Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 580 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45
Pelle schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:16:
Maar nu vraag ik mij af: loop je niet het risico om door je velglint te prikken met die puntige uiteinden op die plugs? En nemen jullie dan ook nog een flesje sealant mee of is dat niet nodig?
Nee die punten zijn totaal niet scherp. (wel eruit halen mocht je in echte nood een binnenband erin willen doen)
En extra sealant neem ik nooit mee.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:10
luuk66 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:46:
Ik wil mij Sram rival axs 12 speed aanpassen bij de cassette, ik heb nu een voor 48/35 liggen en achter 10/30. ik wil nu naar 10/36 gaan voor in de bergen. Mijn achter derailleur kan dit aan deze geeft een limiet van 36T. Moet ik als ik van cassette ga wisselen iets aan mijn ketting lengte gaan doen?
Ik heb dezelfde lengte aangehouden en geen problemen ondervonden bij de Force groep. YMMV.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
DDX schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:26:
Snelspanners/steekassen die te los zitten ?
Teveel speling op je schoenplaatjes en pedalen is ook zo'n lekkere. Als je SPD plaatjes hebt en ook netjes push/pull fietst, dan heb je het 'dode moment' tussen duwen en trekken waarbij je schoenplaatje even een tikje geeft. Kun je ook enorm lang naar zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Pelle schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Zonder gekheid: been there, done that, dat is het probleem niet ;)
Was het niet iemand van hier waarbij het uit de boutjes van de kettingbladen kwam? Zo veel mogelijke oorzaken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
Precies... Waar je denkt dat het je BB is, (omdat het uit het zadel met trappen kraakt). Is bij mij vaker bladboudjes en steekassen het issue geweest

(Maar voor de volgende is het weer de cassette op de body of ... ) Er is geen simpele oplossing naast logisch elimineren (wannneer kraakt het wel/niet, drivetrain, frame, ...) en dan 1 voor 1 afwerken. Beginnen bij de meest logische of simpele)

Toen het de bladboutjes waren ipv het pressfit bb had ik beter eerst de simpele kunnen checke ... :X

[ Voor 56% gewijzigd door Prulleman op 18-06-2024 15:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb dezelfde ervaring als anderen.

8 van de 10 keer was het bij mij steekassen / quick release.
1 van de 10 keer bladboutjes
1 van de 10 keer bb

Nog nooit zadel gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Hier ook vaak steekas en/of gewoon vuil op de dropouts. Wel meestal met mijn MTBs op de racer niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik wil mij Sram rival axs 12 speed aanpassen bij de cassette, ik heb nu een voor 48/35 liggen en achter 10/30. ik wil nu naar 10/36 gaan voor in de bergen. Mijn achter derailleur kan dit aan deze geeft een limiet van 36T. Moet ik als ik van cassette ga wisselen iets aan mijn ketting lengte gaan doen?
Gewoon monteren, dan zie je het denk ik wel? Kettingen worden qua lengte vaak afgesteld op groot / groot en dat rijd je toch nooit.

Ik wissel ook tussen die twee cassettes (maar mijn ketting is gemonteerd met de 36t cassette), vergeet de b-schroef niet bij t wisselen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39
Ik rij met rival 46/33 voor en achter hoofdzakelijk met 10/30, maar een enkele keer met 10/36. De ketting laat ik er op liggen. Kan allemaal net op groot achter en groot voor, maar die combi probeer ik toch te vermijden.

Eens met @ZieMaar! , proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
een 33x36, welke muur wil je op rijden dan? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 21:23
Zijn er nog mensen die a.s. vrijdag de 375k van de climate classic gaan starten? En mensen die nog tips hebben voor zo'n tocht?

De wind houdt het nog heel spannend wat het gaat doen vrijdag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Maarten2212 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:50:
Zijn er nog mensen die a.s. vrijdag de 375k van de climate classic gaan starten? En mensen die nog tips hebben voor zo'n tocht?

Nee ik start in de Bilt. Dat is qua logistiek al uitdaging genoeg. Heeft verder niets te maken met het feit dat ik er bij 250km echt geen zin heb om er nog 125km aan te plakken... :P

Tips...wat bedoel je precies behalve "niet nadenken en gewoon (dom) blijven trappen"? :*) Voeding, pacing, kleding, voorbereiding etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:38

Vorig jaar hadden ze volgens mij een hele makkelijke editie met een Zuidwester windje en een aangename temperatuur. Komende vrijdag lijkt de wind vanuit het noorden te komen met regen. Ik was ook gevraagd om mee (als windvanger) te doen, maar ik heb helaas geen tijd.

Tips. Laat je qua tempo niet opjagen, zoek een groepje op (zeker met wind tegen), geniet van de verschillende landschappen en maak je van tevoren niet te druk over zaken die je toch niet in de hand hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
wisselwerking schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:11:
[...]

. Komende vrijdag lijkt de wind vanuit het noorden te komen met regen.
Ik negeer altijd de weerapps die niet goed uitkomen :9 . Volgens buienradar gewoon zuid / zuidwest. Maar wel kans op wat (flinke) buien, gezien te temperatuur is dat nog wel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:06
Kluus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Geen idee waar/van jij heen moet in Eindhoven maar ik ga naar een eerdere werkgever waar ik destijds ook al regelmatig forensde dus het is voor mij wel enigzins bekend terrein.

