel een flink aantal gebroken en gebogen met wippen :X

Ga denk eens kijken naar de Pedro’s dan :)
Daarnaast de ene butyl biba is de andere niet.

[...]

32 mm band valt als 32 mm hoogte, maar kan op een 25 mm velg misschien wel als 34 mm breed vallen (en op een smalle velg juist als 30 mm breed).
Mja breedte kom ik denk wel weg maar puur de hoogte die eng dicht in de buurt van het stroomkabeltje van de voor derailleur gaat komen dan :p

[ Voor 65% gewijzigd door sapphire op 01-04-2025 18:43 ]

Gabriël AM5

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:05
Zijn er mensen hier die een app of trainingsplan gebruiken voor krachttraining specifiek voor het fietsen? Iets a la Join, maar dan dus voor krachttraining.

[ Voor 38% gewijzigd door crimby op 01-04-2025 20:12 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:52
crimby schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:05:
Zijn er mensen hier die een app of trainingsplan gebruiken voor krachttraining specifiek voor het fietsen? Iets a la Join, maar dan dus voor krachttraining.
De app van de sportschool..

Strava | AP | IP | AW

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
crimby schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:05:
5x5 SQ / DL / Single leg SQ. Progressive overload. 2x pw in winter, 1x pw in het seizoen.

Bijhouden in Notes wat je doet.

Dan heb je je app voor krachttraining specifiek voor fietsen…

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:32

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

guapper schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:41:
[...]

Gister nog een TPU-bandje met CO2 opgepompt en dat ging prima. Wel met beleid, CO2 er langzaam in laten lopen, maar dat doe ik met butylbandjes ook. Daarna nog 1,5 uur heerlijk getraind.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:02
Stevie-P schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:08:
[...]

En het moeten opladen met micro-usb
En de brakke mount die je er standaard bij krijgt, moet je weer zo'n achterlijk duur stukkie plastic kopen

• blb4
mhr-zip schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:41:
[...]

Ik vraag me wel eens af of er mensen zijn die een Varia hebben en het niks vinden.

Als ik kritiek tegen kom op een varia is het van mensen die er geen hebben.
"In 1572 deden we het ook altijd zonder"
Ik ben er erg blij mee; geen rit zonder Varia.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Yow yow!
Misschien een gekke vraag/opmerking maar…
Ik fiets nu een paar jaar, doe dat met name met mijn schoonvader, zwager en schoonzus. Nu merk ik dat ik iets anders in de wedstrijd zit dan zij. Mijn schoonvader en ik zijn competitief ingesteld en we dagen elkaar dan ook wel uit, hartstikke leuk. Gisteren de Veluwe op geweest om te gaan intervallen, nu merk ik dat mijn schoonvader (63jaar) en ik (36jaar) niet echt meer aan elkaar gewaagd zijn (zeker op het explosievere)

Ik zou daarom graag eens met iemand anders trainen in de buurt van Duiven. Gewoon een appje kunnen sturen om bijvoorbeeld op de zondag een rondje te gaan met een doel om te trainen, om beter te worden en elkaar te pushen om ook die laatste paar procent eruit te persen.

Ik heb zelf een ftp van 292W (3,3W/kg), heb inmiddels twee kinderen (jongste is 2 weken). Ik moet dus ieder uurtje goed besteden en vind het daarom lekker om met iemand een uur (of twee) te knallen (uiteraard veilig en volgens de verkeersregels).

Mocht er iemand interesse hebben, DM of reply.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• blb4
stevens20 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 00:21:
Yow yow!
Ik fiets nu een paar jaar, doe dat met name met mijn schoonvader, zwager en schoonzus. Nu merk ik dat ik iets anders in de wedstrijd zit dan zij. Mijn schoonvader en ik zijn competitief ingesteld en we dagen elkaar dan ook wel uit, hartstikke leuk. Gisteren de Veluwe op geweest om te gaan intervallen, nu merk ik dat mijn schoonvader (63jaar) en ik (36jaar) niet echt meer aan elkaar gewaagd zijn (zeker op het explosievere)

Ik zou daarom graag eens met iemand anders trainen in de buurt van Duiven. Gewoon een appje kunnen sturen om bijvoorbeeld op de zondag een rondje te gaan met een doel om te trainen, om beter te worden en elkaar te pushen om ook die laatste paar procent eruit te persen.

Ik heb zelf een ftp van 292W (3,3W/kg), heb inmiddels twee kinderen (jongste is 2 weken). Ik moet dus ieder uurtje goed besteden en vind het daarom lekker om met iemand een uur (of twee) te knallen (uiteraard veilig en volgens de verkeersregels).

Tinder voor sporters 8) : https://www.sportpartner.com Geen idee of dat werkt......

• Webgnome
Yow yow!

Zijn er geen wielerverenigigen in Duiven? 8)7

Strava | AP | IP | AW

• stevens20
Webgnome schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:33:
[...]

Zijn er geen wielerverenigigen in Duiven? 8)7
Jawel maar ik ben niet met pensioen, dus ik val daar een beetje buiten ;)

• Webgnome
stevens20 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:37:
[...]

Hoe de leeftijdssamenstelling in die vereniging is weet ik niet, zul je zelf moeten checken ( of dat weet je ). In Arnhem, niet ver van Duiven dus, zit Reto en volgens mij is daar wel iets of iemand die je kan uitdagen.

Dan heb je nog Gele Rijders in Arnhem, daar kun je eens aanhaken en kijken of daar iemand is die je een beetje uit kan dagen?

Strava | AP | IP | AW

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Vaak zijn er toch wel wat gekken te vinden merk ik, geen ouders in de klas of sporten van je kinderen, buren enzovoort?

Ik ben een jaren geleden met een buurman begonnen, inmiddels al lange tijd een uitdagend groepje van 7 rond dezelfde leeftijd wat ook echt een vriendengroep is geworden.

En ik merk nog steeds van mensen bij de voetbalvlub van mijn dochter enzo dat ze fietsen, soms in best leuke groepjes.

Edit: Ahja in de buurt van Arnhem, inderdaad, dan zijn reto en de gele rijders echt wel goede opties. En ik ben het ook wel eens met de opmerkingen over clubs hieronder.

[ Voor 34% gewijzigd door Kluus op 02-04-2025 08:43 ]

• Requiem19
Yow yow!

