Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 686 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:37

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Joindry schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:22:
Mijn getik/kraak is volhardend.
De volledige crank, trappers en trapas uit elkaar halen ont/invetten heeft dus niks uitgehaald. Ik zou kijken om nieuwe lagers te bestellen, maar die zitten volgens mij vast in de trapas.
Zadel heb ik intussen ook uitgesloten, want het gebeurt nog wanneer ik rechtsta.
Grote blad is het niet, want ik heb het op het kleine blad ook op exact dezelfde draaihoek van de crank.
Enige wat ik nog eens kan doen is de zadelbuis. Niet dat het die kan zijn, voor dezelfde reden als hierboven. Maar intussen is die ook nog eens aangepakt.
Nieuwe ketting zit er ook al op, niet dat die het echt kon zijn, maar die was ook ongeveer aan vervanging toe.
Het meest bijzondere is dat het enkel gebeurt bij medium belasting. Als ik hard doorduw hoor ik het ook weer niet meer.
Mijn mentale toestand begint intussen achteruit te gaan }:O ... Misschien moet ik met muziek beginnen fietsen...
zoal @Ypuh en @DDX volgens mij ook al een keer hebben voorgedragen als kraakoorzaak -> Check voor de zekerheid je snelspanners eens. Als deze iets te los zitten kan er ook een kraak ontstaan. Als dat het niet is, kun je ook nog eens je cassette even loshalen en weer goed vastzetten. Succes!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:25
@Joindry +1 voor de snelspanners, maar ook bv je derailleur pad kan ook..
kraakjes kunnen echt van zoveel plekken vandaan komen.. heel vervelend

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:14
Grin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:11:
@saikol Ik zeg het niet graag, want het zet zo'n naar sfeertje, en zo bedoel ik het eigenlijk niet, maar: wat denk je zelf? Die hele post is doordrenkt van 'ik' en mijn mening. In de tweede zin geef ik zelfs aan waarom ik die lensreeks slecht vind. Duidelijker ga ik het niet maken.

Prizm road, en al helemaal de trial, vind ik echt veel te licht voor wielrennen. Wellicht leuk voor in een donker bos op de ATB, maar voor een zonovergoten fietstocht weiger ik met die Prizm troep te fietsen. Heb ze bijna allemaal op de neus gehad in de bikeshop, maar ze zijn voor mij veel en veel te lichtdoorlatend. Kijk de specs er maar eens goed op na, veelal achterin de 10 procent, road 20% en de trial zelfs ruim in de 30. Voor een beetje zonnige dag wil je niet hoger dan 15-16, liever nog 10.
Zo bedoelde ik het ook niet, was meer benieuwd of er ergens een review was waar dat ook gezegd werd, omdat ik alleen (vrij) positieve reviews gezien heb. Maargoed er zijn natuurlijk ook net zoveel voorkeuren als mensen. Ik hoor bij de mensen hierboven, als je de lenzen net op zet komen ze idd heel fel over, maar na 5 minuten ‘wennen’ je ogen en vind ik het relaxter kijken omdat je zonder veel focus belangrijke dingen ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Na een paar zeer bewogen maanden mei & juni bijna weer hersteld. Zet sommige dingen toch even in ander perspectief. Kortom, last minute dakkoffer besteld zodat de fiets achter in de auto kan en me voor volgende week toch een paar rondjes Dordogne gegund wordt d:)b.
Hebben jullie toevallig nog wat (Strava) ritjes waar ik kan spieken? Zit zuid-oosten van Perigueux.. Heb uiteraard ook even op RouteYou gegeken, maar vind ervaring van jullie net zo handig :D

Oja, kon het toch niet laten om een Siroko te bestellen, eens kijken of het wat is. Kan er niet echt een breuk aan vallen volgens mij. @jekker bedankt voor de code, scheelt bijna de verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Perzikvrucht schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:39:
[...]

Hoe werkt dat met zo'n frame voor glazen op sterkte? Is dat een universele frame en past op elke fietsbril? En de glazen heb je laten slijpen bij Pearl; maken zij de glazen voor een specifieke frame? Of is dat allemaal standaard formaat?
Zover ik weet en getest heb is het inzet stuk alleen toepasbaar voor dit merk/type: zie :https://www.siroko.com/pr...h-k3-opticlip-clip-optico
Vanavond maak ik voor @McMiGHtY nog een paar foto's misschien kan hij aangeven of dit ook voor Siroko is of voor een ander merkbril.
Om ze te laten slijpen ga je naar de opticien met het inzetstuk, laat je ogen meten en zij zullen dan zorgen dat de geslepen glazen netjes in dit frame komen te zitten.
Ik verwacht zeker niet dat het allemaal standaard zal zijn, it almost never is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

sapphire

Die-hard pruts0r

@bazzard Dus je hebt die clip nodig en een K3 bril? Ga ik eens opgooien bij m'n vader want die zoekt ook nog een fietsbril op sterkte :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-10 09:10

McMiGHtY

- burp -

bazzard schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:35:
[...]

Zover ik weet en getest heb is het inzet stuk alleen toepasbaar voor dit merk/type: zie :https://www.siroko.com/pr...h-k3-opticlip-clip-optico
Vanavond maak ik voor @McMiGHtY nog een paar foto's misschien kan hij aangeven of dit ook voor Siroko is of voor een ander merkbril.
Om ze te laten slijpen ga je naar de opticien met het inzetstuk, laat je ogen meten en zij zullen dan zorgen dat de geslepen glazen netjes in dit frame komen te zitten.
Ik verwacht zeker niet dat het allemaal standaard zal zijn, it almost never is.
En als je wilt, even de groote van de ruimte tussen de clip zeg maar :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 14:31

Grin

Ride si sapis.

sapphire schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:13:
@Grin Jij hebt dan ook een discutabele smaak qua lenzen met je Fuji f/2'tjes.... Ow wacht andere lenzen :p
Hahaha nice one. You win! :)

@Saik0 Mja mijn reactie van gisteravond was wat ongepast, excuus daarvoor.
De Prizm lenzen zullen vast (meer dan) goed zijn, ze zijn m.i. alleen veel te lichtdoorlatend. Daarbij is de enige Prism lens die goed zou kunnen zijn, want gepolariseerd, 17%. Da's voor mij echt nog te licht voor zonnige dagen. Da's niet waar, er zijn gelukkig ook donkere varianten met polarisatie in de Prism-reeks: Prizm Daily Polarized, Deep Water, Black, Tungsten, etc.

Eigenlijk vind ik polarisatie een must voor wielrennen vanwege het betere zicht wat je hebt m.b.t. automobilisten. Wanneer je door een voorruit van een auto wil kijken, vanwege oogcontact met de bestuurder (ziet hij mij?), gaat dat vele malen beter met gepolariseerde lenzen. Ook wanneer je geparkeerde auto's voorbij fietst zie je veel beter of er iemand in zit (en de deur dus kan openvliegen). Je kijkt met gepolariseerde glazen vele malen beter door autoglas.

[ Voor 7% gewijzigd door Grin op 04-07-2019 12:37 . Reden: Prizm polarized is er wel degelijk in donkere varianten. ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Joindry schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:22:
Mijn getik/kraak is volhardend.
Onderste lager van het balhoofd? Deze pakt veel zand en ander rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 17:13
@Grin, dat gepolariseerde vind ik wel dat er qua autoruiten veel afleiding is door al die vlekken die je dan ziet welke je met normale brillen dus niet ziet. In dat opzich vind ik het eerder belemmerend werken eigenlijk. Ik heb dan geen gepolariseerde lenzen op mijn fietsbril maar wel mijn normale zonnebril (RB Justin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

sapphire schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:03:
@bazzard Dus je hebt die clip nodig en een K3 bril? Ga ik eens opgooien bij m'n vader want die zoekt ook nog een fietsbril op sterkte :)
Yes, en zelf heb ik een donker en transparant glas besteld, dus ook voor regenachtig week. Binnenkort nog een PhotoChromic bestellen voor wanneer de dagen wat korter binnen te worden en ik aan het einde van de rit met donker thuis kom.
McMiGHtY schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:05:
[...]

En als je wilt, even de groote van de ruimte tussen de clip zeg maar :)
Gaan we doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 14:31

Grin

Ride si sapis.

orange.x schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:21:
@Grin, dat gepolariseerde vind ik wel dat er qua autoruiten veel afleiding is door al die vlekken die je dan ziet welke je met normale brillen dus niet ziet. In dat opzich vind ik het eerder belemmerend werken eigenlijk. Ik heb dan geen gepolariseerde lenzen op mijn fietsbril maar wel mijn normale zonnebril (RB Justin).
Hahaha we gaan het hier dus echt niet eens worden over DE universele mooie, goede fietsbril. Daar gaat mijn hoop... :+

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Grin schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Hahaha we gaan het hier dus echt niet eens worden over DE universele mooie, goede fietsbril. Daar gaat mijn hoop... :+
Ach net als met fietsen (en alles in het leven wat dat betreft), zoveel mensen, zoveel wensen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Grin schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:14:
[...]

De grootste opluchting: hoeft ook niet :9. Overigens is je punt wel solide mbt voorruit, daar heb je die vlekken niet zitten ;)

Pas mailtje gekregen van de organisatie van de Omloop der Zevenheuvelen gebeuren. Hebben ze de route met een ronde ingekort. Dus niet 3x de Oudeholleweg maar slechts 2x. Goed, al met al nog steeds ongeveer een klimmetje of 8 waarvan er dus wel 5 best serieus te noemen zijn (de zevenheuvelenweg zelf niet meegerekend). Ben benieuwd en heb er in ieder geval hoe dan ook nog steeds zin in, maar tactiek misschien lichtelijk op aanpassen, of althans :P Misschien wel in rondje 1 of juist 2 wat meer erop gaan zodat de tank goed leeg is aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 21:54
bazzard schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:27:
Mogelijk, maar kan het mij niet herinneren. Misschien wel te diep in gedachten verzonken. :)
...
Pas maar op, op die manier raakte ik anderhalve week geleden een paal met m'n been. Snap nog altijd niet dat ik hem niet (voldoende?) ontweken heb. Racer staat dus voorlopig werkeloos in de garage, alles staat nu in het teken van revalideren zodat ik de vierdaagse kan lopen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
Al een paar jaar heb ik een mountainbike, maar aangezien ik alleen op de weg fiets heb ik besloten over te stappen naar een racefiets. Aangezien ik medium fanatiek ben (paar uurtjes op zaterdag/zondag), maar wel geregeld wat heuvels mee pak (in Zuid-Limburg heb ik ook geen andere keuze) wil ik wel graag comfortabel zitten.

Gezien mijn maximum budget van 900 euro, is gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar de Trek Domane AL 3 (2020), aangezien deze pas uit is verwacht ik niet dat er al veel ervaringen mee zijn. Maar wellicht hebben mensen hier wel al ervaringen met de oudere modellen, zo ja dan ben ik wel benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Audiowaste op 04-07-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:15

Vos

AFCA

Audiowaste schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:15:
Al een paar jaar heb ik een mountainbike, maar aangezien ik alleen op de weg fiets heb ik besloten over te stappen naar een racefiets. Aangezien ik maar medium fanatiek ben (paar uurtjes op zaterdag/zondag), maar wel geregeld wat heuvels mee pak (in Zuid-Limburg heb ik ook geen andere keuze) denk ik dat ik mijn keuze heb gemaakt.

Gezien mijn maximum van 900 euro, is mijn keuze gevallen op de Trek Domane AL 3 (2020), aangezien deze pas uit is verwacht ik niet dat er al veel ervaringen mee zijn. Maar wellicht hebben mensen hier wel al ervaringen met de oudere modellen, zo ja dan ben ik wel benieuwd.
Je hebt een keuze gemaakt maar vraagt toch naar ervaringen? Misschien eerst naar ervaringen vragen? ;) EN waarom deze fiets? Past die wel bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
Vos schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:23:
[...]

Je hebt een keuze gemaakt maar vraagt toch naar ervaringen? Misschien eerst naar ervaringen vragen? ;) EN waarom deze fiets? Past die wel bij je?
Tekst enigszins aangepast, aangezien ik mijn keuze natuurlijk nog niet heb gemaakt. Het is puur recreatief en niet voor de echt grote afstanden, meer om wat beweging te hebben. Aangezien ik toch wel een paar uur fiets, vind ik comfort toch wel van belang. Ik ben ook de jongste niet meer. Zoals ik mijn vorige post aangegeven fiets ik wel redelijk wat heuvels op (snijdersberg, slingerberg, keutenberg, cauberg etc.), dat is dus ook van belang bij de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Audiowaste schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:44:
[...]

Tekst enigszins aangepast, aangezien ik mijn keuze natuurlijk nog niet heb gemaakt. Het is puur recreatief en niet voor de echt grote afstanden, meer om wat beweging te hebben. Aangezien ik toch wel een paar uur fiets, vind ik comfort toch wel van belang. Ik ben ook de jongste niet meer. Zoals ik mijn vorige post aangegeven fiets ik wel redelijk wat heuvels op (snijdersberg, slingerberg, keutenberg, cauberg etc.), dat is dus ook van belang bij de aanschaf.
Shimano Sora als ik het goed zie? Als je denkt dat je iets serieuzer fietst dan heel af en toe zou ik minimaal Tiagra kiezen. Vriend van me fietst niet heel veel (loopt vaker hard) maar heeft met z'n Tiagra van 10 jaar oud ondertussen wel de nodige serieuze bergen (Ventoux, Stelvio) opgereden. Dat vind ik zelf wel echt de instap-groep als je wel met enige regelmaat gaat fietsen (en zeker met de nodige klimmetjes). Wel mooie fiets, leuk dat de buizen een keer niet zo belachelijk dik zijn, vind m netjes.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
Maar wellicht is de Sora van vandaag ongeveer net zo goed als een Tiagra-groep van 10 jaar geleden? Zou ook liever een fiets hebben met een Tiagra-groep, volgens mij is die tegenwoordig 10-speed en Sora nog steeds 8-speed ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Leuk, een wielrentopic!

Ik heb net mijn eerste eigen fiets gekocht, een bulls harrier 1.
Helaas zag ik toen ik het achterwiel eruit haalde dat ze in de winkel het achterwiel te lomp erin hebben gezet(te strak ) met deze beschadiging tot gevolg :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2LgHx36okc3T9R2sBjCiKEae/thumb.jpg

Dit was dus al zo, ik kwam erachter toen ik het wiel eruit haalde.

Het is een alu frame. Mantel zegt dat het cosmetisch is en geen kwaad kan maar is dat echt zo? Ik heb er nog niet mee gefietst. Gaat dat niet roesten ofzo ?

[ Voor 5% gewijzigd door Waypoint op 04-07-2019 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
Audiowaste schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:15:
Al een paar jaar heb ik een mountainbike, maar aangezien ik alleen op de weg fiets heb ik besloten over te stappen naar een racefiets. Aangezien ik medium fanatiek ben (paar uurtjes op zaterdag/zondag), maar wel geregeld wat heuvels mee pak (in Zuid-Limburg heb ik ook geen andere keuze) wil ik wel graag comfortabel zitten.

Gezien mijn maximum budget van 900 euro, is gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar de Trek Domane AL 3 (2020), aangezien deze pas uit is verwacht ik niet dat er al veel ervaringen mee zijn. Maar wellicht hebben mensen hier wel al ervaringen met de oudere modellen, zo ja dan ben ik wel benieuwd.
Met zo’n budget heb je bij b-merken meestal een completere fiets voor het geld, of met wat geluk een overjarig modelletje met korting. Heb ff gauw gekeken en rond die prijs heb je bijvoorbeeld een 2018 sensa romagna comp voor iets minder dan die 900 euro. Daarvoor heb je een alu fiets met shimano 105. Alleen geen 105 crankstel en remmen, maar toch aanzienlijk stapje hoger dan de sora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:15
Waypoint schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:34:
Leuk, een wielrentopic!

Helaas zag ik toen ik het achterwiel eruit haalde dat ze in de winkel het achterwiel te lomp erin hebben gezet(te strak ) met deze beschadiging tot gevolg :

[Afbeelding]

Het is een alu frame. Mantel zegt dat het cosmetisch is en geen kwaad kan maar is dat echt zo? Ik heb er nog niet mee gefietst. Gaat dat niet roesten ofzo ?
Daar is wel achterlijk veel kracht op gezet.....kwaad kan het op zich niet, is ook cosmetisch.
Vraag de verkoper eens of hij zou accepteren dat zijn nieuwe auto een kras van 5cm in de blanke lak heeft. Kan geen kwaad, is cosmetisch.
Roesten kan niet bij aluminium, maar netjes is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34

Tacoos

i am i

Leuk, een wielrentopic!

[Afbeelding]

Aluminium oxideert nog veel sneller dan staal, maar in tegenstelling tot bij staal is dat juist goed, want zodra dat laagje gesloten is, stopt 't proces ook (blinkend alu wordt dan wel wat dof).
Alu rot daarom niet door als gevolg van oxidatie itt staal.
Bovendien gebeurt dit vlgs mij altijd bij snelspanners.
Ik zou me er iig niet druk over maken

TL;DR: kan geen kwaad en gebeurt altijd

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Wauw jullie zijn snel! Iig goed om te horen dat het geen kwaad kan! Ik ga dit weekend dan lekker voor t eerst weer eens touren na maanden niet geweest te zijn. Netjes is het niet van de fiets , maar ik ben helemaal klaar met mantel. Nu drie fietsen gekocht en een fietskar en dat was puur omdat ze een te goede deal hadden qua aankoop. Laat lekker het onderhoud bij een goede zaak in de buurt doen.

We hebben sinds kort een kleine man (4maanden) die we in een thule fietskar willen meenemen. Ben erg benieuwd omdat je toch 20kg extra meesleept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Moet je sommige op de fiets zien ;)
We hebben sinds kort een kleine man (4maanden) die we in een thule fietskar willen meenemen. Ben erg benieuwd omdat je toch 20kg extra meesleept ;)
Ik hoop dat er nog vering in die kar zit of dat je over strak asfalt heen gaat. Ik zou dit van mij er niet in doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

bazzard schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:53:
[...]

Moet je sommige op de fiets zien ;)

[...]