Ik kom van het noorden Eindhoven in en moet dan naar de HTC, destijds was mijn favoriete route via "Pave Nederwetten" (Soeterbeekseweg) en dan helemaal de snelfietsroute langs de Dommel volgen, als ik mij goed herinner zaten daar niet al te veel stoplichten in en de twee keer dat je de binnenring passeert is dan door een tunneltje d:)b.

Enfin we gaan het zien.
Check anders mijn commute route op Strava; die gaat ook vanuit noord langs de campus. (y)
Ik volg het snelfietspad door het centrum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snhrrzl4ZAabIzfJQyUsdnq9sOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFhPNl5gQxgVqRWWnUaCd5oQ.jpg?f=fotoalbum_large
@Tinusvolkel : screenshot

[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 18-06-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

guapper schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:40:
[...]

Check anders mijn commute route op Strava; die gaat ook vanuit noord langs de campus. (y)
Klopt, volgens mij is dit ook precies de route die ik in gedachten had. :) (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:39
@guapper ben wel benieuwd hoe jij fietst, dus zou je een route kunnen delen?

Als je in Veghel nog wat verkeerslichten wil ontwijken dan kan je bij mij spieken.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:17
Aangezien hier blijkbaar wat Eindhovenaren zitten: mijn route is vanuit Nuenen naar Strijp-S, maar heb nog geen ideale route kunnen vinden. Jullie nog tips om de stad oost-west te doorkruisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 14:30
schilderstape schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:48:
Aangezien hier blijkbaar wat Eindhovenaren zitten: mijn route is vanuit Nuenen naar Strijp-S, maar heb nog geen ideale route kunnen vinden. Jullie nog tips om de stad oost-west te doorkruisen?
Sterrenlaan>Kennedylaan>OL Vrouwestraat lijkt mij het meest rechttoe rechtaan.

Eventueel via de Eisenhowerlaan en dan Berenkuil>Dorgelolaan>PSV stadion.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:07
guapper schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:40:
[...]

Ik volg het snelfietspad door het centrum.

[Afbeelding]
@Tinusvolkel : screenshot
Rond oktober verhuist m'n werk naar de HTC, dus dan ga ik jullie ook kunnen zien op deze route (ik woon aan deze route). Gezellig!
Ik vanaf kruising Sterrenlaan/Kennedylaan naar Veldhoven. Niet helemaal hetzelfde maar ik ga vaak via het station (via het snelfietspad wat @guapper hierboven ook gebruikt) en vanaf daar via het Genderpark en Nelson Mandelapark.

Maar vanaf het station kan je toch prima tussen het spoor en stadion door fietsen? Is in kilometers wat langer, maar je kan wel bijna zonder stoplichten fietsen.

Edit: zo dus

[ Voor 4% gewijzigd door ElPaco op 18-06-2024 20:21 ]

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:17
ElPaco schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:19:
[...]

Maar vanaf het station kan je toch prima tussen het spoor en stadion door fietsen? Is in kilometers wat langer, maar je kan wel bijna zonder stoplichten fietsen.

Edit: zo dus
Dat precies doe ik nu meestal ook komende vanaf de berenkuil, gaat dan redelijk zonder verkeerslichten! Maar dat stukje rondom het station is me eigenlijk nog te chaotisch in de spits, zou daar liever omheen gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:55
Kluus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:15:
[...]

Geen idee waar/van jij heen moet in Eindhoven maar ik ga naar een eerdere werkgever waar ik destijds ook al regelmatig forensde dus het is voor mij wel enigzins bekend terrein.

Ik kom van het noorden Eindhoven in en moet dan naar de HTC, destijds was mijn favoriete route via "Pave Nederwetten" (Soeterbeekseweg) en dan helemaal de snelfietsroute langs de Dommel volgen, als ik mij goed herinner zaten daar niet al te veel stoplichten in en de twee keer dat je de binnenring passeert is dan door een tunneltje d:)b.

Enfin we gaan het zien.
Nouja zeg da's ook stom toevallig. Vanmorgen is de verhuizing van mijn werk aangekondigd, we gaan het pand pal naast dat van jouw huidige werk betrekken. (in 2025 pas overigens)

Ik mik dan de Swung app wel eens op mijn zakelijke telefoon, leegtrekken is niet erg dan :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 15:07
Mistraller schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:39:
[...]

Nouja zeg da's ook stom toevallig. Vanmorgen is de verhuizing van mijn werk aangekondigd, we gaan het pand pal naast dat van jouw huidige werk betrekken. (in 2025 pas overigens)

Ik mik dan de Swung app wel eens op mijn zakelijke telefoon, leegtrekken is niet erg dan :)
Ook naar Lucis One? Iedere dag een Social Ride dag haha

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
ElPaco schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Ook naar Lucis One? Iedere dag een Social Ride dag haha
Nee in Den Bosch. Maar @Kluus is al op z'n werk als ik mijn bed uit rol haha.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Misschien net zo handig om om het centrum heen te rijden: vanaf Sterrenlaan alsmaar rechtdoor tot je onder het spoor door rijd, en dan linksaf naar S.
schilderstape schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:08:
[...]

