Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 596 ... 689 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:32
Misschien nog even vragen of er zaken zijn waar ze zelf onzeker over is. Hoe gaat x of y altijd? Misschien heeft ze wel concrete vragen die jij (of wij) zo kunnen beantwoorden.

Verder denk ik, indien mogelijk, nog kijken of je samen met haar rond de 80 of 90km kan fietsen, gewoon om wat meer gewend te raken aan die langere afstand.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
verstappen33 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:17:
Hoe weten jullie nou precies hoeveel bar in de band zit??
Ik gebruik thuis een Xiaomi Portable Electric Air Compressor, die stopt met pompen bij ingesteld aantal bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
DialOut schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:15:
[...]

Ik gebruik thuis een Xiaomi Portable Electric Air Compressor, die stopt met pompen bij ingesteld aantal bar.
Dat denk je, dat weet je dus niet zeker als je geen ge-ijkt apparaat gebruikt, denk dat het meer is dat hij dat bedoeld.

Zou mij verder ook aan mijn reet roesten, ik gebruik elke keer dezelfde druk op dezelfde pomp en dan is het prima

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Yakolev schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:41:
Mijn vriendin heeft zich op haar werk ingeschreven voor een fietstocht van 125km - Echter het meeste wat zij ooit gedaan heeft is nog geeneens de helft.
Voor mij zijn zulke afstanden niet zo heel spannend waardoor ik heel erg veel inlevingsvermogen mis om te weten hoe een vrij onervaren fietster zich voelt.

Bepaalde tips die ik aan haar kan meegeven buiten voldoende eten en drinken?
Waar ik het vooral mis zie gaan is bij mensen die gaan fietsen en dan denken dat ze moeten voldoen aan de snelheid van de groep. Vervolgens rijden ze te hard en zijn ze op 30% van de afstand helemaal gebroken, durven het niet te zeggen en gaan ze nog even 20km over hun grens heen waarna ze strong chagereinig worden, stoppen en nooit meer willen fietsen met een groep.

Ik zou dus vooral zeggen dat ze lekker haar eigen plan moet trekken, vooral niet te hard moet fietsen, niet moet denken dat ze even hard moet fietsen als de snelsten, lekker moet stoppen als ze wil stoppen en dat er altijd wel iemand is om mee te fietsen.

Je groot houden en boven je kunnen fietsen is echt recipe for disaster (zeker icm weinig drinken en eten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 15:15

joker1977

Tweakert

Reginas schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:04:
@Yakolev Binnen mijn fietsgroep hanteren we deze regels. Even doorscrollen naar het stukje “signaleren en roepen”, daar staan ook afbeeldingen bij per situatie. Geen raketwetenschap, wel fijn om al even doorgelezen te hebben voor je gaat oefenen. Raden wij nieuwe rensters bij onze groep ook altijd aan. :)
In een random groep ga je vermoedelijk geen dubbele waaier met doordraaien rijden, wat jullie groep wel doet.

Signaleren en roepen gaat natuurlijk wel prima op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:09

Reginas

Queen of Core Stability

joker1977 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:10:
[...]

In een random groep ga je vermoedelijk geen dubbele waaier met doordraaien rijden, wat jullie groep wel doet.
Beste manier om elkaar beter te leren kennen toch? :+
Het ging mij inderdaad om het stukje over roepen en signaleren. Met plaatjes erbij is toch weer een stukje duidelijker dan gewoon droge tekst.

Ter zake: @Yakolev nog een tip voor jouw vriendin, aansluitend bij @Requiem19 : vooraf aangeven dat het haar eerste lange afstand is en vragen of daar met de positionering in de groep rekening mee kan worden gehouden. Dus mooi uit de wind op de 2e of 3e rij, aan de binnenkant en geen kopbeurtjes. Helemaal mee eens dat het belangrijk is om de eerste keer rijden in een groep een leuke ervaring te laten zijn, en jezelf opblazen na 25km terwijl je er nog 100 moet, is geen leuke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:36
verstappen33 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:59:
[...]

Veel kun je voorkomen door goed op te letten, zo rij ik al 2 seizoenen lekvrij.
Voorgaande jaren reed ik soms lek, oorzaak was meestal een versleten band, dan gaat er wat makkelijker doorheen..
Nu hou ik de slijtage wat beter in de gaten en wissel is wat meer preventief..
En dat gaat prima..
De kosten kan ik prima dragen, dus ik hoef niet alles tot het maximale op te gebruiken.
Of fatsoenlijke banden kopen. Ook al 3-4? Seizoenen lekke band vrij (7-8000km/j). Rij de banden meestal op tot het canvas in beeld komt. Jaren geleden lek op een doorn, geen idee of dat ook met de huidige band model was (Vredestein Xtreme) of de gewone 4 seasons. Oh en ik pomp keurig 6.5 bar in de 28mm variant ;) ben dol op stuiteren.

Oh 2 jaar geleden lek door in een mes-achtig voorwerp te rijden. 3cm snee in vrijwel nieuwe binnen/buitenband ->afgeschreven banden. Maar deze lek telt dan weer niet als regulier lek.

[ Voor 9% gewijzigd door HBSVDK op 03-09-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:59
Reginas schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:34:
[...]

Beste manier om elkaar beter te leren kennen toch? :+
Het ging mij inderdaad om het stukje over roepen en signaleren. Met plaatjes erbij is toch weer een stukje duidelijker dan gewoon droge tekst.

Ter zake: @Yakolev nog een tip voor jouw vriendin, aansluitend bij @Requiem19 : vooraf aangeven dat het haar eerste lange afstand is en vragen of daar met de positionering in de groep rekening mee kan worden gehouden. Dus mooi uit de wind op de 2e of 3e rij, aan de binnenkant en geen kopbeurtjes. Helemaal mee eens dat het belangrijk is om de eerste keer rijden in een groep een leuke ervaring te laten zijn, en jezelf opblazen na 25km terwijl je er nog 100 moet, is geen leuke ervaring.
Afhankelijk van de mogelijkheden zou ik in dat geval een minder vlotte groep meerijden. Bij onze club wordt in principe iedereen vrij gelaten in welke groep ze meefietsen maar dan moeten ze wel gewoon mee kunnen draaien, zeker bij een eerste keer. Dan maar te makkelijk maar als het fietsen in de groep nieuw is, dan moet je dat eerst leren zonder dat je moeite moet doen om bij te blijven. Al kan ik mij voorstellen dat dat niet overal een optie is maar zou dat ook wel in gedachte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:25
Requiem19 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:48:
[...]

Waar ik het vooral mis zie gaan is bij mensen die gaan fietsen en dan denken dat ze moeten voldoen aan de snelheid van de groep. Vervolgens rijden ze te hard en zijn ze op 30% van de afstand helemaal gebroken, durven het niet te zeggen en gaan ze nog even 20km over hun grens heen waarna ze strong chagereinig worden, stoppen en nooit meer willen fietsen met een groep.

Ik zou dus vooral zeggen dat ze lekker haar eigen plan moet trekken, vooral niet te hard moet fietsen, niet moet denken dat ze even hard moet fietsen als de snelsten, lekker moet stoppen als ze wil stoppen en dat er altijd wel iemand is om mee te fietsen.

Je groot houden en boven je kunnen fietsen is echt recipe for disaster (zeker icm weinig drinken en eten).
Ik kan dit niet genoeg benadrukken. Ik heb een keer 225km meegereden met een groep die gewoon te hard reed voor mijn kunnen. Ik zat er na 125 km al helemaal doorheen en moesten toen na de stop nog 100 km doorfietsen waarvan 30 km met tegenwind en windkracht 5 ongeveer. Ongeveer 30x geroepen dat ik ging stoppen, hartslag gemiddelde van 170 over 7,5 uur ofso.. en 2 dagen daarna van slag, moe, geen energie :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:31
dfbt schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:44:
[...]

Ik kan dit niet genoeg benadrukken. Ik heb een keer 225km meegereden met een groep die gewoon te hard reed voor mijn kunnen. Ik zat er na 125 km al helemaal doorheen en moesten toen na de stop nog 100 km doorfietsen waarvan 30 km met tegenwind en windkracht 5 ongeveer. Ongeveer 30x geroepen dat ik ging stoppen, hartslag gemiddelde van 170 over 7,5 uur ofso.. en 2 dagen daarna van slag, moe, geen energie :D
Ah, het goede leven! Dan weet je dat je je biertje verdient hebt.

Maar niet lek gereden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-10 15:10
Bij ons hebben we het buddy systeem op de club..Een nieuw lid wordt gekoppeld aan een ervaren lid in het groepje (meestal tot max 30km/u).
Je fietst minimaal 4-5x mee en er wordt niet verwacht dat je kopwerk doet.. In de langzamere groepen (tot 30km/u) wordt er toch sowieso heel weinig gedraaid, meestal zitten er 2-4 sterke mannen/vrouwen voorin, en die wisselen elkaar af als dat nodig is. De rest is vrij om lekker erachter te hangen..

