Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 534 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
Mistraller schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Ja ik heb dat ook wel overwogen. Maar dan heb je weer meer accu's die je voor een ritje moet opladen, en zo vaak rij ik geen ritjes rond of onder het vriespunt. Maar dan heb ik wel voet- én handwarmers nodig. Vooral die handen is eigenlijk nog het meest irritante omdat m'n vingers niet meer doen wat ze willen doen 8)7
Ik zag ze ook bij Ali te koop...misschien eens proberen toch. Mijn vrouw wil ze dan ook wel gebruiken roept ze net. :P Geen last van WAF in elk geval haha
Hier net een uurtje naar het werk gefietst maar ging eigenlijk wel prima met simpele decathlon hardloop handschoenen had gisteravond wel al even een testritje gedaan of ik voldoende kleren aan had.
En het was maar goed dat het niet zo'n dorstig weer was want m'n bidon was bevroren :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:19
rockerpoet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:42:
[...]

Bedankt, dus eerst een bikefit is wel aan te bevelen om zeker te zijn dat maat 59 goed is?

De Bianchi infinito had ik gezien. Onder de streep duurder. En minder mooi :)
Als je er de financiële middelen voor hebt zou ik dat doen.
Prijzen variëren trouwens behoorlijk.

Ik heb verder geen verstand van geometrie en wat vrij standaard fietsen zijn qua maten enz. maar ik weet wel dat ik niet echt standaard maten heb van hoe ik lekker op de fiets zit 😅
Als in.....er zijn best wat merken die voor mij minder geschikt zijn.

Maar.......m.b.v. de bikefitter zit ik goed op mijn huidige fiets en heb ik daar veel km mee gemaakt maar het kan beter met minder aanpassingen.
Is maar net of je dat ervoor over hebt.

Moet wel zeggen dat mijn houding ook veranderd is t.o.v. 3 jr geleden toen ik begon met fietsen.

Succes iig met je aankoop.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
rockerpoet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:42:
[...]

Bedankt, dus eerst een bikefit is wel aan te bevelen om zeker te zijn dat maat 59 goed is?

De Bianchi infinito had ik gezien. Onder de streep duurder. En minder mooi :)
Hoor ik daar Bianchi Aria? Heerlijke fiets. Van mijn dealer (Konijn in Hoorn) heb ik ook begrepen dat Bianchi anders meet. Ik ben zelf 1.85 ook en rijd op framemaat 55. Een paar spacers heb ik wel, maar of dit als toren wordt beschouwd? Hij is iig goed afgesteld, de Festive 500 heb ik in 6 dagen fysiek probleemloos gereden dus dat zit wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYgdTdrKoOtl1Kf3096bnHdgdfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPyLFpw6TnyhExpksns5uUly.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_PVF45LFfypwZ1jw7lxANmbKRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPteKjo0Ss7fKB5aYrevFJe6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou wellicht ook op een maat groter kunnen, dat weet ik niet. Maar het is iig wel link om blind via internet een maat te bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Giel op 09-01-2024 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:33
Dat is een behoorlijke toren ja. Denk dat een maat groter prima was geweest eigenlijk.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
KW25 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:55:
Dat is een behoorlijke toren ja. Denk dat een maat groter prima was geweest eigenlijk.
Wat maakt het uit, als het comfortabel fiets is die toren toch niet erg. Het is niet voor niets dat de vorkbuis zo ver doorloopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Giel
tiswat schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:58:
[...]

Wat maakt het uit, als het comfortabel fiets is die toren toch niet erg. Het is niet voor niets dat de vorkbuis zo ver doorloopt.
Komt de discussie weer :+. Recentelijk toen @verstappen33 in de race was voor zijn nieuwe fiets, barstte die discussie ook los. Ach sommigen willen geen toren omdat het er waarschijnlijk minder fraai uit ziet, maar idd als het fijn fietst vind ik het prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:08
Giel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:21:
[...]
Komt de discussie weer :+.
We hebben voeding net gehad. Het is dit, zadeltasjes of tubeless om de polariserende discussie op gang te houden.

Flickr - Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:50

Reginas

Queen of Core Stability

GWBoes schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:28:
[...]

We hebben voeding net gehad. Het is dit, zadeltasjes of tubeless om de polariserende discussie op gang te houden.
Ik durfde al niks over het zadeltasje te zeggen. :+
Maarreh @Giel , toffe fiets. En als je er met plezier en blessurevrij op rondrijdt, vooral zo doorgaan. Zonder spacertoren op de bank blijven liggen is ook niets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50
Ik vind het polariserender hoe @Giel daar ergens midden op een 80 (?) weg in Italië (?) staat ;-).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giel
Requiem19 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:30:
Ik vind het polariserender hoe @Giel daar ergens midden op een 80 (?) weg in Italië (?) staat ;-).
Was omgeving El Ciego in de Rioja wijnstreek, Noord-Spanje. Prachtig fietsen tussen de wijngaarden door. En de weg was verlaten en reed niemand, dat was wel anders op de snelweg ernaast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrDmDfhLBDw86egEppNFniq3M1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsjDl9abhu761S7kx7SMsWNS.jpg?f=fotoalbum_large

Let niet op mijn wandelende wederhelft daar in de verte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Giel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:14:
[...]

Hoor ik daar Bianchi Aria? Heerlijke fiets. Van mijn dealer (Konijn in Hoorn) heb ik ook begrepen dat Bianchi anders meet. Ik ben zelf 1.85 ook en rijd op framemaat 55. Een paar spacers heb ik wel, maar of dit als toren wordt beschouwd? Hij is iig goed afgesteld, de Festive 500 heb ik in 6 dagen fysiek probleemloos gereden dus dat zit wel goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou wellicht ook op een maat groter kunnen, dat weet ik niet. Maar het is iig wel link om blind via internet een maat te bestellen.
Plaatjes vertekenen maar gevoelsmatig zie ik relatief weinig zadelpen uitsteken. Bij een maat groter zou dit een dingetje kunnen worden.
Een spacertoren zie je zelf niet als je fietst. Anderen hebben er meer last van dan jij zelf. Zolang het veilig is. Ach ja.
Over een jaar kan er misschien 1cm tussenuit. Ziet het er weer een stuk beter uit.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:11
dfbt schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:39:
Zit alleen in dubio omdat ik vanuit werkgever optie heb om een fiets te kopen tot 3500 euro via lease a bike. Als ik mijzelf aan die 3500 euro hou, dan zou ik ongeveer netto 60 euro per maand van mijn salaris verliezen en ben ik dat 3 jaar lang kwijt. Dan kom je op 2200 euro uit en kan ik de fiets van 20% van aanschaf waarde overkopen. +- 700 euro ( onderhoud/verzekering zit ook in dat bedrag onderhoud tot 150 euro per jaar )
Nog meer mensen die dat hier gedaan hebben? Voordeel hiervan is dat ik eventueel mijn gespaarde geld in extra;s kan stoppen voor op de racefiets. Mooie set wielen/powermeter etc.
Nadeel is alleen dat t inkomen vermindering is op je salarisstrook voor 3 jaar.
@dfbt Wat heb je uiteindelijk beslist?
Ik zit op dit moment in precies dezelfde situatie. Met de kilometers die ik per jaar maak vind ik de 150Euro aan onderhoud per jaar wel karig. :'(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Giel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:14:
[...]

Een paar spacers heb ik wel, maar of dit als toren wordt beschouwd?
Dat ligt er aan of je dit aan ons vraagt, of aan een fietsenmaker die nog een Bianchi maatje 55 over heeft.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:51
Willem30 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:38:
[...]

@dfbt Wat heb je uiteindelijk beslist?
Ik zit op dit moment in precies dezelfde situatie. Met de kilometers die ik per jaar maak vind ik de 150Euro aan onderhoud per jaar wel karig. :'(
Bij mijn werk hebben ze ook de optie tot leasen maar ik maak daar geen gebruik van. Opgeteld is het niet voordeliger, o.a. omdat er een verplichte verzekering bij zit die ik anders niet zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
Mistraller schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Ja ik heb dat ook wel overwogen. Maar dan heb je weer meer accu's die je voor een ritje moet opladen, en zo vaak rij ik geen ritjes rond of onder het vriespunt. Maar dan heb ik wel voet- én handwarmers nodig. Vooral die handen is eigenlijk nog het meest irritante omdat m'n vingers niet meer doen wat ze willen doen 8)7
Ik zag ze ook bij Ali te koop...misschien eens proberen toch. Mijn vrouw wil ze dan ook wel gebruiken roept ze net. :P Geen last van WAF in elk geval haha
Misschien is de dag dat je verwarming op de fiets nodig hebt om warm te blijven, een moment om mentaal even afstand te nemen om na te denken of een training overslaan of op de roller/trainer uit te voeren nou zo’n ramp is. ;)

Is het antwoord ‘ja’ dan zou ik naar Spanje verhuizen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
Patrick4 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:07:
[...]

Bij mijn werk hebben ze ook de optie tot leasen maar ik maak daar geen gebruik van. Opgeteld is het niet voordeliger, o.a. omdat er een verplichte verzekering bij zit die ik anders niet zou nemen.
Ook als je de aanschafprijs van een fiets meeneemt? Heb het niet uitgerekend hoor, maar kan het me haast niet voorstellen. Hier op het werk zijn ze er ook mee bezig maar dat duurt maar en dat duurt maar dat ik hem zelf maar heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:27
[...]

Zo'n leaseplan, is dat met behoud van je kilometervergoeding?

Zover ik kan overzien behoud je die vergoeding alleen op het moment dat je met een ander vervoermiddel naar je werk gaat.

Dan kun je toch beter je kilometervergoeding in een fiets steken?
Wanneer je dagelijks 10km heen en 10km terug reist, gaat je vergoeding al richting €100,- per maand dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
[...]

Welke smering gebruik jij voor je ketting? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:23
Giel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:21:
[...]

Komt de discussie weer :+. Recentelijk toen @verstappen33 in de race was voor zijn nieuwe fiets, barstte die discussie ook los. Ach sommigen willen geen toren omdat het er waarschijnlijk minder fraai uit ziet, maar idd als het fijn fietst vind ik het prima.
Het gaat idd om de juiste maat, ik had ook voor een grotere maat kunnen gaan en de "toren" met 2cm kunnen verlagen vanwege een hogere stack, echter was de reach dan te lang geweest en had ik weer een kortere stuurpen moeten nemen.. Kortere stuurpen heb ik slechte ervaring mee, en aangezien de Tarmac al best "nerveus" is qua stuurgedrag wilde ik echt niet korter (al is directer een beter woord).

Ik heb inmiddels 3000km op mijn nieuwe fiets met toren staan, en heb er nog geen moment spijt van, it fits like a glove...

[ Voor 10% gewijzigd door verstappen33 op 09-01-2024 11:23 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:44
Pff. 48 km tegen die koude oostenwind in. Gisteren naar huis gefietst, maar met de voorspelling eigenlijk bedacht dan maar met eigen auto te gaan. Uiteindelijk toch vanmorgen op de gravelbike (want lagere snelheid, dus minder lage gevoelstemp) naar m'n werk gefietst.
Viel me qua snelheid tegen (23,8 km/u bij 229 NP en avg HR 137), kwam echt niet vooruit, kou viel mee. Laatste paar km werd één hand koud.
Op de zaak verklaarde iedereen me voor gek.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32
verstappen33 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Het gaat idd om de juiste maat, ik had ook voor een grotere maat kunnen gaan en de "toren" met 2cm kunnen verlagen vanwege een hogere stack, echter was de reach dan te lang geweest en had ik weer een kortere stuurpen moeten nemen..
Het gaat niet alleen om de maat, maar ook om het type fiets. Een meer endurance gerichte fiets heeft van zichzelf al een hogere stack en dan zijn spacers mogelijk niet nodig (wat sowieso mooier is natuurlijk). Aangezien de vraagsteller verder geen info gaf is het niet duidelijk of hij bewust voor een aerofiets als de Aria koos of dat dat enkel was omdat ie hem mooi vond en de prijs hem aanstond.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
guapper schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Zo'n leaseplan, is dat met behoud van je kilometervergoeding?

Zover ik kan overzien behoud je die vergoeding alleen op het moment dat je met een ander vervoermiddel naar je werk gaat.

Dan kun je toch beter je kilometervergoeding in een fiets steken?
Wanneer je dagelijks 10km heen en 10km terug reist, gaat je vergoeding al richting €100,- per maand dacht ik.
Als ik met de fiets naar het werk zou gaan dan krijg ik geen km vergoeding. Pak ik dan toch de auto naar het werk dan krijg ik wel de vergoeding. Prive mag ik het onbeperkt gebruiken. Enige "leuke" voor mij is de mogelijkheid om hierdoor een mooie fiets te kunnen gebruiken waarvoor ik de aanschafprijs eerlijk gezegd nu niet heb liggen. Fiets mag tot 7000Euro kosten. Bijtelling gaat dan ook omhoog wat ik snap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Willem30 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Als ik met de fiets naar het werk zou gaan dan krijg ik geen km vergoeding. Pak ik dan toch de auto naar het werk dan krijg ik wel de vergoeding. Prive mag ik het onbeperkt gebruiken. Enige "leuke" voor mij is de mogelijkheid om hierdoor een mooie fiets te kunnen gebruiken waarvoor ik de aanschafprijs eerlijk gezegd nu niet heb liggen. Fiets mag tot 7000Euro kosten. Bijtelling gaat dan ook omhoog wat ik snap. ;)
Als je die fiets dagelijks gebruikt om naar je werk te gaan, dan betaal je 'm eigenlijk dubbel dus?

- salaris inleveren € 60,-
- geen kilometervergoeding € 90,-
- wel afschrijving
- bijtelling?
- kosten overnemen bij einde leasetijd € 700,-

Mis ik nog iets?
Willem30 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:51:
[...]
Ik ben er ook nog niet over uit, al klinkt het goed. ;)
Ik werk niet 5 dagen per week op kantoor. Max 2 dagen. De fiets zal daardoor voor grootste gedeelte privé gebruikt worden.
Mooi hoe zo'n regeling werkt: je 'krijgt' een fiets van de zaak, maar dat is alleen interessant als je 'm niet te veel gebruikt om naar je werk te gaan.
Je werkt in NL neem ik aan? :+

[ Voor 27% gewijzigd door guapper op 09-01-2024 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
Inderdaad mijn werk doet ook zoiets. Ik heb het net nog even opnieuw ingevuld en hierdoor, door de verzekering van 750,-, en doordat ik zelf onderhoud doe, scheelt het over 3 jaar maar enkele tientjes.

En dan ben ik ouderwets in “eerst sparen en dan pas uitgeven” dus is leasen voor mij niet aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
guapper schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Als je die fiets dagelijks gebruikt om naar je werk te gaan, dan betaal je 'm eigenlijk dubbel dus?

- salaris inleveren
- geen kilometervergoeding
- wel afschrijving
- bijtelling?

Mis ik nog iets?
Ik ben er ook nog niet over uit, al klinkt het goed. ;)
Ik werk niet 5 dagen per week op kantoor. Max 2 dagen. De fiets zal daardoor voor grootste gedeelte privé gebruikt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:09
Willem30 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Huh, moet je bewijzen dat je in de auto gezet hebt dan ?
Hier krijgen we gewoon km vergoeding op basis van afstand woon-werk (op basis van anwb routeplanner ofzo, dus nee omwegen tellen niet mee 8) )
Of je nou op de fiets, lopend of met auto komt. (tenzij je lease auto hebt natuurlijk dan krijg je geen km vergoeding)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:05
DDX schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:56:
dus nee omwegen tellen niet mee 8)
Dan zou jij nooit meer hoeven werken... :+

Hier ook de mogelijkheid tot een leasefiets, maar door de afstand (42km enkele reis) en het feit dat ik zoals het hoort wél reiskostenvergoeding voor mijn fietskilometers krijg, is dit zelfs met 1x/week naar kantoor financieel niet interessant.

Voor degenen die geen kilometervergoeding voor de fiets krijgen, je kan in je aangifte inkomstenbelasting de niet-vergoede reiskosten aftrekken!
Toch niet, blijkt uit de bron die ik erbij zocht... Misschien in het verleden wel (?) maar nu in elk geval niet.

[ Voor 18% gewijzigd door sjroorda op 09-01-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
[...]

Hier krijgen we gewoon km vergoeding op basis van afstand woon-werk (op basis van anwb routeplanner ofzo, dus nee omwegen tellen niet mee 8) )
Of je nou op de fiets, lopend of met auto komt. (tenzij je lease auto hebt natuurlijk dan krijg je geen km vergoeding)
Reiskostenvergoeding is helaas niet meer een vast bedrag per maand bij ons maar op basis van aantal keer wat je naar kantoor komt. Dat mag je dan registreren in een app. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
[...]

Of je nou op de fiets, lopend of met auto komt.
idem. 2-3 dagen wo-we en weer een nieuw set banden bij elkaar getrapt. O-)
vorig jaar maar 11x gedaan trouwens dus moet nog even voor een nieuwe fiets :+

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
[...]

Op de dagen dat een werknemer de fiets van de zaak inzet voor woon-werkverkeer vervalt de onbelaste kilometervergoeding. Overigens alleen op die fietsdagen.
https://www.lease-a-bike....-leasefiets-hoe-werkt-dat

Die fiets van de zaak is dus alleen interessant als je m niet gebruikt voor woon-werk. (edit: of wanneer je ook een lease auto of OV-kaart van de zaak hebt, of sowieso geen kilometervergoeding ontving) 8)7

1e vraag: krijg je dan wel vergoeding als je op je andere fiets komt? Dat is nl. geen fiets van de zaak...

Edit2: enige nuancering is hier wel op zijn plaats: deze vorm van een fiets van de zaak is niet de enige mogelijkheid. Er zijn wel degelijk leuke constructies te bedenken als je werkgever je goed gezind is.

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 09-01-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
guapper schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:20:
[...]

[...]

Die fiets van de zaak is dus alleen interessant als je m niet gebruikt voor woon-werk. (edit: of wanneer je ook een lease auto of OV-kaart van de zaak hebt) 8)7

1e vraag: krijg je dan wel vergoeding als je op je andere fiets komt? Dat is nl. geen fiets van de zaak...
Prive zou ik er zeker veel kilometers mee maken zoals ik dat nu al doe.
Ja, op een andere fiets krijg ik wel km-vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
De kilometervergoeding regeling verschilt per werkgever. Wettelijk verlies je volgens mij alleen het belastingvoordeel voor netto uitbetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04

Kluus

Gang is alles

GWBoes schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:09:
[...]

idem. 2-3 dagen wo-we en weer een nieuw set banden bij elkaar getrapt. O-)
vorig jaar maar 11x gedaan trouwens dus moet nog even voor een nieuwe fiets :+
Hier ook, 3 dagen per week wo-we en lekker kilometer vergoeding ontvangen over 50 km (2x25). Kan je prima al je fietsen voor onderhouden en warme kleding voor kopen ;). Geen leasefietsen, wel een fietsplan waarmee we tot 1500 euro belatingvrij krijgen. Scheelt toch weer een kleine 750 euro ofzo.

Mijn woon-werk teller stond vorig jaar op 106, dus toch best een mooi bedrag bij elkaar gefietst :).

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 09-01-2024 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Hoe zit het bij een nieuwe baan?
Een leaseauto lever je meestal in en is het klaar. Hoe zit het met een lease fiets?
Een racefiets lijkt mij nou niet een doorsnee vervoersmiddel wat je naar de volgende medewerker doorschuift.
Het is een beetje lullig als je door omstandigheden van baan moet of wilt wisselen en je dan even 5k-7k mag aftikken vanwege je mooie Factor (ik noem maar een voorbeeld....)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
guapper schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:20:
[...]

[...]

Die fiets van de zaak is dus alleen interessant als je m niet gebruikt voor woon-werk. (edit: of wanneer je ook een lease auto of OV-kaart van de zaak hebt) 8)7

In mijn geval is dat dus interessant. Ik heb geen beperking in mijn KM vergoeding voor woon-werk verkeer omdat ik te ver van mijn werk af woon. Als ik dan toch een keer met de fiets naar werk kom is dat geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
ElGreco schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:00:
Hoe zit het bij een nieuwe baan?
Een leaseauto lever je meestal in en is het klaar. Hoe zit het met een lease fiets?
Een racefiets lijkt mij nou niet een doorsnee vervoersmiddel wat je naar de volgende medewerker doorschuift.
Het is een beetje lullig als je door omstandigheden van baan moet of wilt wisselen en je dan even 5k-7k mag aftikken vanwege je mooie Factor (ik noem maar een voorbeeld....)
Dat zal per werkgever verschillen.

Hoe het werkt bij ons:

- Ik betaal maandelijks ong 20 euro voor een fiets met cataloguswaarde van ong 3.500 euro
- Contract voor 2 jaar
- Als ik eerder uit dienst ga moet ik 75% betalen van de resterende termijnen
- Dit kan nooit meer zijn dan 360euro ((20*12*2)*0,75) indien je gelijk zou opzeggen bij de eerste maand
- Fiets kun je ook overnemen bij uitdiensttreding, maar dan is het maar de vraag wat het aanbod is...

Dit is trouwens via Frieslandlease. Ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe dit economisch uit kan komen voor Frieslandlease :D.

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 09-01-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Tja wij hadden dit jaar ook een regeling om met belastingkorting fiets aan te schaffen.
Bedrag koop je misschien net leuke wielset voor, toen ik ging informeren of het ook voor onderdelen telde, eh... ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:17
[...]

Je vergeet Canyon en velgremmen. Al lijken we op dit moment aan verliezende hand te zijn, we geven de strijd niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
Patrick4 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Misschien is de dag dat je verwarming op de fiets nodig hebt om warm te blijven, een moment om mentaal even afstand te nemen om na te denken of een training overslaan of op de roller/trainer uit te voeren nou zo’n ramp is. ;)

Is het antwoord ‘ja’ dan zou ik naar Spanje verhuizen. :9
Buitenfietsen is vrijheid. *O*

Als afzien een reden is om iets niet te doen... dan zouden we dit forum wel kunnen sluiten denk je niet :*)

Jij beschermt je ook niet tegen hitte en uv straling? Je doet geen helm op? Dit is niets anders he. Jezelf beschermen tegen externe elementen ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
Mistraller schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Buitenfietsen is vrijheid. *O*

Als afzien een reden is om iets niet te doen... dan zouden we dit forum wel kunnen sluiten denk je niet :*)

Jij beschermt je ook niet tegen hitte en uv straling? Je doet geen helm op? Dit is niets anders he. Jezelf beschermen tegen externe elementen ;)
Bescherming tegen de elementen doen we allemaal elke dag d.m.v. kleding. Ik trek de grens bij actieve verwarming of koeling. Op dat punt is het gewoon niet praktisch meer en neem ik de vrijheid om op andere manieren af te zien. ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DDX
Zo'n dag als vandaag is het toch prima fietsen ?
Meeste wegen zijn inmiddels droog dus ook geen kans op gladheid.

Doe mij dit weer maar ipv zoals afgelopen maanden grijs met regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
DDX schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:36:
Meeste wegen zijn inmiddels droog dus ook geen kans op gladheid.

Doe mij dit weer maar ipv zoals afgelopen maanden grijs met regen.
Wat doe jij/doen jullie met de pekel dan? Of spoel je hem na elk woon/werkritje af?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Giel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Wat doe jij/doen jullie met de pekel dan? Of spoel je hem na elk woon/werkritje af?
Als de pekel droog is, zoals nu, doe ik er niet zo veel mee. Indien nat inderdaad afspoelen met koud water.
Ik ga zo ook maar een rondje met de goeie fiets (thuiswerkdag), het is nu te mooi om binnen te blijven zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 09-01-2024 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Giel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Pekel is naar mijn idee veel minder erg dan zand/modder zooi van afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Patrick4 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:32:
[...]

Bescherming tegen de elementen doen we allemaal elke dag d.m.v. kleding. Ik trek de grens bij actieve verwarming of koeling. Op dat punt is het gewoon niet praktisch meer en neem ik de vrijheid om op andere manieren af te zien. ;)
Ik heb geen Di2 :+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
[...]

Heuh.. Dat kan toch niet? Je betaalt die lease prijs met bruto inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:37:
Tja wij hadden dit jaar ook een regeling om met belastingkorting fiets aan te schaffen.
Bedrag koop je misschien net leuke wielset voor, toen ik ging informeren of het ook voor onderdelen telde, eh... ?
Ja klopt, je koopt geen nieuwe fiets vanwege zo'n regeling, maar als je toch een nieuwe fiets ging kopen is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

DDX schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:36:
Voor mij is het te koud om buiten te fietsen maar zelfs binnen fietsen voor een raam is beter met dit weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
De droombaan voor elke fietsende tweaker!
https://absolutecycling.com/vacatures/vacature-testrijder/
Note, ik ben op geen enkele manier verbonden aan dit bedrijf, slechts iemand die dagdroomt te solliciteren.
@DDX lezen we mee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:43
klaaas schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:34:
[...]

Het gaat niet alleen om de maat, maar ook om het type fiets. Een meer endurance gerichte fiets heeft van zichzelf al een hogere stack en dan zijn spacers mogelijk niet nodig (wat sowieso mooier is natuurlijk). Aangezien de vraagsteller verder geen info gaf is het niet duidelijk of hij bewust voor een aerofiets als de Aria koos of dat dat enkel was omdat ie hem mooi vond en de prijs hem aanstond.
Eigenlijk met name omdat ik het een ontzettend mooie fiets vindt en deze scherp geprijsd is. De betreffende zaak raadt ook een bikefit aan maar geeft aan dat 57 mogelijk eerder in de buurt komt met mijn lengte.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
rockerpoet schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:11:
[...]

Eigenlijk met name omdat ik het een ontzettend mooie fiets vindt en deze scherp geprijsd is. De betreffende zaak raadt ook een bikefit aan maar geeft aan dat 57 mogelijk eerder in de buurt komt met mijn lengte.
Ik zit helemaal in team bikefit (en tegenwoordig zelfs bijna shoe-fit), maar soms moet je ook gewoon lekker je hart volgen en kopen wat je mooi vindt zonder het allemaal te moeilijk maken.

Natuurlijk kun je er straks achter komen dat hij toch niet helemaal lekker zit. Doe je dan een bikefit en kijk je of je er nog iets van kunt maken. Kan je er niets van maken, verkoop je de fiets weer.

Het is niet alsof je een woning koopt... Eerst maar eens zorgen dat je iets in de schuur hebt staan waar je veel zin krijgt om op te gaan fietsen en dan gewoon lekker fietsen. Dat is beter dan een supergoede bikefit te doen, uitkomen op een merk dat je eigenlijk niet zo aanspreekt en dan een fiets in je schuur te hebben staan waarvan je denkt mmwwwwwoihhhhh. Waardoor je vervolgens nooit gaat fietsen...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Patrick4
De profs worden ook gewoon op een fiets van de sponsor gezet en dat past ook altijd. Als het frame niet compleet verkeerd is de totale setup altijd nog aan te passen.

Dus, ben je beginnend of maak je überhaupt niet veel kilometers of staat de prijs niet in verhouding tot de fiets, dan laat de bikefit maar achterwege.

Laat de minnetjes maar komen. :+

A la de keuze aero of endurance moet denk ik wel een bewuste zijn voor iedereen.

[ Voor 10% gewijzigd door Patrick4 op 09-01-2024 19:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32
Een complete bikefit hoeft van mij nou ook weer niet, maar een fm die gewoon zorgt dat je iig in de basis de goede maat hebt lijkt me geen overbodige luxe. Dus niet een verkoper die je vertelt dat je wel op de fiets past die je mooi vindt en waar hij er nog maar eentje van heeft staan.

Als je van een paar fietsen weer welke maat je past kun je dat altijd nog naast die ene mooie, maar misschien te grote leggen.

En idd een inschatting of je lichaam soepel genoeg is voor een volbloed racer is wel handig.

[ Voor 10% gewijzigd door klaaas op 09-01-2024 19:04 ]

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32

The Legend

*Plop*

Heb tegen m’n verwachting in volgens mij een best aardige aanbieding gekregen voor een mooi-groen-is-niet-lelijk Cannondale SS Evo 3. €3799 waar de adviesprijs tot voor kort €4499 was. Zal vast niet de bodemprijs zijn, maar dit is dan een dealer in de buurt waar ik voor eventuele garantie e.d. makkelijker terecht kan dan een webshop of een dealer aan de andere kant van het land.

Heb nu een maat 63 Caad10. Heb net ff gecheckt en heb daar 2cm spacers onder de stem zitten, maar daar onder zit nog een standaard top cap van 2,5cm. Het lijkt me wel logisch dat de opgegeven stack van het frame inclusief die top cap is toch? Als ik de maat 61 SS vergelijk met de 63 Caad10 dan is de stack van de SS zelfs 3mm hoger, en de reach is 4mm langer. Ik heb nu op de indoor trainer soms het gevoel dat iets korter zitten wat comfortabeler zou zijn. Op m’n Caad10 zit nu een 120mm stuurpen. De SS heeft standaard volgens mij een 110mm stuurpen. Klopt mijn inschatting dan dat de zitpositie op de SS op z’n minst gelijk moet zijn te krijgen met m’n Caad10 en misschien zelfs wel wat korter door bv. een 100mm stuurpen en een spacer extra? Ik ben niet allergisch voor spacers, dat scheelt :p

Dan nog de wielen. De stock wielen passen m.i. niet echt bij de fiets. Dus ik heb al een setje handgespaakt op het oog van @ElGreco. Ik ben 2.01m en weeg een goede 100kg. Breder is beter heb ik inmiddels geleerd, en met bredere banden kun je een lagere bandenspanning rijden en dat = meer comfort. Ik was dus van plan om sowieso naar 30mm te gaan, en misschien wel 32mm. Heeft iemand nog goede redenen om voor 30 of 32 te gaan? Ik ga niet tubeless rijden want dat geklooi met latex lijkt me niks. De fiets staat in de winter sowieso binnen en dan zit je weer met dat dat spul uitdroogt. En een Aerothan biba weegt nauwelijks meer volgens mij. Het frame van de SS zou 32mm aan moeten kunnen voor zover ik heb gelezen. Ik zou dan de velg kiezen bij de band die het moet worden, dus of 30mm externe velgbreedte of 32mm externe velgbreedte. Maar je kunt maar 1x goed kiezen :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07
Cranzai schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:56:
De droombaan voor elke fietsende tweaker!
https://absolutecycling.com/vacatures/vacature-testrijder/
Note, ik ben op geen enkele manier verbonden aan dit bedrijf, slechts iemand die dagdroomt te solliciteren.
@DDX lezen we mee? :9
Mooi dat ze weer een investering hebben gekregen, ben wel benieuwd naar deze fietscomputer. Toch kan ik mij bijna niet voorstellen dat de One beter gaat zijn dan een Wahoo of een Garmin.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
Patrick4 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:41:
De profs worden ook gewoon op een fiets van de sponsor gezet en dat past ook altijd. Als het frame niet compleet verkeerd is de totale setup altijd nog aan te passen.
Was er afgelopen jaar niet juist een prof die aangaf geblesseerd te zijn geraakt doordat de geometrie van de fiets die hij/zij kreeg compleet verkeerd was?

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
The Legend schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:35:
Heb tegen m’n verwachting in volgens mij een best aardige aanbieding gekregen voor een mooi-groen-is-niet-lelijk Cannondale SS Evo 3. €3799 waar de adviesprijs tot voor kort €4499 was. Zal vast niet de bodemprijs zijn, maar dit is dan een dealer in de buurt waar ik voor eventuele garantie e.d. makkelijker terecht kan dan een webshop of een dealer aan de andere kant van het land.

Heb nu een maat 63 Caad10. Heb net ff gecheckt en heb daar 2cm spacers onder de stem zitten, maar daar onder zit nog een standaard top cap van 2,5cm. Het lijkt me wel logisch dat de opgegeven stack van het frame inclusief die top cap is toch? Als ik de maat 61 SS vergelijk met de 63 Caad10 dan is de stack van de SS zelfs 3mm hoger, en de reach is 4mm langer. Ik heb nu op de indoor trainer soms het gevoel dat iets korter zitten wat comfortabeler zou zijn. Op m’n Caad10 zit nu een 120mm stuurpen. De SS heeft standaard volgens mij een 110mm stuurpen. Klopt mijn inschatting dan dat de zitpositie op de SS op z’n minst gelijk moet zijn te krijgen met m’n Caad10 en misschien zelfs wel wat korter door bv. een 100mm stuurpen en een spacer extra? Ik ben niet allergisch voor spacers, dat scheelt :p

Dan nog de wielen. De stock wielen passen m.i. niet echt bij de fiets. Dus ik heb al een setje handgespaakt op het oog van @ElGreco. Ik ben 2.01m en weeg een goede 100kg. Breder is beter heb ik inmiddels geleerd, en met bredere banden kun je een lagere bandenspanning rijden en dat = meer comfort. Ik was dus van plan om sowieso naar 30mm te gaan, en misschien wel 32mm. Heeft iemand nog goede redenen om voor 30 of 32 te gaan? Ik ga niet tubeless rijden want dat geklooi met latex lijkt me niks. De fiets staat in de winter sowieso binnen en dan zit je weer met dat dat spul uitdroogt. En een Aerothan biba weegt nauwelijks meer volgens mij. Het frame van de SS zou 32mm aan moeten kunnen voor zover ik heb gelezen. Ik zou dan de velg kiezen bij de band die het moet worden, dus of 30mm externe velgbreedte of 32mm externe velgbreedte. Maar je kunt maar 1x goed kiezen :p
Ik heb zojuist deze fiets in het “wit” met oranje besteld. Ook meet 61, dan wel via bike24 en helaas zonder korting. Maar als je eenmaal verliefd bent en dw fiets vinkt werkelijkwaar alle boxjes af dan moet je het gewoon doen. Wat @Requiem19 ook zegt.. een fiets waar je niet verliefd op bent zit je minder lekker op (geloof mij, ik heb het gehad). Ik zat op een gegeven moment bij fietsen te kijken die ik totaal niet mooi vond en dan ben je mijns inziens ook niet goed bezig. Dan de portemonnee maar trekken en ervan genieten, helaas ondanks vele pogingen niet via de lbs kunnen kopen, niemand kon er aan komen.

Ik hoop dat ik binnenkort zeeeer trots rong mag fietsen op mijn nieuw aanwinst.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
ElPaco schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:08:
[...]

Was er afgelopen jaar niet juist een prof die aangaf geblesseerd te zijn geraakt doordat de geometrie van de fiets die hij/zij kreeg compleet verkeerd was?
Froome toch?

Niet geblesseerd, maar daardoor niet meer gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
stevens20 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:41:
[...]
via bike24 en helaas zonder korting. Maar als je eenmaal verliefd bent
Liefde maakt blind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevens20
Ik heb mijn best gedaan. Heel wat avondjes op internet doorgebracht, heel wat keren gebeld.. helaas nergens iets beters kunnen vinden betreffende deze fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32

The Legend

*Plop*

stevens20 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:41:
[...]

Ik heb zojuist deze fiets in het “wit” met oranje besteld. Ook meet 61, dan wel via bike24 en helaas zonder korting. Maar als je eenmaal verliefd bent en dw fiets vinkt werkelijkwaar alle boxjes af dan moet je het gewoon doen. Wat @Requiem19 ook zegt.. een fiets waar je niet verliefd op bent zit je minder lekker op (geloof mij, ik heb het gehad). Ik zat op een gegeven moment bij fietsen te kijken die ik totaal niet mooi vond en dan ben je mijns inziens ook niet goed bezig. Dan de portemonnee maar trekken en ervan genieten, helaas ondanks vele pogingen niet via de lbs kunnen kopen, niemand kon er aan komen.

Ik hoop dat ik binnenkort zeeeer trots rong mag fietsen op mijn nieuw aanwinst.
Volle mep betaald? Maar wel mooie fiets! Ben benieuwd hoe de kleur er in het echt uitziet, wit-wit of meer grijzig. Ga je nog voor andere wielen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
The Legend schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:18:
[...]

Volle mep betaald? Maar wel mooie fiets! Ben benieuwd hoe de kleur er in het echt uitziet, wit-wit of meer grijzig. Ga je nog voor andere wielen?
De volle mep. Ik kreeg niks voor elkaar en ik had ook geen tweede keus die er dicht in de buurt kwam. Zelfs vrouwlief zei dat ik het gewoon moest doen (die wilde ook van het gedoe af).

Ik ben ook heeeeel erg benieuwd, het is net van het wit af als het goed is en daar ben ik wel blij om. Haalt het harde er af.

Betreft de wielen heb ik nog een set DT Swiss PR1600 liggen die er op gaan. Maar ik ga deze denk ik eerst proberen.

Als ik hem binnen heb komen er zeker fotos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:44:
[...]

Froome toch?

Niet geblesseerd, maar daardoor niet meer gewonnen.
Dat dacht ik ook, daarom laat @ElPaco naam en geslacht denk ik ook bewust achterwege want dit haalt de geloofwaardigheid wel een beetje onderuit. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 10-01-2024 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:22

joker1977

Tweakert

Strider schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:37:
[...]

Mooi dat ze weer een investering hebben gekregen, ben wel benieuwd naar deze fietscomputer. Toch kan ik mij bijna niet voorstellen dat de One beter gaat zijn dan een Wahoo of een Garmin.
Heb even gekeken, was wel nieuwsgierig naar hoe ze 2 meter nauwkeurigheid konden halen "zelfs als er geen satelliet-zicht is". Maar de "Read More"-link doet het niet. Ik snap ook nog niet hoe je dat precies voormekaar krijgt zonder extra sensoren.

En voor de rest zie ik weinig toegevoegde waarde aan "nog een fietscomputer". Verder zie ik ook geen enkel USP (unique selling point) genoemd. 20 uur accu is niet bijzonder, connectivity met Strava niet, etc etc. Prijs wordt nergens genoemd, das meestal een veeg teken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
joker1977 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:39:
[...]

Heb even gekeken, was wel nieuwsgierig naar hoe ze 2 meter nauwkeurigheid konden halen "zelfs als er geen satelliet-zicht is". Maar de "Read More"-link doet het niet. Ik snap ook nog niet hoe je dat precies voormekaar krijgt zonder extra sensoren.
Met een combinatie van ingebouwde versnellingsmeters, kompassen en barometers zou je in theorie een heel eind moeten komen. Hoe dat in de praktijk werkt is waarschijnlijk aan het gevraagde personeel om uit te vinden.
Heb me wel geërgerd aan de Garmin die me een paar honderd meter op de verkeerde plek uit de berg laat komen aan het eind van een tunnel. Hij weet mijn snelheid (extra sensor) en richting (kompas), daar moet hij toch ongeveer een juist traject mee kunnen plotten. Maar het lijkt me wel heel lastig om betrouwbare richting en snelheid wijzigingen te filteren uit alle ruis die ontstaat uit de weg en kleine stuurcorrecties.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Klinkt alsof ze een oplossing hebben voor iets dat voor bijna niemand een probleem is?

Ze hebben dus wel funding gehad, dus er moet wel een interessante business case gepresenteerd zijn aan iemand lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

stevens20 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:48:
[...]

De volle mep. Ik kreeg niks voor elkaar en ik had ook geen tweede keus die er dicht in de buurt kwam. Zelfs vrouwlief zei dat ik het gewoon moest doen (die wilde ook van het gedoe af).

Ik ben ook heeeeel erg benieuwd, het is net van het wit af als het goed is en daar ben ik wel blij om. Haalt het harde er af.

Betreft de wielen heb ik nog een set DT Swiss PR1600 liggen die er op gaan. Maar ik ga deze denk ik eerst proberen.

Als ik hem binnen heb komen er zeker fotos.
Kom hem maar een keer showen op een SR! :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:50

Reginas

Queen of Core Stability

Kluus schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 06:37:
[...]

Dat dacht ik ook, daarom laat @ElPaco naam en geslacht denk ik ook bewust achterwege want dit haalt de geloofwaardigheid wel een beetje onderuit. ;)
Fem van Empel meende ik. Ik geloof dat zij aangaf dat ze in het voorjaar onnodig lang met een blessure had rondgereden en achteraf bleek dat haar zadel 1,5cm hoger stond bij Jumbo-Visma t.o.v. haar vorige team en dat de luxerende dan wel instandhoudende factor voor haar blessure was, waardoor ze het overgrote deel van het voorjaar niet in actie kon komen op de weg. Maar dit is wel heel off-topic!
Als ik de bron vind werk ik m’n post bij.

Edit: Fem van Empel inderdaad. Thanks @Cranzai voor het vinden van de bron!
Ze geeft aan dat het niet het enige is dat mis is gegaan dit voorjaar. ,,De blessure aan mijn zitvlak (door een verandering van positie op de fiets), nauwelijks rust genomen na de cross, het was een intense winter. Het kwam allemaal samen en dat werd me fysiek en mentaal allemaal te veel.”

En die zitvlakblessure? ,,Nergens last meer van. Mijn zadel is anderhalf centimeter lager gezet en daarmee is alles opgelost.”

[ Voor 36% gewijzigd door Reginas op 10-01-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Reginas schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:44:
[...]

Fem van Empel meende ik. Ik geloof dat zij aangaf dat ze in het voorjaar onnodig lang met een blessure had rondgereden en achteraf bleek dat haar zadel 1,5cm hoger stond bij Jumbo-Visma t.o.v. haar vorige team en dat de luxerende dan wel instandhoudende factor voor haar blessure was, waardoor ze het overgrote deel van het voorjaar niet in actie kon komen op de weg. Maar dit is wel heel off-topic!
Ok, als dat zo is is het een ander verhaal, maar alsnog niet relevant voor deze discussie inderdaan omdat zadelhoogte natuurlijk bij uitstek onder de noemer afstelling valt en niet per se geometrie. Bij Froome zou het wel echt aan de geo liggen dus daarom dacht ik ook eerst aan hem, echter wetendenken we allemaal dat het bij Froome eigenlijk aan hele andere dingen ligt ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 10-01-2024 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:52
Het zal wel een combi van Froome en van Empel zijn geweest wat als een flard is blijven hangen in het geheugen 8)7

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
GWBoes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:13:
[...]

Met een combinatie van ingebouwde versnellingsmeters, kompassen en barometers zou je in theorie een heel eind moeten komen. Hoe dat in de praktijk werkt is waarschijnlijk aan het gevraagde personeel om uit te vinden.
Heb me wel geërgerd aan de Garmin die me een paar honderd meter op de verkeerde plek uit de berg laat komen aan het eind van een tunnel. Hij weet mijn snelheid (extra sensor) en richting (kompas), daar moet hij toch ongeveer een juist traject mee kunnen plotten. Maar het lijkt me wel heel lastig om betrouwbare richting en snelheid wijzigingen te filteren uit alle ruis die ontstaat uit de weg en kleine stuurcorrecties.
Vanuit mijn werk bij een grote speler op de navigatiemarkt weet ik dat dit inderdaad op te lossen valt maar dat daar alsnog een stukje software bij komt kijken om het voor dit geval autospecifiek goed te krijgen op basis van allerlei input. Ik kan mij voorstellen dat ze dit voor een portable device zonder additionele input wat lastiger voor elkaar kunnen krijgen en een poging wagen maar dat het voor de relatief zeldzame gevallen, niet de moeite is om daar heel veel extra tijd/energie en dus geld in te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Reginas schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:44:
[...]

Als ik de bron vind werk ik m’n post bij.
Deze?
https://www.bd.nl/wielren...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
Krijg je toch een beetje Dumoulin-vibes bij... Alles volgens het keurslijf van de ploeg werkt niet voor iedereen even lekker blijkbaar. En 1.5 cm verschil in zadelhoogte dat is nogal wat; hoe kan een prof zo slecht afgesteld staan?

Maar gelukkig rijdt Fem weer (bijna) iedereen op een hoopje in het veld, dus het is weer goed gekomen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
GWBoes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:13:
[...]

Dat klinkt heel simpel; maar dat betekent dat bij een bad GPS reception het apparaat moet besluiten om op een volledig andere navigatiesource moet omschakelen, en bovendien ontbreekt hoogte. Want barometrisch in een tunnel zal ook niet veel soeps zijn.
Verder denk ik dan aan de vele tunnels in Noorwegen die alles behalve recht zijn...

Ik denk dat je heel veel tijd kwijt bent aan een nogal marginal gain.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Morrar schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Krijg je toch een beetje Dumoulin-vibes bij... Alles volgens het keurslijf van de ploeg werkt niet voor iedereen even lekker blijkbaar. En 1.5 cm verschil in zadelhoogte dat is nogal wat; hoe kan een prof zo slecht afgesteld staan?

Maar gelukkig rijdt Fem weer (bijna) iedereen op een hoopje in het veld, dus het is weer goed gekomen uiteindelijk.
Tom zat prima op z'n fiets, zijn zadel werd helemaal niet aangepast omdat het tussen zijn oren zat dat het niet wilde ;) En dan kijkt iedereen graag naar de fiets, mens eigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Holk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Tom zat prima op z'n fiets, zijn zadel werd helemaal niet aangepast omdat het tussen zijn oren zat dat het niet wilde ;) En dan kijkt iedereen graag naar de fiets, mens eigen
Tom zat vervolgens wel zelf met zijn schoenplaatjes te knoeien hoorde ik trouwens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
McMiGHtY schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:38:
[...]

Kom hem maar een keer showen op een SR! :)
Met trots! Ik zal eens kijken of het me lukt om een keer aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Holk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Z’n zadel werd juist wel aangepast toch? Maar na de 100e aanpassing waren de mechaniekers er wel klaar mee..

Bij DSM passen ze je zadel niet aan. Want protocol. Althans, ze doen een uitgebreide meting/fit aan het begin van het seizoen en willen dan niet paar dagen voor grote wedstrijden nog aanpassingen doen. Valt wat voor te zeggen. Bij TJV is het vlgs mij net iets minder rigide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

Phydomir

Dennis

Kluus schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:56:
Tom zat vervolgens wel zelf met zijn schoenplaatjes te knoeien hoorde ik trouwens...
Maar zat hij met z'n schoenplaatjes te knoeien omdat het niet ging, of ging het niet omdat z'n schoenplaatjes niet goed stonden? Denk dat we (vanuit z'n eigen verhaal) toch wel kunnen stellen dat het vooral een mentaal ding was, waardoor het lichamelijk ook niet meer ging. Als je mentaal niet lekker in je vel zit, dan is het topsporter eigen om gelijk aan je materiaal te gaan twijfelen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Phydomir schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:07:
[...]

Maar zat hij met z'n schoenplaatjes te knoeien omdat het niet ging, of ging het niet omdat z'n schoenplaatjes niet goed stonden? Denk dat we (vanuit z'n eigen verhaal) toch wel kunnen stellen dat het vooral een mentaal ding was, waardoor het lichamelijk ook niet meer ging. Als je mentaal niet lekker in je vel zit, dan is het topsporter eigen om gelijk aan je materiaal te gaan twijfelen.
Ja dat bedoel ik ook, meer als aanvulling op @Holk, vanwege deze twijfels ging hij daarmee knoeien want daar had hij zelf direct toegang toe. Maar daarmee kan je wel je fit vernaggelen natuurlijk en dan laat je nog 100 keer je zadel positie aanpassen, dus dan wordt het en-en-en.

Vanuit het mentale gaat en laat hij aanpassingen doen waardoor de fit daadwerkelijk ook niet meer klopt, zeg maar en dan kom je in een vicieuse cirkel.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 10-01-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
@Holk Volgens mij zat Tom ook niet zo lekker op z'n zadel hoor:

https://nos.nl/artikel/23...jn-dit-kan-zo-niet-langer

Maar goed, niet gezegd dat de hoogte daarbij ook een rol speelde natuurlijk.

Verder: was erg fris vandaag maar wat een heerlijk zonnetje weer! Rustig ritje van 50 km gemaakt, vooral om even lekker buiten te zijn voor het weer omslaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Morrar op 10-01-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Morrar schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:12:
@Holk Volgens mij zat Tom ook niet zo lekker op z'n zadel hoor:

https://nos.nl/artikel/23...jn-dit-kan-zo-niet-langer

Maar goed, niet gezegd dat de hoogte daarbij ook een rol speelde natuurlijk.

Verder: was erg fris vandaag maar wat een heerlijk zonnetje weer! Rustig ritje van 50 km gemaakt, vooral om even lekker buiten te zijn voor het weer omslaat.
Klopt, maar als je de documentaire kijkt en ook het door je gelinkte bericht leest, dan merk je wel dat het niet per se dat zadel was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel
Volgens mij ging het er over dat iemand zei dat profs gewoon op de gesponsorde fiets worden gezet ongeacht de geometrie. Iemand anders kwam met een statement dat dat lang niet altijd goed gaat.

Er komen vervolgens na zoekwerk slechts 2 namen voorbij, waar het bij Dumoulin ook deels een mentale kwestie was.

Conclusie kan dan wel getrokken worden dat elke fiets wel pas te maken is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Giel schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:34:
Als je net zoveel core en yoga oefeningen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
Giel schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:34:
Volgens mij ging het er over dat iemand zei dat profs gewoon op de gesponsorde fiets worden gezet ongeacht de geometrie. Iemand anders kwam met een statement dat dat lang niet altijd goed gaat.

Er komen vervolgens na zoekwerk slechts 2 namen voorbij, waar het bij Dumoulin ook deels een mentale kwestie was.

Ik beweerde dat gisteren inderdaad. Leuk dat de discussie 24h later nog actief is. Overigens veel karma/duimpjes met die post verdiend waarvoor dank.

Het valt mij trouwens ook op dat profs soms echt op een kleine fiets lijken te zitten. Vooral bij Wout van Aert valt dit op (1.90m als ik me niet vergis).

Zie deze foto uit de Ventoux etappe die hij won. Frame maatje kleiner om 100g te besparen? Of natuurlijk kwestie van perspectief.

Afbeeldingslocatie: https://dqh479dn9vg99.cloudfront.net/wp-content/uploads/sites/9/2021/08/02223722/cauldphoto-tdf-stage11-4.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
Patrick4 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:05:
[...]

Ik beweerde dat gisteren inderdaad. Leuk dat de discussie 24h later nog actief is. Overigens veel karma/duimpjes met die post verdiend waarvoor dank.

Het valt mij trouwens ook op dat profs soms echt op een kleine fiets lijken te zitten. Vooral bij Wout van Aert valt dit op (1.90m als ik me niet vergis).

Zie deze foto uit de Ventoux etappe die hij won. Frame maatje kleiner om 100g te besparen? Of natuurlijk kwestie van perspectief.

[Afbeelding]
Lichter. Wendbaar. Lagere stack. Pick 3.
Ik vergeet vast wel nog iets.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Volgens dit artikel reed hij een maat 56 S5 in Roubaix, wat inderdaad aan de kleine kant klinkt (maar blijkbaar toch passend is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Zo extreem is dat toch niet ?
Maatje kleiner zal vooral voor lagere stack zijn, gooien ze er een 12cm (of soms langere) stuurpen op en rijden maar.
Van Aert is 1.90m tall, weighs 78kg and rides a size 56 Cervelo S5. That gives him a 392mm reach and 565mm stack, although the actual height of the bars is increased significantly by the positive angle of the one-piece bar and stem, rather than the negative angle of a more traditional stem.
Al snap ik die laatste dan weer niet, dan zou je zeggen pak een 58.
Maar misschien is die kwa stack wel opeens stuk hoger.
Is andere fiets dan de foto hierboven trouwens.

[ Voor 63% gewijzigd door DDX op 10-01-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
[...]

[Afbeelding]
Maak anders eens een profielfoto van jezelf op de fiets, en leg die over de profielfoto van Wout of een andere prof.

Dat ziet er anders uit. Die profs zitten al hun hele leven op die fiets, en zijn er compleet mee vergroeid.
Je kunt jezelf daar beter niet 1 op 1 mee vergelijken lijkt mij.
DieAnder schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:50:
[...]

Jep, je ziet de -17grd stuurpen over het hoofd. Eigenlijk had hij een nog kleinere stack nodig.
Dat bedoel ik. Probeer dat maar eens met een normale- gemiddelde-mensen-rug.

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 10-01-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
ElGreco schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:30:
[...]

Lichter. Wendbaar. Lagere stack. Pick 3.
Ik vergeet vast wel nog iets.
Jep, je ziet de -17grd stuurpen over het hoofd. Eigenlijk had hij een nog kleinere stack nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
Cloclo100 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 07:55:
Ik heb hier trouwens iets heel vreemd aan de hand. Na een covid besmetting begin december(geen symptomen, 10 dagen van de fiets gebleven) krijg ik heel rare waardes via mijn Garmin epix binnen. Ik slaap en eet goed, geen alcohol na Nieuwjaar, zit met een vrij laag trainingsvolume en toch ben ik al sinds 24/12 overbelast. Maar de laatste 3 dagen zonder training ben ik elke dag 1 Vo2max punt verloren.. Echt grillig want ik voel me niet slecht of ziek. Best maar eens naar de dokter 😐[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kom hier even op terug. Mijn HRV status is nu gelukkig terug 5 dagen stabiel en ik ben eigenlijk wat blijven doortrainen. Nu is die V02max weer een punt gezakt, ik snap er niks van. Ik zit al weken in de ideale zone en elk aeroob bereik wordt getraind. Volgens hun eigen "conclusie" helpt dit mijn VO2 max, lactaatdrempel en uithoudingsvermogen verbeteren 8)7 :) . Ook volgens Strava zou ik in de goede zone zitten. Zou dit kunnen liggen aan het feit dat ik veel ritten in Zwift doe, zonder Garmin sensors?(edge of epix) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-HK1Y86vEUwWTdho-x1rxBeHdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc69aiiOOAxSkM2rqPzVbYpa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuFS224AO23-n-W-qfbXDs7FUpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9dU2gdEaSnJdkxO3SUyVjC7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7hPzmx2u27nrZHNlwpHxydXnLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gg6r44pKcJTpMkiM73iw9zBq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:22

joker1977

Tweakert

Volgens mij leef jij in de gedachte dat als je alles volgens het boekje doet je "dus" een hogere VO2max gaat bereiken. Maar je bent geen machine.

Overigens begrijp ik dat soort plaatjes nooit helemaal. Als Garmin meldt dat je in 'het optimale bereik' zit dan vind ik dat verwarrend als je ziet dat je in Hoog Aeroob ruwweg het "dubbele" doet van wat het aanbevolen bereik is. Hoe is dat dan optimaal ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
joker1977 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:14:
Volgens mij leef jij in de gedachte dat als je alles volgens het boekje doet je "dus" een hogere VO2max gaat bereiken. Maar je bent geen machine.

Overigens begrijp ik dat soort plaatjes nooit helemaal. Als Garmin meldt dat je in 'het optimale bereik' zit dan vind ik dat verwarrend als je ziet dat je in Hoog Aeroob ruwweg het "dubbele" doet van wat het aanbevolen bereik is. Hoe is dat dan optimaal ?
Garmin bedoelt dat zijn totale trainingsbelasting optimaal is (in de groene zone). De intensiteitsdistributie is weer een detailniveau verder en is - volgens Garmin - ook net nog ideaal (die witte balkjes).

Het eerste dat je zegt slaat precies de spijker op z'n kop. Ook al traint @Cloclo100 100% optimaal, geeft dat nooit een garantie dat je beter wordt. Wellicht ben/was je ziek, wellicht is er stress op werk/privé, wellicht eet je niet optimaal, slaap je niet optimaal etc etc.

Trainen is je lichaam uit balans halen en dan ervan uitgaan dat er supercompensatie is. Als die supercompensatie er niet is, word je ook niet beter...

Daarnaast kan er nog veel meer aan de hand zijn:

- Trainingsvolume en intensity distributie die Garmin voorschrijft is op basis van algemene modellen. Is maar de vraag of dit voor ieder individu optimaal is
- Garmin meet V02 max voornamelijk door te kijken naar de zone van je hartslag tov je vermogen. Als je eerst veel buiten fietste (koud, lage hartslag) en nu opeens veel binnen gaat fietsen (warm, hogere hartslag bij hetzelfde vermogen) denkt Garmin dat je V02 max daalt. Terwijl je misschien juist wel fitter wordt.

Garmin mist ontzettend veel context. En het is echt niet handig om 100% op Garmin te vertrouwen als een orakel. Garmin geeft je een beetje richting, maar je zult zelf moeten blijven aanvoelen hoe de training/herstel gaan en af en toe Garmin's output met een korreltje zout moeten nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:45
[...]

[Afbeelding]
Op foto's vind ik fietsen er altijd belachelijk klein uitzien. Alsof er een miniatuurjte onder de kont geshopt is.
Niet alleen bij profs, ook bij jou en mij. Maar dan vooral toch bij de wat grotere/gezettere mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
DDX schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:33:

Al snap ik die laatste dan weer niet, dan zou je zeggen pak een 58.
Maar misschien is die kwa stack wel opeens stuk hoger.
Is andere fiets dan de foto hierboven trouwens.
De S5 heeft dat rare y-splitter stuurding. Dus 58 met een andere stuurcombo zit er inderdaad niet in.

Flickr - Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
henri86 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Op foto's vind ik fietsen er altijd belachelijk klein uitzien. Alsof er een miniatuurjte onder de kont geshopt is.
Niet alleen bij profs, ook bij jou en mij. Maar dan vooral toch bij de wat grotere/gezettere mensen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BGenRHeATPbv53_L7IiyWLr-gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfSek6fIHxozyVkw5Zvfl1tX.jpg?f=fotoalbum_large

B)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik zag door de powermeters het bos niet meer, 4iiii Stages Quarq DFour Dub DZero Sub P2M SRM spider PowerPro Assioma Powrlink... en weet ik veel wat nog meer, tot ik opeens de Magene PES P505 Base langs zag komen.
Samengevat heb/had ik een 105 4iiii left-crank voor mijn gravellaar (GRX 46/30 172.5mm) die ook dienst deed als racert, maar heb ik sinds een maand een nieuwe echte racert (105 R7000 52/36 175mm) waar die 4iiii nu op zit.

Idee is dus: P505 Base op racert, 4iiii terug naar gravellaar.

Voor's:
+ geen mismatch 172.5 en 175 op racert, ook al merk ik er niets van... net als de verschillende Q-factor op gravelbike
+ powermeter terug op gravellaar (ik voel mij nu erg leeg zonder :+ )
+ dual sided op racer
+ 165mm cranks, net als de profs mee met de trend naar kortere cranks voor betere heuphoeken, niet omdat het hip (:+) is maar omdat ik 1) weet dat mijn heupmobiliteit tegenvalt en 2) ik een diepe zit wel aan kan maar nu word gehinderd door de heuphoeken van 175mm cranks
+ eventueel voor €70 setje 50/34 Magene kettingbladen voor het klimwerk, al vraag ik mij af of die ~5% verschil tussen 34-34 en 36-34 het verschil gaat maken tussen wel en niet bovenkomen in de Alpen; eventueel zelfs mogelijk om 34/52 te proberen a la Peak Torque (YouTube, kan de video zo snel niet vinden)

Tegen's:
- ??? geld uitgeven

Het klinkt allemaal zo goed dat het misschien te mooi is om waar te zijn.
Niet zo zeer qua kwaliteit, genoeg positiviteit van o.a. GPLama, GC Performance en ik lees ook in de reacties genoeg goede ervaringen.
Op moment van schrijven €350 zonder kettingbladen, €420 inclusief.
Het enige waar ik mij zorgen om maak ik compatibiliteit.

Het klinkt allemaal zo simpel en aantrekkelijk, mis ik iets???

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
TheTinusNL schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:27:
Ik zag door de powermeters het bos niet meer, 4iiii Stages Quarq DFour Dub DZero Sub P2M SRM spider PowerPro Assioma Powrlink... en weet ik veel wat nog meer, tot ik opeens de Magene PES P505 Base langs zag komen.
Samengevat heb/had ik een 105 4iiii left-crank voor mijn gravellaar (GRX 46/30 172.5mm) die ook dienst deed als racert, maar heb ik sinds een maand een nieuwe echte racert (105 R7000 52/36 175mm) waar die 4iiii nu op zit.

Voor's:
+ geen mismatch 172.5 en 175 op racert, ook al merk ik er niets van... net als de verschillende Q-factor op gravelbike
+ dual sided op racer
+ 165mm cranks, net als de profs mee met de trend naar kortere cranks voor betere heuphoeken, niet omdat het hip (:+) is maar omdat ik 1) weet dat mijn heupmobiliteit tegenvalt en 2) ik een diepe zit wel aan kan maar nu word gehinderd door de heuphoeken van 175mm cranks
+ eventueel voor €70 setje 50/34 Magene kettingbladen voor het klimwerk, al vraag ik mij af of die ~5% verschil tussen 34-34 en 36-34 het verschil gaat maken tussen wel en niet bovenkomen in de Alpen; eventueel zelfs mogelijk om 34/52 te proberen a la Peak Torque (YouTube, kan de video zo snel niet vinden)

Tegen's:
- ??? geld uitgeven

Niet zo zeer qua kwaliteit, genoeg positiviteit van o.a. GPLama, GC Performance en ik lees ook in de reacties genoeg goede ervaringen.

Ik moest eventjes 3x lezen maar later zei je het zelf ook al, een 172.5mm crank gecombineerd met een 175mm :? Anyhow, niet het punt.

Waar je vooral over na zult moeten denken is garantie/support en wat je doet als het ding niet meer werkt.
Het blijft elektronica en powermeters zullen zo nu en dan hun quirks hebben. Als je zoiets hebt, joh, als ie stuk is koop ik wel een nieuwe, dan denk ik dat je geen buil kan vallen aan Magene. Mocht je wel waarde hechten aan garantie en support is het het proberen waard. Mijn favero's speelden laatst op, uiteindelijk zelf kunnen fixen, maar was geruststellend te weten dat ik garantie had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
TheTinusNL schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:27:

Voor's:
+ dual sided op racer

Tegen's:
- ??? geld uitgeven

Wat voor schoenen gebruik je op de gravelaar? SPD?

www.vanspeykwheels.nl

Pagina: 1 ... 534 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).