Dat precies doe ik nu meestal ook komende vanaf de berenkuil, gaat dan redelijk zonder verkeerslichten! Maar dat stukje rondom het station is me eigenlijk nog te chaotisch in de spits, zou daar liever omheen gaan :P
Je bedoelt de mosh pit die Fellenoord heet?
Die probeer ik ook te ontlopen..

[ Voor 32% gewijzigd door guapper op 19-06-2024 09:06 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
Hej, psst.

Kom dat zien mensen: "Het grote Bikepacking Topic"

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37

Ik!

Tips niet, vooral eten, marathon geen sprint.

Lijkt erop alsof we de 2e helft van de dag wind mee krijgen. Qua regen hoop ik op dalmatiërweer, liever een paar goeie buien dan 5u in de regen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
Rijdt nu een kleine 2 maanden op tubeless 28 mm Schwalbe Pro One TLE's onder m'n nieuwe fiets, welke ik voor en achter al een keer heb moeten repareren met 'wormen' (ik gebruik deze) omdat er gaten inzaten waar de sealant uit bleef komen. Nu ga ik volgende week richting de Alpen voor de Marmotte, kan ik daar gewoon blijven rijden met die pluggen erin of raden jullie aan om er toch nieuwe banden om te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik ga denk ik morgen in plaats van vrijdag de "langste rit van het jaar" fietsen. Ik weet het, dan is het niet de langste dag van het jaar, maar het weer is zoveel beter dat voor mij een no-brainer is. Route heb ik nog niet exact bepaald, denk richting de Veluwe en via Utrecht naar Den Haag. Maar ik ga zien hoe ik mij voel. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Maarten_E schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:50:
Ik ga denk ik morgen in plaats van vrijdag de "langste rit van het jaar" fietsen. Ik weet het, dan is het niet de langste dag van het jaar, maar het weer is zoveel beter dat voor mij een no-brainer is. Route heb ik nog niet exact bepaald, denk richting de Veluwe en via Utrecht naar Den Haag. Maar ik ga zien hoe ik mij voel. :)
Wanneer is de langste dag van het jaar 2024?
De langste dag van het jaar is op donderdag 20 juni 2024. De langste dag van het jaar kan variëren van jaar tot jaar. Dit is de dag waarop we in Nederland het meeste daglicht hebben. Gewoonlijk valt de langste dag op 21 juni, maar tijdens een schrikkeljaar verschuift deze naar 20 juni, zoals dus ook dit jaar.
https://www.rodi.nl/denhe...langste-dag-van-het-jaar-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 21:23
GerbenBK schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Nee ik start in de Bilt. Dat is qua logistiek al uitdaging genoeg. Heeft verder niets te maken met het feit dat ik er bij 250km echt geen zin heb om er nog 125km aan te plakken... :P

Tips...wat bedoel je precies behalve "niet nadenken en gewoon (dom) blijven trappen"? :*) Voeding, pacing, kleding, voorbereiding etc?
Kijk gelijk heb je! Veel succes in ieder geval.
wisselwerking schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:11:
[...]

Vorig jaar hadden ze volgens mij een hele makkelijke editie met een Zuidwester windje en een aangename temperatuur. Komende vrijdag lijkt de wind vanuit het noorden te komen met regen. Ik was ook gevraagd om mee (als windvanger) te doen, maar ik heb helaas geen tijd.

Tips. Laat je qua tempo niet opjagen, zoek een groepje op (zeker met wind tegen), geniet van de verschillende landschappen en maak je van tevoren niet te druk over zaken die je toch niet in de hand hebt.
Dank voor de tip. Genieten zal aan het begin nog wel lukken, ik hoop de tweede helft ook.
Giku schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:10:
[...]

Ik!

Tips niet, vooral eten, marathon geen sprint.

Lijkt erop alsof we de 2e helft van de dag wind mee krijgen. Qua regen hoop ik op dalmatiërweer, liever een paar goeie buien dan 5u in de regen fietsen.
Veel succes! Ik hoop dat we de tweede helft in ieder geval wind mee krijgen. Gerrit Hiemstra twijfelt in ieder geval:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

derx666

mecker ende blaet

Ik zou in eerste instantie Zaterdag gaan (krijg geen vrij deze week). In het begin van de week zag het er nog goed uit, maar gaanderweg wordt het steeds slechter. Nu lijkt het erop dat het de hele zaterdag gaat regenen in Limburg. Zondag lijkt het wel droog (of droger) te zijn, dus dan ga ik wel Zondag. Het is ook niet zo dat ik alle uren nodig ga hebben (tenminste dat hoop ik niet met een rit van 230km).

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier nog mensen de de Tour Divide aan het dotwatchen zijn? ;)

https://dotwatcher.cc/race/tour-divide-2024

LtD ligt op P3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 11:52
Ik ben bezig met een fiets met T47 bottom bracket. De kant van de versnellingen (drive side) moet je tegen de klok in draaien en heeft dus links draaiend draad en de andere kant met de klok mee rechtsdraaiend. Nu heb ik een bottombracket gekocht van Elvedes maar daar zit 2x rechtsdraaiend draad op... Heb ik nou een productiefout te maken of denk ik niet goed? (het past ook niet overigens en ze passen wel beide op de non drive side waar dus rechtsdraaiend draad in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
BreadFan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:04:

LtD ligt op P3.
Ik kijk af en toe even (een deel van) YouTube filmpje van Josh Ibbett. Zo blijf ik ook mooi op de hoogte. Wel een zware tocht zo te zien. Maar het is natuurlijk wel offroad, dus waarschijnlijk geschikter om in het offroad topic te vragen. Een deel daar vond de Bartje 200 al zwaar van afgelopen weekend.

