Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 465 ... 481 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:39
AH, de voeding discussie, vroeg dit jaar. Kan niet wachten op de wax/lube discussie die gaat volgen :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:41
dfbt schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:11:
[...]

240 g koolhydraten in 1 bidon van 750 ml?
Dan krijg je toch een super suikerige bidon wat niet weg te drinken is? Alle sportdranken die ik ken zijn rond 40 gram per 500 of 750 en bij een uitzondering een bidon morten van 80 gram.
Om je hydratie te blijven aan vullen raden ze een bidon per uur aan. Meer als 80 of 90 gram per uur opnemen is voor amateurs toch niet echt een ding.
Er zijn veel wegen naar Rome. 200-240g in 750ml bidon is best te doen. Je drinkt het dan natuurlijk niet als water of sportdrank. Maar meer als een 'gelletje'; een slok per 10-15minuten ofzo. Ik gebruik mijn andere bidon met puur water voor de dorst. En voor echt langere ritten neem ik dan af en toe nog wat reepjes mee voor de afwisseling. In Nederland, maar eigenlijk overal wel, kan je je water bidon eenvoudig elke 60-90minuten bijvullen.

Hoe zie zo'n bidon er dan uit? Voor rit van 4uur; ik vul een maatbeker met:
~30g sportdrank voor de smaak [combinatie van glucose en fructose en wat mineralen]
~30g maltodextrose [glucose dus]
~160g kristalsuiker [glucose+fructose]
~ afhankelijk van de temperatuur tot ongeveer 5g tafelzout [= ~1,2g natrium = 500mg natrium per uur]
~ afhankelijk van de behoefte van de dag nog een 200mg table cafeïne
- Daarna vul ik de maatbeker met warmwater tot ongeveer 700ml,
- Met een kleine garde goed mixen, en vervolgens in een bidon, goed schudden
- Bidon nog even in de koelkast

Hiermee heb ik dus ~220g @55g/u koolhydraten voor bijna geen geld, eventueel aan te vullen met snelle jelles, banaantjes, sportreepjes afhankelijk van de intensiteit. Soms heb ik bovenstaande bidon alleen al voor een intensieve rit van 3 uur [73g/u].

Goedkoper en makkelijker kan haast niet.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25
Tja soms is gewoon even stoppen bij een tankstation ook prima om even cola/broodjes ofzo te halen :)
Zeker op lange ritten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:56
Prulleman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:05:
[...]

zijn nog een hoop andere factoren uiteraard, intensiteit bv, en hoe getraind je bent, op de fiets, maar ook met eten/suikers verwerken.

bij lagere intensiteit kan je uiteraard langer door op de beschikbare voorraad, maar werkt je spijsvertering ook nog redelijk, dus vast voedsel komt uiteindelijk ook wel in je systeem.

maar na lange of intensieve ritten (zeker als je dat minder gewend bent), dan kan het voor je herstel ook positief zijn om je tank niet al te leeg te rijden
Het ging in mijn geval over vergelijkbare ritten waarbij ik de ene keer alleen op deze specifieke sportdrank, de ene keer op het 'normale' eten en mijn gebruikelijke sportdrank zonder koolhydraten en de andere keer op beide heb gereden. In de gevallen met de alleen de specifieke sportdrank reed, was het minder dan incl het eten. In de keer met het normale eten + specifieke sportdrank merkte ik geen extra effect.

Waar ik dus vooral benieuwd naar ben zijn ervaringen zoals die van @Phydomir dat hij er daadwerkelijk een positief effect van heeft.

Tijdens de lange duurritten stop ik ook graag gewoon even ergens om goed (en rustig) te eten incl wat cola. Het is echter bij de fanatieke ritten (hoog tempo/meer HM etc) dat ik graag op een (makkelijke) manier wat extra energie binnen zou willen krijgen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 17:59

joker1977

Tweakert

jasperdeman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Er zijn veel wegen naar Rome. 200-240g in 750ml bidon is best te doen. Je drinkt het dan natuurlijk niet als water of sportdrank. Maar meer als een 'gelletje'; een slok per 10-15minuten ofzo. Ik gebruik mijn andere bidon met puur water voor de dorst. En voor echt langere ritten neem ik dan af en toe nog wat reepjes mee voor de afwisseling. In Nederland, maar eigenlijk overal wel, kan je je water bidon eenvoudig elke 60-90minuten bijvullen.

~30g sportdrank voor de smaak [combinatie van glucose en fructose en wat mineralen]
~ afhankelijk van de temperatuur tot ongeveer 5g tafelzout [= ~1,2g natrium = 500mg natrium per uur]

Hiermee heb ik dus ~220g @55g/u koolhydraten voor bijna geen geld, eventueel aan te vullen met snelle jelles, banaantjes, sportreepjes afhankelijk van de intensiteit. Soms heb ik bovenstaande bidon alleen al voor een intensieve rit van 3 uur [73g/u].

Zal wel aan mij liggen, maar het klinkt niet makkelijk. En goedkoop.. ik geloof niet dat voeding het duurste dingetje is van de hobby fietsen.. Ik ga toch niet 's ochtends met een garde die tjak mengen en in de koelkast zetten..

Je kunt het zo goedkoop en zo duur maken als je wilt, maar als je een bidon met.. in mijn ogen.. behangplaksel ... gaat vullen met 250g zoetigheid ben je het stadium "ik doe dit voor de lol" wel een beetje gepasseerd, denk ik dan...

Wat @DDX ook zegt: Dan stop je toch even bij een tankstation voor een broodje en een blikje. Voor duur-ritten is dat ook niet zo'n probleem...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

Phydomir

Dennis

joker1977 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:46:
[...]
"ik doe dit voor de lol" wel een beetje gepasseerd, denk ik dan...
Denk dat hierom discussies zoals deze over voeding zo vaak terug komen. Ieder heeft een ander idee bij wielrennen. Geen enkele van mijn ritten zijn puur "voor de lol". Iedere rit is een training met een bepaald doel voor ogen. Voeding en de voorbereiding daarvan hoort hier ook bij. En zo ook het niet te lang willen stoppen tijdens een duur rit. Even een bidon bijvullen is prima, maar dat is het dan ook.

[Voor 11% gewijzigd door Phydomir op 27-03-2023 11:11]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:39
Die puur voor de lol gasten ken ik ook. Ritje van 100+ en dan 1 bidon water mee. En dan na 60 kilometer vierkant op de fiets zitten en hard roepen om een koffie met appelgebak break die niet op de planning staat.

Ik neem vanuit ervaring en geleerde lessen m’n voeding mee afhankelijk van de rit. De wetenschap is duidelijk, gevoel per persoon is ook duidelijk en dat laatste ga je toch niet aanpassen.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:33
Pfoe, net terug van 2 weken fietsen in Girona.

Van de gebieden die ik tot nu toe heb gedaan op de fiets (zie hieronder), staat Girona toch wel echt heel hoog op m'n favorieten lijstje.

- Vogezen
- Provence / Ventoux
- Italiaanse Alpen
- Dolomieten
- Girona

Het mooie van Girona is dat je er zowel hele chille heuvelachtige ritjes kunt rijden (60km met bijv 400hm met klimmetjes van 4-6%), maar ook lekker pittige klimmen kunt rijden als je zin hebt in wat zwaarders (Rocacorba bijvoorbeeld, 10km a 6,5%, met paar kilometers van rond de 10%).

Daarnaast kun je dus ook heel chill makkelijke gravelritjes doen, of mountainbiken (nog niet geprobeerd). De Spaanse chauffeurs zijn in tegenstelling tot Italië echt heel netjes. Je mag in Spanje op N-wegen, waar auto's 80 rijden, ook gewoon fietsen. De auto's wachten rustig achter je als ze niet goed kunnen inhalen en rijden dan met ruime veilige boog om je heen. Voelt veiliger dan in Nederland zelfs...

In Girona zelf zitten veel top hipster tentjes waar ze uitstekende koffie en lekkers serveren voor goede prijzen. Accommodatie is ook nog goed te betalen en natuurlijk is het weer ook wel een pluspunt. Afgelopen 2 weken bijna elke dag gefietst in 20-25 graden.