Hier beginnen!

Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

• Flipmo
  • Laatst online: 14-01 15:54

Flipmo

OMG !!

[...]

Onzin...Maat van me (40 jaar) woont in Didam en fietst in Zevenaar bij TC de Liemers.
Dat is echt een grote club met op diverse avonden ritten op verschillende nivo's
De snelle jongens gaan daar ook echt snel.

Als je daar eenmaal mensen kent, dan is een appje zo gestuurd om eens op een andere avond te fietsen als de club geen training heeft.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:03
Idd, aansluiten bij een club is de perfecte manier om aanraking te komen met andere fietsers..
Ik ben dit jaar aan mijn 4e seizoen bij een club begonnen, en na enkele weken kwam ik al in leuke app-groepjes van mensen met ongeveer hetzelfde niveau..

Wij hebben vaste trainingsdagen, en daar houden de meeste mensen zich ook wel aan vast, maar die app-groepjes zijn ideaal om samen eens een toertocht te fietsen of gewoon eens een rondje te fietsen.

Afgelopen 3 jaar heb ik alle niveau's doorgelopen en in elke groep heerst een andere mentaliteit, ik voelde mij al snel thuis in de snellere groepen, hier lag de focus dus ook meer op echt fietsen i.p.v. lekker kletsen en een beetje fietsen..

Gisteren zijn bij ons de trainingen weer begonnen, gelijk aangehaakt bij de snelste groep, enkele vaste groepsleden durfden het nog niet aan, dus die gingen een groepje lager..
Bij vertrek werd er nog heel even gekletst, maar toen we eenmaal op de route kwamen om te gassen was het praten snel over en was het weer ouderwets koersen..

Heerlijk avondje gehad, en na het douchen natuurlijk nog even nagepraat in de app-groep.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• mhr-zip
Als je je 3,3 watt/kg maar thuis laat dan.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:36
DDX schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:52:
[...]

Die zou gewoon goed moeten zijn en anders even afspoelen onder kraan.
En werkt dat nog niet garantie aanspreken, krijg je ook weer verse batterij. (en bij mij zelfs upgrade van 510->515)
Stond al een tijdje op mijn todo lijstje, dus nu maar eens gedaan. Wassen onder de kraan zoals Garmin adviseert, helpt niet. Dus gaat retour onder garantie richting Futurumshop.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Grappig ik zat dat dus ook afgelopen weekend te bedenken dat ik gewoon geen mensen in mijn omgeving heb (lees: ken) die op dezelfde manier fietsen zoals ik. En dat is niet altijd zo hard mogelijk, ik rijd dan ook bij lange na geen 3,3w/kg maar een beetje tempo mag van mij wel.

Pest met de lokale wielervereniging is dat mijn maatje daar lid van is en dan is het ook weer zo lullig om in een andere/snellere groep te gaan rijden. Mja mss toch eens aankaarten en serieus overwegen....

Another note, gisteren een VO2 max training en die was goed zwaar zeg! Weer ouderwets migraine dus weer een fijn dagje vandaag :X...

Niet meer toegekomen aan een route in Komoot bouwen daardoor :(

Gabriël AM5

• verstappen33
sapphire schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:02:
Grappig ik zat dat dus ook afgelopen weekend te bedenken dat ik gewoon geen mensen in mijn omgeving heb (lees: ken) die op dezelfde manier fietsen zoals ik. En dat is niet altijd zo hard mogelijk, ik rijd dan ook bij lange na geen 3,3w/kg maar een beetje tempo mag van mij wel.

Pest met de lokale wielervereniging is dat mijn maatje daar lid van is en dan is het ook weer zo lullig om in een andere/snellere groep te gaan rijden. Mja mss toch eens aankaarten en serieus overwegen....

Another note, gisteren een VO2 max training en die was goed zwaar zeg! Weer ouderwets migraine dus weer een fijn dagje vandaag :X...

My 2 cents,
Waarom fiets je?

Als ik dit op mijzelf betrek, ik wil beter worden, goede conditie opbouwen en persoonlijke doelen nastreven zoals een bepaalde tocht uitfietsen of FTP verbeteren etc..

Als ik rekening moet houden met een maatje, dan zou ik mijn progressie van hem laten afhangen, dit zou voor mij niet werken als zijn doelen niet hetzelfde zouden zijn (en ook dezelfde getraindheid zou fijn zijn).

Ik combineer het dus ook gewoon heel vaak, specifieke trainingen werk ik gewoon alleen af, of als de groep ervoor leent dan in groepsverband met de club..
Maar zoals komende zondag ga ik een leuke toertocht rijden van 150km, snelheid boeit me dan totaal niet (wil het liefst zoveel mogelijk in de lagere zones fietsen), en dan is het weer prima geschikt voor een social ride...

Ook een eventuele Z2 training met iemand zich wil aanpassen aan jou tempo is gewoon een mogelijkheid, maar ik geef dan wel aan dat ze mij moeten volgen i.p.v. dat ze vol op het gas gaan..
En als ze mij niet kunnen bijhouden omdat ze te ongetraind zijn kunnen ze altijd even in het wiel bijkomen,, :+

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01 11:07

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Hoi,
OP doorgenomen dus ik denk dat mijn vraag het beste hier past (zo niet sorry). Ik wil a.s. zaterdag een rondje fietsen omgeving Nijmegen/Arnhem. Ik heb nog nooit op een wielrenfiets gezeten maar wil het graag eens proberen. Ik heb van mijn vader kleding/helm kunnen lenen maar ik heb nog geen fiets (redelijk essentieel). (Ouders wonen 200km ver, dus die kan hiermee niet helpen, vriendengroep gevraagd, geen succes)

Kennen jullie een plek waar ik een oproep kan plaatsen om een dagje een fiets te lenen, of heb je zelf een backup fiets staan? Ik heb gekeken naar huur fietsen, maar die hebben allemaal klik pedalen. Heb dat nog nooit gedaan en heb geen zin om bij het eerste stoplicht de stoep van dichtbij te moeten bewonderen.

Edit: ik ben 1m86

Lege virente, virent cuncta

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:09
MxMayne1 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:53:
maar die hebben allemaal klik pedalen. Heb dat nog nooit gedaan en heb geen zin om bij het eerste stoplicht de stoep van dichtbij te moeten bewonderen.
neem je eigen pedalen mee en een steeksleutel/binnenzeskant en het is binnen een paar minuten gefixed...