Staat trouwens wel op mijn lijstje om een keer aan mee te doen. Maar het kan zijn dat ik na de 2100km in september daar anders over denk

[ Voor 11% gewijzigd door wisselwerking op 19-06-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:03

LtD ligt op P3.
Ik ook. Kijk ook iedere dag even zo'n kort verslag op zijn Instagram.

Erg indrukwekkend. Begint zo wel te kriebelen om zelf iets - minder ver - te gaan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51

LtD ligt op P3.
Ja, leuk om te volgen.
Het lijkt mij ook echt tof om zoiets te ondernemen, maar ik weet nu al dat het niets voor mij is.
Green divide staat al een tijdje op mijn todo lijst, maar zelfs dat komt er al niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 18:05

LtD ligt op P3.
Check
Volg de wedstrijd al een paar jaar en altijd erg indrukkend, zeker het temp wat ze dit jaar vooraan weer aan de dag leggen.

Doet dit jaar zelfs een 15 jarige mee Edyn Teitge die nog best aardig weet mee te komen ondanks paar pech gevallen Enzo.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
TorpedoX_88 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:43:
Rijdt nu een kleine 2 maanden op tubeless 28 mm Schwalbe Pro One TLE's onder m'n nieuwe fiets, welke ik voor en achter al een keer heb moeten repareren met 'wormen' (ik gebruik deze) omdat er gaten inzaten waar de sealant uit bleef komen. Nu ga ik volgende week richting de Alpen voor de Marmotte, kan ik daar gewoon blijven rijden met die pluggen erin of raden jullie aan om er toch nieuwe banden om te leggen?
Je hebt plakkers om een tubeless band aan de binnenkant te plakken.
Werkt top, en ook van andere mensen gehoord die er succes mee hebben.

Enige tip: lees de handleiding goed en plak de plakker in de midden

https://www.bike-discount...-tubeless-repair-set-tt13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
TorpedoX_88 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:43:
*disclaimer: dit is mijn ervaring en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden :D

Tijdje geleden mijn band succesvol geplugged met een dynaplug. Inmiddels paar duizend KM verder en een koers of 6 verder en echt geen enkel probleem gehad ermee.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel

LtD ligt op P3.
Klik toevallig op de link zie ik ineens de route die een collega nu aan het wandelen (hiken) is :)
Is inmiddels een dag of 40 onderweg en zal nog wel een maand of 2 moeten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Tour divide is me wel een stap te ver. Bij mij staat de NC500 heel erg hoog op de verlanglijst. Wil wel redelijk "luxe" gaan, want ik ben niet zo van de pak ezel spelen. Dus met iemand in een volgwagen, en dan snachts slapen in een hotel/b&b.
Heb een groot gedeelte van de NC500 in 2015 met de auto gereden, maar wil het nu met de fiets gaan doen. Moet alleen nog iemand vinden voor de volgauto, want mn vrouw wil daar niet rijden :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Pelle schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:08:
Ik rijd nu een paar maanden met mijn nieuwe TCR (2025). Na een aantal weken begonnen er steeds meer en vaker kraakjes te ontstaan. Ik heb zelf alles aangedraaid en ingevet wat ik kon, zonder resultaat.
Omdat ik 'm 2 uur rijden verderop heb gekocht heb ik in aanloop naar 3 dagen fietsen in de Alpen m'n fiets naar een lokale (nou ja, alsnog half uurtje rijden) Giant dealer gebracht.

Die heeft ook alles nagelopen en ingevet (zoals ook bottom bracket e.d.) en daarmee waren alle kraakjes verleden tijd. Echter, nu beginnen ze weer terug te komen. Het begint bij veel vermogen leveren maar hoe meer ritjes ik doe hoe eerder de kraakjes komen. Zeg alles boven de 250W oid. Zijn er mensen die dit herkennen bij dit model?
(Ik lees dingen over de zadelpen, maar daar komt het geluid zeker niet vandaan. )
YouTube: Trouble Shooting Bike Noise al geprobeerd?

Zijn video's zijn meestal wat langzaam, maar functioneel.

Je kunt ook gewoon pauzeren op de flowchart :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 09:51
Hoi Allemaal, ik heb een vraag: Ik wil mijn Scott Addict 10 2023 upgraden met nieuwe velgen.

Mijn Bikefitter gaf mij het aan dat de ERE Omnia CLR45 en de Scope R4 goede velgen zijn. Ik heb nu de standaard velg Syncros RP2.0 Disc racefiets wielen.

Zijn advies was ook om de Omnia te kiezen.

Nu is de Omnia qua gewicht hetzelfde en vraag me dan af of ik er voordeel uit ga halen behalve dat het een Carbon velg is en qua sturen en wegligging beter is?

Kan iemand mij een advies geven? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
TinusNectar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:36:
Hoi Allemaal, ik heb een vraag: Ik wil mijn Scott Addict 10 2023 upgraden met nieuwe velgen.

