Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 550 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
edoappelhof schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Hmm, afvallen tijdens zoiets is een slechte zaak en zeker niet nodig. Ben zelf laatst op een trainingskampje geweest met 45 uur op de fiets in 10 dagen. Kwam 4 kg zwaarder thuis 8)7
Spieren zijn zwaarder dan vet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
[...]

Hmm, afvallen tijdens zoiets is een slechte zaak en zeker niet nodig. Ben zelf laatst op een trainingskampje geweest met 45 uur op de fiets in 10 dagen. Kwam 4 kg zwaarder thuis 8)7
Het is niet perse een slechte zaak, je verbrand 4000-5000 calorieen per dag, misschien wel meer,,
Hoewel het eten daar goed afgestemd is op de behoefte van een wielrenner moet je het nog wel naar binnen werken..

Mijn ervaring na een lange fietsdag is dat ik soms totaal geen honger meer heb maar vanuit de wetenschap mij maar vol probeer te eten, maar bij lange na niet alles weer "bij" eet..
Maar hopelijk kan ik mij daar nog goed op voorbereiden door meer lange dagen te maken tijdens mijn training en hieraan te wennen..
Voorgaande jaren was het vaak maar 1 lange dag en kon ik de volgende dag er nog wel genoeg bij eten om te herstellen.. Dit jaar zal het anders zijn, en hopelijk kan mijn lichaam er een beetje aan wennen om "veel" te eten na een lange inspanning

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:42
borft schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Dit heb ik, er is een hidemybell die op Blendr past, en daar kan dan ook je lamp op

mag wel wat kosten, maar dan heb je ook wat ;)
deze: https://www.closethegap.c...bell-raceday-bb-trek-bmc/
Ik was ook naar die hidemybell aan het kijken. Het valt me op dat de klepel aan de linkerkant zit, ik zou die liever rechts hebben als rechtshandige. Kan dit bij de montage aangepast worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Cloclo100 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:27:
[...]

Ik was ook naar die hidemybell aan het kijken. Het valt me op dat de klepel aan de linkerkant zit, ik zou die liever rechts hebben als rechtshandige. Kan dit bij de montage aangepast worden?
Bij de vorige wel heel eenvoudig, had hem ook altijd rechts. Maar bij dit nieuwe model gaat dat nog wel maar is niet aan te raden. Heb al een klepel gesloopt en een nieuwe besteld. Nu zit die gewoon links, ben er wel aan gewend en werkt prima. Rechts is toch wat gevoelig omdat er niet voor ontworpen is met dit nieuwe design.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:03
Gezien de vele klanten hier van Futurumshop: ik heb net een kortingscode geplaatst in het betreffende topic:
sjroorda in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Chriztiaan schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:59:
Ik heb hier een dilemma. Ik fiets nu op een simpele decathlon fiets die ik 3 jaar geleden heb gekocht om uit te proberen of ik wielrennen leuk vindt. Het bevalt wel, dus tijd voor een upgrade. Ik fiets in NL maar in de zomer ook in Oostenrijk.
Ik ga morgen bij de Giant winkel hier een Giant TCR Advanced uitproberen. De Advanced 2 uit 2022 is heel goed te betalen (1899) en is carbon en 105 11sp afgemonteerd.
Voor 2499 kan ik echter ook de Advanced disc 1 Di2 van 2023 kiezen, met 105 12sp Di2.
Voordeel dus grotere cassette en electronisch schakelen, maar ook 600 euro duurder. Binnen die 600 euro kan ik ook de Advanced 2 upgraden met carbon wielen.
Morgen eerst maar eens kijken hoe het rijdt…
Zelf in december hetzelfde dilemma en gekozen voor de Advanced 2. Destijds waren het dezelfde prijzen, met eindejaarssale, die "wonderbaarlijk" (ahum) nu nog steeds loopt.
Elektronisch schakelen: leuke oplossing voor een niet-bestaand amateurprobleem.
})
Voor mij geen reden om €600 extra te betalen. Bijkomend voordeel: betere beschikbaarheid van beter geprijsde vervangingsonderdelen voor 11spd vs 12spd.
Van dei €600 kun je een hoop andere leuke dingen doen/upgraden.

Die 2022/2023 (en ook 2021, 2020) is gewoon dezelfde TCR (versie 9), alleen andere groepset/onderdelen.
De nieuwe TCR (versie 10) zijn de 2025 modellen.

Voordeel van de Advanced 1 di2 is wel dat er standaard klimverzet 34-34 op zit tegenover 36-30 op de Adv2.
Word voor mij leuk na vorig jaar Limburg op 30-32 nu dit jaar op 36-30 :+
Kun je natuurlijk ook zelf nog gaan vervangen aan de Adv2 maar dan komen er extra kosten bij.

Verder weet ik niet wat voor onderzoek je allemaal al hebt gedaan, maar let er op dat de TCR echt agressief zit. Is dat een bewuste keuze voor jou? Zo nee: Defy al overwogen?
De combinatie van lange reach i.c.m. kleine zitbuishoek en standaard 175mm cranks (in ieder geval in mijn XL) maakt dat je heupen flink in elkaar worden gevouwen.

Vind overigens nog meer korting afdingen op een overjarig, voorlaatste generatie, al afgeprijsd absoluut instapmodel (Adv2) voor een al goed bang-for-buck merk een beetje egoïstisch en zelfs not-done. Bovendien verwacht ik niet dat de FM er blijer van wordt om je te zien, ongeacht of je nou bij Giant Store of andere FM koopt. Integendeel.
Zelf dus gewoon gekocht bij een Giant Store. In 50+ Giant Stores gewoon binnen kunnen lopen voor service alsof je bij 1 winkel hebt gekocht is ook wat waard.
Vorige gekochte fiets bij een FM 120km verderop omdat die 1) goede prijs had, maar vooral 2) voorraad had ten tijde van corona bleek wat minder leuk toen die fiets voor onderhoud/garantie daarheen moest...

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
TheTinusNL schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Heb je ook een fiets met elektrisch schakelen?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Bobermo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:26:
[...]

Welke wielsets bedoel je dan specifiek? Ik sta op het punt een fiets met SLR 2 wielen op te halen namelijk..
Dan moet je even De Google aan slingeren.

Wat voor Giant spreekt is dat er gigantische aantallen van verkocht worden, dan is er al snel iets op internet over te vinden.

Nadeel is dat wij in West Europa redelijk boven gemiddeld qua gewicht zijn (en daarbij nog wel fietsen).

Persoonlijk zou ik nooit een fiets kopen om de velgen. En zou ze persoonlijk (bijna) altijd gelijk als nieuw op MP zetten. Dan krijg je er nog iets voor terug, rijdt je er eerst 500 kilometer mee. Dan zijn ze nog maar de helft waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
sjroorda schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:22:
Gezien de vele klanten hier van Futurumshop: ik heb net een kortingscode geplaatst in het betreffende topic:
sjroorda in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"
Je bent mijn held!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

[...]

Dat kan jij ook wel hebben... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 06:21
Zijn er nog Tweakers die mee doen met de lentetocht vorden komende zondag?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41
TheTinusNL schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Zelf in december hetzelfde dilemma en gekozen voor de Advanced 2. Destijds waren het dezelfde prijzen, met eindejaarssale, die "wonderbaarlijk" (ahum) nu nog steeds loopt.
})
Voor mij geen reden om €600 extra te betalen. Bijkomend voordeel: betere beschikbaarheid van beter geprijsde vervangingsonderdelen voor 11spd vs 12spd.
Van dei €600 kun je een hoop andere leuke dingen doen/upgraden.

Die 2022/2023 (en ook 2021, 2020) is gewoon dezelfde TCR (versie 9), alleen andere groepset/onderdelen.
De nieuwe TCR (versie 10) zijn de 2025 modellen.

Voordeel van de Advanced 1 di2 is wel dat er standaard klimverzet 34-34 op zit tegenover 36-30 op de Adv2.
Word voor mij leuk na vorig jaar Limburg op 30-32 nu dit jaar op 36-30 :+
Kun je natuurlijk ook zelf nog gaan vervangen aan de Adv2 maar dan komen er extra kosten bij.

Verder weet ik niet wat voor onderzoek je allemaal al hebt gedaan, maar let er op dat de TCR echt agressief zit. Is dat een bewuste keuze voor jou? Zo nee: Defy al overwogen?
De combinatie van lange reach i.c.m. kleine zitbuishoek en standaard 175mm cranks (in ieder geval in mijn XL) maakt dat je heupen flink in elkaar worden gevouwen.

Vind overigens nog meer korting afdingen op een overjarig, voorlaatste generatie, al afgeprijsd absoluut instapmodel (Adv2) voor een al goed bang-for-buck merk een beetje egoïstisch en zelfs not-done. Bovendien verwacht ik niet dat de FM er blijer van wordt om je te zien, ongeacht of je nou bij Giant Store of andere FM koopt. Integendeel.
Zelf dus gewoon gekocht bij een Giant Store. In 50+ Giant Stores gewoon binnen kunnen lopen voor service alsof je bij 1 winkel hebt gekocht is ook wat waard.
Vorige gekochte fiets bij een FM 120km verderop omdat die 1) goede prijs had, maar vooral 2) voorraad had ten tijde van corona bleek wat minder leuk toen die fiets voor onderhoud/garantie daarheen moest...
Met elke zomer in Oostenrijk fietsen is het wel fijn om dat bergverzet er standaard op te hebben.

Ten aanzien van de houding ga ik hem straks ook uitproberen, ook een pluspunt van de giant winkel. Was ook niet direct van plan af te dingen, gezien de service en voordeel dat het idd lekker dichtbij zit en ik liever daar graag terug kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:03
mhr-zip schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:48:
[...]

Wat voor Giant spreekt is dat er gigantische aantallen van verkocht worden, dan is er al snel iets op internet over te vinden.

Nadeel is dat wij in West Europa redelijk boven gemiddeld qua gewicht zijn (en daarbij nog wel fietsen).

Persoonlijk zou ik nooit een fiets kopen om de velgen. En zou ze persoonlijk (bijna) altijd gelijk als nieuw op MP zetten. Dan krijg je er nog iets voor terug, rijdt je er eerst 500 kilometer mee. Dan zijn ze nog maar de helft waard.
Ik heb een giant advanced pro 2 met de slr 2 velgen.
Ben zelf 115kg en rij er nu al 3 jaar op en nog nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Webgnome schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:09:
Stond op de planning..maar er is wat tussen gekomen

Wel een mooie tocht altijd btw!

[ Voor 5% gewijzigd door McMiGHtY op 15-03-2024 11:19 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
koetsier88 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Ik heb een giant advanced pro 2 met de slr 2 velgen.
Ben zelf 115kg en rij er nu al 3 jaar op en nog nooit problemen gehad
En hoeveel kilometer in 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Die is toch zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
Webgnome schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:09:
Zondag is toch geen lente (eerder herfst als ik verwachtingen zie) ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:03
mhr-zip schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:40:
[...]

En hoeveel kilometer in 3 jaar?
Rond de 4000 per jaar
En ieder jaar paar weken in Frankrijk gefietst waar sommige wegen niet te best zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
McMiGHtY schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:19:
[...]

Stond op de planning..maar er is wat tussen gekomen

Wel een mooie tocht altijd btw!
BRM is zaterdag, die tocht is zondag. Dus dat kan toch prima :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobermo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:15
mhr-zip schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:48:
[...]

Ik heb flink wat voorwerk gedaan, maar niet tot nauwelijks gekke dingen tegengekomen over die SLR 2 wielen..

Ik koop de fiets ook zeker niet om de velgen.

Voor de mensen die nog opzoek zijn naar goede Gaint deals, ik heb een Duitse giant winkel zover gekregen om de prijs van de sales in NL te matchen, aangezien mijn maat in NL niet meer op voorraad was. Kan dus de moeite waard zijn even de Duitse site te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

wisselwerking schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:55:
[...]

BRM is zaterdag, die tocht is zondag. Dus dat kan toch prima :P
Ik geef je telefoonnummer door aan m'n vrouw,..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
McMiGHtY schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:50:
[...]

Ik geef je telefoonnummer door aan m'n vrouw,..
Ik denk dat je straks vaker mag gaan fietsen. Dan heeft jouw vrouw wel wat anders te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
DDX schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:44:
[...]

Zondag is toch geen lente (eerder herfst als ik verwachtingen zie) ?
Ja, hopelijk trekt het bij

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Ik hoop ook op enigszins droog weer komende zondag...
Morgen vanuit Twente richting Breda fietsen, en zondag weer terug.
Geen zin om de hele dag in de regen te moeten fietsen.
Kort buitje zou ik niet erg vinden, maar het moet niet uren duren..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

8 uur op de trainer is anders ook niet echt leuk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-09 12:13
Bobermo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Ik heb flink wat voorwerk gedaan, maar niet tot nauwelijks gekke dingen tegengekomen over die SLR 2 wielen..

Ik koop de fiets ook zeker niet om de velgen.

Voor de mensen die nog opzoek zijn naar goede Gaint deals, ik heb een Duitse giant winkel zover gekregen om de prijs van de sales in NL te matchen, aangezien mijn maat in NL niet meer op voorraad was. Kan dus de moeite waard zijn even de Duitse site te checken!
Sinds twee jaar (25k km) rij ik ook op SLR 2 velgen. Rijden voor mij prima en geen problemen mee gehad, maar N=1 natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
mhr-zip schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:34:
[...]
Heb je ook een fiets met elektrisch schakelen?
Ah, het was al weer even geleden.
BravoWhiskyAlfa in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Chriztiaan schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:14:
[...]
Met elke zomer in Oostenrijk fietsen is het wel fijn om dat bergverzet er standaard op te hebben.
Dat is zeker een reden om in dit geval die 34-34 te kiezen, als je die 36-30 gaat ombouwen gaat er toch weer wat van dat €600 verschil af. Of je moet veel kilometers maken op de 36-30 en wachten tot alles versleten is. Of door het jaar heen meer opties willen hebben liggen. :+

Maar nog niet specifiek een reden om een TCR te kiezen... dus...
Ten aanzien van de houding ga ik hem straks ook uitproberen, ook een pluspunt van de giant winkel. Was ook niet direct van plan af te dingen, gezien de service en voordeel dat het idd lekker dichtbij zit en ik liever daar graag terug kom.
... en? Past ie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vraagje voor de technici onder ons. Op mijn vorige fiets had ik 36 achter en 30 tands bij de cranks. Nu heb ik 46 34. Zou dat heel er veel uitmaken qua mogelijkheden? De verhousinf gaat van 1,35:1 naar 1,2:1 (als ik het goed berekend heb).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41
TheTinusNL schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:34:
[...]

Dat is zeker een reden om in dit geval die 34-34 te kiezen, als je die 36-30 gaat ombouwen gaat er toch weer wat van dat €600 verschil af. Of je moet veel kilometers maken op de 36-30 en wachten tot alles versleten is. Of door het jaar heen meer opties willen hebben liggen. :+

Maar nog niet specifiek een reden om een TCR te kiezen... dus...

[...]

... en? Past ie? :D
Zeker, reed heerlijk! Fietsenmaker gaat de witte variant met Di2 klaarmaken voor me, ergens komende dagen ophalen :9

En waarom de TCR? Heb ook nog naar Canyon Ultimate gekeken, maar dan heb je voor hetzelfde geld de mechanische 105 ipv Di2. En niet proef te rijden, en geen service in de buurt.
Bianchi dealer hier, vreemde lui, gun ik mijn aankoop niet.
En vond het aanbod bij Mantel niet denderend. En ik lees overal dat de TCR eigenlijk gewoon een goede keus is. En dus op voorraad in de buurt, en dealer in de buurt, en proef kunnen rijden. Misschien de veilige keus zo, maar ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17

derx666

mecker ende blaet

Vooral dat laatste is het belangrijkste...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Webgnome schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:15:
Vraagje voor de technici onder ons. Op mijn vorige fiets had ik 36 achter en 30 tands bij de cranks. Nu heb ik 46 34. Zou dat heel er veel uitmaken qua mogelijkheden? De verhousinf gaat van 1,35:1 naar 1,2:1 (als ik het goed berekend heb).
Dat kan je hier zien in km/u:

https://ritzelrechner.de/...RS&KB2=34&RZ2=46&UF2=2150

Ben wel van een gewoon racefiets wiel uitgegaan, weet ff niet de maat van je handbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@mhr-zip thanks. Als ik het goed interpreteer ontloopt het elkaar niet heel veel. Handbike heeft 26" voorop. Zal nog veel moeten rijden met deze opzet maar ben aan het twijfelenof ik een kleinere zal pakken of dat dit een kwestie is van meer kracht erbij krijgen.

De reden dat ik voor deze setup koos was omdat in Nederland je eigenlijk niets aan een dergelijk groot blad achter hebt en ik met het kleinste blad bij e cranks in Nederland gewoon nooit wat deed.

[ Voor 48% gewijzigd door Webgnome op 15-03-2024 19:59 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik ben voornemens richting de zomer een bikefit te doen en dan op jacht te gaan voor een nieuwe fiets. Nu woon ik in de buurt van Nijmegen, maar Pedaalkracht krijgt steeds vaker slechtere reviews…. Dus nu zat ik naar Cyclolab in den Bosch te kijken… men hier ervaring mee? Of wat is echt de go-to bikefitter (in nederland)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
rinslll schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 03:36:
[...]

@Mollos_ inschrijven voor de Tweakers social rides is miss iets om eens te proberen (en hoef je niet eerst getraind te hebben met join hoor).
Al leuke tochten mee gemaakt en zo kom je nog eens ergens.

Ik ben nu zelfs met een stel Tweakers onderweg naar het vliegveld om naar Girona te gaan en daar met nog een aantal te gaan fietsen 😃
Hou er wel rekening mee dat deze dame nog een nick heeft: de beul van de achterhoek, need I say more?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobermo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:15
crimby schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:05:
Ik ben voornemens richting de zomer een bikefit te doen en dan op jacht te gaan voor een nieuwe fiets. Nu woon ik in de buurt van Nijmegen, maar Pedaalkracht krijgt steeds vaker slechtere reviews…. Dus nu zat ik naar Cyclolab in den Bosch te kijken… men hier ervaring mee? Of wat is echt de go-to bikefitter (in nederland)?
Weet er geen, maar andere tip: check of je zorgverzekering budget heeft voor blessurepreventie/sport medisch advies. Als je dan bijj een sportarts je bikefit doet, krijg je je bikefit vergoed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Bobermo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Weet er geen, maar andere tip: check of je zorgverzekering budget heeft voor blessurepreventie/sport medisch advies. Als je dan bijj een sportarts je bikefit doet, krijg je je bikefit vergoed!
Ja zit erin, €100,- en cyclolab komt in aanmerking… zo ben ik er op gekomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:58
Edwin987 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:31:
[...]

Een Ali ding: Toseek T5500 uit mijn hoofd.
Van toseek zelf niets nuttigs gevonden.
Ik denk niet dat je iets gaat vinden dat compatibel is met die Toseek handlebar. Alternatief kan je denken aan een bel die je klemt aan je stuurlint of rubber van je brifters? Op Ali voor weinig te krijgen, maar geen idee of je ze ook voldoende luid zijn. https://www.aliexpress.com/item/1005005850607337.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:30
Velometric in Barneveld. Kan ook via de verzekering en een medisch onderlegde fitter die zelf ook snapt wat fietsen inhoudt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Stufferdt schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 00:16:
[...]

Velometric in Barneveld. Kan ook via de verzekering en een medisch onderlegde fitter die zelf ook snapt wat fietsen inhoudt.
Thanks, goede ervaring mee zelf?
Heb ze even een bericht gestuurd, want zag dat ze voor een nieuwe fiets enkel een statische bikefit aanbieden. Wat op zich prima is, maar wil je niet ook bv zadeldrukmeting al meenemen.. en na de aankoop wil ik ook wel dat ie helemaal gefinetuned wordt op mijn lichaam.

Pedaalkracht biedt zoiets wel aan, maar heb nu al te vaak gehoord dat de communicatie niet denderend is en dat de afspraak NA aanschaf ook of lang duurt of niet goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg
  • Laatst online: 22:18

nrg

Hoi, nieuw in het topic hier :) Ik heb laatst een bikefit in Ede gedaan bij https://www.vormbikefit.nl/

Erg enthousiast over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 17:03
Dacht eerste ritje te maken vandaag, maar mn ketting besloot anders. Bleek op meerdere plekken kapotte schakels te hebben. Hoe dan!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5OqGIw68_zL2iynX7laP9enZtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPae7ZIMxm9ig95xm0xm5QBf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@ravenger hopelijk was je hier achter gekomen voor dat je ging fietsen? En hoe dan, simpel. Onderhoud en controleren. Dan had je dit veel eerder gespot waarschijnlijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 17:03
Webgnome schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:57:
@ravenger hopelijk was je hier achter gekomen voor dat je ging fietsen? En hoe dan, simpel. Onderhoud en controleren. Dan had je dit veel eerder gespot waarschijnlijk
Ik was nog niet ver gelukkig. wilde bij een stoplicht wegrijden, toen pats :9
Net even gekeken, 5000 km. Had nog niet verwacht dat ie al af zou zijn.

Vervangen jullie ook de cassette bij het vervangen van de ketting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ravenger schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:17:
[...]

Ik was nog niet ver gelukkig. wilde bij een stoplicht wegrijden, toen pats :9
Net even gekeken, 5000 km. Had nog niet verwacht dat ie al af zou zijn.

Vervangen jullie ook de cassette bij het vervangen van de ketting?
Normaal gesproken niet, maar als je de boel zo slecht onderhoudt dat de ketting tijdens het fietsen knapt, zou ik toch in ieder geval eens goed kijken naar de staat van de cassette.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:21
Het is weer lente, dus de Lidl montagestandaard is weer in de aanbieding. :)
https://www.lidl.nl/c/service-contact-folders/s10008124
Selecteer je regio, de standaard staat in de folder voor week 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
@Smultie Wanneer zou de ketting anders moeten knappen? Het lijkt me ook niet goed als ie spontaan uit elkaar breekt als je er naar kijkt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AMD1800 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:35:
@Smultie Wanneer zou de ketting anders moeten knappen? Het lijkt me ook niet goed als ie spontaan uit elkaar breekt als je er naar kijkt...
Niet.

Normaal vervang je 'm ruim voor hij op 't punt staat te knappen.
Zou natuurlijk kunnen zijn dat we hier te maken hebben met een baansprinter die 2000W trapt bij het wegrijden bij 't stoplicht. Als dat het geval is, heb ik niks gezegd :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:01

sebasd

loopt op espresso

Lekker rondje gefietst vandaag, langs de Loosdrechtse plassen en door het Gooi. 80km op de teller of zo, heerlijk dat dat tegenwoordig voelt als een kort rondje.

Alleen die vervelende tik zit er nog steeds, ook na het vervangen van de pedalen. Maar eens goed naar (laten) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Ook maar direct een vraag voor jullie…

Ik heb een Cervélo Caledonia-5 en heb afgelopen najaar een set FFWD Tyro wielen via Marktplaats gekocht voor de winter. Daar heb ik toen 35mm Schwalbe G-One Allround Performance banden tubeless op gemonteerd, wat echt top rijdt.

Formeel kan er 34mm in de fiets. Het past nu wel, maar er zit echt heel minimale ruimte tussen de seat tube en de achterband. Verder is achterwiel erin en eruit halen een beetje gepuzzel.

Daarom zoek ik tubeless banden met vergelijkbaar profiel die net één slagje minder dik zijn. Schwalbe heeft die helaas niet. Hebben jullie tips? Tubeless ready is wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
nrg schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:42:
Ook maar direct een vraag voor jullie…

Ik heb een Cervélo Caledonia-5 en heb afgelopen najaar een set FFWD Tyro wielen via Marktplaats gekocht voor de winter. Daar heb ik toen 35mm Schwalbe G-One Allround Performance banden tubeless op gemonteerd, wat echt top rijdt.

Formeel kan er 34mm in de fiets. Het past nu wel, maar er zit echt heel minimale ruimte tussen de seat tube en de achterband. Verder is achterwiel erin en eruit halen een beetje gepuzzel.

Daarom zoek ik tubeless banden met vergelijkbaar profiel die net één slagje minder dik zijn. Schwalbe heeft die helaas niet. Hebben jullie tips? Tubeless ready is wel een must.
Hoe breed zijn de velgen intern waar de bandjes op komen?
Hoe breed vallen de bandjes nu, als je ze na meet met een schuifmaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
nrg schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:42:
Je zoekt specifiek een band met een klein nopjes en geen slick? Je gebruikt de fiets voor licht offroad werk?

Hij wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Zo, vandaag maar weer de veluwe op voor een rondje hoogtemeters. Met een maatje rustig gefietst en alles omhoog knallen. Levert een heeeeeerlijke training op. Had niet de beste benen maar toch een pr op de 1 minuut (495W). Voelt ook alsof er nog ruimte voor verbetering is en dat voelt goed. Ook volgens strava meerdere PR’s op segmenten waar ik wel vaker kom. Dat is lekker om te zien en geeft vertrouwen voor een mooie zomer.

Nu even een paar dagen herstellen want de beentjes doen wel zeer.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Altijd lekker om die vooruitgang te zien. Moet zelf binnenkort ook de Posbank maar weer eens op. Nog nooit zo fit geweest als nu, dus tijd dat daar ook weer wat PRs gaan sneuvelen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

mhr-zip schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:26:
[...]

Hoe breed zijn de velgen intern waar de bandjes op komen?
Hoe breed vallen de bandjes nu, als je ze na meet met een schuifmaat?
19 intern tot 27mm aan de buitenkant. Volgens de specs kunnen er tot 40mm banden op. Met schuifmaat meet ik een (keurige) 35mm.
klaaas schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:50:
[...]

Je zoekt specifiek een band met een klein nopjes en geen slick? Je gebruikt de fiets voor licht offroad werk?
Idd, voor in het na- en voorjaar om af en toe schelpenpaadjes en bospaadjes mee te pakken. En voor wat extra grip op de (vochtige) weg. Mul zand doe ik niet, vind ik eng ;-)

Foto van huidige clearance:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkICl0qGuYod1AkgSQ0UicGbtgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRpFL8625WbmrBaVSUSlJkgN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door nrg op 17-03-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Als ik dat zo zie ben ik geneigd te zeggen dat je er beter een 32mm slick in kunt stoppen. Qua grip op nat wegdek is de druk waarmee je rijdt en de rubbersamenstelling van groter belang dan de nopjes. Ook kun je daarmee prima schelpen paadjes rijden.

Als je toch liever iets met een nopjes wilt is de Michelin Power Gravel in 33mm wellicht een optie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:05:
Heb net m’n ketting eraf gehaald om in de Silca chainstripper te leggen en zo ook de Silca wax erop te kunnen doen. Ook direct de derailleurwieltjes achter schoongemaakt. Daarbij viel me op dat het bovenste wieltje echt vrij loopt en blijft draaien als je hem spint, maar het onderste wieltje niet. Hoort dat zo of zit die dan te strak vast?
Iemand die hier wat over kan zeggen? O-)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
The Legend schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Nope

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
The Legend schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Ik ben zeker geen expert op dit gebied, maar toevallig vroeg ik me gisteren hetzelfde af. Na wat rond Google-en kwam ik een uitleg tegen waarin werd uitgelegd hoe de lagers van de derailleurwieltjes vooral bedoeld zijn om lang mee te gaan, gezien de vele omwentelingen in tegenstelling tot zo soepel mogelijk draaien. Het "verlies" aan vermogen zou daarnaast verwaarloosbaar zijn.

Hier de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

Klinkt logisch, thx!

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
nrg schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:46:
[...]

19 intern tot 27mm aan de buitenkant. Volgens de specs kunnen er tot 40mm banden op. Met schuifmaat meet ik een (keurige) 35mm.

[...]

Idd, voor in het na- en voorjaar om af en toe schelpenpaadjes en bospaadjes mee te pakken. En voor wat extra grip op de (vochtige) weg. Mul zand doe ik niet, vind ik eng ;-)

Foto van huidige clearance:
[Afbeelding]
Geen ervaring, maar zag dat Specialized Pathfinder bandjes er ook in 32 mm zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben vandaag het bleedport afdekrubbertje van mijn Shimano R8170 remcaliper verloren. Item nummer heb ik wel, dat is Y2HW10000, maar nergens te vinden :-(. Iemand nog ideeen om aan dit soort small parts te komen? Ik zal toch niet de eerste zijn die dit verliest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Kluus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:07:
Ik ben andaag het bleedport afdekrubbertje van mijn Shimano R8170 remcaliper verloren. Item nummer heb ik wel, dat is Y2HW10000, maar nergens te vinden :-(. Iemand nog ideeen om aan dit soort small parts te komen? Ik zal toch niet de eerste zijn die dit verliest...
Even bij de FM vragen?

Of

https://www.sjscycles.co....ss-cap-y2hw10000/?geoc=NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja bij de uk webshops vind je ze inderdaad wel, maar dan komt er gelijk 34 gbpverzendkosten bij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 20:31
@klaaas een aantal FM's af bellen totdat je raak hebt. Zij hebben regelmatig dit soort grut wel gewoon liggen. Als particulier hier aan komen is soms een crime.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Met alle respect maar dit is recept voor ellende. Met een beetje troep die vast kleeft aan jouw band gaat jouw lak er aan.
Als je een keer iets groters meeneemt met je band is het direct grote schade aan je buis.
Ik zou het advies van @klaaas volgen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:23:
@klaaas een aantal FM's af bellen totdat je raak hebt. Zij hebben regelmatig dit soort grut wel gewoon liggen. Als particulier hier aan komen is soms een crime.
Die was denk ik voor mij bedoeld, maar inderdaad. Net bij Mantel geweest, daar was de werkplaats open maar die hebben hem ook niet. Ze hebben hem wel voor mij besteld bij Shimano maar dat kan even duren.

Van de week even fm’s afbellen en misschien deze remake bij Ali bestellen. Al is die nog best duur.

Bestelling via Mantel laat ik wel staan want het kost niets daar en ik kom er nu achter dat dit een fijne is om zelf reserve te hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
@Kluus what's in a name ;)

Tot Mantel levert gewoon even een tapeje er over? Ik zou het niet zo open laten.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

klaaas schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:44:

Tot Mantel levert gewoon even een tapeje er over? Ik zou het niet zo open laten.
Nee inderdaad, heb er nu een stukje isolatietape over. Smerigheid in die port lijkt me ook niet top als je volgende keer gaat bleeden inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nou, ik ben wel klaar met tubeless. Wilde vandaag de banden eens goed schoonmaken en nieuwe latex er in. De hele zooi zit vastgekoekt aan de binnenkant van de band, diverse klonten, krijg de boel er niet af, zelfs niet met een staalborstel.
Nu maar nieuwe buitenbanden+biba's besteld. Makkelijk, schoon en geen gedoe...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvtko6My0kaQaHeoiDQXN_nf64w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kbPPTtlT2LjHtN8abogFP2A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GQc4avf8tX9Jdo1mUB_FnEr4QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wW5BdEhsQ3IbZl5r3Hu7dJK7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNMFQkuxZLfbgGVSogNazNc2dZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgPwZEzXK8pmwPHRhEPvogdG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o16d6Yv9sCjJqxgiX92se1lqBDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvItWnaxMoUkv0saRjQPO68q.jpg?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Geen ervaring, maar zag dat Specialized Pathfinder bandjes er ook in 32 mm zijn.
Klopt, deze heb ik ook op mijn woon werk, op zich vind ik dat een ideaal bandje voor dit soort dingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
Microkid schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:31:
Nou, ik ben wel klaar met tubeless. Wilde vandaag de banden eens goed schoonmaken en nieuwe latex er in. De hele zooi zit vastgekoekt aan de binnenkant van de band, diverse klonten, krijg de boel er niet af, zelfs niet met een staalborstel.
Binnenband is het nieuwe tubeless!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe oud is dit?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

2 jaar

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:03
Waarom zou je het willen schoonmaken ?
Gewoon oprijden die band en door.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ja oké, begrijpelijk dat het er dan zo uitziet. Twee jaren op dezelfde banden rijden is in mijn ogen uitzonderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Is het droog en aangekoekt? Dan laat je het toch zitten? Nieuwe latex erin en gaan. Je hoeft een band echt niet brandschoon alsof deze nieuw is terugplaatsen. Veel banden zijn tubeless ready (dus niet 100% tubeless/luchydicht) en hebben juist een laagje nodig om luchtdicht te worden en blijven.
Het belangrijkste is dat je velg en tape in goede (schone) staat zijn.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Roept gelijk vragen bij mij op:

1. Welke sealant gebruik je?
2. Waarom schoonmaken?
3. Heb je warm water en een schuursponsje gebruikt? Zo nee wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

mhr-zip schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:52:
[...]

Roept gelijk vragen bij mij op:

1. Welke sealant gebruik je?
2. Waarom zou je het schoon willen maken?
3. Heb je warm water en een schuursponsje gebruikt? Zo nee wat dan?
1. Silca Ultimate Tubeless Sealant
2. Omdat er veel troep op de rand zit waar hij moet afdichten
3. Nee, nog niet. Werkt dat?

6000-7000km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Grin schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:25:
[...]

Ja oké, begrijpelijk dat het er dan zo uitziet. Twee jaren op dezelfde banden rijden is in mijn ogen uitzonderlijk.
Hangt natuurlijk af van hoeveel je fietst. Het gros van de wielertoeristen maakt echt niet zoveel kilometers hoor. En dan kun je wel 2 jaar, of langer, met een band doen voordat die aan vervanging toe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

klaaas schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:44:

Had net nog een ingeving, het tuutje wat onder dat rubber zit is uiteraard nog hetzelfde als de uitwendige bleedport van de R8000 lijn, dezelfde bleedkit moet er op…

Na afknippen van het ringetje past deze dus ook:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=11663&w=760&h=570

Had er nog een liggen en die zijn wel goed verkrijgbaar en het ziet er nog niet eens zo slecht uit. Is alleen wel een gepeuter om hem er weer uit te krijgen, maar dan verlies ik m misschien ook minder snel. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iT3xyui8O35y-B1D6L6Jb9nTsxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnlPvRHdBuSnXcIaWVWS5iXn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 17-03-2024 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

wisselwerking schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:58:
[...]

Hangt natuurlijk af van hoeveel je fietst. Het gros van de wielertoeristen maakt echt niet zoveel kilometers hoor. En dan kun je wel 2 jaar, of langer, met een band doen voordat die aan vervanging toe is.
Mja daar heb ik uiteraard alle begrip voor.
De ‘verbazing’ dat het er zo uitziet na twee jaren begrijp ik minder(niet?). ;)
Anyway, lekker met biba gaan rijden; opgelost. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Microkid schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:57:
[...]

1. Silca Ultimate Tubeless Sealant
2. Omdat er veel troep op de rand zit waar hij moet afdichten
3. Nee, nog niet. Werkt dat?

6000-7000km per jaar
Je kan het ook zo zien dat je blijkbaar dankzij tubeless 14000 km (nog steeds wel erg ver voor een band trouwens) hebt gereden in 2 jaar zonder een keer je band los te hebben hoeven maken. Dat gaat je met een biba denk ik niet lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 17-03-2024 19:42 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Webgnome
Zo, vandaag de Lentetocht Vorden-Posbank gefietst en wat was het weer een mooie route. Stukje over de dijken, dan even de Posbank ( Lange Juffer) aangetikt en weer terug langs de Ijsel. Een heel mooie rit en erg goed uitgezet. Op de juiste plekken peilen zodat je gewoon niet mis kon rijden het was een mooie tocht. Uiteindelijk iets minder dan 4,5 uur over gedaan. Mag niet klagen voor een eerste toertocht van 2024.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Vandaag het eerste wielerdoel van het jaar afgewerkt: Rondje Spijkenisse.

Ingeschreven voor de lange afstand (233 km) in de snelste groep (34 km/u).
Deze week mailtje ontvangen: waaier 1, starttijd 6u30.
Vroeg uit de veren dus :z.
Enfin, niet zo erg want ze voorspelden regen in de loop van de voormiddag. Hoe langer we droog konden fietsen hoe leuker het zou zijn.

Eerste deel van de rit: grotendeels rugwind. Cruise control een kleine 40 km/u. Gemiddelde niet echt bekeken maar ik hoorde doorheen de rit dat het +/- 37 km/u was. Leuk in de groep. Af en toe wat kop, niets forceren aangezien ik met een stevige hoofdverkoudheid zit.
Vanaf de eerste bevoorrading begon het wat te regenen. Regenvestje aan en doorgaan :).
Voorbij Neeltje Jans had ik de eer om de eerste lekke band te hebben :+. Ik kreeg complimenten van de groep dat het wisselen zo vlot ging. Blijkbaar heb ik redelijk wat ervaring :9.
Ondertussen was de regenbui over en kreeg ik het te warm. Rond het halfwegpunt voelde ik me echt slecht. Geen power meer, moe, lamlendig,... Hongerklop? Normaal niet want ik had reeds een pak meer gegeten dan ik normaal doe op lange ritten.
Er was (gelukkig) nog een lekke band en toen kon het vestje uit en ik enkele minuten rusten.
Wonder boven wonder verdween het slechte gevoel en kon ik weer wat vooraan postvatten en meehelpen het tempo te onderhouden.
Volgens mij had ik het gewoon te warm onder de regenjas en was dat de oorzaak B).
Bij de 2e bevoorrading de nodige koolhydraten geconsumeerd en terug verder. Nog 78 km te gaan, maar dan nu grotendeels tegen te wind in.
Een paar sterke beren hielden het tempo hoog waardoor er helaas op een smal fietspad met zijwind enkele soldaten zich noodgedwongen moesten laten uitzakken. Jammer.
We fietsten verder en draaiden rond om de taken wat te verdelen. Bepaalde mensen hadden wat hulp nodig om te weten hoe dat juist moest, maar ik de praktijk leer je dit het best :9.
De kilometers gingen snel en voor we het wisten waren we voor 14u terug aan de start.
De 233 km afgewerkt aan 36,2 km/u uiteindelijk.

Lekke banden in de groep: 3
Regen: een half uurtje met tussendoor wat gemiezer
Wind: ja
Valpartijen: 0
Fun: 10/10
Watts: 241 NP
Aantal mensen in de waaier: +/- 30

Leuke ervaring, goede organisatie. Zeker en vast voor herhaling vatbaar.
De voorspelde regen bleef gelukkig afwezig!
Niet het gevoel dit ik wou hebben onderweg, maar kan al bij al niet klagen. Op naar het volgende doel: Amstel Gold Race!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dUdIsceoW9_U-niEnZuRREqNtM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YcXRNOH0NagqZqKvJwJAEaJX.png?f=fotoalbum_large

https://strava.app.link/e5SoFJEW2Hb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

mhr-zip schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Dank! Had ze gespot inderdaad maar twijfelde een beetje. Toch even verder bekeken en nu besteld. Heb al meermaals wakker gelegen van m’n huidige config :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Kluus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:24:
[...]

Je kan het ook zo zien dat je blijkbaar dankzij tubeless 14000 km (nog steeds wel erg ver voor een band trouwens) hebt gereden in 2 jaar zonder een keer je band los te hebben hoeven maken. Dat gaat je met een biba denk ik niet lukken.
Toch nog eens gekeken, ik heb nu 1 band bijna helemaal schoon. Nu die boel opgedroogd is, kan je het er redelijk makkelijk uittrekken. Alleen aan de randen even peuteren. Eens kijken of ik morgen alles schoon kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
nrg schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:19:
[...]

Dank! Had ze gespot inderdaad maar twijfelde een beetje. Toch even verder bekeken en nu besteld. Heb al meermaals wakker gelegen van m’n huidige config :X
Laat ff weten hoe het past allemaal, mijn vermoeden is dat ik zelfde ruimte heb als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Microkid schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:23:
[...]

Toch nog eens gekeken, maar ik heb 1 band bijna helemaal schoon. Nu die boel opgedroogd is, kan je het er redelijk makkelijk uittrekken. Alleen aan de randen even peuteren. Eens kijken of ik morgen alles schoon kan krijgen.
Ik heb toevallig vorige maand na 1 jaar en 11 maanden mijn bandje vervangen (Mavic bandjes gaan best lang mee, en heel veel heb ik vorige jaar ook niet gereden).
Die velg was zo schoon met een doekje.

Ik haal de band er verder tussentijds nooit af. Ik controleer soms de sealant met een spuitje van Ali, om te zien of er nog genoeg in zit en bij te vullen. Stel ik zou het willen verversen, zou ik het ook op deze manier doen.

Vorige week reed ik lek met de nieuwe band, dikke schroef er in. Schroef er uit, plug er in en binnen 1 minuut weer door kunnen fietsen.
Gat was best groot, dus thuis tubeless plakkertje aan de binnenkant gedaan. Nu was deze sealant niet oud, en op zich hoefde het schoonmaken niet (behalve het stukje waar de plakker kwam). Maar had wel eens gehoord dat met warmwater goed ging, en het was er eigenlijk zo vanaf bij de hele band.

Ik gebruik Orange Seal trouwens.

En eigenlijk boeit de hele tubeless vs. biba discussie niet. Het gaat er om wat er op je eigen fiets zit, en al gaat iemand anders met massieve banden rijden. Daar heb je zelf geen last van

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 17-03-2024 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
CedricD schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:01:

Aantal mensen in de waaier: +/- 30
En ik word volgende keer weer solo van mijn sokken gereden in Zeeland, omdat ik zo'n k*t wielrenner ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36
ravenger schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:56:
Dacht eerste ritje te maken vandaag, maar mn ketting besloot anders. Bleek op meerdere plekken kapotte schakels te hebben. Hoe dan!?

[Afbeelding]
Ik zie inderdaad op minstens 4 plekken een kapotte schakel! Dat is in mijn ogen ook echt niet normaal. Ik rij zelf ongeveer 6000km op een ketting. Nu is natuurlijk elke fietser anders, maar voor dit moet je wel fors veel power op je ketting zetten lijkt me??

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36
Kluus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:07:
Ik ben andaag het bleedport afdekrubbertje van mijn Shimano R8170 remcaliper verloren. Item nummer heb ik wel, dat is Y2HW10000, maar nergens te vinden :-(. Iemand nog ideeen om aan dit soort small parts te komen? Ik zal toch niet de eerste zijn die dit verliest...
Lijkt me niet heel complex om te designen, dus wellicht printen op een 3d printer met flex materiaal (TPU)

Hier een ideetje (voor een yamaha btw) https://www.thingiverse.com/thing:2904668

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op maandag 18 maart 2024 @ 00:05:
[...]

Lijkt me niet heel complex om te designen, dus wellicht printen op een 3d printer met flex materiaal (TPU)

Hier een ideetje (voor een yamaha btw) https://www.thingiverse.com/thing:2904668
Ah ik wist niet dat dat ook flexibel materiaal kon, das dan ook nog een optie ja. Voor nu heb ik een alternatief met het oude model dopje maar als ali en/of mantel niet weten te leveren hoor je nog van mij! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

joker1977

Tweakert

ravenger schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:56:

[Afbeelding]
Misschien in de winter niet de ketting op de kettingzaag leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Over kettingen gesproken..

Enige tijd geleden weer de wegwielen gemonteerd nadat ik in de winter met mijn Scott Addict RC ook wat gravelritten heb gedaan. Op die nieuwe wegwielen een nieuwe Ultegra casette + KMC ketting gelegd. Zelfde lengte als voorheen en tijdens de eerste rit kwam ik er achter dat hij niet lekker liep. Bleek uiteindelijk bij de quicklink het 'lagertje' te missen. Dat weer gemonteerd en hij liep weer normaal.

Alleen viel het mij wel op dat ik op het fabrieksvet veel minder lang (<250 km) kon fietsen zonder een piepende/krakende ketting dan normaal. Daarna gesmeerd zoals ik dat altijd doe en afgelopen weekend na iets van 2 uur fietsen begon de ketting ook alweer te piepen/kraken terwijl ik gewoon over drogen wegen aan het fietsen was. Sowieso kan ik normaal makkelijk 250 km rijden met deze lube zonder problemen.

Wat mij echter opvalt is dat bij het achteruit draaien van de pedalen, hij om de x aantal omwentelingen een klein schokje(springt terug) in de achterderrie laat zien. Bij vooruit draaien overigens nergens last van. Omdat ik zelf voorheen altijd KMC 11 speed kettingen heb gereden zonder problemen + het kleine tikje van de derrie, vermoed ik dat het achterpad wellicht een tikje scheef staat. Zou dat een logische verklaring zijn voor het zo snel weer gaan piepen/kraken van de ketting? Of is de 12 speed Ultegra setting zoveel meer veel eisend dan de 11 speed variant? Waar zou jullie aandacht naar uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
la_fusion schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:39:
Over kettingen gesproken..

Enige tijd geleden weer de wegwielen gemonteerd nadat ik in de winter met mijn Scott Addict RC ook wat gravelritten heb gedaan. Op die nieuwe wegwielen een nieuwe Ultegra casette + KMC ketting gelegd. Zelfde lengte als voorheen en tijdens de eerste rit kwam ik er achter dat hij niet lekker liep. Bleek uiteindelijk bij de quicklink het 'lagertje' te missen. Dat weer gemonteerd en hij liep weer normaal.

Alleen viel het mij wel op dat ik op het fabrieksvet veel minder lang (<250 km) kon fietsen zonder een piepende/krakende ketting dan normaal. Daarna gesmeerd zoals ik dat altijd doe en afgelopen weekend na iets van 2 uur fietsen begon de ketting ook alweer te piepen/kraken terwijl ik gewoon over drogen wegen aan het fietsen was. Sowieso kan ik normaal makkelijk 250 km rijden met deze lube zonder problemen.

Wat mij echter opvalt is dat bij het achteruit draaien van de pedalen, hij om de x aantal omwentelingen een klein schokje(springt terug) in de achterderrie laat zien. Bij vooruit draaien overigens nergens last van. Omdat ik zelf voorheen altijd KMC 11 speed kettingen heb gereden zonder problemen + het kleine tikje van de derrie, vermoed ik dat het achterpad wellicht een tikje scheef staat. Zou dat een logische verklaring zijn voor het zo snel weer gaan piepen/kraken van de ketting? Of is de 12 speed Ultegra setting zoveel meer veel eisend dan de 11 speed variant? Waar zou jullie aandacht naar uitgaan?
Rij je altijd met KMC, of was je vorige ketting Shimano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
Volgens mij is dat bij terugdraaien normaal gedrag.

Er is overigens geen logische reden om terug te draaien. Fietsen doe je voorwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
mhr-zip schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Rij je altijd met KMC, of was je vorige ketting Shimano?
Bij mijn vorige fiets(11 speed mechanische Ultegra) reed ik altijd met KMC, tot nu toe reed ik op deze fiets(12 speed Ultegra Di2) met Shimano kettingen(n=2) die vanuit de fietsenzaak vervangen zijn. Deze heb ik er zelf opgelegd en vanwege eerdere positieve ervaringen met KMC weer voor KMC gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
la_fusion schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Bij mijn vorige fiets(11 speed mechanische Ultegra) reed ik altijd met KMC, tot nu toe reed ik op deze fiets(12 speed Ultegra Di2) met Shimano kettingen(n=2) die vanuit de fietsenzaak vervangen zijn. Deze heb ik er zelf opgelegd en vanwege eerdere positieve ervaringen met KMC weer voor KMC gegaan.
@havana was ook al aan het klagen over KMC ketting op 12 speed.

Hoor wel vaker dat KMC herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
KMC kettingen maken idd over het algemeen meer herrie hoor. Althans mijn ervaring bij 11-speed.
Ben er destijds vanaf gestapt om die reden.

Heb er nu uit noodzaak één op de MTB gemonteerd, had er nog een op voorraad liggen. Op de racefiets monteer ik ze niet omdat je daar vaak lange rechte stukken onderweg bent en dus meer aandacht hebt voor omgevingsgeluid (je fiets in dit geval).

Als je vervolgens ook nog waxed (ipv kettingolie) is dat nog een geluidversterkende factor.

[ Voor 10% gewijzigd door Dix0r op 18-03-2024 09:19 ]

Pagina: 1 ... 550 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).