Ik moet misschien niet te enthousiast zijn, straks gaat iedereen naar Girona toe, maar kon mijn enthousiasme niet voor mezelf houden.... :D.

PS, als iemand inspiratie wil, PM me gerust voor m'n routes in Girona.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:29:
De Spaanse chauffeurs zijn in tegenstelling tot Italië echt heel netjes. Je mag in Spanje op N-wegen, waar auto's 80 rijden, ook gewoon fietsen. De auto's wachten rustig achter je als ze niet goed kunnen inhalen en rijden dan met ruime veilige boog om je heen. Voelt veiliger dan in Nederland zelfs...
Dat is ook mijn ervaring na een klein weekje Calpe. Ze zijn echt heel erg netjes tov fietsers. Zelfs langs de N wegen nooit onveilig gevoeld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Requiem19
Phydomir schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Dat is ook mijn ervaring na een klein weekje Calpe. Ze zijn echt heel erg netjes tov fietsers. Zelfs langs de N wegen nooit onveilig gevoeld.
Mooi dat het in Calpe net zo gaat. Kan ik die bestemming op mijn lijstje zetten :). Weer is daar natuurlijk nog iets beter.

Ik was nu voor het eerst wel echt HEEL blij met m'n Garmin Varia radar+lamp. De toegevoegde waarde in Spanje van de Varia is veel groter dan in Nederland (waar hij constant afgaat op fietspaden). In Spanje fiets je meer op de doorgaande weg en dan is het erg prettig om te weten dat er een auto aankomt achter je.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:02
Ik vind het sowieso een belachelijk goed hulpmiddel, zelfs voor snellere fietsers op het jaagpad door te kunnen laten. Zou een no brainer moeten zijn voor iedere fietser..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:52
pier87 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:45:
[...]

haha mooi man! Ureterp is wel andere koek kan ik je vertellen, daar sta je met een man of 70 aan de start op een klein criteriumrondje... Paar jaar geleden stapte ik met dezelfde ambities op in Ureterp, dat heb ik geweten |:(
Hehe, dat word doodgaan ja. ''Rondje'' van 1.1km en dan dacht ik 60 rondjes.

Wel leuk, staan 50 man ingeschreven bij de amateurs atm. 70 bij de belofte/elite. Dat word genieten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
In principe mag je op alle wegen fietsen in Spanje, behalve op de autosnelweg en daar waar expliciet een verbodsbord staat. Verkeer is hier uiterst vriendelijk en geduldig inderdaad, zelfs rond de hoofdstad ;-)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46
la_fusion schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:46:
Om nog even terug te komen op dat binnenkrijgen van koolhydraten via het drinken.. ik heb daar vorig jaar eens wat voor geprobeerd middels maltodexterine als ook een andere 'complete sportmix' maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik er destijds zoveel verschil in merkte tijdens mijn fietstochten. Ik heb het destijds gebruikt als aanvulling naast mijn gebruikelijke mueslireep/peperkoek/etc. In hoeverre hebben de 'gebruikers' (:+) hier daar een bepaalde positieve/negatieve/neutrale ervaring mee?
Ik heb bijna altijd maltodextrine in mn bidons, scheelt me reepjes naar binnen klappen :) En zeker bij koud weer als je handschoenen het moeilijk maken om dingen open te maken is dit echt supermakkelijk.

Iets wat ik misschien nog een keer wil proberen is:

YouTube: Homemade ‘Rocket Fuel’?! | How To Make A 2400 Calorie Energy Drink &...
(maar dan wel op een lange tocht)

[Voor 17% gewijzigd door McMiGHtY op 27-03-2023 12:55]

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
McMiGHtY schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:50:
[...]

Ik heb bijna altijd maltodextrine in mn bidons, scheelt me reepjes naar binnen klappen :) En zeker bij koud weer als je handschoenen het moeilijk maken om dingen open te maken is dit echt supermakkelijk.
Mijn fantomalt blikken zijn bijna op, dus ik heb nu eens isotonic poeder gekocht. Iemand gaf hier al aan dat je dan toch ook je mineralen beter aanvult. Ik deed altijd wel een snufje zout, maar da's natuurlijk niet genoeg.
Ben wel benieuwd in elk geval! Ik heb overigens ook wel een gewone zak maltodextrine meebesteld, dat is inderdaad flink goedkoper dan fantomalt van Nutricia, en hetzelfde spul.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:36
jasperdeman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Maar dan stop je op ritten van 150 km , ongeveer . 4-5x om die ene bidon te vullen met water bij waterpunten? of heb je 3 bidonhouders?
Zie het niet als kritiek trouwens, ik fiets ook wel is met regelmaat een rondje van 120-150 km en leer graag nieuwe dingen :D . Mij lijkt t behalve erg zoet of vies, niet echt praktisch omdat je dan 1 bidon met water hebt voor je hydratatie.

[Voor 7% gewijzigd door dfbt op 27-03-2023 14:28]

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 08:15
Hee, nog iemand die in Madrid rondfiets?

If so, ¿Heb je toevallig een goede alternatieve route die niet gewoon het fietspad naar het noorden is voor langere ritten?
wibblemoo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:07:
In principe mag je op alle wegen fietsen in Spanje, behalve op de autosnelweg en daar waar expliciet een verbodsbord staat. Verkeer is hier uiterst vriendelijk en geduldig inderdaad, zelfs rond de hoofdstad ;-)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Chaot schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:38:
Hee, nog iemand die in Madrid rondfiets?

If so, ¿Heb je toevallig een goede alternatieve route die niet gewoon het fietspad naar het noorden is voor langere ritten?

[...]
Je bedoelt het fietspad richting Colmenar? Ik woon zelf iets ten westen van het centrum, dus hoef nooit 'de stad uit', maar ken genoeg mooie routes ten noorden en noord-westen van Madrid.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:54
Heeft iemand ervaring met gereedschap van Birzman? Lijkt me een mooie set om wat basis onderhoud thuis te kunnen doen.

https://www.12gobiking.nl...mpacte-gereedschapskoffer

• jasperdeman
  • Laatst online: 08:41
dfbt schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Maar dan stop je op ritten van 150 km , ongeveer . 4-5x om die ene bidon te vullen met water bij waterpunten? of heb je 3 bidonhouders?
Zie het niet als kritiek trouwens, ik fiets ook wel is met regelmaat een rondje van 120-150 km en leer graag nieuwe dingen :D . Mij lijkt t behalve erg zoet of vies, niet echt praktisch omdat je dan 1 bidon met water hebt voor je hydratatie.
Ja, dat is wel een minpuntje. Maar 5 keer is natuurlijk wel wat overdreven, eerder 3 keer. En met reguliere bidons moet je ook een keer stoppen in dat geval. Gelukkig kun je met de meeste routeplanners tegenwoordig makkelijk openbare waterpunten zien en zijn die er genoeg om dat eenvoudig langs je route te doen. Is sneller dan een stoplicht zeg maar.
joker1977 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:46:
[...]
Je kunt het zo goedkoop en zo duur maken als je wilt, maar als je een bidon met.. in mijn ogen.. behangplaksel ... gaat vullen met 250g zoetigheid ben je het stadium "ik doe dit voor de lol" wel een beetje gepasseerd, denk ik dan...

Wat @DDX ook zegt: Dan stop je toch even bij een tankstation voor een broodje en een blikje. Voor duur-ritten is dat ook niet zo'n probleem...
Tsjah, ik wil je niet overtuigen, maar behangplaksel is het niet (dat heb je eerder met proteïnemixen). En ik vind bij een tankstation stoppen voor broodje en een cola toch echt beduidend meer moeite dan wat suiker in een bidon stoppen. En als je 10-15u in de week fietst gaat voeding toch echt wel in de kosten lopen. Kan je zelf uitrekenen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
jasperdeman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:52:
[...]