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-12-2025

Wij wonen best in de buurt van elkaar, maar ik gok dat ik jou niet bij ga houden :+

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:08
Is 3.3 w/kg (ja ik weet dat FTP niet alles zegt) zo'n raar getal? als ik op m'n strava kijk naar collega's en mensen in de buurt die ik volg dan vind ik mezelf een gemiddelde rijder.
Zat afgelopen donderdag aldus intevals.icu op een ride eFTP van ook pakweg 3.3 w/kg, terwijl ik nog uit m'n winterslaap aan het ontwaken ben :O
Dus had verwacht dat het gemiddelde niveau wel wat hoger zat dan 3.3 w/kg.

Ik had altijd de indruk dat hier semi pro's zaten ivm met al het geneuzel over de details / Marginal gains waar veel geld aan uitgegeven wordt :)

Hier helaas herstellende van een griepje dus nu even rustig aan doen...

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 02-04-2025 12:25 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 15:26
met 3.3 zit je inderdaad midden in de normaalverdeling op intervals.icu. Maar dat zijn wel van de gebruikers van intervals.icu dus daar zit een hele grote groep recreatieve rijders niet tussen.

Flickr - Strava

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:33
Hier staat de fiets inmiddels bij de FM, opbouw van een nieuw frame. Hopelijk ben ik niets vergeten, vrijdag kan 'm weer ophalen. Ga weer terug naar velgremmen, wat meer klassiek.
  • Frame
  • Bottom bracket
  • Crankset + pedalen
  • Shifters
  • Remklauwen
  • Wielset incl cassette
  • Ketting
  • Voor/achter derailleur draadloos
  • Stuurpen + stuur + stuurlint
  • Zadelpen + zadel
  • Setje remkabels

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:25

Reginas

Queen of Core Stability

@tiswat Leuk vooruitzicht. Wat voor frame laat je opbouwen?

• tiswat
Reginas schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:41:
@tiswat Leuk vooruitzicht. Wat voor frame laat je opbouwen?
Standert Triebwerk CR, las dat ze afscheid nemen van de velgremframes. Dus dit voelde qua prijs een beetje als nu of nooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZ8OJaQ3O3-YJlIZLpdNtd_UTTs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hAuEg3y3a1FVKK2D3mxm6oOP.webp?f=fotoalbum_large

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:36
GWBoes schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:33:
met 3.3 zit je inderdaad midden in de normaalverdeling op intervals.icu. Maar dat zijn wel van de gebruikers van intervals.icu dus daar zit een hele grote groep recreatieve rijders niet tussen.
Dit idd. Voor de mensen die van hokjes houden, de tabel op deze pagina is volgens mij wel eens eerder gedeeld hier:

https://saris.com/blogs/s...r-kilogram-all-about?pb=0

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

Spikey

Making the web accessible!

Prulleman schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:15:
[...]

ja, makes total sense. Hij herverdeeld, maar wordt in totaal natuurlijk niet groter, goed punt.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• verstappen33
Hoi,
OP doorgenomen dus ik denk dat mijn vraag het beste hier past (zo niet sorry). Ik wil a.s. zaterdag een rondje fietsen omgeving Nijmegen/Arnhem. Ik heb nog nooit op een wielrenfiets gezeten maar wil het graag eens proberen. Ik heb van mijn vader kleding/helm kunnen lenen maar ik heb nog geen fiets (redelijk essentieel). (Ouders wonen 200km ver, dus die kan hiermee niet helpen, vriendengroep gevraagd, geen succes)

Kennen jullie een plek waar ik een oproep kan plaatsen om een dagje een fiets te lenen, of heb je zelf een backup fiets staan? Ik heb gekeken naar huur fietsen, maar die hebben allemaal klik pedalen. Heb dat nog nooit gedaan en heb geen zin om bij het eerste stoplicht de stoep van dichtbij te moeten bewonderen.

Klikpedalen is niet zo'n ramp, als het een reguliere fietsenwinkel is die ze verhuurt dan kunnen zo ook wel even snel normale pedalen monteren, dat is letterlijk 2-3 minuten werk.

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 17:04
Hoi,

Wat je ook zou kunnen proberen zijn mtb pedalen om mee te wennen. Die zijn super easy namelijk

• blb4
Biohazzard21 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:06:
[...]

Wat je ook zou kunnen proberen zijn mtb pedalen om mee te wennen. Die zijn super easy namelijk
Maar in ervaring is dat wat testritjes om überhaupt te testen of (race)fietsen iets voor je is wel prettig is zonder klikpedalen. Als je eenmaal de beslissing genomen hebt dat ‘t wat voor je is dan moet je daar gewoon aan gaan wennen, je mist heel veel zonder. Volgens mij zijn de mensen die niet nooit zijn gevallen door klikpedalen op 1 hand te tellen, daar (wenperiode) moet je gewoon ff doorheen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

verstappen33 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:42:
[...]

My 2 cents,
Waarom fiets je?

Als ik dit op mijzelf betrek, ik wil beter worden, goede conditie opbouwen en persoonlijke doelen nastreven zoals een bepaalde tocht uitfietsen of FTP verbeteren etc..

Als ik rekening moet houden met een maatje, dan zou ik mijn progressie van hem laten afhangen, dit zou voor mij niet werken als zijn doelen niet hetzelfde zouden zijn (en ook dezelfde getraindheid zou fijn zijn).

Ik combineer het dus ook gewoon heel vaak, specifieke trainingen werk ik gewoon alleen af, of als de groep ervoor leent dan in groepsverband met de club..
Maar zoals komende zondag ga ik een leuke toertocht rijden van 150km, snelheid boeit me dan totaal niet (wil het liefst zoveel mogelijk in de lagere zones fietsen), en dan is het weer prima geschikt voor een social ride...

