McMiGHtY schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:02:
[...]
Ik lees voor de lunch dat je broodjes meeneemt? En dan weer schraal bij een bak koffie naar binnen werken?
Jouw berekening met die 3200 voor 38 man, komt uit op 85 eu voor de overnachtingen pp.
Vrij
Za
Zo
3x Lunch langs de weg, reken op 15 eu, komt er 45 bij. Zit je op 130pp, en dan moet je al iets vinden waar je 32 man kwijt kan, lees een toko die je het aan kan. Momenteel is het met het personeelstekort in de horeca best lastig.
Wil je dan halverwege de middag nog ergens een drankje doen, reken op 3 eu p/p, keer 3 dagen is 9 eu erbij. Zit je al op 139 eu p/p
Dan nog 3x ontbijt, kun je zelf halen natuurlijk, doe ik voor het gemak 15eu voor 3 dagen ontbijt, groot inkopen kan schelen, dit je op154 eu per persoon, en dan heb je nog op geen enkele dag avondeten gehad of een drankje.
"Onze" 3 daagse gaan uit van €250,- p/p, endat is inculusief:
- Vrijdag: Aankomenst Koffie (2x) met gebak, s'middags lunch en nog een drankje ergens in de middag. Diner
- Zaterdag: Ontbijt, koffie/gebak, lunch, colastopje, diner.
- Zondag: Ontbijt, koffie/gebak, lunch
En, we hoeven nooit ontbijtspullen te halen of 's avonds te koken, we hoeven niet de afwas te doen en we zitten niet in een groepsaccomdatie, en kunnen 's avonds nog gewoon een drankje aan de bar doen.
Dit jaar zaten we op 156 euro inclusief 2x ontbijt + 2x diner. dit op basis van een 2pers kamer. Wilde je een 1 pers kamer dan was het 216 euro. (excl lunch en drinken)
Ja het is/was super goedkoop, het was een herberg die we bijna exclusief voor onzelf hadden, eten was niet super, maar wel voldoende..
Lunch is ieder voor zich, er gaan ongeveer 30-35 man mee, een deel mountainbikers, mensen die een kort rondje willen, of een lang rondje.
We bieden ook verschillende routes aan, meestal zijn er 2-3 korte routes van 2-3 uurtjes, en 1 lange route van 4-5 uur (100-120km).
Op deze routes houden we rekening met een lunch stop, maar deze is voor eigen rekening.
Idem op zondag, meestal moeten we voor 12:00 uit de kamer zijn, we bieden vaak nog wel een fiets rondje aan van 2-3 uur (60-70km), maar de groep is dan vaak al een stuk kleiner omdat mensen het liefst rond 12 uur al naar huis gaan).
Ik heb het nog niet in de commissie besproken, maar heb al wel een opzetje gemaakt..
Uitgaande van 32 man (makkelijk rekenen).
Overnachting 100 euro.
Avond eten vrijdag (makkelijke pasta maaltijd) 10 euro
2x ontbijt (brood + evt wat broodjes/krentebollen en beleg) 25 euro
zaterdag avond buffetje 25 euro pp
Bier/fris/chips etc voor de avond, 25 euro
Kom ik op 185 euro pp uit.
En dan heb ik de kosten nog redelijk hoog gehouden voor ontbijt en het snaaien/drinken voor s'avonds.
We bieden een "standaard" pakket aan, wil men iets extra's hebben, dan nemen ze het zelf wel mee..
Dit doen we vaker en is nooit een probleem geweest.
We moeten het nog wat verder uitwerken en kijken of iedereen het ziet zitten.