Voor de tubeless kenners, ik heb jullie hulp nodig. Ben dit seizoen voor de racefiets voor het eerst overgestapt op tubeless..
Ik heb met 2x Continental GP5000 STR 25mm binnen 1250km lek gereden en teveel gedoe itt biba's. Beide gaten/scheuren in de flank. Deze werden beide keren niet gedicht door de sealeant. Voorband 2 weken terug, achterband afgelopen weekend.
Heb ik nu botte pech, ligt het aan de bandjes, of doe ik iets anders fout? Het lijkt wel of de flanken van die Conti's niets kunnen hebben..
Banden bleven voor het gedoe prima op druk, ben wel content met de rolling resistance en comfort. Voorband had Stan's notubes achterband Squirt Beadblock.(60 ml per band).1e band ging lek door in grupetto met ~45+ km/u een scherpe steen te raken in een chicane. De andere vermoed ik door een gravel strook dag eerder waarbij de scheur groter werd oid.
Bij de 1e band heb ik na lek thuis nog een dynaplug erin geramd, dat maakte het alleen maar erger. De band van de fiets gehaald, schoongemaakt, opgeschuurd en een simson bandenplakker gelijmd aan de binnenzijde. Na het opnieuw ploppen hield het plakkertje het niet. Heb de band toen weggegooid en nieuwe gekocht.
Een week later mijn achterband. Het gat was weliswaar minder groot (ik schat 2 a 3 mm), maar werd ook onvoldoende geseald. 2x bijgepompt om thuis te komen waarbij ik bij de 3e pompronde alle druk verloor en een biba heb moeten steken. Melkfeest!!
De biba zit nu nog in de achterband en weet eigenlijk niet meer wat ik er nu mee moet. Ik lees dat er speciale tubeless plakkertjes zijn die wél houden.
Ik overweeg weer terug te gaan naar biba's aangezien ik afgelopen seizoenen max 1 a 2x per jaar lek reed. Waarbij het afgelopen seizoen zelfs 0x.