Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 551 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

la_fusion schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:39:
Over kettingen gesproken..

Enige tijd geleden weer de wegwielen gemonteerd nadat ik in de winter met mijn Scott Addict RC ook wat gravelritten heb gedaan. Op die nieuwe wegwielen een nieuwe Ultegra casette + KMC ketting gelegd. Zelfde lengte als voorheen en tijdens de eerste rit kwam ik er achter dat hij niet lekker liep. Bleek uiteindelijk bij de quicklink het 'lagertje' te missen. Dat weer gemonteerd en hij liep weer normaal.

Alleen viel het mij wel op dat ik op het fabrieksvet veel minder lang (<250 km) kon fietsen zonder een piepende/krakende ketting dan normaal. Daarna gesmeerd zoals ik dat altijd doe en afgelopen weekend na iets van 2 uur fietsen begon de ketting ook alweer te piepen/kraken terwijl ik gewoon over drogen wegen aan het fietsen was. Sowieso kan ik normaal makkelijk 250 km rijden met deze lube zonder problemen.

Wat mij echter opvalt is dat bij het achteruit draaien van de pedalen, hij om de x aantal omwentelingen een klein schokje(springt terug) in de achterderrie laat zien. Bij vooruit draaien overigens nergens last van. Omdat ik zelf voorheen altijd KMC 11 speed kettingen heb gereden zonder problemen + het kleine tikje van de derrie, vermoed ik dat het achterpad wellicht een tikje scheef staat. Zou dat een logische verklaring zijn voor het zo snel weer gaan piepen/kraken van de ketting? Of is de 12 speed Ultegra setting zoveel meer veel eisend dan de 11 speed variant? Waar zou jullie aandacht naar uitgaan?
Ik zou adviseren om niet meer te starten met het meegeleverd kettingvet. Hoewel het op zich geen slecht vet is (het smeert...) trekt het immens veel vuil aan. En het mengen van 2 (of meer) soorten smeersel wil ik altijd vermijden.

Je probleem is wss te wijten aan één stijve schakel. Hoogst wss de quicklink, maar niet noodzakelijk zo.
Die stijve schakel vinden kan soms moeilijker zijn dan het lijkt. Maar steek daar eens moeite in.
Ik het exact hetzelfde ook ooit gehad. Dat bleek echt over één stijve schakel te gaan die volgens mij veroorzaakt werd door slechte toleranties in de (gloednieuwe) ketting. Ik heb hem er moeten vantussen halen en vervangen met een tweede quicklink.

Volgens wat ik weet staat KMC idd gekend iets meer geluid te maken. Al heeft geluid voor meer te maken maken hoe goed en met welk soort smeersel je ketting behandeld is.
Ik herinner me de PTFE tijden van kettingen nog (siliconenspray) Wat mij betreft de beste wat betreft smering, resistentie voor stof en laag onderhoud. Maar jeezus, voor geen reden kon die ketting gaan piepen als een nest muizen op bepaalde dagen.
(geen idee trouwens waarom niemand dat nog gebruikt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:09:
[...]

En ik word volgende keer weer solo van mijn sokken gereden in Zeeland, omdat ik zo'n k*t wielrenner ben :+
De JOOP Zoetemelk Classic had ook dikke waaiergroepen begreep ik van Jose Been.. dus ook in het Groene Hart moet je oppassen, omdat je zo'n k*t wielrenner bent"

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
ik bevond mij abusievelijk op een deel van het parcours van de Joop Zoetemelk Classic dit weekend, maar heb geen waaiers gezien. Paar plukjes met renners hier en daar.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:30
mhr-zip schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:09:
[...]

En ik word volgende keer weer solo van mijn sokken gereden in Zeeland, omdat ik zo'n k*t wielrenner ben :+
Haha, weet niet hoe het in andere delen van Zeeland is, maar in Zeeuws-vlaanderen (mijn roots) is het op zondagochtend schering en inslag met groooote pelotons met Zuiderburen. Mannetje of 30-60 en erachter een volgauto om auto's erachter in de weg te rijden zodat ze niet inhalen. In Belgie mag dit/is het gewenst om het zo te doen blijkbaar?

@CedricD Flink gebrommerd! Wel benieuwd naar je hartslag :P :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
Ik wilde dit weekend een spacer onder het stuur vandaan halen, maar bij het losmaken van de bouten van het stuur aan de stuurpen bleek er één aardig gestript te zijn en dus niet los te krijgen met een inbus sleutel.

Heeft iemand ervaring met een oplossing hiervoor? Zou zelf liever niet gaan boren aldaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Joindry schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:19:
[...]

Ik zou adviseren om niet meer te starten met het meegeleverd kettingvet. Hoewel het op zich geen slecht vet is (het smeert...) trekt het immens veel vuil aan. En het mengen van 2 (of meer) soorten smeersel wil ik altijd vermijden.

Je probleem is wss te wijten aan één stijve schakel. Hoogst wss de quicklink, maar niet noodzakelijk zo.
Die stijve schakel vinden kan soms moeilijker zijn dan het lijkt. Maar steek daar eens moeite in.
Ik het exact hetzelfde ook ooit gehad. Dat bleek echt over één stijve schakel te gaan die volgens mij veroorzaakt werd door slechte toleranties in de (gloednieuwe) ketting. Ik heb hem er moeten vantussen halen en vervangen met een tweede quicklink.

Volgens wat ik weet staat KMC idd gekend iets meer geluid te maken. Al heeft geluid voor meer te maken maken hoe goed en met welk soort smeersel je ketting behandeld is.
Ik herinner me de PTFE tijden van kettingen nog (siliconenspray) Wat mij betreft de beste wat betreft smering, resistentie voor stof en laag onderhoud. Maar jeezus, voor geen reden kon die ketting gaan piepen als een nest muizen op bepaalde dagen.
(geen idee trouwens waarom niemand dat nog gebruikt)
Dat standaardkettingvet zoveel vuil aantrekt vind ik over het algemeen wel meevallen, het mengen heb ik tot op heden ook niet als probleem ervaren maar zal 'm nog eens extra goed schoonmaken en opnieuw smeren + nalopen op een slecht lopende schakel. Het verbaasd mij echter dat het zo gaat piepen alsof het niet lekker loopt. Alsof er geen smeermiddel meer tussen zit. Iets anders dus als gewoon meer geluid/kraken.

@mhr-zip @Dix0r ik ben bekend met het 'meer geluid' maken maar zoals gezegd is het echt anders dan wat ik gewend ben van KMC bij de 11-speed varianten die ik voorheen(+6 jaar) heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
la_fusion schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Dat standaardkettingvet zoveel vuil aantrekt vind ik over het algemeen wel meevallen, het mengen heb ik tot op heden ook niet als probleem ervaren maar zal 'm nog eens extra goed schoonmaken en opnieuw smeren + nalopen op een slecht lopende schakel. Het verbaasd mij echter dat het zo gaat piepen alsof het niet lekker loopt. Alsof er geen smeermiddel meer tussen zit. Iets anders dus als gewoon meer geluid/kraken.

@mhr-zip @Dix0r ik ben bekend met het 'meer geluid' maken maar zoals gezegd is het echt anders dan wat ik gewend ben van KMC bij de 11-speed varianten die ik voorheen(+6 jaar) heb gebruikt.
Zit je ketting goed bij je achter derailleur?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Afgelopen weekend voor het eerst een echte duurtest uitgevoerd in aanloop van The Ride..
Op zaterdag van Hengelo naar Breda, en op zondag retour. 225km per dag.

2 rustdagen genomen voordat ik begon aan dit weekend, en op zaterdag na een stevig ontbijt op pad.
Het weer was redelijk, al was het wegdek nog wel nat en had ik een klein buitje na 2 uur fietsen, de wind was wel continu aanwezig, als in TEGEN!! :/

De insteek was lekker in Zone 2 te fietsen, en dat is ook gelukt, maar met wind tegen de gehele rit was het wel een mentaal dingetje.. Snelheid was soms ver te zoeken. Maar ik kon me goed houden aan het vooropgestelde plan..

na 8u20 (excl pauze) fietsen was ik op de eind bestemming en de benen voelde nog prima.
Eten en drinken onderweg ging prima.

Maar ik had weinig tot geen honger meer om goed aan te kunnen vullen. Heb gegeten tot ik vol was, maar dat was helaas niet een hele grote portie..

Zondag ochtend moe wakker geworden, onrustig geslapen maar de benen voelde prima, weinig tot geen ongemakken zoals spierpijn etc.

Dus na een goed ontbijt weer op de fiets voor de terugweg naar huis..
De wind helaas gedraaid en kwam nu vanuit het ZO, eerste stukje tot aan Vianen de wind nog redelijk van schuin achter, maar daarna toen ik naar het oosten draaide kreeg ik hem weer van voren voor de resterende 150km.

Tussen 12 en 1 wilde ik ergens stoppen voor wat te lunchen, maar zie maar eens wat te vinden wat open is op zondag in de Biblebelt.. :/
Gelukkig na een beetje rondvragen toch bij een restaurantje uitgekomen voor een goede lunch.
Daarna ging het weer lekker, tot de laatste 50km, daarna was het gewoon klaar, ik kon eten en drinken wat ik wilde maar de benen wilden echt niet meer..
Laatste 2 uur wel uitgefietst op karakter maar het was vooral vechten tegen mezelf..

Dit was een mooie reality check om te zien waar ik nu sta.. Het ontbreekt me vooral conditie voor hele lange tochten (1x gaat prima, maar meerdere dagen is nog wel een dingetje), komende weken gelukkig nog vele toertochten gepland van 200+ om het lichaam te trainen voor een dag in het zadel.

Daarnaast toch beter onderzoeken hoe ik snel kan herstellen na een hele dag fietsen aangezien het eten niet echt goed lukte en een zeer onrustige nachtrust..

Iemand hier nog tips om snel energie aan te vullen en een goede nachtrust te krijgen na een intensieve dag??

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:42
Ik rijd in april voor de eerste keer de AGR mee (die voor prutsers, op zaterdag). Dit weekend vertelde me iemand dat hij deze tocht maar niets vond omdat je alleen maar op fietspaden mag rijden. Nu stel ik me de vraag; mag je nergens de rijbaan gebruiken? Ook niet op de bekende hellingen in het parcours? Want dan gaat voor mij de lol er wat vanaf. Dit weekend bv. Dwars door Vlaanderen gereden(145km). Daar rij je ook op fietspaden waar mogelijk natuurlijk, maar op de bekende punten kan je gewoon de weg benutten. Natuurlijk zijn de fietspaden in NL wel veel beter in orde, maar toch. Iemand die wat inzichten kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Haha, weet niet hoe het in andere delen van Zeeland is, maar in Zeeuws-vlaanderen (mijn roots) is het op zondagochtend schering en inslag met groooote pelotons met Zuiderburen. Mannetje of 30-60 en erachter een volgauto om auto's erachter in de weg te rijden zodat ze niet inhalen. In Belgie mag dit/is het gewenst om het zo te doen blijkbaar?
In België mag dit volgens mij, en/of is het meer geaccepteerd door onze wielren-liefhebbende-zuiderburen.
"Probleem" is dat ik in Zeeland*/Goeree ook auto's met knipperende gevarenlichten achter een peloton tegen kom.

Aan de andere kant, dit maakt of breekt "onze" naam ook niet meer :')

*Ik denk dat de lontjes in Zeeuws Vlaanderen langer zijn dan op de eilanden daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04

Wat mij echter opvalt is dat bij het achteruit draaien van de pedalen, hij om de x aantal omwentelingen een klein schokje(springt terug) in de achterderrie laat zien. Bij vooruit draaien overigens nergens last van. Omdat ik zelf voorheen altijd KMC 11 speed kettingen heb gereden zonder problemen + het kleine tikje van de derrie, vermoed ik dat het achterpad wellicht een tikje scheef staat. Zou dat een logische verklaring zijn voor het zo snel weer gaan piepen/kraken van de ketting? Of is de 12 speed Ultegra setting zoveel meer veel eisend dan de 11 speed variant? Waar zou jullie aandacht naar uitgaan?
Ik heb vermoedelijk hetzelfde gedrag op mijn nieuwe Canyon ultimate met Ultegra DI2 (met de originele ultegra ketting). Mij is het opgevallen dat als ik de trappers manueel traag terugdraai, de ketting af en toe heel kort "omhoog springt" boven de cassette. Het lijkt alsof de derailleur heel even blokkeert. Dus ik ben ook benieuwd of dit verwacht gedraag is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
verstappen33 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:53:
Iemand hier nog tips om snel energie aan te vullen en een goede nachtrust te krijgen na een intensieve dag??
Leuk verslag om te lezen, en volgens mij nog best wat tijd om specifiek te trainen/oefenen op waar je tegenaan bent gelopen.

Voor wat betreft je vraag; ik ben geen dokter, maar heb zelf goede ervaring met magnesium, neem het zelf vooral tegen de rusteloze benen 's avonds in bed na lange dagen op de fiets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

@verstappen33 Denk dat je niet zo heel veel kunt doen aan de rusteloze nachten na zulke inspanningen, behalve veel blijven trainen waardoor deze inspanningen "makkelijker" worden. 2x 8 uur fietsen is echt heel erg veel. Zelfs profs hebben zelden zulke dagen.

Wat betreft het eten. Tja, kiezen op elkaar laten gaan en doorslikken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
mhr-zip schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:51:
[...]

Zit je ketting goed bij je achter derailleur?
Jups; loopt gewoon helemaal goed en niet over de nokjes of zo. Zoals gezegd ga ik 'm nog eens goed schoonmaken, smeren etc om te zien of ik iets geks zie maar voor alsnog geen gekke dingen.

@verstappen33 niet gek dat je niet gerust slaapt, hoewel zone 2 is het alsnog een langdurige inspanning die je lichaam niet zo gewoon is. Zeker ook niet als je de hele rit wind in hebt gefietst, het is toch ook iets wat in je hoofd speelt. Zoals eerder gezegd.. blijven eten ondanks dat je geen trek hebt.

Dat moment op de 2e dag is herkenbaar denk ik voor iedereen die lange ritten maakt, zelf probeer ik er dan maar een spelletje van te maken met iedere x km een beloning van iets of wellicht op zo'n moment een gelletje erin om weer even wat fitter te voelen.

[ Voor 44% gewijzigd door la_fusion op 18-03-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
la_fusion schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:16:
[...]

Jups; loopt gewoon helemaal goed en niet over de nokjes of zo. Zoals gezegd ga ik 'm nog eens goed schoonmaken, smeren etc om te zien of ik iets geks zie maar voor alsnog geen gekke dingen.
Wat ook niet helpt is dat je een verse (voldoen aan originele toleranties) ketting, legt op een set tandwielen die niet meer vers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Phydomir schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:14:
@verstappen33 Denk dat je niet zo heel veel kunt doen aan de rusteloze nachten na zulke inspanningen, behalve veel blijven trainen waardoor deze inspanningen "makkelijker" worden. 2x 8 uur fietsen is echt heel erg veel. Zelfs profs hebben zelden zulke dagen.

Ik heb wel vaker lange tochten gedaan van 1 dag, dat lukt mij prima, maar ik had nooit 2x (of meer) zulke inspanning geleverd achter elkaar..
Straks zit ik 8 dagen op de fiets zonder een rustdag, dus dit was wel even nodig om te zien hoe ik reageer op zo'n inspanning.
En je komt er alleen maar achter door te doen en er lering uit te trekken.

Belangrijkste les is focussen op herstel, nu was de avondmaaltijd ook niet super (als in aardappel, vlees en groente), mogelijk toch wat meer koolhydraten gaan nuttigen om de voorraden sneller aan te vullen.

Komende 2-3 weken lekker doortrainen, en wat rustiger opbouwen als ik weer enkele dagen achter elkaar ga fietsen, ik zal dan 120-150km rondjes gaan maken ipv gelijk 225km wind tegen :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
Phydomir schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:14:

Je wordt goed in wat je traint O+

Zelf ben ik erg goed in taperen

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 18-03-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
mhr-zip schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:20:
[...]

Wat ook niet helpt is dat je een verse (voldoen aan originele toleranties) ketting, legt op een set tandwielen die niet meer vers zijn.
Jawel, nieuwe casette alleen voorblad is niet meer nieuw(6k km).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
mhr-zip schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:21:
[...]

Je wordt goed in wat je traint O+

Zelf ben ik erg goed in taperen
Idd, daarom komende tijd lange toertochten blijven rijden, en ook wat vaker 2-3 dagen gaan fietsen, al hoeft het niet steeds 200+km te zijn, rondjes van 120-150km is ook inspannend genoeg en geeft je 3-4 uur extra herstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06

Niellie41

[object Object]

Cloclo100 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:53:
Ik rijd in april voor de eerste keer de AGR mee (die voor prutsers, op zaterdag). Dit weekend vertelde me iemand dat hij deze tocht maar niets vond omdat je alleen maar op fietspaden mag rijden. Nu stel ik me de vraag; mag je nergens de rijbaan gebruiken? Ook niet op de bekende hellingen in het parcours? Want dan gaat voor mij de lol er wat vanaf. Dit weekend bv. Dwars door Vlaanderen gereden(145km). Daar rij je ook op fietspaden waar mogelijk natuurlijk, maar op de bekende punten kan je gewoon de weg benutten. Natuurlijk zijn de fietspaden in NL wel veel beter in orde, maar toch. Iemand die wat inzichten kan geven?
In principe ben je een normale verkeersdeelnemer en moet je op het fietspad rijden wanneer deze aanwezig is.
Er zijn stukken bij grotere wegen waar je met zijn allen op het fietspad rijdt, maar de 'kleinere' wegen zijn vrijwel autovrij. Weinig mensen die zo gek zijn om daar te gaan rijden, maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er een auto kan komen.

Dit geldt ook voor de beklimmingen (die ik in ieder geval vorig jaar deed). Op de Geulhemmerberg reed men over de hele breedte van de weg, al was dat voor veel afstanden ook direct de eerste klim en er was een opstopping vlak ervoor. Op de Cauberg reserveren ze zelfs speciaal voor de toertocht de helft van de weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 18-03-2024 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Bij mijn vorige fiets(11 speed mechanische Ultegra) reed ik altijd met KMC, tot nu toe reed ik op deze fiets(12 speed Ultegra Di2) met Shimano kettingen(n=2) die vanuit de fietsenzaak vervangen zijn. Deze heb ik er zelf opgelegd en vanwege eerdere positieve ervaringen met KMC weer voor KMC gegaan.
Ik reed voorheen op 11 speed (Di2) ook altijd met KMC en dat ging altijd prima maar met 12 speed groepen is mijn ervaring ook dat de KMC kettingen lawaaierig lopen. De reviews van de 12 speed kettingen van KMC kwa duurzaamheid zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Dus vanaf 12 speed blijf ik voortaan gewoon lekker bij de merk-specifieke kettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:50
BravoWhiskyAlfa schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:38:
Ik wilde dit weekend een spacer onder het stuur vandaan halen, maar bij het losmaken van de bouten van het stuur aan de stuurpen bleek er één aardig gestript te zijn en dus niet los te krijgen met een inbus sleutel.

Heeft iemand ervaring met een oplossing hiervoor? Zou zelf liever niet gaan boren aldaar...
Proberen met een torx sleutel/bit van vergelijkbare grootte, zo heb ik ook wel eens zulke inbusbouten losgekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36
Kluus schreef op maandag 18 maart 2024 @ 06:50:
[...]

Ah ik wist niet dat dat ook flexibel materiaal kon, das dan ook nog een optie ja. Voor nu heb ik een alternatief met het oude model dopje maar als ali en/of mantel niet weten te leveren hoor je nog van mij! d:)b
Ja dat kan zeker! Mijn nieuwe printer is een zgn Direct Drive, die zou dat heel goed moeten kunnen. Moet ik wel zeggen dat mijn design skills niet super zijn, en ik heb nog nooit met flex geprint. (heb het ook nog niet liggen). Maar goed, voor alles is een eerste keer :)

Vanwege die nieuwe printer heb ik ook meer bouwvolume dus ik ga ook eens proberen om een showstandaard te printen, zodat je kekke foto's kan maken van je fiets onderweg.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/d7/6d/54/a2/eb/stand_2_display_large.jpg

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Over kettingen gesproken..

Alleen viel het mij wel op dat ik op het fabrieksvet veel minder lang (<250 km) kon fietsen zonder een piepende/krakende ketting dan normaal.
Fabrieksvet is natuurlijk wat vetter, zand blijft er makkelijker aan plakken. Ligt natuurlijk ook aan de soort wegen die je kiest. Piepen en kraken lijkt me altijd een kwestie van smering.
Je zou kunnen kijken of die sprong bij een schakeltandje gebeurt. Op iedere krans zitten van die afwijkende tandjes die schakelen verbeteren. Kan me voorstellen dat minimaal afstellen dit verhelpt. Pad lijkt me niet want achteruit draaien dan is de derrie de ontvangende kant van de ketting. aan de andere kant; eens met de overigen; achteruit trappen is ook niet de bedoeling :*)

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:01
Mensen hebben altijd wel wat te zeuren, en volgens mij zijn we daar in NL koploper in. De AGR is grotendeels over de weg, omdat er op veel wegen geen fietspaden naast liggen. Maar er zijn ook plekken waar wel een fietspad is, omdat er een drukke N weg naast ligt.

Diegene die het jou vertelt, dat je alleen maar over fietspaden mag rijden heeft volgens mij nooit de AGR gereden want dan had hij die opmerking niet gemaakt |:( of het is een beroepszeikerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:21:
Belangrijkste les is focussen op herstel, nu was de avondmaaltijd ook niet super (als in aardappel, vlees en groente), mogelijk toch wat meer koolhydraten gaan nuttigen om de voorraden sneller aan te vullen.

Komende 2-3 weken lekker doortrainen, en wat rustiger opbouwen als ik weer enkele dagen achter elkaar ga fietsen, ik zal dan 120-150km rondjes gaan maken ipv gelijk 225km wind tegen :9
Dat laatste is zeker verstandig. Hoewel het heel fijn is om qua tijd te trainen voor de duur van de tocht. Is 3x 4uur waarvan je makkelijker hersteld waarschijnlijk effectiever dan ritten van 8 uur met minder / langer herstel.

Wat betreft het eten nog een toevoeging. Bij dit soort testen en straks ook voor de Ride. Dan kun je het beste maar niet te veel nadenken over gezond en gevarieerd eten. Het is dan wel geen race, maar je moet wel presteren. Hoe je die koolhydraten dan ook binnenkrijgt maakt niet zo veel uit. Dus als vast voedsel niet gaat, wees dan niet te bang om gewoon suikerrijke drank te drinken. Dat gezonde leven komt daarna wel weer.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:29
BravoWhiskyAlfa schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:38:

Is je schroefdraad kapot, of de kop van de bout waar je de imbus in steekt?

Als het laatste het geval, dan er een dikke elastiek overheen leggen en dan je imbus erin steken. Heb op die wijze pas mijn zoon geholpen met zijn motor. Zag het als tip op youtube, had er geen vertrouwen in, maar het werkte wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
Vanmorgen ook weer 2 toeterende auto's onderweg naar m'n werk.
Beide plekken tja misschien moet je officieel op fietspad maar echt niemand doet dat.

Plek 1 :
https://maps.app.goo.gl/P7UVZahDhh8oPEUf6

Ja er ligt links een fietspad maar ruim van de weg af en echt iedereen fietst daar gewoon over de weg. (ook niet verboden ofzo)

Plek 2:
https://maps.app.goo.gl/YuDEEZg53dAmTVxX7

Ook weer een plek waar echt bijna niemand op fietspad/tegels gaat rijden.
Ligt vaak ook heel veel troep en je moet honder meter verder oid linksaf oversteken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Phydomir schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:54:
[...]

Dat laatste is zeker verstandig. Hoewel het heel fijn is om qua tijd te trainen voor de duur van de tocht. Is 3x 4uur waarvan je makkelijker hersteld waarschijnlijk effectiever dan ritten van 8 uur met minder / langer herstel.

Wat betreft het eten nog een toevoeging. Bij dit soort testen en straks ook voor de Ride. Dan kun je het beste maar niet te veel nadenken over gezond en gevarieerd eten. Het is dan wel geen race, maar je moet wel presteren. Hoe je die koolhydraten dan ook binnenkrijgt maakt niet zo veel uit. Dus als vast voedsel niet gaat, wees dan niet te bang om gewoon suikerrijke drank te drinken. Dat gezonde leven komt daarna wel weer.
Eens, die week zal zeker niet echt letten op alleen maar gezond eten, de zakken winegums, M&Ms of andere zoetigheid met veel suiker gaan echt wel mee om naderhand flink te snaaien..
En ook idd de nodige frisdranken met veel suiker zullen gretig aftrek vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
DDX schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:05:
Beide plekken tja misschien moet je officieel op fietspad maar echt niemand doet dat.

Plek 1 :

Ja er ligt links een fietspad maar ruim van de weg af en echt iedereen fietst daar gewoon over de weg. (ook niet verboden ofzo)
Dat is wel een verplicht fietspad hè. Dus indirect wel verboden om op de weg te fietsen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Vorig jaar de Ronde van Vlaanderen gereden, vanuit Brugge. Ik kan je zeggen dat in de eerste 80 km (Brugge naar Vlaamse ardennen) er verschillende politiemotoren alle renners continu verwezen naar het fietspad, waar mogelijk. Zelfs wanneer de groepen groter waren dan 15 renners. In België is nochtans wetgeving dat je dan wél op de openbare weg mag. Zelfs zonder begeleidende auto of seingevers.
Vond ik anders ook maar een bizar stukje... In het eerste uur reden we echt in groepen van 50+ rond. Toch werden doodleuk verwezen naar het fietspad. (Stuk Brugge-Beernem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
klaaas schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Dat is wel een verplicht fietspad hè. Dus indirect wel verboden om op de weg te fietsen.
Dat vraag ik mij dus echt af :

https://maps.app.goo.gl/1vBQRCatViFjwPzs8

Hier zou je dan dus linksaf het fietspad op moeten gaan dan.
En fietspad ligt ruim van de andere weg af, dus valt niet onder dezelfde weg. (en loopt daarna ook nog verder van weg af langs de bomen ed.

