Mogelijk ben ik teveel beinvloed door de Velominati: https://www.velominati.co...eep-the-rubber-side-down/
Normaal zou ik zeggen "ach het is DDX, die maakt alles tot slijtage onderdeel" maar zelfs mijn PD-R540's gaan al richting het dubbele qua KM's en de as is nog perfect!DDX schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:22:
[...]
Bleek toch niet speling te zijn bij schoenplaatjes, maar de lagers/as heeft speling.
Aan een kant inmiddels redelijk voelbaar...
Maar eens garantie aanspreken, want dat is wel erg rap.
En volgende keer dus gewoon minimaal ultegra pedalen kopen.
Dan is 10k KM's voor R7000's niet veel inderdaad!
Ik heb nog nooit een fiets lang genoeg gehad om tegen het euvel van versleten pedalen aan te lopen
Exact expert nodig?
Ik wel, wel slijtage... Een redelijk ongeval had gewoon een trapper wat geplooid waardoor hij niet perfect meer ronddraaide. Laten we het bovennormale slijtage noemen?
Bij het wassen van mijn fiets gaat ie om de paar keer ook gewoon op zijn kop. Mijn fiets is ietwat ouder en ik heb niks van ingewerkte kabels. Dan kan ik beter aan de kabelgeleiders. Modder eraf, wat Siliconespray erin werken. Enige waar je mee moet opletten is dat je de bartape niet schendt wanneer je de fiets op zijn kop zet. Verder kan de etiquette me wel gestolen worden.
Bij het wassen van mijn fiets gaat ie om de paar keer ook gewoon op zijn kop. Mijn fiets is ietwat ouder en ik heb niks van ingewerkte kabels. Dan kan ik beter aan de kabelgeleiders. Modder eraf, wat Siliconespray erin werken. Enige waar je mee moet opletten is dat je de bartape niet schendt wanneer je de fiets op zijn kop zet. Verder kan de etiquette me wel gestolen worden.
Ik trap toch wel elk jaar/10dkm een setje aan gort. Met 3 fietsen (2 race, 1 mtb) wordt de slijtage een beetje verdeeld en valt het uiteindelijk wel mee.Crazy D schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:48:
Ik heb nog nooit een fiets lang genoeg gehad om tegen het euvel van versleten pedalen aan te lopen
De R540's vond ik achteraf gezien helemaal drama, ook toen ze nog gewoon 'goed' waren. Dat was eigenlijk het enige pedaal waar ik al speling voelde terwijl de lagers nog goed waren.
Fiets op de kop zetten bij het schoonmaken, oke... Laat iedereen dat uiteraard zelf bepalen maar ik vind dat zonde van mijn materiaal. Zadel en stuur zouden bij mij zeker beschadigen; alle carbon onderdelen - zadel en stuur zijn helemaal van carbon - zouden bekrassen en de fiets is zeer instabiel vanwege het smalle zadel. Ik noem het barbaars t.o.v. mijn materiaal.
Zet hem simpelweg even in een fietsenstandaard van een paar tientjes, kom je overal veel beter bij. Die van de Lidl is een top ding; kan ik iedereen aanraden.
Zet hem simpelweg even in een fietsenstandaard van een paar tientjes, kom je overal veel beter bij. Die van de Lidl is een top ding; kan ik iedereen aanraden.
En als je een keertje lek rijdt tijdens het fietsen dan?
Wiel eruit en fiets netjes op z'n kant leggen met de derailleur naar boven.Hielko schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:04:
Precies, dat.
Tot ik deze posts zag was het niet eens bij me opgekomen om ooit een racefiets op z'n kop te zetten. Volgens mij ook nog nooit in het echt gezien...
Tot ik deze posts zag was het niet eens bij me opgekomen om ooit een racefiets op z'n kop te zetten. Volgens mij ook nog nooit in het echt gezien...
Ik laat één van m'n fietsvrienden hem gewoon net zo lang vasthouden tot ik klaar benHielko schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:04:
Als je alleen bent kun je hem meestal wel ff in het gras neerleggen of met het stuur (indien voorwiel) over een railing heen ofzo. Schoonmaken doe ik sowieso altijd in de montagestandaard, al is het maar omdat hij dan op ooghoogte hangt en je met de wielen eruit overal makkelijk bij kunt.
Ieder z'n eigen natuurlijk, maar zelfs al zou het een goedkoop/oud fietsje zijn dan kan het nog geen kwaad er netjes mee om te gaan. Toen ik begin dit jaar m'n 10 jaar oude beginnersfietsje verkocht vroeg de koper of ik er wel op gereden had (ruim 25.000km).
Ik doe t soms wel met schoonmaken maar dan altijd wat doeken tussen de vloer en zadel/stuur, helaas geen ruimte voor een montagestandaard.Ypuh schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:44:
[...]
Ik laat één van m'n fietsvrienden hem gewoon net zo lang vasthouden tot ik klaar ben.
Als je alleen bent kun je hem meestal wel ff in het gras neerleggen of met het stuur (indien voorwiel) over een railing heen ofzo. Schoonmaken doe ik sowieso altijd in de montagestandaard, al is het maar omdat hij dan op ooghoogte hangt en je met de wielen eruit overal makkelijk bij kunt.
Ieder z'n eigen natuurlijk, maar zelfs al zou het een goedkoop/oud fietsje zijn dan kan het nog geen kwaad er netjes mee om te gaan. Toen ik begin dit jaar m'n 10 jaar oude beginnersfietsje verkocht vroeg de koper of ik er wel op gereden had (ruim 25.000km).
Fiets op de kop 🤔😳 ga je schamen zeg.
Wieltje eruit of goede steun.
Wieltje eruit of goede steun.
Bier:Dix0r schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:46:
[...]
Volgende keer voor de foto wel even de fiets omdraaien

Alcoholvrij:

Dit weekend weer twee tochten gemaakt, fiets bevalt uitstekend. Niks gevonden waar ik niet blij mee ben (behalve dan de 11-34 cassette omdat ik te lui ben geweest om de 12-25 te monteren
Hier zing ik het de komende jaren wel mee/op uit
@Bananeman Knappe fiets die eigenlijk ook in één keer klaar is zo. Met Di2 vanaf de fabriek is wel zo mooi (geen onnodige gaten in het frame en kabels liggen direct goed) en hoge wielen i.c.m. met disc betekend ook dat je gewoon het hele jaar en overal met dezelfde wielset rijden kan.
Was alleen wel voor de rode gegaan ;)!
