Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 536 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Ik hoef geen hele grote drop. Er komt sporadisch een ligstuur op voor wat tijdritjes en dan zou dat te laag zijn voor mij. Het half uur dat ik nu gezeten heb was ik heeeeel erg tevreden met deze houding. Opvallend hoe een smaller stuur aanvoelt, de hele fiets is met sturen een stuk gevoeliger. Ik heb dan ook veel meer het gevoel dat deze fiets is gemaakt om hard vooruit te gaan en die andere (merida) om mee te toeren. Ik had zelf wel een flink verschil verwacht maar zo groot als dit niet. Het is echt een volgende stap binnen je sport. Als ik een starter die lekker een beetje wil fietsen iets aan zou raden dan zou ik niet hiermee gekomen zijn (los van de prijs). Je zet iemand die wil gaan autoracen ook niet gelijk in een formule1 auto…

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
stevens20 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:08:
Ik hoef geen hele grote drop. Er komt sporadisch een ligstuur op voor wat tijdritjes en dan zou dat te laag zijn voor mij. Het half uur dat ik nu gezeten heb was ik heeeeel erg tevreden met deze houding. Opvallend hoe een smaller stuur aanvoelt, de hele fiets is met sturen een stuk gevoeliger. Ik heb dan ook veel meer het gevoel dat deze fiets is gemaakt om hard vooruit te gaan en die andere (merida) om mee te toeren. Ik had zelf wel een flink verschil verwacht maar zo groot als dit niet. Het is echt een volgende stap binnen je sport. Als ik een starter die lekker een beetje wil fietsen iets aan zou raden dan zou ik niet hiermee gekomen zijn (los van de prijs). Je zet iemand die wil gaan autoracen ook niet gelijk in een formule1 auto…
Iedere trap is raak zeker?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
mhr-zip schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:06:
[...]

Iedere trap is raak zeker?
Zo goed is de conditie nog niet 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:21
stevens20 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:06:
[...]

Zo goed is de conditie nog niet 😉.
Dan kan elke trap nog wel raak zijn. Hooguit wat minder trappen per rit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
wisselwerking schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:18:
[...]

Dan kan elke trap nog wel raak zijn. Hooguit wat minder trappen per rit ;)
Eens. En hij heeft ook wel gelijk. Het is minder werk om vooruit te komen voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52

The Legend

*Plop*

Is het stuur 42cm breed? Toen ik ff op de fiets zat om te passen viel dat me ook als eerste op, veel smaller dan ik gewend ben. Heb thuis ff het stuur op m’n Caad10 opgemeten en die is 45cm dus dat verklaard wel wat :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
The Legend schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:06:
[...]

Is het stuur 42cm breed? Toen ik ff op de fiets zat om te passen viel dat me ook als eerste op, veel smaller dan ik gewend ben. Heb thuis ff het stuur op m’n Caad10 opgemeten en die is 45cm dus dat verklaard wel wat :p
Hoe veel smaller hij is weet ik niet. Ik heb het standaard stuur voor dit model er op zitten. Ook op het oog is hij smaller.

Het enige wat ik ga veranderen is de wielen maar ik moet even uitzoeken hoe. Ik heb nog een setje DT Swiss PR1600 liggen en die wil ik er graag op. Over een paar weken heb ik vakantie en dan hoop ik het te kunnen doen. Dan kijken of deze de verkoop in gaan of als reserve de zolder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Met een smaller stuur verwacht je juist iets minder nervositeit denk ik? M = F * A. Met een bredere arm hoef je minder kracht te gebruiken. Met een smaller stuur moet je iets meer input geven om van richting te veranderen.

Dat hij scherper stuurt kan natuurlijk los van het smallere stuur zeker. Balhoofdhoek, hoe je gewicht verdeeld is door de geometrie etc.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:37
Langs de andere kant is met een smal stuur een kortere, mindere, beweging van je arm nodig om dezelfde draaihoek te bekomen. Ik ervaar dat ook als nerveuzer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Inderdaad, wat @Vedett. zegt, probeer maar eens stukjes te fietsen waarbij je je handen steeds dichter naast je stuurpen plaatst, dan zou het stuurgedrag nerveuzer moeten worden

Die kracht en hefboom en weet ik veel wat is allemaal verwaarloosbaar, het is nou niet zo dat wielrenners dikke biceps hebben om hun stuur te draaien, het is vooral de stuurhoek die het verschil maakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:49:
[...]

Met een smaller stuur verwacht je juist iets minder nervositeit denk ik? M = F * A. Met een bredere arm hoef je minder kracht te gebruiken. Met een smaller stuur moet je iets meer input geven om van richting te veranderen.

Dat hij scherper stuurt kan natuurlijk los van het smallere stuur zeker. Balhoofdhoek, hoe je gewicht verdeeld is door de geometrie etc.
Ik denk dat de nervositeit niet zozeer komt omdat je minder kracht hoeft uit te oefenen maar omdat je met een smaller stuur een kleinere verplaatsing nodig hebt om een grotere hoek-verdraaiing te maken. Als je op een "breed stuur" het stuur aan de linkerkant 5 mm. naar voren "duwt" is dat een kleinere hoek dan 5 mm. op een smal stuur.

De hoeveelheid vereiste koppel cq. kracht is niet zozeer relevant, het is meer hoe groot de hoek-verdraaiing (en dus het wiel draait) bij een stuur-uitslag.

Ik moest overigens wel even 2x nadenken met wat je bedoelde met M = F * A. Ik ken m = F * a, ik snap dat F = m * a; maar ik begreep de relevantie van massa en versnelling niet in de discussie totdat ik me bedacht dat je het over koppel had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:37
Uiteindelijk zijn beide van belang, zowel de kracht die je moet zetten als de lengte van de beweging.

Wanneer ik met de mtb (breed stuur dus) op een lang recht stuk kom houd ik mijn stuur soms ook vrij dicht bij de stuurpen vast. Dan ervaar ik dat ook niet als nerveus, ik kan gewoon de kracht niet zetten om mijn stuur gedraaid te krijgen. Gewoon rechtdoor knallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ah, logisch inderdaad. De benodigde kracht is zo laag dat het een kleinere rol speelt dan de benodigde hoek van je armen.

Mijn opmerking komt denk ik van de motorrij/cross achtergrond, waarbij het in mijn ervaring makkelijker van richting veranderen is als het stuur breed is omdat je dan meer hefboom hebt. Verschil is dan natuurlijk dat de massa meer is en de snelheid hoger tov een fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Voor wie is dit ook herkenbaar. Je stapt om 15:30 op de fiets, outfit in combinatie met de temperatuur is fijn. Na 17:00 begint het donker te worden, temperatuur daalt snel en een dik uur later kom je onderkoelt thuis :+

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
Strider schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:35:
Voor wie is dit ook herkenbaar. Je stapt om 15:30 op de fiets, outfit in combinatie met de temperatuur is fijn. Na 17:00 begint het donker te worden, temperatuur daalt snel en een dik uur later kom je onderkoelt thuis :+
Zelfde probleem als op de zomeravond ritten?
Neem je een extra laag mee om aan te trekken wanneer het afkoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:52:
Mijn opmerking komt denk ik van de motorrij/cross achtergrond, waarbij het in mijn ervaring makkelijker van richting veranderen is als het stuur breed is omdat je dan meer hefboom hebt. Verschil is dan natuurlijk dat de massa meer is en de snelheid hoger tov een fiets.
Bij een motor speelt ook mee doordat de snelheid hoger ligt en de wielen zwaarder zijn dat de wet van behoud van impulsmoment ("gyroscopisch effect") een grotere rol gaat spelen. Dan kost het ook echt meer kracht om het wiel te roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
TheTinusNL schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:27:
Ik zag door de powermeters het bos niet meer, 4iiii Stages Quarq DFour Dub DZero Sub P2M SRM spider PowerPro Assioma Powrlink... en weet ik veel wat nog meer, tot ik opeens de Magene PES P505 Base langs zag komen.
Samengevat heb/had ik een 105 4iiii left-crank voor mijn gravellaar (GRX 46/30 172.5mm) die ook dienst deed als racert, maar heb ik sinds een maand een nieuwe echte racert (105 R7000 52/36 175mm) waar die 4iiii nu op zit.

Idee is dus: P505 Base op racert, 4iiii terug naar gravellaar.

Voor's:
+ geen mismatch 172.5 en 175 op racert, ook al merk ik er niets van... net als de verschillende Q-factor op gravelbike
+ powermeter terug op gravellaar (ik voel mij nu erg leeg zonder :+ )
+ dual sided op racer
+ 165mm cranks, net als de profs mee met de trend naar kortere cranks voor betere heuphoeken, niet omdat het hip (:+) is maar omdat ik 1) weet dat mijn heupmobiliteit tegenvalt en 2) ik een diepe zit wel aan kan maar nu word gehinderd door de heuphoeken van 175mm cranks
+ eventueel voor €70 setje 50/34 Magene kettingbladen voor het klimwerk, al vraag ik mij af of die ~5% verschil tussen 34-34 en 36-34 het verschil gaat maken tussen wel en niet bovenkomen in de Alpen; eventueel zelfs mogelijk om 34/52 te proberen a la Peak Torque (YouTube, kan de video zo snel niet vinden)

Tegen's:
- ??? geld uitgeven

Het klinkt allemaal zo goed dat het misschien te mooi is om waar te zijn.
Niet zo zeer qua kwaliteit, genoeg positiviteit van o.a. GPLama, GC Performance en ik lees ook in de reacties genoeg goede ervaringen.
Op moment van schrijven €350 zonder kettingbladen, €420 inclusief.
Het enige waar ik mij zorgen om maak ik compatibiliteit.

Het klinkt allemaal zo simpel en aantrekkelijk, mis ik iets???
Week later, eindelijk de "catch" gevonden.

Ik dacht dat de Magene P505 Base geschikt was voor Shimano kettingbladen én cranks.
Dat laatste is niet waar: je moet wel Magene's cranks gebruiken, dus je zit vast aan de cranklengte die je bij Magene kiest.

Dat is jammer, want ik dacht dat hij ook met Shimano cranks werkte en dat ik altijd nog terug kon naar 175mm als 165 niet bevalt. Dat kan dus niet. Dat maakt het wel opeens een risicovolle investering -O-

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:14
Omdat ze toch niet duur waren... een setje spike banden gekocht. (Schwalbe WINTER 30-622 - 22,36 bij Bike24) Draadband dus kwam in een megagrote doos.
Zaterdag was er nog net wat ijs en gladheid te vinden, dus gauw op pad!
Bandendruk een beetje verlaagd, maar ook weer niet teveel want de meeste wegen waren goed gestrooid.

Wat valt op: ROLWEERSTAND (duh)
Het geknerp op verharde wegen (duh)
Zichtbaar vanwege reflectiestrook :)
Op droog verhard wegdek, en zeker glad beton had ik zelfs het gevoel iets minder grip te hebben. Lijkt me ook wel logisch want de spikes steken toch wat uit tov het rubber.

Een stukje glad (en ook even wat ijs meegepakt op een weiland) is daarentegen gewoon heel leuk. Je denkt weg te glijden maar dat gebeurt dus amper. Bandjes voelen zich duidelijk heel erg thuis op gladde zooi.
Enige wat ik niet ben tegengekomen ben is zo'n dun laagje ijzel, ik ben benieuwd hoe het daar op rijdt.

Oh en voor ik het vergeet:
Antilek: ++++
Bij aankomst zat er een metalen splinter in de band. Was bijna 1cm binnengedrongen maar toch afgeketst op de antilek strook blijkbaar. Heel blij mee, met vorst een lekke band fiksen is echt een drama.

Het past in elk geval precies met 30mm en ben blij dat ik voor deze maat ben gegaan. Ze passen ook goed icm mijn SKS raceblades pro xl.
Nu nog afwachten of ik ze veel zal gebruiken in de toekomst... voorlopig niet denk ik zo.

En omdat het niet compleet is zonder wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUpQwZelayU3etgR2DlICRUb2D4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaKsiewOGT6pWFpBFGOCDLsU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBt8iAfDGEdPnGuruE2CvBwS_AU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6kG76oEPGJ9QAROsDpCB95t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJOWCDPI2c4JdNoTCv_L-YIiJwY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlYJy0g2ELzfppc9W24vPEsE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aMUdrmPPNVyOcoBJN-gEEuN3QQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WVVBB5RmHq72wK6bq9zm1E6.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 22-01-2024 01:46 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:00
Mistraller schreef op maandag 22 januari 2024 @ 01:38:
Op droog verhard wegdek, en zeker glad beton had ik zelfs het gevoel iets minder grip te hebben. Lijkt me ook wel logisch want de spikes steken toch wat uit tov het rubber.
Komt ook deels doordat banden gewoon knetterhard zijn/draadbanden zijn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:08:
[...]

Komt ook deels doordat banden gewoon knetterhard zijn/draadbanden zijn.
Mwa... Mijn normale commuterwielen hebben Schwalbe Durano plus en de tourfiets Schwalbe Delta Cruiser, beide draadband niet veel spannends verder. Maar die zijn natuurlijk al wel langer ingereden. Ik denk dat het verschil toch wel in de spikes zat. Maar goed was prima mee te rijden hoor, is ook een beetje een gevoelskwestie natuurlijk. Voorlopig hangen ze nu in het rek 8)

---------------

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:18

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ok ik heb weer even mijn wtf momentje gehad voor deze week:

Joindry leert dit weekend 'Douwe doet dingen' kennen op Youtube.
Best relaxte kerel, kan met zichzelf lachen. Leuke montagestijl.
Nog wat kijken dus.
Vandaag is 'in de volgwagen bij 'omloop het nieuwsblad' aan de beurt.

Staat ie te wachten op het peloton plots en ik denk 'die bocht herken ik, daar reed ik ook toevallig, vlak voor het peloton uit'. (die dag de rode lus RVV aan het fietsen)
Ja hoor. 15 seconden later, wie passeert daar, niemand anders dan de eenzame Joindry, zwoegend.
https://youtu.be/-ibpG_BWEQg?si=1eVXSfbmKjQCyVWD&t=1314

Mijn innerlijke 'truman show' gehalte is ook weer voldoende gevuld voor even.

[ Voor 3% gewijzigd door Joindry op 22-01-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Mwa... Mijn normale commuterwielen hebben Schwalbe Durano plus en de tourfiets Schwalbe Delta Cruiser, beide draadband niet veel spannends verder. Maar die zijn natuurlijk al wel langer ingereden. Ik denk dat het verschil toch wel in de spikes zat. Maar goed was prima mee te rijden hoor, is ook een beetje een gevoelskwestie natuurlijk. Voorlopig hangen ze nu in het rek 8)
Ok ik vergelijk het met mijn andere soepelere banden.
Dat voorwiel minder soepel indraait zegmaar, maar spikes zullen daar ook wel van invloed mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
Weer even geleden dat ik naast het meelezen ook daadwerkelijk iets post hier;

Onlangs een Tacx (Flux 2) aangeschaft, al vrij snel viel het me op dat de getrapte wattages best een stukje lager waren dan ik buiten gewend was, op basis van de powermeter aan m'n crank (4iiii Precision).

