jasperv91 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:49:
BS4U staat ook op het lijstje om daar een bezoek te gaan brengen mochten we keer die kant op gaan.
Verder loop ik nog steeds te *** met afstelling fiets, tintelende handen, slapende voet.
Al keer bike fit gedaan, contact opgenomen dat het na 500 km nog steeds niet echt top zit.
Terug gekregen dat het maar moest wennen. Na 2000 km nog steeds niet 'gewend'

Dat is kloten, ik heb afgelopen maanden ook lopen kutten met mijn fiets instellingen vanwege nek klachten en ook af en toe slapende handen..
De lokale fietsenwinkel waar ik aan het shoppen was voor een nieuwe fiets heeft mij bekeken op de oude fiets en wat tips en tricks gegeven, en nu 3 weken later zit ik bijna klachtenvrij op de fiets..
En dat is niet eens een erkende fitter, maar wel iemand die al 30 jaar mensen op de fiets zet..
In mijn geval was de reach te groot, en de zadelhoogte niet helemaal juist...
Stuurpen 2cm korter, en weer omgedraaid naar beneden (6gr hoek) en zadel bijna een cm omhoog.
Verder moest ik veel core oefeningen gaan doen.
Ik ervaar nu veel minder druk op de schouders en handen en stap met veel minder klachten af.
Komende weken mijn core oefeningen blijven doen en ik verwacht dan over 2-3 weken helemaal klachtenvrij te zijn..