Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 583 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:25
dfbt schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:24:
[...]

Vind je Cadans wel aan de ondergrens.. Ieder zo zijn voorkeur, maar om gemiddeld op 68 uit te komen, moet je echt ook flinke stukken daaronder zitten als je ook af en toe nog een beetje hoger zit.
Of heb je geen Cadans meter?
Mag ik je een digitaal biertje geven? :9B

Vandaag voor het eerst sinds vorige week donderdag gefietst, en had jouw reactie nog in mijn achterhoofd zitten. Voor mijzelf een cadans van minstens 80 afgesproken, zodra ik er onder zat terugschakelen om de cadans hoog te houden, en soms "jengelen" met de benen om richting de 120rpm te gaan. Gemiddelde 84rpm, hoogste cadans van 122.
Gevolg: 21 PR's 8)7 (de windrichting hielp wel mee, maar ik zie dat ik met wind tegen ook PR's gehaald heb).

Tevens vandaag voor het eerst rondgereden met de Garmin Varia. Wat een tof ding is dat zeg! Wel wat gevoelig (waarschuwt ook voor verkeer waar er een middenberm/vangrail is), maar op dijken is het een heerlijk apparaat. Waarschuwt ver van tevoren, en ook zo dat ik nog kan kiezen om even door te rijden om verderop de fiets in een inham te sturen, zo help je de automobilist even goed.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 12:31
Maarten_E schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:04:
[...]

Mag ik je een digitaal biertje geven? :9B

Vandaag voor het eerst sinds vorige week donderdag gefietst, en had jouw reactie nog in mijn achterhoofd zitten. Voor mijzelf een cadans van minstens 80 afgesproken, zodra ik er onder zat terugschakelen om de cadans hoog te houden, en soms "jengelen" met de benen om richting de 120rpm te gaan. Gemiddelde 84rpm, hoogste cadans van 122.
Gevolg: 21 PR's 8)7 (de windrichting hielp wel mee, maar ik zie dat ik met wind tegen ook PR's gehaald heb).

Tevens vandaag voor het eerst rondgereden met de Garmin Varia. Wat een tof ding is dat zeg! Wel wat gevoelig (waarschuwt ook voor verkeer waar er een middenberm/vangrail is), maar op dijken is het een heerlijk apparaat. Waarschuwt ver van tevoren, en ook zo dat ik nog kan kiezen om even door te rijden om verderop de fiets in een inham te sturen, zo help je de automobilist even goed.
Mag zeker! Cheers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Maarten_E schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:04:
[...]
Gemiddelde 84rpm, hoogste cadans van 122.
Ieder zijn/haar stijl en voorkeur maar voor mij heeft het vooral goed gedaan voor mijn knieën.

Ik fietste gemiddeld ongeveer 75 en met wat oefening (en geduld) mezelf aangeleerd een wat hogere cadans aan te houden. Mijn meest comfortabele cadans is nu rond de 95. Minder klachten en uiteindelijk heeft het ook geholpen aan een wat hogere snelheid te wennen.

Het hoeft natuurlijk ook niet meteen je hele rit, je mag best wat afwisselen/opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:25
7o9 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:33:
[...]

Ieder zijn/haar stijl en voorkeur maar voor mij heeft het vooral goed gedaan voor mijn knieën.

Ik fietste gemiddeld ongeveer 75 en met wat oefening (en geduld) mezelf aangeleerd een wat hogere cadans aan te houden. Mijn meest comfortabele cadans is nu rond de 95. Minder klachten en uiteindelijk heeft het ook geholpen aan een wat hogere snelheid te wennen.

Het hoeft natuurlijk ook niet meteen je hele rit, je mag best wat afwisselen/opbouwen.
De ironie is dat ik een aantal jaar geleden juist wat zwaarder ben gaan rijden om meer kracht in de benen te krijgen en iets minder op souplesse te rijden. Alleen is dit na verloop van tijd standaard geworden terwijl ik nou niet bepaald Chris Hoy-achtige benen heb. Ben blij dat het iemand is opgevallen. :)

Had wel het idee dat de hartslag wat hoger was en ook wat meer lucht nodig had (meer in/uitademen), wat opzich niet zo gek is.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:35
Vandaag een humble brag (snelheid) en massive fail in dezelfde rit. Teveel gefocust op mijn nieuwe drinkvest toen ik wegging, waardoor het mij na 2 uur onderweg pas opviel dat beide bidonhouders leeg waren. Zat voor 2 uur aan koolhydraten in, dus was nog even improviseren onderweg..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zLIR6azs0FpLudXv18I2stRQu0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qgQztUIb8CbVC71wTioluhRJ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Kluus schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:38:
@DDX was het niet gewoon zo'n standaard "wormpje" dan, die je in zo'n houdertje moet doen wat je door je band prikt?
Nee, ik zit nu nog even te googlen en was volgens mij toch een echte dynaplug.
De Dynaplug Micro Pro.
Maar raakte in verwarring door de vage pijltjes die daar bij zitten.

Iemand trouwens wel eens de dynaplug grotere pluggen gebruikt ?
Ik had vorige week 2 normale dynaplugs nodig, dacht nog even ik gebruik de grote die ook bij de racer pro zit, maar die kreeg ik niet in het gat. (kan ook komen doordat die geen scherpe punt erop had zitten)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
DDX schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:46:
[...]

De Dynaplug Micro Pro.

Ik had vorige week 2 normale dynaplugs nodig, dacht nog even ik gebruik de grote die ook bij de racer pro zit, maar die kreeg ik niet in het gat. (kan ook komen doordat die geen scherpe punt erop had zitten)
Hmm nee nog nooit gebruikt maar officieel zijn dat ook mtb pluggen toch? Welke dynaplugs had je, de short tire of de normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:39

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:46:
[...]

De Dynaplug Micro Pro.

Nee die met ronde kop heb ik ook nog niet gebruikt, heb me ook wel eens afgevraagd wat voor gat je daar mee zou moeten pluggen.

Ik neem die ook nooit mee eigenlijk, het dikkere staafje aan die kant van mijn tool heb ik eruit geschroeft en de ruimte gebruikt om een paar extra pluggen met scherpe punt in te proppen.

@rolandos582 die korte die jij nu hebt zijn de “race” versie van de soft tip plugs, de normale heten tegenwoordig ook vaak mtb geloof ik, maar die pak ik zelf ook liever voor de racer.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 29-06-2024 21:48 ]

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
Nou, we zijn weer terug van een weekje Oostenrijk. Afgelopen week was het dan eindelijk Handbike Battle ( ook wel HBB). Voor mij de tweede keer. Dat heeft als voordeel dat je het parcours natuurlijk al kent maar ook als gevaar dat je het verkeerd in schat. De HBB is in het leven geroepen om mensen die net klaar zijn met revalidatie een uitdaging te geven waar ze verder mee kunnen zodat ze op sportief gebied in ieder geval een houvast hebben om verder door te kunnen met het nieuwe bestaan. Wat dat betreft val ik een beetje buiten de boot want ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een revalidatiecentrum van binnen heb gezien.

Zondag eerst naar het Kaunertal gereden met de auto, en dat was eigenlijk goed te doen. ~825 km is in een dag wel te doen eigenlijk. Dat had ik eigenlijk niet echt verwacht. Daar aan gekomen niet meteen in de fiets gesprongen want moe en dat soort dingen.

Maandag hadden we een clinic onder leiding van Mitch Valize. Hij is een professioneel handbiker en is mede door de HandbikeBattle in de topsport terecht gekomen. ( Bij zijn eerste deelname aan de HBB kwam hij boven op het moment dat nog alles moest worden opgebouwd. De bondscoach belde hem die week erna meteen op..)

