Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 544 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
loyske schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:16:
[...]

Mag ik vragen waarom je ze in italie besteld heb? Is het nog de pre-release versie?
ik heb inderdaad de pre-release/introductie variant besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Bastard op 21-02-2024 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:34
BravoWhiskyAlfa schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:19:
Hoi!

Rijden er hier meer mensen met Zipp 303's? Heb vorig jaar tubeless gereden icm de GP 5000's in de 28mm uitvoering, maar deze bleken echt verschrikkelijk lastig eraf en erop te krijgen bij een onverhoopte lekke band, nog los van het schijnbare risico op blow-off's.

Ben benieuwd of iemand goede ervaringen heeft met andere banden!
Ik heb deze velgen en had ook GP5000 all season TLR, maar na advies in dit forum voor de Hutchinson gegaan. 6000km probleemloos gereden, zeer lekbestendig. Ze gaan er ook heel gemakkelijk op zonder hulp, voor demontage gebruik ik een tyre monkey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Hoi!

Rijden er hier meer mensen met Zipp 303's? Heb vorig jaar tubeless gereden icm de GP 5000's in de 28mm uitvoering, maar deze bleken echt verschrikkelijk lastig eraf en erop te krijgen bij een onverhoopte lekke band, nog los van het schijnbare risico op blow-off's.

Geen ervaring, wel met andere relatief brede hookless velgen. Ik denk dat je je niet zo'n zorgen moet maken over blow-offs, zeker als de band er blijkbaar lastig op en af gaat. Je gebruikt al tubeless banden en zo lang je op de juiste druk blijft zou er echt niet zo veel aan de hand moeten zijn.

De reden dat je regelmatig profs ziet met afgelopen tubeless banden heeft er volgens mij meer mee te maken omdat die lang door blijven rijden met een lekke band, iets wat met tubulars veel langer goed gaat dan met clinchers.

Ik heb goede ervaringen met gebruik en ook (de)montage van Schwalbe Pro One TLE, dat gaat bij mij prima, al zijn dat dus niet per se de 303 velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:58
Hoi!

Ik rijd ze al een hele tijd met de Schwalbe Pro One 32mm. Heb me nog nooit druk gemaakt om blow-off's en ook geen ervaring met erop en eraf halen bij lek...want tubeless :+.

Erg fijne wiel / band combi voor mij als asfalt / light gravel setje op de gravelfiets.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Mr. Stom schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:16:
Ik kan het niet laten om tóch weer het tubeless avontuur aan te gaan.

- Stan's Notubes Race Sealant;
- Pirelli P Zero TLR Speedcore 28mm; en
- Muc-off 80mm ventielen (die had ik nog).

M'n velgen zijn al voorzien van een tubeless velglint.

Ik begrijp uit dit topic dat deze heilige melk niet via het ventiel in te brengen is (ook niet wanneer je daar het presta ventiel uit haalt?). Giet je dan gewoon 30/35ML in de band en wip je die daarna op de velg? Dat lijkt me zo'n gedoe met zulke strakke banden.
Je kan Orange Endurance sealant proberen, die Stan’s is schijnbaar wel goed. Maar gaat inderdaad niet door het ventiel.

Verder als het een blijvertje is, trakteer jezelf op een Dynaplug racer pro.

Edit: en weet je zeker dat je geen 32 mm wilt :*)

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 21-02-2024 15:42 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Hoi!

303 of 303s? Ik heb de laatste met de GP5000 all season. Gingen er echt heel makkelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
mhr-zip schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:41:
[...]

Je kan Orange Endurance sealant proberen, die Stan’s is schijnbaar wel goed. Maar gaat inderdaad niet door het ventiel.

Edit: en weet je zeker dat je geen 32 mm wilt :*)
N.a.v. mijn eerdere vraag, jij hebt dan die Orange Endurance? Tevreden van?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:24
Als @mhr-zip ergens (on)tevreden over is, dan weet het hele interweb ervan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik heb me eindelijk eens van die pedal plates aangeschaft. Handig voor in de zomer met de vrouw langs wat zomerbars te fietsen zonder als een eend rond te waggelen op mijn fietsschoenen, of op vakantie even langs de bakker te fietsen. Verbazingwekkend handig!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Fietsen met de vrouw = monteren van https://int.crankbrothers...amp?country=BE&setstore=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Hmm 18€ vs 299€. Snel click & ride vs Sleutelen(hopen dat de pedalen niet te vast zitten) .. 😊.

• mhr-zip
Cloclo100 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:28:
[...]

N.a.v. mijn eerdere vraag, jij hebt dan die Orange Endurance? Tevreden van?
Ken meerdere mensen die het gebruiken, die er tevreden over zijn.

Alles heeft voor en nadelen.

Stan's racer (die dikke iig). Die zal vast iets beter afdichten dan Orange. Maar gaat niet door je ventiel, is dus lastig controleren of er nog genoeg in zit. En lastig bijvullen.
Maar rij je iedere 6 maanden een setje banden op, zou dit mijn keuze zijn.

Zelf rij ik 2 jaar met een setje banden :z
Dus ik moet het controleren af en toe of het niet is opgedroogd. Nu is dat bij Orange nog nooit gebeurd. Maar controleren, verversen of bijvullen gaat heel makkelijk met een spuitje zoals deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005134591140.html

Dus het is in mij ogen ook een beetje welke voor/nadelen voor jou harder tellen.
Daarnaast kan je altijd een gat krijgen dat groter is dan sealant kan afdichten en dan is een plug erin steken weer handig (dat gaat sneller/handiger dan een biba wisselen).
Frenz64 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:22:
Als @mhr-zip ergens (on)tevreden over is, dan weet het hele interweb ervan
En omstreken.

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 22-02-2024 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
Gewoon zorgen dat je vrouw echt leert fietsen O+

Ik rij zelf SPD (op 3 fietsen), mijn vrouw spd-sl, dus zij is hier degene die waggelt.
Voordeel van SPD is ook dat je de ene kant een platform kunt klikken, en toch ook gewoon spd kunt rijden. Dan heb je zelfs reflectors 8)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:00
Mistraller schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:45:
[...]

Gewoon zorgen dat je vrouw echt leert fietsen O+

Ik rij zelf SPD (op 3 fietsen), mijn vrouw spd-sl, dus zij is hier degene die waggelt.
Voordeel van SPD is ook dat je de ene kant een platform kunt klikken, en toch ook gewoon spd kunt rijden. Dan heb je zelfs reflectors 8)
Hier ook SPD maar de vrouw e-bike. Op vakantie dan toch. Wandelen door dorpje e.d. gaat helemaal prima, maar ik overweeg nog wel een wat meer casual / bikepacking schoen aan te schaffen, zodat dat nog wat beter loopt en matcht bij de rest van mijn outfit. Ook op de weg blijf ik gravelaar natuurlijk :*)

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:27
klaaas schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:38:
[...]

