Trek Utrecht heeft mijn (niet daar aangeschafte) power meter netjes geinstalleerd op mijn al4, Dus dat kunnen ze prima.sanger1981 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:50:
[...]
Als je een comfortabele fiets wilt kijk dan naar een model geschikt voor endurance. Inderdaad zoiets als de Trek Domane AL5.
Wil je zeker weten dat je er goed en comfortabel opzit is een bikefit wel heel erg aan te bevelen.
De groep maakt niet zoveel uit voor Zwift. Voor de powermeter kan het wel uitmaken, afhankelijk van welke je wilt. Het installeren is twee boutjes losdraaien met een inbussleutel, crank vervangen en vastdraaien met een momentsleutel. Als de Trek winkel dat niet kan zou ik daar niet eens naar binnen gaan... Dan kunnen ze namelijk ook je fiets niet rijklaar maken.
Je hebt direct drive trainers waar de casette erbij zit. Dat is natuurlijk ideaal. Maar het monteren is ook geen hogere wiskunde, al moet je wel een bepaald stuk gereedschap hebben voor het vastzetten, en ook weer een momentsleutel. De fiets er op zetten is letterlijk alleen achterwiel er uit en er op hangen, as erdoor steken en klaar.
Je zou bij Mantel kunnen kijken. Die heeft zowel fietsen als direct drive trainers. Kun je wellicht alles ineens kopen (en bv de casette laten monteren).
blup