Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 612 ... 699 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:53

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Een paar posts geleden: maximum budget voor een fiets = 9K.
Daarna een post van iemand: maximum budget van 150 euro voor 2 overnachtingen inclusief ontbijt en diner.
Wij wielrenners zijn toch een stel mafkezen met rare hersenkronkels (ik dus ook, vraag maar aan mijn familie).

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:44:
[...]

door stretching / core training heb ik dit redelijk onder controle en ik kan ook gewoon lang in de beugels fietsen. [...]
Op de Domane bedoel je?
Dat kan iedereen, maar 2cm lagere stack en je zal zien dat dat al heel anders voelt. Je zult bijvoorbeeld ook merken dat je je nek meer gaat voelen omdat je net wat meer omhoog moet kijken om te compenseren voor de diepere houding.
Ben je in de gelegenheid om te testen welke stack bij jou past? Kun je een fiets lenen om te proberen hoe dat zit/voelt op een rit van 50km?

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

verstappen33 schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:17:
Mijn google skills laten mij een beetje in de steek..
Hopelijk kunnen jullie helpen of hebben al reeds ideeen/ervaring.

Ik zoek voor onze fietsclub een leuke accomodatie voor een clubweekend in Juni.
Liefst willen we in een hotel/pension incl ontbijt en diner.
Aantal personen 30-35, met 3-4 personen een kamer delen is geen probleem.

Budget is wel een dingetje, 2 overnachtingen incl 2x ontbijt en 1x diner is het budget rond de 150 euro PP.

Leuke routes met enkele klimmetjes in de regio (niet te moeilijk) zowel voor Race als MTB is wel gewenst.

Regio wat we zoeken is 2 tot maximaal 3 uur rijden met de auto vanuit Hengelo (ov), zeg max 250 km.

Ik kan weinig tot niets geschikt vinden qua budget, hotels in populaire gebieden als Sauerland, Eiffel, Limburg (Belgie) zijn vaak al te duur of zonder eten wat er dan nog weer bij komt.

Hopelijk hebben jullie nog suggesties.
Chalet Beyond eens proberen in Oz en Oisans

If it aint fixed, it's broken.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2025
Tjebakka schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:27:
[...]

Chalet Beyond eens proberen in Oz en Oisans
Thanks, maar Frankrijk is net iets tever voor een weekendje.
Inmiddels al wel een groepsaccomodatie gevonden in de regio Spa, maar dat is excl ontbijt/diner, heb het even in de commissie gegooid of we daar iets mee kunnen..
Wel is er een grote "professionele" keuken waar je makkelijk voor 40 man kunt koken.

Maar mensen zijn het liefst ontzorgt ipv dat ze zelf voor hun eten moeten zorgen.
Maar ik denk niet dat het qua budget uit kan in populaire omgevingen.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:13

Kluus

Gang is alles

wibblemoo schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:02:
Enough about me, let’s talk about me..

@Cloclo100 zelf weten, maar als je specifiek rugpijn opnoemt, zou ik voor endurance gaan en niet een aero model zoals een Foil nemen. Afstelling kan maar zoveel fixen..
Hoewel ik het er mee eens ben dat hier goed rekening mee gehouden moet worden maar ik ben het er niet mee eens dat een race geo per definitie niet kan. Ik ben ook gevoelig voor rugklachten metu name na lang staan, en nooit tijdens het fietsen. Dit is een keer ge-escalleerd juist toen ik op mijn mtb korter ben gaan zitten.

Bikefitter heeft daarna ook gelijk weer de originele langere pen terug gezet en de klachten verdwenen weer. Mijn huidige fietsen zijn allemaal redelijk racy en lang afgesteld en daar doe ik het, ook na vele uren, toch het beste op. Blijkbaar vind mijn rug het fijn om gestrekt te worden.

Veel rugklachten, zeker op dit forum, komen waarschijnlijk juist door het te lang in een krappe houding te zitten achter een bureau.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
guapper schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:07:
[...]

Op de Domane bedoel je?
Dat kan iedereen, maar 2cm lagere stack en je zal zien dat dat al heel anders voelt. Je zult bijvoorbeeld ook merken dat je je nek meer gaat voelen omdat je net wat meer omhoog moet kijken om te compenseren voor de diepere houding.
Ben je in de gelegenheid om te testen welke stack bij jou past? Kun je een fiets lenen om te proberen hoe dat zit/voelt op een rit van 50km?
Uiteraard maar we zijn hier niet om dokter of physio te spelen of wel? :) Ik rijd nu ook zonder spacers en zoals @1Mark en ik al aanhaalde, de bikefitter laat ons de ruggen strekken ivp bollen en dat werkt prima zo. M.i. toch niks mis met wat rond te vragen of er nog opties zijn waar er wat meer demping/comfort is? O-)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik zeg volgens mij niet dat het 'per definitie' niet kan. Ik zeg dat het vragen is om problemen door jezelf in een aero houding te frotten. Zeker als je al rugklachten hebt.

• Cloclo100
Kluus schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:59:
[...]

Hoewel ik het er mee eens ben dat hier goed rekening mee gehouden moet worden maar ik ben het er niet mee eens dat een race geo per definitie niet kan. Ik ben ook gevoelig voor rugklachten metu name na lang staan, en nooit tijdens het fietsen. Dit is een keer ge-escalleerd juist toen ik op mijn mtb korter ben gaan zitten.

Bikefitter heeft daarna ook gelijk weer de originele langere pen terug gezet en de klachten verdwenen weer. Mijn huidige fietsen zijn allemaal redelijk racy en lang afgesteld en daar doe ik het, ook na vele uren, toch het beste op. Blijkbaar vind mijn rug het fijn om gestrekt te worden.

Veel rugklachten, zeker op dit forum, komen waarschijnlijk juist door het te lang in een krappe houding te zitten achter een bureau.
what he said :P

• Cloclo100
DDX schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:27:
[...]

Domane RSL ? (al gaat die al snel over je budget heen vermoed ik)
SLR heeft dezelfde geo als de SL waar ik nu mee rijd..

• Cloclo100
wibblemoo schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:06:
Ik zeg volgens mij niet dat het 'per definitie' niet kan. Ik zeg dat het vragen is om problemen door jezelf in een aero houding te frotten. Zeker als je al rugklachten hebt.
er zijn hier nu 3 getuigenissen van personen met rugklachten, die dan ook nog eens vertellen dat ze door uitgerekt te zitten pijnvrij fietsen. Frotten is dus het tegenovergestelde, rechtopzitten geeft veel meer druk op de onderste wervels dan uitgerekt zitten. Let it go zou ik dus zeggen :)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:05:
[...]

Uiteraard maar we zijn hier niet om dokter of physio te spelen of wel? :) Ik rijd nu ook zonder spacers en zoals @1Mark en ik al aanhaalde, de bikefitter laat ons de ruggen strekken ivp bollen en dat werkt prima zo. M.i. toch niks mis met wat rond te vragen of er nog opties zijn waar er wat meer demping/comfort is? O-)
Met veel dingen - net als met houding - denk ik; er is one way too find out. Soms gewoon proberen en als het toch gewoon verrot zit toch maar een paar spacers erop. Kost flink wat knaken, maar het alternatief is dat we altijd veilige keuzes maken en rondrijden in oude-opa houding. Beetje proberen en iteratief komen tot de beste positie.

Voor die demping/comfort benadruk ik nog maar eens dat je dat (IMO) beter kunt regelen met je bandenkeuze en bandendruk. Mijn eigen fiets is een vrij stijve 2022 Aeroad. Voor trainingsritjes rijd ik gerust rond met 28mm tubeless 3.8 bar en dan doe ik nog steeds 30 km/u gemiddeld met 170watt. Het rol weerstand verschil tussen 3.8 bar en 5.0 bar is ook maar 2 watt. (https://www.bicyclerollin...lli-p-zero-race-tlr-rs#rr).

Maar het verschil tussen 5.0 bar en 3.8 bar qua demping en trillingen is enorm. Als je dan ook nog eens voor 32mm banden zou gaan en lekker 3.3-3.5 bar zou rijden wordt het helemaal soepel.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:10:
[...]

er zijn hier nu 3 getuigenissen van personen met rugklachten, die dan ook nog eens vertellen dat ze door uitgerekt te zitten pijnvrij fietsen. Frotten is dus het tegenovergestelde, rechtopzitten geeft veel meer druk op de onderste wervels dan uitgerekt zitten. Let it go zou ik dus zeggen :)
Je oorspronkelijke post ging over een 'agressieve zithouding'. Nu drijven we een beetje weg van mijn oorspronkelijke reactie, niet waar?

• Cloclo100
Requiem19 schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:14:
[...]

Met veel dingen - net als met houding - denk ik; er is one way too find out. Soms gewoon proberen en als het toch gewoon verrot zit toch maar een paar spacers erop. Kost flink wat knaken, maar het alternatief is dat we altijd veilige keuzes maken en rondrijden in oude-opa houding. Beetje proberen en iteratief komen tot de beste positie.

Voor die demping/comfort benadruk ik nog maar eens dat je dat (IMO) beter kunt regelen met je bandenkeuze en bandendruk. Mijn eigen fiets is een vrij stijve 2022 Aeroad. Voor trainingsritjes rijd ik gerust rond met 28mm tubeless 3.8 bar en dan doe ik nog steeds 30 km/u gemiddeld met 170watt. Het rol weerstand verschil tussen 3.8 bar en 5.0 bar is ook maar 2 watt. (https://www.bicyclerollin...lli-p-zero-race-tlr-rs#rr).

Maar het verschil tussen 5.0 bar en 3.8 bar qua demping en trillingen is enorm. Als je dan ook nog eens voor 32mm banden zou gaan en lekker 3.3-3.5 bar zou rijden wordt het helemaal soepel.
Daar zit inderdaad heel veel in. Ik rij nu de winter door met mijn 38mm Padfinder pro gravel-banden op +- 3 bar (82kg) en dat geeft veel comfort. Ik heb even nagevraagd bij Canyon of je hun verende zadelpen in de Aeroad kunt steken en ze gaan er op terug komen per mail. Maar ik denk dat de Madone ook wel een optie gaat kunnen zijn wat dat betreft, in reviews zijn ze toch lovend over het comfort van die zadelpen. Alleen is dat natuurlijk weer één van de duurste modellen |:( .

• Cloclo100
wibblemoo schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:17:
[...]

Je oorspronkelijke post ging over een 'agressieve zithouding'. Nu drijven we een beetje weg van mijn oorspronkelijke reactie, niet waar?
je bent het woordje "meer" vergeten :). Maar goed, ik had het inderdaad wat meer moeten nuanceren en dat is ondetussen wel gebeurd. Ik wil uiteindelijk gewoon minder wind happen ja, en tegelijk van wat comfort blijven genieten. Ik heb hier al wat bruikbare pistes gezien alleszins, de physio tips ga ik toch langs me neer leggen. :p

• Seriph
  • Registratie: December 2003
Webgnome schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:43:
Vraagje aan u allen die fietsen opbergen in bergingen, schuurtjes of anders kleine ruimtes. Zijn er systemen op de markt waarbij je de fiets kan ophangen zonder dat er boor/schroef werkzaamheden benodigd zijn? We krijgen waarschijnlijk begin 2025 een tweede handbike erbij ( want moeders de vrouw gaat ook eens een keer een bergje fietsen ) en dan zitten we met de ruimte in onze berging. Ik had al bedacht om de handbike met het voorwiel op te willen hangen. Aangezien wij huren is het eigenlijk niet handig om dan maar even een paar gaten in de muur te boren.

Iemand een idee?
Ik gebruik https://www.powerplustool...-fietsopbergsysteem-.html om mijn fietsen onder elkaar in de schuur te plaatsen. Die staat los in de schuur. Het plan was ooit om hem aan de muur vast te schroeven maar dat is nooit gebeurt.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:45
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:07:
[...]

SLR heeft dezelfde geo als de SL waar ik nu mee rijd..
Ik zeg ook RSL ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Cloclo100
Als ik dat Google kom ik enkel bij een frame uit?

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
Requiem19 schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:14:
[...]

3.8 bar is zeker nice want meer comfort. Wat weeg jij ?

• DDX
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:46:
[...]

Als ik dat Google kom ik enkel bij een frame uit?
Zou kunnen, mooie reden om zelf een fiets op te bouwen 8)

Mijn RSL :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LAfbaEvADe0_RnZCxiVrkNhmBXx_5x5AJD5HV9PlPHo-2048x1152.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 23-12-2024 16:03 ]

• Requiem19
cosmos81 schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:58:
[...]

3.8 bar is zeker nice want meer comfort. Wat weeg jij ?
Nu paar kilo meer, maar afgelopen zomer 67-69kg.

Ik vergeet in de zomer ook wel eens om vooraf de tubeless banden op te pompen. Thuis even gechekt en heb ik met 3.4 bar gefietst voor, ging ook gewoon prima. Beter iets te zacht dan iets te hard :).

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

Ik rij op de racer ook tubeless met 28mm op 4-4,5 bar, terwijl ik tussen de 80 en 85kg weeg. Ik moet wel omdat ik op de racer hookless rij, maar het gaat ook helemaal prima en ik vind het heerlijk.

Overigens ken ik ook iemand die ongeveer even lang en zwaar is als ik en die doet dit gewoon met binnenbanden, die heeft daar ook geen problemen mee en hij is een van de weinige biba rijders die ik ken waarvan ik me eigenlijk niet kan herinneren wanneer die ooit lek heeft gereden. ;)

• cosmos81
Requiem19 schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:07:
[...]

Nu paar kilo meer, maar afgelopen zomer 67-69kg.

Ik vergeet in de zomer ook wel eens om vooraf de tubeless banden op te pompen. Thuis even gechekt en heb ik met 3.4 bar gefietst voor, ging ook gewoon prima. Beter iets te zacht dan iets te hard :).
Thanks, weeg zelf tussen de 92 a 95kg, heb er nu de Conti GP 5000 AS/28mm/tubeless opzitten. Dus denk dat 3.8 of maybe 4 bar het hem helaas niet gaat worden voor mij ;(

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
90+ kg, ik doe 3,5 voor en 4 bar achter.

En ik pomp echt niet iedere week bij.

(Met 28 mm bandjes)

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 23-12-2024 16:22 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Requiem19
cosmos81 schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:19:
[...]

Thanks, weeg zelf tussen de 92 a 95kg, heb er nu de Conti GP 5000 AS/28mm/tubeless opzitten. Dus denk dat 3.8 of maybe 4 bar het hem helaas niet gaat worden voor mij ;(
3.8 zal wel wat laag zijn voor jou denk ik inderdaad.

Maarrrr, als ik mijn gewicht in bijv de Silca calculator gooi komt hij met 5.45 voor, 5.6 achter als advies. Met jouw gewicht kom ik op 5.7 voor, 5.9 achter. Ons gewichtserschil scheelt dus ongeveer 0.3 bar volgens dit tooltje.

Dan zou jij dus wel met bijv 4.1-4.2 bar moeten kunnen rijden lijkt me? In ieder geval de moeite waard om eens te proberen! :)

• cosmos81
Requiem19 schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:52:
[...]

3.8 zal wel wat laag zijn voor jou denk ik inderdaad.

Maarrrr, als ik mijn gewicht in bijv de Silca calculator gooi komt hij met 5.45 voor, 5.6 achter als advies. Met jouw gewicht kom ik op 5.7 voor, 5.9 achter. Ons gewichtserschil scheelt dus ongeveer 0.3 bar volgens dit tooltje.

Dan zou jij dus wel met bijv 4.1-4.2 bar moeten kunnen rijden lijkt me? In ieder geval de moeite waard om eens te proberen! :)
Ga ik zeker doen, thanks !

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-12-2025

McMiGHtY

- burp -

Budget is wel een dingetje, 2 overnachtingen incl 2x ontbijt en 1x diner is het budget rond de 150 euro PP.

Leuke routes met enkele klimmetjes in de regio (niet te moeilijk) zowel voor Race als MTB is wel gewenst.

Regio wat we zoeken is 2 tot maximaal 3 uur rijden met de auto vanuit Hengelo (ov), zeg max 250 km.

Ik kan weinig tot niets geschikt vinden qua budget, hotels in populaire gebieden als Sauerland, Eiffel, Limburg (Belgie) zijn vaak al te duur of zonder eten wat er dan nog weer bij komt.

Na het organiseren van een aantal club3daagses kan ik je melden dat voor 150 pp er weinig te krijgen is..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• guapper
@verstappen33
Misschien kun je een heel Ibis budget hotel boeken?
Bijvoorbeeld in Dueren? (B&B HOTEL Düren) Dan zit je wel al aan € 136,- zonder ontbijt ofzo, maar heb je wel mogelijkheden.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:24:
[...]

Mooi pakket met mooie prijs maar die heeft quasi dezelfde geometrie dan mijn Domane.. zoek het iets agressiever met dan comfort eigenschappen.
Euhhh... wat? Welke geometrieën vergelijk jij dan?

Ik noemde het recent ook al, maar Domane's (non-RSL) zijn echt heel lui: TheTinusNL in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Ik ga er even van uit dat je een ~2020 Trek Domane SL7 (lees: vorige generatie) hebt.
https://www.bike-stats.de...Trek_Domane%20SL5_2020_62
Zoiets dus.

Alleen al stack en reach schelen allebei 19mm in het agressieve voordeel van de Endurace.
Dat is echt veel.

Ik heb mijn racefiets (TCR) en gravelbike (Sensa Romagna) op dezelfde "effectieve stack" (lees: ook rekening houden met zadelbuishoek, zadelhooogte, stuurpenlengte, stuurpenhoek, stuur reach), maar 2cm langere effectieve reach op de racert. Dat voelt al bijna als het verschil tussen toerfiets en racer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEiUiaSNY9GMPkWrytzyo4A3-Mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3weCt0MfdqNFkWyZZqCHsbib.png?f=fotoalbum_large
De rijen saddle <-> handlebar.

Als ik even wat component-geometrie inschat voor jou (wij schelen slechts 2cm): 810mm zadelhoogte, 0mm seatpost offset, 110mm stuurpen (gegeven), -7graden stuurpen hoek, 75 handlebar reach
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcQ9TZskNRTx23cRZkq5-HiLkX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BNAlkucph1K7f8XviHX0uD6V.png?f=fotoalbum_large
5.99mm kortere horizontale saddle <-> handlebar en 25.37mm verticale is echt alles behalve "quasi dezelfde geometrie".

Ik zou die Endurace serieus meenemen in de overweging, zowel qua geometrie als prijs.
Maar als je per se geen Canyon wilt, mag je dat ook gewoon zeggen hoor :D

Informaticus of vakkundig Googler?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:56

sapphire

Die-hard pruts0r

Nu het toch over geometrieën en bandendruk/comfort gaat wil ook even jullie input voor mijn vader vragen.

Die is al jaren compleet verliefd op zijn racer, voornamelijk het fietsen er op want qua materiaal liefde :X
Anyway hij heeft afgelopen jaren flink lopen kwakkelen qua gezondheid en is vrijdag voor de 8e keer in iets van 3 jaar tijd geopereerd. Hopelijk nu van alle gekkigheden af en hij is weer aan het plannen maken geslagen.

Hij rijd nu op een Giant TCR Advanced *iets* uit 2012 rond helemaal standaard met Shimano 105 5700. Wel heb ik er 25mm bandjes omgelegd maar moet hem regelmatig herinneren dat 6 bar genoeg is en 8 niet meer hoeft.
Opzich prima fiets maar dat ding is stijf en weinig comfortabel als ik het met mijn alu TCR vergelijk.
Dus ik roep al langer dat hij eens naar bv. een Defy moet gaan kijken (ja hij is erg dealer/merk vast dus 99,9% dat het een Giant word). Zeker gezien de afgelopen jaren en leeftijd en omdat hij toch niets om snelheid geeft lujkt me een Endurence racer de way to go.
Iets van een Defy Advanced 2 met 105 11 speed, minder racy geometrie en standaard geleverd met 33,4mm tubeless. Al acht ik de kans groot dat hij er toch wel een biba in stopt. Dan nog kom ik met een snelle online check uit op 4,16 bar voor en 4,36bar achter, stuk minder dan alles 6bar+

Hoe veel comfortabeler zou zoiets zijn tov een oudere carbon TCR?

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 23-12-2024 21:13 ]

Gabriël AM5

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:11:
Als je vader nog steeds van de generatie "8 bar" of "10% lichaamsgewicht" is: weinig.
Hoewel leeftijd/generatie daar niet altijd de enige factor in is.

Probeer eerst het bandendrukverhaal eens te overtuigen.
Neem daar de tijd voor en, ja, dat kan lastig zijn.
Ik probeer het in mijn omgeving ook. Aan de wat technischere/wiskundig/natuurkundig onderlegden lukt dat vaak wel, maar bij anderen lijkt dat mission impossible.

De geometrie haal je dan nog wel wat comfort uit (TCR is -weet niet of dat bij die oudjes ook zo is- aardig agressief), niet zo zeer "rijcomfort" maar eerder zitcomfort.

[ Voor 4% gewijzigd door TheTinusNL op 23-12-2024 21:18 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

• mhr-zip
Nu het toch over geometrieën en bandendruk/comfort gaat wil ook even jullie input voor mijn vader vragen.

Die is al jaren compleet verliefd op zijn racer, voornamelijk het fietsen er op want qua materiaal liefde :X
Anyway hij heeft afgelopen jaren flink lopen kwakkelen qua gezondheid en is vrijdag voor de 8e keer in iets van 3 jaar tijd geopereerd. Hopelijk nu van alle gekkigheden af en hij is weer aan het plannen maken geslagen.

Hij rijd nu op een Giant TCR Advanced *iets* uit 2012 rond helemaal standaard met Shimano 105 5700. Wel heb ik er 25mm bandjes omgelegd maar moet hem regelmatig herinneren dat 6 bar genoeg is en 8 niet meer hoeft.
Opzich prima fiets maar dat ding is stijf en weinig comfortabel als ik het met mijn alu TCR vergelijk.
Dus ik roep al langer dat hij eens naar bv. een Defy moet gaan kijken (ja hij is erg dealer/merk vast dus 99,9% dat het een Giant word). Zeker gezien de afgelopen jaren en leeftijd en omdat hij toch niets om snelheid geeft lujkt me een Endurence racer de way to go.
Iets van een Defy Advanced 2 met 105 11 speed, minder racy geometrie en standaard geleverd met 33,4mm tubeless. Al acht ik de kans groot dat hij er toch wel een biba in stopt. Dan nog kom ik met een snelle online check uit op 4,16 bar voor en 4,36bar achter, stuk minder dan alles 6bar+

Als je het kan hebben is er niks mis met race geometrie. Als je het niet kan hebben is er juist alles mis mee. Dus is hij 3x aan zijn kleine teen of aan zijn rug geopereerd.

Daarnaast als je met te harde banden rijdt wordt het nooit comfortabel of je nu op 25 mm of 34 mm rijdt.
Belangrijkste is dat je vader "gelooft" in het concept dat je geen snelheidsverlies hebt met minder druk in zijn banden. Heeft tie dat niet, heeft de hele exercitie geen zin. En helaas geeft hard nu eenmaal het gevoel van snel.

Bij smalle banden moet je met relatief (te) hoge druk rijden, omdat je anders last krijgt van een snake bite. Ga je met bredere banden rijden, kan je druk in verhouding ten opzichte van de breedte nog verder omlaag omdat je minder snel een snake bite krijgt.

Met tubeless kan je nog verder omlaag omdat je sowieso geen snake bite krijgt, maar ook omdat je de wrijving tussen de binnen en buitenband mist (maar of ik je aanraad om die weg in de slaan met iemand van de oude stempel O-) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ0XLXoN9ub_7Dgx6HgM4WKmI2o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3KgCuct8CUghmP9khsAdYZCC.jpg?f=user_large

https://www.giant-bicycles.com/nl/contend-ar-1

• Requiem19

Ik vind de oudere carbon frames wel echt stijf stijf. In de moderene frames zijn ze wat beter met bepaalde delen wat minder stijf te maken.

En verder is het grootste verschil zoals je al zelf zegt de bredere banden met lage bar.

Ik zou er een spelletje van maken met je vader. Week lang verplicht proberen met 4 bar te rijden en dan z’n gemiddelde snelheid op vaste rondjes vergelijken met z’n oude fiets. Als het gelijk of hoger is moet hij 4.0 bar blijven rijden. Is het langzamer mag hij terug naar wat ie wil (met biba dan 😉).

Uiteindelijk gaat het er nooit om dat je een ander moet overtuigen. Je moet iemand zichzelf laten overtuigen. Enige dat je kunt doen is hem zetje geven om het te proberen.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
Mooie is wel dat in een nieuwe TCR banden van 33mm passen. Daar heb je tegenwoordig geen Defy meer voor nodig.

Hij wil.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

TheTinusNL schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:17:
[...]

Als je vader nog steeds van de generatie "8 bar" of "10% lichaamsgewicht" is: weinig.
Hoewel leeftijd/generatie daar niet altijd de enige factor in is.

Probeer eerst het bandendrukverhaal eens te overtuigen.
Neem daar de tijd voor en, ja, dat kan lastig zijn.
Ik probeer het in mijn omgeving ook. Aan de wat technischere/wiskundig/natuurkundig onderlegden lukt dat vaak wel, maar bij anderen lijkt dat mission impossible.

De geometrie haal je dan nog wel wat comfort uit (TCR is -weet niet of dat bij die oudjes ook zo is- aardig agressief), niet zo zeer "rijcomfort" maar eerder zitcomfort.
Ja nieuwe fiets en uitleg van de LBS doet wonderen dus dat krijgen we er wel in.

Ook de oude TCR’s zijn niet perse gemaakt voor comfort en zitten flink racy :)

@klaaas ja die weg ga ik in de toekomst denk op :)

@Requiem19 Ach hij heeft geen vaste rondjes en doet niet aan gemiddelde. Laatste keer dat we samen fietste was het gemiddelde geloof iets van 23km/u.
Hij geniet gewoon enorm van fietsen op de racefiets.

Het is ook geen onwil ofzo maar eerder verstrooidheid denk. Vroeger was het gewoon kneiterhard en dat zit er nog in maar op zijn MTB gaat het ook prima.

Zou nog kunnen kijken of er 28mm op passen maar zal krap worden denk :X

@mhr-zip Ik weet zelf niet eens of ik tubeless zou gaan rijden maar dat is een andere discussie :+
Maar alle operaties zijn in de romp, denk aan galblaas verwijderen, galstenen verwijderen, hernia diafragmatica, gekantelde maag, stuk darm verwijderd en nig wat minder heftige dingen. Zijn rug is opzich nog best OK maar wat @Requiem19 zegt herken ik wel. Dat oude carbon frame is kneiter stijf vergeleken met mijn alu TCR met dezelfde geometrie en bijna gelijke afstelling :X

Hij overweegt ook een gravel racer, geen idee wat hij daar mee moet want hij fietst met zijn MTB ook alleen op de weg :+

[ Voor 38% gewijzigd door sapphire op 23-12-2024 23:38 ]

Gabriël AM5

• mhr-zip
sapphire schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:23:
[...]

Ja nieuwe fiets en uitleg van de LBS doet wonderen dus dat krijgen we er wel in.
Nee de gemiddelde LBS is niet conservatief en van de oude stempel natuurlijk 8)7

Edit, voorbeeld:

Tijdje terug kom ik bij een sportfiets only FM. Dus wij hebben het over een fiets, komt hij met een ander model. Dus ik zeg, ja maar daarvan past de stack en reach mij niet.

Waarop zijn antwoord was: wat is stack en reach?

[ Voor 30% gewijzigd door mhr-zip op 23-12-2024 23:56 ]

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:42
[...]

Ook de oude TCR’s zijn niet perse gemaakt voor comfort en zitten flink racy :)

@klaaas ja die weg ga ik in de toekomst denk op :)

@Requiem19 Ach hij heeft geen vaste rondjes en doet niet aan gemiddelde. Laatste keer dat we samen fietste was het gemiddelde geloof iets van 23km/u.
Hij geniet gewoon enorm van fietsen op de racefiets.

Het is ook geen onwil ofzo maar eerder verstrooidheid denk. Vroeger was het gewoon kneiterhard en dat zit er nog in maar op zijn MTB gaat het ook prima.

Zou nog kunnen kijken of er 28mm op passen maar zal krap worden denk :X

@mhr-zip Ik weet zelf niet eens of ik tubeless zou gaan rijden maar dat is een andere discussie :+
Maar alle operaties zijn in de romp, denk aan galblaas verwijderen, galstenen verwijderen, hernia diafragmatica, gekantelde maag, stuk darm verwijderd en nig wat minder heftige dingen. Zijn rug is opzich nog best OK maar wat @Requiem19 zegt herken ik wel. Dat oude carbon frame is kneiter stijf vergeleken met mijn alu TCR met dezelfde geometrie en bijna gelijke afstelling :X

Hij overweegt ook een gravel racer, geen idee wat hij daar mee moet want hij fietst met zijn MTB ook alleen op de weg :+
Als het gaat om plezier en comfortabel rijden (geldt denk ik voor velen hier) en niet om de wedstrijd te winnen) zou ik aan een hele andere kant denken: staal en dan ook nog het liefste met velgremmen.

Dat zegt iemand die ook op carbon en alu rijdt, maar toch het liefste een van de stalen fietsen pakt (zowel weg als gravel)

Met staal hoef je voor het comfort niet op dikke banden te rijden. Als gewicht belangrijk is dan kan het gewoon <8Kg. Velgremmen doen het altijd. Zeker in NL op het vlakke geven remschijven toch veel problemen omdat ze niet heet worden.

Wat ik zelf ook wel prettig vind is dat staal stil rijdt. Geen kraakjes waar je hopeloos naar moet zoeken.

Maar....dit is niet de mainstream

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-01 11:46
[...]

Anders gewoon een paar keer samen fietsen, de meest hobbelige klinkerweg in je route opnemen die je kent en dan met een stalen gezicht zeggen dat je er niks van merkt.

Dat hielp iig bij mijn vader om er een paar bar af te krijgen O-)

Flickr - Strava

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik zou niet naar de TCR kijk, stijf en te racy lijkt me. Defy is een mooie fiets (mag ik hopen, ben er 1 aan het opbouwen) die volgens de reviewers veel comfort geeft. Leg er 32mm banden onder en 5 bar druk en je gaat heerlijk rijden

Had je ook nog gekeken naar een Revolt? Leg daar 32mm gewone banden op en dan heb je een wat relaxtere endurance fiets

• verstappen33
McMiGHtY schreef op maandag 23 december 2024 @ 18:23:
[...]

Na het organiseren van een aantal club3daagses kan ik je melden dat voor 150 pp er weinig te krijgen is..
We hebben nu een optie gevonden voor een groeps accomodatie voor 38 personen in Ardennen..
Kosten 3200 euro inclusief beddengoed en eindschoonmaak etc voor een heel weekend (vr-zo)..

Enig nadeel is dat we zelf voor eten/drinken moeten zorgen, maarja de Delhaize zit dichtbij, en men heeft al snel genoeg aan brood, wat soorten beleg en koffie/thee of evt wat melk/jus..

Idem voor de Lunch.

Qua avondeten hadden we het idee om de eerste avond zelf wat te koken cq op te warmen.. We kunnen thuis wel wat pasta saus maken, daar wat pasta koken, wat zakken gerapste kaas mee, en je hebt een volledige maaltijd..

2e avondmaal zoeken we dan een restaurant op waar we een maaltijd kunnen nuttigen..

Als we de toko vol krijgen redden we het zeker wel met 150 euro p.p.

• Holk
TheTinusNL schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:49:
[...]

Ik noemde het recent ook al, maar Domane's (non-RSL) zijn echt heel lui: TheTinusNL in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Ik ga er even van uit dat je een ~2020 Trek Domane SL7 (lees: vorige generatie) hebt.
Zoiets dus.

Alleen al stack en reach schelen allebei 19mm in het agressieve voordeel van de Endurace.
Dat is echt veel.

Ik heb mijn racefiets (TCR) en gravelbike (Sensa Romagna) op dezelfde "effectieve stack" (lees: ook rekening houden met zadelbuishoek, zadelhooogte, stuurpenlengte, stuurpenhoek, stuur reach), maar 2cm langere effectieve reach op de racert. Dat voelt al bijna als het verschil tussen toerfiets en racer.
[Afbeelding]

Als ik even wat component-geometrie inschat voor jou (wij schelen slechts 2cm): 810mm zadelhoogte, 0mm seatpost offset, 110mm stuurpen (gegeven), -7graden stuurpen hoek, 75 handlebar reach
[Afbeelding]
5.99mm kortere horizontale saddle <-> handlebar en 25.37mm verticale is echt alles behalve "quasi dezelfde geometrie".

Ik zou die Endurace serieus meenemen in de overweging, zowel qua geometrie als prijs.
Ken iemand waar ik af en toe mee fiets en die heeft zo’n nieuwe type Endurace en die zit er op als de vraagsteller wil. Ik heb de vorige versie en die is nog iets minder hoog en is echt een ideale do it all fiets

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
verstappen33 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:28:
[...]

We hebben nu een optie gevonden voor een groeps accomodatie voor 38 personen in Ardennen..
Kosten 3200 euro inclusief beddengoed en eindschoonmaak etc voor een heel weekend (vr-zo)..

Enig nadeel is dat we zelf voor eten/drinken moeten zorgen, maarja de Delhaize zit dichtbij, en men heeft al snel genoeg aan brood, wat soorten beleg en koffie/thee of evt wat melk/jus..

Idem voor de Lunch.

Qua avondeten hadden we het idee om de eerste avond zelf wat te koken cq op te warmen.. We kunnen thuis wel wat pasta saus maken, daar wat pasta koken, wat zakken gerapste kaas mee, en je hebt een volledige maaltijd..

2e avondmaal zoeken we dan een restaurant op waar we een maaltijd kunnen nuttigen..

Je gaaf aan dat er 30-35 man willen gaan.
In mijn ervaring heb je dat er meer man afzegt/niet komt dan wel. jou range was 30-35 personen.
Als je die 3200 deelt door 30 personen zit je al op 107 euro per persoon voor t slapen.

Dan wil je 2 dagen ontbijten/eten/drinken regelen zelf eventueel in dichtbij gelegen supermarkt (reken op 7,5 euro pp ontbijt) en dan wil je nog zelf thuis eten maken voor 1x avond en 1x uit eten (waar kan je eten tegenwoordig voor 30 euro? ) .
Dan ga je toch ook al over die 150 euro heen? Mij lijkt t wel beetje een utopie om een weekendje te gaan fietsen met uit eten en ontbijt om onder 150 euro te komen..

Hoe lekker is het ook dat je wakker wordt en ergens met 30 man een ontbijttafel kan aanschuiven? Dat gedoe met alles klaarmaken en klaarzetten voor zo'n grote groep + afwas doen..
Dan zou ik toch kijken ergens met ontbijt geregeld, je kan eventueel kijken bij een lokale pizza boer of je ergens voor 10tje pp pizza's kan scoren voor avond eten.

(of ben ik nu een ontiegelijk verwend ventje :D? )

[ Voor 4% gewijzigd door dfbt op 24-12-2024 08:46 ]

• Requiem19
@sapphire ah ok, dacht dat hij 8 bar wilde omdat dat dit sneller ‘voelt’. Verkeerde aanname ;-).

Als je iemand wilt overtuigen om iets te veranderen moet je imo begrijpen wat belangrijk is voor diegene. Dus wat is belangrijk voor je vader? Is comfort wel belangrijk voor hem eigenlijk?

• verstappen33
dfbt schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:43:
[...]

Je gaaf aan dat er 30-35 man willen gaan.
In mijn ervaring heb je dat er meer man afzegt/niet komt dan wel. jou range was 30-35 personen.
Als je die 3200 deelt door 30 personen zit je al op 107 euro per persoon voor t slapen.

Dan wil je 2 dagen ontbijten/eten/drinken regelen zelf eventueel in dichtbij gelegen supermarkt (reken op 7,5 euro pp ontbijt) en dan wil je nog zelf thuis eten maken voor 1x avond en 1x uit eten (waar kan je eten tegenwoordig voor 30 euro? ) .
Dan ga je toch ook al over die 150 euro heen? Mij lijkt t wel beetje een utopie om een weekendje te gaan fietsen met uit eten en ontbijt om onder 150 euro te komen..

Hoe lekker is het ook dat je wakker wordt en ergens met 30 man een ontbijttafel kan aanschuiven? Dat gedoe met alles klaarmaken en klaarzetten voor zo'n grote groep + afwas doen..
Dan zou ik toch kijken ergens met ontbijt geregeld, je kan eventueel kijken bij een lokale pizza boer of je ergens voor 10tje pp pizza's kan scoren voor avond eten.

(of ben ik nu een ontiegelijk verwend ventje :D? )
We organiseren het al een tijdje, ervaring is dat er toch altijd wel minimaal 25-30 man meegaan, het is een beetje het vaste kliekje wat er altijd wel is.
Maar de omgevingen waar we naar toe gingen afgelopen jaren waren niet echt super interessant..
Nu we naar de Ardennen willen verwachten we meer animo, ook omdat het een veel geuitte wens was vanuit een enquete.

Budget is redelijk vast voor het slapen en ontbijt. Daar moeten we dus behoorlijk strak in zijn.
Daarnaast willen we niet teveel bezig zijn met het regelen van boodschappen en/of eten bereiden...

Maarja wat brood, beleg, koffie/thee regelen is nog wel te doen.

Budget voor avondeten is waarschijnlijk nog wel wat mee te doen, maar voor 25-30 euro moet er wel een maaltijd te regelen zijn in een restaurant, drank evt voor eigen rekening.

Andere mogelijkheid is om een buffetje aan te laten rukken, geen idee van prijzen in Belgie, maar voor hier in NL hebben we ook zeer goede ervaringen met prijzen van 20-25 euro P.P.

We werken nu nog met het budget die we voor dit jaar hadden, straks in januari worden de budgetten voor 2025 vast gesteld, we hebben redelijk hoog ingezet, maar het bestuur is vaak wel conservatief, dus maar even afwachten wat we echt krijgen..

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 24-12-2024 09:40 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:51:
[...]

Nee de gemiddelde LBS is niet conservatief en van de oude stempel natuurlijk 8)7

Edit, voorbeeld:

Tijdje terug kom ik bij een sportfiets only FM. Dus wij hebben het over een fiets, komt hij met een ander model. Dus ik zeg, ja maar daarvan past de stack en reach mij niet.

Waarop zijn antwoord was: wat is stack en reach?
Oef dat is wel erg, of ze daar zo mee bezig zijn kan ik atm niet zeggen. Ben er zelf al een tijd niet geweest omdat ik 2~2,5 jaar amper gefietst heb en klein onderhoud doe ik zelf.
Weet wel dat ze zelf ook al vrij snel Endurence en tubless reden daar :)
Stillekracht schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:02:
[...]

Als het gaat om plezier en comfortabel rijden (geldt denk ik voor velen hier) en niet om de wedstrijd te winnen) zou ik aan een hele andere kant denken: staal en dan ook nog het liefste met velgremmen.

Dat zegt iemand die ook op carbon en alu rijdt, maar toch het liefste een van de stalen fietsen pakt (zowel weg als gravel)

Met staal hoef je voor het comfort niet op dikke banden te rijden. Als gewicht belangrijk is dan kan het gewoon <8Kg. Velgremmen doen het altijd. Zeker in NL op het vlakke geven remschijven toch veel problemen omdat ze niet heet worden.

Wat ik zelf ook wel prettig vind is dat staal stil rijdt. Geen kraakjes waar je hopeloos naar moet zoeken.

Maar....dit is niet de mainstream
Staal is zeker gaaf! Ik weet alleen vrijwel zeker dat het een Giant gaat worden ivm de dealer waar hij vaste klant is. Kan het eens opgooien natuurlijk, wie weet is hij in een excentrieke bui :)

Je opmerking wbt schijven herken ik niet, ik rijd dagelijks op mechanische schijfremmen en behalve dat ze piepen als de blokjes op zijn ben ik er uitermate over te spreken. Niks mis met mijn velgremmen op de racer maar bij baggerweer heb ik liever schijven :)
GWBoes schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:19:
[...]

Anders gewoon een paar keer samen fietsen, de meest hobbelige klinkerweg in je route opnemen die je kent en dan met een stalen gezicht zeggen dat je er niks van merkt.

Dat hielp iig bij mijn vader om er een paar bar af te krijgen O-)
Hehehe die houd ik wel in gedachten mocht het nodig zijn >:)
Holk schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:28:
Ik zou niet naar de TCR kijk, stijf en te racy lijkt me. Defy is een mooie fiets (mag ik hopen, ben er 1 aan het opbouwen) die volgens de reviewers veel comfort geeft. Leg er 32mm banden onder en 5 bar druk en je gaat heerlijk rijden

Had je ook nog gekeken naar een Revolt? Leg daar 32mm gewone banden op en dan heb je een wat relaxtere endurance fiets
Nee TCR hebben we beide nu.
Ja de Revolt toevallig vannacht naar zitten kijken, die zie ik ook nog wel als serieuze optie en dan eventueel icm zijn MTB weg doen. LBS had ook gezegd dat dit de laatste keer was dat hij die nog wilde opknappen (WTF hoe dan) dus dat zegt iets over zijn desinteresse voor onderhoud. Hij rijd toch geen tracks of trails dus een Revolt zou in principe top zijn als hij eens een bospad of grindweggetje mee wil pakken.
Dat ding kan gewoon zonder gedoe 45mm banden aan B)
Requiem19 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:00:
@sapphire ah ok, dacht dat hij 8 bar wilde omdat dat dit sneller ‘voelt’. Verkeerde aanname ;-).

Als je iemand wilt overtuigen om iets te veranderen moet je imo begrijpen wat belangrijk is voor diegene. Dus wat is belangrijk voor je vader? Is comfort wel belangrijk voor hem eigenlijk?
Het belangrijkste is dat hij kan fietsen, klinkt cliché :p
Afgelopen jaren hebben we gewoon gemerkt (want dat zegt hij zelf) dat hij steeds vaker de racer laat staan omdat hij als hij een rondje gefietst heeft gewoon gesloopt is er na. Dat is deels door alle kwaaltjes die hij had en deels leeftijd icm altijd fysiek zwaar werk gedaan. En dat dan icm met een kneiter stijve racer waarbij je elk schokje en tikje voelt en opvangt met je lichaam leek mij een recept voor je fiets laten staan.

Als je dan dat schokkerige en stijve wat kan verminderen, iets comfortabelere (rechte) zit voor de nek, kwaaltjes zijn als eht goed is verholpen dan kan hij weer relaxed op de racer gaan rijden :)

Gabriël AM5

• Cloclo100
TheTinusNL schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:49:
[...]

Zoiets dus.

Dat is echt veel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt voor de vergelijking maar ik denk wel dat je 2 verschillende maten vergelijkt. Ik rijd met een maat 62 Domane SL7 gen 4 en die weegt op tegen de grootste maat van de CFR. (had initeel een gen 3 maar in garantie een nieuw kader gekregen van nieuw modeljaar) De stack van beide fietsen is wel degelijk dezelfde, de reach scheelt wel wat maar ik denk toch dat de stack leidend is voor een meer aero houding?
Als ik nu een XL zou nemen, die volgens de maatwijzer obv lengte en binnenbeenlengte beter zou zijn, dan heb je natuurlijk een ander verhaal. Ik zou een XXL kunnen nemen voor wat meer comfort en ongeveer dezelfde geometrie, of een XL voor een agressievere houding dan nu en nog steeds wat comfort. Met een stack/reach ratio van 1,57 komt dit dan wat in de buurt van die van een Madone SLR (1,52).

Ik heb trouwens niets tegen Canyon, ik vind het zelfs een prachtige fiets. Het is eerder wat moeilijk een FM in de buurt te vinden die hierin handelt, ivm de lease ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0pvK0YU7KFOtX2hrBhL89O_Tuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nqiKG4AfDdLYKaxfSMSIaFJH.png?f=fotoalbum_large

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
verstappen33 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:19:
[...]

We organiseren het al een tijdje, ervaring is dat er toch altijd wel minimaal 25-30 man meegaan, het is een beetje het vaste kliekje wat er altijd wel is.
Maar de omgevingen waar we naar toe gingen afgelopen jaren waren niet echt super interessant..
Nu we naar de Ardennen willen verwachten we meer animo, ook omdat het een veel geuitte wens was vanuit een enquete.

Budget is redelijk vast voor het slapen en ontbijt. Daar moeten we dus behoorlijk strak in zijn.
Daarnaast willen we niet teveel bezig zijn met het regelen van boodschappen en/of eten bereiden...

Budget voor avondeten is waarschijnlijk nog wel wat mee te doen, maar voor 25-30 euro moet er wel een maaltijd te regelen zijn in een restaurant, drank evt voor eigen rekening.

Andere mogelijkheid is om een buffetje aan te laten rukken, geen idee van prijzen in Belgie, maar voor hier in NL hebben we ook zeer goede ervaringen met prijzen van 20-25 euro P.P.

We werken nu nog met het budget die we voor dit jaar hadden, straks in januari worden de budgetten voor 2025 vast gesteld, we hebben redelijk hoog ingezet, maar het bestuur is vaak wel conservatief, dus maar even afwachten wat we echt krijgen..
Geen idee wat jullie al doen maar bij ons is 1 van de sponsoren ook de vaste startplek incl kroeg, grote zaal en cateringbedrijf. Als er iets doen is (lange tocht >200 km, weekend, zelf georganiseerde toertocht) regelen zij altijd het eten/drinken en dan ook nog tegen scherpe prijzen. Ter indicatie, bij een MTB rit van 150 km zit er lunch en diner en verzorging bij voor 26,50.

• DDX
@Cloclo100 Die maattabel van jou is nu de stack gelijk ja, maar de reach scheelt gewoon 3cm.
Weet niet of je nu met een 13cm stuurpen rijd of met trek stuur die reach heeft van 100mm maar ik denk dat de endurace xxl gewoon te groot voor je gaat zijn.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
[...]

Je geeft aan naar een hotel/pension te kijken, maar ook vast te zitten aan een strak budget. Je zou wat onderzoek moeten doen, maar met onze muziekvereniging zitten we onder de €100/p een weekend in een accomodatie van de paasheuvelgroep.nl inclusief ontbijt, lunch en diner. Allemaal erg eenvoudig, grotere slaapruimtes (tot 8 personen), maar wel goedkoop en het voldoet voor een grote groep. Maar er is een heel belangrijke maar: je moet dus niet een weekend plannen waarin wij of een andere muziekvereniging de naastliggende ruimte heeft afgehuurd, want gehorig is het wél! Mijn ervaring is alleen met Austerlitz, ze hebben ook andere accomodaties. Wellicht verbreedt dit je zoekgebied een beetje? Ik heb overigens geen idee over de fietsomgevingen daar, dus kijk ook of dat matcht!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
[...]

Nee het was ook niet negatief bedoeld, maar stel je boekt dat groepsdingetje in de ardenne van 3200 en van de ''38'' plekken zijn er maar 25 , is je bedrag alweer naar 128 gestegen zonder enig vorm van eten/drinken.

Dan moet je natuurlijk echt vol zitten. Eigenlijk wil je dus al t geld op 1 rekening met wie er allemaal mee gaan, en dat je dan kan boeken. Want zekerheid.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
@sapphire : als ik het zo lees dan zou ik zeggen Revolt er in en zowel de MTB als de racer eruit. Een Defy heeft naast een Revolt weinig zin bij dit gebruik. Zeker als het rondjes van 23 gemiddeld zijn. Dat kan ook helemaal prima met een gravelbandje.

Hij wil.

• Requiem19
Het valt me in algemene zin overigens wel op dat veel mensen die om advies vragen uiteindelijk gewoon doen wat ze initieel in gedachten hadden ;-).

Is het advies hier niet al te best? Of zit er in elke vraag vooral de wens om bevestiging te horen van het plan dat iemand al in gedachten heeft? In het laatste geval houd ik daar voortaan rekening mee.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Requiem19 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:26:
Het valt me in algemene zin overigens wel op dat veel mensen die om advies vragen uiteindelijk gewoon doen wat ze initieel in gedachten hadden ;-).

Is het advies hier niet al te best? Of zit er in elke vraag vooral de wens om bevestiging te horen van het plan dat iemand al in gedachten heeft? In het laatste geval houd ik daar voortaan rekening mee.
Het is natuurlijk ook een verkapte humble brag. En dat begrijp ik best want als je een kapitaal uitgeeft aan een nieuwe fiets mag je dat best laten weten :*)

If it aint fixed, it's broken.

• mhr-zip

Voor onvoorwaardelijke bevestiging kan iemand beter bij zijn partner terecht.

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:43

Niet iedereen hoor. Ik heb naar aanleiding van het advies hier mijn nieuwe fiets gekocht. Ik zal ook zeker een foto plaatsen als ik mijn eerste rondje erop heb kunnen fietsen!

• Cloclo100
DDX schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:05:
@Cloclo100 Die maattabel van jou is nu de stack gelijk ja, maar de reach scheelt gewoon 3cm.
Weet niet of je nu met een 13cm stuurpen rijd of met trek stuur die reach heeft van 100mm maar ik denk dat de endurace xxl gewoon te groot voor je gaat zijn.
Nee klopt, die XXL komt totaal niet overeen met de grootste maat van Trek. XL zou inderdaad een interessante optie zijn als ik het zo bekijk. Wel jammer dat er geen 7k Sram versie is.. want dan 2 fietsen met 2 verschillende schakelsystemen lijkt me niet zo handig.

• Cloclo100

Moest dit over mij gaan, ik kreeg vooral advies dat ik met mijn rug beter iets anders zou doen. Met al het andere wél relevante advies ben ik hier wel degelijk iets aan het doen.

• mhr-zip
stutrecht schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:49:
[...]

Niet iedereen hoor. Ik heb naar aanleiding van het advies hier mijn nieuwe fiets gekocht. Ik zal ook zeker een foto plaatsen als ik mijn eerste rondje erop heb kunnen fietsen!
Ow zeker niet.

Maar ik zie wel eens discussies en dan denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExZnJ1bWlrbWUyOHY4Z3JjbzBoeHAxOGt1NXE2c3AxZzl5cGF4dHp1NyZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/igR5863TALcSk/giphy.gif

• DDX
Cloclo100 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:53:
[...]

Nee klopt, die XXL komt totaal niet overeen met de grootste maat van Trek. XL zou inderdaad een interessante optie zijn als ik het zo bekijk. Wel jammer dat er geen 7k Sram versie is.. want dan 2 fietsen met 2 verschillende schakelsystemen lijkt me niet zo handig.
Ik zou eerder zeggen maatje L als ik naar reach kijk.
Maar veel hangt af wat je nu hebt kwa stuurpen/stuur en waarmee de canyon komt want aanpassingen van stuur reach zijn erg prijzig.

• Requiem19
mhr-zip schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:45:
[...]

Voor onvoorwaardelijke bevestiging kan iemand beter bij zijn partner terecht.
Was het maar zo’n feest.

• Cloclo100
DDX schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:00:
[...]

Ik zou eerder zeggen maatje L als ik naar reach kijk.
Maar veel hangt af wat je nu hebt kwa stuurpen/stuur en waarmee de canyon komt want aanpassingen van stuur reach zijn erg prijzig.
Ik zit precies toch redelijk goed met een XL obv mijn lichaamsbouw. Maar ik zal dit ook eens doorspelen naar mijn bikefitter, dan heb ik een sluitend antwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpuDPRBsa5i5iDVZxC6wrO63YBY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rJJFqfM0HalQZwvuYHE3kIlp.png?f=user_large

• DDX
Frame van de XL heeft nogsteeds reach van 405 terwijl jouw trek nu 386 heeft ?
Dus 2cm extra reach die je erbij krijgt.

Geen idee waar dat plaatje van jou vandaan komt.
Maar een framemaat kies je niet op basis van binnenbeenlengte.
Binnenbeenlengte is makkelijker op te lossen door zadel hoger/lager te zetten.

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-01 02:47
Nu het toch over reach en stack gaat hier, wat zeggen jullie van 4cm spacers onder een stuur (zou dan maatje M zijn) of dan toch een grotere fiets?

Heb wel de vraag gesteld hoeveel van die spacers eruit kunnen op termijn zonder al te veel met de fitting te doen.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

Linkser schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:11:
Nu het toch over reach en stack gaat hier, wat zeggen jullie van 4cm spacers onder een stuur (zou dan maatje M zijn) of dan toch een grotere fiets?

Heb wel de vraag gesteld hoeveel van die spacers eruit kunnen op termijn zonder al te veel met de fitting te doen.
Je kan ook kijken naar een stuur met een rise van 15mm erin, dat zie je eigenlijk niet op het eerste oog, maar scheelt wel weer wat spacers.

Maar het is ook wat vind je prettig? een kleinere fiets is wendbaarder, groter is stabieler.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Cloclo100
DDX schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:54:
Frame van de XL heeft nogsteeds reach van 405 terwijl jouw trek nu 386 heeft ?
Dus 2cm extra reach die je erbij krijgt.

Geen idee waar dat plaatje van jou vandaan komt.
Maar een framemaat kies je niet op basis van binnenbeenlengte.
Binnenbeenlengte is makkelijker op te lossen door zadel hoger/lager te zetten.
Dat plaatje komt van hun eigen website, van hun eigen maatwijzer. Dat van die zadelhoogte is logisch ja , maar als je binnenbeenlengte én lichaamslengte kent ... dan ken je na aftrek binnenbeenlengte ook de afmeting van de rest van het lichaam min of meer 🙃.

Verder heb ik in mijn originele post net gezegd dat ik een wat agressievere houding wou in de volgende fiets, dus zo onoverkomelijk is dit niet. (En al zeker als er ook nog spacers zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door Cloclo100 op 24-12-2024 14:37 ]

• DDX
Ja dus lijkt me een L betere maat, aangezien je dieper wilt zitten.
Reach wil je wel gelijk houden.

Maargoed nogmaals je bent afhankelijk van lengte stuurpen die je nu hebt/reach stuur. (sommige trek sturen hebben 100mm reach, wat erg lang is)
En dan moet je uitkomen wat canyon er standaard bijstopt kwa cockpit en anders ben je weer paar honderd euro kwijt om dat aan te apssen.

• Cloclo100
DDX schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:42:
Ja dus lijkt me een L betere maat, aangezien je dieper wilt zitten.
Reach wil je wel gelijk houden.

Maargoed nogmaals je bent afhankelijk van lengte stuurpen die je nu hebt/reach stuur. (sommige trek sturen hebben 100mm reach, wat erg lang is)
En dan moet je uitkomen wat canyon er standaard bijstopt kwa cockpit en anders ben je weer paar honderd euro kwijt om dat aan te apssen.
Ah zo op die manier. 👍
En dan is ie ook nog eens lichter bergop 😄
Zou best eens 2 verschillende maten testen ergens, zou je dat kunnen bij die service centers?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Is dat niet hoe mensen in het algemeen werken?

Ik weet iig dat ik geen advies ga vragen over welke fiets want daarin ben ik toch te eigenwijs. Ter zijnentijd wellicht wel over de maat dat wel.

Heeft dat ook niet een beetje met emotie te maken? Ik heb bijvoorbeeld een fiets op het oog die ik écht een plaatje vind, kan zijn dat die een wat agressievere zit heeft dan ik nu heb. Dat kan ik voor lief nemen of een verstandigere keus maken voor een rijwiel die beter bij me past. Emotie vs verstand.....

Gabriël AM5

• DDX
En anders plaats je gewoon 4cm spacers 😁

• Linkser
DDX schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:54:
Is dat zo gek dan? Ik bedoel ik weet niet of dat gebruikelijk is en ben wel bij een bike fit geweest etc maar was even op zoek naar outside opinions, prima als je mensen in de zeik wel nemen overigens hoor, wel typisch voor dit forum ook

[ Voor 37% gewijzigd door Linkser op 24-12-2024 17:42 ]

• Cloclo100
DDX schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:54:
🤣

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000

Fisico

by Fabian

Wij zaten dit jaar met de fietsclub in het najaarsweekend in Jugendherberge Aachen. Ook hebben wij nog in de Ardennen gezeten bij landgoed Le Herou. Met Pasen hebben wij vaak een voorjaarsweekend, maar dat gaat dit jaar niet door. Wellicht weet @Stufferdt waar wij toen waren.
Ook bij ons moet het vaak (low) budget zijn met eten erbij. Vanwege de gedeelde kamers haak ik standaard af voor dit soort activiteiten, dus geen idee of het wat is.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000

Fisico

by Fabian

jorrefunk schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:54:
Een paar posts geleden: maximum budget voor een fiets = 9K.
Daarna een post van iemand: maximum budget van 150 euro voor 2 overnachtingen inclusief ontbijt en diner.
Wij wielrenners zijn toch een stel mafkezen met rare hersenkronkels (ik dus ook, vraag maar aan mijn familie).
Bij ons op de club gaan er fietsen van 9k+ mee en dan delen ze met zijn vieren een kamer en vaak nog met douche op de gang. Allemaal leuk en aardig maar ik sla dan echt over. Ik snap het ook op recht niet, want als je wil sporten elke dag is nachtrust en ontspanning toch ook belangrijk?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• DDX
Linkser schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:10:
[...]

Is dat zo gek dan? Ik bedoel ik weet niet of dat gebruikelijk is en ben wel bij een bike fit geweest etc maar was even op zoek naar outside opinions, prima als je mensen in de zeik wel nemen overigens hoor, wel typisch voor dit forum ook
Naja vaak wel een teken dat je een verkeerd frame hebt.
En er zit ook ergens een grens aan wat veilig kan :

https://weightweenies.sta...rum/viewtopic.php?t=25643
see www.velonews.com where Lennard Zinn was asked and Trek provided official reply. Basically minimum should be 5mm and max on aluminium steerer is 40mm (and on carbon 30mm).
https://velo.outsideonlin...dset-spacer-stack-height/
If you are a lightweight rider who sits up very high on the bike with the handlebar much higher than the saddle (so that little of your weight is on your hands), and you ride on smooth terrain at relatively moderate speeds, you can probably get away with a very tall spacer stack (probably as tall as you want) on almost any carbon fork while using the standard expander plug under the stem clamp. But if you are heavy, ride with a long stem, and your handlebar is far below the height of your saddle, you should be cautious about using more than, say, 25-30mm of spacers. Same goes if you ride your bike fast on rough terrain.
https://www.bikeforums.ne...ore-than-3cm-spacers.html
The typical limit for spacers is 3-4 cm. 5 cm might be too much, but the only one that can accurately answer your question is the fork manufacturer.

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 24-12-2024 19:37 ]

• Hermanos
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06-2025

Je zou deze nog eens kunnen proberen, mogelijk net binnen het budget. Goede ervaringen mee en mooi fietsen daar.

https://fietshotelwinterberg.nl/

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Fisico schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:05:
[...]

Bij ons op de club gaan er fietsen van 9k+ mee en dan delen ze met zijn vieren een kamer en vaak nog met douche op de gang. Allemaal leuk en aardig maar ik sla dan echt over. Ik snap het ook op recht niet, want als je wil sporten elke dag is nachtrust en ontspanning toch ook belangrijk?
Na 9K gespendeerd te hebben aan een fiets is het geld een keer op :+

En aan de andere kant sommige van ons zijn gewoon niet zulke moeilijke slapers. Ik slaap meestal
als een blok dus of ik nou alleen lig of met een paar mensen maakt me weinig uit, zelfs hele zware snurkers slaap ik gerust doorheen :)

* sapphire was eens met een groep weg en werd smorgens wakker in een bijna lege slaapzaal met nog één iemand anders. Die snurkte zó hard dat de rest van ellende weggegaan was, nergens last van gehad :p

Gabriël AM5

• Linkser
DDX schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:31:
[...]

Naja vaak wel een teken dat je een verkeerd frame hebt.
En er zit ook ergens een grens aan wat veilig kan :
Thanks, hier heb ik wat aan! Ik ben bij een officiële dealer van het merk (Basso) voor een bikefit gegaan, denk dat het dus wel is “toegestaan” anders zou ik niet dat advies krijgen denk ik….

Spelen wel twee dingen mee in deze situatie, ik kom nu van een “te” groot frame (Cannondale) met voorheen een positieve drop daar zijn nu alle spacers weg zover dat kon en zit ik nog niet echt diep, ook ander stem mee gekregen met eigenlijk nog het advies met de crank naar 172.5/170 te gaan.
Daar fiets ik nu echt een heel stuk beter door, dat was door dezelfde bike-fitter

Maar ik realiseerde mij later pas dat het advies dus was om met 40mm spacers te gaan rijden op een M frame, dat kan ook zijn omdat ik hierdoor dezelfde houding heb als nu met mijn L frame en ik het later verder naar beneden kan brengen, c.q wennen aan deze meer agressieve houding? Die vraag heb ik nu uitstaan bij ze.

• DDX
https://bassobikes.com/en/customer-service
The max stack height we recommend on all of our bikes is 60 mm under the stem. This is to preserve the handling and performance of the bike.
Een uitzondering dus op de max 30-40mm die veel frabrikanten opgeven.
Dat het er niet uitziet is wat anders natuurlijk.

En geometry tabellen bij basso zijn ook beetje gek, zit amper verschil in reach als ik bijvoorbeeld naar de venta r kijk.
Dus op basis daarvan zou ik simpel zeggen neem 1 (of 2) maatjes groter.
Of ga gewoon meteen rijden zoals je wilt, dan wen je er wel aan als dat de juiste maatvoering is.

En nog een tip; nooit zomaar 4cm spacers boven je stuurpen doen als je korte expander hebt, altijd zorgen dat je stuurpen klemt op vorkbuis waar een expander achter zit.

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 24-12-2024 20:42 ]

• Linkser
DDX schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:40:
https://bassobikes.com/en/customer-service

[...]

Een uitzondering dus op de max 30-40mm die veel frabrikanten opgeven.
Dat het er niet uitziet is wat anders natuurlijk.

En nog een tip; nooit zomaar 4cm spacers boven je stuurpen doen als je korte expander hebt, altijd zorgen dat je stuurpen klemt op vorkbuis waar een expander achter zit.
Oh die had ik zelfs niet een gezien nog! Wel Google Search gedaan op Max Spacers Basso…
6cm, dat is ook wel echt extreem hoor :o
Ik viel volgens de fit tussen M en L in… na de kerstdagen nog maar eens goed bespreken met de FMer waar ik goed aan doe, de huidige fit op oude fiets is wel echt zeer verbeterd dus er is wel vertrouwen in het advies maar 4cm voelt veel (naast het visuele) al zie je veel Basso’s met 5/6 spacers veel voorbij komen op de socials.

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:35
Ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is maar wil het toch even proberen. Op mijn fiets (Cannondale Topstone) heb ik een tijdje een zitje gehad en het zitje heb ik een aantal maanden geleden verwijderd. Nu heb ik echter wat lakschade (kale plekken aluminium) ter grote van 50 cent op de zadelbuis.

Om het materiaal te beschermen wil ik graag een laklaag aanbrengen, ik zat te denken aan iets van SPRAY Bike. Ik ben me er bewust van dat de kleur niet helemaal overeen zal komen. Hebben jullie hier ervaring mee of andere tips? Ik denk dat de plekken te groot zijn voor een lakstift.

Just do it.

• Cloclo100
Het enige waar ik wel wat mee zit is dat het er volgens mij gaat uitzien alsof ik op een kinderfiets zit. Bijna 2m op een L.. dat gaat geen zicht zijn vrees ik 😅

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Rednas_N schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:58:
Ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is maar wil het toch even proberen. Op mijn fiets (Cannondale Topstone) heb ik een tijdje een zitje gehad en het zitje heb ik een aantal maanden geleden verwijderd. Nu heb ik echter wat lakschade (kale plekken aluminium) ter grote van 50 cent op de zadelbuis.

Om het materiaal te beschermen wil ik graag een laklaag aanbrengen, ik zat te denken aan iets van SPRAY Bike. Ik ben me er bewust van dat de kleur niet helemaal overeen zal komen. Hebben jullie hier ervaring mee of andere tips? Ik denk dat de plekken te groot zijn voor een lakstift.
* Rondje (zwarte?) isolatie tape er omheen?
* Hele buis eruit halen en van een laagje kleur voorzien zodat het matched
* Complete buis vervangen, kost ook de wereld niet denk ik :p

Ik heb trouwens vanmorgen van vrouwlief een kadobon voor 1 startbewijs voor Limburgs Mooiste gekregen. Dus dat doel staat iig vast voor 2025 *O*

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 25-12-2024 12:09 ]

Gabriël AM5

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:32

Reginas

Queen of Core Stability

Ik heb startbewijzen voor Duisburg Steel gekregen! Zin in!🤗

Groot treffen voor stalen racefietsen, voornamelijk klassiek, maar ook modern staal is welkom. Wordt gecontroleerd met een magneet bij deelname. Start en finish bij Landschaftspark Duisburg-Nord met veel industrieel erfgoed.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Reginas schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:28:
Ik heb startbewijzen voor Duisburg Steel gekregen! Zin in!🤗

Groot treffen voor stalen racefietsen, voornamelijk klassiek, maar ook modern staal is welkom. Wordt gecontroleerd met een magneet bij deelname. Start en finish bij Landschaftspark Duisburg-Nord met veel industrieel erfgoed.
So dat ziet er gaaf uit!

Ook echt controle met een magneet :+
We hebben hier nog een oude stalen Bianchi staan O+

Gabriël AM5

• guapper
Cloclo100 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:44:
[...]

Het enige waar ik wel wat mee zit is dat het er volgens mij gaat uitzien alsof ik op een kinderfiets zit. Bijna 2m op een L.. dat gaat geen zicht zijn vrees ik 😅
Bij Shimano Service Center in Valkenburg kun je de Canyon Endurace voor een dag huren dacht ik.

Edit: niet dus.. :(
https://www.shimanoexperi.../bike-test-center/canyon/

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 25-12-2024 13:31 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:28:
[...]

Idem voor de Lunch.

Ik lees voor de lunch dat je broodjes meeneemt? En dan weer schraal bij een bak koffie naar binnen werken?

Jouw berekening met die 3200 voor 38 man, komt uit op 85 eu voor de overnachtingen pp.

Vrij
Za
Zo

3x Lunch langs de weg, reken op 15 eu, komt er 45 bij. Zit je op 130pp, en dan moet je al iets vinden waar je 32 man kwijt kan, lees een toko die je het aan kan. Momenteel is het met het personeelstekort in de horeca best lastig.

Wil je dan halverwege de middag nog ergens een drankje doen, reken op 3 eu p/p, keer 3 dagen is 9 eu erbij. Zit je al op 139 eu p/p

Dan nog 3x ontbijt, kun je zelf halen natuurlijk, doe ik voor het gemak 15eu voor 3 dagen ontbijt, groot inkopen kan schelen, dit je op154 eu per persoon, en dan heb je nog op geen enkele dag avondeten gehad of een drankje.

"Onze" 3 daagse gaan uit van €250,- p/p, endat is inculusief:

- Vrijdag: Aankomenst Koffie (2x) met gebak, s'middags lunch en nog een drankje ergens in de middag. Diner
- Zaterdag: Ontbijt, koffie/gebak, lunch, colastopje, diner.
- Zondag: Ontbijt, koffie/gebak, lunch

En, we hoeven nooit ontbijtspullen te halen of 's avonds te koken, we hoeven niet de afwas te doen en we zitten niet in een groepsaccomdatie, en kunnen 's avonds nog gewoon een drankje aan de bar doen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:43
Hier is die dan super gelukkig ermee, zeker 3 jaar gezocht/getwijfeld, maar dit is hem 😎 de Cube Attain C:62 SLT 2025

Ik was op zoek naar een Endurance geometrie, Carbon frame en 105 Di2 schakelen, dat is nu dus Ultegra i.c.m. Een carbon wielset. De FM had deze nu voor het eerst verkocht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yj3r_ZpXzGcltpdAy8-Yz1WCdcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWCylBSv4Zz4n80laN87s4Z0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zG-BM-RMRGnXKY4mZs8dGMTibQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCIfqyYIDDnk7Jmq5bwM26uZ.jpg?f=fotoalbum_large

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:18
@DaYwaLkUr mooie fiets, welke maat is het. Lijkt een groot frame, een beetje het zelfde maat als mij canyon.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:43
mc_maarten schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:49:
@DaYwaLkUr mooie fiets, welke maat is het. Lijkt een groot frame, een beetje het zelfde maat als mij canyon.
58cm

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@DaYwaLkUr Mooi man!!! :9~

Vanmorgen/middag stukje rijden, 2 graden, lichte wind en luchtvochtigheid van 97% en af en toe mistig in de polder. Kom je fietsers tegen met een korte broek, wiellerjasje, wintermuts, helemaal ingepakt maar wel met korte broek :/
Twee stuks zelfs, kan niet gezond zijn voor je knieën:X

Gabriël AM5

• Holk
sapphire schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:32:
@DaYwaLkUr Mooi man!!! :9~

Vanmorgen/middag stukje rijden, 2 graden, lichte wind en luchtvochtigheid van 97% en af en toe mistig in de polder. Kom je fietsers tegen met een korte broek, wiellerjasje, wintermuts, helemaal ingepakt maar wel met korte broek :/
Twee stuks zelfs, kan niet gezond zijn voor je knieën:X
Je hebt minder gevoel receptoren in je benen dan in je armen, daardoor kun je eerder met korte broek rijden dan korte mouwen. Desondanks lijkt het me een heel slecht plan om met deze temperaturen in korte broek te rijden

• Holk
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:11:
Hier is die dan super gelukkig ermee, zeker 3 jaar gezocht/getwijfeld, maar dit is hem 😎 de Cube Attain C:62 SLT 2025

Ik was op zoek naar een Endurance geometrie, Carbon frame en 105 Di2 schakelen, dat is nu dus Ultegra i.c.m. Een carbon wielset. De FM had deze nu voor het eerst verkocht.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welkom bij de club van “die duurdere is wel mooier”, want als je eisen 105 Di2 zijn en deze Carbon wielen en Ultegra heeft dan zal dat in de portemonnee wat pijn hebben gedaan ;)

Mooie fiets wel!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Holk Ja dat snap ik, ik rijd ook eerder met korte broek dan korte mouwen. Alleen gevoelstemperatuur 0 graden :X

Over die Cube:
https://www.12gobiking.nl/cube-attain-c-62-slt

Ik vind de prijs enorm meevallen, zou hem voor mezelf ook nog meenemen als serieuze optie voor die prijs :|
Scheelt ook dat het gewoon een strakke fiets is!

Gabriël AM5

• verstappen33
McMiGHtY schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:02:
[...]

Ik lees voor de lunch dat je broodjes meeneemt? En dan weer schraal bij een bak koffie naar binnen werken?

Jouw berekening met die 3200 voor 38 man, komt uit op 85 eu voor de overnachtingen pp.

Vrij
Za
Zo

3x Lunch langs de weg, reken op 15 eu, komt er 45 bij. Zit je op 130pp, en dan moet je al iets vinden waar je 32 man kwijt kan, lees een toko die je het aan kan. Momenteel is het met het personeelstekort in de horeca best lastig.

Wil je dan halverwege de middag nog ergens een drankje doen, reken op 3 eu p/p, keer 3 dagen is 9 eu erbij. Zit je al op 139 eu p/p

Dan nog 3x ontbijt, kun je zelf halen natuurlijk, doe ik voor het gemak 15eu voor 3 dagen ontbijt, groot inkopen kan schelen, dit je op154 eu per persoon, en dan heb je nog op geen enkele dag avondeten gehad of een drankje.

"Onze" 3 daagse gaan uit van €250,- p/p, endat is inculusief:

- Vrijdag: Aankomenst Koffie (2x) met gebak, s'middags lunch en nog een drankje ergens in de middag. Diner
- Zaterdag: Ontbijt, koffie/gebak, lunch, colastopje, diner.
- Zondag: Ontbijt, koffie/gebak, lunch

En, we hoeven nooit ontbijtspullen te halen of 's avonds te koken, we hoeven niet de afwas te doen en we zitten niet in een groepsaccomdatie, en kunnen 's avonds nog gewoon een drankje aan de bar doen.
Dit jaar zaten we op 156 euro inclusief 2x ontbijt + 2x diner. dit op basis van een 2pers kamer. Wilde je een 1 pers kamer dan was het 216 euro. (excl lunch en drinken)
Ja het is/was super goedkoop, het was een herberg die we bijna exclusief voor onzelf hadden, eten was niet super, maar wel voldoende..

Lunch is ieder voor zich, er gaan ongeveer 30-35 man mee, een deel mountainbikers, mensen die een kort rondje willen, of een lang rondje.

We bieden ook verschillende routes aan, meestal zijn er 2-3 korte routes van 2-3 uurtjes, en 1 lange route van 4-5 uur (100-120km).

Op deze routes houden we rekening met een lunch stop, maar deze is voor eigen rekening.
Idem op zondag, meestal moeten we voor 12:00 uit de kamer zijn, we bieden vaak nog wel een fiets rondje aan van 2-3 uur (60-70km), maar de groep is dan vaak al een stuk kleiner omdat mensen het liefst rond 12 uur al naar huis gaan).

Ik heb het nog niet in de commissie besproken, maar heb al wel een opzetje gemaakt..

Uitgaande van 32 man (makkelijk rekenen).

Overnachting 100 euro.
Avond eten vrijdag (makkelijke pasta maaltijd) 10 euro
2x ontbijt (brood + evt wat broodjes/krentebollen en beleg) 25 euro
zaterdag avond buffetje 25 euro pp
Bier/fris/chips etc voor de avond, 25 euro

Kom ik op 185 euro pp uit.

En dan heb ik de kosten nog redelijk hoog gehouden voor ontbijt en het snaaien/drinken voor s'avonds.

We bieden een "standaard" pakket aan, wil men iets extra's hebben, dan nemen ze het zelf wel mee..
Dit doen we vaker en is nooit een probleem geweest.

We moeten het nog wat verder uitwerken en kijken of iedereen het ziet zitten.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit naar aanleiding van die Cube Attain C:62 SLT even verder te kijken bij Cube maar WTF zeg!

Ik heb bijvoorbeeld al een tijdje een Giant TCR Advanced 0 op het oog, mooie fiets met 105 Di2, mooie carbon wielen en €3999. Iets hoger dan mijn oorspronkelijke budget was maar fietsen zijn duur geworden afgelopen jaren en 105 maar de Di2 105 is dusdanig netjes dat dat geen probleem is.
Ergonomie van de TCR mij wel.

Pak ik er een Cube Agree C:62 Pro bij dan zie ik een mooie fiets in ook een leuk kleurtje, Ultegra Di2, mooie carbon wielen en €3299 8)7
Geometrie is iets anders, stack 10mm hoger en reach 8mm korter. Als ik dat goed begrijp zou dat betekenen dat ik iets korter zit en iets rechterop? Rechterop hoeft niet perse maar niet erg, kortere reach is prima want heb daar al eens naar zitten kijken tov mijn huidige TCR.

Maar WTF dat lijkt op meer fiets voor €700 minder :?
Ja er kunnen in de Cube max 30mm banden tov 33mm bij de TCR maar verder? Is een Cube dan kwalitatief zoveel minder, lijkt me erg sterk :?

Gabriël AM5

• DDX
10mm hogere stack kan je misschien oplossen door andere stuurpen ?
Reach is kwestie van 1cm langere stuurpen.
Of even rekenen als je maatje kleiner neemt met 2cm langere stuurpen of je dan niet alsnog op juiste daadwerkelijk stack uitkomt bij stuur.

• guapper
@verstappen33

>> misschien deze zaken gewoon ter plekke los verkopen als extra service, de winst is voor de clubkas. Dit is in principe niet nodig.

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:06
sapphire schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:42:
Ik zit naar aanleiding van die Cube Attain C:62 SLT even verder te kijken bij Cube maar WTF zeg!

Ik heb bijvoorbeeld al een tijdje een Giant TCR Advanced 0 op het oog, mooie fiets met 105 Di2, mooie carbon wielen en €3999. Iets hoger dan mijn oorspronkelijke budget was maar fietsen zijn duur geworden afgelopen jaren en 105 maar de Di2 105 is dusdanig netjes dat dat geen probleem is.
Ergonomie van de TCR mij wel.

Pak ik er een Cube Agree C:62 Pro bij dan zie ik een mooie fiets in ook een leuk kleurtje, Ultegra Di2, mooie carbon wielen en €3299 8)7
Geometrie is iets anders, stack 10mm hoger en reach 8mm korter. Als ik dat goed begrijp zou dat betekenen dat ik iets korter zit en iets rechterop? Rechterop hoeft niet perse maar niet erg, kortere reach is prima want heb daar al eens naar zitten kijken tov mijn huidige TCR.

Maar WTF dat lijkt op meer fiets voor €700 minder :?
Ja er kunnen in de Cube max 30mm banden tov 33mm bij de TCR maar verder? Is een Cube dan kwalitatief zoveel minder, lijkt me erg sterk :?
We zijn helemaal geacclimatiseerd aan de nieuwe hoge prijzen sinds de covid price hike. Vermoed eerder dat er nog altijd grote marges zitten op nieuwe fietsen, als je kijkt naar de kortingen die Giant het afgelopen jaar heeft gegeven op oude voorraad fietsen.

De Attain is nog 300,- goedkoper, met 34mm maximale bandbreedte:
https://www.cube.eu/nl-nl...t-carbon-n-rainbow/825600

[ Voor 3% gewijzigd door EkkeHH op 30-12-2024 10:56 ]

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22
Ik zit ook naar een nieuwe fiets te kijken en die Cubes (attain of agree pro) lijken wel heel erg bang for buck. Maar Vraag me dan wel af of kwaliteit van het frame dan niet (veel) minder is dan van een Giant...

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:51:
10mm hogere reach kan je misschien oplossen door andere stuurpen ?
Reach is kwestie van 1cm langere stuurpen.
Of even rekenen als je maatje kleiner neemt met 2cm langere stuurpen of je dan niet alsnog op juiste daadwerkelijk stack uitkomt bij stuur.
Stack bedoel je denk?

Maar heb ik het dan goed begrepen dat je door de hogere stack iets rechter op zit? Dat is opzich geen probleem en qua stuurpen bedoel je één met een grotere drop? Het hoeft van mij niet super racy opzich maar een Endurance zit hoeft ook weer niet :p

Reach word bij een maat kleiner (58 --> 56) 11mm korter (en de stack 9mm lager). Ik heb bij mijn huidige TCR al langer het gevoel dat ik iets uitgerekt zit, ik heb er geen last van en omdat ik 2 jaar bijna niet gefietst heb heb ik er niets mee gedaan maar het is meer in vergelijking met andere ziet/voelt het zo.
En anders een 1cm langere stuurpen dus een optie als het niet bevalt :)
EkkeHH schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:51:
[...]

We zijn helemaal geacclimatiseerd aan de nieuwe hoge prijzen sinds de covid price hike. Vermoed eerder dat er nog altijd grote marges zitten op nieuwe fietsen, als je kijkt naar de kortingen die Giant het afgelopen jaar heeft gegeven op oude voorraad fietsen.

De Attain is nog 300,- goedkoper, met 34mm maximale bandbreedte:
https://www.cube.eu/nl-nl...t-carbon-n-rainbow/825600
Ja de Attain is hierboven gepost en zo kwam ik er op, ik vind die alleen iets te rechtop ogen/zitten.

En qua kortingen ja die waren flink inderdaad in de opruiming maar dat is al jaren zo bij Giant, nou is de kans ook wel aanwezig dat ik dan nog korting krijg bij de dealer weet ik uit ervaring dus dan is het prijsverschil een stuk kleiner maar dan nog...

[ Voor 30% gewijzigd door sapphire op 30-12-2024 11:20 ]

Gabriël AM5

• verstappen33
guapper schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:51:
@verstappen33

>> misschien deze zaken gewoon ter plekke los verkopen als extra service, de winst is voor de clubkas. Dit is in principe niet nodig.
Dat is op zich wel een goed idee, zal deze suggestie zeker meenemen in het overleg.
Wel even bekijken hoe we dat gaan afrekenen cq aftekenen op een lijstje ofzo.
Ik heb geen zin om politie agentje te spelen en alles te lopen controleren.

Pagina: 1 ... 612 ... 699 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).