Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 495 ... 688 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Stancke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Staat hem goed! Ook aangekocht met de promo op Mantel? ;)
Was voor mij ook de eerste keer dat ik hookless banden moest zoeken en verrast dat er weinig keuze was, de beschikbare banden zijn dan wel weer AAA-banden, dat is dan wel weer leuk :)
Geen idee dat er een promo code voor was. Heb ze bij futurum gekocht i.c.m. en setje remschijven. Die waren niet leverbaar bij mantel en kwam nu aan mijn order bedrag bij futurum voor een korting.

Wat bedoel je met AAA? Rond, beetje normaal te monteren en niet te snel lek, dan ben ik bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:02

The Legend

*Plop*

joker1977 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Triple 30x27 is een zwaarder verzet dan een compact met 34x34 he. Nieuwe fiets met een 50/34 compact crankstel en een 34-11 cassette zou een prima oplossing voor je zijn dan, toch ?
Scherp! Weer een argument voor een (irrationele) aanschaf van een nieuwe fiets *D

Maar ja, dat moet dan toch eigenlijk ook wel Di2 zijn. Zo’n Supersix EVO 3 in lime groen lijkt me wel wat :P

[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 27-07-2023 19:30 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
user_tweakers schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:27:
[...]

Geen idee dat er een promo code voor was. Heb ze bij futurum gekocht i.c.m. en setje remschijven. Die waren niet leverbaar bij mantel en kwam nu aan mijn order bedrag bij futurum voor een korting.

Wat bedoel je met AAA? Rond, beetje normaal te monteren en niet te snel lek, dan ben ik bij :)
Stonden op Mantel voor 860€ in promo (met Shimano body nog iets goedkoper). Heb ze zelf nooit goedkoper tegengekomen de laatste maanden.

Bedoel high end banden in hookless, geen budget bandjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:51

McMiGHtY

- burp -

Stancke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:33:
[...]

Stonden op Mantel voor 860€ in promo (met Shimano body nog iets goedkoper). Heb ze zelf nooit goedkoper tegengekomen de laatste maanden.

https://www.wielerkoopjes...-disc-carbon-wielset.html

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:36
Gisteren tijdens een training op een kat geklapt. Roval rapide clx dubbel gevouwen, aerofly stuur gebroken en nog wat klein spul kapot.. zelf gelukkig enkel schaafwonden. Tot zo ver het voorbereiden richting wedstrijd aanstaande zondag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:40
edoappelhof schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:37:
Gisteren tijdens een training op een kat geklapt. Roval rapide clx dubbel gevouwen, aerofly stuur gebroken en nog wat klein spul kapot.. zelf gelukkig enkel schaafwonden. Tot zo ver het voorbereiden richting wedstrijd aanstaande zondag
Vervelend, gelukkig alleen spullen kapot. Kat ook oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:23
jasperdeman schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:11:
[...]

Lijken qua geometrie inderdaad voldoende veel op elkaar om te kunnen opvolgen. Echter als je klachten hebt met de huidige geometrie ben je misschien juist beter geholpen met een andere geometrie...?

Anyway, wat nog kost is de huidige lengte van je stem en reach/drop van je stuur en van de nieuwe fiets. Mogelijk ook de hoogte van de spacers die je hebt en de hoek van de stem. Verder speelt de setback van het zadel(pen) nog een rol, maar daar heb je meestal nog wel ruimte om te spelen.

Wel een mooie fiets die je op het oog hebt trouwens!
Ik heb niet de lab71 op het oog. Die is me veel te duur. Mogelijk de hi-mod 2.

Ik heb op mijn huidige fiets weinig problemen gehad afgelopen jaren.
Dit jaar fiets ik bij een club en wilde ik iets meer aero zitten, dus slam that stem was even het motto.
Maar helaas werkt dat niet helemaal lekker voor mij.
Nu ben ik geen bikefitter en pak ik het mogelijk niet goed aan.

Ik heb nu een vrij lange stem van 110mm lang.
Als je hem verlaagd dan wordt je reach ook wat langer, dus mogelijk is het wel op te lossen met een kortere stem en toch iets lager.
Binnenkort eens langs de LBS om te vragen of ik wat lengtes mag uitproberen 100 of 90mm zou denk ik beter werken.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Stancke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:33:
[...]

Ahh juist.
Ik heb het voorwiel via Marktplaats (260) , achterwiel bij van bon sport (445). Dus was totaal €705 kwijt :)

Wel beide nieuw en dus ook gewoon kunnen registreren bij Zipp.

Soms moet je een beetje geluk hebben in het leven

[ Voor 6% gewijzigd door user_tweakers op 27-07-2023 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

joker1977

Tweakert

The Legend schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:29:
[...]

Scherp! Weer een argument voor een (irrationele) aanschaf van een nieuwe fiets *D

Maar ja, dat moet dan toch eigenlijk ook wel Di2 zijn. Zo’n Supersix EVO 3 in lime groen lijkt me wel wat :P
Haha, altijd mooi als je iemand kan helpen aan argumenten voor een nieuwe fiets. Overigens zou een semi-compact ook nog een optie zijn (52/36 voor) - das nog steeds lichter verzet dan je huidige opstelling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
mr.DJ95 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Dacht dat ik de enige was hier die in zijn vakantie gek genoeg was voor een ritje met 13%. Begin deze week naar vuurtonen van Sant Sebastià. 618 meter klimmen over 47,5 km. Begin bijna de hersteltijd van Garmijnte geloven. Hier overigens moeten doen met een Shimano 105 met een typische Nederlands verzet (11-30).

Fiets overigens heel aangekomen in de Scion vliegtas :+

[Afbeelding]
Mag ik vragen wat voor verlichting op je fiets zit?

Over twee weken heb ik verlichting nodig voor tijdens mijn fietsvakantie. Puur om gezien te worden in de tunnels. Ik heb wel een 1000 lumen schijnwerper, maar wil eigenlijk iets hebben op een kleine knoopcel batterij wat gewoon +- 60 uur mee kan gaan. Het is alleen maar gezien worden, maar zou het wel fijn vinden als het een beetje minimalistisch en strak op de fiets zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:43
@edoappelhof je kunt de eigenaar van de kat aansprakelijk stellen voor de schade, lijkt mij. Die is verantwoordelijk voor het doen en laten van die kat. Buiten dat, is dit natuurlijk heel vervelend. Zeker zo vlak voor een wedstrijd. En tijdje geleden had hier ook iemand zijn fiets kapot. Toen werd een huurfiets geopperd. Maar bij een fietsenzaak een leenfiets regelen met het vooruitzicht dat je wat nieuws hebt gekocht bij de fietsenzaak, was ook iets wat werd genoemd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edoappelhof
Louislouislouis schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Vervelend, gelukkig alleen spullen kapot. Kat ook oké?
Ja de kat kwam gelukkig ook met de schrik vrij!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edoappelhof
AMD1800 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:13:
@edoappelhof je kunt de eigenaar van de kat aansprakelijk stellen voor de schade, lijkt mij. Die is verantwoordelijk voor het doen en laten van die kat. Buiten dat, is dit natuurlijk heel vervelend. Zeker zo vlak voor een wedstrijd. En tijdje geleden had hier ook iemand zijn fiets kapot. Toen werd een huurfiets geopperd. Maar bij een fietsenzaak een leenfiets regelen met het vooruitzicht dat je wat nieuws hebt gekocht bij de fietsenzaak, was ook iets wat werd genoemd
Thanks voor de tip! Gelukkig kwam de eigenaar direct helpen en de beste man geeft aan alles netjes te willen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJW
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-10 14:48

BJW

Nieuw setje Mavic wielen aangeschaft. Dit staat in de installatie handleiding. Iemand idee wat ik hier mee aan moet? Weet niet beter dan dat alle Shimano cassettes uit verschillende delen bestaat…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MToSw4nAcg0GxrbIq-C5MxE2h2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2cezVc9AlPpNCwxLRiJZZS9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:14
user_tweakers schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:52:
[...]

Mag ik vragen wat voor verlichting op je fiets zit?

Over twee weken heb ik verlichting nodig voor tijdens mijn fietsvakantie. Puur om gezien te worden in de tunnels. Ik heb wel een 1000 lumen schijnwerper, maar wil eigenlijk iets hebben op een kleine knoopcel batterij wat gewoon +- 60 uur mee kan gaan. Het is alleen maar gezien worden, maar zou het wel fijn vinden als het een beetje minimalistisch en strak op de fiets zit.
Natuurlijk! Had precies hetzelfde. Zag fietsers met een rood lampje hier in Spanje en die vielen een stuk beter op als de fietsers zonder.

Ik ben uiteindelijk voor de Bontrager Flare RT gegaan. Werkt op accu en kan ik bedienen met mijn Garmin computer. Gaat automatisch aan als de Garmin ook aan gaat.

https://www.mantel.com/bo...ager-flare-rt-achterlicht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:52

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 16:37
BJW schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:15:
Nieuw setje Mavic wielen aangeschaft. Dit staat in de installatie handleiding. Iemand idee wat ik hier mee aan moet? Weet niet beter dan dat alle Shimano cassettes uit verschillende delen bestaat…[Afbeelding]
Geen idee wat er exact mee bedoelt wordt, maar ook bij Shimano zijn de eerste zoveel kransjes gewoon één blok en volgen daarna pas de losse kransjes...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
scraemus schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:57:
[...]

Geen idee wat er exact mee bedoelt wordt, maar ook bij Shimano zijn de eerste zoveel kransjes gewoon één blok en volgen daarna pas de losse kransjes...
Miche heeft wel allemaal losse kransjes en het lijkt erop dat ze bedoelen dat de body daar niet tegen kan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 17:52
Heb je nog een kortingscode want die is een whopping E 7,98 duurder dan Vanbonsport. 8)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 08:11
joker1977 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Triple 30x27 is een zwaarder verzet dan een compact met 34x34 he. Nieuwe fiets met een 50/34 compact crankstel en een 34-11 cassette zou een prima oplossing voor je zijn dan, toch ?
The Legend schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:01:
Eerste ritje gedaan rond Annecy. 518 hoogtemeters in 38km. Was al wel 9 jaar geleden sinds het laatste serieuze klimwerk. Blijkt maar weer dat mijn dikke 100 nauwelijks getrainde kilo’s hier moeite mee hebben :+ Maar wat blij met m’n 30x27 (triple) anders was ik op het stijle klimmetje (13%) niet bovengekomen. Alles boven de 7% kan ik niet blijven trappen en moet ik op een gegeven moment stoppen :p Overstappen op een nieuwe fiets met een compact is voor mij dus geen oplossing, dan kom ik tandjes te kort :+

Ohja, pro tip als je wat vergeten bent op vakantie : DHL Express levert daadwerkelijk binnen 24 uur, chapeau!
mijn 1e amstel gold (150 km) gereden op een 11/28 met een compact 50/34 voor iemand met toen 110kg was dit wel pittig ( Niet hoeven lopen bij keutenberg/ijzerebosweg) maar helemaal naar de klote na deze rit.
mijn 2e amstel gold (150km) dit jaar gereden met een 11/34 op dezelfde compact 50/34 met mijn nieuwe gewicht van +- 96 kg ging een heel stuk soepeler. Kon overal een mooie cadans houden van tussen 80/90 alleen op Keutenberg was t een minuutje rond 75 (stuk 18 tot 22%) Ben super blij met deze 11/34 en ik heb hem er gewoon op gelaten. Merk dat ik zelf in t vlakke westen van Nederland ( aan de kust) niet heel verkeerd uitkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

dfbt schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:15:
[...]

[...]

mijn 1e amstel gold (150 km) gereden op een 11/28 met een compact 50/34 voor iemand met toen 110kg was dit wel pittig ( Niet hoeven lopen bij keutenberg/ijzerebosweg) maar helemaal naar de klote na deze rit.
mijn 2e amstel gold (150km) dit jaar gereden met een 11/34 op dezelfde compact 50/34 met mijn nieuwe gewicht van +- 96 kg ging een heel stuk soepeler. Kon overal een mooie cadans houden van tussen 80/90 alleen op Keutenberg was t een minuutje rond 75 (stuk 18 tot 22%) Ben super blij met deze 11/34 en ik heb hem er gewoon op gelaten. Merk dat ik zelf in t vlakke westen van Nederland ( aan de kust) niet heel verkeerd uitkom.
Nice! En inderdaad, een beter verzet én 15 kilo lichter helpt een pak bij die bergen op !

Ik ben niet zo'n klimmer - maar merk dat ik met 52/36 en 28-11 redelijk boven kan komen op de meeste klimmetjes in Nederland.

Heb een 34-11 cassette erbij (zat origineel op de fiets) voor als ik wat meer wil klimmen, maar merk wel dat die cassette een echte gatenkaas is als er weinig te klimmen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:23
Het is maar wat je gewend bent. Hier in het oosten heb je redelijk wat heuveltjes of korte klimmetjes.
Ik heb jaren met een 11-34 achter gereden.
95% van de tijd zit ik gewoon op het grote blad voor en kon ik alle klimmen doen op het grote blad.
Alleen bij vermoeidheid wilde ik wel eens naar het kleine blad of bij een lang stijl stuk. Maar de grote kransen achter eigenlijk nooit nodig gehad.

Dit jaar fiets ik met een 11-28 en dit bevalt me veel beter. Geen drops meer van 10 rpm bij het opschakelen, maar eerder 5-6rpm.
Het voelt gewoon wat meer gelijker.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-10 11:17
rolandos582 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:59:
@havana hoe bevalt je nieuwe monoblock cassette? Kun je eens wat ervaringen delen? Hoe loopt die op 12 speed en hoe ging het afstellen? Wil eigenlijk ook wel een 11-26 ipv de grotere 11-30 van Shimano.
Toevallig gisteren gemonteerd, was nog op vakantie.

Gisteren mijn Recon 11-26 cassette gemonteerd. Dat ging heel snel, want 't ding bestaat uit één stuk (monoblock). Daarna even een kort proefritje om de boel af te stellen. Moest de virtuele kabelspanning (Di2) een aantal keer aanpassen maar uiteindelijk kreeg ik t goed werkend. Eerste indruk is dus goed. Hopen dat het zo blijft. Overigens gebruik ik gewoon een originele 12-speed ketting. Die had ik recent nog vervangen, heb geen nieuwe gestoken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Motorbike33 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:08:
[...]

Kun je dit echt zo zwart/wit stellen? Ik ben een plan aan het maken om in de VS te gaan bikepacken en dus eea uitgezocht over hoe de fiets daar te krijgen. Als baggage in het vliegtuig lijkt de simpelste optie, alleen gezien de maximum gewichten is dan een zachte koffer een stuk logischer.

Een harde koffer weegt leeg al snel een kilo of 12, dan hou je nog maar 13 kilo over voor een gravelbike met pedalen, bidonhouders, baggagerek, tassen, etc.

Zijn er mensen met ervaring met het vliegen met een zachte koffer? Of is dat echt gegarandeerd het einde van je fiets?
Ik heb met alle soorten ervaring. Van zachte tas tot hardcase tot kartonnen doos. Als gewicht een issue is kun je IMHO veel beter gewoon voor de doos gaan (gratis ophalen bij de FM).

Hier wat meer achtergrond:

https://www.cycloworld.cc...iegtuig-te-vervoeren/2498

Zelf ga ik met kerst naar Curaçao. Dan wil ik mijn MTB meenemen. Bij KLM Is de limiet dermate krap dat mijn hardcase ook thuis blijft. Dan pak ik dus ook gewoon een kartonnen doos.

Bijkomend voordeel: zo'n doos leg je zo op het dak van je auto (wel op dakdragers). Handig als je met 4 man naar Schiphol moet.

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 03-08-2023 09:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
havana schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:00:
[...]

Toevallig gisteren gemonteerd, was nog op vakantie.

Gisteren mijn Recon 11-26 cassette gemonteerd. Dat ging heel snel, want 't ding bestaat uit één stuk (monoblock). Daarna even een kort proefritje om de boel af te stellen. Moest de virtuele kabelspanning (Di2) een aantal keer aanpassen maar uiteindelijk kreeg ik t goed werkend. Eerste indruk is dus goed. Hopen dat het zo blijft. Overigens gebruik ik gewoon een originele 12-speed ketting. Die had ik recent nog vervangen, heb geen nieuwe gestoken.
Ben heel benieuwd, je had een R8100 11-30 toch? Ik overweeg namelijk dezelfde keuze! Houd ons even op de hoogte deze week! Als schakel perfomance/geluid hetzelfde is, klik er ook wel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
rolandos582 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:25:
[...]

Ben heel benieuwd, je had een R8100 11-30 toch? Ik overweeg namelijk dezelfde keuze! Houd ons even op de hoogte deze week! Als schakel perfomance/geluid hetzelfde is, klik er ook wel 1
Mijn klimcassette is een 11-34. Deze zat bij de groep.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zou heel graag jullie advies willen.

Ik wielren sinds vorig jaar. Eigenlijk altijd met de huis-tuin- en keuken pedalen en sinds een maandje met mtb-klikpedalen. Sinds een week of twee heb ik nieuwe Shimano XC502 schoenen, omdat ik erg snel zweetvoeten hierin had, doordat ik deze vrij snel heb geretourneerd, kan ik deze niet echt als referentie gebruiken. Ik heb echter het probleem dat ik na een kilometer of 10-15, aardig wat pijn begin te krijgen in het linkerdeel van m'n linkerknie.

Feit is dat ik altijd gewend was om meer met het midden van mijn voet op de pedalen te staan. Dat is sowieso al wennen, maar voor mijn gevoel heb ik dat best aardig onder controle. Ik sta normaal ook iets naar buiten met mijn voeten, dus ook dat speelde wellicht wat mee.

Ik heb al kleine aanpassingen gedaan met de schoenplaatjes, maar dit was niet helemaal een succes door deze wat schever te zetten, omdat je dan nauwelijks lekker inklikt. Daarbij ook het zadel een stuk hoger gezet, zonder resultaat. Ik weet dat ik bikefitting kan doen, maar even 270-300 euro uitgeven, komt nu niet lekker uit.

Wie herkent dit probleem? Kan het aan de schoenen liggen, of is er waarschijnlijk iets anders aan de hand? Ik vind het namelijk ook vreemd dat ik het enkel steeds links heb, en rechts niet. Ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft!

[ Voor 4% gewijzigd door Steeffoon op 29-07-2023 19:38 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:43
@Steeffoon misschien zit het probleem juist in je rechter been en compenseer je dat door je linker been te overbelasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:36
@Steeffoon Je plaatjes kan je het beste zover mogelijk naar achteren monteren. Als je plaatjes naar voren staan loop je risico met het overbelasten van je achillespees. Door ze naar achteren te verplaatsen kom je het dichtste bij wat je gewend was.

Als de natuurlijke stand van je voet iets naar buiten is (ik ga er vanuit dat de achterkant van je schoen dan wat naar buiten staat), dan zou ik dat nu in de afstelling van je plaatjes ook doen. Ik ben niet thuis in het type pedalen en schoenen, maar veelal kan je plaatjes krijgen waar ook een aantal graden speling op zit. Dat kan ook helpen.

Suc6!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:15
Steeffoon schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:37:
Ik zou heel graag jullie advies willen.

Ik wielren sinds vorig jaar. Eigenlijk altijd met de huis-tuin- en keuken pedalen en sinds een maandje met mtb-klikpedalen. Sinds een week of twee heb ik nieuwe Shimano XC502 schoenen, omdat ik erg snel zweetvoeten hierin had, doordat ik deze vrij snel heb geretourneerd, kan ik deze niet echt als referentie gebruiken. Ik heb echter het probleem dat ik na een kilometer of 10-15, aardig wat pijn begin te krijgen in het linkerdeel van m'n linkerknie.

Feit is dat ik altijd gewend was om meer met het midden van mijn voet op de pedalen te staan. Dat is sowieso al wennen, maar voor mijn gevoel heb ik dat best aardig onder controle. Ik sta normaal ook iets naar buiten met mijn voeten, dus ook dat speelde wellicht wat mee.

Ik heb al kleine aanpassingen gedaan met de schoenplaatjes, maar dit was niet helemaal een succes door deze wat schever te zetten, omdat je dan nauwelijks lekker inklikt. Daarbij ook het zadel een stuk hoger gezet, zonder resultaat. Ik weet dat ik bikefitting kan doen, maar even 270-300 euro uitgeven, komt nu niet lekker uit.

Wie herkent dit probleem? Kan het aan de schoenen liggen, of is er waarschijnlijk iets anders aan de hand? Ik vind het namelijk ook vreemd dat ik het enkel steeds links heb, en rechts niet. Ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft!
Enige juiste is en blijft een goede bikefit, al het andere blijft gissen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:10
jasperz89 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:59:
[...]

Enige juiste is en blijft een goede bikefit, al het andere blijft gissen voor iedereen.
Precies dit. Ik heb gisteren toevallig een bikefit gedaan. Ruim 5 jaar geleden mijn eerste fiets bij 12gobiking gekocht, waar ze met een timmermansoog je fiets instellen. Bij de bikefit bleek bijna alles verkeerd: te lange stuurpen, verkeerd zadel, zadel te ver naar achteren, stuur te hoog. Hierdoor met name knieklachten gekregen en wat mij steeds tegenhield langer dan 1,5 à 2 uur te fietsen.

Vandaag mijn eerste rondje gefietst; mijn knie- en rugklachten zijn weg! Wel even wennen in de nieuwe fietshouding, van overstrekken met armen op slot naar 'lekker' compact op een nieuw zadel :*) .

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52
BakkerM schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:32:
[...]

Precies dit. Ik heb gisteren toevallig een bikefit gedaan. Ruim 5 jaar geleden mijn eerste fiets bij 12gobiking gekocht, waar ze met een timmermansoog je fiets instellen. Bij de bikefit bleek bijna alles verkeerd: te lange stuurpen, verkeerd zadel, zadel te ver naar achteren, stuur te hoog. Hierdoor met name knieklachten gekregen en wat mij steeds tegenhield langer dan 1,5 à 2 uur te fietsen.

Vandaag mijn eerste rondje gefietst; mijn knie- en rugklachten zijn weg! Wel even wennen in de nieuwe fietshouding, van overstrekken met armen op slot naar 'lekker' compact op een nieuw zadel :*) .
@Steeffoon

Voor mij ook precies dit....
Fiets was destijds afgesteld door de shop-monteur van een zeer respectabele winkel.
Kon nog geen 34km lekker fietsen zonder knie klachten ;(

Twee weken geleden een fit gedaan (zie eerdere post)

4 dagen geleden een ronde gefietst van +- 92km, laatste 14km pal wind tegen, compleet stuk, maar geen knie pijn, de rest... O-)

Gisteren een 106km gedaan met een vriend (jonger, maar zelfde niveau) en 0 pijn!
Laatste 14km was zelfs mijn conditie nog zo goed dat ik veel kop heb gereden, al heb eerdere klimmetjes wel rustig aan gedaan om geen kniepijn te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdNHVB3Edg3b7fOvF4ffkeyQrP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGGR5BDKtNzEFUELwW1auOUg.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:15
@steffoon om hier nog op terug te komen trouwens; ik heb mijn eerste bikefit bij een sportarts gedaan ivm pijntjes en deze werd hierdoor vergoed binnen het “preventieve” kopje van mijn verzekering.
Ik was daardoor in ieder geval van m’n pijntjes af.

Inmiddels ook een bikefit bij koppel gedaan met een wat meer performance insteek, ook een redelijk voordelige met 200euro maar heel tevreden over.

Maar als het dus niet goed uitkomt zou je die eerste optie vast eens kunnen proberen. Ik heb dat toen gedaan bij desportarts in Utrecht, maar er zijn er vast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
jasperz89 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 06:35:
@steffoon om hier nog op terug te komen trouwens; ik heb mijn eerste bikefit bij een sportarts gedaan ivm pijntjes en deze werd hierdoor vergoed binnen het “preventieve” kopje van mijn verzekering.
Ik was daardoor in ieder geval van m’n pijntjes af.

Inmiddels ook een bikefit bij koppel gedaan met een wat meer performance insteek, ook een redelijk voordelige met 200euro maar heel tevreden over.

Maar als het dus niet goed uitkomt zou je die eerste optie vast eens kunnen proberen. Ik heb dat toen gedaan bij desportarts in Utrecht, maar er zijn er vast meer.
Inderdaad. Andere optie is naar een sport/fiets-fysiotherapeut te gaan. Er zijn er zat te vinden die wat van fietsen en fietsafstelling afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Allereerst super bedankt voor de vele antwoorden die zijn gegeven!
AMD1800 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:43:
@Steeffoon misschien zit het probleem juist in je rechter been en compenseer je dat door je linker been te overbelasten.
Dat is ook nog een goeie inderdaad, lastige.
Stillekracht schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:58:
@Steeffoon Je plaatjes kan je het beste zover mogelijk naar achteren monteren. Als je plaatjes naar voren staan loop je risico met het overbelasten van je achillespees. Door ze naar achteren te verplaatsen kom je het dichtste bij wat je gewend was.

Als de natuurlijke stand van je voet iets naar buiten is (ik ga er vanuit dat de achterkant van je schoen dan wat naar buiten staat), dan zou ik dat nu in de afstelling van je plaatjes ook doen. Ik ben niet thuis in het type pedalen en schoenen, maar veelal kan je plaatjes krijgen waar ook een aantal graden speling op zit. Dat kan ook helpen.

Suc6!
De plaatjes staan inderdaad zover mogelijk naar achteren. Hoopte inderdaad dat die plaatjes de scheve voeten wat op zouden vangen, maar toch niet helemaal. Ik sta met de tenen meer naar buiten dan de achterkant van m'n voet. Ik heb op dit moment de SH56-plaatjes.

-

@jasperz89 Daar heb je zeker een punt, maar gezien het feit dat dit 300 euro kost, en dat nu niet lekker uitkomt, probeer ik eerst te kijken of er andere oplossingen zijn die ik wellicht zelf alvast kan proberen. Thanks voor de tip voor de sportarts, dat is een goeie, daar ga ik even in verdiepen of mijn zorgverzekering dat vergoed! Zie het namelijk in de gauwigheid niet terug bij het overzicht van vergoedingen.

@BakkerM Herkenbaar wel inderdaad. Hier komt de fiets ook van 12Gobiking, en herken me in het verhaal dat het halfgebakken wordt afgesteld. Heb jij je bikefitting in de buurt van Gouda ook gedaan? Dan ben ik wel benieuwd naar je adresje.

@raymondw Tof om te horen, ik ga er even wat geld voor apart leggen ;-) Tot die tijd even hopen dat ik zelf alvast wat maatregelen kan nemen.

@Koenbr Goeie tip. Eens kijken wat de beste keuze is.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01
@Steeffoon misschien even terug naar de losse pedalen? Dan kun je zien hoe je je voet hebt staan en hoe je je pedaal af zou moeten stellen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:11
Terug van enkele dagen Maastricht.
Even afgeweken van de normale routes die ik er doe (lees: Amstellen :9)
Best aangenaam verrast eigenlijk. Streek heeft heel wat te bieden.
Helaas geen al te best fietsweer: elke dag regen gehad, maar kon de pret niet bederven.
Lang leve goede kleding! (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDg3dnycVENBeytTwi9ZfvKXOA4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/efbjDBE9LC7Iw1yQrFC3p7UV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxswatIxbQghBJnCa_74f1-6flo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mfos34qsJJ8RPJzSog25Fjo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTaTYI_r-o6GSINM1l-xddL2faI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykSDAA6d1nYjS5kFRndsVDCA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYQWhwuY8s8g8o4Dk94rSHZNUco=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FXnDTeqD27bZzaROCFt9Hhz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBAKl-dyG3DpYbW1Jd0SDPWUFtg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mHdoV1SEULyUCXjKhZpu1nj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opX8d0IA1R27d_qKqTz6bQKZMNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgSYXAMQAyIeIqD8bEmUSgGP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIWoObHuh7CNn9tyvGyQoYfydkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqkqaiJkQJHTMgKhyDPfvJHE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD0H_Ka5iZ6eS6537v-R0RCFbs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9wtohtRJKBGzOFylKITk9xH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBsBXrM3q1cZtUZcEkx-vKMsWHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrDS2Hnf14Guh8INXLfRGHPA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:10
Steeffoon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:44:
Allereerst super bedankt voor de vele antwoorden die zijn gegeven!

[...]

Dat is ook nog een goeie inderdaad, lastige.

[...]

De plaatjes staan inderdaad zover mogelijk naar achteren. Hoopte inderdaad dat die plaatjes de scheve voeten wat op zouden vangen, maar toch niet helemaal. Ik sta met de tenen meer naar buiten dan de achterkant van m'n voet. Ik heb op dit moment de SH56-plaatjes.

-

@jasperz89 Daar heb je zeker een punt, maar gezien het feit dat dit 300 euro kost, en dat nu niet lekker uitkomt, probeer ik eerst te kijken of er andere oplossingen zijn die ik wellicht zelf alvast kan proberen. Thanks voor de tip voor de sportarts, dat is een goeie, daar ga ik even in verdiepen of mijn zorgverzekering dat vergoed! Zie het namelijk in de gauwigheid niet terug bij het overzicht van vergoedingen.

@BakkerM Herkenbaar wel inderdaad. Hier komt de fiets ook van 12Gobiking, en herken me in het verhaal dat het halfgebakken wordt afgesteld. Heb jij je bikefitting in de buurt van Gouda ook gedaan? Dan ben ik wel benieuwd naar je adresje.

@raymondw Tof om te horen, ik ga er even wat geld voor apart leggen ;-) Tot die tijd even hopen dat ik zelf alvast wat maatregelen kan nemen.

@Koenbr Goeie tip. Eens kijken wat de beste keuze is.
Ik heb mijn Bikefit bij LeBlanc in Giessenburg gedaan. Prima zaak, niet voor niets 5/5 rating uit alle reviews (y)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:27
Verkeersbord vraagje, mag je hier fietsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CPx92yM5pkQhBB9a84B0n-5i9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JoJVx4PhA9jZsAUwijYBLLqj.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij mag je hier gewoon fietsen. Dat het fietspad ophoudt prima, op een normale autoweg mag ik ook fietsen. Daarnaast, het bord "Let op! fietsers afstappen" is advies, dit is geen geldig verkeersbord. Als je er echt niet zou mogen fietsen, moet de gemeente er een bord van een voetganger neerzetten.

Hierboven wel even meewegen, puur op het bord. Of het verstandig is of sociaal wenselijk is een andere discussie, maar die wil ik niet voeren

Bonus kudo als je het bord weet te staan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:49
Ziet er uit als een klandestien bord gemaakt door de desbetreffende gemeente, heeft geen juridische waarde.
Zelfde geldt voor het 'afstappen' bord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:13
mhr-zip schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:24:

[Afbeelding]

Volgens mij mag je hier gewoon fietsen. Dat het fietspad ophoudt prima, op een normale autoweg mag ik ook fietsen. Daarnaast, het bord "Let op! fietsers afstappen" is advies, dit is geen geldig verkeersbord. Als je er echt niet zou mogen fietsen, moet de gemeente er een bord van een voetganger neerzetten.

Hierboven wel even meewegen, puur op het bord. Of het verstandig is of sociaal wenselijk is een andere discussie, maar die wil ik niet voeren

Het bovenste deel wijst 2x op een gevaar, en geeft aan dat het fietspad eindigt. Vervolgens voor de hardhorende fietser nog een extra waarschuwing, maar niet mijn naam, dus zal wel niet voor mij bedoeld zijn toch?

Oh, en dat bord staat bij de duinen, vlak bij Burgh-Haamstede, toch?

edit: Marcel Tuit (bekend van mooie platen op diverse fotografie topic's) heeft het in een blog opgenomen.
https://www.marceltuit.nl/?p=8055

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 30-07-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

BakkerM schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:40:
[...]

Ik heb mijn Bikefit bij LeBlanc in Giessenburg gedaan. Prima zaak, niet voor niets 5/5 rating uit alle reviews (y)
Thanks, ga ik onthouden! Kwam er nu eentje tegen in Culemborg die €85 vraagt en goede beoordelingen krijgt. Dan wordt het al wat interessanter.
stevens20 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:04:
@Steeffoon misschien even terug naar de losse pedalen? Dan kun je zien hoe je je voet hebt staan en hoe je je pedaal af zou moeten stellen.
Goeie idd, alleen kan ik die houding niet hetzelfde krijgen met de plaatjes. Iets te scheve voeten denk ik 🥲.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:28
Hier is het. Die kudo mag je hiervoor geven.

Ik heb de APV nog even nagekeken en daar kan ik ook niets vinden dat je er niet zou mogen fietsen (of het moet een natuurgebied zijn, maar dan verbiedt de APV ook het meevoeren van een fiets).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

[Afbeelding]

Het is volgens mij een aansprakelijkheids-dingetje. Bij een onbegaanbaar fietspad kun je de gemeente die verantwoordelijk zou zijn voor het fietspad aansprakelijk stellen voor schade door gebrek(kig) onderhoud. Vermoedelijk vervalt die aansprakelijkheid op het moment dat je een einde fietspad bord neerzet én je waarschuwt voor het feit dat het onverstandig is om verder te fietsen op dit .. pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:15

[Afbeelding]

Wat versta jij onder een normale autoweg? In mijn beleving is een autoweg een 100km weg, daar mag je zeker niet fietsen.
Ik denk zelf ook dat fietsen op een 50km (binnen de bebouwde kom) niet mag als daar een fietspad ligt. Dus dat er op een normale autoweg zoals jij het noemt gefietst mag worden lijkt mij niet altijd zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
babbelbox schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:44:
[...]

Wat versta jij onder een normale autoweg? In mijn beleving is een autoweg een 100km weg, daar mag je zeker niet fietsen.
Een autoweg wordt aangeduid door het bord G3 en daar mag je alleen komen met een motorvoertuig dat minstens 50 km/u kan. Dus niet met een fiets. Ik neem aan dat @mhr-zip gewoon een doorsnee weg bedoelt zonder fietspad o.i.d. ernaast.
Ik denk zelf ook dat fietsen op een 50km (binnen de bebouwde kom) niet mag als daar een fietspad ligt. Dus dat er op een normale autoweg zoals jij het noemt gefietst mag worden lijkt mij niet altijd zeker.
Dat hangt af van wat voor een fietspad het is. Het rechthoekige bordje met de tekst "fietspad" erop geeft een onverplicht fietspad aan en dan mag je ook op de weg rijden. Het ronde bord (brom-)fietspad geeft een verplicht fietspad aan en dan mag je niet op de weg.
Een mooi voorbeeld heb je hier; je zou denken dat alleen motorvoertuigen van die asfaltstrook gebruik mogen maken en dat fietsers op dat pad rechts moeten, maar omdat dat geen verplicht fietspad is (maar een voetpad met onderbord "fietsers toegestaan") mag je technisch gezien toch tussen de auto's fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 18:14
CedricD schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:32:
Terug van enkele dagen Maastricht.
Even afgeweken van de normale routes die ik er doe (lees: Amstellen :9)
Best aangenaam verrast eigenlijk. Streek heeft heel wat te bieden.
Helaas geen al te best fietsweer: elke dag regen gehad, maar kon de pret niet bederven.
Lang leve goede kleding! (y)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er top uit! Heb je toevallig de routes ergens?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:31

[Afbeelding]

Burg haamstede? :)

Edit: te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Tom-Z schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:53:
[...]

Hier is het. Die kudo mag je hiervoor geven.

Ik heb de APV nog even nagekeken en daar kan ik ook niets vinden dat je er niet zou mogen fietsen (of het moet een natuurgebied zijn, maar dan verbiedt de APV ook het meevoeren van een fiets).
Dit is inderdaad het bord!

@guapper was net iets eerder, jij iets preciezer. Deel de kudo maar :+
joker1977 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:59:
[...]

Het is volgens mij een aansprakelijkheids-dingetje. Bij een onbegaanbaar fietspad kun je de gemeente die verantwoordelijk zou zijn voor het fietspad aansprakelijk stellen voor schade door gebrek(kig) onderhoud. Vermoedelijk vervalt die aansprakelijkheid op het moment dat je een einde fietspad bord neerzet én je waarschuwt voor het feit dat het onverstandig is om verder te fietsen op dit .. pad?
Dat denk ik dus ook. (Wat ook wel slim is van de gemeente).
Het laatste stukje is echt wel steil, ook al is het maar een paar meter. Dus afstappen is echt niet dom hier.

Dus prima als bescherming voor alle kids en boomers op een e-bike.

Maar ik heb dat heuveltje al 10 keer opgereden, maar ik werd er afgelopen week nog net niet van mijn fiets afgetrokken door zelfbenoemd rechter cq. boomer "Henk" (die ik al echt voor dit bord ingehaald had en echt niet hinderde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:37
mhr-zip schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:52:
[...]
Maar ik heb dat heuveltje al 10 keer opgereden, maar ik werd er afgelopen week nog net niet van mijn fiets afgetrokken door zelfbenoemd rechter cq. boomer "Henk" (die ik al echt voor dit bord ingehaald had en echt niet hinderde).
Tsja dat gebeurd mij elk weekend eigenlijk wel als ik in de Duinen bij Schoorl rijd. Altijd wel een koppeltje met scheldende cq tierende boomers als je ze niet stapvoets inhaalt en als je belt van de voren schrikken ze zo erg dat ze haast van hun e-bike vallen of de berm in rijden. Ik heb er maar mee leren leven en stoor mij er niet meer aan. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Davidshadow13 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Tsja dat gebeurd mij elk weekend eigenlijk wel als ik in de Duinen bij Schoorl rijd. Altijd wel een koppeltje met scheldende cq tierende boomers als je ze niet stapvoets inhaalt en als je belt van de voren schrikken ze zo erg dat ze haast van hun e-bike vallen of de berm in rijden. Ik heb er maar mee leren leven en stoor mij er niet meer aan. :)
Nee het zijn 2 hele verschillende dingen. Mensen die schrikken. Lees scheldende ebike boomers hebben we hier al teveel aandacht gegeven.

Ik kwam die man tegemoet, niks aan de hand. We waren elkaar allang voorbij. Toen riep die man dat ik af moest stappen, wat ik niet deed. En toen ging die schelden :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CedricD
KW25 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 07:39:
[...]

Ziet er top uit! Heb je toevallig de routes ergens?
Sure. Heb ze ook maar gewoon van Komoot gehaald en on the fly wat lusjes extra gedaan.
100% zeker dat de locals er nog iets mooiers van kunnen maken.

Linkje: https://drive.google.com/...JIc-Faj19Kzf-?usp=sharing

Dag 1 - Drielandenpunt - Herve - Hoge Kempen: voornamelijk populaire/gekende wegen
Dag 2 - Tongeren - Luik: Ik wou eens Ambiorix zien en naar de trappen in Luik. Heb de trappen niet gezien en niet achter gezocht ook. Het begon er echt te gieten toen ik in centurm Luik was (en het was net spitsuur :+). Gewoon snelste weg langs de Maas naar huis genomen. Volgende keer beter :9.
Dag 3 - Gemeentes afvinken: Rit doet 30-tal gemeentes aan in België. Perfect voor deze challenge.
Dag 4 - Lac de la Gileppe: Gewoon een mooi ritje. Zitten enkele grotere wegen in (bv. naar Eupen) maar valt op zich wel mee. Heb in deze on the fly redelijk wat aanpassingen gedaan. Zou deze graag eens opnieuw uittekenen en voorbij Eupen en door Verviers willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 21:39
@CedricD Ja je had wel even door kunnen fietsen, daar schijnt nog een muur van huy te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
HBSVDK schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:57:
@CedricD Ja je had wel even door kunnen fietsen, daar schijnt nog een muur van huy te zijn :)
Ja maar was m'n laatste dag en wou niet te laat thuis zijn :9. Andere keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:18
CedricD schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:29:
[...]

Sure. Heb ze ook maar gewoon van Komoot gehaald en on the fly wat lusjes extra gedaan.
100% zeker dat de locals er nog iets mooiers van kunnen maken.

Linkje: https://drive.google.com/...JIc-Faj19Kzf-?usp=sharing

Dag 1 - Drielandenpunt - Herve - Hoge Kempen: voornamelijk populaire/gekende wegen
Dag 2 - Tongeren - Luik: Ik wou eens Ambiorix zien en naar de trappen in Luik. Heb de trappen niet gezien en niet achter gezocht ook. Het begon er echt te gieten toen ik in centurm Luik was (en het was net spitsuur :+). Gewoon snelste weg langs de Maas naar huis genomen. Volgende keer beter :9.
Dag 3 - Gemeentes afvinken: Rit doet 30-tal gemeentes aan in België. Perfect voor deze challenge.
Dag 4 - Lac de la Gileppe: Gewoon een mooi ritje. Zitten enkele grotere wegen in (bv. naar Eupen) maar valt op zich wel mee. Heb in deze on the fly redelijk wat aanpassingen gedaan. Zou deze graag eens opnieuw uittekenen en voorbij Eupen en door Verviers willen rijden.
Hoe waren de wegen op dag 4? Wil zelf een dezer dagen weer eens naar het zuiden afreizen en daarbij niet de standaard AGR lussen pakken. Kan kiezen om iets verder door te rijden en richting de Eifel te fietsen, wat onbekendere klimmen te pakken of toch richting Belgie te rijden maar daar is het mij laatst toch wel heel erg tegen gevallen toen ik Klimmen - Banneux - Klimmen heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:12
Ik ben alweer een tijdje aan het rondkijken voor mogelijkheden mbt een nieuwe fiets. En wat me in ieder geval over de laatste (corona)jaren opgevallen is is de prijs. Die is gigantisch gestegen. Ik heb nu het geld niet liggen (4-5k) om even een nieuwe fiets te kopen. Dan is ook nog maar de vraag wat je dan krijgt. Mijn racefiets die ik kocht in 2010 was 2300 euro. En de gravelbike die ik gekocht heb begin 2021 was 2800 euro (SRAM Force 1x maar geen AXS, gewoon bekabeld schakelen). Ik vind zelf dat het eigenlijk wel voor een 3000 of misschien net erboven moet kunnen. Maar ga maar zoeken en je komt op een 105 of Rival wat ook bijna allemaal elektrisch is (niet per se erg maar drukt enorm op de kosten). Of je zit zelfs bij Apex misschien wel.

Geen idee meer hoe ik er precies op kwam maar ik ben nu al een tijdje aan het inlezen en reviews aant bekijken van frames van Elves. Ze hebben wel een leuke range aan framesets maar de Falath Evo spreekt me wel aan. Ziet er agressief uit en schijnt toch heel comfortabel te zijn (https://de.elvesbike.com/...approved?VariantsId=10422)
Voor degene die nog een klein beetje weten van mij is dat ik wel graag mijn frame soms customize. Zo ben ik al wel eens aan het wrappen geslagen met mijn huidige fiets en heb deze afgelopen winter voorzien van een spraydip wat niet onaardig uitgepakt heeft. Maar voor een kleine vergoeding kan je bij Elves ook nog je frame laten custompainten en dat spreekt natuurlijk heel erg aan. Dat samen met de kosten voor een framseset + stuur maakt dat het een serieuze kandidaat aan het worden is.

Wat ook in de reviews naar voren komt elke keer is de maatvoering. Deze is een beetje anders dan wat hier op de Westerse markt gebruikt wordt. Zelf ben ik 1m83 ongeveer en mijn binnenbeenlengte is 91,5cm. Heb het 2x nagemeten omdat het mij wat veel leek maar het klopt toch echt :D.
Echter dan zou ik volgens hun maattabelletje zelfs aan het grootste frame niet genoeg hebben. Goed, ik zou eerder op lengte afgaan en dan gewoon die zadelpen naar boven rammen waardoor je estetisch ook gelijk een net wat mooier geheel krijgt.

Maar ik was dus benieuwd of er hier iemand is die er ook wat over ingelezen heeft of iemand kent met zo'n Elves frame of wat bijvoorbeeld de reden is geweest om het toch niet te doen.

Mijn idee verder is om dus zelf een frame te gaan kopen, ook een wielset via ali te kopen, er schijnen ook hele goede wielen van Elite oid te krijgen zijn, moet ik nog wat verder induiken. En dan de groepset via MP deels nieuw of misschien een klein beetje gebruikt aan te schaffen zodat ik daar voor zoveel mogelijk Force of anders toch Rival kan gaan. Net even afhankelijk van wat aangeboden wordt en of een zeer goede prijs is. Al met al moet ik dan volgens mij makkelijk onder de 3000 kunnen blijven. (frame + wielen zou op 1600-1700 uit kunnen komen, en die groepset deels 2e hands moet toch prima lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:25
orange.x schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:46:
Ik ben alweer een tijdje aan het rondkijken voor mogelijkheden mbt een nieuwe fiets. En wat me in ieder geval over de laatste (corona)jaren opgevallen is is de prijs. Die is gigantisch gestegen. Ik heb nu het geld niet liggen (4-5k) om even een nieuwe fiets te kopen. Dan is ook nog maar de vraag wat je dan krijgt. Mijn racefiets die ik kocht in 2010 was 2300 euro. En de gravelbike die ik gekocht heb begin 2021 was 2800 euro (SRAM Force 1x maar geen AXS, gewoon bekabeld schakelen). Ik vind zelf dat het eigenlijk wel voor een 3000 of misschien net erboven moet kunnen. Maar ga maar zoeken en je komt op een 105 of Rival wat ook bijna allemaal elektrisch is (niet per se erg maar drukt enorm op de kosten). Of je zit zelfs bij Apex misschien wel.

Geen idee meer hoe ik er precies op kwam maar ik ben nu al een tijdje aan het inlezen en reviews aant bekijken van frames van Elves. Ze hebben wel een leuke range aan framesets maar de Falath Evo spreekt me wel aan. Ziet er agressief uit en schijnt toch heel comfortabel te zijn (https://de.elvesbike.com/...approved?VariantsId=10422)
Voor degene die nog een klein beetje weten van mij is dat ik wel graag mijn frame soms customize. Zo ben ik al wel eens aan het wrappen geslagen met mijn huidige fiets en heb deze afgelopen winter voorzien van een spraydip wat niet onaardig uitgepakt heeft. Maar voor een kleine vergoeding kan je bij Elves ook nog je frame laten custompainten en dat spreekt natuurlijk heel erg aan. Dat samen met de kosten voor een framseset + stuur maakt dat het een serieuze kandidaat aan het worden is.

Wat ook in de reviews naar voren komt elke keer is de maatvoering. Deze is een beetje anders dan wat hier op de Westerse markt gebruikt wordt. Zelf ben ik 1m83 ongeveer en mijn binnenbeenlengte is 91,5cm. Heb het 2x nagemeten omdat het mij wat veel leek maar het klopt toch echt :D.
Echter dan zou ik volgens hun maattabelletje zelfs aan het grootste frame niet genoeg hebben. Goed, ik zou eerder op lengte afgaan en dan gewoon die zadelpen naar boven rammen waardoor je estetisch ook gelijk een net wat mooier geheel krijgt.

Maar ik was dus benieuwd of er hier iemand is die er ook wat over ingelezen heeft of iemand kent met zo'n Elves frame of wat bijvoorbeeld de reden is geweest om het toch niet te doen.

Mijn idee verder is om dus zelf een frame te gaan kopen, ook een wielset via ali te kopen, er schijnen ook hele goede wielen van Elite oid te krijgen zijn, moet ik nog wat verder induiken. En dan de groepset via MP deels nieuw of misschien een klein beetje gebruikt aan te schaffen zodat ik daar voor zoveel mogelijk Force of anders toch Rival kan gaan. Net even afhankelijk van wat aangeboden wordt en of een zeer goede prijs is. Al met al moet ik dan volgens mij makkelijk onder de 3000 kunnen blijven. (frame + wielen zou op 1600-1700 uit kunnen komen, en die groepset deels 2e hands moet toch prima lukken)
Een oud-collega van mij had een Elves. Had ervoor een Dengfui en de Elves was qua kwaliteit wel een enorm positief verschil. Overall was hij prima tevreden. Kwaliteit was prima, aftersales ook. Hij had een vervangend onderdeeltje nodig en dat was nog te krijgen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:12
Stufferdt schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:58:
[...]
Een oud-collega van mij had een Elves. Had ervoor een Dengfui en de Elves was qua kwaliteit wel een enorm positief verschil. Overall was hij prima tevreden. Kwaliteit was prima, aftersales ook. Hij had een vervangend onderdeeltje nodig en dat was nog te krijgen.
Ja, het is in ieder geval praktisch dat ze veel met distributeurs werken zoals in Duitsland een nu. Ik ben een Rose gewend, is ook Duitsland, dus dat is "te doen". Als het goed is heb je er nooit mee te maken, alleen heb ik dat bij de Rose helaas iets te vaak gehad, al heb ik sinds 2017 (laatste keer framevervanging) geen problemen meer gelukkig :)

Maar ook de 5 jaar garantie is wat mij betreft heel prima. Dus goed om te horen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 16:37

De vader van @Grin had volgens mij recentelijk een Elves frame opgebouwd dacht ik O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:24

Grin

Ride si sapis.

Mijn pa heeft deze en was één van de eersten met dit frame; hij was levering #24.
Hij heeft er dus al de nodige KM's opzitten en is er zeer over te spreken, vooral de aftersales. Ze reageren extreem snel - zelfde dagdeel nog, ook op zondagochtend(!) - en daarbij vind ik het ook een prachtige fiets.
Eventuele concrete vragen graag kort en bondig in PM; dan zal ik die doorspelen.

Komend jaar ga ik ook opzoek naar een nieuwe racefiets maar tenzij Time met een fatsoenlijke aero fiets komt is de kans zeer aanwezig dat ik ook een Elves koop.
Die nieuwe Look (als vervanger van m'n huidige 795) is ook wel nice maar 5400 euro voor de frameset is simpelweg krankzinnig. Een Look is een 3-4K euro frame, geen 5K+. En zo kan ik nog wel even doorgaan, racefietsen zijn onevenredig duur geworden voor wat je krijgt. Een hoop carbon bla bla waar je niks van terugziet/voelt maar wel 1000den euro's op mag stukslaan.
Als je onderstaande kan krijgen voor nog GEEN 1400 euro (incl cockpit en custom paintjob/kleur) dan ben je bijna GEK als je dit niet meeneemt in je overwegingen. M2C.

Voor de prijs van deze complete fiets kan je bij sommige merken net een frameset halen. Totaal ontspoord die racefietsenhandel/marketingbullshit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ne3E5gw4MhZpJtsER_aaMqlTeOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6PXL8YxJzHgxoNJnzDOtsMr.jpg?f=fotoalbum_tile

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 21:49
Grin schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:22:
[...]

.....Als je onderstaande kan krijgen voor nog GEEN 1400 euro (incl cockpit en custom paintjob/kleur) dan ben je bijna GEK als je dit niet meeneemt in je overwegingen. M2C.....
Uhmm, met schijfremmen?? [valt van stoel]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik meer dat een mooie paintjob laat vergeten dat het een chinees is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Frenz64 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:53:
[...]

Uhmm, met schijfremmen?? [valt van stoel]
Deze voor mij inferieure rotzooi is onvermijdelijk, helaas...

[ Voor 18% gewijzigd door Grin op 01-08-2023 13:13 . Reden: Verkeerde persoon gequote... :F ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
mhr-zip schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Ik meer dat een mooie paintjob laat vergeten dat het een chinees is.
Wielen 3x zo duur als het frame 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:44
rolandos582 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Misschien had jij dat ook moeten doen. Had je in elk geval geen squirt wielen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 19:49
[...]

Niet iedereen is zo raar als jij

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Hehehe dat kan ook nogal snel in dit geval ;)

Zonder dollen, alleen het frame is hier goedkoop, de rest is allemaal topspul van de bekende premium merken. Om het geld hoeft hij het niet te doen/laten maar hij vond de prijzen gewoon te hoog voor wat je krijgt. Was echt een principieel ding en daarbij heb je nu wel iets bijzonders.

Het frame is echt super en dan ook nog in de kleur die je zelf wil; het is simpelweg een koopje voor een dergelijke frameset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHil
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-09 08:09
Dag allen,

Ik ben van plan om een racefiets te kopen. Hiermee wil ik volgend jaar eenmalig de mont Ventoux op fietsen. Ter voorbereiding zal ik het komende jaar fietskilometers in NL willen maken. Tot nu toe ben ik volledig onervaren in het racefietsen.

Ik ben 1.85cm lang. Budget is +-€750,-
Wat kunnen jullie adviseren ten aanzien van de aanschaf van een racefiets ? Ik zal sowieso een marktplaats aankoop doen, gezien dit budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
RonaldHil schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:48:
Dag allen,

Ik ben van plan om een racefiets te kopen. Hiermee wil ik volgend jaar eenmalig de mont Ventoux op fietsen. Ter voorbereiding zal ik het komende jaar fietskilometers in NL willen maken. Tot nu toe ben ik volledig onervaren in het racefietsen.

Ik ben 1.85cm lang. Budget is +-€750,-
Wat kunnen jullie adviseren ten aanzien van de aanschaf van een racefiets ? Ik zal sowieso een marktplaats aankoop doen, gezien dit budget.
Zou met dat budget toch ook zeker naar een Decatlhon fiets kijken als beginner. Bijv. https://www.decathlon.nl/...301728?mc=8502354&c=GRIJS

Heb ik ook gedaan en prima op gefiets de afgelopen 2 jaar en 7500km en ben nu aan het kijken naar mijn eerste serieuze fiets van +- 3k.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Laatst online: 16:00
Davidshadow13 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Zou met dat budget toch ook zeker naar een Decatlhon fiets kijken als beginner. Bijv. https://www.decathlon.nl/...301728?mc=8502354&c=GRIJS

Heb ik ook gedaan en prima op gefiets de afgelopen 2 jaar en 7500km en ben nu aan het kijken naar mijn eerste serieuze fiets van +- 3k.
Goede tip idd! Hoe staat het met je eigen zoektocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
RonaldHil schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:48:
Ik ben van plan om een racefiets te kopen. Hiermee wil ik volgend jaar eenmalig de mont Ventoux op fietsen.
[...] Budget is +-€750,-
Wat voor een lange, steile beklimming vooral belangrijk is, is dat je een voldoende licht verzet hebt. Dat wordt bepaald door het aantal tandjes op de kleinste ring vooraan (hoe minder hoe beter) tegen het aantal tandjes op het grootste tandwiel achteraan (hoe meer hoe beter).

Ik zou daarom zoeken naar een fiets met vooraan een compact crankset met 50/34 tandjes. Dat komt relatief veel voor en is geschikt. Ik zou geen fiets nemen met een triple (crankset met 3 ringen in plaats van 2) omdat dat vaak oudere fietsen zijn. Achteraan kun je 28, 30, 32 of 34 tandjes hebben; hoe meer hoe beter. 28 zou ik (met 34 voor) echt als te weinig beschouwen, minimaal 30 of 32. Als je een fiets met 34 tandjes achter kan vinden is dat mooi, maar waarschijnlijk buiten budget.

Die Decathlonfiets die hierboven wordt aangehaald is ook een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:16
Dag allen,

Ik ben van plan om een fiets aan te kopen met een Force 1x crankset zonder powermeter en deze zou ik direct willen vervangen door een 2x met powermeter.

Moet ik dan investeren in een volledig nieuwe crankset of kan ik de spider ofzo wisselen?

edit: Ik zie dat die spider alleen al bijna 400EUR kost... Dan lijkt me het slimmer om gewoon een nieuwe crankset (PM spider + ketingbladen) te kopen voor €630.

[ Voor 24% gewijzigd door Brecht.A op 01-08-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Tom-Z schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Wat voor een lange, steile beklimming vooral belangrijk is, is dat je een voldoende licht verzet hebt. Dat wordt bepaald door het aantal tandjes op de kleinste ring vooraan (hoe minder hoe beter) tegen het aantal tandjes op het grootste tandwiel achteraan (hoe meer hoe beter).

Ik zou daarom zoeken naar een fiets met vooraan een compact crankset met 50/34 tandjes. Dat komt relatief veel voor en is geschikt. Ik zou geen fiets nemen met een triple (crankset met 3 ringen in plaats van 2) omdat dat vaak oudere fietsen zijn. Achteraan kun je 28, 30, 32 of 34 tandjes hebben; hoe meer hoe beter. 28 zou ik (met 34 voor) echt als te weinig beschouwen, minimaal 30 of 32. Als je een fiets met 34 tandjes achter kan vinden is dat mooi, maar waarschijnlijk buiten budget.

Die Decathlonfiets die hierboven wordt aangehaald is ook een mooie optie.
Als ik goed tel (zie het niet in de specs staan) is die Decathlonfiets een 9 speed. Dat lijkt me voor de Ventoux wat ambitieus.
Ben zelf (10 jaar geleden) begonnen met een Sensa. Zie hier bijvoorbeeld al een flink aantal 11 speed staan voor <1000. Met een beetje onderhandelen kan er waarschijnlijk ook nog wel wat van de prijs af of kun je er accessoires bij krijgen (Want een helm, schoenen, handschoentjes etc. komen er natuurlijk ook nog bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
MochiGohan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Als ik goed tel (zie het niet in de specs staan) is die Decathlonfiets een 9 speed. Dat lijkt me voor de Ventoux wat ambitieus.
Ben zelf (10 jaar geleden) begonnen met een Sensa. Zie hier bijvoorbeeld al een flink aantal 11 speed staan voor <1000. Met een beetje onderhandelen kan er waarschijnlijk ook nog wel wat van de prijs af of kun je er accessoires bij krijgen (Want een helm, schoenen, handschoentjes etc. komen er natuurlijk ook nog bij)
Dat het 9 speed is niet zo relevant toch? Hangt van de vertanding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
MochiGohan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Voor de Ventoux heb je maar 1 versnelling nodig: de laagste. Die Decathlonfiets heeft 34 voor 32 achter, dus dat is prima. Heeft natuurlijk wel als nadeel dat je in het vlakke Nederland maar weinig bruikbare versnellingen hebt en dus grotere gaten hebt tussen de versnellingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tom-Z op 01-08-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
wisselwerking schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Dat het 9 speed is niet zo relevant toch? Hangt van de vertanding af.
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar hij geeft aan in NL nog trainingskilometers te willen maken (neem aan dat hij dan ook naar de heuvelachtige gedeeltes van NL gaat om hoogtemeters in de benen te krijgen). Dan zou ik een zo divers mogelijk bereik willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
MochiGohan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:20:
[...]

Heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar hij geeft aan in NL nog trainingskilometers te willen maken (neem aan dat hij dan ook naar de heuvelachtige gedeeltes van NL gaat om hoogtemeters in de benen te krijgen). Dan zou ik een zo divers mogelijk bereik willen.
Ik denk dat je voornamelijk grotere stappen tussen de verschillende bladen hebt. Dat is minder prettig, maar niet onoverkomelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHil
  • Laatst online: 07-09 08:09
Wellicht scheelt het al een hoop als ik mij op het hier en nu focus, dus km's maken plat in nl. Desnoods huur ik dan tzt een fiets om de berg op te fietsen, wat mij vast eenmalig zal lukken als ik maar genoeg km's in de benen heb :-). Dus dan is de vraag een fiets van +-750,- om te starten.

De Decathlon fiets heb ik bekeken, thnx voor de tip. Nog alternatieven naast deze ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 13:38
RonaldHil schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:35:
Wellicht scheelt het al een hoop als ik mij op het hier en nu focus, dus km's maken plat in nl. Desnoods huur ik dan tzt een fiets om de berg op te fietsen, wat mij vast eenmalig zal lukken als ik maar genoeg km's in de benen heb :-). Dus dan is de vraag een fiets van +-750,- om te starten.

De Decathlon fiets heb ik bekeken, thnx voor de tip. Nog alternatieven naast deze ?
Beter voor dit bedrag tweedehands halen, meer kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13
Wederom een technische vraag:

- Nieuwe wielenset op de racefiets gezet. Remmen top uitgelijnd en alles draait soepel.

- Máár, als ik de trapper beweeg (en dus de drivechain laat draaien) klinkt het alsof er iets aanloopt. Klinkt als ijzer op ijzer, maar wel iets doffer dan een aanlopende schijfrem.

- Oude wiel er weer op gezet: niets te horen.

In welke richting moet ik dit probleem zoeken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davidshadow13
Sleeon schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:37:
[...]

Dat vraag ik mij dus af. Ik zie (te) vaak op Marktplaats voor rond dit bedrag toch echt oude fietsen tegenkomen van 10 tot 15 jaar oud. Ga dan krijg je wel een Ultegra of soms zelfs Dura Ace groep maar is een 2005 Dura Ace groepset echt beter dan een 2022 Sora? Ik vraag het mij qua prestaties en gebruiksgemak echt af. Daarnaast weet je niet wat je koopt qua frame en of er misschien ooit mee gerommeld is. Met aluminium maakt dat natuurlijk minder uit maar goed. Verder ben ik het wel met @MochiGohan dat voor 100-200 euro meer je ook een nieuwe Sensa hebt en dat is wel echt meer fiets dan een Decalthon model (hoe goed die ook zijn voor het geld). Dus dat zou ik als optie zeker overwegen.

Verder als je nieuw koopt dan heb je altijd de keuze uit de juiste maat wat bij 2ehands nog wel eens tegenvalt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:41:
Wederom een technische vraag:

- Nieuwe wielenset op de racefiets gezet. Remmen top uitgelijnd en alles draait soepel.

- Máár, als ik de trapper beweeg (en dus de drivechain laat draaien) klinkt het alsof er iets aanloopt. Klinkt als ijzer op ijzer, maar wel iets doffer dan een aanlopende schijfrem.

- Oude wiel er weer op gezet: niets te horen.

In welke richting moet ik dit probleem zoeken?
Kun je een filmpje met geluid uploaden ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. In theorie zal dat zo zijn. Maar dan moet je wel oog hebben voor de onderdelen. Wat is de slijtage enz. Heb je geen idee waar je op moet letten, gewoon nieuw kopen. Ik zou ook nog prima op die Decathlon kunnen fietsen. En die zou dan echt niet onderdoen voor een Marktplaatsfiets met theoretisch gezien betere onderdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

[...]

Dat is maar zeer de vraag. Als je er niet veel ervaring mee hebt (en weinig kennis) dan zeggen de "Ultegra" en "105"'s je niet zoveel. Een Ultegra van 15 jaar oud is écht niet beter dan een recente 11-speed mechanische 105.

En dan nog, dan komt slijtage om de hoek kijken. Voor je het weet ben je een paar honderd euro verder met vervangen van slijtage-onderdelen (ketting, cassette, kettingbladen, banden, remmerij, wiel-lagers etc) en je hebt als beginner niet de kennis en gereedschappen in huis om dat zelf te doen.

Voor EUR 899 heb je een nieuwe Decathlon fiets met 105 11-speed en schijfremmen (wel mechanische, dus valt het een en ander op af te dingen) om maar iets te noemen.

Voor EUR 650 nieuwe met Sora R3000. Dat is 9 speed met 50/34 en 32-11 cassette. Daarmee kun je prima trainen en een berg mee opfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 13-10 21:49
Blijft er nog 1 aantrekkelijke categorie over: de vrijwel ongebruikte "coronafiets" (fietsen blijkt toch niet zo mijn ding verkoperts). Maat van mij heeft een prachtige Cube gescoord op die manier, Iets hogere categorie, maar toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MochiGohan
Frenz64 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:33:
Blijft er nog 1 aantrekkelijke categorie over: de vrijwel ongebruikte "coronafiets" (fietsen blijkt toch niet zo mijn ding verkoperts). Maat van mij heeft een prachtige Cube gescoord op die manier, Iets hogere categorie, maar toch
Feit blijft dat je dan nog wel je maat/geometrie moet weten en verstand moet hebben van de staat/slijtage van onderdelen. Ik zie namelijk regelmatig fietsen voorbij komen die maar "een paar honderd km" hebben gereden terwijl je met een beetje goed kijken aan de slijtage van onderdelen kunt zien dat dit niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

wisselwerking schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. In theorie zal dat zo zijn. Maar dan moet je wel oog hebben voor de onderdelen. Wat is de slijtage enz. Heb je geen idee waar je op moet letten, gewoon nieuw kopen. Ik zou ook nog prima op die Decathlon kunnen fietsen. En die zou dan echt niet onderdoen voor een Marktplaatsfiets met theoretisch gezien betere onderdelen.
Misschien niet gegarandeerd, met de kansen zijn er zeker. Zelf voor €250 een fiets van Mp geplukt met 2x10 Shimano 105 van 2014 ergens. Weegt iets onder 9kg, en een goed Felt frame. Heb ik ben liever dan die van Decathlon :P

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Brecht.A schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:07:
Dag allen,

Ik ben van plan om een fiets aan te kopen met een Force 1x crankset zonder powermeter en deze zou ik direct willen vervangen door een 2x met powermeter.

Moet ik dan investeren in een volledig nieuwe crankset of kan ik de spider ofzo wisselen?

edit: Ik zie dat die spider alleen al bijna 400EUR kost... Dan lijkt me het slimmer om gewoon een nieuwe crankset (PM spider + ketingbladen) te kopen voor €630.
Misschien een idee om voor een rival crankset met powermeter te kijken. Zijn stuk goedkoper. Rival heeft ook de mogelijkheid van upgrade powermeter, losse linker crank.
https://www.mantel.com/sram-rival-power-meter-powermeter

[ Voor 3% gewijzigd door routier_lub op 01-08-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12
[...]

Valt wel mee toch ?
(Mijn chinese velobuild heeft enve wielen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12
Vandaag m'n veloview square verplaatst naar Frankrijk.
In Noord-Holland zat ik opgesloten tussen het water, dus hier maar even wat gravel stukjes gepakt (best tricky met losse keien, dus soms ff moeten afstappen/lopen)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/jsWPFSNQU2ttTl40jdWkb7DJhRCffbrsTmRRU1-RTDs-1312x2048.jpg
https://www.strava.com/activities/9562706218

Zit nog ruimte voor wat makkelijke groei aan bovenkant en rechts.
Aan onderkant zitten er paar lastige tegels ivm bergwanden.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:57
Brecht.A schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:07:
Dag allen,

Favero assioma uno kopen. Onder €400 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
la_fusion schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:23:
[...]

Hoe waren de wegen op dag 4? Wil zelf een dezer dagen weer eens naar het zuiden afreizen en daarbij niet de standaard AGR lussen pakken. Kan kiezen om iets verder door te rijden en richting de Eifel te fietsen, wat onbekendere klimmen te pakken of toch richting Belgie te rijden maar daar is het mij laatst toch wel heel erg tegen gevallen toen ik Klimmen - Banneux - Klimmen heb gedaan.
Viel goed mee naar Belgische normen :9
Is gebaseerd op deze tour die ik vond op Komoot en onderweg gewoon nog wat extra gedaan.
https://www.komoot.nl/tou...4YZwTTrqvZ42vp1zyD9bj5bp0

Ik ga die route eens proberen finetunen want er valt wel nog iets mooiers van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ex Nunc schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:57:
[...]

Misschien niet gegarandeerd, met de kansen zijn er zeker. Zelf voor €250 een fiets van Mp geplukt met 2x10 Shimano 105 van 2014 ergens. Weegt iets onder 9kg, en een goed Felt frame. Heb ik ben liever dan die van Decathlon :P
Anekdotisch bewijs is uiteraard altijd wel te vinden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10 14:54
Hi, ik wil ook graag om advies vragen:

Ik heb het afgelopen jaar vrij fanatiek gefietst op een tour-fiets (Verve 3 Eq SI), heb hier erg van genoten en ben daarom nu op zoek naar mijn eerste wielrenfiets.

Bijzonderheden:
- Ik zoek een comfortabele wielrenfiets, aangezien ik nooit eerder op eentje heb gezeten. Ik hoef niet een absoluut top-end product te hebben, maar wil voorkomen dat ik 'm na - bij wijze van spreken - 6 maanden weer moet upgraden.
- Ik wil eentje waarop een power meter geinstalleerd kan worden. Ik weet dat dat wellicht niet direct past bij een beginnner, maar ik ben nu eenmaal een cijfernerd ;).
- Ik wil de fiets op Zwift kunnen aansluiten via een Direct Drive trainer.

Mijn vragen:
- Wat raden jullie aan? Is de Trek Domane AL 5 Disc een goede koop? Deze heeft een Shimano 105 set wat het hopelijk makkelijker moet maken om een power meter te (laten) installeren en om 'm aan te sluiten op Zwift.
- Hoe lastig is het installeren van een power meter? En het installeren van een Direct Drive trainer (installeren van goede cassette op de Direct Drive trainer + aansluiten fiets op Direct Drive trainer)?
- Hebben jullie tips voor een goede fietsenmaker in stad Utrecht? Als ik voor de Trek Domane ga, koop ik deze denk ik bij de Trek winkel in Utrecht, maar ik betwijfel of zij ook een power meter kunnen installeren (staat immers niet in hun online assortiment). En ik heb zelf twee linker handen...

Heel veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17:23
RonaldHil schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:35:

Dat linkje naar Vos hierboven ergens. Zou ik serieus ook naar kijken als ik jou was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17:23
bartd1983 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:25:

Ik heb het afgelopen jaar vrij fanatiek gefietst op een tour-fiets (Verve 3 Eq SI), heb hier erg van genoten en ben daarom nu op zoek naar mijn eerste wielrenfiets.

Bijzonderheden:
- Ik zoek een comfortabele wielrenfiets, aangezien ik nooit eerder op eentje heb gezeten. Ik hoef niet een absoluut top-end product te hebben, maar wil voorkomen dat ik 'm na - bij wijze van spreken - 6 maanden weer moet upgraden.
- Ik wil eentje waarop een power meter geinstalleerd kan worden. Ik weet dat dat wellicht niet direct past bij een beginnner, maar ik ben nu eenmaal een cijfernerd ;).

Mijn vragen:
- Wat raden jullie aan? Is de Trek Domane AL 5 Disc een goede koop? Deze heeft een Shimano 105 set wat het hopelijk makkelijker moet maken om een power meter te (laten) installeren en om 'm aan te sluiten op Zwift.
- Hoe lastig is het installeren van een power meter? En het installeren van een Direct Drive trainer (installeren van goede cassette op de Direct Drive trainer + aansluiten fiets op Direct Drive trainer)?
- Hebben jullie tips voor een goede fietsenmaker in stad Utrecht? Als ik voor de Trek Domane ga, koop ik deze denk ik bij de Trek winkel in Utrecht, maar ik betwijfel of zij ook een power meter kunnen installeren (staat immers niet in hun online assortiment). En ik heb zelf twee linker handen...

Heel veel dank!
Als je een comfortabele fiets wilt kijk dan naar een model geschikt voor endurance. Inderdaad zoiets als de Trek Domane AL5.
Wil je zeker weten dat je er goed en comfortabel opzit is een bikefit wel heel erg aan te bevelen.

De groep maakt niet zoveel uit voor Zwift. Voor de powermeter kan het wel uitmaken, afhankelijk van welke je wilt. Het installeren is twee boutjes losdraaien met een inbussleutel, crank vervangen en vastdraaien met een momentsleutel. Als de Trek winkel dat niet kan zou ik daar niet eens naar binnen gaan... Dan kunnen ze namelijk ook je fiets niet rijklaar maken.

Je hebt direct drive trainers waar de casette erbij zit. Dat is natuurlijk ideaal. Maar het monteren is ook geen hogere wiskunde, al moet je wel een bepaald stuk gereedschap hebben voor het vastzetten, en ook weer een momentsleutel. De fiets er op zetten is letterlijk alleen achterwiel er uit en er op hangen, as erdoor steken en klaar.

Je zou bij Mantel kunnen kijken. Die heeft zowel fietsen als direct drive trainers. Kun je wellicht alles ineens kopen (en bv de casette laten monteren).

[ Voor 3% gewijzigd door sanger1981 op 01-08-2023 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52
bartd1983 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:25:

Bijzonderheden:

Mijn vragen:

Heel veel dank!
Qua shop zou ik zeggen Mantel in The Wall (of hoe dat heet)
Power meter : Faveros eventueel in Uno of Duo

Qua fiets...
Wat je mooi vind om te fietsen, dat zorgt voor fun :+
Heb zelf een 105 Di2, bevalt prima.

En voor de cijfernerd in je, een 105 met Di2, Wahoo GPS oid en Faveros geeft echt veeeuuul data

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:11
Wat hierboven al gezegd is.

Hoewel Trek wel mooie fietsen heeft, vind ik het in verhouding altijd wel aan de prijs.

De eerder genoemde Wim de Vos heeft nu zo te zien nog een mooie Cannondale Synapse staan. Weliswaar een stukje rijden vanuit Utrecht, maar wel een mooie deal. Dan heb je voor hetzelfde geld een carbonnen frame met Ultegra afmontage in plaats van alu en 105. Eerder had hij ook een mooie Cube Attain staan van carbon met 105 Di2 voor € 2100.- maar die zal al wel weg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:40
Je komt met iedere fiets wel boven op de Ventoux lijkt me.

In tegenstelling tot wat je misschien zou denken; zou ik in de prijsklasse tot €1.000-1.500 gewoon voor nieuw gaan. Juist daarboven zijn tweedehands leuke dealtjes te maken, maar goedkope fietsen schrijven niet zoveel af en de meeste beginners hebben geen idee van onderhoud. De €250 die je tweedehands bespaart ben je ook wel weer kwijt aan onderhoud (geldt voor zowel kopers als verkopers).

Je kunt iedere fiets wel weer in top staat krijgen maar vanuitgaande dat je dat nog niet zelf kunt, hou rekening met een nieuwe cassette/ketting/stuurlintje/kabels/remblokjes en mogelijk een lagertje plus twee uurtjes werk van de fietsenmaker a €75/u en je bent met een nieuwe fiets waarschijnlijk goedkoper uit (en ook meer restwaarde heeft).

10s Tiagra, een triple of 50/34 crankstel en lange kooi achterderailleur zouden top zijn. Een fiets afserveren omdat deze met de verkeerde cassette geleverd wordt lijkt me zonde, maar zo te zien is 11-32 of 11-34 vrij standaard tegenwoordig. Zo'n fiets moet voor net geen €1.000 wel te vinden zijn:
https://www.12gobiking.nl/sensa-milano-ltd-tiagra-2022
https://www.12gobiking.nl/sensa-romagna-tiagra-2022
https://www.12gobiking.nl/bulls-harrier-1

Reken alleen nog wel een €200 extra voor een setje schoenen, pedalen en bidonhouders.

[ Voor 22% gewijzigd door Ypuh op 01-08-2023 22:29 ]

Pagina: 1 ... 495 ... 688 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).