Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 622 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Gewoon suikerwater werkt prima. (je maag/lichaam moet er wel even aan wennen, ik doe meestal in 2e bidon 250-300 gram suiker kan je aantal uur op fietsen)
En daarbij wat reepjes als afwisseling om ook nog wat te knagen te hebben.
Wel irritant dat albert heyn steeds weer ander assortiment heeft, ik had laatste tijd de muesli repen fambroos maar die zijn er sinds vorige week niet meer.
En notenrepen die ik eerst had hebben ze ook al tijdje niet meer...

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 06-03-2025 12:01 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
Die notenrepen mis ik ook idd, heel irritant die inconsistentie in het schap

Net de Decathlon ff geplunderd voor de ritjes op m'n nieuwe fiets (oeoeoeohhh, nog één nachtje slapen): Choco sereal bars en energy gelletjes

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:02
Zo mis ik nog altijd de goedkope mueslirepen bij de lokale Jumbo. Waren iets van 8 repen voor ongeveer een euro.

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:16
Vanmorgen wederom een heerlijke rit gemaakt, lekker hoor (met Snelle Jelle en knipperlicht, om het on topic te houden)

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
la_fusion schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:55:
Zo mis ik nog altijd de goedkope mueslirepen bij de lokale Jumbo. Waren iets van 8 repen voor ongeveer een euro.
Dat waren die van Ravensberger (ofzo), daar heb ik er ook heel wat van weggewerkt :D

My two cents:
Wat @DDX zegt (suiker in je bidon, beetje zout en siroop)
+ koekjes (bijv speculaasjes).
Daar kom ik erg makkelijk ver mee *O*

Bijvoorbeeld gister: 3u40 Z2 gefietst, 180g suiker in 950mL bidon en twee keer kort stoppen voor 4-5 speculaasjes om het lichte opkomende hongergevoel weer te stillen (en omdat koekjes heeeeeerlijk zijn).
180 + 9 * 8.6 = afgerond 260g carbs. Plan was 3.5 uur * 60g/uur = 220g carbs, dus lekker aangevuld, bijgevuld en met gezonde honger weer thuis rond avondetenstijd om daar te bunkeren.

Andere favorieten van mij zijn digestives naturel/choco, jodekoeken, Bastogne/knapperkoeken, Prince/vanilledubbels/chocodubbels.
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn en die paar gram vet doet mijn maag de das niet om hoor :+

Informaticus of vakkundig Googler?

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Misha schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:51:
[...]

Hoe kan ik die per ongeluk gesloopt hebben? :+ Ik snap er echt geen tiet van. Heb al zo vaak mijn achterwiel er vanaf gehaald. Dit heb ik nog nooit gehad
Ouderdom?
Op vergelijkbare wijze sprong laatst bij een kennis ook de derailleur gewoon tijdens het fietsen in diezelfde slappe stand. Bleek de veer te zijn die los was gekomen. Was ook al een achterderailleur van ~10 jaar oud die niet zo vaak met liefde is behandeld.

Informaticus of vakkundig Googler?

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:15
Vandaag een heerlijk rondje over de dijken tussen Arnhem en Nijmegen gedaan. Wat een genot zo met het zonnetje. Kon meteen even mijn nieuwe outfitje, en karoo 3 testen. Heerlijk om meer aero te zijn (-12kg sinds vorig seizoen)!!

Had nog even iemand in het wiel, iemand van hier toevallig?

Verder heb ik lekker niks met alle tips gedaan en genoten van mijn allerlaatste Maxim reep. Nee hoor, morgen komt de appie bezorgen met de krentenbollen en de snelle jelles!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

blitzkrieg schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Hebben ze bij Reinders niet staan, kwamen misschien week 20 weer binnen.
Is er gisteren 1 binnen gekomen, maar die is al weer weg. Die is namelijk nu van mij. :P *O*

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-01 20:19
Ik merk dat ik bij Stans sealant natte plekjes op mijn band heb, maar de band blijft wel gewoon hard.

Sealant is recent vervangen, herkenbaar?

BlaBlaBla

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
sapphire schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:30:

Ik had een fijne reepjes gevonden bij de Action maar uiteraard na een paar maanden weer uit assortiment :(
Als er op het kaartje een -P- staat is het een tijdelijk product OF gaat het er snel uit.
Van de meter-planner een tip over gehad ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:09
Strider schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:08:
Ik merk dat ik bij Stans sealant natte plekjes op mijn band heb, maar de band blijft wel gewoon hard.

Sealant is recent vervangen, herkenbaar?
Dan gaat ie niet hard blijven, dan staat het gaatje gewoon nog open. Plakker aan de binnenkant doen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-01 22:22
Even een kort vraagje. Ik heb een route in Garmin gedownload van internet. Echter wil ik graag het startpunt veranderen. Ipv waar hij nu is wil ik hem graag rond punt 14 hebben omdat ik daar gewoon begin met de route. Is er nu een handige en vooral snelle manier om dat aan te passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KIjIe5vk-F175ZnDTgESMMOv9Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gU7N1vpboPvx2HliyKmpXY1r.png?f=fotoalbum_large

Zat te twijfelen om dit te vragen in fietscomputertopic maar vind dit beetje tussen wal en schip vallen :)

• Prulleman
  • Laatst online: 20:16
Giel schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:46:
Even een kort vraagje. Ik heb een route in Garmin gedownload van internet. Echter wil ik graag het startpunt veranderen. Ipv waar hij nu is wil ik hem graag rond punt 14 hebben omdat ik daar gewoon begin met de route. Is er nu een handige en vooral snelle manier om dat aan te passen?

[Afbeelding]

Zat te twijfelen om dit te vragen in fietscomputertopic maar vind dit beetje tussen wal en schip vallen :)
gewoon via een online tooltje zoals :
https://www.javawa.nl/startpunt.html

of bv met komoot, als je daar een route in hebt, kan je bij opnieuw plannen, direct de optie, startpunt verplaatsen kiezen.

Strava

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:02
Giel schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:46:

[Afbeelding]

Zelf zou ik de moeite niet nemen om de garmin gpx editor te begrijpen. Dat ding is gewoon, zoals veel op connect, niet goed genoeg uitgewerkt. Als het een niet al te lange route is dan pak ik meestal dingen als runnermaps.nl of andere online route tool erbij en teken de route na.

Strava | AP | IP | AW

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:54:
[...]

gewoon via een online tooltje zoals :
https://www.javawa.nl/startpunt.html

of bv met komoot, als je daar een route in hebt, kan je bij opnieuw plannen, direct de optie, startpunt verplaatsen kiezen.
Komoot en instellen dat die z'n routes synct naar Garmin.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:02
TheTinusNL schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:06:
[...]

Dat waren die van Ravensberger (ofzo), daar heb ik er ook heel wat van weggewerkt :D
....
Zoiets inderdaad. Geen idee waarom die niet meer te krijgen zijn helaas.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik zou gewoon naar de route laden en starten waar je hem wilt starten.
En dan bij de 'finish' de route opnieuw starten en tot jouw finish fietsen.

En heel veel navigeren hoef je nou ook weer niet op die dijkweggetjes.

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 07-03-2025 09:08 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Prulleman
DDX schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:07:

haha, dat is nog simpeler :) (en werkt inderdaad prima)

Strava

• cliopatra
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:08
Ik ben vast een niche gebruiker, maar voor routes gebruik ik al jaren QMapShack.. Stukken beter dan wat Garmin allemaal voor meuk maakt. Er zijn natuurlijk veel opties (zoals Komoot), maar als je alle vrijheid wilt in je route uitklikken dan werkt QMapShack heel goed. En dan is gedownloade routes ietsje aanpassen ook een peuleschil.

• Galois
  • Laatst online: 16:36

Galois

1811 - 1832

Ik overweeg om van 20 tot 30 april naar de Mt. Ventoux te gaan.

Ik ben daar vaker geweest en ken de regio redelijk goed. Alleen ben ik er nog nooit zo vroeg in het jaar geweest en ben dus een beetje 'bang' dat het nog te koud is.

De Mt. Ventoux beklimmen is uiteraard nooit een pretje (of beter gezegd: eigenlijk altijd een pretje :)), maar als het (te) koud is, dan is het onplezierig en beleef ik er eigenlijk geen lol aan.

Nu kan het natuurlijk altijd zo zijn dat het net die week slecht is en te hard waait, regent, oid... maar heeft iemand van jullie ervaring met deze periode daar? Is de kans klein dat het weer ok is en de Mt. Ventoux goed beklommen kan worden? Of is de kans redelijk dat het bv. 10 graden is op de top en dus goed te doen?

Ik begrijp dat de zuidkant (Chalet Reynard) vanaf 15 april open zal zijn. Is dus nét open. De noordkant schijnt nog wat langer te duren (tot half mei) voordat deze open gaat.

Toch andere plannen maken voor deze 10 dagen eind april? Of kan het wel? Wat vinden jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 07-03-2025 15:00 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-01 21:17
Ben wel benieuwd hoeveel mm jullie banden op je racefiets zijn? Ik rij sinds deze week zowel voor als achter 32mm gp5ks. Wat een comfort zeg en snelheid gaat ook prima.

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:59
Galois schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:59:

Ik ben daar vaker geweest en ken de regio redelijk goed. Alleen ben ik er nog nooit zo vroeg in het jaar geweest en ben dus een beetje 'bang' dat het nog te koud is.

De Mt. Ventoux beklimmen is uiteraard nooit een pretje (of beter gezegd: eigenlijk altijd een pretje :)), maar als het (te) koud is, dan is het onplezierig en beleef ik er eigenlijk geen lol aan.

Nu kan het natuurlijk altijd zo zijn dat het net die week slecht is en te hard waait, regent, oid... maar heeft iemand van jullie ervaring met deze periode daar? Is de kans klein dat het weer ok is en de Mt. Ventoux goed beklommen kan worden? Of is de kans redelijk dat het bv. 10 graden is op de top en dus goed te doen?

Ik begrijp dat de zuidkant (Chalet Reynard) vanaf 15 april open zal zijn. Is dus nét open. De noordkant schijnt nog wat langer te duren (tot half mei) voordat deze open gaat.

Toch andere plannen maken voor deze 10 dagen eind april? Of kan het wel? Wat vinden jullie?
Wij zijn daar de afgelopen twee jaar in de meivakantie geweest. Heerlijk gefietst, ook een keer op de Ventoux geweest en dat was idd fris maar wel warmer dan op dat moment in Nederland. Verder is daar natuurlijk zoveel moois om te fietsen dat je niet perse de Ventoux op hoeft. Uiteraard kun je altijd pech hebben met het weer. Wil je echt mooi weer met korte broek op het terras dan zul je een paar weken later moeten gaan. Half mei of eind april maakt echt wel verschil.
Het is dat er een tweede op komst in die periode anders zouden we dit jaar weer gaan. De oudste had het al over het zwembad en de fietskar bergop en af. 😁

• Galois

Galois

1811 - 1832

Niconing schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:48:
[...]

Wij zijn daar de afgelopen twee jaar in de meivakantie geweest. Heerlijk gefietst, ook een keer op de Ventoux geweest en dat was idd fris maar wel warmer dan op dat moment in Nederland. Verder is daar natuurlijk zoveel moois om te fietsen dat je niet perse de Ventoux op hoeft. Uiteraard kun je altijd pech hebben met het weer. Wil je echt mooi weer met korte broek op het terras dan zul je een paar weken later moeten gaan. Half mei of eind april maakt echt wel verschil.
Het is dat er een tweede op komst in die periode anders zouden we dit jaar weer gaan. De oudste had het al over het zwembad en de fietskar bergop en af. 😁
Ja, het is een prachtige regio! Maar als ik er in de buurt ben, dan moet ik erop! 😀
Maar zeker heel veel moois in de buurt. Ik ga met het gezin, en een keuze voor minder hoogtemeters is er ook ruimschoots.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ElGreco
  • Laatst online: 21:11
aaaido schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:44:
Ben wel benieuwd hoeveel mm jullie banden op je racefiets zijn? Ik rij sinds deze week zowel voor als achter 32mm gp5ks. Wat een comfort zeg en snelheid gaat ook prima.
32mm Veloflex Evo TRL (valt als 34mm op mijn brede velgen). Super comfortabel en een berg grip in de bocht. Helaas is Veloflex er mee gestopt.

Nu met 30mm Hutchinson Blackbird TRL. Fijne band, kan niet tippen qua comfort aan de Veloflex. Hopelijk komt er ooit een 32mm variant. Nu vallen ze als 31mm

De velg maakt ook wat uit, niet alleen de breedte van de band. Een bredere band komt tot zijn recht op een bredere velg.

De 32mm Veloflex en 30mm Hutchinson's zijn gemonteerd op velgen met 25mm interne breedte.

www.vanspeykwheels.nl

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 13:45
ElGreco schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:00:
[...]

32mm Veloflex Evo TRL (valt als 34mm op mijn brede velgen). Super comfortabel en een berg grip in de bocht. Helaas is Veloflex er mee gestopt.

Nu met 30mm Hutchinson Blackbird TRL. Fijne band, kan niet tippen qua comfort aan de Veloflex. Hopelijk komt er ooit een 32mm variant. Nu vallen ze als 31mm

De velg maakt ook wat uit, niet alleen de breedte van de band. Een bredere band komt tot zijn recht op een bredere velg.

De 32mm Veloflex en 30mm Hutchinson's zijn gemonteerd op velgen met 25mm interne breedte.
De challengers hebben een 32mm variant.. iets minder performance/grip maar wel erg comfortabel en duurzaam.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:51
Schwalbe Pro One tubeless in 32mm. Vallen als 35mm op mijn brede velgen. Rijdt heerlijk. Heb ook weinig keuze, smaller mag niet voor een SR 😔.

Hij wil.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
40mm dit jaar, bevalt ook uitstekend :-).

• Frenz64
Sinds vandaag Schwalbe Pro One TLE met biba 34mm, want............ New bike day!! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jz28VKtGLIVDJe1p5tsxd8UZZ8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grFLX6qHljL7Zyu1SZSfAjfX.jpg?f=fotoalbum_large

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:34
Frenz64 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:27:
Sinds vandaag Schwalbe Pro One TLE met biba 34mm, want............ New bike day!! [Afbeelding]
TLE met biba, ik heb voor minder, mensen ontvriend.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• aaaido
Requiem19 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:09:
[...]

40mm dit jaar, bevalt ook uitstekend :-).
Zo dan netjes. Merk je geen verlies in snelheid met 40mm? Ben hier zelf nog zoekende in en vind zelf de stap naar 32 al erg groot.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 13:45
aaaido schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:39:
[...]

Zo dan netjes. Merk je geen verlies in snelheid met 40mm? Ben hier zelf nog zoekende in en vind zelf de stap naar 32 al erg groot.
Tenzij je gemiddeld 40 a 45 rijdt is de stap naar 32 in verloren watts te verwaarlozen.

• Requiem19
aaaido schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:39:
[...]

Ik speelde beetje vals. Heb een nieuwe gravel fiets die ik met 40mm semi slicks rijd. Veel prettiger in de winter als de weg nog wat glad is etc. Of het langzamer is, is moeilijk te meten. Wellicht 0.5kmh ofzo. Mn duurrondjes gaan nog steeds op prima snelheid.

Heb net op een ander setje velgen 32mm P Zero RS gelegd, dus kan straks mooi vergelijken.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Iemand hier ervaring met kinder racefietsen/mountainbikes? Ik wil mijn dochter (8 jaar) af en toe meenemen voor rondjes tot 30km, natuurlijk niet gemiddeld 30kmh+ maar dat hoeft ook helemaal niet. Wat ik zoek is een fiets met versnellingen waarbij ze lekker door kan trappen, liefst dan met een mountainbike stuur, maar wel met asfalt banden. Prijs max 300 euro. Wordt niet gebruikt om naar school te fietsen, ik zet m binnen neer.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 08-03-2025 10:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Frenz64
mhr-zip schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:30:
[...]

TLE met biba, ik heb voor minder, mensen ontvriend.
Was een moetje, de 'gewone' Pro One gaat maar tot 32mm. Mij werd geadviseerd: zo breed mogelijk.

Als ik je fijntjes mag herinneren, jij was het die ooit mij uitlegde dat breder minder rolweerstand oplevert. Zie het zo: je kan me nu beter influenzen dat ik alsnog heel veel moeite kan doen en troep op m'n tita frame kan krijgen voor die < 1 lekke band per jaar.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 10:29
Sport_Life schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:38:
Iemand hier ervaring met kinder racefietsen/mountainbikes? Ik wil mijn dochter (8 jaar) af en toe meenemen voor rondjes tot 30km, natuurlijk niet gemiddeld 30kmh+ maar dat hoeft ook helemaal niet. Wat ik zoek is een fiets met versnellingen waarbij ze lekker door kan trappen, liefst dan met een mountainbike stuur, maar wel met asfalt banden. Prijs max 300 euro. Wordt niet gebruikt om naar school te fietsen, ik zet m binnen neer.
Voor kinderfietsen ben ik vooral voorstander van marktplaats. Ik heb zelf voor mijn zoontje van 5 een tweedehands 24" Decathlon mtb model gekocht voor een paar tientjes. Even nalopen, paar dingetjes aanpassen en gaan. Het nadeel is vooral dat ze op deze leeftijd vaak ook nog niet helemaal weten wat ze leuk vinden of dat ze zeggen dat ze het leuk vinden en het er later uit komt dat ze dat vooral doen omdat "papa het leuk vind", is mijn ervaring dan. Eerder had hij een 20" model, maar meneer is best groot en een 22" model koop je dan waarschijnlijk ook weer voor een jaartje. Er zitten 24"mtb banden op, dat is prima voor hem en net even wat stabieler en comfortabeler dan een 28mm bandje oid (waarvan ik niet eens weet of die er op zou passen, dit werkt prima). Geen idee waarom je asfaltbanden wil?
Voorbeeld van het recente model welke decathlon nu heeft is: https://www.decathlon.nl/...337767?mc=8733740&c=Zwart

Strava & Untappd - Do not combine!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Raznov schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Voor kinderfietsen ben ik vooral voorstander van marktplaats. Ik heb zelf voor mijn zoontje van 5 een tweedehands 24" Decathlon mtb model gekocht voor een paar tientjes. Even nalopen, paar dingetjes aanpassen en gaan. Het nadeel is vooral dat ze op deze leeftijd vaak ook nog niet helemaal weten wat ze leuk vinden of dat ze zeggen dat ze het leuk vinden en het er later uit komt dat ze dat vooral doen omdat "papa het leuk vind", is mijn ervaring dan. Eerder had hij een 20" model, maar meneer is best groot en een 22" model koop je dan waarschijnlijk ook weer voor een jaartje. Er zitten 24"mtb banden op, dat is prima voor hem en net even wat stabieler en comfortabeler dan een 28mm bandje oid (waarvan ik niet eens weet of die er op zou passen, dit werkt prima). Geen idee waarom je asfaltbanden wil?
Voorbeeld van het recente model welke decathlon nu heeft is: https://www.decathlon.nl/...337767?mc=8733740&c=Zwart
Dank voor je tip, die van Decathlon had ik inderdaad ook op het oog (maar meisje dus ze wil roze/lichtblauw..).

Ik heb echt hele slechte ervaringen met marktplaats.. Combinatie van troep die mensen zonder schaamte als bijna nieuw verkopen en enigszins vertrouwen in mensen.
Koop liever nieuw en accepteer dat ik iets meer betaal, overigens heb ik nog 2 kinderen dus als de fiets lang mee gaat dan is een nieuwe niet erg.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Requiem19
Frenz64 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Was een moetje, de 'gewone' Pro One gaat maar tot 32mm. Mij werd geadviseerd: zo breed mogelijk.

Als ik je fijntjes mag herinneren, jij was het die ooit mij uitlegde dat breder minder rolweerstand oplevert. Zie het zo: je kan me nu beter influenzen dat ik alsnog heel veel moeite kan doen en troep op m'n tita frame kan krijgen voor die < 1 lekke band per jaar.
Zo’n goede influfrenzer is @mhr-zip nu ook weer niet.

• twodigits
Galois schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:59:

Ik ben er vorig jaar in die week geweest, en toen was het niet te doen. Op 22 april zie ik in mijn fotoalbum. Min 7 graden, sneeuw en behoorlijk veel wind, ben met de auto naar boven gereden (voor zover dat ging want de top was voor auto's nog dicht) en trof een verkleumde en onderkoelde wielrenner die met anderen in een busje mee naar beneden werd gereden.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:34
Requiem19 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Zo’n goede influfrenzer is @mhr-zip nu ook weer niet.
@Requiem19 dat herken jij vast ook, dat mensen half doen wat je zegt. Dan werkt het vervolgens niet, en dan ligt het aan een ander O-)

Plaatje ter afleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ0XLXoN9ub_7Dgx6HgM4WKmI2o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3KgCuct8CUghmP9khsAdYZCC.jpg?f=user_large

@aaaido over de vraag welke breedte. Er zit verschil in wat ik rij en wat ik zou willen rijden.
Liefst zou ik 32 mm bandje op 25 mm intern brede velg monteren. Maar dat past helaas niet in mijn frame.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• twodigits
Ik ben vorig jaar van 25mm biba naar 32mm gegaan, tubeless. Heerlijk, ik wil niet meer terug.

• Galois

Galois

1811 - 1832

twodigits schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:32:
[...]

Ik ben er vorig jaar in die week geweest, en toen was het niet te doen. Op 22 april zie ik in mijn fotoalbum. Min 7 graden, sneeuw en behoorlijk veel wind, ben met de auto naar boven gereden (voor zover dat ging want de top was voor auto's nog dicht) en trof een verkleumde en onderkoelde wielrenner die met anderen in een busje mee naar beneden werd gereden.
Tnx.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Je kunt geluk hebben dat het echt lenteweer is, maar inderdaad ook dit en dan is de lol (er voor mij) wel volledig af.

Maar goed, in de regio is het mooi genoeg om leuke uitstapjes te maken!

Dit weekend maar beslissen of we daar ergens een huisje boeken (de reden voor deze regio is de Mt. Ventoux en minder de mooie omgeving) of ergens anders...

• twodigits
Galois schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Tnx.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Je kunt geluk hebben dat het echt lenteweer is, maar inderdaad ook dit en dan is de lol (er voor mij) wel volledig af.

Maar goed, in de regio is het mooi genoeg om leuke uitstapjes te maken!

Dit weekend maar beslissen of we daar ergens een huisje boeken (de reden voor deze regio is de Mt. Ventoux en minder de mooie omgeving) of ergens anders...
Dat laatste is zeker waar. Ik zag voordat ik thuis vertrok al dat het geen weer voor de racefiets ging zijn. Ik had daarom mijn MTB mee en daar in de omgeving behoorlijk veel gefietst.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Doordat ik tijdens het fietsen door een spookrijdende scooter geschampt ben zit ik in ieder geval drie weken met m'n linkerarm in het gips. Naar omstandigheden een redelijk goede afloop denk ik.

Heeft er iemand tips hoe ik de komende tijd het best conditie kan behouden? Over zes weken staat de AGR op het programma en ik was eigenlijk al in topconditie.
Het lastige is dat zweet en gips geen goede combi is; zelfs indoorfietsen is geen optie (behalve misschien lage intensitiet?). Wat kan ik dan het best nog doen? Wandelen? Misschien naar de sportschool en krachttraining?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:04

Secsytime

Automagisch

Sport_Life schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Dank voor je tip, die van Decathlon had ik inderdaad ook op het oog (maar meisje dus ze wil roze/lichtblauw..).

Ik heb echt hele slechte ervaringen met marktplaats.. Combinatie van troep die mensen zonder schaamte als bijna nieuw verkopen en enigszins vertrouwen in mensen.
Koop liever nieuw en accepteer dat ik iets meer betaal, overigens heb ik nog 2 kinderen dus als de fiets lang mee gaat dan is een nieuwe niet erg.
Dan zou ik eerder iets van Cube overwegen (overjarig model?), als het toch voor meerdere kids gebruikt gaat worden.

Prima fietsen van Decathlon, alleen zijn het stalen frames. Wat opzich goed is hoor, maar voor een rondje van 30k trapt ze zich dan een ongeluk.

Edit: misschien zoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door Secsytime op 08-03-2025 15:48 ]

• Stevie-P
  • Niet online
Tom-Z schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:16:
Doordat ik tijdens het fietsen door een spookrijdende scooter geschampt ben zit ik in ieder geval drie weken met m'n linkerarm in het gips. Naar omstandigheden een redelijk goede afloop denk ik.

Heeft er iemand tips hoe ik de komende tijd het best conditie kan behouden? Over zes weken staat de AGR op het programma en ik was eigenlijk al in topconditie.
Het lastige is dat zweet en gips geen goede combi is; zelfs indoorfietsen is geen optie (behalve misschien lage intensitiet?). Wat kan ik dan het best nog doen? Wandelen? Misschien naar de sportschool en krachttraining?
Als ik de mannen van de "beter worden" podcast mag geloven is het eerste wat je kwijtraakt door stilzitten je duurvermogen, je sprintcapaciteit blijft langer in tact. (Ik weet niet precies meer in welke aflevering dit aan bod kwam)
Dus ik zou inderdaad rustige lange trainingen op de indoorfiets blijven doen.

• Prulleman
Stevie-P schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:15:
[...]

Als ik de mannen van de "beter worden" podcast mag geloven is het eerste wat je kwijtraakt door stilzitten je duurvermogen, je sprintcapaciteit blijft langer in tact. (Ik weet niet precies meer in welke aflevering dit aan bod kwam)
Dus ik zou inderdaad rustige lange trainingen op de indoorfiets blijven doen.
Volgens mij was het andersom...

Maar sprint is minder erg om kwijt te raken, die heb je ook weer sneller terug.
Je basis op peil houden met duurtraining is waardevoller dan je piek behouden

Strava

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Secsytime schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Dan zou ik eerder iets van Cube overwegen (overjarig model?), als het toch voor meerdere kids gebruikt gaat worden.

