Funklasse is meestal niet zo lang, te kort ook eigenlijk naar mijn smaak maar dan moet ik dus eigenlijk een niveau hoger gaan zitten. Even ter vergelijk:
- Ronde van Nijkerk was ongeveer een half uurtje. Meen iets van zoveel minuten + 5 rondes. Dat kwam dit jaar neer op totaal 23km in 34 minuten, gemiddelde van 40,6
- Ronde van Scherpenzeel duurt iets langer. Weet niet precies de regels maar denk ook tijd + nog 3 rondes. Dit jaar 30km in 46 minuten met gemiddeld 39,4, ondanks dat het dus iets vochtiger was en het slippertje in de laatste ronde.
- Omloop der Zevenheuvelen zou op voorhand 3,9 rondes zijn (start na het klimwerk op een meer vlak stuk). Dat hebben ze schijnbaar op het laatste moment ingekort naar 2,9 rondes. Maar in totaal nog 42,7km en 1u09, gemiddelde van 37. Maar die andere 2 rondjes zijn vlak en dit was ongeveer 230 hoogtemeters per rondje. 3x wel echt klimmen en verder wat glooiende wegen erbij ook.
Goed, vergelijk ik deze zaken met mijn wedstrijdtrainingsrondjes dan is dat dus in verhouding "peanuts" omdat ik bij een gemiddelde wedstrijdtraining wel 1,5 uur aan het rijden ben en afhankelijk van hoe druk het is en wat voor jongens er zijn kan het gemiddelde dus boven de 42 liggen. Maargoed, dan zou ik dus bij de ik denk sportklasse moeten gaan meerijden. Overigens is dat misschien nog wel wat voor de toekomst omdat die koersen dus inderdaad langer zijn wat mij over het algemeen wel wat beter ligt. Enige is dat er dan natuurlijk ook meer meedoen die dat ook goed kunnen

Jongen die pas meereed ook bij training rijdt een paar niveaus hoger en die zei al van als je van fun naar sport gaat is dat echt een stap en je staat weer gewoon achteraan. Doe je het goed bij sportklasse en ga je stapje hoger naar bijv amateurs dan kan je gewoon weer achteraan beginnen etc. Dus ieder stapje hoger is ook gelijk weer een aardige effort die er bij moet. Maar zoals het nu gaat is het voor mij in ieder geval nog heel leuk. Je gaat er ook gewoon beter van fietsen merk ik. Bochten worden beter, het is gewoon weer anders. En zeker als je gewicht verliest door te trainen en op voeding te letten kan je beter meedoen met die rondjes maar ook als je zelf gaat fietsen vliegen de secondes er af bij segmenten of PR's. En dat geeft ook een hele mooie voldoening voor alles wat je er voor doet of laat
Als je mij 3 jaar geleden had gezegd dat ik nu een KOM heuvelop zou hebben waar toch best geregeld mensen overheen gaan of echt hard voor rijden, dan had ik dat niet gedacht, gehoopt misschien

Maar op mijn zwaarste ben ik 104kg geweest ofzo, en weet nu dus hoe het is om echt te fietsen met een gewicht van 80 - 104kg. Als je nog motivatie nodig hebt om kilo's te droppen en je vindt fietsen echt heel leuk? Ga er iets mee doen, het fietsen wordt er nog zoveel leuker van als je wat lichter bent, echt!
Thanks @
Kluus, ja, nu zullen dat ook wel snelle mannen geweest zijn hoor dus de vraag of ik er bij had kunnen blijven is gissen. Maar niet aan de slag toekomen is in ieder geval altijd vervelend omdat je dan ook niet de kans hebt gehad. Zo leer je elke ronde weer wat bij. Maar er deed bijvoorbeeld ook iemand mee die een of andere Transalp "wedstrijd" 2e was geworden met iets van 800km en 18000+ hoogtemeters, wel een team van 2 maar dan nog. En dat rijdt dan met de recreanten mee

. Goed die was nu 12e maar ik begreep dat hij iemand had geholpen ofzo. Daarnaast is 800km over meerdere dagen en etappes met zoveel hoogtemeters nog altijd iets anders dan in zo'n korte tijd zo hard rijden, maar dat ligt er een beetje aan hoe dat met die Transalp gegaan is.
[
Voor 60% gewijzigd door
orange.x op 08-07-2019 14:00
]