I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Het is buiten idd nog oppassen geblazen met natheid, afgelopen weekend ook paar keer een glibberig stukje in een bocht mee gemaakt met wat modder of ander rotzooi wat er lag.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Voor wat betreft de NTFU verzekering, ik heb daar laatst wel wat aan gehad, carbon reparatie van mijn nieuwe MTB volledig vergoed gekregen. Ik heb alleen de basisverzekering tot 1000 euro en geen carbon modules of wat dan ook. Ging bij mij wel om een duidelijk voelbare verzwakking van het carbon en juist weinig optische schade, dus ik weet niet hoe het is als de schade enkel optisch is...
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Beterschap!Stufferdt schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:13:
Goede nieuws is hier: met spacer ertussen lijkt powermeter accuraat weer. Krappe 60km met wisselend wind mee en tegen gehad en vermogen leek overal te kloppen.
Helaas wel in een flauwe bocht onderuit en sleutelbeen in stukjes. Dus voorlopig geen powermeter nodig![]()
Schade:
-sleutelbeen doormidden, stuk eraf en uit positie
-heup heeft er een ei en fikse schaafplek bij
-helm ingedeukt
-fiets heeft krassenmaar lijkt nog te rollen. Viel gelukkig op links
-kleding allemaal klaar.
Baal van de fiets. Krap 1500km erop want winterweer. Nog niet verzekerd want komt toch amper buiten. Heb gelukkig wel nftu dus hoop ik nog iets aan te hebben
Word je geopereerd?
Beterschap. Sleutelbeen is altijd lastig...plaatje erin?Stufferdt schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:13:
Helaas wel in een flauwe bocht onderuit en sleutelbeen in stukjes. Dus voorlopig geen powermeter nodig![]()
Schade:
-sleutelbeen doormidden, stuk eraf en uit positie
-heup heeft er een ei en fikse schaafplek bij
-helm ingedeukt
-fiets heeft krassenmaar lijkt nog te rollen. Viel gelukkig op links
-kleding allemaal klaar.
Baal van de fiets. Krap 1500km erop want winterweer. Nog niet verzekerd want komt toch amper buiten. Heb gelukkig wel nftu dus hoop ik nog iets aan te hebben
Wij wonen in Nederland, als het vanzelf overgaat doet een arts niet zoveel
Ik heb de pouch van Rapha, kan alles (behalve pompje in). Rapha is wel prijzig, ongetwijfeld kun je wat goedkopere pouches vinden met wat zoekwerk.Spurlie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:52:
Iemand trouwens nog een suggestie voor een soort etuitje dat in je achterzak past, waar een reserve bandje, bandenlichters, kettingpons en wat kleingeld in past? Dan heb ik het zadeltasje alleen nog nodig als ik eens wat extra mee wil nemen. Maar normaal zou ik voldoende moeten hebben aan 1 rugzak gevuld met voeding, 1 met het etuitje en 1 met telefoon plus nog een kleinigheidje.
Heb je een linkje daarvan?Requiem19 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:01:
[...]
Ik heb de pouch van Rapha, kan alles (behalve pompje in). Rapha is wel prijzig, ongetwijfeld kun je wat goedkopere pouches vinden met wat zoekwerk.
The Pack heeft fijne etuitjes waar alles inpast. Ik vond het alleen wat zwaar op mijn rug.Spurlie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:52:
Iemand trouwens nog een suggestie voor een soort etuitje dat in je achterzak past, waar een reserve bandje, bandenlichters, kettingpons en wat kleingeld in past? Dan heb ik het zadeltasje alleen nog nodig als ik eens wat extra mee wil nemen. Maar normaal zou ik voldoende moeten hebben aan 1 rugzak gevuld met voeding, 1 met het etuitje en 1 met telefoon plus nog een kleinigheidje.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Plus een collega van me gaat een setje favero mtb pedalen uit italie voor me meenemen
@Stufferdt Sterkte
Ik had een hele fijne van Lezyne, maar die maken ze niet meer. Ben nu overgestapt op The Pack Essentials Case, en daar ben ik erg tevreden over.Spurlie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:52:
Heb niet dezelfde ervaring als Fisico met betrekking tot gewicht. Licht er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe zwaar je telefoon is denk ik.
Read the code, write the code, be the code!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja maar dan zit het gewicht aan je fiets. Moet je allemaal meeslepen.Phydomir schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:31:
Als je zo'n pack wat onhandig of zwaar op de rug vind zitten, kwam ik laatst nog iets handigs tegen. Een soort tasje wat je dan zeg maar onder je zadel kunt bevestigen om dingen mee te nemen.![]()
Snelle controle gisteren lijkt de schade mee te vallen. Steekas heeft een goede kras, linkershifter is gehavend en er is een chip uit m'n voorvork. PowerpedaalKluus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:06:
Sterkte @Stufferdt dat iss balen, allereerst beterschap!
Voor wat betreft de NTFU verzekering, ik heb daar laatst wel wat aan gehad, carbon reparatie van mijn nieuwe MTB volledig vergoed gekregen. Ik heb alleen de basisverzekering tot 1000 euro en geen carbon modules of wat dan ook. Ging bij mij wel om een duidelijk voelbare verzwakking van het carbon en juist weinig optische schade, dus ik weet niet hoe het is als de schade enkel optisch is...
Haha dit. Nog een weekje afwachten dus maar heb de foto's via iemand even laten bekijken en zowel operatief als conservatief (z'n gang laten gaan) is een optie. Heb een groot fragment loszitten dat is afgebroken, maar het bot zelf staat nog in lijn blijkbaar dus dat zou positief moeten zijn. Maar heb wel een merkbare bobbel zitten en voel het soms bewegen/kraken/schrapen. Dus we gaan het zien. Plaatje klinkt aangenamer omdat je dan eigenlijk weer volledig kan belasten.
Baal wel. Ga momenteel conditioneel als de brandweer voor mijn doen en had er echt zin en lol in. Dus hopen dat ik snel de tacx op kan.