Fiets op de kop? Prima, lekker makkelijk. Ik zou er ook niet op fietsen, je kan kan er beter naast gaan lopen, kan hij ook niet beschadigen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Haha.Phydomir schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:32:
Fiets op de kop? Prima, lekker makkelijk. Ik zou er ook niet op fietsen, je kan kan er beter naast gaan lopen, kan hij ook niet beschadigen.
En daarnaast, uiteraard leg je er wat onder. Heb nogal wat oude dekens en doe dat in de garage op een vlakke vloer zodat de fiets stabiel staat. Mijn fiets is overigens volledig carbon, maar het stuur staat op de bovenkant van de shifters (heb geen Di2, dus daar zie ik geen issues) en het zadel is niet een punt wat instabiliteit veroorzaakt. Beetje standaard ritueel hier, afhankelijk van hoevaak ik fiets: Op z'n kop, aandrijving schoonmaken/smeren, schijfremmen nakijken/schoonmaken, onderkant frame schoonmaken, weer rechtop zetten, rest van frame poetsen. Klaar.
Maar zo heeft ieder zijn manier. Ik zie gewoon beter waar ik aandacht aan moet besteden als ik de fiets omdraai. Onderweg zal ik dit overigens niet snel doen, want sja, niets bij me om eronder te leggen.
XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Waarom zou je je fiets omdersteboven schoonmaken
Ik zeg alleen zwaartekracht en vuil....
En ga niet beginnen dat ik er geen verstand van heb, ik heb een witte fiets
@Bananeman Mooie fiets! Welke wielen zijn dat ?
Ik heb vanmiddag een ritje gedaan richting Elburg vanaf omgeving Putten, gewoon de Wahoo ingesteld en gaan. Dat viel serieus niet tegen, wel vrijwel geheel door de bossen/Veluwe over paden waar ik normaal niet zou rijden. Dit kon serieus zo een tourtocht in, bos, Veluwe, heuveltje, ect. echt 30 schitterende kilometers!
Van Elburg, Harderwijk en weer terug was een vrij standaard stuk maar toch een lekker ritje
Nog een vraagje aan de liefhebbers hier, zijn er al mensen bij Mantel in Utrecht geweest? Is dat wat, alsin hebben ze een leuk assortiment of is het net als andere grote winkels? Dan bedoel ik weinig op voorraad en vooral veel vulling?
En ga niet beginnen dat ik er geen verstand van heb, ik heb een witte fiets
Ik heb vanmiddag een ritje gedaan richting Elburg vanaf omgeving Putten, gewoon de Wahoo ingesteld en gaan. Dat viel serieus niet tegen, wel vrijwel geheel door de bossen/Veluwe over paden waar ik normaal niet zou rijden. Dit kon serieus zo een tourtocht in, bos, Veluwe, heuveltje, ect. echt 30 schitterende kilometers!
Van Elburg, Harderwijk en weer terug was een vrij standaard stuk maar toch een lekker ritje
Nog een vraagje aan de liefhebbers hier, zijn er al mensen bij Mantel in Utrecht geweest? Is dat wat, alsin hebben ze een leuk assortiment of is het net als andere grote winkels? Dan bedoel ik weinig op voorraad en vooral veel vulling?
Toevallig zaterdag wezen kijken en was niet heel enthousiast. Winkel is groot opgezet, net zoals die in Den Bosch en Arnhem, maar je merkt wel dat het nog een nieuwe winkel is. Personeel is nog niet ingewerkt en het zit in het meest sfeerloze stukje van Utrecht (de panden er omheen in The Wall staan ook nog leeg).sapphire schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:13:
Met 2 specifieke vragen konden ze mij niet helpen (gok dat het personeel er ook nog maar 3 dagen werkt) en met lege handen weer afgetaaid.
Dank! Ik zou idd zo ook geen upgrades kunnen verzinnen. Hij is af, zoals je al zegt. Power meter had ik al (Favero Assioma) dus die zit er ook al op. En wat de kleur betreft, ik vind de "stealth" look erg mooi dus voor mij geen twijfel tussen zwart of roodYpuh schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:20:
@Bananeman Knappe fiets die eigenlijk ook in één keer klaar is zo. Met Di2 vanaf de fabriek is wel zo mooi (geen onnodige gaten in het frame en kabels liggen direct goed) en hoge wielen i.c.m. met disc betekend ook dat je gewoon het hele jaar en overal met dezelfde wielset rijden kan.
Thanks! Wielen zijn Mavic Ksyrium Pro Carbon UST Disc, zaten standaard op deze fiets.sapphire schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:13:
@Ypuh Dat het sfeerloos is er om heen maakt me niet uit, moet er toch speciaal naar toe en wil nog even langs de Decathlon die daar als het goed is ook zit?
Vragen heb ik ook niet echt dus dat scheelt. Ben alleen bang dat ze niets op voorraad hebben. Gisteravond even wat zitten neuzen op de site en geloof dat 9 van de 10 dingen daar iig niet op voorraad zijn
@Bananeman Beter dan toch, erg mooie wielen en fiets iig
Vragen heb ik ook niet echt dus dat scheelt. Ben alleen bang dat ze niets op voorraad hebben. Gisteravond even wat zitten neuzen op de site en geloof dat 9 van de 10 dingen daar iig niet op voorraad zijn
@Bananeman Beter dan toch, erg mooie wielen en fiets iig
[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 09-09-2019 07:55 ]
@Bananeman kan je ook een foto maken van de fiets terwijl deze op zijn kop staat?
Nou... dat is lekker. Ik heb had twee bijpassende Canyon bidons op mijn Canyon racefiets. Dat hoort gewoon zo 
Helaas ben ik er gisteren één kwijtgeraakt tijdens een triathlon. Dus keek ik nu op de website om een nieuwe te bestellen. De bidon kost 3,95 euro, maar helaas moet ik 7,90 verzendkosten betalen... Grrr...
Dat is dan wel weer een nadeel van Canyon: alleen bij Canyon te koop
(zijn er trouwens nooit 'gratis verzendkosten' codes of acties? of vanaf een bepaald bedrag?)
Helaas ben ik er gisteren één kwijtgeraakt tijdens een triathlon. Dus keek ik nu op de website om een nieuwe te bestellen. De bidon kost 3,95 euro, maar helaas moet ik 7,90 verzendkosten betalen... Grrr...