En als je 10-15u in de week fietst gaat voeding toch echt wel in de kosten lopen. Kan je zelf uitrekenen.
Helemaal natuurlijk als je het af zet tegen de kant en klare producten als sis beta fuel of Maurten.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:03
mr.DJ95 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:43:
Heeft iemand ervaring met gereedschap van Birzman? Lijkt me een mooie set om wat basis onderhoud thuis te kunnen doen.

https://www.12gobiking.nl...mpacte-gereedschapskoffer
Hangt af van wat je al in huis hebt of dit interessant is of niet. Heb je helemaal niets dus ook geen schroevendraaiers, inbussen en torx, dan is het leuk om te starten. Anders zou ik specifiek de spullen kopen die je nodig hebt.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic! || www.instagram.com/vanspeykwheels

• DDX
Op lange intensieve ritten gebruik ik wel maurten poeder. (dus een brm200/300 ofzo)
Ja prijzig maar wel zo makkelijker paar zakjes meenemen en bij een tankstaton ofzo bijvullen.

Doe ook wel eens flesje fanta/orangina in een bidon maar kost net zoveel eigenlijk(/meer?) als je die onderweg koopt.

En stoppen bij tankstation voor 100km rit nee doe ik ook niet.
Maar als ik een 200km+ rit maak wil je ook wel eens wat anders dan vloeibaar voedsel/reepjes.
Gewoon ff broodje ofzo.
En als je bij een restaurant stopt ben je meteen zoveel tijd kwijt, dus tankstation is dan wel handig. (nee niet goedkoop natuurlijk)
Je kan ook zak krentenbollen meenemen natuurlijk. (doet m'n vader vaak bij lange ritten)

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-05 20:37
DDX schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:54:
Op lange intensieve ritten gebruik ik wel maurten poeder. (dus een brm200/300 ofzo)
Is die Maurten voeding dan echt zoveel beter? Ik weet dat er veel profs fan van zijn maar of je als amateur/liefhebber nu een verschil merkt is nog wat anders. Heb het zelf nog niet geprobeerd dus ben wel benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21

Kluus

Gang is alles

jasperdeman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:52:
[...]

Tsjah, ik wil je niet overtuigen, maar behangplaksel is het niet (dat heb je eerder met proteïnemixen). En ik vind bij een tankstation stoppen voor broodje en een cola toch echt beduidend meer moeite dan wat suiker in een bidon stoppen. En als je 10-15u in de week fietst gaat voeding toch echt wel in de kosten lopen. Kan je zelf uitrekenen.
De moeite die het is moet je denk ik ook meer vergelijken met het gebruiken van een kant en klare mix als isostar, of het meenemen van andere voeding, niet met het stoppen voor cola. Zo denk ik tenminste dat @joker1977 bedoelt. Ik ben het daar mee eens maar ik ben ook makkelijk uitgevallen, als een ander wat meer wil kokkerellen is dat natuurlijk prima. :)

Voor wat betreft 10-15 uur fietsen, ik haal dat ook wel, maar niet op iedere rit neem ik sportdrank of andere voeding mee, alleen op lange en/of hoge intensiteit ritten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ElGreco
Ja prijzig maar wel zo makkelijker paar zakjes meenemen en bij een tankstaton ofzo bijvullen.

Doe ook wel eens flesje fanta/orangina in een bidon maar kost net zoveel eigenlijk(/meer?) als je die onderweg koopt.

En stoppen bij tankstation voor 100km rit nee doe ik ook niet.
Maar als ik een 200km+ rit maak wil je ook wel eens wat anders dan vloeibaar voedsel/reepjes.
Gewoon ff broodje ofzo.
En als je bij een restaurant stopt ben je meteen zoveel tijd kwijt, dus tankstation is dan wel handig. (nee niet goedkoop natuurlijk)
Je kan ook zak krentenbollen meenemen natuurlijk. (doet m'n vader vaak bij lange ritten)
Ik neem tijdens lange ritten een aantal van dit soort potjes mee waar ik mijn poedertjes in verdeel (ik heb zakken van 1kg sportdrank poeder). Past precies 35gr in, genoeg voor 1 bidon refill.

Het past verbazingwekkend genoeg prima in je jersey. Stapeltje van drie op elkaar naast de reepjes.

https://www.amazon.nl/Sis...er-BPA-vrij/dp/B00BG4DH90

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic! || www.instagram.com/vanspeykwheels

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Kluus schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:00:
[...]

De moeite die het is moet je denk ik ook meer vergelijken met het gebruiken van een kant en klare mix als isostar, of het meenemen van andere voeding, niet met het stoppen voor cola. Zo denk ik tenminste dat @joker1977 bedoelt. Ik ben het daar mee eens maar ik ben ook makkelijk uitgevallen, als een ander wat meer wil kokkerellen is dat natuurlijk prima. :)

Voor wat betreft 10-15 uur fietsen, ik haal dat ook wel, maar niet op iedere rit neem ik sportdrank of andere voeding mee, alleen op lange en/of hoge intensiteit ritten.
Klopt, ik ga heus niet bij elk ritje bij een tank-station stoppen, dat is natuurlijk onzin. Maar net als jij vind ik het ook wat overkill om op een duur-rit te proberen 90gr. per uur naar binnen te harken van de meest hoogwaardige poeders pillen en drankjes. Zeker bij de wat minder intensieve ritten kun je prima vooraf (goed) eten en daarna op normaal eten (broodje, bolletje, Snelle Jelle, banaan) de rit doen zonder volledig leeg te zijn. En het gros van je volume zal dit soort ritten zijn, zeker als je naar de 10-15 uur / week gaat.

Intensievere ritten zijn meestal qua tijdsduur dan ook korter en dan is het ook makkelijker om "genoeg" mee te nemen zonder dat het in super-geconcentreerde vorm noodzakelijk is.

En natuurlijk is iedereen vrij om zelf te kiezen wat ze naar binnen willen werken, maar ik vind het te ver gaan om dat soort "suiker-concentraat" te gaan maken en mixen als je bij de Decathlon een zak van 2 kilo voor 2 tientjes kan ophalen.

Tuurlijk kan het qua prijs flink aantikken, maar bij (bijvoorbeeld) de Decathlon kun je zowel sportdrank als de energie-reepjes e.d. relatief goedkoop inslaan. Kan niet in iedereen zijn portemonnee kijken - maar ik denk dat dat prima te doen is, zeker als je het gebruik enigszins beperkt tot de hogere intensiteit-ritjes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
Ik heb vorige week zowel de SIS beta fuel als de Maurten 320's geprobeerd. Maar beide vond ik erg "stroperig" drinken. Ik vond het geen succes. Heb ze gemixed in een 620ml bidon (zelf geven ze aan 500ml water). Dus ik blijf maar gewoon bij mijn eigen mix en dan maar zip-locks gebruiken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:43

Stufferdt

Oe ist?

Hier een gebruiker van betafuel.

het lekker? neuh.
Is het makkelijk te mixen? Nope.
Is het cheap? Nein.

Helpt het om een berg koolhydraten naar binnen te werken die ik anders niet zou binnenkrijgen? Yes.

En zo zie ik het dus ook. Fiets zaterdag de 177km van de RvV toertocht en moet in die ~7 uur veel eten en drinken. En dan vind ik het wel ideaal.

Daarnaast leuk nieuws: heb via een winactie van Amacx sportvoeding 4 vrijkaarten gewonnen voor de AGR :) ga denk ik voor de 150km, lees dat de 200km weinig toevoegt buiten een saaie lus voor de km. Hoe ervaren de kenners hier dat? 240 is geen optie want: te lang, geen zin, niet fit en geen slaapplek :+

Geen ervaring met Amacx maar toch maar eens een pakketje bestellen als bedankje :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
Leuke prijs gewonnen zeg :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Stufferdt schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:08:

het lekker? neuh.
Is het cheap? Nein.

Helpt het om een berg koolhydraten naar binnen te werken die ik anders niet zou binnenkrijgen? Yes.

En zo zie ik het dus ook. Fiets zaterdag de 177km van de RvV toertocht en moet in die ~7 uur veel eten en drinken. En dan vind ik het wel ideaal.