De clinic was vooral voor de nieuwelingen om de haarspeldbochten te trainen zoals ze in de bergen zijn. Het parcours kent 4 setjes aan haarspeldbochten en we hebben getraind bij de middelste twee setjes. Dit is voor de meeste aardig pittig en geeft je meteen een beeld hoe het gaat verlopen. In tegenstelling tot vorig jaar ben ik vanaf het hotel meteen naar de clinic gefietst ( stukje van 18 kilometer ~593 hoogtemeters). Dit ging lekker en was meer als voorbereiding want de clinic die ging toch wel lukken. Wel mooi om te zien hoe dat de mensen die nieuw waren deze clinic volbrachten en dat je eigenlijk jezelf ziet fietsen ( Als je begrijpt wat ik bedoel ). Het clinic gedeelte ging ook wel lekker maar wel langzamer dan vorig jaar. Ik houd het er maar op dat dat komt omdat ik daarvoor eerst nog aardig wat hoogtemeters gepakt heb. Verder viel het goed mee.

Dinsdag hadden we dan even wat rust ingepland en hebben we gewoon een deel van het parcours verkent en en een klimmetje in de buurt geprobeerd maar daar moest ik toch echt mijn meerdere in erkennen. Als ik ooit nog terug kom dan staat deze zeer zeker weer op de agenda.

Woensdag Heb ik helemaal geen inspannende dingen gedaan immers Donderdag is de battle zelf

Donderdag De battle dag. Vroeg opgestaan, wat ontbeten en rond 8:00 naar de start. We starten in waves. Elke klasse ( er zijn er 6 ) heeft een eigen start met twee minuten tussen de klassen in. Uiteindelijk haal je toch wel de nodige mensen in dus dat is geen probleem. In het startvak waar ik stond, stond ik tussen een aantal 'groten der aarde' om het zomaar te noemen. Allemaal stuk voor stuk carbon bikes erg mooi om te zien. Dus een beetje zenuwachtig was ik dan weer wel.
De start ging erg goed. Het parcours zoals wij hem rijden is in grofweg de volgende stukken te verdelen.

Vanaf de start tot een wildrooster. Ondanks dat dit wat glooit is het toch wel het lastigste van het hele parcours. Het is gewoon niet iets wat je in Nederland hebt. Je kunt er als je het verkeerd aanpakt gewoon stuk gaan. Dit deel ging met gemiddeld 11,6 en dat was 2 km/u harder dan vorig jaar.

Vanaf het wildrooster tot boven op een stuwdam. Het vervelende daar is dat na de haarspeldbochten er nog een kleine kilometer is die ~5% omhoog gaat. Daar had ik dit jaar iets minder moeite mee (6km/u vs 5.6 km/u). Het stuk voor de haarspeldbochten daar had ik de winst mee gepakt. Dat ging in 26 minuten in tegenstelling tot 33 vorig jaar.

vanaf het stuwmeer tot vlak voor de laatste set haarspeldbochten. Dit deel kun je aardig wat snelheid maken maar heeft ook nog twee haarspeldbochten als verrassing. Vorig jaar had ik mij daar verteld. Oftewel ik dacht dat er nog een extra bocht kwam. Dat is een mooie meevaller zeg maar. Dit jaar had ik daar geen last van maar wist ik dat ik het wel aan kon. De snelheid ging hing rond de 6 / 6.5 km/u en dat is t.o.v 4 ~ 5 vorig jaar een hele verbetering. Ondanks dat je er ook veel snelheid kan maken omdat de percentages mee vallen is het wegdek erg slecht. Heb mij dit jaar, t.o.v. vorig jaar, ingehouden heb ik gezien in Garmin. Achteraf had ik hier meer winst uit kunnen halen.

Het laatste deel is een deel om helemaal op stuk te mogen gaan. De HBB gaat van bocht 23 tot aan bocht 10 omhoog. 13 haarspeldbochten. Dit jaar hebben we goed gelet op de techniek. Oftewel van links naar rechts en niet de binnenbocht nemen want dan zit je jezelf in de weg. En ook hier weer een aanzienlijke verbetering in snelheid. Ook weer van 4 km/u naar ongeveer 6 km/u gemiddeld. Dat is in vergelijking met een wielrenfiets natuurlijk niets ;)

Mitch fietste ook mee om de mensen aan te moedigen. Want ondanks dat het een wedstrijd is, is het vooral een strijd met je zelf. Hij heeft aardig lang naast mij gefietst, zei niet veel (dingen als zo gaat ie goed, draai lekker door..) maar dat was wel een mooie reden om toch wat extra te geven. Later, vlak voor de haarspeldbochten zat ik achter een andere biker aan die support van Mitch kreeg. Ik durfde beide niet in te halen omdat ik bang was mijzelf kapot te rijden op dat gedeelte zo vlak voor de eerste haarspeldbocht. Mitch keek echter achter hem en zag mij fietsen, zakte af en fluisterde iets als ' die kun je hebben '. Nou, zo gezegd zo gedaan :+

Uiteindelijk gefinisht in 02:07:35.16. (officiële tijd) Vorig jaar was dit 02:21:22.83 ik mag dus zeker niet ontevreden zijn. Ik kan terug kijken op een mooie editie en kan zeker wel zeggen dat ik op het juiste moment fit was. Of we volgend jaar nog gaan , dat is even de vraag. Een nieuwe uitdaging is in ieder geval al gevonden. Ik ga de 7 voor leven volgend jaar volbrengen zoals het hoort. 7 rondjes.

en nu slapen

p.s. strava or it didnt happen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24
Kluus schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Nee die met ronde kop heb ik ook nog niet gebruikt, heb me ook wel eens afgevraagd wat voor gat je daar mee zou moeten pluggen.

Ik neem die ook nooit mee eigenlijk, het dikkere staafje aan die kant van mijn tool heb ik eruit geschroeft en de ruimte gebruikt om een paar extra pluggen met scherpe punt in te proppen.

@rolandos582 die korte die jij nu hebt zijn de “race” versie van de soft tip plugs, de normale heten tegenwoordig ook vaak mtb geloof ik, maar die pak ik zelf ook liever voor de racer.
De korte zijn bedoeld voor de Dynaplug variant waar je ook direct een co2 patroon op kunt koppelen (Dynaplug Air). Pluggen en co2 pompen in een.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:45:
[...]

De korte zijn bedoeld voor de Dynaplug variant waar je ook direct een co2 patroon op kunt koppelen (Dynaplug Air). Pluggen en co2 pompen in een.
Ahja dat klinkt logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Ik had een stortvloed van reacties verwacht over de combi latex en co2 patroon.....