Gaat het fietsen goed, en wil je wat meer technisch fietsen zoals waaiertjes en doordraaien, dan ga je naar groep 2A, hier ligt het tempo ook wat hoger en wordt er iets meer gelet op efficient rijden in het groepje.

Is dat nog te makkelijk voor je en kun je veel vermogen trappen dan kun je nog naar de snelste groep, die koersen gemiddeld met 35-37km/u en wordt er zeker verwacht dat je efficient kunt rijden en regelmatig wat kopwerk kan verrichten.. Kopwerk is vaak kruissnelheid rond de 40-41km/u op de rechtere stukken.
Hier is het ego gehalte vrij hoog, kom je niet goed mee gedurende het seizoen dan wordt er vriendelijk maar toch dringend verzocht om harder te trainen of toch weer een niveautje te zakken.

Er zal tijdens een rit nooit iemand achter gelaten worden wanneer die van de groep af valt (of anders in goed overleg als de persoon in kwestie echt niet meer mee kan komen).
Gelukkig fietst deze groep alleen op die manier als er 5-6 man van hetzelfde niveau aanwezig zijn, zijn er maar 3-4 dan sluiten ze zich vaak aan bij de groep eronder en doen ze daar het kopwerk.

@HBSVDK, lek rijden door een voorwerp zoals glas etc. is natuurlijk lastig te voorkomen, ik zie ook niet alle glas splintertjes of scherpe doornen op de weg liggen.. Gisteren zag ik op strava ook weer bij onze club dat ze 3x hebben lekgereden in 1 rondje.. 1x door glas, 2x door versleten banden wat ik zo kon opmaken uit de appgroep..
We naderen het einde van het seizoen, mensen hebben veel kilometers gemaakt, en de kans op lekrijden is gewoon groter met een versleten band..
Als ik solo rijd dan vind ik lekrijden niet zo'n probleem, maar zoals gisteren wanneer je maar 1,5 uur daglicht hebt en de groep rijd 3x lek, het gevolg was dat meer dan de helft in het donker naar huis moest fietsen zonder verlichting.. (ander onderwerp en bij elke rit staat netjes aangegeven dat verlichting nu wel wenselijk is).

Het is eigen verantwoordelijkheid, maar ik doe niet zo moeilijk over een paar tientjes per jaar aan bandjes.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
guapper schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:46:
[...]

Ah, het goede leven! Dan weet je dat je je biertje verdient hebt.

Maar niet lek gereden?
geen lek :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:59
dfbt schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:44:
[...]

Dat is toch duidelijk een teken dat het er wel in zit of niet :+

Zelf ook wel eens na een rit geen oe of a meer kunnen zeggen en niet kunnen eten van de uitputting. Kijk nu al uit naar de 200 km gravel van de grenspalenklassieker dit weekend (startbewijs gewonnen B-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-10 22:09
Hier gisterenavond ontdekt dat ik lek had voor. Gek want ben toch gewoon thuisgekomen vrijdag met voldoende druk. Kan me niet herinneren dat het moeizaam ging.

Dit lijkt me een gevalletje vervangen toch? Meteen ook mooi moment om de skinwalls te droppen. Wel balen na 3K kilometers maar niks aan te doen. En mooi moment eens af te stappen van de GP5K die ik standaard rij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iYKJnr1ZkE_nW1Zin59Ib2bWq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxDP0DtcwObaLdj0WcUrdIJd.jpg?f=fotoalbum_large

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
la_fusion schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:52:
[...]

Dat is toch duidelijk een teken dat het er wel in zit of niet :+

Zelf ook wel eens na een rit geen oe of a meer kunnen zeggen en niet kunnen eten van de uitputting. Kijk nu al uit naar de 200 km gravel van de grenspalenklassieker dit weekend (startbewijs gewonnen B-) )
Ik heb net voor de zomer ook mee gefietst met een tocht van 200km, tempo was behoorlijk hoog (33 gemiddeld).. Niet echt boven mijn kunnen gefietst, maar door de gezelligheid een beetje verkeken op eten/drinken, waardoor ik het de laatste 40km echt heel moeilijk had. De tank was leeg, en we moesten nog 30km tegen de wind in.. Dat was toch wel afzien op dat tempo, maarja gelukkig kon ik mooi in de luwte van de groep blijven en hoefde ik niet perse kopwerk te doen..
Maar dat was wel even een mooie reality check voor mij dat eten toch wel belangrijk is.. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Leuke 'discussie' over tubleless. Vrijwel zeker dat als ik een fiets ooit koop dat deze tubless heeft maar wat ik er nu vooral over lees is het vooral een bende :+
Aan de andere kans ik rijd dus ook amper lek *afkloppen* wat ik me kan herinneren dus als het 1x per jaar even rommelen is....
Stufferdt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:52:
Hier gisterenavond ontdekt dat ik lek had voor. Gek want ben toch gewoon thuisgekomen vrijdag met voldoende druk. Kan me niet herinneren dat het moeizaam ging.

Dit lijkt me een gevalletje vervangen toch? Meteen ook mooi moment om de skinwalls te droppen. Wel balen na 3K kilometers maar niks aan te doen. En mooi moment eens af te stappen van de GP5K die ik standaard rij.

[Afbeelding]
Ligt het aan mij of is dat een vrij groot gat :?

Gisteravond eindelijk eens ingegaan op de uitnodiging van een goede vriend om eens mee te gaan naar de wielervereniging, het was de laatste of één na laatste keer van hun seizoen dus men moest wel lachen dat ik nu kwam kijken :p

Het was een aparte ervaring en niet helemaal wat ik er van verwachten maar ook weer wel een beetje.
Het was verzamelen bij de club en dan worden er groepjes gevormd op basis van snelheid/conditie maar moet zeggen dat het ook wel leek op type want ik kon de A/B groep rijders er feilloos uithalen. Grote mond, duidelijk aanwezig, dikke fietsen en wat gepoch over welke bandjes er nu onder 'gepleurd' waren :+

Zelf met de C groep meegegaan en keuze was een ritje of een klimtraining, nou doe eens gek en de laatste gekozen.
Was erg leuk, de 'captain' was een super aardige kerel met volgens mij een aardige dosis mensenkennis maar dar kom ik zo op. Hij had wat verderop een klein rondje gemaakt met wat klimmetjes en dat zouden we dan een aantal keer op verschillende manieren herhalen. Rustig naar beneden zodat je niet halverwege het volgende klimmetje pas hoefde te tappen en dan rustig beginnen en versnellen naar boven. Wisselend staand, zittend met laag verzet, etc.. Kan zeggen dat het slopend was _O-
Volgens mij had hij mensen kennis en mij door want ik laat namelijk nooit het achterste van mijn tong zien dus hij zat bij het derde rondje al al "komop versnellen, jij kan veel harder omhoog" :+
We hebben vrijwel alle rondjes voorop gereden met hem, hij veruit de meeste ervaring, wij 20 jaar jonger dus tja :X
De laatste 2 rondjes kon ik op het laatste stuk niet meer staan van de brandende benen en HR die omhoog schoot maar het was erg leuk :) En dat wil wat zeggen als ik dat zeg van een rit vrijwel geheel in de miezer/regen :)

Ik was wel veruit de jongste en had de meest bejaarde fiets en geloof ik de enige met velgremmen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
sapphire schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:05:
Leuke 'discussie' over tubleless. Vrijwel zeker dat als ik een fiets ooit koop dat deze tubless heeft mar wat ik er nu vooral over lees is het vooral een bende :+
Je moet je wel beseffen dat de mensen die geen problemen hebben dat niet constant melden en de mensen met issues wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
sapphire schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:05:
Leuke 'discussie' over tubleless. Vrijwel zeker dat als ik een fiets ooit koop dat deze tubless heeft mar wat ik er nu vooral over lees is het vooral een bende :+
Aan de andere kans ik rijd dus ook amper lek *afkloppen* wat ik me kan herinneren dus als het 1x per jaar even rommelen is....

[...]

Ligt het aan mij of is dat een vrij groot gat :?

Gisteravond eindelijk eens ingegaan op de uitnodiging van een geode vriend om eens mee te gaan naar de wielervereniging, het was de laatste of één na laatste keer van hun seizoen dus men moest wel lachen dat ik nu kwam kijken :p

Het was een aparte ervaring en niet helemaal wat ik er van verwachten maar ook weer wel een beetje.
Het was verzamelen bij de club en dan worden er groepjes gevormd op basis van snelheid/conditie maar moet zeggen dat het ook wel leek op type want ik kon de A/B groep rijders er feilloos uithalen. Grote mond, duidelijk aanwezig, dikke fietsen en wat gepoch over welke bandjes er nu onder 'gepleurd' waren :+

Zelf met de C groep meegegaan en keuze was een ritje of een klimtraining, nou doe eens gek en de laatste gekozen.
Was erg leuk, de 'captain' was een super aardige kerel met volgens mij een aardige dosis mensenkennis maar dar kom ik zo op. Hij had wat verderop een klein rondje gemaakt met wat klimmetjes en dat zouden we dan een aantal keer op verschillende manieren herhalen. Rustig naar beneden zodat je niet halverwege het volgende klimmetje pas hoefde te tappen en dan rustig beginnen en versnellen naar boven. Wisselend staand, zittend met laag verzet, etc.. Kan zeggen dat het slopend was _O-
Volgens mij had hij mensen kennis en mij door want ik laat namelijk nooit het achterste van mijn tong zien dus hij zat bij het derde rondje al al "komop versnellen, jij kan veel harder omhoog" :+
We hebben vrijwel alle rondjes voorop gereden met hem, hij veruit de meeste ervaring, wij 20 jaar jonger dus tja :X
De laatste 2 rondjes kon ik op het laatste stuk niet meer staan van de brandende benen en HR die omhoog schoot maar het was erg leuk :) En dat wil wat zeggen als ik dat zeg van een rit vrijwel geheel in de miezer/regen :)

Ik was wel veruit de jongste en had de meest bejaarde fiets en geloof ik de enige met velgremmen :+
Dat zijn de leuke trainingen inderdaad.. Bij ons is het vaak een standaard rondje fietsen en mis ik de trainingselementen wel..

Deze zomer bij een andere vereniging gekeken en die hebben wel "gestructureerde" trainingen net zoals jij beschrijft..

Na het gestructureerde werk zouden we volgens de trainer rustig naar huis fietsen (was ook al aardig gaar), maar dan toch nog even volgas langs het kanaal kop-over-kop gaan met het groepje en echt alles moeten geven.. Toen we eenmaal bij de finish waren moest ik nog 4-5km naar huis, ben niet meer boven de 25km/u gekomen :+

Compleet afgemat, maar wel met een voldaan gevoel naar huis..
Deze winter maar ik dus ook de overstap naar de andere club, net wat serieuzer en actiever als het gaat om training en beter worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

418O2 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:10:
[...]

Je moet je wel beseffen dat de mensen die geen problemen hebben dat niet constant melden en de mensen met issues wel ;)
Dat is de normale survivors-bias, klopt.

Maar bij Tweakers-wielrenners is er een vrij sterke neiging om te roepen dat ze tubeless hebben en en nooit problemen hebben en nooit weer anders willen!

...een paar weken later gevolgd door "wie heeft goede plugs" en "wilde ik thuis op de fiets stappen, stond de fiets in een plasje van kwak" en "welke sealant is goed, want ik reed lek en het dichtte het gat niet goed"

allemaal uiteraard gevolgd door "maar met binnenbanden was dit ook een lek geweest, hoor" :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:51

sapphire

Die-hard pruts0r

418O2 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:10:
[...]

De hoeveelheid vind ik opzich minder van belang, je kan sowieso niet inschatten hoeveel iemand rijd, het weer, wegdek, etc. allemaal factoren die meespelen en niet bekend zijn.

Ik kan bv wel roepen dat mijn combi van biba en Conti GP's geweldig is want ik heb al jaren niet lek gereden maar wat je dan niet weet is dat ik er amper kilometers mee gemaakt heb en alleen met mooi weer gereden heb :+ Vandaar dat ik ze nu moet vervangen omdat ze uitgedroogd zijn :+

Ik houd gewoon echt niet van rommel dus dat is wel een ding en verder zal ik me tzt wel laten bijpraten door de fietsenmaker. De fietsen die ik nu op het oog heb worden standaard geleverd tubeless, 700x32c (33.5mm), folding of tubeless, 700x25c (28 mm), folding banden dus kan ik het even proberen :)

@verstappen33 Ja was zeker leuk, die vereniging gaat binnenkort een weekend klimmen in Duitsland dus vandaar dat ze dit gingen doen.
Die vriend en ik (nouja vooral hij) willen volgend jaar de AGR tour meedoen dus dan is zo'n rondje kennen ook leuk om een beetje mee te trainen.
Verder vind ik het gewoon lastig wat ik überhaupt precies wil qua fietsen/trainen, de insteek van dit jaar was gewoon weer eens te beginnen en kijken of het zou gaan en dat is gelukt. Ik heb bijna al mijn oude klassieke rondjes van ca 80km in de buurt weer eens kunnen doen, ik heb op vakantie leuke rondjes kunnen fietsen en voor het eerst in jaren weer eens een 100km ritje kunnen doen. Eind van de maand gaan we de DamtotDam 110km doen dus mijn 'wielerjaar' is al meer dan geslaagd.
Deze winter staat ook spinnen en wat meer winter dingen op de planning zodat ik hopelijk voor het eerst in jaren ook weer een beetje basisconditie heb ik het voorjaar.

En daarna....geen idee had niet gedacht dat het allemaal zo lekker zou gaan :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
joker1977 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:36:
[...]

Dat is de normale survivors-bias, klopt.

Maar bij Tweakers-wielrenners is er een vrij sterke neiging om te roepen dat ze tubeless hebben en en nooit problemen hebben en nooit weer anders willen!

...een paar weken later gevolgd door "wie heeft goede plugs" en "wilde ik thuis op de fiets stappen, stond de fiets in een plasje van kwak" en "welke sealant is goed, want ik reed lek en het dichtte het gat niet goed"

allemaal uiteraard gevolgd door "maar met binnenbanden was dit ook een lek geweest, hoor" :D
dat is dan weer jouw bias ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
sapphire schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:38:
[...]

De hoeveelheid vind ik opzich minder van belang, je kan sowieso niet inschatten hoeveel iemand rijd, het weer, wegdek, etc. allemaal factoren die meespelen en niet bekend zijn.

Ik kan bv wel roepen dat mijn combi van biba en Conti GP's geweldig is want ik heb al jaren niet lek gereden maar wat je dan niet weet is dat ik er amper kilometers mee gemaakt heb en alleen met mooi weer gereden heb :+ Vandaar dat ik ze nu moet vervangen omdat ze uitgedroogd zijn :+

Ik houd gewoon echt niet van rommel dus dat is wel een ding en verder zal ik me tzt wel laten bijpraten door de fietsenmaker. De fietsen die ik nu op het oog heb worden standaard geleverd tubeless, 700x32c (33.5mm), folding of tubeless, 700x25c (28 mm), folding banden dus kan ik het even proberen :)

@verstappen33 Ja was zeker leuk, die vereniging gaat binnenkort een weekend klimmen in Duitsland dus vandaar dat ze dit gingen doen.
Die vriend en ik (nouja vooral hij) willen volgend jaar de AGR tour meedoen dus dan is zo'n rondje kennen ook leuk om een beetje mee te trainen.
Verder vind ik het gewoon lastig wat ik überhaupt precies wil qua fietsen/trainen, de insteek van dit jaar was gewoon weer eens te beginnen en kijken of het zou gaan en dat is gelukt. Ik heb bijna al mijn oude klassieke rondjes van ca 80km in de buurt weer eens kunnen doen, ik heb op vakantie leuke rondjes kunnen fietsen en voor het eerst in jaren weer eens een 100km ritje kunnen doen. Eind van de maand gaan we de DamtotDam 110km doen dus mijn 'wielerjaar' is al meer dan geslaagd.
Deze winter staat ook spinnen en wat meer winter dingen op de planning zodat ik hopelijk voor het eerst in jaren ook weer een beetje basisconditie heb ik het voorjaar.

En daarna....geen idee had niet gedacht dat het allemaal zo lekker zou gaan :p
Gewoon kijken wat je leuk vind aan het fietsen, is het lange afstanden, of snelle rondjes, of juist klimmen, dat maakt het fietsen ook zo veelzijdig..
Gewoon 1-2 "grote" doelen stellen of events waar je aan mee wilt doen in de agenda zetten en lekker je conditie opbouwen.

Als je het echt leuk vind zou ik zeker proberen wat aan je conditie te blijven doen deze winter, dan kun je meer uit het volgende seizoen halen, anders start je echt weer vanaf 0 en wordt het pas leuk wanneer het hoogzomer is of het seizoen al aan het einde loopt..

Ik ben alweer langzaam aan het overschakelen naar indoor fietsen, en mogelijk dat ik nog 1 of 2x per week de sportschool induik voor de algehele fitheid, mijn core en overal strenght mag ook wel wat aandacht hebben.. Ik wil zeker geen spieren kweken, maar net wat sterker worden zal mij goed kunnen helpen om langer goed op de fiets te blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

418O2 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:38:
[...]

dat is dan weer jouw bias ;)
Haah, ik zou eens 3 maanden historie van dit topic lezen, je zult je verbazen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
joker1977 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:51:
[...]

Haah, ik zou eens 3 maanden historie van dit topic lezen, je zult je verbazen ;)
Ben wel benieuwd wie dit had:
"wilde ik thuis op de fiets stappen, stond de fiets in een plasje van kwak"
Want daar wil ik de foto's wel eens van zien :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:21:
[...]

[...]

Ypuh in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Poll: Heb je een tubeless setup op je meestgebruikte fiets?
Nee
Ja, wil alleen terug naar biba
Ja, blijf er bij
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406716&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

(optie, "gehad, maar teruggegaan naar biba" was handig geweest :+ doe dan maar "Ja, wil terug")

uitslagen

[ Voor 56% gewijzigd door 418O2 op 04-09-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:21:
[...]

[...]

Haha, dat was mijn interpretatie van deze foto van @Ypuh eerder in dit topic, even zoeken...

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80012964

[ Voor 20% gewijzigd door joker1977 op 04-09-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 15:18
Is het gezichtsbedrog of lijkt de band nog op druk :+

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:47
Leuk al die discussies over wel of geen tubeless.
Beide systemen hebben voor en nadelen.
Doe lekker lekker waar je jezelf goed bij voelt.

Enige waar ik moe van word is dat mensen het een keer proberen zonder zich goed voor te bereiden. En dan gaat het fout, ligt het aan tubeless....
Ja je moet je even goed verdiepen in tubeless en wat er bij komt kijken.
Ja er zijn veel merken die de tubeless-train niet willen missen en "tubeless(ready)" op een inferieur product plakken. En dat je favoriete influencer het gebruikt zegt helemaal niks

Bij biba's komt er ook het nodige kijken:
ventielen de juiste lengte.
juiste maat band bij je hebben.
je buitenband goed controleren op scherpe delen bij lek.
je binnenband kan lek als je hem er met bandenlichters oplegt.
je binnenband kan tussen je buitenband en je binnenband terrecht komen.
je reserve binnenband kan lek gaan in je zadeltasje.
etc.

Maar omdat ik bovenstaande al zovaak gedaan hebt, ben ik hier onbewust bekwaam voor geworden. Dus check ik al die dingen bij het uitvoeren. Maakt rijden met biba's dat perse klote? Nee tuurlijk niet, zovaak rijdt je niet lek. En als je de juiste dingen doet met wisselen werkt het goed. Dus als je hiervoor kiest helemaal prima.

Bij tubeless is dat niet anders, maar moet je jezelf ff een paar nieuwe technieken aanleren, omdat je hier vaak zelf onbewust onbekwaam in bent wat er bij komt kijken:
nee sealant dicht niet alles
sommige merken sealant krijg je niet uit je kleding inderdaad.
etc.

Zoals @Tinusvolkel zegt heb ik een soort problemen handleiding gemaakt voor tubeless. Dit is niet hoe je je bandjes tubeless maakt, dat zoek je maar op youtube op. Maar wel al die (kleine) dingen die je moet checken en/of op voorraad moet hebben.
Alleen is hij nog concept, dus heb ik hem hier nog niet gedeeld.
Maar als iemand hem wil, stuur maar een DM.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:22
GerbenBK schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:42:
[...]

Is het gezichtsbedrog of lijkt de band nog op druk :+
Er zat nog 2 bar in ofzo van de 4. Zodra je hem oppompte tot boven de 3, ging die weer lek. Van binnenuit plakken werkte ook niet, dus biba erin gestopt en nog 1.000km mee gereden, en toen in de kliko.

Gaatje was zichtbaar, maar niet veel meer dan een dikke naald. Paar ritten later achterband idem.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 04-09-2024 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:24:
[...]

Er zat nog 2 bar in ofzo van de 4. Zodra je hem oppompte tot boven de 3, ging die weer lek. Van binnenuit plakken werkte ook niet, dus biba erin gestopt en nog 1.000km mee gereden, en toen in de kliko.

Gaatje was zichtbaar, maar niet veel meer dan een dikke naald. Paar ritten later achterband idem.
Tubeless is niet k*t, maar de materialen die je gebruikt.

Dus welke buitenband was dit, en waarmee heb je het geprobeerd te plakken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

mhr-zip schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:17:
Leuk al die discussies over wel of geen tubeless.
Beide systemen hebben voor en nadelen.
Doe lekker lekker waar je jezelf goed bij voelt.

Enige waar ik moe van word is dat mensen het een keer proberen zonder zich goed voor te bereiden. En dan gaat het fout, ligt het aan tubeless....
Ja je moet je even goed verdiepen in tubeless en wat er bij komt kijken.
Ja er zijn veel merken die de tubeless-train niet willen missen en "tubeless(ready)" op een inferieur product plakken. En dat je favoriete influencer het gebruikt zegt helemaal niks

Bij biba's komt er ook het nodige kijken:
ventielen de juiste lengte.
juiste maat band bij je hebben.
je buitenband goed controleren op scherpe delen bij lek.
je binnenband kan lek als je hem er met bandenlichters oplegt.
je binnenband kan tussen je buitenband en je binnenband terrecht komen.
je reserve binnenband kan lek gaan in je zadeltasje.
etc.

Maar omdat ik bovenstaande al zovaak gedaan hebt, ben ik hier onbewust bekwaam voor geworden. Dus check ik al die dingen bij het uitvoeren. Maakt rijden met biba's dat perse klote? Nee tuurlijk niet, zovaak rijdt je niet lek. En als je de juiste dingen doet met wisselen werkt het goed. Dus als je hiervoor kiest helemaal prima.

Bij tubeless is dat niet anders, maar moet je jezelf ff een paar nieuwe technieken aanleren, omdat je hier vaak zelf onbewust onbekwaam in bent wat er bij komt kijken:
etc.

Zoals @Tinusvolkel zegt heb ik een soort problemen handleiding gemaakt voor tubeless. Dit is niet hoe je je bandjes tubeless maakt, dat zoek je maar op youtube op. Maar wel al die (kleine) dingen die je moet checken en/of op voorraad moet hebben.
Alleen is hij nog concept, dus heb ik hem hier nog niet gedeeld.
Maar als iemand hem wil, stuur maar een DM.

Tubeless is niet k*t, maar de materialen die je gebruikt.
Bedoel dit niet lullig, maar het feit dat je een heel verhaal nodig hebt om uit te leggen dat het "niet kut is" - maar je allerlei volstrekt ondoorzichtige afwegingen schijnt te moeten maken - maakt het niet doorzichtiger of duidelijker. Dat het (nog steeds) concept is, heeft dat ook te maken met de complexiteit ?

Dat je "ventiel-lengte" en "maat" bij binnenbanden als punten opnoemt "wat er bij komt kijken" geeft m.i. ook wel een beetje aan dat het vooral zoeken is naar problemen bij binnenbanden.

Ik denk dat maar weinigen ontkennen dat er voordelen aan tubeless zitten. Maar de nadelen moet je (ook) niet ontkennen. Dan wordt het al snel een trade-off cq. keus in de huidige markt. Voor iets waar ik per 10.000 km. gemiddeld nog geen uur aan kwijt ben is dat voor mij geen lastige keus. YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
joker1977 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:47:
[...]

Voor iets waar ik per 10.000 km. gemiddeld nog geen uur aan kwijt ben is dat voor mij geen lastige keus. YMMV
Ik fiets zoals gezegd met beide, en vind deze hele discussie onzin, maar dit klopt natuurlijk ook niet.

Sommige voor-en nadelen van tubeless / biba ondervindt je die hele 10.000km, niet alleen dat uur dat je zonder lucht in je band staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Ik denk dat een jaar of 6-7 geleden al bij de 'early adopters' van tubeless op wegfietsen hoorde. Toen na 1-2 jaar teruggegaan naar biba's, en nu dus weer tubeless. Om het nog 'concept fase' te noemen gaat mij wat ver, maar misschien heb je gelijk.

De voordelen van tubeless ken ik vooral op papier en van de mountainbike. Minder rolweerstand en lek rijden gaan tot op heden langs mij heen. Dat je met een lagere druk kunt rijden is vooral terug te leiden naar de bandbreedte; of je nou met 4 of 4.5 bar rijdt is wat mij betreft beide prima.

Anyway, probeer niemand te overtuigen, deel enkel mijn ervaring. Zelf vind ik tubeless vooral een duur experiment voor weinig voordeel en geen hosanna dus. Niet elke (r)evolutie op fietsgebied kan een succes zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
De tubeless discussie komt ieder kwartaal weer terug, kan dit niet in de startpost worden opgenomen? Ik lees zelden iets nieuws, maar vooral mensen die elkaar proberen te overtuigen.

Fiets lekker wat je fijn vindt. Je bent er niet meer of minder van als je wel/niet tubeless fietst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:23

Niellie41

[object Object]

Waarom niet allebei: tubeless met binnenband. Beste van beide werelden!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:56

McMiGHtY

- burp -

joker1977 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:47:
[...]

Bedoel dit niet lullig, maar het feit dat je een heel verhaal nodig hebt om uit te leggen dat het "niet kut is" - maar je allerlei volstrekt ondoorzichtige afwegingen schijnt te moeten maken - maakt het niet doorzichtiger of duidelijker. Dat het (nog steeds) concept is, heeft dat ook te maken met de complexiteit ?

Dat je "ventiel-lengte" en "maat" bij binnenbanden als punten opnoemt "wat er bij komt kijken" geeft m.i. ook wel een beetje aan dat het vooral zoeken is naar problemen bij binnenbanden.

Ik denk dat maar weinigen ontkennen dat er voordelen aan tubeless zitten. Maar de nadelen moet je (ook) niet ontkennen. Dan wordt het al snel een trade-off cq. keus in de huidige markt. Voor iets waar ik per 10.000 km. gemiddeld nog geen uur aan kwijt ben is dat voor mij geen lastige keus. YMMV
Het feit dat je iemand afbrand die een duidelijke how-to wil schrijven hoe je de overstap naar Tubeless kan maken om op die manier toegevoegde waarde aan deze hele discussie te zijn vind ik verre van chique.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:52
Requiem19 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:38:
De tubeless discussie komt ieder kwartaal weer terug, kan dit niet in de startpost worden opgenomen? Ik lees zelden iets nieuws, maar vooral mensen die elkaar proberen te overtuigen.

Fiets lekker wat je fijn vindt. Je bent er niet meer of minder van als je wel/niet tubeless fietst.
Zeer eens! Misschien wil iemand wel een mooie startpost of FAQ maken over de voor en nadelen van tubeless vs tubes en binnenbanden. Houden we het topic ook een beetje schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

McMiGHtY schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:25:
Het feit dat je iemand afbrand die een duidelijke how-to wil schrijven hoe je de overstap naar Tubeless kan maken om op die manier toegevoegde waarde aan deze hele discussie te zijn vind ik verre van chique.
Duidelijk verhaal, maar ik zie niet helemaal hoe ik "iemand afbrand". Je kunt fervent binnenbanden promoten/verdedigen, fervent tubeless promoten/verdedigen, das prima.

Maar als de complexiteit van tubeless vooral zit in ondoorzichtige keuzes (welk merk sealant, welke tubeless band, welk velglint, welke velg, etc) en bij binnenbanden vooral in doorzichtige keuzes (hoe lang is het ventiel, stop je binnenband niet tussen buitenband en velg) dan is dat toch een complexiteit-ding ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
joker1977 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:35:
[...]
Maar als de complexiteit van tubeless vooral zit in ondoorzichtige keuzes (welk merk sealant, welke tubeless band, welk velglint, welke velg, etc)
Mwah, dat lijkt me een beetje overdreven. Volgens mij zit de onduidelijkheid hem vooral in de sealant en dat is dan weer een gevolg van de hogere druk die we op de weg gebruiken t.o.v. MTB-en. Bij MTB-en zijn deze keuzes helemaal niet ondoorzichtig. Elke tubeless velg werkt in principe met elke tubeless band, elk soort tape en elke sealant. Dat geldt grotendeels ook voor de weg, maar daar zijn we er achter gekomen dat het dichten van gaten voor sommige sealants best lastig is bij hoge druk. Geef het nog even en dan is dat ook uitgekristalliseerd. Of elke sealant werkt dan gewoon of we krijgen een specifieke lijn sealant voor racebanden.

Hij wil.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

Phydomir

Dennis

klaaas schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:57:
Elke tubeless velg werkt in principe met elke tubeless band, elk soort tape en elke sealant.
Dit klopt niet helemaal. Iedere velg fabrikant heeft wel een lijst met door hun ondersteunde banden. Ga je hookless, dan is dit helemaal een ding. Dat is één van die extra dingetjes waar je wel even rekening mee zult moeten houden met een tubeless set-up.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Phydomir schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:28:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Iedere velg fabrikant heeft wel een lijst met door hun ondersteunde banden.
Is dat zo? Volgens mij is dat alleen bij hookless het geval. En als ze er al zijn voor hooked velgen: gewoon negeren.

Hookless is idd een aandachtspunt. Maar dat geldt ook als je met biba rijdt want dan moet daar eigenlijk een tubeless buitenband omheen en moet je uitkijken met de bandendruk.

[ Voor 11% gewijzigd door klaaas op 05-09-2024 10:38 ]

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mhr-zip schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:17:

etc.
Met name dat laatste was voor mij de reden om terug te gaan naar biba's. Ik heb tubeless gereden en dat beviel prima. Totdat ik een lek in mijn achterwiel had en de hele fiets onder de latex zat en ook mijn kleding (waar ik het amper uit kreeg). Die troep wilde ik niet meer. Ben nu terug naar biba's, maar dan wel TPU (RideNow). Feitelijk heb je daarmee niet het nadeel van latex (geen gedoe en geklier met latex) en wel het gevoel van een tubeless band. Voor mij prima zat zo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
Hoe ik de rest van de tubeless discussie volg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hcWqnoaSQq-1E_n-okhNoTLc6s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PLuzHSB0kQZQGvPp3MzeRT7u.gif?f=user_large

• dfbt
maak aub een tubeless topic aan en laat die bevuiling daar :D

• klaaas
dfbt schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:51:
maak aub een tubeless topic aan en laat die bevuiling daar :D
Ja, dan kunnen we het hier weer over zinnige dingen hebben. Zadeltasjes of zo. Of heeft er iemand misschien een mening over het aantal geoorloofde spacers onder je stuurpen?

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
klaaas schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:57:
[...]

Ja, dan kunnen we het hier weer over zinnige dingen hebben. Zadeltasjes of zo. Of heeft er iemand misschien een mening over het aantal geoorloofde spacers onder je stuurpen?
En hoeveel is erboven geoorloofd O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQXPIEDDCSk9jdU8FW-ESfSp_kU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGHa53vzAyZH9UWkRXIWNfwq.jpg?f=fotoalbum_large ik vind zagen een beetje eng

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 07:30
Microkid schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:50:
[...]

Met name dat laatste was voor mij de reden om terug te gaan naar biba's. Ik heb tubeless gereden en dat beviel prima. Totdat ik een lek in mijn achterwiel had en de hele fiets onder de latex zat en ook mijn kleding (waar ik het amper uit kreeg). Die troep wilde ik niet meer. Ben nu terug naar biba's, maar dan wel TPU (RideNow). Feitelijk heb je daarmee niet het nadeel van latex (geen gedoe en geklier met latex) en wel het gevoel van een tubeless band. Voor mij prima zat zo.
Zit gelijk even te kijken naar RideNow TPU, maar zie een enorm prijsverschil tussen AliExpress en bv Bol.com (Factor 4 goedkoper via AliExpress).

Heeft iemand ze wel een gekocht daar en zie/voel je een verschil? Kan me ergens niet voorstellen dat ze nep artikelen verkopen, zo open en bloot.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

Phydomir

Dennis

JustMyOpinion schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:20:
Heeft iemand ze wel een gekocht daar en zie/voel je een verschil? Kan me ergens niet voorstellen dat ze nep artikelen verkopen, zo open en bloot.
Serieus? Bij sites als AliExpress kan je er maar beter vanuit gaan dat het nep is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Ridenow is toch gewoon een Chinees product dat hier met forse opslag verkocht wordt?

Hij wil.

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-10 07:30
Phydomir schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:22:
[...]

Serieus? Bij sites als AliExpress kan je er maar beter vanuit gaan dat het nep is.
En dat vraag ik mij dus af. Vind het heel makkelijk om dit te roepen terwijl we ook met z'n allen weten dat het grootste gedeelte van de originele producten uit China komt. Als je de 'middle man' (of meervoud) er uit haalt kan het gewoon goedkoper zijn.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

• Ypuh
Tinusvolkel schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:16:
[...]

[Afbeelding] ik vind zagen een beetje eng
3 minder dan je nu hebt

• guapper
klaaas schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:25:
Ridenow is toch gewoon een Chinees product dat hier met forse opslag verkocht wordt?
Probleem is alleen wel dat RideNow een bekende naam is geworden.
En waarom zou je daar dan geen misbruik van maken, als verkoper van nepartikelen?

Dikke kans dat er veel namaak verkocht wordt.
Dat kan ook een mogelijke verklaring zijn dat mijn test mislukt is (3 lekke banden in 2 weken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
guapper schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:38:
[...]

Probleem is alleen wel dat RideNow een bekende naam is geworden.
En waarom zou je daar dan geen misbruik van maken, als verkoper van nepartikelen?

Dikke kans dat er veel namaak verkocht wordt.
Dat kan ook een mogelijke verklaring zijn dat mijn test mislukt is (3 lekke banden in 2 weken).
Ik kan me vergissen, maar Ridenow was toch het merk dat je op Alie bestelde als goedkoop alternatief voor de Aerothans e.d.? Inmiddels zijn die dingen ook op Bol te krijgen, maar dan met een flinke opslag. Het prijsverschil tussen Bol en Alie is geen reden om nepartikelen te vermoeden. Misschien zijn ze er wel, maar hoe je daar dan achter zou moeten komen? Nog lagere prijs dan het origineel op Alie?

Er is trouwens een Ridenow official store op AE. Wellicht dat dat nog wat extra zekerheid biedt?

[ Voor 5% gewijzigd door klaaas op 05-09-2024 11:56 ]

Hij wil.

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Hoeveelheid spacers maakt mij optisch niet zoveel uit, maar zo'n torentje boventje je stuur doet optisch altijd wel een beetje zeer als ik eerlijk ben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
[...]

Als de vork van carbon is mag er volgens mij maar 5mm aan spacers boven zitten anders werkt de expander niet op de plek waar de stuurpen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

klaaas schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:57:
[...]

Mwah, dat lijkt me een beetje overdreven. Volgens mij zit de onduidelijkheid hem vooral in de sealant en dat is dan weer een gevolg van de hogere druk die we op de weg gebruiken t.o.v. MTB-en. Bij MTB-en zijn deze keuzes helemaal niet ondoorzichtig. Elke tubeless velg werkt in principe met elke tubeless band, elk soort tape en elke sealant. Dat geldt grotendeels ook voor de weg, maar daar zijn we er achter gekomen dat het dichten van gaten voor sommige sealants best lastig is bij hoge druk. Geef het nog even en dan is dat ook uitgekristalliseerd. Of elke sealant werkt dan gewoon of we krijgen een specifieke lijn sealant voor racebanden.
Tja, het is niet alleen de hogere druk, het is ook het kleinere volume van de band wat je parten speelt. Als er (willekeurig getal) 100 ml. lucht weglekt uit een MTB-band bij 2 bar voordat de sealant het gaatje dicht dan daalt de druk marginaal. Door de hogere druk lekt er én meer lucht weg (bv. 200 ml) én daalt de druk veel meer, omdat het volume van de band veel kleiner is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:50
[...]

Lekker laten zitten, mocht je ooit nog eens rug of schouder klachten krijgen kan je het nog hoger zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
klaaas schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:53:
[...]

Ik kan me vergissen, maar Ridenow was toch het merk dat je op Alie bestelde als goedkoop alternatief voor de Aerothans e.d.? Inmiddels zijn die dingen ook op Bol te krijgen, maar dan met een flinke opslag. Het prijsverschil tussen Bol en Alie is geen reden om nepartikelen te vermoeden. Misschien zijn ze er wel, maar hoe je daar dan achter zou moeten komen? Nog lagere prijs dan het origineel op Alie?

Er is trouwens een Ridenow official store op AE. Wellicht dat dat nog wat extra zekerheid biedt?
Veel Ali spul wordt op Bol gewoon doorverkocht door dropshippers.. Die houden zelf een kleine hoeveelheid voorraad aan en verkopen het met 300% opslag op Bol..

Dit is met heel veel producten hoor, niet alleen fiets gerelateerd..
Veel hebben het niet eens in de gaten, maar soms even zoeken op Ali of Temu kan veel besparen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:23
als TPU binnenbanden van Aliexpress heb ik probleemloos (>1000km) in gebruik:

Thinkrider
https://nl.aliexpress.com/item/1005005361851622.html

en

Cyclami
https://nl.aliexpress.com/item/1005006614488472.html

mountainbiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
joker1977 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:28:
[...]

Tja, het is niet alleen de hogere druk, het is ook het kleinere volume van de band wat je parten speelt. Als er (willekeurig getal) 100 ml. lucht weglekt uit een MTB-band bij 2 bar voordat de sealant het gaatje dicht dan daalt de druk marginaal. Door de hogere druk lekt er én meer lucht weg (bv. 200 ml) én daalt de druk veel meer, omdat het volume van de band veel kleiner is.
Maar dat gaat niet over onduidelijkheid t.a.v. sealant. Dat is gewoon een verschil tussen tubeless MTB en tubeless race. Een nadeel van tubeless op de racer zo je wilt. Wel een goede reden om eindelijk die 23mm bandjes eens in te wisselen voor een fatsoenlijk maat ;)

(Als jij trouwens 2 bar in je MTB-band stopt, dan wil ik niet weten hoe hard je racebanden zijn 8) )

Hij wil.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerbenBK
mhr-zip schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:51:
Hoe ik de rest van de tubeless discussie volg.

[Afbeelding]
Ik meer zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLu-QTHtGAmKbutAoDO7dsT5YG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CsJEF80Owh7vElsQcBDZE8QM.png?f=user_large

• verstappen33
Zijn er hier mensen bekend met het (her)spuiten van je frame??

Ik zag een tijdje geleden via een facebookgroep enkele mooi gespoten fietsen voorbij komen.. De fietsen waren gewoon in standaard kleuren gekocht, maar door een spuiter opnieuw overgespoten in een custom kleur/patroon..

Na een kleine zoektocht op internet zie ik ook dat er in NL wel aanbieders van custom paintjobs zijn..
Kosten vielen behoorlijk mee vond ik, 500 euro voor 1 kleur, tot rond de 1000-1200 voor een echt custom design met meerdere kleuren.

Nu is mijn huidige fiets nog prima in orde, maar bij een eventuele opvolger of wanneer ik mijn huidige fiets toch een nieuw leven wil inblazen zit ik het wel serieus te overwegen..

Zijn er mensen bekend met spuiters? En in hoeverre moet je zelf "creatief" zijn voor een design?? Ik ben echt niet creatief, al weet ik wel wat ik mooi vind, maar ik zal wel iemand nodig hebben die mijn wensen/ideeen over kan brengen op papier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05
[...]

Afhankelijk van de lengte van je expander.
Expander moet nml uitkomen onder je stuurpen. (anders loop je risico dat je de vorkbuis indrukt bij vastdraaien bouten van de stuurpen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Idd @Owios / @DDX goed punt, zo had ik er nog niet over nagedacht, binnenkort maar is inkorten, ik fiets nu nog steeds makkelijk zonder pijn in de beugels dus ben nu niet bang dat het te laag is.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-10 22:09
verstappen33 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:20:

Ik zag een tijdje geleden via een facebookgroep enkele mooi gespoten fietsen voorbij komen.. De fietsen waren gewoon in standaard kleuren gekocht, maar door een spuiter opnieuw overgespoten in een custom kleur/patroon..

Na een kleine zoektocht op internet zie ik ook dat er in NL wel aanbieders van custom paintjobs zijn..
Kosten vielen behoorlijk mee vond ik, 500 euro voor 1 kleur, tot rond de 1000-1200 voor een echt custom design met meerdere kleuren.

Nu is mijn huidige fiets nog prima in orde, maar bij een eventuele opvolger of wanneer ik mijn huidige fiets toch een nieuw leven wil inblazen zit ik het wel serieus te overwegen..

Zijn er mensen bekend met spuiters? En in hoeverre moet je zelf "creatief" zijn voor een design?? Ik ben echt niet creatief, al weet ik wel wat ik mooi vind, maar ik zal wel iemand nodig hebben die mijn wensen/ideeen over kan brengen op papier..
@havana Heeft dit enkele jaren geleden laten doen weet ik :)

Daarnaast zou je unlimitedcolors eens kunnen benaderen. Zij zijn wel de bekendste in Nederland volgens mij. Ik heb begin dit jaar mijn schade laten spuiten door carbonherstel.nl, zij doen dit wellicht ook?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:21:
[...]

Afhankelijk van de lengte van je expander.
Expander moet nml uitkomen onder je stuurpen. (anders loop je risico dat je de vorkbuis indrukt bij vastdraaien bouten van de stuurpen)
Dat is inderdaad enger dan zagen >:)

• joker1977

joker1977

Tweakert

klaaas schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:02:
[...]

Maar dat gaat niet over onduidelijkheid t.a.v. sealant. Dat is gewoon een verschil tussen tubeless MTB en tubeless race. Een nadeel van tubeless op de racer zo je wilt. Wel een goede reden om eindelijk die 23mm bandjes eens in te wisselen voor een fatsoenlijk maat ;)

(Als jij trouwens 2 bar in je MTB-band stopt, dan wil ik niet weten hoe hard je racebanden zijn 8) )
Was meer om aan te geven dat er 2 verschillen zijn tussen MTB en racefiets waardoor het probleem verergerd.

2 bar is een vrij normale hoeveelheid luchtdruk in MTB-banden, afhankelijk van banden-breedte, velgbed-breedte, velg-diameter, rijstijl, gewicht e.d. In ieder geval gaat het erom dat de druk in MTB-bandjes al gauw een factor 2x lager is, het luchtvolume een factor 2x groter, wat "sealant dichtsnelheid" veel minder kritisch maakt.

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:54
Microkid schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:50:
[...]

Zeg vraagje, ik had dus dat lek, dat bleek een kapotte lasnaad in de band te zijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pUZZ3xgPUa8c9UzWg-xkzpD-1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4zBXxSv3SAXveSU29fqfyOA.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben bovengenoemde banden (behalve dus die thinkrider) ook die lasnaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-10 22:29

@yeehaw heeft vlgs mij ook zijn fiets laten spuiten.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06
joker1977 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:33:
[...]

Was meer om aan te geven dat er 2 verschillen zijn tussen MTB en racefiets waardoor het probleem verergerd.

2 bar is een vrij normale hoeveelheid luchtdruk in MTB-banden, afhankelijk van banden-breedte, velgbed-breedte, velg-diameter, rijstijl, gewicht e.d. In ieder geval gaat het erom dat de druk in MTB-bandjes al gauw een factor 2x lager is, het luchtvolume een factor 2x groter, wat "sealant dichtsnelheid" veel minder kritisch maakt.
off topic, maar met moderne spullen (~30mm intern en > 2.25" banden) en een gezond gewicht is 1.2/1.3 bar niks geks. Met wat smallere velgen en banden kom je ook niet snel boven de 1.6-1.8 uit

Strava

• klaaas
joker1977 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:33:
[...]

Ik rijd met ca. 1 bar in mijn doodnormale mtb banden. Denk niet dat ik de fysio vergoed krijg als ik met 2 bar ga rijden ;)

Maar zonder gekheid, dat zijn factoren die maken dat tubeless beter werkt bij MTB en gravel. Dat wil niet zeggen dat tubeless bij race banden niet werkt of omgeven is door allerlei mysteries. Daarbij: als je een gat hebt waardoor je band sneller leegloopt dan de sealant het gat kan dichten dan sta je met een soortgelijk gat met biba ook aan de kant vd weg.

Ik heb naast de racer een gravelfiets en MTB in de schuur staan en die rijd ik sowieso tubeless. Ik heb dus de benodigde spullen, kennis en handigheid al en heb daarom ook de racer tubeless gemaakt. Ik heb er verder geen omkijken naar. Maar ik kan me goed voorstellen dat de keuze anders is als je alleen een racer hebt. De voordelen voor de racer zijn mi wel beperkter dan voor gravel/mtb.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:43

@yeehaw heeft inderdaad zijn frame laten spuiten bij Beca in Akersloot. Ziet er goed uit. Ik heb meerdere frames van dichtbij gezien die door Beca gedaan zijn en het resultaat is super. Unlimited Colors en carbonherstel zijn ook bekende partijen. Kijk even welke dichtbij ligt voor jou. @Reginas kan ook meepraten over haar ervaringen met Unlimited Colors.

De prijzen die je noemt zijn een beetje de standaard. Qua ontwerp, als je langs zo'n spuiter gaat, hebben ze heel veel voorbeelden qua lak liggen maar ook veel foto's qua designs die ze al gedaan hebben. Zij kunnen je dan adviseren wat een beetje bij elkaar past etc. Het is wel handig als je zelf eerst een idee hebt. Of een soort van moodboard gemaakt hebt met plaatjes van fietsen die je mooi vind. Dat is voor hun ook een vertrekpunt om tot een ontwerp te komen.

www.vanspeykwheels.nl

• verstappen33
ElGreco schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:18:
[...]

@yeehaw heeft inderdaad zijn frame laten spuiten bij Beca in Akersloot. Ziet er goed uit. Ik heb meerdere frames van dichtbij gezien die door Beca gedaan zijn en het resultaat is super. Unlimited Colors en carbonherstel zijn ook bekende partijen. Kijk even welke dichtbij ligt voor jou. @Reginas kan ook meepraten over haar ervaringen met Unlimited Colors.

De prijzen die je noemt zijn een beetje de standaard. Qua ontwerp, als je langs zo'n spuiter gaat, hebben ze heel veel voorbeelden qua lak liggen maar ook veel foto's qua designs die ze al gedaan hebben. Zij kunnen je dan adviseren wat een beetje bij elkaar past etc. Het is wel handig als je zelf eerst een idee hebt. Of een soort van moodboard gemaakt hebt met plaatjes van fietsen die je mooi vind. Dat is voor hun ook een vertrekpunt om tot een ontwerp te komen.
Ja zo'n moodbord of een serie foto's met voorbeelden die mij aanspreken was ik sowieso van plan..
Ik heb de namen even genoteerd, mocht de tijd zover zijn dan zal ik ze zeker eens overwegen en/of een bezoekje brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Vrije school, of niet?

O+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElGreco
VT Wonen. Kijk je dat dan niet samen met jouw vrouw?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10 10:56
ElGreco schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:52:
[...]

VT Wonen. Kijk je dat dan niet samen met jouw vrouw?
hehe eerste wat mij ook te binnen schoot, VT Wonen 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• klaaas
Ik ga hem onthouden voor als mijn vrouw me weer eens betrapt op het kijken naar mooie fietsen. "Nee schat, ik kijk niet naar een nieuwe fiets. Ik maak alleen een moodboard. O-) "

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

pannekoek schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:41:

Zeg vraagje, ik had dus dat lek, dat bleek een kapotte lasnaad in de band te zijn
Alle TPU biba's hebben voor zover ik weet een lasnaad, dat heeft met de wijze van productie te maken. In feite is het gewoon een oneindige tube die ze in stukken van +- 2 meter knippen en dan aan elkaar lassen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:23
pannekoek schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:41:
[...]

[...]

Zeg vraagje, ik had dus dat lek, dat bleek een kapotte lasnaad in de band te zijn[Afbeelding]

Bovenstaande begrijp ik niet? Thinkrider heb ik/linkte ik.

Ik vermoed van wel (Thinkrider [oranje] heeft lasnaden) maar kan ik je niet met 100% zekerheid zeggen, moet ik de buitenbanden eraf halen, was ik niet op korte termijn van plan, helaas. Maar ik denk het gezien te hebben.

De andere, de Cyclami [groen] is mij onduidelijk.

mountainbiker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:01

sebasd

loopt op espresso

pier87 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:08:
[...]

hehe eerste wat mij ook te binnen schoot, VT Wonen 8)7
Fiets spuiten in een visgraatmotiefje, taatsdeurtje in de bidon, kussentjes op het zadel en gaan?

• verstappen33
ElGreco schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:18:
[...]

Ik had Beca ook al gevonden ja..

Deze is wel heel vet:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/125251642_845044726300141_640003986290595541_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=7b2446&_nc_ohc=ow66BgIYdRgQ7kNvgGRCluC&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&_nc_gid=AgjqKAR4cM3_F0wBxEemO2r&oh=00_AYC06e-MpGsep73c7p4yWnlDwlXCBpMqTyFZ-l-97AaIuQ&oe=6701535B

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 22:36
sebasd schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:52:
[...]

Fiets spuiten in een visgraatmotiefje, taatsdeurtje in de bidon, kussentjes op het zadel en gaan?
Met een nasaal toontje omschreven door Roos :+

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 22:36
verstappen33 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:36:
[...]

Deze is wel heel vet:
[Afbeelding]
Kek kleurtje. Lijkt een beetje op een 2025 frame wat ik in back order heb staan 8)

• Steeffoon
  • Laatst online: 08:00

Steeffoon

Smartphone-nerd

Iemand een tip? Heb een Bontrager Verse Comp zadel met mount voor Trek, maar wil graag de Garmin Varia RTL515 eraan hangen, omdat op de zadelpen geen ruimte is. Kan dat? Kan ik deze aansluiting vervangen voor iets anders, en zo ja, voor wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Qqn1I0-RRfbrnh_p0PEgnGJ9ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdLFS5w0y9uoHsAJRkVVh7j9.jpg?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Steeffoon schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:53:
Iemand een tip? Heb een Bontrager Verse Comp zadel met mount voor Trek, maar wil graag de Garmin Varia RTL515 eraan hangen, omdat op de zadelpen geen ruimte is. Kan dat? Kan ik deze aansluiting vervangen voor iets anders, en zo ja, voor wat?

[Afbeelding]
Lusje aan je zadel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Lusje aan je zadeltasje?

Volgens mij is dat specifiek voor lampjes,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
verstappen33 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:36:
[...]

Deze is wel heel vet:
[Afbeelding]
Dit soort paintjobs hebben ze vaak ook op een proef stukje in de werkplaats hangen. Kun je het in het echt zien voor dat ze de fiets spuiten.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@Steeffoon Geen direct antwoord op je vraag, wel een mogelijke oplossing: het lusje op je zadeltasje kun je gebruiken om een Garmin mount te bevestigen met behulp van een rubber o-ring (kleinste ring uit het setje). Even frunniken en gebruik vooral een tangetje, maar als het zit dan zit het.

Willekeurig voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://forums.garmin.com/resized-image/__size/640x480/__key/communityserver-discussions-components-files/155/garmin.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forums.garmin.com/resized-image/__size/640x480/__key/communityserver-discussions-components-files/155/garmin1.jpg

KOM Cycling heeft ook een standaard zadeltasje uitgerust met Garmin mount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@mhr-zip was me voor zo te zien. De Tusita clip is ook een handige oplossing. Kies dan wel voor deze met de smalle clip op de achterzijde en bevestig je Varia voor de zekerheid met een bungeecord (zoals deze), want je wil niet dat de mount losschiet bij de eerste de beste hobbel in de weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

[Afbeelding]
https://www.bol.com/nl/nl...52363169189a0774cdcfbec37 >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper

[Afbeelding]
Bij ome Ali een vervangende mount halen met een GoPro koppelstuk. Daar kun je dan weer een Garmin mount op monteren.

Zoiets:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006175543870.html
Let op: de Trek saddle mount en Varia adapter zijn verschillende items.
Etsy en vast vele anderen hebben ook adapters uit de 3d printer.

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 05-09-2024 21:25 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
Als je terug had gezocht in dit topic had je deze site wellicht al gevonden. Ook meerdere racefiets spuiters/herstellers ;)

https://zwemblog.com/triathlon/fiets-spuiten/

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:18
Ik weet niet of het vloeken in de kerk is, maar ik heb een buistasje van Rapha. Daar kan een pompje in, mijn telefoon en wat eten. Het tasje kan ook aan het stuur gemonteerd maar dan gaat het tegen het frame schommelen. In mijn frame (Trek Domane) heb ik nog ruimte voor een biketool, eventueel biba en pompje met co2 patronen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

@Microkid @mhr-zip @Reginas @Webgnome @guapper
Fantastisch, dit gaat helemaal goed komen, dank allen!

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips en advies.

Ik heb gisteren een bezoek gebracht aan 12Gobiking. Ik ga (vanaf binnenkort) heel vaak in Drenthe fietsen. Daar zijn beduidend meer gravelfietspaden dan hier, zo kreeg ik de indruk via Komoot.

Op dit moment beschik ik over een Sensa Modena LTD Disc 105 met schijfremmen. Bevalt uitstekend, maar bij 12GObiking eens het balletje opgegooid wat ik zou kunnen doen als ik ook meer gravel wil meepakken. De medewerker adviseerde mij de Koga Roqa Premium (deze) (nu afgeprijsd naar 2799 euro). Volgens de medewerker kan ik met deze fiets de huidige Sensa verkopen.

Nu mijn vraag; ik hou van heerlijk toeren, ik hoef niet de snelste tijd te halen en mijn ritten zijn rond de 30-60 kilometer per dag, gemiddeld twee dagen per week. Ik fiets voornamelijk op asfalt, maar wil dus ook op gravel gaan fietsen.

Is dit een goede keuze volgens jullie? Ga ik qua snelheid wat merken als hier 32mm (of breder) banden onder zitten, dan de 28mm die ik nu heb? Hoe is de SRAM Rival eTAP ASX groepset ten opzichte van de Shimano 105? Of zouden jullie dit afraden?

Ik ben echt een leek op dit soort gebied, dus goede tips, informatie ben ik heel blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwQBOqjos1fCrilWvp9oNm81X9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DcrQxw78RsucolbyIFd8IqKK.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Steeffoon schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:37:

Ik ben echt een leek op dit soort gebied,
Niks om je voor te schamen!
Dat is de gemiddelde medewerker bij 12GO namelijk ook.

Edit:
Maar ff serieus: lijkt me prima fiets.
Best degelijke wielset ook.

Van 32 mm bandjes merk je op ons niveau echt niks te opzichte van 28 mm. Als je maar een fijn bandje uit zoekt.

[ Voor 28% gewijzigd door mhr-zip op 06-09-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 21-10 12:22
Steeffoon schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:37:
Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips en advies.

Ik heb gisteren een bezoek gebracht aan 12Gobiking. Ik ga (vanaf binnenkort) heel vaak in Drenthe fietsen. Daar zijn beduidend meer gravelfietspaden dan hier, zo kreeg ik de indruk via Komoot.

Op dit moment beschik ik over een Sensa Modena LTD Disc 105 met schijfremmen. Bevalt uitstekend, maar bij 12GObiking eens het balletje opgegooid wat ik zou kunnen doen als ik ook meer gravel wil meepakken. De medewerker adviseerde mij de Koga Roqa Premium (deze) (nu afgeprijsd naar 2799 euro). Volgens de medewerker kan ik met deze fiets de huidige Sensa verkopen.

Nu mijn vraag; ik hou van heerlijk toeren, ik hoef niet de snelste tijd te halen en mijn ritten zijn rond de 30-60 kilometer per dag, gemiddeld twee dagen per week. Ik fiets voornamelijk op asfalt, maar wil dus ook op gravel gaan fietsen.

Is dit een goede keuze volgens jullie? Ga ik qua snelheid wat merken als hier 32mm (of breder) banden onder zitten, dan de 28mm die ik nu heb? Hoe is de SRAM Rival eTAP ASX groepset ten opzichte van de Shimano 105? Of zouden jullie dit afraden?

Ik ben echt een leek op dit soort gebied, dus goede tips, informatie ben ik heel blij mee!

[Afbeelding]
Wat voor bandbreedte past er in je huidige fiets? Want die Koga is ook een racefiets met wat meer clearance voor bredere banden. Je kan ook een echte gravelbike overwegen.

Ik heb zelf een gravelbike met twee wielsets (naast de standaard meegeleverde G1800 ook P1800's, vergelijkbaar met die E1800's op de Koga), dat is denk ik wel een goede tip als je het bij 1 fiets wilt houden (N+1 kan natuurlijk ook: de huidige houden voor op de weg en dan een tweede fiets voor gravel). Daarnaast ligt het ook echt aan wat voor 'gravel' je wilt rijden. Schelpenpaden en gravel met kleinere steentjes kan je prima met de huidige 28 mm banden meepakken. In Drenthe (woon er zelf ook) kan je echter ook veel bospaden, zandwegen, flinten en doubletracks meepakken en dan is +/- 40 mm fijn om te hebben (al zijn hier de meningen over verdeeld, kom er maar in @wisselwerking).

Wellicht goed om je vraag ook in het gravelbike topic te stellen.

Rival Etap werkt overigens uitstekend, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ben zelf overgestapt van GRX 1x naar Etap 2x en heb daar geen spijt van. Rijdt zelf 75% weg en 25% gravel momenteel. Rival en 105 is vergelijkbaar, grootste verschil is dat de Rival draadloos en elektrisch is.

[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 06-09-2024 10:13 ]

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@MaSw85 die koga kan 45mm aan, dat is meer dan mijn "echte" gravelframe aan kan. Lijkt me ook ruim voldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 21-10 12:22
418O2 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:13:
@MaSw85 die koga kan 45mm aan, dat is meer dan mijn "echte" gravelframe aan kan. Lijkt me ook ruim voldoende
Check, kon dat niet zo snel vinden. Dan is dit een prima fiets idd, met dan evt een extra wielset zoals de G1800 (of evt G1600) zodat het wisselen met die E1800's gemakkelijk is en je (vrijwel) niet zit met steeds opnieuw afstellen van je remblokjes.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:15
MaSw85 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:09:
[...]

Wat voor bandbreedte past er in je huidige fiets? Want die Koga is ook een racefiets met wat meer clearance voor bredere banden. Je kan ook een echte gravelbike overwegen.

Ik heb zelf een gravelbike met twee wielsets (naast de standaard meegeleverde G1800 ook P1800's, vergelijkbaar met die E1800's op de Koga), dat is denk ik wel een goede tip als je het bij 1 fiets wilt houden (N+1 kan natuurlijk ook: de huidige houden voor op de weg en dan een tweede fiets voor gravel). Daarnaast ligt het ook echt aan wat voor 'gravel' je wilt rijden. Schelpenpaden en gravel met kleinere steentjes kan je prima met de huidige 28 mm banden meepakken. In Drenthe (woon er zelf ook) kan je echter ook veel bospaden, zandwegen, flinten en doubletracks meepakken en dan is +/- 40 mm fijn om te hebben (al zijn hier de meningen over verdeeld, kom er maar in @wisselwerking).

Wellicht goed om je vraag ook in het gravelbike topic te stellen.

Rival Etap werkt overigens uitstekend, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ben zelf overgestapt van GRX 1x naar Etap 2x en heb daar geen spijt van. Rijdt zelf 75% weg en 25% gravel momenteel. Rival en 105 is vergelijkbaar, grootste verschil is dat de Rival draadloos en elektrisch is.
Ik ben het op zich wel met jou eens hoor dat dit voor de meeste mensen geldt. Ik ben echter niet "de meeste mensen". Daarom stap ik zo op de fiets naar Deventer voor een rondje fietsen :+
Pagina: 1 ... 596 ... 689 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).