Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 608 ... 699 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2025
Steeffoon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:05:
De Garmin Varia RTL515 radar is nu afgeprijsd voor 139,95 euro bij Mantel. Mooie prijs, gelijk besteld.
Bij Futurum is die 149,99 euro, maar met de 20 euro kortingscode maar 129,99 euro :P

Kortingscode: https://gathering.tweaker...message/80314822#80314822

Deze werkt nog steeds, zojuist besteld met deze code.

Nu nog een mooie aanbieding afwachten voor de Garmin Edge 1050 8)

[ Voor 8% gewijzigd door verstappen33 op 05-11-2024 13:48 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-12-2025

djfrankel

It's a trap!

blitzkrieg schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:44:
Hoe gaan Join of Trainerroad om met krachttraining naast het fietsen? Vrijdagavond mijn benen volledig naar de griebus gesquat in de sportschool. Zondagmorgen tijdens mijn fietsrit had ik daar nog goed last van. Kan je dat kwijt in de app of vind hij je dan op zondag een prutser?
Dit kun je op verschillende manieren aanvliegen. Je kan zoals @Stufferdt aangeeft een hoge RPE waarde invoeren nadat je krachttraining in JOIN staat. Dan zal JOIN je schema aanpassen als het dat nodig vindt. Daarnaast kun je elke dag je 'Readiness' (ik heb mijn telefoon op engels staan) aangeven. Waarin je aangeeft of je spierpijn hebt in de categorieën 'none' 'some' 'a lot'. Daarnaast kan je je herstel aanpassen. Op basis daarvan zal je schema ook aangepast worden. Of je gaat gewoon een easy ritje doen en dan past JOIN je schema daar weer op aan. Zo veel keuze :9
Enige wat ik zelf irritant vind, is dat als ik op zondagavond mijn beschikbaarheid voor de komende week invul, ik al weet dat ik op woensdag en vrijdag krachttraining ga doen. Dan heeft het niet zo veel zin dat JOIN voor de donderdag dan een Vo2max of threshold sessie plant :+

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21

blitzkrieg

Whoop Whoop!

verstappen33 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:33:
[...]

Bij Futurum is die 149,99 euro, maar met de 20 euro kortingscode maar 129,99 euro :P

Komt hij nu mee! Net bij Mantel besteld.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Oh, jammer, net te laat :-p.
Bestel wel zelf liever bij Mantel. Veel gezeik poos geleden gehad met een defecte Garmin Edge 830. Erg moeilijk gedoe. Problemen met een andere Garmin werden altijd direct goed en snel opgelost bij Mantel.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• verstappen33
Ikzelf heb nooit problemen gehad met Futurum..

Ik vond die 139,99 ook heel goedkoop maar keek nog even snel of er nog wat meer aanbiedingen waren, en Futurum strooit ook graag met vouchers dus een extra Google search betaalde zich snel uit...

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:30

Kluus

Gang is alles

Bij Futurum wordt de korting voor de mensen die de extra moeite nemen om een voucher op te snorren eigenlijk betaald door de iets minder geinformeerde klanten. Mij staat dat concept een beetje, doe dan gewoon een mooie korting voor iedereen. Bovendien heeft Mantel een fysieke winkel in de buurt waardoor ik ook liever daar koop, al is het eens een tientje meer.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
Kluus schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:18:
Bij Futurum wordt de korting voor de mensen die de extra moeite nemen om een voucher op te snorren eigenlijk betaald door de iets minder geinformeerde klanten. Mij staat dat concept een beetje, doe dan gewoon een mooie korting voor iedereen. Bovendien heeft Mantel een fysieke winkel in de buurt waardoor ik ook liever daar koop, al is het eens een tientje meer.
dan heb je vast en zeker plezier in keuken zaken, waar duizenden euro's korting gegeven worden :D maar als je niks zegt en 1e aanbod neemt, je gewoon jackpot betaald.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:30

Kluus

Gang is alles

dfbt schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:22:
[...]

dan heb je vast en zeker plezier in keuken zaken, waar duizenden euro's korting gegeven worden :D maar als je niks zegt en 1e aanbod neemt, je gewoon jackpot betaald.
Ja eigenlijk dat concept inderdaad, vind ik ook niet tof. ;)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:41
Ja allemaal leuk een aardig maar bij mantel krijg je 2 jaar garantie en bij futurumshop 5 jaar.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:11
Kluus schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:18:
Andere business klanten van bijv Garmin zoals Mantel zouden niet accepteren dat FuturumShop de artikelen zo laag geprijsd op de website zet.

Dat lossen ze op met de codes.

Bij fietsen mag je vaak ook maar met max 10% korting adverteren (geldt meestal niet voor overjarig).

Daarom staat bij Hopmans ook op de site: kom langs voor de beste prijs.

Specialized heeft dit nog verder doorgevoerd, hier mogen ze niet eens meer dan 10% korting opgeven. Dus uiteindelijk maakt het dan niet uit waar je die fiets koopt (financieel gezien).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:52
mhr-zip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:55:
[...]

Andere business klanten van bijv Garmin zoals Mantel zouden niet accepteren dat FuturumShop de artikelen zo laag geprijsd op de website zet.

Dat lossen ze op met de codes.

Bij fietsen mag je vaak ook maar met max 10% korting adverteren (geldt meestal niet voor overjarig).

Daarom staat bij Hopmans ook op de site: kom langs voor de beste prijs.

Specialized heeft dit nog verder doorgevoerd, hier mogen ze niet eens meer dan 10% korting opgeven. Dus uiteindelijk maakt het dan niet uit waar je die fiets koopt (financieel gezien).
Toevallig vanochtend een podcast gehoord (Cycloworld?) waar iemand van Specialized te gast was. Die profileerde het merk ook als de Apple of Tesla van de fietswereld.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004

derx666

mecker ende blaet

verstappen33 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:08:
[...]

Klopt, enkele jaren terug op vakantie in Italie ook meegemaakt dat je beter met cash kon betalen dan met de pin of CC in een restaurant/terras..
Pin/CC toeslag was minimaal 1 euro, en bij grotere bedragen (eten etc.) was het 5% extra..
Bonnetjes hadden ze ook nooit van gehoord (alleen als je er echt expliciet om vroeg).
Prijzen stonden wel vaak op een bord of aan de muur met krijt..
Regio Arezzo afgeglopen zomer bijna alles met PIN betaald. Denk niet dat ik meer dan 3x met cash iets betaald heb.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:45
[...]

Dank voor de tip. Zojuist besteld.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Stevie-P schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:37:
[...]

Ik ben gebruik nu een maandje het vernieuwde trainingsschema van Garmin, vooral omdat dit gratis is. Het is behoorlijk adaptief, als ik ongepland een rondje fiets dan past het schema zich aan, en ik heb ook het idee dat wanneer ik erg slecht heb geslapen oid hier rekening mee wordt gehouden.
Wel zitten er wat bugs in de software die ervoor zorgen dat ik het grootste gedeelte van de tijd de geplande trainingen enkel op mijn Garmin Edge kan zien en niet op mijn telefoon.
Join heb ik nog niet geprobeerd, dus ik kan geen vergelijking daarmee maken.

edit: linkje toegevoegd
Bedankt voor de heads-up 8)

Ik maar zoeken naar die nieuwe adaptieve Garmin Coach, maar die komt niet voor x30 Edge series. -O-

Die "oude" standaard trainingsplannen voor de fiets die al de komende X weken zo goed als gefixeerd zijn, zijn wat mij betret nutteloos. Een dagje slecht voelen, slecht weer, plots geen tijd, andere afspraak o.i.d. en je schema ligt overhoop. Ja, volgens mij kun je her en der wat schuiven, maar dat loopt geheid in de knoop.

