Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 505 ... 691 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 10:31
verstappen33 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Nu verwacht ze dat ik hem verkoop er telkens mijn nieuwe fiets erop ga zetten.
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je dat niet doen? Heb je de taxc altijd opstaan en gebruik je die door het jaar heen?

Overigens ik denk dat als ik begin over een fiets van 9k dat ze begint over het verkopen van een van mijn nieren ;-)

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:23
crimby schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Misschien een domme vraag, maar waarom zou je dat niet doen? Heb je de taxc altijd opstaan en gebruik je die door het jaar heen?

Overigens ik denk dat als ik begin over een fiets van 9k dat ze begint over het verkopen van een van mijn nieren ;-)
Tacx zou op zolder kunnen blijven staan, daarnaast wil ik in de weekenden nog wel eens buiten blijven fietsen. En telkens met de fiets sjouwen zie ik ook niet echt zitten..
Daarnaast heb je kans dat je de muren beschadigd of ondersmeert, of in het ergste geval je dure fiets beschadigd in dat smalle trapgat.

Verder is het geven en nemen natuurlijk..
Afgelopen jaar zijn we verhuisd en heeft ze haar droom keuken en badkamer gekregen. Die waren wel een stukje duurder dan mijn fiets..

Als er nog wat geld over zou blijven na de verhuizing/verbouwing dan mocht ik een fiets uitzoeken.
Gelukkig bleef er genoeg over. :+

[ Voor 19% gewijzigd door verstappen33 op 30-08-2023 14:11 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:06

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

haha, die discussie kan ik mooi uit de weg.. er zit nu een 10 speed cassette op de trainer en onze fietsen zijn nu beide 10 speed.. de nieuwe 12 speed kan dus nooit op de trainer (tenzij ze ook een nieuwe fiets wil... 8)7 )
Misschien kan dat wel, ik zat met hetzelfde maar dan met 9 speed. Toen ik mijn nieuwe fiets kocht schoof ik mijn oude met 11 speed ook lekker door naar de Tacx, daar ligt nu een 11 speed cassette op en haar 9 speed is gewoon hard afgesteld op 1 kransje.

Werkt prima, ze kan alleen niet meer schakelen maarja ERG mode... :*)

Edit: alleen ja, als je dat niet wil hoef je niets te zeggen natuurlijk, zo werkt het ook ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 30-08-2023 14:07 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
Kluus schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:05:
[...]

Misschien kan dat wel, ik zat met hetzelfde maar dan met 9 speed. Toen ik mijn nieuwe fiets kocht schoof ik mijn oude met 11 speed ook lekker door naar de Tacx, daar ligt nu een 11 speed cassette op en haar 9 speed is gewoon hard afgesteld op 1 kransje.

Werkt prima, ze kan alleen niet meer schakelen maarja ERG mode... :*)
ssst

Strava

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
verstappen33 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Het is geven en nemen natuurlijk..
Afgelopen jaar zijn we verhuisd en heeft ze haar droom keuken en badkamer gekregen. Die waren wel een stukje duurder dan mijn fiets..

Als er nog wat geld over zou blijven na de verhuizing/verbouwing dan mocht ik een fiets uitzoeken.
Nu nog haar droom wasmachine, droom droger en droom strijkijzer.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• crimby
verstappen33 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Het is geven en nemen natuurlijk..

Dan zal je wel stinken en uitgemagerd zijn als die keuken en badkamer alleen voor haar zijn ;-)
Maar inderdaad precies de reden waarom mijn fiets wat goedkoper gaat worden. Daarbij fiets ik nog niet super lang en eer ik het verschil ga merken tussen een 5 en 9k fiets zijn we wel weer tig jaar verder (if ever).

Maar mijn vraag over de taxc was wel serieus. Mijn taxc (of nja Elite Suito) staat in de schuur en klik daar mijn fiets gewoon op en af. Bandje eraf en op de trainer en klaar. Dat is ongeveer 10 seconden werk.

• verstappen33
mhr-zip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Nee, volgende maand een romantisch weekendje weg en alleen maar dingen doen die zij leuk vin
crimby schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:12:
[...]

Dan zal je wel stinken en uitgemagerd zijn als die keuken en badkamer alleen voor haar zijn ;-)
Maar inderdaad precies de reden waarom mijn fiets wat goedkoper gaat worden. Daarbij fiets ik nog niet super lang en eer ik het verschil ga merken tussen een 5 en 9k fiets zijn we wel weer tig jaar verder (if ever).

Maar mijn vraag over de taxc was wel serieus. Mijn taxc (of nja Elite Suito) staat in de schuur en klik daar mijn fiets gewoon op en af. Bandje eraf en op de trainer en klaar. Dat is ongeveer 10 seconden werk.
Valt mee hoor, maar de tacx kan prima op zolder blijven staan..
In de garage kan ook zoals jij beschrijft, maar daar is het winterdag toch wel behoorlijk koud. Nu fiets je jezelf natuurlijk wel warm, maar moet nog ff kijken wat handiger is.

[ Voor 60% gewijzigd door verstappen33 op 30-08-2023 14:14 ]

• mhr-zip
Prulleman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

dit is wel heel ernstig, ik wilde nog een opmerking maken dat de losse framesets vaak de duurste carbon samenstelling/layup hebben, en de "betaalbare" complete fiets een zwaarder/ander/goedkoper frame.. maar hier is het beide de SL versie zo te zien (of kan daar nog verschil in zitten bij trek?)

naja, blijkbaar verkopen ze liever complete fietsen en zijn de marges dus prima op onderdelen

Trek heeft overigens een "goedkopere" variant van de Madone gen 7 uitgebracht, die was er alleen in duur (SLR) carbon, maar nu ook in 2 SL versies, de rode komt wel op de shortlist voor een nieuwe fiets
https://www.trekbikes.com...-7/p/41466/?colorCode=red
[Afbeelding]
Over al die verschillende layers...
Deze poll geeft wel aan dat we dit hier echt nodig hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nkJQkCbuK_80c28KylQrwjcU8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GFRQcvVngN5iIVhL6YCXNcBe.png?f=user_large
(Je kan op het plaatje klikken)

Daarnaast Trek en het premium gevoel, als je dan ziet hoeveel korting je krijgt op een Trek bij bijvoorbeeld Hopmans en Wim de Vos. Kan je ze op eens vergelijken met een Giant. Dus aan de voorkant doen of het zo'n duur merk is, en aan de achterkant bakken korting weggeven om je verkoop aantallen te halen.

(Er is echt niks mis met een Trek of Giant!)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bij Mantel vind ik Trek ook vaak best gunstig geprijsd.

• mhr-zip
Kluus schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:18:
Bij Mantel vind ik Trek ook vaak best gunstig geprijsd.
Heb wel eens gesprekje gehad met Wim de Vos. Ben niet heel snel onder de indruk :+

• Prulleman
mhr-zip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

Over al die verschillende layers...

[Afbeelding]

Daarnaast Trek en het premium gevoel, als je dan ziet hoeveel korting je krijgt op een Trek bij bijvoorbeeld Hopmans en Wim de Vos. Kan je ze op eens vergelijken met een Giant. Dus aan de voorkant doen of het zo'n duur merk is, en aan de achterkant bakken korting weggeven om je verkoop aantallen te halen.

o zeker, ik heb bij de MTB ook een "medium" model gekocht en zelf andere wielen gespaakt en de cockpit geupgrade, ook hier was een los frame duurder dan een complete fiets met XT.. medium carbon is prima :)
laat de s-works, lab71, ... maar aan de mensen over die niet naar geld hoeven kijken. Ik moet er nog steeds even voor sparen. Vind het niet erg om er geld aan uit te geven, maar ergens zijn er wel grenzen :D

Maar als ik een klap geld uitgeef, dan moet ik ook wel een beetje enthousiast worden van een fiets, dat had ik dus bij de MTB met de scott spark, en de nieuwe madone vind ik ook erg tof. (een orbea orca aero en een ridley noah staan ook op de lijst, ik wil het liefst shimano di2 en minimaal 50mm carbon velgen, de trek is dan voor 6k kant en klaar en die ander zal nog wat aan moeten gebeuren)

maar zal allemaal nog wel een jaartje duren, denk volgend jaar einde seizoen, kijken of er dan ergens een leuke aanbieding te vinden is.

Strava

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:32
[...]
Echt wel.

Hij wil.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57
mhr-zip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Je hebt het zwaar in de Grunn-app O+
Ik heb inmiddels hulp gezocht. :/

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 15:35
Kluus schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Haha, ja dat klopt, de mechaniekers daar zijn ook gewoon echt liefhebbers, dat merk je wel en dat kan je ook niet overal verwachten. ;)

Ik heb er wel eens geinformeerd voor een MTB voor mijn zoontje trouwens en ik had daar ook best een meerprijs voor over gehad om hem daar te halen. Maar zijn maat was toch nog wel lastig. De volgende wellicht...
Ik denk dat we het over dezelfde LBS hebben, kom er ook heel graag en grote kans dat je de eigenaar(s) in het startvak van je wedstrijd tegenkomt :)

• wisselwerking
mhr-zip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

En je vergeet nog haar droomman. O+

• verstappen33
wisselwerking schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

En je vergeet nog haar droomman. O+
Tnx..... -O-

Mocht ze een betere man vinden dan wens ik haar veel succes ermee, en dat weet ze ook wel. Maarja na 23 jaar zit ze nog steeds met mij opgescheept.. ^)
Ik doe blijkbaar toch iets goed. 8)

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 10:10
Nou ik heb verschillende opties gehad om mijn smarttrainer te plaatsen @verstappen33

Zolder
Garage/schuur
Kelder

maar qua temperatuur vond ik de garage echt wel een pluspunt. Ik had de trainer hier het liefst staan, maar vanwege klus werkzaamheden en kinderen staat ie niet meer in de garage maar in de kelder. Nadeel is dat het hier vaak iets vochtiger is.

• mhr-zip
Als ik hierbij de gemiddelde leeftijd dat een man zich setteld bij opteld, is je SL8 mooi optijd voor je midlife crisis.

• verstappen33
mhr-zip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

Als ik hierbij de gemiddelde leeftijd dat een man zich setteld bij opteld, is je SL8 mooi optijd voor je midlife crisis.
Ik ben 42, midlife crisis is hopelijk nog een paar jaar later.. Dan komt er wel een dikke S-Works met handgespaakte wielen en 3D geprint zadeltje.. :+

• wisselwerking
verstappen33 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Tnx..... -O-

Mocht ze een betere man vinden dan wens ik haar veel succes ermee, en dat weet ze ook wel. Maarja na 23 jaar zit ze nog steeds met mij opgescheept.. ^)
Ik doe blijkbaar toch iets goed. 8)
In sommige relaties is het bevorderlijk als je veel eigen ruimte krijgt. En dan werkt fietsen prima :+ Waarschijnlijk ook de reden dat ik ook al meer dan 20 jaar getrouwd ben :P

• verstappen33
wisselwerking schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:09:
[...]

In sommige relaties is het bevorderlijk als je veel eigen ruimte krijgt. En dan werkt fietsen prima :+ Waarschijnlijk ook de reden dat ik ook al meer dan 20 jaar getrouwd ben :P
Die ruimte pak ik ook wel, mijn andere hobby is karpervissen, en ben zo'n 20-25 nachten per jaar de hort op om te nachtvissen,

Doordeweeks nu 5-7 uur fietsen erbij, zolang je elkaar niet ziet dan kun je ook geen ruzie maken.. :P

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-11 20:24

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:13:
[...]

Die ruimte pak ik ook wel, mijn andere hobby is karpervissen, en ben zo'n 20-25 nachten per jaar de hort op om te nachtvissen,

Doordeweeks nu 5-7 uur fietsen erbij, zolang je elkaar niet ziet dan kun je ook geen ruzie maken.. :P
Dus jij sponsort shimano met twee hobbies?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 15:01
SirLenncelot schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:39:
Tip voor mensen die trainen met Join en hun training met behulp van de TrainingPeaks koppeling synchroniseren met andere devices: pas je drempelwaardes ook in TrainingsPeaks aan wanneer deze wijzigen.

Trainingen worden in een %van FTP doorgestuurd en TP betekent zo zelf de ranges van een blok. Staat in TP een andere waarde dan in Join dan krijg je dus eigenlijk een andere training…
Afgelopen week Join geïnstalleerd, via TP naar mijn Wahoo gestuurd, in afwachting van mijn nieuwe fiets nog op HR ipv vermogen. Moest ik ineens op een HR fietsen die ik al overstijg als ik naar wielrennen op TV kijk...

Ik lees nu wat je hierboven zegt, en inderdaad staat in TP mijn Treshold niet juist ingesteld. Dat zal het oplossen. Bedankt!

Voor de frequente gebruikers, Join vraagt nu bij elke activiteit of het meegenomen moet worden, rondje met de hond, op de gewone fiets naar de supermarkt. Nemen jullie dat allemaal mee of negeren jullie dat soort beperkte inspanningen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

Phydomir

Dennis

Als het echt heen en weer naar de supermarkt is zou ik die lekker laten. Als je iedere dag 20minuten heen en terug naar je werkt fiets zou ik die wel meenemen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:59
[...]

[Afbeelding]
Ik dacht even dat ik naar een plaatje keek van het gemiddeld aantal fietsen.... _/-\o_

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:10
Ook wel een leuke poll :+

https://www.strava.com/athletes/2323035

• mhr-zip
Het zijn nooit de losers die de school reünie organiseren.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
verstappen33 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Dan moet jij eens gaan praten met mijn vrouw, die doet al moeilijk over mijn oude fiets te behouden voor de tacx..
2e hands zou die hooguit 300 euro opleveren maar zou ideaal zijn om op de tacx te zetten.

Nu verwacht ze dat ik hem verkoop er telkens mijn nieuwe fiets erop ga zetten.
Mijn wens voor een MTB of Gravelbike hoef ik niet eens over te beginnen.. -O-
Zorg dat je vrouw het fietsen ook leuk gaat vinden en je zorgen zijn over. Enige is de discussie wie de zondagochtend krijgt om te fietsen. (De ander is thuis bij de kids en zet de lunch klaar :9 )

Je krijgt dan wel last van Rule #12. Want dat wordt N+2

En in plaats van een nieuwe jurk wil ze een nieuwe fietsschoenen, nieuwe jerseys... want vrouwen rijden liefst nog gesoigneerder dan de heren :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:42

Reginas

Queen of Core Stability

Ter aanvulling op @Mistraller : het schept ook weer eindeloze mogelijkheden voor cadeautjes, mocht dat aspect van je relatie een beetje slof zijn geraakt de afgelopen 23 jaar.
Eerlijk is eerlijk: rozen verwelken, een powermeter niet. :+

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:09
Reginas schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:21:
Ter aanvulling op @Mistraller : het schept ook weer eindeloze mogelijkheden voor cadeautjes, mocht dat aspect van je relatie een beetje slof zijn geraakt de afgelopen 23 jaar.
Amen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5g7dB9T1kxxvq5gRb3JW4AiteuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ktJi7CZ8RGHNDQtaMdwFJXE.jpg?f=fotoalbum_large

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 15:21
Mijn eerste irritatie met mijn Triban RC120 van Decathlon vandaag. Na twee jaar toch maar eens de banden vervangen maar er gaan echt met geen mogelijkheid vouwbanden van 32-622 op. 3 uur bezig en vele YT-filmpjes later zijn die velgen gewoon te groot lijkt het wel.

Enigszins verslagen toch maar een afspraak gemaakt bij de FM. Misschien dat zei ze met wat geweld en speciaal gereedschap er wel op krijgen.

Gaat om deze banden trouwens: https://www.schwalbe.com/...ader/schwalbe-g-one-speed

HD4Life @ Full-HD

• Mistraller
Reginas schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:21:
Whaha.... precies die powermeter heeft ze gekregen...maar toen kwam het volgende; "Ik wil eigenlijk wel Ultegra aan allebei de kanten". En toen kocht ik mijn MTB :P

BTW: Hoe de hell weet jij dat we 23 jaar samen zijn?!?

---------------

• Mistraller
Davidshadow13 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:03:
Mijn eerste irritatie met mijn Triban RC120 van Decathlon vandaag. Na twee jaar toch maar eens de banden vervangen maar er gaan echt met geen mogelijkheid vouwbanden van 32-622 op. 3 uur bezig en vele YT-filmpjes later zijn die velgen gewoon te groot lijkt het wel.

Enigszins verslagen toch maar een afspraak gemaakt bij de FM. Misschien dat zei ze met wat geweld en speciaal gereedschap er wel op krijgen.

Gaat om deze banden trouwens: https://www.schwalbe.com/...ader/schwalbe-g-one-speed
Bandenknecht wellicht proberen? Is niet duur.

---------------

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:55:
[...]

BTW: Hoe de hell weet jij dat we 23 jaar samen zijn?!?
Dat ging volgens mij over @verstappen33 die hierboven zegt dat hij 23 jaar samen is met zijn vrouw… ;)

Maar nu weten we het dus ook van jou. O+

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Davidshadow13 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:03:

Al geprobeerd met een minibeetje groene zeep op de bandrand? En verder: masseren, masseren, masseren. Bandenknecht is ook een goede tip.👍🏼

Wat betreft de 23 jaar: dat was idd bedoeld naar @verstappen33 . Ik heb geen helderziende eigenschappen.

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03:29
@Davidshadow13 of de band te klein, schwalbe zit aan de kleine kant voor de opgegeven maat, is mijn ervaring.

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
Ik heb vorige week de G one RS band op mijn fiets gelegd en vond dat geen super makkelijke band om erop te leggen. Vrij stug en dik.

Wellicht is het euvel dat de band niet lekker in het midden van de velg ligt cq blijft liggen. De radius is daar het kleinst. Als de band ergens op de rand blijft hangen heb je bij het laatste stuk te weinig speling.

De wangen goed samenknijpen en in het midden van van de velg drukken, druk houden en zo rond. Eventueel met een bandenknecht het laatste stukje erop trekken.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 15:34
Sommige banden zijn gewoon b*tches. Vorige week Pirelli gravelbanden gemonteerd en dat was ook nagenoeg onmogelijk op een normale manier, uiteindelijk een lijmklem op de velg gezet zodat hij aan 1 kant er niet meer af kon lopen en vanaf de andere kant met een bandenlepel begonnen. Andere banden op deze velgen kon ik zo met de hand er op drukken.

Flickr - Strava

• verstappen33
Mistraller schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Zorg dat je vrouw het fietsen ook leuk gaat vinden en je zorgen zijn over. Enige is de discussie wie de zondagochtend krijgt om te fietsen. (De ander is thuis bij de kids en zet de lunch klaar :9 )

En in plaats van een nieuwe jurk wil ze een nieuwe fietsschoenen, nieuwe jerseys... want vrouwen rijden liefst nog gesoigneerder dan de heren :+
Nee, dat zal niet snel gebeuren denk ik, een rondje fietsen op de normale fiets vind ze al niet leuk. Woon-werk vind ze niet erg, maar voor de lol fietsen heeft ze al 15 jaar niet meer gedaan..
Daarvoor deden we af en toe nog wel eens een ANWB knooppunten route op de normale fiets.

Misschien over een paar jaar dat het anders is, maar voorlopig heeft ze eerst andere uitdagingen om wat fysieke problemen op te lossen of mee om te leren gaan (Fibromyalgie).

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 14:33
NBD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pzjp3pUah0f9APOilVfbfwLOarU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VexDRcPsCaDMtKbbFB1YzFyc.jpg?f=fotoalbum_large

• Davidshadow13
Casual Ruud schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:17:
Ik heb vorige week de G one RS band op mijn fiets gelegd en vond dat geen super makkelijke band om erop te leggen. Vrij stug en dik.

Wellicht is het euvel dat de band niet lekker in het midden van de velg ligt cq blijft liggen. De radius is daar het kleinst. Als de band ergens op de rand blijft hangen heb je bij het laatste stuk te weinig speling.

De wangen goed samenknijpen en in het midden van van de velg drukken, druk houden en zo rond. Eventueel met een bandenknecht het laatste stukje erop trekken.
Precies dit. Heb ik zoveel mogelijk geprobeerd. Echter zelfs één kant van de band erom krijgen was haast onmogelijk en deze zat dan zo vast om de velg dat er geen beweging meer in zat. Ik laat het deze keer aan de FM over en anders toch maar meteen de wielen upgraden voor iets dat wel maatvast is als het ook daar niet lukt :P

HD4Life @ Full-HD

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-10 09:02
Davidshadow13 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:41:
[...]

Precies dit. Heb ik zoveel mogelijk geprobeerd. Echter zelfs één kant van de band erom krijgen was haast onmogelijk en deze zat dan zo vast om de velg dat er geen beweging meer in zat. Ik laat het deze keer aan de FM over en anders toch maar meteen de wielen upgraden voor iets dat wel maatvast is als het ook daar niet lukt :P
Bedenk je wel goed dat als je ze er nu zelf al niet om krijgt je een flink probleem hebt als je een keer ergens lek rijdt. Misschien beter een andere band kiezen?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-11 14:51
Ik heb zelf het zelfde gebeuren gehad en kreeg uiteindelijk mijn Vredestein Aventura er met geen mogelijkheid op. Een BBB easytire gekocht, welke het toen voor elkaar heeft gekregen. Heb voor onderweg de Crankbrothers Speedier Lever mee, maar toen ik eens langs de kant van de weg stond om er een nieuwe binnenband in te leggen, toch al snel 30 minuten bezig geweest, in de regen. Volgende band moet gewoon snel er op te leggen zijn, anders stuur ik hem wel terug. Liever dat het eenvoudiger gaat wanneer je lek rijdt.

Strava & Untappd - Do not combine!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
Tip. Kijk ook eens naar de TireMonkey bandenwipper. Die is beter dan de Crankbrothers.

www.vanspeykwheels.nl

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 12:23

joker1977

Tweakert

ElGreco schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:12:
Tip. Kijk ook eens naar de TireMonkey bandenwipper. Die is beter dan de Crankbrothers.
In mijn ogen zijn er 2 mogelijkheden:

a) Je krijgt ze er met de hand op.
b) Je krijgt ze er niet met de hand op.

Indien b) dan is zoiets als de TireMonkey hoogstwaarschijnlijk ook niet afdoende en heb je een "echte" banden-knecht nodig waar je genoeg moment kan genereren. Al die kleine goedkope plastic-dingetjes red je het dan niet mee. Als je het daarmee wel redt, dan zou het met de hand ook wel lukken.

"Echte bandenknecht" heb je het over dingen als BBB BTL-78 en dat soort lompe tools.

• Davidshadow13
MochiGohan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Bedenk je wel goed dat als je ze er nu zelf al niet om krijgt je een flink probleem hebt als je een keer ergens lek rijdt. Misschien beter een andere band kiezen?
Ja mee eens hoor alleen om nu 100 euro aan banden alweer weg te doen vind ik ook een beetje zonde. Nog nooit een banden hoeven te verwisselen langs de weg maar wel een goede les inderdaad. Die plastic bandenlichters die ik nu heb stellen niks voor, ga voor de volgende keer toch maar een BBB EasyTire bestellen.

Nu eerst kijken wat de FM zegt, als die ook moeite heeft dan heb ik of een slechte batch banden gekregen of zijn de velgen gewoon echt te groot en dan maakt het niet uit welk merk vouwband ik gebruik denk ik. Nu zitten er nog Decathlon draadbanden op (anti-lek) maar die zijn zo hard dat je 0,0 grip hebt. :P

HD4Life @ Full-HD

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33
Ik heb recentelijk veel verschillende banden op m'n wielen gelegd. De Vittoria Corsa Pro's gingen er zo makkelijk op dat ik me afvroeg of ze niet te groot waren :D.

De Conti's kostte een klein beetje moeite, maar waren wel te doen. Bij de Pirelli's dacht ik dat het gewoon niet ging lukken. Toen alle youtube filmpjes bekeken die ik kon vinden en m'n handmatige banden-erop-leggen-techniek fijngeslijpt.

Kostte nog steeds moeite, maar krijg de Pirelli's er nu wel binnen een redelijke tijd op. Wellicht gaat het hier om banden die nog een stuk moeilijker op de velg te leggen zijn, maar er is voor sommige mensen wellicht ook nog wat te winnen in de handigheid?

• mhr-zip
Raznov schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:01:
Liever dat het eenvoudiger gaat wanneer je lek rijdt.
Helemaal mee eens. Ik denk dat er wel eens teveel voor de mooie PR-praatjes van "bespaard 2 nano watt", gelikte PR foto's, influenzers en "gaan bijna nooit lek" gevallen wordt.

Terwijl aan de eigenschap "kan ik deze band er op en eraf krijgen onderweg, met de tools* die ik onderweg bij me heb(, met koude handen in de winter)" compleet genegeerd wordt.

Deze eigenschap staat ook niet vermeld op de website van de fabrikant. (En ik heb filmpjes gezien dat ze het lieten zien maar je kan een band ook oprekken of iemand met heel veel ervaring laten oefenen totdat het er makkelijk uitziet. Hier hecht ik geen waarde aan. Geen fabrikant gaat een filmpje online zetten waar een prof een half uur zit te zweten.)

Dat er op en af krijgen staat in mijn ogen boven de eigenschap; weinig of heel weinig lek.

*Ik gebruik thuis dezelfde tools als onderweg, kom ik niet voor een verrassing te staan.
MochiGohan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Heel erg mee eens, maar een band kan nog een beetje rekken als je hem gebruikt. Dus je kan na x weken even testen of je hem er dan wel op en af krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 31-08-2023 10:34 ]

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:24:
Kostte nog steeds moeite, maar krijg de Pirelli's er nu wel binnen een redelijke tijd op. Wellicht gaat het hier om banden die nog een stuk moeilijker op de velg te leggen zijn, maar er is voor sommige mensen wellicht ook nog wat te winnen in de handigheid?
Zeker dit. Ik heb geen extreem sterke handen/vingers maar waar anderen in een groepje rustig 5+ minuten aan het prutsen zijn heb ik dat soort banden er vaak binnen een minuut op. Het lijkt (en is) zo simpel maar de meest gemaakte fouten zijn:

* Teveel lucht in binnenband (laten)
* Bij het ventiel beginnen, dat moet je ECHT niet doen, je moet eindigen bij het ventiel
* De band niet goed naar het midden van het velgbed duwen van de 85% van de band die er al wel op zit. Duw dat ding ECHT goed naar binnen.
* Teveel in 1x proberen over de velg heen te wippen. Als het echt moeizaam gaat, doe dan even 1 cm. per keer wat je eroverheen haalt.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33
joker1977 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:34:
[...]

Zeker dit. Ik heb geen extreem sterke handen/vingers maar waar anderen in een groepje rustig 5+ minuten aan het prutsen zijn heb ik dat soort banden er vaak binnen een minuut op. Het lijkt (en is) zo simpel maar de meest gemaakte fouten zijn:

* Teveel lucht in binnenband (laten)
* Bij het ventiel beginnen, dat moet je ECHT niet doen, je moet eindigen bij het ventiel
* De band niet goed naar het midden van het velgbed duwen van de 85% van de band die er al wel op zit. Duw dat ding ECHT goed naar binnen.
* Teveel in 1x proberen over de velg heen te wippen. Als het echt moeizaam gaat, doe dan even 1 cm. per keer wat je eroverheen haalt.
De gamechanger voor mij was inderdaad met de duimen goed de rand van de band op het midden van de velg leggen en dan langzaam, met het wiel tegen je aan, richting het ventiel te werken en hem er daar stukje voor stukje overheen te wippen met de duimen.

Heb geen enkele keer bandenlichters oid moeten gebruiken bij de verschillende banden die ik er afgelopen maanden opgelegd heb.

Maar then again, misschien had ik niet van die moeilijke banden ;).

• mhr-zip
Davidshadow13 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:23:
[...]

Ja mee eens hoor alleen om nu 100 euro aan banden alweer weg te doen vind ik ook een beetje zonde.
Wat gaat het je kosten wanneer je ze niet kan repareren?

Alleen rode wangetjes richting je partner is het geen probleem.
Taxi's of dag niet kunnen rijden op een biketrip is weer een ander verhaal.

• verstappen33
Ik ben ook geen held met banden erop leggen, afgelopen jaren zeker 2-3 binnenbanden lek gestoken door een bandenligter, want ik kreeg ze er met de hand niet op..

Begin dit jaar de Tyre Monkey gekocht, en dat ding werkt echt goed. Band zit er binnen een minuut op zonder heel veel kracht te gebruiken.

Bovenstaande tips werken natuurlijk heel goed, maar soms heb je echt van die ** banden..
Ik heb voornamelijk de GP 5000 erop liggen, en sinds dit jaar de Corsa Pro maar beide waren nieuw uit doos best lastig erop te krijgen.

Nu rij ik ook niet maandelijks lek dus geen idee of ik die Corsa's er straks makkelijker op krijg, maar met de Tyremonkey ging het in ieder geval heel soepel.

• jasperv91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 12:01

jasperv91

PSN: Glutinator91

Om nog even een discussie aan te zwengelen, ik meen aantal maanden geleden een discussie gelezen te hebben over helmen.

Nu rij ik op dit moment met een lazer sphere, nu is deze een aantal keer gevallen ( lang leven het gebrekkige ophangsysteem van mij).
Daarbij krijg ik ook van vrouwlief een liefkozende opmerking van deze helm lijkt je gewoon niet goed te passen, lijkt IMO een goede reden voor een nieuwe helm.

Hebben jullie nog tips voor een helm?

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Passen totdat je er eentje hebt die:

- Goed past
- Ook echt goed zit
- Er ook nog een beetje uitziet.

En mbt de tiremonkey +1

• mhr-zip
jasperv91 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:10:
Een die goed past.

Dus ga passen, een helm koop je niet van een plaatje.

Je kan een retailer zoeken met veel voorraad en daarlangs gaan. Of veel online bestellen en weer terug sturen.

Bikehelmet4u bestaat helaas niet.

• verstappen33
mhr-zip schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:13:
[...]

Een die goed past.

Dus ga passen, een helm koop je niet van een plaatje.

Je kan een retailer zoeken met veel voorraad en daarlangs gaan. Of veel online bestellen en weer terug sturen.

Bikehelmet4u bestaat helaas niet.
Zou wel een gat in de markt zijn denk ik 8)

Maar idd lekker passen en meten en kijken welke je goed staat..
Tip, neem gelijk de moeite voor een bijpassende fietsbril. Ideale moment om het mooi op elkaar af te stemmen..

Ik ben zelf zeer te spreken over de volgende helm: https://www.mantel.com/giro-helios-spherical

• mhr-zip
verstappen33 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Zou wel een gat in de markt zijn denk ik 8)
Het is misschien wel nodig, maar denk niet dat je dit financieel dicht krijgt. Nederland is te klein, en we zijn te gierig.

De gemiddelde staat al op zijn achterste benen als je ze door verwijst naar Amersfoort. (Als iemand dan eenmaal geweest is bij bs4u dan komen ze lovend terug). #GeenAandelen

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

En als je content bent met je huidige fietsbril, sowieso meenemen om de combinatie te passen. Niet alleen vanwege de looks, maar ook om na te gaan of de combinatie fysiek past.

Ik heb zelf het euvel dat mijn 100% S3-bril te hoog is op het voorhoofd en tegen de rand van mijn POC Omne-helm aankomt. Daardoor kan ik mijn bril net niet hoog genoeg opzetten, waardoor hij tijdens het rijden van mijn neus afglijdt. In de praktijk zit mijn S3 dus vooral in z’n doosje.

• verstappen33
mhr-zip schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Het is misschien wel nodig, maar denk niet dat je dit financieel dicht krijgt. Nederland is te klein, en we zijn te gierig.

De gemiddelde staat al op zijn achterste benen als je ze door verwijst naar Amersfoort. (Als iemand dan eenmaal geweest is bij bs4u dan komen ze lovend terug). #GeenAandelen
Sowieso staat half nederland al te klapperen met de oren als ze een helm aangesmeerd krijgen die duurder is dan een helmpje bij de Lidl/Action :+

Mijn pa hetzelfde toen hij de e-bike kocht begin dit jaar, helmpje gekocht bij de Action geloof ik voor 2 tientjes en zat voor geen meter, maar was wel veilig volgens hem.. 8)7

Toen mijn helm eens laten passen en toen voelde die al een groot verschil in comfort en pasvorm..
2 weken later had hij ook een goede helm.. 8)

• Prulleman
tijdje terug ook wat helmen gepast, en uiteindelijk is het de kask protone icon geworden (met een oakley sutro s)

Strava

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:22:
[...]

Mijn pa hetzelfde toen hij de e-bike kocht begin dit jaar, helmpje gekocht bij de Action geloof ik voor 2 tientjes en zat voor geen meter, maar was wel veilig volgens hem.. 8)7
Ow..da's dan niet het stel wat we vorig jaar tijdens de SR NH tegenkwamen die de helm simpelweg verkeerd om ophad.

Daarnaast zie ik zoveel ebikeboomers die hun helm niet goed ophebben en bij een valpartij hoogstwaarschijnlijk gestrot gaan worden...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:16

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik moet ook maar een nieuwe helm, 10 jaar oud is misschien een beetje te....

blup

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-10 21:04
McMiGHtY schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:26:
[...]

Ow..da's dan niet het stel wat we vorig jaar tijdens de SR NH tegenkwamen die de helm simpelweg verkeerd om ophad.

Daarnaast zie ik zoveel ebikeboomers die hun helm niet goed ophebben en bij een valpartij hoogstwaarschijnlijk gestrot gaan worden...
Maar dat klepje is toch om de zon uit je nek te houden?

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jasperv91 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:10:
Om nog even een discussie aan te zwengelen, ik meen aantal maanden geleden een discussie gelezen te hebben over helmen.

Nu rij ik op dit moment met een lazer sphere, nu is deze een aantal keer gevallen ( lang leven het gebrekkige ophangsysteem van mij).
Daarbij krijg ik ook van vrouwlief een liefkozende opmerking van deze helm lijkt je gewoon niet goed te passen, lijkt IMO een goede reden voor een nieuwe helm.

Kies er eentje die zo hoog mogelijk hier staat: https://helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html
Én goed past.

• ElGreco
joker1977 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

In mijn ogen zijn er 2 mogelijkheden:

a) Je krijgt ze er met de hand op.
b) Je krijgt ze er niet met de hand op.

Indien b) dan is zoiets als de TireMonkey hoogstwaarschijnlijk ook niet afdoende en heb je een "echte" banden-knecht nodig waar je genoeg moment kan genereren. Al die kleine goedkope plastic-dingetjes red je het dan niet mee. Als je het daarmee wel redt, dan zou het met de hand ook wel lukken.

"Echte bandenknecht" heb je het over dingen als BBB BTL-78 en dat soort lompe tools.
A is inderdaad optie nr 1 en meestal lukt het.

B Ik heb alle drie de bandenlichters gebruikt, er gaan nogal wat wielen per week door mijn handen. De BBB, de Crankbrothers en de TireMonkey. De laatste werkt het beste.

Ik heb 2 BBB's gebroken, de BBB heeft een alu velg (velgrem) beschadigd.
Met de Crankbrothers heb ik 3x mijn hand open gehaald en 1x de tool stuk gemaakt.
De TireMonkey heeft tot nu toe geen een keer gefaald.

Oh ja, nog een ding. Voor het opleggen van een band, is het haakje van de Crankbrothers te smal voor de carbon velgen van tegenwoordig, dat past niet. Die van de TireMonkey past wel.

Heb je ervaring met de TireMonkey dat je deze afschiet of is het jouw gevoel?

www.vanspeykwheels.nl

• jasperv91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 12:01

jasperv91

PSN: Glutinator91

Reginas schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:22:
En als je content bent met je huidige fietsbril, sowieso meenemen om de combinatie te passen. Niet alleen vanwege de looks, maar ook om na te gaan of de combinatie fysiek past.

Ik heb zelf het euvel dat mijn 100% S3-bril te hoog is op het voorhoofd en tegen de rand van mijn POC Omne-helm aankomt. Daardoor kan ik mijn bril net niet hoog genoeg opzetten, waardoor hij tijdens het rijden van mijn neus afglijdt. In de praktijk zit mijn S3 dus vooral in z’n doosje.
Dit is wel een hele goede tip! net een nieuwe bril gekocht dus die zal ik even mee nemen!
mhr-zip schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

BS4U staat ook op het lijstje om daar een bezoek te gaan brengen mochten we keer die kant op gaan.

Verder loop ik nog steeds te *** met afstelling fiets, tintelende handen, slapende voet.
Al keer bike fit gedaan, contact opgenomen dat het na 500 km nog steeds niet echt top zit.
Terug gekregen dat het maar moest wennen. Na 2000 km nog steeds niet 'gewend' |:(

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:55

LGU

Mistraller schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Als de vrouw het echt leuk begint te vinden en kids geen issue zijn krijg je de discussie wie mag / gaat wanneer op de Kickr in de winter. Vorig jaar opgelost door met kerst een 2e Kickr onder de boom te zetten _/-\o_

• verstappen33
jasperv91 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:49:

BS4U staat ook op het lijstje om daar een bezoek te gaan brengen mochten we keer die kant op gaan.

Verder loop ik nog steeds te *** met afstelling fiets, tintelende handen, slapende voet.
Al keer bike fit gedaan, contact opgenomen dat het na 500 km nog steeds niet echt top zit.
Terug gekregen dat het maar moest wennen. Na 2000 km nog steeds niet 'gewend' |:(
Dat is kloten, ik heb afgelopen maanden ook lopen kutten met mijn fiets instellingen vanwege nek klachten en ook af en toe slapende handen..

De lokale fietsenwinkel waar ik aan het shoppen was voor een nieuwe fiets heeft mij bekeken op de oude fiets en wat tips en tricks gegeven, en nu 3 weken later zit ik bijna klachtenvrij op de fiets..

En dat is niet eens een erkende fitter, maar wel iemand die al 30 jaar mensen op de fiets zet..

In mijn geval was de reach te groot, en de zadelhoogte niet helemaal juist...
Stuurpen 2cm korter, en weer omgedraaid naar beneden (6gr hoek) en zadel bijna een cm omhoog.
Verder moest ik veel core oefeningen gaan doen.

Ik ervaar nu veel minder druk op de schouders en handen en stap met veel minder klachten af.
Komende weken mijn core oefeningen blijven doen en ik verwacht dan over 2-3 weken helemaal klachtenvrij te zijn..

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
Ik heb nieuwe brakepads gekocht voor mijn fiets (Sram Rival) maar als ik deze installeer blijft er te weinig ruimte over om mijn schijfrem vrij te laten draaien. Hoe krijg ik de extra ruime tussen de remklauwen die nodig is? Als ik de installatie video van Sram bekijk is het simpel oude eruit, nieuwe erin. maar dat lijkt in dit geval niet helemaal te werken.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 17:31
JP_S schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:56:
Ik heb nieuwe brakepads gekocht voor mijn fiets (Sram Rival) maar als ik deze installeer blijft er te weinig ruimte over om mijn schijfrem vrij te laten draaien. Hoe krijg ik de extra ruime tussen de remklauwen die nodig is? Als ik de installatie video van Sram bekijk is het simpel oude eruit, nieuwe erin. maar dat lijkt in dit geval niet helemaal te werken.
Je moet de pistons terugduwen. Daar is een speciaal tooltje voor maar een kunststof bandenlichter kan ook.

• joker1977

joker1977

Tweakert

ElGreco schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
Heb je ervaring met de TireMonkey dat je deze afschiet of is het jouw gevoel?
Ik heb ervaring met een soortgelijke "glij de band over de velg"-duw tool en daar kun je m.i. nooit meer kracht aanbieden dan ik kan doen met mijn duimen, omdat je werkarm niet langer wordt. Je "duwt" als het ware de band erop met die tools en das soortgelijk aan met je duim, dus hoe gaat dat beter? Misschien omdat mensen bang zijn hun vingers open te halen met het duwen oid, maar dat zou idd. nog een argument kunnen zijn. Met mijn hoeveelheid eelt op mijn vingers is dat niet snel het geval :)

Met zo'n tang kun je in ieder geval in theorie meer koppel aanbrengen door de langere werk-arm dan duimlengte.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Het scheelt bij mij heel veel vloeken iig, dus hoe theoretisch je het ook uitlegt..dat ding zit in mn zadeltasje

• Davidshadow13
Ik was bang dat de TyreMonkey teveel meegeeft. Heb nu kunstof bandenlichters en die vouwde ik gewoon dubbel gisteren zo strak zat die band. Maar mocht het de FM wel lukken dan bestel ik sowieso even een TyreMonkey + BBB Bandentang en proberen we het de volgende keer weer op die manier.

HD4Life @ Full-HD

• mhr-zip
Davidshadow13 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Ik was bang dat de TyreMonkey teveel meegeeft. Heb nu kunstof bandenlichters en die vouwde ik gewoon dubbel gisteren zo strak zat die band. Maar mocht het de FM wel lukken dan bestel ik sowieso even een TyreMonkey + BBB Bandentang en proberen we het de volgende keer weer op die manier.
Tip: kijk hoe de FM het doet. Niet afgooien en dag later weer ophalen, dan weet je het nog niet.

• ElGreco
Davidshadow13 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

De Monkey geeft niet mee itt de tool van BBB en Crankbrothers.

www.vanspeykwheels.nl

• ElGreco
joker1977 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Ik heb ervaring met een soortgelijke "glij de band over de velg"-duw tool en daar kun je m.i. nooit meer kracht aanbieden dan ik kan doen met mijn duimen, omdat je werkarm niet langer wordt. Je "duwt" als het ware de band erop met die tools en das soortgelijk aan met je duim, dus hoe gaat dat beter? Misschien omdat mensen bang zijn hun vingers open te halen met het duwen oid, maar dat zou idd. nog een argument kunnen zijn. Met mijn hoeveelheid eelt op mijn vingers is dat niet snel het geval :)

Met zo'n tang kun je in ieder geval in theorie meer koppel aanbrengen door de langere werk-arm dan duimlengte.
Soortgelijk is niet hetzelfde.

Soortgelijk als in Crankbrothers werkt inderdaad niet goed genoeg. Dat is mijn ervaring ook.

De Monkey is heel solide, veilig voor je handen en het duwt of trekt inderdaad de band er op (en haalt hem ook vanaf al werkt dat soms iets minder snel, de haak om de band te grijpen had ietsie langer gemogen). Dat werkt voor mij prima. Ieder zijn eigen favoriete tool.

Itt de BBB past ie ook in je zadeltas voor onderweg.

www.vanspeykwheels.nl

• verstappen33
Even een verzekeringsvraagje..
Ik heb het topic doorgelezen en weet de voor/nadelen van verzekeren.

Een ongelukje zit in een klein hoekje, en hoewel iedereen altijd goed op let kan je zomaar betrokken raken bij een valpartij met je fietsclub of een aanrijding krijgen...

Nu heb ik er laatst over zitten lezen en nadenken en als ik kijk naar de verzekering van bijvoorbeeld de NTFU dan ben je eigenlijk alleen verzekerd voor jezelf.

De rest valt naar mijn inziens gewoon onder de WA verzekering die iedereen standaard zou moeten hebben.

Maar stel, ik fiets met de fietsclub mee, persoon voor mij maakt een stuurfout en komt ten val en neemt er 2 mee in zijn val.

Dan is alle schade toch te verhalen op de veroorzaker van het ongeval?
Schade rapportje invullen en dan zou het (theoretisch) goed moeten komen.

Als veroorzaker krijg je natuurlijk niets vanuit een WA verzekering vergoed voor je eigen schade, dan zou de verzekering van de NTFU uitkomst kunnen bieden..

Klopt mijn aanname en zijn er naast de NTFU nog andere goed(kopere) aanbieders met dezelfde of betere dekking?

• DDX
NTFU heeft ook rechtsbijstand erbij zitten, kan ook helpen als je iemand anders aansprakelijk moet stellen.

• joker1977

joker1977

Tweakert

ElGreco schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Soortgelijk is niet hetzelfde.

Soortgelijk als in Crankbrothers werkt inderdaad niet goed genoeg. Dat is mijn ervaring ook.

De Monkey is heel solide, veilig voor je handen en het duwt of trekt inderdaad de band er op (en haalt hem ook vanaf al werkt dat soms iets minder snel, de haak om de band te grijpen had ietsie langer gemogen). Dat werkt voor mij prima. Ieder zijn eigen favoriete tool.

Itt de BBB past ie ook in je zadeltas voor onderweg.
Ik vertrouw op je expertise (en ervaring). Ik had ook nog één die best goed leek, maar tot mijn schrik was die ongeschikt voor linkshandig, dus die heb ik weggegeven aan een kennis.

Heb je een link van een verkoper van die specifieke TireMonkey die jij bedoelt? Dan koop ik even zo één om te proberen, nooit te beroerd om te leren!

• verstappen33
joker1977 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:09:
[...]

Ik vertrouw op je expertise (en ervaring). Ik had ook nog één die best goed leek, maar tot mijn schrik was die ongeschikt voor linkshandig, dus die heb ik weggegeven aan een kennis.

Heb je een link van een verkoper van die specifieke TireMonkey die jij bedoelt? Dan koop ik even zo één om te proberen, nooit te beroerd om te leren!
Ik heb de mijne hier vandaan, https://bikergadgets.nl/products/tru-tension-tyre-monkey met 2-3 dagen heb je hem in huis.

• crimby
verstappen33 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:54:
Even een verzekeringsvraagje..
Ik heb het topic doorgelezen en weet de voor/nadelen van verzekeren.

Een ongelukje zit in een klein hoekje, en hoewel iedereen altijd goed op let kan je zomaar betrokken raken bij een valpartij met je fietsclub of een aanrijding krijgen...

Nu heb ik er laatst over zitten lezen en nadenken en als ik kijk naar de verzekering van bijvoorbeeld de NTFU dan ben je eigenlijk alleen verzekerd voor jezelf.

De rest valt naar mijn inziens gewoon onder de WA verzekering die iedereen standaard zou moeten hebben.

Maar stel, ik fiets met de fietsclub mee, persoon voor mij maakt een stuurfout en komt ten val en neemt er 2 mee in zijn val.

Schade rapportje invullen en dan zou het (theoretisch) goed moeten komen.

Als veroorzaker krijg je natuurlijk niets vanuit een WA verzekering vergoed voor je eigen schade, dan zou de verzekering van de NTFU uitkomst kunnen bieden..

Klopt mijn aanname en zijn er naast de NTFU nog andere goed(kopere) aanbieders met dezelfde of betere dekking?
Een kleine misrekening. Een wettelijke aansprakelijkheid (WA) heb je alleen voor de auto. Dan ben je namelijk wettelijk verplicht deze af te sluiten. Verder kan je wel een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten maar dat is dus vrijwillig en niet wettelijk.

Het fijne van NFTU is dat meteen al je eigen fietsen verzekerd zijn. Je kan bv ook bij de ANWB een fietsverzekering afsluiten maar die is een stuk duurder. Daar is diefstal dan wel weer verzekerd. Ik weet echter niet of die ook racefietsen verzekeren.

Ik ben onlangs overgestapt op NFTU. Mijn ebike had een anwb verzekering a 110 euro per jaar. NFTU is dan een heel stuk goedkoper.

• jasperdeman
  • Laatst online: 03-11 16:37
crimby schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Een kleine misrekening. Een wettelijke aansprakelijkheid (WA) heb je alleen voor de auto. Dan ben je namelijk wettelijk verplicht deze af te sluiten. Verder kan je wel een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten maar dat is dus vrijwillig en niet wettelijk.
Wel aan te bevelen natuurlijk om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten (vaak als extra module op je inboedel/woning verzekering, maar kan ook los).

In het voorbeeld van rijden in een groep weet ik zo net nog niet hoe door de verzekeraars de schuldbepaling wordt uitgelegd. Ik kan me goed voorstellen dat zij zullen redeneren dat jij zelf (ook al komt het door stuurfout van je voorganger) ook (deels) aansprakelijk bent voor de schade, aangezien je te kort reed om goed te reageren.

Dus in dat geval is een verzekering op je fiets weer handig. Ik heb een schade-/diefstal verzekering via Allianz, omdat ik die voor 3 jaar vooruit kon afsluiten en vervolgens kon declareren via 'fietsplan' bij werkgever.

• verstappen33
crimby schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Het fijne van NFTU is dat meteen al je eigen fietsen verzekerd zijn. Je kan bv ook bij de ANWB een fietsverzekering afsluiten maar die is een stuk duurder. Daar is diefstal dan wel weer verzekerd. Ik weet echter niet of die ook racefietsen verzekeren.

Ik ben onlangs overgestapt op NFTU. Mijn ebike had een anwb verzekering a 110 euro per jaar. NFTU is dan een heel stuk goedkoper.
@DDX Rechtsbijstand is idd makkelijk, maar die heb ik ook al voor mijn dagelijkse zaken.

@crimby

Aansprakelijkheids verzekering is idd niet verplicht, maar veel mensen (waaronder ik) hebben die wel. En in het geval als die het niet heeft dan is de schade natuurlijk nog steeds te verhalen.
Al wordt het natuurlijk een stuk lastiger om van een kale kip te plukken, en kan het zeer lang duren..
In geval van zwaar letsel wil ik er eigenljik helemaal niet over nadenken dat iemand onverzekerd is..

@jasperdeman idd daar zat ik ook een beetje mee, je wordt natuurlijk wel geacht voldoende afstand te nemen om tijdig te kunnen reageren op je voorganger, maar de meeste wielertoeristen zitten op 20-30cm van het achterwiel van de voorganger.. :+

[ Voor 8% gewijzigd door verstappen33 op 31-08-2023 13:29 ]

• crimby
verstappen33 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

@crimby

Aansprakelijkheids verzekering is idd niet verplicht, maar veel mensen (waaronder ik) hebben die wel. En in het geval als die het niet heeft dan is de schade natuurlijk nog steeds te verhalen.
Al wordt het natuurlijk een stuk lastiger om van een kale kip te plukken, en kan het zeer lang duren..
In geval van zwaar letsel wil ik er eigenljik helemaal niet over nadenken dat iemand onverzekerd is..
+ @jasperdeman
Helemaal goed! Gewoon dat er een duidelijk verschil is tussen WA en aansprakelijkheidsverzekering.
Overigens een jaar geleden waren er nog 640.000 mensen zonder aansprakelijksheidsverzekering in NL.
Hoe dan ook, aansprakelijk is inderdaad aansprakelijk alleen wil je iemand om een foutje misschien ook niet failliet laten gaan.

Schade loopt snel op. Ik heb op 5 augustus een ongeluk gehad met een voetganger. Hij is aansprakelijk en is gelukkig verzekerd. Maar alle kosten die er bij komen kijken is niet normaal, dat tikt echt snel aan. Rechtsbijstand helpt je daar enorm bij, mits je daar gebruik van kan maken en het scheelt ook nog veel stress.

[ Voor 5% gewijzigd door crimby op 31-08-2023 13:54 ]

• verstappen33
crimby schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

+ @jasperdeman
Helemaal goed! Gewoon dat er een duidelijk verschil is tussen WA en aansprakelijkheidsverzekering.
Overigens een jaar geleden waren er nog 640.000 mensen zonder aansprakelijksheidsverzekering in NL.
Hoe dan ook, aansprakelijk is inderdaad aansprakelijk alleen wil je iemand om een foutje misschien ook niet failliet laten gaan.

Schade loopt snel op. Ik heb op 5 augustus een ongeluk gehad met een voetganger. Hij is aansprakelijk en is gelukkig verzekerd. Maar alle kosten die er bij komen kijken is niet normaal, dat tikt echt snel aan. Rechtsbijstand helpt je daar enorm bij, mits je daar gebruik van kan maken en het scheelt ook nog veel stress.
Klopt, mijn vrouw is ook al 2x aangereden door een ander, 1x een auto, de andere keer door een andere fietser..

Netjes via de verzekering opgelost, maar beide keren bijna 3000 euro aan smartengeld + schade ontvangen..

Iemand failiet laten gaan is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik werk ook hard voor mijn centen, en als iemand mij aanrijdt op de racefiets en ik heb 6000 euro schade aan mijn fiets (fysieke schade nog maar even buiten beschouwing latend), dan zou ik daar wel graag iets van terug zien..
Maarja van een kale kip kun je niet plukken, en ik hoop ook nooit in die situatie te komen.

Vandaar dat ik ook de verzekering van de NTFU overweeg, maarja voor mijn toekomstige fiets is het wel dik 555 euro per jaar, veel geld, maar een nieuwe fiets is veel duurder..

[ Voor 5% gewijzigd door verstappen33 op 31-08-2023 14:16 ]

• Tom-Z
verstappen33 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:54:

Niet altijd. Er kan dan sprake zijn van een "sport/spel-situatie" en dan gelden er andere regels. Bepaalde gedragingen die normaal tot aansprakelijkheid leiden kunnen dan een normaal risico van de sport zijn. Iemand bij boxen een blauw oog slaan hoort erbij en daar kan je iemand niet voor aansprakelijk stellen. Voor een stuurfout bij het demarreren geldt hetzelfde. Het hangt vooral af van hoe sportief de groep rijdt. Bij 50 km/u kop-over-kop heb je meer risico te accepteren dan bij rustig touren.

• DDX
verstappen33 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:14:
Vandaar dat ik ook de verzekering van de NTFU overweeg, maarja voor mijn toekomstige fiets is het wel dik 555 euro per jaar, veel geld, maar een nieuwe fiets is veel duurder..
Let wel even op dat je bij de ntfu niet voor het volledige bedrag wat je fiets waard is de verzekering hoeft af te sluiten.
Kans dat je fiets echt 100% is afgeschreven is nagenoeg nihil.
Je frame zal misschien breken, maar dan zal je de groepset nog wel over kunnen zetten.
Ik heb hem volgens mij voor 4000 euro lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 31-08-2023 14:41 ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:09
Tom-Z schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:19:
[...]

Niet altijd. Er kan dan sprake zijn van een "sport/spel-situatie" en dan gelden er andere regels. Bepaalde gedragingen die normaal tot aansprakelijkheid leiden kunnen dan een normaal risico van de sport zijn. Iemand bij boxen een blauw oog slaan hoort erbij en daar kan je iemand niet voor aansprakelijk stellen. Voor een stuurfout bij het demarreren geldt hetzelfde. Het hangt vooral af van hoe sportief de groep rijdt. Bij 50 km/u kop-over-kop heb je meer risico te accepteren dan bij rustig touren.
Waar komt deze info vandaan? Volgens mij wordt al het recreatieve rijden gewoon op één bult gegooid en is er pas onderscheid als je in wedstrijdverband op een afgesloten parcours rijdt. Of je dan 15 of 55 km/u rijdt doet er volgens mij niets toe, er is ook geen snelheidslimiet voor fietsers. Zelfs de 30 en 50 km/u snelheidslimieten binnen bebouwde kom gelden niet voor ongemotoriseerde fietsen, al kun je dan wel een boete krijgen voor gevaarlijk rijgedrag.

Veruit de meeste fietsongelukken gebeuren overigens bij lage snelheid. Denk aan straatmeubilair (paaltjes, wegscheidingen, stoepranden etc.) en bij het op- en afstappen. Verder is snelheid niet iets dat (officieel) gemeten kan worden; dit speelt naar mijn weten ook geen rol bij fietsverzekeringen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik me veiliger voel bij de snellere groepen dan blij de langzamere. Ligt dan ook weer een beetje aan leeftijd; de kamikaze groepen waar testosteron het tempo bepaalt laat ik aan me voorbij gaan. Je kunt prima hard rijden zonder iemand in gevaar te brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 31-08-2023 14:50 ]

• jasperdeman
  • Laatst online: 03-11 16:37
DDX schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:40:
[...]

Let wel even op dat je bij de ntfu niet voor het volledige bedrag wat je fiets waard is de verzekering hoeft af te sluiten.
Kans dat je fiets echt 100% is afgeschreven is nagenoeg nihil.
Je frame zal misschien breken, maar dan zal je de groepset nog wel over kunnen zetten.
Ik heb hem volgens mij voor 4000 euro lopen.
Let op dat ze dan waarschijnlijk ook maar een deel van de schade vergoeden. Dat zogenaamde onderverzekeren houden ze rekening mee. Dus stel je de nieuwwaarde van je fiets 6000 en je hebt maar voor 4000 verzekerd zullen ze ook maar 4/6 van de schade uitkeren, stel je frame wordt total loss verklaard en die kost 4000 dan krijg je ook maar 2667 uitgekeerd.

Maar dat kan verschillen van verzekeraar tot verzekeraar.

• DDX
jasperdeman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Let op dat ze dan waarschijnlijk ook maar een deel van de schade vergoeden. Dat zogenaamde onderverzekeren houden ze rekening mee. Dus stel je de nieuwwaarde van je fiets 6000 en je hebt maar voor 4000 verzekerd zullen ze ook maar 4/6 van de schade uitkeren, stel je frame wordt total loss verklaard en die kost 4000 dan krijg je ook maar 2667 uitgekeerd.

Maar dat kan verschillen van verzekeraar tot verzekeraar.
Nee dat is dus niet zo bij de ntfu verzekering, bij heel veel andere verzekering idd wel.
edit: lees net terug dat dit wel zo is als je carbon module neemt. (die heb ik niet)

DDX in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Alle NTFU leden hebben een standaard verzekering waarin onder andere de vergoeding van materiële schade aan de fiets en persoonlijke eigendommen ten gevolge van een ongeval zijn geregeld. Dit betreft een zogenoemde premier risque verzekering, waarbij de eerste € 1.000,00 van de fiets is verzekerd, ongeacht de aanschafwaarde van het object. Van onderverzekering is hier geen sprake. Uiteraard is bijverzekering tot het bedrag van aanschaf mogelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 31-08-2023 14:54 ]

• verstappen33
DDX schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:51:
[...]

Nee dat is dus niet zo bij de ntfu verzekering, bij heel veel andere verzekering idd wel.
edit: lees net terug dat dit wel zo is als je carbon module neemt. (die heb ik niet)

DDX in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

[...]
Klopt is alleen in het geval van de carbon module lijkt er moeilijk gedaan te worden over onderverzekering.
Al vind ik het niet 100% sluitend, want ik ben nu ook NTFU lid, en ben tot 1000 euro verzekerd (standaard)..

Stel ik maak een schuiver, en beschadig hierbij mijn stuur + shifter, totaal bijvoorbeeld 700-800 euro schade, dan twijfel ik of dit 100% vergoedt wordt (na aftrek eigen risico) door mijn basis dekking.

• DDX
De keren dat ik de uitkering nodig had. (laatste keer alweer paar jaar geleden) wel iig.
Laatste keer was toen ik mijn achtervelg kapot had gereden in kuil. (deuk in velgrand)

[ Voor 33% gewijzigd door DDX op 31-08-2023 15:11 ]

• verstappen33
DDX schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:10:
De keren dat ik de uitkering nodig had. (laatste keer alweer paar jaar geleden) wel iig.
Laatste keer was toen ik mijn achtervelg kapot had gereden in kuil. (deuk in velgrand)
Lijkt mij ook, maar ik zou het graag zeker willen weten, want anders verzeker ik mij natuurlijk ook niet voor de 100% nieuw waarde..

Ik heb de vraag ook aan de NTFU gesteldvia de mail, ben benieuwd naar hun antwoord.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:14
verstappen33 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:19:
[...]

Lijkt mij ook, maar ik zou het graag zeker willen weten, want anders verzeker ik mij natuurlijk ook niet voor de 100% nieuw waarde..

Ik heb de vraag ook aan de NTFU gesteldvia de mail, ben benieuwd naar hun antwoord.
Top, was net van plan dit ook uit te gaan zoeken. Mijn nieuwe fiets hoop ik volgende week te hebben en wil hier ook een verzekering voor afsluiten.

• Mistraller
LGU schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Als de vrouw het echt leuk begint te vinden en kids geen issue zijn krijg je de discussie wie mag / gaat wanneer op de Kickr in de winter. Vorig jaar opgelost door met kerst een 2e Kickr onder de boom te zetten _/-\o_
Ze vind zwift niet leuk; ze heeft winterfietsschoenen gekocht :+

Maar ik hoop dat ze nog wel een keer kiest voor een tailfin want dan kan ik die pikken als ik een BRM ga rijden. Komende verjaardag krijgt ze gewoon nieuwe bandjes trouwens.

---------------

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11 20:43
Welkom in de club! Fietst echt zalig _/-\o_
Ook met powermeter?

Ik kreeg vandaag voor de tweede keer de melding dat de batterij bijna leeg is van mijn PM, dit op 1300km. Ligt het aan de kwaliteit van de batterijen of loopt die effectief zo snel leeg? Of is de melding vanuit Garmin niet juist?

(Sram rival dus)

• joker1977

joker1977

Tweakert

Stancke schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:40:
[...]

Welkom in de club! Fietst echt zalig _/-\o_
Ook met powermeter?

Ik kreeg vandaag voor de tweede keer de melding dat de batterij bijna leeg is van mijn PM, dit op 1300km. Ligt het aan de kwaliteit van de batterijen of loopt die effectief zo snel leeg? Of is de melding vanuit Garmin niet juist?

(Sram rival dus)
Ik heb ook een SRAM Rival powermeter op 1 van mijn fietsen. Snelle check leert me dat ik ongeveer 5.000 op die fiets heb gereden en ik rij nog met de originele batterij (Lithium AAA als ik me niet vergis zat erin?). Dus ik gok dat er iets anders aan de hand is ?

• mhr-zip
joker1977 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:01:
[...]

Ik heb ook een SRAM Rival powermeter op 1 van mijn fietsen. Snelle check leert me dat ik ongeveer 5.000 op die fiets heb gereden en ik rij nog met de originele batterij (Lithium AAA als ik me niet vergis zat erin?). Dus ik gok dat er iets anders aan de hand is ?
Was het niet dat die Lithium AAA op een gewone AAA batterij lijkt en dat die laatste niet krachtig genoeg is?

• Tom-Z
Ypuh schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

Waar komt deze info vandaan? Volgens mij wordt al het recreatieve rijden gewoon op één bult gegooid en is er pas onderscheid als je in wedstrijdverband op een afgesloten parcours rijdt.
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2013:7079 en https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBOBR:2018:1970
Verder is snelheid niet iets dat (officieel) gemeten kan worden; dit speelt naar mijn weten ook geen rol bij fietsverzekeringen.
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Mijn post gaat over situaties waarin je een claim (niet) bij een (gewone) aansprakelijkheidsverzekering kan neerleggen.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 15:01
Ik krijg over 2 maanden een nieuwe racefiets geleverd. Ik ga 'm leasen op de zaak en krijg na 3 jaar looptijd een gunstig aanbod om de fiets over te nemen. Nu zit er gedurende die 3 jaren ook een fietsverzekering bij, zij het met eigen risico per gebeurtenis. Ik heb ook de NTFU verzekering lopen, zou ik daar het niet vergoedde deel kunnen claimen in geval van schade? Of werkt het zo niet?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Pagina: 1 ... 505 ... 691 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).