Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 516 ... 698 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:29
DDX schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:19:
[...]

Voordeel van Frankrijk dat je erg veel (goedkope)hotels hebt.
Ik had alleen in de Alpen even 1 plaats waar ik niets kon vinden, 10km verderop ofzo grotere plaats en genoeg opties.

En ze staan in Frankrijk ook niet gek te kijken als je om 8 of 9 uur 's avonds nog even wilt eten.
In Nederland wel eens gek gezicht gehad toen ik om 7u bij hotel aankwam en vroeg of ik nog wat kon eten.
Hahaha maar jij bent natuurlijk ook wel een gevalletje apart.

Achja het kan allemaal heel leuk zijn maar je moet er ook zin in hebben. Sommige mensen, en daar hou ik zelf ook wel van. Houden er gewoon van als alles vooraf is uitgestippelt etc.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:22

Kluus

Gang is alles

@verstappen33 Ja, dan kan zoiets misschien iets zijn, al vind ik het nog steeds veel geld. Ik denk dat wij voor zo'n vakantie met zijn zessen doorgaans nog geen 500 euro de man kwijt zijn. Dat is dan wel met slechts een of twee huisje(s) op een of twee plek(ken) voor een dag of 10, een doorreis zal vast wel wat duurder uitpakken.

Ik ken een van de "ambassadeurs" van The Ride persoonlijk en bij hem zie ik dat er ook een heel voor-traject bij zit waar ze in de voorafgaande weken/maanden regelmatig met zijn allen gaan fietsen. Dus dan leer je ook alvast wat mensen kennen. Ik heb alleen geen idee of je daar standaard voor wordt uitgenodigd als je je opgegeven hebt maar als je tzt zoiets gaat doen kan ik je misschien wel in contact brengen als je zou willen.

NB: Ik zag nu dat daar ook iets over staat op de site van The Ride, dus dat is dan wel onderdeel van het pakket denk ik inderdaad.

[ Voor 38% gewijzigd door Kluus op 27-09-2023 13:45 ]

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:12
Kluus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:27:
@verstappen33 Ja, dan kan zoiets misschien iets zijn, al vind ik het nog steeds veel geld. Ik denk dat wij voor zo'n vakantie met zijn zessen doorgaans nog geen 500 euro de man kwijt zijn. Dat is dan wel met slechts een of twee huisje(s) op een of twee plek(ken) voor een dag of 10, een doorreis zal vast wel wat duurder uitpakken.

Ik ken een van de "ambassadeurs" van The Ride persoonlijk en bij hem zie ik dat er ook een heel voor-traject bij zit waar ze in de voorafgaande weken/maanden regelmatig met zijn allen gaan fietsen. Dus dan leer je ook alvast wat mensen kennen. Ik heb alleen geen idee of je daar standaard voor wordt uitgenodigd als je je opgegeven hebt maar als je tzt zoiets gaat doen kan ik je misschien wel in contact brengen als je zou willen.

NB: Ik zag nu dat daar ook iets over staat op de site van The Ride, dus dat is dan wel onderdeel van het pakket denk ik inderdaad.
Je klopt, er worden training ritten georganiseerd per regio, en daarnaast heb je informatie avonden waar je face-2-face mensen kunt ontmoeten..

Via Cycletours bijvoorbeeld heb je ook georganiseerde ritten, maar daar lees ik weer gemengde ervaringen over, soms zie je dat er maar 8-10 man mee gaat op zo'n trip, en dan moet je er maar net tussen passen qua karakter en niveau, en je moet weer veel zelf organiseren qua eten etc...

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:36
rolandos582 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:25:
[...]

Hahaha maar jij bent natuurlijk ook wel een gevalletje apart.

Achja het kan allemaal heel leuk zijn maar je moet er ook zin in hebben. Sommige mensen, en daar hou ik zelf ook wel van. Houden er gewoon van als alles vooraf is uitgestippelt etc.
Haha klopt, maar toch je moet het gewoon eens doen.
Moet wel zeggen dat Frankrijk dus een erg makkelijk land is om zoiets te doen.

Ik denk ook wel eens laat ik een weekendje doen in Nederland ergens heenfietsen, hotel regelen en dan dag erop terug.
Loop je al snel tegen zaken aan dat je niet even makkelijk hotel kan vinden hier in Nederland en als je die al kan vinden je zo 150 euro+ mag betalen.
En dan even eten om 8 uur 's avonds tja dan kom je al snel uit bij een mcdonalds ofzo want iedereen eet om half6. (tenzij je misschien in Amsterdam bent)

Ok in Frankrijk heb je weer ander dingetje met lunch, het is niet alsof je daar om 3 uur 's middags op een terras kan ploffen en iets kan bestellen. Die eten om 12u.
Maar daar heb je wel weer heel veel bakkertjes die lekkere broodjes etc hebben.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03
Wat de innerlijke mens betreft kun je dus beter in Spanje gaan fietsen ;-)

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-12 09:53
wibblemoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:21:
Wat de innerlijke mens betreft kun je dus beter in Spanje gaan fietsen ;-)
Nu we het toch over mooie routes hebben. In verband met vakantie Italië MET fietsen mee, hebben jullie nog:

- Mooie routes rondom Rome.
- Mooie routes rondom Napels.
- Alles er tussen in wat de moeite waard is.

thnx!

<edit> Is stukje strade bianche de moeite waard? En moet ik daar 33mm voor meenemen?

[ Voor 9% gewijzigd door BraX op 27-09-2023 15:37 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Strade Bianche is niet tussen Rome en Napels maar als je ook in Toscane stopt heb ik wel wat routes vanuit de kust (maar geen Strade Bianche).

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-12 11:24
BraX schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:37:
[...]

Nu we het toch over mooie routes hebben. In verband met vakantie Italië MET fietsen mee, hebben jullie nog:

- Mooie routes rondom Rome.
- Mooie routes rondom Napels.
- Alles er tussen in wat de moeite waard is.

thnx!

<edit> Is stukje strade bianche de moeite waard? En moet ik daar 33mm voor meenemen?
Strade gedaan op normale racefiets banden, makkie.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:07
Ik ben op zoek naar een goede verlichting om s'avonds te kunnen fietsen, toch wat kunnen zien voor me en goed verlicht achter. Fietsen is voornamelijk in een groep. Vind verlichting best prijzig maar zal ongetwijfeld in het kader van de veiligheid het waard zijn. Zoek kleine lampjes. Toch lettende op de centjes, is deze set voldoende? Of iets meer uitgeven wellicht?

Lezyne Mini Drive 400 - 32,95

https://www.amazon.nl/Lez...2FHxDF%2BO5021pAnSA%3D%3D

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik hoor de lampjes discussie weer oplaaien.

Even de ervaringsdeskundige polsen O-) : @DDX welke lamp heb jij?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:16
Ik heb zelf de LEZYNE MACRO DRIVE 1300XXL waar ik de nacht wel mee door kom, maar dat is misschien wat overkill voor @cbr600f4i. Destijds gekocht voor iets van € 50 geloof ik (aanbieding).

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:27
@cbr600f4i Het ligt er aan waar je fietst. Is het alleen om gezien te worden of rijd je er mee in onverlichte gebieden. De koopgids van Mantel geeft informatie over de verschillende soorten verlichting (m.n. lichtopbrengst en accuduur): https://www.mantel.com/blog/fietsverlichting-koopgids

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:08
Als we het dan toch over verlichting hebben, heb ik wel interesse met een radar + achterlichtje (hooguit voor schemering) die ik kan aansluiten op mijn garmin edge 530. Is het alleen die varia lamp van €199+ of zijn er nog andere opties?

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-12 19:52
Eerste opmerking over verlichting : zorg dat je koplamp naar het wegdek schijnt en niet naar de tegenliggers.
Als je een goedkope lamp zoekt, dan kun je de oplaadbare set van Lidl overwegen. Daarmee durf ik 25 km/u te rijden over een onverlicht fietspad. Veel harder rijd ik niet op die fiets.

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13:49

Reginas

Queen of Core Stability

crimby schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:51:
Als we het dan toch over verlichting hebben, heb ik wel interesse met een radar + achterlichtje (hooguit voor schemering) die ik kan aansluiten op mijn garmin edge 530. Is het alleen die varia lamp van €199+ of zijn er nog andere opties?
Mijn schoonzusje heeft de BRYTON GARDIA R300L FIETSRADAR MET ACHTERLICHT. Zij gebruikt hem in combinatie met Wahoo, maar voor zover ik kan zien is hij ook compatibel Garmin via Ant+ / Bluetooth.

• mhr-zip
Reginas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:28:
[...]

Mijn schoonzusje heeft de BRYTON GARDIA R300L FIETSRADAR MET ACHTERLICHT. Zij gebruikt hem in combinatie met Wahoo, maar voor zover ik kan zien is hij ook compatibel Garmin via Ant+ / Bluetooth.
@Ypuh heeft volgens mij pas uitzitten zoeken, maar de Garmin blijft de beste.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
Kluus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:00:
....

In Luxemburg heb je ook nog de Schleck Gran Fondo trouwens, maar ik heb daar deel genomen aan editie 1 destijds en mezelf daarna beloofd dat ik daar nooit meer heen ga.
Schleck 1x en nooit weer? Kun je misschien toelichten waarom? Leek mij misschien nog wel een keer een leuke cyclo in de buurt. (Staat wel bekend als hardrijders cyclo en vorig jaar wel serieuze ongelukken natuurlijk... al hoop ik dat dat in de achterhoede meevalt)

• crimby
Thanks @Reginas en @mhr-zip beide zijn 100+ dus tja dan maar eens investeren.

• EdwinW
mhr-zip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:49:
[...]

@Ypuh heeft volgens mij pas uitzitten zoeken, maar de Garmin blijft de beste.
@crimby Er was inderdaad begin dit jaar een issue met de Bryton kort na introductie, zoals de eerste test laat zien bij DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...ryton-gardia-cycling.html
Kort daarna kwam er een update die veel problemen heeft verholpen. Het verschil is nu vrij klein volgens Shane Miller op https://www.youtube.com/w...hannel=ShaneMiller-GPLama
Het prijsverschil met de Garmin is wel vrij groot.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:51
crimby schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:51:
Wat vind je de meerwaarde hiervan tov een gewone lamp? Ik ben toch alsnog bang voor veel false posities. Jij dus niet?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58
Het wordt al weer vroeg donker en daarom tijd om te kijken naar goede fietsverlichting voor mijn gravelbike. Ik ben opzoek naar een fijne/goede lamp voor onder mijn Garmin. Heb deze van Canyon gevonden maar dat gaat volgens mij niet passen op een niet Canyon fiets. De Ravemen vind ik ook mooi maar twijfel of die wel voldoende licht geeft. Hier nog andere suggesties?

• ElPaco
  • Laatst online: 17:00
@mhr-zip heeft wel een mooi exemplaar.

WoT stats

• crimby
AMD1800 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:49:
[...]

Wat vind je de meerwaarde hiervan tov een gewone lamp? Ik ben toch alsnog bang voor veel false posities. Jij dus niet?
Als ik snel die dcrainmaker review las heeft de garmin geen false positives.. maar ja het kan natuurlijk wel.
De radar heeft weinig te maken met de lamp, behalve dat ze in 1 omhulsel zitten. Met de radar kan je zien of er iets achter je rijdt zonder continu maar achterom te kijken (niet dat je niet meer achterom hoeft te kijken). Zeker met andere fietsers, elektrische auto’s etc.

Ik fiets eigenlijk nooit in het donker en hooguit een enkele keer in de schemering. Al maakt een lampje je ook overdag beter zichtbaar, gaat het me voornamelijk om de radar.

• mhr-zip
GoEV6 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:17:
Het wordt al weer vroeg donker en daarom tijd om te kijken naar goede fietsverlichting voor mijn gravelbike. Ik ben opzoek naar een fijne/goede lamp voor onder mijn Garmin. Heb deze van Canyon gevonden maar dat gaat volgens mij niet passen op een niet Canyon fiets. De Ravemen vind ik ook mooi maar twijfel of die wel voldoende licht geeft. Hier nog andere suggesties?
Die Raveman en evt Garmin RTL515 heb je "altijd bij je", dus die Ravemen is ideaal voor als je net even te laat thuis bent (lekke band), tunnel tegen komt (buitenland!) en in boomrijke omgevingen waar automobilisten ook verblind kunnen door het zonnetje.

Maar die voorlamp Ravemen FR160 is niet geschikt om zelf wat te kunnen zien!

Voor in het donker heb je echt geen* bijzonder achterlichtje nodig om gezien te worden. Die Garmin is juist heel fel, omdat het ook dagrijverlichting is.
Bontrager heeft ook zo'n lampje (maar dan zonder radar).

Die Garmin was in mijn ogen een hele fijne aankoop, maar in het donker gebruik ik meestal een ander lampje (ook als reserve, want die Garmin heeft maar 6 uur accuduur, als je die vergeet op te laden ben je klaar).

*Als het lekker weer is. Als het regent, waait en je hebt veel strooilicht dan is het andere koek (maar dat los je ook niet op met die Garmin).

Daarnaast, wat doen jullie om van de zijkant zichtbaar te zijn? Lekker dikke schijnwerper naar voren, Garmin naar achteren en niks schijnt naar de zijkant. Mijn ervaring met woonwerk is dat automobilisten je echt niet zo 1-2-3 zien.

Geen ervaring mee, maar lampjes zoals dit schijnen ook naar de zijkant te schijnen.

Edit: uiteindelijk heb ik dit maar in mijn woon-werkfiets gestopt, werkte best aardig (en evt reflecterend vestje aan).

Je kan daar best om lachen, maar in de Rotterdamse haven tussen de containervrachtwagens in de donker terwijl ze de ruitenwissers op max hebben staat omdat de regen tegen de ramen aan giert met windkracht 6. Vond ik het echt niet zo heel gek.

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 27-09-2023 20:39 ]

• GoEV6
mhr-zip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:30:
[...]

Die Raveman en evt Garmin RTL515 heb je "altijd bij je", dus die Ravemen is ideaal voor als je net even te laat thuis bent (lekke band), tunnel tegen komt (buitenland!) en in boomrijke omgevingen waar automobilisten ook verblind kunnen door het zonnetje.

Maar die Ravemen is niet geschikt om zelf wat te kunnen zien!

Voor in het donker heb je echt geen* bijzonder achterlichtje nodig om gezien te worden. Die Garmin is juist heel fel, omdat het ook dagrijverlichting is.

Die Garmin was in mijn ogen een hele fijne aankoop, maar in het donker gebruik ik meestal een ander lampje (ook als reserve, want die Garmin heeft maar 6 uur accuduur, als je die vergeet op te laden ben je klaar).

*Als het lekker weer is. Als het regent, waait en je hebt veel strooilicht dan is het andere koek (maar dat los je ook niet op met die Garmin).

Daarnaast, wat doen jullie om van de zijkant zichtbaar te zijn? Lekker dikke schijnwerper naar voren, Garmin naar achteren en niks schijnt naar de zijkant. Mijn ervaring met woonwerk is dat automobilisten je echt niet zo 1-2-3 zien.

Geen ervaring mee, maar lampjes zoals dit schijnen ook naar de zijkant te schijnen.
Dank voor je reactie. Ik was niet helemaal duidelijk in mijn post. Ben opzoek naar een lamp voor. Achterlicht heb ik al.

• mhr-zip
GoEV6 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:34:
[...]

Dank voor je reactie. Ik was niet helemaal duidelijk in mijn post. Ben opzoek naar een lamp voor. Achterlicht heb ik al.
Die Ravemen heb ik ook gereviewd voor je.

• GoEV6
mhr-zip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:37:
[...]

Die Ravemen heb ik ook gereviewd voor je.
Yes maar zoals je beschrijft beter dan niks maar als je de keus hebt niet ideaal.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Cranzai schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:58:
[...]

Schleck 1x en nooit weer? Kun je misschien toelichten waarom? Leek mij misschien nog wel een keer een leuke cyclo in de buurt. (Staat wel bekend als hardrijders cyclo en vorig jaar wel serieuze ongelukken natuurlijk... al hoop ik dat dat in de achterhoede meevalt)
Ja precies dat soort ongelukken is de reden, dat was bij editie 1 ook al en dit jaar is er helaas zelfs een dode gevallen inderdaad. Hoofdredenen zijn denk ik:

- Je kan selecteren voor het WK cyclo, het draait dus ergens om voor sommigen en je zit (destijds in ieder geval) met de UCI regel met staggered startvakken op leeftijdscategorie. Je krijgt hierdoor dus dat de "oudere" startvakken zo snel mogelijk proberen naar voren te kruipen na de start. Dat gebeurt al stiekem tijdens de neutralisatie en daarna gaat het helemaal los. Volgens mij is hier wel iets aan gedaan door de tussentijden groter te maken en met de "casual groep" maar dat weet ik ook niet precies.

- Parcours is niet selectief genoeg, dus je krijgt na het eerste klimmetje meerdere grote groepen, of eigenlijk gewoon pelotons, die de rest van de rit bij elkaar blijven. Mindere klimmers blijven bij de groep door te zorgen dat ze onderaan de klim voorin zitten, de groep is groot genoeg en de klimmen kort genoeg dat ze alsnog achterin de groep zitten als ze boven komen waarna ze in de afdaling weer alles proberen in te halen om te zorgen weer voorin te zitten bij de volgende klim. De groepen zijn dus een grote harmonica.

Ik zat toen in groepje twee en heb nooit zo veel valpartijen gezien in 1 rit. Ik heb serieus nog nachtmerries gehad waar ik knijpend in de remmen wakker schrok. Verder achterin zal het echter wel meevallen, dat denk ik ook en dan kan het echt best een mooie rit zijn! ;)

Edit: Ik heb daarna ook best nog (grote) valpartijen meegemaakt en tot nu toe gelukkig altijd zonder kleerscheuren doorstaan, maar die hebben nooit meer zo'n indruk achter gelaten omdat ze door een duidelijke oorzaak kwamen (iemand die onderuit ging op een nat wegdek en een paar man mee neemt bijvoorbeeld). Bij de Schleck waren er gewoon valpartijen die kwamen door het gedrang en simpelweg te weinig ruimte op de weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 27-09-2023 22:12 ]

• EdwinW
@GoEV6 Kijk eerst eens op de Koopgids van Mantel, daarin tref je heel veel informatie aan zodat je al heel goed op weg geholpen kan worden. En veel voorlampen kun je makkelijk onder een fietscomputer monteren met een GoPro adapter.
https://www.mantel.com/blog/fietsverlichting-koopgids

• mhr-zip
GoEV6 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:39:
[...]

Yes maar zoals je beschrijft beter dan niks maar als je de keus hebt niet ideaal.
Hij is heel erg ideaal, maar niet als je op een onverlicht pad wat wilt zien.

• DDX
mhr-zip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:33:
Ik hoor de lampjes discussie weer oplaaien.

Even de ervaringsdeskundige polsen O-) : @DDX welke lamp heb jij?
Ik heb een Lezyne Connect Smart 1000XL
Kan je met een app via bluetooth programeren welke modes je wilt, heb 3 standen erop gezet.
eentje met minimale verlichting voor als je door stad rijd ofzo, daarna 600 lumen ofzo dacht ik en een max stand voor als je even wat meer wilt zien.
Onder m'n garmin via gopro mount.
Nadeel dat je niet batterijen kan wisselen, dus 2 a 3 uur is wel de max (afhankelijk van mode natuurlijk, minimale stand red je wel 5 uur ofzo)
En nadeel dat je niet echt stuurtas kan monteren aangezien de lamp best groot is.
https://ride.lezyne.com/products/connect-smart-pair

Lupine Piko 4, helmcamera die ik via gopro mount onder garmin zet.
Met verwisselbare batterijen en ook aan te passen welke modes je wilt. (max stand 2000 lumen oid)
Heb 3 batterypacks die je dan met klittenband op je frame monteert. (of in stuurtas kan doen)
Doordat lamp zelf klein is kan je dus wel stuurtas monteren en kabel loopt dan naar batterypack.
Wel andere prijsklasse dan de lezyne en nadeel dat je dus die losse batterypack hebt, dus voor ritjes zoals nu met misschien uurtje in donker gebruik ik die niet.
https://www.lupine.de/products/helmetlights/piko

En dan heb ik ook nog een oudere lezyne super drive xl (800 lumen volgens mij?) waar je 18650 batterijen kan wisselen.
Gebruikte ik voorheen op lange ritten waar je dan makkelijk onderweg even batterij kan wisselen.
Wel jammer dat ze bij lezyne daarmee gestopt zijn.
Deze had wat kuren dat hij spontaan wisselt tussen modes, dus daarom die andere lezyne gekocht.

Zag laatst deze langskomen, lijkt me ook wel goede lamp en handig dat je batterij dus kan wisselen :
https://bookmanvisibility...00?variant=46757154259268

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 27-09-2023 20:55 ]

• GoEV6
DDX schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:51:
[...]

Kan je met een app via bluetooth programeren welke modes je wilt, heb 3 standen erop gezet.
eentje met minimale verlichting voor als je door stad rijd ofzo, daarna 600 lumen ofzo dacht ik en een max stand voor als je even wat meer wilt zien.
Nadeel dat je niet batterijen kan wisselen, dus 2 a 3 uur is wel de max (afhankelijk van mode natuurlijk, minimale stand red je wel 5 uur ofzo)
En nadeel dat je niet echt stuurtas kan monteren aangezien de lamp best groot is.

Met verwisselbare batterijen en ook aan te passen welke modes je wilt. (max stand 2000 lumen oid)
Heb 3 batterypacks die je dan met klittenband op je frame monteert. (of in stuurtas kan doen)
Doordat lamp zelf klein is kan je dus wel stuurtas monteren en kabel loopt dan naar batterypack.
Wel andere prijsklasse dan de lezyne en nadeel dat je dus die losse batterypack hebt, dus voor ritjes zoals nu met misschien uurtje in donker gebruik ik die niet.

En dan heb ik ook nog een oudere lezyne super drive xl (800 lumen volgens mij?) waar je 18650 batterijen kan wisselen.
Gebruikte ik voorheen op lange ritten waar je dan makkelijk onderweg even batterij kan wisselen.
Deze had wat kuren dat hij spontaan wisselt tussen modes, dus daarom die andere lezyne gekocht.

Zag laatst deze langskomen, lijkt me ook wel goede lamp en handig dat je batterij dus kan wisselen :
Dank voor de tips over de GoPro mount. Kende ik niet. Via Mantel had ik al een aantal lampen die aan mijn wensen voldoen gezien.

• DDX
GoEV6 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:59:
[...]

Dank voor de tips over de GoPro mount. Kende ik niet. Via Mantel had ik al een aantal lampen die aan mijn wensen voldoen gezien.
Voor de lezyne heb je dit dingetje dan nodig :
https://www.lezynestore.n...d-adapter-zwart-5204.html

Helemaal officieel moet je natuurlijk een lamp hebben die geschikt is om op z'n kop te gebruiken aangezien lichtbeeld andersom zit.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 27-09-2023 21:03 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:07
EdwinW schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:17:
@cbr600f4i Het ligt er aan waar je fietst. Is het alleen om gezien te worden of rijd je er mee in onverlichte gebieden. De koopgids van Mantel geeft informatie over de verschillende soorten verlichting (m.n. lichtopbrengst en accuduur): https://www.mantel.com/blog/fietsverlichting-koopgids
Bedankt voor deze link, duidelijk verhaal. Tijdens het fietsen moet ik toch nog wat kunnen zien aangezien in de omgeving het merendeel van de wegen en fietspaden onverlicht is. Daarbij verschilt de samenstelling van de groep ook nog wel eens dus als er gefietst wordt met 2 a 3 personen dan is het toch handig om licht teveel ipv te weinig te hebben.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• EdwinW
@DDX Je weet dat bij bepaalde Lezyne lampen je een externe powerpack (6600 mAh) kunt koppelen ? https://ride.lezyne.com/p...g%3Ausa-only&_ss=e&_v=1.0

• DDX
EdwinW schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:06:
@DDX Je weet dat bij bepaalde Lezyne lampen je een externe powerpack (6600 mAh) kunt koppelen ? https://ride.lezyne.com/p...g%3Ausa-only&_ss=e&_v=1.0
Ja, maar blijft het net niet vergeleken met aantal jaar geleden dat je gewoon batterij kon wisselen met goedkope 18650 batterij.
Als je de route van powerpack opgaat zou ik gewoon richting lupine gaan waarbij je gewoon kleine lamp hebt en losse batterypack.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:29
DDX schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:51:
[...]

Heb exact dezelfde en ook de bijbehorende KTV Drive Pro smart. Inderdada handig met bluetooth. Achter gebruik ik eigenlijk altijd mijn radar maar zon los achterlicht is soms ook wel handig. Zeker een aanrader die lezyne dingetjes!

• DDX
Ik gebruik idd ook meestal de radar, alleen voor echt lange ritten neem ik die lezyne lamp ook mee aangezien de radar net niet lang genoeg mee gaat. (wel eens over gedacht om een 2e radar te kopen)

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
Kluus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:40:
[...]

Ja precies dat soort ongelukken is de reden, dat was bij editie 1 ook al en dit jaar is er helaas zelfs een dode gevallen inderdaad. Hoofdredenen zijn denk ik:

- Je kan selecteren voor het WK cyclo, het draait dus ergens om voor sommigen en je zit (destijds in ieder geval) met de UCI regel met staggered startvakken op leeftijdscategorie. Je krijgt hierdoor dus dat de "oudere" startvakken zo snel mogelijk proberen naar voren te kruipen na de start. Dat gebeurt al stiekem tijdens de neutralisatie en daarna gaat het helemaal los. Volgens mij is hier wel iets aan gedaan door de tussentijden groter te maken en met de "casual groep" maar dat weet ik ook niet precies.

- Parcours is niet selectief genoeg, dus je krijgt na het eerste klimmetje meerdere grote groepen, of eigenlijk gewoon pelotons, die de rest van de rit bij elkaar blijven. Mindere klimmers blijven bij de groep door te zorgen dat ze onderaan de klim voorin zitten, de groep is groot genoeg en de klimmen kort genoeg dat ze alsnog achterin de groep zitten als ze boven komen waarna ze in de afdaling weer alles proberen in te halen om te zorgen weer voorin te zitten bij de volgende klim. De groepen zijn dus een grote harmonica.

Ik zat toen in groepje twee en heb nooit zo veel valpartijen gezien in 1 rit. Ik heb serieus nog nachtmerries gehad waar ik knijpend in de remmen wakker schrok. Verder achterin zal het echter wel meevallen, dat denk ik ook en dan kan het echt best een mooie rit zijn! ;)

Edit: Ik heb daarna ook best nog (grote) valpartijen meegemaakt en tot nu toe gelukkig altijd zonder kleerscheuren doorstaan, maar die hebben nooit meer zo'n indruk achter gelaten omdat ze door een duidelijke oorzaak kwamen (iemand die onderuit ging op een nat wegdek en een paar man mee neemt bijvoorbeeld). Bij de Schleck waren er gewoon valpartijen die kwamen door het gedrang en simpelweg te weinig ruimte op de weg.
Ah inderdaad, daar kan ik goed inkomen.
Afgelopen jaar zelf twee cyclo's gedaan, in juni de sportful dolomiti race en september la charly gaul.

Bij de dolomiti race was het parcours wel dusdanig zwaar (5000hm, en mijn eerste 200km ooit) dat ik rustig aan gestart was. De eerste kilometers naar de eerste klim gingen echt hard, maar over grote wegen, na de eerste klim was de boel al redelijk gespreid (gran en medio startten zelfs samen), tweede klim was al helemaal rustig.

La Charly Gaul in Luxemburg kan ik wel meer plaatsen in wat jij vertelt over Schleck, een veul minder selectief parcours waardoor er veel meer geracet wordt. In dit geval niet tot op het gevaarlijke toe, er staat immers weinig op het spel. Maar ik kan me voorstellen dat met Schleck als qualifying event de gekte iets te groot wordt...

Voor mij dus ook nooit een Schleck denk ik zo haha. De Dolomiti Race en Charly Gaul zijn wmb wel aanraders! Niet super groot/massaal maar wel goed georganiseerd

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-12 22:36
verstappen33 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:45:
[...]

Je klopt, er worden training ritten georganiseerd per regio, en daarnaast heb je informatie avonden waar je face-2-face mensen kunt ontmoeten..

Via Cycletours bijvoorbeeld heb je ook georganiseerde ritten, maar daar lees ik weer gemengde ervaringen over, soms zie je dat er maar 8-10 man mee gaat op zo'n trip, en dan moet je er maar net tussen passen qua karakter en niveau, en je moet weer veel zelf organiseren qua eten etc...
Ik ben dit jaar met cycletours een week wezen fietsen. Was echt super geregeld, leuk betaalbaar en had het geluk dat we een leuke mix man/vrouw/leeftijden hadden in de groep. Uiteindelijk waren we met 13 mensen.

Ja er zitten altijd een paar mensen bij met nogal sterke karakters, maar dat is nooit de hele groep.

Ik had deelgenomen aan een kampeerreis. Ik hoorde van andere dat deze vaak wat leuker zijn omdat je op een camping toch sneller naar elkaar toe trekt.

Eenmaal fietsend in de bergen fiets je toch eigen tempo, dus als de groep niet helemaal jouw ding is dan is het ook niet heel erg en probleem.

Volgend jaar ga ik het zeker weer doen. Mocht je nog vragen hebben kan je altijd een pm sturen.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het was niet de bedoeling af te schrikken, ik heb voor mezelf gezegd dat ik deze niet meer doe, maar dat was wel op basis van de allereerste editie. Ik denk wel dat ze daar toen lessen uit hebben getrokken waardoor mijn beeld best achterhaald kan zijn. Maar je hoort inderdaad wel dat er nog steeds serieuze ongelukken gebeuren.

Inderdaad bij de start van cyclos is het vaak wel een beetje chaos en stress, maar daar komt bij de eerste klim inderdaad een einde aan.

Sportful Dolomiti lijkt me ook vet, staat ook nog wel op mijn lijstje. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 28-09-2023 06:17 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:23
DDX schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:06:
[...]

Haha klopt, maar toch je moet het gewoon eens doen.
Moet wel zeggen dat Frankrijk dus een erg makkelijk land is om zoiets te doen.

Ik denk ook wel eens laat ik een weekendje doen in Nederland ergens heenfietsen, hotel regelen en dan dag erop terug.
Loop je al snel tegen zaken aan dat je niet even makkelijk hotel kan vinden hier in Nederland en als je die al kan vinden je zo 150 euro+ mag betalen.
En dan even eten om 8 uur 's avonds tja dan kom je al snel uit bij een mcdonalds ofzo want iedereen eet om half6. (tenzij je misschien in Amsterdam bent)

Ok in Frankrijk heb je weer ander dingetje met lunch, het is niet alsof je daar om 3 uur 's middags op een terras kan ploffen en iets kan bestellen. Die eten om 12u.
Maar daar heb je wel weer heel veel bakkertjes die lekkere broodjes etc hebben.
't is natuurlijk vooral bekend bij toerfietsers, maar is Vrienden op de fiets dan geen goedkope optie? Moet je nog wel ergens anders eten natuurlijk want avondeten zit er meestal niet bij.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• DDX
Mistraller schreef op donderdag 28 september 2023 @ 00:13:
[...]

't is natuurlijk vooral bekend bij toerfietsers, maar is Vrienden op de fiets dan geen goedkope optie? Moet je nog wel ergens anders eten natuurlijk want avondeten zit er meestal niet bij.
Ja dat is prima als je het week vantevoren regelt ofzo, maar last minute gaat niet echt werken (tenzij je geluk hebt natuurlijk)

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:50
laaaate reactie.
orange.x schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:38:
@Stufferdt Dat scheelt dan wel ja. Heb wat jaartjes geleden in Scherpenzeel meegereden waar ik in de laatste ronde in de remmen moest omdat voor mij iemand onderuit ging in de bocht de dorpsstraat weer op. Die gleed over een van die putdesksels weg omdat het halverwege ietwat begon te spatten. Was niet zeiknat, maar nat genoeg om toch uit balans te gaan. Dat soort dingen wil je niet zelf maar ook zeker niet net voor je! Niet dat ik die ronde podium had gehaal maar alsnog 9e geworden.
Poh, dat zijn mindere dingen ja. Ik stond ingeschreven maar ben dit jaar niet gestart. GIng bij de sportklasse al 7 man onderuit geloof ik (waaronder ondergenoemde Arco).
Ben overigens ook helemaal geen sprinter. Het liefste rij ik een zo constant mogelijk tempo, maar dat is wat saaier haha. Veelal als het bij Eemland wel eens stilvalt omdat ze even geen zin meer hebben om de hele tijd te versnellen dan ga ik er maar voorbij om in ieder geval weer een beetje het tempo erin te gooien.
Ik dus ook, mezelf toch maar eens verhuren als knecht bij koersjes. En Eemland is voor mij altijd overleven totdat het stilvalt en dan herstel ik wel weer. Merkte laatste keer overigens dat je beter P1-10 kan zitten dan p30-40. Dat scheelde qua energie echt enorm veel, nog meer dan normaal omdat er een groot peleton was (50+).
Maar het klinkt alsof die beste kerel inderdaad maar een stapje hoger moet gaan kijken. Geen idee of je Arco kent? Rijdt bij Paxx meen ik, of wat voorheen Paxx was. Die is dit jaar ook een niveau hoger dan lokale dingetjes gegaan. Al is het daar toch een knap stuk lastiger weer.
Ach, het blijft erg leuk om te doen. Hier net als @la_fusion 3 kinderen die gelukkig steeds wat ouder worden en het dus makkelijker wordt om iets meer te fietsen en trainen. Maar nadeel is dat je zelf dus ook steeds wat ouder wordt :-P Al denk ik dat ik nog wel terug moet kunnen komen op het niveau van 2020. Moet ik alleen even stoppen met snaaien van pepernoten, chips, koekjes etc etc :P
Ja klopt, hier is geen kruid tegen opgewassen. En ken ik zeker. Weleens duurritje gedaan met Paxx. Kom je veel tegen in de buurt en er is maar 1 motto: altijd terugpakken :) Merk dat ik dat wel kan waarderen, je ziet veel dezelfde personen dus je hebt altijd wel iets te bespreken.

Ik ben dit jaar van 80 naar 70ish gegaan en doet veel qua gevoel en fitheid. Nu nog hard leren fietsen :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
mhr-zip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:30:
[...]

Heb van de Bontrager de set echter is de voorlamp niet StVZO gekeurd wat volgens mij inhoud dat je je tegenliggers niet verblind, dus heb hem hier (wel onder m'n stuur) best ver naar beneden gericht maar mocht ik ooit een nieuwe kopen dan ga ik daar wel meer op letten.

Verder is de ant+ communicatie ideaal bij het starten en stoppen van een rit gaat ie automatisch aan en uit hierdoor rijd ik overdag ook maar gewoon met lampen aan want dan ben ik iig extra zichtbaar.

Verder geeft hij aan de zijkant nog een beetje oranje licht maar of dat nu zoveel doet...

Heb verder een losse garmin radar zonder verlichting (aangezien ik al een goed achterlicht had )

@Kluus Zit u in een rustweek? of een blessure? zie niet veel op Strava voorbij komen....

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:01
@Stufferdt Hardrijden leren is een kwestie van veel doen. Merk ieder jaar opnieuw dat het in het begin even lastig is om weer mee te komen maar dat het uiteindelijk went en dan is meekomen in ieder geval niet het grootste probleem. Maar het hangt wel sterk van de samenstelling en dag af merkte ik dit seizoen. Heb dit jaar het 2e deel van het seizoen vooral op de donderdag gereden waarbij de A en B apart starten. Nu waren er vaak op donderdag niet genoeg A-rijders en is het denk ik ook net een tikkeltje rustiger dan de dinsdag. De dinsdagen zijn wel echt in dat kader lastiger omdat de B renners heel graag met de A mee willen wat heel veel jojo oplevert of de eerste rondes een gemiddelde wordt gereden wat behoorlijk hoog kan liggen. Gevoelsmatig was de donderdag gewoon wat rustiger omdat er minder gejaagd hoefde te worden.

Goed, uiteindelijk de laatste 3 ritten die ik meereed dit jaar, een donderdag, donderdag en een dinsdag (was de allerlaatste keer) ging het gemiddelde ook wel behoorlijk omhoog. Gelukkig de vorm ook. Waar ik 17 augustus nog gewoon eraf moest kon ik het de 24e allemaal meerijden en was het gemiddelde 41,9 voor 1u21. De 31e een week later was het 10 minuten korter maar het gemiddelde lag die avond op 43,7.. Dat gemiddelde had ik al een tijd niet gehaald bij Eemland. En als toetje dan de dinsdag erna 5 sept nog weer iets korter 1u5 maar een gemiddelde van 45,1... Ik moet de hele statistiek nog eens nazoeken, maar ik kan me niet zo snel voor de geest halen wanneer ik zo'n gemiddelde eerder gereden heb.

Wat voor mij heel erg lijkt te helpen is het rijden van lange ritten. In die periode toen ik terug ben gekomen van de vakantie dan heb ik dat ook vooral weer opgepakt. Proberen elk weekend een rit van 3u te pakken waarbij snelheid niet zoveel uitmaakt (liefst snel want eerder thuis en minder gezeur :P). Voor mij lijkt dat wel echt te werken voor mijn andere prestaties.

Ondanks gewicht nu, geen idee hoeveel ook (durf ff niet op de schaal te gaan staan), dinsdag een rondje gereden en op de Amersfoortse "Berg" een klim gepakt van een km a 3,5% en kon het bijna tot bovenaan boven de 30 houden. Uiteindelijk 496W voor 1min56, ik was er zelf eigenlijk ook aardig verbaasd over! Wat me in ieder geval sterkt is dat ik blij ben dat ik ondanks huidige status toch nog wel lekker mezelf kan pushen. Dat wil ik in ieder geval meenemen naar komend jaar :)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Tinusvolkel verplichte rust na een klein ingreepje in het ziekenhuis vorige week. Toevallig was ik net van plan om eens te gaan kijken hoe de vlag erbij hangt. ;)

• verstappen33
orange.x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:02:
@Stufferdt Hardrijden leren is een kwestie van veel doen. Merk ieder jaar opnieuw dat het in het begin even lastig is om weer mee te komen maar dat het uiteindelijk went en dan is meekomen in ieder geval niet het grootste probleem. Maar het hangt wel sterk van de samenstelling en dag af merkte ik dit seizoen. Heb dit jaar het 2e deel van het seizoen vooral op de donderdag gereden waarbij de A en B apart starten. Nu waren er vaak op donderdag niet genoeg A-rijders en is het denk ik ook net een tikkeltje rustiger dan de dinsdag. De dinsdagen zijn wel echt in dat kader lastiger omdat de B renners heel graag met de A mee willen wat heel veel jojo oplevert of de eerste rondes een gemiddelde wordt gereden wat behoorlijk hoog kan liggen. Gevoelsmatig was de donderdag gewoon wat rustiger omdat er minder gejaagd hoefde te worden.

Goed, uiteindelijk de laatste 3 ritten die ik meereed dit jaar, een donderdag, donderdag en een dinsdag (was de allerlaatste keer) ging het gemiddelde ook wel behoorlijk omhoog. Gelukkig de vorm ook. Waar ik 17 augustus nog gewoon eraf moest kon ik het de 24e allemaal meerijden en was het gemiddelde 41,9 voor 1u21. De 31e een week later was het 10 minuten korter maar het gemiddelde lag die avond op 43,7.. Dat gemiddelde had ik al een tijd niet gehaald bij Eemland. En als toetje dan de dinsdag erna 5 sept nog weer iets korter 1u5 maar een gemiddelde van 45,1... Ik moet de hele statistiek nog eens nazoeken, maar ik kan me niet zo snel voor de geest halen wanneer ik zo'n gemiddelde eerder gereden heb.

Wat voor mij heel erg lijkt te helpen is het rijden van lange ritten. In die periode toen ik terug ben gekomen van de vakantie dan heb ik dat ook vooral weer opgepakt. Proberen elk weekend een rit van 3u te pakken waarbij snelheid niet zoveel uitmaakt (liefst snel want eerder thuis en minder gezeur :P). Voor mij lijkt dat wel echt te werken voor mijn andere prestaties.

Ondanks gewicht nu, geen idee hoeveel ook (durf ff niet op de schaal te gaan staan), dinsdag een rondje gereden en op de Amersfoortse "Berg" een klim gepakt van een km a 3,5% en kon het bijna tot bovenaan boven de 30 houden. Uiteindelijk 496W voor 1min56, ik was er zelf eigenlijk ook aardig verbaasd over! Wat me in ieder geval sterkt is dat ik blij ben dat ik ondanks huidige status toch nog wel lekker mezelf kan pushen. Dat wil ik in ieder geval meenemen naar komend jaar :)
Ik ben dan welliswaar geen wedstrijd rijder, maar ook bij ons op de normale fietsclub merk ik hetzelde..
Voorjaar/zomer zag je de gemiddelde snelheid eigenlijk maar langzaam omhoog gaan.. Van 30 tot zeg maar 33 in augustus..
Nu de dagen en dus ook de ritjes weer korter worden zie je toch de snelheid ineens flink verhogen.
De getraindheid zit wel goed om ineens met 35-37+ te koersen voor een uurtje..

Geen idee of dat bij jullie ook meespeeld? Maar eerder stelde iedereen zich in op een rit van 2 uur of iets langer, maar nu stelt men zich in op een rit van een uurtje omdat het anders alweer donker is.

Fiets seizoen is trouwens nu afgelopen bij de club, er worden nu alleen nog duurtochten georganiseerd in de ochtenden en de weekenden, maar dat is gewoon lekker touren (zone 2) en niet hoge snelheden rijden.

• orange.x
verstappen33 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:45:
Ik ben dan welliswaar geen wedstrijd rijder, maar ook bij ons op de normale fietsclub merk ik hetzelde..
Voorjaar/zomer zag je de gemiddelde snelheid eigenlijk maar langzaam omhoog gaan.. Van 30 tot zeg maar 33 in augustus..
Nu de dagen en dus ook de ritjes weer korter worden zie je toch de snelheid ineens flink verhogen.
De getraindheid zit wel goed om ineens met 35-37+ te koersen voor een uurtje..

Geen idee of dat bij jullie ook meespeeld? Maar eerder stelde iedereen zich in op een rit van 2 uur of iets langer, maar nu stelt men zich in op een rit van een uurtje omdat het anders alweer donker is.

Fiets seizoen is trouwens nu afgelopen bij de club, er worden nu alleen nog duurtochten georganiseerd in de ochtenden en de weekenden, maar dat is gewoon lekker touren (zone 2) en niet hoge snelheden rijden.
Zal zeker meewerken dat de ritten korter worden en men misschien hetzelfde eruit wil halen. Dat is met wedstrijden misschien nog juist weer wel anders omdat ik niet per se de gangmaker ben en veel op kop verscheen nog, dus dan is het afhankelijk van wat andere mensen. Maar ik denk wel dat als er inderdaad wat meer mensen bijzitten die gewoon nog een stuk beter zijn ze dus die kar wel trekken en de rest volgt gewoon zolang ze kunnen.

Wat ik vooral wel merkte is dat ik die laatste ritten gewoon nog niet helemaal klaar was. Gevoelsmatig kon er nog wel wat rondjes achteraan. Daarin merk je wel dat als je normaal 1u30+ rijdt en het dan dus korter wordt je gewoon nog niet helemaal moe bent, ondanks het hogere gemiddelde.

Bij ons zijn er volgens mij nog wel zaterdagwedstrijden en hebben ze ook wel wat algemenere ritten maar ik ben ook niet echt lid van de club, nog, en ga dus buiten die avondwedstrijdjes gewoon mijn eigen gang.

• EdwinW
Tinusvolkel schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:09:
[...]

Heb van de Bontrager de set echter is de voorlamp niet StVZO gekeurd wat volgens mij inhoud dat je je tegenliggers niet verblind, dus heb hem hier (wel onder m'n stuur) best ver naar beneden gericht maar mocht ik ooit een nieuwe kopen dan ga ik daar wel meer op letten.
In Duitsland mag je geen knipperende fietsverlichting gebruiken. Voor de Duitse markt moeten de merken een aangepaste versie uitbrengen die voldoet aan de StVZO.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:59
EdwinW schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:29:
[...]

In Duitsland mag je geen knipperende fietsverlichting gebruiken. Voor de Duitse markt moeten de merken een aangepaste versie uitbrengen die voldoet aan de StVZO.
Knipperen mag in Nederland ook niet.

• verstappen33
orange.x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:12:
[...]

Wat ik vooral wel merkte is dat ik die laatste ritten gewoon nog niet helemaal klaar was. Gevoelsmatig kon er nog wel wat rondjes achteraan. Daarin merk je wel dat als je normaal 1u30+ rijdt en het dan dus korter wordt je gewoon nog niet helemaal moe bent, ondanks het hogere gemiddelde.
Herkenbaar, ik ging dinsdag nog even solo een rondje doen, voelde me fit en had zin om ff te knallen maar wilde wel voor het donker thuis zijn, dus een ritje van 40km uitgestippeld en lekker rond mjn FTP te gaan trappen. FTP lag rond 265W begin augustus, daarna geen echte test meer gedaan..
Dus 1u10 lopen fietsen met gemiddeld 263W, maar met een hartslag van gemiddeld 155 (omslagpunt ongeveer 165-170), Het was wel een intensieve rit, maar ik was nog niet kapot na een uur, dus eigenlijk best wel verbaasd hoeveel er nog in het vat zat eigenlijk.

Binnenkort maar weer eens echt volle bak fietsen voor 20 minuten om te kijken of mijn FTP echt verbeterd is.

• mhr-zip
La1974 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:39:
[...]

Zit verschil tussen wat wel en niet mag, en waar wel en niet op gehandhaafd wordt.

• DDX
[...]

En reflectoren zijn ook verplicht in Nederland

Duitsland is gewoon wat strenger.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lampje op je hoofd mag ook niet.

Toch denk ik dat er maar weinig bekeurd wordt op aanwezige, maar niet geheel volgens de regel der wet gebruikte, verlichting.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58
BreadFan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:59:

Toch denk ik dat er maar weinig bekeurd wordt op aanwezige, maar niet geheel volgens de regel der wet gebruikte, verlichting.
Dat is (nog) niet mogelijk middels flitskasten.

Wanneer heb jij voor het laatst
a] een politieagent op straat gezien?
b] als a, maar dan ook nog aan het handhaven was op snelheid /achterlijk rijgedrag in het algemeen / verlichting?

Daarbuiten: lampje op je hoofd is ook niet erg veilig, ook niet op een helm. Zo was er een zekere M. Schumacher die ging skiën met een GoPro camera aan zijn helm. Hij viel, toen zat de camera in zijn helm, en de mount in zijn hoofd.. (Ale druk wordt dan geconcentreerd op 1 punt, is de helm niet op ontworpen.)

[ Voor 22% gewijzigd door guapper op 28-09-2023 13:08 ]

• verstappen33

Hier in NL zijn ze idd niet zo heel streng zolang je maar iets van verlichting voert.
Zelfs een knipper lampje van de Hema van 2 euro vinden ze al best, zolang je maar zichtbaar bent..

Ikzelf fiets niet meer echt in het donker, eerder had ik mijn Lezyne 1000 lumen lamp nog wel als schijnwerper om de weg goed te zien buitenaf, maar het is niet mijn ding om in het pikke donker met 30+ te fietsen over landweggetjes..

Momenteel heb ik de Ravemen FR160 onder mijn Garmin, ziet er mooi uit, en geeft voldoende licht om in de schemer nog thuis te komen.
Achter heb ik de lezyne KTM lamp nog, die gebruik ik vaak ook nog wel overdag (knipperstand) voor extra opvallen.

• DDX
verstappen33 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:
[...]

Hier in NL zijn ze idd niet zo heel streng zolang je maar iets van verlichting voert.
Zelfs zonder lamp vinden ze het 99,9% van de tijd wel prima...

Gaat binnenkort weer leuk worden hier rond Amsterdam als je in het donker langs de Amstel weer hopenlijk net op tijd een tegenligger kan ontwijken die zonder lampje op z'n telefoon op je af komt...
Of de wandelaar in zwarte kleding met z'n hond...

En ja dan ben ik de aso die z'n lamp te hoog heeft staan om die tegenligger nog op tijd te zien.
Dan maar de aso die iig mensen nog kan zien.

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 28-09-2023 13:28 ]

• EdwinW
[...]

In Nederland mag je wel in het bezit zijn van een lampje dat kan knipperen, maar mag je die stand niet gebruiken. In Duitsland is de verkoop verboden van lampjes die kunnen knipperen. Leveranciers brengen in Duitsland aangepaste lampjes uit.

• Mistraller

Dubbele lampen mag ook niet. Maar als je ziet dat zelfs grote fabrikanten fietsen met dubbele koplampen uitrusten (op de vork of bijv logo-light + koplamp)....

Als je je aan de regels wilt houden dien je ook reflectie in je wielen, op je pedalen, achterreflector etc te hebben.

Goed zichtbaar en niet verblindend, dan is oom agent je gewoon dankbaar hoor.

---------------

• verstappen33
DDX schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:27:
[...]

Zelfs zonder lamp vinden ze het 99,9% van de tijd wel prima...

Gaat binnenkort weer leuk worden hier rond Amsterdam als je in het donker langs de Amstel weer hopenlijk net op tijd een tegenligger kan ontwijken die zonder lampje op z'n telefoon op je af komt...
Of de wandelaar in zwarte kleding met z'n hond...

En ja dan ben ik de aso die z'n lamp te hoog heeft staan om die tegenligger nog op tijd te zien.
Dan maar de aso die iig mensen nog kan zien.
Geen ervaring met controles in de randstad, maar hier in het oosten zijn ze er wel feller op.. Niet altijd een bekeuring, maar wel een flinke preek van meneer agent..

Begin dit jaar met de fietsclub ook staande gehouden door een motoragent toen het begon te schemeren en niet iedereen verlichting voerde.

Na een korte preek en de belofte dat iedereen volgende keer een lampje bij zou hebben mochten we doorfietsen (we waren toch al bijna thuis)..

Verder worden er regelmatig grote controles gehouden in donkere maanden (schoolkinderen, en ook op uitgaans avonden).

• DDX
Afgezien van paar abri posters is er rond Amstedam weinig van te merken.
Denk 2 jaar geleden eens een controle gezien op kruising in Amsterdam.
Maar denk dat minstens 50% zonder verlichting fietst.

En dan heb ik het nog niet over de opgevoerde snorfietsen en fatbikes wat ook gewoon toegestaan is lijkt het wel.
Alleen de helmplicht op snorfietsen houden mensen zich wel aan.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:42:
[...]
Goed zichtbaar en niet verblindend, dan is oom agent je gewoon dankbaar hoor.
Maar vooral je medeweggebruikers 🚗👍

• Mistraller
DDX schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:54:
Afgezien van paar abri posters is er rond Amstedam weinig van te merken.
Denk 2 jaar geleden eens een controle gezien op kruising in Amsterdam.
Maar denk dat minstens 50% zonder verlichting fietst.

En dan heb ik het nog niet over de opgevoerde snorfietsen en fatbikes wat ook gewoon toegestaan is lijkt het wel.
Alleen de helmplicht op snorfietsen houden mensen zich wel aan.
En de stepjes, telefoons in de handjes etc....

Maar dat is allemaal de schuld van de wielrenners! En de MTB-ers natuurlijk.

---------------

• DDX
Stepjes is ook een leuke ja, vanmorgen eentje kunnen ontwijken die met voet op de grond probeerde te remmen....

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Mistraller schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:13:
[...]

En de stepjes, telefoons in de handjes etc....

Maar dat is allemaal de schuld van de wielrenners! En de MTB-ers natuurlijk.
Ik probeer steden / grotere dorpen te vermijden dus kom die niet echt tegen, maar erger mij vooral aan boomers op elektrische fietsen die het hele fietspad nodig hebben, mijn bel niet ( willen ) horen en niks ( willen ) zien in hun spiegels..

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• orange.x
verstappen33 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:43:
Geen ervaring met controles in de randstad, maar hier in het oosten zijn ze er wel feller op.. Niet altijd een bekeuring, maar wel een flinke preek van meneer agent..

Begin dit jaar met de fietsclub ook staande gehouden door een motoragent toen het begon te schemeren en niet iedereen verlichting voerde.

Na een korte preek en de belofte dat iedereen volgende keer een lampje bij zou hebben mochten we doorfietsen (we waren toch al bijna thuis)..

Verder worden er regelmatig grote controles gehouden in donkere maanden (schoolkinderen, en ook op uitgaans avonden).
Zeer terecht ook. Nu is het van fietser tot fietser of voetganger nog wel te overzien in het donker, vooral als de maan ook zichtbaar is. Maar voor een automobilist is het wel echt tricky met niet verlichte fietsers of voetgangers op dezelfde rijweg.

Ik vind ook wel dat als voetgangers gebruikmaken van fietspaden om te wandelen in het donker dat ze ook verlicht moeten zijn.

@Tinusvolkel Vooral het hebben van spiegels dan en er gewoon niets mee doen. Volgens mij is het in ieder geval met autorijden zo dat je ook met regelmaat in je spiegels moet kijken voor het totale plaatje. Dus die mensen hebben spiegels maar gebruiken ze zelden. Zelfs als je belt en ze je horen gaan ze nog omkijken en zwalken ze het halve pad weer over.
Een hele enkele keer zie ik een fietser dan zn hand even uitsteken zo van: heb je gehoord, ik ga aan de kant zonder om te kijken. Dat is wel een hele fijne manier vind ik.

[ Voor 19% gewijzigd door orange.x op 28-09-2023 15:37 ]

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
In ieder geval minimaal een reflecterend hesje dragen.

• verstappen33
En als we het toch over verkeershufters hebben, irritante joggers die links op de weg rennen en je dus zo tegemoet rennen op slecht verlichte wegen..

Je schrikt je soms dood als iemand ineens op je af komt rennen.

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:42
verstappen33 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:44:
En als we het toch over verkeershufters hebben, irritante joggers die links op de weg rennen en je dus zo tegemoet rennen op slecht verlichte wegen..

En toch is dat de meest handige kant voor de hardloper die nu kan zien welk verkeer hem/haar/het/.... nadert en daar op kan anticiperen. Het dragen van reflecterende kleding en eventueel een lampje op de hardloper maakt het wel beter voor het overige verkeer en dus nog veiliger

https://www.strava.com/athletes/5891551

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:22
die links op de weg rennen en je dus zo tegemoet rennen op slecht verlichte wegen..
tja, zo reed ik vorige week bijna op een hardloper die wel rechts liep maar alleen een lampje voorop had. Als ze geen verlichting dragen maakt het geen hol uit waar ze lopen, dan beter aan de kant waar je mede wegkant gebruikers je verlichting kan zien.

Flickr - Strava

• DDX
scraemus schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:53:
[...]

En toch is dat de meest handige kant voor de hardloper die nu kan zien welk verkeer hem/haar/het/.... nadert en daar op kan anticiperen. Het dragen van reflecterende kleding en eventueel een lampje op de hardloper maakt het wel beter voor het overige verkeer en dus nog veiliger
Mits ze uitwijken de berm in, maar dat doen ze dus niet.
Ook leuk op smalle wegen als er dan een wandelaar/hardloper op je afkomt en aan de andere kant een fietser ofzo.
En dan boos worden als je op ze af rijd.

• verstappen33
ik snap dat het voor de veiligheid is, maar het snelheids verschil is wel heel groot of ze nu met of tegen het verkeer lopen, en het anticiperen hierop kan soms lastig zijn..

Wanneer een hardloper 11-13km/u loopt dan is het verschil al gauw 25km/u waarmee ze op je af kunnen komen ..

Lopen ze rechts, dan is het 30km/u - 12km/u = 18km/u snelheids verschil.
Lopen ze links (tegen het verkeer) dan is het 30 + 12 = 42 km/u verschil..

Dat laatste is best hard, en als je het verkeerd inschat dan kun je best wel eens schrikken en dat de hardloper de berm in moet springen..

Dus als je 3-4 seconden niet goed naar voren kijkt, dan heb je al een blinde vlek van 40-50m..

[ Voor 7% gewijzigd door verstappen33 op 28-09-2023 16:18 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:03:
[...]

Waarom zouden ze moeten uitwijken, een voetganger mag bij gebrek aan trottoir en fietspad de uiterste zijde van de rijbaan gebruiken. Ze hoeven niet voor je de berm in te gaan.
Ook leuk op smalle wegen als er dan een wandelaar/hardloper op je afkomt en aan de andere kant een fietser ofzo.
Niet heel raar toch als je met een voertuig van een significant gewicht op een verkeersdeelnemer af komt rijden die stukken minder veiligheidsmarge heeft?

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:15

Niellie41

[object Object]

Kan aan mij liggen, maar mij werd vroeger geleerd om links van de weg te lopen als er geen voetpad is.

• DDX
Ach je hebt er ook genoeg die midden op het fietspad hardlopen met koptelefoon op hun hoofd.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-12 17:14
Pff even de frustratie er uit hoor:

Vorig jaar verhuisd van de stad naar een randgemeente. Ik was altijd lid van een wielerclub in de stad, gezien ik daar ook nog elke dag ben voor mijn werk werk is dat nog prima te doen. Echter, het leek me ook leuk om een wielerclubje in het dorp te hebben.

Dus: aanmelden bij de enige club die het dorp rijk is (50 leden). Ik heb ze al vaker zien fietsen, niet altijd even sociaal op de weg. Maargoed, ik had leuk contact met de 'voorzitter', die vooral enthousiast was dat er zich weer eens een jong iemand had aangemeld. Gisteren mee met het wekelijkse woensdagavondrondje, gewoon om te kijken of het een leuke groep is.

Dat is het dus niet. Het leek an sich een leuke groep mensen bij het verzamelen (wel wat ouder, allen rond de 45 jaar met een paar uitschieters naar 60 jaar). Maar eenmaal onderweg één groot drama, op pad met de 'snelle' groep van 12 man:

- rijden overal door rood;
- blijven steevast 2 á 2,5 breed rijden, ongeacht tegenliggers;
- twee tegenliggers eindigden daardoor in de berm, dat werd hard lachen: "haha, zag je die eens schrikken";
- een tweetal dames inhalen met de nodige vrouwonvriendelijke opmerkingen;
- bij paaltjes voor de 'grap' direct op het paaltje afsturen en zo laat mogelijk uitsturen om dan daarna met een valse grijns om te kijken met 'blijven opletten hè, jonkie';
- vlak voor het afgesproken bordjessprintje drukt de (voor mij onbekende) persoon naast me op m'n shifter zodat ik van het buiten- naar het binnenblad zou schieten. De sprint werd echter net ingezet, dus de ketting schiet door tussen het binnenblad en het frame. Gelukkig stopte ik direct met trappen waardoor ik geen schade heb opgelopen.

Na dat laatste 'incident' heb ik vriendelijk bedankt voor het rondje en aangegeven dat 'het tempo me te hoog lag'.

Vanmorgen de voorzitter een pismail gestuurd. Wat 'ontgroenings'-grapjes kan ik prima hebben, maar vooral ten aanzien van het gedrag naar andere weggebruikers baal ik enorm dat dit in mijn dorp rondfietst. Ik was in staat tijdens de rit zelf stennis te schoppen - met name jegens de persoon die op m'n shifter klikt in de sprint - maar gezien ik deze mensen nog héél vaak ga tegenkomen heb ik dat maar gelaten voor wat het is.

• verstappen33
Niellie41 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:19:
[...]

Kan aan mij liggen, maar mij werd vroeger geleerd om links van de weg te lopen als er geen voetpad is.
Lopen ja, maar ook hardlopen? Sommigen rennen behoorlijk hard en dan ben je in mijn ogen gewoon een spookhardloper (als dat uberhaupt een woord is.. :) )

• DDX
Napo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:18:
[...]

Waarom zouden ze moeten uitwijken, een voetganger mag bij gebrek aan trottoir en fietspad de uiterste zijde van de rijbaan gebruiken. Ze hoeven niet voor je de berm in te gaan.
Nee het hoeft allemaal niet, maar vroeger werd je aangeleerd om tegen het verkeer in te lopen zodat je zelf kon uitwijken de berm in als je een auto zag aankomen.
Tegenwoordig hoeft dat allemaal niet meer en uitwijken waarom zou je.
Gewoon met 2 man/vrouw naast elkaar blijven lopen kan prima op het fietspad.

Doen ze niet op de weg hoor, dan is het gevaarlijk maar op een fietspad moet die fietser dan maar remmen/opletten etc.

Vroeg had je officiele regel buiten de bebouwdekom, maar nu ben je vrij om zelf de kant te kiezen.
En leuk als je dan soms op een druk pad komt waar aan beide kanten mensen lopen/rennen etc.

https://www.anwb.nl/exper...ks-of-rechts-voor-joggers
Links of rechts
Of een voetganger links of rechts loopt mag deze zelf bepalen. De wet geeft aan: ‘Als er geen trottoir of fietspad is, gebruiken voetgangers de berm of de uiterste zijde van de rijbaan’. De wet schrijft niet voor of zij links of rechts van de rijbaan moeten lopen. Ook wie voor wie aan de kant moet, is niet voorgeschreven.

Het voordeel van links lopen is dat u het verkeer aan uw kant ziet naderen. U kunt dus uitwijken naar de berm als dat nodig is. Rechts ziet u het verkeer aan uw kant niet aankomen en wordt u niet gealarmeerd als een achteropkomende fietser of automobilist u niet op tijd ziet.

[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 28-09-2023 16:23 ]

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:42
DDX schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:21:
[...]
Doen ze niet op de weg hoor, dan is het gevaarlijk maar op een fietspad moet die fietser dan maar remmen/opletten etc.
Owh hier in het Noorden wel hoor, kom ze vaak genoeg tegen op de fiets of in de auto (beide zelfde gedeelde weg), sommigen gaan wel even de berm in als er nog een tegenligger aankomt, andere niet (en die kijken je dan inderdaad verbaasd aan 8)7)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:15

Niellie41

[object Object]

verstappen33 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:20:
[...]
Lopen ja, maar ook hardlopen? Sommigen rennen behoorlijk hard en dan ben je in mijn ogen gewoon een spookhardloper (als dat uberhaupt een woord is.. :) )
Het blijven voetgangers. Net zoals je een fietser bent ongeacht of je een renfiets of een oma fiets hebt. Of zo'n fatbike.

Iedereen moet gewoon uit hun doppen kijken, voorspelbaar blijven* en zichtbaar zijn in het donker. Ook als voetganger. Al knal je op iemand die fout zit, je hebt veel aan je gelijk als je geblesseerd raakt en/of je fiets kapot is.

* ik zag laatst een filmpje op dumpert waarbij een wielrenner ineens links afsloeg terwijl er een motor (wellicht ook een beetje te hard) reed.

[ Voor 45% gewijzigd door Niellie41 op 28-09-2023 16:29 ]

• AMD1800
Mr. Stom schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:19:
Na dat laatste 'incident' heb ik vriendelijk bedankt voor het rondje en aangegeven dat 'het tempo me te hoog lag'.

maar gezien ik deze mensen nog héél vaak ga tegenkomen heb ik dat maar gelaten voor wat het is.
Jammer dat je hun ego nog hebt gestreeld door te zeggen dat het tempo te hoog was. Wat een waardeloze figuren zeg. Hopelijk kun je in een naburig dorp oid wel een leuk cluppie vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door AMD1800 op 28-09-2023 16:26 ]

• verstappen33
Niellie41 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:23:
[...]

Het blijven voetgangers. Net zoals je een fietser bent ongeacht of je een renfiets of een oma fiets hebt. Of zo'n fatbike.
Ja dat is misschien wel zo, maar het gaat vooral om het kunnen anticiperen op het snelheidsverschil wat ontstaat met "tegenliggers".. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen, maar ook ik schat de situatie soms verkeerd in, dit heeft nog niet tot echt gevaarlijke situaties geleid maar wel af en toe een schrik momentje met de gedachte "f*ck die kwam sneller op me af dan ik verwachtte"..

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mr. Stom schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:19:
Pff even de frustratie er uit hoor:

Vorig jaar verhuisd van de stad naar een randgemeente. Ik was altijd lid van een wielerclub in de stad, gezien ik daar ook nog elke dag ben voor mijn werk werk is dat nog prima te doen. Echter, het leek me ook leuk om een wielerclubje in het dorp te hebben.

Dus: aanmelden bij de enige club die het dorp rijk is (50 leden). Ik heb ze al vaker zien fietsen, niet altijd even sociaal op de weg. Maargoed, ik had leuk contact met de 'voorzitter', die vooral enthousiast was dat er zich weer eens een jong iemand had aangemeld. Gisteren mee met het wekelijkse woensdagavondrondje, gewoon om te kijken of het een leuke groep is.

Dat is het dus niet. Het leek an sich een leuke groep mensen bij het verzamelen (wel wat ouder, allen rond de 45 jaar met een paar uitschieters naar 60 jaar). Maar eenmaal onderweg één groot drama, op pad met de 'snelle' groep van 12 man:

- rijden overal door rood;
- blijven steevast 2 á 2,5 breed rijden, ongeacht tegenliggers;
- twee tegenliggers eindigden daardoor in de berm, dat werd hard lachen: "haha, zag je die eens schrikken";
- een tweetal dames inhalen met de nodige vrouwonvriendelijke opmerkingen;
- bij paaltjes voor de 'grap' direct op het paaltje afsturen en zo laat mogelijk uitsturen om dan daarna met een valse grijns om te kijken met 'blijven opletten hè, jonkie';
- vlak voor het afgesproken bordjessprintje drukt de (voor mij onbekende) persoon naast me op m'n shifter zodat ik van het buiten- naar het binnenblad zou schieten. De sprint werd echter net ingezet, dus de ketting schiet door tussen het binnenblad en het frame. Gelukkig stopte ik direct met trappen waardoor ik geen schade heb opgelopen.

Vanmorgen de voorzitter een pismail gestuurd. Wat 'ontgroenings'-grapjes kan ik prima hebben, maar vooral ten aanzien van het gedrag naar andere weggebruikers baal ik enorm dat dit in mijn dorp rondfietst. Ik was in staat tijdens de rit zelf stennis te schoppen - met name jegens de persoon die op m'n shifter klikt in de sprint - maar gezien ik deze mensen nog héél vaak ga tegenkomen heb ik dat maar gelaten voor wat het is.
Tijd voor een 'anoniem' interview in het lokale dorpsblaadje over hoe het eraan toegaat in de lokale wielerclub.

Wat een figuren. Die zorgen er dus voor dat heel veel mensen een bloedhekel krijgen aan wielrenners en zorgen gewoon voor echt gevaarlijke situaties en zijn behoorlijk niet respect vol.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-12 17:14
AMD1800 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:26:
[...]

Jammer dat je hun ego nog hebt gestreeld door te zeggen dat het tempo te hoog was. Wat een waardeloze figuren zeg. Hopelijk kun je in een naburig dorp oid wel een leuk cluppie vinden.
Ja ik wil nog wel een beetje gezien kunnen worden in het dorp. Om dan meteen stennis te schoppen met een tiental kerels lijkt me niet al te handig, dan maar even de 'trots' inslikken.

Ik blijf heerlijk lid bij m'n stadse club. Veel leuker en dat stukje extra rijden / fietsen op zondagochtend méér dan waard.

• mhr-zip
Requiem19 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:36:
[...]

Tijd voor een 'anoniem' interview in het lokale dorpsblaadje over hoe het eraan toegaat in de lokale wielerclub.

Wat een figuren. Die zorgen er dus voor dat heel veel mensen een bloedhekel krijgen aan wielrenners en zorgen gewoon voor echt gevaarlijke situaties en zijn behoorlijk niet respect vol.
Dat is toch niet alleen bij deze club. Ik zie het wel meer om me heen, en hoe ouder hoe gekker vooral.

Daarom juich ik het verjongen en diversifiëren van het wielrennen toe.

• guapper
[...]

Visa-versa zelfde probleem. Als iedereen doet of ie de koning van het fietspad is, wordt het spannend.

Daarbuiten; die voetganger moet natuurlijk gewoon opbokken ende wegduiken; da's duidelijk. :+

@mhr-zip : Hoffelijk, dat is toch hoe anderen zich dienen te gedragen richting ons?

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 28-09-2023 16:50 ]

• mhr-zip
guapper schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:41:
[...]

Visa-versa zelfde probleem. Als iedereen doet of ie de koning van het fietspad is, wordt het spannend.

Daarbuiten; die voetganger moet natuurlijk gewoon opbokken ende wegduiken; da's duidelijk. :+
Iedereen doet of hij koning is op het fietspad, terwijl we juist de hoffelijkheid missen.

• DDX
Fietspaden zijn over het algemeen veel te smal.
Opbokken met fietspaden gewoon en net zoals in buitenland gewoon lekker op de weg fietsen.

• guapper
DDX schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:51:
Fietspaden zijn over het algemeen veel te smal.
Opbokken met fietspaden gewoon en net zoals in buitenland gewoon lekker op de weg fietsen.
Dat is wellicht geen verkeerd idee voor e-pedallics en wielrenners. Maar automobilisten zien dat waarschijnlijk weer heel anders.

Het is wachten op een max. snelheid van 25 km/u op het fietspad.

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 28-09-2023 16:54 ]

• DDX
https://www.parool.nl/ams...-gaat-pijn-doen~b5532aef/

(even op escape drukken tijdens openen pagina)
Fietsers moeten zich aanpassen
Maar niet alleen auto’s moeten zich aanpassen, voor fietsers geldt dat ook. Volgend jaar gaat de gemeente straten introduceren waar snellere fietsers – vaak e-bikes – kunnen kiezen voor de autoweg of het fietspad. Wie voor het fietspad kiest, mag niet harder dan 20 kilometer per uur. Van der Horst wil ook meer handhaven op onder meer fatbikes, die volgens de wet te snel gaan.

[ Voor 53% gewijzigd door DDX op 28-09-2023 16:55 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:16
mhr-zip schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:40:
[...]

Dat is toch niet alleen bij deze club. Ik zie het wel meer om me heen, en hoe ouder hoe gekker vooral.

Daarom juich ik het verjongen en diversifiëren van het wielrennen toe.
Ik juich vooral het respect hebben voor elkaar toe. Het moet echt niet uitmaken wat voor ras, vervoermiddel, leeftijd enz je hebt. Als iedereen respect voor een ander zou hebben zouden er niet eens regels hoeven te zijn

Zo, ik droom weer even verder....

• AMD1800
Als de auto's daar dan maar niet 30 rijden, maar net wat harder. Anders heb je er als fietser daar alsnog weer laat van.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-12 20:05

Fisico

by Fabian

Mijn enkels zijn mij redelijk heilig dus ik stap zeker niet de berm in. Net als ik niet op het kantje ga fietsen om een auto op een smalle weg voorbij te laten. Als er weinig ruimte is breng ik in ieder geval niet mijzelf, en wellicht dus ook de ander, in gevaar.
verstappen33 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:13:

Dus als je 3-4 seconden niet goed naar voren kijkt, dan heb je al een blinde vlek van 40-50m..
En daarom ren ik dus tegen het verkeer in, want dan kan ik altijd op het laatste moment toch nog kiezen voor uitwijken. Als ik met het verkeer mee ga dan moet ik maar hopen dat de koptelefoondragende en appende thuisbezorger mij ook ziet. Dat ging van de week weer twee keer bijna mis en dat ondanks mijn kerstboom aan lampjes.

Rennen op de stoep in stedelijk gebied is ook geen pretje. Als iemand zijn deur uit komt met een hond of kinderwagen dan wordt het ineens heel krap zo tussen huis en fietsenrek. Het snelheidsverschil tussen wandelaar met 5km en hardloper met 13km is op de stoep ook wat groot. In de stad is het fietspad dan echt beter, al zit ik daar wel steeds vaker tussen de bakfietsen en bezorgfietsen die richting de 25km gaan.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:21
Voor de squirt lube gebruikers; ik zie net in de mail van mantel dat er ook een "low temperature" versie is.
Nooit geweten en tot nu toe 's winters dus ook niet gebruikt maar mensen die het wel gebruiken en/of er ervaring mee hebben?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57

Phydomir

Dennis

Wat een verhaal @Mr. Stom. Dat geintje met de shifter had mij denk ik wel doen ontvlammen. Al is dat dingetje met het paaltje ook wel een kansloze actie. Nou ja, eigenlijk allemaal wel maar dat kan goed fout aflopen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Phydomir schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:31:
Wat een verhaal @Mr. Stom. Dat geintje met de shifter had mij denk ik wel doen ontvlammen. Al is dat dingetje met het paaltje ook wel een kansloze actie. Nou ja, eigenlijk allemaal wel maar dat kan goed fout aflopen.
@Mr. Stom Nou inderdaad, dat het aso's waren had je al door en dan kun je besluiten dat het een keer en nooit meer was. Maar als ze dan ook nog eens voor gevaarlijke situaties in hun eigen groep gaan zorgen en als klap op de vuurpijl aan je materiaal zitten en jou persoonlijk in gevaar brengen slaat echt alles.

Wat een droeftoeters, ik ben normaal erg rustig maar hier was ik ook wel goed uit mijn vel gesprongen zeg. Is het zo'n klein dorp dan, dat je zo op je tellen moet letten?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
@Mr. Stom pff, wat een verhaal. Jammer dat dit soort volk het nog steeds voor de rest verkloot. Als iemand mij dat met die shifter had geflikt, had ik niet zo ontspannen kunnen reageren. Van iemands' fiets blijf je af.

Zelf gisteren op de pijnbank gelegd door een junior, dus in ieder geval niet ouder dan 18. Dan voel je toch de jaren tellen. Ik reed een trainingskoers bij B's, maar het ging zo hard dat we op een gegeven moment het peloton van de A's inhaalden...

[ Voor 36% gewijzigd door StevenK op 28-09-2023 20:19 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22
Niellie41 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:19:
[...]

Same here, en probeer tijdens mijn looprondjes dat ook te doen. Helaas doen een hoop mensen dat niet. Die komen je dan vrolijk tegemoet lopen aan de andere kant zonder enige intentie om te wisselen of aan de kant te gaan.

Kortom, ik ga zelf dan maar vroegtijdig naar de andere kant, en weer terug. Voorkomt van die langpis, highnoon acties wie het eerst aan de kant gaat.

En dan heb ik het nog niet eens over mensen die dan rondlopen en dan hun blije viervoeter ongecontroleerd zonder riem rond laten springen waarbij je maar moet gokken welke kant Loebas nou weer op gaat springen /rant.

"Better ask questions before you shoot"

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:50
orange.x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:02:
Ik kan prima hard rijden, ben alleen niet goed in sprinten (max 900w) en trek te traag op na de bohcten. Geef mij maar lange wegen rechtdoor met 40+ 😁
Ik was er 5 september ook! Ging goed hard en viel niet stil, maar zoals ik zei, schoof halverwege op en dat rijdt veel soepeler en vlakker, wat mij dus beter ligt.
Ja heel goed punt. Structuur en consistentie (beterworden #1) zij belangrijk en die mis ik momenteel. Doe maar wat sinds juli en ben 3 weken van de fiets geweest door fietsen ook. Maar rommel nu nog wat aan en wou binnenkort weer gestructureerd gaan beginnen. Heb join en vanaf volgende week een mountainbike om ongedwongen kilometers te maken.

Doelen voor komend jaar: <70kg, fit naar de maratona en jaar door koersen proberen.
Damn, 500w voor 2 minuten is netjes. En deze periode is het vooral lekker fietsen en genieten van het “bonus goede weer”.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Pagina: 1 ... 516 ... 698 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).