Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
Jesse schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:15:
Ik heb een (lezyne hp drive mini) minipompje met losse pompslang, maar als ik die van het ventiel afschroef neem (schroef) ik vaak het ventiel los (uit de band) waardoor ik opnieuw kan beginnen met pompen. Heeft iemand een tip hoe ik dat voorkom?
Je ventielkern zit blijkbaar zo los dat hij met het slangetje meekomt. Oplossing: ventielkernen lekker vastdraaien. Moet je één keer goed doen en dan heb je dat probleem nooit meer.
Kan met een spaaksleutel, een héél klein steeksleutletje of bahco'tje of met een 'speciaal' stukje gereedschap. Ik zou het liever niet met een combinatietang doen want dan beschadig je misschien wat.

Overigens, heeft het slangetje van je pomp een ontluchtingskonpje en gebruik je dat ook? Daarmee haal je (na het pompen) de druk van het slangetje af zodat het veel makkelijker los te schroeven is van de ventielkern.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:26
DieAnder schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:12:
[...]

Je ventielkern zit blijkbaar zo los dat hij met het slangetje meekomt. Oplossing: ventielkernen lekker vastdraaien.
Afbeeldingslocatie: https://mountainbanden.be/media/catalog/product/cache/3/image/9b5e1a4209f2d6893a5e61bcf64bcd03/s/c/schwalbeventielcore.png

Idd ff zorgen dat je zo'n dingetje bij je reserves instopt. Daarmee kan je een ventielkern gewoon strak vast en eventueel ook weer los draaien en weeg niks.

Wordt gratis meegeleverd met tubeless ventielen. Heb een paar van die dingen liggen, dus de lokale FM heeft er waarschijnlijk ook wel eentje voor je liggen.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:50
Seriph schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Ik hoorde een truukje van een fietsclubgenoot. Je kan pads knippen voor in je broek van die anti-ijs dekens. Dat schijnt goed te werken.
Ik rij in de winter altijd met beenstukken, nooit met een lange broek. Als het echt koud is gaat er gewoon een washandje in de broek die de edele delen beschermt :)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vorig jaar een canyon gekocht en wat problemen gehad waardoor ik mijn geld uiteindelijk teruggekregen heb, enzo dat verhaal heb ik wel eens verteld hier.

Omdat canyon het prima afgehandeld heeft was ik wel benieuwd naar de nieuwe modellen. Die zijn deze week online gekomen en nu staat er bij deze ultimate dat hij nieuw is. Echter is dit exact de fiets die ik vorig jaar gekocht heb, model, gewicht, kleuren, afmontege, wielen en zadel zijn exact gelijk. Iemand die toevallig weet wat er anders is waarom deze fiets het stempel nieuw verdient?

Anyway, ik zag nu wel tov vorig jaar ook dit model Endurace. Vergeleken met die ultimate volgens mij beetje zwaarder, een grotere casette, geen aero stuur en een iets ander zadel. Maar vooral lijkt het me iets comfortabeler fietsen, niet dat ik snel last heb van mijn rug maar ik ga toch geen wedstrijden doen. Wat vinden jullie van de verschillen tussen beide fietsen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:40
Ligt een beetje aan je maat. Ik heb de Endurace XL en als je dan (vorig jaar) ging kijken verschilde dat 2 cm op de hoogte van het balhoofd tov de Ultimate. Je kunt dus dieper zitten op de laatstgenoemde. Als je dan 5 cm aan spacers hebt valt dat wel weer redelijk in het niet :)

Persoonlijk vind ik de Endurace echt een hele fijne fiets. Comfortabel maar toch retesnel als het moet. 28mm bandjes en die flexibele zadelpen maken het gewoon een heerlijke cruizer.

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 02:55
SirLenncelot schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:24:
Wat vinden jullie van de verschillen tussen beide fietsen?
Heb je geen bikefit gedaan? Dan weet je wat qua geometrie beter bij je past toch?

• Holk
timwijn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Heb je geen bikefit gedaan? Dan weet je wat qua geometrie beter bij je past toch?
Ik zou een bikefit meer gebruiken om je fiets naar je lichaam aan te passen dan de fiets kopen na een bikefit. Ik ben zelf vrij lenig maar fiets liever op een endurance fiets dan een platte racer terwijl ik dat qua bouw wel aan kan.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:38

Roozzz

Plus ultra

SirLenncelot schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:24:
Vorig jaar een canyon gekocht en wat problemen gehad waardoor ik mijn geld uiteindelijk teruggekregen heb, enzo dat verhaal heb ik wel eens verteld hier.

Omdat canyon het prima afgehandeld heeft was ik wel benieuwd naar de nieuwe modellen. Die zijn deze week online gekomen en nu staat er bij deze ultimate dat hij nieuw is. Echter is dit exact de fiets die ik vorig jaar gekocht heb, model, gewicht, kleuren, afmontege, wielen en zadel zijn exact gelijk. Iemand die toevallig weet wat er anders is waarom deze fiets het stempel nieuw verdient?
Foutje in de website denk ik. Als je filtert op jaar zie je ook dat deze gewoon onder 2019 staat. Met de diverse andere "nieuw" modellen bij 2020.
Ik vind dat blauwe kleurtje wel erg fijn trouwens (y) zou hem best eens kunnen worden (Ultimate Disc Aero). Maar voorlopig wacht ik nog even rustig af of er een nieuwe Aeroad gaat verschijnen.
* Roozzz fingers crossed

If you can see, look. If you can look, observe

• SirLenncelot
  • Niet online
Ja ik heb vorig jaar een bikefit gedaan en heb me daarna goed op de ultimate laten zetten. Verschillen tussen endurace en ultimate zijn ook niet bijzonder groot. Vind dat je bij de ultimate net een beetje extra krijgt voor hetzelfde geld.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Vandaag tussen het studeren voor de tentamens een uurtje op de fiets gestapt, eventjes mijn hoofd leegmaken....

Maak van dat leegmaken maar volledige leeg blazen van, tjongejonge wat een wind (een constante 30 km/h tegen volgens google) :9

De afgelopen twee maanden voornamelijk hardgelopen en merkte dat het zitvlak en de rug wat onwennig waren. Desondanks wel enorm genoten van dit stukje afzien, Nederland heeft weliswaar geen bergen maar die zijn op een dag als deze niet nodig O-)

Was in eerste instantie van plan een rondje van 30km te maken, een mooi stukkie om eventjes weg te zijn als beginnend fietser. Uiteindelijk een stuk van de ronde afgehaald en met 18 km weer thuis gekomen. Tegen de volle wind in dat hield ik niet veel langer vol en dwars op de wind werd ik haast van de weg geblazen :X

[ Voor 24% gewijzigd door Cranzai op 26-10-2019 15:15 ]

• DieAnder
Joindry schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:37:
Ik ben op de markt voor nieuw stuurlint. Heeft iemand ervaring met 3.2 mm dik stuurlint hier?
...
Ik twijfel momenteel tussen lizardskin 3.2 (maar ik lees mindere dingen over de levensduur), fizik microtek bondcus. Al dan niet met gelkussentjes onder.
Lizardskin 3,2 is het enige stuurlint waar ik slechte ervaring mee heb. Aangebracht volgens de gebruiksaanwijzing (niet strak trekken maar met druk aanbrengen) en toch is het na verloop van tijd gaan schuiven. Daarbij durf ik te beweren dat ik niet slecht ben in het wikkelen van stuurlint, dus ik denk dat het aan het materiaal of de gebruiksaanwijzing ligt. Dat vond ik erg teleurstellend voor de 30 euro ofzo die het kostte.

Daarnaast heeft Lizardskin een heel eigen oppervlakte textuur: het voelt aan alsof het plakt. Daar ben je fan van of niet.

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Vorige week een Supacaz stuurlint op mijn stuur gezet. Super grip moet ik zeggen (ik fiets heel vaak zonder handschoenen) en de gaatjes voor de klimkoppen konden heen goed geponst worden.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/dg4wqclgsn5tnuv/Cockpit%20with%20new%20Supacaz%20bartape...%23bianchi%20%23bianchiaria%20%23bestbikekit%20%23ffwd%20%23wahooligan%20%23wahoo%20%23thecyclingculture%20%23bestcyclingstyle%20%23outsideisfree%20%23roadcycling%20%20%23bikingrepost%20%20%23beautyofcycling%20%23cyclingshots%20%23supacaz.jpg?raw=1

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:13

McMiGHtY

- burp -

Joindry schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:37:
Ik ben op de markt voor nieuw stuurlint. Heeft iemand ervaring met 3.2 mm dik stuurlint hier?
Als ook heeft iemand ervaring met gelpads onder het lint? Mijn oude kurk - 2mm lint dempt ongeveer evenveel als een tramspoor... Met een beetje op leeftijd te komen, en het steekt niet op een gram. Ben ik wat op zoek naar meer comfort.
Ik heb altijd al met kurk gereden, nog nooit op kunststof. Ben ik onterecht kieskeurig/moeilijk? Of maakt volgens jullie de nieuwe bartape véél verschil?
(kleur wordt gewoon mat zwart, das al duidelijk)

Ik twijfel momenteel tussen lizardskin 3.2 (maar ik lees mindere dingen over de levensduur), fizik microtek bondcus. Al dan niet met gelkussentjes onder.
Ik heb de Lizardskin 3.2 al een tijdje d'r op zitten, ik fiets nu zonder probleem zonder handschoenen lange ritten doen. Geen problemen, dempt goed en heeft goeie grip.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• SirLenncelot
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:21:
[...]

Ik heb de Lizardskin 3.2 al een tijdje d'r op zitten, ik fiets nu zonder probleem zonder handschoenen lange ritten doen. Geen problemen, dempt goed en heeft goeie grip.
ik zou wel handschoenen dragen als ik jou was. Die draag je eigenlijk om dezelfde reden als je helm, namelijk voor wanneer je valt. Als je valt, vooral wanneer je zachtjes valt, dan probeer je je instinctief op te vangen met je handen. Doe je dit zonder handschoenen dan heb je het asfalt in je handen minus het afgeschaafde vlees. Met handschoenen heb je enkel een kapotte handschoen.

ook als tipje voor @jspr

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 28-10-2019 09:30 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Da's opzich wel weer een goed punt idd, niet aangedacht.

De supacuz die hierboven genoemd word heb ik ook gehad..die vond ik zelf wat gladjes vergeleken met de LizardSkinz, die laatste is meer mijn favoriet

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-01 23:38
Iemand ervaring met de nieuwe SRAM (Force) eTap AXS groep?

• Ypuh
Binkovsky schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:16:
Iemand ervaring met de nieuwe SRAM (Force) eTap AXS groep?
Can of worms.

Ik heb een gigantische aversie tegen AXS (terwijl ik wel SRAM fan was) vanwege de 10+ nieuwe standaarden die ze geintroduceerd hebben. Van DUB tot XDR tot 107 BCD en geintegreerde kettingbladen. Uitermate vervelend en ik boycot dit soort ontwikkelingen.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:41

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

SirLenncelot schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

ik zou wel handschoenen dragen als ik jou was. Die draag je eigenlijk om dezelfde reden als je helm, namelijk voor wanneer je valt. Als je valt, vooral wanneer je zachtjes valt, dan probeer je je instinctief op te vangen met je handen. Doe je dit zonder handschoenen dan heb je het asfalt in je handen minus het afgeschaafde vlees. Met handschoenen heb je enkel een kapotte handschoen.

ook als tipje voor @jspr
Wie valt er nou zachtjes met een racefiets ;) . Wielerhandschoentjes bieden echt geen bescherming tegen een valpartij en zijn toch echt bedoeld voor het comfort.

Ik draag al tijden geen handschoenen meer. Sinds ik de laatste spacer tussen stuur en balhoofd heb verwijderd worden mijn handen slaperig met handschoenen aan.

If it aint fixed, it's broken.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43
Ik heb sowieso nog nooit gefietst met handschoenen, tenzij het toch echt wel te koud was :+ Het stuurlint van mijn Giant gaat alweer 3 jaar mee zonder problemen. Nooit ergens last van en met mijn developers handen ook geen last van blaren ;) Enige waar ik bang voor ben is het moment dat er ander stuurlint op moet.. vooral omdat ik dan niet weet welk stuurlint Giant er oorspronkelijk op heeft gedaan.

In other news.. gisteren met de fietsclub de laatste wegrit gereden en daar kwamen we op een gegeven moment toch echt te veel klei op de weg tegen. Het was zelfs zo erg dat mijn vielen compleet vastzaten en er voor en achter de remhoeven brokken klei ter grootte van een sinaasappel waren gevormd. Zeker 20 minuten staan werken om de wielen weer gangbaar te maken en thuis nog eens een uur om alle klei van mijn fiets + wielen te krijgen. De remblokken waren al op maar nu helemaal.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:10
Bij mij hebben mijn handschoenen toch al eens geholpen, als je over het asfalt glijd dan is het fijner dat daar toch nog een laagje tussen zit. Handschoen zag er slechter uit dan mijn handen :)

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
Hier ook altijd met handschoenen. Dit jaar nog crash gehad in het peloton waarbij de handschoenen wss toch wat uitgesmeerd vlees bespaard hebben, van de handpalm dan toch.

Moet er niet aan denken zonder handschoenen te rijden.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Holkers schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Ik zou een bikefit meer gebruiken om je fiets naar je lichaam aan te passen dan de fiets kopen na een bikefit. Ik ben zelf vrij lenig maar fiets liever op een endurance fiets dan een platte racer terwijl ik dat qua bouw wel aan kan.
Andersom is toch lastiger.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
Gisteren Gran Fondo numero 10 gereden van dit jaar. Nog 2 te gaan dan heb ik het plakboek compleet. :P

Mooie ronde gereden
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 16:18
Vandaag weer lekker met de fiets naar kantoor, zo'n 30km enkele afstand. Weeronline voorspelde 1-3˚C in de vroege ochtend.....dat viel echter mee. Laagste temperatuur was 5,5˚C, lange overbroek en dun jack over zomertenue deed het uitstekend.
Toch merk je dat dat extra kleding een klein beetje meer moeite kost. Niet schokkend veel, maar toch voelt het zwaarder. In elk geval lekker gereden.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:57
Afbeeldingslocatie: https://www.fietsenwinkel.nl/media/catalog/product/cache/ecd051e9670bd57df35c8f0b122d8aea/s/e/sensa_trentino_si_105_heren_racefiets_schuin_zijaanzicht.jpg

Toegestaan om mijn nieuwe fiets te showen? :D
Ben een relatieve nieuweling als het gaat om racefietsen, heb wat stalen fietsjes gehad toen ik begin 20 was, maar die waren na een paar jaar òf op, of gestolen. :(

Nu kreeg ik via werk de mogelijkheid om aan het Fietsplan mee te doen, en toen uiteindelijk toch maar gekozen om te gaan kijken naar een mooie "echte" racefiets.

Zoals je kan zien is het een Sensa geworden, de Trentino SL (Superleggera? :+ ) uit 2019, lijkt mij een prima fiets om het racefietsen weer mee op te pakken. Aangezien ik een mietje ben, heb ik gekozen voor pedalen die aan de ene kant normale pedalen zijn, en aan de andere zijde een SPD pedaal is. Durf toch nog niet volledig over te stappen op SPD, en ben ook bang dat als de fiets alleen SPD zou hebben de barrière om te gaan fietsen hoger zou worden. Ben toch iemand die vlug de fiets uit de stalling pakt en een rondje gaat rijden.

Fiets is volledig Shimano 105, carbon voorvork, aluminium frame, rijdt heerlijk! Al is de "gebogen" houding toch weer even wennen na zeker 6 jaar ervan verstookt te zijn geweest.

Enig minpuntje: De kabels lopen intern door het frame, gedurende de rit naar huis was ik ervan overtuigd dat er iets stuk was rond het voorwiel, maar vermoed dat het de interne bekabeling is door het frame die tegen de buizen trilt. Beeetje jammer, eens zien wat (en of) eraan te doen valt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Binkovsky
Mooie fiets. Veel plezier ermee!

• Maarten_E
Dank je wel!
Zal proberen hier ook wat vaker te posten, heb geloof ik weleens een verdwaalde post gedaan, maar t'is goed toeven hier. Heb ook wat vraagjes over wielrennen in het algemeen, maar dat is voor latere zorg. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-01 15:46
Dat is een mooi karretje hoor. Perfect om weer eens aan de sport te proeven. Jammer van het geluid. Ik hoop dat je de boosdoener vindt.

En maak je niet druk om de pedalen. Ik heb een maat die heeft dezelfde pedalen. Hij gebruikt de fiets ook voor bezoekjes in de buurt en dan hij er ook met zijn gewone schoenen op.

[ Voor 40% gewijzigd door Seriph op 30-10-2019 06:54 ]

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:46
Wat doen jullie als je een lekke band rijdt (door een scherp voorwerp op de weg)?

Thuis meteen ook een nieuwe buitenband, of is dat lang niet altijd nodig?

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:23
zeeg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:48:
Wat doen jullie als je een lekke band rijdt (door een scherp voorwerp op de weg)?

Zelfde als met een buitenband van normale fiets, al zal ik met racefiets wek iets pietluttiger zijn.
Maw, als er sprake is van grove schade dan nieuwe buitenband, maar bij simpel gaatje alleen nieuwe biba en gaan. Plakken waag ik me persoonlijk niet aan, al is objectief gezien natuurlijk verspilling. Maar ik klop af, afgelopen twee jaar, tweemaal lek, waarvan eenmaal stoot en eenmaal naaldvormig stuk schrootijzer.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:52

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

zeeg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:48:

Buitenband doe ik enkel wanneer je de binnenband kan zien. Of bij een twijfelgeval en de band is al wat aan het slijten... Maar zeker niet iedere keer. Zou me iets te duur uitvallen.
Plakkers heb ik altijd enkele zitten in mijn pomp voor noodgevallen (maar één binnenband mee).
Maar sinds deze zomer schakel ik thuis automatisch over naar een andere band. Deze zomer namelijk bij de extreme hitte kwam de lijm gewoon los van mijn geplakte band... Plakker lag er al zeker een maand op en toch.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ligt aan het formaat van het gat (of snee), als je gewoon een doorntje of een kleine glassplinter of scherp steentje door je band hebt gehad is er geen enkele reden om een nieuwe buitenband te pakken.. Als het wat groter is en de kans op uitscheuren wordt groter wordt het een ander verhaal. maar dan is het dus meer dan een prik door je canvas, dan is moeten er meerdere canvas draden doorgesneden zijn

Strava

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26
Zijn er hier mensen die een voorlamp hebben van ali die het goed doet en via een gopro mount aangesloten kan worden? Lezyne heeft wel een oplossing, maar dat gaat al snel richting de 80-90 euro. Nu heb ik ooit een setjes lampjes gekocht dat opzich prima werkt, maar wanneer een fietspad niet verlicht is is het wel ja, net aan of eigenlijk net te weinig. Gisteren met een vriend dan gereden die wel zo'n Lezyne heeft, 1100 macro oid, maar dan zit je dus inderdaad in die prijsrange.

Een nadeeltje van dat aerostuur is dat ik dus geen aluminium mounts kwijt kan, dus moet het een rubberen bevestiging worden of via de toch al aanwezige gopro mount onder mijn garminhouder aangesloten worden. Of ik moet er een vinden die ik vervolgens zelf weer erop kan freubelen ofzo :P

Maar als iemand dit al uitgezocht en werkend heeft.. :+

• nogeeninlog
  • Laatst online: 19:20
Nu heb ik al een maar keer gelezen dat het wordt aangeraden om de fietsketting met een doek schoon te maken. Maar wat voor doek is het beste? Badstof? een vaatdoekje? Een theedoek? Een microvezeldoek?
En wat doe je met een vuile doek? Was je die en zoja hoe? Of gooi je die weg?

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Flipmo

OMG !!

ik pak wat ik maar voorhanden heb.. een oud T- shirt, oud keuken handoekje.. en als hij helemaal vies is gaat hij in de container.. kan een half jaar duren.. of een paar weken.
Niet te moeilijk over doen :P

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb een hele doos microvezel doekjes op Amazon besteld. Zolang ze schoon zijn was ik mijn fiets er mee, als ze viezer worden door het raken van de ketting, crank, etc. dan wordt het een doek voor de ketting.

• orange.x
@nogeeninlog hier hetzelfde als @Flipmo, gewoon oude tshirten, dekbedovertrek, sokken, zelfs oude onderbroeken will do allemaal fine.

Ketting schoonmaken doe ik soms door de ketting eraf te halen en in een badje dasty te leggen. Daarna smeren door iets van een doek in te spuiten met PTFE spray en dan ketting wat rondjes door nattige doek met PTFE te halen. Als ik de ketting op de fiets schoonmaak dan gebruik ik meestal oude afwasborstel en doe ik de cassette tegelijk ofzo, maar dat is bij zeer oppervlakkige smerigheid.

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
orange.x schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:18:
Zijn er hier mensen die een voorlamp hebben van ali die het goed doet en via een gopro mount aangesloten kan worden? Lezyne heeft wel een oplossing, maar dat gaat al snel richting de 80-90 euro. Nu heb ik ooit een setjes lampjes gekocht dat opzich prima werkt, maar wanneer een fietspad niet verlicht is is het wel ja, net aan of eigenlijk net te weinig. Gisteren met een vriend dan gereden die wel zo'n Lezyne heeft, 1100 macro oid, maar dan zit je dus inderdaad in die prijsrange.

Een nadeeltje van dat aerostuur is dat ik dus geen aluminium mounts kwijt kan, dus moet het een rubberen bevestiging worden of via de toch al aanwezige gopro mount onder mijn garminhouder aangesloten worden. Of ik moet er een vinden die ik vervolgens zelf weer erop kan freubelen ofzo :P

Maar als iemand dit al uitgezocht en werkend heeft.. :+
Heb laatst ook een lezyne gekocht met een aardige prijs (lite drive 1000xl). Werkt erg goed, met verschillende standen zodat je eigenlijk altijd een passende lichtbundel hebt. Wel een groot ding.

Ik heb een hidemybell fi mount en daaronder kan je de uni light adapter op schroeven. Als je ook je bel netjes weggewerkt wil kan ik dit wel aanraden, volgens mij kun je er ook een gopro onder hangen. Mooi clean alles onder je mount.

Heb wel wat moeite met het achterlicht om een D/aero zadelbuis, hij draait dan steeds naar de zijkant (hier heb ik de lezyne strip drive met zo een rubberen bevestigingsband).

Het is wel even de knop omzetten qua kleding met dit koude weer! Vanochtend vond ik het echt fris, maar wel een mooi zonnetje en droog.

• orange.x
Reynouts schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Heb laatst ook een lezyne gekocht met een aardige prijs (lite drive 1000xl). Werkt erg goed, met verschillende standen zodat je eigenlijk altijd een passende lichtbundel hebt. Wel een groot ding.

Ik heb een hidemybell fi mount en daaronder kan je de uni light adapter op schroeven. Als je ook je bel netjes weggewerkt wil kan ik dit wel aanraden, volgens mij kun je er ook een gopro onder hangen. Mooi clean alles onder je mount.

Heb wel wat moeite met het achterlicht om een D/aero zadelbuis, hij draait dan steeds naar de zijkant (hier heb ik de lezyne strip drive met zo een rubberen bevestigingsband).

Het is wel even de knop omzetten qua kleding met dit koude weer! Vanochtend vond ik het echt fris, maar wel een mooi zonnetje en droog.
Had al begrepen dat op die lezyne lampies ook weer adapters te krijgen zijn voor een GoPro bevestiging dus dat is dan nog een optie. Heb een normale alu frontout met al een bel eronder wat prima werkt. Dus heb nog een GoPro mount over nu. Achterlicht heb ik ook van Ali en dat werkt gewoon prima, dat is meer om gezien te worden.

Zal in ieder geval ook de komende weken even de aanbiedingen in de gaten houden.

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Kost je 3€ maar dan heb je ook wat :-)
Ik heb het zelf ook en werkt super. Licht mooi in het midden en het stuur vrij van rubberen bandjes.

https://www.lezynestore.n...rch_query=gopro&results=1

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:09
Joindry schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Maar sinds deze zomer schakel ik thuis automatisch over naar een andere band. Deze zomer namelijk bij de extreme hitte kwam de lijm gewoon los van mijn geplakte band... Plakker lag er al zeker een maand op en toch.
Zo'n automatisch systeem zou ik ook wel willen hebben :+

• Joindry

Joindry

Gebanned schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

:P ik nuanceer, "zonder nog na te denken of te twijfelen."

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01 01:44
Gebanned schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Ik had laatst na een lange tocht in mijn 42mm tourbanden (slicks) een scheur tot en in het canvas, maar hij was niet door. Scheur van zeker 1.5 cm die dus diep was (en bij opgepompte band wijkende "wondranden" had. Buitenband eraf gehaald, scheur goed droog en stofvrij gemaakt na een badje met dreft. En gat dicht geplakt met secondelijm. Na 250 km is de band nog zoals nieuw. Niks van te zien, scheur vlakken liggen nog mooi aan bij opgepompte band. Bandje wel naar het achterwiel verplaatst.. ik zou me dus niet al te druk maken. Zeker niet bij fietsen in het platte Nederland.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:10

Galois

1811 - 1832

Flipmo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:43:
ik pak wat ik maar voorhanden heb.. een oud T- shirt, oud keuken handoekje.. en als hij helemaal vies is gaat hij in de container.. kan een half jaar duren.. of een paar weken.
Niet te moeilijk over doen :P
Ik ook al jaren met oude katoenen t-shirts. Werkt perfect. En ik heb meer oude t-shirts dan ik nodig heb... :)
Knip 'm meestal in tweeën: achter- en voorkant.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Nixo
  • Laatst online: 15:04
Meh... het lijkt erop dat ik in de race ben voor een nieuw achterwiel.
Ik zag zaterdag toevallig toen ik het wiel een slinger gaf dat deze aanliep op de velg. Dus ik dacht kleine slag in het wiel. Deze zal ik laten fixen. Net even goed gekeken waar het aan ligt.... maar de spaak heeft de velg aan stukken getrokken. Het achterwiel heeft het ongeveer 13K KM volgehouden. Maar nu is de tijd gekomen om de Cosmic Elite te vervangen... Geen licht wiel maar reed erg fijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iTlfFLlY1HCUC4bZk9naLBOV/full.jpg

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-01 23:07

Reintji

(2 x dad)²

Hey hoi, ook hier een wielrentopic.

Nog mensen die straks weer de Festive500 gaan doen?

spoiler: Hoi!
Kwam voornamelijk op dat andere forum, maar laatste tijd meer op tweakers te vinden. Peddel voornamelijk een beetje op een Koga Kimera Road, tochtje hier en daar, beetje duurtrainen.

Nintendo speler sinds '94.

• DieAnder
Nixo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:58:
.... maar de spaak heeft de velg aan stukken getrokken.
Damn! Daar is geen repareren meer aan. :(

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:14
Join the club :)

Read the code, write the code, be the code!

• Ramon 73
orange.x schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:18:
Zijn er hier mensen die een voorlamp hebben van ali die het goed doet en via een gopro mount aangesloten kan worden? Lezyne heeft wel een oplossing, maar dat gaat al snel richting de 80-90 euro.
Geen Ali lampen voor mij meer! Toen ik vorig jaar met 45kmh door stikdonker afdaalde, verharde weg, stopte mij Ali lamp er ineens mee. Geen waarschuwing of knippertje vooraf, nee, gewoon donker in 0,01sec. Dat is schrikken bij dergelijke snelheden.....
Weggegooid en een lezyne decadrive 1500 gekocht. Stukken minder zwaar, meer licht en betere accuduur.
En leuk als je achter een dame in zwarte lycra legging aanschuift met volle bak licht.... gisteren zoeentje voor me. Complimentje gegeven voor d'r stringetje bij inhalen :)

• Nixo
Ik dacht dat het eerder zou zijn door een versleten remrand. Maar blijkbaar een zwakke plek of een kuil.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Ramon 73 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:50:
[...]
Complimentje gegeven voor d'r stringetje bij inhalen :)
:X
Mijn vrouw klaagt soms ook over (mede)wielrenners met dat soort opmerkingen. NIET doen. Gewoon niet. Vinden de meeste vrouwen niet leuk. Helemaal niet in het donker.

[ Voor 21% gewijzigd door Mistraller op 31-10-2019 00:18 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

Crazy D

I think we should take a look.

Ik zag zaterdag toevallig toen ik het wiel een slinger gaf dat deze aanliep op de velg. Dus ik dacht kleine slag in het wiel. Deze zal ik laten fixen. Net even goed gekeken waar het aan ligt.... maar de spaak heeft de velg aan stukken getrokken. Het achterwiel heeft het ongeveer 13K KM volgehouden. Maar nu is de tijd gekomen om de Cosmic Elite te vervangen... Geen licht wiel maar reed erg fijn.

[Afbeelding]
Hey dat heb ik ook gehad :X Dat was voor mij het moment om bij koers.cc de allerstevigste wielen te laten maken die hij kon maken ;)

Exact expert nodig?

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01 01:44
Crazy D schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 05:22:
[...]

Hey dat heb ik ook gehad :X Dat was voor mij het moment om bij koers.cc de allerstevigste wielen te laten maken die hij kon maken ;)
Ik zou gewoon met een boog om Mavic heenlopen...

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-01 15:46
Mistraller schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 00:15:
[...]

:X
Mijn vrouw klaagt soms ook over (mede)wielrenners met dat soort opmerkingen. NIET doen. Gewoon niet. Vinden de meeste vrouwen niet leuk. Helemaal niet in het donker.
Hebben vrouwen dat wel door? Ik zie het ook bij vrouwen die zo een hardloopbroek als dagelijkse kleding dragen. Als de zon er juist op staat dan zijn die dingen half doorzichtig. Ik heb een keer tegen een vriendin gezegd want die wist dat helemaal niet.

Mannen hebben hetzelfde trouwens. Bij sommige wielerbroeken kijk je zo de afvoerpijp in. Dat is meestal een teken om even een ander wiel uit te zoeken of op kop te gaan rijden.

• Joindry

Joindry

Seriph schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:49:
[...]

Hebben vrouwen dat wel door? Ik zie het ook bij vrouwen die zo een hardloopbroek als dagelijkse kleding dragen. Als de zon er juist op staat dan zijn die dingen half doorzichtig. Ik heb een keer tegen een vriendin gezegd want die wist dat helemaal niet.

Mannen hebben hetzelfde trouwens. Bij sommige wielerbroeken kijk je zo de afvoerpijp in. Dat is meestal een teken om even een ander wiel uit te zoeken of op kop te gaan rijden.
Je kan altijd proberen mensen serieus aan te spreken erop. Als ze verbolgen reageren is het jouw probleem niet... Nafluiten is wss niet de juiste methode...

Gisteren trouwens serieus overwogen me in te schrijven voor de Ronde van Vlaanderen 2020. Kwestie mezelf gemotiveerd te houden om de winter door te komen. Ik weet dat dat evenement druk is, maar om mezelf eraan te herinneren even op youtube opgezocht. Daar staat een fragmentje van de Koppenberg hoe ze 3 rijen dik tegelijk erop willen, te voet natuurlijk. Dan heb je één die het nog rijdend wil proberen, omver sukkelt en iedereen anders de schuld geeft (in een lelijk Vlaams accent)
linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=BIkJOZFNvI4
Dan sturen ze op een dag 16.000 man op de baan. De langste afstanden starten natuurlijk eerder dan de andere. Maar zij doen eerst een heel stuk plat (Antwerpen naar Oudenaarde). Hierdoor kom je eigenlijk met alle afstanden tegelijk op de hellingen terecht.

Maar direct de inschrijving niet voltooid. Dit is eigenlijk écht een staaltje van hoe de sport/hobby niet moet wat mij betreft -O-
Ik ben dus nog op zoek naar iets om me de winter door gemotiveerd te houden.

• orange.x
Ramon 73 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:50:
[...]

Geen Ali lampen voor mij meer! Toen ik vorig jaar met 45kmh door stikdonker afdaalde, verharde weg, stopte mij Ali lamp er ineens mee. Geen waarschuwing of knippertje vooraf, nee, gewoon donker in 0,01sec. Dat is schrikken bij dergelijke snelheden.....
Weggegooid en een lezyne decadrive 1500 gekocht. Stukken minder zwaar, meer licht en betere accuduur.
En leuk als je achter een dame in zwarte lycra legging aanschuift met volle bak licht.... gisteren zoeentje voor me. Complimentje gegeven voor d'r stringetje bij inhalen :)
Ben ondertussen ook verder aan het kijken en heb mijn oog nu laten vallen op een Knog PWR Rider 450 met helmmontage, zit ook een gopro aansluiting bij in. Kan alleen nog niet echt vinden hoe goed deze het in het donker doet. Als ik vergelijk met de Knog PWR Race 600 via Mantel dan zie je de plaatjes die zij genomen hebben:
https://www.mantel.com/knog-pwr-road-fietslamp

Neem je van die reeks het verschil tussen de 600lumen stand en de 250lumen dan is dat een verschil maar niet gigantisch. De 450 zou daar dan op basis van lumen tussen moeten zitten maar de 600 heeft volgens mij 3 leds itt de 450 die er volgens mij 1 heeft. Maargoed, zou het dan qua lichtverspreiding meer in de buurt van die 250lumen van de 600 komen dan vind ik dat denk ik goed genoeg voor mij. Over het algemeen ga ik niet in de avonden compleet nieuwe wegen verkennen. En er zit ook een mogelijkheid op om er mee op te laden, telefoon of Garmin oid.
Heb Mantel gemaild maar nog geen reactie. Het is jammer, en opzich begrijpelijk, dat ze niet van iedere lamp zo'n mooie buitenopstelling hebben :)

• Joindry

Joindry

Ik heb zo een Ali lamp en ben er best tevreden mee.(zo een China - Cree versie) Heb ze al zeker 5 jaar. De batterijen was ik niet tevree van. Ik kreeg er een 4-pack 18650 batterijen bij. Die hielden het op het helderst ongeveer 50 minuten vol.
Online bekeken en dat was echt niet pluis. Via amazon een 6-pack 18650 besteld, met eenzelfde aansluitplug, die houden het makkelijk 6 uur vol. Samen nog altijd geen 50 euro voor betaald en echt al jaren tevreden mee. Volgens de verpakking trouwens 1600 lumen. In de praktijk denk ik eerder 1100 à 1200. Voor mij nog altijd ruim voldoende.
Ik kan jammergenoeg de juiste link niet meer terugvinden.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Joindry schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:17:
[...]

Je kan altijd proberen mensen serieus aan te spreken erop. Als ze verbolgen reageren is het jouw probleem niet... Nafluiten is wss niet de juiste methode...

Gisteren trouwens serieus overwogen me in te schrijven voor de Ronde van Vlaanderen 2020. Kwestie mezelf gemotiveerd te houden om de winter door te komen. Ik weet dat dat evenement druk is, maar om mezelf eraan te herinneren even op youtube opgezocht. Daar staat een fragmentje van de Koppenberg hoe ze 3 rijen dik tegelijk erop willen, te voet natuurlijk. Dan heb je één die het nog rijdend wil proberen, omver sukkelt en iedereen anders de schuld geeft (in een lelijk Vlaams accent)
linkje:
Dan sturen ze op een dag 16.000 man op de baan. De langste afstanden starten natuurlijk eerder dan de andere. Maar zij doen eerst een heel stuk plat (Antwerpen naar Oudenaarde). Hierdoor kom je eigenlijk met alle afstanden tegelijk op de hellingen terecht.

Maar direct de inschrijving niet voltooid. Dit is eigenlijk écht een staaltje van hoe de sport/hobby niet moet wat mij betreft -O-
Ik ben dus nog op zoek naar iets om me de winter door gemotiveerd te houden.
Dan kun je beter zelf een andere datum kiezen, kijken of er wat vrienden/bekenden meewillen en dan gaan rijden.
Uiteraard zal de beleving wellicht wat anders zijn en mag je op sommige stukken alleen over het fietspad ipv de grote weg en zal er geen publiek staan om je aan te moedigen, maar een koude kwaremont d'r na zal hetzelfde smaken...

• Ramon 73
orange.x schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:20:
[...]

Ben ondertussen ook verder aan het kijken en heb mijn oog nu laten vallen op een Knog PWR Rider 450 met helmmontage, zit ook een gopro aansluiting bij in.
Tsja, voor die €10 meerprijs zou ik toch de DecaDrive1500 nemen. Voor iets van €16 de helmbevestiging erbij. 1500 lumen of 600 lumen(KNOG) is toch best wel een fors verschil. Just my 2cents.

• Ypuh
Deze vragen houden mij ook weer bezig deze winter. Het is fijn om een stok achter de deur te hebben zoals de Drenthe200, RVV of AGR. Eén zo'n tocht is genoeg om je 3-4 maanden gemotiveerd te houden om door de regen of (nog erger) op de Tacx te fietsen.

Ik heb een haat/liefde verhouding met die grote evenementen. Enerzijds omdat het het slechtste in de mensen naar boven haalt (aan de andere kant van de vluchtheuvel inhalen om vervolgens weer een half uur te staan keuvelen bij de eerstvolgende pauzeplaats, of de massa's die aan voet van XYZ-berg al beginnen met lopen waardoor de rest ook af moet stappen), anderzijds omdat het vaak ook wel reuze gezellig is, met vaak een leuke route en goede verzorging.

Beste alternatief is om wel naar een (goed) georganiseerd evenement te gaan, maar dan gewoon eentje met 1.500 - 3.000 deelnemers. Dat heeft vaak alle voordelen van de massale evenementen, maar bij meerdere en lange 200km+ afstanden zijn de deelnemers in zo verspreid dat het ook wel weer lekker lokaal aanvoelt. Om écht met vrienden je eigen tocht te organiseren heeft vaak weer meer voeten in de aarde dan gewoon de fiets achterin te gooien en €5-15 entree te betalen.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Leuk tochtje met (vind ik) wat beperkte verzorging) is de Winter 11 Steden Fietstocht, max 1500 man/vrouw volgens mij, wel erg vlak.

Je kan ook gaan trainen voor de rondevan12 :)

• orange.x
Ramon 73 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:17:
[...]

Tsja, voor die €10 meerprijs zou ik toch de DecaDrive1500 nemen. Voor iets van €16 de helmbevestiging erbij. 1500 lumen of 600 lumen(KNOG) is toch best wel een fors verschil. Just my 2cents.
Ik zei al niet dat ik voor die 600 (Road) zou gaan :P maar juist de Rider. Andere kanshebber is de 800XL met de gopro mount. Die zou voor 50 te krijgen zijn en dan los dat mountje is om en nabij de 60. Ietsje duurder dan de 40 van de Knog maar wel nog wat betere verlichting.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:51
McMiGHtY schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:44:
Leuk tochtje met (vind ik) wat beperkte verzorging) is de Winter 11 Steden Fietstocht, max 1500 man/vrouw volgens mij, wel erg vlak.

Je kan ook gaan trainen voor de rondevan12 :)
De winter 11 steden kun je net zo goed zelf fietsen. Zo ongeveer het enige verschil is dan dat je minder fietsers tegenkomt. Route kun je wel als gpx downloaden (wat ook noodzakelijk is als je "georganiseerd" mee doet.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Klopt, bijna elke toertocht kun je wel zelf gaan fietsen. Even zorgen dat je een GPX hebt en gaan. Ik vond het wel een leuke, starten in een schaatsbaan, als je ergens bent standaard aangesproken worden in het onverstaansbaar Fries. Net alsof je in het buitenland. Afgelopen jaar was die overwegend goed uitgepijld btw.

• Prulleman
  • Nu online
ik zou niet graag met 16.000 man het zelfde rondje willen rijden... minder bekend en/of kleiner wil niet altijd zeggen dat het minder leuk is of slechter geregeld.. Voor mij was vorig jaar een MTB marathon (http://www.rdhf.be/nl/home.htm) een goede reden om fit te blijven, komend jaar kan ik deze waarschijnlijk niet rijden (andere verplichtingen dat weekend), maar voor 2020 wordt het denk ik de Cime des Waimes marathon.
Het mooie hiervan is dat het wel een "wedstrijd" (met tijdregistratie) is, maar er genoeg niet (semi) profs meerijden als een toertocht, hierdoor krijg je een goede georganiseerd evenement, met een acceptabele drukte.
(maar dan hebben we het dus over MTB ipv wielrennen.. dit zijn dan vaak ook routes die je niet achteraf via gpx na kan rijden, doordat veel over prive terrein gaat, wat alleen beschikbaar is op de dag van het evenement. goede reden om zo unieke routes te rijden)

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 31-10-2019 13:24 ]

Strava

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:10
Moet zeggen dat ik de Cime des Waimes erg druk vond, best veel file rijden in het begin.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

Crazy D

I think we should take a look.

In mijn ervaring zijn de kleine tochten sowieso mooier simpelweg omdat zij wel vergunning krijgen om over echt leuke en mooie weggetjes te rijden. Maar een groot evenement is wel leuk om ook een keer mee te maken. Je moet het een beetje timen en een beetje mazzel hebben (vroeg beginnen!) dat je niet in de file staat bij de eerste de beste klim, maar het is toch ook wel cool om waar je maar kijkt alleen maar fietsers te zien. Maar dat moet je niet als sportief evenement beschouwen waarin je wel ff je PR's gaan verbeteren maar als gewoon een evenement.

Exact expert nodig?

• Prulleman
  • Nu online
roda_djavulen schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:25:
Moet zeggen dat ik de Cime des Waimes erg druk vond, best veel file rijden in het begin.
nog geen ervaring met CdW, maar ik vond het bij de RdhF dus wel meevallen.., misschien had ik geluk dat ik met een vroege inschrijving in de eerste non pro wave kon starten, en daarna viel alles bij de eerste klim (vrijwel direct na de start, en geen singletrack) al aardig uit elkaar...

Strava

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:51
McMiGHtY schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:57:
Klopt, bijna elke toertocht kun je wel zelf gaan fietsen. Even zorgen dat je een GPX hebt en gaan. Ik vond het wel een leuke, starten in een schaatsbaan, als je ergens bent standaard aangesproken worden in het onverstaansbaar Fries. Net alsof je in het buitenland. Afgelopen jaar was die overwegend goed uitgepijld btw.
Dan heb ik nog net het laatste slechte jaar gehad (het weer hielp ook niet mee). Wij kregen een papiertje mee met de route er op. In de stempel plaatsen was het echt zoeken naar de locatie. Opvallend aan de verzoeker was dat die zo goed als ontbrak. Is dat nu wel beter dan?

• Nixo
HBSVDK schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:51:
[...]

Ik zou gewoon met een boog om Mavic heenlopen...
Waarom zo? Ik heb een paar jaar geleden bewust voor de Mavics gekozen en tot vorige week dan altijd erg tevreden over geweest.
Ik denk er nu over na om bij Wheel-tec langs te gaan voor een nieuw achterwiel.
Iemand daar ervaring mee? Dit omdat ze vooral in de buurt zitten :)

• Prulleman
  • Nu online
Nixo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Waarom zo? Ik heb een paar jaar geleden bewust voor de Mavics gekozen en tot vorige week dan altijd erg tevreden over geweest.
Omdat mavic berucht is om scheurende velgen (naast kapotte naven en andere problemen).
Dat je bij de pro's veel mavic sponsoring ziet wil niet zeggen dat het voor de wielertoerist een goede keuze is.. (als je dus je eigen spullen mag betalen en je niet standaard elke seizoen (meerdere keren) nieuwe spullen krijgt).

Als een "niet licht wiel" het slechts 13k uithoud.. dan zou dat voor mij genoeg reden zijn om verder te kijken... (DDX zou meerdere sets per jaar verslijten op die manier.. :X .)

Het is ook geen normale slijtage.. als je veel met slecht weer rijd en veel remt, dan kan de remrand wel op zijn en de velg daarop scheuren, maar dit is gewoon zwak materiaal of een te hoge spaakspanning.

Strava

• Nixo
Prulleman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:33:
[...]

Omdat mavic berucht is om scheurende velgen (naast kapotte naven en andere problemen).
Dat je bij de pro's veel mavic sponsoring ziet wil niet zeggen dat het voor de wielertoerist een goede keuze is.. (als je dus je eigen spullen mag betalen en je niet standaard elke seizoen (meerdere keren) nieuwe spullen krijgt).

Als een "niet licht wiel" het slechts 13k uithoud.. dan zou dat voor mij genoeg reden zijn om verder te kijken... (DDX zou meerdere sets per jaar verslijten op die manier.. :X .)

Het is ook geen normale slijtage.. als je veel met slecht weer rijd en veel remt, dan kan de remrand wel op zijn en de velg daarop scheuren, maar dit is gewoon zwak materiaal of een te hoge spaakspanning.
Thnx, ik was voor een nieuw wiel aan t kijken. Maar Mavic kan ik dan beter overslaan.
Wat is wel aan te raden voor stevige wielen?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14
Ik heb eerlijke gezegd een beetje mijn twijfels hoeveel waarde je aan zulke ervaringen moet geven. Mavic is een van de meest verkochte merken, dus het is ook niet vreemd als relatief vaak er iemand een probleem mee heeft. Maar daar staan ook heel veel mensen tegenover die geen problemen hebben met hun Mavic wielen (ik heb een paar lichte wielen van ze en die gaan nu al 30k km zonder problemen mee).

• Jpjedi
Mavic moet ik niet meer onder mn fiets, Easton ook niet trouwens. Niets dan ellende mee gehad

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:50
Nixo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:48:
[...]

Thnx, ik was voor een nieuw wiel aan t kijken. Maar Mavic kan ik dan beter overslaan.
Wat is wel aan te raden voor stevige wielen?
Mavic maakt prima wielen.
Ik heb 2 sets die al ruim 40 duizend km hebben gereden, waarbij ik er bij eentje alleen bij voorwiel lagers heb moeten vervangen.

Maargoed dat zijn geen instapwielen.
Als je goedkoop setje neemt moet je gewoon rekening houden dat ze hebben bezuinigd op zaken en de levensduur wat minder is.

Ik wil persoonlijk geen fulcrum racing wielen meer.
Afdichting bij freehub is wat minder en ook iets lastiger te servicen.
Ik zou kijken naar mavic met id360 hub of dt swiss met ratchet hub.
Beide zonder tools los te maken dus makkelijk schoonmaken/insmeren.
Al heb ik dus laatst een id360 hub los getrokken na 40 duizend km en dat was nog bijna als nieuw van binnen.

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 31-10-2019 18:12 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Ypuh
Nixo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Wheeltec is super, maar ook één van de duurdere. Zou wel mijn voorkeur hebben t.o.v. een setje Mavic of Fulcrum wielen.

DT Swiss maakt ook wel goede 'fabriekswielen' met standaard onderdelen die makkelijk vervangbaar zijn en net iets goedkoper dan bijvoorbeeld Wheeltec.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:04
Ypuh schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:40:
[...]

Wheeltec is super, maar ook één van de duurdere. Zou wel mijn voorkeur hebben t.o.v. een setje Mavic of Fulcrum wielen.

DT Swiss maakt ook wel goede 'fabriekswielen' met standaard onderdelen die makkelijk vervangbaar zijn en net iets goedkoper dan bijvoorbeeld Wheeltec.
Wheeltec is goed, maar je betaalt wel echt de hoofdprijs. Persoonlijk zou ik er niks halen. Dan vind ik een Farsports met cx ray spaken met bv een Chris King, Hope, of DT Swiss 240s naaf veel meer waar voor je geld bieden.
Ook dat hele lulverhaal van wij maken de wielset precies op maat voor jouw gewicht, en hoe je fietst, vind ik nogal overdreven. Als je bij Farsports de juiste hoeveelheid spaken kiest ben je er ook.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43
Is ook een beetje afhankelijk van het gewicht van de rijder. Zelf ben ik nogal een relatief lichtgewicht(+/- 65kg) en dan is eigenlijk ieder setje wel bombproof. Ik heb destijds ook gekeken voor een op maat gemaakt setje wielen(laagprofiel alu, zo licht mogelijk). Prijs daarvan was al snel 650+ en nog niet zo speciaal qua gewicht met goede naven. Uiteindelijk een pak minder uitgegeven(450 na korting & cashback) voor een fabriekset met 240s naven en niet te veel gewicht. In mijn geval DT Swiss RR21 DiCut.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:04
la_fusion schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:52:
Is ook een beetje afhankelijk van het gewicht van de rijder. Zelf ben ik nogal een relatief lichtgewicht(+/- 65kg) en dan is eigenlijk ieder setje wel bombproof. Ik heb destijds ook gekeken voor een op maat gemaakt setje wielen(laagprofiel alu, zo licht mogelijk). Prijs daarvan was al snel 650+ en nog niet zo speciaal qua gewicht met goede naven. Uiteindelijk een pak minder uitgegeven(450 na korting & cashback) voor een fabriekset met 240s naven en niet te veel gewicht. In mijn geval DT Swiss RR21 DiCut.
Precies mijn punt. Maar zelfs met een hoger gewicht kom je er met Farsports wel uit hoor. Ik gebruik overigens FS hier als voorbeeld, maar je kan ook een andere Chinese wielbouwen met goede reputatie pakken uiteraard.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

wisselwerking schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:20:
[...]

Dan heb ik nog net het laatste slechte jaar gehad (het weer hielp ook niet mee). Wij kregen een papiertje mee met de route er op. In de stempel plaatsen was het echt zoeken naar de locatie. Opvallend aan de verzoeker was dat die zo goed als ontbrak. Is dat nu wel beter dan?
Afgelopen editie was die gepijld..en gpx.
De stempelaars vinden op bepaalde stempelposten was af en toe wel een dingetje..

• Maarten_E
Maarten_E schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:17:

Toegestaan om mijn nieuwe fiets te showen? :D
Ben een relatieve nieuweling als het gaat om racefietsen, heb wat stalen fietsjes gehad toen ik begin 20 was, maar die waren na een paar jaar òf op, of gestolen. :(

Zoals je kan zien is het een Sensa geworden, de Trentino SL (Superleggera? :+ ) uit 2019, lijkt mij een prima fiets om het racefietsen weer mee op te pakken.

Enig minpuntje: De kabels lopen intern door het frame, gedurende de rit naar huis was ik ervan overtuigd dat er iets stuk was rond het voorwiel, maar vermoed dat het de interne bekabeling is door het frame die tegen de buizen trilt. Beeetje jammer, eens zien wat (en of) eraan te doen valt.
Ik quoot mijzelf even.
Heb wat verder onderzoek gedaan, helaas is de trilling hobbel afhankelijk,en als ik de fiets aan de stuurpen vastpak en het voorwiel zachtjes op de grond laat landen (van een paar cm hoogte) voel ik ook speling ergens uit de voorkant. Voor zover ik kan zien staat alles recht en is alles goed aangedraaid, begin te vermoeden dat er of iets met de snelspanner aan de hand is of dat de verbinding tussen het balhoofd en de voorvork er iets niet helemaal strak zit.
Als ik de snelspanner loshaal en aanspan komt lijkt het even weg, om daarna weer terug te komen.

Doe ik hetzelfde aan de achterkant (achterkant aan zadel paar cm optillen en laten vallen), dan hoor ik niks.

Heel apart, ga morgen even contact opnemen met de FM.
Viel mij bij het wegrijden bij de FM wel op dat het afdekplaatje voor de toegang tot de stuurpen loszat, heb ik met de hand aangedraaid en dacht er verder niet meer over na.

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 01-11-2019 20:20 ]

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:01
@Maarten_E klinkt alsof je balhoofd niet juist is afgesteld. Er zit dan vaak speling bij de voorvork. Je merkt het met name bij oneffenheden op de weg. Aangezien het een nieuwe fiets is zou ik er even mee terug gaan naar de verkoper.

Anderzijds is zelf aan de slag gaan ook een optie. Zie bijv.

YouTube: How To Tighten Your Headset | Road Bike Maintenance

Succes met je nieuwe bike _/-\o_

• SirLenncelot
  • Niet online
@Maarten_E klinkt inderdaad als het balhoofd. Heb je een carbon fiets? Controleer eens op scheurtjes in de voorvork/voorkant van het frame. Daardoor kan het balhoofd wel eens nooit vast komen te zitten.

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
[...]

linkje:
Hier moet ik toch nog even op reageren: wat een geniaal filmpje. Hoeveel er daar gebeurt in die halve minuut is echt prachtig. "Mijn kilometertellerke ben ik kwijt", haha het lijkt wel een sketch. Bedankt voor het delen! Jij liever dan ik ;)

Wat mij betreft wel een aanrader: Gran Fondo Il Lombardia. Stuk of 1500 renners aan de start, mooi parcours. Als je mee zit vooraan complete verkeersbegeleiding. De beruchte Muro di Sormano onderweg (2km, 17% met pieken naar 27% 8)7 ), waar natuurlijk ook wel mensen lopen, maar waar je over het algemeen wel langs kan komen en een super sfeer. Dat is dan wel aan het einde van het seizoen (begin oktober), maar ook een leuke motivator om naartoe te werken als afsluiter.

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-01 12:00
Op mijn eerste instapper, een Sensa Modena, staat inmiddels ruim 10.000km, een mooi punt om mezelf een mooie fiets te gunnen vind ik. Heb mezelf immers bewezen dat ik het echt leuk vind :)

Nu ben ik op zoek naar een mooie fiets die voldoet aan onderstaande wensen:
- Ultegra Di2
- Schijfremmen
- Goede wielen, ben wel gecharmeerd van DT Swiss
- Geen kabeltje te zien

Met een budget van ongeveer 4500 dacht ik best ver te komen, maar dat valt nog vies tegen in de praktijk. Bijna alle wensen zijn wel te realiseren, op de laatste na. Het stealth stuur lijkt voorbehouden te zijn voor het (nog) duurdere segment.

Bij deze de vraag of jullie nog suggesties hebben of fietsen die hier wellicht wel aan voldoen?

Zelf heb ik al een aantal modellen die me erg aanspreken, maar niet geheel voldoen. Wellicht hebben jullie ervaringen met één of meerdere van deze fietsen?

- Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero (levertijd april 2020 pas)
- Specialized Roubaix Disc Comp Di2
- Trek Domane SL7 Disc (lijkt duurder, is 20% korting op bij een aantal dealers)

• Maarten_E
SirLenncelot schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 07:57:
@Maarten_E klinkt inderdaad als het balhoofd. Heb je een carbon fiets? Controleer eens op scheurtjes in de voorvork/voorkant van het frame. Daardoor kan het balhoofd wel eens nooit vast komen te zitten.
De voorvork is van carbon, het frame is van aluminium. Zal morgen even kijken of ik iets vind, meende zo vlug niks bijzonders te zien. Heb wel geprobeerd het balhoofd vaster te zetten, ik kreeg het niet voor elkaar, maar heb geen momentsleutel of zoiets, dus niet met volle kracht geprobeerd, staat een moment van max 7Nm op meen ik. En anders bel ik de FM morgen even, hopelijk weten zij een oplossing.

@Dix0r Ook bedankt voor de tip! :)

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 12:00
Balhoofd speling kun je eenvoudig testen door met 1 hand je stuur op te tillen en vervolgens met je ander hand de vork heen en weer te wiebelen. Als het wiebelt, zit er speling op. Ik zelf heb dit ook gehad nadat ik me spacers aangepast had en verkeerde volgorde gebruikte om de boel weer vast te zetten :).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Holk
NeoPhire schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:43:
Op mijn eerste instapper, een Sensa Modena, staat inmiddels ruim 10.000km, een mooi punt om mezelf een mooie fiets te gunnen vind ik. Heb mezelf immers bewezen dat ik het echt leuk vind :)

Nu ben ik op zoek naar een mooie fiets die voldoet aan onderstaande wensen:
- Ultegra Di2
- Schijfremmen
- Goede wielen, ben wel gecharmeerd van DT Swiss
- Geen kabeltje te zien

Met een budget van ongeveer 4500 dacht ik best ver te komen, maar dat valt nog vies tegen in de praktijk. Bijna alle wensen zijn wel te realiseren, op de laatste na. Het stealth stuur lijkt voorbehouden te zijn voor het (nog) duurdere segment.

Bij deze de vraag of jullie nog suggesties hebben of fietsen die hier wellicht wel aan voldoen?

Zelf heb ik al een aantal modellen die me erg aanspreken, maar niet geheel voldoen. Wellicht hebben jullie ervaringen met één of meerdere van deze fietsen?

- Canyon Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero (levertijd april 2020 pas)
- Specialized Roubaix Disc Comp Di2
- Trek Domane SL7 Disc (lijkt duurder, is 20% korting op bij een aantal dealers)
Canyon. Heb dezelfde configuratie met een Endurace frame en heb geen spijt gekregen.

edit: even naar de andere fietsen gekeken: Trek is gewoon heel duur. Je betaald zo 1000 euro meer voor die sticker met Trek erop. Hele mooie fietsen hoor maar merkgeld betalen terwijl je bij een ander dat niet hoeft is voor mij een no-brainer. De Specialized is een mooie fiets maar de velgen zijn meh, gewoon niet. Setje ARC1400 op de Canyon zijn al een kleine 2K waard als je die nieuw moet kopen.

Andere opties: Apex, Rose en Sensa

[ Voor 11% gewijzigd door Holk op 04-11-2019 09:58 ]

• Binkovsky
Zou ook eens naar Rose of Giant gaan kijken.

Voor dat bedrag valt de Specialized al af. Of je moet op zwabberwielen willen rijden.

[ Voor 62% gewijzigd door Binkovsky op 04-11-2019 09:55 ]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:35
Binkovsky schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:53:
Zou ook eens naar Rose of Giant gaan kijken.

Voor dat bedrag valt de Specialized al af. Of je moet op zwabberwielen willen rijden.
Giant levert de Defy voor 4900-5000 euro en dan heb je de keuze uit Sram of Shimano afmontage.
-carbon wielen (met DT Swiss naven)
-powermeter (volgens mij alleen de Shimano versie)
-weggewerkte kabels

Vaak krijg je minimaal 10% korting waardoor deze fiets binnen het budget valt.

[ Voor 4% gewijzigd door wezep op 04-11-2019 12:07 ]

• Tjebakka

Tjebakka

Michaelg schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:26:
Balhoofd speling kun je eenvoudig testen door met 1 hand je stuur op te tillen en vervolgens met je ander hand de vork heen en weer te wiebelen. Als het wiebelt, zit er speling op. Ik zelf heb dit ook gehad nadat ik me spacers aangepast had en verkeerde volgorde gebruikte om de boel weer vast te zetten :).
Voorrem inknijpen en de fiets van voor naar achter bewegen werkt nog beter. Vooral als er heel weinig speling is.

• Holk
Canyon heeft ook nog de CF SLX 8.0 met Di2 en carbon velgen. Geen DT maar wel Reynolds, ook goede velgen. 4199 euro. Voordeel is een stijver en lichter frameset

• KipCurreh
  • Laatst online: 15:45

KipCurreh

Nightcrawler

Net bericht gehad dat we zijn uitgeloot voor de AGR 2020 ! *O*

Ik ben nu wel op zoek naar een uitgebreid trainingsplan om in de winter flink door te kunnen trainen, met het oog dus op 18 April.
Algemeen gezien ben ik niet zo'n toer-rijder, rijd ik meestal woon-werk (30km enkel) en sinds vorige week ook eigenaar van een Tacx Flux S + Zwift.
Heb best een goede basis conditie, maar momenteel nog een beetje aan het recupereren na een ontwrichte schouder deze zomer.

Ik zat op whatsonzwift.com te kijken naar een goed workout plan, maar zie door het bos de bomen niet meer.. Heeft er iemand wat suggesties op wat te focussen ?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• Tjebakka

Tjebakka

KipCurreh schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:55:
Net bericht gehad dat we zijn uitgeloot voor de AGR 2020 ! *O*

Ik ben nu wel op zoek naar een uitgebreid trainingsplan om in de winter flink door te kunnen trainen, met het oog dus op 18 April.
Algemeen gezien ben ik niet zo'n toer-rijder, rijd ik meestal woon-werk (30km enkel) en sinds vorige week ook eigenaar van een Tacx Flux S + Zwift.
Heb best een goede basis conditie, maar momenteel nog een beetje aan het recupereren na een ontwrichte schouder deze zomer.

Ik zat op whatsonzwift.com te kijken naar een goed workout plan, maar zie door het bos de bomen niet meer.. Heeft er iemand wat suggesties op wat te focussen ?
Wat ga je op 18 april doen dan :+

• Jpjedi
Dat is pech zeg, wat is er dan de 18e?

Bij onze club is 1 groep ingeloot en 1 groep uitgeloot. :’)

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ongeveer 3 maanden geleden ben ik de Montserrat op gereden en ik heb toen mijn slechtste tijd ooit gehaald en ik heb die dag behoorlijk afgezien wegens een slechte fiets conditie. Rond die tijd had ik ook al besloten om te investeren in een Zwift pain cave zodat ik thuis kon gaan traininen omdat ik er genoeg van had om een van de laatste te zijn tijdens de groeps ritten terwijl ik in 2014 bij de snelste 5 hoorde.

Na 7 weken op Zwift 550Km te hebben gereden merkte ik al dat mijn vorm langzaam beter werd en ik was mij steeds meer aan het focussen op de Watts. Via mijn LBS (die ook mijn buurman en goede vriend is) kreeg ik een Stages power meter (gen 1) om uit te proberen gezien hij deze over had.

Al snel bleek dat de Stages minder Watts aan gaf dan Zwift/Neo2 en op sommige momenten in Zwift heb ik tot 50-60 Watt verschil gezien tussen de 3sec. av. op mijn Wahoo vs. Zwift/Neo2. Misschien niet helemaal een goede vergelijking gezien ik geen expert ben, maar toch, het zou dichter bij elkaar moeten liggen.
Ik moet nog steeds een pedal efficiency test doen met de Taxc software gezien ik vermoed dat mijn rechterbeen dominant is, en gezien de Stages mijn rechterbeen power waarde niet mee neemt (Stages + linker been power x 2, Neo2 = linker been power + rechter been power = raw power) zal daardoor de waarde iets lager uitvallen.

Dat in mijn achterhoofd plus mijn Zwift FTP waarde van 277 Watt heb ik dit weekend op vrijdag een ritje gereden om te testen gezien het de eerste keer was. Op de eerte klim heb ik geprobeerd om mijn power waarde rond de 220-240 Watts per 3 sec. te houden (Stages waarde, dus zal iets hogen hebben geleden m.b.t. Neo2 data) en dat ging vrij goed al was het wennen. De tweede klim ging het al beter en ik voelde dat tegen het eind ik nog energie over had zoda tik een sprintje kon trekken. Eenmaal bij thuiskomst bleek dat ik op beide klimmetjes een 3e tijd heb gereden!

Afgelopen zondag dus de Montserrat op gereden zonder Strava Live segments op mijn Wahoo, dus heb ik het met een lap timing gedaan en een briefje met tijden op mijn frame met als uitgangspunt 31-32 min. voor de klim. Wederom tijdens het klimmen mijn power data rond de 220-240 Watts per 3 sec. gehouden en halfweg zag ik dat ik al op 15,1Km/u gem. zat, dus nog even doortrappen.
Iets wat mij heel erg opviel met het rijden op power is dat ik enkel naar de Watts aan het kijken was (ook nieuwigheid natuurlijk) en dat mijn hartslap zelfs omlaag ging tot 170Bpm (recentelijk ging ik makkelijk naar de 180-185Bpm toe). Ik reed dus niet in het rode enkel mijn benen gegonnen het te voelen maar dat was vol te houden.
Uiteindelijk het segment afgeklokt op 29:46 en ik ben dus super tevreden bedenkend dat uiteindelijk de klim in de stromende regen was gedaan.

Samenvattend: mijn Zwift setup werkt dus en met meer gericht trainen (FTP, intervalls, sweetspot, etc.) en het blijven gaan naar de gym (leg days) zit er nog veel meer in zodat ik volgend jaar veel beter in vorm zal zijn. Tevens gaat er een duo sided power meter komen voor op de weg gezien ik overtuigd ben dat het werkt voor mij omdat met minimale input ik al maximaal resultaat zie.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/3bbfcjybn20mgq3/pw.JPG?raw=1

• Prulleman
  • Nu online
@KipCurreh Ieder zijn ding, maar als je de motivatie kan opbrengen om serieus indoor te trainen, dan zou je ook naar trainerroad kunnen kijken. Voor de 1 werkt het game idee icm een virtuele wereld en alle social connecties van Zwift beter om gemotiveerd te blijven. Maar als je voor de gestructureerde trainingen (verschillende/afwisselde interval trainingen, op maat voor jou FTP+ doelen) gaat, dan is trainerroad qua resultaten denk ik niet te kloppen. (dus als het resultaat je motivatie triggered..)

Strava

• Jpjedi
ik rij met power meters op verschillende fietsen en op een Tacx. Allemaal variëren ze tov elkaar. Ik ga uit van een constante afwijking maar ga niet uit van absolute wetenschap.

Zwift vind ik ideaal voor training omdat ik mn workouts van trainingpeaks doorgepushed krijg naar Zwift.

[ Voor 23% gewijzigd door Jpjedi op 04-11-2019 14:38 ]

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-01 12:00
Holkers schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:07:
Canyon heeft ook nog de CF SLX 8.0 met Di2 en carbon velgen. Geen DT maar wel Reynolds, ook goede velgen. 4199 euro. Voordeel is een stijver en lichter frameset
Yes klopt, alleen geen schijfremmen, dat is voor mij het enige nadeel van die fiets :)

• KipCurreh
  • Laatst online: 15:45

KipCurreh

Nightcrawler

Tjebakka schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:15:
[...]

Wat ga je op 18 april doen dan :+
Jpjedi schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:21:
Dat is pech zeg, wat is er dan de 18e?

Bij onze club is 1 groep ingeloot en 1 groep uitgeloot. :’)
Hehe ok ok, ik snap het.. INgeloot dan maar

Laten we het houden op het verschil Vlaams/Nederlands 8)
Prulleman schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:36:
@KipCurreh Ieder zijn ding, maar als je de motivatie kan opbrengen om serieus indoor te trainen, dan zou je ook naar trainerroad kunnen kijken. Voor de 1 werkt het game idee icm een virtuele wereld en alle social connecties van Zwift beter om gemotiveerd te blijven. Maar als je voor de gestructureerde trainingen (verschillende/afwisselde interval trainingen, op maat voor jou FTP+ doelen) gaat, dan is trainerroad qua resultaten denk ik niet te kloppen. (dus als het resultaat je motivatie triggered..)
Ah jammer maar ik heb nu inmiddels wel al een 3 maand abo bij Zwift, dus ga ik nu toch even hierbij blijven.. Maar daarna wil ik daar best wel eens naar kijken..
Momenteel vind ik het best nog wel leuk hoor, en als het goed weer is rijden we nog steeds naar het werk dus kom ik ook af en toe nog wel eens buiten 8)

[ Voor 48% gewijzigd door KipCurreh op 04-11-2019 15:48 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Pagina: 1 ... 64 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).