Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 611 ... 699 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:54

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Als het om zo weinig mogelijk kilometers gaat kan ik beter gewoon met de auto mee gaan. ;) :P

Ik zal vanavond nog verder puzzelen met de route. En het weer in de gaten houden. 185km tegen windkracht 4 inhaken heb ik ook geen zin in.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-12-2025

McMiGHtY

- burp -

"Scheelt wat kilometers tegen de wind in"

Zo beter? :D

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:27
Ok, goed eten helpt.

Ik train nu al paar maanden wat consequenter 3x, soms 4. in de week en merkte al wel dat de ene keer meer van harte ging dan de andere keer.

Gister 2,5 u binnen en dan ook netjes banaantje en een jelletje erbij.
Maar nu ook daarna zo’n herstel shake gedaan. Tja N=1 nog, maar duidelijk betere benen de volgende dag..

Om in de gaten te houden dus.. maakt de training ook kwalitatief beter.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

PaulBloem schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:34:
Ok, goed eten helpt.

Ik train nu al paar maanden wat consequenter 3x, soms 4. in de week en merkte al wel dat de ene keer meer van harte ging dan de andere keer.

Gister 2,5 u binnen maar netjes banaantje en een jelletje erbij. Nu ook daarna zo’n herstel shake gedaan. Tja N=1 nog, maar duidelijk betere benen de volgende dag..

Om in de gaten te houden dus.. maakt de training ook kwalitatief beter.
Mooi hoe dit toch altijd weer een eye opener blijft :) Want het klinkt zo logisch en wordt toch zo vaak vergeten. Koolhydraten aan blijven vullen is echt essentieel. Geniet van je nieuwe inzichten, je gaat er veel plezier van beleven :)

If it aint fixed, it's broken.

• PaulBloem
Tjebakka schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:06:
[...]

Mooi hoe dit toch altijd weer een eye opener blijft :) Want het klinkt zo logisch en wordt toch zo vaak vergeten. Koolhydraten aan blijven vullen is echt essentieel. Geniet van je nieuwe inzichten, je gaat er veel plezier van beleven :)
Ja had toch altijd het idee dat ik niet overdreven veel deed qua inspanning/trainingen en het wel met normaal eten zou bijbenen, gezien ik tijdens ook altijd at. Maar dit voelt wel heel significant anders met zo’n herstel shake.
Dus valt nog meer aan te vullen dus :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03

sapphire

Die-hard pruts0r

@PaulBloem Zo heb ik een hele rits mensen die niet geloven dat ik eigenlijk nooit spierpijn heb de dag na een zware rit/training :?
Ja ik heb wel zware benen maar écht spierpijn heb ik zelden sinds ik meer op voeding na het fietsen ben gaan letten :)

Eiwitjes dra na sporten :)

Gabriël AM5

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

McMiGHtY schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:22:
"Scheelt wat kilometers tegen de wind in"

Zo beter? :D
Ik heb dit eens uitgezet. Maar wanneer ik dan onder Amsterdam door wil scheelt het qua kilometers (bijna) niks.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb het aangepast.
Zou dat vrijdag geen drek zijn na de regen van morgen?

[ Voor 4% gewijzigd door blitzkrieg op 18-12-2024 22:02 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26
sapphire schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:29:
@PaulBloem Zo heb ik een hele rits mensen die niet geloven dat ik eigenlijk nooit spierpijn heb de dag na een zware rit/training :?
Ja ik heb wel zware benen maar écht spierpijn heb ik zelden sinds ik meer op voeding na het fietsen ben gaan letten :)

Maakt dat heel veel uit dan dat er veel mensen zijn het niet geloven? Ht gaat om wat jij voelt, hoe jij je er bij voelt. Als jij veel sport, goede voeding hebt etc en gewoon lekker sport? Who cares. Ik sport inmiddels 4 tot 6 keer in de week en heb ook bijna nooit spierpijn achteraf. Ieder zijn ding he

Strava | AP | IP | AW

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:29:

Ja? Ik heb ook nooit meer spierpijn na het fietsen, maar ik kan gewoon wel echt zware benen hebben en als ik niet uitkijk flinke kramp, maar in spierpijn redulteert het echt nooit. Je went er toch aan denk ik.

Toen ik een tijdje terug was begonnen met hardlopen kreeg ik wel weer spierpijn, toch andere spieren.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Webgnome schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:52:
[...]

Maakt dat heel veel uit dan dat er veel mensen zijn het niet geloven? Ht gaat om wat jij voelt, hoe jij je er bij voelt. Als jij veel sport, goede voeding hebt etc en gewoon lekker sport? Who cares. Ik sport inmiddels 4 tot 6 keer in de week en heb ook bijna nooit spierpijn achteraf. Ieder zijn ding he
Nou eerlijk gezegd maakt het me geen klap uit wat ze vinden inderdaad :+

Bedoelde het meer dat voeding dus veel verschil kan maken en dat er blijkbaar nog mensen zijn die dat niet (willen) inzien :p

Ik heb een collega die altijd zegt ‘als je geen spierpijn hebt heb je niet goed gesport’ waarop ik dan steevast reageer met ‘als je spierpijn hebt heb je niet goed gegeten’ :+

Gabriël AM5

• Webgnome
@sapphire Het is denk ik bit of both worlds. Het hangt heel erg af van welke training je doet of je wel of geen spierpijn gaat krijgen. En de mate waarin. Snap ook nooit zo heel goed die obsessie met spierpijn. Waarom moet je pijn hebben?

In ander nieuws. Zijn er mensen die ervaring ( langduring ) hebben met de Power2Max vermogensmeters? Tijdje terug contract verlenging gehad en ipv weer een nieuwe pc kopen dacht ik er eens aan om mijn handbike wat te upgraden. Heb nog nooit met een vermogensmeter getraind ( anders dan bij een test op papendal..) en doe nu alles op hartslag.

offtopic:
En ja, de vermogens bij een handbiker liggen een heel stuk lager..

Strava | AP | IP | AW

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:34

Bezulba

Formerly known as Eendje

Webgnome schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:50:
@sapphire Het is denk ik bit of both worlds. Het hangt heel erg af van welke training je doet of je wel of geen spierpijn gaat krijgen. En de mate waarin. Snap ook nooit zo heel goed die obsessie met spierpijn. Waarom moet je pijn hebben?

In ander nieuws. Zijn er mensen die ervaring ( langduring ) hebben met de Power2Max vermogensmeters? Tijdje terug contract verlenging gehad en ipv weer een nieuwe pc kopen dacht ik er eens aan om mijn handbike wat te upgraden. Heb nog nooit met een vermogensmeter getraind ( anders dan bij een test op papendal..) en doe nu alles op hartslag.

offtopic:
Die zijn van de no pain no gain club dat het altijd pijn moet doen anders ben je niet efficiënt bezig. Dezelfde figuren die elke oefening in de sportschool doen tot ze het gewicht letterlijk niet meer kunnen optillen.

Of het werkelijk efficiënt is.... nee, maar je kan dan anderen belachelijk maken die niet tot het gaatje gaan.

blup

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53
Er zijn tal van onderzoekjes waaruit blijkt dat eiwitinname na inspanning en spierpijn geen correlatie hebben.

Spierpijn is vooral te merken als je een nieuw type beweging doet (hardlopen bijv) en dan met name de eccentrische beweging zorgt voor spierpijn (inzakken bij de squat).

Mijn 5 cents is dat eiwit overschat is voor duursporten (niet voor krachttraining). Koolhydraten voor/na/tijdens en goed hydrateren is - imo - belangrijker voor herstel. Natuurlijk wel gewoon goed gevarieerd eten en voldoemde eiwitten binnenkrijgen op een dag (zo rond de 1.0-1.6g per kg lichaamsgewicht).

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12
Ik doe al jaren krachttraining in de gym (vaak met setjes tot falen of bijna falen). En ik heb nooit spierpijn.

Wel zijn mijn spieren 'zwaar' de dagen na een training en benen hebben duidelijk langer herstel nodig. Het kan zo 5 dagen duren voordat ze weer hersteld zijn en klaar voor een nieuwe PR.

Na een paar weken niet trainen, door vakantie bijvoorbeeld, heb ik wel spierpijn na de eerste keer weer trainen.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

joker1977

Tweakert

Webgnome schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:50:

offtopic:
Heb op 1 van mijn fietsen een vermogensmeter van Power2Max. Zeer solide en erg tevreden over. Ik heb een uitvoering waar gewone Shimano-bladen op passen. Gok dat je op een hand-bike misschien wel andere afwegingen maakt voor keus!

De upgrades die je (ook later) kunt kopen voor de meters zijn het m.i. niet waard. Maar YMMV. De vermogensmeters zijn in de basis zeer solide en goede kwaliteit!

• Webgnome
@joker1977 heb het met mijn fietsenmaker over gehad en hij rade deze aan. Dus was even benieuwd naar hands on experience. Thanks iig.

Strava | AP | IP | AW

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:25
Handige mensen! Iemand ervaring met onderstaand wat zou oorzaak kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3C_JS6-GgtorxfUMsgvGNybhfV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMhiacr9TIAULWs4NVoQjhwo.jpg?f=fotoalbum_large

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:49
Iets minder fijne ervaring gisteren op de racefiets. FF kort rondje, eerst mooi tegen de wind in met windkracht 6 om vervolgens vol gas terug te gaan voor wat Strava-segment-PRs. Met snelheidje van 45km per uur een lekke band. Nou dacht ik: snel gefixed maar helaas. Heb zo'n mooie compacte Lezyne fietspomp en die vertikte het om ook maar enigszins lucht in de band te krijgen. En dat bijna in de middle of nowhere. Eerst met in ene hand fiets en de andere het wiel met uithangende band naar huis 50m terug gewandeld. Bouwvakkers bezig. 1 had een truukje 'geleerd' van zijn vader zei ie: ff met de mond wat lucht in de band blazen. Dus band om de velg maar helaas geen goede fietspomp aanwezig en ook geen goed ding voor de compressor. Vervolgens nog paar 100 meter teruggewandeld naar een huis in de hoop dat daar wel een fietspomp was. Nee, had deze ook niet, maar wel een compressor. Slangetje van mijn pomp op ventiel en warempel kregen we er lucht in en kon ik mijn reis voortzetten. Miste wel de mooie kansen op PR's. Geen zin (en ook geen tijd meer) om paar kilometer terug te fietsen en weer opnieuw te gaan racen met de wind in de rug. Wel verderop nog paar pr's weten te scoren dus niet de gehele rit was vergeefs en het was ook mooi spelen met de wind.
Waar ik wel van baalde was: Heb je een, toch niet al te goedkope pomp, gelukkig niet al te vaak nodig gehad, maar heb je hem eens nodig weigert ie dienst. Dat wordt op zoek naar een nieuw pompje en denk dat ik ook maar weer eens wat co2-patronen ga scoren.

aka pluim003

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
edoappelhof schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:37:

[Afbeelding]
Een enorm versleten ketting? Heb je een kettingslijtagemeter?

• Requiem19
1Mark schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:23:
Ik doe al jaren krachttraining in de gym (vaak met setjes tot falen of bijna falen). En ik heb nooit spierpijn.

Wel zijn mijn spieren 'zwaar' de dagen na een training en benen hebben duidelijk langer herstel nodig. Het kan zo 5 dagen duren voordat ze weer hersteld zijn en klaar voor een nieuwe PR.

Na een paar weken niet trainen, door vakantie bijvoorbeeld, heb ik wel spierpijn na de eerste keer weer trainen.
Vroeger ook veel in de gym, toen veel fietsen en weinig aan de gewuchten gehangen.

Deze winter als wielren-experiment weer veel krwchttraining. Heel simpel programma, 2x pw

3x8 Squat
3x8 deadlift
3x16 lunge

Alles met stang en losse gewichten. Eerste twee weken ZIEKE spierpijn met 30kg SQ.

Nu (week 8) met 3x8 SQ 80kg dag erna nul spierpijn. Ik kan dag later ook prima Z2 indoor ritje doen van 2 uur.

Je lichaam went er heel erg aan en wapent zich tegen wat het verwacht. Als ik een nieuwe oefening zou toevoegen zou ik wel veel spierpijn krijgen denk ik…

• edoappelhof
Stevie-P schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:53:
[...]

Een enorm versleten ketting? Heb je een kettingslijtagemeter?
Goed idee, al gecheckt kettings is nog prima <0.5%

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:31
edoappelhof schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:54:
[...]

Als je een quicklink hebt: zit deze goed waardoor hij de juiste lengte heeft?

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:33
Thuis maar eens gaan oefenen, in plaats van in een natte koude omgeving met de nodige stress er bij?

Verschillende dingen proberen, ventiel boven of beneden bijvoorbeeld. Vaak merk je dan snel genoeg welke techniek je het beste kunt gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 19-12-2024 11:07 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
DikkieDick schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:53:
Iets minder fijne ervaring gisteren op de racefiets. FF kort rondje, eerst mooi tegen de wind in met windkracht 6 om vervolgens vol gas terug te gaan voor wat Strava-segment-PRs. Met snelheidje van 45km per uur een lekke band. Nou dacht ik: snel gefixed maar helaas. Heb zo'n mooie compacte Lezyne fietspomp en die vertikte het om ook maar enigszins lucht in de band te krijgen. En dat bijna in de middle of nowhere. Eerst met in ene hand fiets en de andere het wiel met uithangende band naar huis 50m terug gewandeld. Bouwvakkers bezig. 1 had een truukje 'geleerd' van zijn vader zei ie: ff met de mond wat lucht in de band blazen. Dus band om de velg maar helaas geen goede fietspomp aanwezig en ook geen goed ding voor de compressor. Vervolgens nog paar 100 meter teruggewandeld naar een huis in de hoop dat daar wel een fietspomp was. Nee, had deze ook niet, maar wel een compressor. Slangetje van mijn pomp op ventiel en warempel kregen we er lucht in en kon ik mijn reis voortzetten. Miste wel de mooie kansen op PR's. Geen zin (en ook geen tijd meer) om paar kilometer terug te fietsen en weer opnieuw te gaan racen met de wind in de rug. Wel verderop nog paar pr's weten te scoren dus niet de gehele rit was vergeefs en het was ook mooi spelen met de wind.
Waar ik wel van baalde was: Heb je een, toch niet al te goedkope pomp, gelukkig niet al te vaak nodig gehad, maar heb je hem eens nodig weigert ie dienst. Dat wordt op zoek naar een nieuw pompje en denk dat ik ook maar weer eens wat co2-patronen ga scoren.
Wat was de reden dat je Lezyne er geen lucht in kreeg? Die van mij is eerder dit jaar ook overleden doordat er eerder ook vocht in gekomen is en dat is geen oxideren aan de binnenkant. Inmiddels nog een stapje hoger op de 'kleine pompjes'-ladder gegaan met een Silca en hoop dat die het beter vol blijft houden.

• Cloclo100
  • Laatst online: 30-12-2025
Gaat het nu over een tubeless set-up of kreeg je zelfs je binnenband niet opgepompt?

mss wat off topic, maar je ging dus in gevaarlijke windomstandigheden fietsen om PR's te scoren met rugwind, die je anders niet zou kunnen fietsen zonder die wind? :)

• DikkieDick
la_fusion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:04:
[...]

Wat was de reden dat je Lezyne er geen lucht in kreeg? Die van mij is eerder dit jaar ook overleden doordat er eerder ook vocht in gekomen is en dat is geen oxideren aan de binnenkant. Inmiddels nog een stapje hoger op de 'kleine pompjes'-ladder gegaan met een Silca en hoop dat die het beter vol blijft houden.
Ik durf het niet te zeggen. Heb de binnenkant niet bekeken danwel kunnen bekijken, maar zou zo maar kunnen. Die van mij is denk ik een jaar of 3, 4 oud. Ik ga eens kijken naar Silca.

aka pluim003

• DikkieDick
Cloclo100 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:26:
[...]

Gaat het nu over een tubeless set-up of kreeg je zelfs je binnenband niet opgepompt?

mss wat off topic, maar je ging dus in gevaarlijke windomstandigheden fietsen om PR's te scoren met rugwind, die je anders niet zou kunnen fietsen zonder die wind? :)
Ging idd om de binnenband. Geen tubeless.

Gevaarlijk? Hier gewoon code groen in Groningen en Drenthe dus 'niks' aan de hand en idd is het soms leuk om dan heerlijk vol gas met rugwind te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door DikkieDick op 19-12-2024 12:17 ]

aka pluim003

• guapper
Cloclo100 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:26:
[...]

Mooi hé, net als vroeger na schooltijd, maar nu niet meer op die 20kg Batavus met trommelremmen en Sturmey Archer 3-speed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 19-12-2024 12:05 ]

• pnoob
  • Laatst online: 31-12-2025
Iets minder fijne ervaring gisteren op de racefiets. FF kort rondje, eerst mooi tegen de wind in met windkracht 6 om vervolgens vol gas terug te gaan voor wat Strava-segment-PRs. Met snelheidje van 45km per uur een lekke band. Nou dacht ik: snel gefixed maar helaas. Heb zo'n mooie compacte Lezyne fietspomp en die vertikte het om ook maar enigszins lucht in de band te krijgen....
Ikzelf heb ook eens zitten worstelen met een quick connector, bleek dat die niet op alle ventielen past. Maar die kon je wel op een ventiel draaien ipv klikken. Soms ligt het er ook nog aan of je het ventiel op zijn kop houdt of niet, heeft soms wat tegendruk nodig om weer dicht te zetten.
Tip: probeer hem thuis een keer uit hoe/of die werkt, scheelt een hoop gevloek als je in de kou/regen/wind staat te worstelen.

• Prulleman
  • Laatst online: 20:42

[Afbeelding]
wannneer heb je dit? groter/kleiner schakelen, achteruit trappen, met kracht, zonder kracht, ...

zoals hierboven check ook de quicklink, kan zijn dat deze net een hopje geeft op je blad waardoor je ketting verkeerd valt

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 19-12-2024 13:36 ]

Strava

• guapper

[Afbeelding]
Zijn de voorderailleur(-verstelling), crank of tandblad recent los geweest?
Of is dit probleem na verloop van tijd ontstaan?

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 19-12-2024 13:56 ]

• DikkieDick
pnoob schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:34:
[...]

Ikzelf heb ook eens zitten worstelen met een quick connector, bleek dat die niet op alle ventielen past. Maar die kon je wel op een ventiel draaien ipv klikken. Soms ligt het er ook nog aan of je het ventiel op zijn kop houdt of niet, heeft soms wat tegendruk nodig om weer dicht te zetten.
Tip: probeer hem thuis een keer uit hoe/of die werkt, scheelt een hoop gevloek als je in de kou/regen/wind staat te worstelen.
Ik ga zeker de pomp nog ff testen op een band. Genoeg liggen hier. :-)

aka pluim003

• DikkieDick
la_fusion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:04:
[...]

Inmiddels nog een stapje hoger op de 'kleine pompjes'-ladder gegaan met een Silca en hoop dat die het beter vol blijft houden.
Bedoel je https://silca.cc/en-eu/co...roducts/tattico-mini-pump ?

aka pluim003

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

joker1977

Tweakert

edoappelhof schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:54:
[...]

Trek die ketting er eens goed op dan over de hele lengte van het voorblad en maak dan eens een foto, volgens mij ligt ie nu los erop.

Als de pitch ergens wijzigt is 1 schakel uitgerekt of een quicklink uitgerekt. Maar dat er iets versleten is kan dan niet anders, lijkt me ?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30
Die heb ik en nog vele hier met mij. Super fijne pomp. Ik heb alle CO2 dingen uit mijn zadeltasje gegooid.

Maar ik vind die 85 euro best aan de prijs, ze hebben best vaak korting en dan kom je rond de 55 euro uit (en soms hebben de Duitse webshops hem ook).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• DikkieDick
mhr-zip schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:49:
[...]

Die heb ik en nog vele hier met mij. Super fijne pomp. Ik heb alle CO2 dingen uit mijn zadeltasje gegooid.

Maar ik vind die 85 euro best aan de prijs, ze hebben best vaak korting en dan kom je rond de 55 euro uit (en soms hebben de Duitse webshops hem ook).
Thanx. Ga het in de gaten houden. Anders eerst maar even een goedkope(re) van de Decathlon of zo tot er een aanbieding is van deze. Pompje is sowieso nodig.

Even later. Al besteld voor ongeveer het gemiddelde van de 2 genoemde bedragen. Als ik eerst een ding bij de Decathlon haal en vervolgens wacht tot ie 55 is ben ik net zo veel kwijt. :-)

[ Voor 14% gewijzigd door DikkieDick op 19-12-2024 19:46 ]

aka pluim003

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mhr-zip schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:49:
[...]

Goed om te weten! €85 vind ik waanzin, €55 ook maar zie ik mezelf nog wel doen als dat ding écht zo goed is.

Overigens vandaag mijn Strava jaar overzicht bekeken. 500% meer kilometers dan vorig jaar en bijna 400% meer rijtijd :+
Iets met vorig jaar amper gefietst te hebben en dit jaar weer begonnen :+

Gabriël AM5

• edoappelhof
joker1977 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:55:
[...]

Trek die ketting er eens goed op dan over de hele lengte van het voorblad en maak dan eens een foto, volgens mij ligt ie nu los erop.

Als de pitch ergens wijzigt is 1 schakel uitgerekt of een quicklink uitgerekt. Maar dat er iets versleten is kan dan niet anders, lijkt me ?
Ik zal vanavond eens checken; ben niet meer in de gelegenheid geweest eraan te werken.

• PaulBloem
So close! Nog even 7 uurtjes fietsen inplannen in de komende 11 dagen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCTCVTlx_MqwvZWH9E9AWlZMGE0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0rBqXxERWexoqRwYi1ygqOJW.png?f=user_large

Met The Ride voor de boeg in 2025 zal het doel voor volgend jaar wel het dubbele worden (hoop ik)

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
PaulBloem schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:12:

[Afbeelding]

Met The Ride voor de boeg in 2025 zal het doel voor volgend jaar wel het dubbele worden (hoop ik)
Dat gaat vast wel lukken ;) gewoon consistent blijven trappen. vorig jaar zat ik ook op 4000, dit jaar ga ik over de 14000 heen.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
PaulBloem schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:12:

[Afbeelding]

Netjes, met de voorbereiding voor The Ride ben je in het voorjaar al over dit getal heen..

Ikzelf zat dit jaar in de voorbereiding qua doel op 1000km per maand (maar ging er vaak wel iets overheen toen de toertochten begonnen), en na The Ride even iets gas terug genomen, maar vanaf september zit ik weer op 1000km per maand als doel.
Jaardoel van 8k inmiddels al ruim overschreven, ik kom dit jaar uit op 12k uit,
Daarnaast nog 3k aan woon-werk op de normale fiets, maar dat hou ik niet bij op strava, maar wel in de app voor mijn kilometer vergoeding :+

Volgende week nog een poging om de Rapha Festive Challenge te halen.. En dan lekker op hetzelfde tempo het nieuwe jaar in voor The Ride 2025 B-)

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 20-12-2024 10:18 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

sapphire schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:21:
[...]

Goed om te weten! €85 vind ik waanzin, €55 ook maar zie ik mezelf nog wel doen als dat ding écht zo goed is.

Overigens vandaag mijn Strava jaar overzicht bekeken. 500% meer kilometers dan vorig jaar en bijna 400% meer rijtijd :+
Iets met vorig jaar amper gefietst te hebben en dit jaar weer begonnen :+
Dat "ding" is echt zo goed.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:38:
[...]

Netjes, met de voorbereiding voor The Ride ben je in het voorjaar al over dit getal heen..

Ikzelf zat dit jaar in de voorbereiding qua doel op 1000km per maand (maar ging er vaak wel iets overheen toen de toertochten begonnen), en na The Ride even iets gas terug genomen, maar vanaf september zit ik weer op 1000km per maand als doel.
Jaardoel van 8k inmiddels al ruim overschreven, ik kom dit jaar uit op 12k uit,
Daarnaast nog 3k aan woon-werk op de normale fiets, maar dat hou ik niet bij op strava, maar wel in de app voor mijn kilometer vergoeding :+

Volgende week nog een poging om de Rapha Festive Challenge te halen.. En dan lekker op hetzelfde tempo het nieuwe jaar in voor The Ride 2025 B-)
Rapha500 moet een makkie voor jou zijn.
Kerstavond een uurtje binnen als de kids op bed liggen.
1ste&2de kerstdag even een frisse neus halen op de fiets.
3De een 200BRM..

Ben je zo goed als klaar

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Rapha500 hoort gewoon buiten, dus niets even uurtje binnen ofzo met weerstand 0 op de rollers.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• wibblemoo
  • Laatst online: 20:56
McMiGHtY schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:35:
[...]

Dat "ding" is echt zo goed.
Eens met hem. Ik vond het ook onzin, een pomp van 90 euro, maar een band ompompen gaat echt veel makkelijker. Meteen ook Co2 de deur uitgedaan.

• DDX
  • Nu online
Alleen zo jammer dat eerste versie van de silca gravelero geen afdekdopje bovenop slangetje heeft. (en er dus vocht/rotzooi bij slangetje komt)
Even op letten als je die besteld dat je geen oude versie krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 20-12-2024 10:40 ]

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

[Afbeelding]
Wat zijn dit voor kettingbladen dan?
Echte 12 speed Dura-Ace 46-39 zie ik niet op de website van Shimano (FC-R9200).
Zal ook geen mix-match zijn aangezien de sticker 46-39 opgeeft.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:22
Herkenbaar probleem. Heb hetzelfde ook al eens gehad. Nu heb een nieuw pompje dat ik in mijn achterzak bewaar en dat afgetaped is zodat er geen zand tussen komt. Na de rit mee naar binnen zodat het pompje droog wordt/blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOTYD-6eBNe6xkH3y7ITE-Pualw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJtc26gvWAf9MBmj992gUVgB.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:46
TheTinusNL schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:52:
[...]

@edoappelhof wil gewoon even patsen met z'n pro only cyclocross crankset.
https://www.alpecincyclin...el-canyon-inflite-cf-slx/

Flickr - Strava

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:04
DDX schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:38:
Alleen zo jammer dat eerste versie van de silca gravelero geen afdekdopje bovenop slangetje heeft. (en er dus vocht/rotzooi bij slangetje komt)
Even op letten als je die besteld dat je geen oude versie krijgt.
Als je bij Silca zelf bestelt krijg je de nieuwe

www.vanspeykwheels.nl

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:27
Dan moet ie niet hier zijn met zijn problemen, maar in de wisselpost 8)

Hij wil.

• DDX
  • Nu online
ElGreco schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:33:
[...]

Als je bij Silca zelf bestelt krijg je de nieuwe
'Thank you for reaching out, unfortunately the new cap is not compatible with the old pump but I can give you a 10% discount code for the new Gravelero if you are interested. '

Maar die 10% krijg je al als je het via bike-components oid gaat bestellen....

• edoappelhof
TheTinusNL schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:52:
[...]

Crossblaadjes, is van iemand die op redelijk niveau wedstrijden rijdt, zijn teamfietsen.

• edoappelhof
Hahah nee het is niet mijn fiets!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Iets minder fijne ervaring gisteren op de racefiets. FF kort rondje, eerst mooi tegen de wind in met windkracht 6 om vervolgens vol gas terug te gaan voor wat Strava-segment-PRs. Met snelheidje van 45km per uur een lekke band. Nou dacht ik: snel gefixed maar helaas. Heb zo'n mooie compacte Lezyne fietspomp en die vertikte het om ook maar enigszins lucht in de band te krijgen. En dat bijna in de middle of nowhere. ........
CO2 is ook geen zaligheid hoor. Ooit eens met nieuwe GP5000 (model was net op de markt) paar keer lek gereden in 1 rit. Toen heb ik onderweg bij de lokale FM nog patronen moet kopen. En ook al eens in het donker door glas gereden, niet gezien in het donker. Voor en achter in 1 klap lek. Dan kun je de lekken gaan zoeken, had maar 1x binnenbandje mee, en met CO2 als pomp is dat geen succes. Toen is CO2 bij mij eruit gegaan en vervangen door een klein Lezyne pompje. Pompje test ik 2-3x per jaar op een echte fietsband.

• la_fusion
Yes! Zoals vele gezegd hebben, erg aan de prijs maar die van Lezyne zijn ook niet gratis :+

Het pompje werkt toch wel fijner dan die van Lezyne, of dat de kosten goedmaakt durf ik niet direct te zeggen. Vind het nog altijd veel geld maar vertrouw erop dat ik de komende jaren geen andere nodig heb. Vergeleken met andere items die nodig zijn voor het fietsen is dat uiteindelijk verwaarloosbaar.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:04
DDX schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:38:
[...]

'Thank you for reaching out, unfortunately the new cap is not compatible with the old pump but I can give you a 10% discount code for the new Gravelero if you are interested. '

Maar die 10% krijg je al als je het via bike-components oid gaat bestellen....
Boeoeoeoee

www.vanspeykwheels.nl

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-12-2025

[Afbeelding]
Kijk eens naar de tandjes op het blad, is er mogelijk eentje verbogen?

Laatst weer eens een stukje gefietst, ik twijfel eigenlijk steeds meer om de Aero fiets er hier uit te doen, pak steeds vaker de crosser. Enige waar ik het verschil ga merken is bij de hogere snelheden (wat goed kan hier in en rond Almere), maar eigenlijk is de fietsgroep daar weer niet echt toe in staat. Moet denk ik het komende jaar weer wat meer op zoek naar het plezier in het fietsen.

[ Voor 235% gewijzigd door Raznov op 20-12-2024 13:02 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

• mhr-zip
la_fusion schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:45:
[...]

Yes! Zoals vele gezegd hebben, erg aan de prijs maar die van Lezyne zijn ook niet gratis :+

Het pompje werkt toch wel fijner dan die van Lezyne, of dat de kosten goedmaakt durf ik niet direct te zeggen. Vind het nog altijd veel geld maar vertrouw erop dat ik de komende jaren geen andere nodig heb. Vergeleken met andere items die nodig zijn voor het fietsen is dat uiteindelijk verwaarloosbaar.
Die Lezyne niet kopen is korting op een Silca.

Vaak hebben ze 25% korting op Silca en kan je ook nog 10% nieuwe klantenkorting er overheen doen (desnoods als bestaande klant met nieuw mail adres).

• Tjebakka

Tjebakka

meteen cancellen dat merk })

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

blitzkrieg schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:40:
[...]

Ik heb het aangepast.
Zou dat vrijdag geen drek zijn na de regen van morgen?
Om mezelf maar even te beantwoorden, het was her en der wat nattig. Maar viel mee. Maar toen zat ik sowieso al onder de bagger van de Veluwe.

Wind was niet echt leuk en na Hilversum was er sowieso geen zak meer aan ivm verkeer, bruggen die openstonden en stoplichten. Ben weer blij dat ik niet in de Randstad woon.

190km, 26,9km/u gemiddeld.
https://strava.app.link/TWqtWP5nuPb

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:31
Petje af hoor! En ja, op de Veluwe kun je ook op gewone fietspaden heerlijk smerig worden 😅

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ja, op de Veluwe zat 1 klein stukje gravel/sintelpad wat eigenlijk niet echt vertrouwd was met 32mm slicks. Dat kan best, maar hier was geen gravel te zien, alleen nat blad. Daar ging ik in een bocht ff rechtuit.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
blitzkrieg schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:36:
[...]

Om mezelf maar even te beantwoorden, het was her en der wat nattig. Maar viel mee. Maar toen zat ik sowieso al onder de bagger van de Veluwe.

Wind was niet echt leuk en na Hilversum was er sowieso geen zak meer aan ivm verkeer, bruggen die openstonden en stoplichten. Ben weer blij dat ik niet in de Randstad woon.

Ik had je berichtje gemist, jammer dat de rit tegen viel! Hopelijk was het stukje heide toch wel leuk.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Het was op zich wel een mooi ritje, hei was zeker mooi. Maar de hoeveelheid mensen die er aan het recreëren is op een vrijdagmiddag is wel veel. Bij ons is het een stuk rustiger. Zelfs in het hoogseizoen.

• mhr-zip
blitzkrieg schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 22:55:
Het was op zich wel een mooi ritje, hei was zeker mooi. Maar de hoeveelheid mensen die er aan het recreëren is op een vrijdagmiddag is wel veel. Bij ons is het een stuk rustiger. Zelfs in het hoogseizoen.
Het was ook sinds lange tijd weer lekker weer. En precies de dag voor “de vakantie”.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:02
[...]
na Hilversum was er sowieso geen zak meer aan ivm verkeer, bruggen die openstonden en stoplichten. Ben weer blij dat ik niet in de Randstad woon.

Mooi rit! Maar je hebt dan na H'sum ook wel ongeveer de lelijkste optie gekozen om naar Zandvoort te fietsen. Wel lekker rechtdoor ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Komt hij nu mee. ;)

• Tjebakka

Tjebakka

[...]

Ging je bijna richting Abcoude in plaats van Vinkeveen! Echt een venijnig bochtje naar rechts is dat vanuit de tunnel.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat een wind gisteren zeg, en koud :|
Met frisse tegenzin toch naar buiten gegaan voor een klein rondje om de routine er in te houden.

Laat ik het zo zeggen, bekend stukje in Katwijk het Coepelduin uit kun je linksaf een klein stukje licht omhoog de boulevard op…. Het waaide zo hard dat ik staand volle bak sprintend bijna stil viel :+
En op de Watering verderop waaide mijn bril bijna van mijn hoofd :+

Gabriël AM5

• dfbt
sapphire schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:47:
Wat een wind gisteren zeg, en koud :|
Met frisse tegenzin toch naar buiten gegaan voor een klein rondje om de routine er in te houden.

Laat ik het zo zeggen, bekend stukje in Katwijk het Coepelduin uit kun je linksaf een klein stukje licht omhoog de boulevard op…. Het waaide zo hard dat ik staand volle bak sprintend bijna stil viel :+
En op de Watering verderop waaide mijn bril bijna van mijn hoofd :+
je moet ook altijd de andere kant op fietsen met storm :+
En dan je partner je laten komen ophalen omdat je ''lek heb'' :*)

• verstappen33
Netjes hoor @blitzkrieg..
Tegenwind wordt je hard van zeggen ze. :+
Begin dit jaar ook meegemaakt, ritje vanuit Twente richting Breda en weer terug (zat heen, zondag terug)..
Op de heenweg 230km wind tegen, draait de wind snachts, kon ik de volgende dag ook weer 230km met wind tegen terug naar huis..

Gelukkig wel droog weer toen, maar het demotiveert wel.

Komende vrijdag heb ik weer een rit van 240km op de planning (BRM Boekelo incl fietsen naar de start en weer naar huis), Ik hou al enkele dagen het weer in de gaten, vooralsnu lijkt het gunstig, wel behoorlijk bewolkt en geen tot weinig zon, maar wel de komende dagen droog en weinig wind.
Hopelijk droogt de boel een beetje goed op.

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 23-12-2024 08:23 ]

• la_fusion
Voor mij staat er morgen ook weer de jaarlijkse rit richting mijn ouders met kerstavond op de planning. Normaal altijd fijn wind mee maar voor de verandering staat de wind richting noorden. Gelukkig niet zo extreem veel wind.

• Webgnome
Vraagje aan u allen die fietsen opbergen in bergingen, schuurtjes of anders kleine ruimtes. Zijn er systemen op de markt waarbij je de fiets kan ophangen zonder dat er boor/schroef werkzaamheden benodigd zijn? We krijgen waarschijnlijk begin 2025 een tweede handbike erbij ( want moeders de vrouw gaat ook eens een keer een bergje fietsen ) en dan zitten we met de ruimte in onze berging. Ik had al bedacht om de handbike met het voorwiel op te willen hangen. Aangezien wij huren is het eigenlijk niet handig om dan maar even een paar gaten in de muur te boren.

Iemand een idee?

Strava | AP | IP | AW

• Cloclo100
Mijn lease is zowat in de eindfase en ik ben me al stilletjes aan het oriënteren voor een extra fiets. Heb nu bijna 3J met een Trek Domane SL7 gereden, door weer en wind, en los van de bekende zitbuisproblemen was dit vooral een zeer comfortabele rit. Echter met de endurance geometrie en mijn 1m96 zit ik wat te veel in de wind en ik richt me nu wat meer op een lichtere Aero-racer met alleszins een meer aggressieve zithouding. In mijn fietsgroepje merk ik dat wanneer ik van kop kom en wat kan "rusten" achteraan, ik alsnog veel te veel wind hap :). Ik richt me vooral op gran fondo's en klimwerk vind ik dus het leukste. Er is natuurlijk zooooveel keuze maar ik wil eigenlijk, deels vanwege mijn slechte rug, toch een racer met zoveel mogelijk comfort. Iemand tips voor een cacy endurance of een comfy racer?

Ik heb voorlopig de volgende opties;
- Trek Madone (isoflow technologie, zadelbuis buigt mee met hobbels)
- Scott Foil RC (zadelpen in 2 delen om schokken op te vangen)

Bedankt voor de input en het mee helpen naar een nieuwe ride!
De Domane wordt daarna gerecycleerd tot slechtweerfiets/gravelbike.

• Requiem19
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:56:
Mijn lease is zowat in de eindfase en ik ben me al stilletjes aan het oriënteren voor een extra fiets. Heb nu bijna 3J met een Trek Domane SL7 gereden, door weer en wind, en los van de bekende zitbuisproblemen was dit vooral een zeer comfortabele rit. Echter met de endurance geometrie en mijn 1m96 zit ik wat te veel in de wind en ik richt me nu wat meer op een lichtere Aero-racer met alleszins een meer aggressieve zithouding. In mijn fietsgroepje merk ik dat wanneer ik van kop kom en wat kan "rusten" achteraan, ik alsnog veel te veel wind hap :). Ik richt me vooral op gran fondo's en klimwerk vind ik dus het leukste. Er is natuurlijk zooooveel keuze maar ik wil eigenlijk, deels vanwege mijn slechte rug, toch een racer met zoveel mogelijk comfort. Iemand tips voor een cacy endurance of een comfy racer?

Wat voor budget heb je in gedachten?

• dfbt
Webgnome schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:43:
Vraagje aan u allen die fietsen opbergen in bergingen, schuurtjes of anders kleine ruimtes. Zijn er systemen op de markt waarbij je de fiets kan ophangen zonder dat er boor/schroef werkzaamheden benodigd zijn? We krijgen waarschijnlijk begin 2025 een tweede handbike erbij ( want moeders de vrouw gaat ook eens een keer een bergje fietsen ) en dan zitten we met de ruimte in onze berging. Ik had al bedacht om de handbike met het voorwiel op te willen hangen. Aangezien wij huren is het eigenlijk niet handig om dan maar even een paar gaten in de muur te boren.

Iemand een idee?
ik persoonlijk weet geen systeem te benoemen waarbij je niks moet vastzetten..
Maar ook in een huur huis met een schuur mag je toch wel een paar gaatjes boren? Dat zijn toch gewoon gebruiksdingetjes? Heb je in je huis ook geen schilderij of kast of tv in de muur zitten :D?

• verstappen33
dfbt schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:04:
[...]

ik persoonlijk weet geen systeem te benoemen waarbij je niks moet vastzetten..
Maar ook in een huur huis met een schuur mag je toch wel een paar gaatjes boren? Dat zijn toch gewoon gebruiksdingetjes? Heb je in je huis ook geen schilderij of kast of tv in de muur zitten :D?
Een paar gaatjes is vaak het probleem niet, die stop je naderhand zo weer dicht..
Ik zit mij alleen te bedenken hoe je een handbike kunt/wilt ophangen, ik neem aan dat @Webgnome niet goed te been is, en als je iets wilt ophangen je toch de hoogte in moet.

Enige wat ik zo kan bedenken wat misschien handig is, is een katrol systeem aan het plafond, dan kun je de fiets namelijk gewoon ophijsen aan wat haken.

• Cloclo100
Requiem19 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:00:
[...]

Wat voor budget heb je in gedachten?
Max 9K

• verstappen33
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:56:

Specialized Tarmac SL8?
Ik fiets er nu 1,5 jaar op, heerlijke fiets, zowel voor het racen als lange tochten..

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12-2025
7.1K op dit moment, no-brainer als je een comfortabele racer wilt met alles erop en eraan
https://www.canyon.com/nl...3_pv_rahmenfarbe=R072_P07

• Requiem19
Ik heb in maart de kans gehad om verschillende fietsen back to back te proberen en er was eigenlijk 1 fiets die er enorm bovenuit stak qua comfort gevoel. En dat was de Enve Melee.

Ik zou in jouw geval ook zeker eens een proefritje willen maken op de Melee of de Enve Fray. Melee is de 'echte' racefiets van Enve en wellicht iets te aggressief qua Geo voor je. De Fray is een race/endurance fiets die je mooi slammed kan rijden wellicht omdat de stack relatief hoog is. Mooie van de Fray is ook dat je tot 40mm clearance hebt.

Denk dat je met een goed dealtje wel rond de 9k kan uitkomen.

Melee
Afbeeldingslocatie: https://dqh479dn9vg99.cloudfront.net/wp-content/uploads/sites/9/2023/02/enve_melee_review-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/306736/files/464928262/1000x640x2/enve-enve-fray-ash-shimano-ultegra-di2-2x12.jpg

• Cloclo100
Holk schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:17:
[...]

7.1K op dit moment, no-brainer als je een comfortabele racer wilt met alles erop en eraan
https://www.canyon.com/nl...3_pv_rahmenfarbe=R072_P07
Mooi pakket met mooie prijs maar die heeft quasi dezelfde geometrie dan mijn Domane.. zoek het iets agressiever met dan comfort eigenschappen.

• Cloclo100
Requiem19 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:21:
[...]

Ik heb in maart de kans gehad om verschillende fietsen back to back te proberen en er was eigenlijk 1 fiets die er enorm bovenuit stak qua comfort gevoel. En dat was de Enve Melee.

Ik zou in jouw geval ook zeker eens een proefritje willen maken op de Melee of de Enve Fray. Melee is de 'echte' racefiets van Enve en wellicht iets te aggressief qua Geo voor je. De Fray is een race/endurance fiets die je mooi slammed kan rijden wellicht omdat de stack relatief hoog is. Mooie van de Fray is ook dat je tot 40mm clearance hebt.

Denk dat je met een goed dealtje wel rond de 9k kan uitkomen.

Melee
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks, zal er eens naar kijken!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-12-2025
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:24:
[...]

Mooi pakket met mooie prijs maar die heeft quasi dezelfde geometrie dan mijn Domane.. zoek het iets agressiever met dan comfort eigenschappen.
Ah, u zoekt eigenlijk een racer met een wiebelende zadelpen ;)
Je kon 'vroeger' (als in het model voor het huidige ontwerp) zo'n pen van de Endurace ook kwijt in de Ultimate, dan zit je denk ik wel aan je gewenste pakket. Een SL8 lijkt me dan wel een mooie fiets, een Giant TCR zou ook nog passen maar die mist wel comfort.

• Cloclo100
Holk schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:29:
[...]

Ah, u zoekt eigenlijk een racer met een wiebelende zadelpen ;)
Je kon 'vroeger' (als in het model voor het huidige ontwerp) zo'n pen van de Endurace ook kwijt in de Ultimate, dan zit je denk ik wel aan je gewenste pakket. Een SL8 lijkt me dan wel een mooie fiets, een Giant TCR zou ook nog passen maar die mist wel comfort.
Ja ik besef wel dat het moeilijk is om alles af te vinken, maar aangezien meer en meer fabrikanten inzetten op een "one bike for all" komen er meer en meer technologieën om mensen zoals mij te bedienen. :) Zo een verende zadelpen zou inderdaad een goede optie zijn, ik kijk het eens na bij Canyon!

• wibblemoo
Ik weet niet wat je precies verwacht van een verende zadelpen, maar rugklachten en agressieve zithouding/aero lijkt mij nu niet echt een goede combinatie?

• Cloclo100
wibblemoo schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:39:
Ik weet niet wat je precies verwacht van een verende zadelpen, maar rugklachten en agressieve zithouding/aero lijkt mij nu niet echt een goede combinatie?
door stretching / core training heb ik dit redelijk onder controle en ik kan ook gewoon lang in de beugels fietsen. Maar er is nu éénmaal een hernia in de onderrug, door een been-lengteverschil zit ik soms wat ongemakkelijk op het zadel en wil het daarom gewoon zo comfortabel mogelijk houden. Na 3j fietsen is het nu gewoon tijd voor iets lichter en sneller zonder té veel compromissen te nemen, indien mogelijk. Vandaar hier dus de vraag :).

• verstappen33
wibblemoo schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:39:
Ligt natuurlijk ook aan de afstelling (doe ook een bikfit als je wilt).
Je kunt een fiets zo agressief maken als je zelf wilt..
Als ik met mijn SL8 met de handen op de hoods rij dan zit ik redelijk endurance en relaxed..
Zak ik goed door de ellebogen of ga ik de drops in, dan zit ik echt aero, en naargelang je rug deze aero positie aan kan houden is voor ieder verschillend, ik kan dit prima 20-30 min tot een uur volhouden, maar ik zit echt niet de hele tijd aero, alleen op kop of bij veel wind of wanneer ik echt vaart wil maken.

• wibblemoo
Enough about me, let’s talk about me..

@Cloclo100 zelf weten, maar als je specifiek rugpijn opnoemt, zou ik voor endurance gaan en niet een aero model zoals een Foil nemen. Afstelling kan maar zoveel fixen..

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Webgnome High tack kit :+

Serieuzer; even met de verhuurder overleggen? Opzich zouden 2-4 nette schroefgaatjes in een berging niet zo’n probleem moeten zijn toch?

Anders een creatieve constructie tussen vloer-plafond en eventueel de breedte klemmen en daar een beugel aan hangen ofzo?

Gabriël AM5

• Cloclo100
wibblemoo schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:02:
Enough about me, let’s talk about me..

@Cloclo100 zelf weten, maar als je specifiek rugpijn opnoemt, zou ik voor endurance gaan en niet een aero model zoals een Foil nemen. Afstelling kan maar zoveel fixen..
Ik heb nochtans net uitgelegd dat ik dat onder controle heb, maar het leuk zou zijn als er toch wat demping is :). Op mijn Domane heb ik nog maar 1 spacer en sinds bikefitter mij meer een holle rug heeft laten aanhouden heb ik eigenlijk tijdens het fietsen nooit rugpijn. Het gaat dus vooral over demping en comfort, minder over houding. Excuses voor de verwarring!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:12
Ik heb juist met een huidige hernia dat ik amper 100m kan wandelen, maar makkelijk 50km pijnvrij kan fietsen (op de racefiets, stadsfiets is niet te doen).

Door de houding op de racefiets is mijn rug uitgerekt en staat er nul druk op de wervelschijven, waardoor fietsen, naast liggen, het enige pijnvrije is wat ik kan doen.

Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat een hernia misschien helemaal niet in de keuze hoeft mee te doen, maar wel je mobiliteit en core kracht voor lange ritten.

• Requiem19
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb nochtans net uitgelegd dat ik dat onder controle heb, maar het leuk zou zijn als er toch wat demping is :). Op mijn Domane heb ik nog maar 1 spacer en sinds bikefitter mij meer een holle rug heeft laten aanhouden heb ik eigenlijk tijdens het fietsen nooit rugpijn. Het gaat dus vooral over demping en comfort, minder over houding. Excuses voor de verwarring!
Meeste demping kun je op zich ook halen uit je bandenspanning.

Ik zou bijv gewoon 32mm P Zero RS nemen (mega snelle band, vergelijkbaar met de beste 28mm banden) en deze dan tubeless lekker laag rijden. Heeft veel meer effect dan je frame.

SL8 is ook wel een erg goede keuze. Maar man o man, wel een saaie 😉 (ik mag dat zeggen met een Aeroad).

Een interessant alternatief op de SL8 is de Seka Spear:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/yjpOvfPDTXw/hqdefault.jpg

Of de Seka Exceed:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/TlMnJmZckr4/maxresdefault.jpg

• DDX
  • Nu online
Cloclo100 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:24:
[...]

Domane RSL ? (al gaat die al snel over je budget heen vermoed ik)

• Giel
  • Laatst online: 12:45
Webgnome schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:43:

Iemand een idee?
https://www.powerplustool...n-fietsopbergsysteem.html

Zoiets wellicht. Geen idee of dat bruikbaar is voor een handbike, maar veel meer kom ik zo niet tegen..

• verstappen33
Mijn google skills laten mij een beetje in de steek..
Hopelijk kunnen jullie helpen of hebben al reeds ideeen/ervaring.

Ik zoek voor onze fietsclub een leuke accomodatie voor een clubweekend in Juni.
Liefst willen we in een hotel/pension incl ontbijt en diner.
Aantal personen 30-35, met 3-4 personen een kamer delen is geen probleem.

Budget is wel een dingetje, 2 overnachtingen incl 2x ontbijt en 1x diner is het budget rond de 150 euro PP.

Leuke routes met enkele klimmetjes in de regio (niet te moeilijk) zowel voor Race als MTB is wel gewenst.

Regio wat we zoeken is 2 tot maximaal 3 uur rijden met de auto vanuit Hengelo (ov), zeg max 250 km.

Ik kan weinig tot niets geschikt vinden qua budget, hotels in populaire gebieden als Sauerland, Eiffel, Limburg (Belgie) zijn vaak al te duur of zonder eten wat er dan nog weer bij komt.

Hopelijk hebben jullie nog suggesties.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:27
@verstappen33 Met dat budget moet je misschien een hostel overwegen? Of een soort groepsaccomodatie?

• verstappen33
Tom-Z schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:30:
@verstappen33 Met dat budget moet je misschien een hostel overwegen? Of een soort groepsaccomodatie?
Dat is ook een optie, maar dan zitten we wel met het probleem dat we zelf proviand mee moeten nemen qua ontbijt en evt diner. Of er moet een horeca gelegenheid op loopafstand zitten waar we kunnen ontbijten/dineren.

Pagina: 1 ... 611 ... 699 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).