Dat is dan wel weer een nadeel van Canyon: alleen bij Canyon te koop
(zijn er trouwens nooit 'gratis verzendkosten' codes of acties? of vanaf een bepaald bedrag?)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Dat was ik dan ook van plan. Ze zijn maar 3,95 per stuk en het zijn prima bidons (en voor de 0,5L variant zelfs maar 2,95). Het staat mij alleen zo tegen dat ik zo'n hoog percentage verzendkosten moet betalen...Prulleman schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:04:
@Galois koop je er gelijk 4, dan is het per bidon prima te doen, en kan je er nog eens 1 of 2 kwijtraken
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik vind die Camelbak bidons met dat spuitstuk toch een stuk fijner dan zo'n los-trek-nipple
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Is het die €10 extra waard? Ik vind de Tacx Shanti bidons à €5 ook wel fijn met spuitstuk. Wanneer niet in gebruik draai je het spuitstuk dicht. Membraan is ook makkelijk schoon te houden.
Zijn volgens mij hetzelfde.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik vind de Elite Maxi Corsa's wel fijn:
https://www.decathlon.nl/...WqiBTrUKoH1BoCH4YQAvD_BwE
En de Zefal Artica's :
http://www.zefal.com/en/bottles-insulated/179-arctica.html
En als je echt veel water/vloeistof mee wilt nemen, de Zefal Magnum.
https://www.decathlon.nl/...WqiBTrUKoH1BoCH4YQAvD_BwE
En de Zefal Artica's :
http://www.zefal.com/en/bottles-insulated/179-arctica.html
En als je echt veel water/vloeistof mee wilt nemen, de Zefal Magnum.
[ Voor 10% gewijzigd door McMiGHtY op 10-09-2019 08:34 ]
Camelback Podium, je wil nooit meer anders....
Tot op heden altijd van die gratis drinkbussen die je altijd wel ergens krijgt. Al zijn het er wel altijd van 750ml. 500ml gaat integraal de vuilbak in. Daar heb je er op den duur wel teveel van. Ik moet wel toegeven dat ik me al 10 jaar erger aan de drup op mijn frame. Maar 19 euro voor een drinkbus vind ik anders ook maar zwaar over the top.
Het feit dat het kerserood van de drinkbussen zwaar vloekt op het blauw-zwarte fietsframe lig ik niet wakker van.
Het feit dat het kerserood van de drinkbussen zwaar vloekt op het blauw-zwarte fietsframe lig ik niet wakker van.
@Joindry 11 Euro bij Bike24. En als je er nog iets bij bestelt, zijn de verzendkosten slechts 4 Euro. Meestal combineer ik één bestelling met meerdere producten voor lagere verzendkosten. Je verwijst waarschijnlijk naar Futurumshop. Goedkope artikelen zijn daar inderdaad relatief duur. En met die CamelBak Podium blijft je frame, voor wat betreft lekkende bidons, in ieder geval schoon.
[ Voor 14% gewijzigd door EdwinW op 10-09-2019 09:28 ]
Ik ben vooral fan van Camelbak omdat die niet goor smaken. Ik vind zo ongeveer alle bidons of andere plastic-drink-dingen een bijsmaak hebben, en Camelbak niet.
Exact expert nodig?
Hmz, kijk net even de nieuwsbrief van m'n toerclub.. Heeft er gewoon 1tje de TCR gereden en een ander PBP..
Niet verwacht
Niet verwacht
Ik ben morgen voor werk in Heerlen en heb het plan om de racefiets mee te nemen en een rondje te doen.
Nu ben ik nog nooit in Limburg geweest om te fietsen, dus iemand nog tips voor een leuke route van 60km?
Is dit een mooie route?
Nu ben ik nog nooit in Limburg geweest om te fietsen, dus iemand nog tips voor een leuke route van 60km?
Is dit een mooie route?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
De avonden worden korter. Ik heb mij aangemeld om 1x in de week 1,5uur stages / spinnen te gaan doen maar wil eigenlijk ook de winter door 1 avond in de week buiten op de racert of MBT blijven trappen.
Woon grenzend aan de wijdse polders. Weinig straatverlichting over het algemeen. Is een 500 lumen lamp dan voldoende om buiten te rijden of heb ik dan toch echt meer nodig? Het gaat echt om de openbare weg. Ik ga niet het bos in.....
Woon grenzend aan de wijdse polders. Weinig straatverlichting over het algemeen. Is een 500 lumen lamp dan voldoende om buiten te rijden of heb ik dan toch echt meer nodig? Het gaat echt om de openbare weg. Ik ga niet het bos in.....
Quod licet lovi, non licet bovi
100% afhankelijk van hoe die 500 lumen op de weg worden gebracht. Het verstrooiingspatroon dus. Als het mooi op de weg gebracht wordt, dan is dat perfect voldoende. Is het zoals sommige van de goedkope lampen gewoon één powerled zonder deflector en heb je gewoon een bol op de weg van 60-op-60cm en de rest pitch black, dan neen. Goede verlichting is meer dan lumen alleen.MrDry schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:51:
Is een 500 lumen lamp dan voldoende om buiten te rijden of heb ik dan toch echt meer nodig? Het gaat echt om de openbare weg. Ik ga niet het bos in.....
Dus, mits goede verstrooiing kan je wel verlichten, als je niet te snel gaat. Hoe sneller je gaat, hoe verder je voor je uit moet stralen, imho. Dat je altijd een paar seconden de tijd hebt om te zien waar je gaat rijden. Met 200 lumen kan je ook die witte bol op 1m vlak voor je wiel projecteren. Maar aan 40 km/u heb je daar niet veel aan...
Het is dus ook een stuk comfort, wat jij handig vindt. Mijn lamp heeft twee standen, de ene ongeveer dubbel zo fel als de andere. Ik verander dan ook gewoon steeds de afstand waarop ik schijn. Halve stand is ongeveer 4m, volle stond 6m. Aantal Lux is dan ongeveer hetzelfde, alleen groter oppervlak en wat verder weg.
Op de mountainbike kom je met 500 lumen een heel eind lijkt me (geen idee van verstrooiing, maar klinkt logisch). Zelf heb ik zo'n Sigma Buster 600 en die is prima tot 30 km/u ofzo. Daarboven gaat het allemaal toch wel iets te snel om nog veilig te kunnen fietsen. Het scheelt vaak al een heleboel wanneer je op bekende wegen rijdt, ik kan de kuilen in een omtrek van 10km wel dromen.
Ik dacht zelf aan een Hectodrive van Lezyne. Wat mij alleen opvalt aan de meeste lampen van zo rond de 50,= is dat de meeste maar 1 uurtje op de volle stand blijven werken. In de praktijk zal een ritje toch eerder 1,5-2 uur zijn. Dat betekend dat als ik 500 lumen wil hebben ik eigenlijk een 1000 lumen lamp moet kopen om 2 uur 500 lumen te hebben. Niet echt praktisch.....
Al eens eerder in dit draadje gemeld: ik ben nog steeds blij met m'n via Amazon uk bestelde cateye volt 800. Doet 2u op 800, 4u op 400 en 200 Lumen...... 8u. Ik fiets meestal op 400, ook prima 35km/u. En kan er dus zat een ritje van 100km mee maken mocht ik willen.MrDry schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:50:
Ik dacht zelf aan een Hectodrive van Lezyne. Wat mij alleen opvalt aan de meeste lampen van zo rond de 50,= is dat de meeste maar 1 uurtje op de volle stand blijven werken. In de praktijk zal een ritje toch eerder 1,5-2 uur zijn. Dat betekend dat als ik 500 lumen wil hebben ik eigenlijk een 1000 lumen lamp moet kopen om 2 uur 500 lumen te hebben. Niet echt praktisch.....
Maar ca €90,= is eigenlijk het dubbele wat ik er aan wil uitgeven
Met mijn Solar Storm lampen kan ik uren in het donker fietsen en ze zijn niet duur, iets van € 15. Deze gebruik ik inmiddels al een paar jaren (ik fiets het hele jaar door (racefiets en ATB)).
En ik heb ontdekt waar het door kwam!!!Galois schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:50:
Ik heb sinds ik terug ben van vakantie (600 km in de Pyreneeën gefietst dat mijn remschijf achter aanloopt in de bochten en als ik flink kracht zet.
Ik heb 'm al helemaal schoongemaakt en de klauw opnieuw gericht. Als ik dan draai aan het wiel, dan loopt die nergens aan. Ook lijkt er geen speling in de achternaaf te zijn als ik het wiel dwars heen en weer probeer te drukken.
Maar snel door een bocht (als ik langzaam door een bocht ga, dan hoor je niets) of als ik op mijn pedalen ga staan, dan loopt mijn schijf aan.
Toch de naaf (wiel is 3000 km oud)? En wat kan ik eraan doen?
Heel dom!

Ik had na de vakantie mijn fiets goed schoongemaakt, remblokken eruit, daar ook goed schoongemaakt, enz, enz, enz.
Blijkt dus dat de blokken van Shimano Ultegra schijfremmen een L en R hebben
Nooit aan gedacht dat die blokken niet symmetrisch zouden zijn. Jaren ervaring met schijfremmen op de MTB (Formula Oro, Magura MT) en daar zijn de blokken wel symmetrisch (denk ik

De blokken op de juiste manier geplaatst: L links en R rechts
Pfff... ik werd helemaal gek, zeker omdat ik ze al wel 5x opnieuw had gericht, schoongemaakt, enz. Stom, stom, stom...
@havana Ik zag je bericht op Fiets.nl en via Komoot worden een aantal suggesties gedaan om vanuit Nice te rijden:
https://www.komoot.com/smarttour/726051?ref=itd
https://www.komoot.com/smarttour/520764?ref=itd
https://www.komoot.com/smarttour/520774?ref=wsd
[ Voor 13% gewijzigd door EdwinW op 10-09-2019 20:34 ]
Ik ben op zoek naar een lange fietsbroek met bretels voor de herfst en winter periode. Het lijkt te zijn dat je moet kiezen tussen 'waterdicht' en warm voor zover ik uit de enorme hoeveelheid keuze op kan maken. Wat is in jullie ogen handig om te kiezen en is er een specifieke broek die jullie aanraden?
Ik rijd zowel racefiets als MTB, waarbij ik vrijwel niet rijd als het regent of erg nat is. Van daaruit zou ik denken dat een warme broek belangrijker is dan een waterafstotende broek, maar als je broek nat wordt dan wordt deze vanzelf koud lijkt me.
Budget is ruim maar voorkeur is wel om rond de 120 euro te blijven.
Ik rijd zowel racefiets als MTB, waarbij ik vrijwel niet rijd als het regent of erg nat is. Van daaruit zou ik denken dat een warme broek belangrijker is dan een waterafstotende broek, maar als je broek nat wordt dan wordt deze vanzelf koud lijkt me.
Deze heb ik ook. Top ding. En ook voordelig via Amazon.co.ukHBSVDK schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:01:
[...]
Al eens eerder in dit draadje gemeld: ik ben nog steeds blij met m'n via Amazon uk bestelde cateye volt 800. Doet 2u op 800, 4u op 400 en 200 Lumen...... 8u. Ik fiets meestal op 400, ook prima 35km/u. En kan er dus zat een ritje van 100km mee maken mocht ik willen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik heb één lange fietsbroek, maar die draag ik eigenlijk nooit. Ik draag altijd mijn gewone korte fietsbroeken met beenstukken als het nodig is. Ik heb 3 paar beenstukken, 2 'gewone' en één waterafstodend/dicht(oid).Aghanim schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:19:
Ik ben op zoek naar een lange fietsbroek met bretels voor de herfst en winter periode. Het lijkt te zijn dat je moet kiezen tussen 'waterdicht' en warm voor zover ik uit de enorme hoeveelheid keuze op kan maken. Wat is in jullie ogen handig om te kiezen en is er een specifieke broek die jullie aanraden?
Mijn advies zou dan ook zijn: koop goede beenstukken
Beenstukken heb ik ook, van de Decathlon en die zijn opzich niet echt waterafstotend (lees: Afgelopen zaterdag zeik en zeiknat). Wat voor waterafstotende beenstukken heb je? (ben wel benieuwd).
Voor als het koud is heb ik Assos LL.milleTights_S7 Bibtights en die zijn tot nu toe warm zat (tot -10 graden getest, stond toen ook best een windje), deze zou volgens de omschrijving: "RX Heavy materiaal met waterbestendige behandeling" ook redelijk waterdicht moeten zijn, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Daarnaast heb ik een simpele lange Craft (met bretels) die zowel voor als achter vrij hoog komt, waardoor je op je onderrug en de onderkant van je buik nog een extra laagje hebt, deze heeft geen zeem en is ook goed warm, echter niet waterdicht.
Ik zou zeker voor de winter even kijken naar goede overschoenen, Ik heb zelf de GripGrap Racethermo X en die heb ik tot nu toe met zomersokken gedragen, goed warm en goed waterdicht.
