Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 559 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 20:00
Ik heb een aantal vragen omtrent tubeless situaties i.c.m. pluggen en binnenbanden.

-Stel, je moet na 500km een plug in je band steken, kun je hier vervolgens in theorie nog tot het einde van de levensduur van de band mee doorfietsen?
-En geldt dit ook nog bij een 2e of 3e plug?
-En hoe werkt het vervolgens als een plug niet meer voldoet en je er een binnenband in wilt steken, moet je dan de plug aan de binnenzijde van de band ook van tevoren afsnijden?
-Waar laat je in zo'n geval 60ml melk als je onderweg geen hele keukenrol tot je beschikking hebt? Dit moet toch een ongelofelijke bende worden?
Is een wat bredere gravelband kwa hoeveelheid te steken pluggen vergeeflijker dan een raceband (ivm lagere druk wellicht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
@r0g3r je kan ook een biba plakker aan de binnenkant van je buitenband plakken als je bang bent dat de plug niet houd. Bij racebanden (en de bijbehorende druk) heb ik zo mijn vragen over de levensduur van een plug.
(het aantal maakt niet uit, het is meer hoe groot het gat is hoe goed de plug blijft zitten denk ik)

een biba en pluggen gaan volgens mij prima samen, maar geen ervaring mee, op de MTB nog nooit hoeven pluggen en op de racefiets pas een paar ritjes tubeless gedaan..

als je goed lek rijd ben je al een deel van de latex kwijt, de rest gaat de berm in ben ik bang..

en again, de hoeveelheid pluggen maakt niet zoveel uit, ze blijven zitten of niet. maar met lagere druk is dat risico inderdaad een heel stuk lager.
(maar je moet 28mm tubeless racebanden ook niet met 5 bar rijden natuurlijk)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:24
Prulleman schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:30:

een biba en pluggen gaan volgens mij prima samen, maar geen ervaring mee, op de MTB nog nooit hoeven pluggen en op de racefiets pas een paar ritjes tubeless gedaan..
Een Dynaplug heeft een metalen punt zodat je deze in de band kunt steken. Dit lijkt mij niet helemaal lekker te gaan werken met een biba.

De enige keer dat een plug niet genoeg was (gat was aan de zijkant van de band) en er een biba gestoken moest worden, hebben wij toen de dynaplug vanuit de binnenkant van de band er uit getrokken.

De overige pluggen, die eigenlijk beter de naam wormen kunnen hebben, hebben geen harde punt. In theorie zou dat dan geen probleem moeten geven met een biba al weet ik niet of die wormen uitharden oid. Dan zou dat ook een issue kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door ElGreco op 12-04-2024 09:34 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:07

Kluus

Gang is alles

-Stel, je moet na 500km een plug in je band steken, kun je hier vervolgens in theorie nog tot het einde van de levensduur van de band mee doorfietsen?
Ligt er aan welke plug, dynaplugs zijn een permanente fix, ook met een raceband wanneer ze gewoon op het loopvlak zitten. Andere pluggen kunnen wel eens uitgeduwd worden heb ik van horen zeggen.
-En geldt dit ook nog bij een 2e of 3e plug?
Wel als het om verschillende gaten gaat, als je 2 of 3 pluggen nodig hebt gehad om 1 gat te repareren moet je thuis even repareren met een plakker. Je hebt hier ook speciale tubeless plakkers voor:
https://www.rosebikes.nl/...t-tubeless-banden-2674083
-En hoe werkt het vervolgens als een plug niet meer voldoet en je er een binnenband in wilt steken, moet je dan de plug aan de binnenzijde van de band ook van tevoren afsnijden?
Dynaplugs zou ik er vanaf de binnenkant dan uit trekken, daar zit namelijk een messing kop op die door de band steekt.
-Waar laat je in zo'n geval 60ml melk als je onderweg geen hele keukenrol tot je beschikking hebt? Dit moet toch een ongelofelijke bende worden?
Beetje in de berm wippen, een bende is het wel ja, maar het komt gelukkig niet vaak voor dat dit nodig is.
Is een wat bredere gravelband kwa hoeveelheid te steken pluggen vergeeflijker dan een raceband (ivm lagere druk wellicht)?
Mwah, vaak zijn de gaatjes die je moet pluggen ook iets kleiner ;). Het is wel makkelijker door de canvas te duwen bij een raceband dan bij een gravelband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 20:00
ElGreco schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:33:
[...]
Een Dynaplug heeft een metalen punt zodat je deze in de band kunt steken. Dit lijkt mij niet helemaal lekker te gaan werken met een biba.
Ik bedoel in dit geval inderdaad echt die 'wormen' (heb een Lezyne repair kit). Maar volgens mij steken die naar binnen toch wel een cm uit, ik vraag me dan af wanneer je er een binnenband in steekt, deze de plug dan inderdaad plat drukt tegen de binnenkant van de buitenband, of dat er frictie gaat ontstaan wat uiteindelijk tot een gat in de binnenband leidt.
[/quote]
Prulleman schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:30:
@r0g3r je kan ook een biba plakker aan de binnenkant van je buitenband plakken als je bang bent dat de plug niet houd.
Ik vraag me af of ik mijzelf dit allemaal aan de kant van de weg kan zien doen (tijdens een bikepacking reis bijv.). Voor de plakker om te werken zal het oppervlak toch helemaal brandschoon moeten zijn, daarvoor zou de band eigenlijk al helemaal van de velg moeten. Bovendien steekt zo'n plug ('worm') toch ook naar binnen uit, hoe kan een plakker daar dan nog een positief effect op hebben? Of snij je dan zowel aan de buiten -als de binnenzijde de plug helemaal af? Dan lijkt het me dat de plug ook eerder zijn grip zal verliezen en eruit zal ploppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
r0g3r schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:20:
[...]
Ik bedoel in dit geval inderdaad echt die 'wormen' (heb een Lezyne repair kit). Maar volgens mij steken die naar binnen toch wel een cm uit, ik vraag me dan af wanneer je er een binnenband in steekt, deze de plug dan inderdaad plat drukt tegen de binnenkant van de buitenband, of dat er frictie gaat ontstaan wat uiteindelijk tot een gat in de binnenband leidt.
[/quote]
[...]
Ik vraag me af of ik mijzelf dit allemaal aan de kant van de weg kan zien doen (tijdens een bikepacking reis bijv.). Voor de plakker om te werken zal het oppervlak toch helemaal brandschoon moeten zijn, daarvoor zou de band eigenlijk al helemaal van de velg moeten. Bovendien steekt zo'n plug ('worm') toch ook naar binnen uit, hoe kan een plakker daar dan nog een positief effect op hebben? Of snij je dan zowel aan de buiten -als de binnenzijde de plug helemaal af? Dan lijkt het me dat de plug ook eerder zijn grip zal verliezen en eruit zal ploppen.
die plakker doe je op je gemak thuis en niet langs de weg

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:38
Bovenstaande is voor mij ook precies de reden om lekker met biba's te blijven rijden, ik heb totaal geen ervaring met tubeless, en weet dus eigenlijk ook niet wat ik mis aan gemak, pech of performance winst/verlies etc..

Maar het hele gedoe met latex om het echt goed dicht te krijgen (lees nog teveel gedoe met niet goed sealende sealant na installatie) en de rotzooi die het geeft bij lekrijden en toch een biba moeten steken etc weerhoudt mij echt wel om tubeless te gaan rijden..

Mijn velgen en banden zijn zeker geschikt voor tubeless, maar ik zie de noodzaak niet echt.

Als je races of criteriums doet etc. dan snap ik het voordeel echt wel, maar voor een normaal fiets tochtje biedt het voor mij geen meerwaarde.

Gisteren met de clubrit ook een lekke band gehad in de groep, 4-5 minuten stil gestaan en weer door..
Met tubeless zou het misschien voorkomen zijn, maar even wachten met de groep vond niemand erg.

[ Voor 12% gewijzigd door verstappen33 op 12-04-2024 10:27 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
rinslll schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:34:
[...]