De brace:
/f/image/mb5MLL9dHnMISM6ZsWj1KaJ3.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Stufferdt op 07-02-2024 09:52 ]
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik wist niet dat je er je brood mee verdiende.

Wanneer was de Roubaix Cyclo ook al weer?
https://www.bol.com/nl/nl...m-zwart/9300000040053267/wackmaniac schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:29:
[...]
Ik had een hele fijne van Lezyne, maar die maken ze niet meer.
@Spurlie
Die van Rapha hebben ze ook gewoon bij Mantel:
https://www.mantel.com/rapha-rainproof-essentials-bag
Op de socials wordt je dood gegooid met reclame voor deze:
https://craftcadence.com/collections/essentials-case
[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 07-02-2024 10:13 ]
Haha zeker niet. Maar sport graag en merk dat ik beter ga als ik geregeld even actief ben. Ook qua slaap. Als IT'er moet je toch wat op je beweging lettenmhr-zip schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:59:
[...]
Ik wist niet dat je er je brood mee verdiende.
Ik heb ook The Pack Essentials https://thepack.cc/nl/pro...entials-case-basic-black/Spurlie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:52:
Alles wat ik mee wil nemen past er in en past fijn in de zakken van mijn fietskleding.
[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 07-02-2024 10:54 ]
Dit is een tablet...GWBoes schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:04:
Een 6.7" Nokia X20 past net
Ik kreeg vorig jaar wel de opmerking van een medefietser op de fietsclub dat het "gevaarlijk" kan zijn om het op de rug te dragen, bij een val zit het namelijk precies op je ruggegraat, en mocht je hier dus precies opvallen dan kun je je rug behoorlijk beschadigen, zelfs een gebroken wervel tot gevolg.
Sindsdien betwijfel ik of zo'n etui wel de beste oplossing is..
Ik heb nu het volgende: https://www.futurumshop.n...edschapsbidon-zwart.phtml
Maar dat neemt wel gelijk een plek voor een drink bidon in, met wat korte ritjes waarmee je met 1 bidon uit kunt is het geen probleem. Maar straks in de zomer of een lange tocht heb ik er liever wel 2 bij me.
[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 07-02-2024 11:44 ]
Ik wilde dit gaan typen, maar je was me voor.verstappen33 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:
Ik kreeg vorig jaar wel de opmerking van een medefietser op de fietsclub dat het "gevaarlijk" kan zijn om het op de rug te dragen, bij een val zit het namelijk precies op je ruggegraat, en mocht je hier dus precies opvallen dan kun je je rug behoorlijk beschadigen, zelfs een gebroken wervel tot gevolg.
Zadeltasje...verstappen33 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:
Maar straks in de zomer of een lange tocht heb ik er liever wel 2 bij me.
#rentweg
[ Voor 38% gewijzigd door ElGreco op 07-02-2024 11:55 ]
Ik wil er graag als een prof uit zien, en ik heb ook nog nooit een prof in koers met een "The Pack" zien rijden.
Ze zijn wel goedgekeurd door mij, maar daar zou ik ook niet teveel soigneer waarde aan hechtenguapper schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:10:
[...]
Zijn die tasjes van Silca inmiddels nog niet goedgekeurd door de soigneurrpolitie en/of Velominati?

[ Voor 37% gewijzigd door mhr-zip op 07-02-2024 12:13 ]
Als ik tip mag geven: laat het opereren.Stufferdt schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:51:
Allereerst: dankjewel allemaal![]()
[...]
Snelle controle gisteren lijkt de schade mee te vallen. Steekas heeft een goede kras, linkershifter is gehavend en er is een chip uit m'n voorvork. Powerpedaalheeft ook wat krassen en m'n stuurlint moet even vernieuwd worden. Maar zadel en frame zelf lijken wonderwel gespaard gebleven is mijn eerste indruk. Verder lopen schijven etc ook nog vrij. Of derailleur ongeschonden is heb ik niet bekeken bedenk ik me. Grappig overigens wel dat m'n windstopper geschaafd is, maar broek en jack eigelijk ongeschonden blijken te zijn. Huid eronder is meer kapot dan de boven
[...]
Haha dit. Nog een weekje afwachten dus maar heb de foto's via iemand even laten bekijken en zowel operatief als conservatief (z'n gang laten gaan) is een optie. Heb een groot fragment loszitten dat is afgebroken, maar het bot zelf staat nog in lijn blijkbaar dus dat zou positief moeten zijn. Maar heb wel een merkbare bobbel zitten en voel het soms bewegen/kraken/schrapen. Dus we gaan het zien. Plaatje klinkt aangenamer omdat je dan eigenlijk weer volledig kan belasten.
Baal wel. Ga momenteel conditioneel als de brandweer voor mijn doen en had er echt zin en lol in. Dus hopen dat ik snel de tacx op kan.![]()
De brace:
[Afbeelding]
Je kan veel sneller terug op de fiets dan
Aan de bidonhouder zit een houdertje voor mn silca pomp en onder m'n zadel m'n zadeltasje met 2 binnenbandjes, tiremonkey, co2 patroontjes, co2 ventielding, ventielverlengers, patches om een buitenband aan de binnekant te plakken, een paar ventielkernen, een plug. Het comfort dat het me geeft dat ik:
1) m'n telefoon waterdicht meekrijgt, en ook nog een beetje beschermd.
2) een pomp heb, zodat ik altijd even een beetje bij kan pompen, dat als het misgaat met je co2's of ze zijn op.
3) co2 patroontjes als ik er toch een binnenbandje in moet leggen.
4) medefietsers zou kunnen helpen ( al vaker een bandje gegeven of geholpen dan dat ik zelf langs de kant stond)
5) Er gewoon uitzie als een toerfietser en niet als een mamil boven op de apenrots.
Is me meer waard dan die paar 100 gram die zo'n pack, een pompie en een zadeltas wegen.
