Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 52 ... 687 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

sapphire

Die-hard pruts0r

CedricD schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:30:
[...]

Imo is eten bij trainingen korter dan 2u30 niet nodig, zeker niet als het avondtrainingen zijn.
Hetzelfde met suikerdranken. Ik neem eigenlijk nooit drank met suikers mee, enkel met elektrolyten.
Ik heb druivensuikers mee voor het geval ik een dipje krijg :9
Ik kan in principe ook makkelijk 2~2,5u zonder eten. Ik heb alleen een aantal jaar geleden na verschillende tips hier aangeleerd om elk uur iets te eten wat er voor zorgt dat ik een hogere intensiteit stukken beter kan volhouden :)
Na een avond maaltijd is dat niet altijd nodig maar zeker in de ochtend geen overbodige luxe vind ik.

@Galois Als ik moet wachten tot ik kleurloze urine heb dan euhm...kan ik lang wachten want dat heb ik zelden tot nooit :+
En ik tank aardig wat drinken weg, zeker op warme dagen. Het is bij mij ook niet oppassen of ik hoofdpijn maar wanneer. Viel me dan ook mee dat ik op de afgelopen hete donderdag ook geen hoofd pijn kreeg....die kwam helaas vrijdag ochtend ondanks dat ik zelfs snachts gedronken had :(
Vochtbalans is en nogal lastig dingetje bij mij al vanaf baby (ben uitgedroogd geweest) terwijl ik serieus veel drink :X

[ Voor 27% gewijzigd door sapphire op 30-07-2019 21:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zeg het al een hele tijd tegen mezelf, maar ik moet nu toch echt ook eens gaan proberen te beginnen met wielrennen :)

Heb ik natuurlijk eerst wel een fiets nodig. Iemand idee voor een goede zaak in de omgeving Amstelveen om een beginnersfiets te kopen, waar ze misschien ook wat leuke tweedehands hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:47

Lulukai

God's gift to women

Iemand nog een kortingscode van Futurumshop beschikbaar?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Jep, €10 korting vanaf €75.

Stuur maar een DM als je interesse hebt ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05
Lulukai schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:22:
Iemand nog een kortingscode van Futurumshop beschikbaar?
https://www.futurumshop.nl/liveslowridefast

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Prulleman schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:47:
@Remko24 Beetje fitness erbij om je rug/core sterker te maken kan een hoop uitmaken bij dit soort klachten (zoek maar eens op core training voor fietsers). Maar er kunnen ook 100 andere redenen zijn. Zadel 1 cm te hoog, punt van je zadel net niet laag genoeg, zadel net te ver naar achteren. Stuur net te laat (of zelfs te hoog kan ook nog). Of een bike fitter dit eruit kan halen ligt er maar net aan..
Vergeet ook niet bij het fitnessen om met extra gewicht (i.p.v. alleen lichaamsgewicht) te trainen. Spoort je spieren aan om zich langer in te kunnen spannen zonder dat dit meer energie en pijn kost. Daarnaast helpt het ook bij het soepeler maken van de spieren.
Tip: Pak eens een keer een les pilates mee. Veel core en is goed voor je flexibiliteit en optimaal benutten van je spiermassa en doorbloeding.

Een bikefitting kan een hoop schelen en veel profijt (in korte tijd) opleveren, maar het hangt er heel erg van af welke methode ze hanteren, wie de fitting uitvoert en of je tijdens de fitting kilometers op de fiets mag maken zodat je goed kunt zien hoe & op welk moment je een verkeerde houding aan gaat nemen of klachten krijgt.

Prijs van de fitting zegt ook niet alles. Je hebt verkopers in winkels die je voor 35 euro perfect op de fiets zetten, maar ook fitters die je voor 100 euro van de fiets af laten donderen.
Een gouden standaard voor fittings & bikefitters is er volgens mij nog niet. En dan moet je hebben van ervaringen van anderen die een fitting hebben ondergaan. Wat ik vaker hoor is dat mensen goede ervaringen hebben de Retul methode, maar die fittings zijn dan weer duurder. Maar zoals gezegd bestaan er genoeg fitters die voor een lager bedrag je bij een goede basis fitting kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 11:51
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:47:
Zeg het al een hele tijd tegen mezelf, maar ik moet nu toch echt ook eens gaan proberen te beginnen met wielrennen :)

Heb ik natuurlijk eerst wel een fiets nodig. Iemand idee voor een goede zaak in de omgeving Amstelveen om een beginnersfiets te kopen, waar ze misschien ook wat leuke tweedehands hebben staan?
De Haan in Ouderkerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:25
Nou ik loop te klooien met Strava...

Als ik Strava open en ik start een opname krijg ik een melding dat Strava hersteld is van een foutmelding o.i.d. Hierdoor onlangs al gehad dat Strava niet had opgenomen...

Android instelling algemeen:

- Locatie staat aan

Strava instellingen in Android menu:

- Gegevens gebruik achtergrond toestaan
- Achtergrond activiteiten toestaan
- Meldingen van de app toegestaan

Strava app zelf:

- Ik zie een optie aanstaan automatisch pauzeren

Wat staat er nou fout dan waardoor Strava niet lekker werkt... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 10:21

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Sleehond schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:41:

Als ik Strava open en ik start een opname krijg ik een melding dat Strava hersteld is van een foutmelding o.i.d. Hierdoor onlangs al gehad dat Strava niet had opgenomen...

- Locatie staat aan

Strava app zelf:

Deze ochtend bijna exact hetzelfde gehad. Sessie was exact 10m lang. GPS stond nochtans aan en naar mijn weten heb ik niks aangepast sinds een vorige sessie.

lijkt een gevalletje te zijn van GPS fix. Strava lijkt geen GPS fix te kunnen vinden. Zet ik 10sec google maps open vindt hij wel een fix. Diezelfde fix neemt Strava ook over. Maar 10 minuten wachten op Strava en er was geen fix...

[ Voor 12% gewijzigd door Joindry op 31-07-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb tussen mijn 10e en 18e redelijk fanatiek gefietst, begonnen op een kleine Peugeot en later overgestapt op een simpele Target fiets. Enkele jaren geleden met voetbal mijn kruisband afgescheurd, hierna nog een paar jaar gevoetbald op redelijk niveau en nu ik weer meer last krijg van de knie heb ik besloten lager te gaan ballen. Dit betekent nog maar 1 keer in de week trainen en op zaterdag een wedstrijd, om toch in beweging te blijven heb ik deze week de Bianchi van mijn vader opgehaald om te kijken of ik het fietsen weer op kan gaan pakken.

Het is een fiets uit 2002 en heeft de afgelopen jaren vooral in de schuur gestaan, eerst maar eens gepoogd de fiets eea aan onderhoud te geven. Gisteravond ben ik druk bezig geweest met het schoonmaken van de ketting en cassette, ook het stuurlint verwijderd (vandaag nieuwe binnen gekregen) en de remmen afgesteld. Om dit allemaal een beetje soepel te laten verlopen heb ik de wielen verwijderd. Nu ik ze terug gehangen heb valt mij op dat ze er niet helemaal recht inzitten, ik weet niet of dit van te voren ook zo was. De vraag is nu dus hoe dit op te lossen? Het lijkt alsof er een slag in zit.

Aan beide kanten van de velg zit ongeveer 1,5 mm tot de remblokjes, hij raakt deze nu net niet gedurende een gehele omwenteling van het wiel. Kan het kwaad om hiermee te fietsen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou de slag eruit (proberen te) halen, in ieder geval even de spanning van de spaken ook voelen. Of hat kwaad kan is lastig te zeggen, meestal zal het wel loslopen.

Maar het is een kleine moeite de fiets nog iets verder op te knappen, en als de slag er niet uit te krijgen is, zou ik geneigd zijn de velg te vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simonsters
  • Laatst online: 22:11
sapphire schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:18:
[...]

Ik kan in principe ook makkelijk 2~2,5u zonder eten. Ik heb alleen een aantal jaar geleden na verschillende tips hier aangeleerd om elk uur iets te eten wat er voor zorgt dat ik een hogere intensiteit stukken beter kan volhouden :)
Na een avond maaltijd is dat niet altijd nodig maar zeker in de ochtend geen overbodige luxe vind ik.
Als je rustig fietst geloof ik dat ook wel. Als je lange blokken hoog D2-D3 doet ga je het niet redden zonder eten. Ik heb wel eens geschat wat je moet doen om >2 uur met gem. 300W te kunnen blijven rijden.

80/90gr koolhydraten per uur uptake in de darmen. 1 gram = 4Kcal. = 320 kcal/uur aan uptake.
300W = 300 j/s = (1j = 0,000239006 kcal) = 0.007 kcal/s. *3600 = 258 kcal/uur. Gezien we maar +-25% efficient zijn, rest is warmte, zit je dan op +- 1000 kcal/uur aan verbranding.

Je kunt +- 300 gram glycogeen opslaan in je spieren/lever. Dus dat klopt dan aardig met die 1.5 uur (300g*4kcal = 1200 Kcal voorraad) die je kunt (op 80-90% koolhydraatverbranding) fietsen zonder te eten.
Dan snap je ook waarom het, zeker voor de prof's zo cruciaal is om die vetbranding te optimaliseren en te blijven eten tijdens een wedstrijd. En dat het bij marathons (>4 uur) cruciaal is om vanaf de start je koolhydraat intake te maximeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je een marathon boven de 4 uur loopt dan doe je dat hoofdzakelijk op vetverbranding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simonsters schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:31:
[...]

Als je rustig fietst geloof ik dat ook wel. Als je lange blokken hoog D2-D3 doet ga je het niet redden zonder eten. Ik heb wel eens geschat wat je moet doen om >2 uur met gem. 300W te kunnen blijven rijden.

80/90gr koolhydraten per uur uptake in de darmen. 1 gram = 4Kcal. = 320 kcal/uur aan uptake.
300W = 300 j/s = (1j = 0,000239006 kcal) = 0.007 kcal/s. *3600 = 258 kcal/uur. Gezien we maar +-25% efficient zijn, rest is warmte, zit je dan op +- 1000 kcal/uur aan verbranding.

Je kunt +- 300 gram glycogeen opslaan in je spieren/lever. Dus dat klopt dan aardig met die 1.5 uur (300g*4kcal = 1200 Kcal voorraad) die je kunt (op 80-90% koolhydraatverbranding) fietsen zonder te eten.
Dan snap je ook waarom het, zeker voor de prof's zo cruciaal is om die vetbranding te optimaliseren en te blijven eten tijdens een wedstrijd. En dat het bij marathons (>4 uur) cruciaal is om vanaf de start je koolhydraat intake te maximeren.
En dan houd jij nog rekening mee dat iedereen 80-90gram koolhydraten kan opnemen per uur.
Bij mensen die geen sportvoeding gewend zijn kan de maag behoorlijk opspelen wanneer er teveel suikers/koolhydraten in komen.
Ik heb me ooit laten vertellen dat met normaal eten de intake maximaal 50-60gr koolhydraten per uur is. Wil je meer dan zit je vaak aan de sportvoeding.

Bij mij gaat het redelijk goed tot 80-90 minuten op gemiddeld tot hoge inspanning, dus jou berekening klopt aardig voor mij.

En aangezien ik geen grote eter ben en meestal pas 1-2 uur na het avondeten de fiets opga dan is mijn maag al redelijk leeg.

Qua eten neem ik trouwens ook geen sportvoeding mee. Een evergreen of sultana of een kleine kruidkoek. Gewoon om even die “dip” te voorkomen in de laatste 30-45 minuten.

Thuis pak ik dan vaak nog wat kwark met wat fruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2019 13:01 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: http://xan.nu/upload/ridley.jpg

Yeah mijn nieuwe 2e hands fiets :D
Onwijs blij mee. Zaterdag maar eens goed testen!

Ridley Noah RS
2014
Ultegra afgemonteerd.
Full carbon :9
Prima wielen erbij

* Atlas happy 8)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simonsters
  • Laatst online: 22:11
MrAcid schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:47:
Als je een marathon boven de 4 uur loopt dan doe je dat hoofdzakelijk op vetverbranding.
Hardlopend inderdaad. Hoewel niet genoemd, heb ik het over mountainbiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:17

..

De android strava? Wat ik al eens gevonden heb op internet is om de app te 'locken' of wel in de achtergrond latendraaien. Mijn oneplus zet de GPS schijnbaar naar een aantal minuten uit als ik dit niet aanzet.

Hopenlijk fixt dit je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:13
Atlas schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:16:
[Afbeelding]

Ridley Noah RS
2014
Ultegra afgemonteerd.
Prima wielen erbij

* Atlas happy 8)
Hele strakke bak, mooi hoor!

Ik functioneer momenteel nog steeds op peperkoekjes, repen en bananen. Met mijn inspanningen voldoet dit ook nog prima :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
BraX schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:15:
[...]

De android strava? Wat ik al eens gevonden heb op internet is om de app te 'locken' of wel in de achtergrond latendraaien. Mijn oneplus zet de GPS schijnbaar naar een aantal minuten uit als ik dit niet aanzet.

Hopenlijk fixt dit je probleem.
Android Strava ja. Maar... hoe regel ik dit? Snap hem even niet....

Heb even snel gekeken, maar Strava zou gewoon zo moeten staan dat ie niet op achtergrond afgesloten wordt...

[ Voor 11% gewijzigd door Sleehond op 31-07-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:17
Sleehond schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:33:
[...]

Android Strava ja. Maar... hoe regel ik dit? Snap hem even niet....

Heb even snel gekeken, maar Strava zou gewoon zo moeten staan dat ie niet op achtergrond afgesloten wordt...
https://android.stackexch...oes-on-recent-apps-screen

In je recent app menu even lock icoon aanclicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Ik zie die knop niet op Android 9.0 .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:03

- Locatie staat aan

Strava app zelf:

Ik zou als ik jou was gewoon even de app deinstalleren, de telefoon opnieuw opstarten en dan de app opnieuw installeren, denk dat dat het probleem wel zou moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Verona27 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:12:
[...]

Ik zou als ik jou was gewoon even de app deinstalleren, de telefoon opnieuw opstarten en dan de app opnieuw installeren, denk dat dat het probleem wel zou moeten oplossen.
Al eens geprobeerd helaas. Echter nogmaals maar eens gedaan net. Voor opnieuw opstarten ook nog even cache geleegd en nu weer opnieuw installeren.

Wie weet, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:48
[Afbeelding]

Ridley Noah RS
2014
Ultegra afgemonteerd.
Prima wielen erbij

* Atlas happy 8)
Sjiek fiets wa! tzt een paar hoge hoepels er in en de remkabels vervangen voor zwarte en je bent helemaal de man.
Zadel lijkt wel erg ver omhoog te staan, kan ook de foto zijn maar ik zou er even kritisch naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

[Afbeelding]

Ridley Noah RS
2014
Ultegra afgemonteerd.
Prima wielen erbij

* Atlas happy 8)
Mogen we vragen wat je er uiteindelijk voor gegeven hebt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Gisteren rondje Texel gedaan en gestart vanaf huis. In totaal Iets van 7,5 uur op het zadel gezeten. Qua eten had ik voldoende mee, 2x snelle Jelles 1x Sultana 2x energie bars en een gelletje voor wanneer het tegenwind op zou raken ( wat het geval was de laatste 100 km).
Onderweg nog een snicker en een normale lunch op terras naar binnen gewekt.
Ben er ondertussen achter gekomen dat ik beter op normaal voedsel reageer dan op te veel sportvoeding en dan heb ik het voornamelijk over mijn maag.
Daarnaast lees ik hier wel eens mensen die een cola drinken, nu een 2x gedaan op 150km+ ritjes, ook geen goede combinatie :)

Maar even over de rit zelf, we waren vroeg vertrokken om eerst vanaf Purmerend richting de duinen te gaan om vanaf daar richting Den Helder te fietsen. Er was toen nog niet zoveel wind en wat we hadden was voornamelijk in de rug, dus met kruissnelheid van 34/35 die kant op.
Wat mij een beetje tegen viel was hoe fiets onvriendelijk noord holland wordt wanneer je verder naar boven gaat, alle rotondes zijn zo ingericht dat de auto's voorrang hebben :(. En gezien het vakantietijd is en het stikte van de touristen kon je bij elke rotonde we remmen of helemaal stoppen. Maar ach niet te veel klagen, het was prachtig fiets weer.

Helaas miste we de boot op 5 minuten, dus dat was iets langer wachten dan ons lief was. Eenmaal op het eiland heerlijk gefietst. We waren met de klok mee, dus eerst een stukje bos en daarna door de duinen richting de vuurtoren, dit was echt genieten, wat kan Nederland toch mooi zijn. O+
Bij de vuurtoren in de buurt een strandtent gepakt, voor een lunch en de mentale voorbereiding op de terugweg. De wind was namelijk iets krachtiger geworden en schuin op kop.
Helaas hadden we onze snelheid van te voren weer overschat want weer hadden we de boot gemist, of waren 15 minuten te vroeg, het is net hoe je het wilt zien natuurlijk ;).
Eenmaal aan het vaste land was het nog 70 km te gaan, onderweg wel gestopt om water te tanken een een waterijsje te pakken om dan weer verder te gaan. Mede door dat de wind nul verkoeling bracht had ik het gevoel dat de tank sneller leeg liep dan verwacht en de laatste 10km was echt ruk gewoon. Ik heb er toen nog een gelletje in gewerkt maar ik had nou niet het idee dat dit iets effect had.
Eenmaal weer thuis toch nog een heerlijk voldaan en toch wel trots gevoel. We hadden immers de 218km op een redelijk strak tempo kunnen fietsen. Daarnaast waren de Kids bed klaar en was de tafel gedekt met een heerlijk pasta maaltijd O+

Naast dat het bovenstaande een prachtige rit op zich is was het ook een beetje een test voor de IJsselmeer challenge. En ik ben ook voor mij zelf achter een paar puntjes gekomen.
1. Zonnebrand gaat niet de hele dag mee, was nu net op tijd uit de zon.
2. Handschoenen, kreeg tegen het einde van de rit een soort gevoel als of er blaren aan de binnenkant van mij hand kwamen, waarschijnlijk toch te veel zitten schuren over het stuurlint.

https://www.strava.com/activities/2575935474

[ Voor 0% gewijzigd door bazzard op 01-08-2019 07:40 . Reden: fix link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Klinkt als een mooie tocht! Je Strava link werkt alleen niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thx. Zal ik eens gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Mijn Strava blijft ook raar doen. Ik start een nieuw tochtje, mét gps fix; (scherm aan of uit doet er niet toe), steek de gsm in mijn rugzak. Thuis haal ik hem er terug uit en hij is de gehele rit op "automatisch pauzeren" blijven staan. De laatste 3 ritten woon-werkverkeer waren alledrie zo.
Ik heb geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:11:
Mijn Strava blijft ook raar doen. Ik start een nieuw tochtje, mét gps fix; (scherm aan of uit doet er niet toe), steek de gsm in mijn rugzak. Thuis haal ik hem er terug uit en hij is de gehele rit op "automatisch pauzeren" blijven staan. De laatste 3 ritten woon-werkverkeer waren alledrie zo.
Ik heb geen idee.
Ik draai Android Q en wat het bij mij lijkt te fixen is "adaptive battery" en "battery saver" uit te zetten. Dan optimaliseert hij achtergrond apps weg. Weet niet of die functies ook in eerdere versies zitten en invloed kunnen hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 26-09 20:01
Gisteren wat leuke records neergezet (en eindelijk eens de sprint kunnen winnen :9):

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2019/08/01/Screenshot_29.png

Volgend jaar maar eens extra op gaan trainen, wie weet word ik ooit nog een sprinter :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:16:
[...]

Ik draai Android Q en wat het bij mij lijkt te fixen is "adaptive battery" en "battery saver" uit te zetten.
En waar doe je dit precies? Ik wil vanavond fietsen maar ik vertrouw mijn Strava nog voor geen meter.

Ik heb batterij al maar even op hoge prestatie gezet...

[ Voor 8% gewijzigd door Sleehond op 01-08-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleehond schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

En waar doe je dit precies? Ik wil vanavond fietsen maar ik vertrouw mijn Strava nog voor geen meter.

Ik heb batterij al maar even op hoge prestatie gezet...
Settings -> Battery -> "Battery Saver" en "Adaptive Battery" op OFF zetten. Dat lijkt te werken (op mijn Android Q Beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:23:
[...]

Settings -> Battery -> "Battery Saver" en "Adaptive Battery" op OFF zetten. Dat lijkt te werken (op mijn Android Q Beta).
Vanavond eens proberen. Mijn Mui 10.3.5 heeft volgens dezelfde weg ook die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Toch hier eens even een berichtje plaatsen over de grootste kwaal die ik heb tijdens het fietsen: verdoofde handen. Na zo'n ~20min fietsen begint het al, maar zeker tijdens lange ritten wordt het echt irritant. Ik kan het negeren maar dan zijn mijn handen zo verdoofd dat ik niet eens normaal kan remmen, ik kan contstant van positie wisselen, wat vreselijk irritant is, of ik kan elke 5min met mijn handen zitten wapperen, wat natuurlijk ook irritant is. Of hele onnatuurlijke posities aannemen met mijn handen waardoor ik na een rit juist weer last heb van mijn polsen.

Heb ondertussen 4 verschillende handschoenen getest, waaronder ook wat duurdere Roeckl Iberia handschoenen van 40euro die speciaal goed zouden moeten dempen en vingers minder af zouden moeten klemmen en waarmee zelfs kaseienritjes geen probleem zouden moeten zijn...maar zelfs op gewone asfalt wegen heb ik dit probleem.

Hebben jullie tips waar ik naar zou kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:21
@Janpietertje89 Je stuur wat hoger zodat er minder gewicht op je handen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:31:
Toch hier eens even een berichtje plaatsen over de grootste kwaal die ik heb tijdens het fietsen: verdoofde handen. Na zo'n ~20min fietsen begint het al, maar zeker tijdens lange ritten wordt het echt irritant. Ik kan het negeren maar dan zijn mijn handen zo verdoofd dat ik niet eens normaal kan remmen, ik kan contstant van positie wisselen, wat vreselijk irritant is, of ik kan elke 5min met mijn handen zitten wapperen, wat natuurlijk ook irritant is. Of hele onnatuurlijke posities aannemen met mijn handen waardoor ik na een rit juist weer last heb van mijn polsen.

Heb ondertussen 4 verschillende handschoenen getest, waaronder ook wat duurdere Roeckl Iberia handschoenen van 40euro die speciaal goed zouden moeten dempen en vingers minder af zouden moeten klemmen en waarmee zelfs kaseienritjes geen probleem zouden moeten zijn...maar zelfs op gewone asfalt wegen heb ik dit probleem.

Ik heb dit ook een tijd lang gehad (enkel links overigens). Ik raak er nu een beetje vanaf! Bij mij knelde een spier in mijn schouder de bloedtoevoer en de zenuwen naar mijn hand af. Dit kwam doordat ik (1) te veel met mijn schouders opgehaald op de fiets zat en (2) door een oude voetbalblessure waardoor mijn rug en schouder sowieso heel stijf was.
Een paar keer naar de fysio heeft de stijfheid al een stuk verbeterd. Ik let nu goed op mijn houding tijdens het fietsen.

Check even goed hoe je op je fiets zit, probeer niet te verkrampt te zitten. Wat hier boven al gezegd is kan je ook je stuur wat hoger zetten. In het uiterste geval is misschien je fiets zelfs iets te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12

Ikzelf merk ook soort gelijke klachten. Bij mij spelen ze echter alleen op wanneer ik rustig fiets. Dus z1/laag 2 waardoor er relatief weinig druk op de pedalen staat. Vermoed dat ik doordat er weinig druk op de pedalen komt te staan, de druk teveel op het stuur staat. Wellicht ook iets voor jouw om uit te zoeken. Ik kan het oplossen door me buikspieren aan te spannen en echt goed erop te letten dat ik me zitbotjes in het zadel druk (en dus de druk van het stuur af haal).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
En core strength oefeningen. Als je core sterk is dan hoef je minder op je handen te leunen en kan je meer op je spieren leunen. Probeer te fietsen zonder te leunen op je handen maar met je handen heel losjes om het stuur (of helemaal los als je zo stabiel kunt fietsen).

Als je dat niet kan is het misschien tijd voor buikspieroefeningen/planken en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 23:32
Toch hier eens even een berichtje plaatsen over de grootste kwaal die ik heb tijdens het fietsen: verdoofde handen
Waarschijnlijk worden je handen nu in een positie gedwongen worden waarbij er bloedvaten of zenuwen afgekneld raken. Je kunt eens wat variëren met de stand van je stuur en de plaats van je shifters.
Ter illustratie: een tijd terug heb ik een nieuw stuur gemonteerd en dat gaf me ook in no-time dooie handen, terwijl ik altijd zonder handschoenen fiets. Na het lager monteren van mijn shifters was het probleem helemaal weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:13
CedricD schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:47:
Gisteren wat leuke records neergezet (en eindelijk eens de sprint kunnen winnen :9):

[Afbeelding]

Volgend jaar maar eens extra op gaan trainen, wie weet word ik ooit nog een sprinter :+.
Dat zijn serieuze wattages (volgens mij) _/-\o_
Wie weet ligt hier wel je kracht inderdaad!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

Maar kun je die 30 seconden sprint ook een paar keer achter elkaar doen (met wat rust)?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
@McMiGHtY
Nog een klein sprintje een paar 100m later verder gereden.
Daar nog eens de 1000W aangetikt maar toen begonnen de kasseien en dus wijselijk gestopt.

Ik rij geen wedstrijden, dus zo belangrijk is het nu ook weer niet. Gisteren was het met een groepje toeristen die af en toe een wedstrijdje rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Vanavond even gefietst en was benieuwd naar Strava....

Het is gelukt hoor d:)b

App geïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en wat settings dubbel gecheckt. Heeft het gelukkig gewoon gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond een surprise me route gefietst van 73km.
Stuk door Duitsland heen.
Man man man wat is het daar slecht gesteld met de fietspaden. Zit totaal geen logica in en vaak is het tevens een veredeld voetpad.

Maar op zich een leuke route, veel onbekend terrein en mooie omgevingen.

Ook gelijk wat functies van de nieuwe Garmin 830 uitgetest. De Climb Pro optie is echt zalig. Zeker in onbekend gebied kun je een goed inschatten hoe de heuveltjes verlopen. :7

Ben ook al bezig geweest met de strava routebuilder, en gewoon handmatig een route gemaakt over verkeers luwe weggetjes.
Maar moet nog even uitvogelen hoe ik die op de Garmin krijg :+
https://strava.app.link/59pS6rM2NY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:56:
Vanavond een surprise me route gefietst van 73km.
Stuk door Duitsland heen.
Man man man wat is het daar slecht gesteld met de fietspaden. Zit totaal geen logica in en vaak is het tevens een veredeld voetpad.

Maar op zich een leuke route, veel onbekend terrein en mooie omgevingen.

Ook gelijk wat functies van de nieuwe Garmin 830 uitgetest. De Climb Pro optie is echt zalig. Zeker in onbekend gebied kun je een goed inschatten hoe de heuveltjes verlopen. :7

Ben ook al bezig geweest met de strava routebuilder, en gewoon handmatig een route gemaakt over verkeers luwe weggetjes.
Maar moet nog even uitvogelen hoe ik die op de Garmin krijg :+
https://strava.app.link/59pS6rM2NY
Op je 830 naar: Menu > ConnectIQ > Strava Routes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:46
Vandaag Strava Summit proefabonnementje genomen. *kuch* Wordt de hartslagdata alleen van bepaalde erkende apparaten opgenomen, of pakt ie het na het afnemen van het abonnement ook op van bijv. je Apple Watch? Zie deze data niet met terugwerkende kracht namelijk. Verder ook wel benieuwd naar Strava Live Segments. :)

Morgen helaas niet zo lekker weer dus nog even het weekend afwachten. Vandaag al in een bui terechtgekomen die gezellig met de route mee waaide.. :/

@Remko24 Als het fietspad slecht is ga je toch gewoon over de weg? Zit me wel vaker te verbazen dat sommige maar over die brakke fietspaden hobbelen. Over het algemeen zijn die fietspaden die ik tegenkom slecht vanwege de bomen die er langs staan, en de wegen zelf zijn niet druk of max. 80km/h. Goed te doen dus. Ik ken niet de situatie waar jij in zat. ;)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Froggle schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:51:
Vandaag Strava Summit proefabonnementje genomen. *kuch* Wordt de hartslagdata alleen van bepaalde erkende apparaten opgenomen, of pakt ie het na het afnemen van het abonnement ook op van bijv. je Apple Watch? Zie deze data niet met terugwerkende kracht namelijk.
Wanneer je de hartslag ziet in de app of op je computer zou het gewoon moeten meekomen naar strava.
Ik denk alleen niet dat je vorige ritten met terugwerkende kracht hartslag data gaan krijgen, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@bazzard Dan ga ik dat zondag meemaken. Health.app van Apple registreert 'm namelijk wel gewoon in de workout die tenslotte door Strava wordt doorgepushed.

[ Voor 58% gewijzigd door Froggle op 01-08-2019 22:59 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
...

@Remko24 Als het fietspad slecht is ga je toch gewoon over de weg? Zit me wel vaker te verbazen dat sommige maar over die brakke fietspaden hobbelen. Over het algemeen zijn die fietspaden die ik tegenkom slecht vanwege de bomen die er langs staan, en de wegen zelf zijn niet druk of max. 80km/h. Goed te doen dus. Ik ken niet de situatie waar jij in zat. ;)
En waar komt toch die slechte reputatie van wielrenners vandaan...?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Prulleman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 00:49:
[...]

En waar komt toch die slechte reputatie van wielrenners vandaan...?
Als het fietspad in een te slechte staat is mag je in België op de rijweg rijden.
Ik doe het dan soms ook hier.

Moet zeggen dat ik dat in NL nog nooit moeten doen heb. Fietspaden zijn daar quasi altijd perfect (in tegenstelling tot België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:53
Misschien moet ik toch maar eens de overstap gaan maken naar tubeless. Om de volgende reden:

Gisteren wilde ik een rondje gaan rijden, trof ik de fiets voor de tweede keer in korte tijd met een lege voorband aan. Ik vermoed dat de oorzaak een kapot ventiel kapot is. Als ik hem immers opnieuw oppomp en het ventiel dicht draai blijft hij (soms) wel op spanning.

Aangezien ik het ventiel niet meer vertrouw wilde ik de binnenband gaan vervangen. Ik schrok er echter van hoe lastig het is om de buitenband er af te krijgen. Ik rij met Zipp 404's in combinatie met Continental GP5000 banden. Ik ben ruim een uur bezig geweest maar krijg er met geen mogelijkheid een bandenlichter onder. Band verder naar het midden leggen lukt ook niet. 0 speling.

Zoals gezegd heb ik tot nu toe het geluk gehad dat het thuis is gebeurd en dat ik niet langs de weg sta. Ik vrees namelijk dat ik de band onderweg niet gerepareerd krijg. Als je vermoeid bent is het namelijk nog lastiger...
Mede hierdoor ben ik me stilaan gaan verdiepen in een overstap naar tubeless ook vanwege de betere lekbestendigheid.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overgang naar tubeless en zijn er specifiek dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
Door het profiel van de velg wordt je buitenband, wanneer je deze oppompt, in de velg gedrukt om een luchtdichte verbinding te krijgen. Voordat je met bandenlichters aan de slag gaat, kun je de band helemaal rondom samen knijpen om te zorgen dat je buitenband los komt van je velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:14

GripGrab Supergel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Strava Summit proefabonnementje genomen. *kuch* Wordt de hartslagdata alleen van bepaalde erkende apparaten opgenomen, of pakt ie het na het afnemen van het abonnement ook op van bijv. je Apple Watch? Zie deze data niet met terugwerkende kracht namelijk. Verder ook wel benieuwd naar Strava Live Segments. :)

Morgen helaas niet zo lekker weer dus nog even het weekend afwachten. Vandaag al in een bui terechtgekomen die gezellig met de route mee waaide.. :/

Op sommige stukken ben ik de weg wel even opgegaan omdat dit te onduidelijk was, maar aangezien ik de omgeving niet goed kende gewoon mezelf netjes gedragen en me aangepast aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 07:36
Ypuh schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:30:
[...]

Zal zondag eens aan een clubgenoot vragen, die rijdt al een tijdje met zo'n ding.
Weet je inmiddels de naam van de Chinese computer?

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hoogzomer, maar gisteren merkte ik al dat de dagen weer wat korter werden. Rond half 10 is het echt wel schemerig aan het worden.
Op zich nog genoeg tijd om een leuk rondje na het eten te kunnen fietsen, maar wil ondertussen toch een beetje voorbereiden voor het donker.
Ik zoek dus een goede voor en achterlamp.

Paar eisen:
- Oplaadbaar via USB. Is een pre.
- hoge lichtopbrengst voor, dit ivm donkere stukken.
- Dimbaar ivm tegenliggers of fietsen waar lantaarnpalen staan.
- budget tot maximaal 100 Euro. (Voor+Achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Na een tip van @DDX heb ik in het voorjaar twee lampjes van Achterlampje.nl gekocht. Als je er twee koopt, kun je deze zowel als voor- en achterlamp gebruiken (tweekleurig en circa 7 verschillende standen). Voor wat betreft de lichtopbrengst aan de voorzijde, kan ik nog niets roepen (nog niet uitgeprobeerd).
Als je een aero-zadelpen hebt, zal je deze op een andere plek moeten monteren.

[ Voor 9% gewijzigd door EdwinW op 02-08-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:57:
Na een tip van @DDX heb ik in het voorjaar twee lampjes van Achterlampje.nl gekocht. Als je er twee koopt, kun je deze zowel als voor- en achterlamp gebruiken (tweekleurig en circa 7 verschillende standen). Voor wat betreft de lichtopbrengst aan de voorzijde, kan ik nog niets roepen (nog niet uitgeprobeerd).
120 lumen wel genoeg om de weg voor je goed te verlichten?

Die wielstickers zijn trouwens wel cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Ik vermoed dat de lichtopbrengst aan de voorzijde onvoldoende zal zijn op donkere wegen. Daar kun je waarschijnlijk beter licht van het type 'bouwlamp' voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@Remko24 Nee inderdaad, als je de omgeving niet kent raad ik je het ook niet aan of alleen als het echt niet anders kan. Was laatst even in Dublin een rondje aan het doen. Soms houd het fietspad ineens op of begint het een random plek weer. Maar dat staat vrij los van slecht kwaliteit fietspaden. Heb hier wat stukjes waar iedereen over de weg heen gaat en houden de automobilisten er gewoon rekening mee. :)

Over de lampjes waar je nog over begon. Heb zelf voor en achter respectievelijk de Lezyne Lite Drive 1000XL en Lezyne Strip Drive. Beiden erg goed zichtbaar met veel verschillende standen. Voordeel voor mij was dat ze voornamelijk geschikt waren om op een carbon frame te bevestigen en niet afhankelijk is van een ronde buis. Mocht je er nog specifieke vragen over hebben dan kan ik die wellicht voor je beantwoorden.

@Prulleman Je bent wel lekker voorbarig. Als automobilist heb ik geen last van wielrenners die aan de zijkant van de weg fietsen. Die reputatie waar jij hebt over hebt hebben wielrenners te danken aan dat ze nergens voor stoppen en weinig/niet bezig zijn met de rest van het verkeer...

[ Voor 64% gewijzigd door Froggle op 02-08-2019 12:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 02-10 16:15

Flipmo

OMG !!

EdwinW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:57:
ik heb dezelfde achterlampjes, geven mooi fel licht.
Alleen via Ali een fractie van die 40 euro ;)

https://nl.aliexpress.com...1602_3,searchweb201603_60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:48
Flipmo schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Heb deze ook, ben er zeer content mee. En hij past ook om een aero zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
tim.w schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:48:
Misschien moet ik toch maar eens de overstap gaan maken naar tubeless. Om de volgende reden:

Gisteren wilde ik een rondje gaan rijden, trof ik de fiets voor de tweede keer in korte tijd met een lege voorband aan. Ik vermoed dat de oorzaak een kapot ventiel kapot is. Als ik hem immers opnieuw oppomp en het ventiel dicht draai blijft hij (soms) wel op spanning.

Aangezien ik het ventiel niet meer vertrouw wilde ik de binnenband gaan vervangen. Ik schrok er echter van hoe lastig het is om de buitenband er af te krijgen. Ik rij met Zipp 404's in combinatie met Continental GP5000 banden. Ik ben ruim een uur bezig geweest maar krijg er met geen mogelijkheid een bandenlichter onder. Band verder naar het midden leggen lukt ook niet. 0 speling.

Zoals gezegd heb ik tot nu toe het geluk gehad dat het thuis is gebeurd en dat ik niet langs de weg sta. Ik vrees namelijk dat ik de band onderweg niet gerepareerd krijg. Als je vermoeid bent is het namelijk nog lastiger...
Mede hierdoor ben ik me stilaan gaan verdiepen in een overstap naar tubeless ook vanwege de betere lekbestendigheid.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overgang naar tubeless en zijn er specifiek dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik ken het probleem: mijn Sensa Giulia G2 kwam met Continental Ultra Sport banden. Na een paar ritjes een keer lek gereden en een half uur lopen prutsen met de band (waren er niet af te krijgen, zelfs de bandenlichters braken). Twee behulpzame mederenners vroegen of ik hulp nodig had, maar kregen hem er ook niet af.
Thuis lukte het met veel moeite wel, maar meteen een set Conti 4000 besteld. Die krijg ik er tenminste wel netjes af.

Ik vermoed dat sommige combinaties velg-buitenband gewoon niet zo heel lekker lopen. Probeer eens een ander merk, misschien werkt dat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:50:
Het is hoogzomer, maar gisteren merkte ik al dat de dagen weer wat korter werden. Rond half 10 is het echt wel schemerig aan het worden.
Op zich nog genoeg tijd om een leuk rondje na het eten te kunnen fietsen, maar wil ondertussen toch een beetje voorbereiden voor het donker.

Paar eisen:
https://www.amazon.co.uk/...Reflectors/dp/B01D9ROT02/

Die voor en dan die van achterlampje.nl achter (of nog beter het Bontdrager lampje dat DDX heeft).

Lampjes van alie kloten heb ik gedaan, maar ik wil nooit meer terug.
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

120 lumen wel genoeg om de weg voor je goed te verlichten?

Die wielstickers zijn trouwens wel cool.
Persoonlijk vind ik 400 lumen fijn rijden (ook al is het pikke donker in de winter om 6 uur 's ochtends en dan knalhard op onbekend terrein).

Voordeel van die Volt 800 is dat hij 2 uur op 400 lumen doet (4 uur op 200 lumen volgens mij).

[ Voor 20% gewijzigd door mhr-zip op 02-08-2019 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Flipmo schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Ik heb deze ook, toen twee besteld in geval de kwaliteit niet op orde was, maar ik ben nog steeds met de eerste bezig.
Accu duur is goed en zicht is ook goed.

Voor voor heb ik een Lezyne micro drive 500 XL... in het pik donker is dit eigenlijk te kort om ver genoeg te krijgen. Voor deze winter krijgt deze dan ook een upgrade.

Waar ik zelf ook mee zit is dat wanneer je in het donker bochten moet maken het licht niet in de bochten schijnt, dus misschien dat ik deze op mijn helm zet zodat je de bocht in kan kijken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prulleman
Froggle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:21:

@Prulleman Je bent wel lekker voorbarig. Als automobilist heb ik geen last van wielrenners die aan de zijkant van de weg fietsen. Die reputatie waar jij hebt over hebt hebben wielrenners te danken aan dat ze nergens voor stoppen en weinig/niet bezig zijn met de rest van het verkeer...
Als wielrenner die auto rijdt heb je er begrip voor en daarom geen last van. Je niet wielrennende mede automobilist denkt daar (mijn inziens terecht) anders over

Strava

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 12:13
Deze week een leuke deal gevonden op Marktplaats in de buurt...

Iemand had zijn Canyon Ultimate CF SL Di2 (2019) te koop staan. Fiets is volgens de verkoopbon geleverd eind januari, aantal KM's < 3000 km's (Strava verified). Daarnaast ook nog wat bonuszaken zoals Garmin mount, Fizik Antaris R1 (ipv R5) en carbon bottle cages.

Na een bericht gestuurd te hebben dat ik wel interesse had excl. wielen. waren we er snel uit.

Ik heb nog steeds niet kunnen ontdekken waarom hij zo snel van zijn fiets af wilde voor een gunstige prijs. Hij gaf bij me aan snel uitgekeken te zijn op dingen en altijd weer iets nieuws te willen (goh waar ken ik dat van :+). Gisteren dacht ik het euvel gevonden te hebben wat wellicht de reden is van verkoop. Een enorm gekraak op lage snelheid en bij aanzetten.

Mijn vermoedens zaten in het bottom bracket. Echter eerst maar eens gestart bij de zadelpen, om deze opnieuw in te vetten. Wat schept mijn verbazing, er zat géén vet op. Hierna geen kraak meer te bekennen.

Wat een vliegmachine a 7,4kg _/-\o_

Binnenkort de spacers er nog tussenuit en stuurbuis inkorten, nieuwe ketting (KMC gold) en m'n ultieme racer is gereed. :9~

Ben er nog niet helemaal uit wat ik met mijn Endurance racer doe (Bianchi Intenso) die is eigenlijk ook te mooi om weg te doen..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mGGVXZ1/IMG-20190730-211439.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 02-08-2019 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 23:32
Dix0r schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:10:
Ben er nog niet helemaal uit wat ik met mijn Endurance racer doe (Bianchi Intenso) die is eigenlijk ook te mooi om weg te doen..
[Afbeelding]
n+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26

Iemand had zijn Canyon Ultimate CF SL Di2 (2019) te koop staan. Fiets is volgens de verkoopbon geleverd eind januari, aantal KM's < 3000 km's (Strava verified). Daarnaast ook nog wat bonuszaken zoals Garmin mount, Fizik Antaris R1 (ipv R5) en carbon bottle cages.

Na een bericht gestuurd te hebben dat ik wel interesse had excl. wielen. waren we er snel uit.

Ik heb nog steeds niet kunnen ontdekken waarom hij zo snel van zijn fiets af wilde voor een gunstige prijs. Hij gaf bij me aan snel uitgekeken te zijn op dingen en altijd weer iets nieuws te willen (goh waar ken ik dat van :+). Gisteren dacht ik het euvel gevonden te hebben wat wellicht de reden is van verkoop. Een enorm gekraak op lage snelheid en bij aanzetten.

Mijn vermoedens zaten in het bottom bracket. Echter eerst maar eens gestart bij de zadelpen, om deze opnieuw in te vetten. Wat schept mijn verbazing, er zat géén vet op. Hierna geen kraak meer te bekennen.

Binnenkort de spacers er nog tussenuit en stuurbuis inkorten, nieuwe ketting (KMC gold) en m'n ultieme racer is gereed. :9~

[Afbeelding]
Zo gek vind ik dat niet, ik heb in mijn leven nog nooit vet op een zadelpen gesmeerd... anyway, deftige bak!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:03

[Afbeelding]
Zo, wat een pracht apparaat, heel vet. Grappig wat betreft je tip over gekraak, heb hier sinds kort ook last van, toch maar eens mn zadelpen invetten dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 12:13
havana schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:30:
[...]

Zo gek vind ik dat niet, ik heb in mijn leven nog nooit vet op een zadelpen gesmeerd... anyway, deftige bak!
Voor mij eigenlijk common sense, zeker bij een carbon frame. Bestaat zelfs aparte montage pasta voor met korrel (o.a. van Tacx).

Heb eerder een zadelpen gehad die ik met geen mogelijkheid los kreeg, dus er gaat bij mij eigenlijk altijd (carbon) vet op.

[ Voor 14% gewijzigd door Dix0r op 02-08-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Volgens mij als de berichten hier mag geloven de nummer1 reden van kraken.

Een paar weken was mijn 2 maanden oude fiets voor kleine onderhoud (zat bij de prijs in) bij de fietsen maker geweest. Ik had vlak daarvoor zelf mijn zadel vervangen en bij de fietsen maker gevraagd of ze het zadel een paar mm hoger wilde zetten omdat ik zelf geen moment sleutel had.

De dagen daarna hoorde ik af en toe een enkele krak, iets was langzamer erger werd. Uit eindelijk zelf maar een moment sleutel gekocht en wat schetste mijn verbazing, de zadelpen zat veel te vast, mijn inschatten eerder 2/3x zo vast dan de aangegeven 7nm.
En je raad het al, fiets is weer helemaal stil nu ik hem zelf op 7nm heb gezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43

Galois

1811 - 1832

Sprak tijdje geleden buurjongen van een maatje van mij die als zaterdagbijbaantje bij een fietsenmaker werkt. Hij doet daar wat eenvoudig onderhoud.

Hij vertelde dat geen van zijn (oudere, ervaren collega’s) een momentsleutel gebruikt voor de ‘standaarddingetjes’. Alles gaat op gevoel. Hij is de enige die een momentsleutel gebruikt. Zijn collega’s zeggen dan ook tegen ‘m: “Dat gevoel krijg je met de jaren.”

Hoe representatief deze fm voor de rest is, weet ik niet, maar het zou mij niets verbazen als momentsleutels voor bv zadelpennen, ed, niet gebruikt worden... (???)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zat even op website van De Haan te kijken en ze hebben niks aan tweedehands en nieuw begint het vrij duur voor racefietsen.

Op 12gobiking zag ik een Sensa voor een leuke prijs en die beschikbaar zou zijn in een maat die bij mijn lengte past (172). Een Sensa Prima 21 voor EUR 449:

https://www.12gobiking.nl...cEIil7Dgc2kYaAv6KEALw_wcB

Is dat wat als beginnersfiets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleehond
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:46:
Zat even op website van De Haan te kijken en ze hebben niks aan tweedehands en nieuw begint het vrij duur voor racefietsen.

Op 12gobiking zag ik een Sensa voor een leuke prijs en die beschikbaar zou zijn in een maat die bij mijn lengte past (172). Een Sensa Prima 21 voor EUR 449:

https://www.12gobiking.nl...cEIil7Dgc2kYaAv6KEALw_wcB

Is dat wat als beginnersfiets?
Week geleden bij 12Gobiking een Sensa Modena LTD 105 2019 aangeschaft. 1299 naar 949 in actie toen. Is nu 1049. Goede ervaring bij 12Gobiking dat kan ik je in ieder geval meegeven..

Echter, de fiets die je post zou ik zelfs al beginner niet doen. Vrijwel alles tourney afgemonteerd, laagste wat er is qua groep als ik mij niet vergis.

Ik ken uiteraard je budget niet maar zelfs als ik beginner ben zou ik wel echt minimaal Tiagra of 105 afgemonteerd gaan.

Tuurlijk heeft de fiets die je post een erg aantrekkelijke prijs, maar met 200/300 meer investering heb je echt zoveel meer onder je kont dat je je moet afvragen of je niet iets meer moet investeren mijn inziens.

Maar bij 12Gobiking kun je perfect terecht mijn inziens, onlangs zelf de ervaring gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

Grin

Ride si sapis.

Galois schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:53:
Sprak tijdje geleden buurjongen van een maatje van mij die als zaterdagbijbaantje bij een fietsenmaker werkt. Hij doet daar wat eenvoudig onderhoud.

Hij vertelde dat geen van zijn (oudere, ervaren collega’s) een momentsleutel gebruikt voor de ‘standaarddingetjes’. Alles gaat op gevoel. Hij is de enige die een momentsleutel gebruikt. Zijn collega’s zeggen dan ook tegen ‘m: “Dat gevoel krijg je met de jaren.”

Hoe representatief deze fm voor de rest is, weet ik niet, maar het zou mij niets verbazen als momentsleutels voor bv zadelpennen, ed, niet gebruikt worden... (???)
Dat vind ik echt erg slecht. De ene zadelpen is de andere niet, soms is het 5-8, dan is het 12. Ik zou daar m'n fiets dus niet ter reparatie aanbieden. Ongeveer is niet goed genoeg voor dat soort onderdelen, ik heb dat te vaak gruwelijk verkeerd zien gaan.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sleehond schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Week geleden bij 12Gobiking een Sensa Modena LTD 105 2019 aangeschaft. 1299 naar 949 in actie toen. Is nu 1049. Goede ervaring bij 12Gobiking dat kan ik je in ieder geval meegeven..

Echter, de fiets die je post zou ik zelfs al beginner niet doen. Vrijwel alles tourney afgemonteerd, laagste wat er is qua groep als ik mij niet vergis.

Ik ken uiteraard je budget niet maar zelfs als ik beginner ben zou ik wel echt minimaal Tiagra of 105 afgemonteerd gaan.

Tuurlijk heeft de fiets die je post een erg aantrekkelijke prijs, maar met 200/300 meer investering heb je echt zoveel meer onder je kont dat je je moet afvragen of je niet iets meer moet investeren mijn inziens.

Maar bij 12Gobiking kun je perfect terecht mijn inziens, onlangs zelf de ervaring gehad!
Thx. Ik heb geen specifiek budget. Maw: 150 euro meer voor veel meer fiets is geen issue. Het is meer dat ik niet te veel wil uitgeven als ik nog niet weet hoe vaak ik het ga doen. Tweedehands zou voor mij ook prima zijn, maar daar moet je net op marktplaats tegenaan lopen of een winkel vinden die een lekkere voorraad heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grin schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:49:
[...]
Dat vind ik echt erg slecht. De ene zadelpen is de andere niet, soms is het 5-8, dan is het 12. Ik zou daar m'n fiets dus niet ter reparatie aanbieden. Ongeveer is niet goed genoeg voor dat soort onderdelen, ik heb dat te vaak gruwelijk verkeerd zien gaan.
Het scheelt seconden per gemonteerd onderdeel. Helemaal als je het moet opzoeken.

Ik snap de reden om het op gevoel te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

Thx. Ik heb geen specifiek budget. Maw: 150 euro meer voor veel meer fiets is geen issue. Het is meer dat ik niet te veel wil uitgeven als ik nog niet weet hoe vaak ik het ga doen. Tweedehands zou voor mij ook prima zijn, maar daar moet je net op marktplaats tegenaan lopen of een winkel vinden die een lekkere voorraad heeft staan.
Tweede hands is erg goed te doen naar mijn ervaring, zeker voor een leuke fiets om het te proberen.
Begin deze zomer voor eenzelfde beslissing gestaan maar uiteindelijk voor €350,- een mooie fiets weten te vinden. Gewoon wat zoekwerk op marktplaats en de enige dingen om echt op te letten zijn eigenlijk de maat en de groupset. Je hebt dan misschien wel een wat "ouder" frame maar recreatief lijkt het mij niet uit te maken of het nou super fancy carbon of gewoon degelijk aluminium / staal is.

Mocht je een kennis hebben die wat van fietsen weet kun je die natuurlijk altijd meenemen als je gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
Grin schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

Momentsleutel is ook niet alles...
Vorige week mijn nieuwe carbon zadelpen in m'n gravelfiets vastgezet met 5nm. Voorheen altijd alles op het gevoel gedaan bij de oude alu zadelpen etc. Nu geen gevoel van hoe strak het daadwerkelijk is. Desondanks na 3 ritten toch een scheur in het carbon. Afdrukken van zadelbuis in de pen bij eerder zadelhoogte stellen zie je ook wel wat zitten. Scheur mogelijk mede gekomen door downhill te fietsen met de fiets en wat veel stress al zou ik mogen aannemen dat hij daar tegen moet kunnen. Mogelijk dat de momentsleutel bij zeer langzaam aandraaien toch niet zo betrouwbaar is? Bij ouderwets aandraaien viel je iig wel wat je doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:50:

Paar eisen:
Deze?
https://www.futurumshop.n...rlichtingsset-zwart.phtml

Ik heb nog een kortingsbon van €10 als je voor minstens €75 besteld. PM me maar als je hem wil.

Ik denk trouwens dat ze tot de 500XL via USB rechtstreeks op te laden zijn, hogere modellen is via microusbkabeltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 12-09 20:57
CedricD schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:10:

Ik heb nog een kortingsbon van €10 als je voor minstens €75 besteld. PM me maar als je hem wil.
Hier een algemene code die t/m morgen geldig is voor een zelfde aanbieding (10 euro korting bij besteding van minstens 75 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Zijn er mensen die in Amsterdam wonen en tips hebben voor super leuke routes?

Tot nu toe vind ik het vrij lastig om leuke routes te vinden / bedenken. Rondje hoep natuurlijk gedaan. Super leuk, maar dat is ook maar 15k ofzo en best een eindje door de stad fietsen (vanuit Bos en Lommer) om eindelijk een beetje los te kunnen gaan.

Dijkje richting Marken vond ik tot nu toe het leukste denk ik. In dat gebied heb je veel rustige langere fietspaden.

Morgen weer richting Spaarne etc, maar dat is ook wel puzzelen om beetje rustige goede wegen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:40
Requiem19 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:36:

Tot nu toe vind ik het vrij lastig om leuke routes te vinden / bedenken. Rondje hoep natuurlijk gedaan. Super leuk, maar dat is ook maar 15k ofzo en best een eindje door de stad fietsen (vanuit Bos en Lommer) om eindelijk een beetje los te kunnen gaan.

Dijkje richting Marken vond ik tot nu toe het leukste denk ik. In dat gebied heb je veel rustige langere fietspaden.

Morgen weer richting Spaarne etc, maar dat is ook wel puzzelen om beetje rustige goede wegen te vinden.
Niet direct routes gereed liggen maar je zou eens bij/met Rapha kunnen kijken. Die rijden ook rond om Amsterdam en doen veel afwisselende rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
HBSVDK schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:56:
[...]
Mogelijk dat de momentsleutel bij zeer langzaam aandraaien toch niet zo betrouwbaar is? Bij ouderwets aandraaien viel je iig wel wat je doet...
Zeer snel aandraaien is zeker te weten niet goed. Want dat zegt hij klik, ben je ondertussen een kwartslag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

weet niet wat voor afstanden je wilt rijden? Woon zelf 15 km boven Amsterdam en begin de leuke routes wel een beetje te ontdekken:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

Grin

Ride si sapis.

ANdrode schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Het scheelt seconden per gemonteerd onderdeel. Helemaal als je het moet opzoeken.

Ik snap de reden om het op gevoel te doen :X
Ik BETAAL hem/haar om 100% zeker te zijn dat (cruciale) onderdelen goed gemonteerd worden. Dat dit seconden kost wordt hij voor betaald! Hij moet dat opzoeken/weten en correct monteren; het is zijn werk! Het moet toch niet gekker worden met de drogredeneringen...
HBSVDK schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:56:
[...]

Momentsleutel is ook niet alles...
Vorige week mijn nieuwe carbon zadelpen in m'n gravelfiets vastgezet met 5nm. Voorheen altijd alles op het gevoel gedaan bij de oude alu zadelpen etc. Nu geen gevoel van hoe strak het daadwerkelijk is. Desondanks na 3 ritten toch een scheur in het carbon. Afdrukken van zadelbuis in de pen bij eerder zadelhoogte stellen zie je ook wel wat zitten. Scheur mogelijk mede gekomen door downhill te fietsen met de fiets en wat veel stress al zou ik mogen aannemen dat hij daar tegen moet kunnen. Mogelijk dat de momentsleutel bij zeer langzaam aandraaien toch niet zo betrouwbaar is? Bij ouderwets aandraaien viel je iig wel wat je doet...
Huh wat? Een momentsleutel is ook niet alles? Waar héb jij het over?
Het is geen magische beschermspreuk tegen defect materiaal. Het helpt alleen bij het juist monteren.
Defect materiaal kan altijd gebeuren, ook/juist met carbon. Daarom moet je ervoor zorgen dat het NIET aan de montage kan liggen. Een cruciaal onderdeel hierbij is een momentsleutel.

In mijn ogen raken deze twee redeneringen kant noch wal; echt schrikbarend...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Daarnaast staat het vaak nog op de fiets ook, in iedergeval op dit van mij. Dus de reden van opzoeken gaat al niet op. En het aandraaien op gevoel heeft de FM bij mij ook nog niet helemaal onder de knie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Montagepasta (hoeveelheid en merk) schijnt ook veel invloed te hebben op het aanhaalmoment... geen idee hoeveel.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 14:45

Rondje ringvaart rond de Haarlemmermeer (ong 75 km). Beemsterpolder schijnt mooi te zijn. Zelf fiets ik altijd langs de kust; kopje van Bloemendaal, Zandvoort, Langevelderslag, Noordwijk, Katwijk. Ook wel te doen vanuit A'dam lijkt me.

Je kan ook even er route planner / heatmap van Strava erbij pakken ter inspiratie. Of Komoot.

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 03-08-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
bazzard schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:09:
[...]

weet niet wat voor afstanden je wilt rijden? Woon zelf 15 km boven Amsterdam en begin de leuke routes wel een beetje te ontdekken:)
Zo tussen de 50-100km rondjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:48
Requiem19 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:40:
[...]

Bij de Hoep moet je bij 1 van de bruggen afslaan en doorrijden naar Abcoude en Weesp langs de Gein en dan via de Vecht langs Nigtevecht en Vreeland weer terug.

Je kunt bij het bruggetje voordat je naar Ouderkerk gaat rechtdoor naar Uithoorn en dan doorrijden langs de kromme Mijdrecht aan de linkerzijde tot aan Woerdense Verlaat en dan linksom via Mijdrecht weer terug.

Je kunt ook de Vecht affietsen vanaf Vreeland naar Maarssen en dan over de brug van de A2 via Kockengen etc weer terug naar Vinkeveen.

Gewoon doen zou ik zeggen, pak een telefoon of GPS en ga rijden, in het ergste geval verdwaal je een beetje maar heb je mooie nieuwe weggetjes leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Cranzai schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:34:
[...]

Tweede hands is erg goed te doen naar mijn ervaring, zeker voor een leuke fiets om het te proberen.
Begin deze zomer voor eenzelfde beslissing gestaan maar uiteindelijk voor €350,- een mooie fiets weten te vinden. Gewoon wat zoekwerk op marktplaats en de enige dingen om echt op te letten zijn eigenlijk de maat en de groupset. Je hebt dan misschien wel een wat "ouder" frame maar recreatief lijkt het mij niet uit te maken of het nou super fancy carbon of gewoon degelijk aluminium / staal is.

Mocht je een kennis hebben die wat van fietsen weet kun je die natuurlijk altijd meenemen als je gaat kijken.
Begrijp dat de 105 een prima groepset zou zijn. Carbon is wat overdreven (zelf afvallen lijkt me goedkoper :p ). Maar dan zou dit dus misschien wel OK zijn als tweedehands met mijn 172?

Van Tuyl VT850 carbon racefiets mt 52 Shimano 105
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grin schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:13:
[...]
Ik BETAAL hem/haar om 100% zeker te zijn dat (cruciale) onderdelen goed gemonteerd worden. Dat dit seconden kost wordt hij voor betaald! Hij moet dat opzoeken/weten en correct monteren; het is zijn werk! Het moet toch niet gekker worden met de drogredeneringen...
Ik snap waarom de monteur lui wordt. Met ":X" is volgens mij wel duidelijk dat ik dit afkeur. Iedereen in die zaak (monteur en eigenaar) is verantwoordelijk voor de dit soort beun-werk en de cultuur die dit mogelijk maakt.

Als je dit laat gebeuren in jouw zaak heb je te weinig zicht op wat er gebeurt óf laat je het bewust gebeuren voor de besparing. Beide niet acceptabel als specialist. En men rekent meestal met normtijden in plaats van werkelijk bestede tijd?
offtopic:
Wel apart dat garages dit soort kwaliteitscontrole aspecten wel op orde hebben… In mijn ogen echt een cultuur issue
Galois schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:26:
Montagepasta (hoeveelheid en merk) schijnt ook veel invloed te hebben op het aanhaalmoment... geen idee hoeveel.
Aanhaalmoment dat nodig is om goed genoeg vast te zetten? Of moment dat veilig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ANdrode schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:19:

[...]

Aanhaalmoment dat nodig is om goed genoeg vast te zetten? Of moment dat veilig is?
Vast genoeg dat het niet losloopt, verdraaid, zakt, ... En los genoeg dat je het niet kapot draait, met name belangrijk bij carbon, maar ook niet te onderschatten bij aluminium (zeker licht/dun alu). Te los of te vast kan ook kraken veroorzaken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Requiem19 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:40:
[...]

Wat al is aangegeven, Kopje Bloemendaal, en dan daar door de duinen.
Richting de Vechtstreek is ook erg mooi.
Beemster kan mooi zijn, maar zijn gewoon super lange rechte stukken, ik kom er min of meer vandaan dus kan er wel van genieten.

Wanneer je wat routes wilt hebben mag je op de Strava account kijken natuurlijk, filter dan op ritten langer dan 60/75 km voor wat inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Oscar Mopperkont schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:10:
[...]

Begrijp dat de 105 een prima groepset zou zijn. Carbon is wat overdreven (zelf afvallen lijkt me goedkoper :p ). Maar dan zou dit dus misschien wel OK zijn als tweedehands met mijn 172?

Van Tuyl VT850 carbon racefiets mt 52 Shimano 105
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Op het eerste oog wel idd, weet niet precies hoe het met maatvoering zit enzo (heb zelf ook nog maar net mijn eerste fiets gekocht ;) ). Shimano 105/Ultegra is prima idd, Sora/Tourney is wat minder en Tiagra is ook wel oké maar 105/ultegra is ietsje beter en ook makkelijk te krijgen via marktplaats.

Dit is wel een leuk overzichtje van de verschillende groupsets (weet niet hoe accuraat deze is):
Afbeeldingslocatie: https://wheelies.azureedge.net/assets/Images/UserPages/StaticPages/Guides/Upgrades/Road-Groupsets.png

Verder lijkt de ketting mij ofwel vrij grof gesmeerd ofwel een beetje vies, miss iets om mee te nemen.
Maar eerlijk gezegd zou ik me niet op mijn advies baseren haha, wellicht dat iemand met meer expertise hier ook een licht op kan schijnen :)

Deze is ook leuk, wel jammer van de beschadiging:
https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

[ Voor 8% gewijzigd door Cranzai op 04-08-2019 12:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sleehond
Vandaag lekker rondje gemaakt. Pas mn 2e ritje met de nieuwe fiets (niet dat ik daarvoor een andere fiets had....).

1e rit donderdag 22 kilometer, vandaag 2e rondje 42 kilometer dus al behoorlijk ritje van gemaakt. Mooi omgeving Utrecht, Zeist, Driebergen, Odijk en Bunnik.

Lekker kilometers opbouwen d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Sleehond op 04-08-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

ANdrode schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:19:
[...]

Ik snap waarom de monteur lui wordt. Met ":X" is volgens mij wel duidelijk dat ik dit afkeur. Iedereen in die zaak (monteur en eigenaar) is verantwoordelijk voor de dit soort beun-werk en de cultuur die dit mogelijk maakt.

Als je dit laat gebeuren in jouw zaak heb je te weinig zicht op wat er gebeurt óf laat je het bewust gebeuren voor de besparing. Beide niet acceptabel als specialist. En men rekent meestal met normtijden in plaats van werkelijk bestede tijd?
offtopic:
Wel apart dat garages dit soort kwaliteitscontrole aspecten wel op orde hebben… In mijn ogen echt een cultuur issue

[...]

Nee, ik bedoel als ik mn momentsleutel instel op bv 6 Nm dat het zomaar 4 of 8 Nm kan zijn als je andere soort montagepasta koopt (???).
(of de bouten vies, oud, iets gecorrodeerd)

We doen volgens mij alsof 4 Nm ook echt 4,0 Nm moet zijn, maar volgens mij is dat niet echt meetbaar zo nauwkeurig.

Wat ik mij dus afvraag (niet gehinderd door enige vorm van kennis) is hoe nauwkeurig kunnen we (of de fm) het moment instellen? En hoeveel marge is er. Als de fabrikant 6 Nm adviseert, is 10 Nm echt niet de bedoeling want dan draai je het kapot, of is die marge er gewoon? En hoe nauwkeurig is mijn 6 Nm met die van jouw sleutel?

Ik heb zo’n momentsleutel en gebruik ‘m ook (kleine moeite), maar ben wel een beetje cynisch/kritisch.

Pagina: 1 ... 52 ... 687 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).