Ik heb ook exact deze. Al 12 jaar ofzo. Ben ooit begonnen met kwart triatlon, maar doe dat nu al dik 10j niet meer. Ik ben dus beginnen fietsen met die dingen erop en vindt ze zeer handig. Bochtenwerk is wel even wennen.
Voor de snelheid doe ik het nu niet echt. Maar vooral voor de afwisseling in positie.
Ik ben immers gezegend met een 'bureauwerkersrug'. De juiste afstelling is wel even zoeken en voor niet iedereen is er een compromis te vinden. Als je ver achterin het zadel zit of je het zadel naar achter hebt verzet, is de kans kleiner dat je hierin comfort gaat vinden. Tijdrithoudingen zitten vaker wat meer naar voor met het zadel.
Maar ik kan rustig even 10min in die dingen gaan liggen. Matige afdalingen waar je zeker de remmen niet nodig hebt, zijn zalig hiermee. Als ook voedsel opendoen terwijl je stuurt met je ellebogen.
Dit voorjaar de Ronde van Vlaanderen hiermee gereden. Na 8u+ was mijn rug alvast heel dankbaar voor die dingen.
Mocht je ze bestellen, bestel alvast een 2e paar pads mee. Dingen slijten behoorlijk als je probeert te sturen met je ellebogen.
Moet je wel even waarschuwen dat je door wielersnobs vaak aanzien wordt als 'triathlon-trash', na +10j raakt het me wel minder intussen