Ik hoor dat er nog vering in die kar zit of dat je over strak asfalt heen gaat. Ik zou dit van mij er niet in doen denk ik.
Hij ‘hangt’ dan in zon baby sling , een soort hangmatje. En zeker , we gaan eigenlijk alleen over strak asfalt dan fietsen en zeker niet over de stenen wegen want dan schud dat veelste veel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Waypoint schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:53:
Wauw jullie zijn snel! Iig goed om te horen dat het geen kwaad kan! Ik ga dit weekend dan lekker voor t eerst weer eens touren na maanden niet geweest te zijn. Netjes is het niet van de fiets , maar ik ben helemaal klaar met mantel. Nu drie fietsen gekocht en een fietskar en dat was puur omdat ze een te goede deal hadden qua aankoop. Laat lekker het onderhoud bij een goede zaak in de buurt doen.
Helemaal klaar met ze omdat ze je snelspanner wat strak gedaan hebben :?
Ik ken meer fietsen die zoiets hebben dan zonder, als ze de snelspanner te los zouden doen zou ik kwalijker vinden :?

En ja mijn fiets heeft zoiets ook gewoon, mooi is het niet maar ach er zit een snelspanner voor ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 16:21
Waypoint schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 06:36:
[...]

Hij ‘hangt’ dan in zon baby sling , een soort hangmatje. En zeker , we gaan eigenlijk alleen over strak asfalt dan fietsen en zeker niet over de stenen wegen want dan schud dat veelste veel :>
Hier ook in het bezit van een fietskar en ondanks dat ik er nog niet zovaak mee heb gefietst(planning met kind, weer etc) is het wel te merken dat er nog iets achteraan hangt. Niet zo zeer het gewicht maar meer de wind ;) Je fietst in feite met een grote luchtzak achter je aan :+

Enige wat wij gedaan hebben is wachten tot onze dochter uit zichzelf een beetje rechtop kon zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 16:15

Flipmo

OMG !!

Waypoint schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:53:

kind van 4 maand die nu al 20kg is?? Mijn dochter van 5 is net 22 kilo ;)
Maar met zo'n kar fietsen is best leuk, hebben het in Oostenrijk een paar keer gedaan.
Karretje zit knetter stabiel achter de fiets, onze dochter vond het super! (was toen 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Flipmo schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:26:
[...]

kind van 4 maand die nu al 20kg is?? Mijn dochter van 5 is net 22 kilo ;)
Maar met zo'n kar fietsen is best leuk, hebben het in Oostenrijk een paar keer gedaan.
Karretje zit knetter stabiel achter de fiets, onze dochter vond het super! (was toen 2)
ik denk dat de fietskar ook nog wat weegt ;)

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Papadag:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Pappadag.. Wat een jeukwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:40:
[...]

Ik ken meer fietsen die zoiets hebben dan zonder, als ze de snelspanner te los zouden doen zou ik kwalijker vinden :?

En ja mijn fiets heeft zoiets ook gewoon, mooi is het niet maar ach er zit een snelspanner voor ;)
Eens. Al mijn fietsen hebben dit ook, zelfs met carbon pats (behalve dat je daar natuurlijk geen blank aluminium onder ziet), volgens mij is dit vrij normaal in verband met de knelverbinding. Nu zie je het even extra goed omdat de rest nog in de lak zit, maar over een tijdje is het een grijs rondje en "lijkt" het gewoon asof het zo hoort ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat een behoorlijke beschadiging..
Ik heb nu ook al enkele keren mijn wielen eruit gehaald en heb hier totaal geen last van..

Gisteren nog een kort rondje gefietst als voorbereiding voor een toertochtje komende zondag..
Snelheid zat er lekker in.. Hopelijk zondag weinig problemen met de klimmetjes van de Holterberg / Lemelerberg (Sallands Mooiste)..

https://www.strava.com/activities/2504446220/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:07

Phydomir

Dennis

sapphire schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:40:
[...]

Als ik een nieuwe fiets zou kopen en die krijg ik met lak schade dan neem ik hem niet eens aan. Het gaat er dan niet om dat het waarschijnlijk na één keer zelf los halen het zelfde resultaat zou opleveren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:24:
Ik vind dat een behoorlijke beschadiging..
Ik heb nu ook al enkele keren mijn wielen eruit gehaald en heb hier totaal geen last van..

Gisteren nog een kort rondje gefietst als voorbereiding voor een toertochtje komende zondag..
Snelheid zat er lekker in.. Hopelijk zondag weinig problemen met de klimmetjes van de Holterberg / Lemelerberg (Sallands Mooiste)..

https://www.strava.com/activities/2504446220/
Mooie omgeving, tijdje terug daar ook gefietst tijdens de Nationale Parken tocht

Merkte alleen wel dat ik bergop wel heel slecht omhoog kwam. Bleek dat mijn ketting aanliep op m'n chain catcher als ik licht-licht stond 8)7

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Phydomir schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Als ik een nieuwe fiets zou kopen en die krijg ik met lak schade dan neem ik hem niet eens aan. Het gaat er dan niet om dat het waarschijnlijk na één keer zelf los halen het zelfde resultaat zou opleveren.
Waar gaat het dan om? Dit gebeurt sowieso als je je snelspanner vaker strak zet, ga je dan garantie claimen na een half jaar ofzo :?

Maakt mij verder niet uit hoor, iedereen moet het voor zich weten. Ik geloof dat ik de wielen er voor het eerst af had na een paar maanden ofzo :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

sapphire schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Waar gaat het dan om? Dit gebeurt sowieso als je je snelspanner vaker strak zet, ga je dan garantie claimen na een half jaar ofzo :?
Omdat ik een nieuw product koop? Als je een nieuwe auto koopt en die wordt geleverd met stoeprand schade aan de velg, dan accepteer je dat toch ook niet? Je geeft een hoop geld ergens aan uit en dan mag je toch wel op zijn minst verwachten dat hij ook showroom nieuw geleverd wordt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Je pad is toch niet het zelfde als de velg van een auto. Dit is meer je auto terugbrengen omdat er achter de schroeven van je velg een beschadigingen zit.

Maar wat ik zeg, prima toch dat jij het niet accepteert. Ik en m'n vader hebben zo beide onze fietsen goedkoop kunnen kopen. Ging een paar honderd €€ vanaf door schade aan de lak. labs heeft dat er uit gepolijst en zelfs na zeer grondige inspectie konden we niets vinden.

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Phydomir schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:41:
[...]

Omdat ik een nieuw product koop? Als je een nieuwe auto koopt en die wordt geleverd met stoeprand schade aan de velg, dan accepteer je dat toch ook niet? Je geeft een hoop geld ergens aan uit en dan mag je toch wel op zijn minst verwachten dat hij ook showroom nieuw geleverd wordt.
Het gaat hier om een klemkoppeling het is haast per definitie de bedoeling dat die het onderliggende materiaal "beschadigt".

Je dacht toch niet dat die ribbels aan de binnenkant van je snelspanners en de nokjes van je wielassen bedoelt zijn om de lak waar ze in pakken mooi glad en egaal te houden of wel soms? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 05-07-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stufferdt schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Mooie omgeving, tijdje terug daar ook gefietst tijdens de Nationale Parken tocht

Merkte alleen wel dat ik bergop wel heel slecht omhoog kwam. Bleek dat mijn ketting aanliep op m'n chain catcher als ik licht-licht stond 8)7
Ik heb al enkele keren in die omgeving gefietst, het is namelijk met een langere ronde prima mee te pakken vanuit mijn huis..
Echter ben ik meer van het vlakke dan van de klimmetjes, maar we komen wel boven hoor.

Aanlopen van de ketting had ik vorige week ook, in de schuur (weinig licht) een nieuwe ketting erop gelegd.
Bij een test rondje kwam er best een ratelend geluid vanaf.. Na een betere inspectie kon ik mezelf wel voor me kop slaan..
Bleek de ketting over de cage tussen de 2 derailleur wieltjes heen te lopen.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Kluus schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:19:
[...]

Het gaat hier om een klemkoppeling het is haast per definitie de bedoeling dat die het onderliggende materiaal "beschadigt".

Je dacht toch niet dat die ribbels aan de binnenkant van je snelspanners en de nokjes van je wielassen bedoelt zijn om de lak waar ze in pakken mooi glad en egaal te houden of wel soms?
Ik denk dat ik mijn mening bij moet stellen. Ik dacht dat het ging om schade aan de lak rond de klem waar het wiel in zit. Dit zit verborgen achter iets, dan is het inderdaad een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Phydomir schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:34:
[...]

Ik denk dat ik mijn mening bij moet stellen. Ik dacht dat het ging om schade aan de lak rond de klem waar het wiel in zit. Dit zit verborgen achter iets, dan is het inderdaad een heel ander verhaal.
Ah op die manier, de snelspanner is op de foto inderdaad verwijderd, dus dat deel is wat normaal achter het schroefnokje van je snelspanner zit.

Uiteindelijk zal de lak hier waarschijnlijk helemaal verdwijnen, waardoor je een grijs rondje met ribbels krijgt. Meestal slijt het uiteindelijk wel redelijk mooi rond af en dan ziet het er niet eens meer uit als een beschadiging maar als iets wat hoort (wat eigenlijk dus ook zo is). Dat kan misschien ook de reden kan zijn dat @Remko24 bij hem niet zoiets ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 05-07-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 11:09
Ypuh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:50:
[...]

Elk bedrijf gaat nat op de software volgens mij. Garmin is ook niet foutloos, maar wel de 'beste'. Wahoo heeft ook de nodige software problemen en elke update is er wel iets.

Qua hardware kun je fietscomputers voor ~100e uit China halen die net zo goed zijn en nog een camera oid hebben ook.
Heb jij misschien een naam of linkje van een dergelijke fietscomputer uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Ik heb al enkele keren in die omgeving gefietst, het is namelijk met een langere ronde prima mee te pakken vanuit mijn huis..
Echter ben ik meer van het vlakke dan van de klimmetjes, maar we komen wel boven hoor.

Aanlopen van de ketting had ik vorige week ook, in de schuur (weinig licht) een nieuwe ketting erop gelegd.
Bij een test rondje kwam er best een ratelend geluid vanaf.. Na een betere inspectie kon ik mezelf wel voor me kop slaan..
Bleek de ketting over de cage tussen de 2 derailleur wieltjes heen te lopen.. |:(
Oh dat is wel fijn, mooie en rustige omgeving!
Dit herken ik, als geboren Zeeuw :+

En zo erg had ik het dan ook weer niet :P
Perzikvrucht schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Heb jij misschien een naam of linkje van een dergelijke fietscomputer uit China?
Verkeerde topic :( :( (grapje).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:33
Perzikvrucht schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Zal zondag eens aan een clubgenoot vragen, die rijdt al een tijdje met zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej, ik wil in de komende vakantie wat langere tochtjes fietsen (200-250km). Dit op eigen houtje dus geen georganiseerde tocht..

Hoe doen jullie het met eten/drinken??
Gewoon onderweg een terrasje/restaurantje pakken voor wat eten of bij een benzinestation wat halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:58:
Hej, ik wil in de komende vakantie wat langere tochtjes fietsen (200-250km). Dit op eigen houtje dus geen georganiseerde tocht..

Hoe doen jullie het met eten/drinken??
Gewoon onderweg een terrasje/restaurantje pakken voor wat eten of bij een benzinestation wat halen?
Ligt er een beetje aan. Maak je er een leuk dagje uit van, lekker op het gemakkie, dan neem ik halverwege doorgaans een uitsmijtertje en later nog een bakkie + appeltaartje. Beide zijn niet echt bevordelijk voor je prestaties. Een lange rustpauze zorgt doorgaans voor zware benen en de extra uren in het zadel begin ik dan ook wel te voelen.

Je kunt ook prima genoeg reepjes/bananen/krentenbollen meenemen (elke 25km iets eten) en op 100km ff stoppen om je bidons bij te vullen. Dan rijdt je in 6-7u constant door en is het over het algemeen 'gemakkelijker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ypuh schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:09:
[...]

Ligt er een beetje aan. Maak je er een leuk dagje uit van, lekker op het gemakkie, dan neem ik halverwege doorgaans een uitsmijtertje en later nog een bakkie + appeltaartje. Beide zijn niet echt bevordelijk voor je prestaties. Een lange rustpauze zorgt doorgaans voor zware benen en de extra uren in het zadel begin ik dan ook wel te voelen.

Je kunt ook prima genoeg reepjes/bananen/krentenbollen meenemen (elke 25km iets eten) en op 100km ff stoppen om je bidons bij te vullen. Dan rijdt je in 6-7u constant door en is het over het algemeen 'gemakkelijker'.
Ja, qua eten voorzie ik ook weinig problemen, behalve dat ik na 4-5 uur toch wel een maaltijdje lust omdat ik de repen en kruidkoek dan wel zat ben :),
Maar drinken, zeker met deze temperaturen heb ik niet genoeg aan 2 bidons, en zou ik 1 a 2x willen bijvullen..
Het gaat me ook niet puur om een training te voltooien, maar meer om de route uit te fietsen. Dus een stop van 20 minuten om ff wat op een terrasje te eten, vind ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Toevallig publiceerde Transition (Nationaal blad voor triatleten) deze week een artikel over geconcentreerde sportdranken, waabrij gels niet meer nodig zijn https://transition.nl/201...rde-sportdranken-ontleed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikelonline schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:39:
Toevallig publiceerde Transition (Nationaal blad voor triatleten) deze week een artikel over geconcentreerde sportdranken, waabrij gels niet meer nodig zijn https://transition.nl/201...rde-sportdranken-ontleed/
Gels vind ik sowieso niet te pruimen..
Ik gebruik dit nu al enkele jaren: https://www.sportvoedingw...-energy-drink-p-2611.html
Zeker met wat hoge inspanning snel binnen te krijgen ipv repen te vreten.

Dit is wel ter aanvulling op normaal drinken, in de bidons heb ik gewoon een soort isotone drink: https://www.sportvoedingw...ruistabletten-p-3009.html

Wat ik uit het artikel haal komt de samenstelling wel redelijk overeen met die van sportvoedingshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:47:
[...]

Gels vind ik sowieso niet te pruimen..
Ik gebruik dit nu al enkele jaren: https://www.sportvoedingw...-energy-drink-p-2611.html
Zeker met wat hoge inspanning snel binnen te krijgen ipv repen te vreten.

Dit is wel ter aanvulling op normaal drinken, in de bidons heb ik gewoon een soort isotone drink: https://www.sportvoedingw...ruistabletten-p-3009.html

Wat ik uit het artikel haal komt de samenstelling wel redelijk overeen met die van sportvoedingshop.
Vorig weekend tijdens een 5 uur durende race heb ik 300gr Kerosine weggewerkt van Nutrid op het fiets onderdeel. Werkte perfect. https://nutrid.nl. Eten in dit soort wedstrijden lukt mij simeplweg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:13:
[...]

Dit jaar is dat het doel zeker niet, dit jaar is het gewoon kilometers maken en mijn spullen in orde maken..
Ik kom van "0", jaren niet aan sporten gedaan, al fiets ik dagelijks wel een 45-60 minuten (woon-werk), maar dat is niet intensief (20-21km/h op een normale fiets).

Gemiddelde hartslag na het rondje gisteren was volgens de fitbit 129 met af en toe een piekje naar 140-150), maar zoals ik al zei, ik twijfel aan die waardes, die liggen volgens mij iets te laag...

https://www.strava.com/activities/2461015545

Verdere gegevens:
- 38 jaar
- 82kg
- 1m85
- Geen andere sporten hievoor gedaan..

Zodra ik mijn fietscomputer heb, en mijn hartslag goed kan monitoren wil ik gerichter trainen, maar ik weet nog niet wat de beste aanpak is..
Ik heb afgelopen maand ook met een fietsgroepje meegefietst, heel leuk en gezellig, maar ook weinig tot geen trainingselementen, gewoon 70km trappen en weer naar huis.. Al hebben ze daar wel meerdere snelheids groepjes, dus je kunt wel je niveau kiezen. Maar ik mis het "gerichte" trainen..

Ik fiets liever 40km en dat ik bv enkele trainingselementen goed kan afwerken (bv interval, sprintjes, klimmetjes etc), en dan "kapot" zijn, ipv 70km doelloos te fietsen.

Het liefst heb ik een schema zoals het volgende:
- Even weken: Duur + FTP verhogen, Doel: Snelheid verhogen
- Oneven weken: Duur + Klimmen verbeteren.. Dus ritten met meer klimmetjes.

Uiteindelijk gecombineerd doel: harder kunnen fietsen (35km/h kruissnelheid op het vlakke), en niet kapot gaan op klimmetjes..
Zo wil ik volgend jaar bijvoorbeeld Limburg mooiste fietsen, of de Amstel Gold race.
Ok heb de Fitbit charge 3 een tijd naast mijn Garmin HRM gebruikt en op de fiets week de Fitbit behoorlijk af. In rust waren ze vrijwel gelijk met enkele BPM van elkaar maar fietsend was de Fitbit soms 20~30 BPM lager :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 21:45

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

De krak lijkt opgelost! Wel nog maar een kilometertje gereden. Wat het nu juist was, geen idee. Tegelijk de bracket vervangen, zadel en zadelpen volledig gereinigd en wielklemmen wat gereinigd. Fiets is in geen jaren zo proper geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 23:23

[Afbeelding]

Hoi en welkom!

Aluminium roest niet :)
Wat veel belangrijker is: het achterwiel moet lekker bomvast zitten. Ik had me zorgen gemaakt als de lak nog strak op het patje had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 21:54
Leuk, een wielrentopic!

[Afbeelding]

Er zit een kras op je spaak :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:53
Vandaag dag 1 van de Tour de France en dag 1 van menig Tour poule. Nu heb ik er 1 bij zitten waarbij ik 20% van de afstand van de Tour ook zelf moet fietsen.. 692 km in 3 weken. Voor sommigen hier 3 dagen, voor mij met een gemiddelde van 150/180 per week een uitdaginkje. Elke dag op de fiets gaat niet wat worden dus soms wat langere tochten inplannen. Zo weg voor de eerste 45 km, uittrappen van afgelopen donderdag (174 km rondje)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Net terug van een week vakantie op Mallorca. Het was ook echt vakantie, geen specifieke fietsvakantie dus, maar bij de keuze voor de bestemming heb ik de naam Mallorca wel bewust vaak laten vallen tegen mijn vriendin O-)

We zaten net iets boven Alcúdia en heb daar een fiets gehuurd. Het was erg warm, zelfs de Mallorcanen klaagden erover dus dan weet je het wel ;) Had vooraf verschillende routes opgezocht en ook zelf gemaakt van 100+ km, maar dat was gewoon geen doen. Daarom ter plaatse nog nieuwe plannen gemaakt. Uiteindelijk drie tochten gemaakt (vertrektijd uiterlijk 7:00 om de hitte vóór te zijn) naar Cap de Formentor, Sa Calobra (vanaf Lluc) en een rondje via Lluc en Coll de Femenia.

Sa Calobra stond voor mij vast, die moest en zou ik gaan doen en het was ook absoluut de moeite waard. Nauwelijks verkeer door het vroege tijdstip (stond om 8:20 beneden) en ook maar een handvol fietsers tegengekomen. Aangezien ik de afgelopen 2 jaar geen beklimmingen heb gedaan (ok, afgezien van de Alpe du Zwift dan :+) was klimmen echt wel weer even wennen, maar zodra ik in mijn ritme zat ging het zonder problemen.

In 3 dagen 190km en 2930hm gemaakt. Ik ga zeker een keer terug, in dat geval wél voor een "echte" fietsvakantie en dan ook ergens in het voorjaar of zelfs in de winter. Dan wil ik ook langere tochten maken, met deze temperaturen was ik beperkt tot kortere routes in de ochtend. Maar bijkomen op het strand en aan het zwembad was ook geen straf ;)

Begin van Sa Calobra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uvd9KUz8fawc92bbLjSprZqV/full.jpg

26 haarspeldbochten later...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g1ZBVo9itB9iNuWudIzrSkS6/full.jpg

En weer bovenaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VSSAFpAbuQR55CQ7HKd59eEQ/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Bananeman op 06-07-2019 10:35 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Holkers schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:08:
Vandaag dag 1 van de Tour de France en dag 1 van menig Tour poule. Nu heb ik er 1 bij zitten waarbij ik 20% van de afstand van de Tour ook zelf moet fietsen.. 692 km in 3 weken. Voor sommigen hier 3 dagen, voor mij met een gemiddelde van 150/180 per week een uitdaginkje. Elke dag op de fiets gaat niet wat worden dus soms wat langere tochten inplannen. Zo weg voor de eerste 45 km, uittrappen van afgelopen donderdag (174 km rondje)
Ook 20% van de hoogtemeters :+?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 19:12
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:15:
[...]

Ja, qua eten voorzie ik ook weinig problemen, behalve dat ik na 4-5 uur toch wel een maaltijdje lust omdat ik de repen en kruidkoek dan wel zat ben :),
Maar drinken, zeker met deze temperaturen heb ik niet genoeg aan 2 bidons, en zou ik 1 a 2x willen bijvullen..
Het gaat me ook niet puur om een training te voltooien, maar meer om de route uit te fietsen. Dus een stop van 20 minuten om ff wat op een terrasje te eten, vind ik geen probleem.
qua water / bidons vullen is zeker in de zomer nooit een probleem. Bedelen aan de deur of op terras probeer ik wel te vermijden. https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik-gratis-water-tappen/ is ideaal. Wat ik ook vaak doe is gewoon een willekeurige camping opfietsen en ongevraagd in het douche/toiletgebouw wat water tappen. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Phydomir schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Fiets is gewoon een gebruiksvoorwerp (en dat zeg ik als iemand wiens fiets altijd perfect afgemeten en blinkend dient te zijn). Na 20.000km vind ik het juist wel sierlijk als een fiets wat gebruikssporen/littekens heeft. Dat is wat anders dan afgeragd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:53
Ypuh schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Fiets is gewoon een gebruiksvoorwerp (en dat zeg ik als iemand wiens fiets altijd perfect afgemeten en blinkend dient te zijn). Na 20.000km vind ik het juist wel sierlijk als een fiets wat gebruikssporen/littekens heeft. Dat is wat anders dan afgeragd zijn.
Maar 20K op de teller is wat anders dan nieuw. En dit lijkt op veel te vast zetten van de snelspanner, iets wat ook niet goed is voor de spanner zelf en alles wat er tussen zit. Slecht imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wellicht dat de meningen blijven verschillen, maar je weet niet of het te strak heeft gezeten... Lakschade is daar geen indicatie van. Lakschade is inherent aan de verbinding tussen de snelspanner doppen met ribbels en het frame. Die ribbels zijn er juist om voor extra grip te zorgen, die horen in de lak te "bijten".

Wat wel een indicatie is voor een te strakke snelspanner: een wiel dat niet meer soepel ronddraait, als het (voor iemand met normale kracht in de handen) veel moeite kost om de hendel los te wippen (dit moet niet vanzelf gaan, maar ook zeker niet heel lastig).

Ik denk dat je het beter andersom kan stellen.... Als je lak er nog goed uit ziet.. zit je QR dan wel strak genoeg!?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ypuh schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Dat is ook mijn insteek hoor. Maar als ik hem nieuw koop dan moet hij ook nieuw zijn. Zodra ik er op gereden heb boeit het me heel weinig.
En zoals ik al had gezegd vind ik dit ook geen lakschade nu ik de foto goed heb bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Laatst werd hier gesproken over een bril op sterkte voor het racefietsen. Zelf heb ik de volgende bril samen met een maat van mij gekocht en wij zijn er erg blij, op de poot uiteindes zitten ribbels, dus klemt lekker, zonnebril gedeelte is op te klappen en dan kijk je alleen door de lenzen heen en je kan er ook meerdere glazen bij krijgen, blank voor in de winter etc..

https://pajuk.com/+9f437904-e4d0-11e7-8cf2-0cc47ac7ca76/nl

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Ik ben aan het kijken voor een tas om mijn fiets in te vervoeren. Met voorwiel eruit en klein deel van de bank plat past de fiets prima in de auto, maar mijn vrouw gunt de hond de hele achterbank :X 8)7 Nou kan ik op zich wel mee leven, maar om mijn fiets zo los zonder wielen op wat koffers te gooien vind ik dan net niet heel fijn dus een tas om 'm netjes in op te bergen en ook de wielen netjes bij te stoppen (zoals bv https://www.futurumshop.nl/vaude-big-bike-bag-zwart.phtml) lijkt me top. Maar, wat ik maar niet terugvind... hoe zorg je ervoor dat je fiets, in de tas, niet alsnog lekker op het derailleur staat? Zit er een homp plastic onderin dit soort tassen waar je derailleur in past of zo? Heb aardig wat tassen gezien op de foto maar ze tonen allemaal vooral dat het frame en een wiel erin past. Maar niet wat er onderin de tas gebeurt...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Vanmorgen knap lullig gevallen, stilstaand, kon niet uit klikken.

Na een vroeg rondje door de polders kwam ik weer thuis, op 10m van huis ging ik de steeg in waar hekjes staan on de scooters en fietsers af te remmen. Ik was vergeten terug te schakelen en raakte in onbalans en kuikelde zo om. Gelukkig was er niemand in de steeg had er waarschijnlijk best knullig uitgezien.

Gelukkig is de schade beperkt gebleven tot een kras op de snelspanner achter en een deukje in de ego ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgens mij overkomt iedereen dat wel eens. Of rechts uitklikken en dan bij het stil komen staan je balans ineens naar links verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
Herkennen jullie dit probleem met de Wahoo Elemnt Bolt?
Na een tijdje fietsen verliest de Bolt de GPS waardoor pas aan het einde duidelijk wordt dat de hele rit niet goed opgenomen is.
Gek genoeg merk ik tijdens het fietsen niets van dit euvel, pas na de tocht bij het uploaden naar Strava wordt duidelijk dat de GPS heeft gefaald. De samenvatting op de Bolt wordt wel goed weergegeven na de rit, het aantal KM's en hoogte kloppen. Waardoor het GPS bestand nou faalt is onduidelijk.
Dit is nu al de 5e keer sinds begin dit jaar. Ik heb uiteraard al contact opgenomen met Wahoo, maar daarop heb ik weinig reactie gehad.

De enige twee dingen die ik heb ontdekt tijdens ritten waar het probleem zich voordeed:
- Snelheid / Snelheidsmeter verliest een aantal seconde de sensor en GPS daardoor gaat de snelheid op --
- Het lijkt soms alsof het probleem zich voordoet als iemand op de Live-link klikt om te kijken waar ik fiets.

Onderstaande een voorbeeld van de laatste rit:
BOLT
en
BOLT2

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Weekje Pyreneeën achter de rug (zaterdag tem vrijdag). Kleine 550 km gefietst met in totaal bijna 11500 hoogtemeters :9.
De bekende cols gedaan (Tourmalet, Hautacam, Hourquette, Aspin, Aubisque,...) maar ook wat steile, onbekende klimmetjes die minstens even lastig waren :9.
Voor mij was het (wat) te warm om te klimmen. Soms meer dan 35 graden, maar los van dat heb ik me erg geamuseerd :).

Gisteren een volledige dag in de auto doorgebracht en ik dacht vandaag een rustig herstelritje te hebben in het wiel met de club, viel dat even tegen: 113 km met 35.7 gemiddeld :+.

Dan nu maar rusten :P.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JBHXfX2/IMG-20190704-132502.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:19
MartijnMartijn schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:53:
Herkennen jullie dit probleem met de Wahoo Elemnt Bolt?
Na een tijdje fietsen verliest de Bolt de GPS waardoor pas aan het einde duidelijk wordt dat de hele rit niet goed opgenomen is.
Gek genoeg merk ik tijdens het fietsen niets van dit euvel, pas na de tocht bij het uploaden naar Strava wordt duidelijk dat de GPS heeft gefaald. De samenvatting op de Bolt wordt wel goed weergegeven na de rit, het aantal KM's en hoogte kloppen. Waardoor het GPS bestand nou faalt is onduidelijk.
Dit is nu al de 5e keer sinds begin dit jaar. Ik heb uiteraard al contact opgenomen met Wahoo, maar daarop heb ik weinig reactie gehad.

De enige twee dingen die ik heb ontdekt tijdens ritten waar het probleem zich voordeed:
- Snelheid / Snelheidsmeter verliest een aantal seconde de sensor en GPS daardoor gaat de snelheid op --
- Het lijkt soms alsof het probleem zich voordoet als iemand op de Live-link klikt om te kijken waar ik fiets.

Onderstaande een voorbeeld van de laatste rit:
[Afbeelding: BOLT]
en
[Afbeelding: BOLT2]
Ik had dit probleem met mijn rit volgen via de de live link share van de Bolt.
In mijn android de app alle rechten geven, de batterij optimalisatie uit van de app.
En ik moest in mijn telefoon (oneplus6) ook bij batterij optimalisatie geavanceerde setting de diepte optimalisatie uitzetten.
Daarna kon werkte de live link van begin tot einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Ik wil mijn stuur vervangen door een bredere variant. Nu zitten er op mijn huidige stuur twee kabelgoten, ideaal voor de Campagnolo Ergopowers die ik gebruik. Het stuur wat ik nu wil monteren heeft geen goten. Ik weet dat bij campagnolo beide kabels ook voorlangs kunnen, maar ik vroeg me af of het niet oncomfortabel is als er geen goot aanwezig is voor de kabels. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
Als jullie de bergen in gaan zoals Alpen etc.
En je pakt een goede beklimming van 20-30km met een gemiddelde stijgingspercentage van 7-8%.

Wat is dan ongeveer jullie gemiddelde snelheid cq trapomwentelingen die jullie proberen te houden?

Onlangs een paar klimmetjes hier in de regio gedaan zoals holterberg meer een drempel vergeleken met een echte berg ;-) maar ik merk dat ik na een paar honderd meter al kapot aan het gaan ben.

Komende vakantie wil ik richting sauerland om een beetje te oefenen met “bergen” maar zoek wat tips voor de echte beginner qua klimmen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:47:
Vraagje.
En je pakt een goede beklimming van 20-30km met een gemiddelde stijgingspercentage van 7-8%.

Wat is dan ongeveer jullie gemiddelde snelheid cq trapomwentelingen die jullie proberen te houden?

Onlangs een paar klimmetjes hier in de regio gedaan zoals holterberg meer een drempel vergeleken met een echte berg ;-) maar ik merk dat ik na een paar honderd meter al kapot aan het gaan ben.

Komende vakantie wil ik richting sauerland om een beetje te oefenen met “bergen” maar zoek wat tips voor de echte beginner qua klimmen
Een tempo dat je denkt 2 uur vol te kunnen houden :+ Lullig maar dat is wel wat het is. In NL knal je al snel een heuveltje te hard op. Je ziet de top, je weet dat het een klein stukje is, dus zet ff aan en hopelijk ben je boven voordat je benen exploderen 8)7
Dat werkt zoals je zelf al bedenkt niet op een klim van 10+ km (5km trouwens ook al niet....). Als je op hartslag of vermogen rijdt, zorg dat je weet waar je omslagpunt ligt, en probeer daar onder te blijven. Dat kun je in ieder geval in theorie de complete klim wel volhouden. En dat betekent in de praktijk: begin rustig, wellicht te rustig voor je gevoel, maar laat je niet gek maken. Niet door je snelheidsmeter en niet door anderen (zelfs ik haalde na een paar bochten mensen in die mij in het begin voorbij vlogen). Tenzij je een wedstrijd rijdt kun je beter boven komen en denken, joh ik had best iets harder gekund, en de volgende keer iets harder rijden, dan halverwege de berg moeten stoppen omdat je op bent (overigens, stoppen voor foto's van mooie uitzichten is echt geen schande O+ ).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 23:23
MJV schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:37:
Ik weet dat bij campagnolo beide kabels ook voorlangs kunnen, maar ik vroeg me af of het niet oncomfortabel is als er geen goot aanwezig is voor de kabels. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, op meerdere fietsen. Geen kabelgoten, schakel- en remkabels voorlangs. He-le-maal geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:47:
Vraagje.

Ipv op cadans gaan fietsen op je hartslag...ik weet van mijzelf dat een hartslag rond de 160 - 165 ideaal is waarmee ik makkelijk elke klim (en tocht überhaupt) vol kan houden, ga ik naar 170+ dan ben ik al flink aan het werken en 180 kan ik maar kort volhouden.

Ik ben overigens ook net terug uit de Franse Alpen waar ik voor het eerst echt de bergen in ben gegaan en wat mij wel heeft geholpen is toch een paar keer die Alp du Zwift op. Het verschil met Nederland is dat je continu die spanning op je benen houdt en dat je blij bent als je even tegen de 7% aan zit ipv de 12% ^^.

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 12:36

MrDry

Desperados!

Ben toe aan nieuwe pedalen. Fiets is nu volledig ultegra 6770 DI2 afgemonteerd m.u.v. de pedalen.

Ik rij al jaren met SPD-SL. Heb niet echt een rede om dit te veranderen. Wellicht de rede dat de schoenplaatjes slijten als een malle.

Dus nieuwe: ik twijfel tussen de ultegra R8000 en 105 R7000. Het enige verschil wat ik zie is dat het ultegra pedaal van Carbon is en bij het 105 pedaal van composiet. Volgens mij is carbon ook een composiet....

Ik zie eigenlijk alleen nadelen in de kwetsbaarheid van carbon.... Iemand een suggestie?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
MrDry schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:44:
Ben toe aan nieuwe pedalen. Fiets is nu volledig ultegra 6770 DI2 afgemonteerd m.u.v. de pedalen.

Ik rij al jaren met SPD-SL. Heb niet echt een rede om dit te veranderen. Wellicht de rede dat de schoenplaatjes slijten als een malle.

Dus nieuwe: ik twijfel tussen de ultegra R8000 en 105 R7000. Het enige verschil wat ik zie is dat het ultegra pedaal van Carbon is en bij het 105 pedaal van composiet. Volgens mij is carbon ook een composiet....

Ik zie eigenlijk alleen nadelen in de kwetsbaarheid van carbon.... Iemand een suggestie?
geen ervaring met de betreffende pedalen, maar het gewicht is vrijwel gelijk,scheelt maar 14 gram.

Technisch gezien is carbon een composiet (materiaal dat is opgebouwd uit verschillende componenten, meestal een "vezel versterkte kunststof") maar dan specifiek met koolstof vezels.
Maar een composiet is dus niet per definietie carbon

Carbon kan dus "geavanceerder" en dat zal in dit geval ook wel zo zijn, maar dat hoeft niet.
Ik vermoed dat carbon hier een stijver platform zal bieden (minder flex). hoeveel je hier in de praktijk van merkt zal afhangen van je schoenen en de power die je kan leveren. (dus waarschijnlijk merk je er niks van).
Qua kwetsbaarheid.. de 105 zal wat zachter materiaal zijn, dus als je die langs de grond schraapt, of langs een muurtje, dan zal er eerder een kras op zitten. De carbon pedalen zullen wat harder zijn, minder snel beschadigigen, tot een bepaald punt.. als je net te hard tegen iets scherps aan tikt zal het eerder breken dan zachter materiaal. In de praktijk zal het allemaal wel loslopen en zal je een carbon pedaal echt niet zomaar breken.

Hecht je waarde aan een volledige ultegra goep, zou ik toch die pakken, bij mantel bv is het prijsverschil relatief klein.(80/100). Steek je die 20 euro liever in je zak of in wat anders, dan zal 105 niet merkbaar slechter zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik ga in de bergen fietsen en mijn beentjes zijn nog wat slapjes, dus ik
zou graag een lichtere versnelling op mijn fiets willen. Ik heb nu een
Cube Peleton met de volgende derailleurs:

Achter: Shimano 105 RD-5800GSL 11/32
Voor: Shimano 105 FD-5800BLL 50/34

Ik zou graag voor een optie gaan waarbij ik zo min mogelijk hoef te
vervangen en toch wat lichter trap. Wat zijn mijn opties? Kan er een
kleiner binnenblad op voor? Kan er een groter tandwiel/ cassette op achter?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Prulleman @MrDry 15gram mannen!!!!!

Geen idee wat de meerprijs is maar 15 gram minder!!!! Koopje.

Mijn huidige pedalen zijn de goedkoopste die er een aantal jaar geleden waren, de PD-R540. Hebben al die jaren perfect gewerkt maar zijn aardig versleten. Daarom nu PD-R550 eigenlijk voornamelijk omdat ze dezelfde looks hebben als duurdere en verder goedkoop zijn:+
Geloof niet dat ik als wielertoerist veel aan duurdere pedalen ga merken :$

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
sapphire schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:07:

Een knipbeurt bij de kapper is duurder voor diezelfde gewichtsbesparing :+

Helaas geen ervaring met duurdere pedalen, zelf ook de el cheapo's :9
-DarkShadow- schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:04:

Je hebt al de lange kooi variant (GS), de korte kooi (SS) gaat maar tot 28T. Maar met 34x32 kom je op de meeste plekken wel boven lijkt mij, is al behoorlijk licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou nog een 11-34 cassette kunnen plaatsen, die zijn er in de nieuwe Ultegra-serie. Dan rijd je 1-1. Dat is een kwestie van cassette verwisselen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

volgens mij zit je al aardig aan de max met een 34 voor en een wide range 32 achter...

Je zou achter nog een 11-34 cassette kunnen plaatsen, (of kijken of een MTB cassette past op je freehub), een kleinere voor is lastig (ik lees dat een 33T zou moeten passen op een compact, maar die zijn bijna niet te vinden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
De Shimano CS-HG700 11/34 zou dus moeten werken? Dan neem ik die, scheelt klein beetje, maar is wel lekkerder voor de knietjes :-)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:07:

Mijn huidige pedalen zijn de goedkoopste die er een aantal jaar geleden waren, de PD-R540. Hebben al die jaren perfect gewerkt maar zijn aardig versleten. Daarom nu PD-R550 eigenlijk voornamelijk omdat ze dezelfde looks hebben als duurdere en verder goedkoop zijn:+
Geloof niet dat ik als wielertoerist veel aan duurdere pedalen ga merken :$
Haha, ik sta voor dezelfde keuze, echter, het asje van R550 tov R7000/R8000 is wel anders, geen idee of daar ook nog kwaliteitsverschil in zit, met name in de duurzaamheid (hoewel je die R550 voor dezelfde prijs nog een keer vervangt)...

De keuze tussen R7000 en R8000 zou voor mij naar de R8000 gaan, maar dan puur omdat 105/Ultegra vrij duidelijk op het pedaal staat. Mochten het de R550 worden maakt het me niet meer uit omdat daar geen duidelijke type indicatie op staat (dus ook prima wmb 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
-DarkShadow- schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:31:
De Shimano CS-HG700 11/34 zou dus moeten werken? Dan neem ik die, scheelt klein beetje, maar is wel lekkerder voor de knietjes :-)
mwa... als je nu een 32 hebt.. en je bent niet aan vervanging toe, dan zou ik die moeite niet nemen.. als je een 25 of 28 hebt, dan wel.

http://ritzelrechner.de/?...1,23,25,27,30,34&UF2=2215

bij een cadans van 80, fiets je 10.6 (34T) of 11.3 (32T) km/u
als je de 32 blijft rijden, dan dropt je cadans naar 75 om ook 10.6 km/u te blijven rijden.. minimale verschillen naar mijn idee

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Lekker zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een 11/32 achter en 50/34 voor..
En ben totaal geen klimmer, maar 10% omhoog lukt me redelijk (10km/u), alleen mijn conditie laat het op dat moment afweten en ben ik kapot na 500m.. Maar dat zal ik met een 11-34 ook hebben :+ .

Wil komende tijd ook wat sterker in de benen gaan worden om zo toch wat sneller de heuveltjes hier in de regio te kunnen beklimmen..

Ik ga vanaf nu ook wat meer been oefeningen doen naast de fiets.
https://www.fit.nl/blog/fitnessoefeningen-wielrenner

Kijken welke oefeningen me goed liggen en dan 2-3x in de week wat setjes afwerken.

Hier nog een klimmetje van gisteren die tegen de 10% aan zat:
https://www.strava.com/ac...2520/analysis/16147/16246

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2019 11:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• orange.x
@-DarkShadow- Gewoon zo laten denk ik. Hoe steil zijn die klimmen die je gaat doen?

Hier een weekend met 2 koersjes, goed bevallen!
Zaterdag de Ronde van Scherpenzeel en dat moest het gaan worden dit jaar. Start was goed, stond redelijk vooraan dus daar geen gekke dingen. Hele ronde goed van voren gezeten en zelfs premies opgepikt! Uiteindelijk in de laatste ronde de 1na laatste bocht ging voor mij iemand schuiven (het was weer begonnen met regenen) waardoor ook ik uiteindelijk begon te glibberen en glijden, ik ging dwars door bocht zeg maar. Hoe ik ben blijven zitten weet ik niet, maar het ging! Die voor mij was ook nog niet gevallen maar die zette erna aan en ging alsnog over de kop... geen idee hoe. Vervolgens nog wel gewoon gefinished dus en was uiteindelijk 10e. Dat leverde ook nog 10 euro op, dus al met al iets van 18 euro gewonnen al hebben ze denk ik vergeten een envelop te geven en had ik er 22 moeten hebben maar ik was allang blij dat ik materiaal heel had. Stuur stond zelfs iets scheef!

Gisteren de Omloop der Zevenheuvelen. Ik dacht op tijd te zijn maar dat viel tegen. Wel gewoon startnummer kunnen halen en alles maar bleek al druk te zijn bij het vertrek dus achteraan haha. Nou is achteraan bij 50 man te overzien, maar bijna 150 man is iets anders. Eerste kilometers waren neutraal, wel wat mensen voorbij gereden maar niet veel want gaat hartstikke breed. Daarnaast ook superzenuwachtig, hele tijd hollen en weer remmen. Vervolgens ging de wagen weg en kon het beginnen. Op het eerste lange rechte stuk waar de wind van schuinvoor kwam eigenlijk gelijk de 1e slag gepakt en bijna halve peloton voorbij gesjeesd. Kon niet verder want het ging weer breed. Toen richting het 1e klimmetje Vogelsang, daar zat ik ook goed dus ben daar ook best wat mensen voorbij gereden. Vervolgens 2 groepjes voorbijgereden en mezelf in een groepje gepositioneerd dat uiteindelijk de achtervolgende groep werd. Vermoedelijk is de kopgroep ontstaan op die vogelsang of het stuk erna dat het brak maar daar heb ik dus eigenlijk de slag gemist. Toen richting start finish met 2 klimmetjes achtereenvolgend die wel pittig zijn, maar stond mijn mannetje goed in de groep waar ik reed. Kon prima iedereen volgen en gezorgd dat ik niet als 1e boven was. Met de groep verder gereden en draaien ging opzich best prima. We kwamen zelfs wat dichterbij de kopgroep zo leek het. Maar na de 2e keer vogelsang leek het gat een stuk groter weer. Zat toen zelf van voren bij onze groep en daar ging al niet iedereen even snel meer. Maar er echt tussen belanden wil je ook niet want de kopgroep was 11-12 man en dat doe je niet met 2-3 man. Weer richting finish voor het ingaan van de laatste ronde, ook hier weer de 2 klimmetjes en bij de 2e klim kwam ik nu wel als 1e boven en had een behoorlijk gat te pakken maargoed, ik had geen zin om mezelf dat resterende stuk om zeep te helpen dus heb rustig doorgepeddeld en ben daarna weer in de groep mee gaan draaien en alles op de laatste klim te zetten. Vogelsang wel weer voorop maar relatief rustig gedaan kwam als 2e boven en daarna rustig aan richting de laatste klim, niet te druk gemaakt en vooral lekker anderen laten rijden :) Vervolgens op de laatste klim was er iemand vooruit gegaan, die was al vertrokken voor de klim al had ik wel het idee dat het kansloos was. Dat bleek ook, werd vlak voor de finish bijgehaald en ik finishte 3e of 4e van de achtervolgende groep dus. Uiteindelijk 18e dus de kopgroep was waarschijnlijk een man of 14.

Maargoed, Scherpenzeel dus gewoon pech. Omloop der Zevenheuvelen eigenlijk boven verwachting gewoon behoorlijk goed gereden. Ben wel benieuwd hoe het was gelopen als ik meer van voren gestart was of je dan de kopgroep had gehad en of je daar bij had kunnen blijven. Maar van een startersveld van 150man 18e worden is gewoon goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Hoe lang zijn dat soort wedstrijden? (qua km?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

orange.x schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:09:
@-DarkShadow- Gewoon zo laten denk ik. Hoe steil zijn die klimmen die je gaat doen?
....Toen richting het 1e klimmetje Vogelsang, daar zat ik ook goed dus ben daar ook best wat mensen voorbij gereden. Vervolgens 2 groepjes voorbijgereden en mezelf in een groepje gepositioneerd dat uiteindelijk de achtervolgende groep werd. Vermoedelijk is de kopgroep ontstaan op die vogelsang of het stuk erna dat het brak maar daar heb ik dus eigenlijk de slag gemist.
...
Ik begreep inderdaad dat er al vrij snel een breuk was op de eerste klimm aar netjes man, 18e/150 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kluus schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Haha, ik sta voor dezelfde keuze, echter, het asje van R550 tov R7000/R8000 is wel anders, geen idee of daar ook nog kwaliteitsverschil in zit, met name in de duurzaamheid (hoewel je die R550 voor dezelfde prijs nog een keer vervangt)...

De keuze tussen R7000 en R8000 zou voor mij naar de R8000 gaan, maar dan puur omdat 105/Ultegra vrij duidelijk op het pedaal staat. Mochten het de R550 worden maakt het me niet meer uit omdat daar geen duidelijke type indicatie op staat (dus ook prima wmb 8)7).
Ik weet dat de as anders is, mijn R540's draaien na 5 jaar (17K) nog prima, ik ben dan ook geen enorme veelgebruiker. As is nog prima alleen het plastic top kapje doorgeslagen :+

Ach de R550's waren een leuk kadootje voor mijn mini update voor de fiets voor volgend seizoen :)

Edit: Over die mini update.
Volgend seizoen ga ik eens andere bandjes proberen, andere pedalen er op, wss cassette en voorblad.
Ga denk van de winter naar de LBS of die eens grondig de bottem bracket, wiellagers en eventueel balhoofd lagers wil nakijken. Eventueel nog kabels vervangen (alleen laatste stukje buitenkabel bij de achterderrie is eens vernieuwd, rest is nog 'origineel') en een vers stuurlint en als ik toch bezig ben...ik heb nog andere bidonhouders liggen :)

En gisteren van m'n vader mijn nieuwe zadeltasje geregen die hij mee had besteld. Een Toprak Aerowedge micro. Ik heb de Aerowedge clip medium al een aantal jaar maar die vind ik voor gewoon gebruik wat hutkofferig.
De micro is eigenlijk ook iets groter dan verwacht en twijfel of ik hem terug zal sturen. Vooral omdat ik gehoopt had dat hij heel hoog echt tussen het achterste deel van de zadelrails zou vallen. Helaas heeft hij een harde bovenkant waardoor hij er alleen onder kan. Spullen passen er zonder veel moeite in dus zou kleiner kunnen (Biba, multitool, 2 bandenlichters, missing link, superpatches en verloopje frans-hollands ventiel) en eventueel een autosleutel.

Iemand nog tips voor een tasje die tussen deze micro en zo'n Biba+lichter only tasje invalt qua maat?

[ Voor 41% gewijzigd door sapphire op 08-07-2019 13:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
McMiGHtY schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:37:
Hoe lang zijn dat soort wedstrijden? (qua km?)
Funklasse is meestal niet zo lang, te kort ook eigenlijk naar mijn smaak maar dan moet ik dus eigenlijk een niveau hoger gaan zitten. Even ter vergelijk:
- Ronde van Nijkerk was ongeveer een half uurtje. Meen iets van zoveel minuten + 5 rondes. Dat kwam dit jaar neer op totaal 23km in 34 minuten, gemiddelde van 40,6
- Ronde van Scherpenzeel duurt iets langer. Weet niet precies de regels maar denk ook tijd + nog 3 rondes. Dit jaar 30km in 46 minuten met gemiddeld 39,4, ondanks dat het dus iets vochtiger was en het slippertje in de laatste ronde.
- Omloop der Zevenheuvelen zou op voorhand 3,9 rondes zijn (start na het klimwerk op een meer vlak stuk). Dat hebben ze schijnbaar op het laatste moment ingekort naar 2,9 rondes. Maar in totaal nog 42,7km en 1u09, gemiddelde van 37. Maar die andere 2 rondjes zijn vlak en dit was ongeveer 230 hoogtemeters per rondje. 3x wel echt klimmen en verder wat glooiende wegen erbij ook.

Goed, vergelijk ik deze zaken met mijn wedstrijdtrainingsrondjes dan is dat dus in verhouding "peanuts" omdat ik bij een gemiddelde wedstrijdtraining wel 1,5 uur aan het rijden ben en afhankelijk van hoe druk het is en wat voor jongens er zijn kan het gemiddelde dus boven de 42 liggen. Maargoed, dan zou ik dus bij de ik denk sportklasse moeten gaan meerijden. Overigens is dat misschien nog wel wat voor de toekomst omdat die koersen dus inderdaad langer zijn wat mij over het algemeen wel wat beter ligt. Enige is dat er dan natuurlijk ook meer meedoen die dat ook goed kunnen :P Jongen die pas meereed ook bij training rijdt een paar niveaus hoger en die zei al van als je van fun naar sport gaat is dat echt een stap en je staat weer gewoon achteraan. Doe je het goed bij sportklasse en ga je stapje hoger naar bijv amateurs dan kan je gewoon weer achteraan beginnen etc. Dus ieder stapje hoger is ook gelijk weer een aardige effort die er bij moet. Maar zoals het nu gaat is het voor mij in ieder geval nog heel leuk. Je gaat er ook gewoon beter van fietsen merk ik. Bochten worden beter, het is gewoon weer anders. En zeker als je gewicht verliest door te trainen en op voeding te letten kan je beter meedoen met die rondjes maar ook als je zelf gaat fietsen vliegen de secondes er af bij segmenten of PR's. En dat geeft ook een hele mooie voldoening voor alles wat je er voor doet of laat :)

Als je mij 3 jaar geleden had gezegd dat ik nu een KOM heuvelop zou hebben waar toch best geregeld mensen overheen gaan of echt hard voor rijden, dan had ik dat niet gedacht, gehoopt misschien :) Maar op mijn zwaarste ben ik 104kg geweest ofzo, en weet nu dus hoe het is om echt te fietsen met een gewicht van 80 - 104kg. Als je nog motivatie nodig hebt om kilo's te droppen en je vindt fietsen echt heel leuk? Ga er iets mee doen, het fietsen wordt er nog zoveel leuker van als je wat lichter bent, echt!

Thanks @Kluus, ja, nu zullen dat ook wel snelle mannen geweest zijn hoor dus de vraag of ik er bij had kunnen blijven is gissen. Maar niet aan de slag toekomen is in ieder geval altijd vervelend omdat je dan ook niet de kans hebt gehad. Zo leer je elke ronde weer wat bij. Maar er deed bijvoorbeeld ook iemand mee die een of andere Transalp "wedstrijd" 2e was geworden met iets van 800km en 18000+ hoogtemeters, wel een team van 2 maar dan nog. En dat rijdt dan met de recreanten mee :9. Goed die was nu 12e maar ik begreep dat hij iemand had geholpen ofzo. Daarnaast is 800km over meerdere dagen en etappes met zoveel hoogtemeters nog altijd iets anders dan in zo'n korte tijd zo hard rijden, maar dat ligt er een beetje aan hoe dat met die Transalp gegaan is.

[ Voor 60% gewijzigd door orange.x op 08-07-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 09:39
MrDry schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:44:

As van duurdere modellen is soepeler.
Als je hem loslaat uit verticale stand vallen duurdere modellen sneller naar beneden zegmaar.

Ik zal zelf nooit meer voor de echt goedkope modellen gaan, heb op 1 fiets de r540 oid zitten en echt gevoel dat je goed vastklikt heb ik daar niet bij.
Je zit wel vast, maar uitklikken gaat ook erg makkelijk.

Andere fiets heb ik nu de R7000 pedalen zitten maar heb idee dat die na 10 duizend km ook al wat speling krijgen tussen pedalen en schoonplaatjes.
Gok niet dat die nog heel lang mee gaan voordat ik ze maar besluit te vervangen.

Minimaal ultegra of dura ace dus voor mij volgende keer.
En dan denk ik maar gewoon direct dura ace omdat ik met blauwe plaatjes rij die daar bijzitten.
Verschil tussen ultegra en dura ace is verder erg minimaal. (maar je merkt ook iets van verschil in asje bijvoorbeeld)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
De 540's zijn inderdaad rommel. Veel te licht uitgevoerd en je zit er ook niet echt in 'vast' voor mijn gevoel (niet zo dat je losklikt tijdens het sprinten, maar gevoelsmatig).

De 105's heb ik nu ook 2 jaar en 10dkm~ en zijn al ver heen versleten wat je merkt door een body die tikt en speling heeft op de as. Zonde, want ze zien er verder nog keurig uit en het ze rijden ook lekker, de lagers zijn dus gewoon niet solide genoeg.

Volgende pedalen maar Ultegra, maar dan ga je al naar een setje van 100 euro waarvan ik hoop dat ze langer dan 1.5 jaar mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ypuh schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:02:
De 540's zijn inderdaad rommel. Veel te licht uitgevoerd en je zit er ook niet echt in 'vast' voor mijn gevoel (niet zo dat je losklikt tijdens het sprinten, maar gevoelsmatig).

De 105's heb ik nu ook 2 jaar en 10dkm~ en zijn al ver heen versleten wat je merkt door een body die tikt en speling heeft op de as. Zonde, want ze zien er verder nog keurig uit en het ze rijden ook lekker, de lagers zijn dus gewoon niet solide genoeg.

Volgende pedalen maar Ultegra, maar dan ga je al naar een setje van 100 euro waarvan ik hoop dat ze langer dan 1.5 jaar mee gaan.
Klopt, ik heb de 540's erop zitten en er zit gewoon speling in de pedalen..
Volgende wordt ook minimaal de 105's of de Ultegra variant.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 09:39
Vorige week trouwens leuke tocht gemaakt naar Zuid Frankrijk (naar de Drome, camping waar m'n ouders staan)
Aantal hebben het al via strava gezien vermoed ik
Zondagochtend vertrokken en woensdagavond aangekomen na 4 dagen fietsen (en 's avonds lekker hotel voor eten/bed/ontbijt)
Was een mooie rit, Ardennen, vogezen en jura meegepakt voor wat klimwerk.

Totale rit:
1244 km
13607 hm
28.300 calorieën

https://www.strava.com/activities/2492996832
https://www.strava.com/activities/2495988344
https://www.strava.com/activities/2498334348
https://www.strava.com/activities/2501757411

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

DDX schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:34:
Vorige week trouwens leuke tocht gemaakt naar Zuid Frankrijk (naar de Drome, camping waar m'n ouders staan)
Zondagochtend vertrokken en woensdagavond aangekomen na 4 dagen fietsen (en 's avonds lekker hotel voor eten/bed/ontbijt)

Totale rit:
1244 km
13607 hm
28.300 calorieën

Wat een ritten zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:34:

Totale rit:
1244 km
13607 hm
28.300 calorieën

Petje af hoor..
Een meerdaagse trip lijkt me ook wel donders vet, zo zit ik al een tijdje met een schuin oog naar "The Ride" te kijken, maar qua kosten staat me dat niet aan.
Maar het vliegtuig naar het zuiden pakken en naar huis fietsen lijkt me wel gaaf.

Hoe heb je het volgende aangepak?t:
- Eten/Drinken
- Bagage, zie wel wat tasjes op je fiets, maar paste daar alles in? Schone kleren??
- Rust, na een dagje klimmen voel ik mijn benen wel. Ik zie dat jij gewoon 4 dagen gepeddelt hebt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2019 15:26 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 686 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).