Voor als het koud is heb ik Assos LL.milleTights_S7 Bibtights en die zijn tot nu toe warm zat (tot -10 graden getest, stond toen ook best een windje), deze zou volgens de omschrijving: "RX Heavy materiaal met waterbestendige behandeling" ook redelijk waterdicht moeten zijn, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Daarnaast heb ik een simpele lange Craft (met bretels) die zowel voor als achter vrij hoog komt, waardoor je op je onderrug en de onderkant van je buik nog een extra laagje hebt, deze heeft geen zeem en is ook goed warm, echter niet waterdicht.
Ik zou zeker voor de winter even kijken naar goede overschoenen, Ik heb zelf de GripGrap Racethermo X en die heb ik tot nu toe met zomersokken gedragen, goed warm en goed waterdicht.
Ik kom toevallig deze tegen:MrDry schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:51:
De avonden worden korter. Ik heb mij aangemeld om 1x in de week 1,5uur stages / spinnen te gaan doen maar wil eigenlijk ook de winter door 1 avond in de week buiten op de racert of MBT blijven trappen.
https://www.futurumshop.n...oaded-koplamp-zwart.phtml
Dubbele van wat je uit wilde geven begrijp ik, maar ik denk dat je hier geen spijt van krijgt..
Warm en waterdicht is er in mijn ogen wel hoor. Filtertje op koubescherming (4 en 5 sterren), en waterdichtheid (4 en 5 sterren) bij Mantel: klikAghanim schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:19:
Deze bijvoorbeeld, in de outlet: https://www.mantel.com/castelli-nanoflex-2-bibtight
Op Aliexpress zijn er ook aardig wat lampen te vinden die goed lijken te zijn.MrDry schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:06:
Maar ca €90,= is eigenlijk het dubbele wat ik er aan wil uitgeven
bv:https://www.aliexpress.com/item/32966905375.html?spm=2114.12010610.8148356.4.6fd15cb2nBoHrs
Thx! Ik had toevallig gisteren hetzelfde gedaan en die Nanoflex 2 al bekeken. Leek mij een prima keuze.BreadFan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:11:
[...]
Warm en waterdicht is er in mijn ogen wel hoor. Filtertje op koubescherming (4 en 5 sterren), en waterdichtheid (4 en 5 sterren) bij Mantel: klik
Deze bijvoorbeeld, in de outlet: https://www.mantel.com/castelli-nanoflex-2-bibtight
Let wel op (in de reviews) dat er ook een Pro versie van is (maar die gaat richting de 200 euro).
En wat ik nog weleens wil doen als het echt onder nul is, is een lange thermo onderbroek onder mijn fietsbroek. Zeemtechnisch voor sommigen misschien niet optimaal, maar heb daar zelf nooit last van.
En wat ik nog weleens wil doen als het echt onder nul is, is een lange thermo onderbroek onder mijn fietsbroek. Zeemtechnisch voor sommigen misschien niet optimaal, maar heb daar zelf nooit last van.
Mijn ervaring is dat je vooral een broek wil die wind dicht is. Waterdicht is leuk maar ik ga niet op pad als het regent in de winter (in de zomer trouwens ook niet).
Te warm is me nog niet echt overkomen, te koud wel.
Ik heb een Castelli Meno Wind en ben dat heel blij mee. Van -5 tot 10 graden comfortabel. Minuten: wind dicht pand mag wat hoger dan net boven je kruis. En de pijpen vind ik eigenlijk te kort.
Ik ga dit jaar een nieuwe kopen en ik denk dat ik voor de sorpasso wind ga.
Te warm is me nog niet echt overkomen, te koud wel.
Ik heb een Castelli Meno Wind en ben dat heel blij mee. Van -5 tot 10 graden comfortabel. Minuten: wind dicht pand mag wat hoger dan net boven je kruis. En de pijpen vind ik eigenlijk te kort.
Ik ga dit jaar een nieuwe kopen en ik denk dat ik voor de sorpasso wind ga.
Ik ken je bouw niet en hoe andere Castelli bij je valt maar (tip van flip): Vertrouw niet helemaal op de papieren maattabellen, en ga ze ergens passen. Ik heb deze broek online besteld was blij met de retour-optie. Mijn normale Europese maat kwam ik niet in en bij de maat waar ik wel in kon, waren de pijpen veel en veel te lang.. Ik heb lichamelijk gezien niet de ideale fietsbouw, maar al helemaal niet de Italiaanse fietsbouw..Aghanim schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:38:
[...]
Thx! Ik had toevallig gisteren hetzelfde gedaan en die Nanoflex 2 al bekeken. Leek mij een prima keuze.
Een maatje van me heeft deze broek wel, en is hier zeer tevreden over dus als hij past, is het zeker een goede broek
Ik heb de GORE WEAR C5 THERMO TIGHTS https://www.futurumshop.n...et-zeem-zwart-heren.phtml (als je zoekt of met bon is hij voor minder te krijgen).Aghanim schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:19:
Windstopper aan de voorkant, is enigszins waterbestendig, maar ademt ook nog genoeg.En als het echt koud is doe ik er beenwarmers onder, zodoende is er een hele brede range dat ik er mee kan fietsen.
(Wat ik trouwens gedaan had was 6 verschillende modellen besteld online, en gehouden wat ik vond bevallen, kleding is persoonlijk).
[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 11-09-2019 10:14 ]
Mooi rijden daar inderdaad. Ik ben toevallig dit jaar ook in de buurt geweest, maar net iets verder naar het westen bij Frejus.EdwinW schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:18:
@havana Ik zag je bericht op Fiets.nl en via Komoot worden een aantal suggesties gedaan om vanuit Nice te rijden:
De meeste routes lagen dus buiten mijn bereik, maar Gourdon (de tweede route) was voor mij wel te doen, ik zou deze route (ook een keer) reversed doen van de gelinkte route, erg mooi klimmen via Pont du Loop en Gourdon naar Col de l'Ecre!
Voor mij was dat dus deze route: https://www.strava.com/activities/2561503792, ook dat tweede stuk richting Saint-Cezaire-Sur-Siagne was verassend prachtig, mocht de route dan niet te lang worden vanuit Nice!
Welk type heb je? Zoiets als: https://www.dx.com/nl/p/s...Cy_gQAvD_BwE#.XXivmigzZN0wisselwerking schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:51:
Met mijn Solar Storm lampen kan ik uren in het donker fietsen en ze zijn niet duur, iets van € 15. Deze gebruik ik inmiddels al een paar jaren (ik fiets het hele jaar door (racefiets en ATB)).
Ik zit ff te kijken en heb zowel de Sportful Total Comfort als Fiandre NoRain van Sportful. Beide erg fijne broeken, waarbij de Fiandre wat beter geschikt is tegen wind (regenbestendigheid is so, so) en de TC is vooral lekker zacht en iets warmer, maar alleen voor droog weer.BreadFan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:11:
[...]
Warm en waterdicht is er in mijn ogen wel hoor. Filtertje op koubescherming (4 en 5 sterren), en waterdichtheid (4 en 5 sterren) bij Mantel: klik
Voor 65e is die Fiandre NoRain echt een aanrader!
Edit: Net als @RHE218 al zegt, let wel ff op de maat. Ik ben 1.85m met lange benen en heb al een XXL nodig. Die Italiaanse maatvoering is nogal vreemd vaak.
[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 11-09-2019 10:53 ]
Ik heb recent deze gehaald: https://www.lezynestore.n...hi_gloss/88-size-one_sizeMrDry schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:50:
Past precies binnen je budget, kan 3 uur op 400 lumen, wat al vrij fors is. of 1h 45m op 650, waarmee der echt een bak licht uit komt. Zou voldoende voor je moeten zijn.
Hier ook een Solarstorm gebruiker; heb zelf de X3 met een accupack 10600 mAh accupack; bij mij is die inmiddels een jaar of 4/5 oud (inclusief een jaar de accu leeg wegleggenMrDry schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:28:
[...]
Welk type heb je? Zoiets als: https://www.dx.com/nl/p/s...Cy_gQAvD_BwE#.XXivmigzZN0

nadeel is dat je als je de lamp teveel omhoog richt iedereen in zijn gezicht schijnt wat niet al te handig is (al lijkt dat op e-bikes tegenwoordig zo te horen.).. De lichthoeveelheid is in ieder geval genoeg om boven de 35 te rijden op onverlichte wegen onder de bomen.
Die heb ik inmiddels ook al 3 of 4jaar. Werkt nog steeds goed.MrDry schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:28:
[...]
Welk type heb je? Zoiets als: https://www.dx.com/nl/p/s...Cy_gQAvD_BwE#.XXivmigzZN0
Mocht hij ooit kapot gaan zou ik hem zo weer kopen.
Waar laten jullie dan de accu? In een tasje op het frame zoals aangegeven?
dat "tasje" zit er standaard bij.. deze kan je met klitteband vastzetten.MrDry schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:03:
Waar laten jullie dan de accu? In een tasje op het frame zoals aangegeven?
Ik heb hem altijd aan mijn stuurpen zitten. Minste kans op beschadigingen aan je fiets.. en het is toch donker, dus je ziet er niks van
Geen ervaring met deze broek specifiek maar wel met de nanoflex bibshort en nanoflex beenstukken combi.Aghanim schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:38:
[...]
Thx! Ik had toevallig gisteren hetzelfde gedaan en die Nanoflex 2 al bekeken. Leek mij een prima keuze.
Koudste wat ik er mee gefietst heb is rond het vriespunt met koude wind en dat ging. Wind was echt ijzig en hard en de stof blokt wind wel goed. Waterdicht is het inderdaad niet, ja het houd je droog tijdens een bui maar langdurig in de regen en dan lekt het wel door. Voordeel is wel dat het dan alsnog wind stopt en je warm houd en dat het best redelijk ademt
Ik vind het iig fijn spul
Overweeg deze broek ook maarja wéér €85 op een berg kleding die ik al heb
Wat heel anders, komt iemand dit bekend voor want ik heb het in 2 weken nu al 2x gehad.
Ik rijd op het fietspad langs de weg, stukje gras oid ertussen. Komt er een DHL busje langs, en gooien hem even verder op het gras tussen de weg en het fietspad. Bezorger spring er uit, en voel je hem aankomen....loopt voor zijn auto langs en wil verzonken in zijn apparaatje zonder te kijken het fietspad op lopen

Beide keren de bezorger voor z'n sokken gereden omdat ze het ondanks bellen en roepen totaal niets doorhebben

Daar was ik zelf niet zo van gecharmeerd. De PRO versie wel, maar die is een stuk duurder.
Winterbroeken is het moeilijkste wat er is. De ene rijdt bij -5 graden met een zomerbroek en beenstukken. De ander rijdt bij +10 graden met lange broek met windstopper.
Lees het nu pas, ik heb ook een Nanoflex 2 en ideaal voor herfst/winters weer. Tot een paar graden onder vriespunt nooit last gehad van de kou. Zeem is ook lekker
Ik fiets alleen s'avonds en in het weekend. Dan zie je postbezorgers zelden tot nooitsapphire schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:47:
[...]
Wat heel anders, komt iemand dit bekend voor want ik heb het in 2 weken nu al 2x gehad.
Ik rijd op het fietspad langs de weg, stukje gras oid ertussen. Komt er een DHL busje langs, en gooien hem even verder op het gras tussen de weg en het fietspad. Bezorger spring er uit, en voel je hem aankomen....loopt voor zijn auto langs en wil verzonken in zijn apparaatje zonder te kijken het fietspad op lopen
Beide keren de bezorger voor z'n sokken gereden omdat ze het ondanks bellen en roepen totaal niets doorhebben
Goed om te lezen, heb net ook de nanoflex 2 besteld. Wel hopen dat ie past. Paar kgs geleden altijd Castelli maat L gehad maar nu maar eens M geprobeerd.
Ik heb hem aan de bovenbuis zitten. Gaat ook prima zonder beschadigingenFlipmo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:36:
[...]
dat "tasje" zit er standaard bij.. deze kan je met klitteband vastzetten.
Ik heb hem altijd aan mijn stuurpen zitten. Minste kans op beschadigingen aan je fiets.. en het is toch donker, dus je ziet er niks van
Wat is het voordeel van die beenstukken tov een lange broek? Doe je de in de praktijk ook ooit uit halverwege de rit dan? Zie als beginnend wielrenner nog niet direct de voordelen, maar ik lijk in de minderheid als ik de webshops moet gelovenGalois schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:37:
[...]
Ik heb één lange fietsbroek, maar die draag ik eigenlijk nooit. Ik draag altijd mijn gewone korte fietsbroeken met beenstukken als het nodig is. Ik heb 3 paar beenstukken, 2 'gewone' en één waterafstodend/dicht(oid).
Mijn advies zou dan ook zijn: koop goede beenstukken
Woonwerk, doorrijden met stukken, 's avonds zonder stukken.Miyamoto schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:32:
[...]
Wat is het voordeel van die beenstukken tov een lange broek? Doe je de in de praktijk ook ooit uit halverwege de rit dan? Zie als beginnend wielrenner nog niet direct de voordelen, maar ik lijk in de minderheid als ik de webshops moet geloven
Dit weekend doe ik ook 130km. Ik vertrek om 8u met stukken, wss rond een uur of 10-11 gaan die uit.
Bij mij is het voordeel dat je dan niet met te korte lange broeken zit.Miyamoto schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:32:
[...]
Wat is het voordeel van die beenstukken tov een lange broek? Doe je de in de praktijk ook ooit uit halverwege de rit dan? Zie als beginnend wielrenner nog niet direct de voordelen, maar ik lijk in de minderheid als ik de webshops moet geloven
Broeken heb ik maat xs/s en beenstukken maat l nml.
Ik zie dat er al iets gevonden is op de vraag over lange broeken die ook tegen een spat water kunnen. Zelf heb ik onlangs deze https://www.futurumshop.nl/pearl-izumi-lang gekocht. Moet hem nog proberen, stof voelt wel warm aan en water parelt er inderdaad zo van af. Deze kleding is door een Belgische site getest, indruk was wel positief. Voor de prijs die Futurum vraagt wil ik het wel proberen.
Heb al wel gelezen dat de broek een rits mist en dat is niet handig als je onderweg nodig moet p*ss*n. Daar nog wat op bedenken
Heb al wel gelezen dat de broek een rits mist en dat is niet handig als je onderweg nodig moet p*ss*n. Daar nog wat op bedenken
Ook een beetje gemak: hoef ik niet ook nog uit te kijken naar lange broekenMiyamoto schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:32:
[...]
Ik doe de beenstukken in de praktijk (vrijwel) nooit uit halverwege.
Serieus? Heb jij een rits in je huidige bibshorts dan?Swedish_Chef schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:13:
Gewoon voor-pand naar beneden en plantjes water geven.
Met beenstukken kun je korte broeken met kwalitatief goede zeem ook in de winter gebruiken. Kan evt ook met een lange (over)broek, maar sommigen vinden zo'n overbroek niet prettig zitten.Miyamoto schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:32:
[...]
Bij mij hangt het tasje aan de bovenbuis. 's winters rijdt ik op mijn oude fiets door de modder en pekel: die paar mogelijke krassen kunnen er ook wel bij.Flipmo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:36:
[...]
dat "tasje" zit er standaard bij.. deze kan je met klitteband vastzetten.
Nadeel van beenstukken en normale korte broek vind ik dat de stof dunner is, dus precies die delen waar geen zeem zit en geen beenstuk, wordt t erg koud. Met een lange winterbroek is de hele broek warmer/dikker dus ook op je kont 
Maar merk ook dat de lange broeken die ik heb, eigenlijk te vaak toch nog te warm zijn. Rond vriespunt met heel weinig wind is vaak korte broek met 'winter beenstukken' nog heel goed te doen, en als je het van de inspanning dan warm krijgt heb je nog wat verkoeling. De winterbroeken (heb er 2 of 3) zijn echt warm.
Maar merk ook dat de lange broeken die ik heb, eigenlijk te vaak toch nog te warm zijn. Rond vriespunt met heel weinig wind is vaak korte broek met 'winter beenstukken' nog heel goed te doen, en als je het van de inspanning dan warm krijgt heb je nog wat verkoeling. De winterbroeken (heb er 2 of 3) zijn echt warm.
Exact expert nodig?
Daarvoor zijn gevoerde korte broeken uitgevondenCrazy D schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:48:
Nadeel van beenstukken en normale korte broek vind ik dat de stof dunner is, dus precies die delen waar geen zeem zit en geen beenstuk, wordt t erg koud. Met een lange winterbroek is de hele broek warmer/dikker dus ook op je kont
Maar wanneer draag je die dan zonder beenstukken? Want als het blote beentjes weer is, is mijn kont ook wel warm genoeg om zonder voering te kunnen fietsenDDX schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:50:
Daarvoor zijn gevoerde korte broeken uitgevonden
Exact expert nodig?
Zonder beenstukken niet heel vaak.Crazy D schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:56:
[...]
Maar wanneer draag je die dan zonder beenstukken? Want als het blote beentjes weer is, is mijn kont ook wel warm genoeg om zonder voering te kunnen fietsen
Wel vaak icm kniestukken.
Beenstukken gaan hier pas aan als het echt koud is trouwens. (dus richtig of onder de 5 graden)
Is dan niet zoiets als de Nanoflex 2 ideaal? Zoals ik het hier las is die vrij winddicht dus dan heb je ook minder snel een koude kont. Al heb ik daar zelf sowieso niet zoveel last van. Fiets in de winter ook met zomerbroek en beenstukken. Al fiets ik niet als het echt vriest, trouwens. Dat scheelt ook nog wel denk ik.Crazy D schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:56:
[...]
Maar wanneer draag je die dan zonder beenstukken? Want als het blote beentjes weer is, is mijn kont ook wel warm genoeg om zonder voering te kunnen fietsen
Ik draag mijn gevoerde korte broek meestal zo rond de 15-17 graden (in de herfst/lente bijna elke avond dus). Heb het doorgaans liever iets te warm dan te koud, maar een lange broek in weer zoals afgelopen week is iets teveel van het goede.Crazy D schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:56:
[...]
Het koelt nu al wel snel af s'avonds dus dan is een gevoerde korte broek ideaal. Daarnaast zit het ook gewoon lekker, net iets zachter dan een normale fietsbroek
Ik vind beenstukken gewoon perfect voor het middenseizoen. Een gevoerde lange broek doe ik echt zelden aan voor lange afstanden. Voor korte afstanden, zoals mijn woon-werk, Het moet al vriezen. Enige wat ik wel sneller aandoe zijn schoenovertrekken, zodat ik geen 2cm heb die bloot zit net boven de schoen. Dat voelt dan wel snel oncomfortabel koud aan.
Armstukken vind ik dan weer compleet nutteloos. Binnen een paar jaar kan mijn dochter die misschien dragen als beenstukken, maar tot dan liggen ze te bestoffen.
Armstukken vind ik dan weer compleet nutteloos. Binnen een paar jaar kan mijn dochter die misschien dragen als beenstukken, maar tot dan liggen ze te bestoffen.