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand wat er met https://koersappweb.herokuapp.com/ gebeurd is?
Voorheen was dit een bot op Telegram "De Virtuele Ploegleider". Erg handig om snel te zien welke kant je op moet fietsen voor wind-in-de-rug op de terugweg en kledingadvies op basis van huidig en toekomstig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:46
The Fops schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:33:
Ik heb een 10 jaar oude Apex aluminium frame met carbon voorvork.
Sinds deze week ervaar ik wat gekraak en lijkt uit het balhoofd te komen. Met name als ik over ongeasfalteerde wegen rijd ervaar ik het, maar ook als ik leuk op m'n steur en snel van links naar rechts stuur of m'n gewicht zijwaarts verplaats.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Lagers?
Ik zou eerst je balhoofd opnieuw proberen af te stellen, soms is het daarmee over, anders inderdaad je lagers nakijken. Zie Youtube Roel Peerenboom, die legt goed uit hoe je dat eenvoudig doet (sowieso een aanrader voor de fietser, zijn kanaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
MartijnMartijn schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Gaat je niet tegenvallen. Rij al ruim 20k tubeless en rij vrijwel nooit lek. En als je dan toch lek hebt kom je altijd nog thuis. Het ‘gedoe’ valt reuze mee.
Dank. Wat neem je mee onderweg, geen biba meer maar een propje en een pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:00
Vanochtend heb ik de ketting van de racefiets van mijn vriendin vervangen. Gaat om 11 speed Shimano. Nieuwe ketting loopt goed, alleen ratelt die op de lichtste 3 kransjes. Het is een 11-34 casette dus het gaat om de 34, 30 en 27. Gekke vind ik dat die dat alleen doet als die voor op het binnenste blad ligt (de 34). Op en afschakelen voor en achter geeft geen problemen (verwacht ik ook niet als ik alleen de ketting vervang). Kabelspanning aanpassen bij achterderailleur maakt geen verschil in geluid.
Als de ketting voor op de 50 ligt loopt de ketting mooi stil. Is het een kwestie van een versleten casette en die vervangen of heeft iemand nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
Smultie schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:39:
Weet iemand wat er met https://koersappweb.herokuapp.com/ gebeurd is?
Voorheen was dit een bot op Telegram "De Virtuele Ploegleider". Erg handig om snel te zien welke kant je op moet fietsen voor wind-in-de-rug op de terugweg en kledingadvies op basis van huidig en toekomstig weer.
Die zal gebaseerd zijn geweest op ishetkoers.nu Die website geeft ook offline for maintenance aan. Ik weet niet waarom dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 15:31
ONWdolf schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:10:
Vanochtend heb ik de ketting van de racefiets van mijn vriendin vervangen. Gaat om 11 speed Shimano. Nieuwe ketting loopt goed, alleen ratelt die op de lichtste 3 kransjes. Het is een 11-34 casette dus het gaat om de 34, 30 en 27. Gekke vind ik dat die dat alleen doet als die voor op het binnenste blad ligt (de 34). Op en afschakelen voor en achter geeft geen problemen (verwacht ik ook niet als ik alleen de ketting vervang). Kabelspanning aanpassen bij achterderailleur maakt geen verschil in geluid.
Als de ketting voor op de 50 ligt loopt de ketting mooi stil. Is het een kwestie van een versleten casette en die vervangen of heeft iemand nog een andere suggestie?
Verkeerd om gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
Voor de zekerheid nog een keer nagekeken en de ketting zit goed om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 13:36
twodigits schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Helemaal niets. Meerdere keren lek gehad en prima thuis kunnen komen. Als ik thuis ben is het lek wel gedicht. Mocht het gat iets te groot zijn, dan vervang ik mijn banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:36
Webgnome schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:08:
Nou, we zijn weer terug van een weekje Oostenrijk. Afgelopen week was het dan eindelijk Handbike Battle ( ook wel HBB).
Heel gaaf. Staat op m’n lijst om nog een keer mee te doen als buddy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:21:
Ik had een stortvloed van reacties verwacht over de combi latex en co2 patroon.....
Mwaaaah veel is tegenwoordig officieel co2 compatible toch en officieus nog wel meer, bovendien zullen de meesten als ze zo’n lek hebben gehad thuis toch weer wat verse latex toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 30-06-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30
Kluus schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Mwaaaah veel is tegenwoordig officieel co2 compatible toch en officieus nog wel meer, bovendien zullen de meesten als ze zo’n lek hebben gehad thuis toch weer wat verse latex toevoegen.
Je CO2 latex zit onderin, je moet je patroon aan de bovenkant houden.

Denk dat het dan allemaal wel meevalt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MartijnMartijn schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Helemaal niets. Meerdere keren lek gehad en prima thuis kunnen komen. Als ik thuis ben is het lek wel gedicht. Mocht het gat iets te groot zijn, dan vervang ik mijn banden.
En hoeveel km van je 20d km is op 32 mm of smaller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
ONWdolf schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:10:
Slijtage van cassette zie je meer op de kleinere kransen. Die grote hebben zoveel tanden waar de ketting op ligt dat daar wat minder slijtage te zien is doorgaans, en je gebruikt ze ook minder. Misschien moet de derrailleurpad gericht worden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Voorwielsteuntje om het wegdraaien van het stuur in de garage tegen te gaan. In metallic kleur dit keer. Alleen is het op een foto natuurlijk altijd minder mooi... Vrouwlief ook weer blij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPMRvjivTy8pOjMjgfiTSOssaYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBFPLHNmerzRg6no6KD3ZSAo.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
mhr-zip schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:09:
[...]

Je CO2 zit onderin, je moet je patroon aan de bovenkant houden.

Denk dat het dan allemaal wel meevalt.
Dat begrijp ik even niet. De latex zit toch onderin (in de band, als je stil staat?)? Hoe bedoel je je opmerking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Vind die race versie niks maar die waren op voorraad. Passen voor geen meter in de race pro. Ze zijn te smal ofzo en daarom passen ze niet lekker erin. Naja zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:57:
[...]

Vind die race versie niks maar die waren op voorraad. Passen voor geen meter in de race pro. Ze zijn te smal ofzo en daarom passen ze niet lekker erin. Naja zonde
Ja begreep het al, heb ze ook wel eens in actie gezien bij een maat van mij, wel leuk dat ze niet zo ver uitsteken dacht ik, maarja die lange heb ik ook nooit last van en knip ik thuis mooi af.

Maar het verhaal van @ElGreco is dan wel logisch, dat ze eigenlijk bedoeld zijn vvoor in die co2 tool, die meer holle ruimte in de tool nodig heeft voor het doorlaten van de co2. Mogen ze wel wat duidelijker zo aangeven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
Mistraller schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Slijtage van cassette zie je meer op de kleinere kransen. Die grote hebben zoveel tanden waar de ketting op ligt dat daar wat minder slijtage te zien is doorgaans, en je gebruikt ze ook minder. Misschien moet de derrailleurpad gericht worden.
Mijn vriendin vindt het geluid wel meevallen als ze fietst tov hangend in de standaard. Ze zei dat die lichtste versnelling al tijden wat meer geluid maken. Maar eens langs de fietsenmaker om naar het padje en afstelling te laten kijken.
Dank voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
twodigits schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Iedereen rijdt met andere banden en op ander terrein. Sommige rijden zo weinig dat statistisch de kans op lek heel laag is. Maar bij bijv. brede banden en lage druk werkt sealant beter etc.

Daarnaast, sommige mensen rijden alleen rondje rondom de kerk en hebben een partner die altijd kan en wil ophalen. Dat maakt het thuis laten van spullen toch anders.

Dus:

- Tubeless kan lek
- Vaak wordt het gat gedicht door sealant
- Maar niet altijd, dan werkt een Dynaplug (racer pro) erg goed, ander soortige pluggen hoor ik wisselende ervaringen.
- Met een (of 2) plug(gen) krijg je het bijna altijd dicht, let op: bijna altijd :+ Dus wat is je backup plan als het niet dicht gaat?

Daarnaast tubeless klinkt leuk en is leuk. Maar als je FM wat sealant in je banden gooit en je denkt daarna YOLO. Dan kan het een minder prettige ervaring worden.

Tubeless is voor veel merken een relatief nieuwe techniek, alle merken hoppen op de trein om niet de boot te missen. Op ieder product plakken ze tubeless (ready), maar niet ieder product is even volwassen :')

Het is leuk, maar je moet je even verdiepen in de do's & don'ts. Veel mensen doen dat niet, gaan tubeless rijden. Dan gaat het fout en ligt het aan het tubeless. Dus heb je geen zin in het verdiepen in tubeless, dan is biba's echt een prima keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 13:36
mhr-zip schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:13:
[...]

En hoeveel km van je 20d km is op 32 mm of smaller?
Alle. Rij nu op 25mm voor en 28 mm achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:05:
[...]

Ja begreep het al, heb ze ook wel eens in actie gezien bij een maat van mij, wel leuk dat ze niet zo ver uitsteken dacht ik, maarja die lange heb ik ook nooit last van en knip ik thuis mooit af.

