Na de
AGR van vorig weekend heb ik dit weekend de LBL uitgefietst. Dat was vergeleken met de AGR wel echt een hel zeg. Heel vaak aan afstappen gedacht. Eerste helft van de dag redelijk weer, maar later twee echte buien en veel miezer gehad. Op het laatst nog een zonnetje en regenboog.
Helaas niet gelukt om voor de sluitingstijd van de finish binnen te zijn en dus wordt de medaille per post nagestuurd. Wel nog een T-shirt gekregen. We zouden sowieso (iets) te laat zijn geweest, maar 6km voor de finish kreeg m'n fietsmaatje een klapband en dus werd het veel te laat. 12:30 uur fietstijd, 15:20 uur totaal.
Heel anders gereden dan bij de AGR. Toen 10.5 uur gefietst aan 175 W gemiddeld, bij de LBL 12.5 uur "slechts" 153 W. Bij de AGR vermogen veel meer verdeeld over alle zones, bij LBL eigenlijk alleen maar Z1 en Z2 (en een beetje Z3) gefietst. Ik vraag me af of ik niet misschien stiekem een beginnend verkoudheidje had; het ademen bij inspanningen op de grens van Z2-Z3 voelde soms "raar" en vandaag veel zitten niezen... Of misschien toch niet voldoende hersteld van de AGR.
In het begin me afgevraagd waarom alle "côtes" met naam op het eind zaten, de eerste helft waren er toch ook genoeg klimmetjes? Maar op het eind was het me wel duidelijk waarom sommige dingen "côte" mogen zijn en andere gewoon naamloze beklimmingen. Veel schrik gehad voor de Stockeu, maar daar kwam ik eigenlijk vrij probleemloos boven (zij het op een overdreven rustig tempo). Vooral de Rosier vond ik vervelend; vooraf op climbfinder leek het vrij simpel, gewoon 6% gelijkmatig omhoog. Die ging maar eindeloos door terwijl ik er al lang klaar mee was. Door die haag van campers op de Redoute was gaaf.
Die klapband van m'n maatje was de tweede in drie weken tijd, beide keren in een afdaling bij het remmen. Harde knal. De eerste keer was z'n buitenband ook gescheurd en puilde bij vervangen de binnenband uit, deze keer de binnenband kunnen vervangen maar 1 km na de finish klapte de band weer, bleek er toch een scheurtje in de buitenband te zitten. Geprobeerd te fixen met ductape maar ook de derde binnenband klapte. Gevolg: om 21:00 uur in het pikkedonker de laatste afdaling naar de B&B met een platte band gedaan.
Weet iemand wat dat kan zijn? Is het gewoon hele domme pech, of kan er iets mis zijn met de velg? Hebben 'm geinspecteerd maar konden niets geks vinden, ook het velglint zag er normaal uit. Heb 'm nu een ander wiel geleend zodat hij in ieder geval naar huis kon fietsen.
Om het drieluik dit jaar compleet te maken moet ik me ook maar inschrijven voor de Flèche Wallonne toertocht, denk ik. Die is gelukkig pas op 20 mei, dus even rust
[
Voor 3% gewijzigd door
Tom-Z op 23-04-2023 20:58
]