https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Tnx!Hielko schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:51:
Als ik snel een paar ritjes van mijn Strava pak en calorieën omreken naar Watts met een efficiency tussen de 20/25% lijkt het bij mij wel aardig overeen te komen.
Volgens mij heb je een rekenfout gemaakt in je 2e voorbeeld.
[...]
Dat is 685kcal per uur, dat is 795watt oftewel 21% efficiency. Zit dus in de juiste range.
Dat maakt het verschil inderdaad kleiner, maar toch nog groot genoeg. Waarom bij de ene training 27% en bij de andere 21%. Mijn rendement was bij die van 27% hoger omdat ik... ???
Maar ik denk dat de conclusie wel moet zijn dat de hometrainer van de buurman verkeerde calorieverbruik aangeeft. Wat ik mij overigens ook niet echt kan voorstellen, het is een goede hometrainer en ik kan mij niet voorstellen dat de fabrikant daar 'zomaar wat software' in heeft gedaan.
Maar goed, misschien dat de buurman toch niet al zijn gegevens juist heeft ingevoerd...
Tot zover
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Vandaag dusProxzor schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:58:
Hopelijk is het binnenkort een beetje redelijk weer zodat ik even wat kilometertjes buiten kan trappen.
Er kwam net een intense plensbui uit de lucht vallen
Ga mezelf straks nog wel even pijnigen door te proberen anderhalf uur indoor te trainen...
Exact expert nodig?
Zit ook nog even het juiste moment af te wachten. Volgens de voorspellingen zou het na 13 uur beter worden...Crazy D schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:33:
[...]
Er kwam net een intense plensbui uit de lucht vallen![]()
Ga mezelf straks nog wel even pijnigen door te proberen anderhalf uur indoor te trainen...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik dus niet meerMicrokid schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:41:
[...]
Zit ook nog even het juiste moment af te wachten. Volgens de voorspellingen zou het na 13 uur beter worden...
Exact expert nodig?
Lekker tempowisselwerking schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:06:
Ik was gelukkig net voor de bui aan. De weg was (uiteraard) wel nat, waardoor je wel erg vies wordt, maar de temperatuur en de wind waren prima. Uiteindelijk 1:40u gefietst en bijna 62km. Heerlijk!
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Dus een flinke hechting die ik niet mocht belasten. Vrijdag de hechtingen eruit en het mag weer, mits niet teveel spanning erop gezet wordt.
Vandaag 82.4km gereden in 3:20, supertraag maar veel wind en drie weken nagenoeg totale rust is niet fijn voor de conditie.
Pfft, sterkte.Ramon 73 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:41:
Drie weken niet gefietst vanwege een huidoperatie op mijn rug. Is een lap van ongeveer 5x4 cm weg gesneden vanwege huidkanker.
Dus een flinke hechting die ik niet mocht belasten. Vrijdag de hechtingen eruit en het mag weer, mits niet teveel spanning erop gezet wordt.
Vandaag 82.4km gereden in 3:20, supertraag maar veel wind en drie weken nagenoeg totale rust is niet fijn voor de conditie.
Lijkt mij dat voor jou überhaupt het buiten zijn en het fietsen al lekker is geweest?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Fietsen was sowieso lekker. Maar ik was niet ziek of bedlegerig hoor. Ben op de dag van de operatie thuis geweest en de rest gewoon gewerkt. Nou heb ik wel vaak taxi gehad (1 collega woont 3km verderop).Maarten_E schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:45:
[...]
Pfft, sterkte.
Lijkt mij dat voor jou überhaupt het buiten zijn en het fietsen al lekker is geweest?
Wandelen heb ik wel gedaan, dus buiten zijn was niet nieuw meer.
Fiets was énorm vuil, maar voor de rest wel droog gebleven.
Deze namiddag vervolgens naar een retrokoers gaan kijken en nog eens 40 km gefietst. Gelukkig lagen de banen intussen droog en heb ik de fiets niet meer moeten wassen
Eindelijk nog eens een goede trainingsweek gehad na de sleutelbeenbreuk. Net geen 350 km, ideaal om de basis terug op te bouwen voor de winter
[ Voor 53% gewijzigd door havana op 13-10-2019 21:16 ]
Vandaag naar Eindhoven en lekker rondje onverhard gereden.
Groot fan van laagjes, dus eigenlijk heb ik alleen nog maar een regenshell nodig. Mijn oog is gevallen op de Rapha Core Rain Jacket II of Endura FS260.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met deze (of andere) regenjacks voor een beetje degelijke prijs. Het doel van de jacks is toch wel een paar uur (3-4) regen te kunnen weerstaan en het liefst nog wat te ademen. Warmte hoeven ze niet te geven, daar had ik al een jack voor die nog prima onder nul heeft gepresteerd. Een pré is als het regenjack klein oprolt for obvious reasons.
Uurtje na de training stap ik naar buiten..pfft..
Verder veel Pathfinder Giro fotoo's gezien op de Sociale Media..dat zag er goed uit.
En..zaterdag.. Bouke.. Ik vonnut mooi, wegspringen..iedereen kijkt na elkaar en gewoon winnen.
