Assioma komt dit jaar ook uit met een gravel/mtb powermeter. In pre-order 490€. Kan het maar moeilijker makenTheTinusNL schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:27:
Ik zag door de powermeters het bos niet meer, 4iiii Stages Quarq DFour Dub DZero Sub P2M SRM spider PowerPro Assioma Powrlink... en weet ik veel wat nog meer, tot ik opeens de Magene PES P505 Base langs zag komen.
Samengevat heb/had ik een 105 4iiii left-crank voor mijn gravellaar (GRX 46/30 172.5mm) die ook dienst deed als racert, maar heb ik sinds een maand een nieuwe echte racert (105 R7000 52/36 175mm) waar die 4iiii nu op zit.
Idee is dus: P505 Base op racert, 4iiii terug naar gravellaar.
Voor's:
+ geen mismatch 172.5 en 175 op racert, ook al merk ik er niets van... net als de verschillende Q-factor op gravelbike
+ powermeter terug op gravellaar (ik voel mij nu erg leeg zonder)
+ dual sided op racer
+ 165mm cranks, net als de profs mee met de trend naar kortere cranks voor betere heuphoeken, niet omdat het hip () is maar omdat ik 1) weet dat mijn heupmobiliteit tegenvalt en 2) ik een diepe zit wel aan kan maar nu word gehinderd door de heuphoeken van 175mm cranks
+ eventueel voor €70 setje 50/34 Magene kettingbladen voor het klimwerk, al vraag ik mij af of die ~5% verschil tussen 34-34 en 36-34 het verschil gaat maken tussen wel en niet bovenkomen in de Alpen; eventueel zelfs mogelijk om 34/52 te proberen a la Peak Torque (YouTube, kan de video zo snel niet vinden)
Tegen's:
- ??? geld uitgeven
Het klinkt allemaal zo goed dat het misschien te mooi is om waar te zijn.
Niet zo zeer qua kwaliteit, genoeg positiviteit van o.a. GPLama, GC Performance en ik lees ook in de reacties genoeg goede ervaringen.
Op moment van schrijven €350 zonder kettingbladen, €420 inclusief.
Het enige waar ik mij zorgen om maak ik compatibiliteit.
Het klinkt allemaal zo simpel en aantrekkelijk, mis ik iets???
Meer info: https://cycling.favero.com/en/shop/assioma-pro-mx-2-preserie