Hier ook SPD maar de vrouw e-bike. Op vakantie dan toch. Wandelen door dorpje e.d. gaat helemaal prima, maar ik overweeg nog wel een wat meer casual / bikepacking schoen aan te schaffen, zodat dat nog wat beter loopt en matcht bij de rest van mijn outfit. Ook op de weg blijf ik gravelaar natuurlijk :*)
Dus de Shimano sandalen zijn perfect voor jou :D

Afbeeldingslocatie: https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/products/cg2SHICLifeStyleGear/cg3SHICFootwear/cg4SHICShoes/cg5SHICShoes/SH-SD501_C6_1.jpg/jcr:content/renditions/SH-SD501_C6_1_750_750.jpeg

Op misschien toch de Adidas Velosamba ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:39
Iemand met nog 20% bij Futurum? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

heb een folder met verschillende kortingen van futurum, stuur pm dan zal ik inscannen en doorsturen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klaaas
  • Laatst online: 22:00
unex154 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:31:
[...]

Dus de Shimano sandalen zijn perfect voor jou :D

[Afbeelding]

Op misschien toch de Adidas Velosamba ;)
Ik zat aan deze te denken:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/MQg7ww5thjrGwaY9jDP3dG-768-80.jpg.webp

8)

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Schiet je ook lekker niet uit in een sprintje en zo.
Maar winter/zomerschoenen die ik zowel op de race, commuter (cq zwifter) als MTB kan gebruiken... Ik vind het wel prima zo. Kan op het werk tenminste normaal naar de douche lopen ook. En de plaatjes gaan tenminste lekker lang mee. Ik ga echt niet meer naar SL.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:41:

Echt top die plug van Dyna. Een paar weken geleden voor het eerst gebruikt en goed thuisgekomen ermee. Ik heb de Micro Pro en wel een van de inbrengbuizen weggooit waar de plug aan zit. Ik dacht dat ook dat een wegwerpartikel was. Dat is wel jammer en die zijn helaas niet los te krijgen en bij alle plugs ook net anders lijkt het.

Uiteindelijk wel banden vervangen want die waren daar toch wel aan toe. Nu loopt de band wel een kleine bar per dag af bij stilstaan en pas een ritje. Hopelijk trekt dat weer een beetje bij, dat deed het in het verleden wel.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17
Zit een soort sneetje in de band, ik weet niet of dat kwaad kan. Wat raden jullie aan, niks aan de bhand of vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZhLgtSxbYNoUCR0ddaK0bS5t1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQUq4sdbh1FAFfdQcnZDrvJi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
flugelisoke schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:33:
Zit een soort sneetje in de band, ik weet niet of dat kwaad kan. Wat raden jullie aan, niks aan de bhand of vervangen?

[Afbeelding]
Niks aan de hand, gewoon een steentje geweest. Eventjes kijken of er nog wat in zit en anders er ff met beleid uitwippen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:47

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[Afbeelding]
Kijken of er nog iets in zit. Proper maken.

Erna kijken hoe diep het gaat.
Zit je door de buitenband, vervangen.
Zie je dat je door de draadjes gesneden bent, zou ik ook vervangen. (dan is de beschermingsfactor weg daar)
Zie je de bescherming intact zitten of helemaal niet. Gewoon verder gebruiken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:02

Reginas

Queen of Core Stability

Even een tip delen: Walfort multifunctionele verlichting

Wat een topding! USB-C oplaadbaar, met klepje aan onderzijde zodat kans op water in oplaadpoortje kleiner is, voldoende rek in het elastiek om hem om je stuur dan wel balboofd te doen (bij een slanker frame), goede bak licht voor zo’n klein lampje en maar € 2,95, dus je gaat er niet direct op failliet.

Doe jezelf een plezier, ga naar je lokale Action en koop er 5, stop er een in je werktas, in je zadeltasje, je stuurtasje en in de jaszak van je puber. En dan heb je er ook nog een reserve! Echt een topding. :D

Geen vervanger voor een serieuze breedstraler, maar een stuk veiliger dan die kleine lampjes waarvan het voorkomen van een boete het enige nut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 21:17
Oeps nvm

[ Voor 104% gewijzigd door crimby op 24-02-2024 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:16
crimby schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:56:
We zijn een weekendje weg. Switch meegenomen en dachten die op de tv te kunnen aansluiten in het hotel, voor als ons kleine vriendje zn middagslaapje heeft… Nou eindelijk gelukt (moest de tv van de muur halen) dus alles aansluiten. Doet de usb kabel het niet, moet het per se de originele kabel zijn van de docking :-(
Rot man, nu kan je daardoor niet wielrennen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:15
Ben benieuwd of het over een Switch of een Zwift gaat. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
@Bazziek @Maarten_E het duurde echt even voor ik het snapte haha! Maar nee zwift en fiets niet mee. Ik verkas even naar het andere topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:36
En ik ben het tubeless avontuur alweer helemaal zat.

Pirellis in huis.

Naar de LBS gegaan om te checken welke sealant zij veel gebruiken: dynamic barkeeper. Dat zal dan goed zijn. Fles ingeslagen.

Ventielen schoon, velgen schoon, alles ontvet en monteren maar. 35ML in de band, schwalbe booster eraan: spuit telkens vanaf 4bar alle sealant uit de spaken?

Verdomme. Terug naar de LBS.

Wat blijkt: ik kocht voor 5700 euro een Bianchi Oltre met volgens de specs “tubeless ready wielen”. Maar het velglint wat ze daar vervolgens in monteerden blijkt dan weer niet tubeless ready. Dat verklaard ook direct al het gezeik van vorig jaar.

LBS: tsja, wij hebben tubeless ready wielen geleverd. Dat het velglint dat ook is, dat staat niet in de specificaties!

Vervolgens ook geen tubeless lint op voorraad hebben en nu moet ik wachten tot Mantel maandag levert…

Dat is nou net niet de service die ik verwacht voor zo’n dure fiets.

Nu maar met de tuinslang zo goed en kwaad het gaat al die sealant uit de Carbon velg proberen te krijgen voordat dat uithardt.

Vanaf nu ga ik dan maar naar de niet-zo-local bikeshop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:04
Mr. Stom schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:38:
En ik ben het tubeless avontuur alweer helemaal zat.

Pirellis in huis.

Naar de LBS gegaan om te checken welke sealant zij veel gebruiken: dynamic barkeeper. Dat zal dan goed zijn. Fles ingeslagen.

Ventielen schoon, velgen schoon, alles ontvet en monteren maar. 35ML in de band, schwalbe booster eraan: spuit telkens vanaf 4bar alle sealant uit de spaken?

Verdomme. Terug naar de LBS.

Wat blijkt: ik kocht voor 5700 euro een Bianchi Oltre met volgens de specs “tubeless ready wielen”. Maar het velglint wat ze daar vervolgens in monteerden blijkt dan weer niet tubeless ready. Dat verklaard ook direct al het gezeik van vorig jaar.

LBS: tsja, wij hebben tubeless ready wielen geleverd. Dat het velglint dat ook is, dat staat niet in de specificaties!

Vervolgens ook geen tubeless lint op voorraad hebben en nu moet ik wachten tot Mantel maandag levert…

Dat is nou net niet de service die ik verwacht voor zo’n dure fiets.

Nu maar met de tuinslang zo goed en kwaad het gaat al die sealant uit de Carbon velg proberen te krijgen voordat dat uithardt.

Ai ai, en de lbs’en maar klagen dat mensen steeds meer online kopen. :(.

Goede nieuws is dus wel dat tubeless an sich niet je probleem was, maar een technisch punt dat op te lossen is. En het gaat het waard zijn straks (als het werkt 😉).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:36
Requiem19 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:46:
[...]

Ai ai, en de lbs’en maar klagen dat mensen steeds meer online kopen. :(.

Goede nieuws is dus wel dat tubeless an sich niet je probleem was, maar een technisch punt dat op te lossen is. En het gaat het waard zijn straks (als het werkt 😉).
Ja dat helpt allemaal niet. Gelukkig gaat het me wel lukken, maar toch gedoe.

Het ergste is eigenlijk m’n vrouw, althans zij vond het juist kostelijk vermaak.

“Ik zei toch dat het je niet ging lukken”
“Haha je zit weer helemaal onder de zooi”
“Ik maak hier eeeeeven een foto van”
“Dit was weer geweldig om te aanschouwen, vooral die kop van je toen je zo beteuterd naar wéér een velg vol yogurt stond te kijken”
“Zo, nu ligt de boel helemaal uit elkaar en kun je toch niet fietsen vanmiddag. Dan kun je, nu je toch smerig en in de klusmodus bent, dat wandje in de gang schilderen”.

:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

[Afbeelding]
Als de band niet vervormt: doooorrrrrrr. Hooguit lapje ductape aan de binnenkant, maar lijkt me hier niet nodig.

---------------

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

The Legend

*Plop*

New bike day!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxNXJsX4VybJgqLRoaMCdFl2cIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGHpzH36b4SvRcwH41hNVthD.jpg?f=fotoalbum_large

SuperSix Evo 3 in Viper Green (maat 61). Met wielen gebouwd door @ElGreco: Duke Baccara X 48 SLR2, met Erase V2 naven, tubeless Hutchinson Fusion 30mm bandjes en Hope schijven.

Nu nog wachten op beter weer (ja ik weet dat je nu ook buiten kunt fietsen en nee, dat doe ik niet voor m’n plezier :p). Dan wat kilometers maken en nog ff terug naar de LBS om de vork op maat af te laten zagen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
The Legend schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:17:
New bike day!

[Afbeelding]

SuperSix Evo 3 in Viper Green (maat 61). Met wielen gebouwd door @ElGreco: Duke Baccara X 48 SLR2, met Erase V2 naven, tubeless Hutchinson Fusion 30mm bandjes en Hope schijven.

Nu nog wachten op beter weer (ja ik weet dat je nu ook buiten kunt fietsen en nee, dat doe ik niet voor m’n plezier :p). Dan wat kilometers maken en nog ff terug naar de LBS om de vork op maat af te laten zagen.
Mooi man! Lekker ook zo’n fel kleurtje :-).

Vork eraf maakt het plaatje wel compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

Wat een fijn kleurtje @The Legend . Veel plezier er mee.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Mistraller schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:15:
[...]

Als de band niet vervormt: doooorrrrrrr. Hooguit lapje ductape aan de binnenkant, maar lijkt me hier niet nodig.
Zat er niet doorheen, even langs de lbs voor het zekere.

Nu weer wat anders, totale beginner zonder ook maar enige ervaring: de ketting.

Heerlijk fietstochtje gereden vandaag, maar de weg was nog nat == hele fiets vies.

Bij thuiskomst met de tuinslang afgespoeld, met een autoshampootje lekker het frame gewassen. Boeltje met een doekje gedroogd.

Cyclon ketting ontvetter op de ketting en casette en tandwielen gespoten, zoals de verpakking aangaf 1 a 2 minuutjes laten intrekken, boeltje afgespoeld en met een doek de ketting gedroogd terwijl ik met de trapper de ketting liet rondraaien.

En nog steeds harstikke smerig.....

Wasbenzine op een doek gedaan en een paar keer rondgedraaid, daarmee ging het smeer aan de buitenkant van de ketting wel redelijk ervan af.

(Is dit ook mogelijk met een sopje en doek? Zonder al die chemische troep?)

Cyclon kettingolie drupje voor drupje op de schakels, paar keer trappen zodat de ketting alles weer smeert.

En verrek..... een niet lekker klinkende, licht schurende ketting.

Lang verhaal, maar wat zou ik fout kunnen hebben gedaan? :+

@TheLegend Hele vette fiets, nice man!!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oC3fIBjZinHyEqjkDYYW9zrIkDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiZGUt6AsU8nDkOMMNTWAcZt.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe dan ook, dit is echt verslavend! Zoveel meer plezier om lekker een stuk te touren dan op de mtb.

[ Voor 18% gewijzigd door flugelisoke op 24-02-2024 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
New bike day!

[Afbeelding]

Mooi man! Lekker velgen en bandjes ook O+

Ga je veel plezier aan beleven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

flugelisoke schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:13:

Cyclon ketting ontvetter op de ketting en casette en tandwielen gespoten, zoals de verpakking aangaf 1 a 2 minuutjes laten intrekken, boeltje afgespoeld en met een doek de ketting gedroogd terwijl ik met de trapper de ketting liet rondraaien.

En nog steeds harstikke smerig.....
Zo te lezen heb je een stapje over geslagen. Dit staat er op de Cyclon site:
Stap 01
Spuit de hele aandrijflijn in met CyclOn Bionet Chain Cleaner en laat het een paar minuten intrekken. Borstel de ketting, cassette en tandwielen grondig schoon met een harde borstel.
Je zult dus toch wel een beetje moeten boenen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@flugelisoke Ik ben over het algemeen wel heel tevreden over Cyclon Chaincleaner (Bionet bedoel je toch?), dus bij deze zal ik mijn poetsroutine delen, voor als mijn aandrijflijn goed smerig is geworden na een rit.

Benodigdheden: chaincleaner, harde borstel met handvat (nylon haren! geen staalborstel), tandenborstel, tuinslang, viscose huishoudspons, microvezeldoekjes/handdoek.

1. Wat water over je cassette en voorbladen spuiten om loszittend vuil (blaadjes etc.) er gemakkelijk af te spoelen;
2. Viscose spons goed bevochtigen met water en er wat chaincleaner opspuiten;
3. Chaincleaner spuiten op je cassette en het een paar minuutjes laten inwerken;
4. Ondertussen de spons om je ketting heen vouwen en met je andere hand je pedalen ronddraaien, zodat de ketting wordt gereinigd;
5. Met de harde borstel je cassette schoon scrobben (wel met enige beleid - je wil geen krassen op je frame maken);
6. Eventueel hardnekkig opgehoopt vuil tussen je kransjes lospulken met een satéprikker of een oude tandenborstel - je hebt ook speciale gebogen borstels hiervoor, maar die heb je in mijn ervaring niet perse nodig;
7. Aandrijflijn schoonspoelen met de tuinslang;
8. Inspecteren: alles schoon geworden? Zoja, je fiets even voorzichtig laten stuiteren om overtollig water af te schudden en daarna je hele aandrijflijn droogmaken met een doek. Zo nee, de bovenstaande stappen herhalen voor het onderdeel dat nog viezig is;
9. Je aandrijflijn smeren met olie of wax volgens de voorschriften van het product.

Voordeel van viscose sponsen boven gewone sponzen: maken geen krassen en kunnen op 90 graden gewassen worden (samen met de vieze microvezeldoekjes en oude handdoeken).

Edit: En er zijn ook nog hulpjes om je ketting te reinigen, zoals deze: Park Tool CG-2.4 Kettingreiniger met borstel, maar ik boek echt prima resultaat met een viscose spons en een ferme handgreep. ;)

Er zijn vast nog andere methodes om je aandrijflijn goed schoon te maken, maar ik boek met deze methode over het algemeen keurig resultaat. Ik kies over het algemeen wel voor wax, omdat vuil zich dan minder gemakkelijk aan de ketting hecht. Bij een fiets voor dagelijks gebruik in weer en wind kan ik me voorstellen dat je kiest voor een olie, omdat dat minder snel wegspoelt door de regen. Weer een andere discussie.

[ Voor 10% gewijzigd door Reginas op 24-02-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Reginas schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:34:
@flugelisoke Ik ben over het algemeen wel heel tevreden over Cyclon Chaincleaner (Bionet bedoel je toch?), dus bij deze zal ik mijn poetsroutine delen, voor als mijn aandrijflijn goed smerig is geworden na een rit.

Benodigdheden: chaincleaner, harde borstel met handvat (nylon haren! geen staalborstel), tandenborstel, tuinslang, viscose huishoudspons, microvezeldoekjes/handdoek.

1. Wat water over je cassette en voorbladen spuiten om loszittend vuil (blaadjes etc.) er gemakkelijk af te spoelen;
3. Chaincleaner spuiten op je cassette en het een paar minuutjes laten inwerken;
4. Ondertussen de spons om je ketting heen vouwen en met je andere hand je pedalen ronddraaien, zodat de ketting wordt gereinigd;
5. Met de harde borstel je cassette schoon scrobben (wel met enige beleid - je wil geen krassen op je frame maken);
6. Eventueel hardnekkig opgehoopt vuil tussen je kransjes lospulken met een satéprikker of een oude tandenborstel - je hebt ook speciale gebogen borstels hiervoor, maar die heb je in mijn ervaring niet perse nodig;
8. Inspecteren: alles schoon geworden? Zoja, je fiets even voorzichtig laten stuiteren om overtollig water af te schudden en daarna je hele aandrijflijn droogmaken met een doek. Zo nee, de bovenstaande stappen herhalen voor het onderdeel dat nog viezig is;
9. Je aandrijflijn smeren met olie of wax volgens de voorschriften van het product.

Voordeel van viscose sponsen boven gewone sponzen: maken geen krassen en kunnen op 90 graden gewassen worden (samen met de vieze microvezeldoekjes en oude handdoeken).

Edit: En er zijn ook nog hulpjes om je ketting te reinigen, zoals deze: Park Tool CG-2.4 Kettingreiniger met borstel, maar ik boek echt prima resultaat met een viscose spons en een ferme handgreep. ;)

Er zijn vast nog andere methodes om je aandrijflijn goed schoon te maken, maar ik boek met deze methode over het algemeen keurig resultaat. Ik kies over het algemeen wel voor wax, omdat vuil zich dan minder gemakkelijk aan de ketting hecht. Bij een fiets voor dagelijks gebruik in weer en wind kan ik me voorstellen dat je kiest voor een olie, omdat dat minder snel wegspoelt door de regen. Weer een andere discussie.
Dank je! Ga ik mee aan de slag!

Ik ga er vanuit dat als de fiets alleen buitenkomt wanneer de ondergrond droog is dat dit niet iedere keer zo'n werk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

The Legend

*Plop*

Voor de wax-liefhebbers en de discussie over wel of niet een nieuwe ketting volledig strippen van fabrieksvet. Silca heeft daar kennelijk een oplossing voor bedacht, waarbij de moleculen van het fabrieksvet worden veranderd waardoor de tegelijk aan te brengen wax goed blijft zitten. Apart ontvetten is daarmee niet meer nodig.

YouTube: NEVER STRIP A CHAIN AGAIN? Innovative 1-step chain waxing is here!

Voor m’n nieuwe fiets wilde ik ook wax proberen. De LBS heeft echter alleen ff snel de ketting een paar minuten in zo’n ultrasoonbadje gedaan, en er daarna squirt lube op gesmeerd.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

flugelisoke schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:43:
[...]

Ik ga er vanuit dat als de fiets alleen buitenkomt wanneer de ondergrond droog is dat dit niet iedere keer zo'n werk is?
Na een rit met droog weer op een droge ondergrond haal ik altijd een schoon doekje over de ketting heen, om stof wat evt. is blijven kleven eraf te vegen. Als je merkt dat de ketting een beetje geluid maakt zou je ook evt. wat kunnen bijsmeren. Raadzaam is om de dag na het smeren nog een droge doek over de ketting te halen, om een teveel aan olie/wax weg te vegen. Het smeermiddel is dan mooi in de rollertjes gelopen en overtollig smeermiddel trekt alleen maar vuiligheid aan.
Ook in de zomer geef ik mijn aandrijflijn eens in de zoveel tijd een grote poetsbeurt, want niks rijdt zo lekker als een stille en schone fiets. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
New bike day!

[Afbeelding]

Lekker hoor! Ga je veel plezier van hebben 😉.
Wielen zijn echt heel gaaf! Sowieso vind ik hem super vet maar dat wist je al.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 21:54
Reginas schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:34:

Mijn ritueel als de ketting echt hopeloos is geworden. Anders het ritueel van Requiem.

Ketting en cassette er af. In de ultrasoon. Uur aan. Intussen kijk ik naar De Omloop.
Uurtje later afspoelen onder heet water. Drogen met een doek. Volgende dag ketting op de fiets en Squirt achtig spul erop. Klaar.

Fietsen moet wel leuk blijven, als je langer bezig bent met boenen dan met fietsen gaat er iets mis.

En die parktool achtige dingen om je ketting. Die maken alleen de buitenkant schoon. Niet de binnenkant en daar slijt de ketting nou juist wel.
Je kunt beter je ketting in een pot met wasbenzine schudden ipv geld uitgeven aan zo'n plastic ding met een paar borsteltjes.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
Mijn ritueel:

- Iedere 2-4 ritten squirt bij luben
- bij regen/modder ketting afspoelen na rit, droogmaken, squirt erop

Edit, misschien even toelichten: ik denk dat je hiermee 80-85% goed doet. Je kunt voor 95% gaan (en je kettingleven ook daarmee verlengen) maar voor mij kost dat onevenredig veel tijd tov de opbrengst.

Ik ben zelf ook niet zo precies/netjes met m’n materiaal (behalve voor wedstrijden), dus begrijp wel dat iemand met een perfectionistische inslag dit anders doen).

[ Voor 60% gewijzigd door Requiem19 op 24-02-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Mr. Stom schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Ja dat helpt allemaal niet. Gelukkig gaat het me wel lukken, maar toch gedoe.

Het ergste is eigenlijk m’n vrouw, althans zij vond het juist kostelijk vermaak.

“Ik zei toch dat het je niet ging lukken”
“Haha je zit weer helemaal onder de zooi”
“Ik maak hier eeeeeven een foto van”
“Dit was weer geweldig om te aanschouwen, vooral die kop van je toen je zo beteuterd naar wéér een velg vol yogurt stond te kijken”
“Zo, nu ligt de boel helemaal uit elkaar en kun je toch niet fietsen vanmiddag. Dan kun je, nu je toch smerig en in de klusmodus bent, dat wandje in de gang schilderen”.

:|
Ik zeg: niet schilderen, maar behangen! ;)
flugelisoke schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:43:
[...]

Hehheh, nee gelukkig niet. Je hebt het geluk dat je bent begonnen in de beste tijd van dit decennium (of dat hoop ik dan toch).
Things can only get better!

[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 24-02-2024 23:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Mr. Stom schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:38:
Naar de LBS gegaan om te checken welke sealant zij veel gebruiken: dynamic barkeeper. Dat zal dan goed zijn.
Dan moet het inderdaad goed zijn :+
Ik had ze toch even gevraagd of dat dit zeker te weten hun antwoord was.

You're not wrong, you're just an asshole.
Mijn mening is dat je niet moet kopen bij de LBS maar bij de winkels die je in leven wil houden. Dat kan de LBS zijn, maar hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 22:24
mhr-zip schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:30:

....Mijn mening is dat je niet moet kopen bij de LBS maar bij de winkels die je in leven wil houden. Dat kan de LBS zijn, maar hoeft niet.
* Frenz64 mompelt nog iets over duurzaamheid

Moet m'n Giant woon/werker & vakantiefiets ook nog een keer helemaal uit elkaar schroeven en grondig poetsen en wat kabelwerk vervangen. Die heeft dringend TLC nodig na deze horrorwinter (hij staat noodgedwongen buiten). De achterderailleur krijgt de ketting niet meer op spanning op het kleinste blad voor (triple), kijken of ik die weer goed werkend krijg. Het is zo'n beetje het enige niet vervangen onderdeel naast stuur, vork, zadelpen en frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
flugelisoke schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:13:
[...]

Zat er niet doorheen, even langs de lbs voor het zekere.
Wij van WCEend zegt dan: Vervangen die band!
Wij van de praktijk; rijden. Er is niet eens vervorming toch.
Nu weer wat anders, totale beginner zonder ook maar enige ervaring: de ketting.

Heerlijk fietstochtje gereden vandaag, maar de weg was nog nat == hele fiets vies.

Bij thuiskomst met de tuinslang afgespoeld, met een autoshampootje lekker het frame gewassen. Boeltje met een doekje gedroogd.
...
Los vuil van de drivetrain spuiten, daarna ff droogblazen en de volgende rit ff beetje bijsmeren. Steeds alles ontvetten wordt je fiets niet gelukkig van denk ik. Ik ben er al lang geleden mee gestopt. Als het echt heel erg is, of ik wissel van wax naar olie (voor- en najaar) dan haal ik ff de ketting eraf, half uurtje in een bakje (gerecycled) wasbenzine. Daarna drogen en 2 uurtjes later smeren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Nogmaals de ketting en casette schoongemaakt, eerst met een doek afgenomen incl tandwielen. Daarna tuinslang afspuiten, daarna bionet en met een kwast het aangebracht, laten inwerken, met borsteltjes geschrobt etc. Maar nog steeds een zanderig geluid bij het voorblad... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Zanderig of het geluid van je ketting die langs je kettinggeleider gaat bij het voorblad? Mogelijk moet je die even wat beter afstellen (met de stelschroefjes).

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
ElPaco schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:26:
Zanderig of het geluid van je ketting die langs je kettinggeleider gaat bij het voorblad? Mogelijk moet je die even wat beter afstellen (met de stelschroefjes).
Het klinkt echt zanderig, ik zie dat de ketting vrij loopt. Het is ook echt pas sinds de regenrit gisteren.

Edit:

Zo te zien ben ik gewoon aan het prutsen met smeren, ik had het middendeel van de schakels gedaan van de ketting ipv aan de bovenkant / zijkant van de plaatjes en rolletjes.

[ Voor 19% gewijzigd door flugelisoke op 25-02-2024 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:32
flugelisoke schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:23:
Nogmaals de ketting en casette schoongemaakt, eerst met een doek afgenomen incl tandwielen. Daarna tuinslang afspuiten, daarna bionet en met een kwast het aangebracht, laten inwerken, met borsteltjes geschrobt etc. Maar nog steeds een zanderig geluid bij het voorblad... :|
Een ketting zonder smeermiddel maakt dat geluid ook. Zit er wel wax/lube/olie wat dan ook op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Louislouislouis schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:02:
[...]

Een ketting zonder smeermiddel maakt dat geluid ook. Zit er wel wax/lube/olie wat dan ook op?
Dat zat er op, maar ik had het aan de bovenkant van de schakels gedaan i.p.v. ertussen aan de bovenkant, snap je wat ik bedoel? :P

Ik zag het op een YouTube filmpje dat ik het helemaal verkeerd deed.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:59
Verlang er al naar om deze nog eens uit te halen, laatste ritje was eind september (nog maar 1800km ermee gereden), sindsdien enkel op de gravelbike gereden.

Vandaag klaargezet, laat het mooi weer nu maar komen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqyQtxIhMypU7aNOdlq4rmKMg8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z11QWCwEQqXrbgnOFmk5j6Wj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMvYB3waeG9MoKbJp_Xr4Bvy60Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHvnMYoEj0MyJu3iM3YtIAy5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRmYctQ4tsp-Mvi9wOoi2iMwex0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POUm3F80ZOzjCupv0cYDbrbQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUJkFMxVxpkXaiUj8fUYrIy1I4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpCWWqjdn05cSixWqfJ2VlRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFbIAjHMmUq6nRmt9OhXVLIFDz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eL9WWUCQAEDDMFIwBdIAfh0l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Stancke schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:26:
Verlang er al naar om deze nog eens uit te halen, laatste ritje was eind september (nog maar 1800km ermee gereden), sindsdien enkel op de gravelbike gereden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige fiets! Jammer dat het weer nog even op zich laat wachten :-(

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik ben al even afgestapt van het idee van een mooi weer fiets, ding is gemaakt om op te rijden, dan maar een keer extra een lagertje vervangen. Gisteren ook gewoon met de moraalfiets op pad geweest, heerlijk. Al verlang ik ook wel naar het mooie(re) weer.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/nNxz0bjMRBp2TFduA1WXLfRfwea6KoXMGHGVmTZObKc-2048x1536.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:22

sebasd

loopt op espresso

Deze week te weinig gefietst eigenlijk na de 100+ van afgelopen zaterdag. Moe, veel werk en wat verkouden, en dat k*tweer hielp ook niet mee.

Vandaag dan toch maar even gegaan, klein rondje van een km of 50, toch wel weer lekker. Hopelijk deze week iets vaker fietsen en dan volgend weekend een rondje van 120.

Mooie test voor de ronde van Noord-Holland van eind april, wel wat vroeg maar dat geeft niet. Uiteindelijk is het doel toch om regelmatig rondjes van 160-200 te gaan rijden, met af en toe een tochtje van nog iets verder, dus kilometers maken is het motto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Mooiweerfiets en slechtweerfiets... YouTube: Winter Road Bikes are a waste of money - My current bike setup, thou... O-) })

Speaking of: het is mij nog niet gelukt om een goede spatbordenset voor mijn schijfrem-TCR te vinden.
De SKS Speedrockers op mijn gravelbike zijn super, maar te breed voor de TCR (en racerts in het algemeen) om door de achterbrug te passen.

Ik lees veel goeds over de Raceblades, maar die missen wat mij betreft bij het voorwiel nog een flap aan de voorkant van de voorvork om opspattende meuk richting stuur tegen te houden.

Opmerkelijk genoeg in 2 Giant Stores beide keren antwoorden van de strekking "giant heeft geen goede set spatborden, maar ik (verkoper) rijd met SKS Raceblades"

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
Thanks voor de verschillende tips inzake banden voor de Zipp 303's, heb daarnet de Schwalbe Pro One's besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:48
TheTinusNL schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:41:
Mooiweerfiets en slechtweerfiets... YouTube: Winter Road Bikes are a waste of money - My current bike setup, thou... O-) })

Speaking of: het is mij nog niet gelukt om een goede spatbordenset voor mijn schijfrem-TCR te vinden.
De SKS Speedrockers op mijn gravelbike zijn super, maar te breed voor de TCR (en racerts in het algemeen) om door de achterbrug te passen.

Ik lees veel goeds over de Raceblades, maar die missen wat mij betreft bij het voorwiel nog een flap aan de voorkant van de voorvork om opspattende meuk richting stuur tegen te houden.

Opmerkelijk genoeg in 2 Giant Stores beide keren antwoorden van de strekking "giant heeft geen goede set spatborden, maar ik (verkoper) rijd met SKS Raceblades"
Ik heb op mijn SL7 de speedrockers zitten als spatborden. Met een dremel het stukje wat door de achterbrug gaat aan beide kanten net iets minder breed gemaakt en dan past die perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
BravoWhiskyAlfa schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:45:
Thanks voor de verschillende tips inzake banden voor de Zipp 303's, heb daarnet de Schwalbe Pro One's besteld!
Wie heeft jou die "tip" gegeven tussen alle Pirelli's, Hutchinsons & Veloflexxen?
:+

Maar even serieus, waarom heb je uit alle tips voor deze gekozen? Was dit het enige merk waar je mee bekend was, of? Vragen, vragen vragen

[ Voor 19% gewijzigd door mhr-zip op 26-02-2024 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
mhr-zip schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:54:
[...]

Wie heeft jou die "tip" gegeven tussen alle Pirelli's, Hutchinsons & Veloflexxen?
:+

Maar even serieus, waarom heb je uit alle tips voor deze gekozen? Was dit het enige merk waar je mee bekend was, of? Vragen, vragen vragen
Een bekende van was heel tevreden over de combinatie, dus zijn tip is uiteindelijk doorslaggevend geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
BravoWhiskyAlfa schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:08:
[...]

Een bekende van was heel tevreden over de combinatie, dus zijn tip is uiteindelijkdoorslaggevend geweest.
Aha.

En welke bandjes had hij allemaal nog meer geprobeerd, en was hij niet tevreden over?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
mhr-zip schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:11:
[...]

Aha.

En welke bandjes had hij allemaal nog meer geprobeerd, en was hij niet tevreden over?
Wat een nare toon zeg, bij je vorige bericht ook al.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:11:
[...]

Aha.

Gekrenkt? En wat en over hoe veel kilometers hebben alle hutchinsonsfetisjisten hier dan al wel zelf getest dat dit zo'n fantastische band maakt? Of praten die ook maar iets na van internet?

Edit: Even terug gelezen maar van de 3 aanbevelingen waren er 2 voor de Schwalbe's, namelijk van mij en @GerbenBK. Afdeling Hutchinson zat op dat moment denk ik net even aan de Ouzo. ;)

@BravoWhiskyAlfa hier ook best een tevreden gebruiker van Scwalbe Pro One TLE, meestal prima verkrijgbaar, goed lekbestendig, goed op te leggen en rolt lekker. Enige nadeel vind ik dat hij wat sneller vierkant wordt aan de achterkant, maar je kan niet alles hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 26-02-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:38
Ja, het mooie weer laat nog even op zich wachten..
Afgelopen zaterdag samen met een paar dames de openingstocht van de club mogen voorfietsen, ze gaven van te voren al aan dat hun conditie niet helemaal top was, maarja dat vond ik niet erg, gezelligheid stond even voorop..
De ochtend begon goed, graadje of 8 was het nog, maar halverwege trok de regen erover en daalde het naar 3 graden..
Dames zaten er al half doorheen en de snelheid werd wel erg laag, sta je dan met je goede conditie, hartslag van nog geen 100bpm in ijskoude regen..

Laatste 20km waren dus alles behalve leuk, was tot op het bot toe koud, heb de fiets op de tacx gezet even snel droog spul aan en nog even op de tacx weer warm gefietst..

Maar we hebben een mooie route, hopelijk is het dan beter weer :)

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
verstappen33 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:26:
Ja, het mooie weer laat nog even op zich wachten..
Afgelopen zaterdag samen met een paar dames de openingstocht van de club mogen voorfietsen, ze gaven van te voren al aan dat hun conditie niet helemaal top was, maarja dat vond ik niet erg, gezelligheid stond even voorop..
De ochtend begon goed, graadje of 8 was het nog, maar halverwege trok de regen erover en daalde het naar 3 graden..
Dames zaten er al half doorheen en de snelheid werd wel erg laag, sta je dan met je goede conditie, hartslag van nog geen 100bpm in ijskoude regen..

Laatste 20km waren dus alles behalve leuk, was tot op het bot toe koud, heb de fiets op de tacx gezet even snel droog spul aan en nog even op de tacx weer warm gefietst..

Maar we hebben een mooie route, hopelijk is het dan beter weer :)
Gistermorgen bij ons(midden Brabant) prima weer voor de MTB toertocht die er was. Beetje vergist in het parcours.. mijn veronderstelling was dat ik met mijn racefiets + gravelbanden(31mm) het wel zou overleven. Helaas zo'n beetje alleen maar MTB parcoursen meegepakt en dus compleet door elkaar geschut/getrilt over alle wortels/drops etc.

Volgende keer toch iets beter proberen in te schatten hoe erg de aanslag op mijn lichaam gaat zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Kluus schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:17:
[...]

Gekrenkt? En wat en over hoe veel kilometers hebben alle hutchinsonsfetisjisten hier dan al wel zelf getest dat dit zo'n fantastische band maakt? Of praten die ook maar iets na van internet?

Edit: Even terug gelezen maar van de 3 aanbevelingen waren er 2 voor de Schwalbe's, namelijk van mij en @GerbenBK. Afdeling Hutchinson zat op dat moment denk ik net even aan de Ouzo. ;)

@BravoWhiskyAlfa hier ook best een tevreden gebruiker van Scwalbe Pro One TLE, meestal prima verkrijgbaar, goed lekbestendig, goed op te leggen en rolt lekker. Enige nadeel vind ik dat hij wat sneller vierkant wordt aan de achterkant, maar je kan niet alles hebben.
Afdeling ouzo present! Heb ik iets gemist? Moest ik iemand influenzaen?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
verstappen33 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:26:
Ik neem dan meestal gewoon een warme douche. 8)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:38
GerbenBK schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:40:
[...]

Ik neem dan meestal gewoon een warme douche. 8)
Kan ook, maar ik krijg dan altijd last van jeukend/branderig gevoel op de hele koude delen zoals benen/voeten..

Ik kreeg vorige maand na een hele koude rit deze tip en ik moet zeggen dat het wel goed werkte, de vorige keer had ik het na het douchen nog steeds koud, nu was ik na 10 minuten weer warm, en na het douchen ook niet meer koud.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:39
Stancke schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van mij wordt toch mooi gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMUpeRtTl0NEYaUhxZcEHsa8FMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gv1PilLOfzcbCTrJLFMLljnW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
rutgrrrr schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:26:
[...]

Ik heb op mijn SL7 de speedrockers zitten als spatborden. Met een dremel het stukje wat door de achterbrug gaat aan beide kanten net iets minder breed gemaakt en dan past die perfect!
Goeie tip d:)b
Net even gekeken, maar helaas onmogelijk op mijn TCR.
Afbeeldingslocatie: https://velo-cdn.outsideonline.com/wp-content/uploads/2020/04/DSCF7145.jpg (foto van internet)

Foto met 25mm, die heb ik er nu ook nog op zitten, zou misschien passen, maar straks als de Giant bandjes op zijn, ga ik naar 32mm en dan past het sowieso niet. :'(

Eigenlijk zoek ik een SKS Raceblade Long voor schijfremmen, of smalle Speedrockers, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. O-)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:29:
[...]

Afdeling ouzo present! Heb ik iets gemist? Moest ik iemand influenzaen?
Ja, nu is ouzo-teamlid @mhr-zip "boos" ;).
We verwachten overigens nog wel wat ritverslagen van jullie natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

rutgrrrr schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:26:
[...]

Nice, daar moet ik ook eens naar kijken voor mijn SL7 dan. Ik gebruik achter een raceblade pro variant, zoals te zien op de foto, maar de voorkant van deze set past niet tussen band en onderbuis, vooral vanwege de beugels die er nog overheen lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 26-02-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Kluus schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Nice, daar moet ik ook eens naar kijken voor mijn SL7 dan. Ik gebruik achter een raceblade pro variant, zoals te zien op de foto, maar de voorkant van deze set past niet tussen band en onderbuis, vooral vanwege de beugels die er nog overheen lopen.
Ja ik zoek ook nog een goed spatbord voor mijn Propel SL. Er is echt heel weinig ruimte tussen de onderbuis en band, dus ik vraag me af of er uberhaupt wel iets voor te krijgen is. Mocht iemand een tip hebben?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
@Michaelg Propel lijkt mij echt niet geschikt voor spatborden. Ook achter krijg je zelfs met de standaard 25mm(?) banden nauwelijks een papiertje tussen de seat stays en de band. Denk dat je niet veel verder komt dan een ass-saver oid. Zonder standaard mounts kan je ze toch nooit super strak op de band krijgen en dat moet bij deze fiets echt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:18
Zijn hier tweakers die een Seasucker fietsendrager hebben? En wat is jullie ervaring hiermee?

Ik overweeg namelijk om er eentje aan te schaffen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54
pier87 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:34:
Zijn hier tweakers die een Seasucker fietsendrager hebben? En wat is jullie ervaring hiermee?

Schijnt prima te werken, maar zelf geen ervaring. Enige negatieve wat ik heb gelezen is als je dak vrij dun is.. dan kan er wat beweging in het plaatmateriaal van je dak zitten. Hoe dichter je de seasucker dan bij een rand kan vastmaken hoe beter

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Mijn ervaring is dat fiets op het dak veel meer herrie maakt dan er achter.
Helemaal prima, maar naar Zuid Frankrijk waarschijnlijk minder leuk.

Maar achter de auto is niet altijd een optie natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik heb er een en ik ben er heel tevreden over. Eerste keer is (natuurlijk) spannend, maar de fiets zit erg goed vast. Heel de auto wiebelt als je aan je fiets schudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ja ik ben achterop ook tevreden, maar inmiddels hebben we 3 kinderen en dan ben je wat beperkt met de ruimte. Vandaar dat ik overweeg een fietsendrager op het dak te plaatsen.

Ik heb destijds een Thule dakdrager gehad, super systeem. Het grote nadeel hierbij is. Dat de dakdragers niet universeel zijn. kortom ze passen niet op elke auto. Vandaar dat mijn keus wat op seasucker is uitgekomen.

@Niellie41 heb je ook last van het geruist? Gefluit? Ik had namelijk het idee dat dit met name kwam door de dakdragers zelf die horizontaal op de auto liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door pier87 op 26-02-2024 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

pier87 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:48:
@Niellie41 heb je ook last van het geruist? Gefluit? Ik had namelijk het idee dat dit met name kwam door de dakdragers zelf die horizontaal op de auto liggen.
Nee, ik heb tot nu toe geen geruis opgemerkt. Al heb ik tot nu toe vooral overdag gereden waarbij je dan maar 100 km/u rijdt. Geen idee of dat nog echt effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Niellie41 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Ik heb er een en ik ben er heel tevreden over. Eerste keer is (natuurlijk) spannend, maar de fiets zit erg goed vast. Heel de auto wiebelt als je aan je fiets schudt.
Hoelang heb je hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Sinds lente vorig jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

joker1977

Tweakert

Een kennis van mij heeft zo'n ding. Ben er vorig jaar mee naar Limburg gereden vanuit het Noorden. Eerste kilometers natuurlijk best spannend, maar over de gehele rit geen enkel probleem gehad. Onderweg wel even gecontroleerd uiteraard, maar zat ram-vast.

Wel de originele verpakking even bewaren, zodat je de cups goed schoon kunt houden. Ook handig om iets van natte-doekjes oid. mee te nemen zodat je het dak eerst even goed schoon (en vochtig) kunt maken zodat het vacuüm makkelijker tot stand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Oké. Wat ik me afvraag is wat de rubbers over 10 jaar doen (ik rij altijd heel lang met dezelfde auto).

Thule heeft ook nadelen, maar is redelijk waarde vast en er is een soort ruil markt op Marktplaats :+

Vind het verder een mooi concept die seasuckers, en geloof echt wel dat het goed vast zit.

En als je vaak van auto wisselt lijkt het me ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Klopt @mhr-zip waardevast zeker, maar ik wissel echt niet regelmatig van auto's. Maar het is gewoon niet altijd bij te houden wat je nodig hebt. Als je een auto hebt zonder dakrails, heb je al weer een ander systeem nodig dan een auto met dakrails.

Daarnaast, ik dacht gisteren via marktplaats een leuke dakrails te kunnen komen, maar deze was niet geschikt voor mijn auto... Kortom, dat vind ik best wel een nadeel.

Bij Seasucker is het diefstalgevoeligheid misschien een wat groter probleem, je kunt dat ding niet op slot zetten...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Dit weekend 2 vlaamse semi-klassiekers gereden. Zaterdag Kuurne-Brussel-Kuurne en zondag Omloop het nieuwsblad.
Beide dagen werd er neerslag verwacht, maar het viel gelukkig alleszins mee. Op een paar spetters na de hele dag droog, wel natte en vuile wegen, dus er zal nog even flink gepoetst moeten worden. Bij KBK beduidend meer deelnemers, dus ook wat meer pelotonnetjes, het parcours leent zich daar ook meer voor, er werd bij tijden flink gejakkerd. De omloop is qua hoogtemeters maar 200 extra, maar vooral de tussenliggende kasseienstroken halen de snelheid er flink uit.
Bevoorrading was bij beide toertochten top (pannenkoekjes bij KBK :9~ ), bewijzering top en op drukke kruisingen werd het verkeer tegengehouden. Dat doen die Begen toch goed _/-\o_
Al met al een lekker weekendje en toch maar weer 255km bijgeschreven *O*

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
pier87 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:27:
Klopt @mhr-zip waardevast zeker, maar ik wissel echt niet regelmatig van auto's. Maar het is gewoon niet altijd bij te houden wat je nodig hebt. Als je een auto hebt zonder dakrails, heb je al weer een ander systeem nodig dan een auto met dakrails.

Daarnaast, ik dacht gisteren via marktplaats een leuke dakrails te kunnen komen, maar deze was niet geschikt voor mijn auto... Kortom, dat vind ik best wel een nadeel.
Dat is wel ff een dingetje. Maar als je je er goed in verdiept kom je (ik) er wel uit.
Bij Seasucker is het diefstalgevoeligheid misschien een wat groter probleem, je kunt dat ding niet op slot zetten...
Mja die slotjes van Thule slaan nergens op. Das alleen beveiliging dat je ze niet per ongeluk open kan draaien. Maar niet tegen diefstal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 27-08 22:56

Rij een jaar met een Seasucker Talon. Werkt perfect. Heb er ook een slothaak bij gekocht voor tussen de achterklep, dan kan ik de fiets beveiligen als ik even naar het toilet ga tijdens het tanken. Genoemde tip van een vochtige doek meenemen om je dak schoon te maken is een goede, dit voorkomt krassen in de lak. Voor de rest heb ik geen last van (extra) windruis of fluiten, ook niet op de autobahn met hogere snelheden. Een prima oplossing voor een auto zonder trekhaak en dakrails, en het scheelt ook weer ruimte in de kofferbak.

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Fasterinside schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Voor de rest heb ik geen last van (extra) windruis of fluiten, ook niet op de autobahn met hogere snelheden.
Dat komt door al jullie Aero bakken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
mhr-zip schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:32:
[...]

Dat komt door al jullie Aero bakken 8)
Niks mis met mijn Lada Niva

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
pier87 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Niks mis met mijn Lada Niva
Met een SL8 op het dak toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
pier87 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:27:

Eens. Het is altijd een puzzel om uit te vogelen wat je nodig hebt. Maar dakdragers op MP kosten meestal weinig omdat men er vanaf moet, zeker bij auto/model specifieke dragers. De kunst is dat je begint met zoeken lang voor dat je de dragers nodig hebt. Want als je ze nodig hebt, zijn ze nooit te koop op MP uiteraard.

Seasucker is wel super makkelijk. Kun je op iedere auto plakken waar je mee op pad gaat.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Tsjilp schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:34:

Bevoorrading was bij beide toertochten top (pannenkoekjes bij KBK :9~ ),
Omloop had stukjes mattentaart toch :P. Maar je moest wel eerst de muur en de bosberg beklimmen daarvoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Joindry schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Omloop had stukjes mattentaart toch :P. Maar je moest wel eerst de muur en de bosberg beklimmen daarvoor :+
Niet gezien bij de bevoorrading, wellicht bij de finish? Ik heb bij aankomst alleen een douche gepakt om vervolgens weer richting Groningen te rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Tsjilp schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:37:
[...]

Niet gezien bij de bevoorrading, wellicht bij de finish? Ik heb bij aankomst alleen een douche gepakt om vervolgens weer richting Groningen te rijden :X
Boven op de Bosberg was een stop met enkel stukjes mattentaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Joindry schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:53:
[...]

Boven op de Bosberg was een stop met enkel stukjes mattentaart.
Oh die, was dat een officiele stop? Ik stond toen op 'paard ruikt de stal' modus, geen zin meer om te stoppen.

Pagina: 1 ... 544 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).