Zondag dacht ik naar Parijs - Tours te kijken op de Belg.. bleek het een andere race te zijn, was ook mooi en wat Terpstra een pech in Parijs Tours..2x lek..en uiteindelijk gewoon 2de worden. Vonnikookweermooi
Ik heb een Gore Shakedry C5 (je hebt ook de C7). Veel beter dan dat is er niet en als je even goed zoekt bij de UK/DE webshops vind je hem voor een paar tientjes meer dan de Rapha.Inperiosus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:33:
Ik ben op zoek naar een goed regenjack omdat ik (dit jaar voor het eerst) toch wel graag de herfst en winter meer door wil gaan fietsen tov andere jaren waarin ik de spaarzame droge winterdagen fietste.
Groot fan van laagjes, dus eigenlijk heb ik alleen nog maar een regenshell nodig. Mijn oog is gevallen op de Rapha Core Rain Jacket II of Endura FS260.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met deze (of andere) regenjacks voor een beetje degelijke prijs. Het doel van de jacks is toch wel een paar uur (3-4) regen te kunnen weerstaan en het liefst nog wat te ademen. Warmte hoeven ze niet te geven, daar had ik al een jack voor die nog prima onder nul heeft gepresteerd. Een pré is als het regenjack klein oprolt for obvious reasons.
Let op dat je niet de insulated koopt. Die is 3x zo groot/zwaar en wordt meer als een jack gedragen.
Lekker, had ik ook zaterdag.havana schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:14:
Ook hier een vreselijk gore fiets, verder was het 122 km lang genieten...
[Afbeelding]
Alleen nu enorm jeuk op mijn benen; toch nog eikenprocessierupsharen?
Bedankt voor de tip! Ik heb even zitten zoeken maar de minimale prijs die ik kan vinden is 210 euro bij een Duitse webshop. Wordt toch wel een beetje te gortig op die manier, of heb je nog tips voor/van een andere shop?Ypuh schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:40:
[...]
Ik heb een Gore Shakedry C5 (je hebt ook de C7). Veel beter dan dat is er niet en als je even goed zoekt bij de UK/DE webshops vind je hem voor een paar tientjes meer dan de Rapha.
Let op dat je niet de insulated koopt. Die is 3x zo groot/zwaar en wordt meer als een jack gedragen.
edit: ik was constant op zoek naar de ShakeDry versie, maar ik vind nu de "Gore Wear C5 Gore-Tex® Active Cycling Jacket" voor 170. Is dit het jack dat je bedoelt?
[ Voor 11% gewijzigd door Inperiosus op 14-10-2019 13:07 ]
Ik heb de Endura, die vind ik wel erg fijn. Goeie cut ook, dus je hebt er niet zoveel last van, en hij is super compact; krijgt er ook nog een hoesje bij waar je em in kan stoppen voor het gemak (en het past ook nogInperiosus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:33:
Ik ben op zoek naar een goed regenjack omdat ik (dit jaar voor het eerst) toch wel graag de herfst en winter meer door wil gaan fietsen tov andere jaren waarin ik de spaarzame droge winterdagen fietste.
Had eerst een Gore (CONTEST 2.0 WINDSTOPPER® Active Shell Jacket), maar die had ik denk ik een maatje te groot, dat was niet ideaal en flapperde overal.
[ Voor 6% gewijzigd door ravenger op 14-10-2019 13:37 ]
Ik zou dan wel echt opzoek gaan naar de ShakeDry. Dat is namelijk de nieuwe generatie die met één laag permanent waterdicht is. Eerdere versies (voor de 'One') bestaan uit 2/3 lagen waar ook nog een DWR laag overheen zit. Die laag raakt verzadigd en moet periodiek opnieuw waterafstotend gemaakt worden en levert daarnaast meer bulk op.Inperiosus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:03:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik heb even zitten zoeken maar de minimale prijs die ik kan vinden is 210 euro bij een Duitse webshop. Wordt toch wel een beetje te gortig op die manier, of heb je nog tips voor/van een andere shop?
edit: ik was constant op zoek naar de ShakeDry versie, maar ik vind nu de "Gore Wear C5 Gore-Tex® Active Cycling Jacket" voor 170. Is dit het jack dat je bedoelt?
Goedkoopste dat ik ze gezien heb is 170-180 bij Wiggle, CRC, Bike24 etc. Het regenseizoen is inmiddels in volle gang, dus kan me voorstellen dat ze de prijzen iets verhoogd hebben.
Ik denk dat dit het geval is; ik vind 'm intussen bij de hierboven genoemde webshops niet meer onder de 200.Ypuh schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:27:
[...]
Goedkoopste dat ik ze gezien heb is 170-180 bij Wiggle, CRC, Bike24 etc. Het regenseizoen is inmiddels in volle gang, dus kan me voorstellen dat ze de prijzen iets verhoogd hebben.
Heb je 'm al goed getest met langere ritten in flinke regen? En hoe vind je hem ademen?ravenger schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:16:
[...]