Armstukken zijn weer ideaal voor lange ritten. Als je s'ochtends 8u vertrekt kan het nog 8 graden zijn, waar het later op de middag 18-20 graden is.Joindry schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:21:
Ja, regelmatig, zoals Joindry al aangeeft met woonwerk (arm en beenstukken) en armstukken ook tijdens de rit. Als ik op zondag 's-morgens voor 8 uur vertrek is het heel vaak nog best koud, terwijl het tegen 10 uur een stuk warmer wordt.Miyamoto schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:32:
[...]
Edit: Ypuh was me voor
Weet niet of het toeval is, tijd van het jaar ofzo, maar dit heb ik afgelopen weken ook meermaals meegemaakt.. Bezorger springt aan de linkerkant eruit en loopt voor de motorkap langs zonder te kijken het fietspad op.. Nu begin ik maar direct met bellen als ik ze zie uitstappensapphire schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:47:
[...]

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat
Of voor de avondrit waarbij het nog lekker is als je vertrekt, maar toch wel frisjes wordt als het zonnetje aan het verdwijnen is.Ypuh schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:33:
[...]
Armstukken zijn weer ideaal voor lange ritten. Als je s'ochtends 8u vertrekt kan het nog 8 graden zijn, waar het later op de middag 18-20 graden is.
En, minder toepasselijk in Nederland maar toch, in de bergen zit ik ze continu op en af te stropen door de vele wisselingen van temperatuur, snelheid en intensiteitBreadFan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:43:
[...]
Of voor de avondrit waarbij het nog lekker is als je vertrekt, maar toch wel frisjes wordt als het zonnetje aan het verdwijnen is.
[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 12-09-2019 10:47 ]
Ja, in de bergen neem ik, beetje afhankelijk van het weer natuurlijk, heel vaak arm- en/of beenstukken mee. Daarvoor zijn ze idd ook ideaal. In Nederland gebruik ik zo ook wel, maar als ik opstap en het is gewoon echt koud dan vind ik een lange broek en een warm jasje wel zo comfortabel. En ook een stuk makkelijker qua aankleden.Kluus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:45:
[...]
En, minder toepasselijk in Nederland maar toch, in de bergen zit ik ze continu op en af te stropen door de vele wisselingen van temperatuur, snelheid en intensiteit.
Armstukken heb ik echt heel vaak aan.
Een jasje is vaak stuk warmer, zeker als je wat harder doorfietst.
Zeker afgelopen weken, vaak wel blote benen maar wel armstukken aan.
Je kan de armstukken ook veel relaxter in je jersey wegstoppen. Een jas kan je nergens laten.DDX schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:55:
Armstukken heb ik echt heel vaak aan.
Ik gebruik zelf nog wel eens een sportful hotpack in plaats van armstukken, vooral als ik ook regen verwacht. Die kan je nog wel makkelijk kwijt in je shirt.maikelonline schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:19:
[...]
Je kan de armstukken ook veel relaxter in je jersey wegstoppen. Een jas kan je nergens laten.
Nadeel tov armstukken is inderdaad dat alles gelijk een stuk warmer wordt en dat je hem niet zo makkelijk tijdens het rijden uit doet (ik in ieder geval niet), zoals je met armstukken wel kan.
[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 12-09-2019 12:00 ]
Armstukken is de way to go als je het mij vraagt. Ik heb 3 paar arm warmers, knie warnmers en been warmers die ik gebruik met mijn shirts en broeken.
Gezien het buiten fietsen tijd-technisch lastiger wordt wegens naschoolse activiteiten van mijn kinderen en de " Spaanse herfst-winter" aan komt, heb ik maar geinvesteerd in een degelijke pain cave gezien voorheen met mijn rollers het voor de buren geen pretje was.
Via het werk had ik een 42" monitor geregeld en daarnaast heb ik het volgende gekocht:
Gezien het buiten fietsen tijd-technisch lastiger wordt wegens naschoolse activiteiten van mijn kinderen en de " Spaanse herfst-winter" aan komt, heb ik maar geinvesteerd in een degelijke pain cave gezien voorheen met mijn rollers het voor de buren geen pretje was.
Via het werk had ik een 42" monitor geregeld en daarnaast heb ik het volgende gekocht:
- Tacx Neo2
- Tacx Ant+ antenne
- 105 11-28 cassette
- Ventilator
- HDMI kabel
- Vesa wall mount
- All day rain jacket
- All day winter jersey
- Winter baselayer
- Club T-shirt
- Adventure handlebar bag

Je mist nog een matjspr schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:15:
Armstukken is de way to go als je het mij vraagt. Ik heb 3 paar arm warmers, knie warnmers en been warmers die ik gebruik met mijn shirts en broeken.
Via het werk had ik een 42" monitor geregeld en daarnaast heb ik het volgende gekocht:En nog wat Attaquer spul voor mijn collectie (die nu toch wel serieus groot is) voor het niet meer te krijgen is
- Tacx Neo2
- Tacx Ant+ antenne
- 105 11-28 cassette
- Ventilator
- HDMI kabel
- Vesa wall mount
[Afbeelding]
- All day rain jacket
- All day winter jersey
- Winter baselayer
- Club T-shirt
If it aint fixed, it's broken.
Mooie spullen! Zakgeld van deze maand (en de rest van het jaar) zal nu ook wel op zijnjspr schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:15:
Via het werk had ik een 42" monitor geregeld en daarnaast heb ik het volgende gekocht:En nog wat Attaquer spul voor mijn collectie (die nu toch wel serieus groot is) voor het niet meer te krijgen is
- Tacx Neo2
- Tacx Ant+ antenne
- 105 11-28 cassette
- Ventilator
- HDMI kabel
- Vesa wall mount
[Afbeelding]
- All day rain jacket
- All day winter jersey
- Winter baselayer
- Club T-shirt
Ik heb een stenen vloer dus kan gewoon dweilen :-P
Het geld is wel een beetje op ja... maar goed.
Deze broek sluit echt hoog aan, te hoog om voorpand naar beneden te trekken. Dus, jack uit, bretels af en dan wateren. Dan kan je behoorlijk snel afkoelenNoxa schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:26:
[...]
Serieus? Heb jij een rits in je huidige bibshorts dan?
Gewoon voor-pand naar beneden en plantjes water geven.
Waarom koop je nooit die limited editions van Attaquer?jspr schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:40:
Ik heb een stenen vloer dus kan gewoon dweilen :-P
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic