KW25 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:13:
[...]
Prima score toch?
Ik zou qua voorbereiding toch wel nog wel kijken of je ergens wat lange klimmen kunt doen. Degene die jij gaat doen kan je met puur power sowieso wel boven komen en kan je daarna herstellen. Bij de klimmen van The Ride ben je gewoon een uur lang bezig en vaak toch wel tegen FTP aan (bij mij dan), dan kan je eigenlijk niet herstellen en is toch echt anders voor je lichaam.
Althans dat is voor mij natuurlijk.
Ja snap ik.
Ik moet echt ff kijken hoe ik qua tijd zit komende weken.
Maar ben bang dat ik het vooral virtueel moet gaan doen, ik ben net namelijk in een nieuw project gerold en gaan komende weken echt meters maken, dan kan ik moeilijk even 3-4 dagen weg.
Dus het wordt niet of echt last minute.
De Ventoux kom je redelijk goed omhoog met 200-220W op de meeste stukken en op de minder steile stukken kun je ook nog wel even bijkomen op 170-180W (al fiets je dan niet snel ofzo

). Dat is voor mij prima te doen, ik zit dan nog ruim onder mijn omslagpunt qua hartslag.
En het gaat me niet om tijd, dus gewoon rustig blijven fietsen en niet te gek doen.
Een PR zet ik een andere keer wel als ik echt voor een klim ga zitten. Nu is het gewoon de energie verdelen over 8 dagen en vooral niet te gek doen.
Op FTP naar boven fietsen is dus ook echt funest voor de dagen erna.
Daarnaast vind ik het zelf heel lastig op de tacx vermogen te trappen. Buiten gaat mij stukken beter af.
Al is het wel flink verbeter afgelopen maanden.
Even een leuk feitje: dit was aan het begin van het indoor seizoen en mijn eerste echte ftp test (en nog totaal onervaren op de tacx):
https://strava.app.link/QwL9cNMilIb
Daar haalde ik maar 192W FTP.
En dat terwijl ik een maand eerder buiten nog een dik uur op 265 kon fietsen.
Nu indoor 56W verbeterd tov de eerste test, benieuwd wat het buiten seizoen mij gaat opleveren komende weken.
Afgelopen weken eigenlijk alleen maar duurtrainingen gedaan buiten, dus nog geen goed vergelijkingsmateriaal.
[
Voor 26% gewijzigd door
verstappen33 op 29-03-2024 08:25
]