Ik zie wel dat ik een adaptive running schema kan volgen, ben nieuwsgierig hoe dat werkt i.c.m. fietsen *O*

Informaticus of vakkundig Googler?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

sapphire

Die-hard pruts0r

TheTinusNL schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:42:
[...]

Bedankt voor de heads-up 8)

Ik maar zoeken naar die nieuwe adaptieve Garmin Coach, maar die komt niet voor x30 Edge series. -O-

Die "oude" standaard trainingsplannen voor de fiets die al de komende X weken zo goed als gefixeerd zijn, zijn wat mij betret nutteloos. Een dagje slecht voelen, slecht weer, plots geen tijd, andere afspraak o.i.d. en je schema ligt overhoop. Ja, volgens mij kun je her en der wat schuiven, maar dat loopt geheid in de knoop.

Ik zie wel dat ik een adaptive running schema kan volgen, ben nieuwsgierig hoe dat werkt i.c.m. fietsen *O*
Is ook gelijk weer duidelijk waar het €120 verschil tussen de 530 en 540 hem in zit :+

Volgende ochtend edit: wakker met hoofdpijn, géén migraine na spinnen :|
Wel weer een heerlijk pittige training gehad op FTP met lage cadans en dan op het eind even voluit. Ook bere interessant en confronterend met wattage er bij moet ik zeggen, zou bijna gaan sparen voor een power meter zo.
Ik fiets dus bij lange na geen wattages die hier eerder genoemd worden en mijn piek gisteren is een fractie van de piek die ik een paar jaar geleden eens trok toen ik eens mee was met een vriend :+

En gisteravond bericht dat we uitgeloot zijn voor de AGR. Stiekem vind ik het niet zo erg eigenlijk want het valt met Pasen dus niet ideaal want we hebben een familieweekend. Zou persoonlijk net zo lief met Limburgs Mooiste meedoen :)

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 06-11-2024 07:13 ]

Gabriël AM5

• verstappen33
sapphire schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:13:
[...]

En gisteravond bericht dat we uitgeloot zijn voor de AGR. Stiekem vind ik het niet zo erg eigenlijk want het valt met Pasen dus niet ideaal want we hebben een familieweekend. Zou persoonlijk net zo lief met Limburgs Mooiste meedoen :)
Hier ook uitgeloot, het is best een leuk event, dit jaar had ik geen last van drukte, beetje vroeg vertrekken en evt de eerste verzorgingspost overslaan of snel wat bijvullen en door..

Limburg Mooiste ook gefietst, stuk rustiger qua deelnemers, en ook een andere route.
Ik ga ze komend jaar hopelijk weer beide fietsen, mogelijk dat er weer via The Ride extra kaarten beschikbaar komen voor de AGR aangezien Shimano ook de hoofdsponsor is.. 8)

[ Voor 27% gewijzigd door verstappen33 op 06-11-2024 09:10 ]

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
Hier ingeloot, had me ingeschreven voor de 240km met het idee, wordt toch niet ingeloot.

"Helaas" nu moet ik wel :+

Alleen hoe kom ik er, 's ochtends vroeg weg vanuit huis en goed 2 uur rijden, of een hotel zien te vinden in de buurt voor een redelijke prijs. (zal het 1e wel worden)

[ Voor 42% gewijzigd door silencedead op 06-11-2024 09:22 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:24
Helaas, uitgeloot in de eerste loting. We gaan kijken of we door de tweede loting heen komen. Jammer wel aangezien een groot deel van de vriendengroep wel ingeloot is. Ach ja.

Strava | AP | IP | AW

• verstappen33
silencedead schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:20:
Hier ingeloot, had me ingeschreven voor de 240km met het idee, wordt toch niet ingeloot.

Alleen hoe kom ik er, 's ochtends vroeg weg vanuit huis en goed 2 uur rijden, of een hotel zien te vinden in de buurt voor een redelijke prijs. (zal het 1e wel worden)
Je kunt altijd nog je startbewijs verkopen of weggeven... Aangezien ritten toch niet geregistreerd worden in een systeem maakt het eigenlijk niet uit of je wel of niet onder je eigen naam hebt gereden..

Dit jaar 2x in B&B HOTEL Aachen Nord (Was dit jaar nog Ibis Budget), 15-20 minuten rijden naar de start zowel voor AGR als Limburg Mooiste..
Was dit jaar rond de 50-60 euro kwijt voor een nachtje..
Luxe is ver te zoeken, maar het is schoon en prima voor een korte overnachting..

Zie rond Aachen nog wel meer goedkopere hotels..

[ Voor 20% gewijzigd door verstappen33 op 06-11-2024 09:33 ]

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
silencedead schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:20:

Je kan nog makkelijk je afstand aanpassen nadat je ingeloot bent.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:13:
[...]
...

Volgende ochtend edit: wakker met hoofdpijn, géén migraine na spinnen :|
Wel weer een heerlijk pittige training gehad op FTP met lage cadans en dan op het eind even voluit. Ook bere interessant en confronterend met wattage er bij moet ik zeggen, zou bijna gaan sparen voor een power meter zo.

...
Als je zeker weet dat je voldoende hebt gedronken, na afloop ORS neemt en hier nog steeds regelmatig last van hebt zou ik toch eens naar de huisarts gaan. Wellicht heeft die nog een goede tip, of is er een onderliggend probleem dat verholpen kan worden.
Het lijkt me reuze vervelend als je door het beoefenen van je hobby zulke klachten krijgt.

• dfbt
hier ook opnieuw (voor 5 jaar achter elkaar) uitgeloot, maar ik ben al 5 jaar lang op rij ''ingeloot'' bij de reservelijst en alsnog een startplek gekregen. Dus mijn hoop is niet zomaar weg. Ondanks de drukte, en het ''toerisme'' blijft t voor mij wel een van de leukste toertochten die je kan rijden in Nederland. En als je vroeg vertrekt ( rond 6-7 uur) en 1e verzorgingspost overslaat heb je voor 150 km rit echt een geweldige dag.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stevie-P schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:07:
[...]

Als je zeker weet dat je voldoende hebt gedronken, na afloop ORS neemt en hier nog steeds regelmatig last van hebt zou ik toch eens naar de huisarts gaan. Wellicht heeft die nog een goede tip, of is er een onderliggend probleem dat verholpen kan worden.
Het lijkt me reuze vervelend als je door het beoefenen van je hobby zulke klachten krijgt.
Huisarts is er van op de hoogte maar meer dan pijnstilling doen ze op dit moment nog niet aan naast de algemene dingen als geen cafeïne, genoeg drinken.
Pest is dat dit niet de enige trigger is, op een bepaalde manier slecht slapen triggert het ook enorm en vannacht ook niet top geslapen dus dat kan het ook zijn.
Het valt iig mee, paracetamol genomen en nu nergens meer last van dus ik denk dat het gewoon een brakke nacht was en mijn normale opstartptroblemen :X

Gabriël AM5

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
Cloclo100 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:29:
[...]

