Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 621 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Strider schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:32:
Nog iemand tips voor starten met trainen na de griep.
6-feb de griep gekregen, koorts t/m 10-feb
11-feb ging de griep over in acute bronchitis
Vanaf 23-feb begon het hoesten sterk te verminderen en kreeg ik ook minder last van mijn longen.

Nu hoest ik sporadisch en voelt alleen diep inademen onaangenaam, dat resulteert ook gelijk in een hoestbui. Mijn luchtwegen zijn denk ik nog niet helemaal herstelt.

Mijn conditie is door deze periode helemaal in elkaar gestort. Ik twijfel of ik nu weer rustig ga fietsen of het fietsen toch maar een volledige week ga uitstellen. Als het rustig fietsen nu ook niets aan mijn conditie doet heeft het ook weinig zin.
Ik wil 30-3 aan een fiets evenement gaan meedoen, maar ik voorzie nu wel wat conditie problemen.
Na zo'n periode zou ik gewoon rustig gaan opbouwen.

Strava

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
Inderdaad, gewoon beginnen met een rustige duurtraining en kijken hoe dat gaat. Als dat goed gaat kun je weer opbouwen. Een maand eruit liggen is vervelend maar niet onoverkomelijk.

Strava | AP | IP | AW

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:29

McMiGHtY

- burp -

Weekje duur..daarna korte intensieve training (45min), als die goed gaat weer normale trainingen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:45
@Strider Die zeurende pijn achter het borstbeen kan weken aanhouden. Je zal merken bij sport dat je nog niet alles kan doen en je conditie stuk minder is. Je kan eens beginnen met rustige korte rondjes en kijken hoe dat gaat. Daarna verder opbouwen en later een hogere intensiteit proberen en elke keer bekijken hoe het gaat en hoe het herstelt. De bronchitis mag dan wel zijn genezen, de gevolgen kun je nog weken blijven achtervolgen.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-01 21:05
Ik heb een hidemybell raceday fi en wil daar graag een lamp adapter voor kopen.
Kan ik dan het beste https://www.closethegap.c...mybell-uni-light-adapter/ kopen of de gopro adapter?
En wat zou een prima lamp hier voor zijn voor schemering / vroege avond?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:23

sapphire

Die-hard pruts0r

@crimby Is het niet handiger om eerst een lamp te zoeken en dan te kijken hoe die bevestigd kan worden en aan de hand daarvan de adapter bestelen?

En qua lamp; wil je alleen gezien worden of ook op donkere plekken goed kunnen zien.

Die eerste is makkelijk en heb je geen flinke lamp voor nodig maar neem dan alstublieft iets meer dan zo’n Hema lampje met 1 ledje :+
Ik fiets nog wel eens op onverlichte wegen en dan merk ik dat mijn 300 lumen lampje wel echt het minimum is ondanks dat ik de route al ken :X

[ Voor 55% gewijzigd door sapphire op 02-03-2025 08:16 ]

Gabriël AM5

• Guitar
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-01 21:50
crimby schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:27:
Ik heb een hidemybell raceday fi en wil daar graag een lamp adapter voor kopen.
Kan ik dan het beste https://www.closethegap.c...mybell-uni-light-adapter/ kopen of de gopro adapter?
En wat zou een prima lamp hier voor zijn voor schemering / vroege avond?
Ik ben erg tevree met deze https://www.futurumshop.n...e-koplamp-800-lumen.phtml. Ik heb er afgelopen herfst/winter goed mee kunnen rijden, zowel in het bos als langs wegen. En de lamp verblindt tegenliggers niet, wel een mooie plus.

• crimby
@sapphire ja misschien wel, al is het een must om deze aan de mount te bevestigen. En dacht, er is zat keuze daarvoor. Maar de lamp adapter of gopro adapter maakt wellicht wel uit.

Zoals gezegd gaat het om de schemering / vroege avond in het begin van de lente. Voornamelijk dus om gezien te worden. Mag best wat licht geven maar niks verblinden en hoef ook de wereld niet te verlichten (al kan ze dat wel wat gebruiken).
Daarmee hoeft het dus ook niet de hoofdprijs kosten, zolang ie maar zn doel dient en esthetisch aanvaardbaar is

@Guitar die zou met zo’n adapter prima aan een HMB mount kunnen?

[ Voor 6% gewijzigd door crimby op 02-03-2025 09:01 ]

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
crimby schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:59:
@sapphire ja misschien wel, al is het een must om deze aan de mount te bevestigen. En dacht, er is zat keuze daarvoor. Maar de lamp adapter of gopro adapter maakt wellicht wel uit.

Zoals gezegd gaat het om de schemering / vroege avond in het begin van de lente. Voornamelijk dus om gezien te worden. Mag best wat licht geven maar niks verblinden en hoef ook de wereld niet te verlichten (al kan ze dat wel wat gebruiken).
Daarmee hoeft het dus ook niet de hoofdprijs kosten, zolang ie maar zn doel dient en esthetisch aanvaardbaar is

Om gezien te worden ben ik zeer tevreden met de Ravemen FR300, deze is ook van opzij zeer goed zichtbaar.
De bevestiging is tussen je mount en fietscomputer.
Maar deze verlicht de weg niet, dus je moet bedenken hoe belangrijk dat voor je is.

[ Voor 3% gewijzigd door Stevie-P op 02-03-2025 09:49 ]

• Guitar
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-01 21:50
crimby schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:59:
Yes, zeker. Ik heb ‘m ook aan mijn HMB hangen.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
Stevie-P schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Om gezien te worden ben ik zeer tevreden met de Ravemen FR300, deze is ook van opzij zeer goed zichtbaar.
Maar deze verlicht de weg niet, dus je moet bedenken hoe belangrijk dat voor je is.
Heb ik ook net gekocht, maar nog geen ervaring mee. Komt op m'n nieuwe fiets en die is nog onderweg, oeoeoehh. Kan overigens tussen mount en fietscomputer, maar ook onder de mount.

[ Voor 6% gewijzigd door Frenz64 op 02-03-2025 12:20 ]

• Stevie-P
  • Niet online
Frenz64 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:19:
[...]

Heb ik ook net gekocht, maar nog geen ervaring mee. Komt op m'n nieuwe fiets en die is nog onderweg, oeoeoehh. Kan overigens tussen mount en fietscomputer, maar ook onder de mount.
Onder kan inderdaad ook, dat is waar ik hem heb, ik had er overigens wel een extra adaptertje voor nodig.
Maar bij een hidemybel, zoals crimby heeft, kan hij er niet onder omdat daar de bel al zit.

• crimby
Stevie-P schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Onder kan inderdaad ook, dat is waar ik hem heb, ik had er overigens wel een extra adaptertje voor nodig.
Maar bij een hidemybel, zoals crimby heeft, kan hij er niet onder omdat daar de bel al zit.
Ik heb hm er liever onder ipv tussen, meer aero en ik heb alle compensatie nodig ivm mijn niet zo aero lichaam 8)7

Ben wel erg gecharmeerd van de ravemen omdat ie ook wat van de zijkant licht geeft.

Edit:Maar denk idd dat ie er niet onder kan helaas..

[ Voor 12% gewijzigd door crimby op 02-03-2025 15:16 ]

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb laatst deze 'schijnwerper' met go pro mount gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005006947122864.html

Verschillende lichtsterktes en met 800lm zie je echt alles. De laagste stand is echt meer dan genoeg qua sterkte om door de bossen te fietsen

[ Voor 19% gewijzigd door kielkiel op 02-03-2025 15:36 ]

• Stevie-P
  • Niet online
crimby schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Ik heb hm er liever onder ipv tussen, meer aero en ik heb alle compensatie nodig ivm mijn niet zo aero lichaam 8)7

Ben wel erg gecharmeerd van de ravemen omdat ie ook wat van de zijkant licht geeft.

Edit:Maar denk idd dat ie er niet onder kan helaas..
Je hebt deze adapter nodig om hem eronder te monteren: https://www.ravemen.com/accessories/AGM02.html

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 16:07
Stevie-P schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:57:
[...]

https://www.wieleroutfits.nl/hidemybell-gopro-adapter-black

Daar heb je een (veel te dure) adapter voor. Wel op een plek die vrij ver naar achter zit, kan zijn dat je dan met de kabels in de knel komt.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-01 20:19
De wiellagers van mijn Mantel R50D voorwiel zijn defect gegaan, ze maken een enorm snerpend geluid bij lage snelheid.