Mijn Bikefitter gaf mij het aan dat de ERE Omnia CLR45 en de Scope R4 goede velgen zijn. Ik heb nu de standaard velg Syncros RP2.0 Disc racefiets wielen.

Nu is de Omnia qua gewicht hetzelfde en vraag me dan af of ik er voordeel uit ga halen behalve dat het een Carbon velg is en qua sturen en wegligging beter is?

Je gaat er sowieso op vooruit >:)
Ik heb zelf geen scope of ere, maar mocht je voor ere gaan, volgens mij is dit wel een prima aanbieding (549): https://minnaarwielerspor...hi-black-whi-black-white/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking

Informeer ook even bij @ElGreco. Die kan jou vast ook wel goed adviseren of een mooi aanbod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

De Omnia set is ong 200gr lichter dan de Syncros set, plus dat het een 45mm hoge velg is tov 24mm, dus hij zou ook nog aerodynamischer moeten zijn. Als ik zo de specs van de Omnia lees zijn dat echt geen slechte velgen. Enige waar ik een beetje twijfels bij heb is de 140kg rijder limiet en daarbij alu spaak nippels. Daar had ik dan eerder messing verwacht, mja dat is zwaarder.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
derx666 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:40:
[...]

De Omnia set is ong 200gr lichter dan de Syncros set, plus dat het een 45mm hoge velg is tov 24mm, dus hij zou ook nog aerodynamischer moeten zijn. Als ik zo de specs van de Omnia lees zijn dat echt geen slechte velgen. Enige waar ik een beetje twijfels bij heb is de 140kg rijder limiet en daarbij alu spaak nippels. Daar had ik dan eerder messing verwacht, mja dat is zwaarder.
Ik weeg zelf 70/75 kg plus de fiets dan kom ik denk op 85/90 kg uit.

Maar wat zijn nou echt de verschillen met de Scope? Ik kan dat niet zo snel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

TinusNectar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:48:
[...]

Ik weeg zelf 70/75 kg plus de fiets dan kom ik denk op 85/90 kg uit.

Maar wat zijn nou echt de verschillen met de Scope? Ik kan dat niet zo snel zien.
Ik zie vnl het prijsverschil. De ERE zijn goedkoper, maar ik zie niet dat ze kwalitatief slechter zijn. Wellicht dat ElGreco daar meer zicht op heeft, maar op basis van specs zou ik zo de ERE kopen tov de Scope.
Wat je ook kunt doen is eens kijken op de website van ElGreco, en evt een belletje / mailtje om te kijken wat hij voor je kan betekenen. Dan heb je een wielset die precies op jouw wensen gemaakt is, en niet door een lopende band medewerker die afgerekend wordt op hoeveel wielen er per dag geproduceerd worden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip

Mijn Bikefitter gaf mij het aan dat de ERE Omnia CLR45 en de Scope R4 goede velgen zijn
Aha, mijn wielenbouwer zei dat ik een kortere stuurpen moest.

:+

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 20-06-2024 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00

Ik heb ook scopes, prima wielen, maar ik had ze nooit nieuw gekocht. Voor 1500eu heb je een onnoemelijk veel betere handgespaakte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
Michaelg schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:35:
[...]

*disclaimer: dit is mijn ervaring en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden :D

Tijdje geleden mijn band succesvol geplugged met een dynaplug. Inmiddels paar duizend KM verder en een koers of 6 verder en echt geen enkel probleem gehad ermee.
@mhr-zip en @Michaelg bedankt voor jullie reacties!

Toevallig ook nog iemand met ervaring met pluggen in tubeless banden in de bergen en afdalingen specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12
Iemand nog ergens dynaplugs op voorraad gezien? Ik heb er nog één, wordt toch wel penibel nu. Rij een hoop lek met al die slakken op de weg..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:53
TorpedoX_88 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:05:
[...]

@mhr-zip en @Michaelg bedankt voor jullie reacties!

Toevallig ook nog iemand met ervaring met pluggen in tubeless banden in de bergen en afdalingen specifiek?
Probeer dit niet al rijdend te doen? Of wat is je vraag nu echt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
Cloclo100 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:13:
[...]

Probeer dit niet al rijdend te doen? Of wat is je vraag nu echt? :)
Of het veilig is (oftewel niet uitkomen of resulteren in klapbanden bv) om er met 70-80 km/h mee naar beneden te duiken :P

[ Voor 23% gewijzigd door TorpedoX_88 op 20-06-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
TorpedoX_88 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Of het veilig is (oftewel niet uitkomen of resulteren in klapbanden bv) om er met 70-80 km/h mee naar beneden te duiken :P
N == 1, maar mijn beide banden zijn al een aantal keer geplugd en heb er geen problemen mee gehad in afdalingen. Weliswaar niet veel harder dan 60km/h gegaan in de Eifel, maar gok dat dat niet uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
TorpedoX_88 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Klapband heb ik nog nooit gehoord (door dynapluggen). Je kan ook gewoon lek rijden tijdens het afdalen toch?