Daarnaast leuk nieuws: heb via een winactie van Amacx sportvoeding 4 vrijkaarten gewonnen voor de AGR :) ga denk ik voor de 150km, lees dat de 200km weinig toevoegt buiten een saaie lus voor de km. Hoe ervaren de kenners hier dat? 240 is geen optie want: te lang, geen zin, niet fit en geen slaapplek :+

Geen ervaring met Amacx maar toch maar eens een pakketje bestellen als bedankje :9
Neem je dan nog eigen poeder mee voor onderweg? Het aanbod ter plekke is toch best ok? Je hebt iig genoeg betaald om een driegangen menu te krijgen. appelsientje-snellejelle-redbull :9

Maar euhm veel succes, ze geven hondeslecht weer. (ik sta ingeschreven voor de 250 en ben er heleuhmaal klaar voor :| )

[Voor 5% gewijzigd door Joindry op 28-03-2023 15:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40

het lekker? neuh.
Is het cheap? Nein.

De 200km lijkt mij eerder een 'gemaakte' route om de drukte te spreiden / beheersbaar te houden. Met name het stuk na de Adsteeg tot aan de Bergseweg heeft weinig met de AGR zelf te maken.Na 100km ben je terug in Valkenburg en begin je aan een nieuwe lus door het Heuvelland. Deze laatste 100km zijn, in mijn beleving, dan de leukste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:38
Yakolev schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:17:
Iemand ervaring met de DT Swiss OXIC wielen? Ik wil geen carbon wielen voor mijn fiets met velgremmen, maar wil wel graag geen silveren remrand zien. Had voorheen Mavic wielen waarbij de remrand vrij lang zwart bleef, maar uiteindelijk na een km of 10.000 toch silver waren. Las dat de Oxic wielen nog beter waren (mits je niet in natte omstandigheden fietst).

Fiets uitsluitend in Zuid-Limburg, maar ben een angsthaas op afdalingen, dus ik wil wel de remprestaties van alu wielen.

Ooit koop ik mij wel een fiets met schijfremmen, maar dat is tegenwoordig een flinke investering om een fiets minimaal zo goed te krijgen als mijn huidige.
Had 2 jr terug dezelfde uitdaging, en kwam toen op het volgende lijstje:
- DT Swiss OXIC
- Vision Team 30/35 Comp SL Zwart
- Vision Trimax30/35 KB

Kon toen vrij voordelig de Trimax' krijgen, dus ben daar voor gegaan. Zowel de velg zelf als (de zwartheid van) de remrand zouden wat duurzamer dan de Teams moeten zijn. Hoe dat zich verhoudt tot de Dt Swiss Oxic weet ik niet, maar hoorde daar destijds alleen maar goede verhalen over.

Heb sindsdien een kilometer of 5000 gereden met deze velgen, en ze zijn nog steeds goed zwart. Context is wel dat dit mijn mooiweerfiets is, en die dus nauwelijks door vuil wordt gereden.

Als je deze vraag gaat stellen op forums zul je overigens vaak te horen krijgen dat zo'n velgrand (die altijd zwart blijft) niet bestaat. Dat klopt denk ik ook wel, wees je er van bewust dat als je in slecht weer gaat rijden je niet lang plezier van een zwarte remrand zult hebben.. Succes met je zoektocht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stufferdt

Stufferdt

Oe ist?

Joindry schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Neem je dan nog eigen poeder mee voor onderweg? Het aanbod ter plekke is toch best ok? Je hebt iig genoeg betaald om een driegangen menu te krijgen. appelsientje-snellejelle-redbull :9

Maar euhm veel succes, ze geven hondeslecht weer. (ik sta ingeschreven voor de 250 en ben er heleuhmaal klaar voor :| )
Weet ik nog niet eigenlijk. Vorig jaar bij klimclassic (180km) en velomediane (140km) ook niet gedaan en toen ben ik ook weer bij de auto beland uiteindelijk. Dus denk dat ik inderdaad 2 bidons vul en het daarna overga op de sportdrank daar.

Poh, dat is nog 3 uurtjes langer zwemmen inderdaad 8)7 Weersvoorspellingen zijn dusdanig matig dat ik nog even heb overwogen 'm te skippen. Maar slaapplek is geregeld en we zien wel hoe het loopt :)
LGU schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:43:
[...]

De 200km lijkt mij eerder een 'gemaakte' route om de drukte te spreiden / beheersbaar te houden. Met name het stuk na de Adsteeg tot aan de Bergseweg heeft weinig met de AGR zelf te maken.Na 100km ben je terug in Valkenburg en begin je aan een nieuwe lus door het Heuvelland. Deze laatste 100km zijn, in mijn beleving, dan de leukste.
Dankjewel voor de uitleg! Dan ga ik lekker voor de 150km :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:07
jochy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:18:
[...]

Had 2 jr terug dezelfde uitdaging, en kwam toen het volgende lijstje:
- DT Swiss OXIC
- Vision Team 30/35 Comp SL Zwart
- Vision Trimax30/35 KB

Kon toen vrij voordelig de Trimax' krijgen, dus ben daar voor gegaan. Zowel de velg zelf als (de zwartheid van) de remrand zouden wat duurzamer dan de Teams moeten zijn. Hoe dat zich verhoudt tot de Dt Swiss Oxic weet ik niet, maar hoorde daar destijds alleen maar goede verhalen over.

Heb sindsdien een kilometer of 5000 gereden met deze velgen, en ze zijn nog steeds goed zwart. Context is wel dat dit mijn mooiweerfiets is, en die dus nauwelijks door vuil wordt gereden.

Als je deze vraag gaat stellen op forums zul je overigens vaak te horen krijgen dat zo'n velgrand (die altijd zwart blijft) niet bestaat. Dat klopt denk ik ook wel, wees je er van bewust dat als je in slecht weer gaat rijden je niet lang plezier van een zwarte remrand zult hebben.. Succes met je zoektocht
De Vision Team 30/35 Comp SL heb ik nooit overwogen, volgens alle reviews slijt het zwarte er enorm snel er vanaf, maar de Trimax wielen zien er zeker interessant uit. Dank daarvoor!
Ik snap volkomen dat ze niet eeuwig zwart blijven, ik was eigenlijk al gigantisch verrast dat mijn Mavics zo lang, zo goed bleven (en ik gebruikte het niet als een mooi weer set).

De nieuwe set zou ik dan wel weer als mooi weer setje gebruiken, en dan ook niet super vaak. Wil wel nog even afwachten hoe goed de nieuwe Van Rysel fietsen geprijsd zijn, anders de knoop doorhakken tussen de Oxic en de Trimax.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:36
de 200 km route is ook maar 100 hm meer als de 150 km route. dus zal idd stuk verlening zijn om alle druktes van bepaalde punten af te halen. zoals keutenberg etc..

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:54

het lekker? neuh.
Is het cheap? Nein.

Als je nog een kaart kwijt wil ben ik wel bereid om er eentje van je over te nemen. Kun je met die vrijkaarten ook de 100 of 125km doen?

• HierarchyHero
LGU schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:43:
[...]
Klopt ik heb in 2019 de grote tocht gedaan (was toen 240km zag ik) en ik kan alleen maar beamen dat de eerste lus naar het vliegveld wel mooi is maar niet speciaal. Pas wanneer je terug in Valkenburg komt voor de laatste 150km kom je op het mooiste deel van het parcours. Ik vermoed dat het parcours in grote lijnen nog wel gelijk zal zijn.

Helaast dit jaar te laat om in te schrijven voor de loting 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HierarchyHero
Joindry schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:42:
[...]

nooit gedaan, er is voldoende op de bevoerrading. Het aanbod zit wel soms nogal raar verdeeld over de posten. Ik herinner mij dat de laatste keer die ik hem reed (2021) er op de tweede bevoorrading (ergens in Herzele als ik mij niet vergis) volop gelletjes, sandwiches en koffie werden uitgedeeld terwijl de fietsers daar al vroeg in de ochtend toekomen en in de posten verder op het parcours waar velen rond de middag toestromen geen gelletjes of sandwiches meer te bespeuren. 8)7

success alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stufferdt

Stufferdt

Oe ist?

MrFortune schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:20:
[...]

Als je nog een kaart kwijt wil ben ik wel bereid om er eentje van je over te nemen. Kun je met die vrijkaarten ook de 100 of 125km doen?
Helaas al vergeven! Anders had je ‘m zo mogen hebben.