Je kan nog makkelijk je afstand aanpassen nadat je ingeloot bent.
I know, maar 150km kan ik zeker, dus te weinig uitdaging.
200km is zo'n afstand waar ik dan van denk, tja, die 40km extra kunnen er dan ook nog wel bij.

Eerst maar eens zien hoe ik de winter door kom, afgelopen paar jaar was het uithoudingsvermogen voor lange afstanden ver te zoeken.

• verstappen33
silencedead schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:28:
[...]

I know, maar 150km kan ik zeker, dus te weinig uitdaging.
200km is zo'n afstand waar ik dan van denk, tja, die 40km extra kunnen er dan ook nog wel bij.

Eerst maar eens zien hoe ik de winter door kom, afgelopen paar jaar was het uithoudingsvermogen voor lange afstanden ver te zoeken.
De 150 en de 240 zijn eigenlijk de 2 leukste routes, de 200km versie voegt misschien wel wat extra kilometers toe, maar eigenlijk weinig extra hoogtemeters..

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-12-2025

McMiGHtY

- burp -

Hier ook uitgeloot, heb na de tip van Verstappen wel maar even een kamer geboekt in Aachen, met optie om te annuleren.

Hopen op de 2de loting dan maar :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:49

Reginas

Queen of Core Stability

Ticket bemachtigd via sponsor van de club. Hadden 30 tickets beschikbaar gesteld, met een aanvullend programma (gezamenlijke pastamaaltijd in VIP-tent). Vanwege dat randprogramma kunnen we kiezen tussen 65/100/150km. Ik denk dat ik ga voor de 100km, maar dat wil ik ook laten afhangen van wat het gros van de club doet.😊

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:28
McMiGHtY schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:53:
Hier ook uitgeloot, heb na de tip van Verstappen wel maar even een kamer geboekt in Aachen, met optie om te annuleren.

Annuleren? Doorverkopen met winst!!!!

www.vanspeykwheels.nl

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zie opeens een nieuwe fiets dichterbij komen

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Reginas schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:24:
Ticket bemachtigd via sponsor van de club. Hadden 30 tickets beschikbaar gesteld, met een aanvullend programma (gezamenlijke pastamaaltijd in VIP-tent). Vanwege dat randprogramma kunnen we kiezen tussen 65/100/150km. Ik denk dat ik ga voor de 100km, maar dat wil ik ook laten afhangen van wat het gros van de club doet.😊
Ik weet zeker dat jij ook een 150km kunt, zeker als je met een groepje bent. Laat je niet tegenhouden door twijfel.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:48
[...]

Bedankt voor de tip, hier ook besteld. Kortingscode werkt nog steeds.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:25
McMiGHtY schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:53:

Worden voldoende aangeboden tussen nu en de start van de AGR. Ga alvast maar trainen

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Trainen is voor talentlozen

• mhr-zip
Dan zou ik maar snel beginnen.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

<insert middelvinger emoticon>

• mhr-zip
O+

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:09
McMiGHtY schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:51:
Trainen is voor talentlozen mensen die graag buiten komen
FTFY

WoT stats

• verstappen33
Daarom zit Pogi 30 uur p/w op de fiets.. :9

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:29
verstappen33 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:01:
[...]

Daarom zit Pogi 30 uur p/w op de fiets.. :9
Dat is geen trainen, dat is gewoon z'n werk doen. :+

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Degene die nog op zoek is naar aanvulling van Dynaplug plugjes, deze shop had vanmorgen nog 8 setjes op voorraad. Zelf heb ik twee sets besteld, verzendkosten €7 naar Nederland (Belgische shop). Mijn order wordt a.s. maandag verzonden, kreeg ik al te horen.

Let wel: dit is de motor/auto variant met langere tail, die moet je op de vereiste lengte afknippen.

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
Omdat de negatieve ervaringen altijd besproken worden, ook maar eens een positieve ervaring delen.

Vandaag was het dan zover, na 11k kilometers dit jaar de eerste lekke band...
10 kilometer onderweg en ik hoor wat raars tikken bij mijn achterband. Nog geen tien seconden later komt het geluid van de leeglopende band in combinatie met het uitspuitende tubeless latex erbij. Even stoppen, band draaien om het gaatje beneden te krijgen en na 15 seconden was het gaatje dicht en kon ik weer doorfietsen! De rest van de 90 kilometer geen problemen gehad en is de band op druk gebleven.

Ik ga de band denk ik wel vervangen voor de zekerheid (wilde ik zoiezo al doen omdat die het ook al het hele jaar volhoudt).

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:13
@Rutgerrrr welke band en andere spullen gebruik je? Na 11k kilometer een lek lijkt mij een prima band. :-)

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
guapper schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:29:
[...]

Succes, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Ik heb 3 van die bandjes in 2 weken versleten. Eerste 5 dagen ging het nog goed, daarna moesten de banden na een paar uur steeds worden bijgevuld.
Met een emmer water niet kunnen ontdekken waar de lucht er uit lekte.
Gebruikt in 26mm banden op 6 bar.
Moest hier toevallig aan denken bij het wisselen van de biba in mijn zadeltasje, van butyl naar TPU.
In de fiets inmiddels ~4000km GP5000 32mm TPU verder en nog geen enkele keer lek, ik ben onder de indruk. Wel de mooiere maanden van het jaar.

Maar het grootste voordeel van die (o.a. goedkope Ali) TPU biba's is dat mijn zadeltasje nu niet meer volgepropt zit 8)
Qua gewicht en rolweerstand geloof ik het wel, maar merk ik niks :+

Informaticus of vakkundig Googler?

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Ben wel benieuwd naar je ervaring bij Gelderblom, ziet er wel goed uit en wil in het voorjaar ook een bikefit plannen

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
AMD1800 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:40:
@Rutgerrrr welke band en andere spullen gebruik je? Na 11k kilometer een lek lijkt mij een prima band. :-)
Specialized S-works Turbo 2BR in 30mm. Ben echt super tevreden met de banden! maar misschien helpt het ook dat ik vrij licht ben en de banden dus niet veel zware klappen te verduren hebben :P

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
rutgrrrr schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:59:
Omdat de negatieve ervaringen altijd besproken worden, ook maar eens een positieve ervaring delen.

Vandaag was het dan zover, na 11k kilometers dit jaar de eerste lekke band...
10 kilometer onderweg en ik hoor wat raars tikken bij mijn achterband. Nog geen tien seconden later komt het geluid van de leeglopende band in combinatie met het uitspuitende tubeless latex erbij. Even stoppen, band draaien om het gaatje beneden te krijgen en na 15 seconden was het gaatje dicht en kon ik weer doorfietsen! De rest van de 90 kilometer geen problemen gehad en is de band op druk gebleven.

Ik ga de band denk ik wel vervangen voor de zekerheid (wilde ik zoiezo al doen omdat die het ook al het hele jaar volhoudt).
ik heb net een fiets overgenomen met tjoebles, mag je ervan uitgaan dat zo'n gaatje zichzelf dicht of moet je wel echt even dat gaatje onder zetten om te laten vullen? Met andere woorden, als je muziekje luistert en je hoort het niet, ben je dan fucked?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:28
pannekoek schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:57:
[...]

ik heb net een fiets overgenomen met tjoebles, mag je ervan uitgaan dat zo'n gaatje zichzelf dicht of moet je wel echt even dat gaatje onder zetten om te laten vullen? Met andere woorden, als je muziekje luistert en je hoort het niet, ben je dan fucked?
In principe is het aangeraden om het wiel te draaien, door de centrifugaal kracht gaat het latex er dan wel uit. In principe kan je prima lek rijden zonder dat je het door hebt. Ik heb bijna elke keer pas doorgehad dat ik lek had gereden omdat ik thuis zag dat mijn radar onder de fluts zat

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 12-11-2024 16:01 ]

• mhr-zip
[...]