Ook een eventuele Z2 training met iemand zich wil aanpassen aan jou tempo is gewoon een mogelijkheid, maar ik geef dan wel aan dat ze mij moeten volgen i.p.v. dat ze vol op het gas gaan..
En als ze mij niet kunnen bijhouden omdat ze te ongetraind zijn kunnen ze altijd even in het wiel bijkomen,, :+
Omdat ik van fietsen hou O+

Daarnaast gewoon algemeen een beetje fit blijven en mezelf een beetje uitdagen om nét even wat verder/harder te gaan. Nu voor Limburgs Mooiste bezig om te kijken of ik dat kan en daarna geen idee. Heb al zitten spelen met de gedachten om te trainen tot ik 3w/kg kan halen omdat....het kan?
Tinusvolkel schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:24:
Is 3.3 w/kg (ja ik weet dat FTP niet alles zegt) zo'n raar getal? als ik op m'n strava kijk naar collega's en mensen in de buurt die ik volg dan vind ik mezelf een gemiddelde rijder.
Zat afgelopen donderdag aldus intevals.icu op een ride eFTP van ook pakweg 3.3 w/kg, terwijl ik nog uit m'n winterslaap aan het ontwaken ben :O

Ik had altijd de indruk dat hier semi pro's zaten ivm met al het geneuzel over de details / Marginal gains waar veel geld aan uitgegeven wordt :)

Nee hoor 3,3w/kg is netjes maar dan zit je wel in segment enthousiast recreatief geloof ik. En ligt er aan wat voor mensen je in je omgeving hebt, ik heb vooral mensen die lekker fietsen dus dan is het al heel anders vergelijken.

Maar ben je bekend met Tweakers, community vol mensen die zich druk maken om wat andere marginal gains vinden :+
Bij mij een beetje story of my life op elk hobby gebied, het rommelen en uitzoeken is leuker dan het resultaat, dus ondanks dat ik gewoon recreant ben op de racert word daar ook wel één en ander aan geknutseld O-)
blb4 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:16:
[...]

Volgens mij zijn de mensen die niet nooit zijn gevallen door klikpedalen op 1 hand te tellen,
Ja Euhm anders hoor je er niet bij toch? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 02-04-2025 13:24 ]

Gabriël AM5

• Prulleman
Biohazzard21 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:06:
[...]

klikt misschien -iets- makkelijker in omdat ze 2 zijdig zijn, maar uitklikken is precies hetzelfde.. als je het vergeet lig je op je neus. ook met MTB pedalen.

verder inderdaad gewoon vragen voor specifieke pedalen bij de verhuur, ik heb in spanje ook weleens een racefiets gehuurd en gevraagd of ze er MTB pedalen op konden zetten, dat was geen probleem

Strava

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-01 10:49
[...]

Tsja er zijn altijd genoeg redenen te bedenken om de stap niet te zetten, maar waarom zou je het niet doen? Wat valt er te verliezen? Vaak is het even een drempel, maar als je hier eenmaal overheen bent... ben ik bang dat je ook besmet wordt met het wielervirus.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 13:45
GerbenBK schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:44:
[...]

Dit idd. Voor de mensen die van hokjes houden, de tabel op deze pagina is volgens mij wel eens eerder gedeeld hier:

https://saris.com/blogs/s...r-kilogram-all-about?pb=0
Interessant om te zien hoe ik wel degelijk in de categorie Aeroob val.
20 minuten: nét niet very good
5 minuten: midden van good
1 minuut: Onderkant fair
5 seconden: Onderkant fair

Overigens wilt dit niet zo heel veel zeggen en onderling vergelijken is heel moeilijk. Wat is je 5 minuten waarde in een intensieve rit na 5u en hoeveel verval zit er op zit vind ik bv. wat interessanter.

• Requiem19
Tinusvolkel schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:24:

Maar waarom koppel je marginal gains aan semi-profs?

De marginal gains maken je geen semi-prof of prof. De goede vader en moeder kiezen wel :-).

Ik vind de marginal gains zelf als proefkonijn wel echt tof, zeker omdat ik dus niét de goede vader en moeder gekozen heb. Wat vooral leuk is - imo - is met een veel kleinere aerobe motor sneller rijden dan mensen met meer talent (in wedstrijden).

Ik denk dus dat je juist minder goede wielrenners ziet die zich hier op focussen. Iemand die een winter niet traint, in maart eens 3x 2 uur fietst en een FTP van 3.5w/kg heeft denkt vooral ‘wat doen jullie moeilijk?!’.

• Biohazzard21
Het gaat vaak niet eens om marginal gains. Ik spreek nu voor mezelf, maar het is gewoon leuk om te zien hoe je lichaam als (relatieve) average joe zo goed kan reageren op de juiste prikkels.

• Biohazzard21
Cloclo100 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:31:
[...]

Interessant om te zien hoe ik wel degelijk in de categorie Aeroob val.
Ik denk niet dat je van een 'categorie aeroob' kan spreken, maar meer aanleg/of getraindheid richting je aerobe energieproductie.

[ Voor 4% gewijzigd door Biohazzard21 op 02-04-2025 13:58 ]

• verstappen33
sapphire schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:17:
[...]

Omdat ik van fietsen hou O+

Daarnaast gewoon algemeen een beetje fit blijven en mezelf een beetje uitdagen om nét even wat verder/harder te gaan. Nu voor Limburgs Mooiste bezig om te kijken of ik dat kan en daarna geen idee. Heb al zitten spelen met de gedachten om te trainen tot ik 3w/kg kan halen omdat....het kan?
Limburg Mooiste is een leuke tocht, maar die ga je niet uitfietsen met alleen een hoog FTP, duurvermogen is hier belangrijker..

Wil je elke heuvel omhoog knallen, dan verzeker ik je dat je na 100-150km helemaal gaar bent.
Uurtjes maken in de voorbereiding en niet te gek doen tijdens de klimmetjes is het recept om hem goed uit te fietsen (zeker bij de hele lange afstanden)..

Ik ben zelf ook aanwezig voor de 220km route, en ik doe lekker rustig aan die dag... En mijn ervaring is dat de mensen die jou (of mij) in de ochtend inhalen je later op de dag weer tegenkomt, maar dan helemaal gaar en kapot en ik fiets er "fluitend" langs..

Maar om even terug te komen op de manier van fietsen, ikzelf vind het leuk om afwisselend te fietsen, de ene keer gewoon lekker alleen en werken aan mijn intervalletjes etc. de volgende keer een groepsritje, en de andere keer een koffie ritje met wat vrienden..
Ikzelf bepaal hier de balans in, en dat kun jij ook doen, wil je je strikt houden aan een schema/structuur, dan zal je minder tijd hebben voor koffieritjes met vrienden of lekker een keer ongestructureerd te knallen met een maatje.
Jij bepaald voor jezelf hoe je ritjes wilt indelen en waar je het meeste plezier uithaalt.

