Eindelijk een weekend lekker kunnen fietsen, de vrouw en de kinderen waren lekker 2 dagen weg naar opa/oma aan de andere kant van het land.
Ik kon lekker fietsen

, moet toch een beetje de schade goedmaken nadat ik vanaf half januari half in de lappenmand lag met wel/niet griep, bronchites etc. oftewel trainen was ruk!.
Zaterdag de vrouw en kinderen uitgezwaaid en rond 11:00 uur op de fiets gestapt voor een ronde van 140km. Zonnetje scheen lekker en de focus lag nu echt op Z2 qua hartslag, dus lekker vogeltjes kijken en genieten van het lekkere weer..
Helaas ging na 2-3 uur fietsen de zon steeds meer achter de wolken, en werd de gevoelstemperatuur een stukje lager, laatste uurtje kreeg ik ook last van koude voeten wat het plezier iets verminderde.
Uiteindelijk 5 uur op de fiets gezeten en een mooie nieuwe route die al een tijdje op mijn todo stond gefietst.
Eenmaal thuis, lekker voetjes op de bank en ontspannen..
Hoewel de snelheid/vermogen er nog niet echt was, herstelde ik naar mijn mening vrij snel, binnen 1-2 uur was mijn rusthartslag weer rond de 60 terwijl de weken ervoor ik nog uren last had van verhoogde hartslag na een training), en ook de nachtrust was

.
Gisteren weer zo'n mooie dag, na wat uitslapen en de F1 terug te hebben gekeken weer lekker voor 2 uurtjes op de fiets gestapt voor een iets kortere ronde van 65km..
De benen voelden goed en ook nu weer even de focus op Z2.. Gewoon uurtjes draaien en de basis weer in orde zien te krijgen.
De zware intervalletjes probeer ik binnenkort wel weer op te pakken, maar voor nu even de focus op herstel en weer een solide basis ontwikkelen.
Ook deze training ging lekker, en idem met het herstel, binnen 1-2 uur was de rusthartslag weer in orde en was de Garmin Stress meter weer mooi blauw..
HRV status is nog wel wat ongebalanceerd, maar ook hier lijkt de stijgende lijn weer gevonden te zijn..
Nu proberen om het niet te forceren...