Ik heb de Endura, die vind ik wel erg fijn. Goeie cut ook, dus je hebt er niet zoveel last van, en hij is super compact; krijgt er ook nog een hoesje bij waar je em in kan stoppen voor het gemak (en het past ook nog)
Ritje van 2 uur mee gemaakt afgelopen zaterdag. Dat wilde prima. Het ademt prima naar mijn idee, maar ik heb weinig vergelijk natuurlijk. Iig een stuk beter dan de oude Gore die ik had.Inperiosus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:07:
[...]
Ik denk dat dit het geval is; ik vind 'm intussen bij de hierboven genoemde webshops niet meer onder de 200.
[...]
Heb je 'm al goed getest met langere ritten in flinke regen? En hoe vind je hem ademen?
De enige referentie die ik heb is een Agu Secco Pro jas. Die was qua adviesprijs ook 100e, maar online voor minder dan de helft te krijgen. Lang verhaal kort werd je daarin natter dan van de regen en was die qua pakvolume 3x zo groot.Inperiosus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:07:
[...]
Heb je 'm al goed getest met langere ritten in flinke regen? En hoe vind je hem ademen?
Ik heb de ShakeDry nu een keer of 3 een hele dag (6u+) in de stromende regen aan gehad, waaronder vorige week tijdens de Tour du Dumoulin en tijdens mijn fietsvakantie naar de Noordkaap. Beide keren heeft de jas zich prima gehouden. Daarnaast zit hij heerlijk en pakt klein weg in z'n eigen achterzak alleen biedt de jas geen enkele vorm van warmte. Dat is niet per se een nadeel, maar wel iets om rekening mee te houden aangezien het vaak ook afkoelt als het gaan regenen.
Lees anders dit topic even door. Daar zijn nog 3-4 personen die hun ervaring delen.
Lang verhaal kort: Veel te duur, maar geen spijt van.
Bedankt, ik ben eigenlijk al helemaal om los van de prijs. Ik hoop dat ik 'm ergens binnenkort tegenkom voor een degelijke prijs, want ik denk dat ik 200 nog te gortig vind.Ypuh schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:58:
[...]
Lees anders dit topic even door. Daar zijn nog 3-4 personen die hun ervaring delen.
Lang verhaal kort: Veel te duur, maar geen spijt van.
Ik heb de eerste, van Rapha, sinds een week of 2. Voldoet perfect tegen de regen en de wind. Ik heb er 2 ritjes mee gereden waarbij het nat en winderig was en ik ben niet nat geworden van de regen. Wel van het zweten eronder, want ademen doet 'ie (behalve 5/6 van die gaatjes onder de oksel) niet. Maar dat is voor mijzelf misschien ook nog zoeken wat er bij welke temperatuur onder moet, ik was dik aangekleed.Inperiosus schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:33:
€200 is gewoon veel te veel voor iets wat je zo weinig mogelijk wenst te gebruiken. Ik heb hem gekocht voor m'n fietsvakantie naar Noorwegen (2 jaar eerder in Schotland was een beetje in het water gevallen). Daarnaast met het idee dat ik er op de racefiets ook nog iets aan heb en waarschijnlijk nog wel 10 jaar plezier van kan hebben.
Op die manier heb ik het nog een beetje kunnen verantwoorden aan mezelf, maar direct ook geen excuses meer om buiten te fietsen bij slecht weer.
Ypuh schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:18:
+1 voor wachten tot BF
€200 is gewoon veel te veel voor iets wat je zo weinig mogelijk wenst te gebruiken. Ik heb hem gekocht voor m'n fietsvakantie naar Noorwegen (2 jaar eerder in Schotland was een beetje in het water gevallen). Daarnaast met het idee dat ik er op de racefiets ook nog iets aan heb en waarschijnlijk nog wel 10 jaar plezier van kan hebben.
Op die manier heb ik het nog een beetje kunnen verantwoorden aan mezelf, maar direct ook geen excuses meer om buiten te fietsen bij slecht weer.
Ik twijfel inderdaad om te wachten op BF. Zijn mooie kortingen, maar ik wil graag 't forenzen met de racefiets weer oppakken; de files komen me nu écht m'n neus uitEdwinW schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:20:
@Inperiosus Als je geen haast hebt, zou je ook kunnen wachten tot eind november (Black Friday). Genoeg webshops die hieraan mee doen en als ze bv. 20 - 30% korting geven, levert dat een leuke besparing op.
Denk wel dat ik wacht met de hele mikmak, het scheelt inderdaad een hele hoop (bib tights, lampen, etc. komen er ook nog bij)...
Alle grote winkeliers doen wel mee de laatste jaren is mijn ervaring. Denk aan Mantel, Wiggle etc. Sowieso is Oktober/November wel het begin van het uitverkoop seizoen, dus het lijkt me van wel.unex154 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:44:
Gaan fietsen zelf ook een beetje in de sale met black friday? Ik zit stiekem te kijken naar een gravel bike, geen enorme haast, dus wat extra korting zou geen kwaad kunnen.