• Prulleman
ja.. iedereen beleeft deze hobby op zijn eigen manier en dat is ook het mooie :)
zelf vind ik het heerlijk om fit te zijn voor de mooie ritten, het trainen daarvoor is daarom ook leuk, ik weet waar ik het voor doe ;)

het is gewoon lekker om tijdens een lange rit / wedstrijd / evenement / fietsvakantie door te kunnen gaan, of en toe even knallen en dan lekker nagenieten ipv dagen van het padje zijn omdat je teveel je grenzen over bent gegaan.

bv dag 4 (laatste dag) in spanje..
https://www.strava.com/activities/14002049389
lekker om dan nog met 4w/kg een klimmetje op te knallen, zonder dat je daar de rest van de rit last van hebt.

Daar doe -ik- het voor :9

Strava

• Cloclo100
verstappen33 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:12:
[...]

Wil je elke heuvel omhoog knallen, dan verzeker ik je dat je na 100-150km helemaal gaar bent.
Uurtjes maken in de voorbereiding en niet te gek doen tijdens de klimmetjes is het recept om hem goed uit te fietsen (zeker bij de hele lange afstanden)..

Ik ben zelf ook aanwezig voor de 220km route, en ik doe lekker rustig aan die dag... En mijn ervaring is dat de mensen die jou (of mij) in de ochtend inhalen je later op de dag weer tegenkomt, maar dan helemaal gaar en kapot en ik fiets er "fluitend" langs..
Klopt volledig. Vorige week bij de Gent-Wevelgem cyclo samen gestart met een collega en zijn fietsgroep, die ongeveer dezelfde W/kg FTP had. Bij de eerste helling reden hij en zijn fietsvrienden mij er meteen vanaf. Ik moest 450W trappen om hun bij te houden en heb gewoon laten lopen. 3 hellingen later reed ik ze allemaal voorbij en uiteindelijk een half uur minder lang gedaan over de 145km. :)

• Requiem19
Prulleman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:30:
ja.. iedereen beleeft deze hobby op zijn eigen manier en dat is ook het mooie :)
zelf vind ik het heerlijk om fit te zijn voor de mooie ritten, het trainen daarvoor is daarom ook leuk, ik weet waar ik het voor doe ;)

het is gewoon lekker om tijdens een lange rit / wedstrijd / evenement / fietsvakantie door te kunnen gaan, of en toe even knallen en dan lekker nagenieten ipv dagen van het padje zijn omdat je teveel je grenzen over bent gegaan.

bv dag 4 (laatste dag) in spanje..
https://www.strava.com/activities/14002049389
lekker om dan nog met 4w/kg een klimmetje op te knallen, zonder dat je daar de rest van de rit last van hebt.

Daar doe -ik- het voor :9
Welk klimmetje was dat? :).

Els Angels ben je denk ik niet vol gegaan?

• Prulleman
Requiem19 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:45:
[...]

Welk klimmetje was dat? :).

Els Angels ben je denk ik niet vol gegaan?
deze komt het meest in de buurt:
https://www.strava.com/segments/3512038?filter=overall / https://www.strava.com/ac...ments/3340336512572872910

geen live segments, maar ik had een lap gestart onderaan, waar je van de kustweg de zijweg afslaat en de klim start, wat ik bovenaan vond, was 20 minuten later, maar dat segment is 5 minuten korter, eindigd volgens mij vlak na het 14% stukje.

2 jaar terug ook een keer die klim gereden, deze keer wilde ik iets harder, was eigenlijk niet de bedoeling om boven threshold te gaan, maar het voelde goed :)

Els Angels inderdaad niet volle bak, maar lekker half uurtje tempo rijden (243 watt)
Mooie klim ook _/-\o_

lekker als je de dag dan nog kan eindigen met een eindsprintje op de laatste klim:
https://www.strava.com/ac...ments/3340336490103166174

Strava

• Requiem19
Prulleman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:56:
[...]

deze komt het meest in de buurt:
https://www.strava.com/segments/3512038?filter=overall / https://www.strava.com/ac...ments/3340336512572872910

geen live segments, maar ik had een lap gestart onderaan, waar je van de kustweg de zijweg afslaat en de klim start, wat ik bovenaan vond, was 20 minuten later, maar dat segment is 5 minuten korter, eindigd volgens mij vlak na het 14% stukje.

2 jaar terug ook een keer die klim gereden, deze keer wilde ik iets harder, was eigenlijk niet de bedoeling om boven threshold te gaan, maar het voelde goed :)

Els Angels inderdaad niet volle bak, maar lekker half uurtje tempo rijden (243 watt)
Mooie klim ook _/-\o_

lekker als je de dag dan nog kan eindigen met een eindsprintje op de laatste klim:
https://www.strava.com/ac...ments/3340336490103166174
Ah, die klimmetjes aan de kust ken ik minder goed. Mooi hoor.

Als ik dan onze Els Angels tijden vergelijk valti mijn tijd me toch een beetje tegen. 20 watt meer, terwijl ik 67kg was toen (en jij iets van 75?) en uiteindelijk ben ik ‘maar’ 30seconden sneller.

Kortom, ik moet maar wat marginal gains gaan zoeken in m’n materiaal ;-),

• tiswat
Iemand trouwens een idee hoe ik mijn shifters loskoppel van mijn calipers? Gaat om SRAM Force Etap. Heb ze niet meer nodig maar hangt dus nu nog aan mijn frame omdat er nog fluid in zit. Kan dat zonder bleed kit?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

tiswat schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:26:
Iemand trouwens een idee hoe ik mijn shifters loskoppel van mijn calipers? Gaat om SRAM Force Etap. Heb ze niet meer nodig maar hangt dus nu nog aan mijn frame omdat er nog fluid in zit. Kan dat zonder bleed kit?
Dus het hoeft niet meer in elkaar? Dan heb je geen bleed kit nodig hoor, dat is alleen voor het vullen van het systeem. Gewoon losdraaien met een steeksleuteltje en even de vloeistof opvangen in iets, voor zo ver het lekt (zodra je de leiding aan beide kanten los hebt zal deze wel leeg lopen).

