Een grammetje meer of minder, ach. Ik luister naar mijn lichaam.
Vraagt het om eten? Eet.
Vraagt het om vocht? Drink.
Tijd lang geprobeerd om al die regels/richtlijnen/adviezen van X gram carbs, Y gram eiwit, Z gram kcal, L liter vocht voor ABC uur training te volgen, met enorme hypo's en slapeloze nachten tot gevolg door te veel, te grote maaltijden... maar wattages en gewicht bleven gelijk. Gauw mee gestopt en nu weer terug naar 3 of soms 4 "normale" maaltijden op een dag. Minder hypo's, beter slapen, nog steeds zelfde wattages/gewicht.
Zo lang ik niet de tijd (of talent
) heb om als prof te trainen, heb ik ook niet de illusie dat zo'n nauwkeurig opgesteld én opgevolgd voedingsprotocol echt een verbetering zal maken t.o.v. een "normaal" (sport)dieet.
En ik durf te stellen dat dat voor het overgrote merendeel hier geldt.
Vraagt het lichaam om rust? Slaap (meer) en vermijd alcohol.
Sowieso zelden alcohol gedronken en 4 jaar geleden compleet gestopt met alcohol
want dat is per definitie ook gewoon een drug. Plus ik vind de meeste alcoholhoudende dranken gewoon goor.
Verder zoals @
Mistraller zegt: ik fiets om te eten en genieten van de sport; ik eet om te fietsen.

Tussendoor zin in een zak chips? 2 pizza's? Kapsalonnetje? Geen probleem, ik kan het hebben en/want ik fiets het er toch wel vanaf. Al mijn hele leven.
De grootste boosdoener van allemaal is voor mij niet het eten, drinken, alcohol, slapen of trainen, maar doordeweeks 4-5 dagen 8 uur lang zittend met een beeldscherm werken...