Hij is meteen maar opgenomen in de Tour2020: https://www.hln.be/sport/...n-de-21ste-eeuw~a0ca9a37/BreadFan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:04:
Nieuwe col in de Alpen geopend, laatste 6km verboden voor gemotoriseerd vervoer
https://www.klimtijd.nl/w...ieuwe-col-in-franse-alpen
https://www.strava.com/segments/19166258
(ja ik heb al een aantal andere opties, maar niet echt handig om onderweg uit te doen)
Gore-Tex Shakedry stond op mijn lijstje maar zag pas ook dat Rapha met een variant zou komen dus daar even op gewacht.
Die kon vorige week besteld worden, dus maatje s en m besteld.
Ook de 7mesh oro besteld, had een aantal reviews gelezen en las dat die kwa maatvoering lengte bij aantal mensen beter beviel dan de gore-tex shakedry.
Beide vandaag binnen gekomen.
Rapha maat s was opzich kwa lichaamsomvang prima, maar lengte te kort (lichaam en mouwen)
7mesh maat s perfect.
Van beide merken maat m veel te ruim.
De rapha heeft een flap met klitteband over rits aan voorkant, onhandig met openen/sluiten.
7mesh heeft aan achterkant 2 tochtgaten/flappen ter hoogte van zakjes van fietsshirt dus je kan nog eenvoudig wat uit zakjes halen tijdens het fietsen.
En 90 gram, nog lichter dan rapha windjackje die ik heb (die komt op 95g)
[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 15-10-2019 20:38 ]
Heb alvast nieuwe bandjes besteld (Vittoria Corsa G2 met beige wangen
En gelijk nieuwe binnenbanden als je toch bezig bentis ook een goed idee denk ik?
[ Voor 9% gewijzigd door unex154 op 16-10-2019 08:57 ]
Altijd binnen ook vervangen met buiten is mij geleerd.unex154 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:55:
Wanneer vervangen jullie de buitenbanden? Ik heb nu een setje GP 4000S II, voorband gaat al 8000+ km mee, achterband zit net onder de 5000.
Heb alvast nieuwe bandjes besteld (Vittoria Corsa G2 met beige wangen), maar twijfel nu of ik ze er alvast op zal leggen, of even zal wachten. Maar tot wanneer dan? Tot ik een keer lek rijd? Daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten. Ben benieuwd wat jullie tactieken zijn.
En gelijk nieuwe binnenbanden als je toch bezig bentis ook een goed idee denk ik?
Die GP 4000 hebben ook slijtage indicatoren toch? Kun je mooi zien of ze al klaar zijn. Als je toch al nieuwe in huis hebt, waarom niet gewoon erom leggen?
Ik heb net mijn setje banden vervangen nadat ik lek reed; die hadden 5000km gehad ongeveer, maar die lagen er al een jaar of 7 onder. Nu GP5000
Volgens mij is dat op te lossen door er een langer dopje / moertje op te schroeven, maar weet iemand hoe die dingen heten / waar ik die los kan kopen?
Als ik denk dat ze versleten zijn. Dat kan dus zijn omdat ze zo vierkant zijn dat ze niet meer lekker sturen. Of omdat je om de week lek rijdt. Of omdat het rubber er gewoon echt af is.unex154 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:55:
Wanneer vervangen jullie de buitenbanden?
Ik ben niet iemand die zich aan de voor geschreven kilometers houdt. Als ik er geen problemen mee heb dan rijdt ik er gewoon mee door. Zelfde geld voor dingen als kettingen en cassettes. Zolang ik er geen problemen mee heb (niet meer goed oppakken of van de bladen afspringen etc.) dan gewoon lekker door rijden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik doe mn fiets nooit op slot, zet de fiets altijd beetje in het zicht en woon niet in het westen dus heb wat meer vertrouwen in de mens.MochiGohan schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:59:
Hoe zetten jullie de fiets op slot als je tijdens een lange rit ergens een bak koffie gaat doen? Ik zie allerlei kleine sloten (Abus en BBB), maar vraag me af of klasse 1 niet wat te licht is. Uiteraard wil je ook niet dat het slot te groot is omdat je alles moet meezeulen.
Ik heb een Abus Combiflex 2503, maar ik heb em eigenlijk nooit mee, behalve bij woon-werk en tourritjes. Eigenlijk voorkom je daarmee vooral dat iemand er spontaan met je fiets gaat lopen. Gewoon in het zicht zetten gaat meestal prima.MochiGohan schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:59:
Hoe zetten jullie de fiets op slot als je tijdens een lange rit ergens een bak koffie gaat doen? Ik zie allerlei kleine sloten (Abus en BBB), maar vraag me af of klasse 1 niet wat te licht is. Uiteraard wil je ook niet dat het slot te groot is omdat je alles moet meezeulen.
Bij een normale rit door de polder maak ik me weinig zorgen. Voor populaire ritten zoals de AGR laat ik de fiets gewoon niet uit het oog, of één iemand die bij de fietsen blijft.
[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 16-10-2019 13:00 ]
idem, woon wel in het westen en heb ook gewoon vertrouwen in de mensVerona27 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:03:
[...]
Ik doe mn fiets nooit op slot, zet de fiets altijd beetje in het zicht en woon niet in het westen dus heb wat meer vertrouwen in de mens.
