crimby schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:51:
[...]
Helemaal mee eens, maar ik was op zoek naar de UPS per merk. Aangezien er zo enorm veel merken zijn die waarschijnlijk allemaal claimen het beste te zijn was ik benieuwd wat hun key eigenschappen zijn. Als dit inderdaad zo enorm dichtbij elkaar ligt, dan ga ik gewoon op basis van mijn eisen-lijstje en voorkeur naar de winkel.
Precies dat, al raad ik je wel aan om diverse merken uit te proberen..
Zo ben ik bijna alle bekende merken af gegaan en diverse fietsen uitgeprobeerd (zover dat mogelijk was).
Als je zoals ik van een goedkope fiets af komt dan lijkt het alsof van een fiat panda in een Ferrari of een Lambo stapt.. Alles voelt goed en snel.
Daarom een wensenlijstje gemaakt en enkele must haves voor de lange termin en daarop een selectie gemaakt..
Uiteindelijk kwamen er bij mij 2 fietsen naar boven, de Cannondale SuperSix en de Tarmac..
En dan komt het gewoon aan op emotie, welke vind je het mooist en zie je jezelf het meest op rijden..
@
Ypuh Er zit veel verschil tussen fietsenwinkels.. Je hebt idd horken van fietsenmakers die niet heel klantvriendelijk zijn, maar je hebt er ook genoeg bij die goed werk leveren..
Zo kan mijn vrouw met haar e-bike vaak zonder afspraak terecht voor kleine mankementen, wordt 9 van de 10x gelijk geholpen en fietst idd met 15 minuten weer weg.
Ook een andere fietsenmaker 500m van mijn huis, hork van een vent, ga er altijd met een slecht gevoel naar binnen, maar helpt altijd goed.. Laatst was de trommelrem van mijn dochters fiets helemaal gaar gedraaid.. smorgens binnen gebracht, tegen de lunch klaar..
Maar aan de andere kant, de grootste Cannondale dealer hier in de regio was weer zeer klantonvriendelijk met mijn nieuwe fiets uitzoeken/proberen..
Als ik voor de SuperSix zou hebben gekozen, grote kans dat ik hem daar niet zou aanschaffen.. Het voelde alsof ik een nummertje was voor hun, en deden totaal geen moeite.. Een proefritje was mogelijk maar niet langer dan 2-3 minuten want anders zouden er teveel gebruikers sporen op de aandrijving komen..
Ik snap het wel, maar als je duizenden euro's wilt uitgeven dan moet je wel als koning behandeld worden vind ik.
En daarnaast heb je genoeg winkeliers die racefietsen er niet maar even bij doen, die hebben zeker de kennis in huis om je goed te helpen/adviseren en zullen ook reparaties snel en vakkundig uit kunnen voeren..
*mits er geen voorraad issues zijn.