Vandaag, na een factory reset en nieuwe kalibratie van de 4iiii powermeter, de vermogensdata van beide apparaten opgenomen en met elkaar vergeleken.

Op het eerste oog lijken er in de grafiek nauwelijks afwijkingen te zijn, maar zoom ik in dan zie ik dat beide toch redelijk wat van elkaar afwijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPzN-2zW7rPgTOsOfzvFbnd6-b8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kvUeEO4Ev9GtITjqF9FE52Xi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8zQz3n8bsPDirhU3xm-bLReC0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TLaHM4rGkglGxfHD8cSnwnPA.png?f=fotoalbum_large

Kijkend naar de gemiddelde en gewogen vermogens vallen de verschillen het meest op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuynDZScLJlMBUQHhk5_dakugLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X5YyDnYdYC8l1BEKkd1TXspq.png?f=fotoalbum_large

Mijn eerste vraag is of deze afwijkingen normaal zijn en voor lief genomen moeten worden, en mijn tweede is hoe vaak jullie je powermeter voor buiten kalibreren (en hoeveel temperatuurschommelingen hier invloed op hebben)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Een afwijking is redelijk standaard en kan ook verlopen naar verloop van tijd. Deels door de staat van je aandrijflijn maar kan ook wel in de trainer zitten. Mijn Flux S zat op +-2%, de Neo 2T toen die nieuw was -0.5% maar laatst ook een afwijking van -5 tot -8% gemeten (getest met 2 verschillende fietsen en vermogensmeters maar niet met de nieuwste kettingen/tandwielen).

Ik hou gewoon altijd het vermogen van de trainer aan voor wat ik binnen doen. Scheelt gedonder met batterijen en koppelen van extra sensoren. En dat je buiten dan iets meer vermogen trapt is alleen maar extra motivatie om meer buiten te fietsen :+

Verder meer een discussie voor Het grote indoor cycling topic.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:09
Mijn voorlicht is vorige week kapot gegaan, ik vermoed de batterij. Nu zou ik graag een nieuwe willen aanschaffen waarbij ik de batterij kan vervangen aangezien de levensduur van de batterij normaal gesproken korter is dan van de lamp zelf.

Ik heb even gekeken bij Lezyne maar daar zijn ze volgens mij gestopt met vervangbare batterijen. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Owios schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:29:
Mijn voorlicht is vorige week kapot gegaan, ik vermoed de batterij. Nu zou ik graag een nieuwe willen aanschaffen waarbij ik de batterij kan vervangen aangezien de levensduur van de batterij normaal gesproken korter is dan van de lamp zelf.

Ik heb even gekeken bij Lezyne maar daar zijn ze volgens mij gestopt met vervangbare batterijen. Hebben jullie nog tips?
Een Towild BR800 kopen bij ome Ali is een aardige optie.
Werkt op 1 oplaadbare batterij van het type 18650.
Een batterij wisselen doe je binnen 10 seconden, en er zijn adapters om hem aan een GoPro mount te bevestigen als dat je ding is.

Ik heb wel het idee dat de opgegeven batterijduur overdreven optimistisch is. Iets meer dan de helft lijkt me realistischer. Je kunt natuurlijk wel batterijen met een grotere capaciteit er bij kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 23-01-2024 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Als tweaker zou je er natuurlijk nog een andere accu in kunnen bouwen. Beetje afhankelijk of je hem schadevrij open krijgt maar er zijn veel truukjes.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Mistraller schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Als tweaker zou je er natuurlijk nog een andere accu in kunnen bouwen. Beetje afhankelijk of je hem schadevrij open krijgt maar er zijn veel truukjes.
De crux zit hem in het schadevrij open krijgen. Wat ik zo kan zien is het helemaal verlijmd. Heb ook contact gezocht met de leverancier en online gezocht, maar nog geen zinnige resultaten gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mistraller schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Wel een beetje jammer dat je er voor moet hebben doorgeleerd om de batterij van je lampje te kunnen vervangen.
Ik vraag me oprecht af of ze dat met opzet zo maken om hun eigen economie draaiende te houden, of om de behuizing van de lamp stevig genoeg te kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

BravoWhiskyAlfa schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:25:
Weer even geleden dat ik naast het meelezen ook daadwerkelijk iets post hier;

Onlangs een Tacx (Flux 2) aangeschaft, al vrij snel viel het me op dat de getrapte wattages best een stukje lager waren dan ik buiten gewend was, op basis van de powermeter aan m'n crank (4iiii Precision).

Vandaag, na een factory reset en nieuwe kalibratie van de 4iiii powermeter, de vermogensdata van beide apparaten opgenomen en met elkaar vergeleken.

Op het eerste oog lijken er in de grafiek nauwelijks afwijkingen te zijn, maar zoom ik in dan zie ik dat beide toch redelijk wat van elkaar afwijken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijkend naar de gemiddelde en gewogen vermogens vallen de verschillen het meest op:

[Afbeelding]

Mijn eerste vraag is of deze afwijkingen normaal zijn en voor lief genomen moeten worden, en mijn tweede is hoe vaak jullie je powermeter voor buiten kalibreren (en hoeveel temperatuurschommelingen hier invloed op hebben)?
Let wel: Je vergelijkt appels met peren. Die 4iii meet enkel linker-crank, de Flux meet (uiteraard) wat er op de cassette terechtkomt. Zeker als je wat variatie in je L/R-balans hebt geeft grote verschillen.

Ik kom met mijn trainer en dubbelzijdige powermeter tot binnen 2% van mekaar in tijd varieërend tussen 5s en 30 minuten. Met een enkelzijdige meter op mijn andere fiets heb ik na wat gesleutel ook een verschil van tussen de +6% en -2% (bij 15s tot 20min averages) dus ik sta er niet van te kijken.

Zeker als je wat afwijking in je L/R-balans hebt gaat het verschil snel oplopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Owios schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:19:
[...]

De crux zit hem in het schadevrij open krijgen. Wat ik zo kan zien is het helemaal verlijmd. Heb ook contact gezocht met de leverancier en online gezocht, maar nog geen zinnige resultaten gekregen.
Ja dat vermoeden had ik al.... de truuk bij ABS behuizingen en harde lijm, is -vaak- met een hamer op de naad tikken. De lijm breekt dan; die is harder dan het ABS. Zo heb ik al best wat laptop voedingen gered. (daar is de kabel vaak gebroken vlak voorbij het voedingsblok)

Ik ben vrijwilliger bij een repaircafé; schadevrij openen van apparaten is vaak de grootste uitdaging van alles.
Als je toch niks te verliezen hebt kan je het altijd ff proberen. Geen garanties :+
guapper schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:34:
[...]

Wel een beetje jammer dat je er voor moet hebben doorgeleerd om de batterij van je lampje te kunnen vervangen.
Ik vraag me oprecht af of ze dat met opzet zo maken om hun eigen economie draaiende te houden, of om de behuizing van de lamp stevig genoeg te kunnen maken.
Dat is met alle spullen in onze consumptiemaatschappij de vraag. Waarom maken ze dingen zo dat ze alleen maar in z'n geheel vervangbaar zijn. Ik denk dat er simpelweg niet over repareerbaarheid wordt nagedacht; men zoekt gewoon de goedkoopste montagewijze want klant taalt er niet naar, en overheid stuurt er niet op.

[ Voor 30% gewijzigd door Mistraller op 23-01-2024 15:47 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
Mistraller schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:43:
[...]

Ja dat vermoeden had ik al.... de truuk bij ABS behuizingen en harde lijm, is -vaak- met een hamer op de naad tikken. De lijm breekt dan; die is harder dan het ABS. Zo heb ik al best wat laptop voedingen gered. (daar is de kabel vaak gebroken vlak voorbij het voedingsblok)

Ik ben vrijwilliger bij een repaircafé; schadevrij openen van apparaten is vaak de grootste uitdaging van alles.
Als je toch niks te verliezen hebt kan je het altijd ff proberen. Geen garanties :+

[...]

Dat is met alle spullen in onze consumptiemaatschappij de vraag. Waarom maken ze dingen zo dat ze alleen maar in z'n geheel vervangbaar zijn. Ik denk dat er simpelweg niet over repareerbaarheid wordt nagedacht; men zoekt gewoon de goedkoopste montagewijze want klant taalt er niet naar, en overheid stuurt er niet op.
Goed idee, ga ik proberen heb inderdaad niks te verliezen. De verkoper heeft wel korting aangeboden op een nieuwe lamp, maar vanwege duurzaamheid zou ik hem liever (proberen) te repareren. Daarnaast heeft de nieuwe lamp die ze aanboden ook niet de mogelijkheid om hem te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
joker1977 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:38:
[...]
Let wel: Je vergelijkt appels met peren. Die 4iii meet enkel linker-crank, de Flux meet (uiteraard) wat er op de cassette terechtkomt. Zeker als je wat variatie in je L/R-balans hebt geeft grote verschillen.

Ik kom met mijn trainer en dubbelzijdige powermeter tot binnen 2% van mekaar in tijd varieërend tussen 5s en 30 minuten. Met een enkelzijdige meter op mijn andere fiets heb ik na wat gesleutel ook een verschil van tussen de +6% en -2% (bij 15s tot 20min averages) dus ik sta er niet van te kijken.

Zeker als je wat afwijking in je L/R-balans hebt gaat het verschil snel oplopen.
Dit inderdaad! En de afwijking in je L/R-balans hoeft ook nog eens niet 'stabiel' te zijn. Zo heb ik tot +/- 200 watt een afwijking van 1-2%, maar daarboven loopt het bij mij soms wel op tot 10% verschil tussen m'n Rotor 3D+ op de linker crank vs m'n Kickr Core, waarbij de Core dan meer weer geeft. Blijkbaar wordt het verschil in mijn L/R balans dus groter bij hogere vermogens.
Op zich geen probleem zolang ik er maar rekening mee hou als ik weer naar buiten ga. Vorig jaar had ik een pacing plan voor de triatlon van Nieuwkoop gemaakt op basis van m'n indoor vermogens... daar had ik tijdens het lopen flink last van. Benen waren een stukkie leger dan de bedoeling was :F

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

Mogelijk buiten budget, maar kijk eens bij https://lupine.de/
Ik heb een piko en gebruik die met meerdere batterijen.
Recent wel probleempje met lamp gehad (draad intern was los oid) opgestuurd naar duitsland en netjes (kosteloos) gerepareerd buiten garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

Op m’n nieuwe fiets ga ik voor het eerst tubeless rijden. Ben nog wat huiverig voor de gevallen dat de latex niet voldoende afsluit. Heb weinig zin om dan alsnog te gaan klooien met binnenbandjes. Toen kwam ik Dynaplug tegen als oplossing (https://shop.dynaplug.com/products/dynaplug®-racer-pro). Mensen hier ervaring daarmee? Als de latex alle kleine gaatjes dicht en de Dynaplug kan zorgen dat ik met grotere gaten ook nog thuis kan komen, dan kan ik de biba’s helemaal thuislaten. Dan nog zo’n klein Cycplus pompje (https://www.cycplus.com/products/tiny-pump-for-bike) en dan hoef ik ook geen CO2 patronen meer mee :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:21

Kluus

Gang is alles

The Legend schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:14:
Op m’n nieuwe fiets ga ik voor het eerst tubeless rijden. Ben nog wat huiverig voor de gevallen dat de latex niet voldoende afsluit. Heb weinig zin om dan alsnog te gaan klooien met binnenbandjes. Toen kwam ik Dynaplug tegen als oplossing (https://shop.dynaplug.com/products/dynaplug®-racer-pro). Mensen hier ervaring daarmee? Als de latex alle kleine gaatjes dicht en de Dynaplug kan zorgen dat ik met grotere gaten ook nog thuis kan komen, dan kan ik de biba’s helemaal thuislaten. Dan nog zo’n klein Cycplus pompje (https://www.cycplus.com/products/tiny-pump-for-bike) en dan hoef ik ook geen CO2 patronen meer mee :)
Ja, Dynaplugs werken perfect! Ik heb nog steeds een biba bij to be sure, maar die heb ik al een paar jaar niet meer gebruikt :). Misschien moet ik ook maar eens beginnen die thuis te laten.

Edit: Ik ben dan weer benieuwd naar de ervaringen met die cycplus pomp....

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 23-01-2024 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Hallo allemaal,

Jullie weten inmiddels wel dat mijn fietsdoel van 2024 de AGR 125km is. Ik was de route aan het zoeken en kom dan op onderstaande link uit. Echter wil ik dit daarna in mijn garmin zetten en dan zijn de waardes aardig anders. Is dit een bekende afwijking die geen probleem is, hebben jullie dit ook of gaat het bij mij ergens fout?
https://ridewithgps.com/r...acy_code=plHfqlr6w801OhjK

Waarden:
Garmin 122,9km met 996hm
RWG 122,9km met 1148hm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Laatst online: 18-09 21:34
stevens20 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:43:
Hallo allemaal,

Jullie weten inmiddels wel dat mijn fietsdoel van 2024 de AGR 125km is. Ik was de route aan het zoeken en kom dan op onderstaande link uit. Echter wil ik dit daarna in mijn garmin zetten en dan zijn de waardes aardig anders. Is dit een bekende afwijking die geen probleem is, hebben jullie dit ook of gaat het bij mij ergens fout?
https://ridewithgps.com/r...acy_code=plHfqlr6w801OhjK

Waarden:
Garmin 122,9km met 996hm
RWG 122,9km met 1148hm
Heeft te maken met de basemap/hoogtemap die beiden programmas gebruiken. Strava zal ongetwijfeld weer een ander getal geven. Door verschillende resoluties en hoe ze de route over de hoogtemap leggen en hoe ze in hun algoritmes omgaan met abnormaliteiten komen ze met verschillende waarden. Niet iets om wakker van te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:42

Bij Bookman verkopen ze lampen met een losse batterij:
https://bookmanvisibility...00?variant=46757154259268

Let op dat de batterij geen standaard 18650 batterij is.
De + en - pool zitten aan 1 kant van de batterij. Dus kan je reserve batterijen niet zomaar vinden. Op dit moment kan Bookman geen losse batterijen leveren, maar als het goed is, kunnen ze dat binnenkort wel, wanneer hun fabrikant er genoeg heeft geproduceerd (info wat ik een tijdje geleden per email van Bookman heb ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
bluek schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Bij Bookman verkopen ze lampen met een losse batterij:
https://bookmanvisibility...00?variant=46757154259268

Let op dat de batterij geen standaard 18650 batterij is.
De + en - pool zitten aan 1 kant van de batterij. Dus kan je reserve batterijen niet zomaar vinden. Op dit moment kan Bookman geen losse batterijen leveren, maar als het goed is, kunnen ze dat binnenkort wel, wanneer hun fabrikant er genoeg heeft geproduceerd (info wat ik een tijdje geleden per email van Bookman heb ontvangen)
Las de reviews dat die niet echt stabiel/vastzit in de mount.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
Ik denk niet dat zo'n ding fijn zit in je jersey. En de accu zal je ook moeten bijhouden bij tijd en wijlen.
Ik zou eerder kijken naar een pomp wat echt werkt: Silca Tattico of Silca Gravelero. Ze zijn regelmatig in de aanbieding bij Silca zelf.

Ik heb (bij anderen) meegemaakt dat een plug toch niet helpt. Vooral bij een snee op de zijwang kan het problemen geven. Dan is een biba toch wel handig. Je kunt ook een ridenow tpu op Ali kopen. Zijn heel klein in formaat en voor de ene keer die je deze nodig hebt helemaal prima.

[ Voor 12% gewijzigd door ElGreco op 23-01-2024 21:42 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
  • Canyon Aeroad CF SLX 7 105 di2 à 4.499 Euro
  • Ridley Noah Fast 45mm ffwd tyro 2.0 wielen Ultegra di2 à 4.790 Euro
  • Ridley Fenix Slic 45mm ffwd tyro 2.0 Ultegra di2 à 4.190 Euro
  • Ridley Fenix Slic 45mm ffwd tyro 2.0 105 di2 à 3.690 Euro
Zit een beetje in dubio welke fiets van deze opties het zou moeten worden voor mij (luxe problemen)…
De aeroad vind ik het mooiste, maar bikefitter zegt tegen me dat een niet aero fiets beter bij me zou passen. Uitzondering daarop is de Noah fast, die dezelfde geometrie heeft als de Fenix (die de bikefitter me als geometrie getipt heeft).

Aeroad is dus een kleine gok qua zit, hoewel ik jaren op een eerste generatie Scott Foil zonder problemen heb gefietst…
Volgens de bikefitter is dus 1 van de Ridley fietsen een veiligere keuze. De Noah fast is het topmodel van Ridley, maar is het duurste van de opties en vind ik niet het mooiste. De Fenix Slic is dan weer qua prijs erg aantrekkelijk, vooral als je m in 105 di2 uitvoering zou nemen….

Ik weet dat het heel subjectief zal zijn als ik jullie mening in deze zou vragen, maar toch ben ik benieuwd wat jullie afwegingen in deze zouden zijn. Overigens fiets ik nu nog een Isaac Boson die helaas te groot voor mij is (slecht advies van fietsenzaak).

Dus: wat zouden jullie overwegingen zijn in deze? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Spurlie schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:09:
[list]

Ligt er aan welke Ridley Wim de Vos nog heeft staan in mijn maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:40:
[...]

Ik denk niet dat zo'n ding fijn zit in je jersey. En de accu zal je ook moeten bijhouden bij tijd en wijlen.
Ik zou eerder kijken naar een pomp wat echt werkt: Silca Tattico of Silca Gravelero. Ze zijn regelmatig in de aanbieding bij Silca zelf.
Nu heb ik verder geen ervaring met zo'n accu pompje, maar gevoelsmatig vraag ik me dan af: gaat tie werken op het moment suprême?

Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst heb lek gereden, maar op de dag dat het gebeurd wil ik wel graag dat de boel werkt.
*Behalve die keer dat ik nog geen Silca pomp had.
Ik heb (bij anderen) meegemaakt dat een plug toch niet helpt. Vooral bij een snee op de zijwang kan het problemen geven. Dan is een biba toch wel handig. Je kunt ook een ridenow tpu op Ali kopen. Zijn heel klein in formaat en voor de ene keer die je deze nodig hebt helemaal prima.
Sowieso altijd een biba mee en met TPU geen smoes meer qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Zit een beetje in dubio welke fiets van deze opties het zou moeten worden voor mij (luxe problemen)…
De aeroad vind ik het mooiste, maar bikefitter zegt tegen me dat een niet aero fiets beter bij me zou passen. Uitzondering daarop is de Noah fast, die dezelfde geometrie heeft als de Fenix (die de bikefitter me als geometrie getipt heeft).

Aeroad is dus een kleine gok qua zit, hoewel ik jaren op een eerste generatie Scott Foil zonder problemen heb gefietst…
Volgens de bikefitter is dus 1 van de Ridley fietsen een veiligere keuze. De Noah fast is het topmodel van Ridley, maar is het duurste van de opties en vind ik niet het mooiste. De Fenix Slic is dan weer qua prijs erg aantrekkelijk, vooral als je m in 105 di2 uitvoering zou nemen….

Ik weet dat het heel subjectief zal zijn als ik jullie mening in deze zou vragen, maar toch ben ik benieuwd wat jullie afwegingen in deze zouden zijn. Overigens fiets ik nu nog een Isaac Boson die helaas te groot voor mij is (slecht advies van fietsenzaak).

Heeft de bikefitter ook gezegd waarom deze het beste bij je past?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
En een mini pompje? Ik heb er eentje van rockbros, past precies in een zadeltasje maar jersey zou ook geen enkel probleem zijn.
Enige keer dat ik stilstond met latex was toen de smurrie sneller uitgedroogd bleek en het gaatje niet goed dichtte. Dus toen hard naar huis gefietst en onderweg nog een keer wat bijgepompt.
Ik heb altijd een biba mee. Desnoods samen met een stukje ductape (ook altijd bij me) kan je dan met elk gat gewoon thuiskomen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Buitenspel schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:47:
[...]

Heeft de bikefitter ook gezegd waarom deze het beste bij je past?
Ja zijn aantekening erbij was mijn 'lenigheid'. Maar als ik naar de stack reach van bijvoorbeeld de Ridley fietsen en Canyon kijk vind ik de verschillen minimaal.

Stack van Canyon tov Ridley is 2mm lager
Reach van Canyon tov Ridley is 5mm langer

Dat moet toch nooit zo'n enorm verschil kunnen maken zou ik denken? Behalve dan dat je bij de Canyon maar 1,5cm speling hebt met de hoogte afstelling van je stuur, bij de Ridley fietsen is dit meer.

Zie hier een vergelijk in geometrie:
https://geometrygeeks.bik...23-m-1,scott-foil-2015-m/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Mistraller schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:35:
[...]

En een mini pompje? Ik heb er eentje van rockbros, past precies in een zadeltasje maar jersey zou ook geen enkel probleem zijn.
Enige keer dat ik stilstond met latex was toen de smurrie sneller uitgedroogd bleek en het gaatje niet goed dichtte. Dus toen hard naar huis gefietst en onderweg nog een keer wat bijgepompt.
Ik heb altijd een biba mee. Desnoods samen met een stukje ductape (ook altijd bij me) kan je dan met elk gat gewoon thuiskomen.
ZO'n minipompje had ik ook, maar dan van lezyne. En dat lijkt allemaal erg nice..past in je zadeltassie alles..totdatje aan het pompen bent in de middle of nowhere en je trekt er een paar keer je kern er mee uit..

Toen de tactico gekocht en geen moment spijt van gehad.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 16:58
McMiGHtY schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:26:
[...]

ZO'n minipompje had ik ook, maar dan van lezyne. En dat lijkt allemaal erg nice..past in je zadeltassie alles..totdatje aan het pompen bent in de middle of nowhere en je trekt er een paar keer je kern er mee uit..

Minipompje van Lezyne hier juist ideaal. Past in zadeltasje, bidon of achterzak, lichter dan een co2 pompje en 2 patronen en de (enkele) keer dat ik hem heb moeten gebruiken geen problemen mee gehad en band weer prima op druk gekregen.

Waar laat je die Silca dan, aan je frame?? :N

[ Voor 17% gewijzigd door GerbenBK op 24-01-2024 08:54 . Reden: link toegevoegd ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Jazekers!

#dikketoerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Less = more :P

[ Voor 11% gewijzigd door GerbenBK op 24-01-2024 09:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Ideaal om bij je maten mee te shinen. Niet om mee te pompen
Waar laat je die Silca dan, aan je frame?? :N
Achter je linker kuit zie je er niks van.

Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden, succes met pompen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mwah mij lijkt die tattico best een fijn ding maar voor die ene keer per jaar dat ik hem hooguit nodig heb een beetje overkill. Ik heb zo'n Topeak micro rocket, het pompt inderdaad voor geen meter, maar als noodoplossing werkt het voor mij prima en hij past precies in mijn "thepack".

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 24-01-2024 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online

Spurlie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:50:
[...]

Ja zijn aantekening erbij was mijn 'lenigheid'. Maar als ik naar de stack reach van bijvoorbeeld de Ridley fietsen en Canyon kijk vind ik de verschillen minimaal.

Stack van Canyon tov Ridley is 2mm lager
Reach van Canyon tov Ridley is 5mm langer

Dat moet toch nooit zo'n enorm verschil kunnen maken zou ik denken? Behalve dan dat je bij de Canyon maar 1,5cm speling hebt met de hoogte afstelling van je stuur, bij de Ridley fietsen is dit meer.

Zie hier een vergelijk in geometrie:
https://geometrygeeks.bik...23-m-1,scott-foil-2015-m/
Mijn overweging zou zijn: hoe serieus neem ik de bikefitter? Maar dan kun je je in eerste instantie al afvragen waarom je niet naar een ander bent gegaan als het antwoord "niet echt" is.

Dus er van uitgaande dat de bikefitter weet waar hij het over heeft: beetje raar om een bikefitter te raadplegen en vervolgens niets met zijn advies te doen? En verspilling van tijd, geld en moeite :+

Afmontage moet je wel echt zelf kiezen wat je wel/niet waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 18-09 11:54

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik heb zelf een Aeroad gehuurd bij Shimano in Valkenburg. Daar heb ik toen 120km probleemloos op kunnen fietsen. Dat was voor mij de trigger om zelf ook een Aeroad te kopen, ondanks negatief advies bikefitter. Ik vertrouwde de bikefitter ook niet helemaal (Orbea dealer). Heb later nog een retul fit gedaan op de aeroad en daar konden we alles in het groen krijgen op de Aeroad.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

Phydomir

Dennis

Misschien wat zwart/wit. Maar een bikefitter die onderdeel is van een dealer of algemene fietsenzaak zou ik sowieso niet vanuit gaan. Als je een bikefit wil, doe die bij een onafhankelijke partij en ga met die data aan de slag om te kijken welke fiets bij je past.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Gewoon in je tailfin tas ? 8)

[ Voor 74% gewijzigd door DDX op 24-01-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03
The DenMan schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Ik heb zelf een Aeroad gehuurd bij Shimano in Valkenburg. Daar heb ik toen 120km probleemloos op kunnen fietsen. Dat was voor mij de trigger om zelf ook een Aeroad te kopen, ondanks negatief advies bikefitter. Ik vertrouwde de bikefitter ook niet helemaal (Orbea dealer). Heb later nog een retul fit gedaan op de aeroad en daar konden we alles in het groen krijgen op de Aeroad.
Ik kan het huren in Valkenburg wel aanraden. Plan een mooie rit op een fijne dag en je krijgt echt wel een goed beeld van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:50:
[...]

Gewoon in je tailfin tas ? 8)
Neuh..gewoon aan het frame, heb je hem altijd bij je.
M'n tailfin heb ik er niet altijd op de fiets zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:14:
[...]
Achter je linker kuit zie je er niks van.
Jij kijkt wel vaak naar m'n kuiten zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
McMiGHtY schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Neuh..gewoon aan het frame, heb je hem altijd bij je.
M'n tailfin heb ik er niet altijd op de fiets zitten.
Allemaal gewicht. We doen ons best om dure carbonnen fietsen te kopen, hangen we er vervolgens een fietspomp aan... :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ow..maar door m'n join programma ben ik meer afgevallen dan een tactico weegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
+1 voor Silca fietspompen. Mijn Lezeyne viel letterlijk uit elkaar. Ik heb nu een Silca Gravelero (op het frame!), helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 10:23
mhr-zip schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:26:
[...]

Nu heb ik verder geen ervaring met zo'n accu pompje, maar gevoelsmatig vraag ik me dan af: gaat tie werken op het moment suprême?
Ik ben recent op zo'n elektrisch pompje overgestapt. Nog niet nodig gehad, maar voor de zekerheid heb ik in m'n zadeltasje nog een kort USB-kabeltje zodat ik als het nodig is de pomp kan bijladen vanuit m'n telefoon.

Laatst tijdens een lange rit rond het vriespunt was m'n (tubeless) achterband wat zacht, bijgepompt, toen bleek ik toch een plug te moeten steken, bij het pluggen een foutje gemaakt en de band weer helemaal leeg, kon ik weer opnieuw gaan pompen... Met verkleumde handen toen de beslissing gemaakt dat zo'n elektrisch pompje wel heel handig zou zijn.

Als het een keertje mis gaat dan kan ik vast wel ergens een andere pomp bietsen, en dat ongemak weegt dan hopelijk op tegen het gemak van alle keren dat het wel werkt. Maar we gaan het zien hoe betrouwbaar het is. Voor naar de rimboe zou ik nog wel een mechanische pomp meenemen als reserve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
Tom-Z schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:18:
[...]

Ik ben recent op zo'n elektrisch pompje overgestapt. Nog niet nodig gehad, maar voor de zekerheid heb ik in m'n zadeltasje nog een kort USB-kabeltje zodat ik als het nodig is de pomp kan bijladen vanuit m'n telefoon.

Laatst tijdens een lange rit rond het vriespunt was m'n (tubeless) achterband wat zacht, bijgepompt, toen bleek ik toch een plug te moeten steken, bij het pluggen een foutje gemaakt en de band weer helemaal leeg, kon ik weer opnieuw gaan pompen... Met verkleumde handen toen de beslissing gemaakt dat zo'n elektrisch pompje wel heel handig zou zijn.

Als het een keertje mis gaat dan kan ik vast wel ergens een andere pomp bietsen, en dat ongemak weegt dan hopelijk op tegen het gemak van alle keren dat het wel werkt. Maar we gaan het zien hoe betrouwbaar het is. Voor naar de rimboe zou ik nog wel een mechanische pomp meenemen als reserve.
Hoe vaak ga je de accu van die pomp controleren? Juist bij koude raakt de accu spanning (en daarmee capaciteit) kwijt.

Als je verkleumd bent, is een normale fietspomp een goede manier om jezelf weer warm te krijgen!
(opa mompelt iets over "die jeugd van tegenwoordig..." ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 24-01-2024 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
McMiGHtY schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:14:
Ow..maar door m'n join programma ben ik meer afgevallen dan een tactico weegt :)
Dan heb je nu weer ruimte voor een Superpista Ultimate hero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:14:
Dat telt niet.
Jacques Anquetil, die vijfmaal de Tour de France won, nam vóór iedere beklimming zijn bidon uit de bidonhouder en stopte hem in de achterzak van zijn koerstrui. (...) Een wielrenner, zei Anquetil, bestaat uit twee gedeelten, een mens en een fiets. Weliswaar is de fiets het hulpmiddel van de mens om sneller te gaan, maar hij remt die snelheid ook af, door zijn gewicht. Vooral bij zwaar werk speelt dat een rol en zeker bij klimmen komt het erop aan dat de fiets zo licht mogelijk is. Een goede manier om hem lichter te maken is: de bidon uit de houder verwijderen. En dus verplaatste Anquetil bij beklimmingen zijn bidon van de bidonhouder naar zijn achterzak. Geen speld tussen te krijgen."
Bron: De renner, Tim Krabbé

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 24-01-2024 10:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wie zegt dat ik die Silca niet tijdens beklimmingen in mn achterzakje stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Voor als je écht niet weet wat je met je geld moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Giel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Voor als je écht niet weet wat je met je geld moet doen.
Maar je gebruikt hem waarschijnlijk wel veel vaker dan zo'n Tattico, alles is relatief. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
Kluus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Maar je gebruikt hem waarschijnlijk wel veel vaker dan zo'n Tattico, alles is relatief. ;)
Sorry, maar een fietspomp van 600 euro is volgens mij op geen enkele manier goed te praten. :+
Maar goed, waarom kopen mensen fietsen van 15k terwijl een fiets van 8k ook meer dan voldoet.

[ Voor 13% gewijzigd door Giel op 24-01-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 10:23
guapper schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:21:
[...]

Hoe vaak ga je de accu van die pomp controleren? Juist bij koude raakt de accu spanning (en daarmee capaciteit) kwijt.
Ik sta gemiddeld een paar keer per jaar langs de weg te pompen, dus ongeveer zo vaak.

De accu is groot genoeg om de band minstens twee keer volledig op te pompen (en als ik genoegen neem met een wat lagere bandenspanning nog veel vaker), dus zelfs als ik de helft van de capaciteit kwijt zou raken is het alsnog genoeg (en dan nog kan ik in noodgevallen tien keer bijladen vanuit m'n telefoon).

Omdat hij net nieuw is heb ik een herinnering in m'n agenda gezet om over een maand te gaan kijken hoeveel de accu ontladen is, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
McMiGHtY schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:26:
[...]

Die rockbros heeft een slangetje, dat werkt top. En mocht je je kern eruit draaien, tja, ff opnieuw pompen, en de volgende keer je kern gewoon ff goed vastdraaien. (Met Co2 doe ik dat altijd voor de zekerheid; ik heb zo'n supermini sleuteltje in tasje, waar ik evt ook tubeless ventielen mee kan losdraaien als er een biba in moet)
Giel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:09:
[...]

Allemaal gewicht. We doen ons best om dure carbonnen fietsen te kopen, hangen we er vervolgens een fietspomp aan... :P ;)
Gewoon je bidon thuislaten of vooraf schijten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:02:
[...]
zo'n supermini sleuteltje in tasje, waar ik evt ook tubeless ventielen mee kan losdraaien als er een biba in moet)
Wat voor sleuteltje bedoel je?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
Kluus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:24:
Mwah mij lijkt die tattico best een fijn ding maar voor die ene keer per jaar dat ik hem hooguit nodig heb een beetje overkill. Ik heb zo'n Topeak micro rocket, het pompt inderdaad voor geen meter, maar als noodoplossing werkt het voor mij prima en hij past precies in mijn "thepack".
Joeoeoe! Een pompjes discussie!

Ik heb de Silca 4x gebruikt in 2023, oa 1x een onbekende geholpen tijdens de 11stedentocht die bijna stond te janken toen zijn patronen en zijn pomp niets deden. Geen 1x bij mijn fiets want tubeless kan niet lek.

De mensen die ik geholpen had en later terug zag, hadden allemaal zelf een Silca gekocht en aan het frame hangen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Ik heb de Silca 4x gebruikt in 2023, oa 1x een onbekende geholpen tijdens de 11stedentocht die bijna stond te janken toen zijn patronen en zijn pomp niets deden. Geen 1x bij mijn fiets want tubeless kan niet lek.

De mensen die ik geholpen had en later terug zag, hadden allemaal zelf een Silca gekocht en aan het frame hangen.
Nou dit dus, tubeless kan niet lek en ik ga toch niet uit liefdadigheid voor anderen zo'n Silca aan mijn frame hangen. :o ;)

Geen pompjes discussie wat mij betreft want mensen die zo'n ding wel vaak genoeg gebruiken moeten er vooral een aanschaffen want zo'n micro pompje pompt inderdaad ruk. Maar zelf zou ik de oplossing bij dusdanig vaak gebruik eerder in andere dingen zoeken. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 24-01-2024 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
ElGreco schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Jammer dat ze voor een nieuwe pomp gekozen hebben, en niet voor een nieuw setje handgespaakte en lekvrije wielen zijn gegaan.

Zulke verhalen sieren je; dat dan weer wel.
:klak af / petje af:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Nou dit dus, tubeless kan niet lek en ik ga toch niet uit liefdadigheid voor anderen zo'n Silca aan mijn frame hangen. :o ;)

Geen pompjes discussie wat mij betreft want mensen die zo'n ding wel vaak genoeg gebruiken moeten er vooral een aanschaffen want zo'n micro pompje pompt inderdaad ruk. Maar zelf zou ik de oplossing bij dusdanig vaak gebruik eerder in andere dingen zoeken. 8)
Ik kies altijd wegen waar geen scherpe dingen liggen :+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Wat voor sleuteltje bedoel je?
Je hebt ze van plastic (midden) die zijn ruk (zaten oa bij MucOff sealant; de schroefdraad snijdt in het kunststof) maar ook van metaal. En ik heb mijn ventielen van een niet nader te benoemen Chinese webshop waar alle tools k*t zijn maar soms toch wel goed werken :P
Daar zat het tooltje bij. Weegt niks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ridWgqfohorZCEShBl6RDcnrnqs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/blLRox0XTx4r7EJYdWUAm04q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNtdGCoR53qKs2I3sudzOJ7GD_4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NDqoiz5tCz32PxROUzlwN6PV.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9U6RhhvrXEsbO6FAG4YLzSwqnf0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41h4RNXjY0ulP9WMC0hoAnJ0.jpg?f=fotoalbum_tile

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:10:
[...]

Ik kies altijd wegen waar geen scherpe dingen liggen :+
Dan heb jij die mini pomp die in je zadeltas past vast ook niet zo vaak nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon goede bandenlichters kopen, die hebben ook zo'n ventielkern gaatje erin zitten. (Bijvoorbeeld die van pedro's en schwalbe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben op zoek naar tips voor voeding. Op zondag rijd ik meestal met een groep mee en dan is het ca 120 km flink gasgeven. Mijn voeding was hier altijd niet op afgestemd zodoende dat ik het laatste gedeelte altijd stilviel of niet lekker meer draaide.
Ik zoek dan ook een goedkope oplossing voor de 100 gram koolhydraten per uur. Een fruitreep van de supermarkt heeft ca 20/30 gram koolhydraten per reep. Om nu 16 repen mee te nemen is ook zo wat en 8 gelletjes per rit wordt een dure grap.
Heeft iemand tips voor producten die genoeg koolhydraten bevatten, maar geen tot weinig vet en eiwitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Suiker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Simbob schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 05:53:
Ik ben op zoek naar tips voor voeding. Op zondag rijd ik meestal met een groep mee en dan is het ca 120 km flink gasgeven. Mijn voeding was hier altijd niet op afgestemd zodoende dat ik het laatste gedeelte altijd stilviel of niet lekker meer draaide.
Ik zoek dan ook een goedkope oplossing voor de 100 gram koolhydraten per uur. Een fruitreep van de supermarkt heeft ca 20/30 gram koolhydraten per reep. Om nu 16 repen mee te nemen is ook zo wat en 8 gelletjes per rit wordt een dure grap.
Heeft iemand tips voor producten die genoeg koolhydraten bevatten, maar geen tot weinig vet en eiwitten?
Eeuwig terugkomende discussie. Komt erop neer dat als je veel koolhydraten wilt en voor de rest niks én geen fluit wilt betalen je op veredeld suikerwater moet gaan rijden. Of wat maltodextrine en suiker mixen in je goedkope energiedrank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:51
Wat eet de rest van de groep?
Ik ben positief verrast door kruidvat isotonic drink. Niet super zoet. Twee 800ml bidonnetjes met 60 gr per stuk en je hebt de eerste 120 gram al te pakken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Simbob schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 05:53:
Ik houd van simpele regels. De simpelste eetregel op de fiets is voor mij

per uur
1x bidon met 30g koolhydraten (ik doe Isostar, maar je kan het ook zelf maken of ander merk)
1x snelle Jelle, is ook ong 30g koolhydraten

Vanaf uur 1 gelijk dit doen. Dan voel je je tijdens en achteraf een stuk frisser.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

Phydomir

Dennis

@Simbob Zoals andere ook al aangaven is het makkelijkst om dan gewoon een deel via je drinken binnen te krijgen. Suiker kan op zich, maar bij mij persoonlijk merk ik toch dat het minder lekker valt dan een combinatie van maltodextrine en pure fructose.

Bij duurritten is het voor mij vaak ongeveer 50/50 qua voeding via drank en vaste voeding. Vaste voeding is dan meestal iets van een krentebol (die "reuze" krentebollen zijn ruim 50g carbs), snelle jelle (de grote zijn 45g) of sultanas (30g).

Hoe intensiever de rit, hoe meer ik overga op puur koolhydraten via drank vanwege het gemak. Gels ed. gebruik ik alleen tijdens wedstrijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dank allen.
In de loop der jaren is toch het voedingsadvies erg veranderd. Eerst dacht men aan 60 gram koolhydraten per uur wat je max op kan nemen en dat is met meer onderzoek steeds verder naar boven aangepast.

Het is niet ik voor de goedkoopste oplossing wil gaan, maar maandelijks 40 a 50 euro aan gelletjes uit te geven is wat overdreven voor mij.

De koolhydraten via de bidon is en goed idee. Scheelt weer in het meenenen van gels en vaste voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Simbob schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:37:
Dank allen.
In de loop der jaren is toch het voedingsadvies erg veranderd. Eerst dacht men aan 60 gram koolhydraten per uur wat je max op kan nemen en dat is met meer onderzoek steeds verder naar boven aangepast.

Het is niet ik voor de goedkoopste oplossing wil gaan, maar maandelijks 40 a 50 euro aan gelletjes uit te geven is wat overdreven voor mij.

De koolhydraten via de bidon is en goed idee. Scheelt weer in het meenenen van gels en vaste voeding.
Zeker, er zijn renners (profs) die meer dan 100g per uur doen. Maar dat moet je trainen en langzaam opbouwen. Daarnaast is 100g ook niet per se nodig voor een amateur die 3-4 uurtjes met vrienden fietst.

Ik denk altijd ‘doe eerst de basis maar eens goed’ en kijk daarna naar optimalisatie. De basis kost weinig moeite en helpt je al voor 85%. Die laatste 15% kost veel meer moeite en is pas interessant als je alle andere basisdingen op de rit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:45:
[...]

Zeker, er zijn renners (profs) die meer dan 100g per uur doen. Maar dat moet je trainen en langzaam opbouwen. Daarnaast is 100g ook niet per se nodig voor een amateur die 3-4 uurtjes met vrienden fietst.

Ik denk altijd ‘doe eerst de basis maar eens goed’ en kijk daarna naar optimalisatie. De basis kost weinig moeite en helpt je al voor 85%. Die laatste 15% kost veel meer moeite en is pas interessant als je alle andere basisdingen op de rit hebt.
Genoeg energie om ook niet de rest van de dag gesloopt en gaar te zijn valt wat mij betreft onder de basis 😉

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:59

aerofreak

Steve Jobs

Shortcut. In de avond trainen, duurt de dag niet meer zo lang :+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Prulleman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:37:
[...]

Genoeg energie om ook niet de rest van de dag gesloopt en gaar te zijn valt wat mij betreft onder de basis 😉
Eens, herstel van je training begint al tíjdens je training ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Requiem19 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:57:
[...]

Ik houd van simpele regels. De simpelste eetregel op de fiets is voor mij

per uur
1x bidon met 30g koolhydraten (ik doe Isostar, maar je kan het ook zelf maken of ander merk)
1x snelle Jelle, is ook ong 30g koolhydraten

Vanaf uur 1 gelijk dit doen. Dan voel je je tijdens en achteraf een stuk frisser.
En ga jij 6 bidons meenemen dan ?
Die 30g in een bidon klinkt leuk als je een volgwagen hebt ofzo.
Maar voor ons amateurs niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:13:
[...]

En ga jij 6 bidons meenemen dan ?
Die 30g in een bidon klinkt leuk als je een volgwagen hebt ofzo.
Maar voor ons amateurs niet werkbaar.
Voor 4 uurtjes fietsen 2 bidons thuis al gevuld en gemixt en 2x 30g in zo'n plastic tupperware zakje mee. Even bijvullen bij een waterpunt en dan zakje erin, of bij koffiestop bijvullen. Dat is niet zo veel moeite toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Requiem19 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Voor 4 uurtjes fietsen 2 bidons thuis al gevuld en gemixt en 2x 30g in zo'n plastic tupperware zakje mee. Even bijvullen bij een waterpunt en dan zakje erin, of bij koffiestop bijvullen. Dat is niet zo veel moeite toch?
Op dit moment zijn meeste waterpunten afgesloten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Gewoon lekker 1L bidons en:
om het gewicht te compenseren

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Op dit moment zijn meeste waterpunten afgesloten :'(
Extra koffiestops dan maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Soms best lastig om wat te vinden onderweg, ga maar eens in kop van Noord-Holland fietsen.
Gooi soms wel eens extra bidon of waterfles in m'n tailfin tas 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Ik vraag af en toe gewoon onderweg bij een huis/boerderij/winkel of ik mijn bidons met drinkwater mag (bij)vullen. Wordt eigenlijk nooit geweigerd. Zeker als je zegt dat je nog 50 km naar huis moet oid, maakt meestal wel indruk (gekke jongens, die wielrenners). Even een praatje maken.

[ Voor 4% gewijzigd door mountainbiker op 25-01-2024 10:49 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BravoWhiskyAlfa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 10:12
mountainbiker schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:41:
Ik vraag af en toe gewoon onderweg bij een huis/boerderij/winkel of ik mijn bidons met drinkwater mag (bij)vullen. Wordt eigenlijk nooit geweigerd. Zeker als je zegt dat je nog 50 km naar huis moet oid, maakt meestal wel indruk (gekke jongens, die wielrenners). Even een praatje maken.
Doet me denken aan die keer dat ik tijdens een rondje Markermeer vanuit Utrecht (26 graden) na aankoop van een blikje cola niet even m'n bidons mocht vullen bij een benzinepomp in Hoorn, konden ze niet aan beginnen...
Pagina: 1 ... 536 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).