Begreep dat ik alle afstanden kan kiezen. Maar ga dus voor de 150, mooie tussenweg. Bedankt allemaal voor het meedenken en de informatie

• Joindry

Joindry

Vraagje aan de menigte hier, Hoe stevig vast moeten neopreen handschoenen zitten? Ik heb in het verleden nog neopreen pakken aangehad voor open water zwemmen en daar geld de regel: "hoe strakker, hoe beter"
Geldt dat ook voor handschoenen?
Ik lig met twee maten nu, één paar gaat retour. De S-M beperkt mijn beweging wat bij het knijpen. De L-XL sluiten dan weer niet perfect aan, zitten ietwat los op sommige plekken.

Wat raden tweakerts met neopreen ervaring aan voor handschoenen?
Of zoek ik best een ander model? (nu de castelli diluvio liggen)

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:33
Joindry schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:31:
Vraagje aan de menigte hier, Hoe stevig vast moeten neopreen handschoenen zitten? Ik heb in het verleden nog neopreen pakken aangehad voor open water zwemmen en daar geld de regel: "hoe strakker, hoe beter"
Ik lig met twee maten nu, één paar gaat router. De S-M beperkt mijn beweging wat bij het knijpen. De L-XL sluiten dan weer niet perfect aan, zitten ietwat los op sommige plekken.

ik zou me daar geen zorgen over maken zolang je niet onder water fietst. Strakker zit in sommige gevallen misschien fijner, en is misschien meer aero als je dat belangrijk vindt. Wat voor mij belangrijker is zijn de manchetten, dat die een beetje goed afsluiten en lang genoeg zijn. Ik zou ze zeker liever iets te los hebben op sommige plekken dan dat het je beweging beperkt

• DDX
Diluvio laten de stiksel vrij snel los en laten snel water door (beide kanten op)
Ik zou de deze aanraden ;

https://www.velotoze.com/.../waterproof-cycling-glove

Lekker lang dus icm goede regenjas loopt er geen water in.
Alleen als het echt koud is moet je flink doortrappen om je handen toch op temperatuur te houden, maar dat is nu niet echt van toepassing.

Nadeel van dit soort handschoenen is wel dat je niet even makkelijk reepje eet.

[Voor 9% gewijzigd door DDX op 29-03-2023 13:44]

• Mistraller
Ik lig met twee maten nu, één paar gaat retour. De S-M beperkt mijn beweging wat bij het knijpen. De L-XL sluiten dan weer niet perfect aan, zitten ietwat los op sommige plekken.

Ik vind te strak irritant. Heb ook het idee dat ik dan sneller koude handen/tintelingen krijg door minder doorbloeding. Met zwemmen heb je niks vast.
Ik check altijd het stukje tussen duim en wijsvinger, als ik een L maak en de stof staat strakker dan mijn huid dan vind ik ze te klein.

---------------

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
Mijn handschoenen heb ik ook altijd iets ruimer dan ideaal. Ook deels voor in mijn hoofd, maar je hand heeft meer ruimte om zichzelf te 'zetten', en voor mijn gevoel ook iets meer padding. Qua aerodynamica maakt het echt niks uit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Joindry

Joindry

Maarten_E schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:19:
Mijn handschoenen heb ik ook altijd iets ruimer dan ideaal. Ook deels voor in mijn hoofd, maar je hand heeft meer ruimte om zichzelf te 'zetten', en voor mijn gevoel ook iets meer padding. Qua aerodynamica maakt het echt niks uit.
Gaat me em niet om aero, maar de niet aansluitende plekjes zijn de plekjes die koud worden wanneer nat bij een wetsuit.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
Joindry schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Gaat me em niet om aero, maar de niet aansluitende plekjes zijn de plekjes die koud worden wanneer nat bij een wetsuit.
Ahh, op die fiets. (!) Begreep de zin niet helemaal goed, excuses!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ook een paar Diluvio handschoenen. Nu heb ik grote handen en altijd de grootse maat nodig die er zijn, maar te strak lijkt me niet fijn. Denk dat @Mistraller een goede vuistregel aangeeft. Daarbij moet je denk ik wel hebben dat hij rond de overgang van je hand naar je pols wel goed aansluit, zo behoud je de warmte in je handschoen.

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 22:52
Bepaalde batches van de PRO Vibe stuurpen worden teruggeroepen.
Als je 'm na mei 2020 hebt gekocht dan moet je je stuurpen even controleren: https://media.shimano-eu....-stem-alloy-recall-notice

BetterShifting.com | Strava

• Roskabouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-06 13:06
Vraagje aan de menigte hier,

Ik heb de Diluvio ook maar dat van de slechte stiksels kan ik beamen. Mijn grote klauwen passen er prima is als de handschoenen droog zijn. (Halverwege) uittrekken moet dan met iets meer geduld worden gedaan, aantrekken van natte neopreen handschoenen is nooit leuk.

• McMiGHtY
Zijn er mensen die ervaring hebben met het PRIME merk uit de UK? En dan met name de alu aero handlebar?

• ElGreco
McMiGHtY schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:43:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het PRIME merk uit de UK? En dan met name de alu aero handlebar?
Prime is het China sub-/huismerk van Wiggle. Of dat goed of slecht is, geen idee. Ik houd er van om nutteloze info te delen.

[Voor 13% gewijzigd door ElGreco op 30-03-2023 11:09]

• Westlandmb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-06 06:09
Ik kan deze wielset nu in de aanbieding voor 730 kopen.

https://www.mantel.com/bo...tlr-disc-racefiets-wielen

Wat is jullie advies? Ik wil het betaalbaar maken, maar vraag me af hoe groot de kwaliteits verschillen zijn tussen China wielen of een merk?

Andere vraag, bandenlichter op carbon velgrand drukken, kan dat zomaar? Denk dat ik met binnenbanden wil blijven rijden

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:51
McMiGHtY schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:43:
Yes. Heb zelf het stuur en zeker gezien de prijs / kwaliteit verhouding zou ik het zo weer kopen :)

Wil je nog iets specifieks weten?

• Mistraller
Westlandmb schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:46:

Wat is jullie advies? Ik wil het betaalbaar maken, maar vraag me af hoe groot de kwaliteits verschillen zijn tussen China wielen of een merk?

Andere vraag, bandenlichter op carbon velgrand drukken, kan dat zomaar? Denk dat ik met binnenbanden wil blijven rijden
Ligt er ook aan wat je verwachtingen zijn toch.... Ik wilde vooral voor de looks en ben voor Chinees gegaan, voor 450 euro een hoop lol tot nu toe. TL btw. Enige waar ik achteraf iets meer aan had kunnen besteden was de body wellicht. Maar als je twijfelt....dit is toch ook een prima prijs? Heb je in elk geval geen gedoe als er iets niet okee is.

Kunststof bandenlichter zou geen probleem moeten zijn lijkt me toch? Sowieso altijd beetje voorzichtig zijn voor de lak maar dat is met elke velg. Nu heb ik wel een fijne velg/band combi, het kost me maar weinig moeite.

[Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 31-03-2023 01:08]

---------------

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ElGreco
Westlandmb schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:46:

Voor carbon wielen zijn het zware rakkers. Dat beïnvloedt het rijgedrag. Je hebt in ieder geval levenslang garantie bij problemen, dat is een pluspunt tov China wielen.
Interne breedte is met 19,5 magertjes.

In dezelfde prijsklasse kun je ook naar Zipp 303S kijken (wel tubeless only). Als dit je budget is, vind ik ze een stuk moderner en beter.

Kunstof bandenlichter op carbon kan geen kwaad, ze zijn niet van suiker.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:41
Gisteren even goed kapot gegaan tijdens een training..
Sinds deze week zit ik bij een wielerclubje, en de trainingen zijn deze week weer begonnen..
Ik ben zelf alweer een paar weekjes aan het fietsen, dus dinsdag voorzichtig begonnen door met een langzamere groep mee te gaan, gemiddeld 29km/u over 45km gefiets, maar niet veel op kop...
Qua hartslag was het een D1, soms D2 rondje, dus vrij gemakkelijk..