Wat ga je doen als de sealant je gaatje niet dicht?
Tubeless is top, mits je je er in verdiept en alle user errors voorkomt.

Anders ben je beter af met een biba.

• pannekoek
mhr-zip schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:00:
[...]

Wat ga je doen als de sealant je gaatje niet dicht?
Tubeless is top, mits je je er in verdiept en alle user errors voorkomt.

Anders ben je beter af met een biba.
Dan ga ik vloeken en hier klagen over tubeless uiteraard! En vervolgens weer m'n biba en m'n pompje meenemen.

Ik was zelf nog niet zo ver om mijn eigen fietsen over te zetten dus dit is een goede casus in situ om te kijken of het wat voor mij is. Tegelijkertijd zullen we wel zien waar het schip strandt haha.

• wisselwerking
[...]

Met of zonder muziek, als je op de velg rijdt dan merk je dat wel hoor. En als het goed is ook wel voordat je op de velg rijdt

• mhr-zip
pannekoek schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:49:
[...]

Dan ga ik vloeken en hier klagen over tubeless uiteraard! En vervolgens weer m'n biba en m'n pompje meenemen.

Ik was zelf nog niet zo ver om mijn eigen fietsen over te zetten dus dit is een goede casus in situ om te kijken of het wat voor mij is. Tegelijkertijd zullen we wel zien waar het schip strandt haha.

• verstappen33
wisselwerking schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:55:
[...]

Met of zonder muziek, als je op de velg rijdt dan merk je dat wel hoor. En als het goed is ook wel voordat je op de velg rijdt
Idd, bij een langzame leegloper of te lage druk dan merk je dat zeker wel in de bochten, en anders voel je het stuiteren van je velg op het asfalt wel..

• guapper
verstappen33 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:31:
[...]

Idd, bij een langzame leegloper of te lage druk dan merk je dat zeker wel in de bochten, en anders voel je het stuiteren van je achterwerk op het asfalt wel..
Daar, heb het ff voor je gefixt.
:P

• Requiem19
  • Laatst online: 07:53
pannekoek schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:49:
[...]

Zo'n eloquent vocabulaire, en dan een 'n' missen in je username. Daar moet een reden voor zijn? >:)

• pannekoek
Requiem19 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:54:
[...]

Zo'n eloquent vocabulaire, en dan een 'n' missen in je username. Daar moet een reden voor zijn? >:)
Van de heerlijke uitspraak die mij ooit eens toegeworpen werd "wat sit je nau te kijke, pannekoek"

• Strider
Ik wil een setje extra schijfremmen kopen voor mijn winterwielen, zodat ik niet de remschijven van mijn zomerwielen hoef over te plaatsen.

Ik heb nu de Shimano RT70 remschijven, hoe kan ik zien of ik 160mm intern of 160mm extern nodig heb?

Fiets: Canyon Endurace CF7

Ik heb daarnaast ook een lockring nodig, ik neem aan dat deze voldoet?:
https://www.bike-discount...erlock-internal-lock-ring

BlaBlaBla

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

joker1977

Tweakert

Strider schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:08:
Ik wil een setje extra schijfremmen kopen voor mijn winterwielen, zodat ik niet de remschijven van mijn zomerwielen hoef over te plaatsen.

Ik heb nu de Shimano RT70 remschijven, hoe kan ik zien of ik 160mm intern of 160mm extern nodig heb?

Fiets: Canyon Endurace CF7

Ik heb daarnaast ook een lockring nodig, ik neem aan dat deze voldoet?:
https://www.bike-discount...erlock-internal-lock-ring
Moet je even kijken naar je winterwielen aan welke kant het schroefdraad zit op de Centerlock-spline. Vaak komen de schijven met een lockring, bv. https://www.mantel.com/shimano-sm-rt70-remschijf komt met lockring al.

Anders even foto van de Centerlock-spline van je winterwielen hier plaatsen.

• ElGreco
99% van de wielen gebruiken de Shimano standaard met de draad aan de binnekant. Soms wijkt een fabrikant af zoals Fulcrum wel eens doet, dan heb je echt specifieke lockrings nodig die bij de wielen zelf horen (draad is dan aan de buitenkant).

Maar ik denk dat @joker1977 meer bedoelt, kijk op je wielen of de tandjes van de lockrings zich aan de buiten- of binnenkant bevinden.

De maat (140/160) staat op de schijven gedrukt. Even goed kijken, je vindt het vanzelf. Naar mijn weten gebruikt Canyon voor de Endurace standaard 160mm maar beter even dubbel checken.

Shimano schijven komen met een lockring (althans ik ben nog geen verpakking tegengekomen zonder lockring). Het verschilt per merk een beetje, andere merken, zoals Hope, leveren geen lockring bij. Als het er niet expliciet vermeld staat op de verpakking of webshop, even vragen bij de verkoper.

Standaard komt een Endurace met DT wielen, daar passen zowel de lockrings met interne als externe vertanding. Interne vertanding is makkelijker wellicht omdat de kans groter is dat je een cassette afnemer al in huis hebt dan de juiste bottom bracket dop (de laatste is nodig bij lockrings met externe vertanding).

www.vanspeykwheels.nl

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:20
Ik zit even met een klein dilemma, want eergisteren na een ritje zag ik een sneetje in m'n achterband en pulkte ik een stukje glas eruit. Nu twijfel ik wat te doen, want het sneetje is nog niet door en er is geen latex ontsnapt.

Maar omdat het sneetje 7mm lang is en ong 1mm diep, staat het wel een beetje open. Ik twijfel dan ook om er thuis al een plug in te steken, hoewel dit ook dubbel voelt omdat er nog niet echt een lek is en ik niet precies weet hoe en of de band precies in het midden dik genoeg is om voldoende rubber als buffer te hebben.

De band is 2k oud (Pirelli P zero race TLR 30mm) en ik rijd op 3 bar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFnSHmWg8gZKR2bjy5AoE8TTrxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5xLkYpMeZisJp5TAqmrqYrQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WENMMXRhFFnIpzEQSD5QPNaUhz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GhNlMrbVhQPXufbnQLMP8EH.jpg?f=fotoalbum_large

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:24
wat je zou kunnen doen is even wat secondelijm erin smeren. Doe ik bij dit soort kleine scheurtjes wel eens

Strava | AP | IP | AW

• verstappen33
idd beetje lijm in smeren, de band zelf is wel iets dikker dan 1mm, al is het natuurlijk wel een zwakke plek nu, maar ik zou er niet teveel zorgen om maken..
Mocht je toch een keer de band eraf halen misschien een extra plakker aan de binnenkant doen om toch wat "dikte" te houden

• ElGreco
Secondelijm wordt kneiterhard en veert niet mee.

