Daar zou ik absoluut niet bang voor zijn, tenzij die vent eruit zag als een Hells Angel. Hij weet om de donder wel dat ie fout zat, Politie erbij en getuigen. Er was natuurlijk wel sprake van een opwelling, dat is iets anders dan bewust iemand opzoeken terwijl je onder een vergrootglas ligt, zo dom is niemand.Ramon 73 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:12:
[...]
Nou, als je aangifte doet dan moet je uiteraard je identiteit opgeven. Anoniem aangifte doen kan bijna niet, en bij mishandeling al zeker niet. En als er een zaak uit volgt, dan staat je naam in het procesdossier dat de dader kan opvragen. Weliswaar kun je adres laten afschermen, maar als ze je naam hebben en aan je spraak herkend hebben waar je woont ben je zó gevonden. Ik ben bijv. heel makkelijk te vinden via het telefoonboek. Je zult zo´n idioot maar voor de deur hebben staan. Dus bij geen/weinig schade kun je wellicht beter geen aangifte doen.
Ik werd nog gebeld door slachtofferhulp, wat ik vond dat het OM moest doen. Celstraf, werkstraf of schadevergoeding. Heb het laatste gekozen.
Ter vergelijking om je gerust te stellen, de kans dat een moordenaar opnieuw in de fout gaat is bijna 0
Zou dan ook niets anders doen dan zorgen dat er een streepje achter zoiemands naam komt. Een celstraf of werkstraf heb je weinig aan, dus zou ook voor een schadevergoeding kiezen. Waarschijnlijk heb je alleen geen aantoonbare schade (is je fiets ook gevallen?) en smartengeld doen ze in Nederland niet aan, dus ga je de €500 niet halen.