Volgens Mantel zitten er de volgende lagers in:
1x 6802 + 1x 6902.

Nu twijfel ik een beetje of ik het zelf wil gaan aanpakken of toch maar naar de LBS ga, ik neig iets meer naar het laatste omdat ik geen tools heb.
Er verschillende versies van deze lagers te koop, ik heb geen idee welke ik het beste kan kopen: ABEC 3, ABEC 5, RVS?

Stel ik ga naar de LBS, aan wat voor arbeidskosten moet je dan normaal gesproken denken? Ik ga normaal nooit naar de LBS, alleen sporadisch naar Canyon zelf. Dus ik moet ook nog opzoek gaan naar een goede LBS, denk niet dat Canyon deze gaat vervangen.

BlaBlaBla

• crimby
L0we schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:44:
[...]

https://www.wieleroutfits.nl/hidemybell-gopro-adapter-black

Daar heb je een (veel te dure) adapter voor. Wel op een plek die vrij ver naar achter zit, kan zijn dat je dan met de kabels in de knel komt.
Ik doe niet aan kabels dus dat scheelt :-) die Ravemen kan daar geloof ik dan niet op, maar wel weer een andere. Eentje die met een soortgelijk systeem vast gezet wordt uiteraard.

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:18
Strider schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:04:
De wiellagers van mijn Mantel R50D voorwiel zijn defect gegaan, ze maken een enorm snerpend geluid bij lage snelheid.

1x 6802 + 1x 6902.

Nu twijfel ik een beetje of ik het zelf wil gaan aanpakken of toch maar naar de LBS ga, ik neig iets meer naar het laatste omdat ik geen tools heb.
Er verschillende versies van deze lagers te koop, ik heb geen idee welke ik het beste kan kopen: ABEC 3, ABEC 5, RVS?

Stel ik ga naar de LBS, aan wat voor arbeidskosten moet je dan normaal gesproken denken? Ik ga normaal nooit naar de LBS, alleen sporadisch naar Canyon zelf. Dus ik moet ook nog opzoek gaan naar een goede LBS, denk niet dat Canyon deze gaat vervangen.
Twee verschillende lagers in het voorwiel ? enfin . . . . normaal gesproken klop je deze er met een houten/kunststof hamer zo uit. Nieuwe bestellen bij de lagerboer.nl. Er in zetten is iets lastiger maar als je ze eerst een uur in de diepvries legt en de naaf op warmt met een haarfohn vallen ze er gewoon vanzelf in, vastkloppen met de oude lagers er boven op.

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:29
Strider schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:04:

1x 6802 + 1x 6902.

Op de site van Mantel kan je deze lagers vergelijken met elkaar. De ABEC 5 zijn dus kwalitatief beter dan de ABEC 3. De RVS zijn er voor als je je fiets afspuit (dat is mijn interpretatie :P )

• orlok
  • Laatst online: 12:18
Stillekracht schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Op de site van Mantel kan je deze lagers vergelijken met elkaar. De ABEC 5 zijn dus kwalitatief beter dan de ABEC 3. De RVS zijn er voor als je je fiets afspuit (dat is mijn interpretatie :P )
ABEC 5 heeft een kleinere tolerantie dan die van de ABEC 3 - hoe hoger hoe beter - maar of dat ook kwalitatief beter is is maar de vraag, alles hangt af van het materiaal van de lager/kogels, het gebruik en de afdichting tegen vocht. ;)
Mijn voorkeur zal zijn ceramische kogellagers (hybride).

[ Voor 4% gewijzigd door orlok op 03-03-2025 14:47 ]

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:59
Ik ben in de markt voor het vervangen van mijn Bianchi sempre pro uit 2013. Ooit 2e hands gekocht (in 2015) toen gelijk best veel op gefietst, maar sinds 2018 in het slop geraakt. Vorig jaar weer helemaal opgepakt, na 3 kids die een hoop tijd slurpen best een uitdaging, maar het lukt redelijk goed om 1 keer in de week op mijn karretje te springen.

Nu is die Bianchi in de basis een prima fiets: 105 afgemonteerd, en carbon frame. Dat Carbon wil ik zowiezo houden, en een echte upgrade is natuurlijk di2 (hetzij in 105 dan wel Ultegra).

Nu kwam ik deze Cube tegen: https://www.cubestores.nl...polarlight-aquagreen-2025

Lijkt mij aardig bang4bucks, alleen nu nog ergens een lbs zien te scoren waar hij staat. Want hij lijkt overal uitverkocht. Weet iemand hoe dat werkt bij Cube?

Overigens als iemand anders nog een mooie aanrader van rond de 3k heeft met vergelijkbare specs (di2 en carbon) dan houd ik mij aanbevolen...

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Sammy_tukker schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:50:
Ik ben in de markt voor het vervangen van mijn Bianchi sempre pro uit 2013. Ooit 2e hands gekocht (in 2015) toen gelijk best veel op gefietst, maar sinds 2018 in het slop geraakt. Vorig jaar weer helemaal opgepakt, na 3 kids die een hoop tijd slurpen best een uitdaging, maar het lukt redelijk goed om 1 keer in de week op mijn karretje te springen.

Nu is die Bianchi in de basis een prima fiets: 105 afgemonteerd, en carbon frame. Dat Carbon wil ik zowiezo houden, en een echte upgrade is natuurlijk di2 (hetzij in 105 dan wel Ultegra).

Nu kwam ik deze Cube tegen: https://www.cubestores.nl...polarlight-aquagreen-2025

Lijkt mij aardig bang4bucks, alleen nu nog ergens een lbs zien te scoren waar hij staat. Want hij lijkt overal uitverkocht. Weet iemand hoe dat werkt bij Cube?

Overigens als iemand anders nog een mooie aanrader van rond de 3k heeft met vergelijkbare specs (di2 en carbon) dan houd ik mij aanbevolen...
Welke maat? Reinders in Ruinerwold heeft (had?) er een aantal staan. Wim Vos volgens mij ook.
Maar de levering is schaars.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:59
blitzkrieg schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Welke maat? Reinders in Ruinerwold heeft (had?) er een aantal staan. Wim Vos volgens mij ook.
Maar de levering is schaars.
58cm

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sammy_tukker schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:50:

Herkenbaar! Hier ook drie kids en na rrn paar jaar pauze vorig jaar weer opgepakt, het is even plannen om 1x per week een ronde te doen maar we komen er :p

Toevallig heb ik pas de zwarte versie van deze kunnen scoren maar Aquagreen was mijn tweede keuze, flitsend kleurtje hoor :)

Ja verkrijgbaarheid bij Cube is een ding, hoe ik het begreep van mijn LBS is dat ze bij Cube gewoon in 1x tandjes veel fietsen van een model produceren aan het begin van hun seizoen en dan kan je als importeur inkopen en als LBS en daarna word het lastiger. Hij vertelde dat hij vaak nog via de importeur of een college dealer modellen kon regelen maar deze periode is het al lastig aan het worden.
Zwart is drama niet te doen, Aquagreen had hij nog goede hoop op en kreeg er zelf onverwacht nog een aantal binnen (stonden pas voor mei gepland). Maargoed ik zou zeker even bij je LBS informeren of die er één kan regelen :)

Seizoen bij Cube begint overigens in augustus/september al begreep ik dus dan zouden de 2026 modellen weer goed te bestellen zijn.

En qua DI2 en rond de 3K, dat is vrijwel allemaal DI2 105 (helemaal niks mis mee) en vaak nog duurder dan de Cube. Voor onder de 4K kon ik niet veel vinden en ligt het er ook aan wat voor wielen en bij zitten. De bang-for-buck van de Cube is écht bizar.

Hier heb ik ook naar gevraagd bij de LBS (die overigens meerdere merken dealer is) en hij voeg het zich ook soms af maar is het een combi van in 1x heel erg veel produceren en groot inkopen/schaalvoordeel en gewoon minder marge pakken. Hij gaf als voorbeeld Giant (over schaalvoordeel gesproken :+ ) waar er aan het einde van het jaar opeens mega kortingen gegeven kunnen worden.

Ik kan je de Agree iig van harte aanbevelen :)

Gabriël AM5

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hebben ze bij Reinders niet staan, kwamen misschien week 20 weer binnen.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:30
God wat een ellende, ik krijg maar geen SRAM Force Etap D1 réchter shifter gevonden voor velgrem. Overal uitverkocht en bij sommige wordt aangegeven pas in november weer leverbaar te zijn. Jammer dat het uitstervend is, misschien dan uiteindelijk toch maar geen Etap meer. Of weet iemand nog iets? Op Ebay ook niks.

• crimby
Stevie-P schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Gisteren deze bij Futurum besteld met de 15% korting actie op fietsverlichting. Ben benieuwd!

• Fromz
  • Laatst online: 05:39
Iemand tips voor een achterlicht? Nodig voor event (deels in de nacht), normaal blijf ik altijd binnen als de zon er niet is.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:34
tiswat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:49:
God wat een ellende, ik krijg maar geen SRAM Force Etap D1 réchter shifter gevonden voor velgrem. Overal uitverkocht en bij sommige wordt aangegeven pas in november weer leverbaar te zijn. Jammer dat het uitstervend is, misschien dan uiteindelijk toch maar geen Etap meer. Of weet iemand nog iets? Op Ebay ook niks.
https://nl-swinnertoncycl...-shift-black-cover-p81238

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:26

fdees

Trust me I'm an Engineer

Fromz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:12:
Iemand tips voor een achterlicht? Nodig voor event (deels in de nacht), normaal blijf ik altijd binnen als de zon er niet is.
wat is het budget, zelf heb ik nu een Garmin Varia RTL515 en ben hier zeer over te spreken. Zeker omdat ik nu net wat extra hulp heb met het opmerken van achteropkomende voertuigen en vind hem ook echt fel.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:49
Het licht ( ;) ) eraan natuurlijk wat je budget is en óf coolness ook een factor is.

Als het eenmalig is zou ik gewoon even shoppen bij de Action. Dan ben je voor 1-5 euro klaar.

https://www.action.com/nl...walfort-fietsachterlicht/

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:40
Strider schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:32:
Nog iemand tips voor starten met trainen na de griep.
6-feb de griep gekregen, koorts t/m 10-feb
11-feb ging de griep over in acute bronchitis
Vanaf 23-feb begon het hoesten sterk te verminderen en kreeg ik ook minder last van mijn longen.

Nu hoest ik sporadisch en voelt alleen diep inademen onaangenaam, dat resulteert ook gelijk in een hoestbui. Mijn luchtwegen zijn denk ik nog niet helemaal herstelt.

Mijn conditie is door deze periode helemaal in elkaar gestort. Ik twijfel of ik nu weer rustig ga fietsen of het fietsen toch maar een volledige week ga uitstellen. Als het rustig fietsen nu ook niets aan mijn conditie doet heeft het ook weinig zin.
Ik wil 30-3 aan een fiets evenement gaan meedoen, maar ik voorzie nu wel wat conditie problemen.
Herkenbaar, zo was mijn maand ook ongeveer, ook flink last van de longen gehad laatste 3-4 weken..
Afgelopen weekend weer de draad opgepakt met een lange duurtraining van 170km..
Dat was iets teveel :+ dit wist ik wel van te voren, maar door de intensiteit laag te houden was het een goede test, ook omdat ik de week erna (deze week) op cursus was en ook niet kon trainen en dus ook extra goed kon herstellen..

Ik doe over 90 dagen mee aan The Ride, en kon deze tegenslag ook niet echt gebruiken..
Mijn plan komende tijd is gewoon lekker duur ritjes maken, even geen schema meer, gewoon lekker 2-3 misschien 4 weken Zone 2 fietsen voor 2-3 uurtjes, gaat het lekker, dan bouw ik het langzaam weer uit naar 3-4 uur.

Als ik merk dat het lichaam goed reageert en hersteld dan voeg ik weer een interval training toe, maar ook hier rustig opbouwend en begin ik op 50% met wat ik in januari kon.. Dus iets minder lange blokjes, iets minder wattages en iets meer hersteltijd tussen de blokjes.

Zo hoop ik begin april toch weer enigszins op het niveau te komen wat ik eind januari had.

Enige positieve wat ik uit afgelopen maand heb gehaald is dat ik zoveel weerstand tegen virussen/bacterien heb opgebouwd dat ik niet echt bang meer ben om weer ziek te worden.. Weerstand is nu aardig op niveau na deze mindere periode.

Dus gewoon luisteren naar je lichaam en niet te hard willen gaan tijdens de opbouwfase..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:16
Toch even op ingaan: ook als het volop zomer is kan een achterlicht van belang zijn. In het bos, onder de bomen, ben je toch beter zichtbaar met een fel knipperend lichtje onder je zadel. Het trekt de aandacht nu eenmaal. Groot voordeel vind ik zelf dat je op je fietscomputer kan zien of en hoeveel auto's er achterop komen, je wordt niet meer verrast en schrikt dus niet meer van een plots achterop komende weggebruiker (fiets, brommer, auto, motor) Ik heb de Trek Carback, maar de meeste apparaten doen wat ze moeten doen.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:14
Officieel mogen je lampjes niet knipperen trouwens: https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets

Het schijnt wel veiliger te zijn, dat dan weer wel: https://topgear.nl/autoni...ts-mag-niet-wel-veiliger/

Read the code, write the code, be the code!

• twodigits
wackmaniac schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:05:
Officieel mogen je lampjes niet knipperen trouwens: https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets

Het schijnt wel veiliger te zijn, dat dan weer wel: https://topgear.nl/autoni...ts-mag-niet-wel-veiliger/
Ik wist niet eens dat lampjes niet mochten knipperen. Ik wacht wel tot een agent me aanspreekt ;)

• wackmaniac
  • Laatst online: 05-01 10:14
twodigits schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Ik wist niet eens dat lampjes niet mochten knipperen. Ik wacht wel tot een agent me aanspreekt ;)
Ik verwacht ook niet snel dat erop gecontroleerd gaat worden. Ik heb jullie nu wel credible deniability ontnomen 😅

Read the code, write the code, be the code!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

twodigits schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:02:
[...]

Toch even op ingaan: ook als het volop zomer is kan een achterlicht van belang zijn. In het bos, onder de bomen, ben je toch beter zichtbaar met een fel knipperend lichtje onder je zadel. Het trekt de aandacht nu eenmaal. Groot voordeel vind ik zelf dat je op je fietscomputer kan zien of en hoeveel auto's er achterop komen, je wordt niet meer verrast en schrikt dus niet meer van een plots achterop komende weggebruiker (fiets, brommer, auto, motor) Ik heb de Trek Carback, maar de meeste apparaten doen wat ze moeten doen.
Heb je al eens achter iemand met een knipperend lampje gefietst in het donker?
Zó f*cking irritant!

Geen licht je kan ik aan wennen, wel een licht kunnen mijn ogen aan wennen maar aan-uit-aan-uit-aan-uit doet gewoon pijn aan je ogen :(

Ik moet overigens ook een ander licht of een adaptertje voor een D-shape zadelpen :p
[...]

Ik vraag me af, is er hier iemand ooit wel eens aangehouden door een agent :9

Om zelf eens af te trappen, ooit, lang geleden toen ik nog een jonge en beginnende wielrenner was in Leiden door rood gereden (voor de kenners eerste stoplicht na de Chrurchilflat op de Chrurchillaan) want er stonden geen auto's en de kruisende weg was een rustige woonwijk....
Moment dat ik door rood reed zie ik een politiewagen aankomen rijden en die zagen dat ook en draaide direct mijn kant op. Ben toen even snel weggereden, bocht om , slopje tussen een paar huizen in gegaan en uit zicht :X
Leermomentje |:(

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 05-03-2025 09:49 ]

Gabriël AM5

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-01 22:22
Ja, wat heb je er van geleerd dan? Eerst kijken of je politie ziet voordat je door rood rijdt? :+ ;)

• twodigits
sapphire schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:38:
[...]

Heb je al eens achter iemand met een knipperend lampje gefietst in het donker?
Zó f*cking irritant!

Geen licht je kan ik aan wennen, wel een licht kunnen mijn ogen aan wennen maar aan-uit-aan-uit-aan-uit doet gewoon pijn aan je ogen :(
Ik fiets niet in het donker met mijn racefiets, maar kan me voorstellen dat het dan inderdaad irritant is. Overigens kan je de meeste lampjes ook normaal laten branden, dus zonder geknipper.

[ Voor 8% gewijzigd door twodigits op 05-03-2025 10:07 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:33
Giel schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Ja, wat heb je er van geleerd dan? Eerst kijken of je politie ziet voordat je door rood rijdt? :+ ;)
Sowieso dat je als verkeersdeelnemer verder vooruit moet kijken. Los van het feit of dat gerelateerd is aan het mogelijk door rood rijden.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Giel schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Ik behoud mij van enig commentaar O-)

Ik heb geleerd dat een andere route zonder stoplichten een stuk beter rijd en op het zelfde punt uitkomt :p

Sowieso geleerd dat je als wielrenner zonder dat je wat doet al een l*l bent voor veel mensen daarom probeer ik altijd netjes te rijden en een voorbeeld te zijn hoe het ook kan. In de randstad is het nou eenmaal niet altijd ideaal en druk dus optimale route zoeken en anders aanpassen aan het verkeer.
wisselwerking schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:57:
[...]

Sowieso dat je als verkeersdeelnemer verder vooruit moet kijken. Los van het feit of dat gerelateerd is aan het mogelijk door rood rijden.
Dit advies geld direct voor minimaal de helft van de deelnemers aan het verkeer ongeacht voertuig/benenwagen :X
Maar anticiperen kun je leren en een groot deel van mijn hersencapaciteit gaat inderdaad daarnaartoe tijdens het wielrennen want man wat is dat nodig :X

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 05-03-2025 10:04 ]

Gabriël AM5

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:34
sapphire schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:38:

Ik vraag me af, is er hier iemand ooit wel eens aangehouden door een agent :9
Aangehouden niet, wel gestopt en gevraagd om 'm van knipperen af te zetten met de mededeling dat dat niet mag.

Of het veiliger is... volgens mij is uit onderzoek gebleken dat het eerder opvalt - dus vanuit dat oogpunt veiliger - maar dat het daartegenover aanzienlijk lastiger te zien is hoe snel je iemand met een knipperend lichtje nadert en daardoor is de kans op een aanrijding juist weer groter en was de algemene conclusie dat knipperend onveiliger is.

Mijn zichtbaarheidslichtjes pulseren :D

• Stevie-P
  • Niet online
fdees schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:07:
[...]

wat is het budget, zelf heb ik nu een Garmin Varia RTL515 en ben hier zeer over te spreken. Zeker omdat ik nu net wat extra hulp heb met het opmerken van achteropkomende voertuigen en vind hem ook echt fel.
Die Garmin varias zijn inderdaad heel fel. Wel hebben ze een wat korte accuduur en moet je ze laden met micro-usb.
Ik heb een ravemen tr100, en ben daar ook erg tevreden over, erg goed zichtbaar van opzij en gaat lang mee op z'n felste knipperstand.
henri86 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:15:
[...]

Aangehouden niet, wel gestopt en gevraagd om 'm van knipperen af te zetten met de mededeling dat dat niet mag.

Of het veiliger is... volgens mij is uit onderzoek gebleken dat het eerder opvalt - dus vanuit dat oogpunt veiliger - maar dat het daartegenover aanzienlijk lastiger te zien is hoe snel je iemand met een knipperend lichtje nadert en daardoor is de kans op een aanrijding juist weer groter en was de algemene conclusie dat knipperend onveiliger is.

Mijn zichtbaarheidslichtjes pulseren :D
Overdag zou ik ze laten knipperen en in het donker constant laten branden.
Misschien is het anekdotisch bewijs, maar de keren dat ik overdag zonder licht reed werd ik opvallend vaker afgesneden door auto's die afsloegen. Sindsdien rijd ik niet meer zonder.

[ Voor 24% gewijzigd door Stevie-P op 05-03-2025 10:31 ]

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Varia heeft 2 standen, fel en feller. :P
Kreeg vanochtend nog complimenten van een collega over mijn zichtbaarheid met de varia.

Mijn winterbroek heeft reflecterende kuiten en mijn handschoenen reflecterende bovenkant. En de banden nog een (gelukkig wel zwarte) reflectiestreep.

Bij een gewone lamp zou ik inderdaad overdag voor knipperend gaan, in het donker altijd aan. Maakt het inschatten van afstand een stuk makkelijker.

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:08
Als je de varia in "peleton" mode zet dan brand deze constant en gaat enkel knipperen indien er een auto of iets anders snel nadert.

De regels verbazen mij echter wel. In Duitsland wordt bijvoorbeeld enkel de RTL516 verkocht. De RTL 516 kan niet knipperen. In de meeste andere Europese landen wordt de RTL 515 verkocht. Je zou dus denken dat Garmin zich aan de regelgeving zou moeten houden of dat er spraken is van een gedoog beleid.

[ Voor 54% gewijzigd door sir_huxley op 05-03-2025 11:23 . Reden: toevoeging rtl 516 ]

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05-2025
Ik ga aan het einde van de maand voor het eerst vliegen met de eigen fiets mee. Heb hiervoor een Evoc Road Bike Pro 300L koffer gehuurd.

Waar moet ik zeker aan denken bij het inpakken van de fiets?

• Stevie-P
  • Niet online
sir_huxley schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:18:
Als je de varia in "peleton" mode zet dan brand deze constant en gaat enkel knipperen indien er een auto of iets anders snel nadert.

De regels verbazen mij echter wel. In Duitsland wordt bijvoorbeeld enkel de RTL516 verkocht. De RTL 516 kan niet knipperen. In de meeste andere Europese landen wordt de RTL 515 verkocht. Je zou dus denken dat Garmin zich aan de regelgeving zou moeten houden of dat er spraken is van een gedoog beleid.
Ik heb ook nog nooit race-pedalen gezien die zijn toegestaan voor gebruik op de weg. Ze missen allemaal de verplichte 4 reflectoren. Deze worden ook overal gebruikt en verkocht.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Yes, de knipperende lampjes discussie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJeKKw9bjxTOyRo4_BTM4nYriKw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PLuzHSB0kQZQGvPp3MzeRT7u.gif?f=user_large

De vorige was toch zeker minimaal 3 weken geleden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:08
Stevie-P schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Ik heb ook nog nooit race-pedalen gezien die zijn toegestaan voor gebruik op de weg. Ze missen allemaal de verplichte 4 reflectoren. Deze worden ook overal gebruikt en verkocht.
Precies, dus zolang het hier nog allemaal verkocht wordt denk ik dat het wel meevalt met de handhaving hiervan.

Ik verblijf momenteel in Zuid-Amerika. Hier moet je erg vaak over of langs de snelweg fietsen. Als het kon zou ik mijn fiets hier zelfs met flares uitrusten :D

• Frenz64
Afgelopen oktober in Noord-Spanje en Portugal ook over wegen gereden die weliswaar niet officieel snelweg waren, maar er in de praktijk toch verdacht veel op leken. Auto's met 100+ voorbij 'voelen' komen is wmb niet echt relaxed fietsen. Daar helpt ook geen Varia 515 of 516 aan (die overigens wel onderweg is, er zit alleen een nieuwe fiets aan vast :+)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stevie-P schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Ik wilde zeggen dat die niet verplicht zijn maar lijkt er op van wel. Net als reflectoren op de wielen/velgen maar dat hebben de meeste fietsen niet die ik ken :?

Bron

Over die Varia, is dat nou echt zo handig? Ik word zelden verrast door een auto die ik niet hoor maar misschien ligt dat voornamelijk aan de omgeving waarin ik fiets?
Ik hou van tech maar lijkt een beetje als een overkill oplossing opzoek naar een bescheiden probleem :?
Desalniettemin een leuke gadget, wel iets wat je rond BF moet kopen lijkt me ?

Gabriël AM5

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:33
sapphire schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:02:
[...]

...

[...]

Dit advies geld direct voor minimaal de helft van de deelnemers aan het verkeer ongeacht voertuig/benenwagen :X
Maar anticiperen kun je leren en een groot deel van mijn hersencapaciteit gaat inderdaad daarnaartoe tijdens het wielrennen want man wat is dat nodig :X
Dat klopt helemaal hoor. Ik ga er ook standaard vanuit dat andere verkeersdeelnemers mij niet gezien hebben. Helaas is dat ook vaak het geval. :(

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:40
sapphire schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:11:
[...]

Ik wilde zeggen dat die niet verplicht zijn maar lijkt er op van wel. Net als reflectoren op de wielen/velgen maar dat hebben de meeste fietsen niet die ik ken :?

Bron

Over die Varia, is dat nou echt zo handig? Ik word zelden verrast door een auto die ik niet hoor maar misschien ligt dat voornamelijk aan de omgeving waarin ik fiets?
Ik hou van tech maar lijkt een beetje als een overkill oplossing opzoek naar een bescheiden probleem :?
Ik ben slechthorend, dus ik hoor niet altijd achteropkomend verkeer, en zeker niet met wat windgeruis..
Ik vind het echt een uitkomst, maar op drukke wegen waar je op een apart fietspad ernaast fietst is het wel af en toe vervelend met de vele alarmen..

Ik moet nog eens uitzoeken of ik tijdelijk de alarmen kan onderdrukken vanaf mijn fietscomputer (Garmin)..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• mhr-zip
Op zich geef je niet heel veel info.

Op een heldere nacht en er is weinig ander licht heb je echt weinig nodig om gezien te worden.
In bewoont gebied waar veel strooilicht is, heb je in mijn ogen al meer nodig.
Komen daar slechte weersomstandigheden bij en veel verkeer die niet verwacht dat je daar fietst etc....
En vanaf de zijkant ben je vaak helemaal slecht zichtbaar (en automobilisten letten ook gewoon niet op).

Ik ben zelf (overdag) fan van de Garmin Radar, maar de batterijduur is in mijn ogen wel aan de krappe kant.

Dus qua lumen heb je niet veel nodig in het donker om gezien te hebben (Garmin Radar heeft ook een dag en nacht modus waarbij de nachtmodus minder lumen is).
Voor woon-werk heb ik wel eens een lampje gehad dat 120 uur mee ging ipv 6-8 uur van de radar. Dat was in mijn ogen net iets betrouwbaarder.

Wil je goed gezien worden in de nacht: dan moet je in mijn ogen "meer" verlichting. Dus je hebt bijv. helmen met lampjes. Je kan een reflecterend/led (hardloop)vestje aan doen etc. Wel eens gezien dat iemand wat om zijn enkels had etc.

Alles hangt af van de omstandigheden waar je het nodig hebt. Ga je 3 uurtjes in het donker rijden of 12 uur. Rij je in het donker met harde regen en windkracht 8 over een industrieterrein zonder fietspad met alleen buitenlandse vrachtwagenchauffeurs of moet je met helder weer over een suf gravelpadje waar verder niemand komt en je hebt het lampje alleen om geen boete te krijgen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu we het toch over lampjes hebben.

Ik raad onderstaande niet aan en heb er geen ervaring mee. Maar vroeg me af of jullie het kennen of ervaring mee hebben (of met zelfde idee lampjes).

Afbeeldingslocatie: https://www.ziemi.com/cdn/shop/files/Final_hero_4X5_6da4c088-dbab-4b0c-88c6-2dcd434ed266.jpg

Het lampje is van Ziemi, het idee er achter is dat het ook op je lichaam schijnt, en daarmee je zichtbaarheid vergroot.

Er is een e-bike merk, weet even niet zeker uit mijn hoofd welke maar uit mijn hoofd is het Stella. Die hebben een achterlicht dat op de grond schijnt, dat vind ik ook altijd goed zichtbaar.

• Giel
BravoWhiskyAlfa schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:34:
Ik ga aan het einde van de maand voor het eerst vliegen met de eigen fiets mee. Heb hiervoor een Evoc Road Bike Pro 300L koffer gehuurd.

Waar moet ik zeker aan denken bij het inpakken van de fiets?
Dat als je de fiets voor het eerst in die koffer stopt, dat het gewoon lang duurt. Ik was geloof ik anderhalf uur bezig om mijn fiets in de koffer te stoppen. Ik had dan welliswaar de soft case variant (EVOC Bag Pro), maar dan nog. Het duurt gewoon lang voordat het gefixt is, ook omdat je met je huurkoffer eea wellicht nog moet afstellen voor jouw fietsafmetingen.

Verder was het mij hartstikke goed gevallen. Geen schade aan over gehouden. En laat je banden even leeglopen alvorens ze in de koffer te doen. Fietspomp meenemen is ook handig! Wij stonden bij het hotel in Lanzarote waar ze geen pomp hadden en de lokale fietsenwinkel dicht was ivm siesta. :)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19
[...]

Is mij al eens gebeurd, agent kwam naast mij rijden op een n weg (ik reed op fietspad ernaast) en gaf aan dat knipperen niet toegestaan was.
Verder niets, was ook meer verbaasd dat hij mij aansprak, ik gaf toen aan tja zo heb ik heb gekocht.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DDX
sir_huxley schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:18:
Garmin heeft recent (als in eind februari) wel een firmware upgrade voor de 515 uitgebracht waarmee je de knipper stand kan uitzetten (volgens mij via de app op telefoon)
Dit ivm nieuwe regelgeving in Frankrijk.

• Webgnome
Verder niets, was ook meer verbaasd dat hij mij aansprak, ik gaf toen aan tja zo heb ik heb gekocht.
ja, dat is natuurlijk een non argument. De verkoper hoort dat jou te vertellen of anders hoor je zoiets te weten. :+

Strava | AP | IP | AW

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-01 21:23
Ik heb deze van BBB. Voor lampje gebruik ik eigenlijk nooit, imo ook niet zo'n handige form factor voor de racer, maar achter heb ik zo'n beetje standaard aan mn zadelpen hangen in de donkere maanden en bevalt mij goed.

Redelijk subtiel qua formaat / plaats, maar geeft imo meer dan genoeg licht. Kan in 3 standen hoog / midden / laag om de batterijduur wat te managen (en ja, evt. knipperen :P )

Kan me trouwens niet voorstellen dat ik er 50 (laat staan 60) euro voor betaald heb, maar is al weer ff gelden dus zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Charly op 05-03-2025 20:07 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28

Rhapsody

In Metal We Trust

mhr-zip schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:12:
[...]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu we het toch over lampjes hebben.

Ik raad onderstaande niet aan en heb er geen ervaring mee. Maar vroeg me af of jullie het kennen of ervaring mee hebben (of met zelfde idee lampjes).

[Afbeelding]

Het lampje is van Ziemi, het idee er achter is dat het ook op je lichaam schijnt, en daarmee je zichtbaarheid vergroot.
mijn vrouw heeft een witte variant (voorlicht), voor op de stadsfiets. Ze is er erg blij mee, zeker in de winterperiode dat ze in het donker goed zichtbaar is, ook van opzij.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 22:37
Uuhhh... wat heb ik gedaan met mijn ketting? Ik heb mijn fiets van de Wahoo afgehaald en mijn achterband er weer opgezet om weer eens lekker buiten te fietsen. Maar nu staat mijn ketting ineens reteslap. Zie foto 1. Ik kan de achterderrailleur met gemak naar achteren duwen (zie foto 2) en ook naar voren. De ketting trapt hierdoor door en ik kan niet meer naar mijn uiterste bladen achter schakelen.

Wtf heb ik gedaan? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoztPNBP7nXtWd2y-qKpyK0fTHk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EGR655H20gYqNPwlJDokIxhn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_d-Kt_IXSClPJyQDpaw4De3LRw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gGK5H6xdGYAs7UkaBDbEAces.png?f=fotoalbum_tile

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Misha schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:15:
Uuhhh... wat heb ik gedaan met mijn ketting? Ik heb mijn fiets van de Wahoo afgehaald en mijn achterband er weer opgezet om weer eens lekker buiten te fietsen. Maar nu staat mijn ketting ineens reteslap. Zie foto 1. Ik kan de achterderrailleur met gemak naar achteren duwen (zie foto 2) en ook naar voren. De ketting trapt hierdoor door en ik kan niet meer naar mijn uiterste bladen achter schakelen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Met je ketting niet zo veel denk ik, eerder de achterderailleur? :+

Veer gesloopt?
B-screw gesloopt?

Informaticus of vakkundig Googler?

• Misha
TheTinusNL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:47:
[...]

Met je ketting niet zo veel denk ik, eerder de achterderailleur? :+

Veer gesloopt?
B-screw gesloopt?
Hoe kan ik die per ongeluk gesloopt hebben? :+ Ik snap er echt geen tiet van. Heb al zo vaak mijn achterwiel er vanaf gehaald. Dit heb ik nog nooit gehad

• Frenz64
Ziet er idd uit alsof de veer van de je kooi kaduuk is (of hij zit vast en moet je 'm simpelweg een handje helpen, lijkt me sterk)

• crimby
Wellicht ga ik weer een eeuwenoude discussie beginnen, maar dat is zeker niet bedoeling!! maar ik ben op zoek naar betaalbaar vast voedsel voor tijdens ritjes. Ik ben niet vies van energierepen en had tot nu toe Maxim repen en SiS Gelletjes.. maar met vaker en langer fietsen wordt dat best prijzig. Prima als het de beste optie is maar er is vast meer. Daarnaast zijn de Maxim repen waar ik goed op ging niet meer leverbaar dus wil bv Amacx proberen..

Snelle jelles gaan beperkt goed, bananen zweten weg bij mij.. maar las af en toe mueslirepen; maar welke? Tips hier? Zoveel soorten en maten en gezien we hier op Tweakers zijn, is het vast al tot in den treuren uitgezocht.

En verder tips voor vast voedsel tijdens het fietsen (dus niet de uitsmijter, patat/friet, burgers etc)?

• Misha
Frenz64 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:54:
Ziet er idd uit alsof de veer van de je kooi kaduuk is (of hij zit vast en moet je 'm simpelweg een handje helpen, lijkt me sterk)
Ik heb zitten porren met een schroevendraaier, geen idee of dat helpt haha. Als ik de derailleur naar voren duw, dan voel ik wel druk dat ie naar achteren wil. Maar als ik hem naar achteren trek, dan helemaal niet

Ik heb de b-schroef wat zitten aanpassen en heb het idee dat de ketting wel wat strakker staat maar absoluut niet zo strak als eerst :+

Wat een beunhaas ben ik

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014

Stufferdt

doet ook maar wat.

crimby schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:05:
Wellicht ga ik weer een eeuwenoude discussie beginnen, maar dat is zeker niet bedoeling!! maar ik ben op zoek naar betaalbaar vast voedsel voor tijdens ritjes. Ik ben niet vies van energierepen en had tot nu toe Maxim repen en SiS Gelletjes.. maar met vaker en langer fietsen wordt dat best prijzig. Prima als het de beste optie is maar er is vast meer. Daarnaast zijn de Maxim repen waar ik goed op ging niet meer leverbaar dus wil bv Amacx proberen..

Snelle jelles gaan beperkt goed, bananen zweten weg bij mij.. maar las af en toe mueslirepen; maar welke? Tips hier? Zoveel soorten en maten en gezien we hier op Tweakers zijn, is het vast al tot in den treuren uitgezocht.

En verder tips voor vast voedsel tijdens het fietsen (dus niet de uitsmijter, patat/friet, burgers etc)?
Opzich is het niet heel lastig om zelf te zoeken in de supermarkt: je hebt koolhydraten nodig :) en niet te veel vetten, die verteren minder op de fiets. Maar ligt er ook weer aan op welke intensiteit je fietst bijvoorbeeld. Schoonvader zweert bij bananen en plakken (Fries) suikerbrood. Maar ik vind suikerbrood te plakkerig. Oh en b'tweenrepen (bij de Kruidvat voor weinig). Kruidvat is sowieso een prima plek om goedkoop rotzooi (lees: koolhydraten) te scoren.

Mits niet te warm weer gaan stroopwafels soms ook prima, maar neem zelf ook weleens winegums of ander snoep mee. En in de categorie officiele sportvoeding: JELLIES VAN DE DECATHLON O+ Te koop in een doos met 100 stuks!

Vriendin bijvoorbeeld is ook weer fan van cheapo sportreepjes bij de Action. Smaak was prima geloof ik.

😀😀😀

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Misha schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:15:
[...]

Ik heb zitten porren met een schroevendraaier, geen idee of dat helpt haha. Als ik de derailleur naar voren duw, dan voel ik wel druk dat ie naar achteren wil. Maar als ik hem naar achteren trek, dan helemaal niet

Ik heb de b-schroef wat zitten aanpassen en heb het idee dat de ketting wel wat strakker staat maar absoluut niet zo strak als eerst :+

Wat een beunhaas ben ik
Veer is gebroken. Nieuwe veer regelen. Zal lastig te vinden zijn. Als ik het zo snel zie Ultegra 6600. Ik zou een andere 10-speed derailleur zoeken. Dat gaat sneller.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:01

Kluus

Gang is alles

Misha schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:15:

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat je nu beweegt als je hem naar achter trekt is het draaipunt op het frame, hier zit geen veer achter en wordt normaal gesprokem strak getrokken door de ketting. Maar de kooi zit nu vast in de uiterste stand.

Het geveerde deel zit waar de kooi op de derailleur zit, dit lijkt nog vast te zitten? Kan je deze los krijgen door specifiek dat draaipunt te draaien? Indien ja, misschien kan dat nog gesmeerd worden?

[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 05-03-2025 22:38 ]

• crimby
Stufferdt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Opzich is het niet heel lastig om zelf te zoeken in de supermarkt: je hebt koolhydraten nodig :) en niet te veel vetten, die verteren minder op de fiets. Maar ligt er ook weer aan op welke intensiteit je fietst bijvoorbeeld. Schoonvader zweert bij bananen en plakken (Fries) suikerbrood. Maar ik vind suikerbrood te plakkerig. Oh en b'tweenrepen (bij de Kruidvat voor weinig). Kruidvat is sowieso een prima plek om goedkoop rotzooi (lees: koolhydraten) te scoren.

Mits niet te warm weer gaan stroopwafels soms ook prima, maar neem zelf ook weleens winegums of ander snoep mee. En in de categorie officiele sportvoeding: JELLIES VAN DE DECATHLON O+ Te koop in een doos met 100 stuks!

Vriendin bijvoorbeeld is ook weer fan van cheapo sportreepjes bij de Action. Smaak was prima geloof ik.
Thanks voor de tips! Het is ook niet lastig, maar wel veel werk om al die repen te vergelijken en de juiste ratio koolhydraten vs andere rotzooi te vinden 8)7 dus mocht iemand dat al gedaan hebben, is dat mooi makkelijk!

• Misha
Kluus schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:28:
[...]

Het geveerde deel zit waar de kooi op de derailleur zit, dif lijkt nov vast te zitten? Kan je deze los krijgen door specifiek dat draaipunt de draaien? Indien ja, misschien kan dat nog gesmeerd worden?
Dit was het! Woah! Waarom heb ik dit niet zelf geprobeerd. Hij zat een beetje vast. Nu zit ie wat losser in meteen spande alles strak. Duizendmaal dank!!

• DDX
Webgnome schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:20:
[...]

ja, dat is natuurlijk een non argument. De verkoper hoort dat jou te vertellen of anders hoor je zoiets te weten. :+
Klopt maar wat moet ik dan zeggen, was vooral verbaasd dat hij zo naast mij ging rijden en mij aansprak.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Webgnome schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:20:
[...]

Non argument of niet, het is de regel van de wet die zegt dat je verlichting niet mag knipperen.
Maar er is een verschil in de toepassing tussen nacht- en dag verlichting, waar in de wet geen differentiatie tussen gemaakt wordt, maar wat in de praktijk wel een groot verschil kan maken.

Lijkt me voor de hand liggend dat je in het donker verlichting voert die constant brand, en waar het overdag mee rond tijd wordt bepaald door je overtuiging; die verandert niet door het risico op een boete.
Ik rij overdag in elk geval niet met knipperende verlichting om de batterijen te sparen, jij? :+

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 13:45
sapphire schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:11:
[...]

Bron

My two cents: eens je die radar gebruikt wil je gewoon niet meer terug. Als je zelf ook netjes wat meer rechts aanhoudt bij naderend verkeer, rij je ook wat defensiever en dat wordt geapprecieerd door de autobestuurders. Ik heb echt het gevoel dat ze meer met een boog rond me rijden sinds ik die radar gebruik. Ook zie je bv. Dat er meerdere auto’s zijn en dit zit zelden fout qua aantallen, plus als er iemand heel hard rijdt worden de bolletjes rood ipv oranje. Het is trouwens niet alleen bij auto’s, ook bij sneller rijdende fietsers en speed-pedelecers word je gewaarschuwd en ook daar is het win-win. Ik vind veiligheid eigenlijk een primaire behoefte ipv een bescheiden probleem maar ieder zijn of haar mening natuurlijk :).

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28
blitzkrieg schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:46:
Varia heeft 2 standen, fel en feller. :P
Kreeg vanochtend nog complimenten van een collega over mijn zichtbaarheid met de varia.

Mijn winterbroek heeft reflecterende kuiten en mijn handschoenen reflecterende bovenkant. En de banden nog een (gelukkig wel zwarte) reflectiestreep.

Bij een gewone lamp zou ik inderdaad overdag voor knipperend gaan, in het donker altijd aan. Maakt het inschatten van afstand een stuk makkelijker.
Ik hou het bij "blink by day, steady at night". Ik heb zijreflectoren in de winterwielen en ook nog een helmlicht voor woonwerk.

En ondanks een goeie koplamp veel automobilisten met groot licht aan.... ik overweeg wel eens om nog een extra lamp erbij te klikken om ze ff terug te seinen. Zoo irritant want ze zien mij echt wel (kan je zien aan verkeersborden die al van ver reflecteren)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Cloclo100
Cloclo100 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:35:
[...]

Ja er is een hoekje af en dat charmeert me ergens wel 😆. Voorlopig heb ik 3 mogelijke nieuwe koerspaarden, met de lauf als eventuele reserve:

- canyon endurace cf slx (die korting op de cfr is verdwenen :( )
- giant defy advanced pro 0 2025
- Scott addict 10 2025

Ze hebben allemaal een wat agressievere zithouding met dan bepaalde comfort/endurance eigenschappen. Bij die laatste 2 is het wel handig dat de lokale fietsenmaker verdeler is. Voorlopig neig ik naar de Giant, komt heel goed uit in reviews en is behoorlijk licht. Nog een beetje oriënteren/informeren/afpingelen en dan hak ik de knoop door.
Ik heb me hier al een paar x georiënteerd naar een nieuwe racer, of endurance, of enduracer. Dit is in december hier op het forum begonnen en ik hou jullie graag even op de hoogte van de ontwikkelingen. Waar ik eerst dacht dat ik (veel) agressiever wou gaan zitten, heeft mijn bikefitter me wat terug gefloten in mijn enthousiasme. Wat dieper zou nog kunnen volgens hen maar niks te gek, volgende week gaan we op hun instelbare fiets (idmatch) een update van de bikefit doen en kijken of ik echt leniger ben geworden.

Voorts hebben jullie hier nog de vraag gehad of ik SRAM kon nabootsen op Shimano systemen, ik wou eigenlijk gewoon het liefst bij SRAM blijven maar bij Giant en Scott dus helaas niet mogelijk.

De keuze van initieel naar een aero-racer te gaan (Madone, Addict RC) is overgeheld naar een lichtere endurancefiets voor lange dagen in het zadel bij hetgeen wat ik het liefste doe, gran fondo’s. Canyon is ondertussen afgevallen, Lauf valt niet te leasen en de lokale FM heeft Giant en Scott. Van de Scott werd ik in de showroom niet warm, de Defy vond ik wel een plaatje eerlijk gezegd.

Ik heb gevraagd of ik bij een Giant-bestelling mijn stuurpenlengte en stuurbreedte kon kiezen ahv mijn bikefit, maar dat was toch niet evident omdat hij fabriek-af geleverd wordt met die onderdelen obv kadermaat. Toen ik vermeldde dat ik liever SRAM had maar niet mogelijk bij Advanced pro, stelde hij me eigenlijk voor om dan voor een custom build te gaan. Daar kon ik ook gewoon mijn tweede ZIPP wielset recupereren(een andere is voor mijn gravel banden en blijft op de Domane) en zadel naar keuze nemen. Daarna heeft hij een offerte gemaakt, met in het achterhoofd dat we in de zomer nog een Stromer ST3 hebben gekocht voor mijn vrouw. Ik ben eerlijk gezegd wel wat omvergeblazen van de prijs, en dit in de positieve zin;

Defy Advanced SL frameset van het vlaggenschip, de lichtste dus (2025) met eigenlijk alle onderdelen van de SL 0 behalve een alu stuurpen(kan ook nog voor de carbon versie gaan maar me niet 200euro extra waard), RED afgemonteerd, voor 6499 euro. Dat is exact de prijs van de Advanced pro 0 maar dan de lichtste carbon en met de top van SRAM afgemonteerd. Ok ik heb dan geen wielen maar die had ik dus al :). Ik heb trouwens ook nog een quasi ongebruikt setje klimwielen die standaard op de Domane kwamen. Ik kies dan voor een 40cm breed stuur ipv 44cm en wss stuurpen van 10cm ipv de standaard 11 en ben zo eigenlijk helemaal gesteld. Ik vind zelfs de kleur van het frame te gek. :) . Qua gewicht ga ik van een dikke 10kg naar 7,5kg ofzo, dat ga ik zeker voelen bergop want op mijn postuur “gespierde potlood” (196 op 79 a 80kg) valt nog weinig winst te halen.

Ter info, de Defy advanced SL0 komt op 12.000 euro.. Als ik alle onderdelen optel (via webshop Giant) kom ik op 6100, 6499 lijkt me dus niet te gek overdreven voor die custom build.

Shut up and take my money of mis ik hier nog iets?

• mhr-zip
Cloclo100 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:23:
[...]

Ik heb me hier al een paar x georiënteerd naar een nieuwe racer, of endurance, of enduracer. Dit is in december hier op het forum begonnen en ik hou jullie graag even op de hoogte van de ontwikkelingen. Waar ik eerst dacht dat ik (veel) agressiever wou gaan zitten, heeft mijn bikefitter me wat terug gefloten in mijn enthousiasme. Wat dieper zou nog kunnen volgens hen maar niks te gek, volgende week gaan we op hun instelbare fiets (idmatch) een update van de bikefit doen en kijken of ik echt leniger ben geworden.

Voorts hebben jullie hier nog de vraag gehad of ik SRAM kon nabootsen op Shimano systemen, ik wou eigenlijk gewoon het liefst bij SRAM blijven maar bij Giant en Scott dus helaas niet mogelijk.

De keuze van initieel naar een aero-racer te gaan (Madone, Addict RC) is overgeheld naar een lichtere endurancefiets voor lange dagen in het zadel bij hetgeen wat ik het liefste doe, gran fondo’s. Canyon is ondertussen afgevallen, Lauf valt niet te leasen en de lokale FM heeft Giant en Scott. Van de Scott werd ik in de showroom niet warm, de Defy vond ik wel een plaatje eerlijk gezegd.

Ik heb gevraagd of ik bij een Giant-bestelling mijn stuurpenlengte en stuurbreedte kon kiezen ahv mijn bikefit, maar dat was toch niet evident omdat hij fabriek-af geleverd wordt met die onderdelen obv kadermaat. Toen ik vermeldde dat ik liever SRAM had maar niet mogelijk bij Advanced pro, stelde hij me eigenlijk voor om dan voor een custom build te gaan. Daar kon ik ook gewoon mijn tweede ZIPP wielset recupereren(een andere is voor mijn gravel banden en blijft op de Domane) en zadel naar keuze nemen. Daarna heeft hij een offerte gemaakt, met in het achterhoofd dat we in de zomer nog een Stromer ST3 hebben gekocht voor mijn vrouw. Ik ben eerlijk gezegd wel wat omvergeblazen van de prijs, en dit in de positieve zin;

Defy Advanced SL frameset van het vlaggenschip, de lichtste dus (2025) met eigenlijk alle onderdelen van de SL 0 behalve een alu stuurpen(kan ook nog voor de carbon versie gaan maar me niet 200euro extra waard), RED afgemonteerd, voor 6499 euro. Dat is exact de prijs van de Advanced pro 0 maar dan de lichtste carbon en met de top van SRAM afgemonteerd. Ok ik heb dan geen wielen maar die had ik dus al :). Ik heb trouwens ook nog een quasi ongebruikt setje klimwielen die standaard op de Domane kwamen. Ik kies dan voor een 40cm breed stuur ipv 44cm en wss stuurpen van 10cm ipv de standaard 11 en ben zo eigenlijk helemaal gesteld. Ik vind zelfs de kleur van het frame te gek. :) . Qua gewicht ga ik van een dikke 10kg naar 7,5kg ofzo, dat ga ik zeker voelen bergop want op mijn postuur “gespierde potlood” (196 op 79 a 80kg) valt nog weinig winst te halen.

Ter info, de Defy advanced SL0 komt op 12.000 euro.. Als ik alle onderdelen optel (via webshop Giant) kom ik op 6100, 6499 lijkt me dus niet te gek overdreven voor die custom build.

Red 12 of 13 speed?

• Cloclo100
2x12
Is 1x13 niet meer voor gravel?

• Stevie-P
  • Niet online
Stufferdt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Ipv die repen zou ik tijdens een duurrit eerder naar krentenbollen grijpen. Die bevatten beduidend minder vet, wel wat meer eiwit... Maar ze zijn een stuk goedkoper en ik vind ze makkelijker te eten/doseren.
Op internet zijn ook recepten te vinden om zelf gelletjes te maken. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Waar doe je dit vervolgens in?

• Requiem19
  • Nu online
Voor langere duurrit is mijn recept per uur 1x snelle jelle, 1x bidon met sportdrank. Heb je 60gr carbs per uur wat voor mij prima is op deze ritjes. Snelle Jelles lekker max inslaan in de bonus. Veel moeilijker hoeft het niet te zijn.

• crimby
@Stevie-P krentenbollen bevatten niet zo veel koolhydraten heb ik begrepen.

@Requiem19 kruidkoek met rozijnen van de AH zijn in huis, doen het altijd goed inderdaad!!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:30
Cloclo100 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:23:
[...]

Lekker voor gaan, bij custom build is natuurlijk top dat je zelf samenstelt wat je wilt. Scheelt weer onnodige upgrades in de toekomst.

• Webgnome
@crimby Als ik snel even naar voedingscentrum kijk dan zit er ~25 gram in. Dat is meer dan genoeg dacht ik toch. Althans het hangt allemaal samen met hoe lang, hoe waar etc je de tocht maakt

Strava | AP | IP | AW

• Stevie-P
  • Niet online
crimby schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:20:
@Stevie-P krentenbollen bevatten niet zo veel koolhydraten heb ik begrepen.

@Requiem19 kruidkoek met rozijnen van de AH zijn in huis, doen het altijd goed inderdaad!!
Per 100 gram inderdaad zo'n 53gram tov 66 gram in die reep. Maar een krentenbol is dan weer meer dan 2x zo zwaar en goedkoper dan zo'n reep.
Webgnome schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:26:
@crimby Als ik snel even naar voedingscentrum kijk dan zit er ~25 gram in. Dat is meer dan genoeg dacht ik toch. Althans het hangt allemaal samen met hoe lang, hoe waar etc je de tocht maakt
Tegenwoordig heeft men het vaak over 60 tot 100 gram koolhydraten per uur (een beetje afhankelijk van hoe goed je het kan verteren). Zelfs voor Z2 ritjes, want ook dan verbruik je al meer koolhydraten dan je kan opnemen. Je herstelt beter als je niet leeg thuiskomt en je traint er ook het opnemen tijdens inspanning mee, wat je weer ten goede zal komen bij een lange rit.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Lekkere van krentenbollen is dat ze ook een beetje volume hebben, minder fijn in je zak maar wel fijn om wat in je maag te hebben na 2 uur fietsen. Tenminste ik ga erg slecht op alleen reepjes en gelletjes, iets wat vult zoals een banaantje of krentenbol is dan wel lekker als afwisseling.

Ik had een fijne reepjes gevonden bij de Action maar uiteraard na een paar maanden weer uit assortiment :(

@Cloclo100 Ik wilde net zeggen jij wilde toch voor een racy fiets gaan en ik zie nu alleen maar Endurance fietsen maar dat leg je zelf al uit :p
Wel heel erg gaaf hoor zo custom build naar je wensen! Ik vond de Defy Advanced Pro 0 al vet naar het frame in de custom build ziet er ook super uit! En 7,5kg :|
Ben je er stiekem al uit of je het gaat doen of niet?

Gabriël AM5

• mhr-zip
Ik gooi krentenbollen altijd per stuk in de vriezer. Als ik dan ga fietsen neem ik er eentje mee, na een uurtje zijn die prima ontdooit.

• mhr-zip
Cloclo100 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:43:
[...]

2x12
Is 1x13 niet meer voor gravel?
Alles kan.

In mijn hoofd was de 13 speed groep duurder, want nieuw. Maar ff nagezocht: ze kosten ongeveer hetzelfde.

• crimby
hmmm ik had andere waardes gelezen van krentenbollen. Wellicht hier op forum of op fiets forum. Had natuurlijk ook zelf kunnen checken hehe. Krentenbollen zijn ook zeer favoriet, maar dacht dus te weinig.
Extra lang lekker krentenbollen van de AH zijn 65 gram waarvan 34 gram koolhydraten. Dat is toch wel lekker inderdaad :-)

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:29
Krentenbollen en stroopwafels gaan er altijd wel in naast gelletjes....althans, de eerste 5 a 6 uur. Daarna heb ik meer behoefte aan zoute dingen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:52

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Sultana koekjes !!!

• BravoWhiskyAlfa
Ik neem de laatste tijd regelmatig een zak RedBand winegums (zoet & zuur) mee op m'n rug, zak halverwege open knippen en je kan makkelijk grabbelen. In een zak zit toch al snel 176 gram koolhydraten, aangevuld met bidons met iso-drank houdt dat me voor een medium-lange dag prima op de been.

• Cloclo100
Het aantal koolhydraten is belangrijk maar voor langere ritten zou ik toch kijken naar specifiek een koolhydraat combinatie van glucose/maltodextrine en fructose in een 2:1 verhouding te nemen. Best belangrijk; wanneer de transporteiwitten voor glucose verzadigd zijn (op 60 gram/KH/uur) kunnen de fructose transporteiwitten worden gebruikt, waardoor je alsnog extra koolhydraten kan opnemen. Hierdoor kun je meer koolhydraten opnemen!

• ElGreco
  • Laatst online: 10:40
mhr-zip schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Alles kan.

In mijn hoofd was de 13 speed groep duurder, want nieuw. Maar ff nagezocht: ze kosten ongeveer hetzelfde.
Er zit maar één derrie in de 1x groep en één kettingblad minder. Als de prijs gelijk is met 2x, vind ik hem (1x) dan toch duurder 8)7

www.vanspeykwheels.nl

• Cloclo100
sapphire schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:30:
Lekkere van krentenbollen is dat ze ook een beetje volume hebben, minder fijn in je zak maar wel fijn om wat in je maag te hebben na 2 uur fietsen. Tenminste ik ga erg slecht op alleen reepjes en gelletjes, iets wat vult zoals een banaantje of krentenbol is dan wel lekker als afwisseling.

Ik had een fijne reepjes gevonden bij de Action maar uiteraard na een paar maanden weer uit assortiment :(

@Cloclo100 Ik wilde net zeggen jij wilde toch voor een racy fiets gaan en ik zie nu alleen maar Endurance fietsen maar dat leg je zelf al uit :p
Wel heel erg gaaf hoor zo custom build naar je wensen! Ik vond de Defy Advanced Pro 0 al vet naar het frame in de custom build ziet er ook super uit! En 7,5kg :|
Ben je er stiekem al uit of je het gaat doen of niet?
Ja ik ben er min of meer uit, alleen nog de lengte/breedte van stuur(pen). Verkrijgbaarheid van het frame was wel een dingetje.. er waren er maar 3 in Europa te vinden blijkbaar. Lease loopt in juni af dus an sich geen probleem om even te wachten..

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
Cloclo100 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:02:
Het aantal koolhydraten is belangrijk maar voor langere ritten zou ik toch kijken naar specifiek een koolhydraat combinatie van glucose/maltodextrine en fructose in een 2:1 verhouding te nemen. Best belangrijk; wanneer de transporteiwitten voor glucose verzadigd zijn (op 60 gram/KH/uur) kunnen de fructose transporteiwitten worden gebruikt, waardoor je alsnog extra koolhydraten kan opnemen. Hierdoor kun je meer koolhydraten opnemen!
Wat stel je voor dan? hier ook iets van winegums of een muesli reep.

• Giel
Ik gebruik al een tijdje de gelletjes van Upfront. Zijn relatief goedkoop ook vergeleken met A-merken en prima naar binnen te werken. En heeft tevens de verhouding die hier boven genoemd wordt.

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-01 12:38
Ik gebruik nog steeds de SIS gelletjes, maar bestel ze bij sportvoedingshops online in de 'THT-hoek'. Gelletjes die nog maar paar maandjes THT hebben gaan met grote kortingen en ik durf die dingen prima een paar maandjes over datum nog te gebruiken. Is puur suiker tenslotte.

• BravoWhiskyAlfa
Cloclo100 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:02:
Heb ooit geprobeerd hier achter te komen voor de winegums die ik noemde, maar helaas niet genoeg info op de verpakking. Werkt in ieder geval wel als een tiet!

• Cloclo100
DaYwaLkUr schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Wat stel je voor dan? hier ook iets van winegums of een muesli reep.
Voor ritten tot ongeveer 2u zou ik me er niet téveel van aantrekken. Als ik zo maar wat doe bij lange dagen in het zadel krijg ik oprispingen/buikpijn. Als ik gels/bars van Amacx gebruik kan ik 6-7u lang 110gr/u carbs eten, dus die 2:1 verhouding houdt wel degelijk steek.
Pagina: 1 ... 621 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).