Er zijn ook lijmsoorten, bijvoorbeeld van Bison of Patex, die wel soepel blijven na uitdrogen en zijn ook geschikt voor rubber. Contactlijm is zo'n soort lijm bijvoorbeeld.

www.vanspeykwheels.nl

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
@Strider Bij de aankoop van je fiets heb je ook een e-mail ontvangen met een link naar de productwebsite. Als het goed is, kun je daar ook de specs van je remmen vinden.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zat weer eens fietsen te neuzen omdat...nouja je moet wat...Even bij Isaac gekeken, altijd een beetje een zwak voor gehad en zag er wel leuk uit. Even dealers in de buurt kijken (Raas bikes) en die heeft eigen foto's op de site en dang!! Dan ziet zo'n Vitron Galaxy Blue er ineens wel heel gaaf uit zeg :9~

Ik ben me verder nog aan het verdiepen in het 'salty sweater' gedeelte en hoeveel 'zout' er nou in electrolyten tabs zit maar man wat is dat verschil enorm. Een aantal goedkopere hebben 200~300mg per tablet (dus per 500ml water), Dextro die ik nu heb 650mg en Sis Hydro tabs die ik in het verleden altijd had 900mg.

Als je dan bijvoorbeeld 2 uurtjes doortrapt en 2 bidons wegtikt heb je in het slechtste geval 400mg binnen en in het beste geval (van deze paar soorten) 1800mg. Dat is een behoorlijk verschil :X

Als je dan uitgaat van een gemiddeld verlies van 950mg/L verloren zweet......

Nouja gisteren iig vergeten (don't ask) ORS na spinnen te nemen, na 2 uur voelde ik hoofdpijn opkomen, ORS en extra glas water ingenomen en gaan slapen. Prima dag vandaag op wat zware benen na van de loodzware klimtraining :)

Edit: nieuwe koploper gevonden: Etixx hydro tabs met per tab 2080mg :9

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 13-11-2024 23:48 ]

Gabriël AM5

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
ElGreco schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:26:
Secondelijm wordt kneiterhard en veert niet mee.

Er zijn ook lijmsoorten, bijvoorbeeld van Bison of Patex, die wel soepel blijven na uitdrogen en zijn ook geschikt voor rubber. Contactlijm is zo'n soort lijm bijvoorbeeld.
tix maar dat doet niks voor banden die op spanning staan. Gewoon een plakker aan de binnenkant en oprijden. Als ie open gaat steek je er gewoon een biba in, eventueel met extra lapje ductape (wat ik zelf altijd minirolletje bij me heb)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• verstappen33
sapphire schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:32:
Ik zat weer eens fietsen te neuzen omdat...nouja je moet wat...Even bij Isaac gekeken, altijd een beetje een zwak voor gehad en zag er wel leuk uit. Even dealers in de buurt kijken (Raas bikes) en die heeft eigen foto's op de site en dang!! Dan ziet zo'n Vitron Galaxy Blue er ineens wel heel gaaf uit zeg :9~

Ik ben me verder nog aan het verdiepen in het 'salty sweater' gedeelte en hoeveel 'zout' er nou in electrolyten tabs zit maar man wat is dat verschil enorm. Een aantal goedkopere hebben 200~300mg per tablet (dus per 500ml water), Dextro die ik nu heb 650mg en Sis Hydro tabs die ik in het verleden altijd had 900mg.

Als je dan bijvoorbeeld 2 uurtjes doortrapt en 2 bidons wegtikt heb je in het slechtste geval 400mg binnen en in het beste geval (van deze paar soorten) 1800mg. Dat is een behoorlijk verschil :X

Als je dan uitgaat van een gemiddeld verlies van 950mg/L verloren zweet......

Nouja gisteren iig vergeten (don't ask) ORS na spinnen te nemen, na 2 uur voelde ik hoofdpijn opkomen, ORS en extra glas water ingenomen en gaan slapen. Prima dag vandaag op wat zware benen na van de loodzware klimtraining :)

Edit: nieuwe koploper gevonden: Etixx hydro tabs met per tab 2080mg :9
Ik ben zelf niet een extreem zoute zweter, maar bij langere tochten merk ik toch ook wel dat ik snel zout tekort heb, vooral tijdens The Ride dit jaar merkte ik dit erg, daar kregen we op de 2e verzorgingspost (na 100km) altijd lekkere zoute bouillon, daar knapte ik heel erg van op..

Tijdje geleden had ik het er ook over met een sportdietiste, en die zegt dat je wel 15-20 gram zouten kunt verliezen op een dag fietsen (5-7 uur), 2-3 gram per uur zul je dus moeten aanvulllen om een beetje in balans te blijven.
Een klein tekort is niet erg of gelijk merkbaar, maar je zult het wel moeten aanvullen naderhand.

Gelukkig zit overal wel zout in, en kun je het naderhand redelijk snel weer aanvullen, maar hydrotabs met wat extra zouten/electrolyten is wel een must bij een training/rit van 2u of langer.

Mijn trainingen duren meestal 1,5 tot 2 uur, ik gebruik 90% van de tijd alleen de SiS tabs, eerder dronk ik alleen water of ranja, en hoewel ik geen klachten had merk ik wel duidelijke verschil na de training.. Ik blijf wat fitter en heb minder nadorst.

Misschien een tip naast de ORS die je soms neemt, schrijf eens op wat je per dag binnen krijgt aan eten en hoeveel zouten dit zijn.. Misschien heb je wel een structureel zout tekort en komt het door een training sneller naar voren in de vorm van hoofdpijnen etc.

Je zou ook evt kunnen kijken naar zout capsules, dan hoef je niet een hele bidon leeg te drinken voor wat extra zouten/electrolyten.
https://www.decathlon.nl/...0/_/R-p-188711?mc=8409161

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 14-11-2024 08:39 ]

• joker1977

joker1977

Tweakert

ElGreco schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:30:
99% van de wielen gebruiken de Shimano standaard met de draad aan de binnekant. Soms wijkt een fabrikant af zoals Fulcrum wel eens doet, dan heb je echt specifieke lockrings nodig die bij de wielen zelf horen (draad is dan aan de buitenkant).

Maar ik denk dat @joker1977 meer bedoelt, kijk op je wielen of de tandjes van de lockrings zich aan de buiten- of binnenkant bevinden.
Klopt hoor. Ik weet ook niet waar de brain-fart vandaan kwam om ineens over schroefdraad te gaan :9~

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

verstappen33 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:35:
[...]

Ik ben zelf niet een extreem zoute zweter, maar bij langere tochten merk ik toch ook wel dat ik snel zout tekort heb, vooral tijdens The Ride dit jaar merkte ik dit erg, daar kregen we op de 2e verzorgingspost (na 100km) altijd lekkere zoute bouillon, daar knapte ik heel erg van op..

Tijdje geleden had ik het er ook over met een sportdietiste, en die zegt dat je wel 15-20 gram zouten kunt verliezen op een dag fietsen (5-7 uur), 2-3 gram per uur zul je dus moeten aanvulllen om een beetje in balans te blijven.
Een klein tekort is niet erg of gelijk merkbaar, maar je zult het wel moeten aanvullen naderhand.

Gelukkig zit overal wel zout in, en kun je het naderhand redelijk snel weer aanvullen, maar hydrotabs met wat extra zouten/electrolyten is wel een must bij een training/rit van 2u of langer.

Mijn trainingen duren meestal 1,5 tot 2 uur, ik gebruik 90% van de tijd alleen de SiS tabs, eerder dronk ik alleen water of ranja, en hoewel ik geen klachten had merk ik wel duidelijke verschil na de training.. Ik blijf wat fitter en heb minder nadorst.

