Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 576 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:18
DieAnder schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:23:
[...]

Je kunt als je een beetje zoekt losse kransjes kopen. Bijvoorbeeld https://www.rosebikes.nl/...size=6075&product_shape=1 Vervang alleen degene die versleten zijn en laat de rest van de cassette zitten.
Ik merkte het overslaan van de ketting zeker op 3-4 kransjes en ik heb een 10 speed triple, dus als je zegt vervangen dan toch alles denk ik

Hieronder nog een foto van de cassette

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXEIlLGV8G1_4gsR2n8AXCQDQSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Nvt75dUvO18YlmF461vTUwr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:23
schilderstape schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:38:
Deze week mijn ketting maar weer eens gecheckt met de kettingtool en deze kwam tot de 0.75. Besloten om de ketting te vervangen, maar bij het eerst volgende ritje schoot de ketting op de meest gebruikte kransjes wel erg makkelijk door… Voorlopig nu maar de oude ketting teruggelegd, maar wat zouden jullie doen?

De oude combinatie nu helemaal op rijden (is dit een risico voor het voorblad) of ook de cassette vervangen en nieuwe ketting terug?
Ik heb de 18 en 19 van mijn 12-25 vervangen met Ali Express cheapass kransjes en dat gaat tot nu toe goed. Vertanding ligt wel net ietsje anders qua uitlijning, en ik heb heel soms het idee dat onder druk schakelen ietsje minder soepel gaat. Maar het slaat zeker niet meer over nu.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
crimby schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:05:
Fietsen jullie tourtochten voornamelijk alleen of met vrienden? Ik wil wat tourtochten gaan doen dit jaar, dat motiveert me.. maar vrienden kunnen of willen niet altijd :-(
Herkenbaar, ik heb onlangs alleen een tourtocht gedaan en dat is heel goed bevallen. De eerste 40km alleen en de overige 110km met iemand anders. Het alleen fietsen beviel goed, maar met de andere persoon was ook gezellig. De laatste 20km haakte er nog iemand aan.
Volgend weekend ga ik weer een tocht rijden, ik verwacht veel alleen te rijden maar ik heb er wel veel zin in. Andere omgeving, een uitdaging en ik zie wel hoe het loopt.

Gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

@schilderstape Voor een paar tientjes heb je een nieuwe cassette. Lekker vervangen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Alhoewel ik niet direct veel slijtage zie (wat eigenlijk niks wil zeggen), zou ik inderdaad bij 10 speed die cassette ook vervangen. Zo'n 105 10 speed kost niet de wereld, en ben je weer een hele tijd van het gezeur af.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Limbeckx schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:59:
Als beginnend wielrennen kan ik geen advies geven. Ik ga zelf 8 juni voor het eerst 120 km fietsen bij de Ride of the Roses in Zeeland. Ben een jaartje geleden van de ebike afgevallen met regen. Ik moet zeggen die schrik zit er nog wel in. Ik hoop echt dat het droog is die dag :')
En? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Ik zit al een tijdje rond te kijken om een nieuwe fiets te kopen.
Mijn budget is 6-7k. Ik heb reeds volgende modellen op het oog.

https://www.scott-sports....ott-foil-rc-10-bike-black
https://www.giant-bicycles.com/be/propel-advanced-pro-0
https://pinarello.com/glo...pinarello-x5-dura-ace-di2

Ik vind de Pinarello het mooist, maar die heeft wel de minste groep van de 3, nl 105 di2, terwijl de Scott en Giant ultegra di2 hebben.
Iemand ervaring met merk/model die me kan helpen met kiezen?

Hoe kan het dat deze Cube een stuk goedkoper is maar toch met dura-ace voorzien is?
https://www.cubestoreflan...gree-c62-slt-silvernblack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:51
Cube bespaart op wielen en bestelt waarschijnlijk de grootste volumes bij Shimano. Voor de rest is het vooral wat de gek er voor geeft. Prijzen staan totaal niet in verhouding met de kostprijs voor elke fiets > 3000,-.

In ieder geval zou ik voor dat budget verwachten dat je meer vergelijkt dan de groupset. Los van budget, eerst nadenken over geometrie (endurance, aero, super aero).

[ Voor 43% gewijzigd door Patrick4 op 08-06-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Staan er hier nog leuke tourtochten op het programma? Ik zoek nog eea voor aankomende maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Valdourian schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:50:
Ik zit al een tijdje rond te kijken om een nieuwe fiets te kopen.
Mijn budget is 6-7k. Ik heb reeds volgende modellen op het oog.

https://www.scott-sports....ott-foil-rc-10-bike-black
https://www.giant-bicycles.com/be/propel-advanced-pro-0
https://pinarello.com/glo...pinarello-x5-dura-ace-di2

Ik vind de Pinarello het mooist, maar die heeft wel de minste groep van de 3, nl 105 di2, terwijl de Scott en Giant ultegra di2 hebben.
Iemand ervaring met merk/model die me kan helpen met kiezen?

Hoe kan het dat deze Cube een stuk goedkoper is maar toch met dura-ace voorzien is?
https://www.cubestoreflan...gree-c62-slt-silvernblack
Waarom wil je ultegra of zelfs dura ace? Wat zijn je verdere eisen? Waarom wil je een nieuwe fiets? Wat wil je bereiken? Welke typen fiets zoek je?
Waarom deze 3 specifiek of waarom ineens cube erbij?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Dat was vet! En afzien. We hadden een bedrijventeam met best wat collega’s die al een tijd fietsen en die hebben wel geholpen :) Vooral de oosterscheldekering na 100 km met wind Tegan viel zwaar. Maar de temperatuur was goed, maar paar spatjes regen gehad en een mooie provincie gezien. Ik heb genoten!

Strava: https://strava.app.link/EKd2XkGFgKb

[ Voor 7% gewijzigd door Limbeckx op 08-06-2024 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
crimby schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:48:
Staan er hier nog leuke tourtochten op het programma? Ik zoek nog eea voor aankomende maanden!
Border ride 400 , een van de "Grenspalen klassiekers" dit jaar. Ik rij het niet in 1x door maar over 2 dagen (met overnachting op eigen gelegenheid).
Is volgend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
je zou eens naar de www.nltourrides.nl kunnen kijken die hebben erg veel rides en volgens mij aardig bezocht. Een andere, want volgens mij kom je uit de omgeving Nijmegen? is https://rondevanarnhem.mantel.com/event-info? Die is weer uit het stof gehaald volgens mij en staat ook op mijn lijstje. Althans, dit jaar niet aangezien we op dat moment in de auto richting Oostenrijk zitten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Webgnome schreef op zondag 9 juni 2024 @ 04:55:
[...]

je zou eens naar de www.nltourrides.nl kunnen kijken die hebben erg veel rides en volgens mij aardig bezocht. Een andere, want volgens mij kom je uit de omgeving Nijmegen? is https://rondevanarnhem.mantel.com/event-info? Die is weer uit het stof gehaald volgens mij en staat ook op mijn lijstje. Althans, dit jaar niet aangezien we op dat moment in de auto richting Oostenrijk zitten.
Ja kijk sowieso naar nl tour rides. Ronde van arnhem gaat helaas niet lukken. Ben ook wel benieuwd naar leuke tourtochten juist niet in m’n achtertuin :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Limbeckx schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Dat was vet! En afzien. We hadden een bedrijventeam met best wat collega’s die al een tijd fietsen en die hebben wel geholpen :) Vooral de oosterscheldekering na 100 km met wind Tegan viel zwaar. Maar de temperatuur was goed, maar paar spatjes regen gehad en een mooie provincie gezien. Ik heb genoten!

Strava: https://strava.app.link/EKd2XkGFgKb
Je strava is prive.

Hier ook een bedrijventeam maar uiteindelijk met zijn 3-en gefietst. Zo nu en dan kwam er een groep met ons mee. Voorin op ze Zeelandbrug was nog irritant, continu afremmen voor niets. Mensen die niet aan het opletten waren etc. Inderdaad nog wat spetters gehad en verder lekker gefietst.

Ik begreep dat er bij de start een fiets was gejat, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Hier kan ik hm wel gewoon zien!! Lekker gefietst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HEzQ3B5usRBo7_KGPLp4v1iJ5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGxf2ZQ9LKxQMXEorxC0PAAb.jpg?f=fotoalbum_large
Het grootste nadeel van skinwall. Net geen 3000 km en de wang is gescheurd. En dan heb ik hiermee nooit in slecht weer gereden.
Vittoria Corsa Control 2.0.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
StevenK schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:15:
[Afbeelding]
Het grootste nadeel van Vittoria Corsa Control 2.0. Net geen 3000 km en de wang is gescheurd. En dan heb ik hiermee nooit in slecht weer gereden.
Vittoria Corsa Control 2.0.
Fixed that for you.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Nope. Is echt een skinwall issue en de hoge tpi draagt er natuurlijk ook aan bij.

Bij tubes zie je hetzelfde. Een band met rubber in de wang is hier veel minder gevoelig voor.

Ik had trouwens niet door dat ik al zoveel op de SL8 had gereden.

[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 09-06-2024 09:59 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
StevenK schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:58:
[...]

Nope. Is echt een skinwall issue en de hoge tpi draagt er natuurlijk ook aan bij.

Bij tubes zie je hetzelfde. Een band met rubber in de wang is hier veel minder gevoelig voor.
Yes, skinwall heeft ook als nadeel dat hij wat meer zweet dan een rubberen sidewall (en dus langzaam lucht verliest). Hij is vaak ook iets langzamer zelfs.

https://www.bicyclerollin...transparent-28#conclusion

Wat we allemaal wel niet doen om een mooie fiets te hebben…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
crimby schreef op zondag 9 juni 2024 @ 06:41:
[...]

Ja kijk sowieso naar nl tour rides. Ronde van arnhem gaat helaas niet lukken. Ben ook wel benieuwd naar leuke tourtochten juist niet in m’n achtertuin :-)
Dat snap ik. Want je kent het gebied natuurlijk al maar het heeft het voordeel dat als je het niks vind je zo thuis bent.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
crimby schreef op zondag 9 juni 2024 @ 06:41:
[...]

Ik zou nog eens goed nadenken of je met nltourrides in zee gaat. Zij hadden het voordeel dat zij als een van de eerste de markt van tochten zijn betreden maar ondertussen hoor ik alleen maar klachten over hoe de boel geregeld is.
Slechte routes (worden niet voorgereden, regelmatig komt men afsluitingen tegen of stukken die niet geschikt zijn voor een racefiets/grote groepen), beloofde pasta party of wat dan ook is niet te vreten of een baby portie etc etc.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
ElGreco schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Ik zou nog eens goed nadenken of je met nltourrides in zee gaat. Zij hadden het voordeel dat zij als een van de eerste de markt van tochten zijn betreden maar ondertussen hoor ik alleen maar klachten over hoe de boel geregeld is.
Slechte routes (worden niet voorgereden, regelmatig komt men afsluitingen tegen of stukken die niet geschikt zijn voor een racefiets/grote groepen), beloofde pasta party of wat dan ook is niet te vreten of een baby portie etc etc.
Ik heb laatst de Gran Fondo Rosa gereden welke georganiseerd was door NL Tour Rides. Was echt niks mis mee. De pasta was welliswaar weinig maar eigenlijk net goed voor in de middag. Desalniettemin ben ik wel op zoek naar ook andere eventueel betere tochten voor nòg meer plezier :-)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:33
crimby schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:26:
[...]

Picture or it didn’t happen!
Zoals beloofd nu helemaal af met de nieuwe wielen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnaQorbzxBQIYYNcNZqFS5W3bsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1quyICZoS6vx2bvoZ2qVakuy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
bakkie1985 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:11:
[...]

[Afbeelding]
Heeel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:36
Iemand nog tips voor een leuke route op de Posbank? Kwa afstand zo rond de 80km, hoogtemeters niet al te gek maken.
Gisteren met m'n pa de AGR lus 3 voor de tweede keer gereden. Heerlijke route, prachtige uitzichten, uitdagende klimmetjes. M'n pa (60+ jaar) moest toch op een aantal beklimmingen afstappen en hij wil dat trainen om volgend jaar niet af te hoeven stappen (iemand daar nog tips voor?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
The Fops schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:46:
(iemand daar nog tips voor?).
Wat voor vertanding rijdt hij nu?

50-34 11/34?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
R0y. schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:35:
[...]

Je strava is prive.

Ik begreep dat er bij de start een fiets was gejat, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt..
Echt waar? Collega had net 3 weken gelden een nieuwe Bianchi met Campagnolo gekocht. Die let em niet alleen achter. Goed van em. Achteraf gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
mhr-zip schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:10:
[...]

Wat voor vertanding rijdt hij nu?

50-34 11/34?
Ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Morgen aan het ontbijt maar eens solliciteren 8)7 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAhJf2J3dlG7RhswbvDqEE4pusc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AK7lzigH1UcpSuXEzl115jo2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
Zijn er meer mensen met leveringsproblemen met Silca? Had 29 mei het fameuze Tattico pompje besteld voor vaderdag, maar lijkt erop dat Deutsche Post / DHL 'm ergens in de berm heeft gegooid...

Status is al een week niet meer geüpdatet en Silca klantenservice neemt ook geen contact meer op. Vrees dus dat het 60 euro voor niks is geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45

Kluus

Gang is alles

Ok even aan het testen geweest afgelopen tijd maar front shift next gaat hem voor mij niet worden, ik heb blijkbaar de reflex om tijdens een afdaling nog eens te checken of ik wel naar het grote blad geschakeld ben door nog eens op de betreffende knop te duwen. Nu ik deze op front shift next had staan ging hij dus vrolijk naar klein want ik had hem blijkbaar toch al/nog op groot liggen.

Blijkbaar zijn voor mijn psyche aparte handelingen/knoppen voor elke schakel actie wel handig.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 09-06-2024 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:36
https://www.sallandsmooiste.nl/

Met een paar mooie klimmetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Morrar schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:08:
Zijn er meer mensen met leveringsproblemen met Silca? Had 29 mei het fameuze Tattico pompje besteld voor vaderdag, maar lijkt erop dat Deutsche Post / DHL 'm ergens in de berm heeft gegooid...

Status is al een week niet meer geüpdatet en Silca klantenservice neemt ook geen contact meer op. Vrees dus dat het 60 euro voor niks is geweest...
Bij mij komt altijd alles binnen. Hoe heb je betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Morrar schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:08:

Pas had ik ook iets dat met Deutsche Post verstuurd werd (niet van Silca trouwens). Daar stond al op de website van het bedrijf: pas klagen na 30 werkdagen. Het werd echt snel verzonden na bestellen, maar na een paar keer schuiven in de track en trace werd het stil. Dus ik die 30 dagen aftellen en het werd op dag 29 bezorgt ofzo :+

Ik zou zeker ff klagen bij Silca, maar als hun ervaring is dat het meestal toch wel aan komt. Kunnen ze moeilijk al een nieuwe opsturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
The Fops schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:46:
Iemand nog tips voor een leuke route op de Posbank? Kwa afstand zo rond de 80km, hoogtemeters niet al te gek maken.
Gisteren met m'n pa de AGR lus 3 voor de tweede keer gereden. Heerlijke route, prachtige uitzichten, uitdagende klimmetjes. M'n pa (60+ jaar) moest toch op een aantal beklimmingen afstappen en hij wil dat trainen om volgend jaar niet af te hoeven stappen (iemand daar nog tips voor?).
Een beetje onduidelijk.
  • Welke AGR lus?
  • Wat is volgens jou niet te gek op de Posbank
Je kunt deze eens proberen. En als je 80 wil dan doe je hem twee keer natuurlijk. Dit is een van mijn favorietje rondjes. Is niet heel zwaar echter zitten alle leuke klimmetjes aan deze kant van de Veluwezoom er in. Je kunt eventueel nog Rozenbos mee pakken. Die is ook erg mooi om te doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
Webgnome schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:18:
[...]

Een beetje onduidelijk.
  • Welke AGR lus?
  • Wat is volgens jou niet te gek op de Posbank
Je kunt deze eens proberen. En als je 80 wil dan doe je hem twee keer natuurlijk. Dit is een van mijn favorietje rondjes. Is niet heel zwaar echter zitten alle leuke klimmetjes aan deze kant van de Veluwezoom er in. Je kunt eventueel nog Rozenbos mee pakken. Die is ook erg mooi om te doen.
Het gaat om lus 3 die we gereden hebben.

Niet te gek is 100+km met 1000 hoogtemeters. Die ronde die je aankaart ga ik eens naar kijken, leuke suggestie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
@verstappen33

Ben wel benieuwd hoe The Ride je is afgegaan :D
Er komt zeker wel een mooi verhaaltje hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:25
dfbt schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:46:
@verstappen33

Ben wel benieuwd hoe The Ride je is afgegaan :D
Er komt zeker wel een mooi verhaaltje hier.
Same here! Samen met een vriend en zwager hebben we ons voor de 2025 editie ingeschreven.
Heb daar al super zin in (gemixt met een flinke dosis spanning :) )

Laat maar horen hoe het je vergaan is, en vooral wat je wel (of niet) geholpen heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:23
@dfbt @PaulBloem
Zal ik zeker doen, maar dat zal niet vandaag zijn maar wat later deze week.
Eerste indrukken kun je zien op mijn strava: https://www.strava.com/athletes/14518791

En op de site en socials van The Ride zelf hebben ze ook een heel kort dagverslag, foto's en video's staan: https://www.the-ride.cc/thuisfront

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
crimby schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:05:
Fietsen jullie tourtochten voornamelijk alleen of met vrienden? Ik wil wat tourtochten gaan doen dit jaar, dat motiveert me.. maar vrienden kunnen of willen niet altijd :-(
Zoals eerder gezegd rijd ik vaak alleen en heb ik altijd wel een goeie babbel of een mooi verhaal. Bij deze dus;

Dit weekend dus alleen een tourtocht meegemaakt. De Landen Classic in het Zuiden van Belgisch-Limburg (aka Vlaams-Brabant).. eigenlijk één van de minste die ik ooit gereden heb maar ik wou eens een keer ergens anders trainen. 150km, 1200HM. De wegen zijn daar ook vaak heel slecht en door het vele landbouw vaak besmeurd. Ik ben tegen 10 per uur in een modderbocht onderuit gegaan en net achter me viel dan ook meteen iemand. Op dat moment reden we in een groepje en we zijn toch een 5-tal minuten bezig geweest met de schade opmeten en modder wegvegen.

Alletwee dus goed onder de modder en toch wat geschaafd, maar uiteindelijk hebben we nog samen 120km met ons tweetjes gereden (en dat groepje nog voorbij geknald uiteraard), hebben we 2 bevoorradingen gemist en uiteindelijk nog samen in een winkel gestopt om bij te tanken. Tussendoor nog af en toe goed gelachen met onze miserie. De laatste 50km tegen de wind in hebben we om en om kopwerk gedaan en nog met een leuk gemiddelde geëindigd. (Exercise load van 613 terwijl mijn 3 Ballons vorige week 700 was, om maar te zeggen dat ik mijn eigen volledig leeg gereden heb om hem bij te houden en niet onder wou doen in mijn kopwerk :) ) Achteraf bleek dat we collega's waren, allebei actief bij ING, en gaan we misschien in de toekomst nog samen toertochten maken.

Dus m.a.w. .. schrijf je maar gewoon solo in, altijd wel iets mee te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
@La1974 Betaald met PayPal, zou voor de bezorging niet uit mogen maken lijkt me? Het is ook al wel door hen verstuurd, maar blijven steken in de bezorging. Voordeel van PayPal is dat ik de betaling nog terug kan draaien mocht het er echt op aankomen.

@mhr-zip Tering, 30 dagen bezorgtijd vanuit Duitsland... :X Ik had gehoopt dit als vaderdagscadeau voor mezelf te doen, maar dat wordt dan lastig. Eerst maar eens kijken wat Silca nog kan bereiken vanuit hun kant.

Moet wel zeggen dat mijn ervaringen met DHL sowieso zonder uitzondering slecht zijn... Wij wonen aan een pleintje met een WhatsApp groep en daar is DHL inmiddels berucht. Vrijwel nooit krijgt iemand zijn pakje correct bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:33
Cloclo100 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:08:
[...]
De Landen Classic in het Zuiden van Belgisch-Limburg...
Fyi: Landen is Vlaams-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
PaulC schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Fyi: Landen is Vlaams-Brabant
Behoorlijke kemel ja.. maar sta me toe het de twilight zone te noemen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
@Morrar DHL staat toch niet voor niets voor Duurt Heel Lang

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobermo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:27
Kluus schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:24:
Ok even aan het testen geweest afgelopen tijd maar front shift next gaat hem voor mij niet worden, ik heb blijkbaar de reflex om tijdens een afdaling nog eens te checken of ik wel naar het grote blad geschakeld ben door nog eens op de betreffende knop te duwen. Nu ik deze op front shift next had staan ging hij dus vrolijk naar klein want ik had hem blijkbaar toch al/nog op groot liggen.

Blijkbaar zijn voor mijn psyche aparte handelingen/knoppen voor elke schakel actie wel handig.
Ik heb sinds kort mijn gekozen versnelling op een Garmin veldje staan, misschien ook wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
[...]

[Afbeelding]
Super gave fiets! Vraag me wel af wat je allemaal aan je stuur hebt. Het oogt heel druk daar en ik kan niet alles plaatsen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
stevens20 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Super gave fiets! Vraag me wel af wat je allemaal aan je stuur hebt. Het oogt heel druk daar en ik kan niet alles plaatsen.
Ik zie een quadlock op de stuurpen en dan gewoon de stuurpen zelf die wat bulky is? Ik ben meer geïntrigeerd door de bel aan het zadel, waarom niet op het stuur zelf? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bobermo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:14:
[...]

Ik heb sinds kort mijn gekozen versnelling op een Garmin veldje staan, misschien ook wat voor jou?
Heb ik eigenlijk al, maar dan moet maar net dat scherm open staan, even klikken met de shifter is dan vaak net zo snel. ;) (En ik heb het over een situatie in een afdaling net na een klim bijvoorbeeld waarbij je niet even naar je kettingbladen kan kijken en misschien ook niet handig om dan op je edge te gaan swipen :D)

(NB ik gebruik hier trouwens het IQ veld eGEAR+ voor, maast dat dit sowieso wel een mooier veld is dan de standaard Garmin, vind ik, logged die ook nog eens de versnellingen in je fit file waardoor ze inzichtelijk worden in je rit achteraf op Garmin Connect).

[ Voor 43% gewijzigd door Kluus op 10-06-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik zit hier nu al een week over na te denken en benieuwd of ik wat mis:

Bike fitting gaat over het laten passen van de afmetingen van de fietser op de afmeting van de fiets niet waar? Iig 90%. Nu kan ik mij voorstellen dat drukpuntmetingen de laatste 10% vormen en niet kunnen worden gedaan met een simpele meetlint. Maar voor de 90% zou je toch met een simpele meting van een aantal punten en de gegevens invoeren in iets als geometrygeeks tot een passende fiets moeten komen.

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Limbeckx schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:35:
Ik zit hier nu al een week over na te denken en benieuwd of ik wat mis:

Bike fitting gaat over het laten passen van de afmetingen van de fietser op de afmeting van de fiets niet waar? Iig 90%. Nu kan ik mij voorstellen dat drukpuntmetingen de laatste 10% vormen en niet kunnen worden gedaan met een simpele meetlint. Maar voor de 90% zou je toch met een simpele meting van een aantal punten en de gegevens invoeren in iets als geometrygeeks tot een passende fiets moeten komen.

Mis ik iets?
Nee dat is het denk ik wel, al ben ik wel voorstander van een geschikte fiets bij jou postuur te zoeken en niet een willekeurige fiets aan te passen zodat jij er ook op kan, echter die laatste 10% kan het ook veel verschil maken in make it or break it en hier is geen standaard "formule" voor.

Via de website: https://bestbikeadvice.com/ kun je tot zeker hoogte goed bepalen welke fiets en welke maat bij je zou passen.

Maar heb je fysieke problemen dan kan een goede bikefitter je echt goed helpen met de laatste 10%..

Ikzelf heb voor mijn fiets een goede bikefit uit laten voeren voor aanschaf en afstelling achteraf..
Afgelopen week 58u en 1320km gefietst :+
Halverwege wel wat issues met mijn rug, maar dat was te wijten aan overbelasting en spierpijn gecombineerd (was niet gewend om zolang te klimmen).
Masseur heeft wonderen verricht en dag 5-8 weer probleemloos op de fiets gezeten..

Vorige week verschillende rijders echt problemen zien hebben met de afstelling van hun fiets, die zaten echt niet comfortabel meer op hun fiets na 2-3 dagen.. En dit had niets te maken met spierpijn ofzo, maar gewoon compleet verkeerde houding..

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 10-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:02:

Vorige week verschillende rijders echt problemen zien hebben met de afstelling van hun fiets, die zaten echt niet comfortabel meer op hun fiets na 2-3 dagen.. En dit had niets te maken met spierpijn ofzo, maar gewoon compleet verkeerde houding..
Of deden die nu überhaupt voor het eerst zo veel lange dagen achter elkaar? Wordt altijd vrij snel naar bikefitting gewezen, maar zo'n evenement is natuurlijk ook gewoon een aanslag op je lichaam.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:38
En als je moe bent ga je verkeerd zitten op een fiets ga je sneller last hebben van kwaaltjes.
En heb je kwaaltjes ga je weer anders zitten en weer meer last, etc.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Veel mensen gezien met zadelproblemen, vaak te smal/te hoog/te laag (slapende zak etc, knie problemen)..
Doof gevoel handen,

Ja soms heeft dat te maken met te weinig uren op de fiets, maar er was ook genoeg te wijten aan verkeerde afstelling van die fiets..
Als je in NL maar 1-2x per week 1-2 uurtjes fietst dan vallen die klachten niet snel op (of ga je er vanuit dat het er maar een beetje bij hoort), maar mijn ervaring is dat je ook als ongetraind persoon comfortabel 3-4 uur op een fiets moet kunnen zitten als de afstelling goed is.

Er zijn die week veel nieuwe zadels en stuurpennen verkocht om de houding in ieder geval comfortabeler te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 10-06-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
snap ook niet dat je aan een 7 of 8daagse klimkoers gaat meedoen met elke dag +- 150-175 km en 3000 hm dat je spullen/fiets/zadel/stuurpen niet in orde zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sowieso heeft het weinig zin om op het moment dat je last hebt, tijdens, of net voor zo'n week allemaal aanpassingen te gaan doen, dat maakt vaak meer kapot dan goed en je moet aan iedere aanpassing vaak even wennen. Beetje paniekvoetbal maar de zadel- en stuurpennenmarkt vaart er waarschijnlijk goed bij. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 10-06-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Limbeckx schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:12:
[...]

Echt waar? Collega had net 3 weken gelden een nieuwe Bianchi met Campagnolo gekocht. Die let em niet alleen achter. Goed van em. Achteraf gezien...
Ja, ik hoorde zo iets. Later werd het ook omgeroepen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• verstappen33
dfbt schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:42:
snap ook niet dat je aan een 7 of 8daagse klimkoers gaat meedoen met elke dag +- 150-175 km en 3000 hm dat je spullen/fiets/zadel/stuurpen niet in orde zijn :D
Onderschatting???

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn hier die zoiets hebben ondernomen, ik wist ook niet wat mij te wachten stond en ben met de beste bedoelingen en tips van o.a. mensen van hier aan begonnen.

Ik heb het ook 1 etappe heel zwaar gehad en preventief afgestapt na 140km terwijl ik nog relatief 70 makkelijke kilometers zou moeten..
Achteraf (met de kennis van nu) had ik eigenlijk door kunnen fietsen, maarja achteraf is mooi wonen...

Ik merkte al wel deels in de voorbereiding met trainingsritten die georganiseerd werden, er doet een heel breed publiek mee, en ook de mate van trianing/voorbereiding is heel wisselend..
Mensen waarvan ik dacht dat ze het probleemloos zouden uitfietsen heb ik zien kapot gaan, terwijl ook het andersom gebeurde, iemand met hooguit 1700-1800 trainings kilometers vanaf januari fietst heb gewoon uit..

Ik kan dus ook eigenlijk alleen voor mijzelf spreken, ik heb er alles aan gedaan om de omstandigheden zoals materiaal. fiets, comfort etc. zo goed mogelijk af te stemmen op dit evenement.
Is dat gelukt? Ja, voor 95% zeker weten.. Voor de resterende 5% is er zeker ruimte voor verbetering. Maar daar kom ik later nog wel even op terug..

Ik zal morgen (uiterlijk woensdag) een verslagje typen met mijn dag-tot-dag ervaring een overall ervaring/conclusie over wat beter kon aan mijn kant, maar ook vanuit de organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
verstappen33 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Onderschatting???

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn hier die zoiets hebben ondernomen, ik wist ook niet wat mij te wachten stond en ben met de beste bedoelingen en tips van o.a. mensen van hier aan begonnen.

Ik heb het ook 1 etappe heel zwaar gehad en preventief afgestapt na 140km terwijl ik nog relatief 70 makkelijke kilometers zou moeten..
Achteraf (met de kennis van nu) had ik eigenlijk door kunnen fietsen, maarja achteraf is mooi wonen...

Ik merkte al wel deels in de voorbereiding met trainingsritten die georganiseerd werden, er doet een heel breed publiek mee, en ook de mate van trianing/voorbereiding is heel wisselend..
Mensen waarvan ik dacht dat ze het probleemloos zouden uitfietsen heb ik zien kapot gaan, terwijl ook het andersom gebeurde, iemand met hooguit 1700-1800 trainings kilometers vanaf januari fietst heb gewoon uit..

Ik kan dus ook eigenlijk alleen voor mijzelf spreken, ik heb er alles aan gedaan om de omstandigheden zoals materiaal. fiets, comfort etc. zo goed mogelijk af te stemmen op dit evenement.
Is dat gelukt? Ja, voor 95% zeker weten.. Voor de resterende 5% is er zeker ruimte voor verbetering. Maar daar kom ik later nog wel even op terug..

Ik zal morgen (uiterlijk woensdag) een verslagje typen met mijn dag-tot-dag ervaring een overall ervaring/conclusie over wat beter kon aan mijn kant, maar ook vanuit de organisatie.
Ik snap de onderschatting heel goed, of je zelf overschatten. Maar een fiets meting en zorgen dat je redelijk comfortabel zit lijkt me wel enigszins logisch als je met The Ride meedoet. Mijn schoonvader heeft hem afgelopen jaar gefietst, heb zijn verhalen gehoord en alles een beetje gevolgd :D dus ik snap nog wel hoe zwaar het is.

Denk dat t vooral een mentaal dingetje is ook...
Heb ook wel eens een rit van 225 km meegedaan met een groep die iets te hard reed. Vanaf km 140 wilde ik ongeveer iedere minuut afstappen. Maar met een beetje coaching van wat andere gasten, af en toe wisseling waardoor ik pakweg helemaal uit de wind zat, toch gewoon nog 3 uur uur door kunnen fietsen.

In kamp van koningsbruggen zeggen t toch ook, wanneer je denkt dat je er door heen zit, zit je pas op 40% :9

[ Voor 9% gewijzigd door dfbt op 10-06-2024 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
Omloop der Zevenheuvelen ga ik aan meedoen. Meen 7 juli.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dank voor de uitgebreide antwoorden heren. Ik heb de input die ik nodig heb. wordt gewaardeerd.

Ik ben ontzettend benieuwd naar het verslag van The Ride!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Of dat je uberhaupt maar 1 a 2x week 2 uurtjes "getrained" hebt.... Ik maak normaal zo'n 10u per week, maar twijfel of ik deze tocht had kunnen voltooien. Iig kudo's @verstappen33 d:)b

Pasgeleden Limburgs Mooiste Geel 150km 1800hm gedaan (6:20 rijtijd), en voelde me de dag erna wel redelijk ok, maar om dat nou elke dag te doen met meer hoogtemeters... Na zo'n 2000hm wordt het toch al lastig hier, maar dat heeft vooral te maken met een te lage FTP tov m'n gewicht (of andersom natuurlijk ;) ). Als de stijgingspercentages onder de 9% blijven ben ik wel redelijk comfortabel. Tussen de 9 en 11% fiets ik op FTP om boven te komen, daarboven ga ik in het rood.

Afgelopen week in Zwitserland 2 tochten gemaakt tijden de vakantie. De eerste was ~90km met ~1600hm waar in de eerste klim (Ibergeregg, 10.5km @8.2%) behoorlijk wat stukken boven de 10% zaten. In eerste instantie was de route iets anders, maar omdat m'n benen al redelijk gaar voelden heb ik een klim eruit gehaald die ong 2.5km >11% was. De laatste 10-15km langs een meer kon ik wel nog prima tempo rijden zonder problemen, en ook het klimmetje van ~4min terug naar het appartement, waar nog een stukje >10% in zat, ging nog best redelijk.
Dag erna werd ik verkouden (aangestoken door de vrouw, die het weer op haar werk had opgelopen... GLOEIENDE). Een dagje extra rust, en met nog wat hoesten en loopneus toch maar richting de Gotthard gereden om die te beklimmen, aangezien dat zowat het enige was in de regio wat open was. Susten, Furka Nufenen en Grimsel zijn allemaal nog dicht. Met het idee dat ik me zou omdraaien als het niet zou gaan begonnen aan de beklimming vanuit het noorden. Het eerste stuk naar Andermatt zitten best pittige stukjes in over het aparte fietspad, wat een andere route pakt dan de normale weg voor de auto's. Wel een heel mooi stuk, en opzich nog best redelijk goed te doen. Even gasgeven op de 15% stukjes, en dan weer even bijkomen. 3.8km met ~300hm in ong 25min fietstijd. Was 2x even gestopt om foto's te maken.
Het stuk vanuit Andermatt naar de top van de pas is ook goed te doen. Had een finke tegenwind op de open stukken, wat niet zo ideaal was, maar meeste stukken zijn 6-7% met uitschieters naar 8-9%. Vanaf Hospental (waar het echte klimmen begint) ben ik zo'n 55min onderweg geweest over de 8.8km @7% op ong. 85% FTP. Was nog aan het twijfelen of ik ook nog de Oberalp zou gaan doen, maar wilde het gezien de verkoudheid eigenlijk niet riskeren. Dit ging best goed, en heb ook geen negatieve gevolgen gehad, maar wilde het lot niet tarten.
Bij het afdalen is de zwaartekracht wel eindelijk mijn vriend, en tikte in het eerste stuk nog even de 106kph aan. M'n nieuwe BMC Roadmachine is heerlijk stabiel, waar m'n Colnago af en toe nog wel eens wat twitchy kon zijn. Jammer dat de weg niet vrij was in de afdaling, en ik een paar keer flink moest remmen en inhouden voor auto's. Voor mij is de afdaling de beloning voor het afzien tijdens het klimmen :)

Voor de afdaling vanuit Andermatt heb ik ervoor gekozen om niet het fietspad te pakken, maar gewoon de hoofdrijbaan. Het fietspad is vrij smal, en die stukken van 15% afdalen op zo'n smal paadje zie ik niet echt zitten. Stond niet echt ergens iets dat je op de hoofdrijbaan niet mocht fietsen, en ik ben toch minimaal net zo snel als het andere verkeer (en in de meeste gevallen sneller), dus voor mij was dat de veiligere keuze. Uiteindelijk 2 auto's ingehaald die meer aan het remmen waren dan iets anders. Daarna zat ik achter een hele rij auto's, en aangezien ik bijna beneden was ben ik daar maar achter gebleven. Die nacht wel flink gehoest, dus blij dat ik niet ook nog Oberalp gedaan had, maar verder buiten wat zware benen geen last. Vrijdag rustdagje, zaterdag reisdag naar huis en gisteravond nog 3 uurtjes gefietst met net geen 30kmh (eerste 45km flink wind tegen gehad, en ik ben zo aero als een klein huis).

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mollos_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:33:
[...]

Omloop der Zevenheuvelen ga ik aan meedoen. Meen 7 juli.
Toertocht of wedstrijd? Ik ben aanwezig bij de recreanten koers van deze! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

dfbt schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:21:

In kamp van koningsbruggen zeggen t toch ook, wanneer je denkt dat je er door heen zit, zit je pas op 40% :9
Haha een fietsende oud-marinier die ik ken riep exact dit 10 jaar geleden al continu toen ik wel eens met hem fietste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@Mollos_ @Kluus ik zat ook naar deze te kijken. Danwel in mn eigen regio, maar daardoor wel wat laagdrempeliger.
Voor mij sowieso de recreanten versie dan :-)

Sallands mooiste is nog wel een leuk alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:14:
@Mollos_ @Kluus ik zat ook naar deze te kijken. Danwel in mn eigen regio, maar daardoor wel wat laagdrempeliger.
Voor mij sowieso de recreanten versie dan :-)

Sallands mooiste is nog wel een leuk alternatief.
Er is ook een gewone toertocht gekoppelt aan dat evenement, afhankelijk wat je wil maar die recreantenkoers waar ik het over heb is wel echt koers, gemiddelde van die dingen ligt soms hoger dan bij de amateurs. :)

Ben nog wel benieuwd naar het parcours, een gedeelte van het rondje is van randwijk, afdalen nieuwe holleweg en dan halverwege die afdaling links de Oude Holleweg op, dat zou wel eens een harmonica effect kunnen worden en link met deelnemers die misschien geen parcourskennis hebben. Daar maak ik me wel wat zorgen over eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Kluus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:23:
[...]

Er is ook een gewone toertocht gekoppelt aan dat evenement, afhankelijk wat je wil maar die recreantenkoers waar ik het over heb is wel echt koers, gemiddelde van die dingen ligt soms hoger dan bij de amateurs. :)

Ben nog wel benieuwd naar het parcours, een gedeelte van het rondje is van randwijk, afdalen nieuwe holleweg en dan halverwege die afdaling links de Oude Holleweg op, dat zou wel eens een harmonica effect kunnen worden en link met deelnemers die misschien geen parcourskennis hebben. Daar maak ik me wel wat zorgen over eerlijk gezegd.
My bad, ik bedoelde idd de tourversie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kluus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Paar jaar geleden aan meegedaan, 70 per uur Tivioli naar beneden, gekkenwerk eigenlijk.
De derde baan zat er toen in, 30+ naar boven.
Heb toen ook maar 1 ronde kunnen volgen :( en na een paar rondes zwemmen er toen uitgehaald.

edit: 72 km/uur

[ Voor 4% gewijzigd door Simbob op 10-06-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

[Afbeelding]
Bekende hoepels :) Welke naaf heb je erin?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubqgo9nNJYIYYNp-Kv0snMmjbsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8QVrV5LRlwbgB9XWGFADACD.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
Kluus schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:02:
[...]

De toertocht, 115km, mijn werkgever is hoofdsponsor dus ben er met de nodige collega's en klanten.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben een beetje verliefd denk ik.

Die Bianchi Infinito is echt heel mooi O+

Ik heb via buycycle een tweedehandse gezien met sram rival. Zie wel wat schade op de achter derailleur. Weet niet zo goed hoe erg dat is. De ketting lijkt een beetje smerig maar ach, dat kost niet zo veel al zou ie vervangen moeten worden.

Zie ik iets over het hoofd. Ik herken de velgen trouwens niet. Ik ga het ook nog wel vragen maar herkent iemand hier de velgen?

https://buycycle.com/nl-nl/bike/infinito-xe-rival-axs-40702

[ Voor 6% gewijzigd door Limbeckx op 11-06-2024 08:26 . Reden: oeps, linkje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Limbeckx schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:21:
Ik ben een beetje verliefd denk ik.

Die Bianchi Infinito is echt heel mooi O+

Ik heb via buycycle een tweedehandse gezien met sram rival. Zie wel wat schade op de achter derailleur. Weet niet zo goed hoe erg dat is. De ketting lijkt een beetje smerig maar ach, dat kost niet zo veel al zou ie vervangen moeten worden.

Zie ik iets over het hoofd. Ik herken de velgen trouwens niet. Ik ga het ook nog wel vragen maar herkent iemand hier de velgen?
Moeten we wel iets hebben om naar te kijken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
dfbt schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:22:
[...]

Moeten we wel iets hebben om naar te kijken :D
Verliefd he... Ik ben er niet bij met mijn hoofd. Heb ook nog een 105 Di2 gevonden: Geen schade op derailleur. Wel gevette crank :D https://buycycle.com/nl-nl/bike/infinito-105-di2-2023-17181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Limbeckx schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:27:
[...]

Verliefd he... Ik ben er niet bij met mijn hoofd. Heb ook nog een 105 Di2 gevonden: Geen schade op derailleur. Wel gevette crank :D https://buycycle.com/nl-nl/bike/infinito-105-di2-2023-17181
Wat een mooie fiets man... O+ , ik ben ook zelf helemaal gek van Bianchi..
En ben zelf ook al stiekem aan t kijken voor een nieuwe.. Vind alleen als je bijna de 3k gaat aantikken, dat een kabel loze cockpit wel bij mij een vereiste is.. Ook al zijn t maar 2 kabels die je hier ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
dfbt schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:35:
[...]

En ben zelf ook al stiekem aan t kijken voor een nieuwe.. Vind alleen als je bijna de 3k gaat aantikken, dat een kabel loze cockpit wel bij mij een vereiste is.. Ook al zijn t maar 2 kabels die je hier ziet..
Ik heb dat van die kabelloze cockpit ook wel een beetje maar het model op de site van bainchi heeft die kabels. En dan is de vraag een beetje of ik Bianchi wil op dan liever een Canyon of Rose oid. Tja en dan denk ik: het zijn maar twee kabeltjes :p

Is er een reden om voor Titanium te gaan trouwens, anders dan vanity? Ik zie die van Nicholas fietsen. Mooi maar bijna 10kg...

[ Voor 9% gewijzigd door Limbeckx op 11-06-2024 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
Limbeckx schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:38:
[...]

Ik heb dat van die kabelloze cockpit ook wel een beetje maar het model op de site van bainchi heeft die kabels. En dan is de vraag een beetje of ik Bianchi wil op dan liever een Canyon of Rose oid. Tja en dan denk ik: het zijn maar twee kabeltjes :p

Is er een reden om voor Titanium te gaan trouwens, anders dan vanity? Ik zie die van Nicholas fietsen. Mooi maar bijna 10kg...
Titanium koop je omdat je het mooi vindt en comfort zoekt. Het is wat minder stijf dan Carbon over het algemeen. Schoonvader (71) zweert erbij maar rijdt dan ook ver en gemiddeld 22. Dus stijfheid is niet zo belangrijk voor hem.

Zou me niet blindstaren op een cleane cockpit. Afstelling is duurder en onderhoud ook niet perse eenvoudiger. Belangrijkste is dat je verliefd bent op het frame en dat het je maat is 👍

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Limbeckx schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:38:
[...]

Lekker voor Bianchi gaan. Halve wereld rijdt al op Canyon. Van Nicholas/J Guillem zijn ook mooie fietsen inderdaad, ook prijzig. Bianchi's (en ook de titanium fietsen) zie je niet zo vaak, vind ik wel leuk. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B099ntGNug2NHHTLIR8IYVbdCus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cffIBQSo16AdDx56oQRL3pou.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 22:02
Vraagje, waarom heeft iedereen hier hoge velgen? Hebben jullie niet kneiter veel last van de wind? Het is de laatste jaren alleen maar meer / harder gaan waaien.

Of is het esthetisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
dfbt schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:35:
[...]

Leuk hoor wegewerkte kabels, je onderhoud meteen stuk duurder/lastiger.
Echt iets uitgevonden zodat fietsenmakers wat extra uren kunnen besteden/verdienen.

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 11-06-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@DDX dat valt wel mee toch? Kabeltje door een frame heen duwen kan iedereen ;)

@tiswat Zoals al gezegd is, voor directe tegenwind heb je er geen last van en is het misschien iets dynamischer. Wind van de zijkant merk je echter wel meer. Uiteindelijk is het natuurlijk nooit zo erg als compleet dichte wielen waar je echt moet opletten bij zijwind

[ Voor 63% gewijzigd door Webgnome op 11-06-2024 10:04 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
tiswat schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:51:
Vraagje, waarom heeft iedereen hier hoge velgen? Hebben jullie niet kneiter veel last van de wind? Het is de laatste jaren alleen maar meer / harder gaan waaien.

Of is het esthetisch?
Wind mee of tegen is gunstiger met hoge wielen, enkel zijwind is vervelender. Hoge wielen zijn aerodynamischer en omdat ze vaak van carbon zijn, ook lichter.

Verder speelt het esthetische ook mee uiteraard.

Zelf heb ik zojuist een fiets besteld met 36mm hoge velgen, een mooie tussenmaat en dus een mooie balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@DDX @Webgnome is dat niet alleen nog de remkabel tegenwoordig (bij elektronisch schakelen)? En hoorde laatst dat die ook al draadloos kunnen? Lijkt me dan wel weer eng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Webgnome schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:00:
Door het frame is niet het probleem, meer door je stuurpen en alles in die hoek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07

Of is het esthetisch?
Jij bekijkt het van de praktische kant.
Dat is dus niet de bedoeling hé. :+

Esthetisch en aero aanblik spelen in hoge mate in op de emoties, en dat verkoopt. Net als cabriolets in landen waar het dagelijk regent.
Afgelopen weekend op de social ride viel het overigens erg mee met de hoge velgen. Meer aluminium frames dan je op basis van de foto's hier zou verwachten, en zelfs gravel fietsen doen het goed hier. ;)
Kabels is niet het probleem, maar het gaat tegenwoordig om hydraulische leidingen. Dat is toch net ff iets anders.

[ Voor 39% gewijzigd door guapper op 11-06-2024 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Leidingen/kabels door stuur krijgen is leuk klusje hoor, sommige sturen ben je echt flink aan het klooien (zelfs met juiste tools)
En remmen bleeden kan lang niet iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
crimby schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:03:
@DDX @Webgnome is dat niet alleen nog de remkabel tegenwoordig (bij elektronisch schakelen)? En hoorde laatst dat die ook al draadloos kunnen? Lijkt me dan wel weer eng.
Ja dat is volgens mij het enige, of misschien als je electrisch schakelen hebt ook nog het kabeltje naar je DI2 als je die niet draadloos hebt.

En ja, draadloos remmen. Dat lijkt mij echt ontzettend dom plan. Als ik zie wat sommige mensen voor problemen hebben met schakelen dan wil je dat niet bij het remmen
DDX schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Leidingen/kabels door stuur krijgen is leuk klusje hoor, sommige sturen ben je echt flink aan het klooien (zelfs met juiste tools)
En remmen bleeden kan lang niet iedereen.
Dat stuur heb ik natuurlijk geen ervaring mee, bleeden ook nog niet. Ik denk dat het vooral een kwestie van doen is en niet bang zijn dat je dingen kapot maakt. Want als je iets moet fixen is het dat toch al :+

[ Voor 29% gewijzigd door Webgnome op 11-06-2024 10:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
crimby schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:03:
Is tegenwoordig ook alleen remleiding (geen kabel ;)) schakelen gaat idd draadloos.
Maar dat di2 kabeltje is je minste probleem om even los te halen.

Remleiding moet je inkorten, dus meestal vervangen.
En daarna bleeden.

Gok in totaal toch wel klusje van 2 a 3 uur als je het vaker doet.
Gelukkig fietsen meeste mensen niet zoveel dus balhoofdlagers gaan wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online

Of is het esthetisch?
Ziet er profi uit :-).

Het is ook iets sneller. Zijwind issues vind ik meevallen met 60mm hoge velgen (en dan fiets ik in NH waar het altijd waait). Maar als je net begint met fietsen is het misschien wat too much.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Webgnome schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Dat stuur heb ik natuurlijk geen ervaring mee, bleeden ook nog niet. Ik denk dat het vooral een kwestie van doen is en niet bang zijn dat je dingen kapot maakt. Want als je iets moet fixen is het dat toch al :+
Tja als het niet door stuur gaat is het niet volledig geintegreerd natuurlijk he ;)
En ja bleeden is handigheidje maar wel even wat lastiger dan velgremmen afstellen. (en je merkt vaak ook niet direct als het niet 100% goed gegaan is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Requiem19 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Het is ook iets sneller. Zijwind issues vind ik meevallen met 60mm hoge velgen (en dan fiets ik in NH waar het altijd waait). Maar als je net begint met fietsen is het misschien wat too much.
Heb zelf ook carbon wielen hoor, maar dan 35 voor en 40 achter. Maar verbaas mij er vaak over, ik ben een lichtgewicht en heb er soms zelfs last van. Kom van 50mm af. Kan zijn dat mijn gewicht te veel meespeelt.

Maar begin er dus afkeer tegen te krijgen, geldt dus ook voor de witte schoenen, witte helm etc. :X
Het wordt wat teveel 13-in-1-dozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Of is het esthetisch?
Voor mij in elk geval puur esthetisch, ze zijn niet veel lichter of zo. Chinees dus ook niet heel duur. En nu heb ik 2 wielsets dus kan er in een minuutje andere wielen op gooien als het echt hard waait. En als ik nu boven de 30 rij dan *denk* ik in elk geval heel hard te gaan :+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:11:
[...]

ik merk t wel degelijk hoor, Zuid-Holland fietser hier. Veel aan de zeekant te vinden , voorheen kon ik echt makkelijker even rug strekken en rechtop zitten met handen los, eten pakken, of bril even op en af.
Maar met die onverwachte windstootjes moet ik echt flink opletten. Ook gewoon wanneer t rustig waait. Ben sinds ik die 50mm velgen heb echt meer moeten oppassen met wat ik doe.

Maar ja alles voor de looks he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Webgnome schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:08:
[...]

En ja, draadloos remmen. Dat lijkt mij echt ontzettend dom plan.
Brake by wire is in normale auto's ook nog altijd verboden voor zover ik weet. Er is nog altijd een fysieke pompfunctie onder je pedaal.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Tja als het niet door stuur gaat is het niet volledig geintegreerd natuurlijk he ;)
En ja bleeden is handigheidje maar wel even wat lastiger dan velgremmen afstellen. (en je merkt vaak ook niet direct als het niet 100% goed gegaan is)
Mwah ik merk dat wel vrij snel hoor, als er na het bleeden nog lucht in het systeem zit zit dat op het moment dat je gaat testen nog niet bovenin het reservoir, en lucht in je leidingen of remmen klauwen (het compressie deel van het systeem) merk je eigenlijk direct is mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 11-06-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut

Of is het esthetisch?
Zoals meerdere al aangeven, tegen en meewind direct op/achter je heb je geen last van. Schuine wind tegen/mee is ook verwaarloosbaar, en in het geval van meewind heb ik het idee dat je net iets meer voordeel uit de wind pakt.

Wind van de zijkant moet ik soms echt wel even oppassen met name langs het water over dijken waar de wind soms wegvalt of opeens opzet door gebouwen. De Zeelandbrug met redelijke zijwind is toch al afzien, dus dan maken de wielen niet meer uit ;) |:( ik heb 50mm trouwens, zou het zo weer doen.

Hoge wielen lijken mij ook wat stijver, maar daar kunnen de experts misschien wat over zeggen.

Sowieso esthetisch 8)

Als je het eens wilt uitproberen, volgens mij heeft Scope bepaalde fietsenzaken waar je een set kan uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
DialOut schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:47:
[...]

Zoals meerdere al aangeven, tegen en meewind direct op/achter je heb je geen last van. Schuine wind tegen/mee is ook verwaarloosbaar, en in het geval van meewind heb ik het idee dat je net iets meer voordeel uit de wind pakt.

Wind van de zijkant moet ik soms echt wel even oppassen met name langs het water over dijken waar de wind soms wegvalt of opeens opzet door gebouwen. De Zeelandbrug met redelijke zijwind is toch al afzien, dus dan maken de wielen niet meer uit ;) |:( ik heb 50mm trouwens, zou het zo weer doen.

Hoge wielen lijken mij ook wat stijver, maar daar kunnen de experts misschien wat over zeggen.

Sowieso esthetisch 8)

Als je het eens wilt uitproberen, volgens mij heeft Scope bepaalde fietsenzaken waar je een set kan uitproberen.
Ik had dus 50mm, maar ben teruggegaan naar 35/40mm. Echt een verademing qua windstoten op je wiel. Mijn vrouw heeft ook 50mm, maar gaat ook naar 40mm.

Denk zelf dat het vaak gewoon in je hoofd zit, dat het enorm helpt. Zelfde verhaal over gewicht... een paar 100gram kan je makkelijk afvallen. Als het daar over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
L.Fields schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:07:
Laatst een onaangename ontdekking gedaan. Na wat geklooi met balhoofdlagers (speling kwam altijd terug, zelfs met gloednieuwe lagers) een soort inkeping ontdekt in de vork. Bij de meeste bezorgdheden die ik tegengekomen ben bij het googelen waren het eerder diepe krassen waarbij de vezels doorgesneden lijken, maar hier lijkt de vork eerder samengeperst thv de bovenste lager. Heb zelf geen foto maar ziet er vrijwel identiek uit als hieronder:

[Afbeelding]https://www.roadbikerevie...ents/img_2041-jpg.478742/

Opties zijn:

1. doorrijden mits regelmatige inspectie (heb er net nog een gravelweekend mee gedaan uit noodzaak)
2. vork vervangen of herstellen (maar frame is ook al 30k km stevig misbruikt dus weet niet of dit economisch een slimme zet is)
3. nieuw frame en huidige onderdelen overzetten (Carbonda 696 lijkt interessant, maar mss al wat gedateerd?)
Ga deze week het frame eens grondig inspecteren, maar indien de cups nog goed zijn denk ik dat het een nieuwe vork wordt. Waar moet ik moet letten bij de keuze van een nieuwe? Is voor een Rose Backroad MY2019.

Wenslijstje:

- 12x100 (duh)
- bevestigingspunten voor dragers
- min. 45mm clearance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:08
L.Fields schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:00:
[...]

Ga deze week het frame eens grondig inspecteren, maar indien de cups nog goed zijn denk ik dat het een nieuwe vork wordt. Waar moet ik moet letten bij de keuze van een nieuwe?
Wat voor balhoofd je fiets heeft is belangrijk. Als je een 1 1/2" onderste lager hebt zou deze Fyxation vork nog een redelijk betaalbare vervanging kunnen zijn. Ik kan uit ervaring zeggen dat hier een 45mm (Pirelli Cinturato) band in past.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54

Of is het esthetisch?
Voor mij iig alleen esthetisch. Vind het gewoon mooi staan. Die 2km/u sneller is voor mij helemaal niet relevant. Ik rij geen Tour de France of zo.

En vwb weggewerkte kabels en het onpraktische met onderhoud; so be it. Het is niet zo dat je 6x per jaar je kabels moet vervangen. En als je dan je fietsenmaker een uurtje meer moet betalen eens in de 2 jaar om dat te doen, dan is dat maar zo. Zou voor mij iig geen reden zijn het niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Of is het esthetisch?
Ik wilde velgen die breder waren intern. Toen ook naar carbon genomen en een goed te onderhouden kwalitatieve naaf met een subtiele ratel.

(Tubeless waren de vorige velgen ook nog, dus dat was geen argument). :+

Pagina: 1 ... 576 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).