Maar het verhaal van @ElGreco is dan wel logisch, dat ze eigenlijk bedoeld zijn vvoor in die co2 tool, die meer holle ruimte in de tool nodig heeft voor het doorlaten van de co2. Mogen ze wel wat duidelijker zo aangeven dan.
Hmmm ja ik dacht is wel handig. Die lange gaat vaak allemaal zooi aan zitten en loopt tegen frame aan. Maarja doe mij die maar gewoon weer. Alleen nergens te krijgen natuurlijk... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
Nou dat tegen frame aanlopen is misschien een km ofzo en dan is het wel omgebogen en als je thuis bent is het wel platgedrukt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:03

Reginas

Queen of Core Stability

Op zondag 18 augustus staat er een mooie toertocht gepland in Midden-Limburg: Toertocht Servaas-Servaas. Er is verzorging voorzien en een gratis consumptie bij de finish. Deelname is €12,50/€10 pp en de opbrengst gaat naar de renovatie van de lokale kapel.

Ik ga me hier voor aanmelden. Zijn er nog meer mensen die zin hebben? Dan kunnen we wellicht met een groepje gaan. Mooie kans om tegeltjes en gemeentes te scoren in Nederlands èn Belgisch Limburg! :)
===
Deelnemers:
@Reginas
@ElPaco
@derx666

[ Voor 4% gewijzigd door Reginas op 01-07-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:15
Reginas schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:14:
Op zondag 18 augustus staat er een mooie toertocht gepland in Midden-Limburg: Toertocht Servaas-Servaas. Er is verzorging voorzien en een gratis consumptie bij de finish. Deelname is €12,50/€10 pp en de opbrengst gaat naar de renovatie van de lokale kapel.

Ik ga me hier voor aanmelden. Zijn er nog meer mensen die zin hebben? Dan kunnen we wellicht met een groepje gaan. Mooie kans om tegeltjes en gemeentes te scoren in Nederlands èn Belgisch Limburg! :)
Argh, ik moet naar een trouwfeest op 17/08, anders graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 14:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ik ga van de zomer in de alpen fietsen en ga mijn huidige 11-28 cassette vervangen door een 11-34. Is het noodzakelijk om ook de ketting te vervangen en dan kijk ik puur op basis van lengte? Ter info de huidige ketting is relatief nieuw nog dus qua slijtage nog niet aan vervanging toe.

Ik lees her en der dat dit niet nodig is maar twijfel wel omdat ook de derailleur vervangen wordt (korte kooi naar lange) en de gehele route die de ketting moet afleggen ook langer, zeker op de 34/34.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004

derx666

mecker ende blaet

Reginas schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:14:

Hmm, dan heb ik nog niks, en dat is niet eens zo heel ver van mij vandaan. Enkele reis net geen 25km. Dus met die 125km erbij zou dat 175km worden. Dat moet wel te doen zijn. Zeker als je die 125km niet alleen hoeft te fietsen :)

Count me in.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004

derx666

mecker ende blaet

Shadow_Agent schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:10:
Ik ga van de zomer in de alpen fietsen en ga mijn huidige 11-28 cassette vervangen door een 11-34. Is het noodzakelijk om ook de ketting te vervangen en dan kijk ik puur op basis van lengte? Ter info de huidige ketting is relatief nieuw nog dus qua slijtage nog niet aan vervanging toe.

Ik lees her en der dat dit niet nodig is maar twijfel wel omdat ook de derailleur vervangen wordt (korte kooi naar lange) en de gehele route die de ketting moet afleggen ook langer, zeker op de 34/34.
Als je de cassette nog niet gekocht hebt zou ik gewoon een ketting erbij kopen. Past het niet, heb je iig de ketting al. Past het wel heb je alvast een ketting voor de toekomst :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Goed punt @derx666 :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er was wat achterstallig onderhoud, maar een aantal posts zijn naar Het grote fietscomputer topic verplaatst.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03

Gewoon eventjes netjes een ketting op lengte maken bij je bergcassette. (Wissel zelf ook tussen 11-28 en 11-34 en heb bij beide een andere ketting.) Kost een 40eu maar scheelt je mogelijk een hoop ellende. Gewoon doen.

Als je vermoeid bent schakel je wel eens per ongeluk groot-groot. Lullig als je dan je derailleur sloopt...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze mountainbiker mag zich hier nu ook gaan melden. Mijn eerste racefiets staat in de schuur een Triban RC520 via MP gekocht.
Afgelopen weekend schoongemaakt, ontstickert, ketting in de wax gezet en zelfs het frame in de Ceramic coating (hij was brandschoon en had het toch staan).
Gisteren even snel een 17,6km gefietst. En van de 13 segementen meteen 12 PR's te zetten. Terwijl het nog wel wennen was aan de fiets.
Ben alleen wel bang dat ik meteen het zadel gesloopt heb. Bij een drempel knalde ik naar beneden en dat gaf nogal een lawaai. Sindsdien had ik het gevoel dat ik mijn zadelpen voelde door het zadel heen. (vorige eigenaar had er een andere zadelpen en zadel opzitten en het originele weer teruggezet).
Wat me verder opviel was dat de aandrijving toch wel wat geluid maakt. Daar moet ik gewoon nog naar kijken of toch even langs de FM gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7w7ztcm3x-epywDtTpcoG14Ydn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWMX13fIatlLifvG0MctzrfM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

@Shadow_Agent Zou ook voor de zekerheid gewoon even een nieuwe ketting, goed op maat maken. Heb zelf trouwens prima ervaring met een ketting die qua lengte goed was voor 34-11, op een 28-12 cassette gebruiken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Mag wel even wat zweet, bloed en kleine vreugde delen toch?

Afgelopen donderdag heb ik met een fiets maatje een poging gedaan om de Trois Ballons te rijden in de Vogezen. Met minimale voorbereiding (lees; paar 100+, de laatste 142 km op totaal vlak Nederlandse grond), geen enkele ervaring met bergen behalve de heuvels in Limburg en de Tacx maar wel met veel zin en een zeer goed doel de woensdag ervoor naar Ronchamp gereden waar we een Gite hadden op 400 meter van de officiele start locatie van de Trois Ballons.

Om 8 uur vertrokken, was al warm aan het worden dus zo veel mogelijk water / voeding mee en de zakken vol met gelletjes en bananen zijn we er aan begonnen. De eerste echte col in m'n leven was dus de Ballon De Servance. Meine Liebe wat is klimmen killing. Stukken van 12% kwamen voorbij en ik heb een klein vloekje gedaan, maar ook een zegen gegeven voor m'n keuze om een 34-34 te monteren ipv een 36-30. Samen naar boven gegaan en best tevreden het eerste stickertje kunnen plakken op het veel te kleine bordje. Daarna naar beneden gedoken en relaxed gedaald.

Daarna richting de Col d'Oderen en die te hard op gegaan, overmoedig geworden denk ik. Warmte begon wat minder leuk te worden (30+) maar hup, naar de 2de echte Ballon, de Grand one. Via Kruth er op en helaas voor de strava heb ik bij het restaurant aan de linker kant voor de klim de bidons gevuld. Dus net buiten het parkoers gestapt voor de complete klim, maar tsja. Eerste stuk is 9 a 10%, steil dus lekker rustig aan. Was de bedoeling om rond de 190-210 watt te blijven en dan hartslag in de gaten houden. Na de eerste 2 kilometer vlakt het af en gaat het over op 5-6% en dat is eigenlijk heerlijk. Rustig naar boven, solo want fietsmaatje had iets meer in de tank op dat moment*. Paar Nederlanders kunnen inhalen en dat (sorry jongens) motiveerde me wel. Ook volkomen geparkeerd doen laten staan door een Nederlandse dame die deed alsof het vlak was.. Bovenop de Markstein uit het bos gekomen hoorde ik de koeien met de bellen, vlogen er paragliders over en was het uitzicht grandioos. Daar doe je het dan toch voor, die 90 minuten pijn doen. Ge.Ni.Aal. Na het stukje vlak richting de Grand Ballon, sticker plakken, foto's maken, segmentje afmaken en gelunched a la Dexter ;)

Bidonnen weer gevuld en even plasje gedaan, nou dat was icetea qua kleur dus de uitdroging was al aardig bezig.. Extra fles achterover gegooid en door het dal in. Daarna de Hundsruck, weer een lange met hogere percentages. Zat toen al richting de 8 uur op de fiets dus alles begon al wat pijn te doen. M'n maatje ging er weer vandoor, ik bleef op m'n wattage en hartslag letten. Aan het einde kwam ik weer bij en de laatste 400 meter samen naar de top. Pittige klim en was op dat moment niet leuk. Maar we hadden de 3de ballon nog voor de boeg en die... was... nogal... kloten.

Dat was de Ballon d'Alsace en na het bochtige deel onderaan denk je 'te doen', totdat de weg het bos in gaat en de percentages weer van 8 en 11% gaan. En bleef maar gaan en gaan, elke bocht weer die weg omhoog zien gaan zonder een stukje om bij te komen. Totaal kapot kwamen we boven, ik was ruim als eerste boven want m'n maatje was ergens halverwege afgehaakt en fysiek kapot. Ik was er ook wel klaar mee want die 190-210 werden 230-250 omdat de cadans niet meer soepel kon houden bij lagere wattages. Zou ik op kunnen trainen, maar op dat moment ging souplesse even voor. Onderaan bij het dorpje ook 'verkeerd' water meegenomen omdat we gewoon water nodig hadden en de suikers het wel maskeerden.. Geen eau portable dus..

Bovenop de belsissing gemaakt om bij de rontonde in Plancher-Bas terug naar Ronchamp te gaan en niet de Planche de Belles Filles op te gaan. We zouden die beide niet gaan redden, nog eens 1.5 uur extra op de fiets terwijl je beide totaal naar de kloten bent en dan ook nog eens 10%, 14%, 20% omhoog te moeten was niet verstandig. Dus die overgeslagen, uiteindelijk met 174.5 kilometer en 3327 hm terug gekomen bij de Gite.

Gaar, kapot, maar de kloten, uitgedroogd, oververhit, maar wel blij. Tevreden omdat we die 3 ballons gedaan hebben, tevreden omdat we deze ronde beslecht hadden ondanks het gebrek aan toetje van de PdBF. Het doel was geld inzamelen voor het prinses maxima centrum en gezamelijk met alle andere rijders die in Nederland een ronde deden, bijna 100.000 euro opgehaald.

Conclusie; klimmen kan leuk zijn, klimmen kan ook heel pijnlijk zijn, maar klimmen laat je wel diep gaan. Genieten komt eigenlijk pas in de afdaling of op de top. Ben ik een klimmer met m'n 95 kilo; nope! Kan ik stabiel een 5-6% berg op rijden en het leuk vinden; hell yeah! Ga ik het weer doen? Eerst even de profielen goed bestuderen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36d_rNjvQNVbvbfOjGCWTb5beKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFDJP2Qh57hWCwvE6iiP8Q4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSiOxv0Y6BfYfNxHnaqwNvzeIXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COx1GUOU8rLtQWEd6m2Avs1L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzZqBl4iBUXc86iH2Rcno1lrN_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7opBvczsxhSsmIzh4MI4Bcp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48Wqbsh6MGIwQ1p2mfXJAzUqld0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vssBFz8CNJSQ43PKeNf45gnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/422-GcwZnfsrCTdn6f27Z9QifQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tny7FgJRPGD5E3Tw4OAvCcAI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Wat zou deze Canyon Endurace CF SL 7.0 2020 nog waard zijn (ik weet dat hij op gereserveerd staat)?

Extra's
- 4iii power meter (denk single side)
- Mantel R50 wielen

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Strider schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:48:
Wat zou deze Canyon Endurace CF SL 7.0 2020 nog waard zijn (ik weet dat hij op gereserveerd staat)?

Extra's
- 4iii power meter (denk single side)
- Mantel R50 wielen
Fiets heeft nooit op een Tacx gestaan, want het dopje zit er nog op (met Canyon logo net boven de derrie ophangpunt), ook goed om mee te nemen in de overweging

Dit is een 1500 a 1800 euro fiets bij aanschaf, met de powermeter en wielen zit je op zo'n 2500 aan nieuw-waarde. 4 jaar oud, zou daar zelf toch wel 1400 voor vragen als start-prijs en rond de 1200 uitkomen. Wielen maken veel goed, de mechanische 105 is gewoon een goede groepset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Holk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Fiets heeft nooit op een Tacx gestaan, want het dopje zit er nog op (met Canyon logo net boven de derrie ophangpunt), ook goed om mee te nemen in de overweging

Dit is een 1500 a 1800 euro fiets bij aanschaf, met de powermeter en wielen zit je op zo'n 2500 aan nieuw-waarde. 4 jaar oud, zou daar zelf toch wel 1400 voor vragen als start-prijs en rond de 1200 uitkomen. Wielen maken veel goed, de mechanische 105 is gewoon een goede groepset.
Dat dopje hoeft er niet af voor de indoor trainer? Bij een Wahoo Kickr in elk geval niet. Of wel bij een Tacx?

Je ziet wat rare slijtage rond de achterderailleur (op die kant gevallen?), en de beschermfolie bij het frame rond de ketting komt los? Mijn endurace heeft dat allemaal niet, en die is ongeveer even oud met evenveel kilometers.

Dat de wielen mee verkocht worden geeft wel aan dat je niet te veel aan meerwaarde hoeft te verwachten, anders waren die wel mee gegaan naar de nieuwe fiets?

Verder wel een hele fijne fiets. Die 105 groepset is super, niets op aan te merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Speed24 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Dat dopje hoeft er niet af voor de indoor trainer? Bij een Wahoo Kickr in elk geval niet. Of wel bij een Tacx?

Je ziet wat rare slijtage rond de achterderailleur (op die kant gevallen?), en de beschermfolie bij het frame rond de ketting komt los? Mijn endurace heeft dat allemaal niet, en die is ongeveer even oud met evenveel kilometers.

Dat de wielen mee verkocht worden geeft wel aan dat je niet te veel aan meerwaarde hoeft te verwachten, anders waren die wel mee gegaan naar de nieuwe fiets?

Verder wel een hele fijne fiets. Die 105 groepset is super, niets op aan te merken.
Bij de Tacx (oudere versies bedenk ik me nu) komt daar de QR door..

Dat beschermfolie is op mijn Endurace nu al 2 keer vervangen. Zit nu de 2024 versie op en 'dat hoort niet' volgens Canyon maar is nu van een soort rubber en zwart en is zo veel mooier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
Fiets ziet er best netjes uit en ook fijn dat de vork niet compleet afgezaagd is, dan heb je nog ruimte om alles passend te krijgen.

De wielen hebben destijds 1000,- gekost maar zijn eigenlijk niets waard. Veel problemen op het interwebs en hier gezien en onderdelen zijn moeilijk te krijgen (veel vocht in velg en vooral naaf waardoor alles roest bruin wordt binnen no time). Daar zou ik dus niet veel waarde aan hechten. Je zou eens voor de grap kunnen vragen of je de fiets zonder de wielen kunt overnemen en wat de korting dan is.

Groepset, zoals hierboven vermeld is prima.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Thanks voor de info.

Ik dacht aan de volgende berekening, nieuwwaarde:

Nieuwe 2024 CF 7 zit op: € 2049,-
Wielen: € 1000,-
Powermeter: € 300,-

Dan zou de nieuwwaarde uitkomen op €3349,-.
Dan zou € 1200,- wel heel erg scherp geprijsd zijn. Maar als het klopt wat EIGreco aangeeft over de wielen is het niet zo'n heel interessante fiets meer. Dat zou betekenen dat deze wielen stuk gaan op het moment dat je hiermee in de regen gaat fietsen. Of je zou ze, als ze nog in een ok staat zijn, moeten verkopen.

Anyway, het valt niet mee om een leuke gebruikte Endurace fiets op MP te scoren, ze gaan vaak echt heel erg snel weg.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:29
Geen idee @Strider maar ik denk dat het momenteel ook nog niet echt de tijd is om koopjes op marktplaats op te doen...

Ik heb 5 jaar geleden een Canyon Ultimate AL SLR, met Sram Force voor 600 euro opgehaald. Die gebruik ik als winterfiets. Deze heb ik in oktober 2019 gekocht. Kortom, na de zomer verwacht ik dat er meer aanbod zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Strider schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:24:
Thanks voor de info.

Nieuwe 2024 CF 7 zit op: € 2049,-
Wielen: € 1000,-

Dan zou de nieuwwaarde uitkomen op €3349,-.
Dan zou € 1200,- wel heel erg scherp geprijsd zijn. Maar als het klopt wat EIGreco aangeeft over de wielen is het niet zo'n heel interessante fiets meer. Dat zou betekenen dat deze wielen stuk gaan op het moment dat je hiermee in de regen gaat fietsen. Of je zou ze, als ze nog in een ok staat zijn, moeten verkopen.

Anyway, het valt niet mee om een leuke gebruikte Endurace fiets op MP te scoren, ze gaan vaak echt heel erg snel weg.
Nieuwwaarde voor een CF7 in 2019 was 1299,- euro (heb zo'n fiets gehad), dus die 2049,- is redelijk optimistisch te noemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Holk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Nieuwwaarde voor een CF7 in 2019 was 1299,- euro (heb zo'n fiets gehad), dus die 2049,- is redelijk optimistisch te noemen
Het gaat om de disc variant. Was die niet rond de 2k in 2020?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
ElGreco schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Het gaat om de disc variant. Was die niet rond de 2k in 2020?
Oh ja, ik had de velg versie. Gelukkig letten anderen beter op :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Holk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:55:
[...]

Oh ja, ik had de velg versie. Gelukkig letten anderen beter op :$
CF7 met 105 (11sp) staat op de site voor (binnenkort) € 2049,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
guapper schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:58:
[...]

CF7 met 105 (11sp) staat op de site voor (binnenkort) € 2049,-
Maar deze komt uit 2020, dat is voor de grote prijzen stijging rond / post COVID. Prijzen van nu vergelijken met die van 2020 is niet geheel representatief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Behalve @Mollos_ en @Kluus nog anderen die zondag meedoen aan de Omloop der Zevenheuvelen?
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de tourtocht! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Holk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:08:
[...]

Maar deze komt uit 2020, dat is voor de grote prijzen stijging rond / post COVID. Prijzen van nu vergelijken met die van 2020 is niet geheel representatief
Hoezo?
Dit is ook een disc variant, met 11 speed 105. Net als in 2020 dus.
Prijs is ondanks covid bijna gelijk gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
guapper schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Hoezo?
Dit is ook een disc variant, met 11 speed 105. Net als in 2020 dus.
Prijs is ondanks covid bijna gelijk gebleven?
Als je gemiddeld 20-30% prijsverhoging gelijk noemt wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:17
Ik heb in 2022 een Endurace CF8 gekocht. Ik weet vrij zeker dat de CF7 disc met 105 toen circa € 2000,- kostte. Dat zou er inderdaad op duiden dat de prijs voor 11sp gelijk gebleven is, althans nu weer gelijk is.

Er is overigens wel een tijd geweest (denk eind 2022) dat de CF7 met 105 veel duurder was, toen de Endurace met een andere afmontage niet leverbaar was. Rond € 2500,- meen ik te herinneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
crimby schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:11:
Behalve @Mollos_ en @Kluus nog anderen die zondag meedoen aan de Omloop der Zevenheuvelen?
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de tourtocht! *O*
Ik rijd met collega's en klanten de 115km tocht, met een aardige delegatie aangezien we hoofdsponsor zijn van het evenement. Verwacht zelf rond 9.00u te starten met de rit.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

Casual Ruud schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:22:
Ik heb in 2022 een Endurace CF8 gekocht. Ik weet vrij zeker dat de CF7 disc met 105 toen circa € 2000,- kostte. Dat zou er inderdaad op duiden dat de prijs voor 11sp gelijk gebleven is, althans nu weer gelijk is.

Er is overigens wel een tijd geweest (denk eind 2022) dat de CF7 met 105 veel duurder was, toen de Endurace met een andere afmontage niet leverbaar was. Rond € 2500,- meen ik te herinneren.
De Endurace CF7 met 12 speed 105 groep is ook gewoon €2549,-.
Echter staat er ook de (2022 versie??) nog op met 11 speed 105 groep voor €2049,-. Echter nooit leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:17
steel123 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Echter staat er ook de (2022 versie??) nog op met 11 speed 105 groep voor €2049,-. Echter nooit leverbaar.
Dat had ik gezien, maar dat is een andere afmontage. De 105 12 sp is pas tweede helft vorig jaar uitgebracht en die afmontage bestond in 2020 (en 2022) niet. Voor de prijsvergelijking moet je wel uitgaan van dezelfde uitvoering.

Die 105 11sp is overigens wel leverbaar geweest, ook onlangs nog. Echter je weet hoe het werkt bij Canyon. Op dit soort instap modellen is de beschikbaarheid erg wisselend en je kunt ook niets reserveren.

Het zou me niets verbazen als dit en de alu variant een van de meest verkochte racefietsen van Canyon is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Strider schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:24:
Thanks voor de info.

Eerder 175. Voor zoiets kocht ik hem toen ook. (met een futurum actie)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
Wat zijn jullie favoriete oefeningen voor mobiliteit en core? Zou graag eindelijk eens werk maken van een (her)haalbaar schema, en met 4 weken vakantie voor de deur zijn er nu echt nog maar weinig excuses.

Met video natuurlijk nog beter, liefst zonder te lange intro's of tussenstukken, 10 a 20 min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
L.Fields schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:50:
Wat zijn jullie favoriete oefeningen voor mobiliteit en core? Zou graag eindelijk eens werk maken van een (her)haalbaar schema, en met 4 weken vakantie voor de deur zijn er nu echt nog maar weinig excuses.

Met video natuurlijk nog beter, liefst zonder te lange intro's of tussenstukken, 10 a 20 min?
Ik gebruik zelf Dynamic Cyclist. Met videos en een tientje per maand. De meeste strength/core video's zijn rond de 30 minuten, stretchen rond de 15. Als je korter wilt doe je gewoon een herhaling minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
L.Fields schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:50:

Tour de Tietema (bas) heeft wat core trainingen op video op youtube staan om te doen.
Join heeft wat video's over stretching, core, yoga etc.. op youtube ( en oefeningen staan ook in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
steel123 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Op MP staat trouwens nog een andere CF7 met die nieuwe groepset, maar deze heeft wel een beschadiging bij de crank door een ketting die eraf is gegaan. Zou het carbon hier nu ook bij beschadigd zijn? Of alleen de lak van het carbon af?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDcrOZA0mNqyK8wV9gVc_gx0060=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gOObzn3YHzFzjZ25wnIvtkQy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jV6IpK1nlaZcRFmy9WpPieSn5CA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hhfmeb5lukkEjEBNDWXpPtnT.png?f=fotoalbum_large

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Strider schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Op MP staat trouwens nog een andere CF7 met die nieuwe groepset, maar deze heeft wel een beschadiging bij de crank door een ketting die eraf is gegaan. Zou het carbon hier nu ook bij beschadigd zijn? Of alleen de lak van het carbon af?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben geen expert, maar volgens mij mist hier een hele hap uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITIlXtRm7UAhD9flqRFhgL3zaz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yxKyWt43qOxT0IJBfaWcuQz.jpg?f=fotoalbum_large

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
ElGreco schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:44:
[...]

Ben geen expert, maar volgens mij mist hier een hele hap uit?

[Afbeelding]
Of het is die chainstay sticker die opgekruld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Ja een beetje moeilijk te zien op de foto

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
guapper schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Of het is die chainstay sticker die opgekruld is
Dat is een metalen plaatje bij de Endurace. Lijkt er meer op dat alle lak met de lagen er onder weggeslagen zijn. Ik zou die niet aandurven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:15

Ik zit nu toevallig in de Alpen. Gisteren snel even cassette gewisseld van 30/11 naar 34/11 (12 speed). Ketting behouden.
Geen enkel probleem gehad met versnellingen die overslaan oid. Ketting en 30/11 cassette hadden al dik 7000 km op de teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Holk schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Dat is een metalen plaatje bij de Endurace. Lijkt er meer op dat alle lak met de lagen er onder weggeslagen zijn. Ik zou die niet aandurven
Ik heb nog een foto bij de verkoper opgevraagd, ziet er toch wel wat erger uit dan ik in eerste instantie dacht. Met het aflopen van de ketting op het kleinste voorblad is er zo te zien ook een stuk carbon weggeslagen :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6xR789VtUqPchTVEIaH4Yds63k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QGUds3blAHRddDjdo419S3d.jpg?f=fotoalbum_large

BlaBlaBla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Strider schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:33:
[...]

Ik heb nog een foto bij de verkoper opgevraagd, ziet er toch wel wat erger uit dan ik in eerste instantie dacht. Met het aflopen van de ketting op het kleinste voorblad is er zo te zien ook een stuk carbon weggeslagen :?

[Afbeelding]
Volgens mij kan je dit laten maken met Carbon reparatie. Alleen daar zit een prijskaartje en risico aan.

Ik zou niet instappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Strider schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:33:
[...]

[Afbeelding]
Deze mag een reisje naar Venhorst gaan maken.
Dat ie nog 1950 vraagt. Ik denk dat die schade dik over de 500 euro gaat qua kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 05-07-2024 01:04 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:59:
[...]

Deze mag een reisje naar Venhorst gaan maken.
Dat ie nog 1950 vraagt. Ik denk dat die schade dik over de 500 euro gaat qua kosten.
Dat laatste kan nog reuze meevallen maar 300 haal je denk ik wel ja. Tot nu toe twee carbon reparaties gehad en steeds valt de prijs mij erg mee. Een vergelijkbare chainstay reparatie kostte mij ooit 180 euro, maar dat was zonder verdere afwerking.

Ligt er ook aan wat je zelf doet aan (de-)montage uiteraard.

@mhr-zip risico valt ook wel mee, de gangbare reparateurs geven levenslang garantie op de reparatie dus die gaan echt niet repareren als er een risico is want dan kunnen ze hun dat niet leveren, je krijgt dus echt wel een eerlijk advies.

Desalniettemin, als koper niet instappen, de verkoper kan dit beter eerst zelf regelen, afhankelijk van zijn verzekering en van welke clubs hij allemaal lid is kost het hem mogelijk zelfs niets.

[ Voor 54% gewijzigd door Kluus op 05-07-2024 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Zoals bovenste comments, @Strider , walk away

Vraag me af of de verkoper niet beter z’n frame kan aanmelden voor crash replacement om goedkoper uit te zijn. Dan heeft hij een nieuw frame en kan hij het ding als nieuw verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Je hebt wel, maar bij zo'n MP deal mag het voordeel dan naar mij toe vallen. Niet naar de kant van de verkoper (dan moet hij het zelf maar doen).

Er is ook een kans dat er meer schade is, en dan zit je als koper met de gebakken peren.

En dan nog de kosten/uren van het daar krijgen en het demonteren en opbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Ik denk alleen maar, er zal toch vast wel een betere 2e hands deal te vinden zijn dan een fiets met duidelijke schade. Als zo'n fiets nou voor een prikkie weg gaat....

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
@Strider Die eerste staat weer te koop voor 1350 (zat ik er niet ver naast met m'n 1400 ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Je hebt wel, maar bij zo'n MP deal mag het voordeel dan naar mij toe vallen. Niet naar de kant van de verkoper (dan moet hij het zelf maar doen).

Er is ook een kans dat er meer schade is, en dan zit je als koper met de gebakken peren.

En dan nog de kosten/uren van het daar krijgen en het demonteren en opbouwen.
Ja eens hoor, meer schade zal in dit geval meevallen aangezien deze een duidelijke oorzaak heeft maar dit mag verkoper inderdaad zelf oplossen, mijn advies is ook in overeenstemming met iedereen hier: niet kopen!

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 05-07-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Phydomir schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:51:
Ik denk alleen maar, er zal toch vast wel een betere 2e hands deal te vinden zijn dan een fiets met duidelijke schade. Als zo'n fiets nou voor een prikkie weg gaat....
Ja klopt, ik dacht in eerste instantie dat je dit wel op kon lossen met een lakstift.
Holk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:06:
@Strider Die eerste staat weer te koop voor 1350 (zat ik er niet ver naast met m'n 1400 ;))
Ja ik zie het, ik ben even aan het nadenken wat ik ermee wil ga doen. Na de comment van EIGreco vind ik de vraagprijs wel ineens een stuk minder interessant geworden. Want als de wielen niets meer waard zijn is het prijsverschil met een nieuwe (die niet nu nog niet leverbaar zijn) wel ineens een stuk kleiner geworden. Een nieuwe heeft natuurlijk garantie, alle slijtage onderdelen zijn nieuw etc.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:40
Zijn hier wielrenners met ervaring in hardlopen in te voegen bij het wielrennen? Doel is nog steeds wielrennen op 1 en dus zeker minimaal 3x per week maar daarnaast wil ik ci 1 soms 2x hardlopen. In de winter zal het hardlopen wat vaker zijn en het fietsen zeg x2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:21
@aaaido voor wat het waard is. Zelf handbiker / rolstoelrijder. Het kan zeker te combineren zijn maar bouw het rustig op. Dus ga niet meteen een halve marathon lopen. Hoeveel x doe je nu aan wielrennen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:40
Webgnome schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:16:
@aaaido voor wat het waard is. Zelf handbiker / rolstoelrijder. Het kan zeker te combineren zijn maar bouw het rustig op. Dus ga niet meteen een halve marathon lopen. Hoeveel x doe je nu aan wielrennen?
Klopt heb inmiddels al bijna een jaar ervaring met hardlopen naast wielrennen en heb wat jij aangeeft al meegemaakt. Ging veel te snel en kon maanden niet hardlopen als gevolg. Vraag mij vooral af hoe ik de hardloop trainingen het beste kan inregelen in wielrenschema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
aaaido schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Klopt heb inmiddels al bijna een jaar ervaring met hardlopen naast wielrennen en heb wat jij aangeeft al meegemaakt. Ging veel te snel en kon maanden niet hardlopen als gevolg. Vraag mij vooral af hoe ik de hardloop trainingen het beste kan inregelen in wielrenschema.
https://join.cc/nl/training-tips/de-hardlopende-fietser/

Helemaal afhankelijk van je doel, maar een triatlon trainingsschema bevat ook fietsen/hardlopen/zwemmen. dus combineren wordt zeker gedaan..

[ Voor 13% gewijzigd door dfbt op 05-07-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik wil over een tijdje eens een route met daarin de muur van Huy fietsen maar kom er niet helemaal uit waar ik het best de auto kan parkeren. Dacht ergens in de buurt van de top van de muur maar ben niet zo heel bekend met Belgie en wellicht zijn er startpunten her en der waar men de wielrenner liever ziet parkeren?

https://climbfinder.com/en/routes/small-tour-around-huy

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik moet de remschijf overzetten naar m'n nieuwe wielen. Allemaal prima maar de cassetteafnemer is te kort.... Voorwiel prima gelukt maar het achterwiel is de bus woordoor de as loopt te lang zeg maar. Even gekeken maar zo te zien zijn alle afnemers te kort. Is het de bedoeling dat je de gehele freehub verwijderd, inclusief de bus en dan pas de schijf losdraait?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNg5QcogVQ_3KxrJ62T39CYmals=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhuFQGQ1OKSuYS1EfBG0AY64.jpg?f=fotoalbum_large
Dit past dus niet :'(

-edit- ik zal eerst eens poging doen de eindkappen te verwijderen

-edit 2- onmogelijk omdat de eindkap achter de lockring zit. Ritje naar de lokale fietsenmaker dan maar

-Edit 3- opgelost d:)b nu even op zoek naar een open cassette afnemer :)

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Agent op 06-07-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 21:52
cbr600f4i schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:50:
Ik wil over een tijdje eens een route met daarin de muur van Huy fietsen maar kom er niet helemaal uit waar ik het best de auto kan parkeren. Dacht ergens in de buurt van de top van de muur maar ben niet zo heel bekend met Belgie en wellicht zijn er startpunten her en der waar men de wielrenner liever ziet parkeren?

https://climbfinder.com/en/routes/small-tour-around-huy
Heb een leuke route van 65km met 800hm met de muur erin.
Start is op een parkeerplaats van een voetbalvereniging.