Gisteren was door het slechtere weer de opkomst een stuk lager, net genoeg voor 1 groepje van 8 man.
Helaas waren dit vooral snellere jongens, en hoewel ze het rustig aan zouden doen zijn we toch met gemiddeld 32km/u over de streep gekomen, kruissnelheid lag rond de 36-37km/u op de langere rechte stukken..

Gelukkig hoefde ik niet op kop, maar telkens aanzetten na bochtjes om aan te haken eisde na een goed uur toch zijn tol, en moest ik alles op alles zetten om niet uit het wiel te raken.
Gelukkig was de rit niet veel langer, anders had ik moeten afhaken..

Maar wel een lekker gevoel om gelijk mee te kunnen komen (al is het nog niet op kop) met de snellere jongens..

Vooraf werd er nog wel een lolletje gemaakt over mijn el-cheapo fiets (in vergelijking met hun aero racers van 5k+). maar na de rit kreeg ik toch genoeg complimenten en dat ik volgende week gewoon weer moet aanhaken..
Conditie komt vanzelf wel op peil...

Acties:
  • +19Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:50
ElGreco schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:03:
[...]

Voor carbon wielen zijn het zware rakkers. Dat beïnvloedt het rijgedrag. Je hebt in ieder geval levenslang garantie bij problemen, dat is een pluspunt tov China wielen.
Interne breedte is met 19,5 magertjes.

In dezelfde prijsklasse kun je ook naar Zipp 303S kijken (wel tubeless only). Als dit je budget is, vind ik ze een stuk moderner en beter.

Kunstof bandenlichter op carbon kan geen kwaad, ze zijn niet van suiker.
Zwaar is natuurlijk relatief. De duurdere Bontrager pro 51 set is 160 gram lichter. Maar ten opzichte van een standaard aluminium trainingssetje is de wielset niet per se zwaarder.
Ik ben zaterdag op pad geweest en de TREK bekeken. Toch wel een mooi fietsje in het echt. Ook was de blauwe kleur in het echt mooier dan het zilver (aldus mijn mening). Toch maar overstag gegaan. Sinds woensdag eigenaar van een blauwe TREK Emonda SL 5, ik heb er direct een setje hoge hoepels bij besteld (de Aeolus Elite 50 zoals hierboven ook besproken).

De wijzen komen uit het Oosten!

• McMiGHtY
R0y. schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:10:
[...]

Yes. Heb zelf het stuur en zeker gezien de prijs / kwaliteit verhouding zou ik het zo weer kopen :)

Wil je nog iets specifieks weten?
Gewoon op de wiggle site besteld neem ik aan? Daar nog gedoe mee gehaD?

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:51
McMiGHtY schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Gewoon op de wiggle site besteld neem ik aan? Daar nog gedoe mee gehaD?
Ja via Wiggle zelf, duurde volgens mij een week en toen kreeg ik het netjes binnen.

@Westlandmb die wielen heb ik, vorig jaar gekocht bij Hopmans voor €650 volgens mij. Ben er zelf wel tevreden over. De "levenslange garantie" trok mij over de streep voor deze wiel. Er is vast wel iets beters te krijgen maar dan blijf je bezig. Ik ben de beperkende factor, niet de wielen :)

• Galois
  • Laatst online: 06-06 20:04

Galois

1811 - 1832

verstappen33 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:42:

Vooraf werd er nog wel een lolletje gemaakt over mijn el-cheapo fiets (in vergelijking met hun aero racers van 5k+). maar na de rit kreeg ik toch genoeg complimenten en dat ik volgende week gewoon weer moet aanhaken..
Conditie komt vanzelf wel op peil...
Hahahaha... mooi is dat! Wielrenners zijn toch vooral van de mooie spullen en op de tweede plek het fietsen zelf :)

Ik ook hoor... Ik ben erg tevreden met mijn Canyon Ultimate (van 3k) die ik nu 5 jaar heb. Hier en daar toch vaak genoeg aan het rondkijken of ik niet toch een andere fiets wil. Waarom? Niet omdat ik denk dat ik ook maar 0,1 km/h sneller zou gaan, puur omdat voor wielrenners mooie spullen op plek 1 staat :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• verstappen33
Galois schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Hahahaha... mooi is dat! Wielrenners zijn toch vooral van de mooie spullen en op de tweede plek het fietsen zelf :)

Ik ook hoor... Ik ben erg tevreden met mijn Canyon Ultimate (van 3k) die ik nu 5 jaar heb. Hier en daar toch vaak genoeg aan het rondkijken of ik niet toch een andere fiets wil. Waarom? Niet omdat ik denk dat ik ook maar 0,1 km/h sneller zou gaan, puur omdat voor wielrenners mooie spullen op plek 1 staat :)
Ik heb nog een alu fiets van 999 euro.
Je merkt wel verschil hoor, ik moet meer arbeid verrichten om bijvoorbeeld te acceleren dan iemand op een lichtgewicht aerofiets..
Op kruis snelheid is het verschil qua wattage maar enkele procenten.

Ik ben wel in de markt voor een flinke upgrade, maar de CFO thuis moet nog akkoord geven, en die staat er pas voor open nadat we de belastingteruggave en vakantiegeld hebben ontvangen.

• Galois

Galois

1811 - 1832

verstappen33 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Ik heb nog een alu fiets van 999 euro.
Je merkt wel verschil hoor, ik moet meer arbeid verrichten om bijvoorbeeld te acceleren dan iemand op een lichtgewicht aerofiets..
Op kruis snelheid is het verschil qua wattage maar enkele procenten.

Ik ben wel in de markt voor een flinke upgrade, maar de CFO thuis moet nog akkoord geven, en die staat er pas voor open nadat we de belastingteruggave en vakantiegeld hebben ontvangen.
Ja, tussen een fiets van 1000 of 3000 euro zit een wereld van verschil. Tussen 3000 en 5000 veel minder.

Ook op kruissnelheid loopt alles wat soepeler, minder weerstand en dus met minder inspanning dezelfde snelheid halen.

Maar goed... zeker als je nog niet zo lang fietst, zit de allergrootste winst in: km maken!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verstappen33
Galois schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Ja, tussen een fiets van 1000 of 3000 euro zit een wereld van verschil. Tussen 3000 en 5000 veel minder.

Ook op kruissnelheid loopt alles wat soepeler, minder weerstand en dus met minder inspanning dezelfde snelheid halen.

Maar goed... zeker als je nog niet zo lang fietst, zit de allergrootste winst in: km maken!
Klopt, ik fiets ondertussen al 5 jaar op deze fiets, maar qua trainen altijd heel onregelmatig, soms 2x in de week, en dan weer 2-3 weken niet, en in de winter eigenlijk nooit..
Dus een flinke upgrade qua fiets vond ik niet echt verdiend.
Dit jaar moet het anders, daarom ook bij een clubje gegaan om een stok achter de deur te hebben, en daarnaast meer toertochtjes fietsen. En dan wil ik me straks in mei/juni gaan belonen met een nieuwe fiets.

Ik heb nog een bucketlist item staan, The Ride 2024 of 2025, ligt een beetje aan mijn vorderingen komende maanden. Want ik wil hem wel "normaal" uit kunnen fietsen en heb eigenlijk nog geen echte klim ervaring.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• McMiGHtY
Consequent .. da's het toverwoord.

• verstappen33
McMiGHtY schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:58:
Consequent .. da's het toverwoord.
Jep I know. Daarom nu een extra stok achter de deur, dan fiets ik minimaal 2x in de week, en daarnaast af en toe een langere tourtocht in de weekenden..

En straks in de vakanties wil ik kijken of ik ook echt meerdere keren achter elkaar kan fietsen.
Denk aan een week lang dagelijks 75 of misschien wel 100km..

• NoepZor
Een goed onderhouden alu fiets met een redelijk licht setje wielen en goede banden doet het ook niet heel onaardig.Een dure fiets is een optelsommetje van kleine verbeteringen. Maar ook in je houding (aerodynamische positie) of kracht/snelheid kun je winst boeken natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sinds deze week eindelijk mijn nieuwe stuurtje mogen laten plaatsen maar nu heeft de LBS het oudere stuurlint herbruikt. Op zich niet zo heel erg maar ondanks dat ik er nog niet veel mee gereden had (heb de fiets 2 maanden) ziet het stuurlint er op een aantal plaatsen niet meer zo heel mooi uit. Achteraf had ik hem best willen betalen voor een nieuw lintje maarja.

Dit komt gedeeltelijk door de rewrap maar misschien ook wel doordat deze in het verleden (en nu ook weer) van boven naar beneden gemonteerd is.

Dus, als ik nu binnenkort een nieuw, fris lintje ga plaatsen, wat vinden jullie? Top-down of bottom-up?

Dit is de huidige situatie:

Op de hoeken zie je al een beetje de lichte slijtage die ik persoonlijk denk te wijten aan het top-down wrappen...

En volgens mij hebben we deze discussie hier nog nooit gehad, dus ik dacht dat het er wel tijd voor werd! 8)

[Voor 9% gewijzigd door Kluus op 31-03-2023 12:18]

• verstappen33
NoepZor schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:30:
Een goed onderhouden alu fiets met een redelijk licht setje wielen en goede banden doet het ook niet heel onaardig.Een dure fiets is een optelsommetje van kleine verbeteringen. Maar ook in je houding (aerodynamische positie) of kracht/snelheid kun je winst boeken natuurlijk.
Inderdaad, op zich heb ik geen slechte fiets (Sensa Romagna uit 2018 met volledige 105 groepset maar zonder disc brakes) , maar de wielset is wel zwaar.. 2200 gr excl banden etc.
En daarnaast mist het gewoon veel stijfheid, in een sprintje merk je dit heel erg, en het is een endurance frame dus minder aero.

Ik zit nu te kijken naar de Cannondale SuperSix Evo, en die is op alle fronten natuurlijk een stuk beter en lichter (scheelt 2kg in totaal) en mijn houding is ook meer aero..

Maarja eerst maar eens constant worden in mijn training etc. over 2-3 maand maar een opnieuw kijken hoe de vlag erbij hangt.

[Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 31-03-2023 12:34]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
@Kluus interessant discussie (beter dan zadeltasjes en eten..) ben benieuwd naar de meningen hier..
Ik heb het 2 x gedaan, bottom up, met een switch van richting bij de remgrepen.. dat is volgens mij de meest gebruikte methode.

Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:35:
@Kluus interessant discussie (beter dan zadeltasjes en eten..) ben benieuwd naar de meningen hier..
Ik heb het 2 x gedaan, bottom up, met een switch van richting bij de remgrepen.. dat is volgens mij de meest gebruikte methode.
Ja bottom-up is wel een beetje de standaard inderdaad ;). Voordeel van top-down is dat je geen isolatietape hoeft te gebruiken omdat de tape op de tops door zichzelf op zijn plek wordt gehouden en aan het einde door de plug.

Maar ik heb het idee dat de randjes van de tape op de hoeken wat meer te lijden hebben zo omdat je er eigenlijk tegenaan duwt in plaats van er vanaf zeg maar.

Ik neig er echter toch naar om de volgende ook top-down te doen omdat het er wel wat cleaner uit ziet vind ik, zeker op een aero stuur. :)

[Voor 4% gewijzigd door Kluus op 31-03-2023 12:42]

• ElGreco
@Kluus deze discussie is eindeloos gevoerd op fiets.nl. Ga je de boel hier ook vervuilen?

Top down ziet er strakker uit als het nieuw is, maar de randjes van de tape gaan wel sneller lubberen/slijten/omhoog staan.

Voor de functie maakt het weinig uit, zolang je in de goede richting draait (voor je zelf, want dit is ook een eindeloze discussie punt).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:47:
@Kluus deze discussie is eindeloos gevoerd op fiets.nl. Ga je de boel hier ook vervuilen?
Nouja zeg is dit censuur? :o ;)

Maar niet iedereen hier zit denk ik op het fiets.nl forum dus wellicht heeft iemand er toch wat aan. Ik had zelf eerst ook nog nooit aan deze methode gedacht tot ik een keer een fiets mee kreeg die de LBS op deze manier had gedaan.

Op fiets.nl heb ik inmiddels inderdaad ook al wat kunnen vinden, ook dat het echte krullen met moderne rekbare tape eigenlijk niet meer voor zou moeten komen.

[Voor 90% gewijzigd door Kluus op 31-03-2023 13:11]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

verstappen33 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:32:
Maarja eerst maar eens constant worden in mijn training etc. over 2-3 maand maar een opnieuw kijken hoe de vlag erbij hangt.
Je hoeft niet perse zo'n aankoop te rechtvaardigen aan de hand van je gebruik. Soms is het gewoon lekker om iets niets te kopen.
Zit zelf ook naar een nieuwe fiets te kijken. Heb ik dat perse nodig t.o.v. huidige alu fiets met Tiagra. Niet echt, maar het is wel leuk.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 18:49
Kluus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:12:
Op zich niet zo heel erg maar ondanks dat ik er nog niet veel mee gereden had (heb de fiets 2 maanden) ziet het stuurlint er op een aantal plaatsen niet meer zo heel mooi uit. Achteraf had ik hem best willen betalen voor een nieuw lintje maarja.
Dus je wil een nog prima lintje dat twee maanden is gebruikt vervangen omdat er wat gebruikssporen op zitten? Sorry hoor, maar wat een verspilling. 8)7 Volkomen terecht dat het lintje weer is teruggeplaatst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

nomar109 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Dus je wil een nog prima lintje dat twee maanden is gebruikt vervangen omdat er wat gebruikssporen op zitten? Sorry hoor, maar wat een verspilling. 8)7 Volkomen terecht dat het lintje weer is teruggeplaatst.
Ja maar aan de zijkanten zit wel iets meer beschadiging ;). Misschien dat ik het ook nog wel een poos zo laat maar ooit gaat die wel vervangen worden ja.

Verder, verspilling, achja, op zich heb je gelijk maar ik ga dagelijks (nouja sinds Corona en het nieuwe werken drie keer per week) met deze fiets naar mijn werk, 30km enkel, 60km per dag, wat een ander met de auto zou doen. Ik denk altijd maar dat van al die liters brandstof die ik daardoor niet de lucht in pomp ik echt een heleboel lintjes en ander slijtage materiaal kan compenseren voor ik ook maar een beetje in de buurt kom van die "verspilling".

[Voor 11% gewijzigd door Kluus op 31-03-2023 13:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoepZor
Phydomir schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:06:
[...]

Je hoeft niet perse zo'n aankoop te rechtvaardigen aan de hand van je gebruik. Soms is het gewoon lekker om iets niets te kopen.
Zit zelf ook naar een nieuwe fiets te kijken. Heb ik dat perse nodig t.o.v. huidige alu fiets met Tiagra. Niet echt, maar het is wel leuk.
Soms werkt het ook andersom, je gaat vaker fietsen want je hebt een shiny nieuwe fiets in de schuur staan waar je op wil rijden.

• McMiGHtY
En de oude gooi je op de trainer en dan ga je ook weer meer binnen fietsen #WinWin

• verstappen33
Inderdaad, dat is mijn insteek ook,
Maar mijn vrouw kijkt er toch wel iets anders tegen aan.. :)
Daarom maar eerst constant worden qua trainen en dan heb ik wat meer munitie voor de financiele discussie die nog volgt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
Kan er in de TS een lijstje van onderwerpen die wél met unanieme goedkeuring van de ballotagecommissie besproken mogen worden?

😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 17:30

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:49:
Kan er in de TS een lijstje van onderwerpen die wél met unanieme goedkeuring van de ballotagecommissie besproken mogen worden?

😎
Zadeltasjes is altijd een veilig onderwerp :+

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:38
Maar euh, hoe zit het nou met dat tubeless, dat kan niet lek? :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Laatst had ik tubeless tandpasta maar dat was geen succes, gaf zo'n zooitje.

[Voor 13% gewijzigd door Kluus op 31-03-2023 14:29]

• rolandos582
Heb mijn banden net weer bijgevuld met orange seal endurance selaant. Als je dat niet gebruikt, ga je wel een keer lek rijden. Kunst van het onderhouden hé.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NoepZor
Voor de liefhebber, ik zag een berichtje van Giant dat ze 50% korting hebben op de SLR1 en SLR2 wielsets:

https://www.giant-bicycles.com/nl/sale#sub-categorie=wielen
De SLR 2 42 kost 488 per set. Niet gek voor een carbon setje. Wel hookless dus niet geschikt voor alle banden.

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:43:
Heb mijn banden net weer bijgevuld met orange seal endurance selaant. Als je dat niet gebruikt, ga je wel een keer lek rijden. Kunst van het onderhouden hé.
Basically het probleem met tubeless: In plaats van de vermeden lekke band moet je "preventief" onderhoud aan je band doen.

en op wegbanden is de druk te hoog om ze goed op druk te houden met een lek, dus je moet alsnog vaak wat bijpompen. Als de boel al houdt.

Nee, tubeless is niks voor op de weg! Je kan beter een zadeltasje met een binnenband bij je hebben. Kun je in dat tasje ook een extra setje remblokjes meenemen voor je velgremmen, dan heb je alles simpelweg perfect.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rolandos582
joker1977 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Basically het probleem met tubeless: In plaats van de vermeden lekke band moet je "preventief" onderhoud aan je band doen.

en op wegbanden is de druk te hoog om ze goed op druk te houden met een lek, dus je moet alsnog vaak wat bijpompen. Als de boel al houdt.

Nee, tubeless is niks voor op de weg! Je kan beter een zadeltasje met een binnenband bij je hebben. Kun je in dat tasje ook een extra setje remblokjes meenemen voor je velgremmen, dan heb je alles simpelweg perfect.
Onzin, een paar keer een klein gaatje in mijn band gehad. Gelijk gevuld door de sealant, 1x op de wielerbaan, met 50km/u spoot het er wel uit. Ff stoppen, band omlaag, sealant dicht het gat en door. Met een biba was je minimaal 5-6 minuten zoek. Gewoon de juiste sealant gebruiken. Ik rijd rustig rond met 5.2 - 5.5 bar ipv 8 bar. Stuk meer comfort. Veel meer grip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:23:
[...]

30km enkel, 60km per dag,
Mits je geen ommetjes maakt, meestal is het meer 8)

---------------

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:02
joker1977 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Not sure if trolling.. 🤔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElGreco
NoepZor schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:54:
Voor de liefhebber, ik zag een berichtje van Giant dat ze 50% korting hebben op de SLR1 en SLR2 wielsets:

https://www.giant-bicycles.com/nl/sale#sub-categorie=wielen
De SLR 2 42 kost 488 per set. Niet gek voor een carbon setje. Wel hookless dus niet geschikt voor alle banden.
Wel even opletten dat dit velgrem wielen zijn.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:49:
[...]

Wel even opletten dat dit velgrem wielen zijn.
Wel hookless voor velgremmen, dat vond ik wel cool, had ik nog niet gezien in ieder geval! Had niet echt verwacht dat er nog moderne ontwerpen voor velgremmen zouden komen.

• la_fusion
rolandos582 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Onzin, een paar keer een klein gaatje in mijn band gehad. Gelijk gevuld door de sealant, 1x op de wielerbaan, met 50km/u spoot het er wel uit. Ff stoppen, band omlaag, sealant dicht het gat en door. Met een biba was je minimaal 5-6 minuten zoek. Gewoon de juiste sealant gebruiken. Ik rijd rustig rond met 5.2 - 5.5 bar ipv 8 bar. Stuk meer comfort. Veel meer grip.
Geen idee hoe breed je banden zijn maar ik reed met mijn 25mm ook al met 5.5 bar met biba zonder problemen. Nu heb ik zelfs 28 mm banden eronder liggen. Even wachten tot ze langzaam leeggenoeg gelopen zijn tot het comfort er weer in zit.. heb immers voor die opgepompte banden betaald :+

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Mits je geen ommetjes maakt, meestal is het meer 8)
Ja ok, maar die ommetjes zou ik met de auto niet maken dus dat is op zich geen besparing in die zin. ;)
rolandos582 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Ik rij ook al even met max 5 bar op 28mm en 21mm interne breedte wielen, alvast als test voor de hookless velgen waar onze huis wielbouwer een setje van gaat maken. Gaat ook prima en ik denk dat wij meer met elkaar overeenkomen kwa gewicht dan @la_fusion. :)

• rolandos582
la_fusion schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:27:
[...]

Geen idee hoe breed je banden zijn maar ik reed met mijn 25mm ook al met 5.5 bar met biba zonder problemen. Nu heb ik zelfs 28 mm banden eronder liggen. Even wachten tot ze langzaam leeggenoeg gelopen zijn tot het comfort er weer in zit.. heb immers voor die opgepompte banden betaald :+
28mm bandjes 21 intern, 197cm bij 86-88kg. Dat red ik niet met 5.5 bar op een biba :)

Vergelijkbaar aan @Kluus maar die is nog een paar kg lichter volgens mij. Overigens heb ik dat met beide wielsets van @ElGreco . Ik heb nu toevallig 25mm mavic yksion pro ust 2 erop liggen, die vallen als 28mm. Vorige keer had ik 28mm daarvan, die vielen als 30.5mm ofzo. Dat is net te breed voor mijn frame. Heb nog genoeg 28mm banden liggen die wel als 28mm vallen.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:34:
[...]

28mm bandjes 21 intern, 197cm bij 86-88kg. Dat red ik niet met 5.5 bar op een biba :)

Vergelijkbaar aan @Kluus maar die is nog een paar kg lichter volgens mij. Overigens heb ik dat met beide wielsets van @ElGreco . Ik heb nu toevallig 25mm mavic yksion pro ust 2 erop liggen, die vallen als 28mm. Vorige keer had ik 28mm daarvan, die vielen als 30.5mm ofzo. Dat is net te breed voor mijn frame. Heb nog genoeg 28mm banden liggen die wel als 28mm vallen.
Oja ik had weer niet goed gelezen dat die 5.5 bar met binnenbanden was, ik had het nu ook over tubeless inderdaad met mijn minder dan 5. Maar op zich zou ik 5,5 dat ook nog wel aandurven met biba's denk ik, zelfs op mijn oude velgrem wielen met 19,5mm binnenbreedte, ik denk dat ik dat destijds ook nog wel gedaan heb en dan wel 28mm banden inderdaad.

Ik weeg overigens 81-85kg dus niet zo heel veel lichter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
Ik rij 5- 5.5 bar met 28mm (gp5000) op ouderwets smalle velgen (denk 19) en biba's, met 76 kg, gaat prima

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Wel leuk om te lezen dat 28 mm zo'n beetje de standaard is tegenwoordig en dat ik zou ouderwets ben dat ik al jaren met moeite met 25 mm rijdt, maar dat eigenlijk al te breed vind uitzien :)

De stap naar 28 mm maken (wat prima zou kunnen op mijn velgen) blijf ik maar uitstellen... En met als enige reden: 'Ziet er niet mooi uit.' Heb nog 2 banden 25 mm liggen... dus over een jaar mag ik die keuze weer overwegen ;)

Maar goed... dat vond ik op mijn vorige fiets toen 'iedereen' overging op 25 mm ook. En ben nu wel gewend aan 25 mm :)

• la_fusion
rolandos582 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:34:
[...]

Ik zit daar nog wel een kilo of 20 onder inderdaad, dat maakt wel wat verschil :+

Overigens vind ik die 28 mm banden die er nu onder liggen ook nogal breed ogen. 25 mm was voor mij ook prima, zeker omdat ik nog 2 nieuwe GP5000 heb liggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:47
Galois schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:44:

De stap naar 28 mm maken (wat prima zou kunnen op mijn velgen) blijf ik maar uitstellen... En met als enige reden: 'Ziet er niet mooi uit.'
Precies om die reden zit ik met smart te wachten op een 40mm GP5000 of iets in die geest voor op de 2e wielset van mijn gravelfiets. Die skinny bandjes zien er niet uit 😂

Uit uw onvrede hier:

Pagina: 1 ... 465 ... 481 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen: Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!!

Andere topics:
  • Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
    Het grote fietscomputer topic
  • Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
    Het grote indoor cycling topic
  • Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
  • Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
    Het grote fietskleding topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee