Hier een beetje last van het ZZZ: zakkende zadelpen zyndroom. Bij de levering van het frame werd een soort schuurpapiertje met plakstrip meegeleverd. Dit is ondertussen ergens in het frame te vinden denk ik want het zat al niet meer gemonteerd. Tijdens Veenendaal-Veenendaal een tijdelijke oplossing gemaakt van een Parktool plakker met het schuurpapiertje dat in het doosje erbij zat. Werkte tijdelijk maar probleem leek toen ook in het boutje te zitten dat niet zo goed vast bleef zitten / lostrilde.
Uiteindelijk tijdens die tocht bij Mantel, kleine winkel, in Arnhem geweest waar ze kosteloos wat locktite op de bout gedaan hebben en wat nieuwe carbonpasta op de pen gedaan hebben. Dit heeft prima gewerkt voor een aantal ritten, ook wel wat ritten op snelheid dus weinig rekening houdende met stuiteren of dat soort dingen.
Gisteren alleen de eerste wedstrijd weer bij Eemland gereden. Ging verder fantastisch. De vorm is echt helemaal prima. Kon het goed bijhouden en me al gelijk een beetje vooraan bemoeien met dichtrijden van gaatjes / tempo erin houden / proberen mee te ontsnappen. Goede keus dus om voor de B te gaan en niet de A (wat voor nu dus alleen maar proberen aan te haken zal zijn). MAAR, zo'n beetje na een uur zakte de pen dus weer. Had nog een achterlampje erop zitten waarvan ik het rubber wat omhoog geschoven heb zodat ik ook af en toe nog kon kijken of de pen dus opnieuw gezakt was. Bleek een eenmalig iets te zijn, maar volgens mij wel 1,5-2cm lager. Dat is net ff wat minder.
Dusja.... Ik wil opzich wel een nieuw schuurpapiertje erin plakken zelf en nieuwe carbon pasta doen, en de klem iets strakker doen dan 8 (was bij Mantel op 8 gezet, mag 8-10Nm). Maar ik ben benieuwd wat er nog voor andere extra tips zijn om zoiets te voorkomen. Ik dacht nog dat ik een beschermfolie er wel in kon plakken omdat dat oppervlak best ruw zou zijn, maar dat bleek toch gladder dan gehoopt. Ik wil ook eigenlijk niet teveel met schuurpapierdingetjes werken, op den duur gaat dat natuurlijk ook averechts werken. Idealiter wordt er een of ander iets tegen de achterkant gehouden wat veel weerstand geeft tussen beide vlakken (achterkant van gat waar de pen in gaat en de pen zelf). Componentenlijm lijkt me dan weer iets TE