* FreeShooter woont in Frankrijk
Als ik alleen op schok ben, heb ik zo een el cheapo slot mee van geen 100 gram van Alieexpress. Is het wereldkwaliteit, ik dacht het niet. Maar er is toch een breed verschil tussen gewoon losstaand en zo een prutsslotje.
Ik heb daarnaast wel een BBB-slot maar neemt toch nog best veel plek in, dus eigenlijk alleen bij tijdens evenementen of op hele drukke plekken.
😀😀😀
Maar mijn fiets onbeheerd achter laten, doe ik nooit! Ook niet op evenementen als AGR.
Ik heb in juni meegedaan met een triathlon en bij het afhalen van de startnummers was de fiets van één van de deelnemers gestolen. Fiets van 5000 euro! Tsja, dan heb je vertrouwen in je medesporter, gebeurt er dat. Ik zet mijn fiets dan ook vast of haal mijn startnummer met de fiets nog op de auto.
In september ook aan een triathlon (1/4 he?
Better safe than sorry...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Exact expert nodig?
Zoiets?Charly schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:35:
Volgens mij is dat op te lossen door er een langer dopje / moertje op te schroeven, maar weet iemand hoe die dingen heten / waar ik die los kan kopen?
https://www.mantel.com/shimano-duraace-inbusmoer-remas
Hint, het was geen wielerliefhebber die daar die fiets gepikt heeft. Je kan er zeker van zijn dat er mensen rondlopen met enkel die bedoelingen, zeker sinds het hele cyclosportieve een vlucht heeft genomen en er daar gemiddeld 10miljoen aan fietsen gewoon staat. Als er daar nog maar 0.1% van losstaat is het al een hele lucratieve business.Galois schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:09:
Ergens een bak koffie doen, dan zorg ik ervoor dat ik 'bij het raam' zit en mijn fiets vastmaak met zo'n klein slotje die ik dan bij mij heb. Is uiteraard zo door te knippen en daarom zit ik ook 'naast het raam' en houd ik mijn fiets in de gaten. Als ik iemand zie 'prutsen' dan loop ik naar buiten en grijp ik 'm bij zijn lurven
Maar mijn fiets onbeheerd achter laten, doe ik nooit! Ook niet op evenementen als AGR.
Ik heb in juni meegedaan met een triathlon en bij het afhalen van de startnummers was de fiets van één van de deelnemers gestolen. Fiets van 5000 euro! Tsja, dan heb je vertrouwen in je medesporter, gebeurt er dat. Ik zet mijn fiets dan ook vast of haal mijn startnummer met de fiets nog op de auto.
In september ook aan een triathlon (1/4 he?) meegedaan en mede door deze ervaring zette ik mijn fiets wel op slot bij het ophalen van de startnummers. Meerdere mensen maakten 'grapjes' over dat ik mijn fiets op slot zette. Ik was daar de enige.
Better safe than sorry...
Op de peloton tochten in BE heb je een afgesloten fietsparking, velen doen het niet want het kost tijd (geen geld want ze zijn gratis). Toch heb je elke keer nog fietsen die gestolen worden. (PS. dit vind ik een groot gemis bij de AGR, daar is het gewoon een bordje dat het onbeveiligd is, not done bij zo'n event dat bijna 50€ kost imho)
Als ik samen met iemand fiets is er altijd iemand bji de fietsen in de buurt, da's wel makkelijker met plassen e.d.
Dat was ook altijd mijn techniek, maar heb sinds vorig jaar een carbon fiets (Sensa Giulia G2) dus ben er nu wat zuiniger op.Stufferdt schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:54:
Ik zet mijn fiets altijd naast een véél duurdere, dan is het wel een hele slechte dief als hij toch mijn fiets pakt![]()
Ik heb daarnaast wel een BBB-slot maar neemt toch nog best veel plek in, dus eigenlijk alleen bij tijdens evenementen of op hele drukke plekken.
Er hoeft natuurlijk maar één gek te zijn die erop springt... Toch maar zo'n klein slotje besteld om de gelegenheidsdief te ontmoedigen.
https://nl.aliexpress.com...1602_3,searchweb201603_55
Deze waren voor een maand of 2 terug ook te koop bij de action.
Ze zijn goed genoeg om niet zo je fiets mee te pakken.
Thanks, gelijk een besteldFlipmo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:42:
Ik heb dit slotje van Aliexpress, mooi klein licht ding.. en geen extra sleuteltje nodig.
Deze waren voor een maand of 2 terug ook te koop bij de action.
Ze zijn goed genoeg om niet zo je fiets mee te pakken.
Tijd om zwift eens aan te gaan slingeren.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ha, ja dat zit er weer aan te komen. Hier vorige week ook lek, gelukkig op 100 meter van een fietsenmaker (scheelt mij weer vieze klauwen...Mistraller schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:26:
Toch weer bevestigd... Eerste herfstritje bij nat weer... Lek. Met mijn mooie antilekbanden![]()
Tijd om zwift eens aan te gaan slingeren.
