Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 625 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
McMiGHtY schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:07:
NL Tours zou ik ver van weg blijven..
Tot nu toe de keren dat ik er aan mee heb gedaan ( Arnhems mooiste, 1k ride ) was het goed geregeld hoor.

(ik wil dus ook geen discussie starten over of nltourrides zijn ding doet of niet..)

Strava | AP | IP | AW

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:39

McMiGHtY

- burp -

In dat geval, ik heb me niet opgegeven voor de Primavera Ride. Ik heb me wel op gegeven voor de 1ste Social Ride van dit jaar

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:27
Requiem19 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:58:
Ik denk dat we de komende jaren steeds meer 1by gaan zien. Dat kan prima met de huidige 13s cassettes. Vergelijk:

10-33T:10,11,12,13,14,15,17,19,21,24,28,33
10-36T:10,11,12,13,15,17,19,21,24,28,32,36
10-46T:10,11,12,13,15,17,19,21,24,28,32,38,46

De 10-46 is identiek aan de 10-36, op de grotere kransjes aan het einde na. Tov de 10-33 mis je alleen de 14. Ik rijd nu iets van 1000km op de 10-46 cassette op de weg en zie mezelf nooit meer terug gaan naar 2by eigenlijk.
Ik vind het dus echt lelijk, een grote cassette en geen derailleur voor. Maar dat is mijn smaak. Ben toch verdomme geen mountainbiker. Eerst de schijfremmen en nu dit. /s

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33
tiswat schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:48:
[...]

Ik vind het dus echt lelijk, een grote cassette en geen derailleur voor. Maar dat is mijn smaak. Ben toch verdomme geen mountainbiker. Eerst de schijfremmen en nu dit. /s
Links vind je mooier dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ndi95vrL6GeyQyJIVJ8EMzuYRIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOomK0TgL9xDy4kkxecxtpAK.jpg?f=fotoalbum_large

Geef het nog een paar jaar zou ik zeggen ;-).

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Als je rechts een 10-46 of 10-50 monteert is links inderdaad mooier.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:00
McMiGHtY schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:07:
NL Tours zou ik ver van weg blijven..
Dit dus.

Nog daargelaten of de ritten de moeite waard zijn. Ik hoor vaak van niet. Er is heel veel gedoe met geannuleerde tochten en restitutie van inschrijfgeld, of beter gezegd het gebrek daaraan. Gelukkig persoonlijk geen ervaring mee.

De persoon achter NL Tours heeft ook een bedenkelijke reputatie. Ik zal maar geen naam noemen.

• Requiem19
blitzkrieg schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:28:
Als je rechts een 10-46 of 10-50 monteert is links inderdaad mooier.
Daar kan ik wel inkomen, al vind ik de 10-46 zelf wel heel strak.

Zo’n voorderailleur is wmb iig nooit mooi. Veel te rommelig en onnodig ingewikkeld (optisch). Daar zijn al veel beter geintegreerde oplossingen voor inmiddels.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
Zo'n dikke BB vind ik anders ook niet echt elegant, qua pignion

• Frenz64
tiswat schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:48:
[...]

Het schijnt dat ze tegenwoordig zelfs zonder binnenbanden rijden :X

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22:23
De derailleurwieltjes van mijn Shimano 105 (5800) achterderailleur waren gaar, dus ik dacht: de vervang ik 'eventjes'.

Niets eventjes, al een tijd aan het klooien maar het lukt niet. Het gaat mis bij de tension pulley (het verst van de cassette af). Als ik die erop zet en de inbus maar een beetje stevig aandraai, zit hij muur en muur vast.

Ik heb al van alles geprobeerd. Ook de busjes omgewisseld met het busjes van het andere wieltje, maar dan krijg ik de boel niet op elkaar geschroefd. Wordt er helemaal gek van, en voel mij een ongelovelijk NOOB.

Heeft iemand een tip hoe dit te verhelpen?

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-01 22:31
pieter81! schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:49:
De derailleurwieltjes van mijn Shimano 105 (5800) achterderailleur waren gaar, dus ik dacht: de vervang ik 'eventjes'.

Niets eventjes, al een tijd aan het klooien maar het lukt niet. Het gaat mis bij de tension pulley (het verst van de cassette af). Als ik die erop zet en de inbus maar een beetje stevig aandraai, zit hij muur en muur vast.

Ik heb al van alles geprobeerd. Ook de busjes omgewisseld met het busjes van het andere wieltje, maar dan krijg ik de boel niet op elkaar geschroefd. Wordt er helemaal gek van, en voel mij een ongelovelijk NOOB.

Heeft iemand een tip hoe dit te verhelpen?
edit: niet goed gelezen
Zit het wieltje goed qua draairichting? Kan zo snel niets anders bedenken

[ Voor 7% gewijzigd door EkkeHH op 21-03-2025 22:21 ]

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:31
Je moet die 2 spacers wel netjes plaatsen bij t monteren vd pully.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46
Casual Ruud schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:57:
[...]

Dit dus.

Nog daargelaten of de ritten de moeite waard zijn. Ik hoor vaak van niet. Er is heel veel gedoe met geannuleerde tochten en restitutie van inschrijfgeld, of beter gezegd het gebrek daaraan. Gelukkig persoonlijk geen ervaring mee.

De persoon achter NL Tours heeft ook een bedenkelijke reputatie. Ik zal maar geen naam noemen.
Dan doe ik het wel. Want met halfbakken verwijzingen schiet niemand wat op

https://www.deondernemer....3A%2F%2Fwww.google.com%2F

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 13:02
Vandaag staat er weer een boel wind hier in het noorden. De wind komt uit het oosten. Hoe zouden jullie een route maken in dit geval? Ik rijd eerst altijd recht tegen de wind in en ik keer halverwege weer om (niet over dezelfde weg). In Groningen is er richting het oosten helaas niet echt bos om je achter te verschuilen.

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28

Nick Name

SinFest!

AMD1800 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:29:
Vandaag staat er weer een boel wind hier in het noorden. De wind komt uit het oosten. Hoe zouden jullie een route maken in dit geval? Ik rijd eerst altijd recht tegen de wind in en ik keer halverwege weer om (niet over dezelfde weg). In Groningen is er richting het oosten helaas niet echt bos om je achter te verschuilen.
Vanuit de Stad richting het Noordpolderzijl en dan langs en op de dijk richting de Eemshaven (de schapen liepen er gisteren nog niet en ik had het pad voor me alleen. wel veel spreeuwen). Langs de dijk zal je dan vol de wind pakken waarschijnlijk, dat wel. Tot aan Nieuwstad kun je langs de dijk, daarna beginnen de werkzaamheden helaas. Dan bijvoorbeeld richting Delfzijl en Batterij Fiemel. Je kunt dan nog een stuk door naar Nieuwe Statenzijl. Dan heb je lekker veel wind te pakken gehad en dan kun je door de polders over mooie stukken asfalt en met de wind lekker in de rug terug richting Stad...bijvoorbeeld.

Maar eerlijk, bij dit soort wind ga ik meestal richting Drenthe.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het eerste kwartier wind mee voor de warming up. Ik heb anders niet genoeg discipline om tegen de wind in m'n vermogen laag genoeg te houden.
En als je een pittige training doet, hetzelfde voor het laatste kwartier voor de cooling down.
Ik doe buiten vooral duurritten, dus dan komt het erop neer; eerste helft wind mee, terugweg wind tegen.

• 418O2
Ik woon aan de westkant van Stad en wil niet door de stad. Ik ga dan meestal aan de bovenkant de stad langs en dan richting Bedum, of gewoon een rondje rond de stad en afhankelijk van hoe lang je weg wil

Vind wind tegen en dan laverend in de rug fijner dan de hele tijd in de zij. Maar dat is persoonlijk

Edit: oost en west blijft lastig

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22:23
EkkeHH schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:14:
[...]

edit: niet goed gelezen
Zit het wieltje goed qua draairichting? Kan zo snel niets anders bedenken
Dank, maar daar gaat het volgens mij goed. heb ze zekerheidshalve ook andersom geporbeerd. Ook nog in de uitgebreide instructies /tekeningen van shimano gekeken, maar niet kunnen ontdekken.
bwernsen schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:41:
Je moet die 2 spacers wel netjes plaatsen bij t monteren vd pully.
Wat bedoel je daarmee? Ze kunnen er toch maar op één manier op, of zie ik dat verkeerd?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Over NL Tours, ik heb één keer de 1K ride gedaan, eerste editie geloof ik.

Wat ik ‘tegen’ dit soort tours heb is weet ik niet precies maar vroegâh werd er altijd geschermd met een gratis shirt. Persoonlijk vind ik die foeilelijk en de kwaliteit bedenkelijk, liever één of twee wat duurdere maar kwalitatief betere shirts dan een kast vol met die meuk shirts dus ik verkocht ze altijd :+
En de poeha er omheen zoals ‘een biertje achteraf’ 8)7
Mooiste toen vond ik dat iemand bedacht had dat Redbull als sponsor een top idee was, kwam je na 60km bij een verzorgingspost aan om je bidons te vullen en hadden ze alleen kleine blikjes Redbull :r

Gabriël AM5

• tiswat
Stevie-P schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:53:
[...]

Het eerste kwartier wind mee voor de warming up. Ik heb anders niet genoeg discipline om tegen de wind in m'n vermogen laag genoeg te houden.
En als je een pittige training doet, hetzelfde voor het laatste kwartier voor de cooling down.
Ik doe buiten vooral duurritten, dus dan komt het erop neer; eerste helft wind mee, terugweg wind tegen.
Ik doe het juist andersom, wind tegen als eerst en wind mee terug. Zie het gemiddelde liever omhoog gaan dan naar beneden. Eerst het zure voor het zoete.

• Stevie-P
  • Niet online
tiswat schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Ik doe het juist andersom, wind tegen als eerst en wind mee terug. Zie het gemiddelde liever omhoog gaan dan naar beneden. Eerst het zure voor het zoete.
Dan heb je of geen traingsprogramma op vermogen, of stalen discipline.

Ter verduidelijking: gisteren ging ik met wind mee zo'n 15km/u harder dan tegen de wind in. Heel lastig om te accepteren dat je zo traag tegen de wind in moet, maar ook dat je nog moet accelereren terwijl je al zo hard gaat met wind mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Stevie-P op 22-03-2025 12:11 ]

• tiswat
Stevie-P schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:27:
[...]

Dan heb je of geen traingsprogramma op vermogen, of stalen discipline.

Ter verduidelijking: gisteren ging ik met wind mee zo'n 15km/u harder dan tegen de wind in. Heel lastig om te accepteren dat je zo traag tegen de wind in moet, maar ook dat je nog moet accelereren terwijl je al zo hard gaat met wind mee.
Hè? Je hebt geen stalen discipline als je al de wind ontwijkt toch? En waar hebben we het over? We zijn 9/10 recreatief... :+ Vandaag eerst wind tegen, daarna wind mee. Toch maar mooi 35,3 gemiddeld gereden. ;)

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:25
Requiem19 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:23:
[...]

[Afbeelding]

Rechts zie ik een grijze fiets met een rood accentje, paarse doppen in het stuur en een wit gele bidon. En dan ga je het hebben over 1x vs 2x?

Edit: en dan vergeet ik dat lasongeluk in de bovenbuis nog te noemen...

[ Voor 6% gewijzigd door klaaas op 22-03-2025 17:59 ]

Hij wil.

• Requiem19
klaaas schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Rechts zie ik een grijze fiets met een rood accentje, paarse doppen in het stuur en een wit gele bidon. En dan ga je het hebben over 1x vs 2x?

Valt me tegen hoe weinig je er hebt van zoek de verschillen :-).

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 20:50
Iemand die de FIT File Repair tool heeft en .fit file van me kan herstellen?
Heb licentie gekocht maar komt niet binnen.

https://www.fitfilerepairtool.info

https://www.fitfiletools.com/#/top → doet helaas niet het nodige :(

[ Voor 18% gewijzigd door CedricD op 22-03-2025 19:33 ]

• klaaas
Requiem19 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:48:
[...]

Valt me tegen hoe weinig je er hebt van zoek de verschillen :-).
Ik ben gestopt met kijken toen ik tranen in mn ogen kreeg..

Hij wil.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-01 15:15
klaaas schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Links heeft toch ook een rood accentje 8)7

• Mistraller
  • Laatst online: 02:25
CedricD schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:32:
Iemand die de FIT File Repair tool heeft en .fit file van me kan herstellen?
Heb licentie gekocht maar komt niet binnen.

https://www.fitfilerepairtool.info

https://www.fitfiletools.com/#/top → doet helaas niet het nodige :(
Heb je echt alleen de fit file? Kijk even of je hem kunt decoden.
https://developer.garmin..../decoding-activity-files/

Ik heb zelf al wel eens een corrupte plain text file gefikst, zat wat corrupte XML in geloof ik. Maar volgens mij zit er compressie op een fit file; en een gecomprimeerde file met corruptie; dan wordt het denk lastig.

Ik heb zelf met gotoes ook wel goede ervaringen.
https://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php
Repair Corrupted FIT Files:
This tool can read corrupted FIT files that some other tools cannot open. Once you have uploaded a corrupted FIT file, you have the option to repair the file manually. Usually the best choice is to click on the blue "Edit Points" button (you will see this on the next page after you upload). In that window, you can delete any offending points using the trash-can icon.

[ Voor 20% gewijzigd door Mistraller op 22-03-2025 22:32 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• klaaas
crimby schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:26:
[...]

Links heeft toch ook een rood accentje 8)7
Dit is niet de plek voor politieke discussies hè

Hij wil.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-01 13:02
tiswat schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Hè? Je hebt geen stalen discipline als je al de wind ontwijkt toch? En waar hebben we het over? We zijn 9/10 recreatief... :+ Vandaag eerst wind tegen, daarna wind mee. Toch maar mooi 35,3 gemiddeld gereden. ;)
Jeetje wat een hoge gemiddelde snelheid. Dan ben je zeker niet door de polder heen gereden. ik heb het segment Carel Coenraad polder, 5,2 km recht tegen de wind in, afgelegd met een gemiddelde snelheid van 12 km/u. Ik heb in totaal 108 kilometer afgelegd en dit uiteindelijk met een gemiddelde snelheid van 19,8 km/u gedaan, mede doordat ik het stuk wind mee gemiddeld tussen de 30 en 35 km/u reed. Dus, ik heb al mijn versnellingen weer gebruikt.

De volgende keer ga ik toch denk ik maar door het bos rijden.

[ Voor 0% gewijzigd door AMD1800 op 23-03-2025 09:37 . Reden: Niet 198 km/u gemiddeld ]

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:30

Stufferdt

doet ook maar wat.

Hier gisteren (vrijdag) van midden Nederland naar Limburg gefietst. 137km waar ik normaal zo’n 4,5 uur over doe (30ish) maar nu 5:25 met 25,5 gemiddeld. Had alleen maar tegenwind en had hele stukken 23 gemiddeld met 200w. Stukken binnenblad wat ik in Nederland niet gewend ben. Gelukkig zondag terug met meewind :)

😀😀😀

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik hoor het al niemand uit het westen :+

Wind hoort er bij, enige irritante wind is een westenwind want dan kan ik amper tegen de wind in rijden zonder dat het waterfietsen de Noordzee op word. En misschien een draaiende wind dat is ook vervelend want lastig plannen :(

Vorig jaar me kilometers lang in moeten houden omdat ik met een lage HR moest rijden. Soms is dat zo en als dat bij je training hoort so be it toch?

Gabriël AM5

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 20:50
Mistraller schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:31:
[...]

Heb je echt alleen de fit file? Kijk even of je hem kunt decoden.
https://developer.garmin..../decoding-activity-files/

Ik heb zelf al wel eens een corrupte plain text file gefikst, zat wat corrupte XML in geloof ik. Maar volgens mij zit er compressie op een fit file; en een gecomprimeerde file met corruptie; dan wordt het denk lastig.

Ik heb zelf met gotoes ook wel goede ervaringen.
https://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php

[...]
Licentie inmiddels binnen.
Data springt plots van 26 km naar 214 km.
Ben bezig met de dev om het gefixt te krijgen. Fun times 8)7

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 13:45
Kan ik iemand blij maken met een startbewijs voor de Luik-Bastenaken-Luik cyclo (26 april)? Ik heb het 250km startbewijs maar je kan uiteraard de afstand rijden die je wilt. Normaal was dit mijn hoofddoel van het voorjaar maar nu gaan we die periode met ons fietsgroepje naar Bedoin om daar één van de versies van La Cannibale te rijden. Je kan me een PM sturen, first come first served.

• tiswat
AMD1800 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 23:48:
[...]

Jeetje wat een hoge gemiddelde snelheid. Dan ben je zeker niet door de polder heen gereden. ik heb het segment Carel Coenraad polder, 5,2 km recht tegen de wind in, afgelegd met een gemiddelde snelheid van 12 km/u. Ik heb in totaal 108 kilometer afgelegd en dit uiteindelijk met een gemiddelde snelheid van 198 km/u gedaan, mede doordat ik het stuk wind mee gemiddeld tussen de 30 en 35 km/u reed. Dus, ik heb al mijn versnellingen weer gebruikt.

De volgende keer ga ik toch denk ik maar door het bos rijden.
Ik heb bijna alleen maar polder om mij heen + dijken langs de Maas. Dus vol in de wind. Maar moet zeggen, ik ging een uur a 4 watt/kg en daarna is het ook wel op.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:44
AMD1800 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 23:48:
[...]

Jeetje wat een hoge gemiddelde snelheid.

Ik heb in totaal 108 kilometer afgelegd en dit uiteindelijk met een gemiddelde snelheid van 198 km/u gedaan, mede doordat ik het stuk wind mee gemiddeld tussen de 30 en 35 km/u reed.
En jij vindt 35+ km/u een hoge gemiddelde snelheid :+

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-12-2025
Ligt het aan mij of zijn er nog geen 12 speed shimano "re-usable" missing links te krijgen?

• Casual Ruud
Falqoon schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:37:
Ligt het aan mij of zijn er nog geen 12 speed shimano "re-usable" missing links te krijgen?
Volgens mij zijn alle Shimano links maar één keer te gebruiken, althans volgens de gebruiksaanwijzing.

Voor 11 speed kon ik ze destijds ook niet vinden.

Ik hergebruik ze overigens wel, zonder problemen verder. Moet wel zeggen dat ik mijn ketting er niet zo vaak afhaal.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De Wippermann Connex link heb je ook voor 12-speed.

• Mistraller
  • Laatst online: 02:25
Ik hergebruik ze ook. KMC links zijn zogenaamd wel herbruikbaar maar volgens mij hanteren ze gewoon andere eisen. Want ook een KMC link is na een paar keer hersluiten heel losjes geworden, dan kan je ze bijna met de hand openmaken.
Komt erop neer dat het weerhaakje bij het openen steeds wat gladder wordt. En als je ketting dan slap hangt dan zou ie in theorie dus open kunnen springen. Is mij in elk geval nooit gebeurd.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcIuyQNGumYawGColfpMUJLUg6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9D8qzGYGBFn78tyDc9qnUv9.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het Hollandser? :D

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• crimby
Een Isaac en wat regen erbij (en mijn geklaag bij deze 8)7 )

• Maarten_E
crimby schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Een Isaac en wat regen erbij (en mijn geklaag bij deze 8)7 )
Fair, één van mijn Sensa's had ook iets beter gepast. ;) (wist niet dat Isaac Nederlands was, weer wat geleerd)

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 23-03-2025 17:21 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:13
Wat een bak wind stond er gisteren, gelukkig reden we met groepje en konden we beetje afwisselen wie er op kop reed.
Rondje door Friesland gedaan van 300km.
Kwamen onderweg ook nog een tweaker tegen die mij herkende en stukje meereed, alleen geen idee wie het was 😄

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 13:45
Cloclo100 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:20:
Kan ik iemand blij maken met een startbewijs voor de Luik-Bastenaken-Luik cyclo (26 april)? Ik heb het 250km startbewijs maar je kan uiteraard de afstand rijden die je wilt. Normaal was dit mijn hoofddoel van het voorjaar maar nu gaan we die periode met ons fietsgroepje naar Bedoin om daar één van de versies van La Cannibale te rijden. Je kan me een PM sturen, first come first served.
Even ter verduidelijking, dit is een gratis startbewijs. Ik kan via mijn werkgever gratis aanmelden voor die cyclos.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:20
DDX schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:20:
Wat een bak wind stond er gisteren, gelukkig reden we met groepje en konden we beetje afwisselen wie er op kop reed.
Rondje door Friesland gedaan van 300km.
Kwamen onderweg ook nog een tweaker tegen die mij herkende en stukje meereed, alleen geen idee wie het was 😄
Stond inderdaad een flinke bak wind. Helaas de groep bij de eerste stop kwijt geraakt omdat fietsmaatje nog bezig was met zonnebrand. Toen nog een tijdje met 3 anderen gefietst, maar uiteindelijk grootste gedeelte met zijn 2'en gefietst.

• DDX
Vandaag ook leuke, reed in de buurt van Den Oever, hier : https://maps.app.goo.gl/cqF6QKTrJ2zhum8R8
Opeens auto toeteren achter me en ja ik reed daar op de weg en niet fietspad.
Naar mijn mening onzinnig fietspad voor 2km oid, stuk ervoor en erna moet je gewoon weer weg delen met auto's en ligt ook nog best wat troep op.
Dus stak m'n hand op want moet je nou, had toch beter eerst even kunnen omkijken :o
Opeens luidspreker, op het fietspad fietsen. Ehm ok dan doe ik dat maar en daarna ; 'daar zijn de fietspaden voor'
Heb maar duimpje opgestoken en gelukkig reed de poitie auto verder.
Geen opmerking gehad over m'n garmin radar die knipperde 8)

• Webgnome
  • Nu online
Ja moet ook wel zeggen dat 2km fietspad nog net te lang is om het ff over te slaan. Hier in de buurt heb je en vergelijkbare situatie daar is echter het stukje fietspad wat je mist 500 meter..

Strava | AP | IP | AW

• DDX
Ja er zijn wel vaker van dat soort situaties, het is ook niet echt plek waar veel auto's rijden.
Maargoed ik zat fout wel grappig dat het op deze manier opgelost is :)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
blitzkrieg schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:39:

Ik vind 33x36 wel erg licht voor een racefiets, waar ben je dat nodig?
O-) O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TPJ1CbOnhqsEbuPaKqoT4OzfzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aq8YhhYlxXVTLEhTvTsp5lEE.jpg?f=fotoalbum_large
Cloclo100 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:20:
edit: via een upload bij di2stats.com
Thx, site aangevuld op:

mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Requiem19 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:23:
[...]

[Afbeelding]

ANWB Stelletje

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:59
DDX schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:29:
Vandaag ook leuke, reed in de buurt van Den Oever, hier : https://maps.app.goo.gl/cqF6QKTrJ2zhum8R8
Opeens auto toeteren achter me en ja ik reed daar op de weg en niet fietspad.
Naar mijn mening onzinnig fietspad voor 2km oid, stuk ervoor en erna moet je gewoon weer weg delen met auto's en ligt ook nog best wat troep op.
Dus stak m'n hand op want moet je nou, had toch beter eerst even kunnen omkijken :o
Opeens luidspreker, op het fietspad fietsen. Ehm ok dan doe ik dat maar en daarna ; 'daar zijn de fietspaden voor'
Heb maar duimpje opgestoken en gelukkig reed de poitie auto verder.
Geen opmerking gehad over m'n garmin radar die knipperde 8)
Dat is ook wel echt een onzinnig fietspad. Smal, hobbelig en idd vies. Daarnaast moet je als fietser ook twee keer oversteken terwijl je op het stuk waar je een fietspad zou wensen de weg moet delen met auto's die 80 of harder rijden waar 60 is toegestaan.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@mhr-zip Verschrikkelijk, ja zelfs dat valt onder ANWB stelletje :+
Lijkt me geweldig om met m’n vrouw te kunnen wielrennen, schat de kans alleen nihil in :p

@DDX tja sommige fietspaden zijn ook gewoon zó slecht dat ze realistisch gezien eigenlijk niet bruikbaar zijn.

Ken je het stuk van de N206 boven Vogelenzang? Heb je ook een stuk met een fietspad ernaast van 1m breed en die is voor beide richtingen :X
Dan nog takken op de weg, uitstekende struiken en bomen, drama pad.
Nou mag je daar dus als fietser op de weg, er staan 5 borden per richting maar die worden vaak selectief over het hoofd gezien wat ook toeterende automobilisten opleverd.

Vandaag weer een nieuwe ervaring er bij, er vloog een beest in m’n helm. Das niks nieuws, even helm heen en weer en meestal is het er dan wel uit maar deze was het er niet mee eens en besloot te steken :X
Was niet eens een heel erge prik, geen bij of een wesp maar denk een libelle oid maar ik schrok wel flink! Klap gegeven op m’n helm waardoor mijn bril afvloog, lekker met 35 tegen het asfalt :(
Schade valt enorm mee, klein schaafje op het frame.
Geen zwelling en pijn was na een paar minuten al weg, thuis uiteindelijk nog wel een korstje gevonden op de hoofdhuid dus wel degelijk gestoken/gebeten.

Gabriël AM5

• wibblemoo
  • Laatst online: 22:34
Niconing schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:20:
[...]

Dat is ook wel echt een onzinnig fietspad.
Buiten de landsgrenzen kunnen ze er ook wat van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUWkUEbRap1AQucaU1cMT9LF4IQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyekQPNmQsgbhjVqxoj9IKCD.jpg?f=fotoalbum_large

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:39

McMiGHtY

- burp -

[quote]sapphire schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:27:
[

@DDX tja sommige fietspaden zijn ook gewoon zó slecht dat ze realistisch gezien eigenlijk niet bruikbaar zijn.

Ken je het stuk van de N206 boven Vogelenzang? Heb je ook een stuk met een fietspad ernaast van 1m breed en die is voor beide richtingen :X
Dan nog takken op de weg, uitstekende struiken en bomen, drama pad.
Nou mag je daar dus als fietser op de weg, er staan 5 borden per richting maar die worden vaak selectief over het hoofd gezien wat ook toeterende automobilisten opleverd.

Altijd op de weg daar, achter elkaar en een beetje tempo maken, dat fietspad is vragen om ongelukken

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• ElGreco
  • Laatst online: 21:11
Frenz64 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:38:
Zo'n dikke BB vind ik anders ook niet echt elegant, qua pignion
Pignion. Wauw. Jij moet echt oud zijn.

www.vanspeykwheels.nl

• mhr-zip
ElGreco schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:18:
[...]

Pignion. Wauw. Jij moet echt oud zijn.
Hij is al aan zijn derde midlifecrisis bezig…..

• Maarten_E
Ik zal altijd gebruik maken van het fietspad, hoe onlogisch die ook is. Daar is het immers voor en zo zit je andere weggebruikers ook niet in de weg. Snap wel waarom je van de weg gebruik maakt, maar zulke dingen zorgen er ook weer voor dat de tolerantie van andere weggebruikers tov wielrenners weer verder afneemt. Maar goed, mijn 2 centen. ;)

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:57

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Belgische Wegcode, heb ik altijd op gsm staan als de politie of andere bestuurders daar moeilijk over doen (en dat is al gebeurd). Maar "slechte toestand van het wegdek" is uiteraard voor interpretatie vatbaar.
Ik probeer ook wel zo veel mogelijk het fietspad te gebruiken maar als het echt om te huilen is ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtvhp2yn6WCUsyW--qG2tJn1hyc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CVxiayDkFVbCbrNGy49flxyw.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door jorrefunk op 24-03-2025 09:57 ]

• DDX
sapphire schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:27:
Stuk bij Vogelenzang is een leuke ja, hele stuk vanuit Zandvoort is het een niet verplicht fietspad met idd diverse borden om auto's te waarschuwen dat er fietsers op rijbaan rijden. (hoezo moet je daar voor waarschuwen?)
Maar dan het laatste stukje bij Vogelenzang is het opeens een verplicht fietspad... (andere gemeente denk ik?)

• ekiter
  • Laatst online: 21:44
Ook tubeless kan lek. Met een grote prop en 2 bar na 5min nog wel de laatste kilometer rustig naar huis kunnen fietsen dus in dat opzicht wel blij met de tubeless banden. Ook al een handvol kleine lekjes gereden die uit zichzelf weer gedicht werden.