Daarnaast schijnt het bronzen kopje op een Dynaplug ook te werken als een soort weerhaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:45
yeehaw schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:08:
Iemand nog ergens dynaplugs op voorraad gezien? Ik heb er nog één, wordt toch wel penibel nu. Rij een hoop lek met al die slakken op de weg..
Que? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Serieus? Ik dacht dat je juist tubeless zou moeten rijden om niet lek te rijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online

Reginas

Queen of Core Stability

Scherpe resten van overreden huisjesslakken denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TorpedoX_88
mhr-zip schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Klapband heb ik nog nooit gehoord (door dynapluggen). Je kan ook gewoon lek rijden tijdens het afdalen toch?

Daarnaast schijnt het bronzen kopje op een Dynaplug ook te werken als een soort weerhaakje.
Ik gebruik geen Dynapluggen maar deze dingen van Muc Off, weet niet of dat nog verschil maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Serieus? Ik dacht dat je juist tubeless zou moeten rijden om niet lek te rijden
Ja duh.

ElGreco in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPOlXEM-P0RjLzolGaDr6mz9oDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rw9j2j1I6d3el3TYvTNbsRbG.jpg?f=fotoalbum_large

Even pauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Dus eigenlijk liegt @ElGreco dus? Misschien moet er dan in het vervolg standaard een waarschuwing bij zijn posts worden opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:04

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Reginas schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:33:
[...]

Scherpe resten van overreden huisjesslakken denk ik?
_O-

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
En de huizenmarkt was al zo slecht, gaan die @#€%^&* wielrenners ook nog slopen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
TorpedoX_88 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Ik gebruik geen Dynapluggen maar deze dingen van Muc Off, weet niet of dat nog verschil maakt?
Niemand kan je de garantie geven dat het je geen voortanden kost :+

Maar vaak ben je te bang.
En als je echt zeker wilt zijn, kan je ze aan de binnenkant plakken of er nieuwe bandjes opleggen (maar die kunnen ook weer lek).

Daarnaast is de anti tubeless lobby ook gewoon sterk, dus als het misgegaan was (zelfs door user error) hadden we het echt wel gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
Cranzai schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Ik heb ook scopes, prima wielen, maar ik had ze nooit nieuw gekocht. Voor 1500eu heb je een onnoemelijk veel betere handgespaakte set.
Dank voor je antwoord. Dan wordt de keuze een stuk makkelijker :) nog meer mensen die Dan de ERE aanraden? Benieuwd ook naar het antwoord van @ElGreco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:28
TinusNectar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:31:
[...]

Dank voor je antwoord. Dan wordt de keuze een stuk makkelijker :) nog meer mensen die Dan de ERE aanraden? Benieuwd ook naar het antwoord van @ElGreco
Ik heb een gravelsetje van Ere waar te veel vet in de body zat. En toen ik dat gefixt had waren de lagers na een half jaar aan vervanging toe. Ik ben, zeg maar, niet heel erg onder de indruk van de kwaliteit. Maar het moet gezegd: met nieuwe lagers rollen ze inmiddels al weer een tijd probleemloos.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik kan het verder ook niet verklaren, hele winter geen een keer lek gereden. Nu met de slakkenhuisjes wel. Zal wel aan de gp5000 str liggen denk ik…
[...]

Bedankt! Ik hoopte eigenlijk bijna dynaplug te blijven. Maar goed om als alternatief te hebben.

[ Voor 56% gewijzigd door yeehaw op 20-06-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
wisselwerking schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:42:
[...]

Dus eigenlijk liegt @ElGreco dus? Misschien moet er dan in het vervolg standaard een waarschuwing bij zijn posts worden opgenomen.
Is inderdaad wel verstandig.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
mhr-zip schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:17:
[...]

Aha, mijn wielenbouwer zei dat ik een kortere stuurpen moest.

:+
Klopt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:59

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Heb thans een (lage) aluminium wielset op mijn fiets met velgremmen. Stel ik koop een hoge carbon wielset en afhankelijk van het parcours en/of de windsterkte kies ik het soort wielen waarmee ik rij. Is dat vlot af te wisselen? Spreken we dan van 10 minuten werk ofzo (remblokjes moeten ook verwisseld en afgesteld worden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
jorrefunk schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:24:
Heb thans een (lage) aluminium wielset op mijn fiets met velgremmen. Stel ik koop een hoge carbon wielset en afhankelijk van het parcours en/of de windsterkte kies ik het soort wielen waarmee ik rij. Is dat vlot af te wisselen? Spreken we dan van 10 minuten werk ofzo (remblokjes moeten ook verwisseld en afgesteld worden)?
als de velgbreedte (extern) gelijk is, dan zou je geen problemen met je remmen moeten hebben. Anders is dit wel de meest eenvoudige afstelling als je stel schroefjes hebt (inline of bij de caliper).

de casstte zou in theorie op dezelfde plek moeten zitten, maar er kunnen wat afwijkingen zitten waardoor het toch niet lekker werkt. Dat zou ook opgelost kunnen worden met shims (welke hier niet van toepassing ook gebruikt kunnen worden om remschijven op gelijk positie te krijgen).

Kortom, gewoon proberen en als het niet werkt weet je dat het opgelost kan worden, dan verder kijken

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
Wat @Prulleman zegt.
Verder zou ik je willen adviseren om cartridges op je remmen te monteren: dan kun je de blokjes snel en eenvoudig wisselen (als in: schroefje los, remblok er uit schuiven, ander remblok er in, schroefje aandraaien en klaar).