Misschien een tip naast de ORS die je soms neemt, schrijf eens op wat je per dag binnen krijgt aan eten en hoeveel zouten dit zijn.. Misschien heb je wel een structureel zout tekort en komt het door een training sneller naar voren in de vorm van hoofdpijnen etc.

Je zou ook evt kunnen kijken naar zout capsules, dan hoef je niet een hele bidon leeg te drinken voor wat extra zouten/electrolyten.
https://www.decathlon.nl/...0/_/R-p-188711?mc=8409161
Aangezien zout als slecht word bestempeld en zeker voor kinderen durf ik wel te stellen dat ik relatief weinig zout inname heb (speelt ook mee dat we een nier patiënt in de familie heb) of iig een hoog zoutverlies ten opzichte van de inname.
Qua voeding zou ik dinsdag goed moeten zitten want voor mijn doen best veel zout gegeten, stampot met spekjes en worst en in de middag een flinke beker soep :9

Sowieso gebruik ik al sinds jaar en dag een vorm van hydrotabs om de electrolyten want ik zweet altijd al flink en omdat water of ranja niet goed opgenomen word. Alleen nooit gedacht dat er zoveel verschil in zou zitten in hoeveelheid electrolyten per tab. 200Mg of 2000mg :X SiS zit mooi rond het gemiddelde met +/-980mg.
Ik heb bij duursport.nl tabs gezien die dus rond de 2000mg claimen dus die staan op de lijst om te proberen! Dan zou ik tijdens spinnen een factor 3+ meer electrolyten binnen krijgen dan nu :+
Bidon leegdrinken is opzich geen probleem en moet ook wel om vocht aan te vullen.

Thanx voor de tips iig d:)b

Ga denk ook eens even met mijn zusje om tafel, die heeft een specialisatie in voeding dus die zal ook nog wel wat goede ideeën hebben.

Edit: Magnesium tekort heb ik sowieso niet want dar slik ik 2x400mg per dag van :+

Gabriël AM5

• verstappen33
sapphire schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:22:
[...]

Aangezien zout als slecht word bestempeld en zeker voor kinderen durf ik wel te stellen dat ik relatief weinig zout inname heb (speelt ook mee dat we een nier patiënt in de familie heb) of iig een hoog zoutverlies ten opzichte van de inname.
Qua voeding zou ik dinsdag goed moeten zitten want voor mijn doen best veel zout gegeten, stampot met spekjes en worst en in de middag een flinke beker soep :9

Sowieso gebruik ik al sinds jaar en dag een vorm van hydrotabs om de electrolyten want ik zweet altijd al flink en omdat water of ranja niet goed opgenomen word. Alleen nooit gedacht dat er zoveel verschil in zou zitten in hoeveelheid electrolyten per tab. 200Mg of 2000mg :X SiS zit mooi rond het gemiddelde met +/-980mg.
Ik heb bij duursport.nl tabs gezien die dus rond de 2000mg claimen dus die staan op de lijst om te proberen! Dan zou ik tijdens spinnen een factor 3+ meer electrolyten binnen krijgen dan nu :+
Bidon leegdrinken is opzich geen probleem en moet ook wel om vocht aan te vullen.

Thanx voor de tips iig d:)b

Ga denk ook eens even met mijn zusje om tafel, die heeft een specialisatie in voeding dus die zal ook nog wel wat goede ideeën hebben.

Edit: Magnesium tekort heb ik sowieso niet want dar slik ik 2x400mg per dag van :+
Echt aanvullen is niet nodig op een korte training, ik weeg me af en toe voor en na een training en mijn vochtverlies is 400-500ml per uur.. En ik drink meestal wel een bidon van 500ml per uur..

Het kan zijn dat jij wat meer verliest per uur, maar dan zal je even moeten wegen, maar het zal geen liters zijn vermoed ik.. 9 van de 10x heb ik alles "aangevuld" als ik gewoon een glas cola naderhand pak...

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

verstappen33 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:30:
[...]

Echt aanvullen is niet nodig op een korte training, ik weeg me af en toe voor en na een training en mijn vochtverlies is 400-500ml per uur.. En ik drink meestal wel een bidon van 500ml per uur..

Het kan zijn dat jij wat meer verliest per uur, maar dan zal je even moeten wegen, maar het zal geen liters zijn vermoed ik.. 9 van de 10x heb ik alles "aangevuld" als ik gewoon een glas cola naderhand pak...
Ja ik zweet veel maar na 50min spinnen heb ik aan 1 bidon en thuis 1 glas drinken niet genoeg, zegmaar niveautje plasje onder de fiets :+. Dinsdag dus 1 bidon op, en thuis ca 500ml en dan word ik s'morgen wakker met dorst.
Electrolyt blijkbaar helemaal want zonder ORS komt de hoofdpijn eind van de avond op en de volgende dag gegarandeerd migraine. Met ORS nu al 3x kunnen doen zonder problemen en 2x buiten gefietst tegen sweetspot HR zonder problemen wat voor mij écht bijzonder is :)

Gabriël AM5

• dfbt
sapphire schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:00:
[...]

Ja ik zweet veel maar na 50min spinnen heb ik aan 1 bidon en thuis 1 glas drinken niet genoeg, zegmaar niveautje plasje onder de fiets :+. Dinsdag dus 1 bidon op, en thuis ca 500ml en dan word ik s'morgen wakker met dorst.
Electrolyt blijkbaar helemaal want zonder ORS komt de hoofdpijn eind van de avond op en de volgende dag gegarandeerd migraine. Met ORS nu al 3x kunnen doen zonder problemen en 2x buiten gefietst tegen sweetspot HR zonder problemen wat voor mij écht bijzonder is :)
drink je dan gewoon niet te weinig in algemene zin? die 1.5/2 liter per dag (aanbevolen) kan dus ook gewoon makkelijk 3 zijn voor jou (zonder sporten)
Ik ben ook een makkelijke vocht verliezer ( ook in de winter) ik drink gemiddeld wel echt 3 liter per dag. vaak 2 liter overdag (werk 4x fles van 500 ML ) en in de avond nog wel echt 1 liter. En als ik ga sporten heb ik altijd bidons van 750 bij mij ipv 500 (per uur) dan heb je met 2 uur fietsen ineens 1500 op ipv 1000

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
@dfbt Zijn de 1500 ml bidons gewone bidons die in een normale bidonhouder passen? Ik gebruik zelf altijd de 950 ml bidons van Elite, groter kan ik niet vinden.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000

Phydomir

Dennis

mc_maarten schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:59:
@dfbt Zijn de 1500 ml bidons gewone bidons die in een normale bidonhouder passen? Ik gebruik zelf altijd de 950 ml bidons van Elite, groter kan ik niet vinden.
Volgens mij bedoeld hij 2x 750ml.

Nog even een aanvulling op vochtverlies. Houd er rekening meer dat veel zweten, niet per definitie ook veel zout verlies is en andersom. Als je dat exact wilt weten zal dat toch echt moeten laten testen.

[ Voor 24% gewijzigd door Phydomir op 14-11-2024 11:03 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:20
Mistraller schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:51:
[...]

tix maar dat doet niks voor banden die op spanning staan. Gewoon een plakker aan de binnenkant en oprijden. Als ie open gaat steek je er gewoon een biba in, eventueel met extra lapje ductape (wat ik zelf altijd minirolletje bij me heb)
Is een plug dan niet effectiever en gemakkelijker? Dan hoeft de band niet helemaal van de velg, zit je ook niet met het opruimen van alle latex eerst en daarna weer bijvullen.

• Mistraller
r0g3r schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:42:
[...]
Is een plug dan niet effectiever en gemakkelijker? Dan hoeft de band niet helemaal van de velg, zit je ook niet met het opruimen van alle latex eerst en daarna weer bijvullen.
Ik plug eigenlijk nooit. Als ik een wat groter gaatje heb dan plak ik sowieso altijd een plakker aan de binnenkant. Binnenkort moet ik toch weer latex check doen, en 1 gaatje staat bij mij wat te "zweten" waardoor ik vaker moet bijpompen dus die plak ik gewoon af.

Zo redeneert mijn bandenboer voor de auto ook. Pluggen is temporary, plakken is forever. :)

---------------

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
Hoe luisteren jullie muziek met fietsen. Je hebt je helm op, zonnebril op en daarop nog een bone conduction koptelefoon dat lijkt me niet fijn zitten?

Voor nu, deed ik mijn telefoon als fietscomputer gebruiken en dan spotify op de speaker stand :D bij een stoplicht zette ik hem natuurlijk ff op pauze 8)

Het gaat me natuurlijk om de veiligheid, ik heb al een Garmin Varia aangeschaft, maar dat zegt ook niet alles.

• guapper
DaYwaLkUr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:56:
Hoe luisteren jullie muziek met fietsen. Je hebt je helm op, zonnebril op en daarop nog een bone conduction koptelefoon dat lijkt me niet fijn zitten?

Voor nu, deed ik mijn telefoon als fietscomputer gebruiken en dan spotify op de speaker stand :D bij een stoplicht zette ik hem natuurlijk ff op pauze 8)

Het gaat me natuurlijk om de veiligheid, ik heb al een Garmin Varia aangeschaft, maar dat zegt ook niet alles.
Gewoon zelf zingen natuurlijk. Doen jullie dat niet dan?

Weet je ook meteen of je nog wel in Zone 2 zit met je hartslag. (y)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

dfbt schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:37:
[...]

drink je dan gewoon niet te weinig in algemene zin? die 1.5/2 liter per dag (aanbevolen) kan dus ook gewoon makkelijk 3 zijn voor jou (zonder sporten)
Ik ben ook een makkelijke vocht verliezer ( ook in de winter) ik drink gemiddeld wel echt 3 liter per dag. vaak 2 liter overdag (werk 4x fles van 500 ML ) en in de avond nog wel echt 1 liter. En als ik ga sporten heb ik altijd bidons van 750 bij mij ipv 500 (per uur) dan heb je met 2 uur fietsen ineens 1500 op ipv 1000
Aangezien dat het eerste is wat iedereen altijd roept, ja ik drink genoeg. Daar ben ik nu al zoveel jaar mee bezig dat ik dat goed onder de knie heb. Vrijwel altijd begin ik al goed gehydrateerd aan de inspanning en normaal drink ik ook voldoende :)
Meer dan 500ML per uur heeft bij mij weinig toegevoegde waarde want meer krijg ik fietsend niet weg, bidons gaat 600ml in en dat krijg ik weg in een uur maar meer lukt echt niet. Grotere bidons gaan wel mee met langere ritten dan 2 uur.
In de zomer is dat op het randje maar met dit weer teveel want dan moet ik onderweg plassen :+

Ik blijf ORS nog even proberen tot er een duidelijker patroon is maar tot nu toe lijkt dat het deel na het fietsen (grotendeels) op te lossen en een hoop te verklaren.
Daarna ga ik nog even sleutelen aan de elektrolyten in mijn drinken en tegen die tijd zijn we weer een paar maanden verder gok ik :X

@guapper Daar moest ik te hard om lachen _/-\o_

@DaYwaLkUr Gewoon niet. Ik woon midden in de randstad dus moet vrijwel elke richting op wel door een stad en dan heb ik mijn aandacht en gehoor veel te hard nodig om veilig door het verkeer heen te komen (zowel eigen veiligheid als die van anderen).
Op de gewone fiets heb ik wel airpods in en rijd ik stevig door maar op de racefiets is dat vanwege de hogere snelheid voor mij iig een no-go.

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 14-11-2024 12:03 ]

Gabriël AM5

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008

Ik gebruik AirPods Pro en draag er tijdens het fietsen eentje in m'n rechteroor.
Waarbij ik het volume aanpas aan de omgeving en in de bebouwde kom vaak de muziek volledig uitschakel, just to be sure.
Bovenstaande in combinatie met een Garmin Varia. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-12-2025

Ik gebruik Shokz in combinatie met bril. Geen last van tijdens het fietsen of andere sporten.
Werkt voor mij in ieder geval prima in combinatie met bril. Shokz zitten gewoon naast mijn bril.

Dus eerst bril op (weliswaar normale bril en geen sportbril) daarna shokz.

[ Voor 5% gewijzigd door MrFortune op 14-11-2024 12:31 ]

• verstappen33
Shokz werkt idd super..

• wisselwerking

Ik heb gewoon dopjes in. Ik hoor sowieso niks door de wind,. Dan liever muziek. Dan hoor ik ook geen irritante piepjes en kraakjes.

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Zoals jij beschrijft.
Helm, fietsbril en bone conduction en geen problemen.
In winter nog soort bivakmuts onder helm en over bone coduction, dit zit soms iets minder comfortabel maar niet vervelend genoeg om ze dan weg te laten 😉

Oja ook radar en scheelt een boel.

[ Voor 3% gewijzigd door rinslll op 14-11-2024 13:11 ]

• 418O2
  • Laatst online: 02:28
rinslll schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:10:
[...]

Zoals jij beschrijft.
Helm, fietsbril en bone conduction en geen problemen.
In winter nog soort bivakmuts onder helm en over bone coduction, dit zit soms iets minder comfortabel maar niet vervelend genoeg om ze dan weg te laten 😉

Oja ook radar en scheelt een boel.
Zelfs met een balaclava wil het nog wel. Het is even pielen, maar het kan prima en je merkt er geen klap van

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
@DaYwaLkUr Zelfde als mijn voorgangers, bone conducting (onder de helmbandjes natuurlijk en bril over de bandjes zoals het heurt) die op pauze gaat als ik de bebouwde kom inrij en eigenlijk alleen bij mijn zeer sporadische wo-we ritjes waar ik 1.5-2 uur in het donker op een fietspad langs de doorgaande (snel)weg mag fietsen.

Flickr - Strava

• Cloclo100
Mistraller schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:51:
[...]

Ik plug eigenlijk nooit. Als ik een wat groter gaatje heb dan plak ik sowieso altijd een plakker aan de binnenkant. Binnenkort moet ik toch weer latex check doen, en 1 gaatje staat bij mij wat te "zweten" waardoor ik vaker moet bijpompen dus die plak ik gewoon af.

Zo redeneert mijn bandenboer voor de auto ook. Pluggen is temporary, plakken is forever. :)
Dus als jij onderweg een groter gaatje hebt, haal jij ne band eraf om een plakker aan de binnenkant te plakken? 8)7

• borft

niet, lekker rustig en focus op de omgeving en het verkeer?! ;) maar als het echt moet gebruik ik inderdaad mijn shokz botgeleidingskoptelefoon (en dat gaat prima icm bril en helm), maar eigenlijk gebruik ik die alleen met hardlopen.

