Ik heb een paar jaar met TrainerRoad gewerkt en daarbij is het standaard om blokken van 6 (in de basis fase) en 4 (alles daarna) weken te hebben, waarbij de laatste week dan een rust week is. Hierbij waren mijn uren dan ongeveer 2/3e van wat ik normaal deed en de ritjes alleen maar endurance ritjes.aaaido schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:05:
Maken jullie gebruik van herstelweken? Zo ja op welke manier? Doe je dit bijvoorbeeld na elke 3 weken, op gevoel, enkel wanneer je een trainingsschema volgt etc?
Sinds een paar maanden overgestapt op Join en moet nog even kijken hoe die dat doen. Merk dat Join veel minder hoog intensief in mijn (crit) plan stopt dan ik van TR gewend ben. Daarbij ben ik ook nog 1,5 week ziek geweest sinds de start. Dus allemaal niet helemaal volgens plan. Zie zo in het schema niet direct een rust week maar heb ook nog niet het gevoel gehad dat ik die echt nodig heb. Wat bij TR echt wel iets was om naar uit te kijken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
/f/image/3VwTbrGxa7cpRaexf2aNlSOO.png?f=fotoalbum_large)

:fill(white):strip_exif()/f/image/5ja3oFxMqKaCuXz8mu3scKNg.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/lMHs0tlUCRlR4hg1zsl5d4sn.jpg?f=fotoalbum_large)