Het lijkt wel alsof je beter in de volle regen kunt fietsen, dan op zo'n net niet helemaal opgedroogd wegdek (dan blijft alles aan je band plakken).
Ik blijf lekker buiten volhouden!
Laat het maar gewoon droog en koud weer worden, daar kun je je veel beter op kleden dan op het weer nu, dan weer 10 graden en nat..dan weer droog (met kans op een buitje) en tegen de 20 graden..
En ja lek rijden met dit weer is irritant, je handen zijn meteen smerig. Heb dan ook van die latex schoonmaak handschoenen bij mijn binnenbandje zitten.
Als is 2,5uur een workout in Zwift ook een perfecte manier om zeiknat te worden..
Ik had niet een specifieke fiets voor ogen. Het "enige" wat ik wou is een fiets met Ultegra, schijfremmen en niet geheel onbelangrijk een opvallende verschijning. Ik kwam daarbij op verschillende fietsen uit die het dan toch niet waren. Ik wou eerst de CAAD12 in het paars maar die was er niet met Ultegra en later ook nog uitverkocht, dan de CAAD13 in het roze maar die was er niet met schijven. Even getwijfeld over de Trek Domane SL5 maar die was 105 en daarmee boven mijn budget.
Ik werd daarna gewezen op Apex. Deze kwam binnen mijn budget en hier kan je zelf een kleurenschema maken. Dit merk werd echter alleen verkocht in Zaltbommel bij cc5311. Dat was me net even te onhandig daar ik geen auto heb. Ik ben wel wezen kijken toen ik vanuit Limburg kwam. Mooie zaak, mooie fietsen en serieus keuze stress als het gaat om kleurtjes/patronen.
Maar het is geworden een sensa giulia g3 disc ocean metallic limited 2019 bij fietsenstunt.nl met een beetje korting vanuit werk en het feit dat er een experience store is in mijn woonplaats zodat ik hem in het echt kon bekijken. In de winkel sprong hij er meteen tussenuit tussen alle andere modellen die ze hadden staan.
Als hij binnen is zal ik een paar foto's plaatsen.
EDIT: Alleen nog even een plekje vinden waar ze van die clear stickers verkopen die de lak wat beschermt tegen steenslag en zo.
[ Voor 4% gewijzigd door Seriph op 22-10-2019 15:00 ]
Dat klopt. De andere kleuren hebben andere namen (zoals dat de stealth een geheel zwarte is).Phydomir schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:17:
Als ik zoek op dat type kom ik op een metallic blauwe uit. Is dat de kleur die je hebt gekozen? Dat ziet er inderdaad wel heel netjes uit.
ik vind dit ook een hele mooie: https://bikerumor.com/201...fers-street-nature-style/
leuke twist met de decals op de vork, alleen een beetje veel geld.. (maar je krijgt er wel een mooie en lichte aero fiets voor)
Die stickers heb ik besteld bij AliSeriph schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:58:
De kogel is door de kerk voor mij. Na lang dubben heb ik een nieuwe fiets aangeschaft.
Ik had niet een specifieke fiets voor ogen. Het "enige" wat ik wou is een fiets met Ultegra, schijfremmen en niet geheel onbelangrijk een opvallende verschijning. Ik kwam daarbij op verschillende fietsen uit die het dan toch niet waren. Ik wou eerst de CAAD12 in het paars maar die was er niet met Ultegra en later ook nog uitverkocht, dan de CAAD13 in het roze maar die was er niet met schijven. Even getwijfeld over de Trek Domane SL5 maar die was 105 en daarmee boven mijn budget.
Ik werd daarna gewezen op Apex. Deze kwam binnen mijn budget en hier kan je zelf een kleurenschema maken. Dit merk werd echter alleen verkocht in Zaltbommel bij cc5311. Dat was me net even te onhandig daar ik geen auto heb. Ik ben wel wezen kijken toen ik vanuit Limburg kwam. Mooie zaak, mooie fietsen en serieus keuze stress als het gaat om kleurtjes/patronen.
Maar het is geworden een sensa giulia g3 disc ocean metallic limited 2019 bij fietsenstunt.nl met een beetje korting vanuit werk en het feit dat er een experience store is in mijn woonplaats zodat ik hem in het echt kon bekijken. In de winkel sprong hij er meteen tussenuit tussen alle andere modellen die ze hadden staan.
Als hij binnen is zal ik een paar foto's plaatsen.
EDIT: Alleen nog even een plekje vinden waar ze van die clear stickers verkopen die de lak wat beschermt tegen steenslag en zo.
en niet geheel onbelangrijk.. ze zijn onzichtbaar op een blauwe Sensa, want die heb ik ook
Ik was ook aan het twijfelen tussen veel modellen, totdat ik deze live op de bikemotion zag.. vanaf toen was ik verkocht! inmiddels al 3300km mee gefietst
Ik had toen de PR1600 wielset besteld. Die waren 35mm hoog en stonden er ook goed onder.Seriph schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:58:
Ja die is het! Alleen ik heb niet die hoge velgen. Ik heb nu de supra ra velgen bij besteld maar van de zomer zullen er misschien wel een paar iets hogere velgen komen. Ik moet alleen wat bomb proof velgen hebben ivm met gewicht.
Aan de fiets ga je vast veel plezier beleven!
Ik heb in het verleden vrij veel op Zwift gezeten, maar nooit om het weer... Ok... Misschien twee keer, maar dan kreeg ik echt gigantisch veel spijt wanneer dan buiten toch even de zon door brak...McMiGHtY schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:17:
Daar heb je (denk ik) gelijk in, als ik echter op het punt sta om te gaan en de hemel breekt over..dan..eeuhm..nee..sla ik over..
Als is 2,5uur een workout in Zwift ook een perfecte manier om zeiknat te worden..
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 22-10-2019 16:51 ]
Geen tijd om de fiets schoon te maken dan.
Nu liggen de banen droog en deze avond een uurtje buiten geknald. Zó veel leuker dan Zwift.
Zal helaas de laatste week zijn denk ik.
In het weekend kunnen wat buitjes of vuile wegen me niet zo veel schelen
Zefal heeft ze (ik weet alleen niet waar in NL te koop)Seriph schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:58:
Ik gebruik het zelf ook op mijn Bianchi Aria en ben super tevreden.
Fiets poetsen is voor mij ook een argument om binnen te trainen. Heb weinig zin om een uurtje door het donker te rijden en dan nog 30 minuten fiets schoon te maken en het zand uit mijn kleding te spoelen. Dan liever een uurtje binnen op de trainer.CedricD schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:03:
Als het door de week buiten nat ligt of regent dan rij ik 's avonds een uurtje op Zwift.
Geen tijd om de fiets schoon te maken dan.
Nu liggen de banen droog en deze avond een uurtje buiten geknald. Zó veel leuker dan Zwift.
Zal helaas de laatste week zijn denk ik.
In het weekend kunnen wat buitjes of vuile wegen me niet zo veel schelen
Begin inmiddels (zo'n 5-6 weken onderweg) steeds meer waardering te krijgen voor indoor trainen. Die TrainerRoad workouts zijn best vermakelijk en ondanks dat ik niet op 100% rij, merk ik wel dat je meer prikkels krijgt dan buiten (ik fiets regelmatig met de snelle mannen, maar alleen meestal rustig touren).
[ Voor 3% gewijzigd door Shir op 23-10-2019 17:21 ]
Erg mooie fiets maar de balhoofdspacers vallen in negatieve zin op, ze lijken zo dun in vergelijking met het balhoofd.Flipmo schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:40:
[...]
Die stickers heb ik besteld bij Ali
en niet geheel onbelangrijk.. ze zijn onzichtbaar op een blauwe Sensa, want die heb ik ook![]()
Ik was ook aan het twijfelen tussen veel modellen, totdat ik deze live op de bikemotion zag.. vanaf toen was ik verkocht! inmiddels al 3300km mee gefietst
[Afbeelding]
Ik heb de gewone Nanoflex 2 van een tweetal jaar geleden en die bied niet echt veel tegen de regen naar mijn idee. Sowieso is voor mij het hele Nanoflex gebeuren te strak.. ook de armstukken. Ik krijg met die broek al na zo'n 50-60 km het idee alsof ik al 200 km gefietst heb en compleet leeg ben. Met de Meno 2 nergens last..Shir schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:51:
Heeft iemand hier de Castelli Nanoflex Pro 2 lange broek? Ik heb al een Sorpasso wind, en ik vraag mij af op die Nanoflex Pro 2 dan nog wat toevoegt. Kan het goed tegen de regen?
Ik heb onlangs zo’n Nanoflex broek gekocht en ik ben er wel blij mee. Houdt het eigenlijk best droog in matige regen en is warm genoeg voor het weer tot nu toe. Ik heb een sorpasso wind voor als het echt koud en vies wordt.Shir schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:51:
Heeft iemand hier de Castelli Nanoflex Pro 2 lange broek? Ik heb al een Sorpasso wind, en ik vraag mij af op die Nanoflex Pro 2 dan nog wat toevoegt. Kan het goed tegen de regen?
Vind de nanoflex broek vooral fijn omdat het pand best hoog zit. In tegenstelling tot beenstukken dus ook een warm kruis.
@Shir Ik zie bijvoorbeeld komende zaterdag en zondag 20% korting op alle lange broeken
Als ook heeft iemand ervaring met gelpads onder het lint? Mijn oude kurk - 2mm lint dempt ongeveer evenveel als een tramspoor... Met een beetje op leeftijd te komen, en het steekt niet op een gram. Ben ik wat op zoek naar meer comfort.
Ik heb altijd al met kurk gereden, nog nooit op kunststof. Ben ik onterecht kieskeurig/moeilijk? Of maakt volgens jullie de nieuwe bartape véél verschil?
(kleur wordt gewoon mat zwart, das al duidelijk)
Ik twijfel momenteel tussen lizardskin 3.2 (maar ik lees mindere dingen over de levensduur), fizik microtek bondcus. Al dan niet met gelkussentjes onder.
Exact expert nodig?
