Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 573 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26
@MeTooPV ik heb een fietscomputer, zodat ik nog met mijn telefoon hulpdiensten kan bellen als ik ben gevallen en die nodig heb. Daarom zou ik uit de opties waar jij voor wilt kiezen sowieso gaan voor een goede bescherming van je telefoon en dus een telefoonhouder kopen waarbij de telefoon in een case zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
MrFortune schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:12:
Vraagje.

Ik ga in de zomervakantie bikepacking naar Zweden. Ik ga via Duitsland rechstreeks door Denemarken naar Frederikshavn om daar te boot pakken.

Mij leek het leuk om de Jutland route te nemen. Deze is echter nog vrij veel onverhard. Nu kan ik de route omleggen om over het asfalt te laten gaan. Maar ik kan natuurlijk ook andere bandjes steken.

Mijn vraag. Ik heb geen gravelbike en gebruik mijn Merida Reacto 6000 voor de fietsvakantie. Deze heeft een max clearance van 30mm. Heeft er hier iemand ervaring met de Jutland route of andere onverharde paden in Denemarken en is dit te doen op een 30mm gravelband. Zo ja, welke gravelband zou dan geschikt zijn.

Nu fiets ik met GP 5000s 28mm.

Hoor graag jullie meningen.

PS: zat te twijfelen of dit nou in het graveltopic moest, betreft een racefiets
Ik heb in Denemarken aardig wat gravel gedaan op 32mm slicks. Dat vond ik prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23
MeTooPV schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:39:
De meeste hier gebruiken een fietscomputer, maar daar fiets ik te weinig voor dus gebruik ik mijn telefoon.. Mijn oude telefoonhouder (case) is te klein voor mijn huidige telefoon en nu vraag ik me af wat prettiger is. Een telefoonhouder waarbij de telefoon in een case zit, of een open klem constructie waarbij je vertrouwd op de waterdichtheid van de telefoon.
Inderdaad. Heb een paar keer met mijn vader samen gefietst en die heeft hem in een klem zitten. Het werkt wel maar je moet heel goed uitkijken. Liever een case die waterdicht is dan een telefoon die uit de klem klettert :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:46
Afgelopen zaterdag afgereisd naar Heerlen voor Limburgs Mooiste. Met een mooi groepje van vier gekozen voor 110 km - rood (1400 hm). De weersvoorspellingen waren niet best, maar 'gelukkig' is de meeste regen in de nacht van vrijdag op zaterdag al gevallen.

Rond 8:15 gearriveerd op de parkeerplaats bij snowworld landgraaf en een half uur later vertrokken naar het start/finish terrein. Daar stond nog een flinke rij en hebben we een kwartiertje aangeschoven. De eerste meters over een smal pad met veel diepe plassen en af en toe tegenliggers?! Na een paar kilometer was de meute al redelijk uitgewaaierd. Onderweg met ons gezelschap vier keer lek en eigenlijk langs ieder stuk weg wel iemand een band zien wisselen. Rond het middaguur droogde het eindelijk een beetje op en bleven de meeste banden ook heel.

Uiteindelijk de hele dag over de route gedaan en bij de finish in de bierfile aangesloten voor het finishbiertje. Echt complimenten voor de organisatie om ondanks de vele regen iets moois neer te zetten!

Eindstand 120 km, 1800 hm en bij thuiskomst nog een lekke band gespot |:(
https://www.strava.com/activities/11494744845

Wel echt genoten van de mooie route, zeker voor herhaling vatbaar _/-\o_

ps. helaas geen foto's, de regenjas zat in de weg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:24
MrFortune schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:12:
Vraagje.

Ik ga in de zomervakantie bikepacking naar Zweden. Ik ga via Duitsland rechstreeks door Denemarken naar Frederikshavn om daar te boot pakken.

Mij leek het leuk om de Jutland route te nemen. Deze is echter nog vrij veel onverhard. Nu kan ik de route omleggen om over het asfalt te laten gaan. Maar ik kan natuurlijk ook andere bandjes steken.

Mijn vraag. Ik heb geen gravelbike en gebruik mijn Merida Reacto 6000 voor de fietsvakantie. Deze heeft een max clearance van 30mm. Heeft er hier iemand ervaring met de Jutland route of andere onverharde paden in Denemarken en is dit te doen op een 30mm gravelband. Zo ja, welke gravelband zou dan geschikt zijn.

Nu fiets ik met GP 5000s 28mm.

Hoor graag jullie meningen.

PS: zat te twijfelen of dit nou in het graveltopic moest, betreft een racefiets
Over 9 dagen kan ik het je vertellen, dan heb ik hem als alles goed gaat gereden, ik vertrek morgen en pik de Jutlandsroute op vanaf de oversteek over de Elbe bij Hamburg. Ik rijd op een gravelbike met Schwalbe G-one RS 35mm. Ik zal proberen er aan te denken, anders kun je me ook een PB sturen ter herinnering.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:50
Afgelopen zaterdag ook Limburgs Mooiste gereden. Was mijn eerste toertocht. We reden de 220 km en vanwege het vroege startuur daarvan besloten om vrijdag al af te reizen naar de startlocatie en daar in de buurt te overnachten.

Uiteindelijk een mooie dag maar in het begin wel echt vaak gedacht wat ben ik in hemelsnaam aan het doen in deze kou. Uiteindelijk heel de dag lekker door kunnen brommeren en als 1 van de 2 gefinisht, de andere 2 waren afgestapt na 180km (materiaalpech).

Heb me wel verbaasd over de grote hoeveelheid lekke banden zeg!

Strava: https://www.strava.com/activities/11494664865

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
Morgen richting de Vogezen voor Les 3 Ballons zaterdag. Weersverwachting is helaas alles behalve top (variërend tussen de 4 en 22mm regen op zaterdag), zijn er hier mensen die ervaring hebben van het rijden van gran fondo's in de regen (en kou) en die daar nog tips voor hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Zorg voor goede regenkleding en laagjes. En trap door, stop niet als het niet hoeft zodat je warm blijft. Altijd naar je lichaam luisteren. Als er een bezemwagen beschikbaar is en je kan niet meer, stop dan. Ben niet iemand zoals bij div (halve) marathons op warme dagen die denkt nog wel even door te kunnen en vervolgens te moeten worden afgevoerd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 12:20
BravoWhiskyAlfa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:32:
Morgen richting de Vogezen voor Les 3 Ballons zaterdag. Weersverwachting is helaas alles behalve top (variërend tussen de 4 en 22mm regen op zaterdag), zijn er hier mensen die ervaring hebben van het rijden van gran fondo's in de regen (en kou) en die daar nog tips voor hebben?
Hier toch ook met een bang hartje richting 3Ballons. Ik heb gewoon goede regenkledij(die ook ademend is), maar ga nu ook regenoverschoenen/muts meenemen en toch ook een ass saver voor opspattend water. Voor de rest gaat het een lange(re) dag worden omdat je traag klimt en normaal gezien ook veel trager daalt nu. Ik ga alleszins geen risico nemen bergaf. De moraal is op dit moment wel erg laag.. heel de winter eigenlijk in weer en wind getraind voor deze gran fondo om dan in hetzelfde zeikweer terecht te komen.. |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Kitzbuheler Radmarathon 2 jaar geleden. Ikvond het goed te doen, maar de omstandigheden waren ruk, bijna de hele weg regen tot de slotklim, toen werd het droog. Ik heb toen geloof ik gekozen voor een wat dikker ondershirt dan ik normaal zou gebruiken een windstopper en armstukken, laagjes dus. Verder had ik toen bewust geen regenjackje ofzo want mijn ervaring daarmee is dat dat na een uur meestal toch water doorlaat, en dan daarna alleen maar langer nat blijft.

Wat me ook is bijgebleven dat ik onderweg ontzettend vaak heb moeten plassen terwijl ik dat normaal nooit heb, waarschijnlijk door minder hoeven zweten. Ik heb in ieder geval geleerd waar de term "zeikweer" vandaan komt ;).

Eigenlijk vond ik het wel een vette ervaring, ik reed toen ook nog eens met velgremmen (maar wel alu wielen).

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LeMNd_HXacRkAbE9d9jMAKh9zBc53u_KttTp1mCVcts-2048x1364.jpg
https://www.strava.com/activities/7445723478

Jaar daarvoor La Vache Qui Rit in de Jura in matige omstandigheden, maar lang niet zo slecht als de KRM.

Veel plezier in de Vogezen! Hopelijk kun je de dagen vooraf ook alvast in wat mooi weer fietsen en echt voorspellen kunnen ze daar toch niet dus wellicht valt het nog reuze mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 28-05-2024 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Als beginnend wielrennen kan ik geen advies geven. Ik ga zelf 8 juni voor het eerst 120 km fietsen bij de Ride of the Roses in Zeeland. Ben een jaartje geleden van de ebike afgevallen met regen. Ik moet zeggen die schrik zit er nog wel in. Ik hoop echt dat het droog is die dag :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
Kluus schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Kitzbuheler Radmarathon 2 jaar geleden. Ikvond het goed te doen, maar de omstandigheden waren ruk, bijna de hele weg regen tot de slotklim, toen werd het droog. Ik heb toen gekozen voor een wat dikker ondershirt dan ik normaal zou gebruiken en armstukken. Verder geen regen kleding want mijn ervaring daarmee is dat dat na een uur meestal toch water doorlaat, en dan alleen maar langer nat blijft. Wat me ook is bijgebleven dat ik ontzettend vaak heb moeten plassen onderweg terwijl ik dat normaal nooit heb, waarschijnlijk door minder hoeven zweten...

Eigenlijk vond ik het wel een vette ervaring, ik reed toen ook nog eens met velgremmen (maar wel alu wielen).

[Afbeelding]

Jaar daarvoor La Vache Qui Rit in de Jura in matige omstandigheden, maar lang niet zo slecht als de KRM.

Veel plezier in de Vogezen! Hopelijk kun je de dagen vooraf ook alvast in wat mooi weer fietsen en echt voorspellen kunnen ze daar toch niet dus wellicht valt het nog mee.
Thanks voor je opbeurende bericht en de tips, neem ik mee! Gave rit was dat zo te zien inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

Kluus schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Kitzbuheler Radmarathon 2 jaar geleden. Ikvond het goed te doen, maar de omstandigheden waren ruk, bijna de hele weg regen tot de slotklim, toen werd het droog. Ik heb toen geloof ik gekozen voor een wat dikker ondershirt dan ik normaal zou gebruiken een windstopper en armstukken, laagjes dus. Verder had ik toen bewust geen regenjackje ofzo want mijn ervaring daarmee is dat dat na een uur meestal toch water doorlaat, en dan daarna alleen maar langer nat blijft.

Wat me ook is bijgebleven dat ik onderweg ontzettend vaak heb moeten plassen terwijl ik dat normaal nooit heb, waarschijnlijk door minder hoeven zweten. Ik heb in ieder geval geleerd waar de term "zeikweer" vandaan komt ;).

[Afbeelding]

Veel plezier in de Vogezen! Hopelijk kun je de dagen vooraf ook alvast in wat mooi weer fietsen en echt voorspellen kunnen ze daar toch niet dus wellicht valt het nog reuze mee.
na 200km fietsen, de Horn nog op 8)7 Pfff respect man!
Wat een hel die klim, Was er jaaaaren geleden (2016) ook in de buurt op zomervakantie.
Had racefiets en MTB toen mee, eerst geprobeerd met de racefiets maar na 1km omgedraaid.. wat een harken op die berg.. Volgende dag nieuwe poging op de MTB (triple en pizzaschijf) en op het lichtste verzet naar boven gepeddeld.. Uitzicht tijdens de hele klim is echt wel vet!
https://www.strava.com/activities/663018249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 11:05
De meeste hier gebruiken een fietscomputer, maar daar fiets ik te weinig voor dus gebruik ik mijn telefoon.. Mijn oude telefoonhouder (case) is te klein voor mijn huidige telefoon en nu vraag ik me af wat prettiger is. Een telefoonhouder waarbij de telefoon in een case zit, of een open klem constructie waarbij je vertrouwd op de waterdichtheid van de telefoon.
Ik gebruik al een aantal jaar met zeer veel plezier de houder van Gearlock. De telefoon zit zeer stevig, horizontaal of verticaal te bevestigen, zeer eenvoudig op- en af te draaien en last but not least: het telefoonhoesje zelf voelt zeer degelijk aan en kan er makkelijk op blijven zitten (zit-ie bij mij ook al jaren).

Ik zie echter dat die wel heel beperkt is wat betreft de ondersteunde telefoons, en misschien niet eens meer wordt doorontwikkeld voor nieuwe/andere modellen? Dus kleine kans dat je er iets aan hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
sjroorda schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik al een aantal jaar met zeer veel plezier de houder van Gearlock. De telefoon zit zeer stevig, horizontaal of verticaal te bevestigen, zeer eenvoudig op- en af te draaien en last but not least: het telefoonhoesje zelf voelt zeer degelijk aan en kan er makkelijk op blijven zitten (zit-ie bij mij ook al jaren).

Ik zie echter dat die wel heel beperkt is wat betreft de ondersteunde telefoons, en misschien niet eens meer wordt doorontwikkeld voor nieuwe/andere modellen? Dus kleine kans dat je er iets aan hebt :).
Ik gebruikte SP connect. Een setje is al gauw 80 tot 100 euro. Heb nu een tweede (oude) telefoon die ik in de houder stop en deze spullen passen op sp connect spullen: https://nl.aliexpress.com...ist.main.4.32316959qmQDLM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
Limbeckx schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:59:
Als beginnend wielrennen kan ik geen advies geven. Ik ga zelf 8 juni voor het eerst 120 km fietsen bij de Ride of the Roses in Zeeland. Ben een jaartje geleden van de ebike afgevallen met regen. Ik moet zeggen die schrik zit er nog wel in. Ik hoop echt dat het droog is die dag :')
Zorg vooral dat je die dag relaxed op de fiets zit. Mijn ervaring met die rit (ik doe ook weer mee) is dat er veel mensen tussen fietsen die nog nooit in een groep hebben gefietst en hierdoor veel te gespannen op de fiets zitten (en vervolgens brokken maken).

Afgelopen weekend zelf 120km in de regen gefietst, geen pretje. Ik hoop met je mee dat het de 8ste droog is, al was vorig jaar met die hittegolf ook geen pretje. Het was toen wel goed geregeld, het rode kruis reed rond om o.a. flesjes water uit te delen. Ik heb toen wel aardig wat mensen onwel zien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Flipmo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:16:
[...]

na 200km fietsen, de Horn nog op 8)7 Pfff respect man!
Wat een hel die klim, Was er jaaaaren geleden (2016) ook in de buurt op zomervakantie.
Had racefiets en MTB toen mee, eerst geprobeerd met de racefiets maar na 1km omgedraaid.. wat een harken op die berg.. Volgende dag nieuwe poging op de MTB (triple en pizzaschijf) en op het lichtste verzet naar boven gepeddeld.. Uitzicht tijdens de hele klim is echt wel vet!
https://www.strava.com/activities/663018249
Dat was leuk inderdaad ;). Wij hoefden gelukkig wel slechts tot het eerste liftstation, jij bent nog een halte verder geklommen zie ik. Einde van die cyclo moet je jezelf met je fiets in zo'n gondeltje proppen, want naar beneden rollen mag niet ivm de andere deelnemers die nog naar boven komen zwalken. :9

Op zich vond ik hem wel te doen, maar had voor deze cyclo wel een lichter verzetje dan ik normaal mee neem en die had ik ook echt wel nodig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Van het weekend de zeven voor leven. Iemand nog aanwezig?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:07
Ik rij hem ook en de verwachting is niet top inderdaad. Wel nog veel verschillen tussen alle sites/apps. Hopen dat het nog wat beter wordt en anders maar gewoon het beste van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 12:20
jasperz89 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:21:
[...]

Ik rij hem ook en de verwachting is niet top inderdaad. Wel nog veel verschillen tussen alle sites/apps. Hopen dat het nog wat beter wordt en anders maar gewoon het beste van maken.
Dan kunnen we hier zondag samen wat zagen en klagen >:) !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51
Cloclo100 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Dan kunnen we hier zondag samen wat zagen en klagen >:) !
...of je schrijft er een heroïsch epos over, opdat jullie heldendaden in heldendichten kunnen worden bezongen!

Nondeju: we moeten wel wat goeds te lezen hebben de komende winter, om ons trainingsregime vol te kunnen houden hé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49

nrg

Deze zomer gaan wij met het gezin naar Toscane (Certaldo). De fiets gaat mee. Afgelopen zomer was ik in Frankrijk en heb ik dmv Strava heatmaps wat routes gemaakt, met wisselend resultaat. Hoe zijn jullie ervaringen met routes maken in het buitenland? Welke bronnen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
nrg schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:23:
Deze zomer gaan wij met het gezin naar Toscane (Certaldo). De fiets gaat mee. Afgelopen zomer was ik in Frankrijk en heb ik dmv Strava heatmaps wat routes gemaakt, met wisselend resultaat. Hoe zijn jullie ervaringen met routes maken in het buitenland? Welke bronnen gebruiken jullie?
edit: *disclaimer: mijn ervaringen met Komoot als onderstaand beschreven gaan niet ver over de grens. Onderstaand lees ik ook tot mijn verrassing negatieve ervaringen.* /edit

Nieuw begrip geleerd: gekomoot, of komooterie.

@magic_nl 'La Komooterie' klinkt goed als naam voor een gezellig cafeetje. ;)

Kijk een naar Komoot.
https://www.komoot.com/

Daar krijg je wanneer je een plaats opgeeft al direct routes voorgeschoteld, maar kun je ook op basis van aanbevelingen door gebruikers een route aan elkaar knopen.
Is zeker de moeite waard om een uurtje mee te spelen.

Wanneer je Komoot koppelt aan je Wahoo/Garmin account kun je de opgeslagen routes starten vanuit de companion app (van Wahoo/Garmin) of direct vanaf je fietscomputer.

Als je de app op de telefoon gebruikt kun je deze dagen nog tegen gereduceerd tarief de wereldkaart aankopen. Als je navigeert via de fietscomputer heb je die laatste niet nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door guapper op 28-05-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

nrg schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:23:
Soms heeft de lokale VVV wat fietsroutes gemaakt in de omgeving. Strava en Komoot lukt het over het algemeen prima om een route te maken. Soms wel even checken met Street view.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 06:38
Mijn tip: komoot absoluut niet gebruiken in het buitenland, helemaal niet als er bergen zijn.
Dan stuurt die je regelmatig over 'shortcuts' heen, dat dit dan mtb downhill paden of boeren erfjes zijn trekt die zich niets van aan. (ook al zet je route voorkeur op racefiets)
In Nederland heeft komoot ook dit soort dingetjes maar heb je er minder last van, trap oplopen bij een brug bijvoorbeeld.

Ik gebruik altijd strava heatmap, als in dat ik gewoon strava z'n werk laat doen en zelf dan nog wat aanpassingen doe op basis waar ik langs wil komen/segmenten ed.
En eigenlijk gaat altijd goed, soms zie je een stippellijn wat aangeeft dat het een onverhard pad kan zijn.
Streetview kan dan helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 28-05-2024 14:41 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 09:55
Je wordt vanzelf weer droog ;-)

Ff alle gekheid op een stokje, probeer er gewoon niet te veel aan te denken, en let vooral op de weg/andere deelnemers.

Ga je met meerdere mensen of supporters? laat ze dan op een strategisch punt staan met droge kleren. Vorige maand heb ik dat ook gedaan bij de LBL challenge :*) Echt heerlijk om halverwege je vrouw en kind te zien die dan een auto met droge spullen en vreten hebben klaarstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Biohazzard21 op 28-05-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30
DDX schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:40:
Mijn tip: komoot absoluut niet gebruiken in het buitenland, helemaal niet als er bergen zijn.
Dan stuurt die je regelmatig over 'shortcuts' heen, dat dit dan mtb downhill paden of boeren erfjes zijn trekt die zich niets van aan. (ook al zet je route voorkeur op racefiets)
In Nederland heeft komoot ook dit soort dingetjes maar heb je er minder last van, trap oplopen bij een brug bijvoorbeeld.

Ik gebruik altijd strava heatmap, als in dat ik gewoon strava z'n werk laat doen en zelf dan nog wat aanpassingen doe op basis waar ik langs wil komen/segmenten ed.
En eigenlijk gaat altijd goed, soms zie je een stippellijn wat aangeeft dat het een onverhard pad kan zijn.
Geen ervaring met fietsen in het buitenland, maar komoot geeft netjes aan of het onverhard is en of je fiets moet tillen (bv ivm trap). Je kan dan zelf even de route aanpassen naar je eigen wens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
crimby schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Geen ervaring met fietsen in het buitenland, maar komoot geeft netjes aan of het onverhard is en of je fiets moet tillen (bv ivm trap). Je kan dan zelf even de route aanpassen naar je eigen wens.
Ik kan dit helaas niet beamen en sluit me aan bij wat DDX zegt. Bij ons in de vriendengroep (en vast ook daarbuiten) komt daar ook de uitdrukking vandaan om "ge-komoot" te zijn als de route je plots ergens een greppel in stuurt of zomaar het bos in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Even een snel voorbeeldje van een klim in Frankrijk.
Weg naar boven staan bordjes om de km om aan te geven hoeveel percentage de komende km is ed.

Strava klik onderaan en bovenaan :
https://www.strava.com/routes/3230526050408928368

Komoot doe ik hetzelfde :

https://www.komoot.com/tour/1612309934

En die neemt leuk boeren landweggetje(erf) mee :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q0Mq0nR/img.png

En vlak daarvoor duikt die van hoofdweg af door steegjes in dorpje :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Msq4M5P/img2.png

Gele weg is de normale route naar boven.

Dus tenzij je uren gaat besteden aan route bijwerken/bekend bent in een gebied niet te doen wat mij betreft.

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 28-05-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Laatst online: 22:49

nrg

Bovenstaande Komoot-ervaringen had ik idd ook met Strava. Paar keer op megaslechte onverharde wegen uitgekomen en in de heuvels is er dan vaak niet echt een detour beschikbaar en zijn doorzetten of omkeren de enige opties. Heb toen niet Street View gebruikt (want routes ter plekke gemaakt), maar dat is inderdaad wel een handig middel in de voorbereiding.

Heb ook een route bij een lokale ebike verhuurder gevonden, maar daar staat bij dat de route niet geschikt is voor de racefiets. Snap niet echt waarom. Maar misschien fietsen ze daar nog met 23mm banden op 9 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
tl;dr
Ik draai in korte tijd 3 stuurpenbouten kapot, terwijl ik ze altijd gelijkmatig/om en om met momentsleutel vast zet op 5 Nm op de aangegeven range 5~7. |:(
Gelukkig alledrie er makkelijk uit kunnen krijgen, maar nu ga ik twijfelen waar het aan ligt.
Alledrie aan de "achterkant" van de stuurpen, d.w.z. de vork-klem.
Gaat om een standaard, basic aluminium stuurpen die standaard op de fiets zat: "Supra Comp Line" a.k.a. huismerk Sensa.
Denken jullie dat dit -normaliter- aan de stuurpen of de boutjes ligt?

Achtergrond
Bij de eerste die ik doordraaide, tijdje geleden alweer, verwacht ik dat het aan het boutje ligt.
Was een goedkoop ding van de bouwmarkt. De 6 die ik had (4 voor, 2 achter), waren op de kop een beetje verroest (2,5 jaar oude fiets), dus alle 6 preventief vervangen om doorgedraaide koppen te voorkomen. Goedkoop blijkt duurkoop, 1 van 2 achter brak dus, dus daar de oude 2 weer teruggezet. Voor nog wel de 4 van de bouwmarkt en tot op heden geen probleem.

Tussentijds een paar weken zonder problemen gefietst. All-road bike afwisselend in weg- en gravel/mtb-setup, heeft flink wat kracht en gestuiter op gewerkt en overleefd.
Totdat ik gisteren de speling op mijn balhoofd ging oplossen (onderkant van compression plug was in de vork naar beneden gevallen 8)7).
Bij het (uiteraard gelijkmatig) terug aandraaien op 5Nm van de (oude) boutjes, ja hoor: 1 krak.
De ander onaangetast, zat prima. Stuurpen zat nog stevig vast, "whatever, moet binnenkort toch naar FM, tot die tijd rustig asfalt er op fietsen".
Maar stuurpen stond scheef, dus resterende boutje weer los, rechtgezet, weer vastgedraaid en ja hoor: krak 8)7

Nou valt het mij op, bijvoorbeeld vergeleken met mijn andere fiets en vergeleken met de voorkant (stuur-klem), dat het lijkt alsof er flink veel ruimte tussen de klemmen (?) zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH8_m767nkBW_w_zj6vlNpgjk5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gXG4gGa0AyE61HXebFnwy80.jpg?f=fotoalbum_large
*inclusief lakschade aan stuurpen van het verwijderen van de bout-restanten
Dit buigt dus veel bij het vasttrekken..?
Het ziet er ook krampachtig/gebogen uit wanneer het wel goed zit.

Nou kosten beide gelukkig de wereld niet, wilde sowieso al een andere lengte stuurpen proberen, maar het frustreert mij toch een beetje dat ik niet kan achterhalen waarom zo iets simpels bij mij in korte tijd 3 keer fout gaat... met oog op de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door TheTinusNL op 28-05-2024 15:55 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

@TheTinusNL Net even tussen mijn foto's op de telefoon zitten kijken naar mijn stuurpen.
Is ook een stuurpen van Sensa zelf (Guilia G3 disc), kan niet goed zien of het hetzelfde type is.
Dat zou ik straks thuis even moeten checken.

Maar wat ik wel zo zie, is dat er niet zoveel ruimte tussen zit als op jou foto. Bij jou zit het wel echt ver uit elkaar voor mijn gevoel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

BravoWhiskyAlfa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Ik kan dit helaas niet beamen en sluit me aan bij wat DDX zegt. Bij ons in de vriendengroep (en vast ook daarbuiten) komt daar ook de uitdrukking vandaan om "ge-komoot" te zijn als de route je plots ergens een greppel in stuurt of zomaar het bos in.
Er is ook een Instagram pagina aan gewijd: https://www.instagram.com/la_komooterie/

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 21:53
guapper schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:02:
[...]
we moeten wel wat goeds te lezen hebben de komende winter, om ons trainingsregime vol te kunnen houden hé. ;)
En aangezien de winter tegenwoordig tot minimaal juni duurt…

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Ik heb een alu klem van Ali Express. Overigens alleen nog in gebruik indoor met Zwift want Garmin...

Maar die ali klem heeft al meerdere telefoons vast gehad en hij kan nog altijd breder ingesteld worden. Zit zeer stevig, siliconen case kan er gewoon omheen blijven zitten. Phone is overigens waterdicht maar bij twijfel zou je een ziplock bag erom kunnen doen en dat dan in de klem steken.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005680922808.html

Deze zit op de stem dus geen ruimte nodig op je stuur en ik vind het zelf een erg stevig ding. Met buitenritten stoor ik me er niet aan, moet hem alleen even dicht draaien want zonder telefoon gaat ie anders rammelen.
Enige nadeel van je telefoon op de fiets is dat de camera in je toestel niet blij wordt van de trillingen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
DikkieDick schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:36:
Dit wordt een misschien beetje lang en onsmakelijk verhaal. En we zijn niet allemaal doktoren, maar misschien herkent iemand de hieronder genoemde verschijnselen en nog beter, weet een oplossing.

Regelmatig rijd ik met mijn fietsmaat lange fietsritten. En afgezien van wat vermoeidheid wat niet verwonderlijk is gaat dit altijd goed. Echter de laatste 2 lange ritten overkwam mij het volgende:

Vorige week woensdag rit gereden in Duitsland (ff de grens over en daar gestart). Na 168km bij de auto, voelde me al niet heel erg fit. Laatste kilometers gingen ook wat moeizaam maar weet ik nog aan de tegenwind. De, in Duitsland nuttigende, traditionele currywurst lieten we maar achterwege. Onderweg naar huis 2x moeten stoppen omdat ik moest vomeren. Kwam er amper wat uit, met name slijm en dat is ook de volgende keren het geval. En begon enorm te rillen ondanks dat het een graadje of 18 was. In de auto de kachel op standje hoog om weer wat op te warmen. Vlakbij huis wederom een stop voor hetzelfde. Thuis aangekomen nog een paar keer dit euvel, maar omdat ik wel dorst had water drinken wat er met dezelfde snelheid weer uitkwam. Een beetje hetzelfde fenomeen heb ik als ik de avond er voor net wat teveel alcoholische drank heb genuttigd. Om op te warmen eerst in bad gedoken en vervolgens in bed (het was ook al een uurtje of 10). Na een paar uur werd ik stuk fitter weer wakker. En de volgende ochtend was er niets meer aan de hand.

Gisteren een rit van iets meer dan 100km. Na bijna 100 scheidden onze wegen omdat fietsmaat anders voor brug moest wachten en hij toch net in andere hoek van de stad woont. Ik rustig doorpeddelen, stevige wind, en nog even bij terras een biertje nuttigen, welke me al niet superlekker smaakte. Thuis aangekomen overkwam me wat ik een week eerder ook had maar in aanzienlijk mindere mate. Onder de douche begon ik te rillen. Ben ff een klein uurtje mijn bed ingedoken, daarna nog steeds niet echt jofel, maar gaandeweg knapte ik op en kreeg zelfs trek waardoor ik avondeten nuttigde om 21 uur.

De voeding- en drankiname onderweg. Paar liter water/isotone drank. Vorige week woensdag tijdens een tussenstop een alcoholvrije Hefeweizen met een stokbroodje met mozzarella/ham/sla. Gisteren tijdens tussenstop idem qua water/isotone drank (en het was een graadje of wat warmer). Tussenstop met cappuccino en cheesecake (ipv appelgebak). Daarnaast banaan en en een krentenbol en had thuis al een halve lunch gehad. Vorige week ook onderweg bananen, krentenbollen en Vlugge Japie en nog een ijsje.
Bananen, krentenbollen en Vlugge Japies of Snelle Jelles nuttig ik standaard tijdens de lange ritten dus daar zit ook geen verandering in. De temperaturen? Vorige week variëren van 15-20 graden, gisteren rond de 25, in het noorden hadden we de hoogste temperaturen van het land. En ervaring met warmte heb ik ook wel want een week of 3, 4 geleden ook rit van 100km gereden bij 26 graden. En een kleine 2 weken geleden ging de Elfmerentocht (150k) bij temperaturen variërend van 12-18 graden ook super. Dus voor mij een beetje een raadsel waarom deze laatste lange tochten zo 'raar' eindigen. Met het oog op de aanstaande Elfstedentocht en fietsen op Mallorca (ook zonder al te veel problemen al gedaan vorig jaar bij temperaturen tussen 25 en 30 graden) baart me dit toch wat zorgen.
Vermoeden vorige week was misschien een voedselvergifitiging, toch te weinig gedronken en/of gegeten, of de warmte alhoewel het toen maximaal tegen de 20 graden wasof te veel inspanning geleverd, want toen ging de 1e helft wel met een redelijk straf tempo (halverwege 29km/u gemiddeld). Gisteren redelijk relaxed gereden, wat spelen met de wind, wat met tegenwind ook mooie training is voor de heuvels op Mallorca, en paar stukken lekker vol gas met rugwind.

Ben 56 jaar met ietwat overgewicht (vanmorgen op weegschaal 87 en dat mag nog wel wat lager :-) ).

Herkent iemand deze symptomen en weet (misschien) waar het aan ligt of wat te doen?
Je kunt altijd nog eens een inspanningstest gaan doen. Wie weet is er wat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:11
DDX schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:20:
Weg naar boven staan bordjes om de km om aan te geven hoeveel percentage de komende km is ed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus tenzij je uren gaat besteden aan route bijwerken/bekend bent in een gebied niet te doen wat mij betreft.
Klopt! Ik vind Komoot soms ook echt waardeloos qua routes plannen. Al vaak gehad dat je ergens een paar keer links/rechts moet afslaan, na een paar 100m om vervolgens weer op dezelfde weg te komen. Of met afdalingen, bijv. bij de col de rates, kiest hij zogenaamde shortcut, terwijl je gewoon de beklimming wilt doen.

Strava veel fijner, zeker omdat je ziet wat de populaire wegen zijn.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
DDX schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar wordt daar dan niet voor gewaarschuwd in komoot?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlCb3F8M8jH2TZYJ8w9bfru8PAk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xlYAEAFWzpRR4ROVKWyqkR7J.png?f=fotoalbum_large

Hierbij staat dan ook vaak een waarschuwing dat de weg mogelijk niet geschikt is of dat er een stuk een fiets getild moet worden. Ook het onverharde kan bekeken worden. Is dit dusdanig slechter in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
crimby schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:16:
[...]

[Afbeelding]

Hierbij staat dan ook vaak een waarschuwing dat de weg mogelijk niet geschikt is of dat er een stuk een fiets getild moet worden. Ook het onverharde kan bekeken worden. Is dit dusdanig slechter in het buitenland?
De dingen die jij aanhaalt zijn mij ook bekend, maar het klopt ook wel dat de routes niet altijd optimaal zijn. Hier in de lage landen is dat vaak nog wel te overzien als je niet bang bent voor een stuk gravel, maar de geiten paadjes die het voorbeeld van @DDX laat zien sla ik ook liever over.

Dus als je toch al een Strava abbo/premium account hebt ligt het wel voor de hand om die routeplanner te gebruiken. (>> Die zit achter de paywall.)
Ik heb geen abbo/premium account, dus een fietsvakantie lijkt me wel een mooie gelegenheid om premium Strava eens goed aan de tand te voelen.

Kent iemand anders nog een goed alternatief?

Edit: iemand ervaring met https://ridewithgps.com? Die maken ook gebruik van heatmaps.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 28-05-2024 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:16:
[...]

[Afbeelding]

Nee want het hoeft niet onverhard te zijn, ik herken het verhaal van @DDX ook in de zin van dat Komoot vaak gare achterom weggetjes pakt die bijvoorbeeld langs een paar achtertuinen een haarspeldbocht van de hoofdweg afsnijden, met ongelofelijk stijl en/of slechte bestrating.

Strava heeft dit wel een stuk minder omdat die kiest voor de populaire route. Wel altijd goed na lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
Kluus schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:32:
[...]

Nee want het hoeft niet onverhard te zijn, ik herken het verhaal van @DDX ook in de zin van dat Komoot vaak gare achterom weggetjes pakt die bijvoorbeeld langs een paar achtertuinen een haarspeldbocht van de hoofdweg afsnijden, met ongelofelijk stijl en/of slechte bestrating.

Strava heeft dit wel een stuk minder omdat die kiest voor de populaire route. Wel altijd goed na lopen.
Bij komoot is het ook noodzakelijk om de route nog even helemaal na te lopen en de ondergrond te checken etc. Dan kun je verassingen tijdens je route voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
guapper schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:47:
[...]

De dingen die jij aanhaalt zijn mij ook bekend, maar het klopt ook wel dat de routes niet altijd optimaal zijn. Hier in de lage landen is dat vaak nog wel te overzien als je niet bang bent voor een stuk gravel, maar de geiten paadjes die het voorbeeld van @DDX laat zien sla ik ook liever over.

Dus als je toch al een Strava abbo/premium account hebt ligt het wel voor de hand om die routeplanner te gebruiken. (>> Die zit achter de paywall.)
Ik heb geen abbo/premium account, dus een fietsvakantie lijkt me wel een mooie gelegenheid om premium Strava eens goed aan de tand te voelen.

Kent iemand anders nog een goed alternatief?

Edit: iemand ervaring met https://ridewithgps.com? Die maken ook gebruik van heatmaps.
Over het algemeen heb ik met RouteYou ook wel goede ervaringen. Tegenwoordig gebruik ik voornamelijk Strava premium.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:32:
[...]

Om een tegeltje te pakken wil ik op strava ook nog wel eens een populaire route pakken die dan geblokt wordt weergegeven. Kijk ik dan op het onderliggend kaartje dan zie ik nog wel eens een stippellijntje "Ach er zal dus wel een verhard fietspad liggen". Zaterdag bleek ik de Belgische grens-stippellijn op de kaart aangezien te hebben voor fietspad...

2.5km zand en blubber door de Roovertse Heide. 8)7

Maar de aanhouder wint; tegels zijn gescoord en nieuwe remblokjes zijn inmiddels geplaatst haha

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Klinkt alsof ik voortaan ook een Garmin wandelgps mee moet nemen, thx voor de tips! :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mollos_ schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 00:06:
[...]

Over het algemeen heb ik met RouteYou ook wel goede ervaringen. Tegenwoordig gebruik ik voornamelijk Strava premium.
Nadeel van Routeyou vind ik dat als je daar een route vanaf haalt dat het vaak directe uploads zijn van iemand z'n wandel- of fietsactiviteit. Dus ook de foutjes mbt omkeren, verkeerde afslag, of andere fratsen zitten er nog in en moet je goed op checken.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Maarten_E schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 00:11:
Klinkt alsof ik voortaan ook een Garmin wandelgps mee moet nemen, thx voor de tips! :+
En tegenwoordig ook een duikhorloge. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 29-05-2024 06:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:39
God, stopt het regen eens een keer? Qua fietsen is het wel echt balen deze maanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:37
tiswat schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:23:
God, stopt het regen eens een keer? Qua fietsen is het wel echt balen deze maanden.
Maanden? Is al vanaf oktober zo :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
la_fusion schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Had je wel 'normale' sportschoenen meegenomen? Wel creatieve oplossing!
Uiteraard, blijf toch eerder een loper dan een fietser

[Rent hard weg]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
henri86 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:24:
[...]

Maanden? Is al vanaf oktober zo :'(
Even een paar dooddoeners
  1. Er is altijd wel een moment waar op het niet regent.
  2. Regen is nat, niet dodelijk
  3. Hier hebben ze nu binnen trainers voor bedacht
  4. Technisch gezien is het nog lente dus mag je dit verwachten
  5. Vorig jaar hebben we vet veel mazzel gehad met het weer
rent weg....

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:22
Webgnome schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:46:
[...]

rent weg....
Je vergeet de belangrijkste uitvinding nog “Regenjasje” 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Webgnome schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:46:
[...]

rent weg....
PaulC schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:50:
[...]

Je vergeet de belangrijkste uitvinding nog “Regenjasje” 😇
Fietsen kan alijd.
Maar is het leuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Moet alles leuk zijn dan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Vaak ben je te bang

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 22:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dA4Haj1xEc-cx5K-TpBg9KTTtuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYmbjU30PFHmMezR9NjzETgv.jpg?f=fotoalbum_large
Dit verklaart misschien ook wel waarom sommige mensen zeggen dat het wel mee valt en anderen echt aan het klagen zijn.

Er zijn delen van het land waar het amper droog is geweest en er zijn delen waar mei droger was dan gemiddeld.

Hier in zo'n donkerblauw gebied was het in ieder geval niet leuk.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

ElPaco schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:09:
[Afbeelding]
Dit verklaart misschien ook wel waarom sommige mensen zeggen dat het wel mee valt en anderen echt aan het halen zijn.

Er zijn delen van het land waar het amper droog is geweest en er zijn delen waar mei droger was dan gemiddeld.

Grappig kaartje, ik woon precies in dat lichter groene "ei" in Brabant en dit was mij in de praktijk ook al opgevallen, dat het bij "ons" vaak droog is terwijl het in de gebieden om ons heen regent, en niet alleen in de afgelopen periode.

Zou dat te maken kunnen hebben met een stuk bos (Maashorst) wat er ligt,vanwege termiek ofzo? Maarja waarom zie je dat effect dan niet bepaald boven de Drunense Duinen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
[Afbeelding]
Dit verklaart misschien ook wel waarom sommige mensen zeggen dat het wel mee valt en anderen echt aan het halen zijn.

In een groen gebied is regen ook niet leuk hoor Ik merk het wel aan de trainingingen vorig jaar en dit jaar. Vorig jaar echt veel meer op de Posbank geweest t.o.v. vorig jaar. Merk toch wel dat een thuistrainer leuk is maar niet voor 2 ~ 3 uur. Dan word het gewoon te saai.

En ben dan ook gewoon een mooi weerfietser. Als het een beetje regent of als je bezig bent en het dan regent ja dan is het maar zo. Als het echter dreigt te regenen ga ik al snel de tacx bezoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 29-05-2024 08:20 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:22
DDX schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:40:

Eigenlijk tot nu toe weinig problemen mee gehad, maar ik gebruik meestal de OpenCycleMap overlay-laag in Komoot tijdens het plannen. En dan nog even kijken naar de komoot waarschuwingen (trappen bvb,) en ondergrond eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
[Afbeelding]
Dit verklaart misschien ook wel waarom sommige mensen zeggen dat het wel mee valt en anderen echt aan het klagen zijn.

Dat donker blauwe komt eigenlijk door die ene hoosbui vorige week die alles van Hoogeloon tot Oisterwijk verzopen heeft.

Op het moment ken je nog het beste fietsen langs het kanaal: dat is de enige plek waar de fietspaden niet onder water staan, omdat het regenwater daar weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 18:39
[Afbeelding]

Hier in groen, in Brabant. Dus helaas ook veel regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
Een hobby wel ja.
Als ik kan kiezen tussen 'omdat het moet' zeiknat, oncomfortabel en met tegenzin op de fiets te zitten terwijl het met bakken uit de lucht komt, of een andere sport binnen doen waarbij ik er ook plezier uithaal, kies ik voor optie 2 hoor.
Ondanks dat ik er dan van kan balen dat ik niet een rondje buiten maak.

Daarom heb ik de afgelopen weken ook meer op de weg gefietst dan op de mtb: telkens als je denkt dat die natte stukken bos eindelijk een beetje kunnen drogen, komt er weer een hoosbui en zijn we weer terug bij af. Weinig zin meer om daar doorheen (proberen) te fietsen of weer dezelfde stukken als de vorige keer, en vorige keer.

[ Voor 34% gewijzigd door henri86 op 29-05-2024 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
henri86 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Een hobby wel ja.
Als ik kan kiezen tussen 'omdat het moet' zeiknat, oncomfortabel en met tegenzin op de fiets te zitten terwijl het met bakken uit de lucht komt, of een andere sport binnen doen waarbij ik er ook plezier uithaal, kies ik voor optie 2 hoor.
Ondanks dat ik er dan van kan balen dat ik niet een rondje buiten maak.
Tafeltennis als hobby vind je niks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:06:
[...]

Tafeltennis als hobby vind je niks?
Tafeltennis is een sport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Flipmo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:07:
@TheTinusNL Net even tussen mijn foto's op de telefoon zitten kijken naar mijn stuurpen.
Is ook een stuurpen van Sensa zelf (Guilia G3 disc), kan niet goed zien of het hetzelfde type is.
Dat zou ik straks thuis even moeten checken.

Maar wat ik wel zo zie, is dat er niet zoveel ruimte tussen zit als op jou foto. Bij jou zit het wel echt ver uit elkaar voor mijn gevoel
Als ie aluminium en verder zonder fancy dingen is, is de kans groot dat het dezelfde is :+

Goed om te lezen dat jouw stuurpen minder ruimte tussen de klem heeft.
Juist die buiging verdenk ik er van de boutjes af te laten breken.

e:
Hmm, als ik een Google afbeelding er bij pak, lijkt dat standaard ook best ver uit elkaar te staan:
Afbeeldingslocatie: https://images.bike24.com/i/mb/cb/d7/fb/dxc-st-one-mtb-rd-black-stem-31-1430102.jpg
Nou ben ik nog niks wijzer -O-

[ Voor 14% gewijzigd door TheTinusNL op 29-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
[Afbeelding]

Grafiekjes, kaartjes, getalletjes, dingetjes <3
Hier met meer data:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.knmi.nl/knmi/map/page/klimatologie/geografische-overzichten/archief/maand/rd/mnd-rd202405.png
Van hier.

Deze van het KNMI blijft ook interessant de laatste maanden:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.knmi.nl/knmi/map/page/klimatologie/grafieken/maand/rhdr260.png
Weliswaar in de Bilt.
Maar zo zie je dat we op 1 & 21 mei al bijna net zo veel neerslag hadden als normaal in een complete maand :+
Overigens begin mei een hele mooie week gehad.

Maart viel relatief mee, maar verder is het sinds oktober huilen.
Ik ga vanmiddag maar eens een fatsoenlijk paar hardloopschoenen kopen. :+
*rent weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Zullen we met zijn allen maar verhuizen naar Schiermonnikoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39
Om weekenden droog te fietsen in het voorjaar is het wat prijzig om naar Spanje heen en weer te vliegen, maar blijkbaar kan je in het Noorden van het land ook prima droog fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:14:
[...]

Grappig kaartje, ik woon precies in dat lichter groene "ei" in Brabant en dit was mij in de praktijk ook al opgevallen, dat het bij "ons" vaak droog is terwijl het in de gebieden om ons heen regent, en niet alleen in de afgelopen periode.

Zou dat te maken kunnen hebben met een stuk bos (Maashorst) wat er ligt,vanwege termiek ofzo? Maarja waarom zie je dat effect dan niet bepaald boven de Drunense Duinen ofzo...
Maashorst heeft niet echt invloed; is niet ineens veel hoger en Brabant kent natuurlijk vele bosgebieden, en de Peelrandbreuk heeft vooral impact op grondwater. Wat je wel eens ziet is het effect van rivieren, maar dat zie ik nu ook niet. In de Maashorst is het minstens zo nat, Udensedreef, Slingerpad staan flink onder water. Puur toeval denk ik.
Ik kan mij in elk geval niet herinneren dat het in de laatste 30 jaar zo ontzettend nat is geweest in Nederland.
Binnen rijden is gewoon niet leuk om het jaar rond te doen want er is geen bal te zien. Niemand die op je scheldt, dat je niet belde (wélles!), geen vogeltjes....

En #hetregentbijnanooit maar alle eerdere jaren zat mijn ketting allang in de wax en fiets in de polish, maar ik sta nog steeds na elke rit te spuiten en schoenen te drogen.
En ik ben misschien een beetje een klimaatzeurkous maar het is al 2 over 12. De kikkers zitten in de pan en het vuur is aangezet. Dit extremer klimaat (dit jaar zeiknat en wellicht volgend jaar kurkdroog) is waar we mee moeten dealen. Daar komt zeespiegelstijging nog bij; dan kan het water nog minder goed weg.

Ik kom na een fietsritje soms echt wel eens verdrietig thuis als ik al het water weer gezien heb en er over nadenk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
Laatst een onaangename ontdekking gedaan. Na wat geklooi met balhoofdlagers (speling kwam altijd terug, zelfs met gloednieuwe lagers) een soort inkeping ontdekt in de vork. Bij de meeste bezorgdheden die ik tegengekomen ben bij het googelen waren het eerder diepe krassen waarbij de vezels doorgesneden lijken, maar hier lijkt de vork eerder samengeperst thv de bovenste lager. Heb zelf geen foto maar ziet er vrijwel identiek uit als hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dyc7fQ4ZrGGSBxhtJaJp2MthAqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/joI0nLYGjMNvkvJueC55P0s8.webp?f=fotoalbum_largehttps://www.roadbikerevie...ents/img_2041-jpg.478742/

Opties zijn:

1. doorrijden mits regelmatige inspectie (heb er net nog een gravelweekend mee gedaan uit noodzaak)
2. vork vervangen of herstellen (maar frame is ook al 30k km stevig misbruikt dus weet niet of dit economisch een slimme zet is)
3. nieuw frame en huidige onderdelen overzetten (Carbonda 696 lijkt interessant, maar mss al wat gedateerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Heb hier in het oosten denk ik mazzel gehad met het weer dan. Laatste indoor rit wat 25 april en gisteren voor het eerste weer binnen gereden. Heb daarbij ook geen ritten in de regen gehad. Hooguit één of twee ritten waarbij de weg nog wat nat was.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Of je hebt gewoon weinig gefietst :+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

guapper schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:54:
[...]

Dat donker blauwe komt eigenlijk door die ene hoosbui vorige week die alles van Hoogeloon tot Oisterwijk verzopen heeft.

Op het moment ken je nog het beste fietsen langs het kanaal: dat is de enige plek waar de fietspaden niet onder water staan, omdat het regenwater daar weg kan.
Gisteren stonden er ineens weer allerlei nieuwe fietspaden onder water die de afgelopen weken nog droog waren. Omgeving Wintelre/Vessem iets ten oosten van de lijn tussen Hoogeloon en Oisterwijk.

Allemaal water wat ineens van een weiland of akker af loopt omdat het daar niet weg kan en er nog altijd maar bij blijft vallen.

Tijd voor een tweede paar schoenen of een schoenendroger want vanmorgen waren ze nog altijd drijf nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:42
L.Fields schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:07:
Laatst een onaangename ontdekking gedaan. Na wat geklooi met balhoofdlagers (speling kwam altijd terug, zelfs met gloednieuwe lagers) een soort inkeping ontdekt in de vork. Bij de meeste bezorgdheden die ik tegengekomen ben bij het googelen waren het eerder diepe krassen waarbij de vezels doorgesneden lijken, maar hier lijkt de vork eerder samengeperst thv de bovenste lager. Heb zelf geen foto maar ziet er vrijwel identiek uit als hieronder:

[Afbeelding]https://www.roadbikerevie...ents/img_2041-jpg.478742/

Opties zijn:

1. doorrijden mits regelmatige inspectie (heb er net nog een gravelweekend mee gedaan uit noodzaak) - iemand een
2. vork vervangen of herstellen (maar frame is ook al 30k km stevig misbruikt dus weet niet of dit economisch een slimme zet is)
3. nieuw frame en huidige onderdelen overzetten (Carbonda 696 lijkt interessant, maar mss al wat gedateerd?)
Zoiets heb ik ooit ook gehad, heb toen de voorvork vervangen... was toen ook al wel wat verder heen dan bij deze foto. Volgens mij komt dat als de balhoofdlagers vast zitten oid, en dan gaat dat ding draaien op de voorvork zelf en dan slijt dat langzaam door het carbon heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@L.Fields 1 zou ik iig niet doen.
Als het mis gaat onderweg...

Oorzaak is waarschijnlijk speling op je headset, zie ook dit filmpje :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JXjBkIJ766E%5B]

Vork vervangen dus, hele nieuwe fiets kan natuurlijk ook.
En ook belangrijk om bij monteren de compression ring niet te vegeten :

Afbeeldingslocatie: https://i.sstatic.net/JMq4C.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Phydomir schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:12:
Heb hier in het oosten denk ik mazzel gehad met het weer dan. Laatste indoor rit wat 25 april en gisteren voor het eerste weer binnen gereden. Heb daarbij ook geen ritten in de regen gehad. Hooguit één of twee ritten waarbij de weg nog wat nat was.
Zaterdag had ik ook een weg die nog nat was. Water kwam net niet tegen mijn bottombracket :P
75% van de ritjes dit jaar de spatborden erop gehad en overschoenen/winterschoenen. Zit nu zelfs over een 2e set raceblades te denken zodat ik ze permanent op de racer kan laten zitten |:(

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:29
Wanneer we het hier zelfs al hebben over het weerbericht en natte wegen... dan weet je dat de komkommertijd pas echt is aangebroken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
In de duinen is het gewoon niet leuk meer :

Afbeeldingslocatie: https://media.nhnieuws.nl/images/525079.569f5a3.webp?width=800&ratio=16:9&quality=70

En ja dit is gewoon een fietspad...

https://www.nhnieuws.nl/n...n-pwn-belooft-verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:17

McMiGHtY

- burp -

Doet me denken aan zo'n centerparcs reclame van jaren terug..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik ben een echte droogweerrijder, woon in Zuid-Limburg en altijd buiten, maar de hoeveelheid neerslag heeft geen negatieve impact op mijn aantal kilometers dit jaar. Al 25% (=800 km) meer dan vorig jaar op dit moment.

Dat komt waarschijnlijk omdat ik vrij flexibel kan zijn met de momenten waarop ik weg kan. Het haalt wel wat plezier voor mij weg omdat je continue aan het plannen bent,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Bij mij is het juist positiever voor aantal km's omdat ik minder onverhard km's maak 😁
Loop zo'n 2000km voor op vorig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004

derx666

mecker ende blaet

DDX schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:34:

Grappig dan die quote van de Duitse toeristen: "bij ons zou het meteen opgelost zijn". Zeker net zo snel als dat ze hun wegwerkzaamheden doen >:) Bij Aken zijn ze na ruim 15jr volgens mij nog niet klaar met de werkzaamheden aan Knooppunt Aachen (A4 / A44). In Eindhoven was volgens mij in 3 of 4 jr tijd een complete ring aangepast.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby

[Afbeelding]

Met die behoorlijk aantal KM’s per jaar, had ik toch verwacht dat je een fietsbroek zou gebruiken ipv een spijkerbroek @DDX !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper

[Afbeelding]

Zo te zien zit het wel snor met de drinkwater voorraad. (y)

Zoals een groot ziener eens zei: "Ieder nadeel heb z'n voordeel"!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
guapper schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:06:
[...]

Zo te zien zit het wel snor met de drinkwater voorraad. (y)

Zoals een groot ziener eens zei: "Ieder nadeel heb z'n voordeel"!
Daarom. Als het geen essentiële fietspaden zijn, is het prima toch zo.

Iedereen heeft alleen maar rechten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Volgens mij is dit zo'n langeafsandsfietspad, dus zelfde rel als afsluitdijk (wat uiteindelijk ook niets oplevert)
Maar het zijn niet alleen fietspaden die er hier last van hebben :

https://www.nhnieuws.nl/n...dweilen-met-de-kraan-open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004

derx666

mecker ende blaet

DDX schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:34:
Volgens mij is dit zo'n langeafsandsfietspad, dus zelfde rel als afsluitdijk (wat uiteindelijk ook niets oplevert)

De Afsluitdijk doet toch ook precies wat de naam impliceert: Afsluiten ;)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

derx666 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:37:
[...]

De Afsluitdijk doet toch ook precies wat de naam impliceert: Friesland Afsluiten ;)
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

L.Fields schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:07:

[Afbeelding]https://www.roadbikerevie...ents/img_2041-jpg.478742/

Opties zijn:

1. doorrijden mits regelmatige inspectie (heb er net nog een gravelweekend mee gedaan uit noodzaak) - iemand een
Optie 1 zou ik ook sowieso niet doen! Vwb optie 2 kan je eens de foto sturen naar een bedrijf als unlimited colors, die geven dan wel aan of zij dit (veilig) kunnen fixen en wat dat dan gaat kosten. Het is mij al twee keer erg mee gevallen wat de kosten voor een carbonreparatie waren!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:34:

HEEEL erg offtopic hier...maar als ik lees "overheden moeten dit oplossen" dan denk ik dat mensen echt niet begrijpen dat ze hun hand in eigen boezem moeten steken. Dit is 100% klimaatverandering. Als we in 1990 geluisterd hadden, was dit niet in gang gezet. Point of no return is nu gepasseerd.
Stel je erop in, dit is het nieuwe normaal. Extreem nat en extreem droog gaan gewoon bij ons land horen.
Met dit soort nieuwsberichten hoor je de kikkers in de pan kwaken dat het zo lekker warm is. Oogschellen zijn bij velen nog steeds niet van het hoofd gevallen.
Feit dat daar een fietspad lag dat je vroeger kon berijden is anno nu niet meer vanzelfsprekend; jammer maar dan zoek je maar een andere plek. Maakbaarheid van ons land kent grenzen, en die zijn goeddeels bereikt. Zo zullen ook bewoners in veengebieden, in uiterwaarden en aan de kust op den duur moeten inzien dat hun locatie niet meer jaarrond bewoonbaar is zoals ze dat gewend waren.

Enfin. Ontopic: Wie maakt de eerste aanzet om een overlay te maken waarin je kan zien of er water op de weg staat? Lijkt me wel handig bij het route bouwen :9

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ja maar het wordt nu dan wel eens tijd voor extreem droog, ofnie!? ;)

(100% eens met @Mistraller hierboven maar ik heb de hoop ook al redelijk op gegeven, de mens zal zichzelf moeten uitroeien voor deze planeet zich weer kan gaan herstellen)

[ Voor 71% gewijzigd door Kluus op 29-05-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:56:
[...]
Enfin. Ontopic: Wie maakt de eerste aanzet om een overlay te maken waarin je kan zien of er water op de weg staat? Lijkt me wel handig bij het route bouwen :9
Kan per dag verschillen, vorige 19 mei was fietspad bij Schoorl gewoon te rijden.
Week later stond er (minimaal) 50 cm water.

Maar in dit geval is PWN/de overheid wel deels schuldig door aantal aanpassingen aan de natuur om de natuur meer z'n vrije loop te kunnen laten gaan.

https://deanderekrant.nl/...nds-duingebied-2024-05-01

Beetje zelfde als bij Bergen aan Zee waar je zo'n mooie lopende duin hebt die fietspad oversteekt nadat ze bomen hebben gekapt.

https://flessenpostuitegm...en-door-overstekend-duin/

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 29-05-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:11
Zojuist een reactie gehad van Canyon, aangezien je niet makkelijk ergens kunt kijken, lijkt Canyon voor mij af te vallen :( de cockpit & montage kosten nog eens extra +/- 300 euro.
We bieden binnen de proefperiode van 30 dagen de mogelijkheid om een ander formaat cockpit aan te schaffen met 50% korting en gratis verzending. Een aantal voorwaarden is hierbij van belang:

Cockpit/stuur/stuurpen moet beschikbaar zijn als after market (AM) artikel (op de website). 

Gaat om identieke cockpit/stuur/stuurpen in een ander formaat of in geval van bijv. H31 (niet beschikbaar) een passend gelijkwaardig alternatief (CP30).

Korting is enkel mogelijk binnen 30-daagse testperiode
Wij adviseren je om de fiets te bestellen met de huidige afmontage, je kan dan binnen 30 dagen nog gebruik maken van bovenstaande. Mocht je toch de cockpit er direct bijgeleverd wensen dan raden we je aan om contact op te nemen zodra je de fiets besteld hebt.

We kunnen de cockpit uiteraard voor je omzetten, dit kunnen we doen tegen een uurtarief van €80.-, we verwachten hier ongeveer 2 uur mee bezig te zijn. Dit kunnen we doen voor de new bike day, echter raden wij dit af. Mocht je de fiets willen retourneren zal dit namelijk in originele staat moeten gebeuren wat betekent dat je nogmaals de ombouw kosten dient te betalen.

De nieuwe cockpit kan niet omgeruild worden voor de oude, deze blijft dus van jou. Echter kan je deze wel op een online platform aanbieden zoals marktplaats.​​​​​​​

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Kan per dag verschillen, vorige 19 mei was fietspad bij Schoorl gewoon te rijden.
Nu ja daarom dus een mooie dynamische overlay. En dan zoiets zoals Waze of Flitsmeister waarbij je een connectIQ app op je garmin hebt waarbij je kunt melden dat er water is, of ALS er water is, dat je dan kunt melden dat het water weg is. (Of werkzaamheden/evenement waar je ook met de fiets niet langs kunt etc.)

Water op de weg is zelfs nu al te melden in Waze. Alleen is dat platform volledig op autoritten ontwikkeld.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Maar in dit geval is PWN/de overheid wel deels schuldig door aantal aanpassingen aan de natuur om de natuur meer z'n vrije loop te kunnen laten gaan.

https://deanderekrant.nl/...nds-duingebied-2024-05-01

Beetje zelfde als bij Bergen aan Zee waar je zo'n mooie lopende duin hebt die fietspad oversteekt nadat ze bomen hebben gekapt.

https://flessenpostuitegm...en-door-overstekend-duin/
Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom ik al jaren de PWN steun met een duinkaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:52
DaYwaLkUr schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:28:
Zojuist een reactie gehad van Canyon, aangezien je niet makkelijk ergens kunt kijken, lijkt Canyon voor mij af te vallen :( de cockpit & montage kosten nog eens extra +/- 300 euro.

[...]
Weet je al zeker dat je die kortere stuurpen nodig hebt?

Als je dit niet zeker weet bestel je gewoon de fiets. Probeert hem. Indien die niet bevalt stuur je hem terug.

Als je het wel weet, tja, dan lijkt een ander merk beter bij je te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
@DaYwaLkUr eventueel een dag huren (als dit mogelijk is) in Valkenburg? Zo heb ik dat met mijn Aeroad gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
Ik zit in een blauw gebied, zo fietste ik er vorige week bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyWsqYjZNXCyP3bkUahbMgfwCak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muaxJo79ngclquWyrN5qmWi8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik fiets dus in zwart wit groen met Bikers op de rug. En dit kwam er later die week uit mijn carbon velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuvQu1CguCmqhWHAFNhtKQxoozw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olMh6dw5LOTJG6aF6vvrtjiW.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond dus maar even op Zwift aangezien de route niet veranderd is voor vanavond en het weer niet beter is geweest afgelopen week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:26

Reginas

Queen of Core Stability

@Mollos_ Drama! En oh zo herkenbaar. Ik wil ook gewoon weer fijn kunnen toeren zonder spatborden.
P.S. Moet je je niet aanmelden voor de SR van 8 juni in Eindhoven? Is tof hoor.😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
Reginas schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:19:
@Mollos_ Drama! En oh zo herkenbaar. Ik wil ook gewoon weer fijn kunnen toeren zonder spatborden.
P.S. Moet je je niet aanmelden voor de SR van 8 juni in Eindhoven? Is tof hoor.😏
Helaas, heb een bedrijfsuitje waar ik niet onderuit kan. Maar zal de rest van de SRs eens in de gaten houden. Een fiets heb ik zo achter op de auto gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom ik al jaren de PWN steun met een duinkaart..
Ja ik wil ook korting/geld terug aangezien je nu al maanden niet onverhard kan fietsen, dat is meer zwemmen....

Pagina: 1 ... 573 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).