Wel opletten met SRAM, dat gebruikt DOT 5.1, dat wil je niet ergens laten zitten want het is rommel.

Ergens denk ik wel, "wat doe je jezelf aan" ivm de move naar velgremmen anno 2025 in verband met beschikbaarheid van onderdelen. ;) Ik ben (of was) ook niet per se fan van schijfremmen, maar ben wel blij dat ik afgelopen jaar mijn laatste velgrem fiets nog heb kunnen verkopen voor een redelijk bedrag.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 02-04-2025 15:48 ]

• Prulleman
Requiem19 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:04:
[...]

Ah, die klimmetjes aan de kust ken ik minder goed. Mooi hoor.

Als ik dan onze Els Angels tijden vergelijk valti mijn tijd me toch een beetje tegen. 20 watt meer, terwijl ik 67kg was toen (en jij iets van 75?) en uiteindelijk ben ik ‘maar’ 30seconden sneller.

Kortom, ik moet maar wat marginal gains gaan zoeken in m’n materiaal ;-),
76kg inderdaad, systemsix met 50mm velgen, we reden wel met 4, dus wellicht een klein beetje draft.. maar erg klein verschil..
iemand anders van ons groepje moest 260 watt trappen voor 30:16 met een kg of 7 meer.

nog 1 met mijn gewicht 232 watt voor 30:48
(alle 3 met assioma duo)

Strava

• ElGreco
  • Laatst online: 13-01 22:32
Prulleman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:56:
[...]

lekker als je de laatste dag dan nog kan eindigen met een eindsprintje op de laatste klim
Zo denkt @mhr-zip er ook over (met een kleine toevoeging van mijn kant)

- Is dit de laatste klim van vandaag?
- Ja
- Oke, doei

www.vanspeykwheels.nl

• tiswat
Kluus schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:47:
[...]

Dus het hoeft niet meer in elkaar? Dan heb je geen bleed kit nodig hoor, dat is alleen voor het vullen van het systeem. Gewoon losdraaien met een steeksleuteltje en even de vloeistof opvangen in iets, voor zo ver het lekt (zodra je de leiding aan beide kanten los hebt zal deze wel leeg lopen).

Wel opletten met SRAM, dat gebruikt DOT 5.1, dat wil je niet ergens laten zitten want het is rommel.

Ergens denk ik wel, "wat doe je jezelf aan" ivm de move naar velgremmen anno 2025 in verband met beschikbaarheid van onderdelen. ;) Ik ben (of was) ook niet per se fan van schijfremmen, maar ben wel blij dat ik afgelopen jaar mijn laatste velgrem fiets nog heb kunnen verkopen voor een redelijk bedrag.
Merci! Haha ja ach, ben denk ik toch een purist. Houd m’n stalen schijfrem frame nog wel hoor. De onderdelen zullen steeds lastiger te vinden zijn maar… ik moet zorgen dat ik twee setjes shifters heb. Dan red je het wel. De rest is 12 speed en draadloos dus dan maakt de generatie al een stuk minder uit.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

tiswat schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:45:
[...]

Merci! Haha ja ach, ben denk ik toch een purist. Houd m’n stalen schijfrem frame nog wel hoor. De onderdelen zullen steeds lastiger te vinden zijn maar… ik moet zorgen dat ik twee setjes shifters heb. Dan red je het wel. De rest is 12 speed en draadloos dus dan maakt de generatie al een stuk minder uit.
Ja zeker wel een tof project! _/-\o_

• MochiGohan

Welke lokale club is dat? Katwijk is wel echt een actieve en leuke club volgens mij.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:29

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:08:
[...]

Als je je 3,3 watt/kg maar thuis laat dan.
Ja..Zippie..je mag wel voorop..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:58:
[...]

- Ja
- Oke, doei
Aanvulling:

- Wat doen jullie zaterdag?

• mhr-zip
ElGreco schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:58:
[...]

- Ja
- Oke, doei
Alleen de grote der aarde hebben een grote tank.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-01 08:09
blb4 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 00:38:
[...]

Tinder voor sporters 8) : https://www.sportpartner.com Geen idee of dat werkt......
Getest. Werkt niet.
Site ziet er gelikt uit en best wel interessante profielen in min omgeving. Interesant in de zin van actieve fietsers. Wel opvallend veel aantrekkelijke mensen.....ik zoek geen relatie, wel een fietsmaat en zal me jeuken of het een man of vrouw is, knap of niet zo knap, als er maar fatsoenlijk gefietst kan worden.
Contact leggen? Alleen met een betaald account a €6,95 per maand, minimaal 1 jaar betalen. De site loodst je automatisch naar je woonplaats groep, en om aan die chat deel te nemen moet je €99,95 inleggen.
Toen was ik er wel klaar mee, account opzeggen....wacht....speciale aanbieding.....€29,95 per maand 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon 73 op 02-04-2025 18:47 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:32:
[...]

Alleen de grote der aarde hebben een grote tank.
Ik pakte je gewoon terug bij het laatste sprintje..

(Al sprinte jij dan weer heel hard door België heen..)

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 12:44
Hoi,

Ik weet dat je bij Cafe cadans altijd fietsen kon huren, iig gravelbikes. Race weet ik niet maar denk dat ze wel zo schappelijk zijn om er eventueel gewone pedalen op te zetten mits ze die hebben.

• stevens20
Clubs klinkt leuk maar is lastig op dit moment met twee kleintjes en werk. Gele rijders begint bijvoorbeeld al om 18u. (D groep) en dat red ik nu niet met werk en bedtijd kinderen.Eerder Wel vaker bij meegereden maar is nog geen enkel appcontact uit gekomen. RETO heeft qua tijd hetzelfde. Weekend zou eventueel wel kunnen, zeker mee eens. Misschien dat toch maar eens proberen.

Avonden zelf trainen en eventueel met een maatje. Weekend mee met een groep.

Ik dacht, ik probeer het hier even, wie weet is er iemand anders zo gek om een rondje samen te kachelen. Vragen kan altijd.

• Wafflestomper
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-06-2025
MochiGohan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:56:
[...]

Zou deze route nog even aanpassen zodat je de bollenvelden mee pakt (Voorhout-Lisse-Hillegom). Rijrichting uiteraard aanpassen zodat je in de duinen wind mee hebt.
Ga ik regelen, lijkt me top route..

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01 01:44
Nou heb ik dus een kraak in de fiets. Vorig jaar in de alpen begon het zonder aanleiding. In de 20k ervoor nooit kraken gehad. Ik dus de bottombracket verdenken, vervangen maar kraak blijft.
Als ik niet trap kraakt het niet. Ook niet op hobbelige wegen. Als ik sta in de pedalen kraakt het wel. Zadel kan het dus niet zijn (zekerheidshalve carbon gripper geprobeerd en bouten opnieuw vast.) stuur niet vast op glad asfalt of hobbel weg bij trappen: kraak.
Het zijn of de pedalen. (Maar zowel links als rechts trappen hoor je een kraak?) Of het achterwiel of thru axle (vaak wiel in/uit gehad) of microscheur in het laswerk van het titanium frame?
Wat nog doen: andere wielset proberen en ander cranckset.
Ik verdenk de cranckset. Ik heb zoon exemplaar wat terug geroepen is (r8000 met juiste codes) iemand ervaring met zoon cranckset die gaar was en kraakte?

• Prulleman
@HBSVDK Boutjes van je ketting bladen, derailleur padje

Strava

• ElGreco
Bij mij was het de steekas in het voorwiel die kraakte. Ook alleen bij aanzetten. Meer vet erop. Kraak weg.
Het zit soms in de meest verrassende plekken.
Sluit dus niets uit en loop alles na. Een voor een. Niet meerdere dingen tegelijk proberen zodat je later weet waar je als eerste naar moet kijken als het terug komt.
Zo'n Ultegra crankstel kon je toch gratis laten beoordelen bij een FM?

www.vanspeykwheels.nl

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05-2025
HBSVDK schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:23:
Nou heb ik dus een kraak in de fiets. Vorig jaar in de alpen begon het zonder aanleiding. In de 20k ervoor nooit kraken gehad. Ik dus de bottombracket verdenken, vervangen maar kraak blijft.
Als ik niet trap kraakt het niet. Ook niet op hobbelige wegen. Als ik sta in de pedalen kraakt het wel. Zadel kan het dus niet zijn (zekerheidshalve carbon gripper geprobeerd en bouten opnieuw vast.) stuur niet vast op glad asfalt of hobbel weg bij trappen: kraak.
Het zijn of de pedalen. (Maar zowel links als rechts trappen hoor je een kraak?) Of het achterwiel of thru axle (vaak wiel in/uit gehad) of microscheur in het laswerk van het titanium frame?
Wat nog doen: andere wielset proberen en ander cranckset.
Ik verdenk de cranckset. Ik heb zoon exemplaar wat terug geroepen is (r8000 met juiste codes) iemand ervaring met zoon cranckset die gaar was en kraakte?
Ik heb iets vergelijkbaars gehad en het bleken bij mij de pedalen zelf te zijn die kraakten. Het plastic van de SPD-SL pedalen was denk ik "gewoon klaar".

• mhr-zip
Vergeet ook de pedalen niet.
En je schoenplaatjes niet.

"Ja ik hoor steeds een kraak, maar als de FM er met zijn bordeelsluipers op rijdt, hoort hij niks".

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ElGreco schreef op donderdag 3 april 2025 @ 07:29:
Bij mij was het de steekas in het voorwiel die kraakte. Ook alleen bij aanzetten. Meer vet erop. Kraak weg.
Het zit soms in de meest verrassende plekken.
Sluit dus niets uit en loop alles na. Een voor een. Niet meerdere dingen tegelijk proberen zodat je later weet waar je als eerste naar moet kijken als het terug komt.
Zo'n Ultegra crankstel kon je toch gratis laten beoordelen bij een FM?
@HBSVDK

Ik had vorig jaar ook een irritant kraakje en van alles geprobeerd oa wat hier allemaal genoemd word, zelfs zadel vervangen omdat ik twijfelde of het in de zadelbrug zat :X
Uiteindelijk een keer onderweg de wielen los gehaald, uit gehaald en terug gestoken en was het opgelost :?

Gabriël AM5

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01 01:44
Ja goeie, ik zal de pedalen en schoenen nog eens nalopen en anders oude schoenen en pedalen met andere fiets omwisselen. Heb SPD pedalen dus oud plastic kan het niet zijn :).
En een vriend nog even vragen om crancstel dagje te lenen en wielen nog eens nalopen :).

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Is nu al het 2e jaar op rij dat ik mijn zomerfiets van stal haal en ook een kraakje hoor bij de eerste rit. Maar van vorig jaar weet ik dat het aan mijn stuur ligt. Losmaken, beetje invetten, terug vastzetten en kraakje weg.

• mhr-zip
sapphire schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:26:
[...]

@HBSVDK

zadel vervangen omdat ik twijfelde of het in de zadelbrug zat :X
Dit is echt niet een raar idee.
Er zijn best wat types zadel die redelijk vaak scheuren.

Heb ik zelf ook wel eens gehad met een Selle Italia zadel

• ElGreco
HBSVDK schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:30:
Ja goeie, ik zal de pedalen en schoenen nog eens nalopen en anders oude schoenen en pedalen met andere fiets omwisselen. Heb SPD pedalen dus oud plastic kan het niet zijn :).
En een vriend nog even vragen om crancstel dagje te lenen en wielen nog eens nalopen :).
Bij mij was vorig jaar mijn linker SPD plaatje zodanig versleten door het in- en uitklikken dat die ook kraakte. Dat kan dus ook met SPD.

www.vanspeykwheels.nl

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:01
HBSVDK schreef op woensdag 2 april 2025 @ 23:23:
. Als ik sta in de pedalen kraakt het wel. Zadel kan het dus niet zijn.
Ook als je staat en kracht kan zadelpen bewegen, kan je eventueel testen door flink aan je zadelpen te trekken/duwen als je naast de fiets staat.
Ik heb het iig al keertje gehad.