Als je hem wil kan ik een link vanuit mijn garmin app via een dm sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:45
Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:19:
Ik moet de remschijf overzetten naar m'n nieuwe wielen. Allemaal prima maar de cassetteafnemer is te kort.... Voorwiel prima gelukt maar het achterwiel is de bus woordoor de as loopt te lang zeg maar. Even gekeken maar zo te zien zijn alle afnemers te kort. Is het de bedoeling dat je de gehele freehub verwijderd, inclusief de bus en dan pas de schijf losdraait?[Afbeelding]
Dit past dus niet :'(
Met sommige tools werkt dat idd niet lekker, heb er een andere voor gekocht.
Halfords (bv) heeft een goeie diversiteit aan tools voor een mooie prijs. (was voor mij de snelste oplossing)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
aaaido schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:09:
Zijn hier wielrenners met ervaring in hardlopen in te voegen bij het wielrennen? Doel is nog steeds wielrennen op 1 en dus zeker minimaal 3x per week maar daarnaast wil ik ci 1 soms 2x hardlopen. In de winter zal het hardlopen wat vaker zijn en het fietsen zeg x2.
Jazeker. Ik loop sinds een aantal jaar weer fanatiek hard, maar door knieklachten gaat lopen even minder en ben ik afgelopen jaar weer meer gaan fietsen (mountainbike deed ik al, racefietsen weer opgepakt). De combinatie is erg fijn, hardlopen hielp mijn fietsconditie vooruit en fietsen helpt mijn benen sterk houden voor hardlopen. Voordeel is dat je met weinig tijd of in de schemer/ donker prima kan hardlopen, en op een mooie zomeravond, vrije middag of het weekend pak je de fiets.
Overigens moet je hardlopen naar mijn ervaring wel vaker dan een keer in de week doen, anders bouw je geen conditie op (qua gewenning lichaam en stamina) En zoals al aangegeven, een goed opbouwschema is cruciaal. En dan niet denken 'het gaat lekker, ik loop nog even door', nee, aan het schema houden is key.

[ Voor 7% gewijzigd door twodigits op 06-07-2024 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
La1974 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:43:
[...]

Alleen zijn die verrekte pluggen nooit/nergens te koop. Althans kan ik ze niet vinden.

Bij al de hele week deze week en dan zal je zien dat ze weer wijzigen naar Week xx.
https://www.hopmansfietsg...s-5-pcs-852975001472.html

Thx aan @klaaas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Zo... toch weer een post over wielen. Waar al zoveel over gezegd is, ook even mijn ervaring.

Twee maanden geleden vond ik het tijd voor een upgrade van mijn wielen. Ik reed op de standaard (aluminium) wielen die bij mijn racefiets zaten. Al ruim 20.000 km. Maar aangezien iedereen altijd zo lovend is over goede wielen, keek ik al een tijdje naar nieuwe wielen. Zo lees je regelmatig opmerkingen als 'de beste investering' en 'een wereld van verschil'.

Ik heb voor zowel mijn gravel als mijn racefiets nieuwe wielen gekocht. Beide van FFWD. Voor mijn racefiets de Ryot 44 en voor mijn gravel de Drift.

Mijn ervaring na 2 maanden gebruik: ze zien er vooral erg mooi uit. Merk ik nou grote verschillen in rijervaring? Nee, niet echt. Of misschien zelfs helemaal niet. Misschien dat je wat verschil merkt als je echt op je pedalen gaat staan en volle bak aanzet, dat ze wat stijver aanvoelen. Maar verder? Is het deze investering waard? Ach... onze hobby kost geld en ze zien er gewoon veel mooier uit, maar voor de rijervaring of 'harder gaan' is er m.i. geen enkel effect.

Meer met deze ervaringen? Want ik lees echt vooral hele tevreden mensen die wielen uit dit segment gekocht hebben.

(deze post heb ik ook in het graveltopic geplaatst, aangezien daar toch soms wel andere ervaringen zijn en ik ook geïnteresseerd ben in de discussie daar)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Helden! Gelijk groot ingeslagen. Het lijkt wel een Gucci tas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 14:33
Galois schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:03:
Zo... toch weer een post over wielen. Waar al zoveel over gezegd is, ook even mijn ervaring.

Twee maanden geleden vond ik het tijd voor een upgrade van mijn wielen. Ik reed op de standaard (aluminium) wielen die bij mijn racefiets zaten. Al ruim 20.000 km. Maar aangezien iedereen altijd zo lovend is over goede wielen, keek ik al een tijdje naar nieuwe wielen. Zo lees je regelmatig opmerkingen als 'de beste investering' en 'een wereld van verschil'.

Ik heb voor zowel mijn gravel als mijn racefiets nieuwe wielen gekocht. Beide van FFWD. Voor mijn racefiets de Ryot 44 en voor mijn gravel de Drift.

Mijn ervaring na 2 maanden gebruik: ze zien er vooral erg mooi uit. Merk ik nou grote verschillen in rijervaring? Nee, niet echt. Of misschien zelfs helemaal niet. Misschien dat je wat verschil merkt als je echt op je pedalen gaat staan en volle bak aanzet, dat ze wat stijver aanvoelen. Maar verder? Is het deze investering waard? Ach... onze hobby kost geld en ze zien er gewoon veel mooier uit, maar voor de rijervaring of 'harder gaan' is er m.i. geen enkel effect.

Meer met deze ervaringen? Want ik lees echt vooral hele tevreden mensen die wielen uit dit segment gekocht hebben.

(deze post heb ik ook in het graveltopic geplaatst, aangezien daar toch soms wel andere ervaringen zijn en ik ook geïnteresseerd ben in de discussie daar)
Tsja, ik weet niet hoe hard je fietst en wat voor rondjes je doet. Zowel op hogere snelheid plus klimmen/dalen merk ik veel verschil. Daarnaast voelt mijn fiets lichter en ‘reactiever’ aan.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:32

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

KW25 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:19:
[...]

Tsja, ik weet niet hoe hard je fietst en wat voor rondjes je doet. Zowel op hogere snelheid plus klimmen/dalen merk ik veel verschil. Daarnaast voelt mijn fiets lichter en ‘reactiever’ aan.
Dat is inderdaad één van de opmerkingen die je vaak leest. Klimmen en dalen heb ik er nog niet mee gedaan (woon in het vlakke deel van NL :)), maar ik fiets 2-3x per week rondjes tussen de 40 en 100 km en tussen de 30 en 35 km/h gemiddeld. Dat zijn 80% van mijn ritten.

Lichter merk ik niet zo... Qua gewicht maakt het niet zoveel uit (mijn oude aluminium wielen waren 1565 gram en deze 1610, zelfs net iets zwaarder!).

Ik vind het jammer dat ik mijn rijervaring niet zo kan omschrijven zoals jij... zo overtuigend zeg maar. En ik lijk hier in de minderheid te zijn.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
klaaas schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Ik was het niet. Eer komt @DialOut toe volgens mij .
Klopt, en het gaat snel "Laatste items in voorraad".

Misschien kunnen we vanuit Tweakers direct bij dynaplug gaan afnemen :+
Pagina: 1 ... 583 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).