Bijvoorbeeld:
https://www.bike-discount...4-cartridge-bremsschuhe-1 en
https://www.bike-discount...sbelaege-fuer-carbonfelge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Met carbon zal je mogelijk wel andere velgremblokken willen...
En de hoogte/breedte van de remrand is natuurlijk niet verstelbaar.

Ik heb een fiets met 3 identieke achterwielen met verschillende band/casette, die kan ik wel zo wisselen. Wel wat pielen met shims om de cassette op de juiste plek te krijgen.

Andere fiets heb ik schijfremmen en daar paste het uit de doos meteen perfect. Dat is dus wel stock-alu en carbon-hoge velg.

Dus ja het kan, en dan is het 10 tellen werk, maar in jouw situatie is de kans groter dat je met name steeds gedoe hebt met je remmen inderdaad.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Dat zijn toch gewoon die zogenaamde bacon plugs. (omdat ze normaal bruin zijn) Ik heb ergens ook een setje liggen maar tot nu doe nooit gebruikt. Volgens mij zegt men dat dynaplugs wel beter werken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Update op het Silca Tattico verhaal: pompje is nooit meer geleverd en kwijtgeraakt door DHL.
Heb dus refund via Silca gedaan, maar die weigeren nu de 8 euro shipping terug te betalen...

Kan nu via PayPal alsnog de transactie terug gaan draaien of m'n verlies nemen, maar wat een bende zeg!
Kan me niet schelen hoe goed dat pompje is, maar ik ga daar alvast nooit meer iets kopen...

Maar goed, ben niet de enige zo te lezen: https://www.trustpilot.com/review/silca.cc

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 20-06-2024 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Morrar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:53:
Update op het Silca Tattico verhaal: pompje is nooit meer geleverd en kwijtgeraakt door DHL.
Heb dus refund via Silca gedaan, maar die weigeren nu de 8 euro shipping terug te betalen...

Kan nu via PayPal alsnog de transactie terug gaan draaien of m'n verlies nemen, maar wat een bende zeg!
Kan me niet schelen hoe goed dat pompje is, maar ik ga daar alvast nooit meer iets kopen...
Ik geniet wel elke keer dat ik mijn CYCPLUS pompje gebruik. Werkt goed en snel. En top dat je kunt zien tot hoeveel bar je je banden oppompt. Duurde trouwens wel even voordat hij kwam vanuit China, weekje of 2-3 uit m'n hoofd. Maar hij kwam wel :).

https://www.cycplus.com/products/tiny-pump-as2-pro-max

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 20-06-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
TinusNectar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:31:
[...]

Euhm, ik raad de ERE in ieder geval niet aan. Misschien zelfs af. Begin dit jaar was ik opzoek naar nieuwe wielen en was niet echt overtuigd van ERE. Die hebben vaak een erg smalle interne velgbreedte.

Als je met ElGreco om tafel gaat kun je gewoon iets samenstellen dat helemaal up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Hoe hoog denk je dan aan? 60mm?
Als lichtgewichtje (~66kg) rijd ik nu een poosje met 45mm, das een mooie all-round hoogte.
Tuurlijk, het is opletten met WK5, maar dat is het met een lage wielset ook. Zou zelf niet het gedoe willen met wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Requiem19 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Ik geniet wel elke keer dat ik mijn CYCPLUS pompje gebruik. Werkt goed en snel. En top dat je kunt zien tot hoeveel bar je je banden oppompt. Duurde trouwens wel even voordat hij kwam vanuit China, weekje of 2-3 uit m'n hoofd. Maar hij kwam wel :).

https://www.cycplus.com/products/tiny-pump-as2-pro-max
Hoe vaak laad je dat ding op?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ElGreco
Ik ga even de party pooper uithangen.

Denk goed na voor dat je je geld steekt in carbon wielen voor een velgremmen fiets. Na aankoop zijn ze praktisch bijna niets meer waard en je kunt ze niet meenemen naar jouw volgende fiets.

Persoonlijk vind ik dit weggegooid geld wat je beter opzij kunt houden voor jouw volgende fiets.

Wil je het toch doen, houd er rekening mee dat het minder goed remt dan alu en al helemaal als het nat is.
Carbon velgen zijn bijna altijd breder dan alu velgen (extern), je zal jouw remklauwen moeten afstellen. Ik weet niet welke remmen je nu hebt, maar bij oudere types zou het een issue kunnen zijn dat de velg niet gaat passen tussen jouw nieuwe remblokjes omdat de klauwen niet ver genoeg open kunnen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Cranzai schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:07:
[...]

Hoe hoog denk je dan aan? 60mm?
Als lichtgewichtje (~66kg) rijd ik nu een poosje met 45mm, das een mooie all-round hoogte.
Tuurlijk, het is opletten met WK5, maar dat is het met een lage wielset ook. Zou zelf niet het gedoe willen met wisselen...
Ergens tussen 38 en 45mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
ElGreco schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:18:
[...]

Denk goed na voor dat je je geld steekt in carbon wielen voor een velgremmen fiets. Na aankoop zijn ze praktisch bijna niets meer waard en je kunt ze niet meenemen naar jouw volgende fiets.

Persoonlijk vind ik dit weggegooid geld wat je beter opzij kunt houden voor jouw volgende fiets.

Wil je het toch doen, houd er rekening mee dat het minder goed remt dan alu en al helemaal als het nat is.
Carbon velgen zijn bijna altijd breder dan alu velgen (extern), je zal jouw remklauwen moeten afstellen. Ik weet niet welke remmen je nu hebt, maar bij oudere types zou het een issue kunnen zijn dat de velg niet gaat passen tussen jouw nieuwe remblokjes omdat de klauwen niet ver genoeg open kunnen.
Waar is die disclaimer!?

On a serious note, luister naar de wijze uit het Oosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

ElGreco schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:18:
[...]

Dank voor het meedenken maar heb mijn huiswerk gedaan.
1. Mijn Cannondale Caad13 met velgremmen gaat nog wel een paar jaar mee.
2. Wordt een 2dehands wielset en aangezien velen van dat soort wielen af willen zijn er koopjes te doen.
3. Voor slecht weer heb ik een fiets met schijfremmen.
4. Velgen passen er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Cranzai schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:08:
[...]
Ik heb de as2 pro, dus niet de max maar het bevat mij goed. Ik kan meerdere keren bijpompen als ik lek rij en er plug in moet. Nog geen een keer gehad dat ik leeg was was, opladen doe ik nadat ik hem gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DialOut schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:00:
[...]

Ik heb de as2 pro, dus niet de max maar het bevat mij goed. Ik kan meerdere keren bijpompen als ik lek rij en er plug in moet. Nog geen een keer gehad dat ik leeg was was, opladen doe ik nadat ik hem gebruikt heb.
Ter referentie: welke bandenmaat gebruik je?
25 of 32mm verschilt nogal qua volume.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
@guapper 30mm

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mhr-zip
mhr-zip schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Volgende week zaterdag is het 22 juni!

Iemand nog plannen?

[Afbeelding]
Route is klaar en nog iets aangepast met het vorig ontwerp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhPSMq8-Yn7tTxuctdqLJ7ETWMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlFIfPPUymrmhrmjJdHJ80V2.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdtabel klaar, lekker op het gemakkie met een bakkie koffie en een portie kibbeling op zijn tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWHFG4-G_5D092N1QM2oFNNSspM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xh8CbjCgbSpVYCKusRxv2lE6.png?f=user_large
Misschien pakken we een dorp eerder koffie, maar kans dat er dan nog niet veel open is.

Team gereed @Pimorez @Jesse @slordervos @mhr-zip

Morgen de Snickers aan de bovenbuis vast tapen :+ , en dan ben ik helemaal ready.

Zin an!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:03:
[...]

Route is klaar en nog iets aangepast met het vorig ontwerp.

[Afbeelding]

Tijdtabel klaar, lekker op het gemakkie met een bakkie koffie en een portie kibbeling op zijn tijd.

[Afbeelding]
Misschien pakken we een dorp eerder koffie, maar kans dat er dan nog niet veel open is.

Team gereed @Pimorez @Jesse @slordervos @mhr-zip

Morgen de Snickers aan de bovenbuis vast tapen :+ , en dan ben ik helemaal ready.

Zin an!
Het is toch de langste dag? Of gaan jullie het lopend doen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Cranzai schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Uit mn hoofd kan je vlgs de specs op 1 charge 4 of 5 28mm banden volledig opblazen. Ik heb er beetje mee zitten kutten, 2x hele band opgeblazen en 1x band die nuet wilde pluggen. En nog steeds 20% batterij. Vooral chill dat je altijd precies opblaast tit juiste bar, op 0.1 nauwkeurigheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/478Q_FTyNHzmQm5JV2iyG66r3pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amwoM1kfqdAHXq32GeJ1NsXE.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er klaar mee. (Had per ongeluk de eerste rit opgeslagen ipv herstart, godzijdank niet verwijderd. Nu in de trein terug, tik morgen wel iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:28
Ik was mijn fiets aan het voorbereiden voor Cycling 4 Climate morgen, en het viel me op dat mijn schakels vrij lelijk zijn. Is daar iets mis mee, of hoort het gewoon zo? Standaard ketting op een Canyon ultimate van 2 jaar oud, 3500km. Afstand tussen de schakels is nog helemaal prima. Het gaat dus om die hoekjes linksboven en rechtsonder de schakels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4YmyKzw2_0bC0jf2fzdqBFgl7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwa1G16DL3MuDqPFLSYdhNj4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53
Even opscheppen want technisch gezien is het niet mijn fiets :+

New bike day ! : Bianchi Junior 24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D29Zy7wAoFq6ShvKOkcXzguoofs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gds95RgQtWJHZattxL3Z7RQI.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Maarten_E schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:25:
[Afbeelding]

Ben er klaar mee. (Had per ongeluk de eerste rit opgeslagen ipv herstart, godzijdank niet verwijderd. Nu in de trein terug, tik morgen wel iets)
https://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:13:
[...]

Het is toch de langste dag? Of gaan jullie het lopend doen? :+
Het wordt ook de leukste dag, niet in je slaapzak onder een aanhanger “leuk”.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45
https://www.bike24.de/p1408728.html

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E

Pagina: 1 ... 580 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).