Andere keren was het vaak de snelspanner of steekas die te los zat.
En 1 keer waren lagers van achterwiel versleten, uit te sluiten door even wielen te wisselen. (en dan fout maken door steekas niet vast genoeg te doen en nogsteeds een kraak te hebben)

En ik heb 1 paar spd schoenen die ook altijd kraakt als ik flink aanzet, iets met carbon onderkant die wat beweegt icm ruimte tussen pedalen en zool.
En 1 paar spd schoenen waar de onderkant gewoon te ver van verslten is door inklikken en daardoor teveel speling geeft op pedaal (maar geen kraak, maar klapperen op slecht wegdek)

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 03-04-2025 11:05 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
Kraakjes.. Ik heb sinds kort ook een kraak, ik heb het idee dat ik de kraak alleen hoor als ik op het zadel zit en wat meer vermogen begin te trappen.

Zadelpen opnieuw invetten?

BlaBlaBla

• blb4
Dat kraken kan natuurlijk ook aan de leeftijd liggen :)

• Cloclo100
Ik ga nog een weekendje weg met de vrouw naar Amsterdam, laatste keer met 2 op trip, en ik heb fiat gekregen om van Lommel(be) naar daar te fietsen. Ik heb genavigeerd naar Amsterdam via komoot en Strava, en wou eens graag van de mensen met parcourskennis weten welke de mooiste zou zijn om te fietsen. Ze overlappen natuurlijk best vaak maar ik ken werkelijk niets in Nederland.

Strava

Komoot

Iemand nog wat tips of opmerkingen? Grazie mille!

• ElGreco
Cloclo100 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:58:
Ik ga nog een weekendje weg met de vrouw naar Amsterdam, laatste keer met 2 op trip, en ik heb fiat gekregen om van Lommel(be) naar daar te fietsen. Ik heb genavigeerd naar Amsterdam via komoot en Strava, en wou eens graag van de mensen met parcourskennis weten welke de mooiste zou zijn om te fietsen. Ze overlappen natuurlijk best vaak maar ik ken werkelijk niets in Nederland.

Strava

Komoot

Ik heb je route bij Utrecht een beetje omgelegd. Bij Bunnik zit er een kleine D-tour, deze leidt je langs de StayOkay in Bunnik. Daar kun je je fiets in het zicht naast het terras zetten bij Het Koetshuis voor een hapje of drankje. Vanaf dit punt tot Amsterdam kun je nog in Breukelen of Loenen a/d Vecht stoppen op de route, maar Bunnik is een stuk rustiger.

https://www.komoot.com/nl...9cco10HSe8Ph8ImuxQO1&ref=

Onder de rivieren ben ik niet genoeg bekend om iets nuttigs toe te voegen.

Amsterdam ook een beetje omgelegd zodat je niet door de stad heen hoeft.

www.vanspeykwheels.nl

• mhr-zip

Strava

Komoot

Ben in dit gebied niet zo bekend, er zijn vast genoeg anderen hier die dat wel zijn.

Maar stel niemand kan je helpen:

1. Je kan beide GPX-en uploaden in https://www.judise.nl en ze dan over elkaar heen leggen en de verschillen zien.

2. Mijn persoonlijke ervaring is dat Strava minder "domme dingen" doet dan Komoot. Dus Komoot gaat bij mij sneller door/over een stadskern, trap, etc.

3. Ongeacht welke routeplanner je gebruikt. Check of er pontjes in zitten en controleer de vaarttijden/dagen er van. Hulpmiddel: https://veerponten.nl

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 16:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Strava

Komoot

Niet echt bekend fietsterrein voor mij, maar ik zou sowieso met een grote boog om Den Bosch en Utrecht heen fietsen; maar goed ik ben allergisch voor stoplichten en stadse drukte :+ Heb zelf wel eens toen ik op fietsvakantie was dwars door Utrecht en Den Bosch gefietst, en vond het veel te druk en traag enzo...

Sowieso puik plan wel _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 03-04-2025 14:28 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 17:22

Bezulba

Formerly known as Eendje

ElGreco schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:19:
[...]

Ik heb je route bij Utrecht een beetje omgelegd. Bij Bunnik zit er een kleine D-tour, deze leidt je langs de StayOkay in Bunnik. Daar kun je je fiets in het zicht naast het terras zetten bij Het Koetshuis voor een hapje of drankje. Vanaf dit punt tot Amsterdam kun je nog in Breukelen of Loenen a/d Vecht stoppen op de route, maar Bunnik is een stuk rustiger.

https://www.komoot.com/nl...9cco10HSe8Ph8ImuxQO1&ref=

Onder de rivieren ben ik niet genoeg bekend om iets nuttigs toe te voegen.

Amsterdam ook een beetje omgelegd zodat je niet door de stad heen hoeft.
Alternatief zou zijn om nooit het Amsterdam-Rijnkanaal over te steken en vanaf Nieuwegein helemaal naar Amsterdam links van het kanaal blijven fietsen. Dan moet je een klein stukje links, rechts bij de havens in Utrecht, maar dan is het de rest van de route immer gerade aus.

blup

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:01

aerofreak

Steve Jobs

Bezulba schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:30:
[...]

Alternatief zou zijn om nooit het Amsterdam-Rijnkanaal over te steken en vanaf Nieuwegein helemaal naar Amsterdam links van het kanaal blijven fietsen. Dan moet je een klein stukje links, rechts bij de havens in Utrecht, maar dan is het de rest van de route immer gerade aus.
In dat geval zou ik vanaf Zaltbommel links aanhouden en de dijk bij Leerdam naar Everdingen nemen en dan de brug over bij Vianen. Dan mijd je dat je door Geldermalsen en Culemborg moet. Als je brug over de lek oversteekt, links langs IJsselstein/Nieuwegein door de polder. Bij de Meern stopt mijn kennis van de route.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• ElGreco
aerofreak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:36:
[...]

In dat geval zou ik vanaf Zaltbommel links aanhouden en de dijk bij Leerdam naar Everdingen nemen en dan de brug over bij Vianen. Dan mijd je dat je door Geldermalsen en Culemborg moet. Als je brug over de lek oversteekt, links langs IJsselstein/Nieuwegein door de polder. Bij de Meern stopt mijn kennis van de route.
Bij De Meern stopt ook de beschaving als je daar vandaan door de polder richting Amsterdam kijkt, ik snap dus heel goed dat het een zwart gat voor je is.

www.vanspeykwheels.nl

Pagina: 1 ... 629 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).