Mijn fiets is vorige week opgehaald.
Was ook benieuwd hoe het zou gaan, heeft er wel enkele weken op gestaan maar je kunt biedingen afwijzen of accepteren.
Als je accepteert dan krijg je vanzelf stap voor stap op de website aangeduid welke acties je moet ondernemen (valt mee hoor).
Wat ik wel lang vond duren is de tijd tussen verkoop en dat deze opgehaald werd.
Na verkoop was de eerste mogelijkheid om de fiets door te transporteur op te laten halen pas na 2 weken.
Fiets stond mij niet in de weg maar als koper kan dat lang duren.
Je krijgt een buycycle doos thuisgestuurd en een filmpje legt uit hoe je de fiets dan kunt inpakken, helemaal prima.
Fiets zou vorige week donderdag opgehaald worden tussen. 8:00&18:00, dat vond ik een vrij irritant groot venster mgoed.
Fiets is dus donderdags opgehaald, ik kon ophalen bevestigen en uur later mijn uitbetaling vragen.
Vrijdag stond het geld op de rekening.
Krijg nu wel steeds ups updates dat ze de fiets niet kunnen afleveren bij de koper dus benieuwd hoe dat gaat.
Diegene heeft dus uiteindelijk, als die fiets deze week nog geleverd worst, bijna een maand op een andere fiets gewacht.

Ik vond het wel fijn dat ik niet allemaal "vreemd volk" aan de deur had t.o.v. marktplaats en dan komen ze met vragen terwijl ik niet echt veel verstand heb van technische fietsdingen dus voor mij prima.

Mocht je nog meer vragen hebben, stuur ff een pb.

Oftewel tldr; ik zou het weer doen.
Top! Bedankt voor je uitgebreide review. Fijn om te horen dat het proces ansich prima verloopt.

Eerste hobbel is ondertussen genomen. Betreft een J.Guillem en dat merk staat niet in de database. Via een ietswat shabby route aangeraden door de helpdesk staat ie volgens mij online ondertussen. Now we wait.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:16

Flipmo

OMG !!

als het goed is merk je bij Tubeless niet eens dat je lek rijd, dat is ook een voordeel van tubeless ;)
Wel eens thuisgekomen en gezien dat er wat latex op de achterbrug zat, en een klein wit bolletje op de band.
Met een biba had je stil gestaan en had je hem kunnen gaan wisselen.

9/10 keer dicht het gat zichzelf met de latex, en zou je hooguit wat bij moeten pompen.

Die 1/10 keer dat het gat niet gedicht word, DAN heb je pas te maken met plugs, of evt nieuwe biba steken.

Zoveel gedoe geeft het voor mijn gevoel dus niet :)

(die latex veeg je zo van je frame, is echt geen schrobwerk.. nat doekje en weg is het)

[ Voor 7% gewijzigd door Flipmo op 12-04-2024 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timzhem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06 16:14
@Flipmo @rinslll Ik ga hier even verder!

Zelf regio Doetinchem. Maar in de achterhoek is alles dichtbij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Timzhem schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:31:
@Flipmo @rinslll Ik ga hier even verder!

Zelf regio Doetinchem. Maar in de achterhoek is alles dichtbij! ;)
Regio Doetinchem is voor mij (Eibergen) wel een eind weg haha.
Maar ook daar zitten genoeg fietsclubs, maar weet niet of je specifiek daar naar op zoek bent.
Of dat je individuele mensen zoekt waar je graag mee wil gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Flipmo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:30:
als het goed is merk je bij Tubeless niet eens dat je lek rijd, dat is ook een voordeel van tubeless ;)
Wel eens thuisgekomen en gezien dat er wat latex op de achterbrug zat, en een klein wit bolletje op de band.
Met een biba had je stil gestaan en had je hem kunnen gaan wisselen.

9/10 keer dicht het gat zichzelf met de latex, en zou je hooguit wat bij moeten pompen.

Die 1/10 keer dat het gat niet gedicht word, DAN heb je pas te maken met plugs, of evt nieuwe biba steken.

Zoveel gedoe geeft het voor mijn gevoel dus niet :)

(die latex veeg je zo van je frame, is echt geen schrobwerk.. nat doekje en weg is het)
Ja snap ik, ik rij over het algemeen niet vaak lek, als het wel gebeurd is daar vaak een goede aanleiding voor, vaak een versleten band, of door glas etc..
Met de clubritten valt het ook wel mee, vorig jaar van de 40-50 ritjes maar 2-3x een lekke band gehad met de hele groep.
Het is vooral in het vroege voorjaar dat er wat lekke banden onstaan, maarja nat weer, boeren die hun land weer bewerken en veel rotzooi op de weg.

Dus ja, het is mooi dat je je er tegen kunt indekken, maar voor mij heeft het minder waarde, want het is leuk als ik tubeless rijd, maar alsnog moet stoppen als mijn fietsmaatje een lekke band heeft.

Daarnaast monteer ik over het algemeen elk voorjaar nieuw rubber op mijn wielen zodat ik met een vers setje banden het seizoen start en de kans op lekrijden door slijtage flink minder wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Overigens werkt de Orange Seal hier nu als een tierelier, die gare zeef-band die ik had bleef na een half uur op druk en is dat nu gebleven, ook na enkele ritten. Blijvertje dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 12-04-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:45
Kluus schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:48:
Overigens werkt de Orange Seal hier nu als een tierelier, die gare zeef-band die ik had bleef na een half uur op druk en is dat nu gebleven, ook na enkele ritten. Blijvertje dus!
Op druk blijven is 1 ding, grote vraag is natuurlijk of het, in geval van een lek, goed afdicht bij de druk waarmee je rijdt ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zijn er mensen die de AGR gaan doen die op toevallig heel misschien op het roompot park in Gulpen zitten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timzhem
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06 16:14
Flipmo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:32:
[...]

Regio Doetinchem is voor mij (Eibergen) wel een eind weg haha.
Maar ook daar zitten genoeg fietsclubs, maar weet niet of je specifiek daar naar op zoek bent.
Of dat je individuele mensen zoekt waar je graag mee wil gaan fietsen.
Dat is inderdaad niet om de hoek, haha! 8)7

Heb hier inderdaad gekeken naar fietsclubs, maar toch houdt me dat ook wel wat tegen. (Verplichtingen, in grote groepen fietsen, etc.)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:17
verstappen33 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:39:
[...]

Ja snap ik, ik rij over het algemeen niet vaak lek, als het wel gebeurd is daar vaak een goede aanleiding voor, vaak een versleten band, of door glas etc..
Met de clubritten valt het ook wel mee, vorig jaar van de 40-50 ritjes maar 2-3x een lekke band gehad met de hele groep.
Het is vooral in het vroege voorjaar dat er wat lekke banden onstaan, maarja nat weer, boeren die hun land weer bewerken en veel rotzooi op de weg.

Dus ja, het is mooi dat je je er tegen kunt indekken, maar voor mij heeft het minder waarde, want het is leuk als ik tubeless rijd, maar alsnog moet stoppen als mijn fietsmaatje een lekke band heeft.

Daarnaast monteer ik over het algemeen elk voorjaar nieuw rubber op mijn wielen zodat ik met een vers setje banden het seizoen start en de kans op lekrijden door slijtage flink minder wordt.
De misconceptie is dat het alleen gaat om minder risico op lek te rijden. De voordeken zijn, in belangrijkheid:

- véél meer comfort. Ik rijd rond de 4 bar op 28mm en het voelt echt significant relaxter dan 5.5-6 bar met biba
- minder kans op lek
- weerstand. Tov een normale biba scheelt het al snel 4-5watt per band = 10 watt totaal.
- grip: lagere banden spanning biedt meer grip (tot je té laag gaat uiteraard

Nadeel is dat je er even in moet duiken hoe het werkt en dat het even een gedoe is. Bij failure tijdens het fietsen ben je ook de pineut qua smerigheid die je moet oplossen. Uiteindelijk kan er altijd iig een binnenband in, zodat je prima thuiskomt.

Een waarschuwing: als je tubeless probeert word je
daarna een verschrikkelijk irritante zendeling die iedereen probeert te overtuigen om ook TL te gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

klaaas schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:00:
[...]

Op druk blijven is 1 ding, grote vraag is natuurlijk of het, in geval van een lek, goed afdicht bij de druk waarmee je rijdt ;)
Dat is waar, time will tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Requiem19 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:30:
[...]

De misconceptie is dat het alleen gaat om minder risico op lek te rijden. De voordeken zijn, in belangrijkheid:

- véél meer comfort. Ik rijd rond de 4 bar op 28mm en het voelt echt significant relaxter dan 5.5-6 bar met biba
- minder kans op lek
- weerstand. Tov een normale biba scheelt het al snel 4-5watt per band = 10 watt totaal.
- grip: lagere banden spanning biedt meer grip (tot je té laag gaat uiteraard

Nadeel is dat je er even in moet duiken hoe het werkt en dat het even een gedoe is. Bij failure tijdens het fietsen ben je ook de pineut qua smerigheid die je moet oplossen. Uiteindelijk kan er altijd iig een binnenband in, zodat je prima thuiskomt.

daarna een verschrikkelijk irritante zendeling die iedereen probeert te overtuigen om ook TL te gaan :-)
Misschien dat ik het komende zomer eens een kans geef, geen idee of het echt 10W scheelt, maar elke winst is natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
verstappen33 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:39:
[...]

Ik denk dat je er hiermee al een heel eind bent. Goede buitenband (en natuurlijk een beetje mikken waar en wanneer je rijdt) voorkomt heel veel lek rijden.
En ja, tubeless geeft comfort maar 28mm geeft ook al veel meer comfort dan de ouderwetse dunne bandjes en ik merk ook al dat trillingen in mijn carbon fiets beter worden weggewerkt dan mijn oude alu fietsje.

Heb deze fiets met bredere banden en op tijd nieuwe buba nu een jaar of 4 en heb denk ik 2x lek gereden, ten opzichte van ik denk al gauw 20-30x met miijn vorige fiets in evenzoveel kilometers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
[...]

[...]Bij failure tijdens het fietsen ben je ook de pineut qua smerigheid die je moet oplossen.[...]

Punt 1: ik altijd 4 latex handschoentjes mee in mijn zadeltasje. Als je klaar bent, niet weggooien natuurlijk maar binnenste-buiten keren en terug in het zadeltasje. Schone handen en gaan. Thuis een lauw sopje om resten van je fiets af te halen.

Punt 2: helemaal gelijk in.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

clubgenoot reed gisteravond lek, met nieuwe buitenband. Die had hij er die ochtend op gelegd.
Moesten nog 3km tot we terug waren. Als hij tubeless had gereden hadden we waarschijnlijk zonder te stoppen thuis gekomen ;)

(conti GP5000, die er met heeeeeeeeel veel moeite weer op leggen was)

[ Voor 14% gewijzigd door Flipmo op 12-04-2024 11:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
Flipmo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:50:
clubgenoot reed gisteravond lek, met nieuwe buitenband. Die had hij er die ochtend op gelegd.
Moesten nog 3km tot we terug waren. Als hij tubeless had gereden hadden we waarschijnlijk zonder te stoppen thuis gekomen ;)
Uit de groep gooien zou ik zeggen!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Prulleman schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:19:
[...]

koop inderdaad meestal duracell, maar als ik dit lijstje zo bekijk, denk ik dat ik ook maar eens energizer probeer:
https://www.batterijtjes.nl/CR2032

[...]
Met Duracell moet je ook een beetje uitkijken.
Daar zit een coating overheen zodat de batterij bitter smaakt (om te voorkomen dat kinderen het als snoepjes zien).
Daar reageert SRAM niet goed op als ik het een beetje volg op Facebook en Reddit.

Zelf gebruik ik gewoon de batterijen van de Action. Die zijn tegenwoordig 220 mAh volgens de verpakking die hier ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door magic_nl op 12-04-2024 12:12 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

Phydomir

Dennis

Qua lekrijden. Had de laatste tijd vaak lek met de Vittoria's die bij m'n fiets geleverd waren (3K gereden denk ik). Vaak kleine, maar zeer scherpe steentjes die net door de buitenband gingen. Nieuwe Vredestein Superpasso TriComp Race erop gemonteerd. Wel geteld 6,5KM gereden voor ik lek reed. Wederom een mini, superscherp steentje net er door heen. Soms heb je ook gewoon pech. (wel steeds met nat wegdek, helpt niet mee).

Over de CR2032 batterijen. Ook geen goede ervaringen met Action setjes. Vaak snel leeg of al leeg voor ze erin gaan. Heb nu een strip van GP en daar zeer tevreden over.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

...

Mwah ik zie vooral altijd mensen met veel argumenten die voortkomen uit onbekendheid vertellen waarom ze juist geen tubeless gebruiken. Stukje onzekerheid denk ... ;) Die argumenten wil ik dan altijd wel weerleggen als iemand mij probeert te overtuigen dat het ruk is, maar ik hoef op zich niemand te overtuigen, ik ben zelf erg tevreden over tubeless en dat is voldoende :D.

Ik zie ook wel in dat tubeless niet voor iedereen is, mensen die nog steeds met 7 bar rondrijden bijvoorbeeld, of nooit zelf iets aan hun fiets doen, of die gewoon erg weinig rijden, daar zou ik het niet snel aanbevelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 12-04-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Kluus schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:21:
[...]

Mwah ik zie vooral altijd mensen met veel argumenten die voortkomen uit onbekendheid vertellen waarom ze juist geen tubeless gebruiken. Stukje onzekerheid denk ... ;) Die argumenten wil ik dan altijd wel weerleggen als iemand mij probeert te overtuigen dat het ruk is, maar ik hoef op zich niemand te overtuigen, ik ben zelf erg tevreden over tubeless en dat is voldoende :D.

Ik zie ook wel in dat tubeless niet voor iedereen is, mensen die nog steeds met 7 bar rondrijden bijvoorbeeld, of nooit zelf iets aan hun fiets doen, of die gewoon erg weinig rijden, daar zou ik het niet snel aanbevelen.
Onbekend maakt onbemind! ;)
Ik weet niet wat ik mis, en ik ben tevreden met wat ik nu heb, ik rij nu met 26mm op ongeveer 5 tot 5,5bar, voelt redelijk comfortabel, stuitert niet.

Maar ik wil straks wel overstappen naar 28mm, huidige banden hebben nu ongeveer 3k opzitten, kan nog wel even mee, maar wil voor The Ride overstappen op nieuw rubber, zal eerst gewoon met biba's zijn omdat ik daar gewoon vertrouwen in heb, na The Ride misschien eens een poging wagen om ze tubeless te maken, bevalt het niet dan kan er altijd wel weer een biba in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:53

The Legend

*Plop*

Ik rijd nu 30mm met iets meer dan 4 bar achter en 4 voor, weeg rond de 97kg. Comfort is wel een heel stuk hoger dan m’n 25mm op 7,5 bar. Tubeless setup heb ik door @ElGreco laten doen samen met de nieuwe wielen. Met een extra flesje sealent en een spuit kan ik het onderhoud wel doen. Voor onderweg heb ik een Dynaplug, een Tyremonkey en een Cycplus compressorpompje. Wil er nog een TPU biba bijdrukken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Kluus schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:21:
[...]

Mwah ik zie vooral altijd mensen met veel argumenten die voortkomen uit onbekendheid vertellen waarom ze juist geen tubeless gebruiken. Stukje onzekerheid denk ... ;)
Heeft (in mijn geval) niets met onzekerheid te maken, maar gewoon dat wat ik nu heb goed werkt en ik dus niet de behoefte voel om over te stappen. Same met velgremmen/schijfremmen. Deels ook omdat ik bijna geen (significante) heuvels pak, en dus prima uit te voeten kan met wat ik heb.

Of dat ik nog gewoon naar een LCD televisie kijk en nog geen zin heb om 1000 euro extra uit te geven voor een equivalente OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Toren schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:50:
[...]
Heeft (in mijn geval) niets met onzekerheid te maken, maar gewoon dat wat ik nu heb goed werkt en ik dus niet de behoefte voel om over te stappen. Same met velgremmen/schijfremmen. Deels ook omdat ik bijna geen (significante) heuvels pak, en dus prima uit te voeten kan met wat ik heb.

Of dat ik nog gewoon naar een LCD televisie kijk en nog geen zin heb om 1000 euro extra uit te geven voor een equivalente OLED.
Oh ja ik wilde hier ook niemand hier mee aanspreken, zoals ik zei, ik hoef niemand te overtuigen, maar waarom komen mensen dan toch altijd met zo veel argumenten dat tubeless niets is. Ik hoef namelijk ook niet overtuigd te worden en ben gewoon ooit een keer over gestapt toen het tijd was voor nieuwe banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
[b]The Legend in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"The Legend schreef op vrijdag 12 april 2024 @i.StijnVoor onderweg heb ik een Dynaplug, een Tyremonkey en een Cycplus compressorpompje. Wil er nog een TPU biba bijdrukken.
Werkt dat goed zo een Tyremonkey? En heb je er dan maar 1 nodig om de band er af te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Kluus schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:57:
[...]

Oh ja ik wilde hier ook niemand hier mee aanspreken, zoals ik zei, ik hoef niemand te overtuigen, maar waarom komen mensen dan toch altijd met zo veel argumenten dat tubeless niets is. Ik hoef namelijk ook niet overtuigd te worden en ben gewoon ooit een keer over gestapt toen het tijd was voor nieuwe banden.
De weerstand om over te stappen komt denk ik door de onkunde van mensen met alle gevolgen van dien.. Zoals vaker hier al gezegd, bij goede montage etc. zijn de problemen minimaal, maar is je velg niet helemaal schoon, of je band net iets te poreus (vanuit de fabriek), of verkeerde combinatie sealant/band, of velglint wat niet goed zit is het risico op problemen vrij groot als je het voor het eerst tubeless moet monteren.

Nogmaals, ik zie het niet als slechter, het is alleen bewerkelijker dan een simpel biba'tje.

En als iemand de perfecte combinatie van spullen weet voor 50 en 60mm hoge velgen dan wil ik straks wel een poging wagen.
Ik zal waarschijnlijk deze banden nemen in 28 of 30mm: Continental Grand Prix 5000 S TR

[ Voor 9% gewijzigd door verstappen33 op 12-04-2024 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:19
DialOut schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:06:
[...]

Werkt dat goed zo een Tyremonkey? En heb je er dan maar 1 nodig om de band er af te krijgen?
hier een super tevreden Tyremonkey gebruiker! En jep je hebt er maar één nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:45
verstappen33 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:13:
[...]

De weerstand om over te stappen komt denk ik door de onkunde van mensen met alle gevolgen van dien.. Zoals vaker hier al gezegd, bij goede montage etc. zijn de problemen minimaal, maar is je velg niet helemaal schoon, of je band net iets te poreus (vanuit de fabriek), of verkeerde combinatie sealant/band, of velglint wat niet goed zit is het risico op problemen vrij groot als je het voor het eerst tubeless moet monteren.

Nogmaals, ik zie het niet als slechter, het is alleen bewerkelijker dan een simpel biba'tje.

En als iemand de perfecte combinatie van spullen weet voor 50 en 60mm hoge velgen dan wil ik straks wel een poging wagen.
Ik zal waarschijnlijk deze banden nemen in 28 of 30mm: Continental Grand Prix 5000 S TR
En dan speelt ook mee hoe handig je zelf denkt te zijn. Ook iemand die alles bij de fietsenmaker laat doen kan nog wel een bandje vervangen. Tubeless is niet echt moeilijk, maar het is wel net zodanig complex dat veel mensen dat soort dingen door een fm laten doen. Kan me voorstellen dat mensen er dan tegenop zien om het zelf te doen. (Maar ik wil zelf niet meer terug 8) )

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

verstappen33 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:13:
[...]

Over de GP5000 S-TR zijn de meningen wel heel sterk verdeeld. De normale GP5000 heb ik altijd met plezier en zonder problemen gereden (en nog steeds op 1 fiets waarvan de wielen (nog) niet tubeless gemaakt zijn).
De S-TR variant is echter een ander verhaal. Buiten dat ze op veel velgen EXTREEM moeilijk op de velg te krijgen zijn, is het ook echt hit of mis dat je een goeie band hebt. Ik had er dus een (zat op m'n achterwiel) waar ik binnen 1000km 6 ! lekken in had terwijl de voorband die tegelijk gekocht was geen krasje had. Ook totaal onmogelijk om te sealen met DocBlue. Boven de 2.5bar begon het steevast weer te lekken. Nu denk je wel N=1, maar als je reviews gaat lezen ben ik echt niet de enige die deze ervaring heeft. Het is net alsof de banden in 2 verschillende fabrieken of productielijnen gemaakt worden, en waarvan de ene gewoon ruk kwaliteit levert.

Geen vertrouwen meer in en overgestapt op Schwalbe Pro One TLE 28mm (de GP5000 S-TR was ook 28mm). 1x een lek gehad op m'n voorband (stukje glas). Zag het pas thuis toen ik aan het poetsen was, en de band controleerde. Was een heel klein beetje sealant uitgelopen (miniem). Stukje glas zat er nog in. Deze eruit gehaald, gaatje even 10s naar beneden, en klaar. Band ligt er nu ruim 3000km op, en blijft nog steeds mooi op spanning (rond de 4bar).

Voor mij iig geen GP5000 S-TR meer.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Die GP5000 S-TR heeft ook wel een erg hoge TPI zeg van 220 voor een nylon(?) band... Zal ongetwijfeld heerlijk rijden maar dat maakt het allemaal wel kwetsbaar denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:31
Iemand nog een tip voor een goed te betalen fietspomp met manometer? Heb er hier eentje van de action oid, waarvan ik sterk betwijfel of de manometer iets zinnigs laat zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

Phydomir

Dennis

Chriztiaan schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:30:
Iemand nog een tip voor een goed te betalen fietspomp met manometer? Heb er hier eentje van de action oid, waarvan ik sterk betwijfel of de manometer iets zinnigs laat zien.
Heb zelf deze:

https://www.futurumshop.n...sport-iii-vloerpomp.phtml

Zeer tevreden mee.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 17:29
Heb ik ook. Inderdaad een heel fijne pomp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
hier een oudere joe blow (zo oud dat ik de order niet meer terug kan vinden :D) denk al zeker 12 jaar in gebruik. Nog geen slangen of rubbertjes hoeven vervangen, dus ook erg duurzaam _/-\o_

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:11
Ik rijd nu Pirelli P-Zero Race TLR en wil nooit meer wat anders, snel om de velg, waren zo luchtdicht en rijden heerlijk en voelen snel aan.

N=1 natuurlijk

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00
Southern Sun schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:11:
Pff inmiddels wel diverse klusjes zelf gedaan, maar nu loop ik een partij te hannesen met nieuwe banden monteren, nog nooit eerder gehad....met de 25mm Conti GP5000 die ik hiervoor had was het ook geen probleem. Nu eens wat anders proberen, 28mm Schwalbe Pro One TLE die om een budget velg Vision Team 35 gaan (clinchers, dus TLE was niet nodig, maar deze was net in de winkel voorradig en zou ook met binnenband kunnen(?)). Dus binnenband meegenomen, Schwalbe SV15 700C-28"

*knip*
Ik drop hier toch nog even de conclusie voor het geval iemand in de toekomst een vergelijkbare zoektocht heeft. Ik had toch het gevoel dat er niet veel meer te verbeteren was aan mijn eigen handelen :+ Dus vandaag maar nieuwe banden gekocht en de Tube versie van de Pro One. Deze lagen er meteen goed op. Het lukte zelfs vrij eenvoudig met de hand, dat was met de TLE onmogelijk. Lag dus toch aan de combi band/velg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

ElGreco schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:52:
[...]

Uit de groep gooien zou ik zeggen!
nou.. het is wel de grootste zak hooi van de club.. :X
iemand helpt hem met de band er weer op leggen etc.
Rest wacht netjes, daarna gaat hij vol gas terug naar de eindplek en wij fietsen die laatste km's mooi rustig uit.
Hij niet, want zijn gemiddelde is belangrijker 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:23

sebasd

loopt op espresso

Flipmo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:34:
[...]

nou.. het is wel de grootste zak hooi van de club.. :X
iemand helpt hem met de band er weer op leggen etc.
Rest wacht netjes, daarna gaat hij vol gas terug naar de eindplek en wij fietsen die laatste km's mooi rustig uit.
Hij niet, want zijn gemiddelde is belangrijker 8)7
Jezus, Maria, Jozef en al hun timmermansvrienden, mag zo iemand de volgende keer gewoon weer mee rijden? Wat een sneuneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:53

The Legend

*Plop*

DialOut schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:06:
[...]

Ik hoop dat een maatje een keer lek rijd zodat ik ‘m kan testen :p Durf het zonder noodzaak nog niet te testen op m’n nieuwe velgen :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:43
The Legend schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:31:
[...]

Ik hoop dat een maatje een keer lek rijd zodat ik ‘m kan testen :p Durf het zonder noodzaak nog niet te testen op m’n nieuwe velgen :+
Toch is thuis testen wel handig. Kwam keer iemand onderweg tegen, ik zeg heb je hulp nodig. Ja zegt tie, krijg mij band er niet af, al 2 banden lichters gebroken.

Dus ik pak die Tiremonkey, lukte mij ook niet natuurlijk. Wel met 1 gewone, zo moeilijk was die band niet :+ . Maar moet ff keertje thuis oefenen met dat ding.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
Ik heb vandeweek met mijn nieuwe GP5000's een Tyre Glider erbij besteld. Was easy peasy om de band eraf te halen en weer op te leggen met een enkele Tyre Glider, fijn product. Zat tussen die en de Tire Monkey te twijfelen.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oelewappert
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Is er hier toevallig iemand die van zijn Luik-Bastenaken-Luik kaartje af wil/moet?

Een pannekoek van onze groep van 5 is zich vergeten in te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ben mijn frameplaatje voor morgen gaan halen. Ziet er vrij stevig uit, zou dit blijven hangen aan de zadelpen ipv zo dom op het balhoofd of stuur? (voor degenen die het ook al afgehaald hebben)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:57
Cloclo100 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:23:
Ben mijn frameplaatje voor morgen gaan halen. Ziet er vrij stevig uit, zou dit blijven hangen aan de zadelpen ipv zo dom op het balhoofd of stuur? (voor degenen die het ook al afgehaald hebben)
Hou er rekening mee dat je dan achteraf maar met heel veel moeite je foto's kan terugvinden. Voor de fotoservice, Sportograf, is het namelijk nodig dat het plaatje zichtbaar is zodat ze de foto's aan je startnummer kunnen koppelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
oelewappert schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:05:
Is er hier toevallig iemand die van zijn Luik-Bastenaken-Luik kaartje af wil/moet?

Een pannekoek van onze groep van 5 is zich vergeten in te schrijven.
Dat is wel een hele originele manier van indekken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:09

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Even een snelle vraag: is het bij het vervangen van een cassette (steekas) noodzakelijk een cassette afnemer te hebben met een centreerpin die voor steekas geschikt is of kan dit ook zonder al te veel risico met een standaard lockring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Shadow_Agent Genoeg cassette sleutels zonder centreerpen dus dat kan prima. Gewoon extra op letten dat hij recht op het draad gaat.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 22:24
Pelle schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:12:
Na 10 jaar is het wel weer eens tijd voor een nieuwe racer. Ik ben wel gecharmeerd van de nieuwe Giant Defy en TCR. Nadeel is alleen dat ik een combinatie van uitvoeringen zoek. Valt daar bij een Giant dealer nog wat aan te doen of koop je gewoon een standaard model?
Zelfde situatie hier en ben ook hard aan het twijfelen tussen beide modellen, waar heb jij uiteindelijk voor gekozen (als dat al gebeurd is) en waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Voor iedereen die morgen gaat, veel plezier! Hier nog even een filmpje van onze zuiderburen ter inspiratie! _O-

Edit: geintje natuurlijk, veel plezier en succes! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 13-04-2024 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Shadow_Agent schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 22:30:
Even een snelle vraag: is het bij het vervangen van een cassette (steekas) noodzakelijk een cassette afnemer te hebben met een centreerpin die voor steekas geschikt is of kan dit ook zonder al te veel risico met een standaard lockring?
Heb je het gereedschap al? Futurumshop verkoopt eentje van XAND waar de juiste pen bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Shadow_Agent schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 22:30:
Nope. Er zijn er niet voor niks ook zonder centreerpen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:09

Shadow_Agent

hoi1234 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 05:53:
[...]

Heb je het gereedschap al? Futurumshop verkoopt eentje van XAND waar de juiste pen bij zit.
Ja maar dat was voor mn oude fiets, vandaar de vraag 😉. Dank!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• verstappen33
Kluus schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:17:
Voor iedereen die morgen gaat, veel plezier! Hier nog even een filmpje van onze zuiderburen ter inspiratie! _O-

[Video: De Ronde voor amateurs: "Godverdomske Klwoatzak !"]

Edit: geintje natuurlijk, veel plezier en succes! :)
Was een heerlijke dag vandaag. Drukte viel echt mee op de klimmetjes en op de wegen zelf ook.
Ik had het gevoel redelijk voorin te hebben gereden.
Ik heb de 150km versie gedaan en om 8 uur gestart, en heb 0x hoeven afstappen, zowel niet voor anderen of dat ik zelf niet meer kon. 🤪

Enige waar ik een beetje moeite had was de keuteberg, daar liepen de benen wel vol, maar heb het wel gehaald. 💪

Zeker voor herhaling vatbaar.
Volgende maand weer met Limburgs Mooiste, maar dan ga ik wel voor de 230km versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben maar expres even de andere kant opgefietst vandaag. Alleen bij het naar huis fietsen had ik op de Markt last van hekken-neerzetters...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:48
verstappen33 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:19:
[...]

Was een heerlijke dag vandaag. Drukte viel echt mee op de klimmetjes en op de wegen zelf ook.
Ik heb de 150km versie gedaan en om 8 uur gestart, en heb 0x hoeven afstappen, zowel niet voor anderen of dat ik zelf niet meer kon. 🤪

Enige waar ik een beetje moeite had was de keuteberg, daar liepen de benen wel vol, maar heb het wel gehaald. 💪

Volgende maand weer met Limburgs Mooiste, maar dan ga ik wel voor de 230km versie.
Dan zijn we elkaar misschien wel een keer tegengekomen, ik heb dezelfde gedaan en ook rond 8 uur gestart :) . Na vorig jaar de 100 gedaan te hebben was het wel tijd voor een uitbreiding.
Het was inderdaad niet super druk bij de klimmetjes. Alleen aan het einde op de Cauberg had ik wel wat last van verkeer. Uiteindelijk met een gemiddelde van 27,7km/h best heel tevreden!

https://www.strava.com/activities/11171361814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
rutgrrrr schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:26:
[...]

Dan zijn we elkaar misschien wel een keer tegengekomen, ik heb dezelfde gedaan en ook rond 8 uur gestart :) . Na vorig jaar de 100 gedaan te hebben was het wel tijd voor een uitbreiding.
Het was inderdaad niet super druk bij de klimmetjes. Alleen aan het einde op de Cauberg had ik wel wat last van verkeer. Uiteindelijk met een gemiddelde van 27,7km/h best heel tevreden!

Netjes gereden 👍

Ik heb het rustig aan gedaan tussen de klimmetjes, geen ambitie om een snelle tijd neer te zetten maar wel om de gehele dag goed te pacen.
Dat ging prima, maar sommige klimmetjes kosten best wel wat kracht.
Had de intentie om de cassette nog te wisselen van een 11-30 naar 11-34 maar helaas geen tijd voor gehad, dus die monteer ik de komende week wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

27,7 is echt wel netjes op zo’n route en zeker bij zo’n toertocht! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_yjG-jvrWSMMFjHZ_chCKfhL8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3QtjOaiImifbzRdAte0lN1E.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was op de Camerig, alle ruimte om lekker te fietsen. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:59
-

[ Voor 100% gewijzigd door henri86 op 14-04-2024 06:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:57
Ik heb leuke plotjes gemaakt, een heatmap van welke cadans ik bij welke snelheid gebruik. Je kan heel mooi de versnellingen terug zien, die heb ik er zwart overheen gestippeld. Wat mooi is om te zien is dat sinds 2021 (het begin van mijn wielrencarriére) de cadans ieder jaar steeds een beetje omhoog is gegaan. Je ziet ook heel mooi dat m'n lichtste verzet (1:1) eigenlijk niet licht genoeg is (vooral in 2022), en dat ik kransjes 11 en 13 eigenlijk nooit gebruik.
quote: Ik zet de afbeeldingen in een quote tag, omdat de post anders standaard erg veel ruimte inneemt
2021 (dit is nog op een oude fiets, daarom kloppen de gestippelde lijnen niet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VeGGz5BhvVmJ7mkA9hO9mmhXKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yODxs0aUSNlGbrIlBtDaNpVa.png?f=fotoalbum_large

2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIOdQUNBUaE55_EJxiUTxv374DA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FD9JxmdD9ws2ZeEpLnm4SyRZ.png?f=fotoalbum_large

2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFeHADQQg13q0u9npEpQyXPfO2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gmFUJcwnrBzeURyUzMLqRh5X.png?f=fotoalbum_large

2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVec5WkxmOoyLmSUBfjMAvx9c0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PO5BnIensFlkfaYc5aTtbdxV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:15
Hier ging de 150km ook goed. Rond 7.15 gestart en was inderdaad vrij rustig, ik vond het meevallen kwa drukte. Enkel de laatste 20(?)km was het erg druk maar dit kwam omdat alle routes samen kwamen. Toen waren er veel mensen die nog wel eens in de weg wilde fietsen (ineens van strook wijzigen, remmen etc).

Na de camerig even moeten stoppen, door een lompe schakelactie van mijzelf lag de ketting eraf. Verder even snel wat gegeten bij de stops en gewoon doorgefietst. Leuke dag!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cloclo100
Hier ook best leuke dag gehad, prachtige omgeving gewoon. Ook rond 7u30 vertrokken dus wss hebben we mekaar nog ergens gekruist 😊. Wel bijna heel de dag alleen gereden, ik vond geen goed groepje qua tempo. De keuterberg heb ik en danseuse moeten doen omdat ik kramp kreeg bij het zitten.. Laatste 20km veel wind en dat heeft mijn gemiddelde nog serieus omlaag getrokken. Al bij al leuke dag omdat er nog vrienden zijn komen supporteren! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Za_24aw8nbn41DcamQ4XK4nFd28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2etno3JIobKMfk10k25BJK6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
[...]

Exact hetzelfde tempo, dan hadden we beter kunnen samen rijden 😂

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
verstappen33 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyDmXj9GnTJ5_ZmdL8C4pU_rrfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T1F1kwf9Fh0ucwkqoPxF2fAN.jpg?f=user_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Nou hier dan ook mijn duit in het zakje. Gestart rond 07:45 aan de 125. Mijn zwager had mij gewaarschuwd voor de enorme drukte. Nou viel die wel mee eigenlijk. Ja de start was ff rommelig maar verder nergens in de rij moeten staan voor de klimmetjes. Misschien kwam dat ook wel door mijn lager gemiddelde dus elke keer net voor alle drukte aankomen.

En toch moet ik zeggen dat ze alle zware klimmen aan het eind hebben gezet snap ik echt niet. Je bent al half dood door de afstand..

Maar goed, niet gezeurd het ging lekker, super mooi weer en erg vriendelijke vrijwilligers

https://strava.app.link/PTtoujNSLIb

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
Webgnome schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:48:
Nou hier dan ook mijn duit in het zakje. Gestart rond 07:45 aan de 125. Mijn zwager had mij gewaarschuwd voor de enorme drukte. Nou viel die wel mee eigenlijk. Ja de start was ff rommelig maar verder nergens in de rij moeten staan voor de klimmetjes. Misschien kwam dat ook wel door mijn lager gemiddelde dus elke keer net voor alle drukte aankomen.

En toch moet ik zeggen dat ze alle zware klimmen aan het eind hebben gezet snap ik echt niet. Je bent al half dood door de afstand..

Maar goed, niet gezeurd het ging lekker, super mooi weer en erg vriendelijke vrijwilligers

Dat is best een indrukwekkend gemiddelde op armkracht💪🏻
Mooie prestatie!

Strava

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Bij deze ook mijn ervaring. 1x in de rij gestaan vlak voor een bruggetje, dat heeft 10 minuten gekost. Was trouwens nog wel gezellig ook. Hier en daar wat gesprekken aangeknoopt, genoten van het weer, de omgeving en de gemoedelijke sfeer.

Voor mij de eerste keer AGR, de hele winter voor op Zwift gezeten en eigenlijk zonder probleem uitgefietst. Met de groep afgesproken dat je op de Cauberg mocht gaan als je over had, nou dat was zo. Ben hem met 22,7km/u gemiddeld op gefietst. Ik had nog genoeg in de tank zitten. Ben ook helemaal niet stukgegaan, wat ook kwam omdat we rustig hebben gedaan tussen de klimmetjes.

Kortom: het trainen en afvallen heeft effect gehad! Een prachtige dag als gevolg met een mooi seizoen in aantocht! Nu op naar de eerste tijdrit.

https://strava.app.link/FVpzCiEULIb

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 21:32
Hier om 7u45 aan de start voor de lange afstand.
Enkel het eerste stuk was wat druk, maar heb me er nooit aan gestoord.

Prachtige dag om te fietsen! Kon echt niet beter.
Wel enorm slechte benen in het begin. Na een 4-tal uur begon dat gelukkig te verbeteren.

8 uur en 2 minuten over 244 km.
30.4 km/u gemiddeld (voor wat het waard is).

Uiteindelijk met heen & terug naar het hotel (+ een extra lusje) afgerond op 10 uur en 303 prachtige kilometers! :D

https://strava.app.link/SpD0wFCVLIb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTBhFdvbaQ8pyYstM4H9AwFq9AA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AJfsXub1UZUvIKMLpNYCU3D0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
Mijn vrouw heeft met m'n broer gereden (150). Vrouwlief kwam met een vette grijns terug, ze begint te geloven dat ze toch echt wel kan fietsen :) Wat was die zenuwachtig de hele week.

Mijn broer moest op de Keut eraf omdat er zoveel mensen afstapten voor hem, maar is toen doodleuk weer op de fiets geklommen en fietsend bovengekomen. Dat vond ik ook wel knap.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23:01

Pelle

🚴‍♂️

TorpedoX_88 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:04:
Zelfde situatie hier en ben ook hard aan het twijfelen tussen beide modellen, waar heb jij uiteindelijk voor gekozen (als dat al gebeurd is) en waarom?
Afbeeldingslocatie: https://images2.giant-bicycles.com/b_white%2Ce_trim%2Cq_90%2Cw_2000/uh09ua5hdhzu6ravpnxh/MY25TCRAdvanced0-PC_ColorAFrostSilver.jpg
Gisteren deze TCR Advanced 0 opgehaald. Ben uiteindelijk voor combinatie van features en looks gegaan. Had een paar harde eisen, waaronder 105 DI2, weggewerkte remkabels en carbon wielen. En de kleur moest me aanstaan. Oh en hij moest op voorraad zijn in mijn maat. Dan valt er heel veel af, dus dit werd 'm :)
Goeie deal gemaakt bij Giant Store Milsbeek. Moest daar wel anderhalf uur enkele reis voor in de auto naar dat had ik er wel voor over. Deden ook niet moeilijk over het vervangen van de crank (die standaard 170mm is) voor een variant van 172.5mm zodat ik mijn power meter kon overzetten.

Eerste indruk na 2 ritjes: de TCR is een stuk meer racy dan mijn Wilier GTR. Je merkt dat hij reactiever is op stuurbewegingen, en ook dat er meer energie wordt omgezet in de voorwaartse beweging. Verder lijkt hij iets zenuwachtiger te zijn bij harde zijwind (velgen zijn marginaal hoger).
Maatje S is nagenoeg even groot als M bij Wilier.
Stuur is volgens de specs 40cm breed maar in de praktijk 43cm, dat vond ik tegenvallen. Ook het gewicht had ik iets minder verwacht - met Garmin mount, Look Keo 2 Max carbon pedalen en 2 standaard bottle cages komt hij op 8.4kg.
Dat scheelt toch ruim 700 gram met mijn Wilier, die ik op 7.7kg heb gekregen.
Maar goed, schijfremmen, 12 speed, 105 groep en 1 flesje latex per band ("eigenlijk moet er een half flesje in maar wij doen altijd een heel flesje") maakt het geen vedergewicht.

Heb de komende jaren dus nog wel e.e.a te upgraden :)
Al met al vooralsnog erg tevreden, heb volgens mij een hoop value for money met die ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Pelle Mooi ding! De winkel waar je hem hebt gehaald lijkt me ook wel een toffe zaak, ik heb ze wel eens aan de deur gehad voor een derailleur die ik op marktplaats had staan voor een klant die anders een half jaar zou moeten wachten vanwege de Shimano voorraden.

Maw ze nemen daar volgens mij behoorlijk moeite voor hun klanten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Prulleman schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:04:
[...]

Dat is best een indrukwekkend gemiddelde op armkracht💪🏻
Mooie prestatie!
Dank je. Ik mag niet klagen inderdaad. Doel is om volgend jaar nog krachtiger te zijn. Alleen even bedenken hoe ;).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Webgnome schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:17:
[...]

Dank je. Ik mag niet klagen inderdaad. Doel is om volgend jaar nog krachtiger te zijn. Alleen even bedenken hoe ;).
Ik heb je vanop het terras gisteren nog voorbij zien rijden in de avond 😊. Knap gedaan, impressionant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.

Had jij iets van een scooter/motor topkoffer achterop? Zo ja dan heb jij mij ingehaald net na het eerste klimmetje. Toen was ik langs de kant van de weg mijn arm en beenstukken af aan het doen. Kort erna werden de routes gesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Heel knap, respect! Dat van de klimmen op het eind is omdat het een wedstrijd parcours is en die maken de finale interessanter.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Het plan was om met mijn dochter de 125 te rijden, maar we kwamen onderweg bekenden van vroeger tegen die de 100 reden, dus het werd 100. Mijn dochter had toch wel een klein beetje spijt dat ze niet een lichter verzet had gemonteerd, maar uiteindelijk is ze op 40/32 overal boven gekomen.

De SL8 bevalt ook fantastisch. Volgens mij had ik die hier nog niet laten zien (op de foto was het zadel nog niet op hoogte gezet):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRO-n5MzNgeJRp1R1bpLz_Dfr3g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaaAE63dXbGgtsIbgVT0onRc.jpg?f=fotoalbum_medium

Fantastisch weer voor zo'n ritje en het aantal opstoppingen viel me heel hard mee. Vandaag een toertochtje met de club, samen met mijn zoon.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
R0y. schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:37:
[...]

Had jij iets van een scooter/motor topkoffer achterop? Zo ja dan heb jij mij ingehaald net na het eerste klimmetje. Toen was ik langs de kant van de weg mijn arm en beenstukken af aan het doen. Kort erna werden de routes gesplitst.
Had wel een rugzak. En de bike is geel. Dus als.je een gele ligfiets hebt gezien dan was ik dat inderdaad.
Kluus schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:42:
[...]

Heel knap, respect! Dat van de klimmen op het eind is omdat het een wedstrijd parcours is en die maken de finale interessanter.
Weet ik wel maar dat maakt het nog steeds vervelend. Maar goed als je dit doet dan weet je dat

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Webgnome schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:50:
[...]

Had wel een rugzak. En de bike is geel. Dus als.je een gele ligfiets hebt gezien dan was ik dat inderdaad.

[...]
Daar heb ik geen actieve herinnering aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Webgnome schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:50:
[...]

[...]

Weet ik wel maar dat maakt het nog steeds vervelend. Maar goed als je dit doet dan weet je dat
Ik ben om 8:00 uur gestart en kwam na de start (eerste 10-15km) 3 handbikers tegen die samen optrokken, kan me alleen niet herinneren of er een gele tussen zat.
Voorin qua drukte bedoel ik, was zeker niet de snelste, maar het scheelt wel of je 10.000 man achter je hebt of juist voor je. ☺️

[ Voor 24% gewijzigd door verstappen33 op 14-04-2024 08:12 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:16
Hier gister ook de AGR gereden en @rolandos582 nog gespot. Om 06.30u gestart en het viel mij ook reuze mee qua drukte. Alleen het begin en laatste 20km toen de routes samenkwamen een beetje, zoals hierboven op gemerkt werd. Daarbij vielen ook wel de niveauverschillen op, sommige zwalkte over de weg terwijl andere hun KOM'tjes probeerde aan te scherpen (beide snap ik niet helemaal).

Helaas wel een paar flinke crashes gezien onderweg. Eentje in onze groep die in een bocht op snelheid van z'n fiets afgetikt werd een salto maakte en tegen de muur belandde, en 2 andere tijdens het bier drinken bij de finish (ééntje reed 100m voor de finish vol in de hekken bij z'n sprint poginig en de ander klapte frontaal op een fotograaf die daar stond :/). Ook meerdere witte werkbusjes onderweg die gas bij gaven en totaal geen ruimte gaven. Het was vrij duidelijk dat die er klaar mee waren.

Al met al wel een topdag (ik links).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYxIPxw7VLrNkAbFhLi3wwJzOZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ju3Z52hmRPPJRXetvYmpfYSp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Pelle schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:34:
[...]
1 flesje latex per band ("eigenlijk moet er een half flesje in maar wij doen altijd een heel flesje") maakt het geen vedergewicht.
Met heel veel sealant gaan rijden heeft niet zo veel zin, behalve dat het een ongelofelijke zooi geeft als je band er vanaf moet. En een halve fles verouderd net zo snel als een hele fles.

Beter controleer/ververs je het af en toe en zorg dat je een plugsysteem bij je hebt. En bij echt hele lange ritten neem ik wel eens een klein flesje sealant mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNUCZq7KW5BwzK23DhAFqRrAmLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsVnCMJGxetxdZgwXVCIWpuU.jpg?f=fotoalbum_large

Als we dan toch een potje “spot de renner” doen dan gooi ik er nog een foto in. Iemand deze shirts tegengekomen? We deden mee aan 2 toutes, 65km&125km. We vielen best wel op met deze shirts.

(Ik sta vooraan trouwens)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ypuh schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:39:
Hier gister ook de AGR gereden en @rolandos582 nog gespot. Om 06.30u gestart en het viel mij ook reuze mee qua drukte. Alleen het begin en laatste 20km toen de routes samenkwamen een beetje, zoals hierboven op gemerkt werd. Daarbij vielen ook wel de niveauverschillen op, sommige zwalkte over de weg terwijl andere hun KOM'tjes probeerde aan te scherpen (beide snap ik niet helemaal).

Helaas wel een paar flinke crashes gezien onderweg. Eentje in onze groep die in een haarspeld op snelheid van z'n fiets afgetikt werd een salto maakte en tegen de muur belandde, en 2 andere tijdens het bier drinken bij de finish (ééntje reed 100m voor de finish vol in de hekken bij z'n sprint poginig en de ander klapte frontaal op een cameraman die daar stond :/). Ook meerdere witte werkbusjes onderweg die gas bij gaven en totaal geen ruimte gaven. Het was vrij duidelijk dat die er klaar mee waren.

Al met al wel een topdag (ik links).

[Afbeelding]
Ja er waren wel enkele kamikaze piloten bij.
Ook 2 valpartijen mee gemaakt, 1 veroorzaakt door een zwalker die stil kwam te staan op een klim en gewoon omviel (kon niet op tijd uitklikken) en nam zo 3-4 anderen mee in zijn val.

En een ander (niet zien gebeuren) maar die was in een afdaling ten val gekomen, die had behoorlijk last van straat eczeem, hele rug/zijkant lag open, maar daar was de hulp al aanwezig.
Begin van die afdaling lag de snelheid ruim boven de 50km/u, dus dat is best hard gegaan. 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Heul vreemd iets weer:

Racefiets gewassen met een gieter en de hand, netjes gedroogd, ketting gesmeerd.

Paar dagen later een ritje erop en ineens een vreemd geluid bij de zwaardere versnellingen (ongeacht het grote of kleine blad voor). Op de montage stand is het vrijwel niet hoorbaar, enkel bij trappen onderweg. Het lijkt wel van voren te komen, een best regelmatige rammel / ratel met vibratie.

Het is goed voelbaar via de pedalen. Nu is dit een lastig te omschrijven iets, maar is dit enigszins herkenbaar voor iemand? Filmpje heeft weinig zin aangezien de fiets onbelast dit geluid nauwelijks tot niet maakt. Al lijkt het onbelast weer vanaf de casette te klinken als ik heel goed luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
flugelisoke schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:56:
Heul vreemd iets weer:

Racefiets gewassen met een gieter en de hand, netjes gedroogd, ketting gesmeerd.

Paar dagen later een ritje erop en ineens een vreemd geluid bij de zwaardere versnellingen (ongeacht het grote of kleine blad voor). Op de montage stand is het vrijwel niet hoorbaar, enkel bij trappen onderweg. Het lijkt wel van voren te komen, een best regelmatige rammel / ratel met vibratie.

Het is goed voelbaar via de pedalen. Nu is dit een lastig te omschrijven iets, maar is dit enigszins herkenbaar voor iemand? Filmpje heeft weinig zin aangezien de fiets onbelast dit geluid nauwelijks tot niet maakt. Al lijkt het onbelast weer vanaf de casette te klinken als ik heel goed luister.
Alleen tijdens het trappen? Of ook tijdens het Free-Wheelen?
En is het steeds op hetzelfde moment als je trapt? Bijvoorbeeld steeds als je met een bepaald been aanzet?

Maar mijn eerste gedachte gaat uit naar de trapas.
Of toch een te scheve kettingstand en vuiligheid of verkeerd afgestelde derailleur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Gisteren ook begonnen aan de 150, werden er 142. Bovenop de fromberg was de kramp in beide bovenbenen te veel dat de Keutenberg teveel zou worden. Dus via Schin direct door naar Valkenburg gegaan, de Cauberg nog tot halverwege kunnen rijden want toen voelde ik de kramp weer opkomen. Matig tevreden omdat ik wel 142 met bijna alle hoogtemeters gedaan heb, minder omdat die Keutenberg niet gedaan is.

Was wel enorm druk, 9 uur vertrokken, in de rij voor het bruggetje en bijna aan het einde vlak voor het 3de rustpunt waren er 2 gevallen waardoor er 2 (!) ambulances stonden. Later nog 2 gezien en bij de finish werd de fotograaf vol aangereden door iemand die niet aan het opletten was. Man stond er 6 uur zonder problemen maar ging met een grote bloedende hoofdwond naar het ziekenhuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
verstappen33 schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:34:
[...]

Alleen tijdens het trappen? Of ook tijdens het Free-Wheelen?
En is het steeds op hetzelfde moment als je trapt? Bijvoorbeeld steeds als je met een bepaald been aanzet?

Maar mijn eerste gedachte gaat uit naar de trapas.
Of toch een te scheve kettingstand en vuiligheid of verkeerd afgestelde derailleur.
Het is wel echt met trappen en kracht erop zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
flugelisoke schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:23:
[...]

Het is wel echt met trappen en kracht erop zetten.
Ik zou beginnen bij je trapas, even kijken of er geen vuil in zit, even controleren of die nog soepel draait zonder dat je de kogeltjes voelt schuren (kun je prima voelen met de vingers).

Evt opnieuw invetten en kijken of het helpt.
Zoniet dan vervangen, en als je de optie hebt misschien ook je ketting vervangen als die al wat ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23:01

Pelle

🚴‍♂️

mhr-zip schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:03:
Met heel veel sealant gaan rijden heeft niet zo veel zin, behalve dat het een ongelofelijke zooi geeft als je band er vanaf moet. En een halve fles verouderd net zo snel als een hele fles.
Ja ik vond het ook bijzonder, maar ik hoorde het pas toen het er al in zat. Zelf nog geen ervaring met tubeless verder, maar die troep die het geeft kijk ik niet naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Pelle schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:18:
[...]

Ja ik vond het ook bijzonder, maar ik hoorde het pas toen het er al in zat. Zelf nog geen ervaring met tubeless verder, maar die troep die het geeft kijk ik niet naar uit.
De eerste keer binnenband wisselen was ook geen pretje.

Als je paar keer tubeless gemaakt heb, is het echt zo’n rommel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
verstappen33 schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:06:
[...]

Ja er waren wel enkele kamikaze piloten bij.
Ook 2 valpartijen mee gemaakt, 1 veroorzaakt door een zwalker die stil kwam te staan op een klim en gewoon omviel (kon niet op tijd uitklikken) en nam zo 3-4 anderen mee in zijn val.

En een ander (niet zien gebeuren) maar die was in een afdaling ten val gekomen, die had behoorlijk last van straat eczeem, hele rug/zijkant lag open, maar daar was de hulp al aanwezig.
Begin van die afdaling lag de snelheid ruim boven de 50km/u, dus dat is best hard gegaan. 😖
Mjn vrouw heeft onderweg nog een deelnemer gezien die gereanimeerd moest worden. Gelukkig kon mijn broer die er wat achter zat, melden dat toen hij passeerde de paniek een beetje weg was, dus hij leek het wel overleefd te hebben.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Mistraller schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:04:
[...]

Mjn vrouw heeft onderweg nog een deelnemer gezien die gereanimeerd moest worden. Gelukkig kon mijn broer die er wat achter zat, melden dat toen hij passeerde de paniek een beetje weg was, dus hij leek het wel overleefd te hebben.
Gok de Hulsberg, want wij moesten halt houden en mochten er niet langs. Was bijna op de top. Was ook aardig wat politie bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
verstappen33 schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:31:
[...]

Ik zou beginnen bij je trapas, even kijken of er geen vuil in zit, even controleren of die nog soepel draait zonder dat je de kogeltjes voelt schuren (kun je prima voelen met de vingers).

Evt opnieuw invetten en kijken of het helpt.
Zoniet dan vervangen, en als je de optie hebt misschien ook je ketting vervangen als die al wat ouder is.
Bleek het teveel kettingolie te zijn! Geluid gaat naar gelang de kilometers steeds meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Mistraller schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:04:
[...]

Wow, heftig.
Het viel me wel op hoeveel mensen er eigenlijk niet klaar voor waren qua getraindheid.
Veel mensen die ik onderweg of naderhand sprak op het festival terrein die het loodzwaar hadden gehad en het zwaar onderschat hadden.

Pagina: 1 ... 559 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).