Dat stuurlint moet niet aan mijn ballen hoorCrazy D schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:56:
Ik heb overig jaar "extra comfortabel" stuurlint laten zetten. Nou, ik heb niet echt het gevoel dat het veel comfortabeler wordt. Misschien ben ik niet fijntjes genoeg om de verschillen te kunnen voelen, maar wat mij betreft is het gewoon onzin. Beetje het verschil van met 10 kilo of met 9,9 kilo in je ballen getrapt worden: doet allebei gewoon veel pijn
Interessante discussie over beenstukken vs. winterbroek. Veel mensen fietsen in de winter ook door met (dikkere) beenstukken. Dat werkt prima voor de benen denk ik, tenzij het echt koud is, maar voor je kruis mis je dan de nodige isolatie die je bij een winterbroek wel hebt. Heb nu 1 winterbroek, maar goede beenstukken is ook een optie als ik eens wat nieuws wil (heb een Gabba LS voor de bovenhelft).Noxa schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:27:
[...]
Ik heb onlangs zo’n Nanoflex broek gekocht en ik ben er wel blij mee. Houdt het eigenlijk best droog in matige regen en is warm genoeg voor het weer tot nu toe. Ik heb een sorpasso wind voor als het echt koud en vies wordt.
Vind de nanoflex broek vooral fijn omdat het pand best hoog zit. In tegenstelling tot beenstukken dus ook een warm kruis.
Die kussentjes heb ik geen ervaring mee, maar ik denk eerlijk gezegd dat je qua demping weinig extra comfort uit je stuurlint gaat halen. Dan kun je misschien beter eens kijken naar een lagere (voor)bandenspanning of iets bredere banden ofzo... Of handschoenen met meer padding?Joindry schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:37:
Ik ben op de markt voor nieuw stuurlint. Heeft iemand ervaring met 3.2 mm dik stuurlint hier?
Als ook heeft iemand ervaring met gelpads onder het lint? Mijn oude kurk - 2mm lint dempt ongeveer evenveel als een tramspoor... Met een beetje op leeftijd te komen, en het steekt niet op een gram. Ben ik wat op zoek naar meer comfort.
Ik heb altijd al met kurk gereden, nog nooit op kunststof. Ben ik onterecht kieskeurig/moeilijk? Of maakt volgens jullie de nieuwe bartape véél verschil?
(kleur wordt gewoon mat zwart, das al duidelijk)
Ik twijfel momenteel tussen lizardskin 3.2 (maar ik lees mindere dingen over de levensduur), fizik microtek bondcus. Al dan niet met gelkussentjes onder.
Sinds ik over ben op handschoenen zonder padding gebruik ik ze ook op de racer (weinig km ivm de MTB). Maar al ik nieuw lint zou kopen, zou dat zeker extra dik/padded stuurlint zijn.
In je handschoenen voel je altijd waar de padding zit (en waar deze weer ophoud).. ik vind het niet prettig..
Ik hoorde een truukje van een fietsclubgenoot. Je kan pads knippen voor in je broek van die anti-ijs dekens. Dat schijnt goed te werken.Cliffie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:25:
[...]
Interessante discussie over beenstukken vs. winterbroek. Veel mensen fietsen in de winter ook door met (dikkere) beenstukken. Dat werkt prima voor de benen denk ik, tenzij het echt koud is, maar voor je kruis mis je dan de nodige isolatie die je bij een winterbroek wel hebt. Heb nu 1 winterbroek, maar goede beenstukken is ook een optie als ik eens wat nieuws wil (heb een Gabba LS voor de bovenhelft).
Of gewoon een gevoerde korte broek kopen. Die dingen zijn heerlijk.Seriph schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:58:
[...]
Ik hoorde een truukje van een fietsclubgenoot. Je kan pads knippen voor in je broek van die anti-ijs dekens. Dat schijnt goed te werken.
Huh?Seriph schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:58:
[...]
Ik hoorde een truukje van een fietsclubgenoot. Je kan pads knippen voor in je broek van die anti-ijs dekens. Dat schijnt goed te werken.
Het ademt niet maar je heb aan het einde van de rit geen ijspegels in je broek.Ik heb het zelf niet geprobeerd.BreadFan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:06:
[...]
Huh?Dat ademt toch niet? En daar knip je dan een soort luier van?
Bedankt!BreadFan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:52:
Futurum heeft momenteel Festival deals lopen: https://www.futurumshop.nl/festival. Diverse kortingen in de komende week.
@Shir Ik zie bijvoorbeeld komende zaterdag en zondag 20% korting op alle lange broeken
Same here. Profs schijnen Vlaanderen en Parijs Roubaix te rijden met twee lagen stuurlint...Hielko schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:26:
In mijn ervaring is er een heel groot verschil qua demping tussen verschillende soorten stuurlint, zeker als je er ook nog gelkussentjes onder hebt zitten.
Dan heb je het ook over de stijfst mogelijke fietsen op het slechtst mogelijke wegdek. In Nederland rijden we gemiddeld gezien over een biljartlaken.MJV schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:27:
[...]
Same here. Profs schijnen Vlaanderen en Parijs Roubaix te rijden met twee lagen stuurlint...
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic