Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 506 ... 718 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:07
joker1977 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:01:
[...]

Ik heb ook een SRAM Rival powermeter op 1 van mijn fietsen. Snelle check leert me dat ik ongeveer 5.000 op die fiets heb gereden en ik rij nog met de originele batterij (Lithium AAA als ik me niet vergis zat erin?). Dus ik gok dat er iets anders aan de hand is ?
Dat is inderdaad een groot verschil, misschien blijven rijden tot de PM uitvalt maar back-up AA batterij meenemen voor de zekerheid. Melding kwam enkel vanuit Garmin Edge dus geen idee hoe betrouwbaar dat is.

Net even gekeken en gebruik gewone Alkaline AA batterijen vanuit het Kruidvat.

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03
Stancke schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:50:
[...]

Dat is inderdaad een groot verschil, misschien blijven rijden tot de PM uitvalt maar back-up AA batterij meenemen voor de zekerheid. Melding kwam enkel vanuit Garmin Edge dus geen idee hoe betrouwbaar dat is.

Die gaan inderdaad veel sneller heb ik ook gehad, als je lithium gebruikt gaat het veel langer mee.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:07
JP_S schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:51:
[...]

Die gaan inderdaad veel sneller heb ik ook gehad, als je lithium gebruikt gaat het veel langer mee.
Duidelijk, ik doe het nodige :P

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24
Over NTFU gesproken; als je daarover nadenkt: Een lidmaatschap is van januari tot januari. Vanaf Augustus kan je XL lid worden en dan ben je tot eind 2024 lid.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:31
Stancke schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:50:
[...]

AA gaat iig niet passen, je moet een AAA hebben.
Maar ook dat is best maf, mijn originele batterij is ruim 10k km meegegaan.
Daarna eerst simpele AAA batterij erin maar die ging ook rap leeg.
Nu heb ik er een Lithium AAA inzitten, maar ook die begon na 2 maanden al battery low melding te geven.
Alleen die low melding heb ik nu al zeker 5 duizend km....

En dat klepje onderweg open krijgen is ook nog een dingetje.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 31-08-2023 20:43 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 15:36

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

mhr-zip schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:42:
[...]

Was het niet dat die Lithium AAA op een gewone AAA batterij lijkt en dat die laatste niet krachtig genoeg is?
Dat zegt de handleiding, en daarom heb ik er ook lithium inzitten.
Maar omdat ik die online moest bestellen heb ik ook een paar ritten met een gewone AAA gereden. Ging prima, zal waarschijnlijk eerder leeg zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55
Bij deze:

Poll: Hoeveel fietsen heb je rijdend (alleen race, cross/gravel en MTB)
0 ik leech alleen maar een beetje hier
1
2
3
4
5
6
7
8
Meer dan 8 natuurlijk, N+1 is de leven
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405925&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
mhr-zip schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:18:
[...]

Bij deze:

Poll: Hoeveel fietsen heb je rijdend (alleen race, gravel en MTB)
En what about CX en track, moet ik die ook meetellen?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mhr-zip
StevenK schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:45:
[...]

En what about CX en track, moet ik die ook meetellen?
Tsja, wat vind jezelf?

(CX is geen discussie wat mij betreft).

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:49
Track telt ook gewoon mee toch. Zou het 'sportfietsen' noemen en de stadsfietsen (reguliere e-bikes, Urban Arrow's, kroegfietsen etc.) uitsluiten.

Voor mij zijn het er 3; aero, mtb en bikepacking/winterfiets.

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 01-09-2023 07:25 ]

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:41
ben al maanden op zoek naar een betaalbare tweede hands fiets voor mijn kickr, een 11 speed 105 met framemaat in buurt van 60 zou al goed moeten zijn. Dan hoef ik niet in de winter steeds fiets naar binnen/zolder moeten tillen en weer terug als ik buiten een rit ga maken. Maar man, op marktplaats krijg je of echt de meest afgedankte fietsen van pakweg 200-400 euro of je moet gelijk 1000 euro neerleggen.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33

joker1977

Tweakert

dfbt schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:37:
ben al maanden op zoek naar een betaalbare tweede hands fiets voor mijn kickr, een 11 speed 105 met framemaat in buurt van 60 zou al goed moeten zijn. Dan hoef ik niet in de winter steeds fiets naar binnen/zolder moeten tillen en weer terug als ik buiten een rit ga maken. Maar man, op marktplaats krijg je of echt de meest afgedankte fietsen van pakweg 200-400 euro of je moet gelijk 1000 euro neerleggen.
Waarom zou je voor indoor beslist een 11-speed moeten hebben ?

• dfbt
joker1977 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:43:
[...]

Waarom zou je voor indoor beslist een 11-speed moeten hebben ?
zit momenteel op mijn huidige kickr een 11 speed casette, en wil ik af en toe nog eens vrijuit fietsen/ftp zonder erg mode aan , moet je alsnog een beetje kunnen schakelen. voor 95% van trainingen zou ik dus idd helemaal geen 11 speed nodig hebben.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:59
dfbt schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:46:
[...]

zit momenteel op mijn huidige kickr een 11 speed casette, en wil ik af en toe nog eens vrijuit fietsen/ftp zonder erg mode aan , moet je alsnog een beetje kunnen schakelen. voor 95% van trainingen zou ik dus idd helemaal geen 11 speed nodig hebben.
Is een nieuwe simpele cassette niet een stuk goedkoper dan? Oke moet je toch nog een keer je fiets naar zolder tillen maar that’s it.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11

Phydomir

Dennis

dfbt schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:46:
[...]

Een 10sp cassette heb je al voor nog geen 25e. Die op de Kickr en je hebt een stuk meer keuze aan MP fietsen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• dfbt
Phydomir schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:51:
[...]

Een 10sp cassette heb je al voor nog geen 25e. Die op de Kickr en je hebt een stuk meer keuze aan MP fietsen.
hier heb ik eigenlijk nooit over nagedacht 8)7 8)7 8)7
eigenlijk best een makkelijke manier ja.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22

Kluus

Gang is alles

Dit gaat nu een beetje off-topic worden maar @dfbt:
https://zwiftinsider.com/july-6-patents/

Maar geen idee of en wanneer ze dat zullen gaan implementeren voor 3rd party trainers.

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 01-09-2023 08:15 ]

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 15:36

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

mhr-zip schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:18:
[...]

Bij deze:

Poll: Hoeveel fietsen heb je rijdend (alleen race, cross/gravel en MTB)
0 ik leech alleen maar een beetje hier
1
2
3
4
5
6
7
8
Meer dan 8 natuurlijk, N+1 is de leven
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb gestemd, maar heb voor het gemak wel de indoorfiets meegeteld.
Is een racefiets, komt alleen nooit meer buiten.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• joker1977

joker1977

Tweakert

dfbt schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:54:
[...]

hier heb ik eigenlijk nooit over nagedacht 8)7 8)7 8)7
eigenlijk best een makkelijke manier ja.
Ja, je kunt "gewoon" een redelijke fiets uitkiezen op MP en afhankelijk van de generatie die erop zit een matchende cassette op je Kickr zetten en klaar. Als je dat ding permanent op de Kickr parkeert kun je zelfs de cassette van het achterwiel van de fiets afhalen en die op je Kickr zetten en klaar.

Heb je meteen veel meer keus op MP, want een 105 11-speed is natuurlijk nog wel relatief schaars (prijzig) op MP.

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 13:37
Stancke schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:40:
[...]

Welkom in de club! Fietst echt zalig _/-\o_
Ook met powermeter?

Ik kreeg vandaag voor de tweede keer de melding dat de batterij bijna leeg is van mijn PM, dit op 1300km. Ligt het aan de kwaliteit van de batterijen of loopt die effectief zo snel leeg? Of is de melding vanuit Garmin niet juist?

(Sram rival dus)
Ja de fiets is zalig, Col d'Iseran mee gedaan reeds en was echt goed.

Powermeter klacht heb ik ook, zit een AAA herlaadbare batterij van Ikea in, vol opgeladen maar gaf meteen de melding van bijna leeg.. 8)7

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41

Bezulba

Formerly known as Eendje

Matuna schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:46:
[...]

Ja de fiets is zalig, Col d'Iseran mee gedaan reeds en was echt goed.

Powermeter klacht heb ik ook, zit een AAA herlaadbare batterij van Ikea in, vol opgeladen maar gaf meteen de melding van bijna leeg.. 8)7
herlaadbare batterijen hebben lager voltage. Er zijn genoeg apparaten in omloop die dat niet fijn vinden. Staat vaak in de handleiding ook dat ze alleen 1 specifieke soort batterijen willen en dan vaak niet oplaadbaar.

blup

• Matuna
Bezulba schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:48:
[...]

herlaadbare batterijen hebben lager voltage. Er zijn genoeg apparaten in omloop die dat niet fijn vinden. Staat vaak in de handleiding ook dat ze alleen 1 specifieke soort batterijen willen en dan vaak niet oplaadbaar.
Even in de manual gezien en:
NOTICE
To avoid permanent damage to the
power meter caused by battery corrosion,
ONLY use AAA Lithium non-rechargeable
batteries.
Do NOT use rechargeable Lithium (Li-ion),
alkaline, or nickel metal hydride (Ni-MH)
rechargeable batteries in the power meter

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:42
AAA Lithium is ook wel een beetje een unicorn batterij. Niet iets wat je onderweg ergens snel vindt. Misschien bij fotozaken omdat de AA variant in veel flitsers worden gebruikt.

Flickr - Strava

• Matuna
GWBoes schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:37:
AAA Lithium is ook wel een beetje een unicorn batterij. Niet iets wat je onderweg ergens snel vindt. Misschien bij fotozaken omdat de AA variant in veel flitsers worden gebruikt.
In België hebben ze het in de Colruyt als het is, €9,5 voor 4 stuks Energizer Lithium Ultimate AAA

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Eindelijk de officiële launch van de badly-kept-secret 12-speed mechanical 105 *O*

https://bike.shimano.com/...ano105-mechanical_lp.html
https://road.cc/content/t...105-r7100-groupset-303533

En toch verlang ik nog steeds naar een nieuwe 11-speed velgremfiets als vervanger van mijn mechanische 11-speed disc gravelbike die ik nu als asfaltfiets gebruik, maar bij wie vind ik dat nog, anders dan tweedehands of voor een te lage minderprijs t.o.v. discs? -O-

Informaticus of vakkundig Googler?

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:35

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

TheTinusNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:47:
Eindelijk de officiële launch van de badly-kept-secret 12-speed mechanical 105 *O*

En toch verlang ik nog steeds naar een nieuwe 11-speed velgremfiets als vervanger van mijn mechanische 11-speed disc gravelbike die ik nu als asfaltfiets gebruik, maar bij wie vind ik dat nog, anders dan tweedehands of voor een te lage minderprijs t.o.v. discs? -O-
Het niet meer aanbieden van velgremmen vind ik wel een behoorlijk risicovolle beslissing moet ik zeggen van Shimano.

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023

Reginas

Queen of Core Stability

@TheTinusNL Eerste wat mij te binnen schiet is de Cinelli Nemo TIG Rimbrake. Fiets met hele klassieke looks, moet je ook maar net van houden.

Wellicht een frame naar wens (laten) opbouwen?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
Joindry schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:17:
[...]

Het niet meer aanbieden van velgremmen vind ik wel een behoorlijk risicovolle beslissing moet ik zeggen van Shimano.
het is meer een verschuiving.. wil je budget, dan ga je naar tiagra, 105 is "hoog" genoeg om alleen als disc aan te bieden blijkbaar. en mogelijk blijft de 11 speed 105 velgrem ook nog wel even ernaast bestaan.

2 jaar terug betaalde ik voor een canyon endurace voor mijn vrouw 1300 euro met 10 sp tiagra disc, nu staan er 2 modellen rond die prijs op de site, beide 105 11 speed, velg remmen 1300, disc 1500.. tiagra wordt niet eens meer aangeboden ...

qua prijzen en opties is het niet heel anders

maar @TheTinusNL deze dus: https://www.canyon.com/nl...1_pv_rahmenfarbe=R060_P03

denk niet dat je het voor veel minder gaat vinden (retail prijs), maar als je wat winkels afgaat, zou er zeker nog wel wat vergelijkbaars te vinden zijn, met wellicht ene mooie korting

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 01-09-2023 11:26 ]

Strava

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:24
Reginas schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:18:
@TheTinusNL Eerste wat mij te binnen schiet is de Cinelli Nemo TIG Rimbrake. Fiets met hele klassieke looks, moet je ook maar net van houden.

Wellicht een frame naar wens (laten) opbouwen?
Die Cinelli Nemo TIG is wel écht een plaatje.

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:59
Vraagje!

Ik wil nog wel eens een eiwit shake drinken na een heftige race rit. Puur voor herstel en om af en toe aan m'n dagelijkse eiwit inname te komen.

Wat nemen jullie na een goede trainingsrit?
M'n poeder is op en ga wat nieuws bestellen, inmiddels zijn er oneindige ik keuzes met smaakjes en type eiwitten.
Tips? B)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:14
Wat doet je denken dat je niet genoeg eitwitten binnenkrijgt uit je reguliere dagelijkse voeding?

• DDX
Gewoon bak kwark zit ook genoeg in ?

• mhr-zip
BraX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:47:
Vraagje!

Ik wil nog wel eens een eiwit shake drinken na een heftige race rit. Puur voor herstel en om af en toe aan m'n dagelijkse eiwit inname te komen.

M'n poeder is op en ga wat nieuws bestellen, inmiddels zijn er oneindige ik keuzes met smaakjes en type eiwitten.
Tips? B)
- Vocht
- Koolhydraten
- Eiwitten

In die volgorde (eiwitten hebben geen haast, mits je genoeg op dagbasis tot je krijgt).

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11

Phydomir

Dennis

Niets specifieks meer.

Doordeweeks zijn mijn meeste trainingsritten aan het einde van de middag, even douchen en dan gewoon avond eten. Ik hou er overdag wel rekening mee dat ik iets meer eet zodat ik goed gevoed aan de training begin. In het weekend train ik juist in de ochtend en als ik terug kom een wat grotere lunch maar niets specifieks.

Ik probeer er wel voor de te zorgen dat ik altijd voldoende aan eiwitten binnenkrijg maar yoghurt en kwark zijn daar prima voor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Guusjee
  • Laatst online: 19:22

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Vraagje!

Tips? B)
Precies wat @mhr-zip zegt. Het komt in deze podcast uitvoerig aan bod.

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
Vraagje!

Tips? B)
Ik train niet echt, maar omdat ik koohydraat beperkt eet moet ik meer eiwitten dan een ander persoon naar binnen werken. Ik vind zelf de whey eiwit van de Kruidvat prima. Ik gooi het vaak door griekse yoghurt of kwark (en na een lange fietsrit eet ik dat ook eigenlijk altijd wel)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• mhr-zip
Guusjee schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:03:
[...]

Jep, ik heb het niet zelf verzonnen :+

• Ypuh
Ik eet sinds deze week vooral weer pepernoten na het fietsen.

• joker1977

joker1977

Tweakert

Joindry schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:17:
[...]

Wat is er precies risicovol aan? Er is (vrijwel) geen enkel modern frame meer te koop voor velg-remmen en in de praktijk is er (vrijwel) niemand die in de race is voor een nieuwe moderne groepset nog geïnteresseerd in velg-remmen op zijn (nieuwe) fiets.

En die laggard die dat nog wel wil? Die koopt dan maar een DA/Ultegra variant met velgremmen, toch ?

• mhr-zip
Ypuh schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:17:
Hier is vandaag de oliebollen kraam open gegaan :9

• mhr-zip
TheTinusNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:47:

Kan je niet kijken bij Jan Janssen? Die blijven nogal in het verleden hangen >:)

• DDX
Het is dat ik nog prima fietsen heb met velgremmen (en daar nogsteeds prima groep opzit)
Maar ik zou zo weer een fiets kopen met velgremmen, zeker voor een fiets die ik meeneem op vakantie.
Afgelopen vakantie ook weer duidelijk geworden toen ik in Frankrijk zat.
Velgremmen is gewoon zoveel makkelijker/vraagt minder aandacht.
Had ook fiets bij me met schijfremmen maar die had bleed nodig om een of andere reden voor achterrem.
En remblokken wisselen heb ik (in Nederland toen ik gelukkig thuis was) ook wel eens uur lopen klooien omdat ruimte in klauw niet genoeg ruimte had, mocht ik bleedpoort bovenop openzetten.
Het is dat ik zelf een hoop kan doen/meerdere fietsen heb, maar je zal maar op je vakantieadres zitten met 1 fiets en dan op zoek moeten naar een fietsenmaker om zaken op te lossen.

Als ik 1 fiets mee neem (fiets vakantie waar ik fiets meeneem in vliegtuig) kies ik dan ook zeker weer velgremfiets.

Maargoed als ik een nieuwe fiets zou opbouwen zou ik lekker op ebay gaan zoeken naar een 9070 groep.(of misschien 9170?)
12 speed is ook nergens voor nodig, ja is leuk voor shimano/sram dat ze meer kunnen verdienen aan vervangingsonderdelen.

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 01-09-2023 13:28 ]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:29

sebasd

rijdt op espresso

Ypuh schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:17:
https://www.ekoplaza.nl/n...en-wit-yoghurt-0001149480

Hoppetaa, eiwitten EN kruidnoten.

Recovery food of champions.

Hier de laatste paar trainingsritjes voor mijn eerste 100 mijl-tochtje volgend weekend (Gerrie Knetemann classic). Met de conditie zit het op zich wel goed, maar ik ben benieuwd hoe ik er de laatste 30km bij zit, dat is onbekend terrein voor me.

[ Voor 27% gewijzigd door sebasd op 01-09-2023 13:45 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het grote voordeel van eiwitten na een rit vind ik vooral dat het een verzadigd gevoel geeft en zo voorkomt dat je andere (koolhydraatrijke) producten gaat lopen snaaien, zoals kruidnoten ;). Maar hiervoor volstaat een bakje kwark inderdaad prima.

Als je toch iets wil drinken vind ik die Protein Drink van Melkunie in chocoladesmaak ook nog wel goed te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 01-09-2023 13:59 ]

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023

Reginas

Queen of Core Stability

Vergeet in de winter de herstelchocomel niet: vocht, koolhydraten èn eiwitten.👹
Epic mealpairing met pepernoten.

Liefste drink ik na een training een suikerrijke drank zoals cola, appelsap of druivensap. Eiwitten komen daarna wel. Soms een gewoon bakje kwark en soms een eiwitverrijkt mousje (ik vind die HiPro serie van AH huismerk echt prima).

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:33

aerofreak

Steve Jobs

Vraagje!

Tips? B)
Soms een recoveryshake (voornameijk als ik weinig tijd heb), anders gewoon kwark of een maaltijd.

[ Voor 3% gewijzigd door aerofreak op 01-09-2023 14:07 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:28

McMiGHtY

- burp -

0.0 Witbiertje doet het altijd ook wel goed in de zomer

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
Bak kwark met havermout en ongebrande noten. Als ik echt mijn best heb gedaan dan wil er wel eens wat honing over.

Tenzij het mis gaat dan is het zwart bier met een bruine fruitschaal.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

McMiGHtY schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:13:
0.0 Witbiertje doet het altijd ook wel goed in de zomer
Voor de West-Vlamingen die hier rondhangen, "Sportzot".

Maar meestal niks speciaal qua drank. Nog een fles isotone drank, sojamelk (vanwege lactose), maar meestal gewoon een gezonde maaltijd.
Ik probeer wel alcohol te mijden de rest van de dag na een training. (wat gezien mijn sociale levensstijl eigenlijk geen sinecure is)

[ Voor 37% gewijzigd door Joindry op 01-09-2023 15:10 ]

• joker1977

joker1977

Tweakert

DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:25:
Het is dat ik nog prima fietsen heb met velgremmen (en daar nogsteeds prima groep opzit)
Maar ik zou zo weer een fiets kopen met velgremmen, zeker voor een fiets die ik meeneem op vakantie.
Had ook fiets bij me met schijfremmen maar die had bleed nodig om een of andere reden voor achterrem.
En remblokken wisselen heb ik (in Nederland toen ik gelukkig thuis was) ook wel eens uur lopen klooien omdat ruimte in klauw niet genoeg ruimte had, mocht ik bleedpoort bovenop openzetten.
Het is dat ik zelf een hoop kan doen/meerdere fietsen heb, maar je zal maar op je vakantieadres zitten met 1 fiets en dan op zoek moeten naar een fietsenmaker om zaken op te lossen.

Als ik 1 fiets mee neem (fiets vakantie waar ik fiets meeneem in vliegtuig) kies ik dan ook zeker weer velgremfiets.

Maargoed als ik een nieuwe fiets zou opbouwen zou ik lekker op ebay gaan zoeken naar een 9070 groep.(of misschien 9170?)
12 speed is ook nergens voor nodig, ja is leuk voor shimano/sram dat ze meer kunnen verdienen aan vervangingsonderdelen.
Snap je punt, maar zo praatten ook alle automonteurs over een auto uit de jaren '80. Veel makkelijker te repareren, dikke onzin meer dan 4 versnellingen etc etc. Je moet ook even niet vergeten dat jij bij de 0.1% hoort met allerlei "non-mainstream"-eisen en voorwaardes aan je fietsen, maar geen media-exposure hebt. Dat is helemaal geen (interessante) doelgroep voor Shimano/SRAM.

De realiteit is dat zeker 75% van de mensen met een racefiets helemaal niet zelf sleutelt aan zijn of haar fiets. En die brengen hun fiets voordat die meegaat naar Frankrijk gewoon "even" naar de fietsenmaker "om em goed na te kijken" en krijgen dan nieuwe blokjes, cassette, ketting, kettingbladen en the-works.

Ik ben het niet met je oneens hoor, maar het "risico" van Shimano om geen 105 met velgremmen uit te brengen is gewoonweg niet heel groot. Die paar velgrem-adapten kopen wel een R8150 ofzo. En als ze ook geen Di2 willen dan zoeken ze maar lekker een vorige generatie op. 12-speed is gewoonweg de nieuwe standaard en daar is vast aversie tegen, maar dat was er ook tegen 11-speed toen 10-speed "de standaard" was..

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:28

McMiGHtY

- burp -

Joindry schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:05:
[...]

Voor de West-Vlamingen die hier rondhangen, "Sportzot".
DIe is best lekker inderdaad :D

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40
Vraagje!

Tips? B)
De grootste tip is dat je zeer vermoedelijk geen poeder nodig hebt :).

Om je herstel zo goed mogelijk te helpen is dit de beste volgorde na een zware training:

1. Hydrateren
2. Koolhydraten aanvullen
3. Eiwitten eten

Tip voor 3: Issey Skyr met een smaakje en paar blauwe bessen (anti-oxidanten zijn goed voor het herstel/verbetering mitochondriën, al zijn er nu ook weer juist geluiden dat ze niet goed zijn...). Ok, ongetwijfeld weer commentaar dat Issey Skyr onnodig duur is, maar die is echt lekkurrrrr.

Uiteraard kun je ook gewoon bak Franse kwark kopen en hem lekker maken met honing, banaan, granola etc. Pak je gelijk punt 2 en 3 samen van het herstel protocol...

Verder is het denk ik vooral voor veel mensen goed om te kijken naar hun totale eiwit inname op een dag. Gewoon bij elke maaltijd zorgen dat je 15-20g eiwit binnenkrijgt, dat is belangrijker dan de perfecte post-workout meal te eten.

• DDX
Waarom brengt Shimano eigenlijk nog een mechanische 105 uit, is de vraag daar dan zo groot naar ?
Vraag naar goedkopere groepset snap ik, maar dan kunnen ze ook net zoals sram een groep eronder uitbrengen die ook di2 is.
(Of gewoon de groepen niet zo duur maken natuurlijk tov oudere groepsets)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:17:
Waarom brengt Shimano eigenlijk nog een mechanische 105 uit, is de vraag daar dan zo groot naar ?
Vraag naar goedkopere groepset snap ik, maar dan kunnen ze ook net zoals sram een groep eronder uitbrengen die ook di2 is.
105 is toch juist de Rival tegenhanger op elektronisch? Of heeft SRAM nog een elektronische groepset daaronder?

• DDX
Kluus schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:22:
[...]

105 is toch juist de Rival tegenhanger op elektronisch? Of heeft SRAM nog een elektronische groepset daaronder?
Apex toch ?

• Guusjee
  • Laatst online: 19:22

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Ja, ze hebben er nog Apex onder als draadloos schakelsysteem. Wel alleen in 1x vorm en vooral gericht op gravel/mtb dacht ik..

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Is dat niet meer de tegenhanger van Shimano GRX? Mja ik weet het ook niet meer :D. Als ik zo snel op prijzen zoek is Apex niet heel veel goedkoper dan Rival in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 01-09-2023 15:38 ]

• DDX
Tja ik weet het ook niet hoor, al die groepsets en prijzen zijn bedacht door sram en shimano.
Gewoon om met elkaar te kunnen concurreren en soortgelijk iets aan oems te kunnen leveren.