Vorige lente begonnen op de racefiets naar het werk en terug een aantal keer per week als het weer dat toe laat hier in Zeeland icm andere hobbies dus redelijk onervaren wat betreft racefiets banden na jaren MTB met binnenband.
Wat is nu het beste voor dit gat, plakker aan de binnenkant of is de 8mm scheur te groot en is het beter er een nieuwe band op te leggen ivm klapband gevaar?
Banden liggen er net een paar maanden op dus omdat de orginele van de tweedehands fiets versleten waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Du2it44zyN78rpOJoXsg7XjiIz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrzCLZjhf4drCereHIBTpYYm.jpg?f=fotoalbum_large

En zo naar huis kunnen rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3meM9fBJOs4rD2onBCBqVbG0sF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mq3FIyXiQzYCoaWfFiwdeLCH.jpg?f=fotoalbum_large

• lol1988
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-01 08:12
ekiter schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:59:
Ook tubeless kan lek. Met een grote prop en 2 bar na 5min nog wel de laatste kilometer rustig naar huis kunnen fietsen dus in dat opzicht wel blij met de tubeless banden. Ook al een handvol kleine lekjes gereden die uit zichzelf weer gedicht werden.

Vorige lente begonnen op de racefiets naar het werk en terug een aantal keer per week als het weer dat toe laat hier in Zeeland icm andere hobbies dus redelijk onervaren wat betreft racefiets banden na jaren MTB met binnenband.
Wat is nu het beste voor dit gat, plakker aan de binnenkant of is de 8mm scheur te groot en is het beter er een nieuwe band op te leggen ivm klapband gevaar?
Banden liggen er net een paar maanden op dus omdat de orginele van de tweedehands fiets versleten waren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou gewoon een nieuwe band erop leggen ;)

• mhr-zip

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top dat je pluggen bij je had. Een must voor iedere tubeless rijder.

Plakken of niet plakken moet je zelf bepalen. Maar er zit nog verschil in rustig rondom huis oprijden en morgen met 85 km/u een berg afstormen. (Als je het op een forum vraagt worden je banden al afgebrand als ze niet door elfjes bij maanlicht gegoten zijn. Laat staan als er een scheurtje in zit).

Wil je hem plakken kan ik je dit aanraden:
https://www.rema-tiptop.b...set-tubeless-fietsbanden/
Plakker goed in de midden van je band plakken.

Ps: wat voor merk/type band is het?

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 24-03-2025 12:43 ]

• ekiter
  • Laatst online: 21:44
mhr-zip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:41:
[...]

...

Zelfs een setje binnenbanden, je weet maar nooit. Genoeg plek in de rugzak voor het werk.

Zitten nu Goodyear eagle F1 28mm tubeless op. Zijn er banden waarmee je minder snel een scheurtje er in rijd?

Rij enkel hier langs de kust, geen afdalingen. Maar met wat wind mee zit je zo op 50km/u+ dus als jullie ook twijfelen gaat er een nieuwe band band op. Is kwa werk net zo makkelijk, enkel even een compressor erbij pakken voor de eerste keer oppompen.

• Requiem19
ekiter schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Zelfs een setje binnenbanden, je weet maar nooit. Genoeg plek in de rugzak voor het werk.

Zitten nu Goodyear eagle F1 28mm tubeless op. Zijn er banden waarmee je minder snel een scheurtje er in rijd?

Rij enkel hier langs de kust, geen afdalingen. Maar met wat wind mee zit je zo op 50km/u+ dus als jullie ook twijfelen gaat er een nieuwe band band op. Is kwa werk net zo makkelijk, enkel even een compressor erbij pakken voor de eerste keer oppompen.
Dat zijn wel hele sportieve banden voor woon-werk / plezier ritjes (en daarmee ook minder lekbestendig).

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Pirelli P Zero RS (of non-RS). Een andere optie is Continental GP5K AS (All season), al zijn veel mensen geen Conti fan hier ;).

• mhr-zip
Requiem19 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Dat zijn wel hele sportieve banden voor woon-werk / plezier ritjes (en daarmee ook minder lekbestendig).

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Pirelli P Zero RS (of non-RS). Een andere optie is Continental GP5K AS (All season), al zijn veel mensen geen Conti fan hier ;).
Band die minder snel scheurt en Continental GP5000 in één zin.

:')

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

Bezulba

Formerly known as Eendje

mhr-zip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:41:
[...]

Plakken of niet plakken moet je zelf bepalen. Maar er zit nog verschil in rustig rondom huis oprijden en morgen met 85 km/u een berg afstormen. (Als je het op een forum vraagt worden je banden al afgebrand als ze niet door elfjes bij maanlicht gegoten zijn. Laat staan als er een scheurtje in zit).

Wil je hem plakken kan ik je dit aanraden:
https://www.rema-tiptop.b...set-tubeless-fietsbanden/
Plakker goed in de midden van je band plakken.

Ik zal nooit begrijpen waarom je niet een paar euro's overhebt om een band te vervangen na zo'n scheur. Dat is letterlijk alles wat er tussen jouw en het harde asfalt zit. Waarom moeilijk doen en risico nemen? Nieuw bandje, geen gezeur en door.

blup

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

mhr-zip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Mijn GP5000AS doen het anders al 10K+ zonder lek te rijden. Her en der wel een sneetje, maar niks door het canvas.

Gelukkig maar, want die kleredingen op en af de velg krijgen is een crime. :(
Ze zijn ondertussen iets ruimer, maar makkelijk gaat het nog steeds niet.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:32

Kluus

Gang is alles

@ekiter Ja pech kan je altijd hebben, ziet er naar mijn idee uit alsof je gewoon door een flinke scherf gereden bent, wat met iedere band zou kunnen gebeuren. Persoonlijk zou ik deze gewoon van binnenuit plakken met een tiptop tubeless plakker hoor en dan niet echt uit misplaatste zuinigheid maar meer om een beetje duurzamer proberen te consumeren, maar als het niet veilig voelt gewoon een nieuwe inderdaad.

@Requiem19 ik zat een beetje te zoeken, de good years ken ik verder ook niet namelijk, maar in welk opzicht zijn deze dan zo sportief vergeleken met een Pirelli P-zero dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 24-03-2025 15:32 ]

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:39
mhr-zip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Heb je zo vaak scheuren gehad in GP5k’? Bijzonder hoe meningen kunnen verschillen, ik heb in 20k niet een keer lek, laat staan een scheur. Maatje van me een gelijke ervaring.

Ik weet nu wel dat ik volgende week lek ga rijden, dat weer wel.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:30

Stufferdt

doet ook maar wat.

Hier recentelijk lekgereden op een dijk in Zeeland. Scherf van een oesterschelp door m'n achterband. Redelijke jaap en voor lag er al een nieuwe band op, dus achterband toch maar vervangen. Overigens na 5k allebei de conti 5K (met aerothan biba) vervangen door lek. Dus ze zijn zeker wel lek te krijgen. Dit overigens wel 2x in Zeeland toen ik vanaf m'n ouders een rondje fietste. Dus wellicht gedijen ze simpelweg beter op de Veluwe :)

Overigens week erna in de Eiffel ook lek met de gloednieuwe Rubino. Dus ik heb gewoon pech vermoed ik.

Na vrijdag tegenwind gisteren teruggefietst met meewind. Lekker rustig gereden en na 154km weer thuis. Dus mooi weekendje met toch ruim 10 uur op de fiets. Conditie begint langzaam weer wat te komen :D

😀😀😀

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:39
Stufferdt schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:47:
Hier recentelijk lekgereden op een dijk in Zeeland. Scherf van een oesterschelp door m'n achterband. Redelijke jaap en voor lag er al een nieuwe band op, dus achterband toch maar vervangen. Overigens na 5k allebei de conti 5K (met aerothan biba) vervangen door lek. Dus ze zijn zeker wel lek te krijgen. Dit overigens wel 2x in Zeeland toen ik vanaf m'n ouders een rondje fietste. Dus wellicht gedijen ze simpelweg beter op de Veluwe :)
Dat ze niet lek kunnen snap ik wel, maar herken niet dat ze altijd/vaak scheuren.

• Requiem19
Kluus schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:28:
@ekiter Ja pech kan je altijd hebben, ziet er naar mijn idee uit alsof je gewoon door een flinke scherf gereden bent, wat met iedere band zou kunnen gebeuren. Persoonlijk zou ik deze gewoon van binnenuit plakken met een tiptop tubeless plakker hoor en dan niet echt uit misplaatste zuinigheid maar meer om een beetje duurzamer proberen te consumeren, maar als het niet veilig voelt gewoon een nieuwe inderdaad.

@Requiem19 ik zat een beetje te zoeken, de good years ken ik verder ook niet namelijk, maar in welk opzicht zijn deze dan zo sportief vergeleken met een Pirelli P-zero dan?
Ik concludeerde misschien iets te snel dat het om deze versie van de Goodyear Eagle F1 ging:

https://www.bicyclerollin...gle-f1-supersport-r#intro

Hierover zegt BRR:
We recommend the Eagle F1 SuperSport R only to those looking for ultimate performance while racing or during time trials. If you care about puncture resistance or durability, this tire is not for you as not only the puncture score is low, but the tire thickness is very thin at 1.6 mm. Tubeless tires rely on tubeless sealant to seal small punctures, but the re-sealing will become progressively worse the thinner the tire gets.
Als het deze versie is (https://www.bicyclerollin...views/goodyear-eagle-f1-r) valt het inderdaad mee qua verhouding sportiviteit / lekbestendigheid.

De P-Zero RS is ook racey, maar wel een raceband die goede lekbestendigheid heeft. De non-RS variant is nog een stap beter qua lekbestendigheid.

https://www.bicyclerollin...irelli-p-zero-race-tlr-rs

• Falqoon
Vind iemand anders die stuurbordjes ook altijd vervelend? Waarschijnlijk zijn ze niet altijd verplicht, maar ze zijn vaak wel handig mocht je achteraf nog een foto willen opzoeken, wanneer dit op nummer gaat etc.

Ik heb een klein houdertje gemaakt onder mijn zelfgemaakte Garmin houder om eens af te zijn van die vervelende montage. Het stuur is ook mooi vrij op deze manier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FXjarsQgnS4xs_55TYuVShniKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xUZcNuucYq2y6sZDJszAs07.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ejoSbRTB6SLLtTbkNgS2_LoRBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flgECYSUDFqnmqjG8TC5Ddce.jpg?f=fotoalbum_large

• Torgo
  • Laatst online: 23:11
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe racefiets. Ik heb zo’n 10 jaar op mijn eerste racefiets gereden, dat was een aluminium frame met Shimano 105. Mijn meeste ritten zijn 1.5 tot 2.5 uur maar ik wil ook wel weer wat vaker langere ritten gaan doen. Alles op vlakke (geasfalteerde) weg. Kwa type denk ik dat ik dat ik een beetje in de aero / all-rounder categorie val maar dat weet ik niet zeker (weinig ervaring met verschillende fietsen, altijd op één fiets gereden). Kwa budget ben ik redelijk flexibel.

Ik zit er ook over na te denken om een bike fit en eventueel custom fiets te overwegen.

Wens lijstje:
  • Carbon frame
  • Electronisch schakelen
  • Schijfremmen
  • Wat bredere wielen (28 of 30 mm)
  • Carbon wielen (nice to have)
Wie heeft er wat goede suggesties? 🙂

[ Voor 4% gewijzigd door Torgo op 24-03-2025 16:55 ]

• mhr-zip
Torgo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:55:
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe racefiets. Ik heb zo’n 10 jaar op mijn eerste racefiets gereden, dat was een aluminium frame met Shimano 105. Mijn meeste ritten zijn 1.5 tot 2.5 uur maar ik wil ook wel weer wat vaker langere ritten gaan doen. Alles op vlakke (geasfalteerde) weg. Kwa type denk ik dat ik dat ik een beetje in de aero / all-rounder categorie val maar dat weet ik niet zeker (weinig ervaring met verschillende fietsen, altijd op één fiets gereden). Kwa budget ben ik redelijk flexibel.

Ik zit er ook over na te denken om een bike fit en eventueel custom fiets te overwegen.

Wens lijstje:
  • Carbon frame
  • Electronisch schakelen
  • Schijfremmen
Ongeacht welke fiets je gaat kopen, ga je er best wat geld op stuk slaan.
Weet je welke stack reach je nodig hebt? Anders kan je overwegen vooraf een bikefit te doen
.

Persoonlijk zou ik aan wielen niet te zwaar tillen, de juiste fiets met de juiste wielen combinatie verkleint je opties heel erg. Terwijl je achteraf prima je wielen kunt upgraden.

Desnoods zet je de stockwielen gelijk “als nieuw” op marktplaats.

• Webgnome
  • Nu online
@Falqoon moet zeggen dat ik eigenljik niet zo'n probleem heb met die bordjes. Eerder dat men ze niet op een plek ziet waar dat je ze verwacht ( want handbike :+ )

offtopic:
Als je zondag in Zandvoort nou een gele handbike ziet, dan ben ik dat waarschijnlijk

Strava | AP | IP | AW

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

S-works Tarmac SL8 Dura Ace. :p

Misschien is een budget wel handig. ;)

• mhr-zip
blitzkrieg schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:10:
[...]

Hier zou ik ook beginnen.

Ik weet nog wel een fitter die je er passend op krijgt :+

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Wens lijstje:
  • Carbon frame
  • Electronisch schakelen
  • Schijfremmen
Met zo'n wensenlijstje kan je bijna geen miskoop doen.

Cube (Attain/Agree) is op dit moment veruit de goedkoopste qua wat aan jouw wensen voldoet, maar ze zijn niet aan te slepen en de leverbaarheid is heel slecht.

• Torgo
blitzkrieg schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:10:
[...]

:D
Ik wil eigenlijk ~ 2500 EUR uitgeven maar kan ook nog wel wat hoger voor de perfecte droomfiets. Ik vind het alleen een beetje moeilijk inschatten vanaf waar de ‘upgrades’ onzinnig zijn voor mijn type rijder.
Cube (Attain/Agree) is op dit moment veruit de goedkoopste qua wat aan jouw wensen voldoet, maar ze zijn niet aan te slepen en de leverbaarheid is heel slecht.
Oh wow, wat een goede tip!

https://www.12gobiking.nl/cube-attain-c-62-slx

Kwa prijs goed en ook nog 30mm wielen _/-\o_

Die zet ik op de shortlist.

Op de één of andere manier ben ik ook terecht gekomen bij een Cannondale SuperSix EVO Carbon 3 maar volgens mij is die wel echt voor ‘racers’ en het merk lijkt ook wat duurder.

En ik ben aan het kijken naar Ridley, die kan je ook custom maken maar nog niet goed onderzocht hoe en wat.

[ Voor 43% gewijzigd door Torgo op 24-03-2025 20:56 ]

• Frenz64
...............Ik zit er ook over na te denken om een bike fit en eventueel custom fiets te overwegen........Wie heeft er wat goede suggesties? 🙂
Mss een aardige tussenweg: bij CC53-11 in Zaltbommel verkopen ze hun eigen merk Apex krijg je een standaard een bike fit en stel je daarna je eigen fiets samen met de onderdelen die jij wil (ff CC53-11 pluggen, ik heb er mijn tita fiets vandaan). Ze hebben overigens ook vrijwel alle andere merken in huis.

• Frenz64
Torgo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:44:
[...]

Ik wil eigenlijk ~ 2500 EUR uitgeven maar kan ook nog wel wat hoger voor de perfecte droomfiets. Ik vind het alleen een beetje moeilijk inschatten vanaf waar de ‘upgrades’ onzinnig zijn voor mijn type rijder.
Dan vrees ik dat je wat van je wensenlijstje af moet strepen, te beginnen bij elektronisch schakelen

• crimby
Frenz64 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Dan vrees ik dat je wat van je wensenlijstje af moet strepen, te beginnen bij elektronisch schakelen
Cube Agree C:62 of Attain passen toch aardig.
Carbon frame, elektronisch schakelen, schijfremmen. Wel alu wielen. Dat kan altijd nog later.

Anderzijds zijn er ook zat overjarige modellen voor een leuk prijsje te krijgen.

@Torgo ridley is erg gaaf, maar qua geo voor de meesten wel een uitdaging. Als je toch een bikefit gaat doen, kom je daar natuurlijk wel achter (hopelijk vóór aanschaf).

Wat wellicht ook helpt is als je eens post waar je nu op rijdt qua geometrie, dan kan men hier de vergelijk maken en je tips geven. Of zelf de vergelijk maken natuurlijk door de geo’s naast elkaar te leggen.

Of als je precies weet wat je wil en vooral goedkoop scoren, kan je altijd nog bij een van de dozenschuivers terecht: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 43% gewijzigd door crimby op 24-03-2025 21:39 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:11

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook een snee (en ook in Zeeland!) maar wel iets kleiner. Ik gok 3mm. Sealant kreeg het dicht maar de rit daarna weer open.. Net een nieuw bandje besteld (nu P zero TLR RS en een TLR Race besteld) zodat ik kan fietsen. Ik kijk later wel eens of ik het van binnen kan plakken oid. Band is zo’n 1500km oud dus moet nog wel even meekunnen.

Al zal ik binnenkort wel worden opgepakt (en terecht) door de stijlpolitie ivm het combineren van een Race voor en een RS achter.. :7

• Casual Ruud
Een Giant TRC van een eerder jaar zou ook wel moeten lukken. Of een Defy maar die is wat luier.

De Canyon Endurace 7 met Rivals Axs zou ook wel passen. De Shimano 105 di2 variant is iets duurder. Gaan banden tm 35mm in.

Ik zag net nog op facebook dat Wim de Vos nog steeds Ridley Noahs 105 di2 verkoopt voor € 2600,-. Custom doet ie niet aan. Wel weer erg scherp geprijsd.

Allemaal met carbon frame en elektrisch schakelen, maar zonder carbon wielen. Dat gaat niet met dat budget (denk ik). Ik zou lekker alu wielen nemen en dan later iets kopen wat helemaal voldoet.

• Torgo
crimby schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:20:
[...]

Cube Agree C:62 of Attain passen toch aardig.
Carbon frame, elektronisch schakelen, schijfremmen. Wel alu wielen. Dat kan altijd nog later.

Anderzijds zijn er ook zat overjarige modellen voor een leuk prijsje te krijgen.

@Torgo ridley is erg gaaf, maar qua geo voor de meesten wel een uitdaging. Als je toch een bikefit gaat doen, kom je daar natuurlijk wel achter (hopelijk vóór aanschaf).

Wat wellicht ook helpt is als je eens post waar je nu op rijdt qua geometrie, dan kan men hier de vergelijk maken en je tips geven. Of zelf de vergelijk maken natuurlijk door de geo’s naast elkaar te leggen.

Of als je precies weet wat je wil en vooral goedkoop scoren, kan je altijd nog bij een van de dozenschuivers terecht: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Het probleem is dat ik niet precies weet waarop rij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwxT9LVnfmHc_bxFSibBizvtkkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyuoUMfH8RQvuwNc8O2vF2PR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben destijds bij Vos rijwielen naar binnen gelopen. Ze hadden me even heel snel opgemeten en mij deze fiets aanbevolen welke ik gekocht heb en sindsdien op rij. Stuur staat inmiddels wel iets lager dan op de foto. :)

Ik zie dat je voor 500 EUR meer (3000 EUR) een Cube Attain C:62 SLT kan kopen met Ultegra di2 en ook nog carbon wielen! Dan heb ik echt alle wensen van het lijstje te pakken. Maar die is wel overal uitverkocht in mijn maat. Maar voor die prijs zou ik die wel willen denk ik :)

• mhr-zip
Frenz64 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Een goede fit is zoveel meer waard dan welke afmontage dan ook.

We willen allemaal carbon, dure groepen, hoge wielen, weet ik veel wat. Maar wat bij mij het meeste plezier heeft gebracht:

- Juiste fit
- Navigatie, zodat ik lekker overal naar toe kan rijden (en ook nog eens weet dat ik goed ga :') )
- Bredere bandjes, comfort O+

• crimby
mhr-zip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:48:
[...]

We willen allemaal carbon, dure groepen, hoge wielen, weet ik veel wat. Maar wat bij mij het meeste plezier heeft gebracht:

- Juiste fit
- Navigatie, zodat ik lekker overal naar toe kan rijden (en ook nog eens weet dat ik goed ga :') )
100% + goede schoenen. Als in goed passend. Maar bij sommige bike fits wordt je daar ook mee geholpen

• mhr-zip
crimby schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:50:
[...]

+ goede schoenen. Als in goed passend.
200%

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:20
mhr-zip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:48:
[...]

- Juiste fit
Bredere bandjes zodat je ook onverhard mee kan pakken

• mhr-zip
@Torgo hoe het proces nu verder verloopt (als ik naar het verleden op het forum kijk):

Door deze overload aan info, met antwoorden die je wel en niet wilde horen. Snappen we dat het verwarrend over kan komen. Meest voor de hand liggende oplossing die dan gekozen wordt is naar Canyon.com te surfen en dan de dikste aerobak die zsm leverbaar is aan te klikken en te bestellen.

Yolo

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:54:
@Torgo hoe het proces nu verder verloopt (als ik naar het verleden op het forum kijk):

Door deze overload aan info, met antwoorden die je wel en niet wilde horen. Snappen we dat het verwarrend over kan komen. Meest voor de hand liggende oplossing die dan gekozen wordt is naar Canyon.com te surfen en dan de dikste aerobak die zsm leverbaar is aan te klikken en te bestellen.

Yolo
Of zoals ze bij ons in het dorp doen gewoon met een kontzak vol cash de winkel inlopen en de duurste fiets kopen.
Zo heb ik een neef met een Specialized van 6K (pré corona prijzen) die er momenteel 1x per jaar op rijd. Zelfde neef overigens die steeds roept dat bandjes op 8 bar moeten want dat is zo lekker racy (en waar mijn vader steeds naar luistert) :X

@Falqoon Ja verschrikkelijk die bordjes!
Afgelopen tocht meerdere mensen gezien die hem rond de zadelpen gerold/vouwen hadden.
Dit was ook een bordje met een lager middenstuk aan de bovenkant zodat het minder in de weg zit als je een out front mount hebt maar dan nog amper normaal te monteren op mijn fiets. Ik heb hem maar niet gedaan. Geen zin om 4u lang met een flapperend bordje te rijden met schuivende tieraps langs een carbon stuur :X

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 25-03-2025 06:44 ]

Gabriël AM5

• 418O2
Torgo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:44:
[...]

[...]

Oh wow, wat een goede tip!

https://www.12gobiking.nl/cube-attain-c-62-slx

Kwa prijs goed en ook nog 30mm wielen _/-\o_

Die zet ik op de shortlist.

Op de één of andere manier ben ik ook terecht gekomen bij een Cannondale SuperSix EVO Carbon 3 maar volgens mij is die wel echt voor ‘racers’ en het merk lijkt ook wat duurder.

En ik ben aan het kijken naar Ridley, die kan je ook custom maken maar nog niet goed onderzocht hoe en wat.
Merida met di2 is voor dat geld wel te vinden

• Kluus
  • Laatst online: 19:32

Kluus

Gang is alles

Tja helaas standaard bij cyclo’s. Dan moet je hem wel monteren want daar zit ook de chip op geplakt voor tijdsmeting. Ik knip de bovenkant meestal nog een beetje op maat.

Mooie oplossing zo @Falqoon. Ik heb zoiets voor mijn varia mount, dat is ook netjes maar eigenlijk niet volgens de regels en maakt het terugzoeken van foto’s waarschijnlijk lastig.

• Falqoon
sapphire schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:22:
@Falqoon Ja verschrikkelijk die bordjes!
Afgelopen tocht meerdere mensen gezien die hem rond de zadelpen gerold/vouwen hadden.
Dit was ook een bordje met een lager middenstuk aan de bovenkant zodat het minder in de weg zit als je een out front mount hebt maar dan nog amper normaal te monteren op mijn fiets. Ik heb hem maar niet gedaan. Geen zin om 4u lang met een flapperend bordje te rijden met schuivende tieraps langs een carbon stuur :X
Ah, ik was helemaal vergeten dat je ook nog van die bordjes hebt met een cutout voor de fiets computer. Daar moet ik nog even iets op verzinnen dus :+

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

sapphire schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:22:
[...]

Of zoals ze bij ons in het dorp doen gewoon met een kontzak vol cash de winkel inlopen en de duurste fiets kopen.
Zo heb ik een neef met een Specialized van 6K (pré corona prijzen) die er momenteel 1x per jaar op rijd. Zelfde neef overigens die steeds roept dat bandjes op 8 bar moeten want dat is zo lekker racy (en waar mijn vader steeds naar luistert) :X
Lekker toch, zo blijft de fietsenmaker bestaan en komt er 2e hands nog eens wat leuks te koop.

Zo heb ik mijn Hollogram Knot SL 45 voor een mooi prijsje over kunnen nemen, de verkoper wilde toch graag 50mm hoog. Dus had in de aanbieding een setje Ultegra's gekocht en toen moest het 45 hoge setje weg. 8)7

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-01 21:17

Wens lijstje:
  • Carbon frame
  • Electronisch schakelen
  • Schijfremmen
Ik begrijp helemaal wat je zegt daar ik een paar jaar geleden ook in deze situatie zat. Ik raad je toch aan om eerst nog wat meer je vraag uit te diepen. Wat is je budget bijvoorbeeld? Want anders stel ik voor die nieuwe Canyon van 10k :P. Zonder grappen dit is toch wel een belangrijke. Voor 2500 zit je in de lagere range van elektronisch schakelen. Ik heb bijvoorbeeld gekozen voor een Canyon endurace CF 8 di2 (ultegra). Deze fiets is 8.4kg en koste toen iets van 3500 euro. Vrienden van mij hebben ook een canyon endurace maar dan een wat duurdere (5-8k) en die fiets weegt dan een kilo lichter en heeft wat extra's zoals betere wielen. Achteraf gezien had ik beter hiervoor kunnen gaan. En ja ik ben tevreden over mijn huidige fiets.
Dan het belangrijkste punt: wat voor soort fiets. Dit dien je uit te testen. Een aero zit anders dan een endurace. Met beide kan je uren fietsen en met beide kan je keihard fietsen. Wel zit er tussen beide een verschil ;). Persoonlijk denk ik dat het gros prima uit kan met een endurace.
Tenslotte denk ook goed na of je wil gaan voor een integrated cockpit zoals bij veel nieuwere fietsen (waaronder canyon). Integrated cockpits betekent dat je de stem niet zomaar kan aanpassen. een mogelijk oplossing is eerst een bikefit maar dan een soort van aankoop fit. Vaak kan je nadien deze omzetten naar een bikefit. Hoe zit je nu op de fiets? Heb je ergens last van etc?

• Rikkie99
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:56
Ik ga op 1 juni meedoen met de cyclo 3rides vanuit aken. Ik heb me de afgelopen maanden vooral gefocust op rustige duur en het opbouw van voldoende inhoud maar ik wil de komende 2 maanden nog iets specifieker gaan trainen voor de cyclo. Het is 136km met 2300hms dus inhoud zal het belangrijkste zijn maar wil ook voldoende intensiteit trainen om goed de inspanningen bergop aan te kunnen (vooral tussen de 2 en 10min). Hoe zouden jullie hiervoor trainen?

De route: https://3rides.de/en/3rid...uMTc0Mjg5ODQzOS4wLjAuMA..

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:33
Ik zou altijd eerst een bikefit doen vooraleer je een fiets koopt.
Ik heb het zelf ook gedaan en als ik de fiets van mijn dromen had gekocht had ik een misbaksel van een fiets gehad om na een hele hoop aanpassingen mij er toch maar op te krijgen.
Nu heb ik op basis van mijn bikefit gekeken naar wat er beschikbaar was in mijn afmetingen en heb ik een fiets die zonder extra aanpassingen (die vaak het rijgedraag héél hard beïnvloeden) wel bij me past.

• mhr-zip
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:32:
Ik zou altijd eerst een bikefit doen vooraleer je een fiets koopt.
Ik heb het zelf ook gedaan en als ik de fiets van mijn dromen had gekocht had ik een misbaksel van een fiets gehad om na een hele hoop aanpassingen mij er toch maar op te krijgen.
Nu heb ik op basis van mijn bikefit gekeken naar wat er beschikbaar was in mijn afmetingen en heb ik een fiets die zonder extra aanpassingen (die vaak het rijgedraag héél hard beïnvloeden) wel bij me past.
@Torgo dit moet je als volgt lezen: een bikefitter kan dus de fiets van je dromen door je neus boren!!

Wordt wakker mensen!!

Pagina: 1 ... 625 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).