Prima fietsen van Decathlon, alleen zijn het stalen frames. Wat opzich goed is hoor, maar voor een rondje van 30k trapt ze zich dan een ongeluk.

Die Cube ziet er wel mooi uit inderdaad, maar voor 1/3e van de prijs heeft ze een Decathlon fiets
Niet helemaal vergelijkbaar, maar om te kijken of het wat is lijkt me dit wel oke.

• Requiem19
Tom-Z schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:16:

Rustig binnenfietsen met veel koeling?

En dan af en toe even 1m max effort bijv. Krijg je wel hoge hartslag en weinig zweet.

• Stevie-P
  • Niet online
Prulleman schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:28:
[...]

Volgens mij was het andersom...

Maar sprint is minder erg om kwijt te raken, die heb je ook weer sneller terug.
Je basis op peil houden met duurtraining is waardevoller dan je piek behouden
Nee, ik heb het even opgezocht.
Aflevering 1 consistentie vanaf 7:30 tot 10:15. Conclusie is vooral aan het eind.

YouTube: BETER WORDEN #1 CONSISTENTIE

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:27

sebasd

rijdt op espresso

Zo, na de winterpauze met af en toe op de Tacx zitten en de laatste weken regelmatig spinnen heb ik ondertussen ook weer een paar keer buiten op de fiets gezeten.

Redelijk overwinterd qua conditie geloof ik, vandaag het tweede buitenritje en zonder al te veel problemen 75km met een paar heuveltjes.

Moet alleen wel duidelijk het zitvlees weer trainen, zeker gezien de plannen voor dit jaar (eerst een century, dan als dat bevalt een 200km). Werk aan de winkel.

Wil ook wat gevarieerder gaan trainen, dus niet alleen maar rustige ritjes en verder niks. Plan is om te blijven spinnen 1x per week, en daarnaast nog wat krachttraining en mobiliteitswerk te doen. De buitenritjes kunnen dan rustig en met de focus op de ausdauer.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

*knip*
Trollen laten we.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2025 09:32 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

Phydomir

Dennis

Secsytime schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:39:
Ja leuk, alle mooi weer fietsers zijn er ook weer. Kan ik weer de hele tijd “helm” geroep aanhoren.
Want die draag je niet?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
Ja leuk, alle mooi weer fietsers zijn er ook weer. Kan ik weer de hele tijd “helm” geroep aanhoren.
Even los van wat je voor schijt argument hebt om geen helm te dragen; Reageer je zo op alles wat de racefiets-o-sphere vindt? Draag je nog biba's om je schouders om dikke wollen truien? Carbon is evil, en alu ook, steel is real en versnellingen zijn valsspelen? Beter je wiel omdraaien onderaan de klim.
Of is dit een heel specifiek ding waar je ervoor hebt gekozen om jezelf buiten de status quo te plaatsen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:40
Secsytime schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Cube zou ook mijn keuze zijn afgaande op wat ik er er eerder over ingelezen heb. Die schijnen inderdaad als een van de weinige niet loodzware kinderfietsen te bouwen. Woom is helemaal hipper de pip voor kindjes maar dat ga je (zelfs 2e hands ws) niet redden voor 300 euro :P

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:27
Ik heb de winter binnen gefietst, ben je dan meteen een mooi weer fietser? Of geldt dat alleen voor de gemiddelde Tour de France fanaat? 8)7

• crimby
Afbeeldingslocatie: https://img.freepik.com/premium-photo/black-little-girl-eating-popcorn-gray-studio-background_116547-16048.jpg

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

tiswat schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:28:
[...]

Ik heb de winter binnen gefietst, ben je dan meteen een mooi weer fietser? Of geldt dat alleen voor de gemiddelde Tour de France fanaat? 8)7
Nouja vorige week scheen de zon ook en dan zie je acuut weer allerlei ‘rijders’ die je de hele winter niet gezien hebt.
Beetje niveau rayban zonnebril, scheve helm en katoenen t-shirt die aan de achterkant dus te kort is :+

Gabriël AM5

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Nee, die draag ik niet.

Het is een beetje virtue signaling, denk ik, want naar electrische fietsen wordt het niet geroepen.

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Secsytime schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:21:
[...]

Nee, die draag ik niet.

Het is een beetje virtue signaling, denk ik, want naar electrische fietsen wordt het niet geroepen.
Die zitten over het algemeen ook niet met hun voeten vastgeklikt, gaan zelden sneller dan 27km/u en hebben een zwaartepunt die veel lager ligt waardoor ze minder snel over de kop slaan. :z

Ik vind het helemaal prima als mensen suicidaal genoeg zijn om zonder helm te gaan wielrennen. Moeten ze wel verplicht orgaandonor zijn O-)

Edit: als winterfietser had ik ook gewoon helm geroepen hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 08-03-2025 20:26 ]

Gabriël AM5

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:32

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:04:
[...]

Er zit maar één derrie in de 1x groep en één kettingblad minder. Als de prijs gelijk is met 2x, vind ik hem (1x) dan toch duurder 8)7
1 + 13 = 2 + 12 = 14 :+

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

sapphire schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:25:
[...]

Die zitten over het algemeen ook niet met hun voeten vastgeklikt, gaan zelden sneller dan 27km/u en hebben een zwaartepunt die veel lager ligt waardoor ze minder snel over de kop slaan. :z

Ik vind het helemaal prima als mensen suicidaal genoeg zijn om zonder helm te gaan wielrennen. Moeten ze wel verplicht orgaandonor zijn O-)

Moet je ook even een motorpak gaan dragen he, want als je met 40 km/u onderuit gaat kun je het lycra ook uit je lichaam gaan halen.

Prima als je zelf een helm wil dragen, maar hou je mening voor je.

• crimby
[...]

Nee, die draag ik niet.

Ik draag inderdaad een helm op zowel mijn racefiets als op mijn ebike om “helm” geroep te voorkomen. Dat is de reden…
Oh nee, wacht. Het is misschien vanwege de veiligheid. Zelfs met helm heb ik nog niet zo lang geleden 4 maanden lang eruit gelegen én is mijn focus nog steeds niet meer top. Maar dat is ondergeschikt aan het “helm” geroep, super irritant. :?

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:04
Secsytime schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Moet je ook even een motorpak gaan dragen he, want als je met 40 km/u onderuit gaat kun je het lycra ook uit je lichaam gaan halen.

Ik denk niet dat je serieus bent? En als je het wel bent hoop ik van harte dat er nooit wat gebeurt met je, en als het gebeurt er niemand anders betrokken bij is die hier een trauma van kan krijgen.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Nee, die draag ik niet.

Van kinderen op een trapveldje in de buurt wordt ook niet geacht dat ze scheenbeschermers dragen maar op het veld hoef je ook niet zonder te verschijnen.

Er is mijns inziens geen reden om het niet te doen en het kan je een boel ellende besparen. Voor de e-bikers zou het eigenlijk ook verstandig zijn, dit is een van de dingen waar we als wielrenner het goede voorbeeld kunnen geven en over het algemeen ook doen.

Ik ben ook geen mooi weer fietser maar vind het ook niet verstandig, niet dat ik ga roepen ofzo maar toch… ;)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Een paar schaafplekken vind ik toch wat anders dan voor de rest van je leven een hersenbeschadiging.

Maar misschien sta ik er anders in doordat mijn pa de rest van zijn leven met epillepsie heeft moeten kampen na een valpartij zonder helm (jaren 70, toen dit nog niet gebruikelijk was). |:(

Edit: je kan wel roepen “hou je mening voor je” maar naar mijn idee kom je hier vrij bewust zelf om te trollen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 08-03-2025 20:42 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Een helm zou voor alle fietsers verstandig zijn, niet alleen voor wielrenners. Op de racefiets of mountainbike heb ik altijd een helm op. Op de stadsfiets nooit, terwijl ik daar ook vaak genoeg 30+ op fiets. En dan wordt er nooit geroepen. Eigenlijk is het raar dat de fiets waar je op fiets bepalend is of een helm wel/niet logisch is.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Met de racer was ik er tot nu toe waarschijnlijk wel mee weg gekomen (net als zonder autogordels, of airbag) maar als ik op de MTB geen helm droeg zou ik er nu wel heel anders bij lopen denk ik. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 08-03-2025 20:53 ]

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:24
Gaan we serieus discussiëren over het dragen van een helm?

Ik zal mijn mening maar voor me houden.

• Requiem19
Ik gniffel altijd als ik fietsers zonder helm zie. ‘Echt stoer’ dat je zo’n statement durft te maken voor iets dat weinig moeite kost, een stuk veiliger is en óók nog een bak met watts kost die je meer moet trappen.

Maar verder lekker zelf weten :-).

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:41
sapphire schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:25:
[...]

Wat mij betreft mag - net zoals bij geen gordel in de auto - de (zorg)verzekering z'n handen van de ziekenhuiskosten aftrekken. :X

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Casual Ruud schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:54:
Gaan we serieus discussiëren over het dragen van een helm?

Ik zal mijn mening maar voor me houden.
Nouja discussie kan je het niet noemen toch, gelukkig…

• henri86
Kluus schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:50:
Met de racer was ik er tot nu toe waarschijnlijk wel mee weg gekomen (net als zonder autogordels, of airbag) maar als ik op de MTB geen helm droeg zou ik er nu wel heel anders bij lopen denk ik. :+
Een stuk kaler van al die gekopte takken sowieso al :D

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:56
sapphire schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:21:
[...]

Nouja vorige week scheen de zon ook en dan zie je acuut weer allerlei ‘rijders’ die je de hele winter niet gezien hebt.
Beetje niveau rayban zonnebril, scheve helm en katoenen t-shirt die aan de achterkant dus te kort is :+
Getverdemme, ja, bah. Ik haalde vandaag een mooi-weer-fietser in met een transparantie driehoek net boven de bilnaad. G-A-D-V-E-R-D-A-M-M-E sommige mensen/kleding verdient een straatverbod.

[ Voor 0% gewijzigd door Ramon 73 op 08-03-2025 21:23 . Reden: typo ]

• Ramon 73
Doe wat je leuk vindt, van mij zul je geen "Helm" horen onderweg. In Zuid Limburg doen we zoiets niet.
Een fietshelm heeft in 2008 waarschijnlijk mijn leven gered bij een flinke val met de ATB. Zijkant van de helm was nog zo dun als een papiertje, hele linkerkant van lichaam 1 grote schaafwond, hersenkneuzing, een hele week heb ik geen herinnering aan. Dus veel plezier met je blote bolletje _/-\o_

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:23
[...]

Ik hoop dat ambulancepersoneel hun tijd niet aan jou gaat voldoen als je onderuit gaat

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Been there done that, got the damaged jersey.

45 tegen het asfalt gegaan, koprol gemaakt en zonder helm had ik er niet met alleen een sleutelbeenbreuk, wat schaaf- en blauwen plekken afgekomen.
Jersey valt mee eigenlijk en heb er niks van uit mijn lichaam hoeven halen. Lycra is behoorlijk rekbaar.

Helm is gewoon het absoluut meest laaghangend fruit wat je kunt doen om bepaalde zeer ernstige verwondingen te voorkomen.
En zoals al genoemd is er werkelijk geen enkele zinnige reden te bedenken om het niet te dragen.
Zeker als je dan anderen die je daar op aanspreken gaat afkraken zal ik daar ook wat van zeggen.

Ken overigens nog een hele leuke NAH afdeling waar ik jaren gewerkt heb. Dan leer je ook wel dingen in perspectief te zien en waarom bv een helm zo belangrijk is.

Edit:
Foto van mijn jersey staat nog in mijn T.net fotoalbum:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSXICDpEChsKcWCr9w6qHgA3H1o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqpcgKQxv0onp1L4FkqNbPDZ.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 08-03-2025 22:41 ]

Gabriël AM5

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Sport_Life schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:38:
Ja, heb voor mini-me een Bianchi racefiets gekocht op MP, uiteraard in DE kleuren :*)
Gaat echt veel beter dan de MTB die hij heeft voor school.
De Bianchi word standaard verkocht met frog brakes, we hebben zelf wat kleine touches aangebracht.
Was wel lastiger om alle onderdelen in die maat te vinden, maar de aanhouder wint.

Wat wij deden vorig jaar was de afspraak vooraf maken naar welke ijsmaker we zouden fietsen.
Daar pikte moeders hem dan op en kon ik mijn rondjes verder afmaken.
Als we er dit jaar verder mee gaan, dan ga ik langzaam kijken voor een Cube Agree WS in stoere kleuren.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• aaaido
wisselwerking schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:44:
Een helm zou voor alle fietsers verstandig zijn, niet alleen voor wielrenners. Op de racefiets of mountainbike heb ik altijd een helm op. Op de stadsfiets nooit, terwijl ik daar ook vaak genoeg 30+ op fiets. En dan wordt er nooit geroepen. Eigenlijk is het raar dat de fiets waar je op fiets bepalend is of een helm wel/niet logisch is.
Dit. Ik ben ooit eens mijn helm vergeten met wielrennen. Gelukkig deed ik een rondje met een maat die wielrennen meer ziet als een sociaal bijpraat uurtje dan een sport dus we reden langzaam. Maar ik weet nog goed dat zeker een stuk of 20 keer het woord helm naar mij geschreeuwd werd terwijl we vaak langzamer reden dan een elektrische fiets. En ja daar moet je wellicht ook beter een helm dragen. Maar daar roept niet iedereen dat tegen ;)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

Phydomir

Dennis

[...]

Nee, die draag ik niet.

Tja, schijnbaar vind je het wel lekker dat er naar je geroepen wordt dan, anders had je het waarschijnlijk ook niet hier gepost. Je kan de antwoorden die al zijn gegeven wel verwacht hebben. Maar ieder zijn ding. Ik kan "wielrenners" zonder helm alleen niet echt serieus nemen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• cliopatra
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:08
Je hebt ook mensen die in de categorie vallen waarbij een helm niet zo veel te beschermen heeft.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een kennis kwam ongelukkig ten val en is tegen een busje die ~50kmpu reed gebotst, zonder helm had hij het zeker niet overleefd. Nu bleef het bij een paar dagen coma.
Gewoon doen dus die helm (ook voor andere weggebruikers).

• Prulleman
Ik negeer ze tegenwoordig meestal.. het zal toch niet veranderen. Ik zwaai overigens naar wielrenners. Iemand op een racefiets zonder helm is geen wielrenner... Dat is gewoon een fietser. Die zijn er teveel om naar te zwaaien

Strava

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:22
Volgens mij betekent geen helm dat uit de risk assessment is gekomen dat er niets van waarde te beschermen valt. }:O

Maar gezien het decennium waarin de helm discussie thuishoort: zijn jullie niet bang voor de millenniumbug op je Garmin? :X

• Webgnome
Zo deze week uitgebreid gebruik gemaakt van het mooie weer (wie niet). En ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat ik aardig goed uit de winter periode gekomen ben. Een boel Pr's op segmenten, vorm voelt over het algemeen goed aan en het is weer een leuke afwisseling om buiten te mogen spelen.

Vandaag gaan we met een groepje handbikers de Posbank weer onveilig maken. Even kijken hoe het met deze angstgegner gesteld is.

Strava | AP | IP | AW

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-01 22:22
DDX schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:07:

Topidee ja. Verder is die garmin routeplanner inderdaad maar een heel beperkt, gebruiksonvriendelijk programma.

Verder gister en vrijdag heerlijk gefietst! Lekker verder gegaan met mijn trainingen. Vrijdag 90, gisteren 60. Dit weer moeten we altijd hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A23NpobTv9jKAnCUO7Fdy0tCL5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdbR8XMMuy9VwTq8Df3DzMlv.jpg?f=fotoalbum_large

8) 8)

• Bobermo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
HELM!

• twodigits
Deze week ook bijna alle dagen kunnen fietsen, heerlijk, straks weer.

Gisteren reed ik, met knipperlichtje, over een parallelweg. Naast mij reed een politie- A6 me rustig voorbij, en later bij het stoplicht kreeg ik van de agent op de bijrijdersstoel een goedkeurend knikje, ik had de indruk dat ie ook liever op de fiets had gezeten met dat mooie weer. Geen woord over het knipperlichtje dus.

Overigens even later afgesneden door een idioot in een witte bus die zonder richting aan te geven voor mij langs rechtsaf sloeg. Ik moest vol in de remmen om niet tegen hem aan te rijden of in de berm te belanden.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ramon 73 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:23:
[...]

Getverdemme, ja, bah. Ik haalde vandaag een mooi-weer-fietser in met een transparantie driehoek net boven de bilnaad. G-A-D-V-E-R-D-A-M-M-E sommige mensen/kleding verdient een straatverbod.
En sommige mensen met weinig tolerantie voor andere individuen verdienen een spreekverbod. Dit soort elitair gedoe mag je lekker voor je houden.

Heerlijk weer dit weekend, is iedereen lekker aan het fietsen buiten (met helm op)? 8)

• Ramon 73
Giel schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:45:
[...]

Topidee ja. Verder is die garmin routeplanner inderdaad maar een heel beperkt, gebruiksonvriendelijk programma.

Verder gister en vrijdag heerlijk gefietst! Lekker verder gegaan met mijn trainingen. Vrijdag 90, gisteren 60. Dit weer moeten we altijd hebben.

8) 8)
Mehn, waai jij niet van die dijk af met zulke hoge velgen?

• Ramon 73
Pimorez schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:23:
[...]

En sommige mensen met weinig tolerantie voor andere individuen verdienen een spreekverbod. Dit soort elitair gedoe mag je lekker voor je houden.
Opinions are like assholes, everybody has one.
Kom op zeg, je gaat toch niet in bouwvakkerstenue op de fiets zitten? Tenzij Zwift, daar doe je maar wat je niet laten kunt.

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:59
Ramon 73 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:15:
[...]

Mehn, waai jij niet van die dijk af met zulke hoge velgen?
Wanneer je met deze wind de dijk afwaait ben je echt een vlieg gewicht. Overigens wel een vervelend bochtje daar. Eerst lekker voor de wind op de dijk en dan een stukje wind tegen tot huis.

• Pimorez
  • Niet online
Ramon 73 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Opinions are like assholes, everybody has one.
Kom op zeg, je gaat toch niet in bouwvakkerstenue op de fiets zitten? Tenzij Zwift, daar doe je maar wat je niet laten kunt.
En het is prima om een mening te hebben (en in dit geval heb je niet alleen een mening, maar ben je ook een...), maar als je anderen niet hun hobby wilt laten beoefenen omdat ze naar jouw mening niet goed gekleed zijn, dan houd je je mening lekker voor je.
Ik durf te wedden dat als je hier een foto van jouw outfit plaatst (doe maar niet, als je outfit net zo naar is als je mening dan zou je niet op de fiets noch een forum moeten zitten) er genoeg mensen zullen zijn dat je lekker binnen moet blijven.

Nogmaals, zolang iedereen zich aan de regels houdt, veilig fietst en een helm op doet laat je anderen lekker in hun waarde. Dat doen de meeste mensen bij jou ook als je weer als een lompe hark loopt te zwetsen hier (over andermans kleding, vrouwen op de fiets, noem maar op).

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hahaha... leuke discussie over de helm :)

Iedereen reageert heel primair: op een racefiets hoort een helm. En terecht hoor. Vooropgesteld: ik fiets nooit zonder helm!

Maar het klopt wel dat we het prima vinden als een 'oud persoon' op een e-bike 25 km/h fietst zonder helm, terwijl dezelfde persoon op een racefiets (zeg) 23 km/h fietst zonder helm, voor gek wordt verklaard. Want je komt ze wel eens tegen: 70-plussers die vroeger altijd zonder helm fietsten (want dat was normaal), nu ook zonder helm fietsen. Maar goed, niet harder gaan dan dat ze doen op hun e-bike.

Overigens pleit ik voor het dagen van een helm op een e-bike (en niet het dragen van geen helm op een racefiets).

Het is eigenlijk niets anders dan een gevoel over 'wat hoort' en wat je gewend bent. Zo ben ik 20 jaar geleden vanuit NL op een vakantiefietst met bagage (tent) naar de Mt. Ventoux gefietst. Zonder helm inderdaad en we fietsten gemiddeld 20 km/h. De Fransen vonden dat echt belachelijk en er is ook heel vaal 'HELM!' tegen ons geroepen. Wij vonden dat erg stom en vervelend: in NL dragen we nooit een helm op een stadsfiets.

Maar goed... ik draag altijd een helm, heb er geen last van, vind 'm prima zitten. Net zoals ik altijd een gordel draag in de auto. Beide gelukkig nog nooit nodig gehad :)

Ook kan ik mij herinneren dat mijn opa vroeger zijn gordel in de wijk altijd afdeed en iets mopperde van: "Onding, zit niet lekker!". Tegenwoordig hoor ik nooit iemand over een gordel die niet lekker zit. Misschien zitten ze tegenwoordig ook lekkerder. Of is het tegenwoordig gewoon normaler geworden en vind iedereen het stom als je er geen draagt.

• henri86
Pimorez schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:39:
[...]

En het is prima om een mening te hebben (en in dit geval heb je niet alleen een mening, maar ben je ook een...), maar als je anderen niet hun hobby wilt laten beoefenen omdat ze naar jouw mening niet goed gekleed zijn, dan houd je je mening lekker voor je.
Ik durf te wedden dat als je hier een foto van jouw outfit plaatst (doe maar niet, als je outfit net zo naar is als je mening dan zou je niet op de fiets noch een forum moeten zitten) er genoeg mensen zullen zijn dat je lekker binnen moet blijven.

Nogmaals, zolang iedereen zich aan de regels houdt, veilig fietst en een helm op doet laat je anderen lekker in hun waarde. Dat doen de meeste mensen bij jou ook als je weer als een lompe hark loopt te zwetsen hier (over andermans kleding, vrouwen op de fiets, noem maar op).
Laten we voorop stellen dat geen enkele man er ook maar enigszins sexy uitziet in 'bike shorts' :D

YouTube: Modern Family - Cam in bike shorts: Part 1
YouTube: Modern Family - Cam in bike shorts: Part 2
YouTube: Modern Family - Cam in bike shorts: Part 3

• Webgnome
Dus we gaan in een paar dagen van het wel/niet knipperen van fietslicht, naar het wel/niet dragen van helmen en eindigen bij hoe mensen gekleed zijn?

interessant..

offtopic:
  • knipperende lampjes of niet, daar zijn wetten over/voor
  • Helmen dragen is misschien niet verplicht in Nederland maar laten we er gewoon even vanuit gaan dat een schedel niet heel erg gemaakt is op bepaalde situaties. Of dat nu op een electrische, kinder of gewone fiets is.
  • De meeste mensen doen dit in hun vrije tijd en zijn totaal niet bezig met hoe ze er uit zien, het moet gewoon werken.

Strava | AP | IP | AW

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:55
cliopatra schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:57:
Je hebt ook mensen die in de categorie vallen waarbij een helm niet zo veel te beschermen heeft.
Wat je niet hebt kan je niet schudden.

Overigens ook hier goed kunnen genieten van het on-Nederlands mooie weer voor maart. Middagje vrij genomen en net de 250km niet kunnen aantikken maar qua snelheid en uithoudingsvermogen bijna op het niveau van afgelopen zomer. Dag beloofd wat voor dit jaar. Winter door met Zwift zal waarschijnlijk ook wel helpen.

Helaas valt mijn Spanje fiets trip letterlijk in het water. 1 grote plensboel daar.

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hoeveel zijn jullie in kort-kort tegengekomen dan? Ik vanochtend al op tijd de eerste, toen was het 6°c. Moet er niet aan denken. 7(8)7

Waar is de bingokaart eigenlijk? Eerste ritje op de nieuwe fiets geprobeerd. *O* Fietst fijn, lijk er ook al redelijk goed op te zitten, weinig pijntjes na 110km. Alleen het zadel denk ik geen vrienden mee te worden.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Ramon 73
Pimorez schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:39:
[...]

~knip~

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon 73 op 09-03-2025 20:11 . Reden: Niet de moeite ]

• Frenz64
Dat heeft niks met aantrekken te maken. De toon die jij hier aanslaat is echt infantiel. Maar goed, het past prima bij je opvattingen @Ramon 73

@blitzkrieg heel wat, maar ik was blij met m'n armstukken tot een uur of twaalf *half 10 weggereden. Ook ik kreeg na 40km last van m'n nieuwe zadel, maar dat werd beter na 60/70 km tot aan de laatste 125 km.

Gigantisch genoten, wat een feest zo'n fiets. Alleen op slecht wegdek ontdekt eik een rammeltje, wss in het stuur. Mogen ze bij CC53-11 naar kijken als de 4iiii erop gaat.

• Pimorez
  • Niet online
Ramon 73 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 19:57:
[...]

Gutteguttegut, je trekt het je wel heel erg aan hé?
Dat duidt toch op een emotionele tekortkoming, meestal iets in het autistisch spectrum. Naja, kan de beste gebeuren. Nu lekker slapen, duimpje in de mond, en morgen weer vrolijk uit bed.
Dahaag, brave man (#aaioverdebol)
Ik denk dat een spiegel voor jouw beeldscherm je niet zou misstaan ;)

Goed, om mijn aandacht aan normale mensen te spenderen:
Ik heb weer idiote ideeën voor dit jaar.. In april eerst de marathon van Rotterdam gevolgd door een ultra trail op 7 juni, niets waar ik jullie blij mee kan maken.

Maar op 15 juni de Styrkeprøven. Deze stond al een tijd op mijn radar maar een oud collega besloot om dit jaar met een groepje mee te doen, of ik ook wilde aanhaken :D
Ik ben benieuwd hoe mijn benen dat gaan verteren. Er moet nog wel flink getraind worden want in de afgelopen jaren heb ik wel een paar 200km+ en één rit van 320km (bijna allen solo) gedaan, maar 520km is toch andere koek :+
Pagina: 1 ... 622 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).