Doet met denken aan 'vroeger' dat je shimano dura ace moest vergelijken met campagnolo record.
En niet met super record, want dat zou zogenaamd boven dura ace zitten.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:29:
Tja ik weet het ook niet hoor, al die groepsets en prijzen zijn bedacht door sram en shimano.
Gewoon om met elkaar te kunnen concurreren en soortgelijk iets aan oems te kunnen leveren.

Doet met denken aan 'vroeger' dat je shimano dura ace moest vergelijken met campagnolo record.
En niet met super record, want dat zou zogenaamd boven dura ace zitten.
Dat laatste klinkt gewoon een beetje als Italiaans snobisme :D.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:59
In mijn ogen was het als volgt.

ETAP RED - Dura Ace
Force - Ultegra
Rival - 105

En dan heb je nog de mechanische uitvoeringen, en zover ik weet is 105 12 speed tot gisteren alleen met DI2 mogelijkheid te krijgen, en nu dus ook als mechanisch..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Volgens mij is er ook best behoefte aan als ik de reacties zo lees.

Ik begrijp ook wel dat hier alleen een disc brake groep voor komt. Dan hoeven ze geen heel ontwerp en productielijn op te tuigen voor 12 speed mechanisch remmende shifters, blijkbaar zit daar geen rendament meer in wat ik mij ook wel kan voorstellen.

Bij Di2 gaat dat nog wel makkelijk omdat ze daarvoor gewoon de bestaande vorige generatie shifters kunnen voorzien van firmware die met 12 speed overweg kan.

• DDX
Dat doe je omdat je van boven naar beneden de groepen bekijkt en naast elkaar zet.
Je kijkt verder niet naar prijs of gewicht ofzo.
Of wat het verschil tussen de groepen dan wel mogen zijn.

105 vs ultegra, zoek de verschillen is het.
Dura ace is gewoon hoop geld voor minder gewicht en misschien wat beter.

• DDX
Kluus schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:50:
Ik begrijp ook wel dat hier alleen een disc brake groep voor komt. Dan hoeven ze geen heel ontwerp en productielijn op te tuigen voor 12 speed mechanisch remmende shifters, blijkbaar zit daar geen rendament meer in wat ik mij ook wel kan voorstellen.
Die moeten ze toch optuigen want er was geen mechanische 12 speed groep toch ?

• verstappen33
DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:50:
Dat doe je omdat je van boven naar beneden de groepen bekijkt en naast elkaar zet.
Je kijkt verder niet naar prijs of gewicht ofzo.
Of wat het verschil tussen de groepen dan wel mogen zijn.

105 vs ultegra, zoek de verschillen is het.
Dura ace is gewoon hoop geld voor minder gewicht en misschien wat beter.
Het is vooral een gewichtskwestie.. Bij SRAM draait dezelfde firmware op de Rival als op de RED groep..
Bij Shimano denk ik ook, de techniek is ook niet anders tussen de groepen, het is alleen het gebruikte materiaal..

En geen idee of lichter ook duurzamer is.. Iets in mij zegt dat het juist kwetsbaarder lijkt .

• crimby
@DDX @verstappen33 rijden jullie dan allebei gewoon op 105 of rival? Die fiets van 9k heeft dat vast niet ;-)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:52:
[...]

Die moeten ze toch optuigen want er was geen mechanische 12 speed groep toch ?
Dat klopt, maar dan moeten ze er twee in plaats van een.

• verstappen33
crimby schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:54:
@DDX @verstappen33 rijden jullie dan allebei gewoon op 105 of rival? Die fiets van 9k heeft dat vast niet ;-)
Mijn huidige fiets is 105 mechanisch, de nieuwe zal Ultegra DI2 zijn omdat daar geen 105 voor beschikbaar is. Had hem eigenlijk wel verwacht op de Expert versie, die is namelijk wel Rival uitgevoerd maar niet met een Shimano groep.

Maar ik kies sowieso voor de Pro versie, niet alleen vanwege de schakelgroep, maar ook vanwege de wielen en cockpit.

• DDX
crimby schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:54:
Ik heb volgende groepen in gebruik :
dura ace 9070 (2x11) trek emonda
ultegra 8070/rx(2x11) trek domane
mix 9070/6070 (2x10) velobuild vbr-086
ultegra 8070/grx (1x11) factor ls
force axs (1x12) wkkit strandfiets
rival axs (1x12 canyon grizl

Mocht ik een shimano 12 speed groep kopen zou ik niet voor 105 kiezen trouwens omdat daar de extra di2 button mist.
Maar ik zou eerder naar een 11 speed groep zoeken gewoon omdat vervangingonderdelen dan groedkoper zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 01-09-2023 16:19 ]

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01
DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:25:

Hear hear. Al is de remkracht in de regen wel een dingetje, ik heb ook net zo graag velgremmen. Overweeg een chinees frame met velgrem, en inderdaad een mooie “oude” dura ace groep.

Everytime I suffer I become a better man because of it

• DDX
Beetje goede carbon velgen en dat zit je eerder aan limiet van banden dan limiet van remmen.
En limiet wat je zelf durft.
En op bepaald moment kan je dan beter gewoon op gravelbike ofzo gaan waar je ook bredere banden hebt. (en daar ontkom je niet echt aan schijfremmen)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

MMUilwijk schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:57:
[...]

Hear hear. Al is de remkracht in de regen wel een dingetje, ik heb ook net zo graag velgremmen. Overweeg een chinees frame met velgrem, en inderdaad een mooie “oude” dura ace groep.
Ik was tot dit jaar eigenlijk ook nog kamp velgrem, maar wat ik nu het echte voordeel vind van schijfremen is helemaal niet de remkracht, want dat was met velgremmen ook prima.

Het grootste voordeel vind ik eigenlijk de mogelijkheid voor bredere velgen en daarmee lagere bandenspanning en minder “ballooning” wanneer je bredere (28mm of meer) banden gebruikt.

• DDX
Hangt echt van je frame af, ik heb op de emonda 28mm zitten en ruimte voor breder.
Op de velobuild heb ik achter 30mm en voor 28mm.
(normaal heb ik achter ook 28, maar had ik even geen voorraad van)

Op beide frames zitten directmount remmen, maakt ook nog iets uit volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 01-09-2023 19:30 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:29:
Hangt echt van je frame af, ik heb op de emonda 28mm zitten en ruimte voor breder.
Op de velobuild heb ik achter 30mm en voor 28mm.
(normaal heb ik achter ook 28, maar had ik even geen voorraad van)
Klopt, op mijn Tarmac SL6 met velgrem past dat ook prima, inderdaad 30mm ook nog wel. Maar het gaat me om de velgbreedte, 19mm binnenbreedte voor velgrem velgen is wel zo’n beetje de max, terwijl de binnenbreedte van mijn wielen in de Tarmac SL7 met schijfremmen 22mm is.

Dezelfde 28mm banden vallen dan echt een stuk mooier. Ik kan die ook makkelijk op 4 bar of lager rijden, terwijl ik met de velgrem fiets niet onder de 5 bar zou rijden met mijn gewicht en dezelfde banden.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:58
Hier was vanmorgen de remweg met velgrem in de regen ook weer een stuk langer…
Zou het nog kunnen helpen andere remblokjes te gebruiken? Las op een ander forum iets over het merk koolstop.
En rij hier nu op 25mm banden, maar verwacht dat 28mm ook gaat passen. Maar helpt dat ook om de remweg te verkorten?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• DDX
Op mijn velobuild heb ik 20mm intern velgen. (29mm extern, wat vrij breed is)
Veel breder hoeft niet wat mij betreft.
Zullen er ook niet echt zijn gok ik aangezien nieuwe wielen ontwikkelt worden voor schijfremmen.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 01-09-2023 19:52 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:52:
Op mijn velobuild heb ik 20mm intern velgen. (29mm extern, wat vrij breed is)
Veel breder hoeft niet wat mij betreft.
Zullen er ook niet echt zijn gok ik aangezien nieuwe wielen ontwikkelt worden voor schijfremmen.
Ja dat gaat ook haast niet meer passen, mijn 19,5mm interne zipp 303’s (ik weet zo even niet wat de buitenbreedte is) passen met nieuwe blokjes maar net tussen de hoeven met de remklauwen maximaal open. En dan heeft de SL6 al direct mount hoeven.

Voor de band is ruimte zat maar een bredere velg wordt lastig. Ok je zou nog van de plattere remblokjes kunnen gebruiken, dat wel… Evo heten die bij swissstop geloof ik, meer geld voor minder blokje… :+

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 01-09-2023 20:23 ]

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-03 05:13

ken-dj

Life is short break the rules

DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:59:
[...]

Ik heb volgende groepen in gebruik :
dura ace 9070 (2x11) trek emonda
ultegra 8070/rx(2x11) trek domane
mix 9070/6070 (2x10) velobuild vbr-086
ultegra 8070/grx (1x11) factor ls
force axs (1x12) wkkit strandfiets
rival axs (1x12 canyon grizl

Mocht ik een shimano 12 speed groep kopen zou ik niet voor 105 kiezen trouwens omdat daar de extra di2 button mist.
Maar ik zou eerder naar een 11 speed groep zoeken gewoon omdat vervangingonderdelen dan groedkoper zijn.
Een ultegra schifter kost €150,00 per kant, plaats die op een di2 Shimano, en de functie is dan te gebruiken op die fiets (je kan met de button van pagina /scherm wisselen en door je muziek bladeren..etc) Overigens kan 11speed niet op 12 speed , Wel 11 op 11 speed.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:45
ken-dj schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:23:
[...]

Een ultegra schifter kost €150,00 per kant, plaats die op een di2 Shimano, en de functie is dan te gebruiken op die fiets (je kan met de button van pagina /scherm wisselen en door je muziek bladeren..etc) Overigens kan 11speed niet op 12 speed , Wel 11 op 11 speed.
Helaas zijn de Ultegra shifters voor disc brakes een flink stuk duurder: rond de 220 a 240 euro. Daarnaast zijn ze bijna niet te krijgen...

In feite ben je goedkoper uit met een hele r8020 groepset dan op zoek te gaan naar vervangende shifters: https://www.wielerkoopjes...sc-11-speed-groepset.html

Heb je nog zootje extra onderdelen op voorraad / die je kunt door verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 01-09-2023 20:38 ]

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-03 05:13

ken-dj

Life is short break the rules

Morrar schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:37:
[...]

Helaas zijn de Ultegra shifters voor disc brakes een flink stuk duurder: rond de 220 a 240 euro. Daarnaast zijn ze bijna niet te krijgen...

In feite ben je goedkoper uit met een hele r8020 groepset dan op zoek te gaan naar vervangende shifters: https://www.wielerkoopjes...sc-11-speed-groepset.html

Heb je nog zootje extra onderdelen op voorraad / die je kunt door verkopen.
Een groepset is inderdaad nog goedkoper, als je de onderdelen weer kan door verkopen kom je ook paar weer op een paar honderd euro uit. Zag op mantel prijzen vanaf 899,00. Jouw link zelfs nog goedkoper. Heb zelf geen ervaring met Ultegra,di2.
Heb ook nog weinig mensen online gezien, die de onderdelen combineren.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

• Mistraller
Vraagje!

Tips? B)
Ik doe dan een shake want dan zit mijn buik lekker vol. Anders ga ik snaaien en bier drinken.

---------------

• Ypuh
Tinusvolkel schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:50:
Hier was vanmorgen de remweg met velgrem in de regen ook weer een stuk langer…
Zou het nog kunnen helpen andere remblokjes te gebruiken? Las op een ander forum iets over het merk koolstop.
En rij hier nu op 25mm banden, maar verwacht dat 28mm ook gaat passen. Maar helpt dat ook om de remweg te verkorten?
Remblokken maakt zeker verschil. Het is vaak een afweging tussen hoe zacht ze zijn (=beter remmen) en hoe lang ze meegaan. De goedkopere blokken zijn vaak wat harder en krijg je dan zo'n glazig laagje op het remvlak, wat zeker natte prestaties niet ten goede komt.

Koolstop heeft meerdere uitvoeringen. Die rode (salmon) zijn bedoelt voor alle omstandigheden waaronder regen en ondanks dat ze zachter zijn dan bijv. die van Shimano, gaan ze nog steeds lang mee. Je hebt dan ook weer die dual compound (deel rood/zwart) maar die raad ik af. Een vrij simpele upgrade: https://www.bike-discount...egra-duraace-bremsbelaege. Voor carbon heb je andere merken.

Daarnaast zijn 28mm banden doorgaans de max voor traditionele velgremmen. Meer past niet onder de remhoef door. Denk dat ze daarom ook met direct-mount gekomen zijn, maar vrij snel daarna kwamen ook de schijfremmen.

• jasperdeman
  • Laatst online: 15-04 09:23
Vraagje!

Tips? B)
Ik sowieso een eiwitshake. Soms een recoveryshake als ik mijn glucose voorraad heb leeggereden. Helpt ook om het lege gevoel beetje tegen te gaan en ik kom anders niet aan mijn eiwit inname.

Ik heb eiwitshake van Bulk, recoveryshake van Sportvoedingwebshop.

En afhankelijk van de tijd van de rit neem ik mijn reguliere lunch/avondeten.

• Tinusvolkel
Ypuh schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:17:
[...]

Remblokken maakt zeker verschil. Het is vaak een afweging tussen hoe zacht ze zijn (=beter remmen) en hoe lang ze meegaan. De goedkopere blokken zijn vaak wat harder en krijg je dan zo'n glazig laagje op het remvlak, wat zeker natte prestaties niet ten goede komt.

Koolstop heeft meerdere uitvoeringen. Die rode (salmon) zijn bedoelt voor alle omstandigheden waaronder regen en ondanks dat ze zachter zijn dan bijv. die van Shimano, gaan ze nog steeds lang mee. Je hebt dan ook weer die dual compound (deel rood/zwart) maar die raad ik af. Een vrij simpele upgrade: https://www.bike-discount...egra-duraace-bremsbelaege. Voor carbon heb je andere merken.

Daarnaast zijn 28mm banden doorgaans de max voor traditionele velgremmen. Meer past niet onder de remhoef door. Denk dat ze daarom ook met direct-mount gekomen zijn, maar vrij snel daarna kwamen ook de schijfremmen.
Bedankt voor de info @Ypuh, die remblokjes ga ik maar is bestellen.

Qua 28mm banden lijkt bij mij de rem niet echt het probleem te zijn maar meer het frame, ik heb bij 25mm overal nog we een mm of 5 speling, dus dat zou voor mijn gevoel genoeg moeten zijn of valt een 28mm band helemaal anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCORWh_49rmGlN06KnFskqyHXJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tm2LmtwEynKbBadBw5oiSeE.jpg?f=fotoalbum_large
En kan deze band (conti 4s) nog een tijdje mee? Heb nooit indicatoren kunnen vinden…

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:39
@Tinusvolkel Band is nog lang niet versleten. Zo te zien gaat daar 28mm wel inpassen.

Ik rij mijn hele leven al met Campagnolo. Altijd met de standaard blokken gereden. Nooit tekort aan remkracht en ze gaan bij mij tienduizenden kilometers mee. (ook nog in de tijd dat ik veel in slecht weer reed en veel in bergen).

Mevrouw Stillekracht had een fiets met Shimano, daar moesten de blokken wel regelmatig vervangen worden. er zitten dus grote verschillen in.

• Ypuh
Hmm, ik zou er geen 28mm in doen. Het ligt er een beetje aan welke je kiest, maar je moet overal (zitbuis, chainstays, voorvork, remmen) toch wel zo'n 2-3 mm speling overhouden. Als ik een beetje kijk zit je daar met je voorvork nu al. Je zou nog een S-Works Turbo 26mm kunnen pakken, maar Continental vallen volgens mij doorgaans groter. Een 25mm is dan al 27 'width as measured' en een 28mm zou wel eens als een 30mm kunnen vallen.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 13:02
Nieuw speelgoed naast mijn MTB (Canyon Neuron 7), m’n eerste racefiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3G_E2aeZDDVx94Kr6wkfVPBCFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rZ37sPDllqY1XIaEXhxzmWVW.jpg?f=user_large

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ugh. rij al 10 jaar clipless en ja hoor, de kruising voor het einde van het trainingsrondje ga ik op m'n smoel omdat ik al aan de lunch zat te denken en niet uitgeklikt was.

Zucht.

blup

• Mistraller
Bezulba schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:49:
ugh. rij al 10 jaar clipless en ja hoor, de kruising voor het einde van het trainingsrondje ga ik op m'n smoel omdat ik al aan de lunch zat te denken en niet uitgeklikt was.

Zucht.
Als je fiets nog maar heel is....

Lunch wel gesmaakt?

---------------

• Mistraller
Vraagje... Ik wil eigenlijk die Chipolo firmware wel weer van mijn 4iiii PM af hebben. Ik heb het idee dat dit helemaal niet werkt als ie daadwerkelijk gestolen wordt, en het batterijtje gaat er wel sneller van leeg. Maar hoe doe ik dat? Ik heb er niet echt iets zinnigs op kunnen vinden. Ik kan in de 4iiii app geen vinkje uitzetten oid.

---------------

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Tinusvolkel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:15:
[...]

Bedankt voor de info @Ypuh, die remblokjes ga ik maar is bestellen.

Qua 28mm banden lijkt bij mij de rem niet echt het probleem te zijn maar meer het frame, ik heb bij 25mm overal nog we een mm of 5 speling, dus dat zou voor mijn gevoel genoeg moeten zijn of valt een 28mm band helemaal anders?

[Afbeelding]
En kan deze band (conti 4s) nog een tijdje mee? Heb nooit indicatoren kunnen vinden…
Als je een 28 gaat proberen, hou dan de verpakking heel, zodat hij weer netjes terug kan in het geval dat het toch niet past.

• Ypuh
Welke spullen heb ik allemaal nodig om nieuwe remleidingen te monteren? Is alleen een SRAM bleedkit en zo'n cutter voldoende? En heeft het meerwaarde voor de Pro variant te gaan?

- SRAM Bleed Kit
- SRAM Bleed Kit Pro + DOT fluid
- Jagwire cutter

• Tinusvolkel
Ypuh schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:20:
Hmm, ik zou er geen 28mm in doen. Het ligt er een beetje aan welke je kiest, maar je moet overal (zitbuis, chainstays, voorvork, remmen) toch wel zo'n 2-3 mm speling overhouden. Als ik een beetje kijk zit je daar met je voorvork nu al. Je zou nog een S-Works Turbo 26mm kunnen pakken, maar Continental vallen volgens mij doorgaans groter. Een 25mm is dan al 27 'width as measured' en een 28mm zou wel eens als een 30mm kunnen vallen.
Ik blijf bij dezelfde band (conti 4 seasons ) en heb net alle kritische punten bekeken en pakweg overal dezelfde marge van 5mm.
Ook net de band opgemeten en is precies 25mm. En @guapper doet bijvoorbeeld een mantel niet moeilijk als je de band er al op gezet hebt? Wou het sowieso wel eerst overleggen met de winkel waar ik hem koop.
Maar als ie zoals @Stillekracht zegt nog wel even mee kan dan laat ik het misschien wel zitten, hem er al ruim 6k mee gefietst dus dacht dat ie wel een keer op zou zijn.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
Tinusvolkel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:15:
[...] En @guapper doet bijvoorbeeld een mantel niet moeilijk als je de band er al op gezet hebt? Wou het sowieso wel eerst overleggen met de winkel waar ik hem koop.
In mijn geval deed de genoemde winkel niet moeilijk, terwijl ik verteld heb dat de band (28mm) niet vrij kon draaien.
Dat terwijl ik bij de 26mm uitvoering ruim 4mm vrij had (Pirelli P- zero Road).
Wanneer er echt een platte kant aan de band komt ga je hem vanzelf een keer vervangen. ;)

Edit: wat ik wil zeggen: het lijkt er op dat de breedte en hoogte van een band niet lineair groter worden bij opvolgende maten. Op de verpakking staat bij Pirelli tenminste) ook vermeld bij welke velgbreedte de breedte gemeten is. Hoogte staat er niet bij vermeld..

[ Voor 19% gewijzigd door guapper op 02-09-2023 22:31 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mistraller schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:19:
[...]

Als je fiets nog maar heel is....

Lunch wel gesmaakt?
zadel scheef, stuurlint een beetje beschadigd, voor de rest prima, en de lunch smaakte een stuk minder ;)

blup

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04 15:25
Guusjee schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:03:
[...]

Ja dat klopt allemaal echter bijvoorbeeld een recovery shake is toch wel erg handig na een pittige rit. Het is inderdaad puur extra als toevoeging op je reguliere voeding maar merk toch echt wel de meerwaarde na een pittige rit. Het werkt en is vooral gemakkelijk. En een bak kwark werkt ook ja (maar is wel iets meer moeite om in een keer op te krijgen dan een shake) ;)

• crimby
aaaido schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:57:
[...]

Ja dat klopt allemaal echter bijvoorbeeld een recovery shake is toch wel erg handig na een pittige rit. Het is inderdaad puur extra als toevoeging op je reguliere voeding maar merk toch echt wel de meerwaarde na een pittige rit. Het werkt en is vooral gemakkelijk. En een bak kwark werkt ook ja (maar is wel iets meer moeite om in een keer op te krijgen dan een shake) ;)
Eiwitshakes komen in behoorlijke kwaliteitsverschillen. Als je bij de goedkope(re) producten op de ingrediëntenlijst kijkt zie je dat het vooral troep is. Vanuit een sportdietist kreeg ik toen het advies, toen ik nog op niveau aan crossfit deed, om te kijken naar merken zoals Gold Standard. Dat beviel goed.

Echter, zoals iedereen hier al zegt is een eiwitshake nagenoeg niet nodig. Ik heb weinig ervaring nog met fietsen, maar met crossfit gebruikte ik het hooguit na een lange dag of weekend waarbij ik de gehele dag door wedstrijden had. Verder sportte ik 18-20 uur per week en herstelde ik door gewoon goed op voeding te lette :-)

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04 15:25
crimby schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:06:
[...]

Eiwitshakes komen in behoorlijke kwaliteitsverschillen. Als je bij de goedkope(re) producten op de ingrediëntenlijst kijkt zie je dat het vooral troep is. Vanuit een sportdietist kreeg ik toen het advies, toen ik nog op niveau aan crossfit deed, om te kijken naar merken zoals Gold Standard. Dat beviel goed.

Echter, zoals iedereen hier al zegt is een eiwitshake nagenoeg niet nodig. Ik heb weinig ervaring nog met fietsen, maar met crossfit gebruikte ik het hooguit na een lange dag of weekend waarbij ik de gehele dag door wedstrijden had. Verder sportte ik 18-20 uur per week en herstelde ik door gewoon goed op voeding te lette :-)
Dat is precies wat ik zeg ;)
Je hebt die shakes niet nodig maar het is wel handig als extra. Persoonlijk merk ik ook echt dat het mijn herstel bevordert na pittige ritten. Neem het dan ook niet na elke rit naar enkel als ik een rit heb gedaan die veel energie heeft gevraagd (een nieuwe lange afstand of een zware training).

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-04 22:11

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:40:
Welke spullen heb ik allemaal nodig om nieuwe remleidingen te monteren? Is alleen een SRAM bleedkit en zo'n cutter voldoende? En heeft het meerwaarde voor de Pro variant te gaan?

- SRAM Bleed Kit
- SRAM Bleed Kit Pro + DOT fluid
- Jagwire cutter
De pro goes up to 11 ;) Ik heb de pro gekocht omdat de andere versie niet beschikbaar was. Tot op heden nog niet gebruikt, want ik het nog steeds gedoe met mijn remgrepen. Tot dat is opgelost gaat ik niets zelf doen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:43
DDX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:17:
Ik rij 105 mechanisch omdat het 90% doet van een Ultegra mechanisch en groepset weegt 200 gram meer tov Ultegra. Maar fietsen met een 105 di2 setup gingen al snel over de 3,5-4K heen. Zoveel geld wil ik niet uitgeven aan een fiets, dus een overjarige Emonda met 105 op de kop getikt. Bevalt me tot nu toe prima. Een Di2 groep kan er altijd nog op in de toekomst

De wijzen komen uit het Oosten!

• verstappen33
R0y. schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:53:
[...]

Top, was net van plan dit ook uit te gaan zoeken. Mijn nieuwe fiets hoop ik volgende week te hebben en wil hier ook een verzekering voor afsluiten.
Ik heb antwoord gehad voor de NTFU, en alleen wanneer je de carbon module wilt afsluiten, dan moet je tegen nieuwwaarde verzekeren..

In alle andere gevallen is het de maximale schade die je verzekerd wilt hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9Y-TjrjrusvjVlvwrK2_KfAOIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIP0jdglXuXttjHg6bWir1n0.jpg?f=fotoalbum_large

@DDX jou redenering was inderdaad correct..

Ik verzeker straks mijn nieuwe fiets ook tegen "verwachte schade". Geen nut om tegen nieuwwaarde te verzekeren want in veel gevallen is het nog gewoon te repareren.

Pagina: 1 ... 506 ... 718 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:

Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).