Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 561 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11:40

Reginas

Queen of Core Stability

Klimwielen. 600 gram minder aan wielgewicht is weer 600 gram extra wat je aan snacks mee kunt nemen zonder het echt te voelen. Denk aan die 100g per uur.

Oké flauw. Ik blijf wel bij mijn advies voor de lichte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:43
jasperz89 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:00:
[...]

Zou moeten lukken toch, JOIN zelf adviseert tussen de 25 en 35.
Ik lijk rond de 31 ergens uit te gaan komen ofzo en ben niet bang dat dit onvoldoende zou zijn.
Althans, ik neem aan dat je mee wilt doen om uit te rijden/beste uit jezelf te halen en niet van plan bent mee te doen om de knikkers?
Uiteraard het laatste ja 😅. Overleven en er verder een leuk weekend van maken! Zou goed kunnen dat we op dezelfde Join score gaan uitkomen en heel de dag samen rijden lol.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Deze hobby begint een beetje uit de hand te lopen. Ronde van Nijmegen 120 gaan we doen...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
Requiem19 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:12:
Ik heb voor de Mallorca 312 nog een laatste materiaal keuze die ik vanavond moet maken. Advies gevraagd om de knoop door te hakken ;-).

Route: 312 km, 5400hm

Fiets: Canyon Aeroad 2022

Materiaalkeuze: welke wielset

Of de standaard DT Swiss ARC 1400 Dicut, 62mm hoog
Of @ElGreco's VSW custom wielset, 35mm, Carbon-Ti hub

Voordeel van de DT Swiss is meer aero op de vlakke stukken. Voordeel van de VSW's is uiteraard het gewicht. Met de Dura-Ace cassette en lichtere remschijven is dit verschil iets van 600gram. Nadeel van de DT Swiss is gewicht en windgevoeligheid. Ik neig nu naar de lichtere klimwielen en hoop dat ik op het vlakke vooral veel in groepjes kan rijden).

Thoughts? :D.

[Afbeelding]
Wat een rare vraag gekkie.

Heb je nog een cursus wieltje zuigen nodig?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:59
Ik heb voor de Mallorca 312 nog een laatste materiaal keuze die ik vanavond moet maken. Advies gevraagd om de knoop door te hakken ;-).

Voordeel van de DT Swiss is meer aero op de vlakke stukken. Voordeel van de VSW's is uiteraard het gewicht. Met de Dura-Ace cassette en lichtere remschijven is dit verschil iets van 600gram. Nadeel van de DT Swiss is gewicht en windgevoeligheid. Ik neig nu naar de lichtere klimwielen en hoop dat ik op het vlakke vooral veel in groepjes kan rijden).

[Afbeelding]
Sowieso de lage, ik zit momenteel in de Calpe regio. Heb zelf 54mm hoge wielen en met afdalingen waar je 60/70+ zijn die dingen toch wel windgevoelig.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00

[Afbeelding]
Zie ik het nou goed dat die laatste 150km vlak is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
verstappen33 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:16:
[...]

Ja ze zijn duur, maar je hebt ook goedkopere varianten met dezelfde vorm..
Ze zitten misschien iets anders qua comfort, maar het zorgt er wel voor dat je in dezelfde bike-fit setup kunt rijden..

Persoonlijk zou ik zelf geen 2 verschillende zadels willen, zeker als je een poosje binnen of buiten rijdt krijg je gewenning op dat type zadel en moet je weer wennen als je op de andere fiets stapt.
Ik merk, sinds ik op de Cannondale supersix evo zit, dat ik geen last meer heb. Nergens meer van, dat terwijl ik met mijn vorige fiets als maar aan het aanpassen was omdat ik iedere keer wel weer ergens last kreeg. Dat heeft me best wel wat duiten gekost als die aanpassingen. Een zadel met gat, zodat ik geen doof gevoel meer had na 1,5u fietsen, andere stuurpen om van de dove handen af te komen, dikkere grip met drukplekken op de handen te verminderen.. noem maar op.
Ik heb op de Cannondale de zadelhoogte aangepast en het zadel net iets naar voren geschoven en ik zit zonder problemen.
Volgens mij komt zadelpijn dan ook niet eens zozeer van het zadel als wel van andere maten die niet kloppen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:14
Iemand ervaring met zachte fietstransport tassen? Ik twijfel zelf tussen de tas van Ekoi (link) en de Pro fiets reistas (link naar futurum)? Al kan ik over beide niet zo heel veel vinden.

Ik wil in de zomer mijn fiets meenemen richting Italië en de fietsendrager zit waarschijnlijk al vol. Ik zit nu te denken om de fiets achterin de auto te leggen of in de dakkoffer (met nog eventueel wat zachts er onder om de trillingen te dempen).

Daarnaast past de klem van de fietsendrager niet lekker op de zadelpen van mijn Aeroad en vind ik het idee van de fiets in de auto hebben (en uit het zicht als we ergens stoppen) toch net wat fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Cranzai schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:42:
[...]

Zie ik het nou goed dat die laatste 150km vlak is?
Yup, grootste deel van de HM zit in de eerste 160km, daarna Spaans vlak. Als we een lekker (groot) groepje vinden hoop ik dat we wel rond de 35km p/u rijden daar.

Maar tot nu toe is lage wielen zo te zien vrij unaniem het oordeel. Het windgevoeligheid argument voel ik ook wel sterk. Op de hoge velgen bergaf met harde wind voelt vrij a relaxt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Ypuh schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:39:
Hier gister ook de AGR gereden en @rolandos582 nog gespot. Om 06.30u gestart en het viel mij ook reuze mee qua drukte. Alleen het begin en laatste 20km toen de routes samenkwamen een beetje, zoals hierboven op gemerkt werd. Daarbij vielen ook wel de niveauverschillen op, sommige zwalkte over de weg terwijl andere hun KOM'tjes probeerde aan te scherpen (beide snap ik niet helemaal).

Helaas wel een paar flinke crashes gezien onderweg. Eentje in onze groep die in een bocht op snelheid van z'n fiets afgetikt werd een salto maakte en tegen de muur belandde, en 2 andere tijdens het bier drinken bij de finish (ééntje reed 100m voor de finish vol in de hekken bij z'n sprint poginig en de ander klapte frontaal op een fotograaf die daar stond :/). Ook meerdere witte werkbusjes onderweg die gas bij gaven en totaal geen ruimte gaven. Het was vrij duidelijk dat die er klaar mee waren.

Al met al wel een topdag (ik links).

[Afbeelding]
Hehe a wild Ype! 2x keer zelfs, ook boven bij drielanden punt. Was wel mooi dagje, 270km totaal. Eindstand wel warm, helaas ook 2 reanimaties gezien. Dat was toch wel een vervelend moment. Verder lekker met de vrienden gereden. Helaas 1 DNS vanwege gestolen fiets en 1 DNF na 190km vanwege onbekende reden maar was helemaal beroerd enzo. Wel echt mooi weer, goede sfeer en lekker fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
jasperz89 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:00:
[...]

Zou moeten lukken toch, JOIN zelf adviseert tussen de 25 en 35.
Ik lijk rond de 31 ergens uit te gaan komen ofzo en ben niet bang dat dit onvoldoende zou zijn.
Althans, ik neem aan dat je mee wilt doen om uit te rijden/beste uit jezelf te halen en niet van plan bent mee te doen om de knikkers?
Was vorig jaar prima met een JOIN score ergens tussen de 30-35 (weet het niet meer precies). Beweegtijd uiteindelijk ong. 7:30 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
rolandos582 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:11:
[...]

Hehe a wild Ype! 2x keer zelfs, ook boven bij drielanden punt. Was wel mooi dagje, 270km totaal. Eindstand wel warm, helaas ook 2 reanimaties gezien. Dat was toch wel een vervelend moment. Verder lekker met de vrienden gereden. Helaas 1 DNS vanwege gestolen fiets en 1 DNF na 190km vanwege onbekende reden maar was helemaal beroerd enzo. Wel echt mooi weer, goede sfeer en lekker fietsen.
Fiets gestolen is wel echt kak zeg. Bij de AGR gebeurt, of thuis al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Requiem19 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:15:
[...]

Fiets gestolen is wel echt kak zeg. Bij de AGR gebeurt, of thuis al?
Auto's opengebroken in Limburg. Kon weer naar huis. Gewoon 4 fietsen gejat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-09 22:22
Pfff, dat is triest… op de parking bij Shimano Service Center? Of waar?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23
rolandos582 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:19:
[...]

Auto's opengebroken in Limburg. Kon weer naar huis. Gewoon 4 fietsen gejat
Bij zulke evenementen hoor je ieder jaar dat de ze de parkeerplaatsen aflopen op zoek naar fietsen die in de auto's liggen. Dieven weten dat rond de AGR de kans groot is dat ze voor het grijpen liggen.

Laat hem nooit in de auto achter, regel dat van te voren met de accommodatie. Werken ze niet mee, neem een andere accommodatie.

Ik heb nog een tip, maar eigenlijk is het een domme tip want voldoet niet aan de regel hierboven :+

Maar is op een lullige familiecamping in Frankrijk de enige plek waar je je fiets kan stallen in de auto. Maak hem dan vast aan het oog van de rugleuning van de achterbank (niet aan zo'n slap bagage oog).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdMRq6vCYKxWQuQZvQAQM-r02X0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScI6Qk3xA9nmIfELKm1dbQPj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anJFDdvObMtLaTIX4PXWOZbDcT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LAeGdcYouJNH0WuJeFKbq9J.jpg?f=fotoalbum_tile

Fietsendragers worden trouwens ook van je auto afgejat als je een rondje aan het fietsen bent

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 16-04-2024 22:39 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
Niet om Captain Himdsight te spelen hier, maar je fiets in de auto laten s’avonds is ook niet bepaald slim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:44
R0y. schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:52:
Iemand ervaring met zachte fietstransport tassen? Ik twijfel zelf tussen de tas van Ekoi (link) en de Pro fiets reistas (link naar futurum)? Al kan ik over beide niet zo heel veel vinden.

Ik wil in de zomer mijn fiets meenemen richting Italië en de fietsendrager zit waarschijnlijk al vol. Ik zit nu te denken om de fiets achterin de auto te leggen of in de dakkoffer (met nog eventueel wat zachts er onder om de trillingen te dempen).

Daarnaast past de klem van de fietsendrager niet lekker op de zadelpen van mijn Aeroad en vind ik het idee van de fiets in de auto hebben (en uit het zicht als we ergens stoppen) toch net wat fijner.
Als het puur gaat om de fiets op te bergen zonder losse delen, kun je ook eens kijken naar de tas van decathlon. Zelf gebruikt om hem als 'bagage' mee te mogen nemen in de TGV van Parijs -> Nantes.

Die voldeed aan de het feit dat de fiets opgeborgen zat maar daar was ook wel alles mee gezegd. Dat lag niet aan de tas van decathlon maar aan het type tas. Grootste risico is naar mijn ogen het feit dat het lijkt alsof je kunt proppen en zaken erbovenop kunt leggen maar in de tussentijd ben je alsnog je achterderrailleur/pad MOGELIJK aan het slopen.

In de dakkoffer met zachte spullen er omheen zou nog het meest veilige zijn naar mijn idee en dan is de tas vooral om de rest van de spullen te beschermen van viezigheid van de fiets. Wat voor effect het heeft op het frame als de fiets in de dakkoffer ligt durf ik niet te zeggen maar iets zachts eronder en vastmaken in de koffer en het is denk ik redelijk veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:56
Fietsen diefstal op evenementen hoor je bij elke grote toertocht.
En elk jaar verbaas ik mij weer hoe nonchalant mensen omgaan met hun dure fietsen..
Bij de AGR ook op het finish terrein, fietsen van 10k+ gewoon niet op slot gezet tegen een hek en totaal onbeheerd, controle op nummers gebeurd amper bij de uitgang..
Bij de verzorgingsposten fietsen compleet onbeheerd in stallingen, ook op campings, fietsen gewoon buiten laten staan, vrij om te pakken..

Ik verbaas me er niet meer over, dieven gaan vaak voor de gelegenheid en die wordt ze massaal geboden op en rondom dit soort evenementen.

Auto's openbreken is natuurlijk een stapje verder, maar de toezicht op (betaalde) parkeerplekken is natuurlijk bijzonder weinig.

[ Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 17-04-2024 09:23 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 14:03
R0y. schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:52:

Heb daar ooit ook naar gekeken, ,maar ik weet niet hoe groot je auto is dat die in je achterbak passen samen met je overige bagage en een gesloten hoedenplank zodat ie echt uit het zicht is?

In mijn vorige auto haalde ik alleen mijn voorwiel eruit en legde de fiets op de bagage op een oude deken (of in zo'n fietssok). Dat was een stuk flexibeler dan alles in 1 tas en scheelde bij het uitladen dat ik alleen even het voorwiel erin hoefde zetten en good to go was. Lag dus wel in het zicht maar had achter redelijk geblindeerde ramen.

Als ie bij jou wel past lijkt het me wel een mooie oplossing.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:33
Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met het weer beginnen met trainen na een blessure aan de knie?
6 weken geleden mijn knie overbelast. Ben weer begonnen met hele rustige ritjes en de duur langzaam uit te bouwen(Afgelopen weekend AGR 71km heel rustig, maar zonder pijn gefietst).
Ik zou graag willen weten hoe ik het beste weer kan beginnen met interval trainingen. Bijvoorbeeld hele korte VO2max intervallen, tempo, kracht of intensieve duurintervallen.
Ik maak gebruik van Join, maar zodra je aangeeft dat je niet meer geblesseerd bent krijg je weer een normaal trainingsschema. Join bouwt zeg maar niet langzaam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:20

Niellie41

[object Object]

verstappen33 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:16:
En elk jaar verbaas ik mij weer hoe nonchalant mensen omgaan met hun dure fietsen..
Bij de AGR ook op het finish terrein, fietsen van 10k+ gewoon niet op slot gezet tegen een hek en totaal onbeheerd, controle op nummers gebeurd amper bij de uitgang..
Bij de verzorgingsposten fietsen compleet onbeheerd in stallingen, ook op campings, fietsen gewoon buiten laten staan, vrij om te pakken..
Tegelijkertijd mogen alleen deelnemers op bij de verzorgingsposten en het finish terrein komen. Mijn familie waren vorig jaar bij een verzorgingspost gaan kijken, maar ze mochten absoluut niet het terrein op. Zelfs niet mijn kind dat toen moest plassen.

Op zo'n terrein heb je (hopelijk en hoogst waarschijnlijk) veel gelijkgestemde mensen bij elkaar. Die gaan niet van elkaar stelen. Al voelde ik me ook niet erg fijn om mijn fiets onbeheerd en niet afgesloten achter te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

Phydomir

Dennis

rodiee schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:21:
Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met het weer beginnen met trainen na een blessure aan de knie?
6 weken geleden mijn knie overbelast. Ben weer begonnen met hele rustige ritjes en de duur langzaam uit te bouwen(Afgelopen weekend AGR 71km heel rustig, maar zonder pijn gefietst).
Ik zou graag willen weten hoe ik het beste weer kan beginnen met interval trainingen. Bijvoorbeeld hele korte VO2max intervallen, tempo, kracht of intensieve duurintervallen.
Ik maak gebruik van Join, maar zodra je aangeeft dat je niet meer geblesseerd bent krijg je weer een normaal trainingsschema. Join bouwt zeg maar niet langzaam op.
Geen ervaring meer maar ik zou tijdens de ritten waarvan je weet dat je ze aankunt, de intensiteit langzaam wat verhogen. Enkele korte efforts erin en kijken hoe het gaat en dat langzaam uitbouwen tot je het gevoel hebt dat het wel snor zit.
Dan gewoon weer workouts doen, waarbij het ook absoluut geen schande is als je na 15 minuten besluit dat het toch te snel, te veel is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

Ik zou dit met een fysio cq. arts bespreken en niet op een forum waar niemand jouw specifieke situatie kent, het aard van je kwetsuur ("overbelaste knie" is weinig specifiek), je voorgeschiedenis qua belastbaarheid e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Niellie41 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:49:
[...]

Tegelijkertijd mogen alleen deelnemers op bij de verzorgingsposten en het finish terrein komen. Mijn familie waren vorig jaar bij een verzorgingspost gaan kijken, maar ze mochten absoluut niet het terrein op. Zelfs niet mijn kind dat toen moest plassen.

Op zo'n terrein heb je (hopelijk en hoogst waarschijnlijk) veel gelijkgestemde mensen bij elkaar. Die gaan niet van elkaar stelen. Al voelde ik me ook niet erg fijn om mijn fiets onbeheerd en niet afgesloten achter te laten.
Ze zullen er tussen zitten die de 63 kilometer inschrijven, bij de cauberg op een aftands ding van marktplaats opstappen en dan met de S-works uit de stalling lopen. Controle op startnummer was ook minimaal. Had zelf een slotje bij me. Helpt het veel? Neuh, maar net genoeg om een dief de volgende fiets te laten kiezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
Ik denk dat je de vraag op de verkeerd plek stelt, de goedbedoelde adviezen die je hier allemaal krijgt zullen waarschijnlijk nooit helemaal jouw knieblessure dekken.

Een goede fysiotherapeut kan je wel een eind op weg helpen, zij weten exact wat voor blessure je hebt gehad, hoe het is ontstaan en hoe je dit kunt verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
Dank voor reacties.
Ik heb ook bij een fysio gelopen voor behandelingen, alleen was deze fysio niet echt gericht op specifiek fietsers. Verder dan op lage intensiteit langzaam de duur uitbouwen en kijken hoe het aanvoelt kwam het eigenlijk niet.
Aangezien ik nu eigenlijk geen klachten of pijn meer heb kan ik dan nog wel bij een ander fysio aankloppen aangezien die mijn klachten dan ook niet meer kan beoordelen? Of kan die dat alsnog wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Holk schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:00:
[...]

Had zelf een slotje bij me. Helpt het veel? Neuh, maar net genoeg om een dief de volgende fiets te laten kiezen
Mja als ze er op uit zijn, knip je zo’n slotje door met een klein en niet opvallend tangetje.

Denk dat je het beste met speedplay kan gaan rijden, dan valt het op als iemand op wil stappen.

Zit beetje met een kort bikepack tripje in mij hoofd en ik kan nog niet veel vinden dat zit tussen “cafe”sloten en sloten die gelijk 1,5 kg wegen.
Het hoeft niet echt diefstal bestendig te zijn, maar je moet bijv maar even moeten stoppen omdat je last krijgt van je darmen. Je krijgt het allemaal vast open met een betonschaar, maar het valt wel op.

Beste wat ik kan vinden is zoiets: https://www.abus.com/nl/A...uwsloten/BORDO-Lite-6055K (al dan niet met cijferslot combi). En ja op YouTube staan wel filmpjes dat de geoefende het makkelijk open krijgt. Maar je hebt meer skills nodig dan een nagelschaartje indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:33
verstappen33 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:16:
Het viel mij op dat de mensen voor mij bij het verlaten van het finishterrein allemaal gecontroleerd werden.of rug- en stuurnummer hetzelfde waren. Mijn dochter en ik hadden geen rugnummer op en konden zo met onze hagelnieuwe fietsen doorlopen 8)7

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
mhr-zip schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:19:
[...]

Mja als ze er op uit zijn, knip je zo’n slotje door met een klein en niet opvallend tangetje.

Denk dat je het beste met speedplay kan gaan rijden, dan valt het op als iemand op wil stappen.

Zit beetje met een kort bikepack tripje in mij hoofd en ik kan nog niet veel vinden dat zit tussen “cafe”sloten en sloten die gelijk 1,5 kg wegen.
Het hoeft niet echt diefstal bestendig te zijn, maar je moet bijv maar even moeten stoppen omdat je last krijgt van je darmen. Je krijgt het allemaal vast open met een betonschaar, maar het valt wel op.

Beste wat ik kan vinden is zoiets: https://www.abus.com/nl/A...uwsloten/BORDO-Lite-6055K (al dan niet met cijferslot combi). En ja op YouTube staan wel filmpjes dat de geoefende het makkelijk open krijgt. Maar je hebt meer skills nodig dan een nagelschaartje indrukken.
Dan kan ik ze altijd terug vinden met de airtag die op de fiets zit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
rodiee schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:18:
Dank voor reacties.
Ik heb ook bij een fysio gelopen voor behandelingen, alleen was deze fysio niet echt gericht op specifiek fietsers. Verder dan op lage intensiteit langzaam de duur uitbouwen en kijken hoe het aanvoelt kwam het eigenlijk niet.
Aangezien ik nu eigenlijk geen klachten of pijn meer heb kan ik dan nog wel bij een ander fysio aankloppen aangezien die mijn klachten dan ook niet meer kan beoordelen? Of kan die dat alsnog wel?
Wat is er precies mis met het advies dat is gegeven? Je zult toch echt weer moeten proberen en dat doe je alleen door rustig op te bouwen. Dat zal elke fysio je in eerste instantie vertellen. Aan de hand van de blessure heb je misschien ook nog extra oefeningen gekregen? Doe die gewoon nog steeds en kijk hoe het gaat. Veel moeilijker dan dit wordt t niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
Holk schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:27:
[...]

Dan kan ik ze altijd terug vinden met de airtag die op de fiets zit :P
En die kunnen ze ook weer eraf halen zodra ze een melding krijgen dat er een tag in de buurt is, blijft een kat- en muisspel zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:14
la_fusion schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:02:
[...]

In de dakkoffer met zachte spullen er omheen zou nog het meest veilige zijn naar mijn idee en dan is de tas vooral om de rest van de spullen te beschermen van viezigheid van de fiets. Wat voor effect het heeft op het frame als de fiets in de dakkoffer ligt durf ik niet te zeggen maar iets zachts eronder en vastmaken in de koffer en het is denk ik redelijk veilig.
Dat is het ook het idee. Ik zat te denken aan "zachte spullen" (bijvoorbeeld de sporttassen met kleding) onderin de dakkoffer te plaatsen en de fiets er in zo'n hoes eventueel bovenop.
GerbenBK schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:27:
[...]

Heb daar ooit ook naar gekeken, ,maar ik weet niet hoe groot je auto is dat die in je achterbak passen samen met je overige bagage en een gesloten hoedenplank zodat ie echt uit het zicht is?

In mijn vorige auto haalde ik alleen mijn voorwiel eruit en legde de fiets op de bagage op een oude deken (of in zo'n fietssok). Dat was een stuk flexibeler dan alles in 1 tas en scheelde bij het uitladen dat ik alleen even het voorwiel erin hoefde zetten en good to go was. Lag dus wel in het zicht maar had achter redelijk geblindeerde ramen.

Als ie bij jou wel past lijkt het me wel een mooie oplossing.
Een Passat variant. De fiets gaat nu zonder enige moeite (met de wielen eruit) zo plat in de kofferbak. Hoe dit eventueel zou zijn met bagage eronder weet ik niet en heb ik nog niet getest. Mogelijk kan dan de hoedenplank inderdaad net niet meer dicht. Ramen zijn ook bij mijn auto achter geblindeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:08
[...]

Ik heb voor m'n aanstaande fietsreis een combinatie van het snelle Abus Combiflex cijferslotje, enkel als visuele blokkade rond het wiel of om ergens omheen vast te zetten, plus een Knog Scout onder m'n bottlecage gemonteerd met de meegeleverde speciale boutjes. Handig voor als ik even proviand moet halen in een supermarkt of in een café/restaurant zit waar ik niet direct zicht op de fiets met al z'n bepakking heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:40
Vraagje, ik had vanmiddag voor het eerst een lekke band op mijn nieuwe wielset, ik kreeg mijn band er met geen mogelijkheid af met mijn koude verkleumde vingers (uiteindelijk een vriendelijke fietsenmaker gevonden die me geholpen heeft, maar hij had ook veel moeite om ze eraf te krijgen). Met name het eerste stukje (dus de band in het midden krijgen zodat de bandenlichter er tussenkan) is haast niet te doen. Heeft iemand ervaring met zo'n tang om een band er wat makkelijker af te krijgen? https://www.futurumshop.n...xCzcZzklqx0BoC_ncQAvD_BwE

[ Voor 8% gewijzigd door Bastard op 17-04-2024 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Bastard schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:59:
Vraagje, ik had vanmiddag voor het eerst een lekke band op mijn nieuwe wielset, ik kreeg mijn band er met geen mogelijkheid af met mijn koude verkleumde vingers (uiteindelijk een vriendelijke fietsenmaker gevonden die me geholpen heeft, maar hij had ook veel moeite om ze eraf te krijgen). Met name het eerste stukje (dus de band in het midden krijgen zodat de bandenlichter er tussenkan) is haast niet te doen. Heeft iemand ervaring met zo'n tang om een band er wat makkelijker af te krijgen? https://www.futurumshop.n...xCzcZzklqx0BoC_ncQAvD_BwE
Die tang is ervoor om de band makkelijker erop te krijgen. Als je de band er niet af krijgt, dan helpt die tang niks.

En voordat mensen met tyremonkeys e.d. komen: die zijn voor het er afhalen niet eenvoudiger dan een setje bandenlichters. Wel voor het erop plaatsen, maar daar kwam je dus al niet aan toe.

Ik zou zeggen: Zoek een eenvoudigere combo uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:43

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

@ Bastard
Ja, ervaring mee, maar is nogal groot om mee te nemen.
Ik ben overgeschakeld naar https://www.futurumshop.n...xCzcZzklqx0BoC_ncQAvD_BwE
Heb ook altijd 2 bandenlichters bij.

Is algemene trend. Meeste banden zijn laatste jaren (in het algemeen genomen) een stuk moeilijker op te leggen. Heeft deels ook te maken met velgen.

[ Voor 5% gewijzigd door jorrefunk op 17-04-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
joker1977 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:06:
[...]

Die tang is ervoor om de band makkelijker erop te krijgen. Als je de band er niet af krijgt, dan helpt die tang niks.

En voordat mensen met tyremonkeys e.d. komen: die zijn voor het er afhalen niet eenvoudiger dan een setje bandenlichters. Wel voor het erop plaatsen, maar daar kwam je dus al niet aan toe.

Ik sta open voor suggesties ;) , momenteel fiets ik met deze wielset (https://www.bike24.nl/producten/655706) icm een setje conti grand-prix's (https://www.mantel.com/co...P_g07_2lgZrRoCy4cQAvD_BwE, geen gp5000's want liever een paar km minder snel dan een lekke band)
jorrefunk schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:07:
@ Bastard
Ja, ervaring mee, maar is nogal groot om mee te nemen.
Ik ben overgeschakeld naar https://www.futurumshop.n...xCzcZzklqx0BoC_ncQAvD_BwE
Heb ook altijd 2 bandenlichters bij.

Is algemene trend. Meeste banden zijn laatste jaren (in het algemeen genomen) een stuk moeilijker op te leggen. Heeft deels ook te maken met velgen.
Mooi ding om mijn band terug op mijn wiel te krijgen, maar hoe krijg ik hiermee mijn band van mijn wiel af? Zeker gezien ik mijn band dus bijna niet gecentreerd krijg is elke bandenlichter die ik ken er niet tussen te krijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Bastard op 17-04-2024 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:10
@mhr-zip op de fietsvakanties gebruik ik een safeman kabelslot.. Kabel is echt wel dik genoeg dat hij niet in een paar seconden met een zijknipper los is en als je het goed plant kan je het sleutelgat zo plaatsen dat die niet makkelijk bereikbaar is. Een slot van bijna een halve kilo mee zeulen zou echt geen optie voor mij zijn, helemaal als je echt gaat bikepacken waar je elke cm^2 ruimte nodig hebt.

Heb de fiets met alle bagage zo wel eens achtergelaten bij een aldi in een louche duitse achterbuurt. Meeste waarde zit bij mij dan ook in de bagage en die kan toch niet op slot :+

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09

McMiGHtY

- burp -

Bastard schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:12:
[...]

Ik sta open voor suggesties ;) , momenteel fiets ik met deze wielset (https://www.bike24.nl/producten/655706) icm een setje conti grand-prix's (https://www.mantel.com/co...P_g07_2lgZrRoCy4cQAvD_BwE, geen gp5000's want liever een paar km minder snel dan een lekke band)

[...]

Mooi ding om mijn band terug op mijn wiel te krijgen, maar hoe krijg ik hiermee mijn band van mijn wiel af?
Met deze: https://www.rosebikes.nl/...aZJfuqXJu-5RoCbs8QAvD_BwE krijg ik elk bandje eraf.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

@Bastard is voor zowel demonteren en monteren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaqJjGsXoRdzpRqtwsTsoEqsDwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JoryX4pfuCwfJySZSbLw27N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door jorrefunk op 17-04-2024 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodiee
Webgnome schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:36:
[...]

Wat is er precies mis met het advies dat is gegeven? Je zult toch echt weer moeten proberen en dat doe je alleen door rustig op te bouwen. Dat zal elke fysio je in eerste instantie vertellen. Aan de hand van de blessure heb je misschien ook nog extra oefeningen gekregen? Doe die gewoon nog steeds en kijk hoe het gaat. Veel moeilijker dan dit wordt t niet.
In Principe is daar niks mee, maar moet ik dan op lage intensiteit(herstelzone) uitbouwen totdat ik bij wijze van 4 uur achter elkaar kan fietsen zonder pijn? Of wellicht een kortere training met bijvoorbeeld een aantal minuten interval die elke training wat zwaarder te doen?
Heb inderdaad wat rek oefeningen en foamrollen als tip meegekregen. En wat extra krachttraining te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Desondanks staat er dit bij een van de reviews: 'Voor banden van velg niet goed', vandaar mijn bedenkingen ;)
Die zou ik er wellicht nog wel tussen kunnen wrikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Ja, heb zo’n ding maar gebruik ik eigenlijk niet. Valt eigenlijk best tegen om het ding op de juiste manier onder de band te krijgen en op de velgrand. Uiteindelijk heb je niet voldoende band over aan het einde om echt behulpzaam te zijn. Miskoop, bijna, aanrader, nee niet echt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
[...]

Ik heb altijd een dunne staaldraad (met fel oranje buitenmantel voor opvallendheid) met een klein abus slotje bij me. Niet genoeg voor iemand die het echt op een fiets gemunt heeft, maar goed genoeg voor een spontane sanitaire stop.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Holk schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:00:
[...]

Ze zullen er tussen zitten die de 63 kilometer inschrijven, bij de cauberg op een aftands ding van marktplaats opstappen en dan met de S-works uit de stalling lopen. Controle op startnummer was ook minimaal. Had zelf een slotje bij me. Helpt het veel? Neuh, maar net genoeg om een dief de volgende fiets te laten kiezen
Je moet natuurlijk van het goede in de mens uitgaan, maar dit klopt wel inderdaad..
Bij de verzorgingsposten geen controles gezien, veel mensen hadden het rugnummer niet eens opgespeld maar gewoon dubbelgevouwen achter het shirt etc.
Controles waren nagenoeg 0...

Ik ben bij de finishplek ook gewoon naar buiten gelopen zonder controle, stond wel te wachten tot ze klaar waren met mijn buurman, maar ze kwamen niet, dus toen had ik ook zoiets van fuck-it en ben doorgelopen.

Er stonden natuurlijk her en der wel camera's, maar geen idee hoeveel moeite men doet om beelden terug te kijken..

Dit is dan een vrij groot evenement, maar ik zie het ook bij kleinere fietstochten, het zijn maar vrijwillligers die er een beetje bij staan te helpen, die doen hun best maar zullen echt niet een dief tegenhouden.

En als je een beetje opgaat in een druk moment dan glip je er zo langs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
rodiee schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:24:
[...]

In Principe is daar niks mee, maar moet ik dan op lage intensiteit(herstelzone) uitbouwen totdat ik bij wijze van 4 uur achter elkaar kan fietsen zonder pijn? Of wellicht een kortere training met bijvoorbeeld een aantal minuten interval die elke training wat zwaarder te doen?
Heb inderdaad wat rek oefeningen en foamrollen als tip meegekregen. En wat extra krachttraining te doen.
Ja dat zou ik in eerste instantie wel doen. Eerst je duur weer op orde krijgen. Zelf heb ik ook met blessures te maken gehad en daar was het hetzelfde laken en pak. Rustig opbouwen. Dus niet als je gewend was 4 uur duur, 2 uur kracht en 2 uur tempo omdat meteen weer te doen maar gewoon rustig beginnen met 1 uurtje duur en dan de kracht / tempo erbij doen om te kijken hoe dat voelt. Je kan bijvoorbeeld van 3 naar 2 trainingen en dat na 4 weken opvoeren naar een extra uurtje ergens etc. En zoals ik al zei die oefeningen gewoon altijd blijven doen. Hoe suf het soms ook is, dat helpt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Bastard schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:12:
[...]

[...]

Mooi ding om mijn band terug op mijn wiel te krijgen, maar hoe krijg ik hiermee mijn band van mijn wiel af? Zeker gezien ik mijn band dus bijna niet gecentreerd krijg is elke bandenlichter die ik ken er niet tussen te krijgen.
Liever een band die ik zelf kan vervangen, dan een band die potentieel iets minder lek gaat (maar uiteindelijk gaat die ook gewoon lek).

Stomme vraag van mij, maar bij het verwijderen van je band. Heb je hem toen aan beide kanten los van de velgrand gemaakt? Dus beide kanten naar het midden van je velg “masseren”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
StevenK schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:19:
[...]

Het viel mij op dat de mensen voor mij bij het verlaten van het finishterrein allemaal gecontroleerd werden.of rug- en stuurnummer hetzelfde waren. Mijn dochter en ik hadden geen rugnummer op en konden zo met onze hagelnieuwe fietsen doorlopen 8)7
Ik heb vorig jaar met bedrijventeam meegedaan en dan sta je dus op het VIP terrein. Daar werd vorig jaar echt bij iedereen het nummer gecheckt. Maar bovendien had mijn broer een goede tip; neem een slot mee in de ochtend, voor als je het ontbijt gaat nuttigen in de VIP tent. Laat het slot achter aan het hek tijdens de fietstocht; en als je terugkomt kan je het slot weer gebruiken, mits je een plekje aan het hek weet te vinden natuurlijk. Ik had een cijferslot dus geen sleuteltje wat kwijt kon raken.
In het bedrijfsteam was iemand die na de finish de fiets meteen op de auto had gezet en daarna naar de vip tent gekomen...fiets van de auto af gejat.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dat heet ook wel een bandenknecht. Ik heb er eentje, en bij één type band gebruik ik hem; de rest is gewoon duimenwerk. Mijn vrouw is er ook wel fan van. Maar een bandenknecht is alleen voor het OPleggen. Beetje met beleid werken. Is inderdaad wel te groot om mee te nemen.

Eraf is altijd gewoon met een bandenlichter. Bij strakke banden heb je er toch wel drie nodig, en voor dat eerste stukje kan een goede vorm van de bandenlichter wel helpen. En Inderdaad, de rand van de band rondom even helemaal nalopen zodat ie in het midden van de velg ligt, dan heb je meer speelruimte.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
mhr-zip schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:01:
[...]

Liever een band die ik zelf kan vervangen, dan een band die potentieel iets minder lek gaat (maar uiteindelijk gaat die ook gewoon lek).

Stomme vraag van mij, maar bij het verwijderen van je band. Heb je hem toen aan beide kanten los van de velgrand gemaakt? Dus beide kanten naar het midden van je velg “masseren”?
Dat was het probleem, ik kreeg de band niet naar het midden van de velg gemasseerd. hij zat muurvast tegen de velgrand aan en er was geen bandenlichter tussen te krijgen. De fietsenmaker kreeg dit uiteindelijk wel voor elkaar, maar hij had ook redelijk veel kracht nodig om 'm naar het midden van de velg te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bastard op 17-04-2024 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
joker1977 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:06:
[...]

Ik zou een TyreMonkey doen 🤪

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
Webgnome schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:59:
[...]

Ja dat zou ik in eerste instantie wel doen. Eerst je duur weer op orde krijgen. Zelf heb ik ook met blessures te maken gehad en daar was het hetzelfde laken en pak. Rustig opbouwen. Dus niet als je gewend was 4 uur duur, 2 uur kracht en 2 uur tempo omdat meteen weer te doen maar gewoon rustig beginnen met 1 uurtje duur en dan de kracht / tempo erbij doen om te kijken hoe dat voelt. Je kan bijvoorbeeld van 3 naar 2 trainingen en dat na 4 weken opvoeren naar een extra uurtje ergens etc. En zoals ik al zei die oefeningen gewoon altijd blijven doen. Hoe suf het soms ook is, dat helpt
Thanks, daar kan ik wat mee.
En hoe heb jij dat gedaan met VO2max trainingen weer oppakken? Ben een beetje voorzichting (Misschien wel te voorzichtig) maar wil niet weer terugvallen met mijn blessure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@rodiee Intervallen bedoel je? Die zou ik eerst even laten zitten of op een veel lagere intensiteit doen. Deed je eerst 6 blokjes dan doe je er nu 3 of iets en kijk je hoe dat gaat. Beter te voorzichtig dan te lomp :+

[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 17-04-2024 14:31 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dfbt
rodiee schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:24:
[...]

Ik heb hier ook een half jaar gesukkeld met knie klachten/fysio behandelingen na een AGR van 3 jaar geleden. door veel Gewicht (mijzelf) i.c.m. teveel belasting behoorlijke pijn scheuten in 1 knie ( rechts) gehad kon een half jaar niet fietsen en daarna ben ik t weer rustig gaan opbouwen. (Ga ook AUB niet af van andermans reacties) Ik heb alles met mijn fysio besproken. Ik moest daar op de hometrainer/gewichten mijn knie weer sterker maken/langzaam laten wennen aan gewicht/kracht etc. en alles op de fiets was rustig aan in z2 fietsen voor ongeveer een half jaartje. Natuurlijk had ik tijdens t fietsen hier en daar wel een klein heuveltje etc maar ik was ook redelijk bang om weer geblesseerd te raken en weer opnieuw te beginnen met revalideren. Alles wat mijn fietsvrienden aan sprintjes deden liet ik lekker gaan. Na een maand of 5 weer begonnen aan wat lichte krachttrainingen, eerst opbouwen op de fiets naar z3/z4 en pas na een maand of 2 weer volle bak sprinten. Klinkt heel erg klote en wellicht had t veel sneller gekund, maar ik heb redelijk lang met pijn in mijn knieen rondgereden en ben nu al bijna 2 jaar klachtenvrij :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47

sebasd

loopt op espresso

Zo, vandaag nog even een laatste korte (test-)ritje gedaan voor de Ronde van Noord-Holland zaterdag.

Test, omdat ik deze week een paar dagen op reis ben geweest en dat hakt er altijd wel in, dus wilde wel even weten wat de benen ervan vonden. Die lijken het ermee eens te zijn om zaterdag 'gewoon' van start te gaan. Ik kan bij Alkmaar altijd beslissen om de route in te korten tot 110km.

Was wel bokkoud ineens vanochtend. Afgelopen weekend nog insmeren, maar nu gingen de winterhandschoenen aan..

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
Wauw, vandaag een echte kutdag gehad ;w

Deze morgen vertrokken, na kilometer of 5 een platte band. Walk of shame op een druk kruispunt ;) Gelukkig op 200m van vrienden thuis, dus naar daar gereden. Binnenband vervangen en dan gezien dat het ventiel niet lang genoeg was |:( Uiteindelijk taxi papa gebeld, thuisgekomen en op de gravelbike gesprongen. Na 5 minuten melding dat batterij powermeter plat was, goed toch maar verder gereden en 10 minuten later in een harde regenbui terecht gekomen. Had geen moed meer dus maar naar huis gereden :P De volgende stap zou zijn dat ik een ongeval zou hebben denk ik. Uiteindelijk 2u van huis geweest, 40 minuten gefietst en 16km gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTV7MPGyJzME1lZwweR82i74aZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XoVd9MimoM54d1M73ZdGsHd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:08
Stancke schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:25:

Deze morgen vertrokken, na kilometer of 5 een platte band. Walk of shame op een druk kruispunt ;) Gelukkig op 200m van vrienden thuis, dus naar daar gereden. Binnenband vervangen en dan gezien dat het ventiel niet lang genoeg was |:( Uiteindelijk taxi papa gebeld, thuisgekomen en op de gravelbike gesprongen. Na 5 minuten melding dat batterij powermeter plat was, goed toch maar verder gereden en 10 minuten later in een harde regenbui terecht gekomen. Had geen moed meer dus maar naar huis gereden :P De volgende stap zou zijn dat ik een ongeval zou hebben denk ik. Uiteindelijk 2u van huis geweest, 40 minuten gefietst en 16km gereden.

[Afbeelding]
Altijd vervelend als alle pech in 1 keer komt.

Ik zie dat je (volgens mij) ook een Rival power meter hebt; ik heb 2 maandjes terug m'n nieuwe fiets met dezelfde powermeter opgehaald, ik kreeg na 200km al melding op m'n wahoo Bolt dat de aaa-batterij waarmee de fietsdealer 'm had afgeleverd al bijna leeg was. Inmiddels ben ik al weer 700 km verder en hij doet het nog steeds (ik heb nu inmiddels lithium aaa-batterijtjes besteld, die liggen morgen als 't goed is in de brievenbus).

Zelfde verhaal met de sram AXS-accu'tjes. Van helemaal volgeladen kreeg ik vlak na elkaar voor beide accu's na ong. 700km melding met 'bijna leeg'. Volgens de handleiding zijn ze dan tussen de 10-25%. Ik heb m'n reserve nu telkens bij me, maar ik zit nu op 900+ km's en ze doen het nog steeds (ik doe dit vooral om de grens op te zoeken voor als ik de fiets straks mee op reis ga nemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
Volgens mij leveren ze standaard de SRAM Powermeter af zonder lithium batterijen. Ook geen lithium CR2032 batterij in de shifters.

[ Voor 6% gewijzigd door Stancke op 18-04-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds eind vorig jaar merk ik dat ik wel erg vaak de aaa batterij moest vervangen. Sinds paar maanden hou ik het bij via Strava, het blijkt dat al 2 keer ongeveer 620km rij en dan al een melding krijg dat ie bijna leeg is. Contact opgenomen met Trek en die geven aan dat dit niet normaal is. Voordat ik de powermeter laat opsturen willen ze wel weten of dit ook geldt voor lithium batterijen + firmware upgrade. Beide heb ik nu aangepast. Toch wel handig dat je in Strava je materiaal kan bijhouden!
r0g3r schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:06:
[...]
Altijd vervelend als alle pech in 1 keer komt.

Ik zie dat je (volgens mij) ook een Rival power meter hebt; ik heb 2 maandjes terug m'n nieuwe fiets met dezelfde powermeter opgehaald, ik kreeg na 200km al melding op m'n wahoo Bolt dat de aaa-batterij waarmee de fietsdealer 'm had afgeleverd al bijna leeg was. Inmiddels ben ik al weer 700 km verder en hij doet het nog steeds (ik heb nu inmiddels lithium aaa-batterijtjes besteld, die liggen morgen als 't goed is in de brievenbus).

Zelfde verhaal met de sram AXS-accu'tjes. Van helemaal volgeladen kreeg ik vlak na elkaar voor beide accu's na ong. 700km melding met 'bijna leeg'. Volgens de handleiding zijn ze dan tussen de 10-25%. Ik heb m'n reserve nu telkens bij me, maar ik zit nu op 900+ km's en ze doen het nog steeds (ik doe dit vooral om de grens op te zoeken voor als ik de fiets straks mee op reis ga nemen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oelewappert
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Komende zaterdag de Liege-Bastogne-Liege 150km op de planning staan. Eerste jaar dat ik dit soort grotere tourtochten rijd.

Afgelopen weekend nog onverwachts de AGR 150km mogen rijden. Deze was goed bevallen. Rustig gereden en aan het einde nog wel wat over in de tank.

Afgelopen weekend was het echter mooi weer (zelfs goed verbrand). Morgen wordt het een ander verhaal. Tussen de 4-8 graden met een buitje tussendoor. Ik rijd niet vaak in dit weer, en zeker niet deze temperaturen met regen. Als ik het doe kom ik na een uurtje toch vrij koud thuis. Heeft er iemand tips om deze omstandigheden voor een paar uurtjes te overleven? Hoe moet ik me kleden voor zo'n rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Rogier V schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 04:48:
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds eind vorig jaar merk ik dat ik wel erg vaak de aaa batterij moest vervangen. Sinds paar maanden hou ik het bij via Strava, het blijkt dat al 2 keer ongeveer 620km rij en dan al een melding krijg dat ie bijna leeg is. Contact opgenomen met Trek en die geven aan dat dit niet normaal is. Voordat ik de powermeter laat opsturen willen ze wel weten of dit ook geldt voor lithium batterijen + firmware upgrade. Beide heb ik nu aangepast. Toch wel handig dat je in Strava je materiaal kan bijhouden!
Ik heb ruim 300 uur gefietst met mijn SRAM Rival Powermeter op 1 batterij (Lithium AAA) die was meegeleverd met de meter. In de handleiding staat (stond) ook expliciet genoemd dat Lithium werd aanbevolen, dus die heb ik nu ook weer geplaatst.

600 km. is absurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
oelewappert schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 06:49:
Komende zaterdag de Liege-Bastogne-Liege 150km op de planning staan. Eerste jaar dat ik dit soort grotere tourtochten rijd.

Afgelopen weekend nog onverwachts de AGR 150km mogen rijden. Deze was goed bevallen. Rustig gereden en aan het einde nog wel wat over in de tank.

Afgelopen weekend was het echter mooi weer (zelfs goed verbrand). Morgen wordt het een ander verhaal. Tussen de 4-8 graden met een buitje tussendoor. Ik rijd niet vaak in dit weer, en zeker niet deze temperaturen met regen. Als ik het doe kom ik na een uurtje toch vrij koud thuis. Heeft er iemand tips om deze omstandigheden voor een paar uurtjes te overleven? Hoe moet ik me kleden voor zo'n rit?
Laagjes...

Ik heb zelf een 4 seizoenen jas van Futurum (eigen merk van hun), en die vind ik persoonlijk zeer fijn is waterdicht maar ademt nog wel goed..
Je kunt hieronder nog 1-2 lagen aantrekken, maar mijn ervaring is dat 1 laag (merino base layer) vaak al voldoende is voor temperaturen tussen de 0-10 graden, ik heb dan wel een base layer met lange mouwen aan, gaat het meer richting de 10 graden, dan korte mouwen eronder.

Verder goede beenstukken of lange winterbroek, en zorgen dat je je voeten droog houdt..
Evt een buff voor je nek en goede handschoenen..

https://www.futurumshop.n...etsjack-zwart-heren.phtml
https://www.futurumshop.n...-mouwen-zwart-heren.phtml

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 19-04-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 14:03

Heb (vooralsnog) de 258km in de planning staan voor morgen, maar begin me ook zorgen te maken over een acute aanval van 'Skjelmose' onderweg.

Tis lastig te voorspellen met buierig weer, koude temperaturen en continu klimmen en dalen. Warme lagen met een goed regenjack is wel noodzakelijk. Vergeet je over- of winterschoenen niet en persoonlijk neem ik ook een extra setje handschoenen + buff mee die ik in plastic doe zodat ik ergens een mogelijkheid heb even droge handschoenen aan te doen.

Voor de rest is het gelukkig een route die redelijk makkelijk in te korten is door af te snijden. Dus afhankelijk van het feit of de meeste regen op of naast me valt rij ik ook de 150km :).

Veel plezier! >:)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
verstappen33 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:22:
[...]

Laagjes...

Ik heb zelf een 4 seizoenen jas van Futurum (eigen merk van hun), en die vind ik persoonlijk zeer fijn is waterdicht maar ademt nog wel goed..
Je kunt hieronder nog 1-2 lagen aantrekken, maar mijn ervaring is dat 1 laag (merino base layer) vaak al voldoende is voor temperaturen tussen de 0-10 graden, ik heb dan wel een base layer met lange mouwen aan, gaat het meer richting de 10 graden, dan korte mouwen eronder.

Verder goede beenstukken of lange winterbroek, en zorgen dat je je voeten droog houdt..
Evt een buff voor je nek en goede handschoenen..

https://www.futurumshop.n...etsjack-zwart-heren.phtml
https://www.futurumshop.n...-mouwen-zwart-heren.phtml
I approve this message :P. Lekker met laagjes werken en beter te warm dan te koud.

Hopelijk is het morgen niet al te nat. Op de planning staat hoogtemeters maken op de Posbank..

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 19-04-2024 09:16 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Hier een beetje last van het ZZZ: zakkende zadelpen zyndroom. Bij de levering van het frame werd een soort schuurpapiertje met plakstrip meegeleverd. Dit is ondertussen ergens in het frame te vinden denk ik want het zat al niet meer gemonteerd. Tijdens Veenendaal-Veenendaal een tijdelijke oplossing gemaakt van een Parktool plakker met het schuurpapiertje dat in het doosje erbij zat. Werkte tijdelijk maar probleem leek toen ook in het boutje te zitten dat niet zo goed vast bleef zitten / lostrilde.

Uiteindelijk tijdens die tocht bij Mantel, kleine winkel, in Arnhem geweest waar ze kosteloos wat locktite op de bout gedaan hebben en wat nieuwe carbonpasta op de pen gedaan hebben. Dit heeft prima gewerkt voor een aantal ritten, ook wel wat ritten op snelheid dus weinig rekening houdende met stuiteren of dat soort dingen.

Gisteren alleen de eerste wedstrijd weer bij Eemland gereden. Ging verder fantastisch. De vorm is echt helemaal prima. Kon het goed bijhouden en me al gelijk een beetje vooraan bemoeien met dichtrijden van gaatjes / tempo erin houden / proberen mee te ontsnappen. Goede keus dus om voor de B te gaan en niet de A (wat voor nu dus alleen maar proberen aan te haken zal zijn). MAAR, zo'n beetje na een uur zakte de pen dus weer. Had nog een achterlampje erop zitten waarvan ik het rubber wat omhoog geschoven heb zodat ik ook af en toe nog kon kijken of de pen dus opnieuw gezakt was. Bleek een eenmalig iets te zijn, maar volgens mij wel 1,5-2cm lager. Dat is net ff wat minder.

Dusja.... Ik wil opzich wel een nieuw schuurpapiertje erin plakken zelf en nieuwe carbon pasta doen, en de klem iets strakker doen dan 8 (was bij Mantel op 8 gezet, mag 8-10Nm). Maar ik ben benieuwd wat er nog voor andere extra tips zijn om zoiets te voorkomen. Ik dacht nog dat ik een beschermfolie er wel in kon plakken omdat dat oppervlak best ruw zou zijn, maar dat bleek toch gladder dan gehoopt. Ik wil ook eigenlijk niet teveel met schuurpapierdingetjes werken, op den duur gaat dat natuurlijk ook averechts werken. Idealiter wordt er een of ander iets tegen de achterkant gehouden wat veel weerstand geeft tussen beide vlakken (achterkant van gat waar de pen in gaat en de pen zelf). Componentenlijm lijkt me dan weer iets TE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
orange.x schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:21:
Hier een beetje last van het ZZZ: zakkende zadelpen zyndroom. Bij de levering van het frame werd een soort schuurpapiertje met plakstrip meegeleverd. Dit is ondertussen ergens in het frame te vinden denk ik want het zat al niet meer gemonteerd. Tijdens Veenendaal-Veenendaal een tijdelijke oplossing gemaakt van een Parktool plakker met het schuurpapiertje dat in het doosje erbij zat. Werkte tijdelijk maar probleem leek toen ook in het boutje te zitten dat niet zo goed vast bleef zitten / lostrilde.

Uiteindelijk tijdens die tocht bij Mantel, kleine winkel, in Arnhem geweest waar ze kosteloos wat locktite op de bout gedaan hebben en wat nieuwe carbonpasta op de pen gedaan hebben. Dit heeft prima gewerkt voor een aantal ritten, ook wel wat ritten op snelheid dus weinig rekening houdende met stuiteren of dat soort dingen.

Gisteren alleen de eerste wedstrijd weer bij Eemland gereden. Ging verder fantastisch. De vorm is echt helemaal prima. Kon het goed bijhouden en me al gelijk een beetje vooraan bemoeien met dichtrijden van gaatjes / tempo erin houden / proberen mee te ontsnappen. Goede keus dus om voor de B te gaan en niet de A (wat voor nu dus alleen maar proberen aan te haken zal zijn). MAAR, zo'n beetje na een uur zakte de pen dus weer. Had nog een achterlampje erop zitten waarvan ik het rubber wat omhoog geschoven heb zodat ik ook af en toe nog kon kijken of de pen dus opnieuw gezakt was. Bleek een eenmalig iets te zijn, maar volgens mij wel 1,5-2cm lager. Dat is net ff wat minder.

Dusja.... Ik wil opzich wel een nieuw schuurpapiertje erin plakken zelf en nieuwe carbon pasta doen, en de klem iets strakker doen dan 8 (was bij Mantel op 8 gezet, mag 8-10Nm). Maar ik ben benieuwd wat er nog voor andere extra tips zijn om zoiets te voorkomen. Ik dacht nog dat ik een beschermfolie er wel in kon plakken omdat dat oppervlak best ruw zou zijn, maar dat bleek toch gladder dan gehoopt. Ik wil ook eigenlijk niet teveel met schuurpapierdingetjes werken, op den duur gaat dat natuurlijk ook averechts werken. Idealiter wordt er een of ander iets tegen de achterkant gehouden wat veel weerstand geeft tussen beide vlakken (achterkant van gat waar de pen in gaat en de pen zelf). Componentenlijm lijkt me dan weer iets TE :)
Altijd vervelend! Ik heb geen idee wat voor frame je hebt, maar ik had vorig jaar een soortgelijk probleem en dat bleek uiteindelijk een constructiefout in het frame te zijn die onder garantie is opgelost i.c.m. met een "geknakte" zadelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:37
Wat bij mijn velobuild frame geholpen heeft: aantal laagjes haarlak op zadelpen spuiten.
Maar als je gewoon een merk frame heb met support om de hoek zou ik het daar lekker het probleem neerleggen.

[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 19-04-2024 09:38 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online

Afgelopen weekend was het echter mooi weer (zelfs goed verbrand).
Smeert niemand zich meer in? bij de AGR ook iedereen knalrood. We staan als land op nummer 4 op de wereldranking gevallen huidkanker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Haarlak kan ik proberen. Zit nog te denken aan een dubbelzijdige tape die ik wel eens gebruikt heb voor het leggen van vloertegels.. als dat de pen iets dikker maakt waardoor het al ietsje strakker op het frame komt... Dan ook maar carbon pasta ertussen nog voor beetje extra stugheid.. al is vloeistof icm plaklaagje van de dubbelzijdige tape misschien weer averechts... In the end is de klemming natuurlijk van voor naar achteren, de pen wordt door de klem tegen de achterkant van het gat geduwd. De zijkanten doen in dat kader niet echt "veel" om het tegen te houden.. Het kan natuurlijk wel helpen om het net iets stugger te maken.. maar ik denk op de totale klemming zal het nauwelijks effect hebben..

@wibblemoo ja, ik begrijp dat ook niet hoor. Ben zelf in principe een redelijke zonvermijder tijdens vakanties of in de zomer als ik er niet in hoef te zitten. Heb zelf al eens een melanoom gehad. Zodra er ook maar iets zon is en ik in ieder geval tussen zeg 10-16u op de fiets zit dan smeer ik mij in ieder geval al in. Zo laat in de avond als ik om 1900 vertrek wil ik nog wel eens skippen maar overdag of al vroeg beginnen is vaak gewoon smeren!

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 19-04-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

sebasd schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:08:
Zo, vandaag nog even een laatste korte (test-)ritje gedaan voor de Ronde van Noord-Holland zaterdag.

Test, omdat ik deze week een paar dagen op reis ben geweest en dat hakt er altijd wel in, dus wilde wel even weten wat de benen ervan vonden. Die lijken het ermee eens te zijn om zaterdag 'gewoon' van start te gaan. Ik kan bij Alkmaar altijd beslissen om de route in te korten tot 110km.

Was wel bokkoud ineens vanochtend. Afgelopen weekend nog insmeren, maar nu gingen de winterhandschoenen aan..
Ik ben ook m'n winterkleren maar weer aan het opzoeken..
Waar start je?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:14

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

wibblemoo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:52:
[...]

Smeert niemand zich meer in? bij de AGR ook iedereen knalrood. We staan als land op nummer 4 op de wereldranking gevallen huidkanker...
Bij AGR was ik mooi ingesmeerd en dat was nodig.
Bij LBL zou ik me toch niet gaan insmeren.

Ik kan wel zeggen dat mijn RAL 9003 (signaalwit) kuiten behoorlijk opvielen in de menigte. }:O

Ik heb wel altijd een mini tubetje factor 50 mee in mn zadeltas. Komt toe om alles één keer in te smeren. (en is hervulbaar) Ik kan het iedereen aanraden trouwens. Vergeet de oren niet, oorkanker is vaak voorkomend bij mensen die hoofddeksels dragen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Na 5 ontzettend leuke weken op de Merida Reacto 400, toch maar besloten deze in te ruilen. Het is een tweedehandse fiets, maar elke keer was er weer iets mee. Ook heb ik me als beginner niet genoeg verdiept in de geometrie van frames, gezien dit meer een aero racer is, levert het praktisch in op ieder stukje comfort is mijn ervaring. Na 3 kwartier toch even van de fiets af, rug strekken, dat soort dingen. Natuurlijk ook keihard qua comfort op een lokale dorpsstraat met klinkers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u99DATIjKUNkivAN2e4X16Nj1tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7jy1PFSeWy1E284Vw9Px4mh.jpg?f=fotoalbum_large

Nu de keuze gemaakt om een nieuwe fiets te kopen na een goede en fijne proefrit. De Cube Attain SLX:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5yOntCIAEmSAmY1SBPZAht3xGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwOQclMH4wAPfuyg2jVGFUNm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wI5kmgFvoPorecuraf-wTTlk-KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIwBwLgKaNQOsqNXT0jeXicf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaOoTuGqfwE3-2XY6m77uDXoM5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1c7ocLI4hA18hluxbPNubcy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik merkte het direct al aan de zit positie, echt een endurance geometrie. Veel fijner voor mij als plezier rijder, ik hoef niet de snelste te zijn. Ik wil gewoon lol hebben en lekker rijden. De hydraulische schijfremmen zijn ook erg fijn en qua groep de 105, wat ook op de Merida zat, fijne groep. Verder 28mm banden i.p.v. 25mm en het voelt op een of andere manier toch wat zekerder op de weg.

Waarschijnlijk is hij begin volgende week klaar om op te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

@Joindry Vind niet direct zo'n hervulbare zonnecrème mini tube factor 50 als ik even google. Welke gebruik je, aub?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
@flugelisoke Ik weet inderdaad niet of de geometrie van die meer aero fiets icm aluminium de beste combi is qua comfort inderdaad. Bij carbon flext de hele handel iets meer en kunnen ze comfort uit andere delen halen wat met aluminium mij een stuk lastiger lijkt. Het lijkt er ook op dat de Cube qua zit wat korter is en je dus meer rechtop komt te zitten. Als snelheid niet per se je ding is of een noodzaak, dan zou ik altijd voor een meer endurance fiets gaan inderdaad. Wat bredere bandjes eronder, als het even kan een carbon stuur wat nog kan helpen en een zadel met een setback. Dus snap wel dat het allemaal wat beter aanvoelt :) Veel plezier alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:14

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

jorrefunk schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:12:
@Joindry Vind niet direct zo'n hervulbare zonnecrème mini tube factor 50 als ik even google. Welke gebruik je, aub?
Is niet specifiek gemaakt voor zonnecrème hoor. Het is een herbestemd tubetje (gratis staal) van conditioner (irc). Daarvan is de opening precies groot genoeg om rechtstreeks te hervullen vanuit mijn grote fles.

Deze zijn per teveel, maar kan je ook makkelijk gebruiken. Ik heb hetzelfde, maar zonder het verkleiningsdopje .https://www.amazon.nl/Lip...bes&qid=1713519982&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 22:24
Pelle schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:34:
[...]

[Afbeelding]
Gisteren deze TCR Advanced 0 opgehaald. Ben uiteindelijk voor combinatie van features en looks gegaan. Had een paar harde eisen, waaronder 105 DI2, weggewerkte remkabels en carbon wielen. En de kleur moest me aanstaan. Oh en hij moest op voorraad zijn in mijn maat. Dan valt er heel veel af, dus dit werd 'm :)
Goeie deal gemaakt bij Giant Store Milsbeek. Moest daar wel anderhalf uur enkele reis voor in de auto naar dat had ik er wel voor over. Deden ook niet moeilijk over het vervangen van de crank (die standaard 170mm is) voor een variant van 172.5mm zodat ik mijn power meter kon overzetten.

Eerste indruk na 2 ritjes: de TCR is een stuk meer racy dan mijn Wilier GTR. Je merkt dat hij reactiever is op stuurbewegingen, en ook dat er meer energie wordt omgezet in de voorwaartse beweging. Verder lijkt hij iets zenuwachtiger te zijn bij harde zijwind (velgen zijn marginaal hoger).
Maatje S is nagenoeg even groot als M bij Wilier.
Stuur is volgens de specs 40cm breed maar in de praktijk 43cm, dat vond ik tegenvallen. Ook het gewicht had ik iets minder verwacht - met Garmin mount, Look Keo 2 Max carbon pedalen en 2 standaard bottle cages komt hij op 8.4kg.
Dat scheelt toch ruim 700 gram met mijn Wilier, die ik op 7.7kg heb gekregen.
Maar goed, schijfremmen, 12 speed, 105 groep en 1 flesje latex per band ("eigenlijk moet er een half flesje in maar wij doen altijd een heel flesje") maakt het geen vedergewicht.

Heb de komende jaren dus nog wel e.e.a te upgraden :)
Al met al vooralsnog erg tevreden, heb volgens mij een hoop value for money met die ding.
Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met de prachtige fiets!

Mijn eisen zijn ongeveer hetzelfde (wil daarom ook de nieuwe TCR) maar in principe gelden alle punten wel voor de Defy en TCR, had je nog specifieke redenen om voor de TCR te gaan?

Wat betreft de goeie deal, mag ik vragen wat je er uiteindelijk voor betaald hebt? Weet ik een beetje waar ik op in kan zetten bij de plaatselijke Giant store ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
wibblemoo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:52:
[...]

zelfs met insmeren kan je gewoon verbranden.. Ik heb van mijzelf een gevoelige huid op mijn gezicht. Mijn benen/armen verbranden nooit, maar in mijn gezicht, vlakbij ogen en mijn wangen die verbranden gewoon heel makkelijk in de zomer. Ik smeer voor t fietsen in, en op ritten van 3/4 uur neem ik zelfs mijn tube mee en smeer ik bijv. bij een plaspauze/koffiepauze nog even mijn gezicht nog een keer in. Mag niet altijd baten. kan mij goed voorstellen dat mensen met hele dikke witte winterhuidjes uit de winter komen en zonder nog maar zon gezien te hebben ineens tussen 2 en 10 uur in de zon fietsen :)
En er zullen er ook wel een hele hoop zich nooit insmeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
En gebruik factor 50(+). Niet zo'n halve oplossing als factor 30..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Zonnebrand, ik gebruik altijd de 50+ van P20. Wel wat aan de dure kant maar verbrand hier zelden mee. Heeft ook een zeer goede werking bij nattigheid, lees badje of strand. Kinderen smeren we er ook mee in en kan me niet heugen wanneer ze voor het laatst verbrand zijn met smeren.
Is wel taffes duur. Maar er zijn altijd wel door het seizoen heen wat 1+1 aanbiedingen. Je hebt ze in spray vorm, vind ik zelf het prettigste, en ook in creme vorm zeg maar.

https://www.kruidvat.nl/p20-spf50-sensitive-lotion/p/5806015 Nu schijnbaar al in de 1+1. Mag ook wel met die prijs :P

Overigens enige waar mee uitgekeken moet worden als je de spray gebruikt is witte kleding. Als je een wit fietsshirt hebt, dan moet je even vooraf sprayen en goed in laten trekken voordat je je shirtje aantrekt of mouwtjes weer over je armen heen rolt. Dat spul kan voor verkleuring zorgen.. Heb het bij gekleurde shirten of fietskleding niet meegemaakt nog maar de lichte kleuren zijn er gevoelig voor.

[ Voor 36% gewijzigd door orange.x op 19-04-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
[quote]orange.x schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:59:
Zonnebrand, ik gebruik altijd de 50+ van P20. Wel wat aan de dure kant maar verbrand hier zelden mee. Heeft ook een zeer goede werking bij nattigheid, lees badje of strand. Kinderen smeren we er ook mee in en kan me niet heugen wanneer ze voor het laatst verbrand zijn met smeren.
Is wel taffes duur. Maar er zijn altijd wel door het seizoen heen wat 1+1 aanbiedingen. Je hebt ze in spray vorm, vind ik zelf het prettigste, en ook in creme vorm zeg maar.

https://www.kruidvat.nl/p20-spf50-sensitive-lotion/p/5806015 Nu schijnbaar al in de 1+1. Mag ook wel met die prijs :P

Inderdaad hele goed ervaring mee, ook omdat je je er maar 1x mee in hoeft te smeren per dag. Werkte afgelopen zomer uitstekend bij lange dagen op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
+1 voor de 50+ van P20. Het is hele kleverige en stinkende zonnebrand. Het laat vlekken op kleding. Maar het blijft heel goed zitten ook als je veel zweet.

Het enige wat ik nog wel zou aanraden is niet boven je ogen te smeren maar een bandana of een skullcap te gebruiken. Als je zweet loopt het toch iets uit en het doet zeer als het dan in jouw ogen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Stancke schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:25:

... gezien dat het ventiel niet lang genoeg was ...
Je kan van die ventielverlengers kopen. Ik heb er een paar van ali. Kost geen drol en dan kan je elke band op een hoge velg leggen. Zitten standaard in m'n tassie

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Rogier V schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 04:48:
... Toch wel handig dat je in Strava je materiaal kan bijhouden!

[...]
Tja, alleen jammer dat het zo slecht geimplementeerd is. Als je iets van je fiets afhaalt dan is het moment van de verwijdering in strava de einddatum. Je kan die datum niet aanpassen. Wel begindatum van een nieuw onderdeel. Als je dus vergeet iets aan te passen en je doet het later, dan heb je dus een tijdje 2 kettingen op je fiets gehad 8)7
Ook kan je geen onderdelen wisselen, dus winter/zomerwielen kan niet.
Er zijn wel alternatieve tools om dit goed te doen, maar het had in Strava zelf ook best wat beter geïmplementeerd kunnen worden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Mistraller kun je alternatieven noemen? Strava is inderdaad vrij eenvoudig, maar het enige dat ik mis is het onderdelen wisselen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mistraller schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:37:
[...]

maar het had in Strava zelf ook best wat beter geïmplementeerd kunnen worden.
Dat geldt toch voor letterlijk alles op Strava...

offtopic:
Toch al sinds 2016 een premium account...

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

McMiGHtY schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:59:
[...]

Ik ben ook m'n winterkleren maar weer aan het opzoeken..
Waar start je?
Hoorn.

Tenminste, als ik start. Het is wel echt zeikweer vandaag, even kijken of het morgen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
pdukers schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:51:
@Mistraller kun je alternatieven noemen? Strava is inderdaad vrij eenvoudig, maar het enige dat ik mis is het onderdelen wisselen.
Probikegarage (android app, denk ook wel Apple)
Geen ervaring, maar schijnt vrij compleet te zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Yakolev schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:51:
[...]

Dat geldt toch voor letterlijk alles op Strava...

offtopic:
Toch al sinds 2016 een premium account...
Ja, zoals bv. simpel standaard fiets 1 nemen bij uitrusting als ik een wielrenrit log en fiets 2 bij een mountainbikerit ... lijkt me toch niet zo heel moeilijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Cloclo100 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:06:
[...]

Ja, zoals bv. simpel standaard fiets 1 nemen bij uitrusting als ik een wielrenrit log en fiets 2 bij een mountainbikerit ... lijkt me toch niet zo heel moeilijk :)
https://www.strava.com/settings/gear --> "Default Sports"?

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
No F*cking way.. hoe lang zit dit hier al in? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Cloclo100 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:25:
[...]

No F*cking way.. hoe lang zit dit hier al in? 8)7
Volgens mij al sinds ze fietsen hebben gesplitst in (Road) Ride/Gravel Ride/MTB Ride, of misschien een paar dagen/weken later.

e:
Deels gerelateerd: Strava heatmaps zijn sinds kort ook gesplitst.
YouTube: STRAVA Heatmaps Updated to show Gravel and MTB Maps!

e2:
Frustratie: maar vervolgens kun je in https://www.strava.com/athlete/training (web; geen app), nadat je filtert op Sport = Ride, niet verder filteren op Ride/Gravel/MTB. Alleen indirect door bijvoorbeeld op je gear/fiets te filteren, maar dat is ook maar half werk. |:(

[ Voor 47% gewijzigd door TheTinusNL op 19-04-2024 15:35 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
TheTinusNL schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:31:
[...]

Volgens mij al sinds ze fietsen hebben gesplitst in (Road) Ride/Gravel Ride/MTB Ride, of misschien een paar dagen/weken later.

e:
Even opgezocht;

"We are excited to announce that we launched default gear by sport on May 9, 2023. Now, you can set default shoes and bikes for different foot and cycle activities!"

Toch niet zo heel lang geleden, ik voel me opeens een pak beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
sebasd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:52:
[...]

Hoorn.

Tenminste, als ik start. Het is wel echt zeikweer vandaag, even kijken of het morgen beter is.
Ik heb die ronde al afgeschreven. Was altijd wel een leuk rondje om te rijden. Ga nu zondag gewoon zelf een stukje met de club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
In Nederland werkt dat wat minder als ik heatmap bekijk, aangezien mtb/gravelbikes ook vaak over de weg naar de gravelpaadjes rijden.

En los van het feit dat veel mensen (waaronder ik) gewoon alles op default sport laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Seriph schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:48:
[...]

Ik heb die ronde al afgeschreven. Was altijd wel een leuk rondje om te rijden. Ga nu zondag gewoon zelf een stukje met de club
Ik word ook minder blij als ik naar buiten kijk,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

McMiGHtY schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:31:
[...]

Ik heb zelf net de beslissing gemaakt om niet te gaan. Het moet wel leuk blijven.

Dan binnenkort ergens anders maar mijn eerste century rijden (dat was het plan voor morgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:31:
[...]

Naar buiten kijken valt het nog wel mee.
Maar kijk ik dan op buien/wind radar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Hier ook LBL150km afgeblazen.. Heb de gpx en zal hem wel eens later rijden in mei. Mag ook wel een beetje lol zijn zo een lange tocht, plus eerst nog 2u onderweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:18
TheTinusNL schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:31:
[...]

e:

e2:
Frustratie: maar vervolgens kun je in https://www.strava.com/athlete/training (web; geen app), nadat je filtert op Sport = Ride, niet verder filteren op Ride/Gravel/MTB. Alleen indirect door bijvoorbeeld op je gear/fiets te filteren, maar dat is ook maar half werk. |:(
Het zou nog handiger zijn dat ze de fiets detecteren, bvb aan de hand van de speed/cadans/power -sensors en die dan automatisch koppelen.
Als je nu meer dan 1 wegfiets hebt, moet je alsnog kiezen welke default en telkens manueel aanpassen als je met de andere rijdt. (Nb: en ik gebruik de graveller in het winterseizoen bvb ook voor ‘road’)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
PaulC schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:51:
[...]

Het zou nog handiger zijn dat ze de fiets detecteren, bvb aan de hand van de speed/cadans/power -sensors en die dan automatisch koppelen.
Als je nu meer dan 1 wegfiets hebt, moet je alsnog kiezen welke default en telkens manueel aanpassen als je met de andere rijdt. (Nb: en ik gebruik de graveller in het winterseizoen bvb ook voor ‘road’)
Dat is wel mogelijk mbv activityfix als je een garmin hebt (wahoo weet ik niet, maar denk het wel aangezien connectie met wahoo cloud ondersteund is).

[ Voor 8% gewijzigd door pdukers op 20-04-2024 11:14 ]

Pagina: 1 ... 561 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).