• mhr-zip
Ik vind fietsen gewoon zo leuk, dat ik geen muziek nodig heb O+

• joker1977

joker1977

Tweakert

sapphire schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:00:
[...]

Wat zegt je huisarts van het feit dat je hoofdpijn krijgt van dit soort inspanningen? Normaliter heeft een mens geen ORS nodig om een relatief normale inspanning te doen, aannemende genoeg zouten, electrolyten en mineralen in je normale voeding aanwezig is.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@joker1977 Mijn huisarts zegt weinig daarover.

Stop met cafeïne, neem ibuprofen en eventueel sumatriptan. Werkt dan niet dan praten we verder.

Allemaal leuk tot je zover ibuprofen slikt dat je aan de maagbeschermers moet en sporten icm met triptanen is een no-go voor mij iig want dat spul vernauwt je aderen.

Een normaal mens drinkt ook geen 4L drinken op een warme zomerdag zonder te sporten :+
Volgens de drie diëtisten op werk is het niet zo spannend en die hadden zoiets van ‘joh als het helpt’.
Ik ben ook niet van plan dit 10 jaar te doen maar voor nu helpt het iig.

Gabriël AM5

• Mistraller

Gewoon 1 dopje.

---------------

• Mistraller
Cloclo100 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:24:
[...]

Dus als jij onderweg een groter gaatje hebt, haal jij ne band eraf om een plakker aan de binnenkant te plakken? 8)7
Nee dan douw ik er een biba in. Maar met TL heb ik nog nooit iets gehad wat de latex niet voldoende kon dichten om thuis te komen. Maar dat waren soms wel gaatjes waarbij ik twijfelde hoelang het dicht zou blijven dus dan plak ik het alsnog. Dat is 5 minuutjes werk want hier hebben we geen conti GP5000 ;)

---------------

• Cloclo100
Mistraller schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:01:
[...]

Nee dan douw ik er een biba in. Maar met TL heb ik nog nooit iets gehad wat de latex niet voldoende kon dichten om thuis te komen. Maar dat waren soms wel gaatjes waarbij ik twijfelde hoelang het dicht zou blijven dus dan plak ik het alsnog. Dat is 5 minuutjes werk want hier hebben we geen conti GP5000 ;)
Wat is er mis met een plug te "douwen" ipv al die moeite en gesmos met een biba?😅

• Mistraller
Cloclo100 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:22:
[...]

Wat is er mis met een plug te "douwen" ipv al die moeite en gesmos met een biba?😅
tubeless kan niet lek O-)

Laat ik het zo zeggen, ik heb wel bacon strips bij me (nooit gebruikt) maar ik rij gewoon zelden lek. Geloof 1 puncture dit jaar die dus nog ietsje open lijkt. Een biba ligt er echt zo in. Dat die dan vies wordt dat maakt me niks uit. En zoals ik al een keer eerder zei, in zadeltasje zitten ook wat papieren zakdoekjes, kan je je achterwerk mee afvegen bij hoge nood, maar ook je buba.
Zijn gewoon keuzes. Mijn woonwerkfiets rij ik jaarrond met biba. Denk in 10 jaar 1x lek en dat was zelfs nog met een toerfiets destijds.
Voor die ene keer die het dan gebeurt...tja. Ik heb ook gewoon geen ervaring met plugs en dan pak je gewoon waar je je zeker bij voelt.

---------------

• Cloclo100
Mistraller schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:37:
[...]

tubeless kan niet lek O-)

Laat ik het zo zeggen, ik heb wel bacon strips bij me (nooit gebruikt) maar ik rij gewoon zelden lek. Geloof 1 puncture dit jaar die dus nog ietsje open lijkt. Een biba ligt er echt zo in. Dat die dan vies wordt dat maakt me niks uit. En zoals ik al een keer eerder zei, in zadeltasje zitten ook wat papieren zakdoekjes, kan je je achterwerk mee afvegen bij hoge nood, maar ook je buba.
Zijn gewoon keuzes. Mijn woonwerkfiets rij ik jaarrond met biba. Denk in 10 jaar 1x lek en dat was zelfs nog met een toerfiets destijds.
Voor die ene keer die het dan gebeurt...tja. Ik heb ook gewoon geen ervaring met plugs en dan pak je gewoon waar je je zeker bij voelt.
Er gaat een nieuwe wereld voor je open bij het pluggen :)
Werkelijk 1 minuutje werk en terug op weg!

• joker1977

joker1977

Tweakert

sapphire schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:04:
@joker1977 Mijn huisarts zegt weinig daarover.

Stop met cafeïne, neem ibuprofen en eventueel sumatriptan. Werkt dan niet dan praten we verder.

Allemaal leuk tot je zover ibuprofen slikt dat je aan de maagbeschermers moet en sporten icm met triptanen is een no-go voor mij iig want dat spul vernauwt je aderen.

Een normaal mens drinkt ook geen 4L drinken op een warme zomerdag zonder te sporten :+
Volgens de drie diëtisten op werk is het niet zo spannend en die hadden zoiets van ‘joh als het helpt’.
Ik ben ook niet van plan dit 10 jaar te doen maar voor nu helpt het iig.
Heerlijk die poortwachter-functie van de huisarts... maar goed, snap je afwegingen.

Bij 4L / dag drinken zonder inspanning kan ik me ook voorstellen dat je juist meer zout e.d. nodig hebt - omdat je de boel loopt te verdunnen door al dat water wat je consumeert...

Het is misschien niet zo spannend an sich om ORS te slikken, maar als het een onderliggend probleem verbloemt dan kan dat op termijn voor grotere problemen zorgen, vandaar ook de vraag.

Ik zit niet graag op de stoel van een arts, dus hopelijk werkt je oplossing !

• Mistraller
Cloclo100 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:22:
[...]

Er gaat een nieuwe wereld voor je open bij het pluggen :)
Werkelijk 1 minuutje werk en terug op weg!
Als eenmaal blijkt dat je moet pluggen zal je ook bij moeten pompen toch. Mocht het ooit nodig zijn probeer ik het eerst te pluggen met bacon strips en dan zal ik hier de bevindingen melden.

Maar ik geloof je achter elkaar hoor. Maar biba en stukje ductape zit toch in zadeltasje en ga ik ook mét plugs niet thuislaten.

---------------

• Mistraller
joker1977 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:22:
[...]

Heerlijk die poortwachter-functie van de huisarts...

...
Inderdaad. Van die huisartsen ken ik er ook eentje, die een gescheurde kruisband aanziet voor wat spierpijn :X

Soms is een beetje aandringen of zelf een andere arts opzoeken geen slecht idee.

---------------

• wisselwerking
Mistraller schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:42:
[...]

Inderdaad. Van die huisartsen ken ik er ook eentje, die een gescheurde kruisband aanziet voor wat spierpijn :X

Soms is een beetje aandringen of zelf een andere arts opzoeken geen slecht idee.
Herkenbaar. Zo heb ik 2 jaar rond gelopen met een slechte knie. Toen ik weer door de knie ging maar rechtstreeks naar het ziekenhuis. Drie weken later had ik een kijkoperatie (deel meniscus er uit) en nog eens 4 weken later had ik een kruisbandreconstructie.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
In verband met brandende voeten wil ik binnenkort naar een bikefitter, maar binnenkort kan ik van zorgverzekering switchen. Heeft er iemand tips voor een (aanvullende) verzekering die een bikefit en/of zooltjes (deels) vergoed?
Pagina: 1 ... 608 ... 699 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).