Fietspad bord staat trouwens ook best maf daar, ruim na begin van het fietspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa

Plek 1 :

Plek 2:

Ligt vaak ook heel veel troep en je moet honder meter verder oid linksaf oversteken.
Plek 1 ken ik wel, fiets daar zelf altijd liever op het fietspad ivm langs scheurende auto's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:01
Trainen, trainen, trainen @verstappen33 op een gegeven moment gaat het gewenning worden.

Maar goed er zijn hier ook enkele tweakers die met regelmaat een 200+ blokje maken en dat bijna dag op dag. Misschien hebben zij nog tips, hoe zij ooit begonnen zijn.

Daarnaast wordt magnesium genoemd, dit kan ik beamen. Maar dan moet je wel de magnesium olie nemen en niet de magnesium pillen. Magnesium olie na een zware inspanning onder de voeten smeren of op bovenbenen kan wel wonderen doen, kan ik je vertellen. Voor zowel slaap als herstel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
Stillekracht schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:58:
[...]

Is je schroefdraad kapot, of de kop van de bout waar je de imbus in steekt?

Als het laatste het geval, dan er een dikke elastiek overheen leggen en dan je imbus erin steken. Heb op die wijze pas mijn zoon geholpen met zijn motor. Zag het als tip op youtube, had er geen vertrouwen in, maar het werkte wel :)
Dat laatste inderdaad, zodra ik nieuwe (titanium) bouten binnen heb ga ik zowel jouw tip als die van @Reigeer proberen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
En niet teveel nadenken, als je in bed gaat lopen piekeren van ik moet morgen weer 200km doen dan val je niet zo snel in slaap nee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 06:21

Plek 1 :

Plek 2:

Eihm, ik als automobilist snap deze gedachtegang dus niet. Iedereen doet het dus dan mag het? En dan raar vinden dat fietsers een slechte naam hebben/krijgen. Bij foto 1 heb je echt geen enkele reden om over de weg te fietsen. Dat fietspad wat er naast ligt, zover ik dat kan beoordelen, is piekfijn.

Het tweede, hoewel irritant, is ook weer hetzelfde verhaal. Er ligt een fietspad dus maak daar gebruik van. Sorry, dit is gewoon automobilistje pesten >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:56

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

In België bestaat volgende wetgeving. Heeft mij al menige discussie opgeleverd met politieagenten (en automobilisten) want "slechte staat" is uiteraard subjectief. Wel nog nooit beboet geweest. Heb deze wetgeving ook altijd op zak om te tonen :P (want zelfs agenten weten dit niet altijd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V0BQG4dGST5NqQ6kPtQERg91IQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3OLlhzPvPwXPGZovf0zx8up6.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door jorrefunk op 18-03-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
DDX schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:20:
[...]

Dat vraag ik mij dus echt af :

https://maps.app.goo.gl/1vBQRCatViFjwPzs8

Hier zou je dan dus linksaf het fietspad op moeten gaan dan.
En fietspad ligt ruim van de andere weg af, dus valt niet onder dezelfde weg. (en loopt daarna ook nog verder van weg af langs de bomen ed.

Fietspad bord staat trouwens ook best maf daar, ruim na begin van het fietspad.
Ik ben het met je eens dat het, mede door de plaatsing van de borden, niet uitblinkt in duidelijkheid. De intentie lijkt me toch echter vrij helder. Dat je dat niet ziet als je er voor het eerst langs fietst soit. Maar als automobilisten gaan toeteren zou het kwartje toch moeten vallen.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:52

Reginas

Queen of Core Stability

pier87 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:20:

Daarnaast wordt magnesium genoemd, dit kan ik beamen. Maar dan moet je wel de magnesium olie nemen en niet de magnesium pillen. Magnesium olie na een zware inspanning onder de voeten smeren of op bovenbenen kan wel wonderen doen, kan ik je vertellen. Voor zowel slaap als herstel
Magnesiumolie idd of een magnesiumbad. Wordt goed opgenomen via de huid. Een voetenbadje met magnesium is ook een prima oplossing als je geen bad tot je beschikking hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Reginas op 18-03-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
jorrefunk schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:43:
In België bestaat volgende wetgeving. Heeft mij al menige discussie opgeleverd met politieagenten (en automobilisten) want "slechte staat" is uiteraard subjectief.
Dit is dus slechte staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ERboOjf3_MgV4dNJYfze4qrog4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K93C8Vw7FUtXoE4Ke2oaAt2I.png?f=fotoalbum_large

Dit is echt bij lange na niet het slechtste fietspad dat ik ken; voor Belgische begrippen vind ik het juist een prima fietspad. Snap dus niet helemaal waarom dat bordje er staat. Ergens zit een klein stukje afdaling waar je best snel kan gaan maar daar is het asfalt door boomwortels een beetje omhoog gekomen, dus mischien is het daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Tom-Z schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:00:
[...]

Dit is dus slechte staat:
[Afbeelding]

Dit is echt bij lange na niet het slechtste fietspad dat ik ken; voor Belgische begrippen vind ik het juist een prima fietspad. Snap dus niet helemaal waarom dat bordje er staat. Ergens zit een klein stukje afdaling waar je best snel kan gaan maar daar is het asfalt door boomwortels een beetje omhoog gekomen, dus mischien is het daarom.
In België zou dit bord er komen omdat: er enkele wortel doorbreken waardoor het fietspad inderdaad niet meer ideaal ligt. Er misschien een ongeval gebeurd is. En als laatste, dit bord te plaatsen wettelijk evenveel nut heeft en een stuk goedkoper is dan het hele fietspad te herleggen en de omliggende bomen af te doen.

Want een ongeval op slecht wegdek, door slecht wegdek. Is de schuld van de fietser wanneer die gewaarschuwd is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Beetje hetzelfde als fietsers afstappen bord in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:25:
[...]

Idd, daarom komende tijd lange toertochten blijven rijden, en ook wat vaker 2-3 dagen gaan fietsen, al hoeft het niet steeds 200+km te zijn, rondjes van 120-150km is ook inspannend genoeg en geeft je 3-4 uur extra herstel.
En op vrijdagavond nog even een rondje doen :)

En wat je zegt, een paar dagen achter elkaar een rondje van 150km, niet gelijk 200+ dagen doen.

En wat ook kan is vrijdagavond een rondje, zaterdag een groot rondje, en zondag ietsie korter. Je lichaam moet ook hier aan wennen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

Ik heb hier net over de grens in Duitsland een paar van die vervelende fietspaden liggen. Hele stukken ineens onverhard, als het verhard is hebben de wortels het verharde gedeelte centimeters omhoog gedrukt, en je dan nog regelmatig scheuren en gaten in het beton. Echt dramatisch. Het grote probleem is dat op de hoofdrijbaan de auto's gewoon 100kmh mogen (en rijden), wat echt verre van ideaal is als je daar in je eentje 30 doet.

Ik moet nog een goeie manier vinden om die wegen te markeren in Strava of judise zodat ik daar niet epr ongeluk een route overheen leg.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
[...]

@CedricD Flink gebrommerd! Wel benieuwd naar je hartslag :P :+
120, wat hoger dan normaal is want verkoudheid :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Webgnome schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:34:
[...]

Eihm, ik als automobilist snap deze gedachtegang dus niet. Iedereen doet het dus dan mag het? En dan raar vinden dat fietsers een slechte naam hebben/krijgen. Bij foto 1 heb je echt geen enkele reden om over de weg te fietsen. Dat fietspad wat er naast ligt, zover ik dat kan beoordelen, is piekfijn.
Het fietspad ligt meer dan 5 meter van de weg af, er staan geen verbodsborden voor fietsers.
Dus waarom zou ik dan op dat recreatieve fietspad moeten fietsen ?

Soms is er een automobilist die dan denkt te moeten gaan toeteren.
Ik denk dan altijd waar maak je je druk om, ruimte zat om in te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
DDX schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:37:
[...]

Het fietspad ligt meer dan 5 meter van de weg af, er staan geen verbodsborden voor fietsers.
Dus waarom zou ik dan op dat recreatieve fietspad moeten fietsen ?
Omdat het verkeersbord aldaar, G11, een gebodsbord is, wat jou verplicht om daar te fietsen.

Dat er dan geen verbodsbord voor fietsers voor "de weg" is, maakt hier niet uit.
Je bent verplicht om op dat fietspad te fietsen.

"Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker."
Bijvoorbeeld door dat bord op een beter zichtbare plaats te zetten.
Dat gaat een stukje verderop veel beter, bijvoorbeeld:
https://maps.app.goo.gl/2uThe6KkNW6tfHLZ9
https://maps.app.goo.gl/fe4agfDdiydHDM487

Toevoeging: bij een G13 bord zou de situatie anders zijn, namelijk zoals jij hem beschrijft. Geen verbodsbord voor fietsers op "de weg" en geen gebodsbord voor fietsers bij het (fiets)pad, dan zou je inderdaad zelf mogen kiezen waar te fietsen.

[ Voor 9% gewijzigd door TheTinusNL op 18-03-2024 13:57 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:30
CedricD schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:31:
[...]

120, wat hoger dan normaal is want verkoudheid :9.
Zag dat je 'm normaal verbergt, dus even benieuwd! :D :9
mhr-zip schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:56:
[...]

In België mag dit volgens mij, en/of is het meer geaccepteerd door onze wielren-liefhebbende-zuiderburen.
"Probleem" is dat ik in Zeeland*/Goeree ook auto's met knipperende gevarenlichten achter een peloton tegen kom.

Aan de andere kant, dit maakt of breekt "onze" naam ook niet meer :')

*Ik denk dat de lontjes in Zeeuws Vlaanderen langer zijn dan op de eilanden daarboven.
Het moet zelfs meen ik. Ze zijn daar ook veel toleranter tov fietsers in Belgie. De infrastructuur is er alleen minder waardoor ze graag uitwijken naar Olland.

Ja hier (Zeevla) ook inderdaad. Volgauto van de lokale "Algemene werken Ludo VandenBroecke" met knipperlicht midden op de weg. Voordeel is dat het er wat minder druk is :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
pier87 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:20:
Bij lange / intensieve ritten wil ik wel eens 'salt caps' van de Decathlon naar binnen gooien. Die bevatten ook nogal wat magnesium. Ben nogal krampgevoelig, heb het idee dat dit wel helpt. Ook bij herstel / na de rit minder vermoeidheid.

Wat is er dan mis met magnesium pillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
Trouwens:

Heeft er iemand ervaring met het opsturen van zijn racefiets in een fietsdoos naar een vakantiebestemming (Portugal, Algarve in dit geval)? Met name qua verzekering van de fiets.

De huurauto die ik heb (al is het een station) zit met twee kids + vrouw nogal vol bepakt waardoor ik óf iets ga huren daar (voor 3 weken) of een andere oplossing zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

joker1977

Tweakert

Wat een onzin, het gros van de wegen heeft geeneens een fietspad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Vorig jaar heb ik hem ook gereden.
Ik denk dat ik hooguit 5% fietspad heb gezien, de bekende klimmetjes hebben niet eens fietspaden.
Wat ik het meest bijzonder vond is dat sommige rijders doen alsof de weg is afgezet (vaak niet dus!), dus een bocht op links, blind invliegen, en dat een stukje van de route vanuit twee richtingen gebruikt wordt. Daar heb je dus tegenliggers! Gewoon lekker fietsen en beetje rekening houden met anderen en het verkeer en je hebt een heerlijke tocht.

Ik werd nu wederom als reserve gevraagd (Omdat ik volgens mijn broer schijnbaar "ongetraind" als invaller kan dienen :+ als het bedrijfsteam afhakers heeft)
Dus na mijn valpartij (niet-fietsgerelateerd) toch maar weer even opbouwen want het volume is een beetje weg de laatste weken.

@verstappen33 Ook voor jou: Volume draaien is jouw doel. Pak een dag in de week en zeg tegen jezelf: "Ik ga ....dag ELKE week 100km fietsen." En doe dat dan ook! Ongeacht het weer of je humeur. Als volume draaien in je systeem gaat zitten wordt het makkelijker. Als je die mindset eenmaal hebt dan gaat het vanzelf makkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 18-03-2024 14:34 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

TheTinusNL schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:49:
[...]

Omdat het verkeersbord aldaar, G11, een gebodsbord is, wat jou verplicht om daar te fietsen.

Dat er dan geen verbodsbord voor fietsers voor "de weg" is, maakt hier niet uit.

"Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker."
Bijvoorbeeld door dat bord op een beter zichtbare plaats te zetten.
Dat gaat een stukje verderop veel beter, bijvoorbeeld:
https://maps.app.goo.gl/2uThe6KkNW6tfHLZ9
https://maps.app.goo.gl/fe4agfDdiydHDM487

Toevoeging: bij een G13 bord zou de situatie anders zijn, namelijk zoals jij hem beschrijft. Geen verbodsbord voor fietsers op "de weg" en geen gebodsbord voor fietsers bij het (fiets)pad, dan zou je inderdaad zelf mogen kiezen waar te fietsen.
Die situatie is wel erg verwarrend. Als ik daar niet bekend zou zijn zou het ook niet direct in me opkomen om, voor m'n gevoel, links af te moeten slaan. Een "fietsers oversteken" bord zou geen kwaad kunnen. Zoals hier is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:42
joker1977 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:07:
[...]

Wat een onzin, het gros van de wegen heeft geeneens een fietspad.
Godzijdank, bedankt voor de insteek allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
TheTinusNL schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:49:
[...]

Verplicht als het dezelfde weg is ja.
In dezelfde categorie :

https://maps.app.goo.gl/TWyddCqt67oNmz4E7

Ook zo'n mooi fietspad, maar je mag ook gewoon op de weg links fietsen.
Hoe wil je anders bij al die bedrijven komen ?

Bord staat er meer om te zorgen dat auto's niet op zo'n fietspad gaan rijden is mijn idee.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 18-03-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Stufferdt schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Zag dat je 'm normaal verbergt, dus even benieuwd! :D :9
Jep, omdat dat een waarde is die je enkel maar met jezelf kan vergelijken :).
Donderdagavond had ik dezelfde hartslag, maar wel met 40W meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

DDX schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:39:
[...]

In dezelfde categorie :

Bord staat er meer om te zorgen dat auto's niet op zo'n fietspad gaan rijden is mijn idee.
Maar ik snap het probleem niet helemaal DDX. Waarom wil je niet op het fietspad fietsen? Wellicht dat jij wat harder fietst dan ik (solo meestal net onder de 30 voor m'n duurritten), maar ik rij zelf in principe altijd op het fietspad tenzij ik weet dat deze dusdanig slecht is dat m'n vullingen eruit klapperen, en die ben ik in NL nog niet veel tegen gekomen. Op weekend dagen als het heel druk is met de recreatieve ebikers op leeftijd kan ik me voorstellen dat je zeer drukke stukken fietspad even gemakshalve overslaat omdat dat voor iedereen beter en veiliger is.
Over het algemeen vind ik het juist fijner om op een gescheiden fietspad te rijden dan op de hoofdrijbaan waar je automobilisten tegenkomt die je soms het liefst op 5cm afstand passeren, en dan ook nog met 50+ kmh snelheidsverschil.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Fietspad voorbeeld 1 die ik eerder poste (bij Spaarnwoude) omdat er gewoon vaak veel troep ligt/het onder bomen is ed.
Iemand heeft daar bedacht dat het daar opeens leuk/handig is om een (slinger)fietspad te maken.
Terwijl er daarvoor (langs Machineweg) niet eens een los fietspad ligt.

Als het echt duidelijk verplicht is dan ga ik er echt niet fietsen, maar ik blijf bij mijn mening dat je hier prima op de weg kan/mag blijven fietsen.
En daar denkt 95% van de fietsers over die daar fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

[...]

In dezelfde categorie :

Die borden zijn vooral om duidelijk te maken dat je als fietser niet mag oversteken bij de verkeerslichten. Bord staat haaks op de weg van dat bedrijventerrein, das niet "dezelfde weg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
DDX schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:15:
Fietspad voorbeeld 1 die ik eerder poste (bij Spaarnwoude) omdat er gewoon vaak veel troep ligt/het onder bomen is ed.
Als dat het criterium is dan wordt het hier op de Veluwe wel een enorme puinhoop op de weg...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
joker1977 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:27:
[...]

Die borden zijn vooral om duidelijk te maken dat je als fietser niet mag oversteken bij de verkeerslichten. Bord staat haaks op de weg van dat bedrijventerrein, das niet "dezelfde weg".
Kruising eerder :
https://maps.app.goo.gl/HA5tTKYJpVJJYS588

Ik zie dus niet hoe dat dan verschilt met mijn eerdere voorbeeld ?
klaaas schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:27:
[...]

Als dat het criterium is dan wordt het hier op de Veluwe wel een enorme puinhoop op de weg...
Gelukkig is het op veel plekken al een puinhoop :o
Nederland heeft gewoon teveel regeltjes/borden waardoor heel veel situaties te onduidelijk worden.

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 18-03-2024 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Mistraller schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:33:
[...]

@verstappen33 Ook voor jou: Volume draaien is jouw doel. Pak een dag in de week en zeg tegen jezelf: "Ik ga ....dag ELKE week 100km fietsen." En doe dat dan ook! Ongeacht het weer of je humeur. Als volume draaien in je systeem gaat zitten wordt het makkelijker. Als je die mindset eenmaal hebt dan gaat het vanzelf makkelijker.
Ja, dat zit wel goed, vanaf nu heb ik elk weekend wel een 100+ (toer)tocht gepland staan,
De volume zit wel goed komende tijd.

Dit staat voor komende 3 maanden in de planning. (met een * is reeds ingeschreven)

*@ 23 maart, Trainings rit The Ride Apeldoorn (110km)
*@ 1 april, Paas toertocht RTC Hengelo (85km)
@ 7 april, Holterberg tocht 100km
*@ 13 April, Amstel Gold Race 150km
*@ 21 April, Hennie Kuiper Classic (Teutoburgerwald) 120km
@ 5 mei, Weizentocht 130km
@ 11 Mei, Tecklenburg Rundfahrt 160km
@ 15 Mei, Hel van Twente 200km
*@ 20 Mei, 11 stedentocht 235km
*@ 25 Mei, Limburgs Mooiste 220km
@ 26 Mei, Noaberkracht tour 135km

Daarnaast nog de reguliere trainingen en clubritten doordeweeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:27
[...]

In dezelfde categorie :

Dat fietspad ligt dan ook niet aan de industrieweg (waar je mag fietsen), maar aan de N246, waar je niet mag fietsen en je dus verplicht bent het fietspad te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Gelukkig is het op veel plekken al een puinhoop :o
Nederland heeft gewoon teveel regeltjes/borden waardoor heel veel situaties te onduidelijk worden.
De situaties die je laat zien vind ik ook wel duidelijk eigenlijk. Maar van je eerste voorbeeld vind ik dat dat ook wel beter van de weg zelf aangegeven had mogen worden.

Ik ben overigens ook echt niet roomser dan de paus in deze hoor, zelf ga ik ook wel eens creatief om met de regeltjes als dat handiger uit komt. Meestal gaat dat ook best in harmonie met de andere weggebruikers maar soms heb je een druktemaker die jou iets "fout" ziet doen en daar iets van moet vinden, dat is wel typisch Nederlands volgens mij. Ik vind dan ook dat ze zich niet zo druk moeten maken, want over het algemeen hinder niemand met mijn acties, daar let ik echt wel goed op, maar waarover ze zich druk maken is mij meestal heus wel duidelijk. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 18-03-2024 16:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 00:06
Wat dat betreft is het heerlijk in Spanje; amper fietspaden (en die wil je ook zo veel mogelijk vermijden) en alle weggebruikers houden rekening met je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 15:49
wibblemoo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:12:
Wat dat betreft is het heerlijk in Spanje; amper fietspaden (en die wil je ook zo veel mogelijk vermijden) en alle weggebruikers houden rekening met je.
Wat het nadeel is van Spanje is dat elke weg kan uitmonden op een gravelpad. Dit heb ik gister weer mogen ondervinden hier aan de Costa Brava.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
mr.DJ95 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:05:
[...]

Wat het nadeel is van Spanje is dat elke weg kan uitmonden op een gravelpad. Dit heb ik gister weer mogen ondervinden hier aan de Costa Brava.
What's not to like? 8)

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 15:49
Op de gravelfiets of mountainbike minder, met mijn Cannondale vermijd ik liever zulke paadjes.

Genoeg keuze gelukkig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOYctnzp6qL5p5xN00cLE2GijVY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/caRGcEZ2dkqE3Y7N8Yr1HHCg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Vaak ben je te bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:12
@mr.DJ95 volgens mij zijn die paadjes niet altijd even goed te befietsen in Spanje. Volgens mij omdat de stenen die er liggen te groot zijn voor een racefiets en/of er mul zand ligt. kun je niet van te voren checken in komoot of zoiets het geval is? In Nederland werkt dit uitstekend! Andere optie is de hele route af te gaan in Google maps, het liefst met street view. Maar dat laatste zal niet altijd mogelijk zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door AMD1800 op 18-03-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 00:06
[...]

Navigeren vergt iets meer werk, maar in de bewoonde wereld (Madrid) zijn de wegen prima 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:09
AMD1800 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:55:
@mr.DJ95 volgens mij zijn die paadjes niet altijd even goed te befietsen in Spanje. Volgens mij omdat de stenen die er liggen te groot zijn voor een racefiets en/of er mul zand ligt. kun je niet van te voren checken in komoot of zoiets het geval is? In Nederland werkt dit uitstekend! Andere optie is de hele route af te gaan in Google maps, het liefst met street view. Maar dat laatste zal niet altijd mogelijk zijn.
Verschilt per gebied in Spanje. In de Costa Brava kun je wel redelijk wat OK gravelpaadjes vinden (bij Girona aangegeven als ‘Via Verda’. Vsndaag op de racer met 28mm slicks dit paadje gepakt (vooraf gecheckt met Komoot).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLnSsr9pmmtS8CRaNzokxZDIDmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYipYQOLhggdFm89wbZLHvAY.jpg?f=fotoalbum_large

Maar er zijn genoeg paadjes waar een gravelfiets/bredere banden wel chiller zijn. (Daarom kijk ik nu ook naar gravel-road allrounder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Kluus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:35:
[...]

Die was denk ik voor mij bedoeld, maar inderdaad. Net bij Mantel geweest, daar was de werkplaats open maar die hebben hem ook niet. Ze hebben hem wel voor mij besteld bij Shimano maar dat kan even duren.

Van de week even fm’s afbellen en misschien deze remake bij Ali bestellen. Al is die nog best duur.

Bestelling via Mantel laat ik wel staan want het kost niets daar en ik kom er nu achter dat dit een fijne is om zelf reserve te hebben. :)
Hier sinds vandaag ook op zoek naar een small part, een Y63X80010 "Left Hand Main Support Lever" die ik blijkbaar laatst ergens kwijt ben geraakt. Tijdens het schakelen naar buitenblad protesteerde de shifter, ergens knapte iets. Zag de bui al hangen van een gebroken kabel,
dus kabel losgemaakt, bleek nog heel, opnieuw vastgezet en deed het weer voor een paar honderd kilometer.
Vandaag weer hetzelfde, blijkt achteraf dus het afbreken van dat support ding te zijn.
Vreemd dat hij soms wel, soms niet schakelt.
Las online nog dat sommigen het voor elkaar kregen met tegelijkertijd heel licht remmen, maar bij mij zonder succes.

Ik heb het geluk dat mijn Y63X80010 de afgelopen 10 jaar ofzo op een stuk of 20+ shifters van Dura-Ace tot Tiagra en GRX gebruikt wordt, maar ik kom inderdaad ook niet verder dan Britse webshop en dan 2 pond plus een veelvoud aan verzendkosten.

@Kluus gaf Mantel nog een termijn bij die "even duren" voor jouw small part?
Of toevallig vandaag FMs afgebeld? :9

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
[...]

Leuk toch ?
En anders gewoon iets beter plannen/streetview kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 18-03-2024 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

TheTinusNL schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Hier sinds vandaag ook op zoek naar een small part, een Y63X80010 "Left Hand Main Support Lever" die ik blijkbaar laatst ergens kwijt ben geraakt. Tijdens het schakelen naar buitenblad protesteerde de shifter, ergens knapte iets. Zag de bui al hangen van een gebroken kabel,
dus kabel losgemaakt, bleek nog heel, opnieuw vastgezet en deed het weer voor een paar honderd kilometer.
Vandaag weer hetzelfde, blijkt achteraf dus het afbreken van dat support ding te zijn.
Vreemd dat hij soms wel, soms niet schakelt.
Las online nog dat sommigen het voor elkaar kregen met tegelijkertijd heel licht remmen, maar bij mij zonder succes.

Ik heb het geluk dat mijn Y63X80010 de afgelopen 10 jaar ofzo op een stuk of 20+ shifters van Dura-Ace tot Tiagra en GRX gebruikt wordt, maar ik kom inderdaad ook niet verder dan Britse webshop en dan 2 pond plus een veelvoud aan verzendkosten.

@Kluus gaf Mantel nog een termijn bij die "even duren" voor jouw small part?
Of toevallig vandaag FMs afgebeld? :9
Die vind ik nog wel bij wat duitse shops, nog 20 euro verzendkosten ofzo maar minder dan via uk denk ik in ieder geval…
https://www.veloruf.de/n/...1&art=103653223&version=1
https://www.tnc-hamburg.c...te-links-Nr-3--55786.html

Mantel had in het dealersysteem bij Shimano 6 weken staan maar ik heb het gevoel dat dat een default is voor “levertijd onbekend”… Voor mij niet zo’n probleem aangezien ik het nu provisorisch heb opgelost maar als het schakelen negatief wordt beïnvloed wordt het lastiger natuurlijk.

Vandaag nog niets gebeld omdat mijn go-to lbs op maandag dicht is, daar begin ik morgen maar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oelewappert
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Gisteren mijn cassette (Shimano) eraf gehaald voor een deep clean.

Toen ik hem er weer op ging doen wat assembly paste in de schroefdraad van de lockring, vastdraaien, maar: hij pakt niet meer. De locking draait door.

Mijn idee was doorgedraaid schroefdraad. Echter, als ik het laatste tandwiel eraf haal (T11 met spacer eraan vast), pakt deze wel. Dus niet het schroefdraad?

Lijkt dus alsof de locking te ver naar buiten wordt 'geduwd' door de cassette.

Cassette zit er verder goed op (een paar keer gecontroleerd), met de juiste spacers...

Heeft iemand een idee? Of dit ooit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
oelewappert schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:49:

Toen ik hem er weer op ging doen wat assembly paste in de schroefdraad van de lockring, vastdraaien, maar: hij pakt niet meer. De locking draait door.

Mijn idee was doorgedraaid schroefdraad. Echter, als ik het laatste tandwiel eraf haal (T11 met spacer eraan vast), pakt deze wel. Dus niet het schroefdraad?

Cassette zit er verder goed op (een paar keer gecontroleerd), met de juiste spacers...

Het laatste stukje van je schroefdraad kapot gedraaid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
verstappen33 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Ja, dat zit wel goed, vanaf nu heb ik elk weekend wel een 100+ (toer)tocht gepland staan,
De volume zit wel goed komende tijd.

Dit staat voor komende 3 maanden in de planning. (met een * is reeds ingeschreven)

*@ 23 maart, Trainings rit The Ride Apeldoorn (110km)
*@ 1 april, Paas toertocht RTC Hengelo (85km)
@ 7 april, Holterberg tocht 100km
*@ 13 April, Amstel Gold Race 150km
*@ 21 April, Hennie Kuiper Classic (Teutoburgerwald) 120km
@ 5 mei, Weizentocht 130km
@ 11 Mei, Tecklenburg Rundfahrt 160km
@ 15 Mei, Hel van Twente 200km
*@ 20 Mei, 11 stedentocht 235km
*@ 25 Mei, Limburgs Mooiste 220km
@ 26 Mei, Noaberkracht tour 135km

Daarnaast nog de reguliere trainingen en clubritten doordeweeks.
Kortom, komt helemaal goed. Je moet het in je hoofd normaal gaan vinden. Ik heb dat (hele andere discipline maar goed) met de vierdaagse Nijmegen; velen trainen als een malle, maar ik doe er nagenoeg niks meer voor, terwijl veel mensen 1x 50km (op 6 uurtjes slaap) al belachelijk vinden. Mindset, daar win je echt veel mee :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
Dix0r schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Er is niks mis met magnesium pillen, maar magnesium wordt door je huid beter opgenomen dan via je maag/darmstelsel.

Het is dus effectiever om het op de huid waar nodig toe te passen.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nrg
  • Laatst online: 22:18

nrg

mhr-zip schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:26:
[...]

Laat ff weten hoe het past allemaal, mijn vermoeden is dat ik zelfde ruimte heb als jij.
Toch net wat safer zo :-) Mooie bandjes trouwens! Achterband zit er nu tubeless op, ging makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA3re4NTHWbJkDvuvnG9hdifA9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pEKnJtzh0RBAdBkQmZDHtj7T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoO_4YRkO2AveSaLtrFSfIFfxp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUiE8hBfPQfT60YYUlmgJIyU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door nrg op 18-03-2024 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Ik ben voor van de zomer op zoek naar een leuke groepsreis/wielrenvakantie. Ik ben zelf rond de 30 en zou graag met leeftijdsgenoten gaan, maar bij de reisorganisaties waar ik navraag heb gedaan zijn de deelnemers overwegend 50+. Heeft er iemand tips voor reizen waarbij het gemiddelde publiek misschien wat jonger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Tom-Z schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:16:
Ik ben voor van de zomer op zoek naar een leuke groepsreis/wielrenvakantie. Ik ben zelf rond de 30 en zou graag met leeftijdsgenoten gaan, maar bij de reisorganisaties waar ik navraag heb gedaan zijn de deelnemers overwegend 50+. Heeft er iemand tips voor reizen waarbij het gemiddelde publiek misschien wat jonger is?
The Ride?

Edit: even zonder gein, is het ook niet het type reis waar je op zoekt?

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 18-03-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Die valt dit jaar in een periode dat ik niet kan. Misschien volgend jaar.
Ik zoek iets met flinke afstanden en veel hoogtemeters per dag. Ik had bijvoorbeeld deze uitgezocht (een soort B-merk The Ride) maar de inschrijvers daarop waren in de range 45-70.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CedricD
Niet echt tips maar ik ga sinds een paar jaar steeds een weekje in de zomervakantie samen op fietsvakantie met enkele leden van de fietsclub.
Ik ben ook 30 en zij zitten allen in de leeftijdscategorie 'het zouden mijn ouders kunnen zijn'.
Bevalt me eigenlijk prima. Ik doe mijn route en zij hun route. Als het lukt proberen we te timen om ongeveer op hetzelfde punt te zijn om eventueel iets te kunnen drinken samen.
Is echter geen verplichting...
We huren gewoon een huisje en genieten dan 's ochtends en 's avonds van elkaars gezelschap (y).

Ik ben niet zo'n fan van georganiseerde reizen. Alles ligt dan vast en ik ben graag 'vrij'.

Edit: is nog eens pak goedkoper ook. Week in een huisje is ongeveer €350 per man (we zijn met 7).
Daarnaast nog vervoer (brandstof, peage) en uiteraard eten en drinken en voor €700-€800 heb je een mooie vakantie.

[ Voor 9% gewijzigd door CedricD op 18-03-2024 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
nrg schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:08:
[...]

Toch net wat safer zo :-) Mooie bandjes trouwens! Achterband zit er nu tubeless op, ging makkelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stuk beter zo! Prima band ook voor je doel.

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Dix0r schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Helemaal niks. Zie ook: https://www.radboudumc.nl...esium-aan-jeroen-de-baaij

Werken olie en zalfjes met magnesium?
‘Voor de werking van olie en zalfjes met magnesium bestaat geen enkel bewijs. De huid neemt geen magnesium op. Als je zo’n zalf opsmeert, geeft de massage wel een ontspannend effect op de spier, maar het magnesium doet niks. We weten van mensen die heel lang in de Dode Zee zwemmen, waar veel magnesium in zit, dat de magnesiumwaarde in hun bloed niet stijgt. Opname gaat dus niet via de huid.’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
[...]

Dat zien we in de rest van Zeeland niet zo vaak . Wel wegblijven uit Walcheren in de zomer, veelste druk met toerisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:31

11 speed? 12 speed?

Komt over als een rare vraag wellicht, maar 12 speed luistert echt heel erg nauw. Op het oog ziet het er goed uit maar de laatste 2 kransjes kunnen er toch net een beetje scheef op zitten, zodanig dat de lockring niet pakt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16

Wat ik eigenlijk altijd doe is de lockring met 2 vingers linksom draaien, tot je de klik van het einde van de schroefdraad voelt. Dan goed aandrukken en met dezelfde 2 vingers rechtsom draaien tot je voelt dat de schroefdraad pakt.
(y) Succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kluus schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:31:
[...]

Die vind ik nog wel bij wat duitse shops, nog 20 euro verzendkosten ofzo maar minder dan via uk denk ik in ieder geval…
https://www.veloruf.de/n/...1&art=103653223&version=1
https://www.tnc-hamburg.c...te-links-Nr-3--55786.html

Mantel had in het dealersysteem bij Shimano 6 weken staan maar ik heb het gevoel dat dat een default is voor “levertijd onbekend”… Voor mij niet zo’n probleem aangezien ik het nu provisorisch heb opgelost maar als het schakelen negatief wordt beïnvloed wordt het lastiger natuurlijk.

Vandaag nog niets gebeld omdat mijn go-to lbs op maandag dicht is, daar begin ik morgen maar eens mee.
https://www.sjscycles.co....t-hand-y63x80010/?geoc=NL

21 euro incl. verzenden. Kun je trouwens niet een vervangonderdeel 3D printen? Eerste googlehit: https://www.thingiverse.com/thing:5217367. Geen garantie dat het werkt. Ik ben niet technisch onderlegd dus geen idee of het kan. Het is gewoon een brainfart.

Als je geen 3d-printer hebt, zijn er een paar tweakers die dit voor je kunnen 3d-printen. Gewoon even in V&A zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 19-03-2024 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35
Ik ben een paar keer op reis geweest met Wielerbus. Top organisatie en de groepen zijn vaak heel verschillend in achtergrond en leeftijd. Wat mijn betreft een aanrader en ik ben zelf halverwege de 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Villavibes. Daar wordt weliswaar gestreefd naar een mix van 50/50 mannen/vrouwen - maar het doel is zeer zeker niet alleen maar daten en klaar.

Genoeg kennissen van mij zijn met zo'n reis meegeweest puur voor het "georganiseerd fietsen met leeftijdsgenoten" en is ze uitstekend bevallen. Valt dan onder het kopje "Hike & Bike". Je kunt voor je boekt ook zien wat de groepssamenstelling is qua geslacht en leeftijd en de reizen hebben leeftijdscategorieën, juist om het scenario te vermijden waar jij van spreekt.

Op die reizen wordt dan voor fietsen ook vaak de groep weer gesplitst in fitness-niveaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
mhr-zip schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:36:
[...]

The Ride?

The Ride is gemiddeld 43 jaar oud dit jaar..

De trainingsritten die ik tot nu toe heb meegemaakt was overwegend 40+ tot zelfs 65+.
Af en toe een 30+ er maar ik ben er nog maar 1 tegen gekomen van 22 jaar, die waarschijnlijk gaat afhaken, die is vorige week onderuit gegaan en wat bot breuken heeft opgelopen. Die is mogelijk niet tijdig herstelt om nog goed te kunnen trainen.

Maar de sfeer is altijd prima, ikzelf ben ook 43, maar voel me veel jonger, en dat is ook met de overige rijders van bijvoorbeeld 50+, de meesten fietsen al jaren en zijn niet de typische "oudjes" die zich achter de geraniums willen nestelen..
En je hebt allemaal dezelfde passie, dus leeftijd maakt niet heel veel uit. Je hebt genoeg raakvlakken.
Mistraller schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Kortom, komt helemaal goed. Je moet het in je hoofd normaal gaan vinden. Ik heb dat (hele andere discipline maar goed) met de vierdaagse Nijmegen; velen trainen als een malle, maar ik doe er nagenoeg niks meer voor, terwijl veel mensen 1x 50km (op 6 uurtjes slaap) al belachelijk vinden. Mindset, daar win je echt veel mee :)
Klopt, op karakter kom je een heel eind, maar ik wil wel graag mijn grenzen kennen en indien mogelijk ook oprekken.
Afgelopen weekend misschien net iets teveel gedaan, maar dit helpt mij wel enorm in het verbeteren/trainen, want ik weet nu hoe mijn lichaam reageert op een lange inspanning en wat ik dus nog moet verbeteren..

En idd komende tijd veel langere ritten, dan went het lichaam ook wel, en ik hoef ook niet telkens zo diep te gaan qua uitputting. Regelmaat en consistent wat langere ritten rijden zal zeker een boost geven in het lange uithoudingsvermogen.

[ Voor 35% gewijzigd door verstappen33 op 19-03-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

hoi1234 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 06:40:
[...]

21 euro incl. verzenden. Kun je trouwens niet een vervangonderdeel 3D printen? Eerste googlehit: https://www.thingiverse.com/thing:5217367. Geen garantie dat het werkt. Ik ben niet technisch onderlegd dus geen idee of het kan. Het is gewoon een brainfart.

Als je geen 3d-printer hebt, zijn er een paar tweakers die dit voor je kunnen 3d-printen. Gewoon even in V&A zoeken.
Ja klopt wel, het is nog steeds veel geld voor verzenden van zoiets onbenulligs maar in ieder geval wel minder dan via de uk. In dit geval staat het ook nog wel in verhouding tot de kosten van een Shifter. In mijn geval zou ik inclusief verzendkosten goedkoper uit zijn als ik een hele nieuwe rem koop, dus dan is de verhouding wel een beetje zoek :). Maar 3d printen van dat ding voor @TheTinusNL is en goede tip!

@Mistraller voor mijn ding heb ik trouwens ook nog een design gevonden op thingyverse, maar die vind ik wel lelijk (te grof), dan vind ik de oplossing die ik nu heb met een op maat geknipt dopje van de vorige lijn remmen netter:

https://www.thingiverse.com/thing:6064302

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 06:40:
[...]

Volgens mij heb ik mij nu al een keer of 27 gemeld in dit topic ;) Dit lijkt me overigens wel een erg klein part.
1) passing in iets bestaands is altijd lastiger omdat er altijd ietsje krimp optreedt na het printen
2) klein is minder sterk
3) PLA waar de meesten mee printen is vormvast tot 45~50 graden. (Zon is niet okee). Dus het moet dan wel in PETG of ABS geprint worden.

Een prototype is natuurlijk in een vloek en een scheet geprint. Past in een envelopje.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
@Tom-Z @CedricD Snap het wel dat je graag met wat jongere mensen weg wilt, maar in mijn ervaring is dat gewoon vrij lastig. Ik ga meermaals per jaar op fietsreis met verschillende groepjes binnen de club. Soms een week, maar dan zijn het vrijwel altijd 50-65 jarigen die meegaan en passen we het tempo aan (of delen we de groep op in 2 afstanden). Meestal kiezen we een evenement als bezoek aan de TdF, de Marmotte, Ventoux of Velomediane, en rijden die dan als toertocht (om te voorkomen dat iedereen als een World Tour renner zich gaat voorbereiden en zichzelf alle pleziertjes vooraf ontzegd).

Ook ga ik wel eens met vrienden in de leeftijd 30-35, maar dan is het al bijzonder als je 2 nachten weg kunt. Die zitten vrijwel allemaal met kids en een vrouw die de lasten niet alleen wilt dragen of vakantiedagen wil delen; waar de eerder genoemde categorie de kids vaak al wat ouder heeft. Volgens mij zijn er weinig 30'ers die gewoon 2 weken de bergen in willen en iedere dag 150km willen/kunnen rijden. Voordeel is wel dat als ik met deze groep op pad ga; ze ook wel wat langer aan de bar blijven hangen en het tempo op de klimmetjes wat hoger ligt (het 'spelen' onderweg).

Ik moet het toch vooral van onze club hebben waar de gemiddelde leeftijd ook 50+ is, en anders ga ik vaak nog wel een weekje alleen. Mocht je iets weten, let me know ;).

Edit: Oh ja; één tip: Giro Dolomiti. Ben er (dankzij het winnen van tickets bij CycloWorld) nu 2x geweest. Een 6-daagse cyclo met ca. 200 deelnemers, waarbij je ongeveer 3/4 als peloton rijdt en 1/4 koerst met volg/jury wagen etc. Iets van 110-170km per dag met soms 3.000+ hoogtemeters.
Edit2: Zie dat het inmiddels nog 5 dagen en etappes van rond de 80-130km zijn :/

[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 19-03-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:51:
[...]

Ja klopt wel, het is nog steeds veel geld voor verzenden van zoiets onbenulligs maar in ieder geval wel minder dan via de uk. In dit geval staat het ook nog wel in verhouding tot de kosten van een Shifter. In mijn geval zou ik inclusief verzendkosten goedkoper uit zijn als ik een hele nieuwe rem koop, dus dan is de verhouding wel een beetje zoek :). Maar 3d printen van dat ding voor @TheTinusNL is en goede tip!

@Mistraller voor mijn ding heb ik trouwens ook nog een design gevonden op thingyverse, maar die vind ik wel lelijk (te grof), dan vind ik de oplossing die ik nu heb met een op maat geknipt dopje van de vorige lijn remmen netter:

https://www.thingiverse.com/thing:6064302
grofheid van parts (die lijntjes) dat is de laagdikte. Ik weet niet hoe dun je kunt gaan met flex. Nu is het wel zo dat dat dopje ver van je af zit dus dat zie je amper. Maar als er geen lusje aan hoeft kan je ook gewoon een universeel dopje op Ali zoeken. Ik heb voor wat framegaten ook al eens een aantal varianten dopjes besteld. Zaten ook holle bij. (alleen geen met deze maat, net gechecked ;) )
Ali heeft nu sale en met Choice heb je het binnen 7 dagen binnen als je voor een tientje bestelt aan choice artikelen.

Edit: Of je bestelt dit. Klaar.
https://www.aliexpress.us/item/3256806452215716.html 8)

Edit2: oh wacht, het moest juist zonder lusje idd.
Zou dit wellicht ook passen...? https://www.aliexpress.us/item/3256805157029236.html

Ik heb TPU besteld trouwens dus ik wil wel een poging wagen op de printer :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 19-03-2024 10:18 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:04:
[...]

...

Edit: Of je bestelt dit. Klaar.
https://www.aliexpress.us/item/3256806452215716.html 8)

Edit2: oh wacht, het moest juist zonder lusje idd.
Ja klopt, zo een bedoel ik dus, die heb ik er nu op zitten, lusje heb ik eraf geknipt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ww3qXGBAX9r8E6cRD7tz2GbN1lY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bnlPvRHdBuSnXcIaWVWS5iXn.jpg?f=user_large

Voor nu vind ik dat een prima oplossing zo :). Enige nadeel is dat de randjes van het gat niet zijn afgedekt, maar het "tuutje" lijkt mij het belangrijkst, en die is zo prima beschermd. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 19-03-2024 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:19
https://www.tourdevacance.com/

Vorig jaar ben ik (30) samen met mijn vader (60) gegaan. Allemaal perfect geregeld, van ontbijt tot lunch onderweg op de berg tot avondeten. Volgauto voor een lekke band. Mooie routes. Elke dag drie groepen op basis van snelheid, waarbij ik in de voorste groep echt flink moest aanpoten om mee te komen (en dan had ik een FTP van 324 op 81kg). Werd daar doodleuk uit het wiel gefietst door een groep 40ers.

Dit soort georganiseerde reizen hebben altijd een wat hoger leeftijdsgehalte. Groepjes jongeren boeken toch sneller een eigen accomodatie, althans zo is mijn ervaring in de wielerclub.

Je kunt ze altijd even bellen en vragen welke leeftijden zich hebben opgegeven.
Pagina: 1 ... 551 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).