Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 475 ... 688 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:32
joker1977 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:41:
[...]

Iedereen mag vinden en doen wat hij wil van mij, maar je verhaal is niet heel sterk. Het hele verhaal van anticiperen en respect voor andere verkeersdeelnemers hebben is afhankelijk van je eigen waarnemingsvermogen. Zodra je daar zelf beperkingen aan op gaat leggen in de vorm van oortjes dan is m.i. je respect voor anderen al tanende. Want je zegt eigenlijk: "Ik hoop dat het goedgaat en dat anderen mij wel respecteren en mijn eigen gebrek aan waarneming compenseren".

En heel eerlijk zal dat in de praktijk ook wel meevallen en er zit een groot verschil tussen oortjes in maar wel goed uitkijken en 'blind zonder uitkijken en hand uitsteken linksaf slaan in de stad' maar met oortjes in sta je eigenlijk 1-0 achter.
Jij redeneert wel heel erg kort door de bocht. Ik hoop dat je dat in het verkeer niet doet :>

Heb je al wel een zadeltasje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:07
Check!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

Zadeltasje is te zwaar. Daarom neem ik ook geen water mee, scheelt toch 1.5 kilo

blup

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:50
Muziek in de auto met ramen dicht moet ook uitgebannen worden.

Als je zelf al aan de kant fietst, dopjes of geen dopjes, waar moet je verder heen? In het midden van het pad/weg, slingerend, naast elkaar fietsen en alles blokkeren, afslaan zonder te kijken, zomaar stilstaan uit het niets. Dat zijn dingen die meer ergeren.

Zolang je niemand in de weg fietst en uit je doppen blijft kijken bij alle acties gaat het gemiddeld goed. Het grootste probleem is dat men vaak met andere zaken bezig is omdat het fietsen (en bij account managers achtig functies ook het autorijden) een moetje en verloren tijd van A naar B is. Jongeren (voornamelijk) hangend over hun stuur met hun mobiel in de hand (waar is de handhaving?), jongeren, wielrenners en ouderen die alleen met elkaar bezig zijn, GEEN VERLICHTING (ook wielrenners). Dat zijn de grootste veroorzakers van ellende.

En vergeet niet waar @wisselwerking woont en fietst. Hij komt daar hooguit een verdwaalde kip tegen op een verlaten landweggetje.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:07
Nee klopt @ElGreco helemaal mee eens de regio verschilt natuurlijk ook, daar bovenin Groningen kun je ook een kanon afschieten. Kortom slotje erop en volgende onderwerp ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:20
pier87 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:01:
Nee klopt @ElGreco helemaal mee eens de regio verschilt natuurlijk ook, daar bovenin Groningen kun je ook een kanon afschieten. Kortom slotje erop en volgende onderwerp ;)
Ik rij ook geen meter meer zonder mijn schijfremmen trouwens, veel beter dan velgremmen!

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:57

Phydomir

Dennis

Vind het zelf niet echt fijn rijden met oortjes in. Mis dan toch echt wel een heel stuk waarneming.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Oortjes in + Garmin Varia = veiliger dan geen oortjes en geen Garmin Varia.

🤗

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fall3n
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 19:56
Ik vind mijn bone conduction headset een van de beste investeringen voor tijdens het fietsen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
pier87 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:41:
De discussie over oortjes/muziek in hebben we weer gehad in de maand mei, deze heb ik afgevinkt.

Wie start de discussie over zadeltasjes dan kan ik deze ook vast afstrepen.
Rijdt die bak van jou nou eigenlijk al tubeless?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
GerbenBK schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Ik rij ook geen meter meer zonder mijn schijfremmen trouwens, veel beter dan velgremmen!
Welk smeermiddel gebruiken jullie voor de ketting? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:11

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Fall3n schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:27:
Ik vind mijn bone conduction headset een van de beste investeringen voor tijdens het fietsen!
Hoe hard zet je dat ding als ik vragen mag? Ik heb het geprobeerd maar door het windgeruis hoorde ik vaker niks dan dat ik iets van muziek opving..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 16:37
Guusjee schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Hoe hard zet je dat ding als ik vragen mag? Ik heb het geprobeerd maar door het windgeruis hoorde ik vaker niks dan dat ik iets van muziek opving..
Ik heb er ook eentje en zet dat ding net zo hard als nodig is, dat is meestal rond 2/3e van het maximum volume van mijn telefoon/boneconductor combi tijdens het fietsen.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:30
Holk schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Welk smeermiddel gebruiken jullie voor de ketting? O-)
extra vierge olijfolie

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:27:
[...]

extra vierge olijfolie
Nee, gewoon goed veel mayonaise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Guusjee schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:15:
[...]

Best laag verassend genoeg. Mijn helm drukt het ding een beetje tegen m'n hoofd aan dus werkt het extra goed.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
Requiem19 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:24:
Oortjes in + Garmin Varia = veiliger dan geen oortjes en geen Garmin Varia.

🤗
1 oortje + varia, nog beter.
Maar om hem even af te buigen naar een wellicht interessanter discussie:

Zonder dopjes hoor ik ook niet altijd alles goed door de windruis. Dat zijn stiekem best wat Db's schijnt. Zou je gehoor daar op lange termijn geen schade van kunnen ondervinden? "Wij van WC eend" vindt in elk geval van wel: https://pluggerz.com/nl/a...orbescherming-op-de-fiets

Ik moet er in elk geval niet aan denken dat ouderen op E-bikes ook nog eens gehoorbescherming gaat dragen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niet dat ik flaporen heb, maar mijn oren staan best een beetje naar buiten (dit kost me Watts :+) en ik merk wel dat ik het geruis soms storend vind. Mijn hoofd een paar graden naar links of rechts draaien scheelt soms enorm, maar dat doe je maar even.

Je hebt ook van die cat ears oid, die bevestig je aan je helmstraps. Ziet er een beetje uit als heftige bakkebaarden :P

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/0f13a6_37fc82487b224b628520db1d14737dfb~mv2.png/v1/fill/w_424,h_408,al_c,q_85,usm_2.00_1.00_0.00,enc_auto/ronew.png

Eigenlijk zou je die bone conducting headphones voor je oor moeten hebben, win-win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik rijd ook gewoon met oordopjes en varia radar. Maarja hier in Groningen kun je 5 uur rondrijden en 2 handen vol auto's en 3 stoplichten tegenkomen. Vind het allemaal wel prima, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:33

Pelle

🚴‍♂️

Requiem19 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:30:
Ik had hier nog niet op gereageerd. Bij 'compare' kun je een tabel maken met Power/HR trends. Je kunt dan zelf de periodes bepalen waartussen je wilt vergelijken. Dat ziet er bij mij bijvoorbeeld zo uit:

[Afbeelding]

Als ik dit zie, is mijn conclusie dat mijn duurvermogen best wat verbeterd is tov 3 jaar geleden, maar m'n hogere vermogens nog niet echt? :D.
Ik denk dat dat wel logisch is. Trainen op de fiets is vooral efficienter worden. Dus dezelfde vermogens trappen bij lagere hartslag zodat je ze langer vol kunt houden. Daarbij schuift je FTP dus op naar rechts in de grafiek. Maar het betekent niet automatisch dat je dan opeens veel meer vermogen boven je FTP kunt leveren. Daar moet je echt specifiek op trainen en zul je per definitie minder lang volhouden dan alles onder je omslagpunt.

Die duur kun je dan alleen weer niet in deze grafiek vangen; ik weet niet precies hoe hij berekend wordt maar je ziet wel dat hij grilliger wordt bij hogere vermogens. Ik vermoed omdat je veel minder lang in die zones zit en je daarom gemiddelde waardes krijgt die sterk kunnen flucturen omdat de vermoeidheid van een bepaalde training(-speriode) heel erg van invloed is op hoeveel watt je nog kunt trappen en hoe lang.

Dus ik denk dat je hier pas echt verbetering in gaat zien als je heel specifiek krachttraining gaat doen en veel meer tijd in Z6 en Z7 gaat doorbrengen, bijv. door HIIT of gepolariseerd trainen.

Hier mijn grafiek van 2021 (FTP 214W) vs januari - maart van dit jaar (start met FTP 184W) vs april - mei (FTP 260W). Die heeft tot aan omslagpunt een vrij rustig verloop, maar alles erboven loopt behoorlijk door elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZP81HJMAB2AENVg9_CvO4KNnbiM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LuVuZLcg21iFO11Qyx2Mv5QM.png?f=user_large

M.a.w. als je fris bent met een FTP van 225W dan kun je misschien wel langer 400W volhouden of eenvoudiger een sprint van 900W doen dan met een FTP van 275W tijdens een stevige training of in een zware trainingsperiode. En omdat de meeste mensen maar amper in Z6/Z7 komen is het moeilijk om er een betrouwbaar gemiddelde uit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 08:27
rolandos582 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:47:
Ik rijd ook gewoon met oordopjes en varia radar. Maarja hier in Groningen kun je 5 uur rondrijden en 2 handen vol auto's en 3 stoplichten tegenkomen. Vind het allemaal wel prima, maar ieder zijn ding natuurlijk.
En in Groningen zal de gemiddelde automobilist wat vergevingsgezinder zijn dan in de randstad.

Maar ja, dan woon je wel in Groningen.

* mhr-zip rent hard weg.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:40
BreadFan schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:09:
Niet dat ik flaporen heb, maar mijn oren staan best een beetje naar buiten (dit kost me Watts :+) en ik merk wel dat ik het geruis soms storend vind. Mijn hoofd een paar graden naar links of rechts draaien scheelt soms enorm, maar dat doe je maar even.

Je hebt ook van die cat ears oid, die bevestig je aan je helmstraps. Ziet er een beetje uit als heftige bakkebaarden :P

[Afbeelding]

Eigenlijk zou je die bone conducting headphones voor je oor moeten hebben, win-win!
Nee joh, gewoon een bakkebaard. Een echte man in lycra scheert alleen z'n benen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LICRwDAqcf0xtTwuPG4qA--vCYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nfvpAJMQdmAnVO6ZRXTSZWTr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:59:
[...]

En in Groningen zal de gemiddelde automobilist wat vergevingsgezinder zijn dan in de randstad.

* mhr-zip rent hard weg.
Ja nee die woonplaats waar jij woont is mooi wil je zeggen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:59:
[...]

* mhr-zip rent hard weg.
Rent hard weg? Aan wie relateer je dat dan? :P

Voordeel van @rolandos582 is sowieso dat iedereen hem aan ziet komen. De zendmast bij Lopik is er niks bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

pier87 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:41:
De discussie over oortjes/muziek in hebben we weer gehad in de maand mei, deze heb ik afgevinkt.

Wie start de discussie over zadeltasjes dan kan ik deze ook vast afstrepen.
Dan ga ik er vanuit dat dit bij dezen is afgesloten? :D

Mag ik daar dan nog wel een persoonlijke frustratie aan toevoegen van mensen die foto's maken of om een andere reden een telefoon in de klauwen hebben tijdens het fietsen? Vast leuk voor je foto's op Strava, maar het is gewoon verboden. Begint volgens mij erger te worden nu je ook filmpjes kan uploaden.

Kunnen we die ook gelijk afvinken O-)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:31:
[...]

Rent hard weg? Aan wie relateer je dat dan? :P

Voordeel van @rolandos582 is sowieso dat iedereen hem aan ziet komen. De zendmast bij Lopik is er niks bij.
Ik waan mij geen illusies, ik houd niet van rennen. Fietsen is meer mijn ding, dat kan ik wel hard. Ik heb ook altijd een rode zwaailamp bij me en een bordje op de rug

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzolMxeomDWvO9PLb_0aiG2xxi0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QQqHOibEwfXN7eWAdJfTyqHU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Pelle schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:53:
Hier mijn grafiek van 2021 (FTP 214W) vs januari - maart van dit jaar (start met FTP 184W) vs april - mei (FTP 260W). Die heeft tot aan omslagpunt een vrij rustig verloop, maar alles erboven loopt behoorlijk door elkaar.
Bij mij zijn waardes 'bovenin' ook op en neer.
Maar komt denk meer doordat je die vermogens niet vaak/lang levert.
Dus als je kort sprintje doet moet je hartslag nog klimmen vs vermogens op je omslagpunt hou je langer vol loopt je hartslag ook op.
Maar geen idee precies hoe je dit moet lezen, zit foutgevoeligheid in heb ik het idee.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L56P0rH/icu.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:43
Ex Nunc schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:46:
[...]

Dan ga ik er vanuit dat dit bij dezen is afgesloten? :D

Mag ik daar dan nog wel een persoonlijke frustratie aan toevoegen van mensen die foto's maken of om een andere reden een telefoon in de klauwen hebben tijdens het fietsen? Vast leuk voor je foto's op Strava, maar het is gewoon verboden. Begint volgens mij erger te worden nu je ook filmpjes kan uploaden.

Kunnen we die ook gelijk afvinken O-)
Verboden? Regels zijn er toch voor anderen om zich aan te houden?

Anyway, zonder handhaving kun je regels opstellen wat je wil, maar die slaan bij een aanzienlijk deel van de bevolking niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:41

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Ex Nunc schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:46:
[...]
Wat is er mis met (een) foto('s) maken? Daar val je toch niemand lastig mee op een gepast moment. Ik heb geen Strava maar doe dat met een gopro-achtig fototoestel voor mijn ouders die supergraag een "(grappig) ritverslagje lezen" aan de hand van (een) foto('s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Het mag niet, maargoed gewoon ff opletten waar je hem maakt.
En voordeel is dat je niet op schermpje hoeft te kijken natuurlijk gewoon na afloop kijken welke foto's er gelukt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

jorrefunk schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:54:
[...]

Wat is er mis met (een) foto('s) maken? Daar val je toch niemand lastig mee op een gepast moment. Ik heb geen Strava maar doe dat met een gopro-achtig fototoestel voor mijn ouders die supergraag een "(grappig) ritverslagje lezen" aan de hand van (een) foto('s).
Als iedereen naar eigen inzicht regels gaat interpreteren, dan wordt het wel een chaos. 'Ja, rechts heeft voorrang, maar ik kon er nog prima voorlangs!' Dus wat is niemand lastigvallen en wat is een gepast moment? De grens wordt dan steeds vager. De mensen die dat doen als ze alleen zijn doen het dan ook even als ze in een groep fietsen, etc.

Fietsen met een elektronisch apparaat in je handen is gewoon niet toegestaan, daar is geen grijs gebied over wel of niet hinderen van anderen. Wat jij doet als niemand in de buurt is, moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Wat is trouwens de moeite om even stil te gaan staan voor je foto of de GoPro aan je fiets vast te maken?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:25:
[...]

Ja nee die woonplaats waar jij woont is mooi wil je zeggen 8)7
Ben je er al eens geweest?

En ik zeg niet dat Groningen niet mooi is, Zeeuws Vlaanderen is ook mooi.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mr. Stom schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:00:
[...]

Nee joh, gewoon een bakkebaard. Een echte man in lycra scheert alleen z'n benen.
Alleen het zichtbare deel toch?
guapper schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:52:
[...]

Verboden? Regels zijn er toch voor anderen om zich aan te houden?

Anyway, zonder handhaving kun je regels opstellen wat je wil, maar die slaan bij een aanzienlijk deel van de bevolking niet echt aan.
Zo wordt ik met bijna elk woonwerkritje wel in de kant gedrukt op een weggetje dat verboden is voor motorvoertuigen. Werd ik gisteren door een toetende carvancombi geacht in de berm te fietsen. Dan ben ik altijd even de dwarse hork want dan ga ik extra ver op het midden rijden zodat ze zelf door de plassen moeten. >:) Komt geen handhaver voor helaas dus alle auto's negeren het verbodsbord.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:17:
[...]

Ben je er al eens geweest?

En ik zeg niet dat Groningen niet mooi is, Zeeuws Vlaanderen is ook mooi.....
Nee, hij heeft het opgezocht op Google Maps. Is dat niet hetzelfde? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Ik ben er zaterdag op een steenwork afstand vanwege https://www.omloopvandebiesbosch.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:18
Ik zit er aan te denken om een bikefit te gaan doen, ik hem momenteel last van wat lage rug pijn, wat erger wordt na 1 a 1,5 uur fietsen en heb het gevoel dat mijn huidige racefiets wat aan de grote kant is. Heeft er hier toevallig iemand ervaring met smc-rijnland? Of Goede ervaring met een ander bike fitter in de regio groene hart (Leiden/Alphen ad Rijn/Gouda)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:40
Stigandr schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:31:
Ik zit er aan te denken om een bikefit te gaan doen, ik hem momenteel last van wat lage rug pijn, wat erger wordt na 1 a 1,5 uur fietsen en heb het gevoel dat mijn huidige racefiets wat aan de grote kant is. Heeft er hier toevallig iemand ervaring met smc-rijnland? Of Goede ervaring met een ander bike fitter in de regio groene hart (Leiden/Alphen ad Rijn/Gouda)?
Zal vast geen kwaad kunnen, maar ik neig persoonlijk meer naar een Retül-fit. De 'bikefit' op het oog van mijn fysio, SMC Amsterdam, gaf nog steeds klachten en is door de Retül-fit by Cyclinglab nog flink aangepast.

Op het oog aanpassen kun je zelf ook: telefoon neerzetten en youtube-filmpje van een bikefit ter vergelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 10-05-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04
rolandos582 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Ik ben er zaterdag op een steenwork afstand vanwege https://www.omloopvandebiesbosch.nl/
ik dacht, die heb ik er net op zitten, maar dit is toch een ander rondje :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ml06nayI8tgqqYoYtVz_sqITn4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GZitmX5q4yz2LSkgByutC9Gm.png?f=user_large

https://www.strava.com/activities/9044728311
mooie omgeving d:)b

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
mhr-zip schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:17:
[...]

[...] Zeeuws Vlaanderen is ook mooi.....
Jij bent getikt

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Prulleman schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:53:
[...]

ik dacht, die heb ik er net op zitten, maar dit is toch een ander rondje :D
[Afbeelding]

https://www.strava.com/activities/9044728311
mooie omgeving d:)b
Ga er vast weinig van zien 8)7 hoe ligt het erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rolandos582 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:39:
[...]

geen idee :D, maar je zal vast niet tussen de schapen en de schapen poep door moeten slalommen zoals @Michaelg en ik een paar weken terug op een vergelijkbaar rondje.. dat is aan de andere kant ;)

Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 11:22
Duur dagje vandaag, naast de Garmin Varia ook maar een powermeter gekocht in de vorm van de Favero Duo Shi en een bikefitting ingepland in Leusden op advies van een collega.

Kon het de WAF verantwoorden met de magische woorden: “gezondheid en veiligheid”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Hij komt met linkjes over de Biesbosch en denkt dat ik in Dordrecht woon............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-10 20:07
Er is anders niets mis met Dordrecht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
Je weet wat ze zeggen hé... hoe dichter bij dordt hoe ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin987
Hoe meer zadel tasjes? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:18:
Je weet wat ze zeggen hé... hoe dichter bij dordt hoe ....
Dat zeggen ze inderdaad ja.

Vorige jaar hebben sommige hier kunnen zien dat Dordrecht ook best mooi kan zijn.
mhr-zip in "Het Grote - 2022 Tweakers Social Ride- Topic!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin987
Ja, daar heb je een best wel mooie route gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Ik kan mij niets herinneren van Dordrecht vorig jaar?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:42:
Ik kan mij niets herinneren van Dordrecht vorig jaar?
Omdat het niet voldeed aan het vooroordeel dat je er van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-10 11:00
Had vanmorgen eigenlijk een ritje gepland, maar het viel er met bakken uit tot half 9..
Geen zin in een nat pak door opspattend water etc, hopelijk vanmiddag wat droger..
Nu maar aan het werk :)

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:22

aerofreak

Steve Jobs

rolandos582 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:39:
[...]

Ik fiets meestal alleen de buitenste ring van de Biesbosch, maar dat ligt er meer dan prima bij hoor

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:43
verstappen33 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:41:
Had vanmorgen eigenlijk een ritje gepland, maar het viel er met bakken uit tot half 9..
Geen zin in een nat pak door opspattend water etc, hopelijk vanmiddag wat droger..
Nu maar aan het werk :)
Ik had vanwege tijdgebrek (in de avonduren) hetzelfde plan gevat en met Komoot een langere route naar m'n werk uitgezet.

Het Leenderbos (vlak bij de Achelse Kluis) lag er prachtig bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0y2ndvLBbbevCNcvyKEpnItuh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wFRSluFrw58lTMGPIYZk17Gl.jpg?f=user_large
https://pasteboard.co/OXx4asxQYttl.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 11-05-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
aerofreak schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:09:
[...]

Ik fiets meestal alleen de buitenste ring van de Biesbosch, maar dat ligt er meer dan prima bij hoor
Nice! Ben heel benieuwd, voor ons vanuit Groningen natuurlijk hele andere omgeving. Behoorlijke startlijst nog wel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Nog mensen hier die de klimclassic fietsen op hemelvaartsdag?

Ik ben aan de laatste voorbereidingen bezig voor de Marmotte, hier en daar wat lange toertochten en begin juni nog de trois ballons. Zou het wijs zijn om de laatste maanden op kracht te trainen of toch nog meer lange duur werk?

Zit inmiddels aan mijn streef FTP van 4 watt per kg, voelt voor mij als iemand die grootste gedeelte van zn leven flink overgewicht heeft gehad toch wel als een wereldprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
guapper schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:28:
[...]

Ik had vanwege tijdgebrek (in de avonduren) hetzelfde plan gevat en met Komoot een langere route naar m'n werk uitgezet.

Het Leenderbos (vlak bij de Achelse Kluis) lag er prachtig bij.

[Afbeelding]
https://pasteboard.co/OXx4asxQYttl.jpg
Ik ben vanmiddag er nog even op uit geweest, helaas de route net iets te lang, laatste kwartier kwam ik in de regen terecht.

Maar we hebben weer 75km in de benen. hopelijk is het komend weekend beter weer..

Volgende week woensdag de Hel van Twente fietsen, twijfel tussen de 160 of de 200..
Qua hoogtemeters scheelt het niet veel, en de Holterberg heb ik ondertussen wel te vaak gezien :+
Dus ik denk dat ik voor de 160 ga.
nowherebound123 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:30:

Ik ben aan de laatste voorbereidingen bezig voor de Marmotte, hier en daar wat lange toertochten en begin juni nog de trois ballons. Zou het wijs zijn om de laatste maanden op kracht te trainen of toch nog meer lange duur werk?

Zit inmiddels aan mijn streef FTP van 4 watt per kg, voelt voor mij als iemand die grootste gedeelte van zn leven flink overgewicht heeft gehad toch wel als een wereldprestatie.
Netjes hoor, hier hetzelfde, ook al redelijk wat afgevallen en bijna op streefgewicht, maar door het mindere eten (om af te vallen) niet echt mijn totale FTP kunnen verbeteren, natuurlijk wel de W/kg, maar blijf een beetje hangen rond de 240W.

Over een paar weken als ik mijn streef gewicht heb bereikt maar iets meer eten en focus op kracht oefeningen. Wil ook kijken of ik richting de 300W oftewel 4W/Kg kan komen rond augustus/september, Heb dan namelijk nog wat tripjes gepland richting de ardennen etc.

[ Voor 35% gewijzigd door verstappen33 op 11-05-2023 20:00 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:59
Absolute beginner hier. 23 april begonnen met een eerste rondje.
Probeer twee keer per week te rijden. Vaak in de avond een rondje van ong. 30/35km en in het weekend een rondje van 45/50km.

I know, by far niet de afstanden die ik hier voorbij zie komen, maar moet ergens beginnen.
Ooit sluit ik nog wel aan denk ik dan ;)

Op zich gaat het vrij goed. Conditie is nog matig, maar gaat vanzelf goed komen.
Waar ik wel behoorlijk wat moeite mee heb is het gevoel van bijna kramp in de kuiten... Zodra ik het voel probeer ik wat te strekken en in een lagere versnelling te rijden en na verloop van tijd verbetert het..

Maar vanavond heeft het er toch voor gezorgd dat ik vroegtijdig een rondje heb afgebroken.
Ik probeer voorafgaand aan een rit goed wat te drinken en ook tijdens de rit frequent een paar slokken (water) te nemen.

Hebben jullie tips hoe dit te verbeteren? Of trainingstips buiten het fietsen om?
Wat dit is toch wel zuur als de rest van het lijf wel wil..

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Memphisto schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:56:
Absolute beginner hier. 23 april begonnen met een eerste rondje.
Probeer twee keer per week te rijden. Vaak in de avond een rondje van ong. 30/35km en in het weekend een rondje van 45/50km.

I know, by far niet de afstanden die ik hier voorbij zie komen, maar moet ergens beginnen.
Ooit sluit ik nog wel aan denk ik dan ;)

Op zich gaat het vrij goed. Conditie is nog matig, maar gaat vanzelf goed komen.
Waar ik wel behoorlijk wat moeite mee heb is het gevoel van bijna kramp in de kuiten... Zodra ik het voel probeer ik wat te strekken en in een lagere versnelling te rijden en na verloop van tijd verbetert het..

Maar vanavond heeft het er toch voor gezorgd dat ik vroegtijdig een rondje heb afgebroken.
Ik probeer voorafgaand aan een rit goed wat te drinken en ook tijdens de rit frequent een paar slokken (water) te nemen.

Hebben jullie tips hoe dit te verbeteren? Of trainingstips buiten het fietsen om?
Wat dit is toch wel zuur als de rest van het lijf wel wil..
Probeer een goede warming-up te doen, en niet gelijk "maximaal" te fietsen..
Wat stretch oefeningen doen vooraf, en eerste 10 minuten gewoon rustig warm fietsen.
Ook naderhand een cooling down van 5-10 minuten en even goed stretchen.

Blijf je er last van houden dan eens kijken of je misschien wat extra magnesium kunt innemen, kun je gewoon bij de kruidvat halen, zou kramp wat kunnen verminderen.
Zelf heb ik er wel goede ervaringen mee.

En verder is het gewoon rustig opbouwen, snelheid komt vanzelf, geen idee of je een hartslag meter hebt? Maar probeer eerst te werken aan je basis (tot 150bpm hartslag), harder kan altijd nog wanneer het goed voelt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@verstappen33 hartslag is nogal persoonlijk, kwam vandaag tijdens een interval training nog maar net boven de 150 uit, Het waren wel maar korte intervals dus echt hoge pieken bereik je dan niet, maar ter referentie m’n max hartslag zit op pakweg 175.

@Memphisto gewoon op een tempo fietsen waarbij je nog makkelijk een gesprek kan voeren is ( iig bij het hardlopen) een goede indicator, zoek dan wel meteen een fiets maatje want anders ziet dat er zo raar uit :p en is een stuk gezelliger.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@Tinusvolkel idd hartslag is persoonlijk,
Maar inderdaad praten is een goede graatmeter, of door je neus blijven ademen.
Zodra je gaat "hijgen" dan is je hartslag te hoog voor een rustige duurtraining..

Je zou eens kunnen testen wat je hartslag zones zijn, dit kun je gewoon tijdens het fietsen doen, zorg wel voor een fietsmaatje die even mee fietst. Niet dat het perse gevaarlijk is, maar mocht je toch duizelingen krijgen of problemen dan is er in ieder geval iemand bij je..
Daarna kun je gericht op hartslag trainen en via Fondo bijvoorbeeld diverse programma's volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Kramp kan vele oorzaken hebben, intensiteit van de rit staat hoog, wellicht ga je inderdaad te hard, een hele rit in het rood rijden kan zeker de kans op kramp vergroten. Daarom hebben veel mensen ook ineens kramp als ze een wedstrijd doen. Probeer zoals gezegd wat meer in de duurzame te rijden, dat kan als beginner best langzaam (sub 25 km/u...) zijn.. en dan wat kortere stukjes harder, maar niet 1 uur volle bak..

Als 2e oorzaak heb je gebrek aan mineralen. Probeer eens sportdrank met mineralen te pakken ipv water, zeker nu het wat warmer wordt...

En als laatste, genoeg koolhydraten (suiker) kan ook helpen om kramp te voorkomen. Dit lijkt misschien niet nodig voor ritjes van 1-2 uur, maar zeker bij hogere intensiteit kan het toch verschil maken. (Als je wilt afvallen, doe dit niet tijdens het fietsen, maar op de dagen dat je niet fietst, voor fietsen heb je brandstof nodig)

Als je blijft opbouwen qua volume, komt er vanzelf een tijd dat je moeite moet doen om genoeg te eten. Een ritje van 3 uur op 200 watt is ongeveer 2500 kCal, meer dan de normale dagelijks hoeveelheid

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 11-05-2023 21:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik wil gaan beginnen met een JOIN training op basis van FTP maar ik moet mijn hartslag omslagpunt invullen. Nu lees ik op internet dat je dit met een medische test kan bepalen maar dat lijkt me wat overdreven.

Als ik goed doorfiets heb ik een gemiddelde hartslag van 160 met een piek van 197.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:34
Ik weet niet of het mag in dit topic, maar mochten tweakers interesse hebben om de 300km Langste Dag Challenge 2023 te fietsen op 17 juni, we hebben 4 inschrijvingen ter overname (deze kunnen nog gewoon op naam gezet worden).
https://www.ploegmaats.cc/langste-dag-challenge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

mr.DJ95 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:47:
Ik wil gaan beginnen met een JOIN training op basis van FTP maar ik moet mijn hartslag omslagpunt invullen. Nu lees ik op internet dat je dit met een medische test kan bepalen maar dat lijkt me wat overdreven.

Als ik goed doorfiets heb ik een gemiddelde hartslag van 160 met een piek van 197.

Iemand advies?
Ik begrijp hieruit dat je geen powermeter hebt en wil gaan trainen op basis van hartslag? Als vuistregel kan je 90% van je max hartslag nemen. Dat zal ongeveer je threshold hartslag zijn. Nadeel aan trainen op hartslag is dat het nogal kan fluctueren.

Om mezelf als voorbeeld te nemen. Op de fiets is mijn maximale hartslag zo'n 185bpm. Als ik op basis van power een threshold training doe dan zit m'n hartslag zo rond de 170. Dus die 90% klopt redelijk. Echter als ik wat vermoeid ben zal die juist lager zijn. En na een rust week juist wat hoger. Ook zijn er externe factoren zoals als stress, dieet en cafeïne inname die hartslag kunnen beïnvloeden.

Deze link: https://www.bikeradar.com...-training/training-zones/ legt vrij goed uit waar je op moet leggen met het bepalen en trainen in zones.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:11

Guusjee

Omdat ik groot ben..

mr.DJ95 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:47:

Iemand advies?
Volgens mij krijg je redelijk rap een FTP-test voorgeschoteld door Join. Daar volgt dan je omslagpunt uit. Voor daarvoor is wat @Phydomir zegt een prima uitgangspunt. Mocht je het serieus willen gaan doen dan is een powermeter wel een goede investering. Accurater en sneller. En mocht je meer willen weten over de achtergrond van Join en trainen enzo kan ik je de Beter worden-podcast aanraden. De man achter Join doet daar aan mee en Join is regelmatig onderwerp van gesprek.

Het belangrijkste blijft consistent blijven trainen. Zet hem op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Training schema's zijn best leuk, maar voor de beginner eigenlijk nog niet relevant..

Ik sprak vorige week op de wielerclub ook met een nieuw lid, die had zijn eerste fiets gekocht dit voorjaar, en ging helemaal los op sportvoeding, schema's etc..

Toen werd er al rap geroepen, dat schema's leuk zijn, maar werk maar eerst eens aan de basis vaardigheden zoals leren fietsen in groepen, en bouw je basis conditie op, daarna kun je altijd kijken naar de meer technische aspecten van het fietsen.

Hardlopers zijn meestal doodlopers, vind eerst het plezier in fietsen, en stel dan pas rustig bepaalde doelen.

2e keer dat ik hem sprak vroeg ik hoe zijn eerste rit was (met de langzame groep), en hij vond het behoorlijk hard gaan en hield het amper vol.. Gemiddelde snelhed was 28km/u en dat was die nog niet gewend, en was zelfs licht teleurgesteld dat het zo moeizaam ging.

Gelukkig gaf iedereen hem hetzelfde advies, gewoon lekker fietsen, snelheid komt snel genoeg en maak je niet te druk om snelheid of andere bijzaken.

Als ik zelf kijk naar mijn ontwikkeling dit jaar zonder schema's en een winter stil gestaan te hebben..

Begin maart trapte ik gemiddeld 26,5 km/u met 155W gemiddeld op 50km
Gisteren zat ik op 29.8 km/u met 192W gemiddeld op 75km.
Beide waren solo ritjes.

En dat in een goede 2 maand zonder schema's maar gewoon lekker fietsen, deze lijn zal wel iets gaan afvlakken komende maanden, maar velen willen gelijk kunnen knallen vanaf dag 1.

[ Voor 17% gewijzigd door verstappen33 op 12-05-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

verstappen33 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:27:
Training schema's zijn best leuk, maar voor de beginner eigenlijk nog niet relevant..

Ik sprak vorige week op de wielerclub ook met een nieuw lid, die had zijn eerste fiets gekocht dit voorjaar, en ging helemaal los op sportvoeding, schema's etc..

Toen werd er al rap geroepen, dat schema's leuk zijn, maar werk maar eerst eens aan de basis vaardigheden zoals leren fietsen in groepen, en bouw je basis conditie op, daarna kun je altijd kijken naar de meer technische aspecten van het fietsen.

Hardlopers zijn meestal doodlopers, vind eerst het plezier in fietsen, en stel dan pas rustig bepaalde doelen.

2e keer dat ik hem sprak vroeg ik hoe zijn eerste rit was (met de langzame groep), en hij vond het behoorlijk hard gaan en hield het amper vol.. Gemiddelde snelhed was 28km/u en dat was die nog niet gewend, en was zelfs licht teleurgesteld dat het zo moeizaam ging.

Gelukkig gaf iedereen hem hetzelfde advies, gewoon lekker fietsen, snelheid komt snel genoeg en maak je niet te druk om snelheid of andere bijzaken.

Als ik zelf kijk naar mijn ontwikkeling dit jaar zonder schema's en een winter stil gestaan te hebben..

Begin maart trapte ik gemiddeld 26,5 km/u met 155W gemiddeld op 50km
Gisteren zat ik op 29.8 km/u met 192W gemiddeld op 75km.
Beide waren solo ritjes.

En dat in een goede 2 maand zonder schema's maar gewoon lekker fietsen, deze lijn zal wel iets gaan afvlakken komende maanden, maar velen willen gelijk kunnen knallen vanaf dag 1.
"we" willen het allemaal gelijk goed doen en maximaal resultaat voor minieme inspanning. efficiëntie boven alles.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Bezulba schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:35:
[...]

"we" willen het allemaal gelijk goed doen en maximaal resultaat voor minieme inspanning. efficiëntie boven alles.
Dat is ook een heel goed uitgangspunt, maar plezier moet eigenlijk bovenaan staan.. Want je zit toch een flink aantal uren per week op die fiets.
En "men" vergeet vaak dat er veel tijd nodig is om tot een bepaald niveau te komen.
Gewoon in kleine stapjes denken, en niet denken dat je volgende maand de Stelvio op wilt fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Guusjee schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:05:
[...]

Volgens mij krijg je redelijk rap een FTP-test voorgeschoteld door Join. Daar volgt dan je omslagpunt uit. Voor daarvoor is wat @Phydomir zegt een prima uitgangspunt. Mocht je het serieus willen gaan doen dan is een powermeter wel een goede investering. Accurater en sneller. En mocht je meer willen weten over de achtergrond van Join en trainen enzo kan ik je de Beter worden-podcast aanraden. De man achter Join doet daar aan mee en Join is regelmatig onderwerp van gesprek.

Het belangrijkste blijft consistent blijven trainen. Zet hem op!
Powermeter inmiddels aangeschaft en gemonteerd. Wilde mijn eerste ritje meteen een training met JOIN doen maar zal er vandaag een recreatief ritje van maken en kijken wat voor data ik uit de Favero's haal.

Overigens pas 1 jaar aan het fietsen, fiets rond de 27/28 km/h solo. Mezelf vorig jaar belooft dat ik met een goedkope setup zou beginnen en als het na een jaar bevalt ik mag upgraden. Dat moment is daar, vandaag de nieuwe fiets, powermeter maar ook training met een ondersteunende app.

Wil mijn interval ook verhogen. Liefst naar 3/4 keer in de week + naar het werk op de e-bike.

Aan de spullen mag het nu niet meer liggen :+

[ Voor 3% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-05-2023 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@verstappen33 ligt ook een beetje aan je persoonlijkheid he.. de een gaat veel lekkerder op structuur en schema's dan de ander, dat kan ook vanaf dag 1 zijn.. Dat hoeft in het begin niet perse beter te zijn, maar voor sommige is een "training" meer motivatie dan een ritje vogels kijken. En dat is ook een prima reden.

@mr.DJ95 hartslag is niet zo belangrijk met een powermeter.. gewoon monitoren en zien wat er uit komt.
eert een FTP testje doen en dan op basis daarvan je JOIN trainingen laten schalen.
JOIN kan (voor zover ik het heb begrepen) je wel aardig helpen met het opbouwen van volume.. daar zitten wel algoritmes achter die het geleidelijk opvoeren (ook naar gelang je beschikbaarheid uiteraard)

[ Voor 41% gewijzigd door Prulleman op 12-05-2023 09:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
mr.DJ95 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Powermeter inmiddels aangeschaft en gemonteerd. Wilde mijn eerste ritje meteen een training met JOIN doen maar zal er vandaag een recreatief ritje van maken en kijken wat voor data ik uit de Favero's haal.

Overigens pas 1 jaar aan het fietsen, fiets rond de 27/28 km/h solo. Mezelf vorig jaar belooft dat ik met een goedkope setup zou beginnen en als het na een jaar bevalt ik mag upgraden. Dat moment is daar, vandaag de nieuwe fiets, powermeter maar ook training met een ondersteunende app.

Wil mijn interval ook verhogen. Liefst naar 3/4 keer in de week + naar het werk op de e-bike.

Zolang jij genoeg vrije tijd hebt is er niets mis met 3-4x per week..
Enige waar je wel op moet letten is dat je wel je intensiteit in de gaten houd, je moet ook herstellen na een zware inspanning.

Ik zit gemiddeld op 2x in de week een intensievere training van ongeveer 2 a 2,5 uur, dan fiets ik met de club mee en gaat het soms best hard.
Daarnaast als de tijd het toelaat doe ik een rustige duurtocht in het weekend van 3-4 uur, meestal tussen de 80-100 kilometer. Hier let ik vooral op dat ik niet te hard ga en dus de gehele rit een constant tempo kan rijden. Af en toe een kort sprintje over een viaductje ofzo om de benen wakker te houden, maar die beperk ik tot 3-4x per uur en maximaal 1 minuut per sprintje tijdens deze duurtocht.

Totaal zit ik rond de 8-10 uur per week, en dat is goed te doen voor mij, qua herstel zit ik dan ook goed, want dinsdag heb ik de eerste intensieve training, en dan weer op donderdag, al merk ik vaak wel dat ik donderdags de training van dinsdag nog iets in de benen voel.
En dan op zaterdag of zondag een lange rustige tocht in de lage zones..

Op de overige dagen fiets ik natuurlijk gewoon naar mijn werk (9km enkele reis), en doe ik wat oefeningen op het droge om de core en benen extra te trainen. Denk aan een plank, squats, buikspier oefeningen etc..
Dit duurt hooguit 10-15 minuten, ligt een beetje aan wat voor oefeningen ik doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-10 16:01
[...]

Ik heb gister m’n eerste ritje met powermeter gedaan (Favero duo Shimano). Is nog even wennen om constant in een zone te fietsen. De training op mijn Garmin staat op vermogen 10 seconden, maar zit toch snel te laag of te hoog. Met de hartslag had ik daar minder last van, al is dat met korte intervallen weer onhandig. Nou ja, zal over een paar weken wel beter gaan. Voor nu leuk om de extra cijfertjes te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

In dat geval wordt het allemaal wat makkelijker. Enige lastige aan een 20 minuten FTP test is dat je al een beetje moet weten hoe hard je kan. Wat je zou kunnen doen is een ritje maken waarbij je eerst een 10 minuten gaat rijden, zo hard als je denkt 10 minuten vol te kunnen houden. Dan krijg je een beetje het gevoel van de inspanning en hoeveel watts dat was. Op die manier kan je een echte 20minuten test wat beter indelen.
Niets zo vervelend als een 20minuten test willen doen en na 15 minuten niet meer verder kunnen waardoor je alles opnieuw kan doen.
ONWdolf schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Ik heb gister m’n eerste ritje met powermeter gedaan (Favero duo Shimano). Is nog even wennen om constant in een zone te fietsen. De training op mijn Garmin staat op vermogen 10 seconden, maar zit toch snel te laag of te hoog. Met de hartslag had ik daar minder last van, al is dat met korte intervallen weer onhandig. Nou ja, zal over een paar weken wel beter gaan. Voor nu leuk om de extra cijfertjes te zien.
Dat is ook echt een skill. Je wordt er vanzelf beter in. Maar staar je ook niet te veel blind op dat ene getal. Stel je interval is 10 minuten 250 watt trappen. Dan is het echt geen ramp als je in de range van 235 tot 265 zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Phydomir op 12-05-2023 10:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
Phydomir schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:31:
[...]

In dat geval wordt het allemaal wat makkelijker. Enige lastige aan een 20 minuten FTP test is dat je al een beetje moet weten hoe hard je kan. Wat je zou kunnen doen is een ritje maken waarbij je eerst een 10 minuten gaat rijden, zo hard als je denkt 10 minuten vol te kunnen houden. Dan krijg je een beetje het gevoel van de inspanning en hoeveel watts dat was. Op die manier kan je een echte 20minuten test wat beter indelen.
Niets zo vervelend als een 20minuten test willen doen en na 15 minuten niet meer verder kunnen waardoor je alles opnieuw kan doen.

[...]

Dat is ook echt een skill. Je wordt er vanzelf beter in. Maar staar je ook niet te veel blind op dat ene getal. Stel je interval is 10 minuten 250 watt trappen. Dan is het echt geen ramp als je in de range van 235 tot 265 zit.
Ik heb in het begin vaak een Ramp Test gedaan op de fiets..
Eerst 15-20 minuten warm fietsen, het is niet nodig om dan al 5 minuten all-out te gaan zoals bij een 20-min FTP test.

Daarna gewoon starten op ongeveer 100W, en dan elke minuut ongeveer 20W erbij op tellen, tot het moment dat je helemaal dood gaat en het niet meer kunt volhouden..
Meestal is dat al binnen 10-12 minuten voor de amateurs onder ons.. :+

Op de Garmin stel ik het display in op 3S average.

Dit kun je mooi in je Garmin als workout programmeren en ook makkelijk volgen.

Daarna in Strava je gegevens erbij pakken en kijken naar de laatste volle minuut die je wel kon volhouden en dit (gemiddelde van deze minuut) vermenigvuldig je met 0,75 en je hebt je FTP ongeveer.

Stel je laatste volle minuut was gemiddeld 320 watt, dan is je FTP ongeveer 240W.

Vervolgens kun je met deze waarden werken aan een 20 minuten test, door bijvoorbeeld te kijken of je 20 minuten 250W kunt trappen, of hoger indien het soepel gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 12-05-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 15:22
Patrick4 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 06:59:
[...]

Ik heb in april 12u gefietst en mijn PR op de eyserbosweg is 4m13 met 82kg.

Kunnen we met deze parameters voor mij en iedereen een natuurlijk-talent-getal bepalen? :+
Daarvoor zijn wat meer testen nodig :9.

Ik ben van nature uit geen puncher of sprinter. Gewoon gedurende lange tijd vermogen aanhouden is meer mijn ding.
Op zo'n segmenten als de Eyserbosweg word ik op steile stukken gelost. Echter op het 'vals platte' deel haal ik de anderen dan terug in.
Vandaag trouwens in 3:23 gedaan, 385W, dus kan zeker nog harder.

Ach, fietsen is zo leuk O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Jeuj; ik had voldoende WAF credits; ik "mag" weer een dagje weg om een BRM te doen. BRM200 Meinweg.
Dus ik zit dat kaartje te bekijken, kijkt vrouw in kwestie over de schouder mee; zal ik meegaan? Dus nu maar oppas regelen, en hopen dat ze ook echt een 200tje aankan :)

Gaan er nog meer tweakers?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Memphisto
verstappen33 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:05:
[...]

Probeer een goede warming-up te doen, en niet gelijk "maximaal" te fietsen..
Wat stretch oefeningen doen vooraf, en eerste 10 minuten gewoon rustig warm fietsen.
Ook naderhand een cooling down van 5-10 minuten en even goed stretchen.

Blijf je er last van houden dan eens kijken of je misschien wat extra magnesium kunt innemen, kun je gewoon bij de kruidvat halen, zou kramp wat kunnen verminderen.
Zelf heb ik er wel goede ervaringen mee.

En verder is het gewoon rustig opbouwen, snelheid komt vanzelf, geen idee of je een hartslag meter hebt? Maar probeer eerst te werken aan je basis (tot 150bpm hartslag), harder kan altijd nog wanneer het goed voelt..
Stretchen voor- en achteraf probeer ik zeker te doen. Rustig warm fietsen probeer ik te doen, niet altijd even makkelijk.. denk vrij snel dat er wel een tandje bij kan.
Evt. magnesium zal ik in m'n achterhoofd houden.

Ik rij verder zonder hartslagmeter of powermeter oid.
Tinusvolkel schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:17:
@Memphisto gewoon op een tempo fietsen waarbij je nog makkelijk een gesprek kan voeren is ( iig bij het hardlopen) een goede indicator, zoek dan wel meteen een fiets maatje want anders ziet dat er zo raar uit :p en is een stuk gezelliger.
Ik heb gelukkig twee maatjes. 1 is ongeveer gelijkwaardig aan mijzelf de ander rijdt al een paar jaar maar neemt ons wel redelijk op sleeptouw zonder direct te hard te gaan, wat voor mij erg fijn is.
Met name degene met meer ervaring helpt me wel te doseren tijdens een rit. Ik merk dat als ik alleen rij, ik dat erg lastig vind en snel toch te hard van start ga.
Prulleman schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:44:
Kramp kan vele oorzaken hebben, intensiteit van de rit staat hoog, wellicht ga je inderdaad te hard, een hele rit in het rood rijden kan zeker de kans op kramp vergroten. Daarom hebben veel mensen ook ineens kramp als ze een wedstrijd doen. Probeer zoals gezegd wat meer in de duurzame te rijden, dat kan als beginner best langzaam (sub 25 km/u...) zijn.. en dan wat kortere stukjes harder, maar niet 1 uur volle bak..

Als 2e oorzaak heb je gebrek aan mineralen. Probeer eens sportdrank met mineralen te pakken ipv water, zeker nu het wat warmer wordt...

En als laatste, genoeg koolhydraten (suiker) kan ook helpen om kramp te voorkomen. Dit lijkt misschien niet nodig voor ritjes van 1-2 uur, maar zeker bij hogere intensiteit kan het toch verschil maken. (Als je wilt afvallen, doe dit niet tijdens het fietsen, maar op de dagen dat je niet fietst, voor fietsen heb je brandstof nodig)

Als je blijft opbouwen qua volume, komt er vanzelf een tijd dat je moeite moet doen om genoeg te eten. Een ritje van 3 uur op 200 watt is ongeveer 2500 kCal, meer dan de normale dagelijks hoeveelheid
Over de afgelopen ritten rij ik gemiddeld ong. 25 tot 28 km/h. Vooral afhankelijk van de wind, niet zo zeer de lengte van de rit.
Merk vooral problemen met kramp als ik, na wat opwarming, aanzet en rond de 30km/h ga rijden. Wellicht wil ik te snel te hard... maar merk dat het qua bovenbenen en conditie er wel in zit, alleen die kuiten....

Ik ga je tips over sportdrank ipv water meenemen opvolgen. wellicht zit daar een deel van het probleem.
Afvallen is niet echt het doel (184cm / 79kg), echter mag er wel wat welvaartsvet omgebouwd worden tot spieren ;) en uiteraard vebeteren van de conditie.

Thanks voor de tips allen!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Memphisto schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:10:

Ik ga je tips over sportdrank ipv water meenemen opvolgen. wellicht zit daar een deel van het probleem.
Afvallen is niet echt het doel (184cm / 79kg), echter mag er wel wat welvaartsvet omgebouwd worden tot spieren ;) en uiteraard vebeteren van de conditie.

Lijnen doe je op de dagen dat je niet sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-10 21:55
Ik vind het altijd leuk om naar een doel toe te werken. Echter heb ik nog geen toertochten op de planning.

Hebben jullie tips voor echte mooie toertochten in juli, augustus of september die ik niet kan missen. Ik zie door de bomen het bos niet meer met zoveel tochten op de ntfu/ fiets sport kalender.
Mogen ook best gravel tochten zijn.
Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:30

Oxigeon

En zo is dat!

Mistraller schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:19:
Jeuj; ik had voldoende WAF credits; ik "mag" weer een dagje weg om een BRM te doen. BRM200 Meinweg.
Dus ik zit dat kaartje te bekijken, kijkt vrouw in kwestie over de schouder mee; zal ik meegaan? Dus nu maar oppas regelen, en hopen dat ze ook echt een 200tje aankan :)

Gaan er nog meer tweakers?
Meinweg. Is een mooi gebied. Fiets ik zowat de helft van mijn ritten. Woon hier 5km vanaf dus kom er echt vrijwel altijd wel doorheen. Perf3ct om een rondje Duitsland mee te pakken

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 20:16
[...]

merk vooral problemen met kramp als ik, na wat opwarming, aanzet en rond de 30km/h ga rijden. Wellicht wil ik te snel te hard... maar merk dat het qua bovenbenen en conditie er wel in zit, alleen die kuiten....
Het zou natuurlijk kunnen dat je kuiten nog niet sterk genoeg zijn voor de geleverde inspanning. In dat geval kun je overwegen de kuitspieren met oefeningen te versterken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10
[...]

Stretchen voor- en achteraf probeer ik zeker te doen. Rustig warm fietsen probeer ik te doen, niet altijd even makkelijk.. denk vrij snel dat er wel een tandje bij kan.
Evt. magnesium zal ik in m'n achterhoofd houden.

Ik rij verder zonder hartslagmeter of powermeter oid.

[...]

Ik heb gelukkig twee maatjes. 1 is ongeveer gelijkwaardig aan mijzelf de ander rijdt al een paar jaar maar neemt ons wel redelijk op sleeptouw zonder direct te hard te gaan, wat voor mij erg fijn is.
Met name degene met meer ervaring helpt me wel te doseren tijdens een rit. Ik merk dat als ik alleen rij, ik dat erg lastig vind en snel toch te hard van start ga.

[...]

Over de afgelopen ritten rij ik gemiddeld ong. 25 tot 28 km/h. Vooral afhankelijk van de wind, niet zo zeer de lengte van de rit.
Merk vooral problemen met kramp als ik, na wat opwarming, aanzet en rond de 30km/h ga rijden. Wellicht wil ik te snel te hard... maar merk dat het qua bovenbenen en conditie er wel in zit, alleen die kuiten....

Je moet heel lang en heel veel traag rijden om uiteindelijk snel te kunnen rijden. Niet elke training is een race om zo snel mogelijk 30 te kunnen rijden ;).

Je zou een adaptief trainingschema zoals JOIN kunnen opstarten, maar dan heb je wel minstens een vermogensmeter en/of hartslagmeter nodig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:51
@Memphisto

Een verkeerde houding op je fiets kan ook tot kramp leiden. Soms doet het pijn aan mijn ogen hoe mensen op een racefiets kunnen zitten.

Je zou een bikefit kunnen laten doen (ben er zelf niet geheel enthousiast over), maar ook eens door een ervaren renner naar je houding laten kijken.

In ieder geval succes met je zoektocht. Als je deze klachten niet meer hebt is de sport nog een stuk leuker!

[ Voor 15% gewijzigd door Stillekracht op 13-05-2023 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Memphisto
mhr-zip schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Lijnen doe je op de dagen dat je niet sport.
Lijnen doe ik sowieso niet en al helemaal niet voor of tijdens een rit, dus dat zit wel goed.
Enige wat ik laat staan is het biertje in het weekend in de avond voor de rit.
nogeeninlog schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Het zou natuurlijk kunnen dat je kuiten nog niet sterk genoeg zijn voor de geleverde inspanning. In dat geval kun je overwegen de kuitspieren met oefeningen te versterken.
Eens hoor. Jaren van druk gezin (jonge kinderen), veel (zittend) werken en weinig sporten, hakken er wel in.
Moet denk ik ook meer geduld hebben en het tijd geven om weer op te bouwen.
Stillekracht schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:12:
@Memphisto

Een verkeerde houding op je fiets kan ook tot kramp leiden. Soms doet het pijn aan mijn ogen hoe mensen op een racefiets kunnen zitten.

Je zou een bikefit kunnen laten doen (ben er zelf niet geheel enthousiast over), maar ook eens door een ervaren renner naar je houding laten kijken.

In ieder geval succes met je zoektocht. Als je deze klachten niet meer hebt is de sport nog een stuk leuker!
Ik heb geen volledige bikefit oid gedaan.
Wel heb ik, nadat ik de fiets een onderhoudsbeurtje heb laten geven bij een fietsenwinkel (Rullens in Wouw voor zover hier bekend), daar eens goed laten kijken of de afstelling past bij mijn lichaamsbouw.

Fiets heb ik gekregen van mijn vader (toen het fietsen bij hem niet meer ging).. Hij had ong. dezelfde lichaamsbouw als ik, echter hebben ze er toch nog flink wat aan bijgesteld.
Eigenlijk zou het stuur nog iets hoger moeten, maar zij adviseerde eerst maar eens wat km's in de nieuwe afstelling te rijden en te kijken wat het doet. Dan kan ik later altijd nog verder fine tunen.
En moet zeggen, het is echt vooruit gegaan. Minder/geen last van boven- en onderrug en nek.

Verder rij ik ook nog met gewone pedalen (en gympen). Had besloten eerst zeker te willen weten dat wielrennen iets voor mij was, voordat ik geld uit geef aan pedalen en schoenen. Maar gezien het plezier ik er in heb, ga ik in het hemelvaartsweekend toch maar eens een aankoopje doen!
Wellicht dat dat ook nog wat gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Vraagje,

3-4 weken geleden een kleine valpartij gehad, sindsdien heb ik problemen met mijn schoen.
Ik heb sindsdien last van mijn rechtervoet, precies op de plek waar het schoenplaatje zit.

Ik heb de schoen al helemaal bekeken en er lijkt niets kapot in/rond het schoenplaatje.
Inklikken/uitklikken gaat ook nog prima. Maar het voelt alsof er iets doordrukt.
De pijn/gevoeligheid is niet alleen maar tijdens fietsen, maar ook de dagen erna met normale schoenen.

Betreft Lakes CX238 schoenen, deze hebben een carbon zool..
Aan mijn voet is verder niets te zien, niet blauw en ook geen zwelling, alleen een gevoelige drukplek..

Iemand een idee wat het kan zijn, of waar ik specifiek op moet letten qua schade aan de schoen(plaatje)?

[ Voor 11% gewijzigd door verstappen33 op 15-05-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
Zit het schoenplaatje nog wel op de juiste positie?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:33:
Vraagje,

3-4 weken geleden een kleine valpartij gehad, sindsdien heb ik problemen met mijn schoen.
Ik heb sindsdien last van mijn rechtervoet, precies op de plek waar het schoenplaatje zit.

Ik heb de schoen al helemaal bekeken en er lijkt niets kapot in/rond het schoenplaatje.
Inklikken/uitklikken gaat ook nog prima. Maar het voelt alsof er iets doordrukt.
De pijn/gevoeligheid is niet alleen maar tijdens fietsen, maar ook de dagen erna met normale schoenen.

Betreft Lakes CX238 schoenen, deze hebben een carbon zool..
Aan mijn voet is verder niets te zien, niet blauw en ook geen zwelling, alleen een gevoelige drukplek..

Iemand een idee wat het kan zijn, of waar ik specifiek op moet letten qua schade aan de schoen(plaatje)?
zit het niet toch in je voet..? Lijkt me aannemelijker dat er in je voet onzichtbare schade zit dan in je schoen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
NoepZor schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:54:
Zit het schoenplaatje nog wel op de juiste positie?
Ja, die zit goed.
Prulleman schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:26:
[...]
zit het niet toch in je voet..? Lijkt me aannemelijker dat er in je voet onzichtbare schade zit dan in je schoen.
Ja, de pijn zit in mijn voet, voelt als een blauwe plek/kneuzing.

Telkens na een fietsrit (sinds de val 3-4 weken geleden), is het een stuk gevoeliger geworden na elke rit,
Aangezien het een carbon zool is die heel stijf is zou je geen punt belasting verwachten onder je schoenplaatje, maar zo voelt het wel.

Ik wil ook niet teveel aan de schoen breken/trekken om te zien of er ergens een breukje zit, ik zal komende week eens langs de fietsenwinkel gaan waar ik de schoen heb gekocht, kijken of hij iets kan zien..

Links heb ik namelijk totaal geen last.

[ Voor 10% gewijzigd door verstappen33 op 15-05-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
verstappen33 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:46:
[...]

Ja, de pijn zit in mijn voet, voelt als een blauwe plek/kneuzing.

Telkens na een fietsrit (sinds de val 3-4 weken geleden), is het een stuk gevoeliger geworden na elke rit,
Aangezien het een carbon zool is die heel stijf is zou je geen punt belasting verwachten onder je schoenplaatje, maar zo voelt het wel.

Ik wil ook niet teveel aan de schoen breken/trekken om te zien of er ergens een breukje zit, ik zal komende week eens langs de fietsenwinkel gaan waar ik de schoen heb gekocht, kijken of hij iets kan zien..

bedoel meer dat je een botje in je voet hebt gekneusd met de val en dat je die pijn, soort van activeert met een fietsrit.... (ik zou dan ook verwachten dat de pijn toeneemt als je bv een lange wandeling maakt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Prulleman schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:47:
[...]

bedoel meer dat je een botje in je voet hebt gekneusd met de val en dat je die pijn, soort van activeert met een fietsrit.... (ik zou dan ook verwachten dat de pijn toeneemt als je bv een lange wandeling maakt)
Als ik enkele dagen met normale schoenen loop verlicht het de pijn wel, maar na 2 uur fietsen is de pijn weer op het oude niveau.

Ik dacht ook eerst aan een kneuzing, maar die zou ondertussen wel langzaam over moeten zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10
[b]

Laat me raden, je bent op je rechterzijde gevallen? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Cloclo100 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Laat me raden, je bent op je rechterzijde gevallen? 😀
Klopt, kon niet op tijd uitklikken aan die kant, kon pas uitklikken toen ik op de grond lag (ging niet vanzelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
nowherebound123 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:30:

Cool man, goede progress!

Ik doe dezelfde combi: Trois Ballons (medio+extra klimmetje op weg van huisje naar start en terug, totaal 130-140km ongeveer) en Marmotte.

Ik begin nu ook tegen de 4w/kg aan te hikken, nog een kilo'tje er af en ik ben er. Ik doe nu nog steeds combinatie van kracht en duur, maar doe klimclassic niet. Heb wel vorige week nog een lang weekend Ardennen gedaan voor langere steady klimmetjes van 15+min voornamelijk (de echt steile puisten links laten liggen). Ik zie een klimclassic nu niet goed meer passen in de voorbereiding (buiten het feit dat je wel gewoon weer lang op de fiets zit wat altijd goed is).

Maar ik weet ook niet zo goed wat je als "kracht" verstaat. Ik zou wel intensiteit blijven combineren naast je duurtrainingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
jasperdeman schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Cool man, goede progress!

Ik doe dezelfde combi: Trois Ballons (medio+extra klimmetje op weg van huisje naar start en terug, totaal 130-140km ongeveer) en Marmotte.

Ik begin nu ook tegen de 4w/kg aan te hikken, nog een kilo'tje er af en ik ben er. Ik doe nu nog steeds combinatie van kracht en duur, maar doe klimclassic niet. Heb wel vorige week nog een lang weekend Ardennen gedaan voor langere steady klimmetjes van 15+min voornamelijk (de echt steile puisten links laten liggen). Ik zie een klimclassic nu niet goed meer passen in de voorbereiding (buiten het feit dat je wel gewoon weer lang op de fiets zit wat altijd goed is).

Maar ik weet ook niet zo goed wat je als "kracht" verstaat. Ik zou wel intensiteit blijven combineren naast je duurtrainingen.
KlimClassic idd om weer lang op de fiets te zitten, te wennen aan rijden 'in een groep' (voor zoverre dat daar van toepassing is) aangezien ik bijna altijd solo train, te experimenteren met voeding en omdat ik uberhaupt nog nooit aan een georganiseerde tocht heb meegedaan en wil kijken hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31

Kluus

Gang is alles

Hier ook aanwezig bij de klimclassic donderdag en bij de drie balonnen. FTP ligt nu ook op 4W/kg dus wellicht komen we nog ergens samen te rijden met zijn allen :D.

L3B rij ik de volledige afstand, dat wordt ook mijn hoofdcyclo voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Klimclassic is altijd wel leuk, maar heb hem al paar jaar niet meer gereden.
Altijd beetje lastig om daar in de buurt beetje betaalbare slaapplek te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 06:53

Galois

1811 - 1832

Wat gaat hier mis? https://www.bol.com/nl/nl...d-zwart/9200000119779779/

De Schwalbe One Pro TLE voor deze prijs? Dat kan toch niet? Prijsfout?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 13:06

joker1977

Tweakert

Galois schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:21:
Wat gaat hier mis? https://www.bol.com/nl/nl...d-zwart/9200000119779779/

De Schwalbe One Pro TLE voor deze prijs? Dat kan toch niet? Prijsfout?
Is voor kinderwieltjes (cq. kleine vrouwen wieltjes) he.. En ik gok dat ze die aan de straat-stenen niet kwijtraken, vandaar de lage prijs?
Pagina: 1 ... 475 ... 688 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).