Geldt dat ook voor bananen? Die stop ik eigenlijk ook altijd in het middelste zakje op mijn rug. Gewoon los trouwens, niet in een Packverstappen33 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:
Ik kreeg vorig jaar wel de opmerking van een medefietser op de fietsclub dat het "gevaarlijk" kan zijn om het op de rug te dragen, bij een val zit het namelijk precies op je ruggegraat, en mocht je hier dus precies opvallen dan kun je je rug behoorlijk beschadigen, zelfs een gebroken wervel.
Hij wil.
Ik denk dat als je met je volle gewicht op een banaan land, je bananenmoes hebtklaaas schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:20:
[...]
Geldt dat ook voor bananen? Die stop ik eigenlijk ook altijd in het middelste zakje op mijn rug. Gewoon los trouwens, niet in een Pack
Huh, zo'n banaan werkt je toch net zo snel weg. Niet kauwen, in één keer doorMcMiGHtY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:23:
Bananen? Hoezo zou je een banaan meenemen als je ook een gelletjes kunt gebruiken?

[ Voor 29% gewijzigd door Phydomir op 07-02-2024 12:28 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Heb je niet sowieso altijd de reflex om op je zij te vallen? Of wat mis ik hier qua extra gevaarlijkheid?verstappen33 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:
Ik heb ook The Pack voor mijn reserve materiaal, pas alles precies in en zit fijn op de rug (middelste vakje).
Maar dat neemt wel gelijk een plek voor een drink bidon in, met wat korte ritjes waarmee je met 1 bidon uit kunt is het geen probleem. Maar straks in de zomer of een lange tocht heb ik er liever wel 2 bij me.
Dit ja... En het is ook niet alsof die pack ineens overdwars in je rugzakje zit, het is gewoon een bobbel, je kan net zo goed op een oneffenheid in de weg vallen als je zo ongelukkig midden op je rug zou landen. Ook maar niet te dicht bij stoeprandjes rijden dan maar........Cloclo100 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:30:
[...]
Heb je niet sowieso altijd de reflex om op je zij te vallen? Of wat mis ik hier qua extra gevaarlijkheid?
Read the code, write the code, be the code!
Dat is een beetje dezelfde redenering als met afgesleten banden rijden in de auto want "er kan ook altijd olie op de weg liggen, of regen, of sneeuw".Kluus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:03:
[...]
Dit ja... En het is ook niet alsof die pack ineens overdwars in je rugzakje zit, het is gewoon een bobbel, je kan net zo goed op een oneffenheid in de weg vallen als je zo ongelukkig midden op je rug zou landen. Ook maar niet te dicht bij stoeprandjes rijden dan maar........
Het is een kwestie van kansberekening, en elke keer als je (toch) op je rug valt, zit dat ding daar. Beetje afhankelijk wat je erin stopt, maar bv. een CO2 patroon erin is echt niet slim.
Het is een drog-redenering om het dan maar wel te doen want je kan ook op een oneffenheid of stoepband vallen. Uit 1e hand ervaring kan ik je vertellen dat ongelukkig op een stoepband vallen een dwarslaesie kan opleveren, echt een behoorlijke k-prijs om te betalen omdat je volgens de regels geen zadeltasje mee mag
Dat laatste is waar, scheelt gauw 2-3 weken. Een verstandig* arts zal het je afraden, de risico's bij een plaatjes-operatie (algehele narcose, ontsteking na operatie) zijn niet gering en niet af te zetten tegen 2-3 weken extra conditie-verlies.CedricD schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:14:
[...]
Als ik tip mag geven: laat het opereren.
Je kan veel sneller terug op de fiets dan.
* niet een ploeg-arts van een prof, een doorgedraaide amateur-fietser arts of een plastisch chirurg xD
Die tip krijg ik heel veel inderdaad. Begreep wel dat het bij jonge en sportieve mensen de voorkeur heeft, maar dat er niet direct een beter/positiever verloop is qua herstel in het volgende jaar. Dus het is linksom/rechtsom allebei een optie blijkbaar.CedricD schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:14:
[...]
Als ik tip mag geven: laat het opereren.
Je kan veel sneller terug op de fiets dan.
Hier ook een thepack overigens. Bevalt prima, kwestie van meenemen.
Je bedoelt zo'n hersluitbaar diepvries zakje van IKEA, Action of AH?la_fusion schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:43:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een vervanger van mijn goedkope maar stevige, waterdichte en hersluitbare plastic zakje. Het is dus niet zo'n zakje wat bij de eerste beste keer kapot scheurt maar na +/- 1 jaar van gebruik versleten raakt. Ik weet alleen niet meer waar ik het zakje vandaan heb..
Ze (/hij/x) bewaart die ergens in de keuken.
https://www.ikea.com/nl/n...roon-zwart-geel-70525679/
https://www.action.com/nl...sluitbare-vershoudzakken/
https://www.ah.nl/product...23/ah-hersluitbare-zakjes
Ik ook, dus ik heb onder ieder zadel hetzelfde kliksysteem van Toppeak waar het zadeltasje netjes in klikt. Best of both worlds. Net als @McMiGHtY heb ik liever niet dat mensen aan de buitenkant zien dat ik stiekem een prof ben, dus ik probeer dat te verbergen door het gebruik van een zadeltasje e.d.wackmaniac schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:11:
Grootste argument tegen een fietstasje voor mij is dat ik meerdere fietsen heb. The Pack in mijn achterzak is makkelijker dan ofwel meerdere tasjes of tasjes wisselen per fiets.
Aangevuld met in the pack de bandenlichters en een imbussleutel om het wiel los te maken.
Op de gravelbike een toptube met hetzelfde + multitool, bandenlichters, quicklink en ketting pons ding.
Tot nu toe nooit iets gekkers gehad dan een lekke band, maar midden in het bos een gebroken ketting zou ik ook wel zonde vinden vandaar de QL.
Heb zo snel wel al een chip ook tussen vorkbuis en frame gezien, Er zit op deze cube een valbeveiliging zodat het stuur niet door je bovenbuis heen ramt, maar lijkt me dat het dan ergens anders de klap moet opvangen. Dus breng 'm dit weeend even naar LBS voor een controle. MIjn 250 euro kostende 3D-geprinte zadel lijkt wel nog puntgaaf gelukkigKluus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:53:
@Stufferdt klopt ja, vaak heeft je frame verassend weinig te lijden, zeker bij de eerste klap zit je er meestal nog met je lichaam tussen, die vangt de meeste schade op en daarna stuur en pedalen. Zoals bij jou ook duidelijk gebeurd is dus. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig, want dat is echt wel zuur voor je.
Hopelijk kan je snel binnen al weer wat trappen.
Ben standaard verzekerd, dus tot 1000 euro. Benieuwd wat daarmee te dekken is. Oude fiets is wel verzekerd. Deze stond nog op de planning vanaf het voorjaar ofzo, "want fiets er toch niet echt mee buiten in de winter" was de gedachte. Had het beter wel gedaan dus
Komen nog wat foto's aan:
:strip_exif()/f/image/6rxczgoI4ETUBWaDiYsu8Zij.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nPj8seqU8xkYvDeCZHX0HuAK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3P8hy6D6mPJhJAU47aRg7KEi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sD3apsZ2ynXhax4T1NmIHnq0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PheK1zmzNW6uVmBESMxIHKjF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Stufferdt op 07-02-2024 14:49 ]
Waarom kiezen?McMiGHtY schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:23:
Bananen? Hoezo zou je een banaan meenemen als je ook een gelletjes kunt gebruiken?
:strip_exif()/f/image/xgdWeywDAvGEl3mg5Dxx18bS.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij wil.
Haha heb je hier ook een linkje van?ElPaco schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:15:
[...]
Ik ook, dus ik heb onder ieder zadel hetzelfde kliksysteem van Toppeak waar het zadeltasje netjes in klikt. Best of both worlds. Net als @McMiGHtY heb ik liever niet dat mensen aan de buitenkant zien dat ik stiekem een prof ben, dus ik probeer dat te verbergen door het gebruik van een zadeltasje e.d.
Eerlijk gezegd zou ik hier persoonlijk, indien het inderdaad alleen lakschade betreft, niet zo veel mee doen, hooguit wat aantippen met een lakstift hier en daar en een nieuwe cover op die shifter. Ja, het is super zuur op zo’n nieuwe fiets, dat begrijp ik maar al te goed, maar vervolg krasjes doen vanaf nu wel een stuk minder pijn…
Bij unlimited colors kan je geloof ik lakstiftjes op kleur bestellen bij opgave van merk/type/kleurnaam al zie ik wel dat je een bijzondere kleur hebt, maar misschien hebben ze dan alsnog iets wat hier mooi neutraal op kan.
Maar eerst maar eens de lbs laten oordelen ja.
[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 07-02-2024 20:27 ]
Die gaan veel te eenvoudig openstaan en sluiten niet zo lekker helaas.guapper schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:13:
[...]
Je bedoelt zo'n hersluitbaar diepvries zakje van IKEA, Action of AH?
Ze (/hij/x) bewaart die ergens in de keuken.
https://www.ikea.com/nl/n...roon-zwart-geel-70525679/
https://www.action.com/nl...sluitbare-vershoudzakken/
https://www.ah.nl/product...23/ah-hersluitbare-zakjes
Hoewel niet helemaal hetzelfde geval hier(Tossy II, https://www.ocon.nl/patie...delingen/ac-instabiliteit), was ik in Duitsland allang geopereerd geweest met een erg zwaar revalidatietraject achteraf. Dit terwijl 'gewoon' rust houden ook prima is geweest BEHALVE dat ik bij sommige bochten bij het autorijden nog altijd mijn schouder voel knakken, ik niet lang op mijn aangedane zijde kan liggen. Vooral als ik onbewust in mijn slaap op de zijde ging liggen werd ik meermaals wakker met enorm stekende pijn in mijn schouder/sleutelbeen.Stufferdt schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:49:
[...]
Die tip krijg ik heel veel inderdaad. Begreep wel dat het bij jonge en sportieve mensen de voorkeur heeft, maar dat er niet direct een beter/positiever verloop is qua herstel in het volgende jaar. Dus het is linksom/rechtsom allebei een optie blijkbaar.
Hier ook een thepack overigens. Bevalt prima, kwestie van meenemen.
Vooralsnog denk ik dat het voor nu(6,5 jaar verder) nog niet zoveel verschil maakt maar ben wel benieuwd of dat op latere leeftijd nog altijd zo zal zijn.
Als je wel naar iets soortgelijks op zoek bent, is een ziplock dan geen optie? Betere sluiting en kwalitatief net wat hoogwaardiger in mijn ervaring.la_fusion schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:55:
[...]
Die gaan veel te eenvoudig openstaan en sluiten niet zo lekker helaas.
AC-lux heb ik sinds april ook (tossy 1), en zo lang er niet te veel klachten zijn ben je beter af met een poosje rust dan een operatie met revalidatie lijkt me. Hoe ouder je wordt, hoe minder gekker dingen je gaat doen denk ik maar.la_fusion schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:55:
[...]
Die gaan veel te eenvoudig openstaan en sluiten niet zo lekker helaas.
[...]
Hoewel niet helemaal hetzelfde geval hier(Tossy II, https://www.ocon.nl/patie...delingen/ac-instabiliteit), was ik in Duitsland allang geopereerd geweest met een erg zwaar revalidatietraject achteraf. Dit terwijl 'gewoon' rust houden ook prima is geweest BEHALVE dat ik bij sommige bochten bij het autorijden nog altijd mijn schouder voel knakken, ik niet lang op mijn aangedane zijde kan liggen. Vooral als ik onbewust in mijn slaap op de zijde ging liggen werd ik meermaals wakker met enorm stekende pijn in mijn schouder/sleutelbeen.
Vooralsnog denk ik dat het voor nu(6,5 jaar verder) nog niet zoveel verschil maakt maar ben wel benieuwd of dat op latere leeftijd nog altijd zo zal zijn.
Ik zie het al, afschrijven en vervangen door een SL8.Stufferdt schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:48:
[...]
Heb zo snel wel al een chip ook tussen vorkbuis en frame gezien, Er zit op deze cube een valbeveiliging zodat het stuur niet door je bovenbuis heen ramt, maar lijkt me dat het dan ergens anders de klap moet opvangen. Dus breng 'm dit weeend even naar LBS voor een controle. MIjn 250 euro kostende 3D-geprinte zadel lijkt wel nog puntgaaf gelukkig![]()
Ben standaard verzekerd, dus tot 1000 euro. Benieuwd wat daarmee te dekken is. Oude fiets is wel verzekerd. Deze stond nog op de planning vanaf het voorjaar ofzo, "want fiets er toch niet echt mee buiten in de winter" was de gedachte. Had het beter wel gedaan dus![]()
Komen nog wat foto's aan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Slim om hem ff naar de FM te brengen! (mooie fiets ook!)
Ik vermoed dat het om deze gaat:
https://www.mantel.com/topeak-aero-wedge-pack-clip-zadeltas
Heb deze zelf ook en deel tasje tussen MTB en gravelaar. Mijn racefiets heeft dezelfde, maar maatje kleiner en met andere spulletjes erin.
Overzetten kost hooguit minuutje; klittenbandje om zadelpen losmaken, clipje loshalen en overzetten. Clip kan wel meuk tussen komen waardoor ie lastiger gaat lopen.
Die lijkt op dezeMorrar schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:02:
[...]
Heb deze zelf ook en deel tasje tussen MTB en gravelaar. Mijn racefiets heeft dezelfde, maar maatje kleiner en met andere spulletjes erin.
Overzetten kost hooguit minuutje; klittenbandje om zadelpen losmaken, clipje loshalen en overzetten. Clip kan wel meuk tussen komen waardoor ie lastiger gaat lopen.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HafGD33fH10VUmOrxktvDCXK.webp?f=user_large)

Edit: ik heb niks tegen zadeltasjes, alleen tegen lelijke zadeltasjes.
[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 07-02-2024 22:52 ]
Van de losse clip? Gewoon zoiets
Ik houd vooral van complete hutkoffers onder het zadel!mhr-zip schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:08:
[...]
Die lijkt op deze
[Afbeelding]
Edit: ik heb niks tegen zadeltasjes, alleen tegen lelijke zadeltasjes.
Maar ik ben al te oud om cool te zijn en overvolle rugzakken vind ik echt niet lekker zitten. Ieder z'n ding...
Maar gaan we nu echt *weer* de zadeltasjes discussie aanzwengelen?? Ik zou het liever eens over wax vs olie hebben...
Op je Canyon met velg of schijfremmen?Morrar schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:19:
[...]
Ik houd vooral van complete hutkoffers onder het zadel!
Maar ik ben al te oud om cool te zijn en overvolle rugzakken vind ik echt niet lekker zitten. Ieder z'n ding...
Maar gaan we nu echt *weer* de zadeltasjes discussie aanzwengelen?? Ik zou het liever eens over wax vs olie hebben...
En hoeveel bar moet er in mijn banden als ik mijn ketting met wax smeer?
Bedankt alvast!
Of juist beschermen: https://www.instagram.com/p/C2QJjFXoNCd/?img_index=4verstappen33 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:
Ik heb ook The Pack voor mijn reserve materiaal, pas alles precies in en zit fijn op de rug (middelste vakje).
(N=1)
Kan ook, het heeft mij in ieder geval wel aan het denken gezet. Ieder moet doen wat hij/zij het meest veilige vind, en de keren dat ik ben gevallen was het altijd op mijn zij en gelukkig niet op mijn rug..edoappelhof schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:05:
[...]
Of juist beschermen: https://www.instagram.com/p/C2QJjFXoNCd/?img_index=4
(N=1)
Ik denk dat het in de praktijk ook wel mee zal vallen, er zijn zoveel soorten van ongelukken/vallen.. Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben.
Idem, deze heb ik ook en daar past ook nog prima een patroontje bij...BravoWhiskyAlfa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:17:
Over zadeltasjes gesproken; ik rijd al een tijdje met deze https://www.mantel.com/lezyne-road-caddy-zadeltas, valt mooi weg onder het zadel en ruim genoeg voor een binnenband en een setje bandenlichters.
En maak het dan uit of je je benen al dan niet waxed of scheert?mhr-zip schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:41:
[...]
En hoeveel bar moet er in mijn banden als ik mijn ketting met wax smeer?
Hangt ervan af of je tubeless rijdt. Zo ja, is scheren geen probleem want tubeless kan niet lek. Anders is waxen het devies.guapper schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:49:
[...]
En maak het dan uit of je je benen al dan niet waxed of scheert?
Gemiddelde wielrenner valt op zijn armen en breekt of kneust een sleutelbeen toch. (Beterschap @Stufferdt !)verstappen33 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:15:
[...]
Kan ook, het heeft mij in ieder geval wel aan het denken gezet. Ieder moet doen wat hij/zij het meest veilige vind, en de keren dat ik ben gevallen was het altijd op mijn zij en gelukkig niet op mijn rug..
Ik denk dat het in de praktijk ook wel mee zal vallen, er zijn zoveel soorten van ongelukken/vallen.. Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik heb op elke fiets een eigen tasje, met precies het materiaal wat mogelijk nodig is bij die fiets. Allemaal met klittenband bevestiging. Voor de MTB een minipompje erin. Ik wil opstappen en weg kunnen rijden. Niet teveel nadenken over spullen die je hopelijk nooit nodig hebt.Morrar schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:02:
[...]
---------------
Valt gelukkig mee! Die van mij zag er een paar jaar geleden ook ongeveer zo uit, was ik wel blij mee:
:strip_exif()/f/image/RSqULU20g1N2Rvx7Sym0f20q.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn voorvork was vanuit de fabriek al niet 100%, maar toen ik ooit gevallen was zat er een tikje in... en een scheurtje.. had ik eerst niet door (en er zaten 0 beschadigingen op mijn vork), maar ik ben toch blij dat ik de vork vervangen heb voordat ik op de kasseien ging rijden
De NTFU heeft hier best veel vergoed (en de keer daarvoor ook, ik val 1 keer per 5 jaar). De linker shifter was beschadigd, maar werkte nog prima. Meneer de schadeexpert vond 'm zo beschadigd dat hij het hele bedrag heeft uitgekeerd.
Beterschap!
Voor die reden heb ik een waterdichte frametas aangeschaft. Lekker voldrukken met eten/zakjes isostar, mobiel en de nodige tools. Dan heerlijk niks op je rug hebben en alles wat je niet gebruikt hebt laat je zitten voor de volgende rit. Voor de lange ritten stop ik toch wel onderweg om wat te eten. In het bospad pak je toch al niet zo makkelijk een gelletje uit je rugpocket.Mistraller schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:27:
[...]
Ik heb op elke fiets een eigen tasje, met precies het materiaal wat mogelijk nodig is bij die fiets. Allemaal met klittenband bevestiging. Voor de MTB een minipompje erin. Ik wil opstappen en weg kunnen rijden. Niet teveel nadenken over spullen die je hopelijk nooit nodig hebt.
Maar ja, zal wel niet purist genoeg zijn
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Je klinkt als een bebaarde gravelaar idd.Joarie schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:38:
[...]
Voor die reden heb ik een waterdichte frametas aangeschaft. Lekker voldrukken met eten/zakjes isostar, mobiel en de nodige tools. Dan heerlijk niks op je rug hebben en alles wat je niet gebruikt hebt laat je zitten voor de volgende rit. Voor de lange ritten stop ik toch wel onderweg om wat te eten. In het bospad pak je toch al niet zo makkelijk een gelletje uit je rugpocket.
Hij wil.
bovenbuis? Ik ben nu aan het twijfelen geslagen om gewoon voor mijn lange ritten iets op de bovenbuis te plaatsen. Zo kan ik ook snel bij mijn GSM als ik bv. eens een foto wil nemen, zonder op mijn rug te moeten grijpen en zien dat de telefoon niet uit mijn plastieken zakje valtJoarie schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:38:
[...]
Voor die reden heb ik een waterdichte frametas aangeschaft. Lekker voldrukken met eten/zakjes isostar, mobiel en de nodige tools. Dan heerlijk niks op je rug hebben en alles wat je niet gebruikt hebt laat je zitten voor de volgende rit. Voor de lange ritten stop ik toch wel onderweg om wat te eten. In het bospad pak je toch al niet zo makkelijk een gelletje uit je rugpocket.
Fuck...heb je me gespot op de Veluwe afgelopen weken?klaaas schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:49:
[...]
Je klinkt als een bebaarde gravelaar idd.
Moest mijn nieuwe fiets uitlaten/uitproberen
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Yup onder de bovenbuis. Nog wel ruimte voor een grote 750 ml bidon op de voorste houder en een 500 ml op de achterste. Als ik echt tekort kom zou ik nog een 3e houder kunnen installeren onderaan mijn frame. Maar ja, zandCloclo100 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:50:
[...]
bovenbuis? Ik ben nu aan het twijfelen geslagen om gewoon voor mijn lange ritten iets op de bovenbuis te plaatsen. Zo kan ik ook snel bij mijn GSM als ik bv. eens een foto wil nemen, zonder op mijn rug te moeten grijpen en zien dat de telefoon niet uit mijn plastieken zakje valt. Onder de bovenbuis is geen optie want daar wil ik mijn drinkbussen kunnen stallen.
Alleen als je gisteren voor me de Goudsberg op reed. Verder weinig bos gezien de afgelopen weken...Joarie schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:50:
[...]
Fuck...heb je me gespot op de Veluwe afgelopen weken?
Moest mijn nieuwe fiets uitlaten/uitproberen
Hij wil.
Situatie: op mijn nieuwe fiets (Genesis Day One Disc, vermoedelijk 2011 of 2013) zitten Hope Pro 2 Evo hubs, type velg is mij onbekend. Het frame is zelf opgebouwd door de vorige eigenaar, dus er zitten andere onderdelen op dan standaard. De wielen zijn met een snelspanner gemonteerd. Voor woon-werk-verkeer zijn de wielen prima, voorzien van Schwalbe Kojak-banden met duidelijke reflectie.
De fiets in kwestie wil ik ook kunnen gebruiken voor een occasionele gravelrit en daarvoor wil ik een set DT Swiss RB470db tubeless opzetten. Dit zijn wielen die geschikt zijn voor gebruik met een steekas.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat ik een conversiekit nodig heb om de DT Swiss wielen in het frame te hangen, maar moet ik dan kijken naar een kit van DT Swiss (vanwege de hub) of naar een kit van Hope (vanwege de snelspanners)? Of is een universele kit zoals die van Nukeproof bruikbaar?
En moet ik met een schuifmaat de precieze dimensies van de snelspanner nameten of is er een gemakkelijkere manier voor?
Het betreft overigens een tweedehands frame, dat wel een opvolger heeft, maar opvolger heeft ook een steekas in plaats van een snelspanner. Ik heb geen specificaties kunnen vinden over het exacte frame dat ik heb en de informatie over de steekas heb ik ook niet uit reviews of geometriewebsites kunnen halen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
P.S.: foto's van mijn oranje rakker volgen als hij een poetsbeurt heeft gehad en voorzien is van een nieuwe crankset.
Ik heb nu een 52/36 voor en een 11-30 achter.
Ik ga straks in Juni veel de bergen in, en wil eigenlijk mijn gearing optimaal hebben.
Er komt sowieso een 11-34 achter op, maar is het ook mogelijk om alleen het binnenblad aan te passen en een 34 voor te monteren?
Dan krijg ik dus een 52/34 voor en een 11-34 achter.
En is het de moeite waard? Ratio gaat van 1,06-1 naar 1-1.
Buitenblad vervangen is wel redelijk prijzig vind ik voor een weekje fietsen in de bergen, maar een binnenblad kost maar 18-19 euro en zou ik evt nog wel de moeite waard vinden als het veel oplevert als ik 10-11% moet klimmen.
Moet ik dan nog rekening houden met kettinglengte aanpassen?
Deze cassette bedoel ik: Shimano CS-HG710-12
Ik heb er zelf ook eentje gescoord, aangezien ik met dezelfde situatie kamp als jij. Nog niet uitgeprobeerd, want de fiets in kwestie laat wat langer op zich wachten.
Ik rij 12sp Ultegra Di2, dus dan wordt het maximaal 34 achter.Reginas schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:40:
@verstappen33 Ik weet niet of jij met een 11-speed of 12-speed rijdt, maar wellicht is een 11-36 cassette een betere optie. Dan hoef je in ieder geval niet aan je voorbladen te sleutelen en kun je toch die 1-1-ratio rijden. Hoe het zit met de kettinglengte/derailleur-afstelling durf ik niet te zeggen, dus ik ga even goed meelezen hier.
Deze cassette bedoel ik: Shimano CS-HG710-12
Ik heb er zelf ook eentje gescoord, aangezien ik met dezelfde situatie kamp als jij. Nog niet uitgeprobeerd, want de fiets in kwestie laat wat langer op zich wachten.
Bij een BRM neem ik een stuurtasje mee, aan de buis ga ik niks plaatsen. Mat spuitwerk van een scott wordt dan glanzend.Cloclo100 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:50:
[...]
bovenbuis? Ik ben nu aan het twijfelen geslagen om gewoon voor mijn lange ritten iets op de bovenbuis te plaatsen. Zo kan ik ook snel bij mijn GSM als ik bv. eens een foto wil nemen, zonder op mijn rug te moeten grijpen en zien dat de telefoon niet uit mijn plastieken zakje valt. Onder de bovenbuis is geen optie want daar wil ik mijn drinkbussen kunnen stallen.
GSM heb ik gewoon een waterdicht model nu. Ik was dat zakje ook helemaal beu.
---------------
De QR skewer kan je best overzetten van je huidige wielset, of de lengte opmeten en een nieuwe bijzoeken.
@verstappen33 Shimano slikt meestal wel veel buiten de standaard specificaties, maar je gaat zo over de maximaal capaciteit van beide derailleurs. Zolang je zorgt dat je niet in klein-klein of groot-groot komt zal het wel goed gaan maar vraag me af of de voorderailleur het extra verschil wel aankan, kan zijn dat hij op het kleine blad op de onderkant van de kooi gaat aanlopen.
Maar voor €20 en een half dagje prutsen kan je het altijd proberen natuurlijk
Maar met de cassette die Regina linkt bereik je hetzelfde toch?
[ Voor 3% gewijzigd door GWBoes op 08-02-2024 12:18 ]
Even kijken op YouTube: Shimano Ultegra R8150 Di2 With 11-36t Cassette?verstappen33 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:42:
[...]
Ik rij 12sp Ultegra Di2, dus dan wordt het maximaal 34 achter.
Wat ik altijd doe is met een brede rol isolatie tape me frame beschermen ter hoogte van de klittenband bevesting oid. Paar keer wikkelen en je frame blijft onbeschadigd. Doe dit ook voor mijn bikepack tassen.Mistraller schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:49:
[...]
Bij een BRM neem ik een stuurtasje mee, aan de buis ga ik niks plaatsen. Mat spuitwerk van een scott wordt dan glanzend.
GSM heb ik gewoon een waterdicht model nu. Ik was dat zakje ook helemaal beu.
In de bergen hoor je haast nooit iemand zeggen, want ben ik blij dat ik geen kleiner verzet hebverstappen33 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:36:
Even een technisch vraagje tussendoor.
Ik heb nu een 52/36 voor en een 11-30 achter.
Ik ga straks in Juni veel de bergen in, en wil eigenlijk mijn gearing optimaal hebben.
Er komt sowieso een 11-34 achter op, maar is het ook mogelijk om alleen het binnenblad aan te passen en een 34 voor te monteren?
Dan krijg ik dus een 52/34 voor en een 11-34 achter.
En is het de moeite waard? Ratio gaat van 1,06-1 naar 1-1.
Buitenblad vervangen is wel redelijk prijzig vind ik voor een weekje fietsen in de bergen, maar een binnenblad kost maar 18-19 euro en zou ik evt nog wel de moeite waard vinden als het veel oplevert als ik 10-11% moet klimmen.
Moet ik dan nog rekening houden met kettinglengte aanpassen?
Die 52/34 wordt meestal afgeraden. De sprong is dan te groot voor de ketting. Wel zou die 105 11/36 een optie zijn. Officieel niet ondersteund, maar werkt in de praktijk wel.
Verder nog wel een pro-tip voor iedereen die niet z'n beroep heeft gemaakt van fietsen. Koop gewoon een fiets met een compact.
Ik zou zelf 36T ook nog wel aandurvenverstappen33 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:42:
[...]
Ik rij 12sp Ultegra Di2, dus dan wordt het maximaal 34 achter.
Ik heb voor de Marmotte ook geïnvesteerd in een 34 voorblad ipv 36 (achter 11-34) en had het op flink wat stukken niet erg gevonden als ik nog lichter had kunnen schakelen.
Ik heb hem zojuist besteld..
Het voorblad laat ik even voor wat het is, in theorie zou dat ook goed moeten gaan, de geleider is groot genoeg en ik verwacht dat een 34 voorblad niet 3-4cm kleiner is in diameter.. En als je dus niet klein/klein rijdt dan komt dat ook wel goed.
Snelheid maakt mij niet heel veel uit, daarnaast is de getraindheid ook wel goed genoeg.BravoWhiskyAlfa schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:08:
Afgelopen zomer ook de Marmotte, en Trois Ballons (steilere passages dan de Marmotte) gereden met 34-34 en daar eigenlijk altijd genoeg aan gehad. Al is mijn persoonlijke idee wel dat als je lichter kán schakelen je dat ook sneller doet, wat je snelheid omhoog natuurlijk weer niet ten goede komt.
Maar aangezien ik 8 dagen op rij gemiddeld 2500hm per dag ga maken is comfort wel handig.
Krachten die ik kan sparen zou ik ook graag willen sparen..
Ik ga als de boel binnen is de 11-36 eens op de Tacx zetten en de Ven-Top opfietsen in Zwift. Dan heb ik in ieder geval al een goede indicatie hoeveel het scheelt tov de 11-30 waarmee ik nu ook wel boven kom maar wel met veel hogere wattages en vermoeidheid.
Als snelheid je niet veel uitmaakt en je die constant houdt met een 11-30 vs 11-36 dan ga je dus met exact hetzelfde vermogen naar boven rijden.verstappen33 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:18:
[...]
Snelheid maakt mij niet heel veel uit, daarnaast is de getraindheid ook wel goed genoeg.
Maar aangezien ik 8 dagen op rij gemiddeld 2500hm per dag ga maken is comfort wel handig.
Krachten die ik kan sparen zou ik ook graag willen sparen..
Ik ga als de boel binnen is de 11-36 eens op de Tacx zetten en de Ven-Top opfietsen in Zwift. Dan heb ik in ieder geval al een goede indicatie hoeveel het scheelt tov de 11-30 waarmee ik nu ook wel boven kom maar wel met veel hogere wattages en vermoeidheid.
Het enige is dat je mogelijkerwijs minder koppel hoeft te leveren, maar met een hogere cadans. Qua vermogen gaat het 0 verschil maken (bij dezelfde snelheid).
Geen idee hoe de berekening precies werkt, maar het gaat mij meer om een comfortabele cadans..joker1977 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:34:
[...]
Als snelheid je niet veel uitmaakt en je die constant houdt met een 11-30 vs 11-36 dan ga je dus met exact hetzelfde vermogen naar boven rijden.
Het enige is dat je mogelijkerwijs minder koppel hoeft te leveren, maar met een hogere cadans. Qua vermogen gaat het 0 verschil maken (bij dezelfde snelheid).
Met een 36 achter zal ik idd een hogere cadans hebben bij dezelfde snelheid en vermogen.
Maar ik hoef niet dezelfde snelheid te behouden.
Als ik nu 70rpm moet fietsen met een 30 achter en ga 10 km/u maar het kost mij teveel vermogen ivm de hellingsgraad.
Dan is het fijn om bijvoorbeeld naar een 36 te kunnen en ook 70-75rpm te trappen en maar 8 km/u te rijden maar wel op een lager vermogen en dus beter kan uithouden.
*Getallen zijn bij benadering en niet werkelijk.
Als het je gaat om "zo licht mogelijk trappen bij een cadans van 70 rpm" dan is de vermogensafname lineair met de tand-ratio. Dan is de 11/30 cassette vervangen door een 11/36 cassette een veel betere keus dan je voorblad te vervangen. 52/34 is echt 'kloten' - juist bij klimmen omdat je dan vaak schakelt tussen groot en klein en je elke keer het risico loopt bij klimmen dat ie eraf flikkert. Als je beslist een 34 wilt, neem lekker 50/34.verstappen33 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:49:
[...]
Geen idee hoe de berekening precies werkt, maar het gaat mij meer om een comfortabele cadans..
Met een 36 achter zal ik idd een hogere cadans hebben bij dezelfde snelheid en vermogen.
Maar ik hoef niet dezelfde snelheid te behouden.
Als ik nu 70rpm moet fietsen met een 30 achter en ga 10 km/u maar het kost mij teveel vermogen ivm de hellingsgraad.
Dan is het fijn om bijvoorbeeld naar een 36 te kunnen en ook 70-75rpm te trappen en maar 8 km/u te rijden maar wel op een lager vermogen en dus beter kan uithouden.
*Getallen zijn bij benadering en niet werkelijk.
Qua snelheid kun je https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24 gebruiken. Beetje inschatten:
Met 52/36 en 11-30 ga je op de 36/30 met 70 rpm en 28" wielen ongeveer 11 km/h
Met 52/36 en 11-36 ga je op de 36/36 met 70 rpm en 28" wielen ongeveer 9 km/h
Met 50/34 en 11-30 ga je op de 34/30 met 70 rpm en 28" wielen ongeveer 10.3 km/h
Met 50/34 en 11-36 ga je op de 34/36 met 70 rpm en 28" wielen ongeveer 8.5 km/h

Overigens denk ik dan aan de single-variant, want als recreant lijkt de dual me wat overdreven.
[ Voor 16% gewijzigd door Aziraphale op 08-02-2024 19:23 ]
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Waarom niet op de crank? Dan ben je vrij in keuze van pedalen?Aziraphale schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:22:
Zijn er hier ook mensen met ervaring met de Wahoo Powrlink vermogensmeter? Ik overweeg deze omdat hij Speedplay pedalen heeft en Look/SPD-SL me niet aanspreekt vanwege knie-issues. Ik gebruik nu Time RXS, maar daar kunnen helaas geen Favero assen in...
Overigens denk ik dan aan de single-variant, want als recreant lijkt de dual me wat overdreven.
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic