Gisteren rondje Texel gedaan en gestart vanaf huis. In totaal Iets van 7,5 uur op het zadel gezeten. Qua eten had ik voldoende mee, 2x snelle Jelles 1x Sultana 2x energie bars en een gelletje voor wanneer het tegenwind op zou raken ( wat het geval was de laatste 100 km).
Onderweg nog een snicker en een normale lunch op terras naar binnen gewekt.
Ben er ondertussen achter gekomen dat ik beter op normaal voedsel reageer dan op te veel sportvoeding en dan heb ik het voornamelijk over mijn maag.
Daarnaast lees ik hier wel eens mensen die een cola drinken, nu een 2x gedaan op 150km+ ritjes, ook geen goede combinatie
Maar even over de rit zelf, we waren vroeg vertrokken om eerst vanaf Purmerend richting de duinen te gaan om vanaf daar richting Den Helder te fietsen. Er was toen nog niet zoveel wind en wat we hadden was voornamelijk in de rug, dus met kruissnelheid van 34/35 die kant op.
Wat mij een beetje tegen viel was hoe fiets onvriendelijk noord holland wordt wanneer je verder naar boven gaat, alle rotondes zijn zo ingericht dat de auto's voorrang hebben

. En gezien het vakantietijd is en het stikte van de touristen kon je bij elke rotonde we remmen of helemaal stoppen. Maar ach niet te veel klagen, het was prachtig fiets weer.
Helaas miste we de boot op 5 minuten, dus dat was iets langer wachten dan ons lief was. Eenmaal op het eiland heerlijk gefietst. We waren met de klok mee, dus eerst een stukje bos en daarna door de duinen richting de vuurtoren, dit was echt genieten, wat kan Nederland toch mooi zijn.
Bij de vuurtoren in de buurt een strandtent gepakt, voor een lunch en de mentale voorbereiding op de terugweg. De wind was namelijk iets krachtiger geworden en schuin op kop.
Helaas hadden we onze snelheid van te voren weer overschat want weer hadden we de boot gemist, of waren 15 minuten te vroeg, het is net hoe je het wilt zien natuurlijk

.
Eenmaal aan het vaste land was het nog 70 km te gaan, onderweg wel gestopt om water te tanken een een waterijsje te pakken om dan weer verder te gaan. Mede door dat de wind nul verkoeling bracht had ik het gevoel dat de tank sneller leeg liep dan verwacht en de laatste 10km was echt ruk gewoon. Ik heb er toen nog een gelletje in gewerkt maar ik had nou niet het idee dat dit iets effect had.
Eenmaal weer thuis toch nog een heerlijk voldaan en toch wel trots gevoel. We hadden immers de 218km op een redelijk strak tempo kunnen fietsen. Daarnaast waren de Kids bed klaar en was de tafel gedekt met een heerlijk pasta maaltijd
Naast dat het bovenstaande een prachtige rit op zich is was het ook een beetje een test voor de IJsselmeer challenge. En ik ben ook voor mij zelf achter een paar puntjes gekomen.
1. Zonnebrand gaat niet de hele dag mee, was nu net op tijd uit de zon.
2. Handschoenen, kreeg tegen het einde van de rit een soort gevoel als of er blaren aan de binnenkant van mij hand kwamen, waarschijnlijk toch te veel zitten schuren over het stuurlint.
https://www.strava.com/activities/2575935474
[
Voor 0% gewijzigd door
bazzard op 01-08-2019 07:40
. Reden: fix link ]